Jeesus on Jumala. On vain Yksi Herra ja Jumala

Jumalan Valtakunta

on Jeesuksessa, amen, hallelujah! Ei eksytä.

52

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JUMPE

      TÄMÄ ON TOTTA USKOKAA JUMALAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

    • raam.tutkija

      Jeesus on tiettyjen uskontojen tekemä jumala. Raamatussa hän on Jumalan poika.

      • Raamatun Jumala on

        itsensä ilmoittanut nimenomaan Pojassa Jeesuksessa ja on yhtä Isän kanssa, toki Isä on suurempi, mutta jokainen joka näki Pojan näki myös Isän kuten Jeesus opetti, joten ei eksytä. Nykyään Totuuden Henki vaikuttaa Isän ja Pojan meidän ihmisten keskuudessa, sillä nämä kolme ovat Yhtä, ei ole kuin Yksi Herra ja Jumala, amen.


      • Se Yksi Herra on
        Raamatun Jumala on kirjoitti:

        itsensä ilmoittanut nimenomaan Pojassa Jeesuksessa ja on yhtä Isän kanssa, toki Isä on suurempi, mutta jokainen joka näki Pojan näki myös Isän kuten Jeesus opetti, joten ei eksytä. Nykyään Totuuden Henki vaikuttaa Isän ja Pojan meidän ihmisten keskuudessa, sillä nämä kolme ovat Yhtä, ei ole kuin Yksi Herra ja Jumala, amen.

        Jeesus Nasaretilainen!


      • Vastaa Herra

        Sinä Raamatun hutkija. Jeesus on meidän Jumalamme! terv. benedi

        Kuka sanoo: " Se on minun kansani"?Raamattu

        Ja miksi se sanoo: " Herra, minun Jumalani" Raamattu

        Raamatussa Jeesus on Jumala! Mooses ja profeetat kertovat Hänestä, ..Jumalastasi

        benedi


      • parempi tutkija

        Raamatussa Jeesus on meidän Jumalamme, ja meidän Isämme...Jeesuksella on oma Jumalansa ja oma Isänsä.

        terv. benedi


      • vaari4
        Raamatun Jumala on kirjoitti:

        itsensä ilmoittanut nimenomaan Pojassa Jeesuksessa ja on yhtä Isän kanssa, toki Isä on suurempi, mutta jokainen joka näki Pojan näki myös Isän kuten Jeesus opetti, joten ei eksytä. Nykyään Totuuden Henki vaikuttaa Isän ja Pojan meidän ihmisten keskuudessa, sillä nämä kolme ovat Yhtä, ei ole kuin Yksi Herra ja Jumala, amen.

        Raamatun Jumala on ilmoittanut itsensä nimen omaan Pojassa Jeesuksessa ja on yhtä isän kanssa.

        Tuo lause on uskon ja uskontojen luonteen kassa yhtä oikea kuin jotkin muutkin väittämät. Koska usko ja uskonnot perustuvat nimen omaan uskoon joka ei ole tietoa. Minä esm olen ajatellut näin, että Jumala on kaikkeus, siis tarkoittaa sitä minkä silmillämme näemme ja aisteillamme koemme on yhtä kaikki samaa Jumalaa.Minun on vaikea kuvitella Jumalaa vaikkapa minua muistuttavana persoonallisena Jumalana. Tälle käsitykselleni löytyy raamatusta jonkinlainen vahvistuskin. Sanan Jumala kirjoitetaan raamatun alaviitteessä tarkoittavan sanaa. "Minä olen" Olen ymmärtänyt tämän siten, että Jumala on kaikkea sitä mikä on ja on ollut aina. Siis ulottuvuuksiltaa ääretö maasta taivaisiin ulottuva Universaalinen Jumala. Tuomaan evankeliumi joka tosin ei ole raamatussa antaa tälle käsitykselleni Jumalasta myöskin vahvistusta, siellä sanotaan näin suunilleen: Käännä, kivi, minä olen siellä. Halkaise oksa, sielläkin minä olen. Mielestäni nämä raamatun sanat nimestä Jumala ja Tuomaan evankeliumissa olevat sanat koko kaikkeuden käsittävästä Jumalasta antavat vahvistuksen käsitykselleni siitä mikä ja millainen Jumala on. Hän on niin suuri, että minun on vaikea kuvitella häntä esm ihmisen kaltaisena persoonana. Mutta kyllä hän antaa anteeksi meille meidän käsityksemme hänestä vaikka ne ei niin oikeita olisikaan. tärkeintä meidän on mielestäni uskoa se henki mikä hänestä on kuten rakkauis anteeksi antamus pyhä henki ym hyvät asiat, mitkä on hänestä


      • kannattaa vastaan
        vaari4 kirjoitti:

        Raamatun Jumala on ilmoittanut itsensä nimen omaan Pojassa Jeesuksessa ja on yhtä isän kanssa.

        Tuo lause on uskon ja uskontojen luonteen kassa yhtä oikea kuin jotkin muutkin väittämät. Koska usko ja uskonnot perustuvat nimen omaan uskoon joka ei ole tietoa. Minä esm olen ajatellut näin, että Jumala on kaikkeus, siis tarkoittaa sitä minkä silmillämme näemme ja aisteillamme koemme on yhtä kaikki samaa Jumalaa.Minun on vaikea kuvitella Jumalaa vaikkapa minua muistuttavana persoonallisena Jumalana. Tälle käsitykselleni löytyy raamatusta jonkinlainen vahvistuskin. Sanan Jumala kirjoitetaan raamatun alaviitteessä tarkoittavan sanaa. "Minä olen" Olen ymmärtänyt tämän siten, että Jumala on kaikkea sitä mikä on ja on ollut aina. Siis ulottuvuuksiltaa ääretö maasta taivaisiin ulottuva Universaalinen Jumala. Tuomaan evankeliumi joka tosin ei ole raamatussa antaa tälle käsitykselleni Jumalasta myöskin vahvistusta, siellä sanotaan näin suunilleen: Käännä, kivi, minä olen siellä. Halkaise oksa, sielläkin minä olen. Mielestäni nämä raamatun sanat nimestä Jumala ja Tuomaan evankeliumissa olevat sanat koko kaikkeuden käsittävästä Jumalasta antavat vahvistuksen käsitykselleni siitä mikä ja millainen Jumala on. Hän on niin suuri, että minun on vaikea kuvitella häntä esm ihmisen kaltaisena persoonana. Mutta kyllä hän antaa anteeksi meille meidän käsityksemme hänestä vaikka ne ei niin oikeita olisikaan. tärkeintä meidän on mielestäni uskoa se henki mikä hänestä on kuten rakkauis anteeksi antamus pyhä henki ym hyvät asiat, mitkä on hänestä

        ottaa koko hyvä Raamatun ilmoitus mutta aloittaa uuden liiton puolelta ja Jeesuksen sanoissa ja opetuksessa ennenkaikkea. Samoin anoa Jeesuksen nimessä hyvää hengellistä sillä siksi on annettu pyhät kirjoitukset. Jeesus on hyvä.

        Jeesus on Ahdas portti ja kaita tie, ja ainoa Välimies Jumalan valtakuntaan ihmisten päästä. Ei kannata uskoa, että ihmisillä on mitään valtaa itsellään muuttaa Jumalan totuutta, kyse on siitä, tahtooko ihminen nöyrtyä totuuden vastaanottamiseen ja siten myös elää Jeesuksessa ja opetuksessaan.

        Vedestä ja Hengestä synnytään Isän Jumalan lapseuteen. Yleensä uskonnot ovat ihmisten omaa pyrkimystä, mutta Jeesus on elävä Herra ja nimessään saamme lähestyä ja kiittää Isää ja kunnioittaa myös.


    • Jeesus on Jumala

      Kenen yhteydessä Hanok vaelsi? " Ja Hanok vaelsi Metusalahin syntymän jälkeen Jumalan yhteydessä 300 vuotta ..1 Moos 5: 22

      Myös " Nooa oli aikalaistensa keskuudessa hurskas ja nuhteeton mies ja vaelsi Jumalan yhteydessä" 1 Moos 6: 9

      " Ja Haagar nimitti Herraa, joka oli häntä puhutellut nimellä " Sinä olet ilmestyksen Jumala".. 1 Moos 16: 13

      Myös Mooses näki Jumalan enkeli ilmestyksen 2 Moos 3: 2.. joka osottautui Jumalaksi... kuten jae 4 osoittaa!

      Ja Jeesus sanoi " Mooses on minusta kirjoittanut".. mm tässä jae 6

      Mooses kirjoitti myös kuinka Jaakob paini Jumalan kanssa 1 Moos 32: 28

      " Hän taisteli enkelin kanssa ja voitti, hän itki ja rukoili tätä---Hoosea 12: 5

      Mikähän tämän enkelin nimi mahtoi olla?

      " Herra, Jumala Sebaot- Herra on hänen nimensä"

      Kuka tämä Herra on? Tietenkin Herra Jeesus, sinä yönä kun hänet kavallettiin...

      " Ja sinä, --älä kavalla Jeesusta, sillä hän on Jumala, kuningasten Kuningas ja herrain Herra!--ja sinä- käänny Jumalsi tykö. terv. B e n e d i

      • Isän Jumalan armoa

        ja rauhaa B E N E D I L L E !


      • tetragrammiin-JHWH

        Onko Herra erisnimi vai arvonimi?

        On todella ikävää, kun suurin osa raamatunkääntäjistä on ottanut oikeudekseen
        jättää Jumalan nimen Jehova/Jahve (JHWH) pois raamatun tekstistä ja korvanneet nimen sanalla "Herra", niin siksihän näitä väärinymmärryksiä tulee.

        Kuka oli Raamatun mukaan juutalaisten Jumala?

        2 Moos 6:3/KR 38:" Ja Jumala puhui Moosekselle ja sanoi hänelle: "Minä olen Herra. 3. Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' * en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi. "

        * alaviite Hebreaksi Jahve

        Kaikkivaltiaan Jumalan nimi on siis Jehova/Jahve.

        Jes 42:8/KR 92:"Minä olen Herra, Jahve on minun nimeni.
        Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta,
        en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville."

        Silloin, jos käytössäsi on sellainen raamatunkäännös, jossa Jumalan nimi Jehova on korvattu sanalla "Herra", niin tulee olla TODELLA tarkkana, jotta
        ymmärtää ketä "Herra"- sanalla kulloinkin tarkoitetaan. Onneksemme on kuitenkin suomeksikin sellaisia raamatunkäännöksiä olemassa, jossa Jumalan nimi Jehova on säilytetty tekstissä ja tällöin tekstistä tulee helpommin ymmärrettävää ja vältytään tällaisilta väärinymmärryksiltä.


      • joo_joo

        "Ja Jeesus sanoi " Mooses on minusta kirjoittanut".. mm tässä jae 6"

        5. Mooseksen kirja 18
        18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.

        Johannes 5
        46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

        Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Matteus 27
        46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

        Johannes 20
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Luukas 24
        19 Hän sanoi heille: "Mitä?" Niin he sanoivat hänelle: "Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä,

        1. Korinttolaiskirje 8
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

        1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        Heprealaiskirje 5
        7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

        Apostolien teot 5
        31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.

        Filippiläiskirje 2
        9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,

        Heprealaiskirje 2
        17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.

        1. Korinttolaiskirje 15
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

        2. Korinttolaiskirje 1
        3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

        Efesolaiskirje 1
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

        1. Pietarin kirje 1
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

        Johanneksen ilmestys 3
        12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11087325
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11032073
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11059003
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11062459
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11063070
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11088241
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11032061
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11032081
        J.N.E.

        APOSTOLI JEESUS

        Heprealaiskirje 3
        1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

        APOSTOLI
        YLIMMÄINEN PAPPI
        JEESUS

        J.N.E.
        J.N.E.


      • Totta joka jae!
        joo_joo kirjoitti:

        "Ja Jeesus sanoi " Mooses on minusta kirjoittanut".. mm tässä jae 6"

        5. Mooseksen kirja 18
        18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.

        Johannes 5
        46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

        Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Matteus 27
        46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

        Johannes 20
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Luukas 24
        19 Hän sanoi heille: "Mitä?" Niin he sanoivat hänelle: "Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä,

        1. Korinttolaiskirje 8
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

        1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        Heprealaiskirje 5
        7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

        Apostolien teot 5
        31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.

        Filippiläiskirje 2
        9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,

        Heprealaiskirje 2
        17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.

        1. Korinttolaiskirje 15
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

        2. Korinttolaiskirje 1
        3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

        Efesolaiskirje 1
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

        1. Pietarin kirje 1
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

        Johanneksen ilmestys 3
        12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11087325
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11032073
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11059003
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11062459
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11063070
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11088241
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11032061
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11032081
        J.N.E.

        APOSTOLI JEESUS

        Heprealaiskirje 3
        1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

        APOSTOLI
        YLIMMÄINEN PAPPI
        JEESUS

        J.N.E.
        J.N.E.

        Raamatullista Totuutta!


      • Pasktori
        joo_joo kirjoitti:

        "Ja Jeesus sanoi " Mooses on minusta kirjoittanut".. mm tässä jae 6"

        5. Mooseksen kirja 18
        18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.

        Johannes 5
        46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

        Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Matteus 27
        46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

        Johannes 20
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Luukas 24
        19 Hän sanoi heille: "Mitä?" Niin he sanoivat hänelle: "Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä,

        1. Korinttolaiskirje 8
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

        1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        Heprealaiskirje 5
        7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

        Apostolien teot 5
        31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.

        Filippiläiskirje 2
        9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,

        Heprealaiskirje 2
        17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.

        1. Korinttolaiskirje 15
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

        2. Korinttolaiskirje 1
        3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

        Efesolaiskirje 1
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

        1. Pietarin kirje 1
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

        Johanneksen ilmestys 3
        12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11087325
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11032073
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11059003
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11062459
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11063070
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11088241
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11032061
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11032081
        J.N.E.

        APOSTOLI JEESUS

        Heprealaiskirje 3
        1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

        APOSTOLI
        YLIMMÄINEN PAPPI
        JEESUS

        J.N.E.
        J.N.E.

        "Ja Jeesus sanoi " Mooses on minusta kirjoittanut".. mm tässä jae 6"

        5. Moos 32:15 "Jeesus alkoi lihoa"
        15. Niin Jesurun* lihoi ja alkoi oikutella, niin Israelista tuli lihava, mahtava ja äksy. Se hylkäsi Jumalan, joka oli sen luonut, alkoi halveksia turvakalliotaan.

        Jesurun sai kuninkaan.. (Jeesus oli rakkauden rukoilija ja juoksija?
        Ja -kkaritsa Öljymäellä:-).
        5. Jesurun* sai kuninkaan, kun kansan päämiehet kokoontuivat, kun Israelin heimot olivat koolla.

        Jeesuksen Jumala on jäljittelemätön:
        26. Ei ole, Jesurun*, ketään sinun Jumalasi kaltaista! Yli taivaan hän ratsastaa avuksesi, saapuu pilvien päällä suuressa voimassaan.

        Jesaja 44:2
        2. Näin sanoo Herra, joka sinut loi ja jo kohdussa sinut muovasi, hän, joka auttaa sinua: - Älä pelkää, palvelijani Jaakob, sinä Jesurun*, jonka olen valinnut.


    • HalleluYeshua,

      HalleluYeshua, HalleluYeshua, amen!

    • Itse olenkin vain

      syntinen kurja ihminen, eikä yhtään innosta se. Onneksi saamme Jeesukseen turvata ja kiittää myös syntisenä kurjana ihmisenä, amen, hallelujah! Tietysti Jumala tahtoo parannusta, mutta jos syntiä on ihan elämän alusta, niin aika hankala on parannustakaan tehdä :(

      Ehkä eräänä päivänä saa sitä totista parannusta sitten tehdä syntinen kurja ihminenkin ja Jeesuksessa se kannattaa tehdä.

    • Parannus on kyllä

      sellainen asia ja pyhitys, jota en ymmärrä sillä Jumalan tahtoessa totuutta salatuimpaan saakka, näemme vain itsemme syntisenä kurjana ja tahtoaan rikkovana yhdessä ja toisessa ja kolmannessa. Ja samoin tietomme on vajavaista kuten kaikki tässä maailmassa. Jumala meitä Jeesuksen nimessä auttakoon, sillä tahdon totuutta tässä pimeässä maailmassa myös minäkin, samoin tahdon janota Jumalan armoa ja vanhurskautta ja pyhitystä, mutta näen että synti on kietonut siihen pahaan, joka on elämässäni.

    • Itseasiassa koen

      että tässä maailmassa Saatanan on paljon helpompi toimia kuin Jumalan konsanaan, sillä ihmisinä rakastamme toista ja halveksimme toista. Se, joka rakastaa Jumalaa elää myös Jumalan tahdon mukaan ja halveksii mammonaa ja sitä valheen isää.

      Johtuuko tämä maailman surkea tilanne ihmisten sydämien asenteesta ja omastani myös, kun näen sen pimeyden maailmassa ihmisten suhteessa Jeesuksen opetukseen ja Jumalan tahtoo. Tietysti voi olla että itse elän vastoin Jumalan tahtoa, niin myös se maailma näyttää niin pimeältä. Mutta moniko elää Jeesuksen opetuksen mukaan ja rakastaa sitä hyvää minkä on antanut, voin myös kysyä.

      Tuleeko minun vain kilvoitella ja lakata toisia katsomasta tai omaa Jumala-suhdettani toisiin lakata vertaamasta. Mitä Jumala tahtoo ihan konkreettisesti ihmisten tekevän monissa keskeisissä asioissa ja koskee myös seurakuntaa kuten Laodikeaa, ja samoin kaikkia ihmisiä myös, sillä siitä on kysymys Jumalan valtakunnassa.

    • Onneksi Suomessa

      lienee paljon Jeesukseen uskovia, jotka pystyvät tuomaan pelastussanomaa meille kurjille syntisille. Näemme myös Jumalan profetioista että Jumala lähettää ne 144 000 tai ainakin kaksi säkkipukuihin puettua ja enkelit jotka julistavat iankaikkisen evankeliumin ennenkuin loppu tulee.

      Tunnetaan Jumalan pyhät kirjoitukset ja turvataan Jeesukseen ihan jokaisessa asiassa nykyisessä ja tulevaisuudessa myös. Rukoillaan ja valvotaan ja anotaan Israelin ja kaikkien pyhien ja esivallan ja ihmisten puolesta itseämme ja lähimmäisiämme unohtamatta.

      • vaari4

        Nuo edellä lukemani tekstit on niitä meille uskoville tyypillisiä kipuja joita meillä kaikilla joskus on ainakin minä joskus nojaan liikaakin oma vanhurkauteeni ja unohdan että meidät vanhurskautetaan Jeesuksessa Kristuksessa ja hän tietää meidän puutteemme, ja muistan myös sen, että enhän minä Jeesusta tarvitsikaan jos minun pelastukseni olisi riippuvainen minun omasta hyvyydestäni ja vanhurkaudestani. Meidän ei auta muu kuin vetauskuvallisesti heittäytyä Jeesuksen syliin ja uskoa siihen mitä hän on luannut meidän palastuksemme eteen tehdä ja on jo tehnyt ja tänäkin päivänä tekee. "Minä olen lammasten ovi, minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut." Ne kuulevat minun ääneni". Ja ne on käyvä ulos ja on käyvä sisään ja löytävä laitumen". Näin ihanan lupauksen hän antaa omilleen. Pysytään Jeesuksessa näinä vaikeina aikoina, maailma on paha ja synti tunkeutuu ns ovista ja ikkunoista ja saatana on raivoissaan ja henkivaltojen taistelu on raivokasta, mutta me olemme voittajan puolella, kun pysymme Jeesuksessa Kristuksessa.


      • Kiitos lohdutuksesta
        vaari4 kirjoitti:

        Nuo edellä lukemani tekstit on niitä meille uskoville tyypillisiä kipuja joita meillä kaikilla joskus on ainakin minä joskus nojaan liikaakin oma vanhurkauteeni ja unohdan että meidät vanhurskautetaan Jeesuksessa Kristuksessa ja hän tietää meidän puutteemme, ja muistan myös sen, että enhän minä Jeesusta tarvitsikaan jos minun pelastukseni olisi riippuvainen minun omasta hyvyydestäni ja vanhurkaudestani. Meidän ei auta muu kuin vetauskuvallisesti heittäytyä Jeesuksen syliin ja uskoa siihen mitä hän on luannut meidän palastuksemme eteen tehdä ja on jo tehnyt ja tänäkin päivänä tekee. "Minä olen lammasten ovi, minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut." Ne kuulevat minun ääneni". Ja ne on käyvä ulos ja on käyvä sisään ja löytävä laitumen". Näin ihanan lupauksen hän antaa omilleen. Pysytään Jeesuksessa näinä vaikeina aikoina, maailma on paha ja synti tunkeutuu ns ovista ja ikkunoista ja saatana on raivoissaan ja henkivaltojen taistelu on raivokasta, mutta me olemme voittajan puolella, kun pysymme Jeesuksessa Kristuksessa.

        Jeesus on hyvä paimen, amen, hallelujah! Jeesus on maailman voittanut, turvataan Jeesukseen ja perille voitajina pääsemme.


    • Suokoon Isä runsaan

      hyvän Pyhän Hengen sateen Israeliin ja Suomeen ja kaikkiin kansakuntiin Jeesuksen nimessä!

    • Raamatun totuus

      Room. 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra

      Herra on koston Jumala, hän maksaa takaisin täydellä mitalla.
      Jer 51:56 KR 1992

      sillä koston Jumala, Herra maksaa täydellisesti hänelle
      Jer 51:56 Biblia 1776

      Sillä minä, Herra sinun Jumalas, olen kiivas Jumala, joka etsiskelen isäin pahat teot lasten päälle, kolmanteen ja neljänteen polveen, jotka minua vihaavat;
      2 Ms 20:5-6 Biblia 1776
      Ps. 10:4 Jumalaton sanoo ylvästellen: Ei hän kosta. Ei Jumalaa ole - siinä kaikki hänen ajatuksensa

      2Moos. 4:11 Ja Herra sanoi hänelle: Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra

      Job 5:17 Katso, autuas se ihminen, jota Jumala rankaisee! Älä siis pidä halpana Kaikkivaltiaan kuritusta

      Sananl. 3:11 Poikani, älä pidä Herran kuritusta halpana äläkä kyllästy hänen rangaistukseensa

      Psalmi 94:23 23. Hän kostaa heille heidän ilkityönsä ja hukuttaa heidät heidän pahuutensa tähden. Herra, meidän Jumalamme, hukuttaa heidät

      Psalmi 93
      Herra, koston Jumala, koston Jumala, saavu jo!
      Kuinka kauan, Herra, annat jumalattomien pitää iloaan?
      Kuinka kauan he saavat rehennellä, syytää suustaan julkeita sanoja?

    • ee

      On vain yksi Jumala ja Jeesus oli Hänen profeettansa . Yksi Jumala, ei jaettu .

      • joo_joo

        Aivan!

        Luukas 13
        33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.


    • Kirjoitettu Raamatus

      Jeesus on Herra ja Herra on yksi, autuaat kaikki, jotka Jeesukseen turvaa eikä muuta nimeä ole Jumalalle koskaan annettukaan, toki Herra itsensä ilmoitti "minä olen se, joka olen" eli ollut ja oleva ja tuleva, eikä ole toista. Jeesus on Alku ja Loppu, Alef ja Taw, Alfa ja Oomega, A ja Ö.

    • Kirjoitettu on

      Yhdestä Herrasta ja Jumalasta, vaikka toimiikin kolmessa ulottuvuudessa eli Isänä Jumalana ja Poikana Jeesuksena ja Pyhänä Henkenä, amen, hallelujah!

      Tietenkään ei ole kolmea eri persoonaan eikä mitään jakaantumista tällä tavalla. Joka näki Pojan Jeesuksen näki myös Isän Mestarin oman opetuksen mukaan, samoin Pyhä Henki oli Siittäjänä Marian kohdussa ja kyyhkysen muodossa se kyyhkynen laskeutui Herran ylle kasteessa.

    • joo_joo

      "Jumalan Valtakunta
      13.9.2012 12:12
      0
      on Jeesuksessa, amen, hallelujah! Ei eksytä. "


      Luukas 17
      21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

    • idiootit

      ei helvetti.....

    • Oppi kolmesta

      eri Jumalan persoonasta on väärinkäsitystä ja valheta, sillä Herra on yksi. Isä ja Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä ja monoteistisen uskonnon selvää Yhtä Herraa ja Jumalaa vaikka voivatkin toimia ihmisen järkeisopin kannalta mahdottomasti.

      Opetus kolmesta eri Jumalan persoonasta ei ole enää monoteismiä. joten älkää eksykö monijumaluuteen.

      • käsititkö?

        Jumalamme nimi on täällä 2 Moos 3: 14, 15.. vilkaise 2, 4, 6 jakeet terv. benedi


      • "Jeesus" -nimi
        käsititkö? kirjoitti:

        Jumalamme nimi on täällä 2 Moos 3: 14, 15.. vilkaise 2, 4, 6 jakeet terv. benedi

        annettiin Immanuelille että siinä nimessä saamme vastaanottaa hyvän armon ja totuuden, ja Jeesus on tie ja totuus ja elämä, amen, hallelujah!


      • käsititkö? kirjoitti:

        Jumalamme nimi on täällä 2 Moos 3: 14, 15.. vilkaise 2, 4, 6 jakeet terv. benedi

        Vilkaisin. Jumala puhuu siinä yksikössä: "Minä olen," Jumala on YKSI, ja on kaikkien Jumala, ISÄ, on myös minun Jumalani ja Jeesus Kristus on Isän herraksi asettama Kristus — Voideltu.


      • Kirjoitettu on
        ekivaari kirjoitti:

        Vilkaisin. Jumala puhuu siinä yksikössä: "Minä olen," Jumala on YKSI, ja on kaikkien Jumala, ISÄ, on myös minun Jumalani ja Jeesus Kristus on Isän herraksi asettama Kristus — Voideltu.

        totuudellisesti Pyhässä Hengessä todistettu: Jeesus sanoi: "Minä Olen!".

        Yksi Herra on Jeesus ja Isä ja Poika ovat Yhtä, samoin Pyhä Henki on Isä ja Poika ihmisten keskuudessa.

        Isä ja Poika ja Henki ovat yhtä, sillä on vain yksi Herra ja Jumala ja JHWH.

        Vain uudestisyntynyt ihminen voi pyhittyä totuudessa Immanuelista, tietysti voi ihmiset toistaa toisten sanoja kuten "Jeesus on Herra", mutta asian ymmärtäminen on eri asia kuin sen esittäminen liturgiana.


    • Jumalan valtakunta on sisällisesti minussakin, enkä silti tunne itseäni Jumalaksi:

      Luukas 17
      21 "eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

      Ei Jeesuskaan tuntenut itseänsä Jumalaksi koska todisti Isän yksin olevan todellinen Jumala:

      Johannes 17
      1 "Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut; -
      3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat
      s i n u t, - j o k a - y k s i n - o l e t - t o t i n e n - J u m a l a, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

      • Ymmärrä tämä

        Jeesus todisti myös että joka näki hänet, koska on Immanuel, näki myös Isän Jumalan. Tietysti Isä on suurempi kuin Poika ja aina tämä luomakunnan ja ajan ylläpitäjänä sen ulkopuolella myös. Ainoastaan Jeesuksen kautta voidaan ihmisinä olla yhteydessä Isään Jumalaan ja Jeesus on se Herra ja Jumala meille ihmisille ja omistaa kaiken vallan ja tuomion ja kunnioittaa tulee Poikaa kuten Isää ja Jumala ei kunniaansa anna toisille mutta Jeesuksen edessä polvistuu jokainen polvi sillä on Herra ja Jumala.

        Ei yksi asia tee toista tyhjäksi vaan toinen todistaa Yhdestä Jumalasta, amen!


    • Ei eksytä Herran

      nimestä sillä on Yksi: Jeesus Nasaretilaine, amen, hallelujah!

    • Ihmisinä kaikki

      olemme Jeesusta Herrana tarvitsemia jos tahdomme nimemme elämänkirjassa perille päästä voittajana.

    • Meillä on yksi Herra Jumala; Isä, ja meillä on yksi herra Kristus; Jumalan poika, välimies ja ylimmäinen pappi, [Hepr.5:5,6; 8:1]

      Apostolien teot 2
      36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

    • Hallelujah Jeesuksen

      nimessä, sillä on Herra. Jumala on Isä ja Poika ja Pyhä Henki.

      • ekivaari

        Tuollaista Jumala-määritelmää ei Jeesuksen eikä apostolien opetuksista löydy, mutta tällaisia löytyy useitaa:

        1. Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

        Efesolaiskirje 4
        6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

        1. kirje Timoteukselle 6
        3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
        4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
        5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."


      • Raamatun selitystä Johannes 14:9 jakeeseen:

        'Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?"

        Raamattu selittää tätä näin:

        Johannes 6
        46 "Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan
        h ä n, - j o k a - o n - J u m a l a s t a, - on nähnyt Isän."

        Efesolaiskirje 1
        18 "ja valaisisi teidän - s y d ä m e n n e - s i l m ä t, - että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään"

        1. kirje Timoteukselle 6
        16 "jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota
        y k s i k ä ä n - i h m i n e n - e i - o l e - n ä h n y t - eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."

        Sekä Jeesus että apostolit selittivät jotta ei kukaan lihasta ja verestä syntynyt ihminen ole nähnyt luonnollisilla silmillään elävää Jumalaa, sillä häntä katsellaan "sydämen silmin", eli Jumalan antamalla ymmärryksellä Jumala on nähtävissä hänen teoissaan, ja Kristus Jeesus on Jumalan teko, [Apt.2:36; Matt.11:19; Room.1:20]

        5. Mooseksen kirja 29
        4 "Mutta tähän päivään asti Herra ei vielä ole antanut teille sydäntä ymmärtääksenne ja silmiä nähdäksenne ja korvia kuullaksenne."

        Jeesus puhui Nikodeemukselle juuri tästä tapahtumasta Joh.3:3-6 jakeissa. Isä Jumala ja Kristus pitää nähdä ja tuntea hengen silmillä;

        2. Korinttolaiskirje 5
        16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."


      • Usko se Jeesuksen
        ekivaari kirjoitti:

        Raamatun selitystä Johannes 14:9 jakeeseen:

        'Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?"

        Raamattu selittää tätä näin:

        Johannes 6
        46 "Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan
        h ä n, - j o k a - o n - J u m a l a s t a, - on nähnyt Isän."

        Efesolaiskirje 1
        18 "ja valaisisi teidän - s y d ä m e n n e - s i l m ä t, - että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään"

        1. kirje Timoteukselle 6
        16 "jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota
        y k s i k ä ä n - i h m i n e n - e i - o l e - n ä h n y t - eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."

        Sekä Jeesus että apostolit selittivät jotta ei kukaan lihasta ja verestä syntynyt ihminen ole nähnyt luonnollisilla silmillään elävää Jumalaa, sillä häntä katsellaan "sydämen silmin", eli Jumalan antamalla ymmärryksellä Jumala on nähtävissä hänen teoissaan, ja Kristus Jeesus on Jumalan teko, [Apt.2:36; Matt.11:19; Room.1:20]

        5. Mooseksen kirja 29
        4 "Mutta tähän päivään asti Herra ei vielä ole antanut teille sydäntä ymmärtääksenne ja silmiä nähdäksenne ja korvia kuullaksenne."

        Jeesus puhui Nikodeemukselle juuri tästä tapahtumasta Joh.3:3-6 jakeissa. Isä Jumala ja Kristus pitää nähdä ja tuntea hengen silmillä;

        2. Korinttolaiskirje 5
        16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

        selitys itsestään ja Isästä ja kirjoitettu on näin Pojasta myös:

        ´ Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu. Hänen hartioillaan on Herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallaan. Se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iäti. Herran Sebaotin päättävyys on sen tekevä. ´ (Jesaja 9:5)

        Tietysti ajallaan asiat tulee ymmärrettäväksi Jeesuksesta ja pahuuden henkivallan toiminnassa, sitä ennen voi kovinkin sotia totuutta vastaan ihminen omassa järkeisopissaan ja olla uskomatta Jumalan Hengen antamaa opetusta tiedossa vaikka onkin vajavaista aina, samoin profetoiminen.


      • Usko se Jeesuksen kirjoitti:

        selitys itsestään ja Isästä ja kirjoitettu on näin Pojasta myös:

        ´ Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu. Hänen hartioillaan on Herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallaan. Se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iäti. Herran Sebaotin päättävyys on sen tekevä. ´ (Jesaja 9:5)

        Tietysti ajallaan asiat tulee ymmärrettäväksi Jeesuksesta ja pahuuden henkivallan toiminnassa, sitä ennen voi kovinkin sotia totuutta vastaan ihminen omassa järkeisopissaan ja olla uskomatta Jumalan Hengen antamaa opetusta tiedossa vaikka onkin vajavaista aina, samoin profetoiminen.

        Jesaja 9:5 sanotaan että - "h ä n e n n i m e n s ä - o n: Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas."

        Siinä ei sanota että 'hän on Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas, jne, vaan siinä sanotaan jotta hänelle annetaan sama nimi, kuin Isällä on.

        Johannes 17
        26 "Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opetan yhä, jotta heissä pysyisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut, ja jotta minä näin pysyisin heissä."


    • Aurora

      Minun Tieni

      On vain yksi Jumala

      La Relege Rahula!

      • On vain yksi Jumala; Jumalan pojan Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joten;

        2. Kor. 1:3
        "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"

        Ef. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"

        Ef. 1:17
        "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

        1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta, Aamen


    • Vaikka Isä Jumala

      on suurempi kuin Poika Jeesus, niin myös Poika Jeesus Immanuelina on Jumala.

    • Utelias ihminen

      Eikös Jeesuksen palvojat riko ensinmäistä käskyä: Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia ?

      Israelin ihannoijat: Lukekaa kalevalaa, se on sentään suomalainen kansantaru/runoteos. Ja yhtä totta kuin se juutalaisten kirjoittama kansantaru !

    • Sepposi

      Jeesus auttaa meitä. olen paljon pyytänyt hyvää minulle Sepolle ja Irmalle vaimolleni!

    • Sepposi

      Auta Jeesus

    • Sepposi

      Kiitos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      38
      2963
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2011
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1463
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1355
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1321
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1231
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1151
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1085
    9. 22
      1047
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    Aihe