To have and to hold from this day forward, for better, for worse, for richer, for poorer, in sickness and in health.
???? Kiitos etukäteen ????
Nopeaa! Mitä tarkoittaa suomeksi?
5
2450
Vastaukset
- Sano Yes kun haluat
Ootko siis jo vihkipallilla, papin edessä?
Joo, vihkipallilla onkin sopiva hetki ruveta selvittelemään Suomi24:stä, mitä vihkijä oikein kysyy. Mutta oikea vastaus ei ole ”Yes” vaan ”I do”.
- 7+10
Se on vihkilupaus. "(Lupaan) että minulla on sinut tästä päivästä lähtien, myötä- ja vastoinkäymisissä diibadaaba töttöröö".
- säilytä vapaus
Vastaat vaan että nou faking wei!
- Tahdoinhan minä
Suomen ev.lut. kirkossa on nykyisin käytössä kaksi vaihtoehtoista vihkikaavaa (tai pikemminkin tuon vihkikaavan oleellisinta kysymystä).
»Vihittäviltä kysyttäviksi kysymyksiksi on kaksi vaihtoehtoa:
1."Kaikkitietävän Jumalan kasvojen edessä ja tämän seurakunnan läsnä ollessa kysyn sinulta, NN, tahdotko ottaa MM:n aviomieheksesi (aviovaimoksesi) ja osoittaa hänelle uskollisuutta ja rakkautta myötä- ja vastoinkäymisissä?"
2."Jumalan edessä ja tämän seurakunnan läsnä ollessa kysyn sinulta, MM, tahdotko ottaa NN:n aviovaimoksesi (aviomieheksesi), olla hänelle uskollinen ja rakastaa häntä hyvinä ja pahoina päivinä, aina kuolemaan asti?"»
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/5A6648A85A3E6B4DC22570840043D643?OpenDocument&lang=FI
Voisin olettaa ensimmäisen vaihtoehdon olevan käytössä lähinnä itäisessä ns. vasta-Suomessa. Koska länsisuomalaisilla on tapana käyttää saunoessaan vihtaa, ei heidän saunoissakaan juuri tapahdu vastoinkäymistä (vastojen unohduttua saunomisen jälkeen pariksi viikoksi haudeveteen likoamaan).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611149- 42881
- 51641
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että319639Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän114614- 51608
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38595- 93590
- 56554
- 72542