Kyllästyminen

AloysiousPendergast

Minä olen niin perinjuurin kyllästynyt yrityksiin takoa järkeä kiihkoilijoiden kalloon että olen päättänyt lopettaa tänne kirjoittelun kokonaan. Kreationismia ja uskontoa (kaikkia uskontoja) vastaan on kokonaisia lentokone hangaarillisia todisteita, mutta vaikka niitä miten esittäisi ja niistä jankuttaisi te yritätte kumota ne joko järjettömillä, epäloogisilla, virheellisillä tai suoraan valheellisilla argumenteilla, joten olen kyllästynyt väittelyyn tyyppien kanssa joilla ei ole edes elementaarista tuntemusta biologiasta, astronomiasta, kemiasta, fysiikasta ja historiasta ja jotka esittävät asioita ja "todisteita" jotka on todistettu vääriksi jo satoja ellei tuhansia kertoja. Mielestäni te ette enää ansaitse kenenkään yrityksiä esitellä teille havaintoihin perustuvia, todistettuja faktoja evoluutiosta. alkuräjähdyksestä yms. Vielä vähemmän minä itse kehtaan kuluttaa kallisarvoista aikaani ihmisiin jotka eivät edes halua ymmärtää, tai kritiikittömästi tutkia niitä kaikkia todisteita jotka puoltavat evoluution, alkuräjähdyksen ynnä muun puolesta, siitä silkasta pelosta että ne saattaisivatkin vaikutaa järkeviltä. Ja muistutan vielä: NE PERUSTUVAT HAVAINTOON!. Eli joku on ihan oikeasti tutkinut, tehnyt havaintoja ja merkinnyt ne muistiin ja mikä vielä parempaa, nämä samat havainnot on tutkittu ja tarkastettu satoja kertoja muiden toimesta. Viimeksi eilen televisiossa professori Esko Valtaoja (siis-perkele-vieköön-professori!) joka on taatusti käynyt enemmän kouluja ja jolla on enemmän kosmologian tuntemusta kuin kaikilla tämän foorumin kirjoittajilla yhteensä, sanoi että tiedämme havaintojen pohjalta mitä on tapahtunut ajasta yksi miljoonasosasekunti alkuräjähdyksen alun jälkeen. Siis alkuräjähdys on todella tapahtunut. Sen mysteeristä on tutkimatta vain yksi miljoonasosasekunti ja siitäkin hiotaan osia pois koko ajan. Evoluutiostakin on olemassa havaintoihin perustuvia, kiistattomia todisteita joita jotkut ihmisryhmät eivät usko koska ne eivät sovi jonkun tuhansia vuosia sitten kirjoitetun vertauskuvallisen tekstin kanssa yhteen. Se on äärimmäisen turhauttavaa. Mutta ei pidä luulla että vihaisin näitä ihmisryhmiä. Siitä ei olisi mitään hyötyä ja vihaa on muutenkin maailmassa liiaksi. Sen sijaan säälin heitä ja heidän jääräpäisyyttään. En tahdo ajatellakaan mitä seurauksia tulee olemaan sillä kun heidänkin on lopulta pakko uskoa että biologian, geologian, kemian, fysiikan ynnä muiden tieteiden perusteesit on todistettu täysin vedenpitävästi. Koska se päivä vielä tulee.

17

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AloysiousPendergast
    • Eipä siinä kyllä mitään menettäisi vaikka täällä ei koskaan kävisikään.

• Ei epäloogisiin uskomuksiin luottavia voikaan vakuuttaa loogisilla argumenteilla tai todisteilla. Hihhulit ovat panostaneet tunnetasolla niin paljon uskoonsa, että järjellä ei voi järjettömiä asioita kumota.

• 1213

Harvoin näkee noin vahvaa uskoa :)

Tuo teksti vetoaa varmaan hyvin kaikkiin auktoriteettiuskiksiin :)

• ...

''Tuo teksti vetoaa varmaan hyvin kaikkiin auktoriteettiuskiksiin''
        Perustele. Miten sinä suhtaudut tekstiin, olen huomannut, että sinulla sitä auktoriteettiuskontoa on.

• Eihän tätä kannata tosissaan ottaa.

"Sen sijaan säälin heitä ja heidän jääräpäisyyttään."

Niin. Mitä muuta sitä voisi tehdä ihmisille jotka ovat vapaaehtoisesti tietämättömiä? Näillä palstoilla käydyt keskustelut eivät ikinä mene mihinkään hirvittävän monimutkaiseen. Evoluutiosta keskustellaan tasolla joka opetetaan viimeistään lukiossa, ja ilmeisesti pitäisi opettaa jo ala-asteella. Samoin maantieto, matematiikka, kemia, fysiikka ja muutkin tieteet. Alkeellista materiaalia. Ja silti uskovat eivät ymmärrä. Pitääkseen kiinni uskostaan he vapaaehtoisesti väistävät oikeaa tietoa ja pysyvät siten tietämättöminä.

Palsta sopiikin oikeastaan vain tämän ilmiön tutkimiseen. Tämä kirjoittelu ei tule vakuuttamaan ketään. Oikeasti tietoa haluavat löytäisivät sitä hyllymetreittäin jos vain menisivät kirjastoon ja katsoisivat joskus muutakin kuin sitä teologia-hyllyä.

Koska kyse ei ole siitä etteivätkö uskovaiset ymmärtäisi tiedettä ja sen metodeja. Tai tuloksiakaan. He vain yksinkertaisesti päättävät olla uskomatta niihin koska eivät saa todellisuuden ja uskontonsa välistä kognitiivista dissonanssia muuten lakkaamaan. Aivot ovat loogisia järjestyksiä hahmottava aparaatti ja sen on tärkeä muodostaa maailmasta malli jonka se kokee todeksi. Uskovilla on premissi joka pakottaa tietyt asiat näyttäytymään heille toisenlaisina. Tämä on syy miksi uskontoa verrataankin mielisairauteen. Se vääristää kuvaa todellisuudesta. Tauti on tauti jos määritelmä täytyy, sillä ei ole väliä onko sairastaminen yhteiskunnallisesti hyväksyttävää.

Joten ainut mitä siinä jää jäljelle on sääliminen. Mutta eipäs sitä hirvittävästi muuta voi tehdä kun kohtaa vapaaehtoisesti mielisairaita.

Toisena huomiona se että ateismi-palstan ideana ei ole kammeta uskovien kanssa vaan keskustella ateismista ilmiönä. Siihen kyllä sisältyy uskontojenkin analysointia mutta ei kannata mennä spesifeihin stooreihin kun ne kuitenkin on kaikki samaa tuubaa. Koska uskonnosta voi keskustella myös näin yleisellä tasolla. Ymmärrän kyllä turhautumisesi ja jos olet päättänyt jättää palstan niin ei kai siinäkään mitään. Hyvää elämää...

• " Koska kyse ei ole siitä etteivätkö uskovaiset ymmärtäisi tiedettä ja sen metodeja. Tai tuloksiakaan. He vain yksinkertaisesti päättävät olla uskomatta niihin koska eivät saa todellisuuden ja uskontonsa välistä kognitiivista dissonanssia muuten lakkaamaan."

Juuri näin. Itsekin olin koulussa lukenut näistä mutta oman denialismini takia kielsin tosiasiat - Jumalan teot kun olivat kaikkea ymmärrystä ylempänä. Vasta kun hoksasin että "jumalalliselle" tiedolle ei tarvitse antaa mitään metodologisia helpotuksia, aloin päästä totuuden jäljille.

Tämä samoin kuin "kreationismi ja älykäs suunnittelu" -palsta ovat merkinneet minulle paljon. Ei sillä, että ymmärtäisin niin mahdottoman paljon itse substanssista kuten evoluutiosta. Siitä keskustelemiseen eivät evääni riitä. Ei, minulle paljon tärkeämpää on argumentaatio, se, mistä kukin hakee perustelunsa ja miten niitä käytetään.

Tässä kisassa kreationismi ja uskonto häviävät 6-1 (pakko antaa yksi maali kreationisteille ja uskiksille koska heidän joukossaan on pari todella asiallista ja taitavaa keskustelijaa).

• ertert-kekek

Sikamasterilla hengenheimolaisineen ei tuo sairas ylemmyyden tunne tunnu pettävän.

• Totinen vieras

Sinulla taas tuo sairas alemmuden tunne näyttää aiheuttavan vihaisuutta ja katkeruutta.

• "Sikamasterilla hengenheimolaisineen ei tuo sairas ylemmyyden tunne tunnu pettävän. "

Katos, multinikkitrolli on vetänyt taas herneen nokkaan ja ryhtyi jälleen kerran surisemaan perskärpäsenä.

• ertert kirjoitti:

"Sikamasterilla hengenheimolaisineen ei tuo sairas ylemmyyden tunne tunnu pettävän. "

Katos, multinikkitrolli on vetänyt taas herneen nokkaan ja ryhtyi jälleen kerran surisemaan perskärpäsenä.

Nimimerkistään päätellen kärsii jostain vainoharhasta :-)

• kekek-kekek kirjoitti:

Nimimerkistään päätellen kärsii jostain vainoharhasta :-)

"Nimimerkistään päätellen kärsii jostain vainoharhasta :-) "

Puhu vain omasta puolestasi. Minä ainakin olen ottanut selvää tieteellisistä asioista ja tieteen periaatteista tunteakseni "sairasta ylemmyyden tunnetta" kreationisteja ja muita hihhuleita kohtaan, jotka eivät tunnut olevan edes perusasioista selvillä, kun kirjoittavat tieteellisistä asioista. Eihän tätä elämää muuten jaksaisi, jos ei korjaisi hihhulien väärinkäsityksiä tieteestä ja siten tuntisi olevansa paljon ylempänä hihhuleita ;-) Itsekin olevan valinnut koulutukseni ja urani sillä perusteella, että pääsen tuntemaan mielihyvää hihhuleiden kanssa keskusteltaessa tällä palstalla.

• hyvät puolet
        ertert kirjoitti:

"Nimimerkistään päätellen kärsii jostain vainoharhasta :-) "

Puhu vain omasta puolestasi. Minä ainakin olen ottanut selvää tieteellisistä asioista ja tieteen periaatteista tunteakseni "sairasta ylemmyyden tunnetta" kreationisteja ja muita hihhuleita kohtaan, jotka eivät tunnut olevan edes perusasioista selvillä, kun kirjoittavat tieteellisistä asioista. Eihän tätä elämää muuten jaksaisi, jos ei korjaisi hihhulien väärinkäsityksiä tieteestä ja siten tuntisi olevansa paljon ylempänä hihhuleita ;-) Itsekin olevan valinnut koulutukseni ja urani sillä perusteella, että pääsen tuntemaan mielihyvää hihhuleiden kanssa keskusteltaessa tällä palstalla.

et ole ainakaan mikään teeskenteljijä, vaan aito 6-pää

• hyvät puolet kirjoitti:

et ole ainakaan mikään teeskenteljijä, vaan aito 6-pää

"et ole ainakaan mikään teeskenteljijä, vaan aito 6-pää "

Totta ja olen ylpeä siitä ja en myöskään ymmärrä sarkasmia.

• Apo-Calypso

Kaltaisiasi kuolaa valuvia tyhjäpäitä kohtaan kun sattuu vaan olemaan niin helevetin helppoa kokea ylemmyydentuntoa.

• diagnöösis

Kannattaa lopettaa liika pohtiminen ja kalliin tieteellisen ajan tuhlaaminen. Ateistipsykoosi nimittäin (Delirium Helirium Atheesis) on evo.luution aiheuttama vakava sekavuustila liiallisesta ajantuhlauksesta ja koulutuksesta eli ateismin väärinkäytöstä. Se voi aiheuttaa tahatonta pään seinääntyöntymistä ja tietokoneiden vajaatoimintaa mm. hiiren perässä olevan johdon ahmimishäiriön kuten myös läppärin halkeamisen tai korkeanpaikan kammon, jolloin tietoisuustaso muuttuu. Pään etäisyyden hahmottaminen maanpinnasta voi häiriintyä ja kävely muuttuu pakonomaisesti kyykkyasentoon ( Ripaska Syndrome ). Lukuisat empiiriset haavainnot mm. lentoasemilla liikkuvista kyykkyateistien parvista vahvistavat kalliin ajan tuhlaamisesta ja ateismin liikakäytöstä aiheutuneen häiriön pään teleliikenteessä. Lääkehoitona käytetään kamelilla ratsastusta ja parvekkeilla oleskelua, sekä tietokoneen sulkemista.

• 1000sanaa1totuus

Noh, eihän "maallisia" (hyi! maallinen asia, jesse ällöö!) asioita tarvitse ottaa tosissaan, kun bestiksenä on kaikkitietävä olento (joka on oikeasti typerämpi kuin reykjavik ja tähtis) ja tää bestiys tekee fundiksesta tavallaan kaikkitietävän. Eikä kaikkitietävän tarvitse kuunnella ketään, se on jo valmiiksi oikeassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2527
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2126
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1809
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      97
      1803
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1547
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      139
      1140
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1031
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      21
      1022
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      987
    Aihe