Milloin sielu nousee?

janne 99+

Kun on hautajaiset, ja "vainaja" pidetään hautajaiset.
Milloin sielu nousee ruumiista?
Voiko sen nähdä, ja milloin?.
Kun jää sanomatta paljon, onko mitään missään?

111

5472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OOBE
    • OIkea linkki
      • Anonyymi

        "Milloin sielu nousee?"

        Sitten kun Jeesus tulee takaisin ja herättää omansa haudoistaan.
        Silloin ihminen nousee kuolleista - hänestä tulee jälleen elävä olento eli elävä sielu.
        Mutta taivaallisella ruumiilla.


    • febebbbbb

      Kai se sielu, jos sellainen on olemassa lähtee "kuorestaan" silloin kun sydän pysähtyy, hengitys lakkaa, "astia" jossa sielu toimii kuolee?

      Erillaisia käsityksiä on siitä kuinka kauan se sielu viipyy ruumiin lähellä ja sen jälkeen vielä maanpiirissä rakkaiden läheisyydessä, aika on arveltuva olevan 3 päivästä aina 40 päivään asti.

      • Anonyymi

        "Kai se sielu, jos sellainen on olemassa lähtee "kuorestaan" silloin kun sydän pysähtyy, hengitys lakkaa, "astia" jossa sielu toimii kuolee?"

        Keho henki = sielu eli elävä olento

        Kun ihminen kuolee, henki häviää ja ihminen lakkaa olemasta elävävänä olentona eli sieluna.

        Ihminen lepää haudassa siihen asti, kunnes Jeesus tulee takaisin lupauksensa mukaan herättämään omansa ja vie heidät taivaaseen.


    • +++

      Mitä se pappi sanoo, kun se siunaa ruumiin?

      "Maasta olet sinä tullut, maaksi pitää sinun jälleen tuleman. Jeesus Kristus on herättävä sinut viimeisenä päivänä."

      Saarn. 12:7 Tomu palaa maahan, josta se on tullut. Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut.

      • Änyel

        Jep.. kuoleva keho päätyy tomuksi jälleen..


      • AivanNiin

        Keho on vain kuori jolla maailmassa toimitaan itse elämän ytimen eli sielun ympärillä. On tutkittu että tämä ulkoinen olemus on samaa ainesta kuin maa. Elämän siihen tuo sielu ja henki. Kuolemassa sielu palaa Jumalan luo ja on vapaa maailman kahleista.


      • KehoSielunMaja
        Änyel kirjoitti:

        Jep.. kuoleva keho päätyy tomuksi jälleen..

        Kehoa ei saa väheksyä, koska kehossa on se kaikki fyysinen ulkonäkö, josta rakkaan läheisemme tunnemme ja jäämme häntä kaipaamaan. Kehon näemme, mutta sielua emme voi nähdä. Läheisen kuoltua muistamme hänen kehonsa, jossa on se kaikki, mikä läheisestämme muistuttaa fyysisesti. Elämä ei pääty kuolemaan, vaan jatkuu sen jälkeen, mutta emme me voi tietää millaisessa paikassa ja millaisessa tilassa, koska se on meiltä salattu. Uskon, että saamme kohdata rakkaamme lyhyen eron jälkeen uudelleen kuoleman jälkeen.


      • Anonyymi
        AivanNiin kirjoitti:

        Keho on vain kuori jolla maailmassa toimitaan itse elämän ytimen eli sielun ympärillä. On tutkittu että tämä ulkoinen olemus on samaa ainesta kuin maa. Elämän siihen tuo sielu ja henki. Kuolemassa sielu palaa Jumalan luo ja on vapaa maailman kahleista.

        Ei Eino Leinoa, ei runoja, vaan faktoja


      • Anonyymi
        KehoSielunMaja kirjoitti:

        Kehoa ei saa väheksyä, koska kehossa on se kaikki fyysinen ulkonäkö, josta rakkaan läheisemme tunnemme ja jäämme häntä kaipaamaan. Kehon näemme, mutta sielua emme voi nähdä. Läheisen kuoltua muistamme hänen kehonsa, jossa on se kaikki, mikä läheisestämme muistuttaa fyysisesti. Elämä ei pääty kuolemaan, vaan jatkuu sen jälkeen, mutta emme me voi tietää millaisessa paikassa ja millaisessa tilassa, koska se on meiltä salattu. Uskon, että saamme kohdata rakkaamme lyhyen eron jälkeen uudelleen kuoleman jälkeen.

        Aijaa, lupaatko


      • Anonyymi
        AivanNiin kirjoitti:

        Keho on vain kuori jolla maailmassa toimitaan itse elämän ytimen eli sielun ympärillä. On tutkittu että tämä ulkoinen olemus on samaa ainesta kuin maa. Elämän siihen tuo sielu ja henki. Kuolemassa sielu palaa Jumalan luo ja on vapaa maailman kahleista.

        "Keho on vain kuori jolla maailmassa toimitaan itse elämän ytimen eli sielun ympärillä. On tutkittu että tämä ulkoinen olemus on samaa ainesta kuin maa. "

        Maasta sinä olet tullut, ja maaksi sinun pitää tuleman.

        1Ms2:7 Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento. (Vanhassa käännöksessä sielu)


        "Elämän siihen tuo sielu ja henki. Kuolemassa sielu palaa Jumalan luo ja on vapaa maailman kahleista."

        Kehoon elämän tuo henki. Silloin tästä kokonaisuudesta tuli elävä olento eli sielu.

        Kuollessa henki häviää kehosta. Jäljelle jää vain ruumis.
        Sielu eli elävä olento lakkaa olemasta.

        Tämän on rinnastettavissa
        lamppu sähkö = valo.
        Kun sähkö katkaistaan, niin valo lakkaa olemasta.
        Valo ei siis palaa mihinkään.


    • -o-

      Ei milloinkaan, koska sielua ei ole olemassa.

      • -o-

        Miinuksenpainaja-pellet! Laittakaa todisteet sielusta!


      • -o-
        -o- kirjoitti:

        Miinuksenpainaja-pellet! Laittakaa todisteet sielusta!

        Eipä tullut todisteita. Koska niitä ei ole.
        Uskotte keksittyyn roskaan kuin bintubantu-alkuasukkaat!
        Uskomaton idioottilauma! Hyi H*lvetti!


      • Huhuuli

        Todisteet sielusta? Onhan sullakin fiiliksiä? En tarkoita kipua ja tuskaa, vaan sitä, missä tunnetta, mikä sinulla on enimmäkseen fiilistelysi alla.


      • Änyel
        -o- kirjoitti:

        Miinuksenpainaja-pellet! Laittakaa todisteet sielusta!

        Kuule..ei tarvitse laittaa todistetta. Saat sen kyllä jo itsellesi pian. Näen sinut..vielä pari vuotta..viina on jo ottanut yli otteen.kaksi vuotta vielä tuota viina ryypiskelyä. Sun sydän tekee stopin. Menet teholla. . Siellä rukoilet. .selviät..saat diabeteksen.. Silloin ehkä ymmärrät että sinäkin ja sielusi haluaa enemmän.Rukoile johdatusta ..ehkä ei ole vielä myöhäistä.


      • Änyel
        -o- kirjoitti:

        Eipä tullut todisteita. Koska niitä ei ole.
        Uskotte keksittyyn roskaan kuin bintubantu-alkuasukkaat!
        Uskomaton idioottilauma! Hyi H*lvetti!

        Säälin sinua. Siinä vaiheessa kun saat "todisteet" on jo myöhäistä kohdallasi. Mihin usko perustuu. Höh..uskoon! Ainoastaan se joka ei usko haluaa todisteita. Säälin sinua. Minä kuolen luottavaisena. .elämäni jatkuu. Sinä kuolet..huomaat että "elät" pimeässä.huomaat mitä on olla kuollut ateisti. Vielä ei ole myöhäistä. Raamatussa on kertomus..rikas mies kuoli..Hän oli ollut julma köyhiä kohtaan. Rikkaalta mieheltä jäi suuri omaisuus jaettavaksi.kuoltuaan rikas mies kärsi tuskaa..Hän näki mitä oli tehnyt väärin..Hän kärsi..janoa.. Hän pyysi että hänelle tuotaisiin vettä juotavaksi..hänelle ei voitu antaa mitään janon helpottamiseksi. Hän kärsi ja sanoi" menkää ja kertokaa veljilleni tästä maailmasta. "Ehkä he kuultuaan elävät toisin" Hänelle vastattiin. "Jos he eivät kuunnelleet jo silloin kun kerromme alusta asti..ihmeitä mitä näytimme. Eivät he kuuntele nytkään.


      • Änyel
        -o- kirjoitti:

        Miinuksenpainaja-pellet! Laittakaa todisteet sielusta!

        Ei tarvitse sinulle laittaa koska sinulla ei ole sielua. Sinulla on kuitenkin henki..se elää kun ruumiisi kuolee. Sielu taivaassa. Henki helvetissä.


      • Änyel
        -o- kirjoitti:

        Eipä tullut todisteita. Koska niitä ei ole.
        Uskotte keksittyyn roskaan kuin bintubantu-alkuasukkaat!
        Uskomaton idioottilauma! Hyi H*lvetti!

        Miksi moinen agressio ja viha? Luuletko oikeasti saavasi todisteita sielun elämästä? Siinä vaiheessa kun saat todisteita...Olet kuollut..Silloin on kohdallasi jo myöhäistä. Kuule pieni ihminen ..piru parka. .huuda vain kiukkuasi meihin "uskoviin" todistus on jokaisen uskovan sydämmessä. Eikö sinulla ole sydäntä? Rukoilen puolestasi! Ehkä..ehkä..sinultakin löytyy sydän..jos oikein rukoillaan!


      • Änyel
        -o- kirjoitti:

        Eipä tullut todisteita. Koska niitä ei ole.
        Uskotte keksittyyn roskaan kuin bintubantu-alkuasukkaat!
        Uskomaton idioottilauma! Hyi H*lvetti!

        Miksi sinulle tulee noin vahva reaktio asiaan jonka uskot olevan meidän "huuhaata"?


      • Änyel
        -o- kirjoitti:

        Miinuksenpainaja-pellet! Laittakaa todisteet sielusta!

        Kuule.. ei tarvitse sinulle laittaa todistetta.. Miksi olet niin vihainen! ? Ei kai sinua haittaa jos uskon Jumalaan ja Jeesukseen? Kuole sinä epä uskossasi. .Minä kuolen uskossa iänkaikkiseen elämään.kai ymmärrät että Kieltäessäsi Jumalan. . Kiellät elämän.. ja kun kuolet..sinulla ei ole enää elämää..


    • +++

      Valitettavasti sen jälkeen ei ole enää mitään missään. Jos ei ole uskoa Jeesukseen, ei ole myöskään tuonpuoleista elämää. Ja se tuonpuoleinen elämä on kätkettynä Kristuksessa, meillä ihmisillä ei ole iankaikkista elämää itsessämme, vain Jeesuksen kautta.

      Saarn. 9:10
      "Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä."

      Uskovat ovat kuitenkin "Jumalalle eläviä", he vain "nukkuvat" kuolonunta:

      Henki lähtee ihmisestä kuolinhetkellä, mutta iankaikkinen elämä alkaa vasta, kun Jeesus tulee herättämään viimeisenä päivänä kuolonunesta, kuten Lasaruksen.

      Kol. 3:3-4
      Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa; kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.

      • --------------------

        Lasarus oli uskovainen, ja Jeesus meni herättämään hänet kuolonunesta; Lasarus oli ollut jo 4 päivää haudassa. Jeesus näytti, että HÄNELLÄ, Jeesuksella, on kuoleman ja tuonelan avaimet.

        Jos Lasarus olisi ollut jo taivaassa, olisiko Jeesus mennyt ja "vetänyt" hänet taivaasta takaisin maanpäälle? Ei missään tapauksessa. Ei. Vaan Lasarus nukkui kuolonunta, kuten Jeesus sanoi:

        Jeesus sanoi: "Ystävämme Lasarus nukkuu, minä menen herättämään hänet."

        Saatte ystävät olla rauhassa, teidän omaiset kuolleenne nukkuvat tällä hetkellä. Ei heidän tarvitse enää katsella teidän taistelujanne tässä maailmassa, vaan he ovat päässeet lepoon. Vasta viimeisenä päivänä heidät herätetään.


      • Änyel

        He elävät . Tälläkin hetkellä.


      • Läheisen.menettänyt

        Mitä vanhemmaksi tulee, sitä miettiväiseksi muuttuu. Miksi iankaikkinen elämä? Ei siinä voi olla aikaa, ei alkua, ei loppua, ja jos et siinä elämässäsi viihdy, mihin pakenet? Mitä tunteita ikuista elämää viettävällä henkiolennolla on?
        Ihminen ei voi olla sama kuin eläessään, tunteet ovat lamaantuneet. sillä jokainen tuntee sekä hyviä että pahoja fiiliksiä, ja jos henki on päässyt kirkkauteen, ei hänellä enää ole mitään negatiivisia tunteita, ei vihaa, ei kateutta, ei pahasuopaisuutta, ei valheita, eli millainen on täysin hyvää täynnä oleva olento? Emme varmaankaan tuntisi itseämme emmekä läheisiämme.


      • Änyel
        Läheisen.menettänyt kirjoitti:

        Mitä vanhemmaksi tulee, sitä miettiväiseksi muuttuu. Miksi iankaikkinen elämä? Ei siinä voi olla aikaa, ei alkua, ei loppua, ja jos et siinä elämässäsi viihdy, mihin pakenet? Mitä tunteita ikuista elämää viettävällä henkiolennolla on?
        Ihminen ei voi olla sama kuin eläessään, tunteet ovat lamaantuneet. sillä jokainen tuntee sekä hyviä että pahoja fiiliksiä, ja jos henki on päässyt kirkkauteen, ei hänellä enää ole mitään negatiivisia tunteita, ei vihaa, ei kateutta, ei pahasuopaisuutta, ei valheita, eli millainen on täysin hyvää täynnä oleva olento? Emme varmaankaan tuntisi itseämme emmekä läheisiämme.

        Kyllä ihminen on sama kuin eläessään. Kaikki muu riisutaan pois. Me olemme puu joka tuottaa hedelmän..elitkö kaatopaikalla. Vai.oliko asumuksesi linna Ranskassa? Ei väliä.. jos sydämesi oli ja on Jahven. .Jumalan. ..Olen huono kertomaan näistä..Silti vaikka olen itse kadotukseen tuomittu. . Puhun näistä..koska sinä voit vielä pelastua.


      • Änuel
        -------------------- kirjoitti:

        Lasarus oli uskovainen, ja Jeesus meni herättämään hänet kuolonunesta; Lasarus oli ollut jo 4 päivää haudassa. Jeesus näytti, että HÄNELLÄ, Jeesuksella, on kuoleman ja tuonelan avaimet.

        Jos Lasarus olisi ollut jo taivaassa, olisiko Jeesus mennyt ja "vetänyt" hänet taivaasta takaisin maanpäälle? Ei missään tapauksessa. Ei. Vaan Lasarus nukkui kuolonunta, kuten Jeesus sanoi:

        Jeesus sanoi: "Ystävämme Lasarus nukkuu, minä menen herättämään hänet."

        Saatte ystävät olla rauhassa, teidän omaiset kuolleenne nukkuvat tällä hetkellä. Ei heidän tarvitse enää katsella teidän taistelujanne tässä maailmassa, vaan he ovat päässeet lepoon. Vasta viimeisenä päivänä heidät herätetään.

        Joku on laittanut Jumalan sanaan omiaan.. Johannes kertoo miten heidän käy!


    • sitroen.

      Luepas Iris Johanssinin kirja Toinen maailma, jonka tunnen. Siinä autisti Iris seuraa hautajaisia. On kahdenlaisia vieraita: läpinäkyviä ja läpinäkymättömiä. Nämä eivät toisistaan mitään huomaa. Vainaja itse on niitten läpinäkyvien joukossa.
      Kannattaa se kirja lukea muutenkin. Maailma on paljon ihmeellisempi asia kuin kukaan meistä osaa aavistaakaan!

      Tuo Iris päätti silloin jäädä tähän meidän maailmaamme pysyvästi. Paljon oli vaikeuksia matkalla, mutta onnistui ja pystyi sitten auttamaan ihmisiä monissa asioissa.

      • Sinervä

        Minä olin kuollut, kuolin sairaalassa leikkauspöydälle kesken leikkauksen. Sydämeni ei enää lyönytj aivokäyränäytti suoraa. Samalla irtauduin ruumiistani, jota en itse tiedostanut, Seuraavan kerran koin olevani leikkaussalin oikella puolella jossain ylhäällä, leikkaus pöydän ympärillä oli lääkäreitä ja hoitajia kiireellisenä ja näin itseni makaavan leikkauspöydällä, kuulin, mitä he keskustelivat. Välillämme oli kuin lasinen seinä, ja ihmettelin, että he eivät nähneet minua. Ihmettelin myös, että näin helppoako kuolema on.
        Sitten lääkäri (Merikallio) totesi toisen kerran, "sydän on edelleen pydähtynyt, koetetaan antaa sinne suoraan adrenaliinia ja näin he ilmeisesti toimivat.

        Seuraavan kerran kun näin ja tajusin jotain, olin osastolla olkapäästä pään yli vedetyssä vaaleassa "tejtassa" happinaamari uun edessä ja käsisivarissani oli jotain letkuja, vieressäni istui sairaanhoitaja joka juoksi hakemaan lääkärin paikalle.
        Olin ollut unessa ja happilaitteessa kolme päivää. Muistan tuon tilanteen aina ja sen jälkeen en ole pelännyt kuolemaa. Olin silloin 28 vuotias, nyt 73,



        pirpana


      • Änyel

        Näin olen kokenut itsekkin..ruumis kuolee..sielu ei. Sanassa /Raamatussa puhutaan sielulle ja Hengelle. Nykyajan uskova jaarittelee Raamatun kertomuksia. Ne "jaaritukset" ovat roskaa. Suomalainen usko perustuu kieltoihin. .oli se Lutherin oppi.. lestadiolaisuus tai helluntalaisuus. Hyvä elämä..Jeesuksen mukaan ei ole vaikea! Hyvä elämä uskossa ei tarkoita kurjaa elämää. Jokainen joka edes yrittää elää Jeesuksen opetuksen mukaan on jo pelastunut. Mikään ei ole kiellettyä..mikään ei ole paha. .ellei siitä tule sinulle hallitseva.


      • Änyel
        Änyel kirjoitti:

        Näin olen kokenut itsekkin..ruumis kuolee..sielu ei. Sanassa /Raamatussa puhutaan sielulle ja Hengelle. Nykyajan uskova jaarittelee Raamatun kertomuksia. Ne "jaaritukset" ovat roskaa. Suomalainen usko perustuu kieltoihin. .oli se Lutherin oppi.. lestadiolaisuus tai helluntalaisuus. Hyvä elämä..Jeesuksen mukaan ei ole vaikea! Hyvä elämä uskossa ei tarkoita kurjaa elämää. Jokainen joka edes yrittää elää Jeesuksen opetuksen mukaan on jo pelastunut. Mikään ei ole kiellettyä..mikään ei ole paha. .ellei siitä tule sinulle hallitseva.

        Jokainen ihminen on arvokas Jumalalle!


      • Änyel
        Sinervä kirjoitti:

        Minä olin kuollut, kuolin sairaalassa leikkauspöydälle kesken leikkauksen. Sydämeni ei enää lyönytj aivokäyränäytti suoraa. Samalla irtauduin ruumiistani, jota en itse tiedostanut, Seuraavan kerran koin olevani leikkaussalin oikella puolella jossain ylhäällä, leikkaus pöydän ympärillä oli lääkäreitä ja hoitajia kiireellisenä ja näin itseni makaavan leikkauspöydällä, kuulin, mitä he keskustelivat. Välillämme oli kuin lasinen seinä, ja ihmettelin, että he eivät nähneet minua. Ihmettelin myös, että näin helppoako kuolema on.
        Sitten lääkäri (Merikallio) totesi toisen kerran, "sydän on edelleen pydähtynyt, koetetaan antaa sinne suoraan adrenaliinia ja näin he ilmeisesti toimivat.

        Seuraavan kerran kun näin ja tajusin jotain, olin osastolla olkapäästä pään yli vedetyssä vaaleassa "tejtassa" happinaamari uun edessä ja käsisivarissani oli jotain letkuja, vieressäni istui sairaanhoitaja joka juoksi hakemaan lääkärin paikalle.
        Olin ollut unessa ja happilaitteessa kolme päivää. Muistan tuon tilanteen aina ja sen jälkeen en ole pelännyt kuolemaa. Olin silloin 28 vuotias, nyt 73,



        pirpana

        Kiitos kun jaoit kokemuksesi!


      • Kaksikymmentäkolme
        Sinervä kirjoitti:

        Minä olin kuollut, kuolin sairaalassa leikkauspöydälle kesken leikkauksen. Sydämeni ei enää lyönytj aivokäyränäytti suoraa. Samalla irtauduin ruumiistani, jota en itse tiedostanut, Seuraavan kerran koin olevani leikkaussalin oikella puolella jossain ylhäällä, leikkaus pöydän ympärillä oli lääkäreitä ja hoitajia kiireellisenä ja näin itseni makaavan leikkauspöydällä, kuulin, mitä he keskustelivat. Välillämme oli kuin lasinen seinä, ja ihmettelin, että he eivät nähneet minua. Ihmettelin myös, että näin helppoako kuolema on.
        Sitten lääkäri (Merikallio) totesi toisen kerran, "sydän on edelleen pydähtynyt, koetetaan antaa sinne suoraan adrenaliinia ja näin he ilmeisesti toimivat.

        Seuraavan kerran kun näin ja tajusin jotain, olin osastolla olkapäästä pään yli vedetyssä vaaleassa "tejtassa" happinaamari uun edessä ja käsisivarissani oli jotain letkuja, vieressäni istui sairaanhoitaja joka juoksi hakemaan lääkärin paikalle.
        Olin ollut unessa ja happilaitteessa kolme päivää. Muistan tuon tilanteen aina ja sen jälkeen en ole pelännyt kuolemaa. Olin silloin 28 vuotias, nyt 73,



        pirpana

        Jäi autonalle 21 vuoden iässä. jalkamurtu ,päänilöin, isojaruhjemustelmia. Kello 16,00 aikaan ,sitten sairaalaan ja hoitoannettiin ,yön nukuin ,antoivat luvan nousta ylös, naisena meni tietysti WC:hn. sinne jäin . en muistamuuta kuin sanoin jollekki (Hoitaja) antakaa minun mennä mulla onhyväolla.


    • Pellesi

      Kirjat ovat kirjoja. Kukaan ei ole pystynyt todistamaan mitä kuoleman jälkeen on.

      Maailma on täynnä erillaisia kirjoja ja väittämiä. Todisteet vain puuttuvat.

      • Todiste

        Todiste on ihminen itse, sillä kukin todistaa itselleen.


      • ,j,
        Todiste kirjoitti:

        Todiste on ihminen itse, sillä kukin todistaa itselleen.

        Eli jos uskon, että puhelinlasku on viesti marsista, niin onko se silloin sitä? Onko minun totuuteni silloin yhtä hyvä kuin muidenkin? Eikä hitossa ole.


      • Änyel
        ,j, kirjoitti:

        Eli jos uskon, että puhelinlasku on viesti marsista, niin onko se silloin sitä? Onko minun totuuteni silloin yhtä hyvä kuin muidenkin? Eikä hitossa ole.

        Aika hyvä.. tosin..voisin soittaa sulle piipaat. Onko raamattu verrannollinen sun puhelin laskuun? Tajuatko edes mitä puhut/sanot. Mietin..Miksi edes yrittää. Väsyttää jo valmiiksi. Ei minun pelastuminen ole kiinni siitä. .Uskotko sinä vai et. Ei! Minä luovutan.. mutta rukoilet puolestasi ja kanssasi.


      • Änyel

        Olet oikeassa.. pisteet sulle!! Öö.. saattaa olla että minä olen vain onneton ihminen. Ehkä sun pitäs kuulla jotain isompaa auktoriteettiä!? Kuule.. mie oon kai menettänyt uskoni.. oon se. Kun Jumala kylvi sanansa. .Osa meni minne meni.. miun kohdalla .. maailman murheet ja huoli teki minusta Jumalan silmissä hedelmättömän. Sieluni on kuollut.


    • LoL

      Voi lol ei ihmisellä ole mitään sielua . Koko ihmisen toiminta perustuu sähkö impulseihin aivoissa ,jos et sitä tiennyt ni lol. Eli ei ole olemassakaan sellaista asiaa kuin sielu.

      • .k.

        Olet todennäköisesti paljon oikeammassa kuin nämä sieluun uskovat sekoboltsit.


      • Änyel

        Kuule. Nyt on jo tiedemiehiä..sydän lääkäreitä jotka ovat vakuuttuneita siitä että elämä jatkuu kun ruumis on kuollut.En tiedä minkä ikäinen olet..Ainoa minkä tiedän ...käytyäni. .Kuollessani. ihminen voi tehdä suuria syntejä..Kuitenkin hän pelastuu. Yksi asia minkä opin oli se.."kieltäminen" Jeesuksen kieltäminen..Jumalan kieltäminen..kaikki joilla oli usko johonkin ylempään pelastuvat Krisna. .buddhalaisuus. .tao..Hindu. . Mikä tahansa usko joka saa heissä aikaan paremman ihmisen. Siellä missä kävin kun kuolin..ei ollut yhtään ateistia. . Siksi että ateisti kieltää hengen kuoleman jälkeen. Ateisti kuollessaan löytää vain sen mistä on tässä ajassa puhunut.." hauta jossa madot syövät" ja pelkkää pimeää..musta pimeä loputon yö.


      • Änyel

        Tiede tietää jo enemmän kuin sinä. Tietoisuus säilyy kun ihminen on kuollut. Keho on kuollut..sydän ei lyö.. aivosähkö käyrä näyttää viivaa..yhä useampi tiedemies /lääkäri myöntää että elämää on vielä kun elin on kuollut. Mutta sinähän oletkin takapajulan Jussi. .alkoholisti. .tyhmä jo syntyessä . Etkä taatusti usko että olisi jokin sinun "älyäsi" suurempi. Mutta kun on!!!


      • Änyel

        Kiitos sinulle.. en tiedä elän kö kun kuolen..Sinä et kuitenkaan elä. Katsos. .Kun kuolet.. ja huomaat olevasi elossa.. on jo myöhäistä.. Olet kuollut ja kuolleeksi jäät. Vai Luuletko? Kerron sinulle.. Jumala on aurinko..mutta ei sinulle..sinäkin elät..iankaikkisesti. .ilman "aurinkoa " tajuat kun kuolet..helvetti on ero Luojasta!


    • 1234 ocv

      "todennäköisesti"!?

      • .k.

        Niin. Enpä usko, että kenestäkään on puhumaan asiasta varmuudella. Paitsi uskovaisista, jotka ovat ajattelukyvyttömiä sekopäitä.


      • Änyel

        Olenko ajattelu kyvytön sekopää? Koska olen uskova. Taitaa olla toisinpäin. Voisin palkata sinut kokeeseeni. .jos haluat..Meillä Tampereen yliopistossa olisi käyttöä sinunlaisillesi apinoille. Laita yhteys tietosi..jos läpäiset testit..saatamme valita sinut.


      • Änyel
        .k. kirjoitti:

        Niin. Enpä usko, että kenestäkään on puhumaan asiasta varmuudella. Paitsi uskovaisista, jotka ovat ajattelukyvyttömiä sekopäitä.

        Ajattelukyvyttömiä sekopäitä. Kiitos. Olen biologian professori.. tutkin elämää. . Amatsonin apinoita tutkiessani huomasin että homo sapiens alkaa taantua. .huomioni kiinnittyi apinoiden suhtautumisessa toisiinsa. He kykenivät tuntemaan empatiaa toisiansa kohtaan. Yksi yksilö oli saanut vamman.. raaja oli halvautunut. Normaalisti ..ennen.. yksilö tapettsisiin.. tai hän joutuisi yhdyskunnan ulkopuolelle. Empatia. . Muut yksilöt alkoivatkin puolustaa heikompaa. Ihmiset tekevät nyt juuri päin vastoin. En halua elää ihmis kunnassa joka ei piittaa toisesta saman suvun .... Menköön. . Oppini hukkaan. . Olen tiede nainen. .Näin Jumalan. . HÄN ON RAKKAUS.


    • kuolematon sielu

      kariskkopuu tehtiin ennenvanhaa kalmistoon. Puusta oli karsittu oksat ja sielun oli sitten sitä ruotoa pitkin hyvä singahtaa taivaaseen.
      Oli sellainen uskomus että sielu on maanpäällä noin kolmekymmentä päivää kuolemasta.

    • pilli-piipari1

      kyllä teille, jotka ette usko kuoleman jälkeiseen elämään on sitten iso yllätys edessä, kunhan teidän ruumis lakkaa toimimasta, kun menettekin suoraan kaikki valtiaan eteen kuulemaan tuomiotanne henkenä.

      • kuolematon sielu

        älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.
        Koskee myös sinun valtiastasi.


      • Änyel
        kuolematon sielu kirjoitti:

        älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.
        Koskee myös sinun valtiastasi.

        Ei Hän tuominnut..enkä minäkään. Kivasti löysit tuon..mihin et edes usko. Mitä hän sanoi pitää paikkansa..Ylläri odottaa..


    • velho3

      Elämä on kuolematonta, se ei ole koskaan syntynyt, joten se ei möskään koskaan kuole, se tulee meihin syntymässä ja poisttuu kuolemassa.
      Sielu on taas sitten aivan toinen juttu, se on kehityksen kautta materiasta syntyisin
      Tuo sielu ego on sytynyt ihmisen tekemien väärien valintojen mukaan, ja on aikaa ja ainetta
      Syyn ja seurauksen lain mukaan se ei voi päättyä kuolemassa
      vaan jatkaa niinkauan kuin noita syitä ja seurauksia syntyy

      Se on ihmisen kaiken kärsimyksen syy ja lähde, ja se voi päättyä vain ns, psykologisessa kuolemassa, ja vapautuu kaikesta kärsimyksestä ja tuskasta

    • mmmmmm2

      Muutama sekunti ennen kuin isäni lakkasi hengittämästä jokin, niinkuin pieni palaneen paperin pala tai hedelmäkärpänen lensi ohitseni hipaisten poskeani ja katosi.Paikalla oli myös siskoni, joka ei tätä nähnyt, sillä hän nukkui. Pieni hetki tuon jälkeen (muutama sekunti, jonka aikana ehdin ihmetellä, että mistäs tuo tuli ja ei kai se vaan ollut isäni sielu) isäni lakkasi yllättäin hengittämästä, yritti vielä muutaman kerran heikosti vetää henkeä ja oli poissa. Sanon yllättäin, sillä olin juuri ollut aikeissa (aamulla klo 6) laittaa viestiä puhelimella, ettei isä tänä yönä kuollutkaan vaan hengittää tuossa rauhallisesti. Olimme olleet huoneessa jo monta päivää, eikä siellä ollut näkynyt mitään hedelmäkärpäsiä.

      • Sielunen

        Katsokaa elokuva Avatar. Siellä näytetään kauniisti, miten sielut leijailee.


      • Valo olento
        Sielunen kirjoitti:

        Katsokaa elokuva Avatar. Siellä näytetään kauniisti, miten sielut leijailee.

        Myös Tähtiportti sarjan jaksossa: Äidillinen vaisto, kuvailtiin sielua kauniina valo-olentona, joka leijailee ja jota eivät mitkään fyysiset esteet rajoita.
        Erittäin kaunis ja koskettava jakso.


      • kokija
        Valo olento kirjoitti:

        Myös Tähtiportti sarjan jaksossa: Äidillinen vaisto, kuvailtiin sielua kauniina valo-olentona, joka leijailee ja jota eivät mitkään fyysiset esteet rajoita.
        Erittäin kaunis ja koskettava jakso.

        Aiemmin hehkutetun Matrixin ohi meni nyt Avatar3D 3D-telkkarilla katsottuna. Matrix oli tummasävyinen, Avatar on valoisampi. Lähemmin koskettava. Avatar kertoo suoremmin ikiaikaisia itsestäänselvyyksiä. Näitä mm.
        * ihminen on sielu eli suomeksi tietoisuus (ei että ihmisessä on tietoisuus, vaan ihminen on tietoisuus)
        * tietoisuus jää. Avatarissa kuvattu Puun siemeninä, kuin valomeduusoita ilmassa.
        * kuollessa tietoisuus kulkee Eywan silmän läpi ja palaa takaisin jos on tarve (Eywan silmä on singulariteetti eli ns. kausaalimaailma)
        * historia on luettavissa tietoisuuden avulla
        * kurkun avulla voi kommunikoida etänä toisen kanssa
        * yhteys elolliseen on olemassa langan kautta (oikeassa elämässä teknisesti ottaen nimeltään antahkarana)
        * Avatarin heimo tarkkaan ottaen puhuu: "näen sinuun" (ei: näen sinut, vaan: "näen sinuun")
        * kun ihminen "kuolee" kesämaassa, hän herää fyysiseen kehoon tai korkeammassa "maassa". Tapahtuma kuvattu leffassa lähes täsmälleen oikein.
        * muitakin teknisiä yksityiskohtia löytyy, joilla oikea vastine oikeassa elämässä. Mm. se, että olemme yhteydessä kuolleisiin, jos ajattelemme heitä. Ajatusyhteys luo sillan, jonka avulla kuollut voi matkata uniimme tai me heidän elämäänsä. Jos ei ole ajatus- ja tunneyhteyttä, ei voi tavata kuolleita. Tätä voi myös käyttää suojana.

        Kokonaisuudessaan upea tekele ja infomäärältään ällistyttävä. Käsikirjoittajan on täytynyt tuntea monia oleellisia seikkoja tai vaihtoehtoisesti on tutustunut mytologisiin perinteisiin ja pyhiin kirjoihin laajalti.


      • Hihhulli

        "Kurja se sielu joka riippuvainen ruumiista, ja yhtä kurja on se ruumis, joka riippuu kaikessa toiminnassaan vain sielunsa tunteissa."(Tuomaan Apokryfi)."Etsikäätte siis LOGOSTA, jolla saatte sielullennekin sen järkiolennon ohjaimiin, joka on Jumala."(Agisonin Apokryhvi). "Jos pystytte tuntemaan monia fiiliksiä, kuinka kohta muistatte tai edes muistutatte ALKUPERÄISTÄ itseänne?". Jos fiiliksenne on helppo, olitte laiskureita, eläinten kaltaisia, ja jos vaikea, kykenitte tekemään ihmeitä."


      • Änyel

        Hoh..hoijaa.. Ota lääkkeet ennenkuin tulee pii..paa..pii..paa


      • gotenh
        Hihhulli kirjoitti:

        "Kurja se sielu joka riippuvainen ruumiista, ja yhtä kurja on se ruumis, joka riippuu kaikessa toiminnassaan vain sielunsa tunteissa."(Tuomaan Apokryfi)."Etsikäätte siis LOGOSTA, jolla saatte sielullennekin sen järkiolennon ohjaimiin, joka on Jumala."(Agisonin Apokryhvi). "Jos pystytte tuntemaan monia fiiliksiä, kuinka kohta muistatte tai edes muistutatte ALKUPERÄISTÄ itseänne?". Jos fiiliksenne on helppo, olitte laiskureita, eläinten kaltaisia, ja jos vaikea, kykenitte tekemään ihmeitä."

        Tuo on kiintoisa näkemys. Ne jotka etsii vahvoja tuntemuksia, eivät kovinkaan helposti muista. Miksi? Koska riittävä muisti syntyy aikaisintaan mentaalitasolla. Se ei ole välttämättä siellä kosmisen alkuperän muistaminen, vaan eri ruumiillistumien ja persoonien muistamista. Jopa miljoonia vuosia takaperin.

        Kosmisen alkuperän muistaminen on mentaalimaailmasta seuraavassa maailmassa, jota sanotaan buddhiseksi elämäksi. Buddhinen elämä on ääretöntä, kun mentaalinen elämä on äärellistä.

        Tosin, ei pidä olla kuitenkaan täysin kuiva ja elämätön, sillä mentaalitaso varsinkin täynnä hehkuvaa elämää, mutta ei ole kiinni kuitenkaan tunteissa.

        Tunteet (astraalitaso) tulevat kasvimaailmasta. Tunteiden maailma on kasveista kehittynyttä ja hienontunutta "kasviälyä". Siksi tulee päästä eläimen (fyysinen keho) ja kasvien (astraalitaso) yläpuolelle.


    • Sitruunodja

      Mä en tajua niitä, jotka väittää, et kuoleman jälkeen ei ole mitään.
      Eikö jo ajatus siitä, ettei kaikki pääty kuolemaan ja kuoleman jälkeen on jotain paljon parempaa ole mukavampi, kuin, että kuoleman jälkeen ei olisi mitään.
      Jos kuoleman jälkeen ei olisi mitään, niin paljon masentavammaksi se elämän tekisi, kun kuolema on seuraavana päivänä taas lähempänä.

      Ajatelkaa tätä maailmankaikkeutta, valtavaa avaruutta ja sen uskomatonta kauneutta.
      Kyllä avaruudella täytyy olla joku osa tuonpuoleisessa elämässä.
      Moniko ajattelee avaruuden kauneutta katsellessaan, että jos tuonpuoleisessa elämässä pääsisi liikkumaan tuolla suunnattoman laajassa universumissa ajatuksen nopeudella, ainakin tähtitieteestä kiinnostuneet ajattelevat näin.
      Universumissa riittäisi tutkimista, miljardeja tähtiä, miljoonia galakseja ja triljoonittain erilaisia taivaan kappaleita.

      • Kalju_Pitkätukka

        "Eikö jo ajatus siitä, ettei kaikki pääty kuolemaan ja kuoleman jälkeen on jotain paljon parempaa ole mukavampi, kuin, että kuoleman jälkeen ei olisi mitään."

        Ehkä, mutta maailma on mitä se on, ei sitä, mitä haluaisimme sen olevan.
        Pohdiskeltuani vuosia uskonasioita, käännyin sille kannalle, että tuonpuoleista ei ole.

        "Jos kuoleman jälkeen ei olisi mitään, niin paljon masentavammaksi se elämän tekisi, kun kuolema on seuraavana päivänä taas lähempänä."

        Ehkä, ehkä ei.
        Tällä hetkellä tuo ajatus ei tunnu yhtään sen masentavammalta.
        Moni uskovainenkin on ahdistunut kuolemanjälkeisestä tilasta, minne päätyy.
        Ja ei elämästä luopuminen ole helppoa, vaikka uskoisi taivaaseen pääsevänsäkin.
        Uskovaistenkin hautajaisissa itketään.

        "Ajatelkaa tätä maailmankaikkeutta, valtavaa avaruutta ja sen uskomatonta kauneutta."

        Toistuvasti, ja se tuottaa minulle paljon iloa ja lohtua.

        "Kyllä avaruudella täytyy olla joku osa tuonpuoleisessa elämässä."

        Miksi pitäisi?

        "Moniko ajattelee avaruuden kauneutta katsellessaan, että jos tuonpuoleisessa elämässä pääsisi liikkumaan tuolla suunnattoman laajassa universumissa ajatuksen nopeudella, ainakin tähtitieteestä kiinnostuneet ajattelevat näin."

        Hauska ajatus, jolla mm. Arto Paasilinna on herkutellut kirjassaan "Herranen aika", mutta miksi olettaa sellainen mahdolliseksi?
        Olisihan se hauskaa vaikka lentää nytkin kädet siipinä, mutta kun ei vain ole mahdollista.

        "Universumissa riittäisi tutkimista, miljardeja tähtiä, miljoonia galakseja ja triljoonittain erilaisia taivaan kappaleita."

        Niinpä, ja ainoa tilaisuus niihin perehtymiseen on tämä elämä, kun aivomme voivat näitä asioita käsitellä.

        Kun aivosolut sammuvat, sammuu sielukin, näin uskon.
        Mielestäni kaikki kelvolliset todisteet viittaavat siihen, että sielu on yhtä kuin aivotoiminta ja siten riippuvainen aivosoluista ja niiden välisistä kontakteista.

        NDE ja OBE kokemuksia monet väittävät todisteeksi muusta, mutta ei ole pitävästi osoitettu, että nuo kokemukset syntyisivät nimenomaan aivotoiminnan ollessa lakanneena eikä aivojen sammuessa ja herätessä.

        Hupsis, vastasinpa aika vanhaan viestiin, tuossa oli tuoreena joku evankeliointijulistus, mutta tulipahan vastapainoa sille :-)


      • Ilman-ennakkokäsityksiä

        ”Ehkä, mutta maailma on mitä se on, ei sitä, mitä haluaisimme sen olevan.”
        Aivan.
        ”Pohdiskeltuani vuosia uskonasioita, käännyin sille kannalle, että tuonpuoleista ei ole.”
        Asian voi lyödä lukkoon mielessään eräänlaisena ”näin olen päättänyt asian olevan”-uskonratkaisuna tavalla tai toisella.
        ”Moni uskovainenkin on ahdistunut kuolemanjälkeisestä tilasta, minne päätyy.”
        Ei nuo asiat niin uskontosidonnaisia olekaan, kuin moni ajattelee. Oikeastaan ne eivät ole lainkaan sidottuja uskontoon. Uskontojen ”kansanversioissa” on paljon käsityksiä, jotka eivät varmaankaan pidä paikkaansa ainakaan päätellen siitä, mitä kuolemassa käyneet ja myös noiden uskontojen varsinaiset opettajat ovat sanoneet. Eräs esimerkki sellaisesta on käsitys päätymisestä tämän nykyisen elämän seurauksena johonkin ikuiseen loppusijoituspaikkaan, joka voi olla luonteeltaan myös tavattoman huono. Ei ihme jos sellainen ahdistaa, ja sellainen mahdollisuus kuulostaa niin käsittämättömän epäoikeudenmukaiselta ja tyranniselta, että ajattelevassa ja tuntevassa ihmisessä se voi synnyttää käsityksen ja tahdonratkaisun, että mikään, mitä uskonnossa sanotaan, ei ole totta.
        ”Kun aivosolut sammuvat, sammuu sielukin, näin uskon.”
        Ansiosi on, että sanot uskoasi reilusti uskoksi.
        ”Mielestäni kaikki kelvolliset todisteet viittaavat siihen, että sielu on yhtä kuin aivotoiminta ja siten riippuvainen aivosoluista ja niiden välisistä kontakteista. NDE ja OBE kokemuksia monet väittävät todisteeksi muusta, mutta ei ole pitävästi osoitettu, että nuo kokemukset syntyisivät nimenomaan aivotoiminnan ollessa lakanneena eikä aivojen sammuessa ja herätessä.”
        Tämä heijastaa kuitenkin enemmän vain sitä, miten olet päättänyt asiaa katsella. Joka ilman kielteistä ennakkopäätöstä todella käy sitä olemassaolevaa mittavaa NDE-aineistoa läpi, katsellessaan juuri niihin sisältyvien tapahtumien oikeiden kuvausten ajoitusta, päätyy toiseen ratkaisuun. Ei ole olemassa mitään fyysisten aistikanavien toimintaan pohjautuvaa tapaa, jolla henkilö voisi saada tietoa tapahtumista aivojen sammumisen ja heräämisen väliseltä ajalta.


      • Änyel

        Tiedätkö.. Tuo mitä kerrot.. sinetöi kohtalosi. Ehkä surullisinta on se että kerrot ajatelleesi tätä kaikkea. Pyydän..Mieti uudelleen. Rukoile. . Sanon tämän vakavissani. Kai voit edes kerran rukoilla johdatusta ja sitten odottaa vastaako Hän.sinun valinta.


    • janne 99:llle
      Ei voi nähdä,se on sen maaima jota silmin ei voi nähdä täällä.
      Nousee kun maalinen maja on purettu,sielu erkaee ruumiista,paikka on sitten sen mukaa mitä on tehnyt eläesään,tai jättänyt tekemättä.
      Näin ymmärrän sanan valossa.

    • anonyymikkona

      jeesus-jumalanpoika-tiesi,etteilasarus,jonka-hänherätti-kuolleistajohann.evank.11.39-47ollut-taivaassa,koska-maanpäällinenylösnousemus-oliennustettu-jojesajan26.19.lisäksijeesus-jumalanpoikatiesi,ettei-raamattuopeta-kuolematonta-sieluoppia,saarnaaja9.5,10.tuo-vastoinraamatun-opetuksia-opetettu-sielunkuolemattomuus-oppi-saialkunsa300-luvullaya.,nikean-kirkolliskokouksissa.muutta-suurenmoisenahuipennoksena-raamatussa,jonka-jumalajokaeivoivalehdella,2.timot.3.16-titukselle1.2on-henkeyttänyt-mainitseesen-viimeisessä-profetiassa,joh.ilmestys21.3,4-katso.-jumalan-telttaon-ihmisten-luona..jaheovat-hänenkansojaan..kiitos-kaikille.

    • sieluntutkija

      sielu on pieru ja tietenkin se irtoaa suolen löystyessä kuoleman hetkellä. aikansa se leijuu huoneessa ruumiin yllä ja häipyy sitten ilmanvaihdon kautta ulos. jos rakennuksessa on koneellinen ilmanvaihto, niin talvisaikaan sielusta otetaan lämpö talteen ja palautetaan huoneistoon, osa pierun, siis sielun kiinteistä aineista jää ilmanvaihtokojeen sudattimiin. Kesäaikaan lämmön talteen otossa on yleensä ohitus päällä (kesäasento) ja sielu pääsee sellaisenaan ulkoilmaan.

      • Änyel

        Kuule.. kerrot juuri oman sielusi tilan. Haisee..pahalta haiseekin! Yh!! Yök olen ollut monin tavoin läsnä kuoleman käydessä. Öhgh..yö.k.. hyi.. mätänee jo nyt..sielusikin haisee jo. Yök!


    • Hihhuuli

      Sieluhan se oli se kuolevaisin osa meitä? Eikä kaikkien fiilis muutu paljonkin elämän aikana? Syöt kerran myrkyn tai huumeen ja fiiliksesi on sen jälkeen ehkä hetken hekumaa, ja paljon käytettynä sitten myöhemmin paskana sairauksien takia, loppuelämän ajan. Ja Jeesus varoitti, että "vaikka voittaisit koko maailman, tämän elämäsi aikana, mutta jos saisit ikuisen turmion sielullesi, mitä hyötyä siitä sinullekaan olisi." Minun sieluni on melko outo kulkija maan päällä, en ole nähnyt kuin parin muun ihmisen sielun sydämessäni, ja kohta olen taas kiinni omassa tunteessani, joka on aivan sama kuin 0-5 vuotiaana vieläkin. Joskus ala-asteella, oli jotakin koulukiusaajien tuottamaa tuskaa ja kipua, fiilareissa, nykyään ei sitäkään. Sydämeni ei ole ahdas, siellä olisi tilaa, muillekin, mutta enpä tiedä mitään siitä, miten sydämensa voisi avata, ja jos sinne heti joku "perkele", synkkine synteineen ryntäisi, niin eipä siitäkään minulla ainakaan mitään hyötyä.... Teoriassa silti Jeesuksen sinne päästin, jo kuusivuotiaana, siksi Rauhan fiilis kai se päällimmäinen tunne, toisinaan mulla pikkuilostuksia ja lyhyitä vihanpuuskia, joskus sydänalasta pientä ylpeää paisutusta, jos voittaa jonkun jossakin, esim pelissä, tai koulusta tulee hyviä arvosanoja, mutta en koe usein ikävää, en koe usein surua, en koe kateutta, nuo fiilikset mulla harvinaisia. Pelkoa joskus on, vihaakin ja päinvastoin, rohkeuden hetkiäkin silloin tällöin, mutta rakkauden ja rakastumisen kokemukset jääneet vailinaiseksi, vailla naista usein olen. En liene siis Isä ainkaan vielä, koska rakkaudesta tiedän, että se on pahimmillaan sydämelle raastavaa ja tyhjyyttäkin, kun kaiken joutuu antamaan lapsilleen, fiilarinsa, rahansa, aikansa yms....

      • Hihhuuli

        Eli tarkoitus on sanoa, että fiiliksesi on kuoleman jälkeen sen mukainen, mikä on uusi ruumiisi, eikö sielu ole vain kuin sydämesi verenpaine tai sen kolesterooliarvo? Ja mitä hermostosi kokee? "Kaiken elävän sielu on veressä"(Mooses)


      • Änyel

        Kuulostaa siltä että olet ihminen. Sielu on sama kuin ajatuksemme. .tahto tehdä hyvää tai pahaa. .tai..omatunto.. kolkuttaako se kun olet tehnyt väärin? Veri on Jeesuksen rakkaus ihmistä kohtaan.oletko helluntalainen? Jeesus toi ja syvensi yhden ainoan käskyn! Hän sanoi "Rakastakaa toisianne ja antakaa anteeksi!" Peskää toistenne "jalat".! Haluan pestä jalkasi! Saanko?


    • Änyel

      Haluan pestä Jalkanne. Saanko?

    • Änyel

      Sielu nousi jo kauan ennen hautaustoimisto.

    • a-no

      Mikäli on uskomista Oriveden Kenkätehdasta Suomen Talvisodassa, niin välittömästi isänmaan sankarimiehet lähtevät avaruuteen: https://www.youtube.com/watch?v=vpzyzZChpTs

      Itse olen sitä mieltä, että tuo sielu jää maahan tai palaa tulessa, riippuen tuon sielun käsittelytavasta.

      • Änyel

        Kuule.. se oli Juupajoen kenkä tehdas.. tai korkea kosken kenkä tehdas.. rukoilen sinunkin sielusi puolesta.


      • Änyel

        Tästä näen nyt näyn...


      • Änyel
        Änyel kirjoitti:

        Tästä näen nyt näyn...

        Juup joki.


      • Anyel

        Olet oikeassa.. sielu vastaa teoistaan. Oliko se juup jok. Tähän kuntaan tuli köyhä suku.. Karjalast. . Myllyy pyöritti.. juna asema. .kauppa vieres..selkeästi näen..kaik kuoli jo ... kyllä.. jùpa jok. Uskovia joka lähtöön. . Tämä mies.. punapiä. . On profeetta. Miten mie tän tiedän. ..mie tiiän.. se on mulle ilimotettu. Aseman liki.. mie meen. Ja uotan onko se teiltä pois?


      • Änyel

        Kenkätehdas on Juupajoen korkea Koskela. Ei Orivedellä!


      • a-no

        Näetkö kuun 13. päivä aina näitä? Siellä oli iso kenkätehdas Juupajoella.


    • Fhjkklll

      Sielu irtoaa heti kuollessa...

    • Änyel

      Sielu on jo noussut. Joskus.. sielu jää hetkeksi. .sielu jää kahdesta syystä. . Ei suostu lähtemään/usko olevansa kuollut. Et itse irrota kuollutta/ päästä häntä lähtemään.

    • Änyel

      Mitä luulet? Sanoit jo itsekkin.. sielu on jo mennyt.. "vainaja: "pidetään" . Älä pidä..ellet halua että. .mm

    • Änyel

      Selasin kaiken eteen päin

      Paljon tekstiä..surullista

    • Änuel

      En minä pääse taivaaseen. Miksikö? Olen rikkonut jokaista käskyä vastaan..jo ennenkuin tiesin..

    • Änyel

      Mitä sinä välität! ? Huolehdi vain omastasi. .sielusi ..Kiitos. . Sorry.. ei tullutkaan

    • Änyel

      Hmmm.. your soul .. is ...

    • gotenh

      Sielu nousee iloisempiin sfääreihin kun kuuntelee tätä musiikkia. Tässä on nostetta. Kohottakaamme tietoisuutemme Jumalan puoleen. Ääretön kaikkialla oleva Suuri Henki, joka on Laotsen Tao, Dao ja kristittyjen esoteerinen Jumala. Sufilaistenkin Jumala ja buddhalaisten "mielen perimmäinen luonto".

      Ottakaa Pyhä Henki vastaan, nyt sitä saa!
      https://www.youtube.com/watch?v=RRr_QyJ_cyU

    • Kukapase

      Mihinkä se nyt sit nousis?
      Vai nouseeko ollenkaan?
      Vai onko tämä vain illuusiota?
      Vai voisiko olla että sielu on kuolematon ja kun keho lopettaa tomimisen niin sielu muistaa mikä se oikeasti on?

    • Joshualta

      Joshuaa kanavoinut Pamela Kribbe
      englannista suomentanut Tapio Närhi

      Hyvät ystävät, rakkaat valon enkelit, minä tervehdin teitä kaikkia.

      Kristus-energian sydämestä minä, Joshua ojennan käteni ja lausun tervehdykseni teille.

      Rakastettu enkeli, tiedä se, että sinua vaalitaan. Tiedä, että sinua rakastetaan ehdoitta jopa nyt asustaessasi lihaa ja verta olevassa, kuolevaisessa kehossa. Vaikka elätkin tämän väliaikaisen kodin rajallisuudessa, olet yhä osa Jumalaa, sitä Kotia, johon kaipaat niin kovasti. Et ole koskaan aidosti lähtenyt Kotoa, mutta silti et tunnista sitä ikuista liekkiä, joka aina palaa olemuksessasi. Ota yhteys siihen valoon tällä hetkellä, vaali itseäsi, tunnista kuka olet. Valo palaa sisimmässäsi niin kauniina ja puhtaana. Miksi olet edes epäillyt sitä?

      Tänään puhumme kuolemisesta. Kuolemaan liittyy paljon pelkoja. Pelkoa tuhoutumisesta, pelkoa unohduksiin jäämisestä, pelkoa kuolemaan liitettyyn suureen ja mustaan reikään joutumisesta. Kuten niin usein käy täällä maallisessa ulottuvuudessa, sinä pyrit kääntämään asiat päälaelleen ja esittämään ne täsmälleen päinvastoin kuin mitä ne todellisuudessa ovat. Todellisuudessa kuolema on vapautus, kotiinpaluu, muistuma siitä, kuka todella olet.

      Kun kuolema saapuu, sinä palaat vaivattomasti luonnolliseen olemisen tilaasi. Tietoisuutesi sekoittuu valon liekkiin, joka on aito identiteettisi. Maalliset taakat nostetaan pois harteiltasi. Fyysisessä kehossa asustaminen asettaa sinulle rajoituksia. On totta, että valitsit sukelluksen tähän rajoitusten tilaan tarjolla olevien kokemusmahdollisuuksien takia. Kuitenkin kyse on hurmion tuntemuksesta, kun palaat takaisin luonnolliseen, enkelimäiseen tilaasi. Sisimmässäsi oleva enkeli haluaa lentää ja olla vapaa, tutkia vapaasti lukuisia maailmoja, joista universumi koostuu. Tutkittavaa ja koettavaa on niin paljon. Kun olet syntynyt maalliseen kehoon, menetät enemmän tai vähemmän kosketuksen tähän enkelimäiseen vapauteen ja ilman rajoja olemisen tunteeseen.

      • gotenh

        Pamela kanavoi omaa näkemystään Jeesuksesta. Rehellisempää olisi kertoa kanavoivansa tuota näkemystä, minkä on muodostanut, tai Kristus-energioita. Lisäksi Jeesuksia oli kaksi, nasiirijeesus ja ben pandira 100 vuotta aiemmin. Muuten kyllä oikeansuuntaista tekstiä. Kuoleminen on mainio aihe. Eläminen on kuolemista. Tarkoittaa uudistumista.


      • gotenh

        Näkemykseni Jeesuksesta perustuu luonnonmuistista katsomiseen. Nasiirijeesus vaelsi todellakin Palestiinassa keisari Augustuksen aikaan, hän ei ole fiktio.


    • Mavaani

      Ei luoja tuomitse. Saat seuraavan elämän parhaalla mahdollisella tavalla jonka olet ansainnut ihan itse omilla valinnoillasi elämäsi aikana. Ja niin edelleen. Olen miettinyt mihin katoavat ne rakkaat jotka olivat rakkaita eletyn elämän aikana. Vihaa tunnemme useammin kuin rakkautta, mitä se rakkaus nyt sitten onkaan. Tarkkailemme enemmän sitä mitä muut tekevät, emme niinkään mitä itse teemme ja miksi teemme niin kuin teemme.

    • Mavaanii

      Ja vielä kärsivällisyydestä. Luoja jaksaa kyllä odottaa milloin sielu oppii, elämät kuluvat, taantumaa tapahtuu.

    • LIy

      Sielu voi irtautua ruumiista ennen kuin hengitys ja sydän ovat lopettaneet jo toimintansa.

    • skepmuukkonen

      Sielu on muinaisuskomus. Uskottiin, että ihminen on "kaksijakoinen"... sielu ja ruumis. Nyt kuitenkin tiedetään, että tietoisuus, jota siis sieluksi on kutsuttu, on fyysinen ilmiö. Ihmisen sisällä ei siis asustele mitään henkiolentoa tms. eikä siten ihmisen kuollessa tietoisuutesi lähde kehostasi. Se yksinkertaisesti lakkaa olemasta. Tähän voi heittää vaikka minkälaisia vastaväitteitä, mutta ne on kaikki tekosyitä, joiden perustana on kyvyttömyys hyväksyä rajallista ja ainutkertaista elämää.

      • Antipseudoskep

      • skepmuukkonen
        Antipseudoskep kirjoitti:

        Tähän toistuvaan, vailla minkäänlaista todistuspohjaa olevaan julistukseen on vastattu mm. täällä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14533221/sielua-ei-ole#comment-86963508

        Tähän toistuvaan, vailla minkäänlaista todistuspohjaa olevaan uskomukseen, jaksetaan kehitellä vailla todistuspohjaa olevia mahdollisimman uskottavalta kuulostavia kyseenalaistuksia tai eriävän tiedon, teorian jne. kieltämistä. Mitään sellaista ei ole esitetty, jota voi kutsua sanan varsinaisessa merkityksessä vastaukseksi.

        Mitään todisteita sielun olemassaolosta ei ole, joskaan ei voi satavarmasti todistaa sen olemattomuutta. Sama kuin yrität todistaa, että Jumala on myös pelkkä muinaisuskomus. Sen sijaan tiedemaailma on tehnyt havaintoja tietoisuuden yhteydestä aivoihin mm. sairauksien ja vammojen kautta. Tietoisuus muuttuu ja heikkenee riippuen siitä millaisesta tilanteesta on kyse. Jos meidän tietoisuus, sielu, olisi toisesta ulottuvuudesta tulevaa "toistaiseksi tuntematonta energiaa", niin se tuskin reagoi materiallisiin muutoksiin... ellei sitten usko esim. uskomukseen, että aivot on linkki kahden eri ulottuvuuden välillä.

        Missä sijaitsee, tai missä muodostuu, älykkyys, viisaus, päättelykyky, hahmotuskyky jne.? Miksi esim. joidenkin kovien huumeiden väärinkäyttäjillä, tai alkoholisteilla, älykkyyden, päättelykyvyn, hahmotuskyvyn jne. on todettu laskevan ajan myötä ja samassa yhteydessä voidaan todeta muutoksia aivoissa? Löytyykö tähän "vastaus" kvanttimaailmasta, raamatusta vai jostain muualta? Monen koulukunnan väittelijää ja teorisoijaa maailmasta löytyy, mutta dualismin löyhkä puskee läpi about kaikesta.

        Vaikenen heti, kun näen todisteita sielun olemassaolosta ja otan mielelläni vastaan tiedon, että elämä on paljon muutakin kuin lyhytkestoinen kärvistely.


      • Tässähän-näitä-alkuun
        skepmuukkonen kirjoitti:

        Tähän toistuvaan, vailla minkäänlaista todistuspohjaa olevaan uskomukseen, jaksetaan kehitellä vailla todistuspohjaa olevia mahdollisimman uskottavalta kuulostavia kyseenalaistuksia tai eriävän tiedon, teorian jne. kieltämistä. Mitään sellaista ei ole esitetty, jota voi kutsua sanan varsinaisessa merkityksessä vastaukseksi.

        Mitään todisteita sielun olemassaolosta ei ole, joskaan ei voi satavarmasti todistaa sen olemattomuutta. Sama kuin yrität todistaa, että Jumala on myös pelkkä muinaisuskomus. Sen sijaan tiedemaailma on tehnyt havaintoja tietoisuuden yhteydestä aivoihin mm. sairauksien ja vammojen kautta. Tietoisuus muuttuu ja heikkenee riippuen siitä millaisesta tilanteesta on kyse. Jos meidän tietoisuus, sielu, olisi toisesta ulottuvuudesta tulevaa "toistaiseksi tuntematonta energiaa", niin se tuskin reagoi materiallisiin muutoksiin... ellei sitten usko esim. uskomukseen, että aivot on linkki kahden eri ulottuvuuden välillä.

        Missä sijaitsee, tai missä muodostuu, älykkyys, viisaus, päättelykyky, hahmotuskyky jne.? Miksi esim. joidenkin kovien huumeiden väärinkäyttäjillä, tai alkoholisteilla, älykkyyden, päättelykyvyn, hahmotuskyvyn jne. on todettu laskevan ajan myötä ja samassa yhteydessä voidaan todeta muutoksia aivoissa? Löytyykö tähän "vastaus" kvanttimaailmasta, raamatusta vai jostain muualta? Monen koulukunnan väittelijää ja teorisoijaa maailmasta löytyy, mutta dualismin löyhkä puskee läpi about kaikesta.

        Vaikenen heti, kun näen todisteita sielun olemassaolosta ja otan mielelläni vastaan tiedon, että elämä on paljon muutakin kuin lyhytkestoinen kärvistely.

        Voit aloittaa tutustumalla näihin artikkeleihin:

        http://www.rense.com/general11/contin.htm

        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3399124/

        https://med.virginia.edu/perceptual-studies/wp-content/uploads/sites/267/2015/11/Do-Near-Death-Experiences-Provide-Evidence-for-Survival-of-Human-Personality.pdf

        http://www.horizonresearch.org/Uploads/medhypothesis.pdf

        https://www.researchgate.net/publication/226499070_Near-Death_and_Out-of-Body_Experiences_in_the_Blind_A_Study_of_Apparent_Eyeless_Vision

        http://www.pimvanlommel.nl/?scientific_publications

        Pari kirjaa, jotka sisältävät todelliseen tutkimukseen pohjautuvaa informaatiota:

        https://www.amazon.com/Erasing-Death-Science-Rewriting-Boundaries/dp/0062080601/ref=mt_hardcover?_encoding=UTF8&me=

        https://www.amazon.com/Self-Does-Not-Die-Experiences/dp/0997560800

        Tässä kirjassa on kuvattu yli 100 oikeaksi vahvistettua kuvausta NDE:n ajalta.

        Jotta asia tulisi elävämmäksi, on hyvä katsoa kirjoitetun tekstin lisäksi myös videoilta, millä tavoin kokijat ja lääkärit kertovat tapahtumista. Näissä videoissa on oikeaksi vahvistettuja kuvauksia tapahtumista ajalta, jolloin aivot ovat olleet poissa pelistä ja joissakin tapauksissa myös kaikki aistikanavat, ja silti havainnointi on ollut oikeaa ja oikeaksi vahvistettua.

        https://www.youtube.com/v/ZXqrEsCRars?version=3&start=465&end=774&autoplay=1

        https://www.youtube.com/watch?v=Odk2M0Zj3KU

        https://www.youtube.com/v/jTcHWz6UMZ8?version=3&start=626&autoplay=1

        https://www.youtube.com/v/ModwWtJiIJc?version=3&start=407&end=559&autoplay=1


      • skepmuukkonen
        Tässähän-näitä-alkuun kirjoitti:

        Voit aloittaa tutustumalla näihin artikkeleihin:

        http://www.rense.com/general11/contin.htm

        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3399124/

        https://med.virginia.edu/perceptual-studies/wp-content/uploads/sites/267/2015/11/Do-Near-Death-Experiences-Provide-Evidence-for-Survival-of-Human-Personality.pdf

        http://www.horizonresearch.org/Uploads/medhypothesis.pdf

        https://www.researchgate.net/publication/226499070_Near-Death_and_Out-of-Body_Experiences_in_the_Blind_A_Study_of_Apparent_Eyeless_Vision

        http://www.pimvanlommel.nl/?scientific_publications

        Pari kirjaa, jotka sisältävät todelliseen tutkimukseen pohjautuvaa informaatiota:

        https://www.amazon.com/Erasing-Death-Science-Rewriting-Boundaries/dp/0062080601/ref=mt_hardcover?_encoding=UTF8&me=

        https://www.amazon.com/Self-Does-Not-Die-Experiences/dp/0997560800

        Tässä kirjassa on kuvattu yli 100 oikeaksi vahvistettua kuvausta NDE:n ajalta.

        Jotta asia tulisi elävämmäksi, on hyvä katsoa kirjoitetun tekstin lisäksi myös videoilta, millä tavoin kokijat ja lääkärit kertovat tapahtumista. Näissä videoissa on oikeaksi vahvistettuja kuvauksia tapahtumista ajalta, jolloin aivot ovat olleet poissa pelistä ja joissakin tapauksissa myös kaikki aistikanavat, ja silti havainnointi on ollut oikeaa ja oikeaksi vahvistettua.

        https://www.youtube.com/v/ZXqrEsCRars?version=3&start=465&end=774&autoplay=1

        https://www.youtube.com/watch?v=Odk2M0Zj3KU

        https://www.youtube.com/v/jTcHWz6UMZ8?version=3&start=626&autoplay=1

        https://www.youtube.com/v/ModwWtJiIJc?version=3&start=407&end=559&autoplay=1

        Kyllä NDE on täysin todellinen ja luonnollinen ilmiö. Kun ihminen kuolee, eikä tiedosta enää ympäristöään, hän on yksin aivoihinsa tallennetun tiedon kanssa. Käytännössä ihmisen kuollessa hän uneksii niin kauan kun aivoissa on toimintaa. Todellisuudessa tämä tila ei ole vielä kuolema. Jos ihminen elvytetään ennen täydellistä kuolemaa, hän voi muistaa uneksimansa asiat. Hän on saattanut "käydä" helvetissä, tai "nähnyt" itsensä Jumalan, tai "nähnyt" kuolleita sukulaisiaan ja on voinut käydä keskusteluitakin heidän kanssaan. Kuitenkaan ihmisen "sielu" ei ole lähtenyt ruumistamihinkään. Tätä on NDE. Sama prosessi kuin nähdessä unia, mutta kokemuksena syvällisempi, jopa hämmentävä, lumoava tai painajainen.

        Olen katsellut tonnikaupalla NDE videoita, lukenut kokijoiden tarinoita, tieteellisiä tutkimuksia jne. NDE koetaan niin yliluonnolliseksi tapahtumaksi, että se menee useimmiten järjellisen ajattelun edelle ja kokija uskoo vakaasti olleensa jossain toisaalla. Samalla kun ihminen on elottomana esim. onnettomuuspaikalla tai leikkaussalissa ja esim. uneksii leijuvansa itsensä yläpuolella, hänen aivonsa saattaa edelleen rekisteröidä ääniä, vaikka päällisin puolin hänet todetaan kuolleeksi. Näistä voi jäädä selkeä muistijälki, ja sitten kun on toivuttu, kerrotaan kuinka on leijuttu itsensä yläpuolella tai seurattu vierestä ja kuultu mitä lääkärit/ensihoitajat tms. puhui ja mainitseekin oikeita tapahtumia. Kokija voi myös visualisoida kuulemansa ja myöhemmin kertoo nähneensä tapahtuman.

        Oletko itse käynyt läpi aineistoa, mitä tulee hauilla "NDE debunked", "NDE explained", "NDE delusion" jne? Kun aihetta tutkitaan myös ilman dualistista eksytystä, tutkimuksista ei tule scifiä eikä uskontoa.


      • Pseudoskepo-taas-asialla
        skepmuukkonen kirjoitti:

        Kyllä NDE on täysin todellinen ja luonnollinen ilmiö. Kun ihminen kuolee, eikä tiedosta enää ympäristöään, hän on yksin aivoihinsa tallennetun tiedon kanssa. Käytännössä ihmisen kuollessa hän uneksii niin kauan kun aivoissa on toimintaa. Todellisuudessa tämä tila ei ole vielä kuolema. Jos ihminen elvytetään ennen täydellistä kuolemaa, hän voi muistaa uneksimansa asiat. Hän on saattanut "käydä" helvetissä, tai "nähnyt" itsensä Jumalan, tai "nähnyt" kuolleita sukulaisiaan ja on voinut käydä keskusteluitakin heidän kanssaan. Kuitenkaan ihmisen "sielu" ei ole lähtenyt ruumistamihinkään. Tätä on NDE. Sama prosessi kuin nähdessä unia, mutta kokemuksena syvällisempi, jopa hämmentävä, lumoava tai painajainen.

        Olen katsellut tonnikaupalla NDE videoita, lukenut kokijoiden tarinoita, tieteellisiä tutkimuksia jne. NDE koetaan niin yliluonnolliseksi tapahtumaksi, että se menee useimmiten järjellisen ajattelun edelle ja kokija uskoo vakaasti olleensa jossain toisaalla. Samalla kun ihminen on elottomana esim. onnettomuuspaikalla tai leikkaussalissa ja esim. uneksii leijuvansa itsensä yläpuolella, hänen aivonsa saattaa edelleen rekisteröidä ääniä, vaikka päällisin puolin hänet todetaan kuolleeksi. Näistä voi jäädä selkeä muistijälki, ja sitten kun on toivuttu, kerrotaan kuinka on leijuttu itsensä yläpuolella tai seurattu vierestä ja kuultu mitä lääkärit/ensihoitajat tms. puhui ja mainitseekin oikeita tapahtumia. Kokija voi myös visualisoida kuulemansa ja myöhemmin kertoo nähneensä tapahtuman.

        Oletko itse käynyt läpi aineistoa, mitä tulee hauilla "NDE debunked", "NDE explained", "NDE delusion" jne? Kun aihetta tutkitaan myös ilman dualistista eksytystä, tutkimuksista ei tule scifiä eikä uskontoa.

        Yllämainitussa kirjassa https://www.amazon.com/Self-Does-Not-Die-Experiences/dp/0997560800 osui silmiin eräs lause:
        "A closed-minded pseudoskepticism is also a possible response to these cases. In the extreme, pseudoskeptics seek to fit the phenomenon into their existing paradigm by cherry-picking certain facts, dismissing others, and ignoring the rest. Indeed, when one’s mind is made up, any alternate explanation must be incorrect and the facts do not need to be considered."

        (Pseudo)skepmuukkosen teksti on täysin analysoitu edellisen lauseen avulla. Katsotaanpa:

        "Kun ihminen kuolee, eikä tiedosta enää ympäristöään, hän on yksin aivoihinsa tallennetun tiedon kanssa. Käytännössä ihmisen kuollessa hän uneksii niin kauan kun aivoissa on toimintaa."

        Tässä on jälleen "unohdettu" täysin, että aivotoiminta on noissa tapauksissa usein poissa pelistä ja lääketieteellinen mahdottomuus. Samoin on jälleen "unohdettu" se, että useissa tapauksissa aivotoiminnan ollessa poissa pelistä kokija tekee silti ruumiin ulkopuolisesta perspektiivistä tarkkoja ja riippumattomien lähteiden oikeaksi todistamia havaintoja ympäristöstään, mitä ei tietenkään mikään unennäkö selitä. (Ja unennäkö, visualisointi ja jopa normaalia paremmin toimivat muistitoiminnot ovat aivoparadigman itsensä puitteissa noissa olosuhteissa tietenkin täysin mahdottomia.)

        Eli vaikka yllä oli linkitetty juuri se, mitä pyydettiin, niin esitetyistä lupauksista huolimatta empiriaan ja todisteisiin pohjautumaton julistus ei kuitenkaan lakannut. Eipä ollut vaikeaa arvata.

        "Oletko itse käynyt läpi aineistoa, mitä tulee hauilla "NDE debunked", "NDE explained", "NDE delusion" jne?

        Olen tutustunut kyllä. Ne "debunkkaukset" ovat useimmiten aivan samaa tasoa kuin omakin äskeisesi. Niitä voidaan melko tyhjentävästi luonnehtia yllä esitetyllä pseudoskeptismiä kuvaavalla lauseella. Empirian ja todellisen tutkimuksen sijasta ne pohjautuvat vain ennakkoasenteille.

        "Kun aihetta tutkitaan myös ilman dualistista eksytystä, tutkimuksista ei tule scifiä eikä uskontoa."

        Nimenomaan oman uskontosi pohjaltahan sinä julistat, että nämä empiiriset havainnot eivät voi vastata todellisuutta. Käytät myös sanaa dualismi ikäänkuin jonkinlaisena reductio ad absurdum-argumenttina, mutta dualismi on vain sana. Ei näiden ilmiöiden tarvitse edes millään muotoa tarkoittaa jotakin substanssidualismia, jonka mukaan mieli ja materia ovat kaksi täysin erilaista toisistaan riippumatonta substanssia. Todellisuus ei lainkaan välitä uskonnollisluonteisista ennakkokäsityksistä ja metafyysisistä termeistä, vaan on sellainen kuin on. Jos tietoisuus irtoaa ruumiista ja jos yhä lisääntyvä datavuori selittyy ainoastaan sitä kautta, on yksi ja sama minkälaisella termillä sitä kuvataan tai mitä jotkin yksilöt kuvittelevat siihen ontologiseksi metafyysiseksi vaatimukseksi.

        Lauseesi olisi pitänyt kuulua: "Kun aihetta tutkitaan ilman minkäänlaisia ennakkokäsityksiä ja annetaan datan puhua puolestaan, tutkimuksista ei tule scifiä, uskontoa eikä eksytystä."


      • Anonyymi
        Pseudoskepo-taas-asialla kirjoitti:

        Yllämainitussa kirjassa https://www.amazon.com/Self-Does-Not-Die-Experiences/dp/0997560800 osui silmiin eräs lause:
        "A closed-minded pseudoskepticism is also a possible response to these cases. In the extreme, pseudoskeptics seek to fit the phenomenon into their existing paradigm by cherry-picking certain facts, dismissing others, and ignoring the rest. Indeed, when one’s mind is made up, any alternate explanation must be incorrect and the facts do not need to be considered."

        (Pseudo)skepmuukkosen teksti on täysin analysoitu edellisen lauseen avulla. Katsotaanpa:

        "Kun ihminen kuolee, eikä tiedosta enää ympäristöään, hän on yksin aivoihinsa tallennetun tiedon kanssa. Käytännössä ihmisen kuollessa hän uneksii niin kauan kun aivoissa on toimintaa."

        Tässä on jälleen "unohdettu" täysin, että aivotoiminta on noissa tapauksissa usein poissa pelistä ja lääketieteellinen mahdottomuus. Samoin on jälleen "unohdettu" se, että useissa tapauksissa aivotoiminnan ollessa poissa pelistä kokija tekee silti ruumiin ulkopuolisesta perspektiivistä tarkkoja ja riippumattomien lähteiden oikeaksi todistamia havaintoja ympäristöstään, mitä ei tietenkään mikään unennäkö selitä. (Ja unennäkö, visualisointi ja jopa normaalia paremmin toimivat muistitoiminnot ovat aivoparadigman itsensä puitteissa noissa olosuhteissa tietenkin täysin mahdottomia.)

        Eli vaikka yllä oli linkitetty juuri se, mitä pyydettiin, niin esitetyistä lupauksista huolimatta empiriaan ja todisteisiin pohjautumaton julistus ei kuitenkaan lakannut. Eipä ollut vaikeaa arvata.

        "Oletko itse käynyt läpi aineistoa, mitä tulee hauilla "NDE debunked", "NDE explained", "NDE delusion" jne?

        Olen tutustunut kyllä. Ne "debunkkaukset" ovat useimmiten aivan samaa tasoa kuin omakin äskeisesi. Niitä voidaan melko tyhjentävästi luonnehtia yllä esitetyllä pseudoskeptismiä kuvaavalla lauseella. Empirian ja todellisen tutkimuksen sijasta ne pohjautuvat vain ennakkoasenteille.

        "Kun aihetta tutkitaan myös ilman dualistista eksytystä, tutkimuksista ei tule scifiä eikä uskontoa."

        Nimenomaan oman uskontosi pohjaltahan sinä julistat, että nämä empiiriset havainnot eivät voi vastata todellisuutta. Käytät myös sanaa dualismi ikäänkuin jonkinlaisena reductio ad absurdum-argumenttina, mutta dualismi on vain sana. Ei näiden ilmiöiden tarvitse edes millään muotoa tarkoittaa jotakin substanssidualismia, jonka mukaan mieli ja materia ovat kaksi täysin erilaista toisistaan riippumatonta substanssia. Todellisuus ei lainkaan välitä uskonnollisluonteisista ennakkokäsityksistä ja metafyysisistä termeistä, vaan on sellainen kuin on. Jos tietoisuus irtoaa ruumiista ja jos yhä lisääntyvä datavuori selittyy ainoastaan sitä kautta, on yksi ja sama minkälaisella termillä sitä kuvataan tai mitä jotkin yksilöt kuvittelevat siihen ontologiseksi metafyysiseksi vaatimukseksi.

        Lauseesi olisi pitänyt kuulua: "Kun aihetta tutkitaan ilman minkäänlaisia ennakkokäsityksiä ja annetaan datan puhua puolestaan, tutkimuksista ei tule scifiä, uskontoa eikä eksytystä."

        "Milloin sielu nousee ruumiista?
        Voiko sen nähdä, ja milloin?.
        Kun jää sanomatta paljon, onko mitään missään?"

        Sielu on nousee ruumiista, vaan poistuu siitä kuoleman hetkellä. Kuolemasta sanotaan: fyysisen kehon jättäminen.

        Kaikki muistomme tallentuvat mieleemme. Mieli on järjestelmä, joka analysoi aisteistamme saatua tietoa. Kuoleman hetkellä, kun tämän elämän prarabdha-karma on jo käytetty loppuun, mieli lakkaa vastaanottamasta tietoa tämän kehon aisteista. Mielen ja aistien välisen yhteyden katkeamista kutsutaan kehon kuolemaksi.
        Kuvittele, että sinä, joka olet sukellusveneessä, et yhtäkkiä pysty enää ohjaamaan sitä - se ei ota vastaan käskyjäsi. Moottori pysähtyy, peräsin ei tottele, teillä ei ole yhteyttä ulkomaailman kohteisiin. Sukellusveneen ohjausmekanismin katkaiseminen merkitsee sukellusveneen kuolemaa. Ja aineelliset aistimme yhdistävät sielumme aineelliseen maailmaan, ja jos tämä yhteys katkeaa, se tarkoittaa, että aineellista maailmaa ei enää ole olemassa meille.

        Juuri näin tapahtuu kuoleman hetkellä. Kehon siteet katkeavat ja sielu menettää kosketuksensa tämän maailman nautintoihin. Mutta se kaipaa voimakkaasti näitä nautintoja, ja niinpä se saa uuden ruumiin, ja uuden inkarnaation aikana uudet tunteet yhdistyvät vanhaan hienojakoiseen kehoon, ja sielu saa tilaisuuden kokea aistillisia nautintoja uudelleen.

        Kuoleman hetki on yksinkertaisesti yhteyden katoaminen aineelliseen kehoon. Mutta koska ihmisellä, joka on kuolematon sielu, on halu jatkaa viihtymistä aineellisessa maailmassa, jossa kukaan ei valitettavasti ole turvassa sairauksilta ja vanhuudelta, hän palaa yhä uudelleen ja uudelleen samaan paikkaan.
        Niinpä menemme elämästä toiseen aineellisten halujemme kanssa, ja meille annetaan uusi keho ja uudistetut aistit, ja opimme hallitsemaan niitä uudestaan.
        Se on kuin meidät siirrettäisiin sukellusveneestä lentokoneeseen. Ja sukellusvenemiehen olisi opittava lentäjän taidot.
        Nyt elämme täysin lentäjän tunteiden ja tuntemusten mukaan ja unohdamme, että olimme ennen sukellusvenemies. Joskus näemme epäilyttäviä unia edellisistä elämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Milloin sielu nousee ruumiista?
        Voiko sen nähdä, ja milloin?.
        Kun jää sanomatta paljon, onko mitään missään?"

        Sielu on nousee ruumiista, vaan poistuu siitä kuoleman hetkellä. Kuolemasta sanotaan: fyysisen kehon jättäminen.

        Kaikki muistomme tallentuvat mieleemme. Mieli on järjestelmä, joka analysoi aisteistamme saatua tietoa. Kuoleman hetkellä, kun tämän elämän prarabdha-karma on jo käytetty loppuun, mieli lakkaa vastaanottamasta tietoa tämän kehon aisteista. Mielen ja aistien välisen yhteyden katkeamista kutsutaan kehon kuolemaksi.
        Kuvittele, että sinä, joka olet sukellusveneessä, et yhtäkkiä pysty enää ohjaamaan sitä - se ei ota vastaan käskyjäsi. Moottori pysähtyy, peräsin ei tottele, teillä ei ole yhteyttä ulkomaailman kohteisiin. Sukellusveneen ohjausmekanismin katkaiseminen merkitsee sukellusveneen kuolemaa. Ja aineelliset aistimme yhdistävät sielumme aineelliseen maailmaan, ja jos tämä yhteys katkeaa, se tarkoittaa, että aineellista maailmaa ei enää ole olemassa meille.

        Juuri näin tapahtuu kuoleman hetkellä. Kehon siteet katkeavat ja sielu menettää kosketuksensa tämän maailman nautintoihin. Mutta se kaipaa voimakkaasti näitä nautintoja, ja niinpä se saa uuden ruumiin, ja uuden inkarnaation aikana uudet tunteet yhdistyvät vanhaan hienojakoiseen kehoon, ja sielu saa tilaisuuden kokea aistillisia nautintoja uudelleen.

        Kuoleman hetki on yksinkertaisesti yhteyden katoaminen aineelliseen kehoon. Mutta koska ihmisellä, joka on kuolematon sielu, on halu jatkaa viihtymistä aineellisessa maailmassa, jossa kukaan ei valitettavasti ole turvassa sairauksilta ja vanhuudelta, hän palaa yhä uudelleen ja uudelleen samaan paikkaan.
        Niinpä menemme elämästä toiseen aineellisten halujemme kanssa, ja meille annetaan uusi keho ja uudistetut aistit, ja opimme hallitsemaan niitä uudestaan.
        Se on kuin meidät siirrettäisiin sukellusveneestä lentokoneeseen. Ja sukellusvenemiehen olisi opittava lentäjän taidot.
        Nyt elämme täysin lentäjän tunteiden ja tuntemusten mukaan ja unohdamme, että olimme ennen sukellusvenemies. Joskus näemme epäilyttäviä unia edellisistä elämistä.

        "Milloin sielu nousee ruumiista?
        Voiko sen nähdä, ja milloin?.
        Kun jää sanomatta paljon, onko mitään missään?"

        Wienissä syntymästään asti sokea nainen koki kliinisen kuoleman leikkauksen aikana, minkä jälkeen hän kuvaili kirurgien muotokuvia yllättävän tarkasti. Hänen mukaansa hän (sielu ohuessa ruumiinkuoressa) nousi fyysisestä ruumiista ja sai välittömästi oivalluksen. Kun sielu oli palannut lihaan, keho alkoi jälleen osoittaa elonmerkkejä, mutta näkyjä ei enää ollut, ja jäljelle jäi vain muisto siitä, mitä hän oli nähnyt. Tämä osoittaa, että alkuperäiset tunteet tulevat sielusta ja ilmenevät ulkoisten aistielinten kautta, jotka ovat pelkkiä mekaanisia laitteita, jotka eivät toimi ilman sielun elämänvoimaa. Tämän naisen silmähermot olivat surkastuneet syntymästä lähtien, ja siksi sielu ei voinut nähdä mitään ruumiin läpi, mutta kun hän tuli ulos ruumiista, sielun luonnollinen näkökyky ilmeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Milloin sielu nousee ruumiista?
        Voiko sen nähdä, ja milloin?.
        Kun jää sanomatta paljon, onko mitään missään?"

        Wienissä syntymästään asti sokea nainen koki kliinisen kuoleman leikkauksen aikana, minkä jälkeen hän kuvaili kirurgien muotokuvia yllättävän tarkasti. Hänen mukaansa hän (sielu ohuessa ruumiinkuoressa) nousi fyysisestä ruumiista ja sai välittömästi oivalluksen. Kun sielu oli palannut lihaan, keho alkoi jälleen osoittaa elonmerkkejä, mutta näkyjä ei enää ollut, ja jäljelle jäi vain muisto siitä, mitä hän oli nähnyt. Tämä osoittaa, että alkuperäiset tunteet tulevat sielusta ja ilmenevät ulkoisten aistielinten kautta, jotka ovat pelkkiä mekaanisia laitteita, jotka eivät toimi ilman sielun elämänvoimaa. Tämän naisen silmähermot olivat surkastuneet syntymästä lähtien, ja siksi sielu ei voinut nähdä mitään ruumiin läpi, mutta kun hän tuli ulos ruumiista, sielun luonnollinen näkökyky ilmeni.

        Riippuen siitä, mihin olemme elämässämme pyrkineet, juuri tämä meidän kehittämä tietoisuutemme määrittää seuraavan syntymämme ja olemassaolomme. Siksi meidän on tunnistettava arvokas tilaisuutemme ja seurattava henkisen etsinnän polkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuen siitä, mihin olemme elämässämme pyrkineet, juuri tämä meidän kehittämä tietoisuutemme määrittää seuraavan syntymämme ja olemassaolomme. Siksi meidän on tunnistettava arvokas tilaisuutemme ja seurattava henkisen etsinnän polkua.

        "Milloin sielu nousee ruumiista?
        Voiko sen nähdä, ja milloin?.
        Kun jää sanomatta paljon, onko mitään missään?"
        Keho on sielun harhojen biologinen ilmentymä.


        Sielu (élan vital) etsii onnellisuutta, halujen täyttymistä. Tätä etsiessään se ruumiillistuu erilaisiin kehoihin ja elämänmuotoihin, kunnes se syntyy ihmiskehoon. Jos tarkastelemme elämänmuotojen moninaisuutta, huomaamme tietoisuuden asteittaisen kehittymisen, aistimusten ja havaintojen kehittymisen sekä vapaan tahdon ilmaisemisen. Mikä on se, mikä ajaa evoluutiota? Tietoisuus. Kaikki syntyy tietoisuudesta. Elämän olosuhteiden ja itse kehon havaitseminen on mahdollista tietoisuuden ansiosta.

        Esimerkki kuun heijastumisesta vesistön pinnalla auttaa meitä ymmärtämään tämän. Kun vesi aaltoilee, heijastus värähtelee ja vaihtelee aaltojen mukana. Kuu itse loistaa taivaalla muuttumattomana ja liikkumattomana. Samalla tavoin sielu loistaa henkisestä sijainnistaan (ajan ja tilan tuolla puolen), heijastuen aineen vääristämän tietoisuuden kautta ruumiillisen olemassaolon vaihtelevissa olosuhteissa. Keho on sielun harhojen biologinen ilmentymä. Kehon saa aikaan itseilmaisu, joka perustuu virheellisiin käsityksiin itsestä, hienovaraisesta karkeaan, kerros kerrokselta: ego, intellekti, mieli ja aistit - synnyttää kehon.
        Sielu itse on hienovarainen, tietoisuuden omaava tarkkailija, joka valaisee ja elävöittää tietoisuudella kehon aineellisia kuoria ruumiillisen olemassaolon kokemuksen kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Milloin sielu nousee ruumiista?
        Voiko sen nähdä, ja milloin?.
        Kun jää sanomatta paljon, onko mitään missään?"
        Keho on sielun harhojen biologinen ilmentymä.


        Sielu (élan vital) etsii onnellisuutta, halujen täyttymistä. Tätä etsiessään se ruumiillistuu erilaisiin kehoihin ja elämänmuotoihin, kunnes se syntyy ihmiskehoon. Jos tarkastelemme elämänmuotojen moninaisuutta, huomaamme tietoisuuden asteittaisen kehittymisen, aistimusten ja havaintojen kehittymisen sekä vapaan tahdon ilmaisemisen. Mikä on se, mikä ajaa evoluutiota? Tietoisuus. Kaikki syntyy tietoisuudesta. Elämän olosuhteiden ja itse kehon havaitseminen on mahdollista tietoisuuden ansiosta.

        Esimerkki kuun heijastumisesta vesistön pinnalla auttaa meitä ymmärtämään tämän. Kun vesi aaltoilee, heijastus värähtelee ja vaihtelee aaltojen mukana. Kuu itse loistaa taivaalla muuttumattomana ja liikkumattomana. Samalla tavoin sielu loistaa henkisestä sijainnistaan (ajan ja tilan tuolla puolen), heijastuen aineen vääristämän tietoisuuden kautta ruumiillisen olemassaolon vaihtelevissa olosuhteissa. Keho on sielun harhojen biologinen ilmentymä. Kehon saa aikaan itseilmaisu, joka perustuu virheellisiin käsityksiin itsestä, hienovaraisesta karkeaan, kerros kerrokselta: ego, intellekti, mieli ja aistit - synnyttää kehon.
        Sielu itse on hienovarainen, tietoisuuden omaava tarkkailija, joka valaisee ja elävöittää tietoisuudella kehon aineellisia kuoria ruumiillisen olemassaolon kokemuksen kautta.

        "Milloin sielu nousee ruumiista?
        Voiko sen nähdä, ja milloin?.
        Kun jää sanomatta paljon, onko mitään missään?"

        Kuolema on viiden aistin kyvyttömyys havaita ulkomaailman esineitä. Kun aistien toiminta lakkaa, sielu ei kuitenkaan kuole, vaan odottaa siihen asti, kunnes aistit heräävät jälleen henkiin uudessa ruumiissa. Vain liha pelkää kuolemaa, sielulle kuolema on tilaisuus toteuttaa kuolemattomuutensa. Kuolemaa ei tarvitse pelätä, sillä kuolema on vain kyvyttömyyttä havaita ulkoista petosta aisteilla. Vain se, joka elää lihan tyydyttämiseksi, kuolee. Kuoleman voittamiseksi riittää, että tuntee oman ikuisen luontonsa. Sinun on tuhottava omistajuuden tunne ja murrettava ulkomaailmaan liittyvät siteet. Luovu kaikesta, mikä sitoo sinut näkyvään todellisuuteen. Anna valemaailman huolehtia kehostasi. Jätä itsellesi vain äly. Sen avulla oivallat todellisen itsesi ja voitat kuolemanpelon.



        Sielu vaihtaa kehoja, mutta keho ei vaihda sieluja.

        Syntymä, jälleensyntyminen tapahtuu jo ennen kuolemaa. Miten tämä on mahdollista?

        Syntymä, jälleensyntyminen tapahtuu jo ennen kuolemaa. Miten tämä on mahdollista? Syntymä määräytyy tässä elämässä tehtyjen tekojen perusteella. Kertyneen karman on määrättävä uusi keho. Jokainen teko aiheuttaa seurauksia, ja kaikki tämä yhdessä odottaa inkarnaatiota uudessa kehossa, seuraavassa elämässä. Uusi ulkomuoto "lasketaan" kuin tietokonemalli, ja kun sielu jättää kehon, hienojakoinen keho ottaa sen mukaansa ja kuljettaa sen seuraavaan syntymään. Sielu voi päätyä minne tahansa sen tietyn elämän aikana tekemiensä toimien mukaan. Seuraukset toteutuvat seuraavassa syntymässä hienovaraisessa, ihanteellisessa muodossa.



        Jälleensyntymisen mekanismi.

        Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa TODELLINEN OLEMUS – SIELU – MATKUSTAA MATKUSTAJANA.


        Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.

        Menneisyydestä tulevaisuuteen.
        Olennaista on, että menneisyyden toimien kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).
        Aivan kuten me vaihdamme yhdessä elämässä kuluneita pukuja monta kertaa, samalla tavalla ikuinen sielu vaihtaa kuluneita kehoja monta kertaa aineellisessa maailmassa ollessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Milloin sielu nousee ruumiista?
        Voiko sen nähdä, ja milloin?.
        Kun jää sanomatta paljon, onko mitään missään?"

        Kuolema on viiden aistin kyvyttömyys havaita ulkomaailman esineitä. Kun aistien toiminta lakkaa, sielu ei kuitenkaan kuole, vaan odottaa siihen asti, kunnes aistit heräävät jälleen henkiin uudessa ruumiissa. Vain liha pelkää kuolemaa, sielulle kuolema on tilaisuus toteuttaa kuolemattomuutensa. Kuolemaa ei tarvitse pelätä, sillä kuolema on vain kyvyttömyyttä havaita ulkoista petosta aisteilla. Vain se, joka elää lihan tyydyttämiseksi, kuolee. Kuoleman voittamiseksi riittää, että tuntee oman ikuisen luontonsa. Sinun on tuhottava omistajuuden tunne ja murrettava ulkomaailmaan liittyvät siteet. Luovu kaikesta, mikä sitoo sinut näkyvään todellisuuteen. Anna valemaailman huolehtia kehostasi. Jätä itsellesi vain äly. Sen avulla oivallat todellisen itsesi ja voitat kuolemanpelon.



        Sielu vaihtaa kehoja, mutta keho ei vaihda sieluja.

        Syntymä, jälleensyntyminen tapahtuu jo ennen kuolemaa. Miten tämä on mahdollista?

        Syntymä, jälleensyntyminen tapahtuu jo ennen kuolemaa. Miten tämä on mahdollista? Syntymä määräytyy tässä elämässä tehtyjen tekojen perusteella. Kertyneen karman on määrättävä uusi keho. Jokainen teko aiheuttaa seurauksia, ja kaikki tämä yhdessä odottaa inkarnaatiota uudessa kehossa, seuraavassa elämässä. Uusi ulkomuoto "lasketaan" kuin tietokonemalli, ja kun sielu jättää kehon, hienojakoinen keho ottaa sen mukaansa ja kuljettaa sen seuraavaan syntymään. Sielu voi päätyä minne tahansa sen tietyn elämän aikana tekemiensä toimien mukaan. Seuraukset toteutuvat seuraavassa syntymässä hienovaraisessa, ihanteellisessa muodossa.



        Jälleensyntymisen mekanismi.

        Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa TODELLINEN OLEMUS – SIELU – MATKUSTAA MATKUSTAJANA.


        Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.

        Menneisyydestä tulevaisuuteen.
        Olennaista on, että menneisyyden toimien kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).
        Aivan kuten me vaihdamme yhdessä elämässä kuluneita pukuja monta kertaa, samalla tavalla ikuinen sielu vaihtaa kuluneita kehoja monta kertaa aineellisessa maailmassa ollessaan.

        https://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/idan-uskonnot/hindulaisuus

        Mitä Veda-tekstit opettavat evoluutiosta ja muitakin kysymyksiä ja vastauksia eri aiheista.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18200450/tuo-herrasmies
        Tuo herrasmies

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18200538/jumalallisen-maskuliininen-ja-feminiininen-aspekti-krishna-on-seka-isa-etta-aiti-

        Jumalallisen maskuliininen ja feminiininen Aspekti

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa
        Aineellisessa maailmassa voimme havaita kolme perusprosessia, joita tapahtuu kaikkialla mikroskooppisesta tasosta universaalille tasolle.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2

        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää.


        Aika (sanskritiksi Kāla).
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho



        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
        Ihmisen metafyysinen rakenne.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2


        Kuka on kohtalomme "kuljettaja"?


        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin

        Karma ja reinkarnaatio.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4066
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2169
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1664
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1360
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe