Liian kunnollinen mies

Iiris41

Olen neljä vuotta sitten eronnut nainen. Puoli vuotta sitten tapasin suomi24 kautta silloin niin ihanan miehen. Hän oli ystävällinen, kohtelias ja osasi puhua ja pussata. Ja vaikka en ole kauheen pinnallinen niin tykkäsin kyllä hänen urheilullisuudestaan ja siitä että hän on hyvä sängyssä. Oikeasti hän oli kaikkea sitä mitä exäni ei ollut. Olin tosi ihastunut. Itse asiassa hän on vieläkin kaikkia noita, mutta mua on alkanut epäilyttää että osaanko itse olla hänen kanssaan. Tai haluanko olla hänen kanssaan.

Ensin selvisi että hän on entinen alkoholisti. Mutta koska hän ei juo niin en pelästynyt siitä. Toisaalta nyt mua on jossain määrin alkanut ärsyttää hänen kunnollisuutensa ja inhottavaa tunnustaa, että olen myös mustasukkainen siitä että hän käy aa-ryhmissä. Suoraan sanottuna minua hävettää se että hän käy niissä. Hän on joskus kysynyt miksi emme koskaan yhdessä tapaa minun kavereitani, enkä kehtaa sanoa että pelkään mitä ystäväni ajattelevat kun selviää että tämä mies ei käytä ollenkaan alkoholia. Ja hassuinta siinä on se että hänen alkoholisminsa ei näy eikä kuulu. Jos ollaan jossain missä on alkumaljat niin hän ottaa sen lasin, pitää sitä kädessään ja sitten huomaamattomasti jättää sen johonkin. Kukaan muu ei huomaa mitään paitsi minä. Ja jos ollaan baarissa hän juo ylleensä energiajuomia tai jotain mikä näyttää siideriltä. Eikä hän kerro kenellekään että hänellä on alkoholiongelma. Vain minä tiedän ja minulla on epämukava olla.

Sitten mua myös ärsyttää että hän pysyy kontrollissa koko ajan. Ei koskaan hermostu. Tyttäreni on mustasukkainen tälle miehelle ja antaa sen joskus kuulua kovastikin. Silloinkin hän on ärsyttävän rauhallinen. Mä kuulostan kauhealta mutta mua ärsyttää että hän pystyy olemaan aina niin sellainen joka pohtii asioita monelta kantilta. Ja sitten mulla on joku alemmuuskompleksi kun hän pystyy puhumaan tunteistaan ja kaikesta sellaisesta ja mä en osaa.
Kolmen kuukauden seurustelun jälkeen sanoin hänelle että tästä ei ehkä tule mitään ja sitten erottiin yhteisestä päätöksestä. Tästä meni kuukausi ja huomasin että hän oli laittanut profiilin tänne ja minun tuli ikävä. Otin yhteyttä uudestaan ja siitä lähtien on taas tapailtu. Ja kokoajan mua mietityttää että onko tää oikein. En osaa päästää irti ja pelkään että tämä mies jättää mut koska en vastaa hänen tunteisiinsa samalla tavalla. Vietämme aika usein viikonloput yhdessä ja sunnuntaina kun hän lähtee omaan kotiinsa niin aika usein ajattelen, että hyvä niin. Usein muutamaan päivään en pidä yhteyttä ja hänen soittonsa ja viestinsä vain ahdistavat vaikka niissä ei mitään painostusta olekaan. Kivoja viestejä ja sanoja joista puoli vuotta sitten olin tosi iloinen.

Oman ongelmansa tuo se että olen myös ajatellut mitä exäni ajattelee tästä. Olen exän kanssa hyvä kaveri ja tähän asti olemme erosta huolimatta tehneet asioita perheenä yhdessä. Ja jotenkin tuntuu, että meillä exän kanssa on enemmän yhteistä kuin tämän miehen kanssa. Välillä jopa ajattelen että olisiko mahdollista palata exän kanssa yhteen. Hulluinta on että tunnen pettäväni tytärtäni ja exääni kun päästän ”vieraan” miehen elämääni ja samalla tunnen pettäväni tätä miestä kun en osaa olla hänelle se mikä hän on minulle. Välillä musta tuntuu, että käytän häntä hyväkseni. Hän kun on kiva, ihana ja hellä silloin kun ollaan ihan kahden. Koko muun elämän haluaisin pitää itselläni ja varmaan hän haluaisi olla osa sitä. Miksi kaikki on niin monimutkaista.

337

13873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iskar Juudariot

................olen sanaton........................ ehkä... ei sittenkään............

no jotain sanoakseni: voi Juudas iskariot 2-tahtisen mopon selässä näitä teidän ongelmia!!!!!

• vanhasuola

Minä en ole sanaton. Ihminen vain on tuollainen - nainen varsinkin. Kyllä tuokin persoona oppii arvostamaan kunnollista naista mutta vasta sitten kun on kokenut rentun pohjia myöten.

Kunnes taas tavataan,
        vanha soola janottaa

• raakkuna1

Olet syystäkin huolissasi omasta asenteestasi uuteen miesystävääsi, sillä siinä tulee esiin tuon entisen alkoholisti miehesi uudistunut asenne, ja kunnollisuus joka on hänelle voimaa antava tekijä uudessä elämässään. Ja tuot esiin myös ex-aviomiehesi osan elämässäsi, jonka olet halunnutkin olevan tuollainen että teillä on vieläkin ihan kivaa yhdessä. Niin kerron sinulle nyt että olet menettänyt ex-miehessäsi oman sielunpuoliskosi, koska olit liikaa taipuvainen lesboilemaan naisystäviesi kanssa. Niin kysyt varmaan mikä olis oikea ratkaisu tilanteeseen, niin annan oman mielipiteeni harkittavaksesi, sillä ex-miehesi hyväksyy kyllä anteeksi pyyntösi eron suhteen, ja teidän aito liittonne on uudistettavissa. Ja tämä kunnollinen ex-alkoholisti miesystäväsi kyllä löytää itselleen uuden kumppanin.

• Daddy Cool

Eihän tuohon voi muuta sanoa kuin, päästä se mies vapaaksi etsimään itselleen kunnollinen kumppani. Olet aivan liian solmussa itsesi kanssa ollaksesi hänen arvoisensa. Sinun pitää saada itsetuntosi ja pääparkasi kuntoon ennen kuin hakeudut suhteeseen.

• Kari Alkoholisti

Kuulostaa läheisriippuvuudelta. Tarvitset miestä jota syyttää omasta pahasta olosta, joka mahdollistaisi väärät toimintamallisi ja nyt sinulla on pasmat sekaisin, kun et voi syyttää miestäsi mistään ja purkaa pahaa oloasi häneen. Kysy häneltä miten itse voisit oppia hyväksymään itse itsesi sellaisena kuin olet. Itsekkin olen AA:n jäsen ja ihmisenä kasvaminen "aiheuttaa" tyyneyttä :) Hän on tyyni ja sinut itsensä kanssa, eikä häpeä sairauttaan. Ei diapetestäkään sairastavan tai kala - allergisen tarvitse hävetä sairauttaan tai vaivaansa.
        Pysy vain suhteessa ja anna ajan hoitaa tunne - elämäsi myrskyt ja tuulet. Älä mene myrskyjen mukana.
        AA:ssa on sanonta alkoholisteille; vie kroppasi AA:han, niin mieli tulee perässä. Vie kroppasi hyvään suhteeseen, niin mieli tulee perässä. Voisi kokemuksen kääntää sinulle.
        No ei ollut kovin AA:lainen tapa puhua neuvoja, mutta jonkin verran kokemuksesta kirjoitin :)

• Puhukaa tunteista

Suomalaiset miehet luulevat taas itsestään liikoja. Jos on onnistunut raitistumaan, niin se ei tee kenestäkään ketään arvokkaanpaa, ainoastaan raittiimman.

Täällä puhutaan tunteista, ei se niin vaarallista ole, että heti pitää ylireagoida ja tulkita, että on "aivan liian solmussa" tms potaskaa.

RAjoittuneet, menkää pois ketjusta, jos ei keskustelu suju.

• Emää tiä

KIrjoittaja on tyypillinen itsekäs suomalainen nainen. Mikään ei ole hyvä, sillä jokainen hetki, tunne ja ajatus pitäisi tapahtua naisen tahdon mukaan, vaikka nainen ei edes tiedä, mitä tahtoo.
        Minunkin avioliittoni kariutui siihen, että kun oli kyseessä perheen yhteiset asiat, joista meidän piti keskustella, niin vaimolla oli aina yksi ja sama vastaus:"Emmää tiiä!"
        Kun pakolliset ratkaisut oli sitten tehty minun ja lasten yhteisen neuvonpidon tuloksena, eivät ne koskaan kelvanneet tälle äidin ainokaiselle prinsessalle.

Nyt hän elää rapajuoppona toisen rapajuopon kanssa. Toivottavasti on onnellinen! Ei tarvii tehdä päätöksiä, koska sosiaalitantat päättävät kaikesta heidän puolestaan ja näin ylläpitävät ongelmia, kunnes maksa tai haima poksahtaa.

• 20
        Puhukaa tunteista kirjoitti:

Suomalaiset miehet luulevat taas itsestään liikoja. Jos on onnistunut raitistumaan, niin se ei tee kenestäkään ketään arvokkaanpaa, ainoastaan raittiimman.

Täällä puhutaan tunteista, ei se niin vaarallista ole, että heti pitää ylireagoida ja tulkita, että on "aivan liian solmussa" tms potaskaa.

On se aika työ jos löytää SUOMALAISEN RAITTIIN MIEHEN. Suomessa muutenki juomakulttuuri ihan viturallaan ja kaikki juo; miehet, naiset, nuoret, vanhat. On ihme että tästä maasta löytää absolutistia. Mä oon 20 vuotta, eikä mun ikäryhmästä kyllä tuu ketään mieleen joka ei pämppäis. Tästä vähän vanhemmasta sukupolvesta sentään löytyy ees muutamia, jotka on päättäny että ei juo.

Ja aloittajalle: Päästä se mies menemään sä oot niin solmussa ihtes kaa kuten joku jo tuolla aikasemmin sanokin. Se ei oo oikein sitä miestä kohtaan että sä olet puolisydämellä hyvä jos silläkään mukana. Mies taitaa itse etsiä jotain pidempää ja kestävämpää.

• exexex
        20 kirjoitti:

On se aika työ jos löytää SUOMALAISEN RAITTIIN MIEHEN. Suomessa muutenki juomakulttuuri ihan viturallaan ja kaikki juo; miehet, naiset, nuoret, vanhat. On ihme että tästä maasta löytää absolutistia. Mä oon 20 vuotta, eikä mun ikäryhmästä kyllä tuu ketään mieleen joka ei pämppäis. Tästä vähän vanhemmasta sukupolvesta sentään löytyy ees muutamia, jotka on päättäny että ei juo.

Ja aloittajalle: Päästä se mies menemään sä oot niin solmussa ihtes kaa kuten joku jo tuolla aikasemmin sanokin. Se ei oo oikein sitä miestä kohtaan että sä olet puolisydämellä hyvä jos silläkään mukana. Mies taitaa itse etsiä jotain pidempää ja kestävämpää.

Kyllä niitä raittiita kunnollisia miehiä on, minäkin, muutta ei heille ole Suomessa käyttöä, kuten ei kunnollisille yrittäjillekään.
        Molemmat ryhmät ajetaan maasta, mutta onneksi on sellaisia yhteiskuntia, missä heitä arvostetaan ja saavat vertaisiaan elämänkumppaneita. Hyvästi Suomi ja suomalaisnaiset!

• wwwwwwwwwwwwwwwwwwww
        20 kirjoitti:

Liikut ihan väärissä porukoissa (Siis jos haluaisit, tavata raittiita ihmisiä, mutta et onnistu). Omassa tuttavapiirissäni ei ainakaan ole moista ongelmaa. Joskus taannoin yksissä tupareissa oli sellainen noin 30 henkeä paikalla, ja jossain vaiheessa naureskeltiin, että mimmeillä oli viinilasit kädessä, ja jätkistä ainoastaan yksi osallistui viinin juomiseen (Eikä kukaan noista edellämainituistakaan ns. vetänyt kännejä)

• ongelmiakoko
        Kari Alkoholisti kirjoitti:

Kuulostaa läheisriippuvuudelta. Tarvitset miestä jota syyttää omasta pahasta olosta, joka mahdollistaisi väärät toimintamallisi ja nyt sinulla on pasmat sekaisin, kun et voi syyttää miestäsi mistään ja purkaa pahaa oloasi häneen. Kysy häneltä miten itse voisit oppia hyväksymään itse itsesi sellaisena kuin olet. Itsekkin olen AA:n jäsen ja ihmisenä kasvaminen "aiheuttaa" tyyneyttä :) Hän on tyyni ja sinut itsensä kanssa, eikä häpeä sairauttaan. Ei diapetestäkään sairastavan tai kala - allergisen tarvitse hävetä sairauttaan tai vaivaansa.
        Pysy vain suhteessa ja anna ajan hoitaa tunne - elämäsi myrskyt ja tuulet. Älä mene myrskyjen mukana.
        AA:ssa on sanonta alkoholisteille; vie kroppasi AA:han, niin mieli tulee perässä. Vie kroppasi hyvään suhteeseen, niin mieli tulee perässä. Voisi kokemuksen kääntää sinulle.
        No ei ollut kovin AA:lainen tapa puhua neuvoja, mutta jonkin verran kokemuksesta kirjoitin :)

valittaa voi aina. näköjään myös siitä ettei ole mitään aihetta valittaa.

• zach gullberg
        20 kirjoitti:

Aika karmeeta toi sun kertomas ettei tule mieleen ketään joka pämppäis. Itse 20-vuotiaana 30 vuotta sitten en tiennyt kuin kaverin isoveljen joka pämppäs. Ja pikkukaupungin poikana sentään tunsi koko kaupungin juniorit. Jokuhan tässä on mennyt perseelleen vuosikymmenten aikana.

• raitisrietasonnellin
        exexex kirjoitti:

Kyllä niitä raittiita kunnollisia miehiä on, minäkin, muutta ei heille ole Suomessa käyttöä, kuten ei kunnollisille yrittäjillekään.
        Molemmat ryhmät ajetaan maasta, mutta onneksi on sellaisia yhteiskuntia, missä heitä arvostetaan ja saavat vertaisiaan elämänkumppaneita. Hyvästi Suomi ja suomalaisnaiset!

Hieno viesti exexxex
        Näin itsekkin monesti ajattelen,sillä ,kun naiset tosiaan valittavat ,niin eivät näe itseään pitemmälle.Meitä raittiita sporttisia nuorekkaita ja vieläpä hyvännäköisiä kun on, vaikka itse sen sanon ,jäljellä,niin tuntuu tosiaan ,että on väärään maahan syntynyt.Itse voin kuukaudessa 2-5 kaljaa ottaa yhtenä viikonloppuna aivan huvikseen,mutta autolla kuljen pääsääntöisesti aina.Saatan ottaa muutaman tosiaan joskus.Puhallan nollat ja ajan takaisin.Tansseissa kun käyn selvinpäin,niin naiset ihmettelee ,voitko olla selvinpäin noin avoin ja puhelias.Oon minä ja tää mulle riittää ja sopii

• koiöljkopölk
        Emää tiä kirjoitti:

KIrjoittaja on tyypillinen itsekäs suomalainen nainen. Mikään ei ole hyvä, sillä jokainen hetki, tunne ja ajatus pitäisi tapahtua naisen tahdon mukaan, vaikka nainen ei edes tiedä, mitä tahtoo.
        Minunkin avioliittoni kariutui siihen, että kun oli kyseessä perheen yhteiset asiat, joista meidän piti keskustella, niin vaimolla oli aina yksi ja sama vastaus:"Emmää tiiä!"
        Kun pakolliset ratkaisut oli sitten tehty minun ja lasten yhteisen neuvonpidon tuloksena, eivät ne koskaan kelvanneet tälle äidin ainokaiselle prinsessalle.

Nyt hän elää rapajuoppona toisen rapajuopon kanssa. Toivottavasti on onnellinen! Ei tarvii tehdä päätöksiä, koska sosiaalitantat päättävät kaikesta heidän puolestaan ja näin ylläpitävät ongelmia, kunnes maksa tai haima poksahtaa.

älä yleistä, että on tyypillinen suomalainen nainen..jokainen on yksilö . Itselläni on raitis mies, enkä totta tosiaan koskaan, haluaisi mitään kännääjää.

• Ei kokoabsolutisti
        raitisrietasonnellin kirjoitti:

Hieno viesti exexxex
        Näin itsekkin monesti ajattelen,sillä ,kun naiset tosiaan valittavat ,niin eivät näe itseään pitemmälle.Meitä raittiita sporttisia nuorekkaita ja vieläpä hyvännäköisiä kun on, vaikka itse sen sanon ,jäljellä,niin tuntuu tosiaan ,että on väärään maahan syntynyt.Itse voin kuukaudessa 2-5 kaljaa ottaa yhtenä viikonloppuna aivan huvikseen,mutta autolla kuljen pääsääntöisesti aina.Saatan ottaa muutaman tosiaan joskus.Puhallan nollat ja ajan takaisin.Tansseissa kun käyn selvinpäin,niin naiset ihmettelee ,voitko olla selvinpäin noin avoin ja puhelias.Oon minä ja tää mulle riittää ja sopii

Sinä:"raitisrietasonnellinen" Ei me kaikki naiset valiteta. Teitä raittiita, sporttisia, nuorekkaita ja hyväkäytöksisiä miehiä on vielä täällä suomen maassa, vaikka toisin sanotaan. Olen itsekin "sortunut" ihmettelemään joskus itsekseni tansseissa raittiisiin miehiin,niitä ei kyllä kovin paljon ole. Itsekin menen autolla tansseihin, enkä juo muuta kuin jäävettä. Ei naisetkaan raittiita ole, joten turha naisten valittaa.

• sulle ja mulle
        raitisrietasonnellin kirjoitti:

Hieno viesti exexxex

Hyvä, nyt nappas! Mulle heti. Hakusessa on ollut.

• ahfjsgargh /_\
        Puhukaa tunteista kirjoitti:

Hei pelle, ei se tekstin mukaan ole edes väittänyt olevansa parempi tai arvokkaampi! Lue teksti loppuun asti puusilmä!

• Ollyvia
        Ei kokoabsolutisti kirjoitti:

Sinä:"raitisrietasonnellinen" Ei me kaikki naiset valiteta. Teitä raittiita, sporttisia, nuorekkaita ja hyväkäytöksisiä miehiä on vielä täällä suomen maassa, vaikka toisin sanotaan. Olen itsekin "sortunut" ihmettelemään joskus itsekseni tansseissa raittiisiin miehiin,niitä ei kyllä kovin paljon ole. Itsekin menen autolla tansseihin, enkä juo muuta kuin jäävettä. Ei naisetkaan raittiita ole, joten turha naisten valittaa.

No jokainenhan valittaa vain omasta pulestaan. Ei se auta olivat muut suomalaiset naiset sitä tai tätä- jos minä en juo, niin silloin voin hyvällä syyllä sanoa, että raiittia miehiä on liian vähän jos kerran näin olen asian kokenut.

• sanon vaan

Eihän sillä ole alkoholi ongelmaa jos se ei juo alkoholia! Se mitä on tapahtunut ennen niin ei päde nyt joten älä väitä et sillä olis ongelma. Ongelma olet sinä kun taidat tykätä juopoista ja miehes onkin liian hyvä ollaksseen totta. Eli mene lähinpään räkälään ja ota sieltä joku juoppo joka juo joka vikonloppu ja kohtelee sua huonosti jos kerran kunnollinen mies ärsyttää

• SuoraJorma

Eiköhän ole parempi antaa sen kaverin mennä. Sinä häpeät hänen menneisyyttään, etkä oikeasti tajua kuinka hyvin entinen alkkis on ongelmansa hoitanut. Kaveri ei voi vähän irroitella, että sulla olis parempi mieni viinasaavi nenäs alla. Hae itsellesi alkoholia käyttävä mies, joka huutaa ja haukkuu sut ja tyttäres.

• sairausalkoholisti

Alkoholismi on sairaus ja 10:kin raittiin vuoden jälkeen on kliinisesti todistetusti, että alkoholisti ei voi käyttää turvallisesti alkoholia ja aktiivi sairaus jatkuu siitä mihin se jäi 10 vuotta sitten.

• Asiallisuus

Se, että on ent alkoholisti, vaikuttanee siihen, että on kaikin puolin kontrollissa ja kunnollinen koko ajan.

• ediiiiiiiiiii

nii in miks naisille pitää olla renttu,ei kunnollinen siisti ja raitis mies kelpaa,sitten valitetaan että kun kaikki rahansa juo,aina on kapakassa,

• bhijoklö
        sairausalkoholisti kirjoitti:

Alkoholismi on sairaus ja 10:kin raittiin vuoden jälkeen on kliinisesti todistetusti, että alkoholisti ei voi käyttää turvallisesti alkoholia ja aktiivi sairaus jatkuu siitä mihin se jäi 10 vuotta sitten.

"Alkoholisti" ei voi koskaan enää juoda, jos juo vaikka 30 vuoden jälkeen niin hän on samassa tilassa kun juovana. Jos jatkat suhteessa on sinun otettava se huomioon. Alkoholistille on myös vertaistuki hyvin tärkeää ja hän ottaa päivän kerrallaan raittina. Jos haluat tosisasi jatkaa seurustelua käy Al-Anossa eli alkoholistien läheisten ryhmässä.

• fatkat suoriksa
        Asiallisuus kirjoitti:

Se, että on ent alkoholisti, vaikuttanee siihen, että on kaikin puolin kontrollissa ja kunnollinen koko ajan.

Ei ole entisiä alkoholisteja olemassakaan.

• en voi sanoa todeksi
        SuoraJorma kirjoitti:

Eiköhän ole parempi antaa sen kaverin mennä. Sinä häpeät hänen menneisyyttään, etkä oikeasti tajua kuinka hyvin entinen alkkis on ongelmansa hoitanut. Kaveri ei voi vähän irroitella, että sulla olis parempi mieni viinasaavi nenäs alla. Hae itsellesi alkoholia käyttävä mies, joka huutaa ja haukkuu sut ja tyttäres.

Miten asian laita olisi jos mies yrittäisi viinasta kuiville epäonnistuen jatkuvasti? Saisiko tuo alkoholisti sitten naisen rakkauden?

Miettiikö tuo nainen laisinkaan sitä miksi mies on alkujaan rauhallinen? Ehkäpä turha raivoaminen on ollut omiaa puhkaisemaan alkoholismin.

• ongelma mikä ongelma

Sairaudet ovat yleensä ongelmia. Alkoholismi on sairaus, jota pitää hoitaa pysymällä erossa kaikista viinoista, ruuista joissa on alkoholia, konvehdeista jne.

Keliaakikollakin on ongelma gluteeniviljojen kanssa, vaikka hän ei niitä tietenkään käytä. Jonkin asian välttely ei ole aina niin helppoa kuin luulisi ja joskus saattaa jopa repsahtaa.

• koettu on

Ongelma vaikuttaa lähinnä siltä, että naiselle on päänsisäinen ongelma ettei ole ongelmaa. Noita tapaa joskus. Eräs entinen tyttöystäväni oli samanmoinen. Kun ei mistään muusta löytynyt vikaa, niin kehitettiin sitten riitaa ja ongelmia siitä.

Ehkä joillain naisilla tarve tuntea ylemmyyttä ja paremmuutta ja he tuskastuvat jos kumppanissa ei ole sellaista automaattista vikaa josta voisi natkuttaa ja tarttua. Mistä sitä sitten tyttöporukassakaan hakea sääliä ja myötätuntoa. Ehkä se on joku tapa purkaa omaa pahaa oloa tms.

Ei paljon itseäni moiset ongelmakimput kiinnosta.

• Yksin ja onnellinen
        koettu on kirjoitti:

Ongelma vaikuttaa lähinnä siltä, että naiselle on päänsisäinen ongelma ettei ole ongelmaa. Noita tapaa joskus. Eräs entinen tyttöystäväni oli samanmoinen. Kun ei mistään muusta löytynyt vikaa, niin kehitettiin sitten riitaa ja ongelmia siitä.

Ehkä joillain naisilla tarve tuntea ylemmyyttä ja paremmuutta ja he tuskastuvat jos kumppanissa ei ole sellaista automaattista vikaa josta voisi natkuttaa ja tarttua. Mistä sitä sitten tyttöporukassakaan hakea sääliä ja myötätuntoa. Ehkä se on joku tapa purkaa omaa pahaa oloa tms.

Ei paljon itseäni moiset ongelmakimput kiinnosta.

Jep. Täällä samaa mieltä. Kokemusta on ikävä kyllä useammastakin naisesta, eo. kuvatusta. Taikasanat: jos ei löydy mitään mistä natkuttaa ja mihin aina tarttua, sitten keksitään se jähinä siitä.. huoh..

Olen todennut ihan saman että hiukankaan "ongelmia" --> kategoriaan ongelmakimput, ja mieluummin on sitten yksin.

ps. Tämä ei varmasti ole pelkästään naisten, varmasti on myös tälläisiä miehiä, niistä en vain miehenä tiedä. Eikä tietenkään kaikki, mutta ikävän monta kokemusta on.

• koettu on
        Yksin ja onnellinen kirjoitti:

Jep. Täällä samaa mieltä. Kokemusta on ikävä kyllä useammastakin naisesta, eo. kuvatusta. Taikasanat: jos ei löydy mitään mistä natkuttaa ja mihin aina tarttua, sitten keksitään se jähinä siitä.. huoh..

Olen todennut ihan saman että hiukankaan "ongelmia" --> kategoriaan ongelmakimput, ja mieluummin on sitten yksin.

ps. Tämä ei varmasti ole pelkästään naisten, varmasti on myös tälläisiä miehiä, niistä en vain miehenä tiedä. Eikä tietenkään kaikki, mutta ikävän monta kokemusta on.

Jep. En itsekään epäile etteikö vastaavia löydy myös miesten puolelta, mutta eipä ole niiden kanssa seurustelustakokemusta.

Kavereiden (tai ystävienkään) kanssa ei se elo ole kuitenkaan niin intensitiivistä kuin parisuhteessa ja kun alkaa kyllästyttää voi lähteä kotiin.

Naisilta varmaan löytyisi tarinoita samantapaisista miehistä-henkilöistä, kuin miltä aloittaja vaikuttaa.

• Raitis koti
        fatkat suoriksa kirjoitti:

Ei ole entisiä alkoholisteja olemassakaan.

Mutta voi olla raitistunut alkoholisti. Silti ei voi koskaan juoda ns. normaalisti, eli ottaa paria saunakaljaa tai juhlissa onnittelumaljaa. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla täysin raitis. Kumppanin vaan pitäisi pystyä arvostamaan tuota saavutusta, että on päässyt alkoholismista niskan päälle ja pystyy olemaan juomatta. Se on hieno juttu! Siinä ei ole mitään häpeilemistä, kuten ei siinäkään, että käy jossain AA-tapaamisissa tms. Musta tuollaiset asiat voi kertoa avoimesti, samalla tapaa kuin kerrotaan muistakin henkilökohtaisista asioista. erikseen niistä ei tarvitse toitottaa, eikä kertoilla kysymättä, mutta jos jossain esim. ihmetellään, etteikö kumppanisi käytä lainkaan alkoholia, niin voi toki mainita, että ei tosiaankaan pisaraakaan.

• 4tt44

Häpeät sitä että hän ei juo? L0L? Ootko aivan vitun yksinkertainen ääliö??

Itse olet varmaan sellainen 160cm/90kg siiderivalas, jonka on pakko päästä "viihteelle" joka viikonloppu? Ja mies kun ei juo ja on muutenkin ryhdistäytynyt niin hän ei ole arvoisesi?

• ei-häpeilevä ent. aa

Luulenpa että aloittaja ei häpeä juomattomuutta, vaan sitä että mies salailee. Salailusta tulee aina huono olo. Minä en katsoisi tuollaista vehtaamista ollenkaan, koska arvostan suorapuheisuutta.

• koettu on
        ei-häpeilevä ent. aa kirjoitti:

Luulenpa että aloittaja ei häpeä juomattomuutta, vaan sitä että mies salailee. Salailusta tulee aina huono olo. Minä en katsoisi tuollaista vehtaamista ollenkaan, koska arvostan suorapuheisuutta.

Nyt jäi epäselväksi mitä ja kenen vehtaamista et katsoisi? Miehen? Ja mitä salailua? Nainenhan omien sanojensa mukaan tietää siitä.

Onko tuossa nyt salailua se koska mies ei joka ainoassa paikassa ja päivällisjuhlassa kilistä lasinreunaa lusikalla ja vaadi puheenvuoroa ja ota puheeksi että hei, tiedättekös, minä olen entinen alkoholisti?

En nyt sitten voi yhtyä teidän maljoihinne kuin korkeintaan mehulla. Kiitos, voitte jatkaa.

Jos vaikka minä en kertoisi kaikille ihottumasta tai mahdollisista peräpukamistani, niin se olisi pimeää ja huonoa oloa aiheuttavaa salailua?!

Alkoholismi on sairaus, mies on toivottavasti päässyt siitä eroon ja hyvä niin. Miksi ihmeessä hänen pitäisi sitä julkisesti julistaa? Ketä se yleensä kiinnostaa? Miksi vaikka minun pitäisi tietää onko jonkun tuttuni puoliso entinen alkoholisti, jos hän nykyään pärjää hyvin?

Tiedolla on merkitystä vain jos tyyppiä ollaan palkkaamassa viininmaistelijaksi tai hän olisi nykyinen alkoholiongelmainen, jolloin sillä saattaisi olla vaikutuksia lähipiiriin jo turvallisuuden takia. Sekään ei varsinaisesti hyvänpäivän tutuille kuullu.

Sillä ettei joku tee numeroa vanhoista ongelmistaan hyvänpäivän tutuille, ei kyllä ole mitään tekemistä suorapuheisuuden kanssa. Jos tyyppi ei vain jaksa käydä joka ikisessä keskustelussa läpi "miksi ei viina maistu" tai "sitä ai olet entinen alkoholisti" jne. päivittelyä, jos noin pääsee paljon helpommalla. Joillakin kun tuntuu tosiaan oleva alkoholiongelma ja ihmetyksen aihe sen suhteen jos joku ei viinaan tartu.

• Realistinen
        koettu on kirjoitti:

Nyt jäi epäselväksi mitä ja kenen vehtaamista et katsoisi? Miehen? Ja mitä salailua? Nainenhan omien sanojensa mukaan tietää siitä.

Onko tuossa nyt salailua se koska mies ei joka ainoassa paikassa ja päivällisjuhlassa kilistä lasinreunaa lusikalla ja vaadi puheenvuoroa ja ota puheeksi että hei, tiedättekös, minä olen entinen alkoholisti?

En nyt sitten voi yhtyä teidän maljoihinne kuin korkeintaan mehulla. Kiitos, voitte jatkaa.

Jos vaikka minä en kertoisi kaikille ihottumasta tai mahdollisista peräpukamistani, niin se olisi pimeää ja huonoa oloa aiheuttavaa salailua?!

Alkoholismi on sairaus, mies on toivottavasti päässyt siitä eroon ja hyvä niin. Miksi ihmeessä hänen pitäisi sitä julkisesti julistaa? Ketä se yleensä kiinnostaa? Miksi vaikka minun pitäisi tietää onko jonkun tuttuni puoliso entinen alkoholisti, jos hän nykyään pärjää hyvin?

Tiedolla on merkitystä vain jos tyyppiä ollaan palkkaamassa viininmaistelijaksi tai hän olisi nykyinen alkoholiongelmainen, jolloin sillä saattaisi olla vaikutuksia lähipiiriin jo turvallisuuden takia. Sekään ei varsinaisesti hyvänpäivän tutuille kuullu.

Sillä ettei joku tee numeroa vanhoista ongelmistaan hyvänpäivän tutuille, ei kyllä ole mitään tekemistä suorapuheisuuden kanssa. Jos tyyppi ei vain jaksa käydä joka ikisessä keskustelussa läpi "miksi ei viina maistu" tai "sitä ai olet entinen alkoholisti" jne. päivittelyä, jos noin pääsee paljon helpommalla. Joillakin kun tuntuu tosiaan oleva alkoholiongelma ja ihmetyksen aihe sen suhteen jos joku ei viinaan tartu.

Kyllä! Komppaan täysin. Itse olin jossain vaiheessa reilun 5v. juomatta täysin, siis ilman ilta/saunaoluttakaan. Ihan muuten vain päähänpistosta ja että kun ei tee mieli, miksi juoda.

Niin ai sitä selittämisen määrää, miksi ei miksi miksi miksi.... Voi luoja että sitä sai selittää joka välissä ja paikassa. Ja kuinka monen ihmisen silmissä olikin outo tms. kun ei JUO!? Käsittämätöntä.. Pari kertaa ihan aito tappelukin meinannut tulla joista läksin sitten takavasemmalle ihan sen takia ettei moisesta (ilman mitään syytä) jaksa eikä kiinnosta alkaa nekkailemaan.

Mitä sitten jos joku ei juo? Jokaisen oma asia.

Nykyisin menee joku saunaolut joskus, JOS tekee mieli. En ymmärrä miksi alkoholiakin pitäisi käyttää sen takia että muutkin, tai että niin nyt kuuluu tehdä, kuulua porukkaan? Otan jos tekee mieli, jos ei niin en. Ei siinä sen kummempaa ole. Ja ihan yhtä hauskaa on ollut ilman viinakiin :) Ainut ero ollut se ettei ole maksanut itteänsä kipeäksi seuraavan päivän helvetin huonosta olosta ja päänsärystä..

Pahoittelen OT.

Aloitukseen, anna miehen mennä. Tosiaan jos moisia "ongelmia" kehittyy mieleesi ilman mitään ongelmia, on tulevaisuus lähes satavarmasti teillä tuhoon tuomittua. Miksi moisista pääsisit yli? Kokemuksesta voin sanoa että jos joku vaivaa ja vaivaa, ei se poistu kovinkaan usein ajan kanssa.
        Selvitä oma pää ensin ennekuin suhteita sen enempää sotket.

Mitä jos aikansa tuota touhua katsellen mies repsahtaakin, kyll' se huomaa jos sinua vaivaa, mitä jos korkki narahtaa joku kerta kun tarpeeksi paine kasvaa..
        Näkisin tuossa potentiaalia pahoihinkin seurauksiin. Hiljaiset pommit kerää painetta aikansa ja sitten..

Aongelmainen, vaikkakin noin kuosissa oleva, tarvitsee vierelleen sellaisen henkilön joka ei ainakaan lisää riskiä repsahtamiseen. Näkisin että tuo sinun touhu, jos ei vielä niin kohta sitä tekee...

• 99% raitis, ei absol
        koettu on kirjoitti:

Kyllä voi ihan fiksusti jättää sen onnittelumaljankin ottamatta, jos ei ole alkoholitonta tarjolla. Sanoa vain ei kiitos, en käytä lainkaan alkoholia. Ihmettelyt voi kuitata lyhyesti esim. että tämä on oma äätökseni, ja se siitä.

• 15+2

En ikinä enää seurustelisi aa-laisen kanssa. Minua ei häirinnyt se, ettei aa-laisen exäni juonut, en juonut itsekään seurusteluaikanamme. Mutta kaikki se fanaattisuus mikä aa-aatteeseen liittyy oli minulle liikaa.

Tulet aina jäämään kakkoseksi hänen AA:lleen ja AA-ystävilleen. Kuten varmaan jo tiedätkin. Hän on varmasti tehnyt sinulle selväksi, että aikoo jatkaa AA:ssa loppuikänsä?

Pelasta itsesi ja anna hänen etsiä itselleen joku toinen aa:lainen.

• yksinkertaista

Oma raittius on oltava prioriteettina yksi. Niin puolison, työn kuin lastenkin osalta, koska jos ei ole raittiutta, niin ei voi olla hyvä puoliso, isä, eikä työntekijäkään.
        Alkoholismi on joka elämän osa-alueeseen vaikuttava sairaus ja sen kanssa vain on opeteltava elämään.
        Ei diabeetikkokaan voi jättää ottamatta lääkettään.

• Gradu alkkiksista

Tämä on hyvä näkökulma tuoda esille. Entinen alkoholisti jää riippuvaiseksi viinan sijaan AA-ryhmästä.

En itse nyt voi sanoa, että mies olisi huono sen takia että käy AA:ssa, mutta ette ehkä sovi toisillenne. Hän tarvitsee rinnalleen ehkä toisen raittiin alkoholistin, joka ymmärtää koska on itse samanlainen. Et ole ainakaan läheisriippuvainen, koska sinua riippuvuussairaan kanssa oleminen tökkii.

Ihminen jolla ei ole riippuvuussairautta, ei voi ymmärtää juuri sitä, että entisen riippuvuuden tilalle tulee vaan uusi riippuvuus.

Yhtä fanaattinen kuin AA-ryhmä sinun perspektiivistäsi on myöskin alkoholisti tai narkki, joka tulee uskoon. He muodostavat aivan oman porukkansa, jota terveet ei voi ymmärtää. Aivot on pilalle juotu eikä ne toimi normaalisti. Usein entiset juopot on uskisten lisäksi kontrollifriikkejä tai molempia, vaikkeivat pysty pitämään päänuppiansakaan kunnossa mutta ympäristön sairaalloinen kontrollointi käy laatuun.

Itse olen käyttänyt sellaista ohjenuoraa ihmissuhteissani, että jos josta kusta ihmisestä tulee minulla paha olo tai hän tuo elämääni pääsääntöisesti negatiivisia asioita, en halua enää tavata tällaista ihmistä.

• kukkia 67
        Gradu alkkiksista kirjoitti:

Tämä on hyvä näkökulma tuoda esille. Entinen alkoholisti jää riippuvaiseksi viinan sijaan AA-ryhmästä.

En itse nyt voi sanoa, että mies olisi huono sen takia että käy AA:ssa, mutta ette ehkä sovi toisillenne. Hän tarvitsee rinnalleen ehkä toisen raittiin alkoholistin, joka ymmärtää koska on itse samanlainen. Et ole ainakaan läheisriippuvainen, koska sinua riippuvuussairaan kanssa oleminen tökkii.

Ihminen jolla ei ole riippuvuussairautta, ei voi ymmärtää juuri sitä, että entisen riippuvuuden tilalle tulee vaan uusi riippuvuus.

Yhtä fanaattinen kuin AA-ryhmä sinun perspektiivistäsi on myöskin alkoholisti tai narkki, joka tulee uskoon. He muodostavat aivan oman porukkansa, jota terveet ei voi ymmärtää. Aivot on pilalle juotu eikä ne toimi normaalisti. Usein entiset juopot on uskisten lisäksi kontrollifriikkejä tai molempia, vaikkeivat pysty pitämään päänuppiansakaan kunnossa mutta ympäristön sairaalloinen kontrollointi käy laatuun.

Itse olen käyttänyt sellaista ohjenuoraa ihmissuhteissani, että jos josta kusta ihmisestä tulee minulla paha olo tai hän tuo elämääni pääsääntöisesti negatiivisia asioita, en halua enää tavata tällaista ihmistä.

Niin, riippuvaisuudesta kun ei sillä tavalla parane. Koskaan. Sen tilalle nimenomaan hankitaan toinen. Sinun mielestäsi olisi siis parempi että narkkari käyttäisi huumeita ja tuhoaisi itsensä, kun uskoon tuleminen on niin kamala asia? Totta hemmetissä riippuvainen joutuu kontrolloimaan itseään, se on armeijakuri, mitä täytyy pitää, jos aikoo olla tekemättä itsemurhaa: sitä nimittäin alkoholisti ja narkkari tekee, joka päivä käyttäessään. Mutta sinun on sitä jotenkin vaikea ymmärtää... miksi? Et ole joutunut koskaan kyseenalaistamaan itseäsi, tunteitasi, tekemiäsi ja taistelemaan ristiriitaisessa tilanteessa? Ei se nyt niin vaikeaa ole, kun hieman ajattelee, fanaattisuutta en ehkä aa:sta käyttäisi. Tuo on sama kuin sanoisi että narkomaani on fanaattinen, koska ei voi käyttää hallitusta heroiinia, mitä se oikein nipottaa?

Terveet voivat ymmärtää varsin hyvin, minäkin ymmärrän.

Riippuvuussairaus voi tökkiä juuri siksi, että on itse niin pahasti riippuvainen. Itse epäilisin heti että ap on itse alkoholisti, joka ei siedä sitä, että toinen on "parantunut". Hänhän hyvin suoraan kertoo, miten nimenomaan toivoisi, että mies joisi alkoholia. Alkoholi tuntuu olevan hänelle hyvin tärkeää, jopa juhlissa hän tarkkailee huomaako kukaan, juoko mies tai ei, ja hän itse huomaa sen.
        Lisäksi hän toivoo miehelle ahdistusta ja pahaa oloa, koska itsellään on. Hän on siis tunteitaan toiselle siirtävä riippuvainen, läheisriippuvaikseksi hän sopisi oikein hyvin. Hän pohtii mitä toiset miettii, miltä muista tuntuu, tuntuuko heistä samalta, hän ei uskalla elää omaa elämäänsä omilla mielipiteillään eikä edes valita parisuhdetta itsenäisesti. Häntä häiritsee toisen omat valinnat, jos ne eivät ole samanlaisia kun hänen omansa jne.

Onko sinulle alkoholi niin tärkeä asia, että leimaat heti absolutistit fanaatikoiksi? Vai onko sinulle uskonto niin pelottava asia, että pelkäät sitä enemmän kuin huumeita? Et taida liikkua kovinkaan varmalla pohjalla vai?
        Mitä tarkoittaa, jos jostakusta tulee paha olo? Ymmärrän, ettei kukaan halua pääsääntöisesti negatiivisia asioita elämäänsä, mutta oletko sinä se tyyppi joka ei kestä ristiriitoja, joiden takia aina pitäisi kulkea sukkasillaan, ja joiden takia asiat eivät koskaan kehity, koska mistään ei oikeastaan voida edes keskustella, ettei taas tule "paha olo". Joskus vaan tulee joistain asioista ja ihmisistä paha olo itsensä takia, omaa syytään, minkä heijastaa toisiin. Onko sekin toisten vika?

Älä tee graduasi alkkiksista, se ei ole hyvä aihe sinulle.

• juomaton

Olen entinen alkoholisti, en käy kokouksissa, saati hankkinut uutta riippuvuutta. Työitä tulee tehtyä enemmän, mutta se johtuu siitä, että aikaa on enemmän ja urheilutua samasta syystä: -ennen aika meni juodessa, nyt ehtii harrastaa ja touhuilla.

ps Lopetin ilman AA:ta ja muuta. Kerroinn kaikille, että olen lopettanut juomisen, jotten pystyisi salaa juomaan missään, toiminut. Alussa eivät uskoneet, nyt ovat nähneet.

ps2 Älä edes yritä tehdä gradua, olet niin pihalla mitä oikeasti tapahtuu ja miten me ajatellaan ja millaista se on. KAIKKEA ei voi oppia kirjasta.

ps3 Riippuvuuksia on myös se, että esiintyy kiihkomielisenä palstoilla julistamassa omaa "ainutta totuutta"..

ps4 Kaikilla ei ole edes kyse riippuvuussairaudesta, vaan itselääkinnästä ja -hoidoosta. Esim monilla mielenterveyspotilailla.

ps5 Unohda se gradu, tee se vaikka pyöreistä kivistä, tämä aihe on sinulle liian vaikea.

• Farty Meldman
        kukkia 67 kirjoitti:

Niin, riippuvaisuudesta kun ei sillä tavalla parane. Koskaan. Sen tilalle nimenomaan hankitaan toinen. Sinun mielestäsi olisi siis parempi että narkkari käyttäisi huumeita ja tuhoaisi itsensä, kun uskoon tuleminen on niin kamala asia? Totta hemmetissä riippuvainen joutuu kontrolloimaan itseään, se on armeijakuri, mitä täytyy pitää, jos aikoo olla tekemättä itsemurhaa: sitä nimittäin alkoholisti ja narkkari tekee, joka päivä käyttäessään. Mutta sinun on sitä jotenkin vaikea ymmärtää... miksi? Et ole joutunut koskaan kyseenalaistamaan itseäsi, tunteitasi, tekemiäsi ja taistelemaan ristiriitaisessa tilanteessa? Ei se nyt niin vaikeaa ole, kun hieman ajattelee, fanaattisuutta en ehkä aa:sta käyttäisi. Tuo on sama kuin sanoisi että narkomaani on fanaattinen, koska ei voi käyttää hallitusta heroiinia, mitä se oikein nipottaa?

Riippuvuussairaus voi tökkiä juuri siksi, että on itse niin pahasti riippuvainen. Itse epäilisin heti että ap on itse alkoholisti, joka ei siedä sitä, että toinen on "parantunut". Hänhän hyvin suoraan kertoo, miten nimenomaan toivoisi, että mies joisi alkoholia. Alkoholi tuntuu olevan hänelle hyvin tärkeää, jopa juhlissa hän tarkkailee huomaako kukaan, juoko mies tai ei, ja hän itse huomaa sen.
        Lisäksi hän toivoo miehelle ahdistusta ja pahaa oloa, koska itsellään on. Hän on siis tunteitaan toiselle siirtävä riippuvainen, läheisriippuvaikseksi hän sopisi oikein hyvin. Hän pohtii mitä toiset miettii, miltä muista tuntuu, tuntuuko heistä samalta, hän ei uskalla elää omaa elämäänsä omilla mielipiteillään eikä edes valita parisuhdetta itsenäisesti. Häntä häiritsee toisen omat valinnat, jos ne eivät ole samanlaisia kun hänen omansa jne.

Onko sinulle alkoholi niin tärkeä asia, että leimaat heti absolutistit fanaatikoiksi? Vai onko sinulle uskonto niin pelottava asia, että pelkäät sitä enemmän kuin huumeita? Et taida liikkua kovinkaan varmalla pohjalla vai?
        Mitä tarkoittaa, jos jostakusta tulee paha olo? Ymmärrän, ettei kukaan halua pääsääntöisesti negatiivisia asioita elämäänsä, mutta oletko sinä se tyyppi joka ei kestä ristiriitoja, joiden takia aina pitäisi kulkea sukkasillaan, ja joiden takia asiat eivät koskaan kehity, koska mistään ei oikeastaan voida edes keskustella, ettei taas tule "paha olo". Joskus vaan tulee joistain asioista ja ihmisistä paha olo itsensä takia, omaa syytään, minkä heijastaa toisiin. Onko sekin toisten vika?

Olipas taas passiivis-aggressiivinen avautuminen. Tuliko helpompi olo kun sait sivallella? No, parempi sekin kuin kattoampuminen tai puukkohippaset

• hmhmhmhmhmhm
        Farty Meldman kirjoitti:

Olipas taas passiivis-aggressiivinen avautuminen. Tuliko helpompi olo kun sait sivallella? No, parempi sekin kuin kattoampuminen tai puukkohippaset

Eipäs kun päinvastoin hyvä kirjoitus! Osuiko maaliin?

• 3+12

Fanaattisuus? AA:laiset on suvaitsevaista porukkaa, eikä ne vastusta viinanjuontia. Ne on rehellisiä, ja myöntää, että eipä meikäläisiltä onnistu, kun on kerran karannut mopo käsistä.

Kyllä joillain on huono itsetunto, kun pitää olla miehelle mustasukkainen siitä, että tällä on elämä! Pitäisi olla oman tossun alla, vaikka sitten rapajuoppona.

Ihan pimeätä. Eikö se ole plussaa, jos ihmisellä on elämä lapasessaan ja osallistuu sellaiseen yleishyödylliseen toimintaan kuin vaikka AA?

Itse tunnen pari helvetin fiksua AA-laista, eikä niissä ole mitään fanaattista. Yksi jopa haistelee paremmilla illallisella mielellään hyviä viinejä ja kehuu niitä tuoksun perusteella, mutta ei koskaan ota suuhunsa. Muut ovat vain iloisia siitä, ettei tyyppi enää pilaa tapaamisia olemalla kännissä.

No, omissa piireissä alkoholia juodaankiin sivistyneesti, ei koskaan pientä nousua pidemmälle, ja absolutisti pääsee helposti "sympatia"-hiprakkaan iloluonteisessa seurassa.

Absolutismi on "ongelma" vasta siinä vaiheessa kun juomatavat ovat alkeellisemmat ja vedetään lärvejä ... Ja silloin ongelma ei ole absolutisti, vaan ne juopot...

• vihreäsilmäinen43

Olen ollut tekemisissä parin AA-laisen kanssa. Kun lopetin, huijasi 1. rahaa minulta, jotka sain takaisin oikeudenistunnossa. Tästä raivostuneena lähetettiin minun luokseni AA-laisten johtaja, joka raiskasi minut. En uskaltanut edes pahemmin vastustaa, koska tämä hyypiö oli minuun verrattuna erittäin urheilullinen. Tyttäreni joutui kuulemaan koko jutun, mutta pelkäsin myös hänen puolestaan. Sitä ennen oli talossani tapahtunut kummallisia asioita, esim. kerran oli kaikki keittolevyt uuni päällä, kun menin keittiöön. Tapahtui Ruotsissa. Kaikki hienous loppui siihen paikkaan, kun halusin lopettaa.
        Minua otti päähän se, että minunkin olisi pitänyt mennä AA-kokouksiin. Kävin kerran, enkä ole ikinä nähnyt niin paljon spurguja. Minä juon joskus hyvän ruoan kanssa pari lasia viiniä, eikä minusta saa alkoholistia tekemälläkään. Aloittajalle: Ole varovainen, et tunne häntä vajaan puolen vuoden kuluttua.

• Vai oikein johtaja.
        vihreäsilmäinen43 kirjoitti:

Olen ollut tekemisissä parin AA-laisen kanssa. Kun lopetin, huijasi 1. rahaa minulta, jotka sain takaisin oikeudenistunnossa. Tästä raivostuneena lähetettiin minun luokseni AA-laisten johtaja, joka raiskasi minut. En uskaltanut edes pahemmin vastustaa, koska tämä hyypiö oli minuun verrattuna erittäin urheilullinen. Tyttäreni joutui kuulemaan koko jutun, mutta pelkäsin myös hänen puolestaan. Sitä ennen oli talossani tapahtunut kummallisia asioita, esim. kerran oli kaikki keittolevyt uuni päällä, kun menin keittiöön. Tapahtui Ruotsissa. Kaikki hienous loppui siihen paikkaan, kun halusin lopettaa.
        Minua otti päähän se, että minunkin olisi pitänyt mennä AA-kokouksiin. Kävin kerran, enkä ole ikinä nähnyt niin paljon spurguja. Minä juon joskus hyvän ruoan kanssa pari lasia viiniä, eikä minusta saa alkoholistia tekemälläkään. Aloittajalle: Ole varovainen, et tunne häntä vajaan puolen vuoden kuluttua.

Muuten ihan hauska satu mutta tarinassa on yksi aukko. AA.ssa ei ole johtajia.

• dvi
        hmhmhmhmhmhm kirjoitti:

Eipäs kun päinvastoin hyvä kirjoitus! Osuiko maaliin?

kyllä

• Eeditti
        kukkia 67 kirjoitti:

Loistava kirjoitus!

Joku keksi nimittää passiivis-aggressiiviseksi. Vai niin. Ikävää jos järjen ääni kuulostaa passiivis-aggressiiviselta, sitä on silloin vähän hankala kuunnella - ja se on tietty aina hyvin hyvin ikävää.

• älälannista
        juomaton kirjoitti:

Olen entinen alkoholisti, en käy kokouksissa, saati hankkinut uutta riippuvuutta. Työitä tulee tehtyä enemmän, mutta se johtuu siitä, että aikaa on enemmän ja urheilutua samasta syystä: -ennen aika meni juodessa, nyt ehtii harrastaa ja touhuilla.

ps Lopetin ilman AA:ta ja muuta. Kerroinn kaikille, että olen lopettanut juomisen, jotten pystyisi salaa juomaan missään, toiminut. Alussa eivät uskoneet, nyt ovat nähneet.

ps2 Älä edes yritä tehdä gradua, olet niin pihalla mitä oikeasti tapahtuu ja miten me ajatellaan ja millaista se on. KAIKKEA ei voi oppia kirjasta.

ps3 Riippuvuuksia on myös se, että esiintyy kiihkomielisenä palstoilla julistamassa omaa "ainutta totuutta"..

ps4 Kaikilla ei ole edes kyse riippuvuussairaudesta, vaan itselääkinnästä ja -hoidoosta. Esim monilla mielenterveyspotilailla.

ps5 Unohda se gradu, tee se vaikka pyöreistä kivistä, tämä aihe on sinulle liian vaikea.

Ei mikään aihe ole liian vaikea, jos älyä riittää tieteelliseen pohdintaan. Ei niitä pohdintoja hatusta vedetä, vaan aiempien tukimusten ja oman tutkimuksen pohjalta.

• Yleisesti
        älälannista kirjoitti:

Ei mikään aihe ole liian vaikea, jos älyä riittää tieteelliseen pohdintaan. Ei niitä pohdintoja hatusta vedetä, vaan aiempien tukimusten ja oman tutkimuksen pohjalta.

Valitettavasti oma tutkimus ja sen objektiivisyys kärsii, jos on valmiiksi päättänyt mitä tuloksien pitää olla. Jos ei osaa olla objektiivinen tutkimus on yleensä huonoa.

• sdhsfsf

No on sullakin ongelma. Mies ei juo alkoholia. Koskaan ei ole asiat hyvin.

• Toscaana

Kyllä oikeen ihmettelen nyt kunnolla, miten joku ihminen, olkoon nainen tai mies, kärsii toisen raittiudesta. Etsi sopivampaa seuraa jos niin kovasti hävettää toisen raittius.

• Aina sairas

Ongelma on se, että alkoholisti on EDELLEEN ja AINA alkoholisti, vaikka hän ei juuri nyt juokaan viinaa. Koko koneisto on käännetty viinan vastustamiseen ja kunnollisena pysymiseen. Tila synnyttää painetta ja jättää jälkensä ihmiseen. Se vaikuttaa myös kaikkien häntä lähellä olevien elämään.

En ihmettele yhtään, että tilanne painostaa sinua. Etsi terve mies.

• mies on aarre

Nuo jutut joita häpeät, eivät ole edes hävettäviä asioita. Mutta ulkopuolisena ajattelen sun olevan tosi pinnallinen ihminen ja sieltä se häpeäminen kans johtuu. Eläisit omaa elämääs, äläkä yritä miettiä jotain kulissijuttuja, lopeta mielistely.

• oppeliini1

Sinä todellakaan et ole tuon kauneutta, hyvyyttä ja parempia arvoja kunnioittavan miehen arvoinen. Olet ehkä onnellisempi valitessasi moukkamaisen ja hiukan tollon juntin. Niinhän se yleensä käy että vain samanlaisen kanssa on hyvä olla. Sitten voit valittaa ja olla onnellinen kun sinulla on todellakin valittamisen arvoista elämää.

Ehdottaisikin että jätät tuon (aiemin alkoholisti - nykyisin SUPER yksilon) rauhaan ja etsit oman tasoistasi seuraa. Tuon miehen arvot ovat aivan liian korkealla, sinun ulottumattomissasi. Hän yrittää nostaa sinua sinne mutta olet yksinkertaisesti kykenemäton hänen tasolleen.

Sinulla on kaikki oikeus ja valta pilata elämäsi niin hyvin kuin vain voi. Vain jätä tuo kaunis ihminen rauhaan.

• Gradu alkkiksista

Ajattelin vaan mainita, että se "tyyneys" voi olla vaan tunnekylmyyttä tai henkilö yrittää hillitä itsensä vaikka tuntee kaikenlaista... koska haluaa selkeesti seurustella aloittajan kanssa, ja on alkanut roikkua hänessä. Alkoholismi on tunne-elämän sairaus. Monet murhaajat ja kouluampujat on olleet justiinsa niitä "normaaleita, hiljaisia, kilttejä ja tyyniä" naapureita "joista ei ikinä olisi osannut uskoa että se hautoo sellaista".

En halua nyt leimata aloittajan miestä tällaiseksi, mutta halusin vain kertoa että tyyneys ja tunteettomuus on aika huolestuttavaa. Jos ei ihminen ilmaise tunteitaan, nimenomaan negatiivisa tunteita ja ilmaise milloin pahoittaa mielensä jne normaalisti, hän patoaa kaiken vihan ja tuskan sisäänsä ja jonain päivänä joku pikkuinen signaali räjäyttää tuplajättipotin. Toivottavasti ei silloin ole aseita lähettyvillä.

• raitis 23V

Ajattelin vaan mainita, että se "tyyneys" voi olla vaan tunnekylmyyttä tai henkilö yrittää hillitä itsensä vaikka tuntee kaikenlaista... koska haluaa selkeesti seurustella aloittajan kanssa, ja on alkanut roikkua hänessä. Alkoholismi on tunne-elämän sairaus. Monet murhaajat ja kouluampujat on olleet justiinsa niitä "normaaleita, hiljaisia, kilttejä ja tyyniä" naapureita "joista ei ikinä olisi osannut uskoa että se hautoo sellaista".

En halua nyt leimata aloittajan miestä tällaiseksi, mutta halusin vain kertoa että tyyneys ja tunteettomuus on aika huolestuttavaa. Jos ei ihminen ilmaise tunteitaan, nimenomaan negatiivisa tunteita ja ilmaise milloin pahoittaa mielensä jne normaalisti, hän patoaa kaiken vihan ja tuskan sisäänsä ja jonain päivänä joku pikkuinen signaali räjäyttää tuplajättipotin. Toivottavasti ei silloin ole aseita lähettyvillä.

No jos on ollut 10 vuotta raittiina ja saanut kasvaa ja tutkia itseään avoimesti ja rehellisesti, niin ei sitä enään tarvitse joka risahduksesta hermojaan menettää.
        Toden totta sitä saa pitää näyttää tunteensa, mutta ihminen kasvaessaan henkisesti, ymmärtää että negatiivisia tunteitaan voi muulakin tavalla purkaa kuin toiseen tai toiselle räjähtämällä. Jo että sanoo toiselle, etten tykkää käytöksestäsi riittää osoittamaan ns. negatiiviset tunteet toista kohtaan.

Kasvaminen henkisesti ja ihmisenä tuo tyyneyttä. Ja elinikäinen AA:ssa käynti on ennemminkin elämän tapa ja kokemuksen vaihtoa AA:han tulokkaille.
        Se on mukava nähdä pitemmällä raittudella, kun on saanut jolekkin jakaa oman tarinansa ja hän saattanut saada siitä raittiuden alun. Se tuo hyvä oloa elämääni.

Joskus olen sanonut, että olen niin paljon velkaa omasta elämästäni, etten kykene sitä koskaan maksamaan takaisin.
        Sinänsä kova lause, mutta hyvältä se tuntuu antaa sitä mitä on itse aikanaan saanut.

• juomaton

Mee psykologille kysymään: "Miten normaali aikuinen käyttäytyy."

1) Itkupotkuraivarit aina kun joku on eri mieltä tai vituttaa

2) Asioista keskustellaan ja tunteet osataan käsitellä ilman väkivaltaisia purkauksia.

-Sitten, aloittajahan ei väitä, että tunteet padotaan, sen keksit sinä, todennäköisesti koska luulet niin ja olet niin jo gradusi muotoillut. Tosielämä vaan ei ole mustaa tai valkoista, eikö yliopistossa opetettu sitä?
        Lue tarkemmin, mieshän kuulostaa analyyttiseltä ja fiksulta, ei raivohullulta:

" Mä kuulostan kauhealta mutta mua ärsyttää että hän pystyy olemaan aina niin sellainen joka pohtii asioita monelta kantilta. Ja sitten mulla on joku alemmuuskompleksi kun hän pystyy puhumaan tunteistaan ja kaikesta sellaisesta ja mä en osaa."

LOPETA SEN GRADUN TEKO, OLET AMATÖÖRI!

• ihme arvoja

Vai superyksilö? Minusta tuo on teeskentelijä, sehän ei ole oma itsensä vaan on väkisin pakottanut itsensä toimimaan tietyllä tavalla. Tuollaiset on vaarallisia, joku päivä ne kuitenkin tilttaa ja kulissit kaatuu.

Ja miksi se teeskentelee ottavansa alkudrinkin vaikkei ota? Omassa lähipiirissä ja tutuissa löytyy myös absolutisteja. Näille annetaan pommacia tai jotain muuta alkoholitonta tilanteen mukaan. Kukaan ei teeskentele ottavansa sitä.

• 3+12
        ihme arvoja kirjoitti:

Vai superyksilö? Minusta tuo on teeskentelijä, sehän ei ole oma itsensä vaan on väkisin pakottanut itsensä toimimaan tietyllä tavalla. Tuollaiset on vaarallisia, joku päivä ne kuitenkin tilttaa ja kulissit kaatuu.

Ja miksi se teeskentelee ottavansa alkudrinkin vaikkei ota? Omassa lähipiirissä ja tutuissa löytyy myös absolutisteja. Näille annetaan pommacia tai jotain muuta alkoholitonta tilanteen mukaan. Kukaan ei teeskentele ottavansa sitä.

Tuo on totta: pitäisi olla avoin. Olisi parempi sanoa, että kiitos, en juo, ja jopa todeta, että oli alkoholiongelma. Sivistynyt ihminen ymmärtää hyvin ja hakee sen pommakin.

Mutta tuon akan voudatuksen perusteella se vasta karmeaa varmaan olisikin.

• hiljaa siellä takari
        juomaton kirjoitti:

Mee psykologille kysymään: "Miten normaali aikuinen käyttäytyy."

1) Itkupotkuraivarit aina kun joku on eri mieltä tai vituttaa

2) Asioista keskustellaan ja tunteet osataan käsitellä ilman väkivaltaisia purkauksia.

-Sitten, aloittajahan ei väitä, että tunteet padotaan, sen keksit sinä, todennäköisesti koska luulet niin ja olet niin jo gradusi muotoillut. Tosielämä vaan ei ole mustaa tai valkoista, eikö yliopistossa opetettu sitä?
        Lue tarkemmin, mieshän kuulostaa analyyttiseltä ja fiksulta, ei raivohullulta:

" Mä kuulostan kauhealta mutta mua ärsyttää että hän pystyy olemaan aina niin sellainen joka pohtii asioita monelta kantilta. Ja sitten mulla on joku alemmuuskompleksi kun hän pystyy puhumaan tunteistaan ja kaikesta sellaisesta ja mä en osaa."

LOPETA SEN GRADUN TEKO, OLET AMATÖÖRI!

Täällä joku yliopistonviihaajaa taas vauhkoaa.

Kirjoittaja ei vastannut aloittajalle vaan edelliselle kommentoijalle. Siksipä ei ole mitään valiä, mitä aloittaja tästä asiasta väitti.

• €€R0

Jatka vaan samaan malliin niin se mies satavarmaan lähtee. Mene sitten kertomaan exällesi että haluat hänen kanssaan yhteen ja vasta nyt tajusit kuinka tärkeä ex on sulle kun olet seurustellut toisen miehen kanssa. Älä silti hävitä tämän miehen puhelinnumeroo niin voit soittaa hänet takaisin sitten kun exän kanssa on sukset ristissä.
      Hei oikeesti! Oot eronnut neljä vuotta sitten ja mietit mitä exäsi ajattlee. Luuletko että exäsi ajattelee miltä susta tuntuu? Teette asioita perheenä? No minkä takia sitten erositte jos edelleen haluat olla perhe exäsi kanssa. Äläkä vaan sano että lapsen takia ootte perhe koska se on mitä kamalinta paskaa. Varmaan sun tyttäres kokoajan elää toivossa että menette vielä yhteen kun teette asioita yhdessä.

• Iiris41

Tuntui tosi pahalta noi teidän kommentit. Olisin toivonut että joku samassa tilanteessa oleva olisi kertonut kuinka tällaisesta voi selviytyä. Se on kyllä totta että jos olisin tutustuessa tiennyt hänen olevan entinen alkoholisti niin en olisi suostunut tapaamiseen. Mutta kun se ei näkynyut mitenkään päällepäin että hänellä oli tälläinen menneisyys. Mitenkään fanaattinen hän ei kyllä ole mutta on kyllä sanonut käyvänsä siellä koko ikänsä. Musta se on tosi outoa sillä hän ollut juomatta yli kymmenen vuotta.

Mä olen niin sekaisin tunteideni kanssa. Haluaisin kyllä olla hyvä ja ihana tälle miehelle mutta en osaa. Monta kertaa kun häneltä tulee joku kiva viesti missä hän kehuu mua, niin haluaisin vastata samallalailla. Mutta sitten tulee se epätietoisuus, että tunnenko oikeasti niin ja vastaan jotain niitä näitä. Ja musta tuntuu ihan hirveältä.
      Ja sitten mulla on myös huono omatunto sen takia, että tyttäreni on välillä ollut tosi hirveä tälle miehelle. Miehen lapsi on kuollut muutamia vuosia sitten ja kerran vihapäissään tyttö sanoi hänelle, että hän ei halua kotiinsa sellaista miestä jonka lapset on kuolleet. Silloin hän kyllä ihan selvästi loukkaantui. Mutta kukapa ei loukkaantuisi. Itsekin kyllä suutuin tytölle silloin, mutta silti hän oma lapseni ja kaikkein tärkein minulle.

Ja sit sitäkin mietin että kun juhannus on tulossa. Ja me ollaan aina oltu juhannus exän vanhempien mökillä. En haluaisi tuottaa tyttärelleni ja hänen isovanhemmilleen pettymystä ainakaan vielä tänä vuonna. Samalla tiedän, että loukkaan tätä miestä jos vietän juhannuksen exän ja hänen perheensä kanssa.

Jos varmasti tietäisn mikä on oikein niin tekisin sen. Mutta kun en ole ollenkaan varma että vaikka tämä mies on ihan ok niin että haluanko elää hänen kanssaan tulevaisuudessa sellaisessa parisuhteessa. Ja mulla on oikeus kertoo just se miltä minusta tuntuu ja mikä epäilyttää. Tää mieskin aina sanoo että ihmisellä on oikeus omiin tunteisiinsa ja niitä ei saa kieltää vaikka ne olisi negatiivisiakin.

• Outoa joo

Kuules nyt. Kyllä se nyt vaan noiden juttujesi perusteella kuulostaa siltä, että olet enemmän suhteessa exäsi kanssa kuin tuon "seurustelukumppanisi". Nuo esiin tuomasi ongelmat ovat sellaisia, että jos ne sinua noin paljon vaivaavat, tuskinpa tuota miestä koskaan tulet rakastamaan, vaikka alussa olisit häneen ihastunut ollutkin. Päästä mies menemään. Se olisi oikein häntä kohtaan. Nyt olet vain itsekäs kun roikotat häntä, vaikket häntä elämääsi todella edes halua. Ei mikään ihme, jos tuollaisessa tilanteessa podet omantunnon tuskia...

• Daddy Cool

Hienosti on miehesi sanonut ihmisen oikeuksista tunteisiinsa. Sinulle ei vaan ole muodostunut "oikeanlaisia" tunteita miestä kohtaan. Selvästi olet vielä kiinni exässäsi, joten eihan niille tunteille ole edes tilaa.

Varmasti on kaikille osapuolille parasta, jos pistät suhteen poikki. Miehellä vaikuttaa olevan enemmän tunteita sinua kohtaan, joten hän ei sitä tee. Vaikutat tekstiesi perulsteella siltä, että olet ihan tyytyväinen ilman miestä. Saat turvaa exästäsi ja tutuista kuvioista. Seksipuolen voit hoitaa hankkimalla "salaisen" vakipanon. Tilanne voi olla toinen sitten kun tyttäresi on muuttanut omilleen.

• 7 + 12

"silti hän oma lapseni ja kaikkein tärkein minulle."

Jos oikeasti tuntisit noin, et tunkisi vieraita miehiä hänen elämäänsä. Tyttäresi ei olisi voinut itseään selkeämmin ilmaista.

Odota, että tyttö muuttaa opiskelemaan ja rupea riiaamaan sitten.

• Rohkeutta.

Miesystäväsi kuullostaa jokanaisen unelmalta. Sitten kun sen saa, niin siitä tuntuukin puuttuvan särmää, haastetta tai jotain.

Kokonaisuutena tuo kuulostaa osin tutulta. Kaikki tämä on ehkä edelleen osa eroprosessiasi. On hienoa, että hyvät välit exään ja hänen perheeseensä ovat säilyneet, mutta..... Minusta sinun kannattaisi kuitenkin ottaa etäisyyttä ja itsenäistyä. Ehkä eroseminaarista tms. olisi sinulle hyötyä.

Voi jopa olla, että lapsesi kärsii lopulta yhteisistä Juhannuksistanne jne. Ei siksi etteikö siellä olisi mukavaa, mutta se hämärtää lapsen käsitystä siitä onko erottu vai ei, palaako vanhemmat yhteen vai ei, onko tämäero vain leikkiä? Minusta olisi hyvä antaa malli siitä, että tiedetään mitä päätöksiä parisuhteessa tehdään. Jos erotaan niin sitten erotaan.

Toisaalta tuo tiivis yhteiselo exän kanssa ruokkii sinun romantisia muistojasi exästä, mutta ennen eroa tulleet ongelmat ovat aina olemassa, jos olette pidempään yhteydessä. Oletko ajatellut, että exäxi uusi suhde satuttaa sinua jos ette ota etäisyyttä. Exäxi tuleva kumppani voi laittaa tapailullenne stopi, joten kannattaa tehdä se nyt itse.

Juhannuksena lapsesi osaa olla isänsä ja isovanhenhempiensa kanssa ilman sinuakin. Vietä sinä Juhannus miesystäväsi kanssa. Irottaudu ja mene eteenpäin. Nyt tuntuu ettet kykene ihan irrottamaan menneestä. Se tulee syömään sinua sisältä. Miksi teet itsellesi noin?

Nykyisen miesystäväsi suhteen ehkä mietit liikaakin muiden ajatuksia. Absolutisteja on nykyään korostetusti esillä ja se on hyvä juttu se. Jos sinua häiritsee alkoholismi, nin voithan ylpeillä sillä ett'ä miehesi on absolutisti tai ei käytä alkoholia. Niinhän rokkistaratkin tekee nykyään. Samuli Edelmaninkin on kamppailut joskus alkoholin kanssa ja on ollut vuosia päihteetön.

Olen kokenut samanlaista epävarmuutta uudessa suhteessa eron jälkeen. Mies osaa puhua, on rakentava, ei provosoidu jne. Oikeastaan olen hänen kanssaan oppinut nostamaan kissan pöydälle, Tosin teen sen edelleen jokseenkin karkeasti:)

Olet löytänyt sitoutuneen miehen, anna teille mahdollisuus. Uskalla irrottautua menneestä ja ottaa askel tulevaan.

Minusta sinä kirjoitat kauniisti, avoimesti ja osaat analysoida kokemuksiasi/tunteiasi rehellisesti ja hyvin. Se vaatii rohkeutta. Ole myäös elämässi rohkea, irrota menneestä!

• 2+15
        7 + 12 kirjoitti:

"silti hän oma lapseni ja kaikkein tärkein minulle."

Jos oikeasti tuntisit noin, et tunkisi vieraita miehiä hänen elämäänsä. Tyttäresi ei olisi voinut itseään selkeämmin ilmaista.

Odota, että tyttö muuttaa opiskelemaan ja rupea riiaamaan sitten.

Onpa tuokin neuvo. Et edes tiedä minkä ikäinen tyttö on. Jos hän on vaikka kymmenen niin pitäiskö tän naisen odottaa kahdeksan vuotta että tytär muuttaa kotoa pois. Pitäiskö kaikkien eronneiden joilla on lapsia pysyä sinkkuina niin kauan kun lapset on aikuisia.

• Voimia
        Rohkeutta. kirjoitti:

Miesystäväsi kuullostaa jokanaisen unelmalta. Sitten kun sen saa, niin siitä tuntuukin puuttuvan särmää, haastetta tai jotain.

Kokonaisuutena tuo kuulostaa osin tutulta. Kaikki tämä on ehkä edelleen osa eroprosessiasi. On hienoa, että hyvät välit exään ja hänen perheeseensä ovat säilyneet, mutta..... Minusta sinun kannattaisi kuitenkin ottaa etäisyyttä ja itsenäistyä. Ehkä eroseminaarista tms. olisi sinulle hyötyä.

Voi jopa olla, että lapsesi kärsii lopulta yhteisistä Juhannuksistanne jne. Ei siksi etteikö siellä olisi mukavaa, mutta se hämärtää lapsen käsitystä siitä onko erottu vai ei, palaako vanhemmat yhteen vai ei, onko tämäero vain leikkiä? Minusta olisi hyvä antaa malli siitä, että tiedetään mitä päätöksiä parisuhteessa tehdään. Jos erotaan niin sitten erotaan.

Toisaalta tuo tiivis yhteiselo exän kanssa ruokkii sinun romantisia muistojasi exästä, mutta ennen eroa tulleet ongelmat ovat aina olemassa, jos olette pidempään yhteydessä. Oletko ajatellut, että exäxi uusi suhde satuttaa sinua jos ette ota etäisyyttä. Exäxi tuleva kumppani voi laittaa tapailullenne stopi, joten kannattaa tehdä se nyt itse.

Juhannuksena lapsesi osaa olla isänsä ja isovanhenhempiensa kanssa ilman sinuakin. Vietä sinä Juhannus miesystäväsi kanssa. Irottaudu ja mene eteenpäin. Nyt tuntuu ettet kykene ihan irrottamaan menneestä. Se tulee syömään sinua sisältä. Miksi teet itsellesi noin?

Nykyisen miesystäväsi suhteen ehkä mietit liikaakin muiden ajatuksia. Absolutisteja on nykyään korostetusti esillä ja se on hyvä juttu se. Jos sinua häiritsee alkoholismi, nin voithan ylpeillä sillä ett'ä miehesi on absolutisti tai ei käytä alkoholia. Niinhän rokkistaratkin tekee nykyään. Samuli Edelmaninkin on kamppailut joskus alkoholin kanssa ja on ollut vuosia päihteetön.

Olen kokenut samanlaista epävarmuutta uudessa suhteessa eron jälkeen. Mies osaa puhua, on rakentava, ei provosoidu jne. Oikeastaan olen hänen kanssaan oppinut nostamaan kissan pöydälle, Tosin teen sen edelleen jokseenkin karkeasti:)

Olet löytänyt sitoutuneen miehen, anna teille mahdollisuus. Uskalla irrottautua menneestä ja ottaa askel tulevaan.

Minusta sinä kirjoitat kauniisti, avoimesti ja osaat analysoida kokemuksiasi/tunteiasi rehellisesti ja hyvin. Se vaatii rohkeutta. Ole myäös elämässi rohkea, irrota menneestä!

Olen samaa mieltä nimimerkin "Rohkeutta" kanssa.

Et kerro tyttäresi ikää, eikä sillä ole merkitystäkään. Uskon myös, että liiallinen yhteydenpito exään on haitallista lapsen kannalta. Monet sopivat erotessaan vuorosysteemin lapsen juhlapyhiin, jouluun jne.
        Silti minusta tuntuu ettei sinun kannata jatkaa tämän uuden miehen kanssa. Olet hänestäkin jo kerran eronnut mutta sitten ikävissäsi alkanut tapailla häntä uudestaan. Sellainen jättää aina jälkensä. On oma asiasi, mutta kannattaako haikailla sen exän perään. Kuulostaa siltä niinkuin et olisi vienyt eroa loppuun asti. Jos on exän kanssa hyvä kaveri niin ei kai silloin mieti mitkä exän tunteet on uudesta kumppanista. Kyllä kai jokaisella eikuisella on oikeus seurustella kenen kansa haluaa.
        Toivon sinulle voimia tehdä oikeita päätöksiä.

• yks likka vaan

Hei Iiris, en jaksanut lukea kaikkia muiden kirjottamia kommentteja mutta tässä muutama mielipiteeni:
        Ensinnäkin, yksi ongelmasi on se että ajattelet liikaa mitä muut ajattelevat:) Itse en ole alkoholisti mutta en myöskään juo alkoholia, kaikki kaverini tietävät sen ja se ei ole mikään häpeä. Olen alle 30vuotias nainen ja tiedän että en ole ainoa ns. absolutisti. En tiedä onko se joskus jonkun ikäisille ollut ongelma mutta nykyään se ei ole mitään mitä pitäisi hävetä ja tuskin ystäväsi siitä mitään ajattelevat jos kerrot kuinka hyvä miehesi on ja varmasti kun he pääsevät hänet tapaamaan hekin sen huomaavat.

Toinen ongelmasi minun mielstäni on se että olet liian kiltti ihminen, huomaan saman itsesäni, se että sanot "Mä olen niin sekaisin tunteideni kanssa. Haluaisin kyllä olla hyvä ja ihana tälle miehelle mutta en osaa. Monta kertaa kun häneltä tulee joku kiva viesti missä hän kehuu mua, niin haluaisin vastata samallalailla. Mutta sitten tulee se epätietoisuus, että tunnenko oikeasti niin ja vastaan jotain niitä näitä. Ja musta tuntuu ihan hirveältä." itselläni on usein monissa asioissa sama, jos kehun jonkun paitaa :D tms alan miettimään onko se oikeasti hieno paita vai sanonko vaan että toiselle tulisi parempi mieli. Tämä on ihan tavallista, pohdit vaan liikaa asioita, vähän neuroottisia piirteitä itsessäni ainakin on, entä sinussa?
        Kysy itseltäsi yksi kysymys, tekeekö tämä mies sinut onnelliseksi? Jos vastaat kyllä asia on selvä jos ei niin tiedät mitä tehdä. Kirjoittamasi perusteella mies vaikuttaa hyvältä ihmiseltä ja voi olla että et vielä ole edes ottanut häntä tosissaan.
        Keskustele tyttäresi kanssa ja kerro että hän ei saa kenellekään ikinä puhua noin, vaikka ei miehestä pitäisikään ei kukaan silti saa noin sanoa oli lapsi tai aikuinen. Keskustele tyttäresi kanssa ja eksäsi kanssa myöskin, kerro että sinulle on uusi miesystävä, sinun ei tarvitse ajatella mitä muut ajattelevat veikkaan että he tulevat oikein hyvin miehen kanssa toimeen kunhan häneen tutustuvat samoin tyttäresikin, jos huomaa että isänsäkin tulee miehen kanssa toimeen. Juttele siis entieselle miehellesi että jos hän voisi käyttäytyä ystävällisesti kun tapaatte että tyttärennekin näkisi ettei mies ole mikään isän korvike. Mutta älä pidä miestä itselläsi vain sen takia että et halua olla yksin. Et ole paha ihminen sain vaan sellaisen kuvan että olet liian kiltti ja pelkäät mitä muut sinusta ajattelevat.

• Säälin sitä miestä

Aloittaja ei todellakaan ansaitse noin ihanaa miestä!!! Menköön "exänsä" kanssa vaan ryyppäämään juhannuksena!

• sä oot pelkuri

Nyt mä en tajua yhtään. Mitä helvettiä sä tunget sinne eksäsi vanhempien mökille joka juhannus? Kyllä sun lapsi siellä pärjää ilman sua, isä huolehtii hänestä. Mä en ymmärrä tuollaisia kuvioita sitten yhtään. Meinasitko loppuikäsi juosta siellä, miellyttämässä ihmisiä, ettei vaan niille tule paha mieli? Mä luulen, että olet vieläkin rakastunut eksääsi etkä päässyt erosta yli. Hänkö eron halusi?

Anna tuon hyvän miehen mennä menojaan. Et arvosta häntä yhtään, pidät laastarina. Luultavammin odotat eksäsi pyytävän sinua takaisin. Aika luuseri olet. Tiedät, että sulla on oikeus näyttää tunteesi. Miksi et näytä niitä nykyiselle miehellesi? Mitä sä oikein pelkäät?

Luulitko, että tuollaisella kirjoituksella saat jotain myötätuntoa? Apua sä kyllä kaipaat. Olet läheisriippuvainen. Et osaa olla yhtään yksin.

• lapsesionpompottaja

Sinun tyttäresi on huonosti kasvatettu. Eihän ihmisiä voi noin kauheasti loukata. Olet ihan hullu ja olet tehnyt tyttärestäsi samanlaisen.

Jätä se mies, koska hän ansaitsee ihmisarvoisen kohtelun. Sinun pitää sanoa suoraan, että et ole valmis suhteeseen jo tyttäresi takia, koska hänellä on ongemia. Mutta tajuatko, että myös tyttäresi hallitsee sinua aj sinullakaan ei ole omaa elämää.

Et halua pettymystä tyttärellesi etkä exän perheelle!!! Haloo, onhan sinulla omakin elämä. Mikä marttyyriviitan kannattaja oletkaan. Annat muiden pompotela sinua. Kannattaisi sinun mennä terapeutille puhumaan näistä asioista. Mieti mitä sinä itse haluat.

Olet niin piintynyt tapoihisi, tai olet niin yksnäinen että roikut entisessä miehessäsi ja perheessä yhä. Kasva aikuiseksi. Ja selitä tyttärellesi ettei hän voi kohdella mieskaveriasi kuin lattiamattoa. Opeta lapsellesi käytöstavat. Eihän hän osaa elää missään aikuisenakaan, jos pompottelee jo nyt aikuisia ihmisä kuten tahtoo.

• Hannemi
        2+15 kirjoitti:

Onpa tuokin neuvo. Et edes tiedä minkä ikäinen tyttö on. Jos hän on vaikka kymmenen niin pitäiskö tän naisen odottaa kahdeksan vuotta että tytär muuttaa kotoa pois. Pitäiskö kaikkien eronneiden joilla on lapsia pysyä sinkkuina niin kauan kun lapset on aikuisia.

Minä olen ollut sinkku eronneena 10 vuotta ja asun edelleen 22v poikani kanssa. Olen tosi tyytyväinen etten tuonut tähän ketään miestä vaikka eron jälkeen kovasti haikailin uutta suhdetta. Nyt en enää jaksa enkä haluakaan tutustua uuteen kumppaniin. Pojan itsenäiseksi saaminen tärkeintä.

Mulla monta naisystävää jotka jääneet asumaan lasten kanssa eikä ole uutta suhdetta. Exillä sen sijaan on ollut suhde jos toinenkin ja ovat etäällä lapsistaan. Mun mielipide on se että kun ero tulee niin se oli siinä se parisuhde ja sitten panostetaan lapseen ja omaan jaksamiseen.

• kdojmuhfve

et voi saada uutta suhdetta rakennettua ennenkuin olet päästänyt exästäsi kokonaan irti. lapsen asiat kyllä voi hoitaa mutta muuten kuulostaa siltä että olet enemmän exässäsi kiinni.. loukkaat hienon miehen tunteita :( eikä tuollanen suhde muutenkaan kanna ! päästä irti!

• juomaton

Kertaus: Mieheltä on kuollut lapsi, sitten sinä ihmettelet, miksi ei suutu jokaisesta pikkuasiasta?

Onko sinulla kaikki sotilaat kotona???

Miten, johtuiko alkoholismikin tästä lapsen menetyksestä?

• Tina Viola
        Hannemi kirjoitti:

Minä olen ollut sinkku eronneena 10 vuotta ja asun edelleen 22v poikani kanssa. Olen tosi tyytyväinen etten tuonut tähän ketään miestä vaikka eron jälkeen kovasti haikailin uutta suhdetta. Nyt en enää jaksa enkä haluakaan tutustua uuteen kumppaniin. Pojan itsenäiseksi saaminen tärkeintä.

Mulla monta naisystävää jotka jääneet asumaan lasten kanssa eikä ole uutta suhdetta. Exillä sen sijaan on ollut suhde jos toinenkin ja ovat etäällä lapsistaan. Mun mielipide on se että kun ero tulee niin se oli siinä se parisuhde ja sitten panostetaan lapseen ja omaan jaksamiseen.

Mitä hemmettiä 22-vuotias poika asuu kotona enää? POIKA!!! Pistä pellolle ennenku se on peräkamaripoika. Itsenäiseksi saaminen? Aika outoa, ettei ole sitä jo nyt.

• nohuhnohuhnohuh

No herranjestas. Lopeta miehen kanssa kun kerran on noin kamalaa. Et ymmärrä tätä miestä ja sillä siisti. Anna siis olla.

Kaikenlaisia ongelmia ihmiset itsellään pitääkin! Tunnemössöä, tunnemössöä.

• Nainen -66

Hei. Olen itse ollut samasssa tilanteessa, seurustelen miehen kanssa joka on jättänyt alkoholin runsaan käytön takia, hän ei sano olevansa alkoholisti mutta se mitä hän on kertonut kertoo kyllä että on aivan alkoholistin käyttöä. Sillä ex:äni on alkoholisti. Nykyinen mies siis ei käytä ja olimme olleet yhdessä muutaman kuukauden ja kirjoitelleet 24:ssa n. 4kk sitä aiemmin, kun hän kertoi että oli alkoholin suurkuluttaja, nuorempanakin jo käytti . Sen jälkeen eli vuosi sitten oma käytökseni muuttui miestä kohtaan, otin enemmän omaa aikaa ja emme tavanneet niin usein kun aiemmin, koitin laittaa välejämmekin poikki mutta sitten hän ei ymmärtänyt käytöstäni ja en itsekään kun hän oli tosi hyvä minulle jne. Häneltä oli vaimo kuollut aiemmin ja sekoitin sen välillä kun mietin että jos hän alkaa juoda ja minä jätän hänet yms. TYHMÄÄ... Juttelimme ja olin rehellinen , jatkoimme yhdessä oloa. En siltikään vielä pystynyt jatkamaan muuta kuin aina muistin vanhat avioliitostani ja jopa vertailin nykyistä entiseen ja taas sekoilin ja olin epävarma. (ex joi ja löi minua , valehteli, raiskasi ym mitä semmoinen narsisti vain osaa, erostamme 6v ja yhä tekee kiusaa lasten välityksellä ja lapsemmekin on syömishäiriöinen yms.) Mutta pidimme yhtä ja menimme ehdoillaani.
        Hoidan tietenkin enemmän lapsiani ja perhettäni kuin että ottaisin tähän soppaan miehenkin ;) Mutta jokainen meistä kaipaa sitä toista, Nyt olemme tässä tilanteessa että yhteis päätöksin katsomme mitä tästä tulee vielä. Tapaamme kun ehdimme, hänkin saa laittaa omat aikuiset lapsensa minun edelle ja jos hän haluaa omaa aikaa vaikka tapaamisestamme on aikaa jo 2vkkoa ja itse ehtisin , niin ymmärrän ja sovimme kun meille molemmille löytyy sopivaa aikaa.
        Olen itsekin hieman varmasti läheisriippuvainen vielä mutta laitan silti lapseni ja omat tarpeeni kaiken edelle, pidän tästä miehestä ja myönnettävä on että enemmän ja enemmän kaiken kokemamme jälkeen tämän reilun vuoden tuttavuutemme jälkeenkin. Hän ei käy AA:ssa mutta juttelee tukihenkilön kanssa ja mekin puhumme paljon ja hän on avoin mies ketä koskaan olen tavannut sekä kohtelee minua kunnioittavasti mitä kukaan muu ei ole koskaan kohdellut näin hyvin.
        Molemmat haluamme asua omissamme ja tapaamme mutta nyt ei muuta , näin on hyvä. Ole itsekin reilu ja rehellinen miestäsi kohtaan, elä päivä kerrallaan ja tee omia juttujasi, kun olet yksin älä mieti silloin mitä miehesi tekee vaan keskity omiisi ja itseesi. Ja jos välität miehestä sopikaa asioista ja sano oma mitä haluat juhannuksena. Samaa vanhaako ex sukulaistesi kanssa vai että nyk. miehesi kanssa koittaa omaa juhannusta. Mutta sinä päätät miten haluat ja mikä sinusta tuntuu hyvälle. Ja joskus on hyvä muuttua ja päästää irti menneestäkin.

• selvitä tunteesi

Alkaa vähän vaikuttaa siltä, että mies ei kelpaa, koska ei ole samanlainen kuin ex-miehesi.

Sinuna antaisin lasten mennä isovanhempien ja isänsä kanssa mökille ja itse viettäisin juhannuksen muualla. Vaikka itsekseen, jos ei nykyisen miehen seura kelpaa.

Taitaa olla niin, että ex-miehessä roikkuminen loppuu vasta siinä vaiheessa, kun hän löytää uuden.
        Vai loppuuko silloinkaan. Elämä on lyhyt, kannattaa miettiä kenelle aikaansa antaa.

• huomiota vaan
        juomaton kirjoitti:

Kertaus: Mieheltä on kuollut lapsi, sitten sinä ihmettelet, miksi ei suutu jokaisesta pikkuasiasta?

Onko sinulla kaikki sotilaat kotona???

Miten, johtuiko alkoholismikin tästä lapsen menetyksestä?

Tuo tuossa, ylhäällä oleva teksti, on kaikista helvetin raapustuksista tärkein ja oleellisin!

• 20v mutsin luona
        Tina Viola kirjoitti:

Mitä hemmettiä 22-vuotias poika asuu kotona enää? POIKA!!! Pistä pellolle ennenku se on peräkamaripoika. Itsenäiseksi saaminen? Aika outoa, ettei ole sitä jo nyt.

Mikä kiire vanhempien luota on pois muuttaa? Ei tämmöisiä asioita voi tuosta vain sanoa onko se oikein vai väärin. Itselläkin on yliopisto menossa ja sattuu olemaan hyvän matkan päässä koulu tästä kämpästä, säästän rahaa tulevaisuutta varten olemalla täällä enkä jossain kaupungin vuokrakämpässä huonolla alueella. Tietty jos seurustelisin olisi muutto omilleen järkeenkäypä ratkaisu.

• Näkemys2

Mulla on sulle hyvä neuvo: katso onnellisen näköisiä vanhoja pariskuntia ja ajattele, haluaisitko itse olla samassa tilanteessa tämän seurustelukumppanisi kanssa. Jos et, niin tiedät kyllä tunteesi ja tiedät mitä pitää tehdä.

Olet täysin oikeassa siinä, että sinulla on oikeus kertoa miltä tuntuu. Olin itsekin aiemmin tuollainen epäröijä. Oli parempi olla epävarmassa suhteessa kuin yksin ja jos olin yksin, olin koko ajan saalistamassa. Tai en kyllä oikeastaan nähnyt asiaa silloin noin, vaan olen ymmärtänyt käytöstäni vasta jälkeenpäin. Nyt toimin niin kuin pitää. Olen oppinut, että tiedän kyllä mitä tunnen ja jos olen suhteen alussa jo epäröinyt vahvasti tuleeko mistään mitään, ei siitä myöskään ole tullut. Joten säästä aikaasi ja miehen aikaa ja vapauta teidät molemmat toisistanne.

Voi olla ettet löydä kovinkaan pian miestä, joka sinut sytyttäisi, kenties et koskaan, mutta koska se on kuitenkin se joka tekee sinut onnelliseksi, siihen on pyrittävä.

Jos miehen lähdön jälkeen tuntuu siltä että "hyvä että lähti", syy voi olla siinä että et pidä miehestä TAI että pidät yksinolosta enemmän.

• Jackal_5on
        Tina Viola kirjoitti:

"Mitä hemmettiä 22-vuotias poika asuu kotona enää?"
        Tämä allekirjoittanut 22-vuotias asuu kotona hyvinkin monesta eri syystä, joita en ala tässä sen enempää erittelemään.
        On joka tapauksessa sinun taholtasi typerää ja naiivia kommentoida noin ihmisestä jonka elämäntilanteesta et tiedä oikeasti yhtään mitään.

"POIKA!!!"
        Onko se sukupuoli mielestäsi tämän asian kannalta sitten kovinkin relevantti yksityiskohta?

"Pistä pellolle ennenku se on peräkamaripoika. Itsenäiseksi saaminen? Aika outoa, ettei ole sitä jo nyt."
        Juuri luin tässä tänään yhden uutisjutun siitä mitä seurauksia tällainen ennakkoluuloinen ja nälvinnänomainen sosiaalinen aikuistumiseen painostaminen aiheuttaa nykyisin maamme nuorille miehille
        http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2012/06/03/tahan-on-tultu-pojat-eivat-ehdi-kasvaa-ja-vahvistua/201230526/139
        Eipä noista vanhemmistanikaan tullut mitään peräkammarisarjalaisia, vaikka olivatkin aikoinaan kotoa muuttaessaan useamman vuoden iäkkäämpiä kuin minä nyt, ja esimerkiksi monissa Etelä-Euroopan maissa on kuulemma edelleen isolla osalla nuorista aikuisista sellainen malli, että kotoa muutetaan vasta sitten sopivan heilan kanssa saman katon alle (ja monet heikäläisistä ovat tässä vaiheessa jo yli kolmekymppisiä).
        Mikä siinä on että meikäläisillä nuorilla olisi nykyisin joku pakko lentää pesästä ennen kuin on edes kaksikymmentä lasissa, tai eivät muka ehtisi itsenäistyä ollenkaan?
        Minä sanon, että kukin meistä aikuistukoon ja ottakoon ko. prosessiin olennaisena kuuluvat askeleet omalla tahdillaan ilman mitään turhaa painostusta.

• aikuttavat epäsel
        Jackal_5on kirjoitti:

"Mitä hemmettiä 22-vuotias poika asuu kotona enää?"
        Tämä allekirjoittanut 22-vuotias asuu kotona hyvinkin monesta eri syystä, joita en ala tässä sen enempää erittelemään.
        On joka tapauksessa sinun taholtasi typerää ja naiivia kommentoida noin ihmisestä jonka elämäntilanteesta et tiedä oikeasti yhtään mitään.

"POIKA!!!"
        Onko se sukupuoli mielestäsi tämän asian kannalta sitten kovinkin relevantti yksityiskohta?

"Pistä pellolle ennenku se on peräkamaripoika. Itsenäiseksi saaminen? Aika outoa, ettei ole sitä jo nyt."
        Juuri luin tässä tänään yhden uutisjutun siitä mitä seurauksia tällainen ennakkoluuloinen ja nälvinnänomainen sosiaalinen aikuistumiseen painostaminen aiheuttaa nykyisin maamme nuorille miehille
        http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2012/06/03/tahan-on-tultu-pojat-eivat-ehdi-kasvaa-ja-vahvistua/201230526/139
        Eipä noista vanhemmistanikaan tullut mitään peräkammarisarjalaisia, vaikka olivatkin aikoinaan kotoa muuttaessaan useamman vuoden iäkkäämpiä kuin minä nyt, ja esimerkiksi monissa Etelä-Euroopan maissa on kuulemma edelleen isolla osalla nuorista aikuisista sellainen malli, että kotoa muutetaan vasta sitten sopivan heilan kanssa saman katon alle (ja monet heikäläisistä ovat tässä vaiheessa jo yli kolmekymppisiä).
        Mikä siinä on että meikäläisillä nuorilla olisi nykyisin joku pakko lentää pesästä ennen kuin on edes kaksikymmentä lasissa, tai eivät muka ehtisi itsenäistyä ollenkaan?
        Minä sanon, että kukin meistä aikuistukoon ja ottakoon ko. prosessiin olennaisena kuuluvat askeleet omalla tahdillaan ilman mitään turhaa painostusta.

Onhan se epänormaalia asua täysikäisenä vielä kotona (ilman mitään syytä). Hyväksyisin kotona asumisen hieman pidempään, jos aikuisella lapsella olisi joku henkinen ongelma, kuten vaikka masennus, tai jokin kehitysvamma.

Itse muutin 18-vuotiaana kotoa pois, vaikkei minulla mitään syytä oikeastaan ollutkaan. Yliopistoon olisin voinut kulkea porukoiltakin, mutta jotenkin vaan se tuntuu aika luontevalta antaa vanhemmillekin vihdoin oma rauha.

• Jackal_5on
        aikuttavat epäsel kirjoitti:

Onhan se epänormaalia asua täysikäisenä vielä kotona (ilman mitään syytä). Hyväksyisin kotona asumisen hieman pidempään, jos aikuisella lapsella olisi joku henkinen ongelma, kuten vaikka masennus, tai jokin kehitysvamma.

Itse muutin 18-vuotiaana kotoa pois, vaikkei minulla mitään syytä oikeastaan ollutkaan. Yliopistoon olisin voinut kulkea porukoiltakin, mutta jotenkin vaan se tuntuu aika luontevalta antaa vanhemmillekin vihdoin oma rauha.

"Onhan se epänormaalia asua täysikäisenä vielä kotona (ilman mitään syytä)."
        Kyllähän siihen yleensä itsekullakin omat syynsä on, mutta useimmat kotonaan asuvat/asuneet täysi-ikäiset tuttuni (joita on kohtuullisen paljon) tämän sinun viestisi pohjalta sitten varmaan olisivat "epänormaaleja", kun ei kukaan heistä tietääkseni mitään mielisairauksia tai henkistä rajoittuneisuutta kuitenkaan omaa.
        Täysi-ikäisyys ei sitäpaitsi ole sama asia kuin "aikuisuus" muussa kuin lainsäädännöllisessä mielessä ja itse ainakin tunnen kohtuu vähän alta kaksikymppisiä, jotka oikeasti käyttäytyisivät kuin aikuiset.

"Hyväksyisin kotona asumisen hieman pidempään, jos aikuisella lapsella olisi joku henkinen ongelma, kuten vaikka masennus, tai jokin kehitysvamma."
        No onneksi kukaan ei siihen sinun hyväksyntääsi tarvitse. Semminkin kun tuo ajatusmaailmasi tuntuu olevan hyvin rajoittunut ja kapea-alainen. Ihmisillä voi periaatteessa olla lukematon määrä eri syitä asua toistaiseksi kotona vielä täysi-ikäisenäkin, enkä minä ainakaan näe mitä "väärää", tai "epänormaalia" siinä on, jos nämä eivät passivoidu, tai vain maleksi vanhempiensa nurkissa vailla yritystäkään itsenäistyä, vaan elävät elämäänsä normaalisti, tekevät omia asioitaan, hankkivat kokemuksia ja suunnittelevat tulevaisuuttaan omalla tahdillaan.
        Eihän vanhemmilla tietenkään mitään varsinaista velvoitetta ole enään täysi-ikäisen jälkikasvunsa majoitukseen, mutta enpä toisaalta henkilökohtaisesti tunne yhtään vanhempaa, joka lapsensa heittäisi ulos tämän täytettyä kahdeksantoista, eikä se todellakaan olisi mikään oikea tapa "auttaa" nuorta itsenäistymään.

"Itse muutin 18-vuotiaana kotoa pois, vaikkei minulla mitään syytä oikeastaan ollutkaan. Yliopistoon olisin voinut kulkea porukoiltakin, mutta jotenkin vaan se tuntuu aika luontevalta antaa vanhemmillekin vihdoin oma rauha."
        No hyvä sinun kannaltasi, jos siinä vaiheessa olit sellaisessa elämäntilanteessa että omilleen muuttaminen oli kohdallasi mahdollista ja sen toteutus onnistui suurinpiirtein suunnittelman mukaan.
        Voin kokemuksesta sanoa, että kaikkien kohdalla se ei kuitenkaan välttämättä mene noin putkeen ja osa ei ehkä vain halua muuttaa heti "pois jaloista" saavutettuaan lakisääteisen täysi-ikäisyyden rajan, vaan katsoo mieluummin sellaisen sauman jossa tuo omilleen muuttaminen on mahdollisimman helppo toteuttaa (enkä näe mitään ongelmaa tässäkään, jos asia vain perheen sisällä on ookoo).

• kaikenlaista_

Siis ihan oikeasti suunnittelet juhannuksen viettoa exän kanssa ? Miksi tyttäresi ei ole isovanhempien ja isänsä kanssa ja sinä miesystäväsi kanssa? Ehkä sinun pitäisi olla jonkun aikaa yksin ilman seurustelusuhdetta, niin elämässäsi olisi joku järki.

• sikstinainais

Six että tää nainen tuntisi pettävänsä exäänsä ja lastaan ja vissiin niitä isovanhempiakin. Minkä ihmeen takia olet yleensä tavannut tän miehen jos sen kanssa oleminen on niin vaikeaa? Ja jos susta tuntuu pahalta meidän kommentit niin mietipä kuinka mukavalta kaikista muista jotka tähän soppaan olet sotkenut tuntuu? Ja olen samaa mieltä, että sun kannattais olla ihan kahdestaan sen tyttäresi kanssa.

• zoordman

Asiahan on täysin selvä! Sulla ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi tunteita kyseistä miestä kohtaan. Olet ainoastaan läheisriippuvainen. Tyyliin, "onhan tää tilanne tyhjää parempi". Mut jos oikeasti olet rehellinen itsellesi, niin laita piste tolle suhteelle. Siinä vaan molemmat kuluttaa toistensa elämää aivan turhaan.
      Jos tunteesi olisivat aitoja tai olisit muuten valmis suhteeseen, niin ei sun enää puolen vuoden jälkeen tarvitse epäillä sitä. Mut kun epäilyjä tuntuu edelleen olevan, niin sun täytyy vaan unohtaa koko juttu jatkaa eteenpäin ilman häntä.

• Tunteet

Aivan! Jos ei tykkää tarpeeksi niin ei siinä järkisyiden etsiminen auta. Selittelyä kaikki tyynni.

• No love

Näin juuri.

Moni menee harhaan siinä, että suhteen ihka-alussa on riittänyt virtaa. Mutta niinhän käy aina, sitä voi käydä kuumana vaikka puukalikkaan jos aika on otollinen.

• vitt u teitä

"parhaita" nää naiset jotka haluaa tulla huonostikohdelluiksi

• king corvax

Hyvä teksti! Miksi vastaajilla on tuomitseva sävy?

Ap ei edes ole mitenkään poikkeava nainen. Kyllä naisia ärsyttää ja tylsistyttää liika kunnollisuus ja rauhallisuus. Ja vaikka hän olisikin poikkeus, ei siinä silti olisi mitään pahaa.

Moni nainen haaveilee kiltistä miehestä, mutta kun kysyy, monenko kiltin miehen kanssa on seurusteltu, vastaus on 0. Eli nainen ei edes tiedä millaista aseksuaalista mamman puuroa se kunnollisen miehen parisuhde on.

Antaa naisten haluta, mitä haluavat. Ja antaa miesten haluta, mitä haluavat.

Voidaan myös miettiä, mihin ap sinä tarvitset parisuhdetta? Haluaistitko sitä, jos tunteissasi et olisi riippuvainen jostakin tuollaisesta keinotekoisesta läheisyydestä jota nytkin vasta 3kk tuntemattoman miehen kanssa koit? Jos et tarvitsisi, jaksaisitko noita exiäsi ja koluta ja etsiä? Sellaisia exäsi ja nyksäsi välimuotoja ei ole, mutta miehiä on maailma täys. Onko se sen kaiken vaivan arvoista?

• qqqqqqqqqqqqqqqqqd

Siis on ihan ymmärrettävää, että kaikki kumpaniehdokkaat ei ns. natsaa ja sitä noissa vastauksissa ei olekaan tuomittu, kun hänellä ei ole tunteita uutta miesystäväänsä kohtaan. Mutta sitä on kyllä tuomittu, että mitä ihmettä - joka juhannus käy exän mökillä (ryyppäämässä?) - ja miksi ihmeessä tarttee miettiä, että "mitä exä ajattelee mun uudesta suhteesta". Joko päätää yrittää palata sen exeän kanssa (ja unohtaa uusi), tai sitten toteaa että ex on ex, ja tekemiset ei kuulu sille.

• Kyllä virtaa

Kunnollisiin miehiinkin mahtuu kaikenlaista vipeltäjää. Kunnollinen, jolla on mielikuvitusta sen verran että tykkää toisen kehittelemistä päivänpiristyksistä tai keskustelunavauksista, mutta ei kehittele mitään hauskaa itse, on kunnollinen ja tylsä.

Mutta kunnollinen ja skarppi, hauska, kekseliäs ja rento - ah, siinä on kelpomiehen ainekset eikä aseksuaalisuudesta tietoakaan.

• laiffii...

Kyllä te naiset olette niin pirun hankalia.. olisit onnellinen kunnollisesta miehestä vai haluatko jonkun idiootin rinnallesi??

• Mitäs jos ottaisit aikalisän ja olisit vähän aikaa ihan sinkkuna.

Joko mies on kehottanut sinua menemään Al-Anoniin? Usein AA-laiset haluavat kumppaninsakin hakeutuvan noihin lahkoihin, jotta heitä on helpompi manipuloida.Koska manipuloida aa-laiset osaavat!

Vaikka mies on ollut raittiina jo kymmenen vuotta niin hän on (omankin tulkintansa mukaan) ikuisesti alkoholisti eli hänellä on luonteessaan piirteitä, jotka ajavat hänet fanaattisuuteen. Ja vaikka aa-ohjelma kehottaa luopumaan kontrollista ja uskomaan Korkeampaan Voimaan niin käytännössä aa-laiset ovat todella kontrollifriikkejä.Eikä yhdestäkään kokouksesta voi jäädä pois tai "on vaara retkahtaa".Normaali elämä heidän kanssaan on mahdotonta.

Nauti juhannuksesta vanhaan tapaan, ota omaa aikaa ja vielä sinkkukesä.

• th

Alkoholismi on sairaus, ja alkoholisti on AINA ikuinen alkoholisti. Alkoholismista ei parannuta: ainoa hoitokeino on olla ottamatta tippaakaan, koskaan. Ja 99% retkahtaa jossain vaiheessa, ja jaksaa aloittaa uudestaan sairauden hoitamisen tai ei. Se prosentti, joka todella selviää sairautensa kanssa loppuikänsä, on upeaa porukkaa.

En pidä tyylistäsi vähätellä näitä ihmisiä. Alkoholismi ei ole mikään "luonnekysymys", vaan monimutkainen mekanismi, johon liittyy aivokemiaa ja fysiologisia tekijöitä.

• type 1

Aika surkea yleistys. Minäkin olen joutunut tarttumaan absolutismiin, mutta en todellakaan tyrkytä sitä omalle kumppanilleni. Päin vastoin olen tyytyväinen ja ylpeä siitä että hän osaa käyttää alkoholia kohtuullisesti.

• Alma toinen

Törkee kirjoitus

• AA:lainen

Äläpä yleistä! Itse käyn satunnaisesti AA:ssa ja en kontrolloi puolisoani mihinkään :D
        Kerroppa minulle parempi tapa olla raittiina, kenties joku pilleri. Niin, ei ole sellaista. Alkoholismi on loppuelämän sairaus, kuten moni muukin sairaus.
        Jotku haukkuu AA:ta lahkoksi, mutta kannattaisi hieman ottaa asiasta enempi selvää. Jos AA:ta ei olisi keksitty, niin minulle se olisi aivan sama, mikä siinä tilalla olisi, jos vaikka helluntai seura toimisi, kaikki parempi mitä juoma kentällä, siinä helvetissä.

AA nyt kuitenkin on maailman tehokkain tapa pysyä raittiina.

Just luin jostain väitöstutkimus artikkelista, että alkoholismista toipuu 8 % kaikista alkoholisteista ( kunnallisten katkojen kautta ja ne jotka pyrkivät olemaan hampaat veressä juomatta. Ja ne jotka hakeutuvat tosissaan AA:n avun piiriin, niin heistä raitistuu 80% (huom, ne jotka siis menevät AA:han ja kehtaavat siellä hetken aikaa myös pysyä).

Eli mikä on sitten parempi?

• omainen58

Ennen mieheni ryyppäsi perheen rahat ja hakkasi siinä sivussa meitä.
        Nyt se ei ole tehnyt sitä 30 vuoteen ja on ollut hyvä mies päivän kerrallaan. Se käy AA:ssa silloin tällöin ja minä saan vapaa iltoja ;)
        Minä olen onnellinen ja saanut myös kasvaa hänen rinnallaan.

• Sairas akka varmaan

Ei jumalauta mikä kommentti "simasuuneidiltä"!!!

• todella törkeää
        Alma toinen kirjoitti:

Törkee kirjoitus

Niin oli. Siis jos tarkoitit tuota yhtä simasuuta...

• HEHE

Kuulin kun eräs nainen valitti että kaikki AA:laiset miehet ovat sovinisti sikoja!
        Mun näkemys tässä asiassa, on että nämä miehet ovat oppineet arvostamaan itseään ja näiltä naisilta on hävinnyt syntisäkki elämästään ja sitten joutuvat kohtaamaan elämänsä omat ongelmat. Ja sitähän ei taas ole helppo hyväksyä että kun on nalkuttanut 10 vuotta ja sitten ei enään ole mistä nalkuttaa ja ei olekkaan hyvä olla. Niin miehestäpä onkin hyvä tehdä kontrolli friikki :D

• Alma toinen
        todella törkeää kirjoitti:

Niin oli. Siis jos tarkoitit tuota yhtä simasuuta...

Sitä juuri

• raitistuneet
        omainen58 kirjoitti:

Ennen mieheni ryyppäsi perheen rahat ja hakkasi siinä sivussa meitä.
        Nyt se ei ole tehnyt sitä 30 vuoteen ja on ollut hyvä mies päivän kerrallaan. Se käy AA:ssa silloin tällöin ja minä saan vapaa iltoja ;)
        Minä olen onnellinen ja saanut myös kasvaa hänen rinnallaan.

Nykyiseni taas oli vuosia suurkuluttaja, ja sitten vaan laittoi korkin kiinni, ja sanoi, että on tuotakin jo tullut otettua. nyt olen 3 vuoden jälkeen yhä hieman ihmeissäni, mitä oikein tapahtuikaan. MUtta hyvä näin, en kaipaa entiseen. Omakin, valmiiksi vähäinen alkoholin käyttö on samlla loppunut lähes kokonaan, yksin ei tee mieli ottaa, eikä lähteä esim. kaverin kanssa kapakkaan, kun mies jää kotiin selvinpäin.

• yksin kotona

Vit.tu mä alan juopoksi kun naiset näköjään rakastaa juoppoja. **Heti kun mies ei juo niin sit aletaan valittaa et se on liian kunnollinen ja uhataan jätää se. Olen vissiin liian kunnollinen sitten kans kun en usein juo mut nyt alan ottamaan joka viikonloppu koska rauhallinen mies ei kelpaa.

• miees J

Niin mäkin ajattelin yhdessä vaiheessa kun mun eksä piikitteli jälkeenpäin, että vihaan alkoholia??
        Mutta en sitten kuitenkaan alkanu joumaan, mulla on paljon hauskempaa selvinpäin ja suon kohtuujuomisen niille jotka tykkäävät, ei häiritse minua.

• töttöröö

Noniin... tyypillinen suomalainen nainen. Ahdistaa kun mies ei ryyppää ja rällästä. Voi hyvää päivää...

Mutta tietenkin vikahan on aina miehessä!

• zergeistov

Niin, yks vaihtoehto tietenkin on, että lorautat tilkan kossua aamukahviin, niin eiköhän sitä ohjelmaa ja kenties kiinnostusta ala sen jälkeen löytymään vähäksi aikaa. Jos ei kerran absolutisti kelpaa. Onko se sit parempi käydä esittelee kavereille, kun ukko ottaa oikein urakalla?

• Toumari75

Siitä saa törkeän pahoinpitely syytteen.
        On ennakko tapauskin olut aikoja sitten oikeudessa.
        Alkoholismi on sairaus ja jos teet noin, niin se on sairauteen altistamista.

• sdfhsdfghsdfg

Jotenkin oudoksuttaa se kun nämä potentiaaliset kukasta kukkaan hyppijät eivät pysty sietämään toisessa minkäänlaista erilaisuutta. Alkoholia pitäisi juoda täsmälleen samalla tavalla ja tietty määrä, musiikkimaun pitäisi olla sama ja tuulipuku pitää olla saman värinen. Muuten on ihan hirveää ja kauhea ongelma. Onhan se hirveää jos kumppani ei ostakkaan itselleen sitä sixpäkkiä joka perjantai.

Toisaalta, jos mun tyttöystävä meinaisi viettää juhannusta exänsä kanssa niin se olisi sellainen loukkaus että monoa tulisi perseelle heti.

• Iiriksen uusi ex

Löysit sitten kanavan jossa avautua. Olisit kyllä voinut nää samat asiat puhua mullekin mutta ihan kiva että sain lukea ne edes täältä. Tekis mieli sanoa yhtä ja toista mutta ei kai se kannata. Nyt voit ihan rauhassa keskittyä olemaan exäsi kanssa kaveri. Minä kun olen vaan vieras mies. Ja mukavaa juhannusta.
      Tyttösi puolesta sun ei kannata olla pahoillaan. Se on lapsi ja toisten vaikutuksille altis.Sen verran vielä tuolle simasuuneidille että en ole käskenyt kenenkään liittyä al-anoneihin. Eiköhän sen päätöksen jokainen tee itse. Jokainen on vastuussa lopulta vain itsestään ja jokainen hoitaa omaa sairauttaan parhaaksi katsomallaan tavalla. En tiedä mihin ohjelmaan olet perhetynyt, mutta minun aa-ohjelmani ainakin kehoittaa kontrolloimaan ITSEÄÄN!!!

• Iiriksen uus ex

Ai niin, aion kyllä olla edelleen kunnollinen vaikka se näemmä naisia ärsyttääkin

• oppeliini1
        Iiriksen uus ex kirjoitti:

Ai niin, aion kyllä olla edelleen kunnollinen vaikka se näemmä naisia ärsyttääkin

hei tuleva x,
        Pidä vain kurssisi suunnassa jonka olet valinnut! Tiedät aivan tarkkaan että se on oikea. Me muutkin (joilla on edes puoli molekyyliä järkeä ) kannustamme sinua ja olemme ylpeitä että haluat, olet ja myos pysyt raittiina! Hatun nosto siitä sinulle!

Olen aivan vuoren varma että kunhan et vain liian kiireesti sido itseäsi kehenkään naiseen, loydät ajan kanssa sinulle täydellisen puolison. Puolison jolle viinan juonti ja kapkkaillat eivät ole niitä elämän kohokohtia, joka arvostaa ja tukee sinun laillasi myos sinua, joka tekee teidä yhteiselämän kauniiksi ja elämisen arvoiseksi.

Mutta valitse seurava ystäväsi PALJON huolellisemmin.

• laulutar

Oon varma että sinä löydät onnen jonkun toisen kanssa. Raitistuminen on hieno asia, varsinkin kun et tyrkytä raivoraittiutta muille.
        Tämä aloittaja (Iiris?) tuntuu olevan todella kiinni vielä exässään ja etsii sinusta vikoja, koska ei ole suuria tunteita sinua kohtaan saavuttanut. Läheisriippuvaisille tyypilliseen tapaan on mieluummin epävarmalta tuntuvassa suhteessa kuin yksin.

Jos ja kun eroatte, olette molemmat vapaampia toteuttamaan itseänne.
        Hyvää jatkoa!

• Iiriksen ex miehelle

Hienoa, että olet vapautunut alkoholin siteistä ja kahleista, kyl se sopiva ja oikea sielunkumppani vielä tulee vastaan, kun vähiten odotat, joka osaa arvostaa ja kunnioittaa sinua juuri sellaisena kuin olet!

Me ihmiset ollaan vajaavaisten vanhempien keskeneräisiä lapsia ja eihän omasta rikkinäisyydestä voi itseään syyttää, vaan yleensähän ne ongelmat lähtevät lapsuuden kotoa, ja elämä vaan potkii meitä kaikkia erilailla päähän ja valintojemme hedelmä näkyy kaikilla erilailla. Tietysti aikuisena jokaisen täytyy ottaa omista valinnoistaan vastuu ja tutkia omia motiiveja omassa käytöksessä.

Mutta kuinka suuri osa edes haluaa kasvaa ihmisenä tässä maailmassa? Enemmin valitetaan ja ulkoistetaan omat ongelmat.

• 6u6uhs

No joo, ja ihan oikeesti, parempi että sait lukea ne täältä: tiedät nyt ihan tasan mikä tuo nainen on naisiaan. Jos hän ei olisi käynyt avautumaan täällä, hän olisi saattanut jatkossakin esittää jotain muutta, hakihan hän sinut jo kerran takaisinkin, vaikka jätti. Ole vaan onnellisesti ex, et ainakaan haaskaa aikaasi enempää ja pointti tuli kerralla selväksi :)

Ei kunnollisuus ärsytä kaikkia. Ei kannata yleistää yhtään sen enempää itse, kun mitä toisiltakaan toivoo.
        Tuota lahko-kommenttia pidän itsekin hieman outona... Siis osan mielestä alkoholistien pitäisi parantua... millä? Yksinään? Ilman tukea? Tuntuu olevan tuenkin kanssa sen verran epävarmaa ja vaarallinen sairaus, että voisi olla aika mahdotonta.
        Se on kyllä totta, että alkoholistit ovat narsisteja sairastaessaan ja silloin kun todellista halua parantua ei löydy. Ilkeäksi heistä muuttuu 100% ennen pitkään kun aivot alkaa tuhoutua, ja manipuloida osaa kaikki riippuvaiset: sitä se tauti teettää!
        He tuhoavat kaiken ja kaikki tieltään eikä vilpillinen kerhokäynti paljon auta, mutta siis kyllähän osa taistelee ihan tosissaan. Kun viina lakkaa sotkemasta aivokemioita, se oikea ihminen (joskus se mitä siitä on jäljellä) tulee takaisin. Itsekin tiedän muutaman ihan hyvän tyypin ja ihmisen nykyään, - vaikka se rankka ryyppääminen kyllä näkyy. Sille ei mahda mitään että juoppohullun aivot ei ihan entiselleen palaa. Mutta on tosi väärin sanoa, että sitten joku olisi jotain koko lopun elämäänsä ja että aa-kerhohan se niitä manipulatiivisiä ihmisiä tekee. Eiköhän se ole se riippuvuus.

Lisäksi, olen huomannut että osalle alkoholisteista nimenomaan se "uskoon tuleminen" on se parantava seikka, oli se sitten usko tai aa-kerho. Jos siihen riippuvuuden tilalle ei saa jotain muuta, se ei parane. Tavallaanhan riippuvuus ei paranekaan koskaan, se korvataan vaan jollain terveemmällä vaihtoehdolla. Ja mielestäni on paljon parempi olla uskovainen ja käydä kokouksissa kun juoda viinaa ja jahdata naapureita kirveellä. Tai omiaan.

On totta, että mikään ei ole niin ärsyttävä, kun juuri parantunut alkoholisti joka ei ole nöyrä. Hän todennäköisimmin retkahtaa myös uudelleen. Hän on siis näitä jotka tietää nyt kaikesta kaiken, ja halveksuu muiden alkoholin käyttöä ja siis heijastaa omaa itseään muihin, paheksuen tekopyhästi muita, kun todellisuudessa ei luota itseensä.
        Mutta ei tosiaankaan kaikki ole sellaisia. Ap:n kirjoituksesta sain sen kuvan, että kyse on tämän asian sukulaisuudesta, mutta HÄNESSÄ. Hänellä tuntuu se ongelma olevan.

Joo, kyllä, mukavaa kesää vaan kaikille! Hoitakaa itseänne ja pitäkää itsenne terveinä!

• Ei renttuja!

Ei ärsytä kuin tuota aloittajaa ja ehkä simasuuta... Olet oikeasti joka naisen unelma!!!

• vihreäsilmäinen43
        Ei renttuja! kirjoitti:

Ei ärsytä kuin tuota aloittajaa ja ehkä simasuuta... Olet oikeasti joka naisen unelma!!!

Iiriksen ex:lle:
        Et ole joka naisen unelma. Parasta olisi hakea kumppani sieltä AA:sta, te ymmärrätte toisianne. Sellaiselle voi olla unelma.
        Muiden ei ole pakko pilata elämäänsä sinun "kasvaessasi", kun kuitenkin on riski, että kaadut takaisin alkoholismiin.
        Iiris on alkoholinkäyttönsä hallitseva nainen, lisäksi yksinhuoltaja, siinä on tekemistä tarpeeksi. Iiris löytää vielä toisen miehen, kun ottaa ensin taustan selväksi, etkäteen.

• mikään exä ole
        Iiriksen ex miehelle kirjoitti:

Hienoa, että olet vapautunut alkoholin siteistä ja kahleista, kyl se sopiva ja oikea sielunkumppani vielä tulee vastaan, kun vähiten odotat, joka osaa arvostaa ja kunnioittaa sinua juuri sellaisena kuin olet!

Me ihmiset ollaan vajaavaisten vanhempien keskeneräisiä lapsia ja eihän omasta rikkinäisyydestä voi itseään syyttää, vaan yleensähän ne ongelmat lähtevät lapsuuden kotoa, ja elämä vaan potkii meitä kaikkia erilailla päähän ja valintojemme hedelmä näkyy kaikilla erilailla. Tietysti aikuisena jokaisen täytyy ottaa omista valinnoistaan vastuu ja tutkia omia motiiveja omassa käytöksessä.

Mutta kuinka suuri osa edes haluaa kasvaa ihmisenä tässä maailmassa? Enemmin valitetaan ja ulkoistetaan omat ongelmat.

Mwahhhaaaa hohohooo, täällä näämä hoopot nyt vastailevat "iiriksen exälle". Olis hieman oppimista nettikäytännöistä näillä vastailijoilla.

• Ujopiimä

Omituinen suhdesoossi sulla...
      Miten niin mies on liian kunnollinen, jos on entinen alkoholisti. Itse olen seurustellut ex-alkoholistin kanssa ja oli tosi vaikeeta. Alkoholistit elävät aivan omassa maailmassaan...
      Mutta nyt mull ois toinen ongelma. Oon tavannut todella kunnollisen miehen. Ei oo alkoholisti, mutta...
      Tämä mies on poikamies ollut koko ikänsä, nyt ikää liki 50vee. Naista ei hänen elämässään ole koskaan ollut. Hän on liki riippuvainen äidistään ja siskoistaan, muusta ei osaa puhuakkaan. Romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä mies on täysin kokematon. Pelkää naista. Ihmettelin aluksi voiko tällaisia miehiä olla olemassa, mutta kyllä vaan on. Mies viettää vapaa-aikansa, iltansa jne mieluummin äitinsä kanssa kuin minun. Onks tää nyt jotenkin sairasta?
      Mitä mä tekisin, unohtaisinko tän miehen vai yrittäisinkö kaikinkeinon saada häntä lähentymään minua? Miten muut vastaavissa tilanteissa ootte toimineet?
      Pitäiskö juottaa humalaan ja kellistää petiin?vai ..

• nykyään normaali

Kannattaa toimia kuten normaalit ihmiset toimivat. Lopetat suhteen ja alat syyttämään tätä miestä kaikesta mahdollisesta mitä hän ei ole tehnyt. Keksit kaikenlaisia valheita ja etsit uuden miehen. Tällä tavoin entinen tyttöystäväni toimi minua kohtaan. Elämään tuli tällainen 3 vuoden työttömyysjakso kun alkoi tulemaan pahoja psyykkisiä ongelmia mutta nyt olen alkanut joten kuten pääsemään yli siitä miten tämä nainen kohteli minua. Ei missään nimessä kannata kohdella kunnollisia ihmisiä sen mukaan miten he kohtelevat sinua. Itsekin onneksi olen nyt ymmärtänyt ettei täällä maailmassa ole mitään "normaalia" jos ihmiset eivät pidä huolta siitä että kaikki käyttäytyisivät "normaalisti". Mikään normaalista poikkeava, kuten kunnollisuus, ei ole normaalia joten se ei ole hyväksyttävää käytöstä ihmiseltä. Olen oppinut vihaamaan entistä minääni jolloin kunnioitin naisia ja tahdoin ihmisille ainoastaan hyvää. Onneksi maailma koulutti minusta normaalin ihmisen.

• exexex

Suomi onkin feministipirujen emämaa, missä ihanteellisinta toimintaa on kostaa exmiehille kaikki ne pahat teot, mitä he EIVÄT ole tehneet.
        Suomen virkakoneistot ja oikeuslaitos puolustavat näitä miesten elämänpilaajia ja valehtelijoita.
        Siksi varmaan ne 1,3 miljoonaa miestä, jotka ovat muuttaneet Suomesta, ovat tajunneet, että ruoho todellakin on vihreämpää rajojen ulkopuolella ainakin näissä parisuhde ja oikeissa tasa-arvoasioissa.
        Olen yksi heistä, enkä takaisin feministi-Suomeen tule. Lähtöni mukana lähti yritystoimintani ja jälkeeni jäi yli 200 työtöntä. Siitä voitte kiittää demarifeministejä.

• Jenefer

Sun ex-alkoholisti seurustelukumppani on ns henkisesti terveempi kuin sinä. Hän käy ryhmässä hoitamassa itseään, osaa kontrolloida tilanteita, ajattelee avarakatseisesti, ennakoi tilanteita jne. Sinulla on ongelma. Sinun pitäisi päästä vertaistukiryhmään purkamaan ongelmiasi ja sinun nykyinen kumppanisi toimii suoraan peilinä sinun rikkinäisyydellesi. Sitä saisit hävetä! Olet erittäin itsekäs, lieko narsisti ja miksi entinen suhteesi on edes kariutunut? Mene itseesi, äläkö tuomitse tai panettele ihmisiä, jotka työstävät itseään ja haluavat kasvaa ihmisenä. Kasva sinäkin aikaiseksi ihmiseksi taidat olla vaan henkisesti lapsi aikuisen kuoressa!

Kun olet hankkinut jatkeita maailmaan niin miksi et ole sitä vähää aikaa tyttäresi kanssa kahden? Onko pakko tyydyttää omia tarpeitaan ja vielä samalla haikalla ex-miehen perään? Sairas tää yhteiskunta ja ihmiset, ei voi muuta sanoa.

• tai kasva aikuiseksi

Mene exsäsi luokse ja pysy siellä.
      Jätä tämä uusi, hän tarvitsee paremman kun mitä sinä olet.
      Et osaa arvostaa häntä tippaakaan, haluat olla kahden miehen ihailtavana.

HUS HUS !

• Tänne vaan!

Hei!

Multa puuttuu hyvä mies. Jos et omaa kiittämättömyyttäsi osaa olla noinkin loistavan kaverin kanssa, niin ole hyvä, ja lähetä hänet meille. :-) Kaksi tytärtäni olisivat myös onnessaan saadessaan isäpuolen taloon. Minulla ei ole koskaan ollut alkoholiongelmaa, mutten siitäkään huolimatta käytä lainkaan alkoholia. Tunne-elämältään tasapainoinen kumppani olisi myös tervetullut edellisen, holtittoman sijaa.

Mitä ihmeessä suhteesi kuuluu eksällesi? Eikös eksän pitäisi hoitaa omat asiansa ja sinun omasi? Jos olet noin kiinni eksässäsi, niin ehkäpä tosiaan kannattaisi ensin irtautua hänestä. Joka tapauksessa, tarjoukseni on edelleen voimassa. ;-) Kunnollisen miehen saa laittaa tänne meille.

• en ymmärrä

Eihän naisille kelpaa mikään. Jos mies juo niin ei kelpaa ja jos ei juo niin sekään ei kelpaa.

• vihreäsilmäinen43

Niimpä. koska monelle on juominen tosiaan spurguilua, ei osata juoda siististi 1-2 lasi parina ilta viikossa, heti on vedettävä pullokaupalla. =mies juo.
        Jos mies ei juo= edellisen vastakohta, usein entinen alkoholisti, joka ihannoi itseään, mutta ei käsitä, että on niitäkin, jotka juovat vähän: 1-2 lasia juhlissa, syödessä parina päivänä viikossa.

• ggtrhhtrrrrrrrrrrrrr

ei se siitä kiinni ole..voi hyvät ihmiset kuinka vaikeaa onkaan ymmärtää, että pitää ihastua, rakastua..ei siitä muuten mitään tulee. Vaikka kumpikin ois täydellinen!

• santorini 2

Niin kyllä sinulla on elämäsi mies käsissäsi, mutta et osaa sitä ajatella kun itse et ymmärrä mitään. Sinulle pitäisi olla juoppo retkustelija että sinusta tuntuisi hyvältä. Kaikki vika on sinussa itsessäsi.

• dffdffv

jos ei rakastu, niin ei. Ei se ole kenenkään vika. Pitää vain osata ymmärtää se ja jatkaa matkaa, eikä tuhlata kenenkään aikaa.

• ei lisättävää

Just just. On sulla ongelma. Mitä kaverit ajattelee, mitä ex ajattelee, että seurustelen raittiin kanssa...voi jestas. YRITÄ AIKUISTUA EDES LAPSESI TAKIA.

• ymmyrkäinen

Ihmiset on joko luotuja toisilleen tai osaavat kasvaa yhteen tai sit ei...

• jorma uolevi perse

Ota itelles liivimotoristi mieheks, se kyllä hakkaa, pettää ja vetää sinnuu kölin alta aina tilaisuuden tullen! Saat kaipaamaasi jännitystä elämääsi!!!!

• ererererer

ja jälleen..ääripäästä toiseen, voi hyvää päivää!! =/

• LÖPO098

Kyllä on ongelmia kerrakseeen on se vaan ihanaa olla SINKKU:)))

• sinkkuna on parasta

Samaa mieltä :) Ja taidan pysyä pitkään sinkkuna.

• näin on

On se naisen logikaa vaikea ymmärtää.Olen ollut sinkkuna 56 vuotta ja onnellinen hetero.
      Parasta on vain haaveilla, absoluuttinen varatuomari.

• Uusi Bondi nimeltä

007 kun mikään ei kelpaa.

• Ehkä sinä kaipaisit asiantuntija-apua. Tunnut miettivän, mitä muut ajattelevat sen sijaan, että miettisit, mitä sinä haluat ja ajattelet. Mies on tehnyt asiat itselleen selviksi, ja käy tukiryhmässä, jotta pysyy päätöksessään. Hieno juttu. Sinulla itselläsi on ehkä selvittämättömiä asioita ja voi olla, ettet pääse puusta pitkälle kenenkään kanssa ennen kuin selvität ne itsellesi.

Tsemppiä!

• helinä 2012

anna miehesi puhelinnumero minulle, minulle kelpaisi kunnollinen kiltti mies!minä ainakin olisin ylpeä jos voisin sanoa ettei mieheni juo! vau, se olisi hienoa!

ja btw, jos tuoa tavalla tunnet, et ole päässyt exästäsi yli ja se on todella epäreilua toista kohtaan..

• SIIDEVALAAT MEREEN

totta, roikkuu exässä viel kiini ja mies on nyt vaan laastari.

Ottaa niin päähän tuollainen käytös :(

• ihme kopiopelle
        SIIDEVALAAT MEREEN kirjoitti:

totta, roikkuu exässä viel kiini ja mies on nyt vaan laastari.

Ottaa niin päähän tuollainen käytös :(

AIKA ERIKOINEN NUIJA

• NIIN ON KYLLLÄ
        ihme kopiopelle kirjoitti:

AIKA ERIKOINEN NUIJA

ihme urpo

• kopioperseelle
        ihme kopiopelle kirjoitti:

AIKA ERIKOINEN NUIJA

mikähän täsä on nuijaa ?

• Alma toinen

Alan ymmärtämään miksi miesystäväni jätti minut.... En ota ollenkaan alkoholia - en ole alkoholisti - se ei vaan uppoa minuun. Tämän ap kirjoittajan tavoin hän olisi luultavasti halunnut minusta juomaseuraa. No, olisi sanonut olisin voinut mieliksi vaikka vähän maistella!!!! Häpesikö tämä minunkin mieheni minua ajattelen nyt mutta vain vähän huvittuneena!!!

• -

Jeps. Tuotakoon iso lastillinen naisia ulkomailta Suomeen, koska tässä maassa on liian vähän kunnollisia naisia (toki jonkin verran on) täkäläisille miehille.

Monet suomalaiset naiset elävät jossain pään sisällä olevassa kuvitteellisessa ihmemaassa. Ehkä lapsena heille on luettu iltasatuja täydellisistä prinsseistä, jotka pelastavat prinsessan. Valitettavasti nainen itse ei ole lähelläkään sitä prinsessaa.

• exexex

Kyllä ne ulkomaalaiset tuontinaisetkin opetetaan varkanaiskokeistomme avustuksella hyvin pian itsekkäiksi feministeiksi. Se on nähty jopa maailman parhaitten taimaalaisten naisten kohdalla.
        Mikään ei muutu, ennenkuin suomalainen miesviha on tapettu feminismin kanssa.

Sitten , kun TODELLINEN sukupuolitasa-arvo on toteutunut maassamme ja vaikuttanut saman vuosisadan ajan, mitä miesviha on saanut mellastaa, on maallamme jotain toivoa!

• Romukauppias

"Miksi kaikki on niin monimutkaista. "

Niin kenestäköhän SE JOHTUU?!!!!!!!!!!!!

Tuosta miehestä vai sinusta....

• ei sytytä

molemmista..jos ei sytytä, niin ei. Ei se loppujen lopuks ole kummankaan vika. Pitäis vain tajuta se ja päästää toinen menemään...

• Goshh

Jos rakkautta epäilee se raukkautta ole EI. Jos häpeät häntä yms. niin turha edes toivoa muutoksia jos hän niitä ei ole itse toteuttamassa, koska et voi muutta toista niin erilaiseksi.Olet epätoivoinen, koska olette taas yhdessä. Ikävä tosi asia, mutta ei tule toimimaan.

Pistäkää nyt mieleen EI toisen kanssa voi olla jos hänen menneisyytensä häiritsee ja käytös ärsyttää. Ei ne asiat ainakaan ajanmyötä parane. Lisäksi eron jälkeiselle toipumiselle pitää antaa aikaa joskus enemmän joskus vähemmän. Olet yrittänyt hypätä liian aikaisin suhteeseen, koska ajattelet mitä eksäsi ajattelee ja että petät lastasi ja eksääsi.

• Minttu*

Mä ainakin haluan miehien joka ottaa mut rajoin ottein. en halua nössöä. Meillä mun mies sitoo mut usein, sänkyyn, ja piiskaa mua. Se on ihanaa.

On mun mies antanut mulle remmistäkin, ja mä saan siitäkin seksuaalista nautintoa...

En tajuu sitä kun jotkut naiset valittaa että mies lyö. Kyllä miehen pitää ottaa naaraansa rajuin ottein.

• *

"Mä ainakin haluan miehien joka ottaa mut rajoin ottein. en halua nössöä. Meillä mun mies sitoo mut usein, sänkyyn, ja piiskaa mua. Se on ihanaa."
        No sehän on hyvä jos tuollainen järjestely toimii teillä. Kunhan vaan ymmärrätte varmistaa että molemmat tiedätte missä menee se raja tuossa hommassa, niin ei käy joku päivä niin että päädyt noiden "rajujen otteiden" takia polille tai pahempaakin.

"En tajuu sitä kun jotkut naiset valittaa että mies lyö. Kyllä miehen pitää ottaa naaraansa rajuin ottein."
        Olettaen että sinä kykenet empatiaan, tajuat kai että vaikka sinä koet tuollaisen kovakouraisuuden sytyttävänä, on hyvin suuri määrä naisia, jotka pitäisivät vastaavaa toimintaa omalla kohdallaan vastenmielisenä ja anteeksiantamattoman törkeänä?
        Sinulla ja puolisollasi on oma tyylinne rakastaa ja nauttia, mutta sellainen tyyli ei sovi kaikille.

• exexex

Joo, ja sitten, kun naapurin feministi tai nettipoliisi paljastaa sinun miehesi, niin miehesi istuu vankilassa. Sellainen on Suomi! Täällä ei saa sanoa mitään, millä mies voidaan tuomita rikolliseksi ja vaikkei mies olisi mitään tehnytkään, niin hänet tuomitaan siksi, että on mies!

• plpoplpoplpo

no hei.. oiskohan noi sm-leikit sun muut VÄHÄN eri asia kun todellinen väkivalta??? Haloo ja kukkuu..

• ---joo...

Sulle tekis hyvää olla pari kolme vuotta yksin jossain autiolla saarella pohtimassa sun sisintäs. Eihän tollasesta tule mitään, että sitä omaa suuntaa haetaan loputtomasti ku heiluva merimerkki.

• Roomakin sortui

koska niinsanottu roskaväki on kiehtovampaa sossussa ja vankilan selleissä sekä muutenkin katuojissa makaamassa huumeissaan.Naisellla on äidin hyysäämisvaisto on hän mikähyvänsä noita akka ja on ensimmäisenä puolustamassa kaikkea yhteiskunnan vastaista.Sitäkin varten ovat homot ja lespot yleistyneet,jotta kumpikin puoli saavat samat tunteet niin yhteiskunnasta kuin toisistaankin sivistysmaassamme.

• xD

hah hah mikä teoria..

• jannina79

Minä otan tuon miehen mielelläni, kun sinulle ei kelpaa :)

• sulle bitch

Et kyllä ansaitse noin fiksua kaveria..Minä otan seksitaitoisen ja puhetaitoisen miehen! Sä olet kyllä aika typerä kana! painu exäsi luo ja älä pilaa fiksun mihen elämää..

• ojölkpoå

Ai..niinkö niitä vaan otetaan? Ja rakkaus syttyis heti? Ei se ihan niin helppoa kai ole...

• ylläpito

Trolllli .aatana.

• Tehdäänkö vaihtarit?

Minä myös! :) Voin antaa vastineeksi exieni puh.nrot, he ovat täysin erilaisia - heitä tapailtuasi opit takuulla arvostamaan tuollaisia miehiä.

• tommosia luuseri naisia on suomi täynnä. Onko sulla hyvät rakennekynnet? Voi vittu, aina pitää olla joku painamassa! Ei mitään itsetuntoa tai kunnioitusta.
      Helppo homma ? Mieti mitä itse haluat? Ja tee se ! Meni syteen tai saveen. Se on elämää.

• ajatus vain

Jos joku asia miehessä ( tai naisesessa) ärsyttää noin vahvasti, on parempi lopettaa suhde suurempien molemminpuolisten kärsimysten välttämiseksi.

• entinen rikollinen

Voi tätäkin ketjun aloittajaa Miehensä. osaa puhua, on raitis, hyvä sängyssä ja rauhallinen luonne. Vieläkään ei kelpaa.

Ehkäpä tämän ketjun aloittaja löytää parempia kumppaneita linnakundeista tai jostain muusta porukasta.

• vastatkaa

Ymmärrän tuskasi !
      Ei kun ero ja juoppo työtä vieroksuva naistenmies tilalle.
      Siinä sitä syntyy vipinää ja jännitystä elämään.

Suomalaiset naiset / mikä teille on hyvä ???

• gffdgadghagh

se johon rakastuu ja jota rakastaa ja saa vastarakkautta. Eikös sen niin pidä mennä?
        Ei viitsitä mennä ääripäihin...jos ei kiltti niin juoppo..jos ei mukava niin hakkaaja..ja plääplää..

• solsken19

Kunnollinen mies on järjettömän tylsä, sen olen kuullut monen naisen suusta ja se on taivahan tosi asia.

• -.-
    • -.-
    • tänne se mies!

ei tähän voi muuta sanoa kuin että pistä jakoon se mies jos ei kelpaa! tollasia ihania kullanmuruja on niiiiin vähän täällä että ottaisin koskatahansa ja laittaisin purkkiin ja piiloon muilta :)

ehkä sun pitäis hankkia itsellesi oma harrastus niin sua ei vaivais niin kamalasti miehesi tekemiset ja menemiset!

• Katujen kasvatti

Renttu on aina mielenkiintoisempi;)

• ElLocoFinntastico

Esimerkki piilohulluudesta joka asuu jokaisessa naisessa. Ei voi muuta sanoa kuin että voi v*ttu.

• mur

Kaikki on monimutkaista, koska olet oikeasta elämästä ihan pihalla. Sorry, mutta noin on.

• Elämää ei sen enempä

Paras ystävieni antama ohje: "Elä, äläkä analysoi". Mieti tosissasi, mitä itse haluat ja toimi sen mukaan.

• i think

Hän vain haluaa kaikkea parasta sinulle...
      Olen varma, että hän tajuaa, kuin sinä kerrot hänelle totuuden

• alanon 666

Tästä kuuluisan kliseisestä
      aiheesta on tehty laulukin ; Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin ?

• jahhhtr

jos äijä ei kiinnosta lopeta suhde heti.mitä varte sitä itseään kiusaa enää.

• Entiset alkoholistit...

Kaikkia entiset alkoholistit on kuolleita alkoholisteja. Tietääkseni syövästä voi jotkut parantua, mutta alkoholismista ei.

• mojito_80

Just tän takia mä kierrän kaikki lutkat kaukaa :)

• lisää elämänkoulua

Kun näitä lukee, niin ymmärtää helposti, miksi katkera yh on edelleen viiden tai 10 vuoden jälkeen se sama katkera yh. Oma elämä on tuuliajolla ja kovasti yritetään sotkea muidenkin elämät. Suurin ongelma kuitenkin löytyi helposti, jos sen etsimiseen vai olisi halua. Se nimittäin katselee pelistä joka aamu.

• 9o09o9

jos kutsut naisia lutkiksi, he toivottasti kiertävät myös sut kaukaa.

• Aikamoista menoa........ Koko maailma pyörii sinun ympärilläsi ja sinä jätät ja otat exääsi ja milloin ketäkin oman mielesi mukaan. Liekö edes tajuat tuota oman tekstisi sisältöä ja sitä kuinka mikään ei kelpaa kenenkään tekemänä.. Vastustan kaikissa muodoissa kaikenlaista ihmisten "lääkitsemistä" rauhoittavilla, koska tiedän niiden vaikutuksista, mutta sinulle sanon että ehkä vanhanliiton psykiatria toimisi sinun kohdallasi. Rauhoittava lääkitys, jotta et pääsisi koskaan vahingoittamaan ketään ihmisiä omalla pelleilylläsi. Kyllä on ihmisellä kova tuska kun asiat on hyvin, ei voi sanoa paljoa muuta. Sinä et luultavasti koskaan ole kokenut mitään todellisia ongelmia. Toivon sinulle kuitenkin kaikkea hyvää ja toivottavasti saat tuon kaaoksessa olevan ajatusmaailmasi kasaan. :)

• Ihminen_2

En jaksanut koko ketjua lukea, mutta johtopäätökseni on, että tuo mies erehtyi pahan kerran ryhtymällä olemaan kaltaisesi naisen kanssa. Oikeasti, juovana alkoholistinakin on paljon mukavampaa.

• "toinen kunnon mies"

Kunnon miehitä löytyy vikoja...,
      kun ottaa retkun, niin siitä saattaa joskus löytyä hyviäkin puolia....

• Parhautta.

En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta aloittaja ei ehkä ole penaalin terävin kynä. Jossain vaiheessa hän kirjoitti, että miehellä oli taas profiili täällä Suomi24:ssä ja siitä huolimatta hän päätti ajaa tänne topicin, joka mahdollisesti näkyy Suomi24:n etusivuilla. Ei luoja repesin, kun mies tuli kuin tulikin lukemaan nämä viestit. Eiku vaan tsemppiä kaikille!

• No just

Ihan turhaan repesit. Kun mietit, kuka tässä nyt on se terävin, niin se et ole sinä.

Mitään profiilia ei ole ollut, mitää ex-alkoholistia ei ole ollut. Aloittaja on älykäs.

• tsäkädäpäööyy

Ei helkutti miten sekasi olet nainen! Koita päättää jotain! Varmasti tapaamasi mies ärsyttää, hän on kaikkea mitä sinä haluaisit olla? ja et itse siihen pysty. Hän käy AA-kokouksissa, on tiedostanut ongelmansa ja hoitaa sitä, toisin kuin sinä? annakuin arvaan vähintään pulloviiniä illass? helvetti sentään, ei tuollanen mies sua ansaitse parempi kuin suksit suoraan sinne minne kuulutkin. Tee jotain, mutta jätä tuo mies rauhaan ja päästä hänet etsimään itsensä arvoinen nainen, sinä se et ole.

• Elämä on ikuista

Moi!

Ystäväpiiriini kuuluu entisiä alkoholisteja. Olen huomannut sen, että siitä on tullut heille harrastus. Aivan kuin joku muukin yhteisö, kuten esim. urheilu- tai valokuvausharrastus. Esimerkiksi golffaaminen vie ensiksi työpaikan ja sitten lähtee vaimo. Mutta jos harrastatte yhdessä, niin elämässä on jo "jytyä". Oli se harrastus mikä hyvänsä...

Ja sanon, että jätä exäsi, mutta hänen vanhempansa ja sukunsa eivät varmaankaan kuuluu eroon. Heidän kanssansa suhde saakoon jatkua.

Ja toiseksi, että lapsesta ei pääse eroon, mutta puolisosta pääsee. Jotenka pidä kaveristasi parempaa huolta kuin lapsestasi!

Ei muuta kuin kesää ja hyviä unia.

• olisit raskas juhannusheila normaalille miehelle pysy yksin kunnes saat sevitettyä asiasi

• Todella hyvä aihe! Laittoipa miettimään todellakin miksi suhteeni eivät tahdo onnistua

• opettele itseäsi

Selkeästikään sinä et ole valmis tähän suhteeseen. Eihän tuollaisella ole tulevaisuutta. Anna hyvän miehen mennä (itse olisin ylpeä, että hän on tuohon kaikkeen kyennyt) ja nauti olostasi tyttären ja exän kanssa. Ajan myötä huomaat milloin olet valmis uuteen suhteeseen ja jättämään vanhan taaksesi.

• Tyypillistä

Olet saanut itseäsi pareman piehen. Siihen naiset pyrkii. Miksi se ei kelpaa sinulle?

Suomalainen nainen haluaa kaiken, ja kun saa sen, niin se ei kelpaa.

• Menneessä kiinni

Aloittaja roikkuu vielä exäsä...

• Iso 013

Anna Iiris sille vielä yks sauma jos vaikka iskis juomakausi päälle.

Katot miltä se sit näyttää ;-)

• olet outo

Et ole normaali. Jätä mies, että hän voi jatkaa omaa elämäänsä ilman noin idiottimaista naista.

Et ole valmis mihinkään suhteisiin. Olet jämähtänyt entisiin, etkä osaa päästää irti. Mene terapiaan, jotta voit jatkaa sinäkin elämääsi. Onko sinulla itsetunto hukassa.

Aika kamala ihminen olet, jos annat vääriä toiveita mieskaverillesi ja silti häpeät häntä. Outoa on myös se, että ystäviisi ei kuulu raittiita ihmisiä vaan te kaikki juotte paitsi sinun miesystäväsi. Ja että vielä häpetä sitä ettei mies juo. Ehkä olet sitten itse alkoholisti tai ystäväsi on.

• Limelay-81

Mä en nyt jaksanut lukea koko viestiketjua, mutta mun mielestä sun kannattaisi erota. Itsekin välillä vaan olen parisuhteessa jonkun ihanan miehen, koska en haluaisi päästää irti. Nyt vasta tein ekan kerran elämässäni niin, että vaikka mies tuntui aivan ihanalta ensitreffien jälkeen, niin sanoin suoraan, että ei nyt vaan napannut sillä tavalla kuin olisi pitänyt napata. Ja siitä kyllä tuli tosi hyvä olo.

Aina jos toinen tuntuu vähänkin "pahalta" tai siltä että kaikki ei ole nyt ihan niinkuin pitäisi olla, niin tekee kummallekin palveluksen, kun päästää vain irti.

• taivaantalikynttilät

Niin irti vaan ja ota kirveen kanssa heiluva toljake tilalle. Ei voi v**tuuntumatta
        lukea tätäkin aloitusta, että on ihmisellä murheet.

• 18

olet vain tyypillinen nainen

• n n n n n

olet vain tyypillinen yleistävä mies..hups nyt multakin tuli yleisys..sori.

• Itsekkäitä p-skoja

Missä niitä herrasmiehiä on ? Ei ainakaan tässä ketjussa.

• parhaat on varattu

Meillä kotona on , mutta eihän sitä edes huomaa, jos on aina katkera.

• Eräs herrasmies

luki juuri koko ketjun läpi keskellä yötä.

• Muilutettu

Rakennusvirmoissa pyydä Vipraalainaan
        sielläkyllä tiedetään tarpeet

• Täynnä

P..kaharakka

• Mää en kans usko ns.kunnollisuuteen. En kestäis miestä, joka ei näytä spontaanisti tunteitaan, vaan on kokoajan ns.kontrollissa ja harkitsee kaiken sanomansa ja tekemisensä. Jossain vaiheessa tän miehen oikee luonne tulee esiin ja se voi olla yhtä helvettiä eli täysin päinvastainen kuin nyt on. Ymmärrän myös sen, ettei ole ihan helppoa alkaa vakavasti seurustelemaan eron jälkeen, kun on yhteinen lapsikin ja exän kanssa ehkä pitkäkin yhteinen taival takana ja yhteinen lapsi. Mutta minkäs sen voi, jos on entinen alkoholisti. Sehän on hyvä juttu, että hän on sen pystyny sulle kertomaan. Mut ehkä ootte liian erilaisia, koska itse jonkun verran kuitenkin alkoholia käytät. Itselle tulis ainakin sellanen olo, että anteeks nyt kun juon ihan vaan rentoutumistarkoituksessa, vaikkei mitään perseitä vetäis, vaikkei sekään väärin ole. :D Mut kyl jokaisen ihmisen, sun ja sen miehen ja varsinkin nyt sun, kun tästä kerrot omasta näkökulmastas, pitäis saada olla sellainen kuin on ja saada kumppani, jonka kanssa on suht samanlainen, loppuviimeks. Oon sitä mieltä, että parempi yksin, kuin suhteessa, missä pitää kokoajan kelata vakavia juttuja ja ressata. Lapseskin varmasti huomaa, ettet oo täysin oma itses lopulta tän miehen seurassa, koska sua hänessä niin moni asia ärsyttää. :)

• 1+15

"En kestäis miestä, joka ei näytä spontaanisti tunteitaan, vaan on kokoajan ns.kontrollissa ja harkitsee kaiken sanomansa ja tekemisensä. Jossain vaiheessa tän miehen oikee luonne tulee esiin ja se voi olla yhtä helvettiä eli täysin päinvastainen kuin nyt on."

Olen lukenut tällaisia kommentteja ennenkin ja aina ne ovat minua ihmetyttäneet. Mitä tarkoitat sillä, että ei näytä spontaanisti tunteitaan ja on kontrollissa? Millä tavalla sinusta niitä tunteita tulisi näyttää? Toivottavasti pystyt ymmärtämään, että ihmiset ovat erilaisia ja eri ihmiset näyttävät tunteensa jo luonnostaankin eri tavoin ilman, että heidän tarvitsisi hyppiä seinille ja räyhätä tai mitä se tunteiden näyttäminen spontaanisti sinulle ikinä tarkoittaakaan. Se miten kukin ihminen toimii kuuluu hänen luonteeseensa. On toki mahdollista, että joku toimii harkitumminkin. Mutta monille on myös luontaista, että esim. riitatilanteet tai muut vastaavat pyritään hoitamaan asiallisesti ja rakentavasti ja päätä aukomatta lähtökohtaisesti. Esim. itse toimin ensisijaisesti näin ja pitäisin hyvin outona, jos naiseni toivoisi minun toimivan jotenkin toisin. Itse ainakin toivon naiselta sitä kunnollisuutta enkä kaipaa mitään meininkiä, jossa tehdään ensin ja ihmetellään sitten jälkeenpäin mitä tuli tehtyä. Samaa arvostusta toivon myös toisin päin. Minusta se arvostus tulee itsestään silloin kun ihminen on sinut itsensä kanssa.

• tuuliviiri
        1+15 kirjoitti:

"En kestäis miestä, joka ei näytä spontaanisti tunteitaan, vaan on kokoajan ns.kontrollissa ja harkitsee kaiken sanomansa ja tekemisensä. Jossain vaiheessa tän miehen oikee luonne tulee esiin ja se voi olla yhtä helvettiä eli täysin päinvastainen kuin nyt on."

Olen lukenut tällaisia kommentteja ennenkin ja aina ne ovat minua ihmetyttäneet. Mitä tarkoitat sillä, että ei näytä spontaanisti tunteitaan ja on kontrollissa? Millä tavalla sinusta niitä tunteita tulisi näyttää? Toivottavasti pystyt ymmärtämään, että ihmiset ovat erilaisia ja eri ihmiset näyttävät tunteensa jo luonnostaankin eri tavoin ilman, että heidän tarvitsisi hyppiä seinille ja räyhätä tai mitä se tunteiden näyttäminen spontaanisti sinulle ikinä tarkoittaakaan. Se miten kukin ihminen toimii kuuluu hänen luonteeseensa. On toki mahdollista, että joku toimii harkitumminkin. Mutta monille on myös luontaista, että esim. riitatilanteet tai muut vastaavat pyritään hoitamaan asiallisesti ja rakentavasti ja päätä aukomatta lähtökohtaisesti. Esim. itse toimin ensisijaisesti näin ja pitäisin hyvin outona, jos naiseni toivoisi minun toimivan jotenkin toisin. Itse ainakin toivon naiselta sitä kunnollisuutta enkä kaipaa mitään meininkiä, jossa tehdään ensin ja ihmetellään sitten jälkeenpäin mitä tuli tehtyä. Samaa arvostusta toivon myös toisin päin. Minusta se arvostus tulee itsestään silloin kun ihminen on sinut itsensä kanssa.

Näyttää sponttaanisti tunteitaan = vetää ykskaks turpaan.
        Näyttää sponttaanisti tunteitaan = ompa hyvännäköinen vieras nainen -> matkaan

• pontoni
        tuuliviiri kirjoitti:

Näyttää sponttaanisti tunteitaan = vetää ykskaks turpaan.
        Näyttää sponttaanisti tunteitaan = ompa hyvännäköinen vieras nainen -> matkaan

kirjoitetaan muuten yhdellä teellä.

• eron kokenut

selkeästi olet läheisriippuvainen ja ilmeisesti sinä ja samoin exäsi saatte jonkunlaista "turvaa" yhteisistä tapaamisista. Ette varmasti olisi eronneet, jos todella rakastaisitte toisianne. Ette vain selkeästi uskalla päästää irti, koska epävarmuus on liian pelottavaa. Totuus on vain se, että mikäli ette uskalla päästää irti ja hypätä ns. tuntemattomaan, niin eivät uudetkaan suhteet tule toimimaan. Jos todella olisit rakastunut tähän uuteen mieheen, niin et pohtisi täällä palstalla asioita. Päästä hänet menemään, hän ei ole sinua varten. Sinun tulisi nyt ensin irrottautua exästä ja se vaatii tahdonvoimaa ja pitkäjänteisyyttä. Uskalla hypätä tuntemattomaan, vain siten voit löytää itsesi ja onnen! ps: eroseminaarista olisi varmasti paljon hyötyä ja siten saisit vertaistukea ja itsetuntemusta lisää

• mies1978

ei helvetti!

Oikeesti onko tämmösiä akkoja olemassa?tyydy vaan sellaseen mieheen joka vetää viinaa kaiket viikonloput ja baari-illan jälkeen vetää sua ja tytärtäs lättyyn, ei tarvi vittu ruikuttaa täällä että mies on oikeasti hyvä ja arvostaa elämässä oikeita asioita ja kohtelee kaikkia tasapuolisesti.

Hommaa itelles itsetunto ja jätä kupin kaato vähemmälle!

Tyyppi taitais päästä paljon vähemmällä kun heivais sut pysyvästi elämästään.

• videotiitti

Sinulla on vakava mielisairaus. Podet voimakkaita paranoidisia harhoja. Ota heti yhteyttä mielenterveyspotilaille tarkoitettuun palvelunumeroon. Soita ja kysy Enirosta. Sieltä se löytyy.

• Niinpäniin

Jätä se mies ja ota se huumetaustainen kaveri joka saattaa vähä pahoinpidellä sua välil, niin kaikki muutkin Suomalaiset naiset tekee.

• jk

vai niin

• NikkiN

Aloittaja,

Valitettavasti nyt kyllä kuulostaa siltä että vika on sinussa. Kukaan ei ole täydellinen ja varmasti hänessäkin on omat vikansa. Hän on kuitenkin joutunut käymään läpi rankan tien selvitellessään ongelmiaan ja on aidosti nyt tyynempi ja osaa harkita tekojaan, koska tietää että jos hän ei harkitse, ei se johda mihinkään.

Totuus on se, että ette ole samalla aaltopituudella olevia ihmisiä. Sillä selittyy myös se miksi koet että sinulla on enemmän yhteistä exäsi kanssa. Koska sinulla onkin. Jos nyt jäät tämän uuden miehesi kanssa suhteeseen se tarkoittaa joko sitä että sinunkin täytyy muuttua ja kasvaa ihmisenä, tai sitten sinä vedät hänet omalle tasollesi. Ja suurin tragedia olisi jos niin kävisi, koska hän on varmasti tehnyt vuosien työn päästäkseen pisteeseen jossa nyt on. Joten jos et ole itse valmis opettelemaan uutta ja kehittämään itseäsi, päästä hänet vapaaksi.

Nykytilanne ei voi jatkua.

• Girlproof

You are a typical woman. Basically you have got everything you like. Then you feel fear of it. He is so smart to handle everything in good order. Then you feel that he is not normal. Think in this way. If you have a man who is not in good shape like him. Then other woman you know has this great man. What you will think? You may start to complaint life is so hard for you. You did not get the good type man?

• Kaikki mukaan!

Ta-dam. Olipa keksitty juttu.

• 14+20

Opimme lapsuudesta lähtien ajatuksia ympäristöltämme, ja nämä käsityksen ja mielikuvat sanelevat ehtoja mielessämme vaikeuttaen asioita. Moni sanoo että "kuuntele itseäsi", ja se on kyllä hyvä neuvo, mutta usein ihmisillä on epäselkeyttä sen suhteen, että mitä se tarkoittaa ja luulee ajattelun olevan itsensä kuuntelemista. Mutta koska ajatukset ovat ympäristöltä saatuja, niin ajattelemalla kuuntelee muita, ei itseänsä, ja siksi elämää ei koskaan saa toimimaan tahtomallaan tavalla. Ajatukset eivät ole omaa tahtoa, vaan ulkoisia tahtoja.

Tutustu erääseen kirjaan, joka kuvailee ongelman erittäin tarkalla tavalla. Sen avulla noista ulkoisista ajatuksista voi päästä. Kannattaa kokeille, kirja todella toimii! Lisää sivulla www.alkuajatus.org

• paksumamma

Lakkaa hyvä ihminen valittamasta !! Jos viihdyt hänen kanssaan ja on hyvä olla ni miks ihmeessä tästä nyt pitää tehdä numero? Miks ihmeessä hänen alkoholin käyttös kuuluis sun ystävilles? Jos hän tulee itte asian kans toimeen, ni mitä sä keuhkoot? Taidat vaan itte haluta ns.normien mukasen miehen? Mulla on ollu semmonen mies joka hermostui aina ja kaikesta ja voin kertoa et antaisin jo taivasosuutenikin kun saisin miehen joka ei hermostu. Mut jos oikeesti et rakasta niin anna olla ja jätä.Jos Rakastat lakkaa vaatimasta :)

• iso holli haka

salatut elämät seppo selviää ja pahatkin langat kutoessa virheitä tehdessä aukeaa vaikka aikaahan se vie

• nim.superman06

pidä nyt hyvä ihminen tämä mies ja ole hänelle hyvä! minulle käynyt vähän sinne päin ja tosi onnelliseksi oppii ajan kanssa. entine elämä unohtuu ajan kanssa ja ei sitä kokonaan tarviikaan unohtaa. suomalainen on vaan niin että täytyy mennä vuoristorataa välillä mutta tasainen hyvä elämä on UPEAA! Onnea tulevaan:)

• asiallinen mies

olet ihan vi t u n idiootti sinussa on vikaa!!!

• Hämmästyttääkummas..

Alkoholismi sairaus, siinä mikä muukin sairaus! Sairaudesta paranee hoidolla tai ei! Esim. vaika syöpä, toinen hoidoilla paranee, toinen ei. Onko se, joka paranee niin sanotusti, joku riippuvainen entinen ja hävettävä?! Mitä tekemistä on ystävillä parisuhteessa ja onko ne ystäviä, jos häpeää puolisoaan? Kyllä puoliso tulee ensin ja ystävät sitten. Kyllä olet itse pahasti hukassa, itsesi kanssa ja avun tarpeessa!? Minua hätkäytti pahasti se, että mitä lapsesi oli sanonut kumppanin kuolleesta lapsesta? Opeta lapselle käytös tavat. Mieti, miltä itsestäsi tuntuisi, jos oma lapsesi olisi kuollut ja sinulle toisen lapsi sanoisi noin? Tiedätkö ylipäätään tai välitätkö edes omastakaan lapsestasi? Tuli tunne tekstiäsi lukiessa, että et arvosta, kuin omaa napaa ja omaa niin, sanottua täydellisyyttä, mitä sinulla ei ole. Kasva aikuiseksi! Mikään ei elämässä ole niin pahaa, kuin menettää oma lapsi. Oma yksi lapsistani, menehtyi tapaturmaisesti esikouluikäisenä muutama vuosi sitten. Sitä en ymmärrä, että mitä hävettävää on jos toinen ei juo. KYLLÄ SE ON HATUN NOSTON ARVOISTA. Ei tulis mieleen ainakaan hävetä. Kyllähän noita kunnon miehiä on harvassa. Kyl kelpais meikäläisellekkin, jos vastaan tulis. Koitahan kasvaa tasapainoiseksi ihmiseksi ja hae apua. Ps. Tähän oli pakko jo kommentoi. Eipä ole aikaisemmin tarvinna kirjoittaa.

• mieti

tämä mies on liian hyvä sinulle. etsi huonompi jota voit kontrolloida.

• bruuttus 11

Pidä pieni tauko suhteessasi vaikka tuntuisi pahalta,ja mikä tärkeintä
      puhu asiasta hänen kanssaan eli mikä painaa,takaan että oma olosi
      helpottuu tämän jälkeen ja asioita on huomattavasti helpompi lähestyä
      joka suhteessa.

• nainen1175

Joo täytyy ehkä myös mulla sanoa, että jos kaipaat äksöniä elämään, käy baarista joku joka juo eikä vaan ole juovinaan....jos mietit eksääsi, puhu tälle kunnolliselle miehelle, jotta hänkin saa päättää, haluaako hän olla kanssasi...itse en ehkä haluaisi, jos mieheni miettisi eksäänsä ja minun juomattomuuttani. Hän hallitsee todella hyvin omaa ongelmaansa, hallitsetko sinä omaasi? Puhukaa kuitenkin ensin...ehkä hän miettii samoja asioita.

• M@k3
    • Kukat pihlajan

Voi voi, Kyllä mulle kelpais kiltti huomioiva mies ihan koska vaan. Hiukka lapsellista olla mustis jossain ryhmissä käymisestä. . Olette varmasti matkalla samaan suuntaan kohti onnea mutta eri poluilla. Hyvää matkaa!

• mikääneipassaa

Naiset rakastuvat renttuihin,niinhän se menee!
      Löydät kyllä itsellesi oman väkivaltaisen alkoholistin,jos/kun kunnon mies ei kelpaa!
      Sinä itse olet se suurin ongelmainen,kasva aikuiseksi/itsenäiseksi ensin.
      Mies löytää kyllä arvostavan naisen itselleen,sinun kanssasi hänellä on odotettavissa ongelmia?

• kultainen keskitie

noh, ei kai sitä pidä mennä äärimmäisyydestä toiseen. Kyllä kemiaa pitää ihmisten välillä olla, ei kai se riitä, että toinen on kiva..kunnollinen . Pitäähän sitä rakastua.

Olen itse nainen, enkä rakastunut renttuun, vaan hyvään ja kunnolliseen mieheen..kävi tuuri, sitä se rakastuminen ja myöhemmin toisen rakastaminen on, ihme!

Jokaisella on ne tietyt asiat jotka kiinnostavat ja mitä he toisista hakevat..jos aina pitää itkeä, että mies on väkivaltainen juoppo , voi myös katsoa peiliin ja vaihtaa tietoisesti kaavaa...tai se toinen ääripää.
        Myös ne miehet, jotka itkevät kaikkien naisten rakastuvan renttuihin..olevan pinnallisia, rahan ja maineen perässä juoksevia..vaihtakaa kaavaa ja lähestykää toisenlaisia naisia . Miksi teitä kiinnostaa juuri ne naiset, joita te halveksitte? Toisenlaisiakin on..ja se on fakta.

• mikääneipassaa

Ehkäsemieseiolesinullehyväksiteidenvaanpitäsnussiaenemmän

• ehkäsemiesonklooni

Hei nimimerkki klooni,eläpäs kirjoittele toisen nimimerkillä pas-kaa! ;)

• siinäpä se !

Siinäpä se!Kyllä vii vii viinassa löytyy!Kevät tuli lumi suli....Olipa kerran taksi ja taksissa oli reksi ja se reksi oksensi taksiin.jne.............jne ...........oli varmaan inhimillinen erehdys..................jne....jos .............jos.............jne..........

• aösldkjffgds

En osaa auttaa, mutta jos eroatte niin ole yksin. Minäpä en tiedä mitä olette exäsi kanssa säätäneet, mutta ei se ole koskaan hyvä lapselle että perhe menee rikki.

• LidiaRomppanen

Kyllä miehetkin ennemmin ottaa alkoholia ryystävän ja ns. helpon naisen seurakseen. Näiden naisten vällyjen alle pääsee helpommin ja ovat muutenkin herkästi ohjailtavissa kun vähän ryyppyä tai muuta palkintoa tarjoaa.

• Mikko..........

Näkemykseni mukaan et ole valmis suhteeseen hyvän miehen kanssa. Hyvä mies on älykäs ja tajuaa yhden sosiaalisen käyttäytymisen peruspilarin: riitely ei kannata.

Itselläsi on käsittelemättömiä ongelmia ja totuttuun tapaasi purat niitä riitelemällä miehen kanssa, mikä ei sitten johda mihinkään. Sinun on käsiteltävä nämä asiat itse päässä tai jonkun ammattilaisen kanssa. Ennen "eheytymistäsi" et voi seurustella hyvän miehen kanssa, koska hän ei riitele tajuten sen turhaksi. Sinulle sopisi tällähetkellä mies jos riitelee ja ryyppää ja ehkä välillä lyökin, eli kaamea suhde.

Me ihmiset elämme eri tasoilla henkisesti, viisas ihminen ei riitele kaikkien muiden viisauteen liittyvien ominaisuuksien lisäksi. Monesta ei tule koskaan viisasta, silloin on parempi seurustella omantasoistensa kanssa niin ei tunne itseään alempiarvoiseksi.

• OutoaOn

Täydellinen mies voi olla ongelma? Ja vielä järkevä mies.

• Hendekorte

Aina sitä kemiaa ei vain ole , vaikka toinen olis kuinka "täydellinen". Jos mietit tuollaisia, anna olla! Älä tuhlaa tämän miehen elämää , vaan anna hänen mennä ja hakea onnensa muualta.

Mikä ihme siinä on, että juomattomuus on häpeä? Itse oon aina ollut absolutisti, 40v, ja ei..ei ole uskonnollisia sun muita syitä. Ei vain ole koskaan kiinnostanut juoda. Jos se on jollekin muulle ongelma niin voi voi. Miten se voi olla elämässä noin iso asia? Että toinen EI juo? Menee yli hilseen. Ja kutsuvat absoja tiukkapipoiksi..hmm..niimpä niin. Kummasti ne jotka juo, näkee toisen juomattomuudesta enemmän vaivaa, kuin toistepäin. Ei toki aina, mut tämä on mun kokemus.

Tässä maassa noin joka kymmenes on alkoholisti, joten ne jotka raittiiksi itsensä jälleen saavat, nostan hattua!

Itselläni on mies, joka juo kaljan noin pari kertaa vuodessa...raitis siis on. Ja hellä ja mukava ja kunnollinen ...herrasmies. Ja mulla on mielenrauha hänen kanssaan. En vaihtaisi sitä mihinkään. Meillä on se kemia. Tapasin ennen häntäkin mukavia herrasmiehiä jotka eivät juoneet, ei kemiaa...Eli kemiaa pitää olla. Mutta..jos kemiaa on ja kaikki muu mättää (alkoholia, pelkoa, ties mitä) , ei silloinkaan suhde voi toimia.

Joten..päästä hänet menemään..älkää tuhlatko elämää, ei se pitkä ole.

• Wanha mies

Ongelman voi ilmaista aika lyhyesti: se olet SINÄ! Vaikutat kaikkea muuta kuin tasapainoiselta aikuiselta. Etkä voi edes sietää sitä, että miesystäväsi käyttäytyy kuten aikuisen miehen tulisikin käyttäytyä.

Posittivista on kuitenkin, että pystyt itseäsi ja toimintaasi aika objektiivisen oloisesti arvioimaan. Myönnät ongelmat. Ja se on toivottavasti lähtökohtana sinulle, kun alat kasvamaan sille tasolle, jota aikuiselta edellytetään. Toivoa sinulla kuitenkin on. Onnea matkalle!

• Tsemppiä aloittaja!

Minusta aloittaja viestistäsi ei välity kaikkein tärkein asia eli et rakasta, etkä edes pidä tästä miehestä tarpeeksi vaan tuntuu että hän on sinulle vain seuralainen, mikä ei tietenkään sekään ole mikään huono asia. Ystävyys on sekin kiva juttu. Kerrot että sinulla on tunne että "käytät hyväksesi" häntä. Onko sinulla tunne, että hän pitää sinusta enemmän kuin sinä hänestä, ja tuo fiilis tulisi siis tästä?

Lisäksi jotkut hänen piirteensä ärsyttävät sinua näköjään liikaa. Täällä moni väittää, että naiset tykkää rentuista eikä kunnollinen mies kelpaa mutta olen sitä mieltä, että renttunainen viihtyy renttumiehen kanssa, alkoholisti toisen alkoholistin kanssa jne. Läheisriippuvainen taas etsii sitä syyllistä (kuten joku mainitsikin) omaan pahaan oloonsa ja naisen hakkaajaa jne.

Minusta tuntuisi itsestäni että tyytyisin tuollaisen miehen kanssa ystävyyssuhteeseen tms. koska mitään syvempää ei tuossa näytä olevan ainakaan sinun puoleltasi. Jos ei exän kanssa enää onnistu, niin voi sitä yksinkin pärjätä paremmin kuin huonossa suhteessa. Miksiköhän ihmiset pelkää yksinoloa niin kovasti että tyytyvät mihin tahansa reppanaan, kunhan ei vain tarvi olla yksin? Minusta lapsi on tärkein ja sinun tulisi ajatella hänen hyvinvointiaan enemmän kuin muuta.

Valitettavasti alkoholistin pitkä juominen tosiaan vaikuttaa aivoihin siten, että persoonallisuus muuttuu alkoholistin persoonallisuudeksi, missä viina on edelleen tärkein asia elämässä - nyt sen välttäminen tosin. Aivot surkastuvat. Lisäksi alkoholisti ei ole kasvanut aikuiseksi koskaan, koska on aina lääkinnyt pahaa oloaan viinalla, kun terve ihminen hankkisi apua siihen pahaan oloon ja pystyy sietämään myös henkistä tuskaa, mikä on henkisen kasvun edellytys. Hän on jäänyt siihen pisteeseen tunne-elämässään, kuin hän oli ennen turvautumistaan pulloon.

Minusta on niin surullista, miten ihmiset pilaavat aivonsa päihteillä, viina ja huumeet tappavat sielun ja invalidisoivat ihmiset psyykkisesti reppanoiksi. Tapasin juuri nuoruudenrakastettuni 20 vuoden jälkeen joka on juonut nyt tuon yli 20 vuotta, ns,. tuurijuoppo. Hän on tahollaan naimisissa ja pakenee aina pulloon ja katoaa kotoa, kun ihmissuhteissa vaadittaisiin häneltä jotain..Hän on pilannut kaikki ihmissuhteensa ja perhesuhteensa viinan takia. Viina on ollut tukikeppi kaikkeen. hän ei osaa käsitellä lainkaan vaikeita tunteita tai tilanteita. Lähes 30v sitten olimme syvästi rakastuneita, ja haaveilin yhteisestä tulevaisuudesta ja ero hänestä oli tuskallinen, nuori kun olin. Nyt olen niin onnellinen, ettei meistä tullut mitään. Hän pärjää vain toisen samanlaisen kanssa, jolla on samanlainen dynamiikka suhteissaan - viinanhuuruinen.

Hänestä on tullut kontrollifriikki ja himosiivooja, vaikka mies onkin. Hulluinta oli, että hän alkoi määräilemään, kyttäämään ja kontrolloimaan myös minua, vaikka emme ole tavanneet 20 vuoteen eikä meillä ole mitään välillämme kuin tuore facebook-kaveruus. Ilmoitin hänelle muutaman kk:n jälkeen, että lopetan fb-kaveruudenkin.

Huomasin, miten ne entiset piirteet, jotka hänessä olivat lieviä kun seurustelimme ovat nyt hallitsevia ja kaikki rakastettavuus ja positiivisuus kadonnut: alemmuudentunne on pahentunut, mustasukkaisuus muuttunut sairaalloiseksi, pikkutuhmat satunnaiset kaksimielisyydet muuttuneet jatkuviksi rivoiksi törkypuheiksi. Hirvittävä pettymys nähdä mitä viina tekee. Hän ei ollut henkisesti kasvanut tippaakaan tässä 20 vuoden aikana, päin vastoin. Surullista. Kun tapasimme oli ilo suuri ja petttymys sitten jälkeen päin sitäkin suurempi.

• hurja juomakulttuuri

Voi miten surullista että sinua hävettää se ettei mies juo.

Olisipa enemmän juomattomia miehiä. Suomi on aivan hullu maa jossa juodaan ja tarjotaan melkein väkisin alkoholia.

On mahdollista että sinä aiheutat miehelle ongelman ja hän alkaa juoda, joten lopeta seurustelu.

• Kyllä tämä taas todistaa kuinka sekaisin ja typeriä naiset ovat. Mitä jos jättäisit sen miehen rauhaan ennen kuin toi sun käytös saa sen taas ratkemaan. Oot taas yksi niin helvetin itsekäs tapaus kuin vaan voi olla.

• hyrsgtfsdhg

Miksei voi keskittyä tähän tiettyyn naiseen joka aloittaja on, miksi pitää yleistää heti muutkin naiset samanlaisiksi?
        Ei se ole sen fiksumpaa käytöstä.

• Just just joo

Siiderivalas. Kaltaisesi ämmät on tyytyväisiä sellaiseen mieheen, joka vetää perjantaisin eurokossun ja antaa akalleen avokämmenterapiaa.

• kjhgf

voi krooh, et säkään mikään ruudin keksijä taida olla, kun et fiksumpaa keksi. Jos joku ei tykkää tästä tietyst kiltistä, niin se kaipaa ja haluaa ehdottomasti jotain hakkaajaa? Älä ole ihan noin mustavalkoinen =)

• svensson------

saan varmaan hirveetä palautetta, mutta siis miehellä ei ole omia mielipiteitä, hän on vähän "kaveri kaikkien kanssa" eli siis miehellä ei ole itsetuntoa. hän ei luota itseensä ei pysty olemaan juomatta tippaakaan. se ärsyttää sinua. sinua ärsyttää se kun mies keskittää kaiken itseensä sa siihen kuinka hän voi olla juomatta ja sinäkin haluat huomiota jostain asiasta. siksi sinua ärsyttää aa kerhot jne koska ne ovat miehen asioita joilla vetää huomio itseensä..... 8(

• Kunnollinen Mies

ONGELMANNE ON TÄMÄ!

Mies on kunnollinen ihminen ja hyvä aviopuolisoksi koko loppuelämäksenne, mutta?

Sinä nainen osoitat kertomuksessasi mieltymyksesi vastakkaisella tavalla käyttäytyvään puolisoon eli.
      Haluat puolisoksesi väkivaltaisen, rumapuheisen, kiivasluonteisen, valehtelevan, huorapukin.

Kertomuksesi paljastaa osittain sen, että olet luonteeltasi itse tuollainen.

Itse kunnollisena miehenä katson inhoten kaltaisellasi tavalla käyttäytyviä miehiä ja naisia.

Ei kiitos moraalittomille rentuille te kaikki, jotka olette sellaisia olette ns. pa s ka sakkia.

• täd.

viimeset 5 miljoonaa vuotta on ollut -no getlemans- geeni naisilla päällä .Katotaan miten kauan siirtymä kestää selvitään varmaan 200 000 vuodella tai ehkä jopa puolella siitä.

• asdsadasdasdasd

Taas se on todistettu... naisille ei kelpaa edes täydellinen mies... silloin on liian täydellinen. Aina löytyy valittamisen aihetta.

Kyllä elämä on helppoa naisena ja partnerin valinta.

• Läski ruma sinkku

Voi hyvää päivää, jos ei ole ongelmia niin sitten niitä pitää kehittää jostakin. Ole nyt onnellinen että olet kohdannut tuollaisen miehen joka on kunnollinen ja hyvä jne. Minäkin olisin.

• svensson------------

ittu te ootte tyhmiä katkeria miehiä, ettekö omassa luuseriudessanne tajua mikä on kunnollinen mies. ei tosiaankaan mikää toisten miesten perseennuolija mikä tämä aloitustapauksen mies on. sen takia hän on alkoholisti. kyvyttömyys omalta perseennuolemiseltaan pitää omia puoliaan.

• svensson-----------

hän vieläkin esittää alkoholistia ja vain naisen kanssa uskaltaa olla oma itsensa mutta muille ihmisille vetää yhä roolia ja muka tissuttelee salassa. ehkä jopa vetää alkoholia naiselta salassa, kun "miehen" rooli sitä vaatii. se vasta on ärsyttävää jos mikä? esittää jotain mitä ei ole

• Herras"nainen"

Tähän voin omasta puolestani vain sanoa et mulle kelpaa VAIN HERRASMIES!
      Rentut ei vois vähempää kiinnostaa.

• Pintaliitosäijä

Siis luunrankojakin löytynee täydellisen korvaamattoman ainutlaatuisen arvokkaan miehen komeroista?
      Taitaakin olla ihan oma ongelmalajinsa koko tuollainen ihmisrotu lajityyppinä?
      Vai kuinka?
      Ehkä kokemus opettaa jollei koulu taikka luonto sitä tee joskus karvaisisimmanmarjan kautta?
      Nykyään kyllä pengotaan ja jätetään penkomatta paljon tarpeellista sekä tarpeetonta?

• suomalaisten

siiderivalaitten kannattaisi pitää hieman pienempää suuta.
      Sidukkaa, hesee ja sipsejä ja johan kurvit pysyvät kuosissa :-)

• Ymmärrän tunteen

Mikäli aloittaja olisi oikeasti rakastunut tähän mieheen, niin hän haluaisi viettää kaiken mahdollisen ajan miehen kanssa.
      Mikset voi laittaa lastasi exän ja sen vanhempien kanssa mökille ja viettää ihana kahden aikuisen yhteinen juhannus tämän uuden miehen kanssa???
      Ihmettelen, että tämä mies jaksaa sinua!
      Tiedän kyllä, että täydellisen kumppanin kanssa eläminen voi olla raskasta, mutta jos jo puolen vuoden jälkeen ärsyttää noin paljon, niin ei se jatkossa ainakaan vähene.
      Itse olen tietoisesti miettinyt, että voinko elää täydellisen kanssa. Mikään ei kyllä ärsytä edelleenkään ja seurustelua on takana puolitoista vuotta. Ehkä vaikeinta on huomata oma epätäydellisyytensä ja oppia elämään sen kanssa. Kumppanini kuitenkin raskastaa minua tällaisena ja minä häntä, sellaisena kuin hän on. Ja se on parasta!

• Ei suomalaista enää

Ongelman ydin on tässä:

Olet tyypillinen moniongelmainen kanamainen suomalainen nainen.Luulet olevasi itse jotenkin korvaamaton prinsessa, jolla on varaa vaatia mitä hyvänsä miehiltä, itse et tuo pöytään juuri mitään.

Kaltaisesi kanat, ovat syynä siihen miksi niin moni mies luovuttaa ja etsii onnensa ulkomailta.
      On niin uskomattoman mutkatonta olla normaalissa ihmissuhteessa jossa nainen ei käyttäydy kuin heroiinipäinen päätön kana, mieli muuttuu kuin tuuliviiri ja sekokäytös näkyy kaikessa mitä hän tekee.

Nyt 10 rauhan vuotta ihanan Kiinalaisnaisen kanssa ja kaikki toimii kuin kello.Emme riitele turhista, toki joskus on erimielisyyksiä mutta meillä ei heitellä sormuksia heti jos jokin ei pelitä, vaan asiasta keskustellaan.Käy töissä kuten minäkin ja molemmat tekee kotitöitä.Korjaamme jopa autoa yhdessä jos tulee joku vika.
      Yksi asia josta en pidä, on se, etten lähtenyt onneani etsimään jo aiemmin vaan kärsin kaikenlaisista mielialahäiriöistä ja itsetunto-ongelmista rikki menneiden suomalaisnaisten leikkikaluna.

Suosittelen lämpimästi suomalaismiehille itsekidutuksen lopettamista ja onnen etsintää rajojemme ulkopuolelta.Suomessa on ns. naisten markkinat, miehiä on enemmän kuin naisia ja se näkyy asenteissa.

Brasiliassa esim. tilanne on toisin, naisia on paljon enemmän kuin miehiä.Tämä luo aivan toisenlaiset markkinat jossa miehistä suorastaan taistellaan kun jokaiselle ei riitä.

Ei muuta kuin matkalippua varaamaan..

• Milla*

Tiedän yhden miehen joka haki onneaan ulkomailta, otti hengen itseltään tuossa muutama viikko sitten. Aktiivisesti sitä ennen harrasti samaa kuin sinäkin, mollasi suomalaista naista.

• Koo Havis
        Milla* kirjoitti:

Tiedän yhden miehen joka haki onneaan ulkomailta, otti hengen itseltään tuossa muutama viikko sitten. Aktiivisesti sitä ennen harrasti samaa kuin sinäkin, mollasi suomalaista naista.

Kukaan ei usko päästäsi keksittyjä puolusteluyrityksiä. Naisille ei vain mikään riitä, se on fakta.

Meneppäs nyt siitä takaisin keittiöön tekemään niitä sämpylöitä.

• ,mnbvc
        Koo Havis kirjoitti:

Kukaan ei usko päästäsi keksittyjä puolusteluyrityksiä. Naisille ei vain mikään riitä, se on fakta.

se on sun faktas, ei mikään totuus. Joten älä jaksa..

• mjrnhbgf

ja jälleen sitä yleistystä..on kokemusta yhdestä..kahdetsa naisesta ja sit ei toimi ja kaikki on niiden naisten vikaa ja kaikki naiset on ihan kamalia pyhyy..no kiva kun olet nyt onnellinen = ) Mutta toi valitus on vain lapsellista.

• tissiparin takana
        mjrnhbgf kirjoitti:

ja jälleen sitä yleistystä..on kokemusta yhdestä..kahdetsa naisesta ja sit ei toimi ja kaikki on niiden naisten vikaa ja kaikki naiset on ihan kamalia pyhyy..no kiva kun olet nyt onnellinen = ) Mutta toi valitus on vain lapsellista.

emmätie kyllä noita suomivosuja tuli naitua todella monia, harmi ettei naamasta heti näe minkälainen ihminen siellä tissiparin takana oikein on, niin voisi suosiolla jättää tutustumatta..
        Kokemusta siis on suomalaisista kinkuista aivan tarpeeksi, liikaakin.Ystäväpiirissä myös.Ovat alkaneet kysellä minulta neuvoja ulkomailta vaimon etsintään kun kotimaiset on sekundaa.

• Milla*
        Koo Havis kirjoitti:

Valitettavasti on totta. Olisi täyttänyt 40 vuotta tänä vuonna.

• rapu

Ehkä et kaikesta huolimatta ole rakastunut mieheen. Moitteettomuus ei välttämättä tarkoita sitä että tunteet heräävät. Harmillista mutta niin se vaan taitaa olla.

• kasinollad
      • hrnetjetum

höpönlöpön läiskis..et tiedä mitä kukakin haluaa tai ei halua.

• unelmien mies

Hakkaa, ryyppää, solvaa ja alistaa kaikilla mahdollisilla tavoilla.
      Kiinnostaisko arvon naiset tällainen unelmien Tauski?
      Kunnolliset miehet ovat nysviä.
      Kyllä kaikki ämmät nyrkkiä tottelee prkele!!

• Akanomasyykunyrkist

naiset huoria vol. 43242342423

• 987654

oot säälittävä

• jiojsdgojsdgoidg8877

siis ei mitä vittua? päästä ny kunnon mies menee ja hanki itelles samantasost seuraa

• määmy

Se mihin ihastuu, joskus muuttuu ärsyttäväksi. Sinulle on käynyt niin.
      Lisäksi sinulla on heikko itsetunto, annat omien pelkojesi hallita parisuhdetta.

Mies on entinen alkoholisti, sitä ei tarvitse maailmalle julistaa. Se on täysin teidän kahden välinen juttu ja sitä ei myöskään tarvitse hävetä.
      Murehdit, mitä exäsi asiasta ajattelee. Tähän mennessä hän olisi jo sen kertonut.
      Lapsi taas on monasti mustasukkainen äidistään/isästään ja yrittää estää ulkopuolisen tulon isän ja äidin väliin. Vaikka he olisivat eronneet.

Sinänsä sinus ei tarvitse olla miehelle sitä, mitä hän on sinulle. Hän on oma itsensä sinulle eikä sinun tarvitse olla hänelle hänen itsensä kopio.

Todennäköisesti et ole siinä kolmen ja puolen vuoden aikana onnistunut käsittelemään eroanne. Ainut vääryys on siinä, että pidät tuota uutta miestä "löysässä hirressä".

Mikäli et uskalla puhua tälle uudelle miehelle suoraan, lähetä sähköpostilla tämä keskusteluketju. Mikäli hän edelleen jää rinnallesi, se on hänen valintasi. Ei sinun.

• kunnollinen mies

paljon paremmin menee yksistään, ei tarvitse murehtia ylimääräisiä.

• koulutettu aviomies

Minä voisin sopia AP:lle, mutta tuommonen ketkuttelu ja vetkuttelu otti aivoon. Olen alkoholisti muiden kuin itseni mielestä.
        Mielisairaskin olen jopa omasta mielestänikin. Sairaseläkkeellä porkutan ja juon ja poltan.
        Nuorena olin kovin kunnollinen aviomies, joka ei jostain kumman asian vuoksi osannut tehdä mitään oikein, aina tuli haukkuja. Sitten välillä jouduimn pikkujouluissa ym. tapauksissa ongelmiin ja vieraiin niin nainen todellakin kuherteli kanssani ei koskaan pahoista teoistani pahaa asiaa sanunut, kaikesta muusta kyllä tuli terävää kieltä.
        Nykyään en oikeestaan tee muuta kuin juon ja selaan nettiä, tosin juon vain sen verran että nykyinen tyttöystävä ei tajua minun juovan. Varmaan jos joskus olen päivän kaksi juomatta, tyttöystävä ajattelee sen liittyvän mielialahäiriööni.

Niin ja tämä tyttöystävä ei ole todellakaan suomalainen enkä ole edes koko vuonna Suomessa käynyt. Pitäisi kai kesällä pistäytyä.

• Magessiivi

Löytääkö ihmiset oikeesti jostain suomi24:n palstalta kumppaneita? :D Eeppistä

• Ei herramunjee

Ihan oikeasti, narttu. Jätä se mies ettet pilaa SEN elämää. Ei juma millaisia emakoita on olemassa...

• yksin kotona

Ei ihme että naiset ei tykkää minusta eivätkä halua tutustua kun naiset tykkää juopoista ja väkivaltaisista miehistä. Minkäs sille sitten mitään voi

• 234567890+

Älä jaksa yleistää..se on niin typerää.
        Ainahan kaikki on muiden syyytä, voi mua kun ei kukaan mua halua. KAIKKI naiset on sellasia ja tälläsiä ja plää plää plää..krooh. Ja KAIKKI miehethän on juoppoja sikoja ja ..vai etkö sä olekaan? No jos näin hassusti on käynyt, ettet ole, niin voiko olla, ettei kaikki naisetkaan ole samanlaisia? ? :-O Härregyyd...
        Helvetti tota yleistämistä..

• tero2354

Haha, naiset ja heidän ongelmansa :D
      Omasta mielestäni kaikki yli 40v naiset pitäisi ampua raketilla aurinkoon, koska ei heistä muuhunkaan ole, ei lastenkasvatukseen, ei seksuaalisten tarpeiden tyydyttämiseen, ei työntekemiseen (laiskoja läskejä) ei mullistavien keksintöjen tekemiseen (nimetkää yksikin merkittävä naispuolinen keksijä joka ei olisi kuollut vahingossa tekemäänsä keksintöön eli Marie Curie ei kelpaa)

• jeridfkhgweodgn9

Typerä ämmä

• ffffdfdc

Talk to the hand!Siis mikä teitä ihmisiä vaivaa kun pitää tulla joka asiasta valittaan.Oikeasti onko sekin ongelma jo kaikki on hyvin!?WHAAT!Tee hyvä ihminen mitä ikinä haluat, mutta elä ihmeessä tule täältä hakemaan jotain ohjeita, kun täällä ei niitä sinulle voida antaa.Jos ei hyvä mies kelpaa ota huono tms.Oma elämäsihän tuo on ja teet omat päätöksesi.Jos ei nappaa nii nei nappaa.Ei se ole mikään peruste olla jonku nkanssa, että on kunnollinen mies tms.Ja jos ongelmat ovatkin omassa päässä niin siihenkään ei voi apua saada muualta kuin siitä että koitat hoitaa itse omat ongelmasi kuntoon.Ei tämä suomi24 oikeasti ole mikään paikka mistä kannattaa etsiä vastauksia elämän tärkeimpiin kysymyksiin.Kusessa oot vaan jos tähän paikkaan turvaat

• asgdfasdgsaasdgasdg

Aloittavan postaajan kirjoituksesta käy hyvin ilmi syyt, joiden takia naista ei tulisi ikinä päästää ulos keittiöstä.
      Elämme villejä aikoja, nykyään horoja on päättävissä elimissä, eduskunnassa, tasa-arvoministeriössä-vai-mikä-onkaan, yritysten johdossa tasa-arvolakien takia jne, jne, jne.

• ojiäåpä¨å'k

olet mies joka ei ole tarpeeksi vahva etkäomaa itsetuntoa seisoa naisen rinnalla, vaan naiset pitää alistaa? Säälittävää...

• Pomottajatar

"Elämme villejä aikoja, nykyään horoja on päättävissä elimissä, eduskunnassa, tasa-arvoministeriössä-vai-mikä-onkaan, yritysten johdossa tasa-arvolakien takia jne, jne, jne. "

Alemmuudentuntoisen ja huonotapaisen ihmisen puhetta. Fiksu, hyvällä itsetunnolla varustettu ja selkärankainen mies ei koe naista, varsinkaan koulutettua ja älykästä sellaista uhkaksi itselleen. Jos ajattelet naisista noin, horoina jne, niin voi olla ettei sinuakaan naiset kunnioita, koska et sinäkään heistä tuon parempia käsityksiä omaa. . Samankaltainen vetää puoleensa samankaltaista. Eli jos et tasokkaampia naisia ole saanut kuin horoja, niin ehkä on syytä kohottaa sitä omaa henkistä tasoa ja alkaa kunnioittaa ihmisiä, niin sitä sitten omaksikin osaksi tulee.

• 13

Mistä teitä sekopäisiä tulee? Ei ihme, että miehet vihaavat naisia. On ne ex-miehet ihania. Te älykääpiöt eroatte heistä, jotta sitten voisitte riippua heissä.

• tarpeekseensaanut

Teille naisille, harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta, ei sitten kelpaa mikään. Oli mies sellainen tai tällainen niin aina löytyy jotain valitettavaa.

V-ittu hommatkaa lesbosuhde niin ette ainakaan voi miehistä valittaa!

• Sinirinta

HÄNELLÄ on ollut tilaisuus tutustua sinuun, joten kaiken lukemani perusteella olette oikein hyvä pari. Mutta tuo vatuloiminen tyttären ja exän suhteen on "vähän" ihmeellistä?

• kantapää

ei ikinä enää juoppoa..

• Kuivana kakkoseen

Iiris, käy ottamassa Tallinnan laivalla kuivana kakkoseen, niin maistuu se elo kotonakin taas vähän aikaa.

• sinunlaiset tiedetää

Hölmö. Väkivaltainen juoppo on parempi valinta sinulle.

• thgbdgfgffgemjkkut

ja aina pitää mennä ääripäästä toiseen, niinkö. Mitään kultaista keskitietähän ei ole olemassakaan...

• Näkökulmia

Ylimieliset ja valittavat naiset eläkööt yksin, kun eivät miehet kelpaa. Monihan sanoo, että parempi yksin kuin "huonossa" suhteessa.

Koska mies ei kuulemma pärjää yksin, valtiovalta voisi hommata Suomeen ulkomailta vapaita naisia suomalaisten miesten kumppaneiksi. Virallisesti voitaisiin puhua työvoimapulan ehkäisemisestä. Keskityttäisiin vain ottamaan enimmäkseen naisia tänne.

• Mielestäni olet

tyypillinen suomaalainen nainen, joka ei ansaitse minkäänlaista miestä.

Lopetin suomaalaiset naiset jo kymmene vuotta sitten ja ulkomailta löytyi onni heti.

Kehoitan kaikkia suomalais-miehiä tekemään saman...

• Kannattaa kokkeilla

Tehty pari vuotta sitten, mutta älä ole munapää ja tuo naistasi Suomeeen vaan jää ulkomaille lemmmenpesään,
        Muuten saamme luke palstoilta ulkomaisten naisten pelisä, jossa iskevät rikkaan ulkon ja kun oleskelulupa aiika on tännä tyhjennetään uunin pesät ja pakastimet,

Suomalaisella miehellä ei ole suuria mahdollisuuksia onneen jos sitä Suomessa yrittää, yksinhuoltajianaisia tavallaan säälitään, mutta silti moni nainen oikeastaan haluaa olla yksinhuoltaja ja nyhtää mieheltä vain elatusavun. Normaalituloisen miehen rahat eivät riitä elatusapuhuihin ja saman aikaisesti uuteen parisuhteeseen, joten siksi meitä renttuja on niin paljon.

• Tietenkin pysyn
        Kannattaa kokkeilla kirjoitti:

Tehty pari vuotta sitten, mutta älä ole munapää ja tuo naistasi Suomeeen vaan jää ulkomaille lemmmenpesään,
        Muuten saamme luke palstoilta ulkomaisten naisten pelisä, jossa iskevät rikkaan ulkon ja kun oleskelulupa aiika on tännä tyhjennetään uunin pesät ja pakastimet,

Suomalaisella miehellä ei ole suuria mahdollisuuksia onneen jos sitä Suomessa yrittää, yksinhuoltajianaisia tavallaan säälitään, mutta silti moni nainen oikeastaan haluaa olla yksinhuoltaja ja nyhtää mieheltä vain elatusavun. Normaalituloisen miehen rahat eivät riitä elatusapuhuihin ja saman aikaisesti uuteen parisuhteeseen, joten siksi meitä renttuja on niin paljon.

ulkomailla.

Paitsi näin kesäisin.

Ja tuon naiseni ihan minne haluan kyselemättä joltain vithuin urpolta siihen lupaa...

• mies.,.,.
        Tietenkin pysyn kirjoitti:

ulkomailla.

Paitsi näin kesäisin.

Ja tuon naiseni ihan minne haluan kyselemättä joltain vithuin urpolta siihen lupaa...

Onnea onnesta =) ..toivottavasti se nainen on todellakin rakas ja rakkaus on molemminpuolista, eikä mikään "esine" jonka omistatte.

• JHzz

"Hän on joskus kysynyt miksi emme koskaan yhdessä tapaa minun kavereitani, enkä kehtaa sanoa että pelkään mitä ystäväni ajattelevat kun selviää että tämä mies ei käytä ollenkaan alkoholia."

Olet idiootti.

• :))

Huomaatko iIris, että pyörit oman napasi ympärillä.
      Nautitkos aamuisin mistään vai onko ongelmasi mies.
      Tunnetko luonto tuoksuu sinä elät vai elätkö.
      Yksinäisyys on suhteessa ja yksineläessä jos et löydä elämääsi sisältöä.
      Omatunto ei lähde sellaiseen suhteeseen , joka soimaa.
      Alkoholistit on monasti hyvin kilttejä ja jos sinusta ei ole tukea kiidä pois.
      Yhdessä ja yksin maistelu ei pahasta vaan alkoholismi on sairaus jokin moinen pakonomainen tarve juoda.
      Elimistö ei toimi muutoin.
      Siitä irtipääseminen vaatii eräätkin katkasut ja pillerit ja se taival on pitkä jotta ihminen älyää hakeutua hoitoon.
      Ei pidä tuhota sitä kivistä tietä kulkenutta.
      Mitenköhän selviäisit ns. juopon kanssa siinä olet itse juomatta ja katsot sivusta sitä vuoristorataa.
      Vaatii paljon , et arvaakaan mitä.

• ällistynyt*

"Iiris41"...siis niin uskomaton tuo sun juttusi. Sulla sitä vikaa tuntuis olevan pääkopassa sen verran että kannattaa hakeutua jonkin näköseen terapiaan. Sä et tosiaan tiedä mitä sä oikein haluat, mikään ei kelpaa. HUHHUH...säälin tätä miestä ja myöskin ex:ääsi.

• ffffffffffffffwwwwww

idiootti

• trolliolli<

Iiris on trolli!

• Matti linnaisista

Mistä muuten johtuu se jotta eräät täysin rikollisille, tuntemattomat naiset lähettää rikollisille rakkauskirjeitä vankilaan?
      Ehkä siitä et Matti linnassa vailla seikkailua ja rakastajarta?
      Kaksi Mattia joista kumpikaan ei oo päässyt linnaan asumaan ei oo kumminkaan
      kovinkaa paljon yhelle naaraalle nautittavaksi loppuelämäksi?

• jirogsbkdlm

Eiköhän sellaiset naiset ole kykenemätömiä tavalliseen läheisyyteen ja suhteeseen. On turvallista vannoa rakkautta kaukaa, eikä tarvitse paljon olla tekemisissä oikeasti. Meitä on moneks.

• Käsittämätöntä

Naiset ovat aivan uskomattomia nykyään. Hieno korrekti maailman miehen käytös ei ole missään arvossa. Pitää vaan päästä todella nopeasti sänkyyn.

Mies joka näkee naisessa muutakin viskataan kuin rätti metsään. Hihkaistaan vaan, että ihanaa nyt minä ssan kyrpää ja hypätään kahden metrin korkuinen pomppu selälleen sänkyyn.

Uskomatonta!!

• uskomatonta niin

Älä viitsi yleistää, kun se ei ole noin ..jotkut naiset on sellasia, toiset ei. Tuollainen yleistäminenkin on Uskomatonta!

• ebin5/5:D

AP on homo :D

• Käääääk!!!

Vastaaja voipi olla lapsellinen , eikä tiedä mitä tahtoo, käyttää toista hyväksi jne..
      Mutta..eipä ole kovin fiksua teiltä miehiltäkään haukkua ja lytätä kaikki naiset koko Suomessa. Yhtä typerää ja lapsellista ja eritoten katkeraa.

Se, ettei naiset ole juuri teistä kiinnostunut, ei välttämättä ole enää naisten vikaa, voihan teissäkin vikaa olla..vai eikö?

Tai sitten mites tämä..Kenessäkään ei ole ollut vikaa, vaan teidän välille ei ole syntynyt kemiaa, ei heti, eikä myöhemmin.
      Haluaako kukaan olla jonkun kanssa vain siksi, ettei olisi yksin? Kai heitäkin on, mut en haluaisia olla yksi heistä.

Ei saisi tyytyä yhtään vähempään kuin rakkaus!

Jos sanotte tuota aloittajaa tyypilliseksi suomalaiseksi naiseksi, joka valittaa jne..niin katsokaa peiliin, oletteko tyypillisiä suomalaisia miehiä jotka valittaa naisista? huh huh..kuka tuollaista ininää jaksais kuunnella, saati lukea. Vaihtakaa levyä. Me kaikki olemme yksilöitä, eikö? Älkää aina etsikö syitä toisista..jokainen on oman onnensa seppä.

• No daa-a

No Sinulle on sattunut vain liian ihmeellinen asia - olet löytänyt suomi24 kunnollisen miehen ennen kuin olet päässyt yli entisestä miehestäsi. Homma ratkeaa aivan varmasti kun löydät suomi24:stä miehen joka palauttaa elämäsi arvot kohdalleen. -Voi olla, että hän tuuppaa Sinut takaapäin lumihankeen, lyö eteisestä keittiöön, tirvaisee nyrkillä naamaan, tönäisee yöllä sängystä, puree jalkaasi ja repii hiuksista. Kun Hän astuu elämääsi veikkaan, että ihan kumpi tahansa entisistä tuntuu lottovoitolta.

• pävö

Minun exäni joi minä ja lapset kärsimme kun oli eri aikataulut joten lähdin kun elämä kävi väkivaltaiseksi.Vuoden kuljin yksin tai siis ilman miestä en ole kovin uskovainen mutta rukoilin savutonta ja raitista miestä en uskonut löytäväni mutta laitoin ilmoituksen lehteen ja kyllä sieltä joukosta minä löysin HÄNET aivan ihanan rauhallisen miehen jolla itsellä ei ollut lapsia mutta... hän hyväkdyi minun 5 ja 10v. lapseni ja he hänet. Nyt olemme olleet yhdessä 10v. jaq pelkään menettäväni hänet todettiin hänellä syöpä ja kun oireet ilmaantuivat hän täytti 50v. _Syöpä on levinnyt munuaisiin haimaan keuhkoihin.Syöpä tod.10viikkoa sitten mutta koe tuloksissa on mennyt näin kauan ja hän alkaa nyt vasta syömään lääkkeitä leikata ei voi kasvaimet liian isoja.Lapset ovat suruissaan olen rukoillut paljon ja myös kiittänyt että sain tavata hänet ja olen ollut hänestä ylpeä esitellessäni hänet muille koska hän ei ole esiintynyt juopuneena.

• Yksinäinen ex-alkoho

Minä näin parikymppisenä ex-alkoholistina voin sanoa, että ikinä ei ole naiset puhuneet minulle niin paljon kuin silloin kun join. Nyt näin raittiina jos koittaa haastella tai kutsua vaikka kahville niin vastaus minkä saan: ''En mä nyt voi kun meen kavereiden kanssa baariin. Sä et nyt enää juo niin en viiti sua kuhtua mukaan.''

Sitten kun yritän aloittaa keskustelua raittiin suomalaisen naisen kanssa niin häntä ilmeisesti hävettää seurani koska olen entinen alkoholisti. Eikö pitäisi juuri olla ylpeä jos on yksin silkalla tahdonvoimalla repinyt itsensä irti alkoholista ja sellaisesta seurasta missä saa varoa veistä? Todellakaan en ole myöskään mikään atleetti, mutta jos naiset aina vain etsivät joitain David Beckhameja ja Johnny Deppejä niin ei varmasti löydy miestä. Sellainen komea atleettikin voi olla kusipää. Sitähän sanotaan, että lihavat on lepposia. Tosin itse olen normaalivartaloinen.

On niitä mukaviakin naisia, mutta nämä ovat jo menneet naimisiin kavereitteni kanssa ja osalla lapsia. Kateellinen? Kyllä olen hieman kateellinen sillä vaikka kuinka on yritetty itsestään tehdä parempaa kuin ennen niin ei kelpaa. Olen opetellut tekemään vaikka minkälaisia ruokalajeja, kotityöt kuten mankelointi, pyykki ym siivoustyö. Harjoittanut myös esteettistä silmääni mm. huonekalujen ja vaatteiden suhteen. Jopa opetellut tanssimaan vaikka en siitä erityisemmin nauti. Kaikki tämä vain jotta löytäisin elämäni kumppanin ja oikeastaan olen alkanut nauttia mm. kokkailusta.

• asdgsadgasd

Miksä teet naiselle noita asioita, kun pitäis olla selvää, että jos olet kunnollinen äijä niin se tekee itselleen noita asioita ja omasta tahdostaan?

yritätkö miellyttää liikaa naisia?

• liirumlaarum.

Kaksikymppinen ex-alkoholisti. Kaikkea täältä Suolistosta lukeekin.

Juo nyt ensin 40 vuotta ja tule sitten uudelleen exäilemään.

• Yksinäinen ex-alkoho
        liirumlaarum. kirjoitti:

Kaksikymppinen ex-alkoholisti. Kaikkea täältä Suolistosta lukeekin.

Juo nyt ensin 40 vuotta ja tule sitten uudelleen exäilemään.

''Kaksikymppinen ex-alkoholisti. Kaikkea täältä Suolistosta lukeekin.

Juo nyt ensin 40 vuotta ja tule sitten uudelleen exäilemään. ''

Mikä se henkilö sitten on joka aloittaa 12 vuotiaana (kiitos vanhempien ihmisten jotka ensin pakkojuottivat mm. veli) ja jatkaa ikävuoden 20 alkuajoille kunnes lopettaa? Ei ollut se aika herkkua kun sisuskaluissa tuntui olevan melkein joka päivä ilotulitukset käynnissä ja juuri ennen lopettamista meinasi mennä henki kiitos entisen ryyppytoverin veitsileikin.

Varmaan mietit missä 12 vuotias voi saada alkoholia? Pieksämäellä. Nykyään se on jo yleistä nähdä 8 vuotiaalla kaljapullo tai tupakka suussa. Vanhemmat ei piittaa paskaakaan ja isän baarikaapista on helppo mennä hakemaan.

Juo 40 vuotta? En tasan tarkkaan aio enää juoda pisaraakaan. Tuolla mainitsi joku, että yritänkö mielyttää naisia? Vastaukseni on, että yritän parantaa itseäni ihmisenä: olen alkanut lenkkeilemäänkin tässä lähiaikoina. Siinä ohessa yrittänyt sitä parisuhdetta kuten aiemmin mainittu, mutta en ole tyrkyttämässä itseäni. Kyselen ihan kuten muutkin ihmiset kahville, lenkille tai muuten vaan hengaamaan yms.

Luen itseni kunnolliseksi mieheksi, mutta se ei ilmeisesti näy pelkästään olemalla. Small talk ei ainakaan toimi täällä Suomessa oikein kun sitäkin on yritetty. Ja vastaan nyt kaikille tässä: olen alkanut nauttimaan näistä asioista mitä aiemmin en tehnyt: kokkailu, lenkkeily, retkeily, kirjojen luku yms.

• 5+10
        Yksinäinen ex-alkoho kirjoitti:

''Kaksikymppinen ex-alkoholisti. Kaikkea täältä Suolistosta lukeekin.

Juo nyt ensin 40 vuotta ja tule sitten uudelleen exäilemään. ''

Mikä se henkilö sitten on joka aloittaa 12 vuotiaana (kiitos vanhempien ihmisten jotka ensin pakkojuottivat mm. veli) ja jatkaa ikävuoden 20 alkuajoille kunnes lopettaa? Ei ollut se aika herkkua kun sisuskaluissa tuntui olevan melkein joka päivä ilotulitukset käynnissä ja juuri ennen lopettamista meinasi mennä henki kiitos entisen ryyppytoverin veitsileikin.

Varmaan mietit missä 12 vuotias voi saada alkoholia? Pieksämäellä. Nykyään se on jo yleistä nähdä 8 vuotiaalla kaljapullo tai tupakka suussa. Vanhemmat ei piittaa paskaakaan ja isän baarikaapista on helppo mennä hakemaan.

Juo 40 vuotta? En tasan tarkkaan aio enää juoda pisaraakaan. Tuolla mainitsi joku, että yritänkö mielyttää naisia? Vastaukseni on, että yritän parantaa itseäni ihmisenä: olen alkanut lenkkeilemäänkin tässä lähiaikoina. Siinä ohessa yrittänyt sitä parisuhdetta kuten aiemmin mainittu, mutta en ole tyrkyttämässä itseäni. Kyselen ihan kuten muutkin ihmiset kahville, lenkille tai muuten vaan hengaamaan yms.

Luen itseni kunnolliseksi mieheksi, mutta se ei ilmeisesti näy pelkästään olemalla. Small talk ei ainakaan toimi täällä Suomessa oikein kun sitäkin on yritetty. Ja vastaan nyt kaikille tässä: olen alkanut nauttimaan näistä asioista mitä aiemmin en tehnyt: kokkailu, lenkkeily, retkeily, kirjojen luku yms.

Olet vasta kaksikymmentä ja lopettanut jo? Se on kuule helvetin hyvä juttu mun mielestä. Sulla on moninkertaiset mahdollisuudet tasapainoiseen ja lähes normaaliin elämään, toisin kuin noilla 40-vuotta graduaan tehneillä.

• rakasta oikeaa kohde

Ihminen haluaa itselleen omantunnonvapauden päättää ja määrätä oman elämänsä asioista, mutta ei ole yhtä valmis myöntämään sitä muille.

Kaveri on saanut lisä valoa, ja seurannut sitä ja yrittää elää sopusoinnussa omatuntonsa kanssa ja sen minkä nyt näkee oikeaksi ja hyväksi itselleen.

Ehkä miehen kunnollisuus herättää sinussa oman kunnottomuuden ja kyvyttömyyden tuntemisen, ja syyllisyyden siitä, että " vaimo on sidottu mieheensä, niin kauan kuin tämä elää"

Jos miehen ja vaimon välillä on riitoja, on hyvä asua erillään, tai sopia riitansa miehensä kanssa.
      Ei vihitty vaimo, jolla on lapsia, ole toista, kunnollistakaan miestä varten, vaan omaa miestään varten.

Näet miehessä sen, että hän ei salaa rikkomuksiaan vaan korjaa virheellistä käyttäytymistään oikeaksi..sinä taas salaat rikkomuksesi, etkä niitä miehellesi tunnusta saati että hylkäisit ne..jolloin perhe voisi palata yhteen. Ihmis luonteessa on vikoja, ja niitä hellimällä viat saavat valtaansa koko ihmisen.

Älköön kuitenkaan kukaan pitäkö vikojaan parantumattomina, ne voidaan voittaa..ja tämä mies on osan niistä jo voittanutkin.

Ihmisen täytyy harjoittaa syvää ja vilpitöntä sydämen eli ajatuksiensa tutkimista..Ota perheesi vakavasti, sillä se on suuri aarre, jota toiset sinulta kadehtivat..ja nyt kun se sinulla on et arvosta sitä suurena ihmeenä!

Taistele vakavasti sen puolesta ja niiden jotka ovat sinulle rakkaita, kukista väärät ajatukset, ja valtaan pyrkivät taipumuksesi. Kyseessä on henkilökohtainen työ, kukaan muu ei voi sitä työtä tehdä mielessäsi kuin sinä itse! Ihmiset eivät saa perheitään takaisin joukoittain, vaan yksilöinä, ne, jotka rakkauden kautta vaikuttavan tekemisen kautta ponnistelevat saadakseen takaisin sen, jonka vääryydet ovat ryöstääneet.

Sinun on valvottava itse tekemisiäsi..vai aiotko sanoa: " Vääryyden tekijänä, teen edelleen vääryyttä, itselleni, lapsilleni ja miehelleni. Ja " Jos olen saastunut, tästä kunnon miehestä, niin saastun edelleen"

Aiotko odottaa kunnes rakkaat lapset maksavat sinulle palkkaa siitä vääryydestä mitä teet heitä kohtaan! Sido itsesi takaisin perheeseesi ja karista virheelliset ajatukset itsestäsi..Aivot tottuvat väärään yhtä hyvin kuin oikeaankin...miehiä on aina sinun keskuudessasi, mutta lapsiasi ja miestäsi sinulla ei ole aina!!

Ja mitä se hyödyttää, jos voitat omaksesi entisen alkoholistin, joka taistelee paremman elämänsä puolesta... mene ja tee sinä samoin.. siellähän lapsesi odottavat sinua jo kädet ojossa.. se on oikeaa rakkautta..juokse sinne.ja pelasta elämäsi..olet silloin turvassa, etkä ole kadoksissa itseltäsi!! Benedi

• -

Parempi yksin kuin huonossa suhteessa.

Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun, kun entinen on potkaistu ulos.

Toivottavasti se mies löytää jotain parempaa.

• yksin kotona

Olen huomannut että kun en itse pahemmin juo niin kukaan ei tyykkää minusta. Ei mulla ole yhtään naisystävää eikä mutenkaan ystäviä. ei kukaan pyytele baariin tai minnekkään. Nuorena kun join enemmän niin oli kavereita ja koko ajan joku pyysi baariin tai jonnekkin. Yli 30 vuotiaana en ole paljon ryypiskellyt niin kaveritkin häipyi jonnekkin. Käytän satunaisesti aalkoa nykyään. Väkeviä viinoja en ole oikein ikinä juonut.

Olen todella yksinäinen osaksi sen takia että en juo. Olen maisnostanut treffi palstoilla että en juo mut ei naisia se kiinnosta. Tiedän myös paljon naisia joiden mies juopottelelee joka viikonloppu ja. Naiset rakastaa miehiä jotka juovat ja vähemmän juovaa ei kukaan halua edes kaveriksi. Oikeesti en usko et löydän ikinä tyttöystävää ellen ala käymään baareissa ja juomaan joka viikonloppu.

• sivusta seuraaja

Niin se vaan on et kunnolliset miehet ei kelpaa. savuton ja suht raitis ei ole mitään treffi markkinoilla. Ne alkohgolistit saa aina naisia ja sille ei vaan voi mitään

• kunnonmies54

Kunnon mies vetää viinaa, polttaa röökiä ja.....tota.......öööööööööööööö

• jännää 67

Kakkua ei voi syödä ja säästää. Asiat ei ole monimutkaisia, ihmiset tekevät asioista monimutkaisia. Olet aina ongelmissa siihen saakka kunnes kasvat aikuiseksi :D

• Tekosyyn keksijät.

Kaikki jotka eivät pysty lopettamaan alkoholin juomista, ovat heikko mielisiä pelokkaita ja hauraita ihmisiä. Se on niin maalaisjärjellä ja se on jo muutamassa tutkimuksessa todettu.

Aina keksitään kaikenmaailman tekosyitä. Milloin "liian pahat vieroitusoireet" milloin "kaikki muutkin juovat" milloin "kyllä minä pystyn olla juomtta" milloin "ei minun tarvitse olla juomatta". Kaikki mitkä ajatukset ovat syylle ettei lopeta, ovat tekosyitä. Lue ensimmäinen kappale uudelleen.

Itse alkoholin lopettaneena täysin, voin puhua oman kokemuksen vahvistuksella, pahimmillaan meni n. lava olutta päivässä.

Minun ei edes tarvinnut mennä minnekkään kerhoihin. Ainoastaan vahva mieli riittää. Se on ensimmäinen ja viimeinen asia kaikessa mikä ratkaisee.

• Kyllä!

Olen tismalleen samaa mieltä!

• Mulle

Mistä tämän miehen löytää???? MInä ottaisin heti ja en ikinä pois päästäisi!!!!!

• täällä olen

Ota mut. Mä en juo ku harvoin

• Jos nyt.
    • Kemiat tärkeintä

Minusta suuri osa tämän viestiketjun viesteistä kertoo sellaisesta asenteesta, että mies on (tai häntä täytyis pitää sellaisena) hyvä, herrasmies ja tavoiteltava, unelmakumppani jo pelkästään sen perusteella että ei juopottele tai hakkaa.

Eikö mieheltä muka muuta vaadita enää? Senkö pitäisi riittää naiselle esimerkiksi aloittajan tilanteessa? Monella tässä vastanneella miehellä kuitenkin on kyllä esittää naisille paljon vaatimuksia, jotka yleensä kohdistuvat pääasiassa ulkonäköön, ja täällä naisia haukutaankin läskeiksi siiderivalaiksi, vaikka haukkumisten takana olevat miehet tuskin itsekään mitään adoniksia ovat. Fiksu ja supliikki, hyväkäytöksinen mies saa aina naisia, mutta naisiin halveksuvasti suhtautuva mies taitaa jäädä lehdelle soittelemaan. Kuka sellaista miestä haluaisi, vaikka olisi kuinka raitis ja väkivallaton, jos ei ole esim. käytöstapoja ja kunnioittavaa suhtautumista muihin?

Kyllä ihmissuhteissa se kemia ja yhteensopivuus on tärkeintä ja alkoholismin ja väkivaltaisuuden pitäisi olla itsestään selviä puuttuvia tekijöitä ihmissuhteessa, eikä mikään hyvän miehen tae. Pieniä vikoja on meissä kaikissa ja niitä katsoo läpi sormien jos rakastaa ja tykkää toisesta paljon. Jos ei natsaa muuten, kuten aloittajan tapauksessa niin turha se on jatkaa oli mies muuten miten kunnollinen tahansa. Tälle aloittajan miehelle sopii joku muu nainen paremmin, samoin naiselle joku muu mies. Jotain yhteenkuuluvuuden tunnetta ja tunteita täytyy tietenkin olla. Ilman niitä suhde on pelkkä ystävyyssuhde. Mikä on ihan riittävän arvokas sellaisenaankin.

• Tekosyyn keksijät.

HEIKKOJA?!

Kaikki jotka eivät pysty lopettamaan alkoholin juomista, ovat heikko mielisiä pelokkaita ja hauraita ihmisiä. Se on niin maalaisjärjellä ja se on jo muutamassa tutkimuksessa todettu.

Aina keksitään kaikenmaailman tekosyitä. Milloin "liian pahat vieroitusoireet" milloin "kaikki muutkin juovat" milloin "kyllä minä pystyn olla juomtta" milloin "ei minun tarvitse olla juomatta". Kaikki mitkä ajatukset ovat syylle ettei lopeta, ovat tekosyitä. Lue ensimmäinen kappale uudelleen.

Itse alkoholin lopettaneena täysin, voin puhua oman kokemuksen vahvistuksella, pahimmillaan meni n. lava olutta päivässä.

Minun ei edes tarvinnut mennä minnekkään kerhoihin. Ainoastaan vahva mieli riittää. Se on ensimmäinen ja viimeinen asia kaikessa mikä ratkaisee.

• irsku

Koska sinulle kuuluu epäkunnollinen.Se on normaali.Janis etsii janista,lejona etsii lejona ja eteenpäin

• komppaan aloittajaa

Pohdi suhteen tulevaisuutta vasta sitten kun olet nähnyt miehen tunneskaalan, itkun, naurun, vihan, suuttumuksen, ahdistuksen, helpotuksen, rakkauden, kaiken..
      Miehessäsi on nuo tunteet olemassa, ne eivät katoa, hän vain toimii jollain autopilotilla aikansa, kunnes oppii taas kohtaamaan tunteensa. Monet uskoontulevat tai vastaavat kokevat pitkään tuota autuuden tilaa kunnes huomaavat vain olevansa tavallisia kuolevaisia tunteineen kaikkineen.

Luota itseesi, jos toinen on liian hillitty, hallittu ja jotenkin häiritsevän normaali, koe ja tunnusta tunteesi ja ajatuksesi. Älä tee päätöksiäsi, ennenkuin näet miehen, nyt näet vain sunnuntaipuolen. Olenko ainut jonka mielestä kunnon riita tekee hyvää myös itsensä kannalta, saa suunsa puhtaaksi joskus.

Kaikista raivostuttavinta on se, ettei mies antaudu riitelemään, se tekisi suhteesta myös tasaveroisemman. Vaikka 90% ihmisistä väittää, että tuollaisen viilipytyn vastakohta on täysriehuja. On siinä välissä niitä NORMAALEJAKIN tuntemuksia ja normaaleja reagointeja.

Etsi miestä kunnes löydät normaalin, jonka seurassa voit hengittää vapaasti ja joka voi hengittää seurassasi vapaasti omana itsenään.

Sinun ei tarvitse olla entisen alkoholistin pönkä, joka tukee hänen itsetuntoaan sillä tavalla, että sinä suutut ja hän kokee niitä hallitsemisen tunteita kun hallitsee tunteensa, mitä ei kokenut silloin kun joi. Sinä et ole hänen lääkkeensä tunteiden hallitsemiseen, vaikka hän sinua sellaisena käyttää.
      Veikkaan että mies ei ole vieläkään parantunut täysin, hän ei ole normaali ihminen normaaleine tunnekirjoineen ja turha muuta väittää etteikö ihmiset kokis tunteita, mutta parisuhteessa on myös vastuu ilmaista niitä.

Selvitä välit kunnolla eksääsi.

• Häx

dokaaminen on hyvä jättää niille, jotka sen osaa! Se on viisautta.

• täysin nolla

Mä haluaisin sellaisen naisen jota on kohdeltu huonosti aikaisemmissa suhteissa, pahoinpidelty ja mies on juopotellut. Olis vaan kiva näyttää sellaiselle naiselle et hyviä ja turvallisia miehiä on olemassa ja jonka kainalossa on hyvä ja turvallinen olo. Mut en usko et sellasta naista löytyy mistään.

• kiirekiire

Kaikki naisethan täällä tuntuu olevan niitä "huonosti kohdeltuja", eivät kestä hetkenkään eroa ja jos toisella on vaikeeta ja pyytää omaa aikaa niin se on heti sen suhteen loppu!
        Sitten kun saa asiansa kuntoon ja ottaa yhteyttä niin naisella on jo uus tai ehkä jo ollu montakin sillä välillä ja kuulet olevas vain "roikkuja menneessä".

• Totta kai teillä exän kanssa on enemmän yhteistä mitä tuon miehen kanssa. Onhan teillä yhteinen lapsi.

Tuon kertomuksen mukaan, sinun kannattaa päästää hänet vapaaksi.

Tuo itsehillintä mietityttää. Monesti "Täydellinen puoliso" on naimisiin menon jälkeen osottautunut pahimman puolen narsistiksi.

• eräs mies selittää

Olet tavanomainen nainen. Haluat miehen joka on hiukan alle oman tasosi jotta pystyisit siten korostamaan omaa paremmuuttasi. Nautit kun kuulet muiden sanovan kommentteja tapaan "miehesi on onnekas saadessaan sinut, ihme että vielä tyydyt tuollaiseen kun paremmankin voisit saada" jne. Koska vaikuttaa siltä että miehesi on sekä henkisesti että fyysisesti sinua parempi kaikessa se kismittää. Naiset ovat myös sellaisia, että pienestäkin asiasta tehdään riita ja sitten nautitaan kun mies pyytelee anteeksi lahjojen ja päivällisten kera. Jäät tästä paitsi koska miehesi on kypsä eikä lähde mukaan lapselliseen valitukseesi.
      Miehesi on entinen alkoholisti ja varmasti kokenut paljon kamalia asioita elämässään ennen sinun tapaamistasi. Hänkin on vain ihminen, ei jumala, vaikka sitä pelkäätkin. Kaikki hänen kokemuksensa ovat kasvattaneet hänestä fiksun ja maltillisen ihmisen, jollainen jokainen tahtoisi olla. Se herättää sinussa kateutta ja pelkoa. Mitä jos miehesi ei pidäkään sinusta tuollaisena, jos hän vaatii sinuakin olemaan täydellinen ja mieleltään luja?
      Lohdutan sinua sanomalla ettei miehesi vaadi tätä sinulta, hän rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet. Miehesi ymmärtää ettei kukaan ole täydellinen, edes hän itse. Hän tietää että kaikessa on kaksi puolta ja turha riitely ei johda mihinkään. Hän pysyy lujana koska rakastaa perhettään eikä tahdo pilata sitä kaikkea juopottelulla. Hän näyttää ehkä sinusta kaikkivoivalta, mutta todellisuudessa hän saa niistä ihmisistä jotka häntä rakastavat juuri sitä voimaa jota hän tarvitsee pärjätäkseen arjesta. Siksi hän käy aa-kokouksissa. Hän on oikeasti hyvin hauras ja särkynyt, mutta miehen luontoon ei sovi sitä näyttää ja siksi sitä vuosien saatossa oppii piilottamaan heikkoutensa pintaa syvemmälle.

• äojdqvjqev

ei tsiisös sä olet sekasin!!! Sun pitäs oikeesti tutkituttaa toi nuppis!!!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      412
      6016
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      82
      5356
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4394
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3951
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      52
      3739
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      172
      3447
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      110
      3209
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      62
      3202
    9. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2279
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49