Kuule totuuden sana, pelastuksemme evankeliumi!

Semper.Fidelis

Koko ihmiskuntaa koskee tämä Jumalan pelastussanoma:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Joh.3:16.

Paavali oli saanut uskon Herraan Jeesukseen ja hän todistaa:
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room.10:9-10.

71

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiastakyse&greeenin tykittämä henkilökohtainen risuaitaoppi murskautuu täydellisesti edellälläolevalla Raamatun totuudella.

Vetoan jokaiseen lukijaan; uskokaa vain Jumalan Sanaan.
      Uskokaa Jeesuksen julistamaan evankeliumin totuuteen.

Hylätkää kaikki ihmisopit; myös asiastakyseen muotoilema valheellinen 'kiipeä-kasva-kiipeä-synny-pelastu' -harhaoppi.

Paavali sanoo ankarasti valhe-evankeliumin 'asiastakyseille':
      "Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu." Gal.1:8.

• "Hylätkää kaikki ihmisopit;"

Tuohan juuri on ihmisoppia ja kaiken lisäksi vielä omaa ihmisoppiasi.

• k.kiusaantunut
        Pe.ku kirjoitti:

"Hylätkää kaikki ihmisopit;"

Tuohan juuri on ihmisoppia ja kaiken lisäksi vielä omaa ihmisoppiasi.

Elä sinäkin hauku semperiä.

Minä sanoin miehelleni että palstalla on opetettu että pitää riisua vanha ihminen pois, ja minä haluan tulla uskoon.

Hän nauroi ja sanoi että "Jeesus on mielisairas."

Että tämä on vähän vaikeaa.

Mitä on"riisua vanha ihminen pois?"

Minulla olisi kyllä tapoja mistä pitäisi päästä eroon, ja olisi kiva saada vähän ryhtiä elämään, muutenkin.

Monet usko tekee onnelliseksi, sehän on hyvä asia, jos ei ketään loukkaa.

On vain vaikea uskoa, luottaa Jumalaan.

Kun ei ole Jumalaa, on vain nämä tavalliset ihmiset tässä.

Mutta peku, et sinäkään voi tietää onko Jumalaa vai ei. Sinä vain uskot ettei ole.

• Rakas 'kiipeä-kasva-kiipeä-synny-pelastu' -ystäväni 'asiastakyse' kuittaa pelastuksen evankeliumin synkeillä moitteen sanoilla:

>>Semper.Fidelis on tyypillinen Herra, Herra hokija. Hän ei tunnusta Jumalan Sanaa, Jeesusta, vaan hokee vain Herra, Herra. Jokaisen pitäisi tietää mikä kohtalo odottaa noita hokijoita.>Ihmisen tulee tunnstaa Jumalan Sanaa, Jeesusta joka tilanteessa, jos aikoo kokea uudestisyntymisen ihmeen.

• k.kiusaantunut
        Pe.ku kirjoitti:

Koko kirjoituksesi nayttää perustuvan pitkäaikaiseen vihaasi ja kirjoitat suuttuneena.

http://www.mtv3.fi/koti/arki/artikkeli.shtml/2013/01/1686699/hermostutko-helposti-se-voi-olla-merkki-tasta-yleisesta-ongelmasta

Mieheni luki viestisi peku. Hänestä sinä olet suuttunut ite.

Olette molemmat ateisteja. Mutta kun Jumalasta ei tiedä, ne on uskonasioita.

Semper kirjoittaa meille. Tuo on ilmiselvästi "evankeliumin julistusta"Semperiltä.

Etsikää nyt siitäkin virheitä. Kuluuhan se aika niinkin.

• k.kiusaantunut
        k.kiusaantunut kirjoitti:

Semper kirjoittaa meille. Tuo on ilmiselvästi "evankeliumin julistusta"Semperiltä.

Pekulle terveisiä mieheltäni:" olet ite suuttunut. Mutta minä en ole."

Että ei tarvitse pelätä, mieheni ei suuttunut.

Lapsellista :)))

• k.kiusaantunut kirjoitti:

Et sinä ateisti ole, vaikka luuletkin niin.
        Olet aimminkin höpissyt olevasi ateisti ja silti samalla kertaa uskonut Jumalan olemassa oloon.

Olet auroraboreallis.

• k.kiusaantunut
        Pe.ku kirjoitti:

Et sinä ateisti ole, vaikka luuletkin niin.
        Olet aimminkin höpissyt olevasi ateisti ja silti samalla kertaa uskonut Jumalan olemassa oloon.

Olet auroraboreallis.

Olen k.kiusaantunut.

Olin ateisti, mutta tajusin sen olevan tyhmää. Sinä et tiedä, sinä uskot että Jumalaa ei ole.

Ateismi on uskonto.

ps.jos haluat tapella, juttelet mieheni kanssa. Minä olen nainen, ja en halua tapella miesten kanssa. Sinun kanssasi, peku.

• Totuus sinusta

• greeeeen

Asiastakyse kirjoittaa aivan oikein uudestisyntymisestä. Ihminen syntyy uudesti Jumalan Pyhän Sanan voimasta, syömällä elämän leipää l. 'syömällä Jumalan Pyhän Sanan', tullen siitä kuuliakseksi ->

>>Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi.

Uudeksi syntynyt elää siis Jeesuksessa, Hänen Voimassaan, ei omassa voimassa, vaan Jeesuksen Voimassa. Sen takia ihmisen ei tarvitse enää syntiä tehdä. Miksi käytän sanaa tarvitse? Sen takia, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi on täydellisen vapaa valintaankin. Hän voi toki valita synnin ja tehdä sitä, mutta uudestisyntynyt ei tahdo. Hän on jo kulkenut synnin ja kuoleman laakson läpi ja tietää mitä synti saa hänen elämässään aikaiseksi.

Ymmärrätkö nyt? Jumala siis kasvattaaa kutsumansa Sanallaan ja kutsutussa vaihtuu valta. Vanhan vallan alla ihminen teki lihan tekoja. Uuden vallan alla ihminen vaeltaa Hengessä ja on vapaa. Kaikki tulee ylhäältä, Jumalalta. Kutsu tulee sieltä, kasvatus ja uudistus, vapaus ja rauha. Kaikki on Jeesuksen ansioita.

• kyssäri greeeenille
        greeeeen kirjoitti:

Asiastakyse kirjoittaa aivan oikein uudestisyntymisestä. Ihminen syntyy uudesti Jumalan Pyhän Sanan voimasta, syömällä elämän leipää l. 'syömällä Jumalan Pyhän Sanan', tullen siitä kuuliakseksi ->

>>Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi.

Uudeksi syntynyt elää siis Jeesuksessa, Hänen Voimassaan, ei omassa voimassa, vaan Jeesuksen Voimassa. Sen takia ihmisen ei tarvitse enää syntiä tehdä. Miksi käytän sanaa tarvitse? Sen takia, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi on täydellisen vapaa valintaankin. Hän voi toki valita synnin ja tehdä sitä, mutta uudestisyntynyt ei tahdo. Hän on jo kulkenut synnin ja kuoleman laakson läpi ja tietää mitä synti saa hänen elämässään aikaiseksi.

Ymmärrätkö nyt? Jumala siis kasvattaaa kutsumansa Sanallaan ja kutsutussa vaihtuu valta. Vanhan vallan alla ihminen teki lihan tekoja. Uuden vallan alla ihminen vaeltaa Hengessä ja on vapaa. Kaikki tulee ylhäältä, Jumalalta. Kutsu tulee sieltä, kasvatus ja uudistus, vapaus ja rauha. Kaikki on Jeesuksen ansioita.

Sinä greeeeeen olet sitä koulukuntaa, joka on sitä mieltä, että " kerran pelastettu - aina pelastettu" . Vastaapa nyt kysymykseni; Suututko koskaan ja ajattelet muista rumasti? Onko mielesi vain ja ainoastaan taivaallisissa asioissa, vai ajatteletko jotakin synnillistä ? Himoitsetko mitään tai ketään? Riiteletkö ja vihastutko koskaan? Tuomitsetko ketään? Tässä muutama kysymys aluksi! Tarpeen vaatiessa kyselen lisääkin! Vastaa siis rehellisesti. Jos joudut vastaamaan myönteisesti kysymyksiin, niin elät silloin synnissä! Tiedä se!

• armosta osallinen
        greeeeen kirjoitti:

Green, kysymys kumpaan henkilöön tunnet sielunyhteyttä; Herra minä kiitän sinua ,etten ole niinkuin tuo publikaani, .....minä paastoan ja annan kymmenykset......jne . Taikka : Publikaanin tavoin , Joka ei nostanut päätään ; Herra ole minulle syntiselle armollinen. Toinen lähti vanhurskaampana, kuin toinen ?

• EiPeukalopaikkoja

>>>>>>>>>>>>>>>>Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Joh.3:16.

• Niin, kyllä Raamattuakain lainatessa pitää laittaa esille jatkumot.

Kun lause alkaa sanalla "sillä", niin sanottava koskee aikasenpaa osuutta, joka Samperin tapauksessa on haluttu piilottaa pois.

• Tuo on totta mitä pohdit eli kokonaisuus ja se punainen lanka tulee muodostua laaja-alaisista ilmoitksista. ja siten yksittäisen jakeen sanomaa ei tulisi ylikorostaa. Tuon ylikorostamisen "vaarallisuuteen" liittyy käännösvirheet ja väärin ymmärrys.

Aivan sama mielikuva kuin lääkäri pyrkii selvittämään sairaan potilaan sairautta eli lääkäri oireiden havaintojen kautta pyrkii hahmottamaan potilaan sairauden nimen.Tässäkään asiassa ammattinsa osaava lääkäri ei ylikorosta yhtä oiretta tai tekijää.
        Mutta, edelleen UT punainen lanka meille pakanoille on, jonka näkemiseen JUMALA tähtää, on edelleen se, että JUMALA on aikonut pelastaa langennneen ihmisen. Siis kollektiivisesti. Sama tilanne kuin lääkäri on löytänyt potilaastaan sairauden nimikkeen/syyn.

Eli meillä on todella rakastava ja hyvä JUMALA, joka pelastaa ihmisen.KUKAAN turmeltunut ihminen ei voi vaikkuttaa pelastukseensa.Room8 ja tämä tulisi olla selviö, jokaisen ihmisen mielessä.

• Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua. Siitä hetkestä, jolloin minä tämän Pyhän Hengen vaikutuksesta Isän vetämänä huusin Herran Jeesuksen puoleen, sain syntyä uudesti Jumalan lapseksi ja Henki on vakuuttanut joka ikinen päivä tuosta hetkestä, että Jumalan lapsia ollaan. Pystymetsästä, Hän tiesi ajankohdan, eikä kukaan laittanut eteeni pelastukselle ehtoja.

Minun Herrani, minun Jumalani. Jeesus Kristus, Jumalan Poika Vapahtaja.

Kiitos ja ylistys Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle.

Jatketaan kanssaan tiellä eteenpäin.

• Kyllä juu.

Noistakin sanoista käy ilmi että Jeesus ei ole Jumala, vaan Kristus Vapahtaja.

• ~~tähkäpää~~

Olipa ihana ja raikas todistus Psalmilaululta!

Kuin raikasta ilmaa olis ovenrakosesta tuulahtanut tupahan.

Siunausta Sinulle matkallasi eteenpäin!

• k.kiusaantunut
        Pe.ku kirjoitti:

Kyllä juu.

TMC1"Oletteko te uskovaiset kaikki samanlaisia että pitää aina riidellä ja tapella?"

• toinen samanmoinen

Noin juuri on asia, voi miten selvää ja kirkasta, eikä minkäänlaista hämärää sumua, aamen !!

samalla tavalla on suunnilleen kaikki tuntemani uskovat tulleet sisälle pelastukseen. Siinä e i tarvi odottaa pitkiä syntymisiä, vaan kuin salaman leimaus oli minunkin uskoontulo eikä se ole tippaakaan heikentynyt vuotten saatossa.

Eikä heikkene, mikäli se synnyttäjästä riippuu !!

• Kiitos henkilökohtaisesta todistuksestasi, psalmilaulu.

Hädän päivänä minäkin olen saanut kääntyä armollisen Jumalan puoleen. Häneltä olen saanut elämääni ihmeellisen avun ja henkilökohtaisen uskon Herraani ja Vapahtajaani Jeesukseen.

Sain syntyä Jumalan lapseksi välittömästi, kun otin Häneltä vastaan lahjaksi avun ja uskon Jeesukseen. Ei tarvinnut ensin kasvaa tai osoittaa täyttäväni kelpoisuusehtoja syntymiselle.

Jeesusta seuraten, Jumalan tahtoon itseään joka päivä taivuttaen on hyvä tehdä matkaa uskonkuuliaisuuden ja pyhityksen tiellä.
        Kiitos ja kunnia Jumalalle Hänen valtavasta armostaan!

• greeeeen
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Kiitos henkilökohtaisesta todistuksestasi, psalmilaulu.

Hädän päivänä minäkin olen saanut kääntyä armollisen Jumalan puoleen. Häneltä olen saanut elämääni ihmeellisen avun ja henkilökohtaisen uskon Herraani ja Vapahtajaani Jeesukseen.

Sain syntyä Jumalan lapseksi välittömästi, kun otin Häneltä vastaan lahjaksi avun ja uskon Jeesukseen. Ei tarvinnut ensin kasvaa tai osoittaa täyttäväni kelpoisuusehtoja syntymiselle.

Jeesusta seuraten, Jumalan tahtoon itseään joka päivä taivuttaen on hyvä tehdä matkaa uskonkuuliaisuuden ja pyhityksen tiellä.
        Kiitos ja kunnia Jumalalle Hänen valtavasta armostaan!

Jeesus ei tunne väärintekijöitä. Pelkkä Herran huutaminen ei riitä, vaan vasta kuuliaisuus Jumalan Sanalle tekee ihmisestä Hänen omansa ->

21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

(Matt. 7:21-23)

Niin moni on väittänyt aikojen saatossa olevansa uudestisyntynyt Jumalan lapsi, mutta hedelmänsä ovatkin paljastaneet jotakin ihan muuta. Eräitä räikeimmistä esimerkeistä ovat varmastikin lapsia hyväksikäyttävät saarnaajat. Monenlaista vääryyksientekijää löytyy. Yhteistä heille on se, että Herra ei heitä tunne, eivätkä he tunne Herraa.

• Armoa lisää
        Pe.ku kirjoitti:

Kyllä juu.

Armossa elävä ei puhu Jeesuksen Jumaluutta vastaan, eikä lakia vastaan, eikä
        puhu laittomasti, koska lain tuntijat havaitsevat kyllä lain puhujan vanhurskaaksi sanoissaan!

Jos me olemme pelastuneet armosta, ...niin minkälainen suhde meillä on sen jälkeen Jumalan lakiin??
        Room 8: 3, 4 " että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä" eli Puhuisimme samoin kuin Jumalan lakikin!

Jos olemme pelastetut armosta, niin luemme: " Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla! Room 6: 14, 15

Totuus on!, että olemme rikkoneet Jumalan lain ja totuus on, että olemme pelastetut Jumalan eli Jeesuksen armosta!

Armon saaminen, ei merkitse että palaamme uudelleen rikkomaan Jumalan lakia, ja että tulisimme jälleen syntisiksi, jos meidät kerran on synnistä vapautettu!!

Opetuslapset eivät rikkoneet Jumalan lakia.. ja silti luemme heistä: " Suuri armo oli heillä kaikilla"!!

Miten saat suuren armon osaksesi? " Ainoastaan että kierrät tunnustamassa kaikki syntisi, ja hylkäät ne,..uskon kautta Kristukseen!

Sen jälkeen puhut rohkeasti totuutta!..Armo kasvaa näin koko ajan! terv. benedi

• EiPeukalopaikkoja

>>>>>>>>>>>>>>>>Paavali oli saanut uskon Herraan Jeesukseen ja hän todistaa:
      "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room.10:9-10.

• Niin, lähipäivinä olen oppinut ja kokenut, miten ihminen voi kirjoittaa ja kirjoittavat vapaasti miten tahtovat ja tuntevat. Mutta, kun ihminen erittäin lähellä menehtymistä ja silloin vielä on tilaisuus pohtia ja tarkistaa uskoaan. Eli jos Herra kutsuu lapsensa luokseen tästä hetkestä, niin uskallanko viedä kertomani/antamani mielikuvan JUMALASTA Herrani eteen. Siis miten olen ilmentänyt ihmisille minkalainen JUMALA meillä on. Vai alanko epäröidä vai uskallanko mennä Herran eteen sellaisena kuin tällä foorumilla olen kirjoitellut.

Niin, kokemusperäisesti voin kertoa, miten itselläni vahvistui vahvistumistaan miten hyvä ja rakastava JUMALA meillä onkaan. Niin, ihmeellinen rakkaus, miten todellisesti pelastaa langenneen ihmisen ja punainen lanka onkin saada ymmärrys, miten JUMALAN hyvyys vetää ihmistä puoleensa. Siis ei pelkotila,- vaan JUMALAN hyvyys.

Niin, minkalaisen mielikuvan annat JUMALASTA ja HÄNEN rakkaudestaan toisille ihmisille. Tai mikä on ihmisen kohtalo, joka vääristää rakastavan JUMALAN kostavan JUMALAN kuvaksi.

• Kiva !! Suun tunnuxella pelastutaan. Ala tunnustaa meille että Jeesus Kristus on sua Vapahtanut ja että olet todella vapaa synneistä !!
      Vai millä meinaat pelastua? Omalla uskolla jolla uskot että vähemmän riittä kun se ja ne kriterit jonka Jeesus on antanut seurajilleen ja veljille ja ystäville jotka tekevät Hänen Tahtoa ???

• greeeeen

Ymmärrän, Semper, oikein hyvin sen, että sinua harmittaa se, että hedelmäsi ovat todellisen tilasi paljastaneet ->

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11173322

Lainaamissasi raamatunkohdissa ei ole mitään epäselvää. Sinulla sen sijaan on ollut pitkin matkaa mittavia vaikeuksia ymmärtää, mitä tarkoittaa se, että sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi. Sinun oppisi mukainen uskova kun on loputtoman paha ja vie lihaansa päivittäin ristille koko loppuelämänsä ajan, vaikka Raamattu kertoo toisin.

24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

(Gal. 5:24)

• greeeeen

Semper vs. Raamattu

Semper:

>>Puhdistautuminen lihan ja hengen saastutuksesta tapahtuu siten, että vanhaa ihmistä riisutaan pois uuden ihmisen alta. Vain siten voi nousta ja kasvaa uusi Jumalan ihminen, uusi luomus. Ef.4:24.>Pyhitysprosessissa, päivittäisessä uskonkilvoituksessa, on kysymys vanhan ihmisen riisumisesta ja kuolettamisesta sekä pukeutumisesta uuteen. Room.13:12, Kol.3:12, 1.Piet.5:5.

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Semper vs. Raamattu

Semper:

>>Puhdistautuminen lihan ja hengen saastutuksesta tapahtuu siten, että vanhaa ihmistä riisutaan pois uuden ihmisen alta. Vain siten voi nousta ja kasvaa uusi Jumalan ihminen, uusi luomus. Ef.4:24.>Pyhitysprosessissa, päivittäisessä uskonkilvoituksessa, on kysymys vanhan ihmisen riisumisesta ja kuolettamisesta sekä pukeutumisesta uuteen. Room.13:12, Kol.3:12, 1.Piet.5:5.

Lisää vertailua.

Semper vs. Raamattu ->

Semper:

>>Oma turmeltunut tahto on päivittäin kuoletettava, vietävä ristille.

• greeeeen kirjoitti:

Lisää vertailua.

Semper vs. Raamattu ->

Semper:

Aivan Green kirjoittaa Raamatun mukainen totuus ja yrittää rakkaudella ohjaa semper totuuden tielle. Olemme pitempi ajan saanet havaita että semperin opetus on sitä suurta farisealis-hapatusta ja menee silleen että semper on antanut kuvan kun taistelee jaikalin kanssa ja muitten uuskarismaattisten kanssa niinkuin psalmi että teot ovat oltava käytännössä eikä periateissa.. Mutta tosiasia on että hän julistaa että loppuun asti voi pysyä saastaisa ja haureudessa suuressa armossa ja selviä kun vaan kilvottelee kovan taistelun lihassa syntiä vastaan.. Niinkuin lihan mieltä tai tä ylpeys kantais hedelmä ja olis Jumalalle jotenkin mieluisa. Ei meidän teot niinkuin oman kilvottelutaistelu hyödytä yhtikäs mitään, eikä vie meidät yhtään lähempä vaikka olis miten raivokas. Lahjaxi olet saaneet ja lahjaxi ottakaa vapauden vastaan joka on edelläpäin valmisteltu. Elikä et sinäkään semper voi hyppää yli pyhyys ja puhtaus ja siirtä sen taivaaseen.. Maan päälle sen on tarkoitettu meille valona ja suolana..

• taas oikaisua
        savonarola kirjoitti:

Aivan Green kirjoittaa Raamatun mukainen totuus ja yrittää rakkaudella ohjaa semper totuuden tielle. Olemme pitempi ajan saanet havaita että semperin opetus on sitä suurta farisealis-hapatusta ja menee silleen että semper on antanut kuvan kun taistelee jaikalin kanssa ja muitten uuskarismaattisten kanssa niinkuin psalmi että teot ovat oltava käytännössä eikä periateissa.. Mutta tosiasia on että hän julistaa että loppuun asti voi pysyä saastaisa ja haureudessa suuressa armossa ja selviä kun vaan kilvottelee kovan taistelun lihassa syntiä vastaan.. Niinkuin lihan mieltä tai tä ylpeys kantais hedelmä ja olis Jumalalle jotenkin mieluisa. Ei meidän teot niinkuin oman kilvottelutaistelu hyödytä yhtikäs mitään, eikä vie meidät yhtään lähempä vaikka olis miten raivokas. Lahjaxi olet saaneet ja lahjaxi ottakaa vapauden vastaan joka on edelläpäin valmisteltu. Elikä et sinäkään semper voi hyppää yli pyhyys ja puhtaus ja siirtä sen taivaaseen.. Maan päälle sen on tarkoitettu meille valona ja suolana..

Onneksi semperin opetus on Raamatun mukaista, toisin kuiin nämä ihmetapauksien opetukset, ei ole tarpeen kuunnella näitä harhaanvetäjiä jotka eivät ole koskaan uskoon tulleet, mutta kovasti ovat opettajan paikalla.
        savonarola kerro milloin sait pyhän Hengen ja miksi ?

• ~~tähkäpää~~
        greeeeen kirjoitti:

Lisää vertailua.

Semper vs. Raamattu ->

Semper:

Älä viitsi Greeeeen kaiken sen jälkeen, miten olet itse käyttäytynyt viimepäivinä.

EN MINÄ ARVOSTELE SINUA SINUN KÄYTTÄYTYMISESTÄSI JA TEKEMISISTÄSI, sillä ymmärrän, että jokaiselta voi joskus ns. palaa käämit, mutta tuon kaiken rinnalla se, mitä julistat, on tuon käytöksesi kanssa suuressa ristiriidassa ja se minun ihmetyttää, jollet sitä itse näe ja olet vain kuin tuomarina muiden yläpuolella.

Ja jälleen kerran, en halua tällä loukata, vaan avata silmäsi näkemään oman käytöksesi ja toimintasi versus tekstiesi epätasapainon.

Sen ymmärrän varsin hyvin, että Sinunkin riisumisesi on vielä kesken ja näin minä uskon asian olevankin ja mielestäni kaikki on silloin OK, mutta juuri siksi Sinullakaan ei ole mielestäni mitään oikeutta arvostella muita samoissa riisumishuoneissa olevia.

Ystävyydellä!

• taas oikaisua kirjoitti:

Onneksi semperin opetus on Raamatun mukaista, toisin kuiin nämä ihmetapauksien opetukset, ei ole tarpeen kuunnella näitä harhaanvetäjiä jotka eivät ole koskaan uskoon tulleet, mutta kovasti ovat opettajan paikalla.
        savonarola kerro milloin sait pyhän Hengen ja miksi ?

Viekö Pyhä Hengen vapauteen ? Kerro sitä meille ??

Kyllä kait sä tiedät että tunnustan vain Pyhän Hengen Opettajaxi seurakunnassa ???

• greeeeen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Älä viitsi Greeeeen kaiken sen jälkeen, miten olet itse käyttäytynyt viimepäivinä.

EN MINÄ ARVOSTELE SINUA SINUN KÄYTTÄYTYMISESTÄSI JA TEKEMISISTÄSI, sillä ymmärrän, että jokaiselta voi joskus ns. palaa käämit, mutta tuon kaiken rinnalla se, mitä julistat, on tuon käytöksesi kanssa suuressa ristiriidassa ja se minun ihmetyttää, jollet sitä itse näe ja olet vain kuin tuomarina muiden yläpuolella.

Ja jälleen kerran, en halua tällä loukata, vaan avata silmäsi näkemään oman käytöksesi ja toimintasi versus tekstiesi epätasapainon.

Sen ymmärrän varsin hyvin, että Sinunkin riisumisesi on vielä kesken ja näin minä uskon asian olevankin ja mielestäni kaikki on silloin OK, mutta juuri siksi Sinullakaan ei ole mielestäni mitään oikeutta arvostella muita samoissa riisumishuoneissa olevia.

Ystävyydellä!

Nyt pyydän sinua, Tähkäpää, linkittämään tähän ne viestini, joihin viittaat. Tai edes osan niistä.

Katsotaan, mitä niissä on.

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Nyt pyydän sinua, Tähkäpää, linkittämään tähän ne viestini, joihin viittaat. Tai edes osan niistä.

Katsotaan, mitä niissä on.

Siis suutuitkohan, Tähkäpää, siitä, että pyysin sinulta suoraa vastausta tiettyyn kysymykseen, kun en sitä teksteistäsi löytänyt, vai mikä nyt on?

Vai pidätkö vääränä sitä, että toin esille Semperin muista uskovista kirjoittamia rumia tekstejä?

No, odottelen niitä linkkejä, niin eiköhän asia selviä...

• greeeeen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Ystävyydellä!

Ennen kaikkea, näytätkö, Tähkäpää, missä minulla on palanut käämit? Siis antaisitko ihan suoria lainauksia sellaisiin viesteihini!

>>sillä ymmärrän, että jokaiselta voi joskus ns. palaa käämit, mutta tuon kaiken rinnalla se, mitä julistat, on tuon käytöksesi kanssa suuressa ristiriidassa

• Totuuden sana meistä JOKAISESTA on niinkuin Paavali sanoo:
      "ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää." Rm.7:18.

Liha ON ja PYSYY turmeltuneena. Siksi meidän on joka ikinen päivä tuomittava vanha lihan himoihin altis luontomme, joka meissä asuu.
      Yksikään ihminen ei voi väittää vapautuneensa täydellisesti lihasta nousevista vaikutuksista. Paavali osaltaan teki asian näin selväksi:

"Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;" Rm.7:21. Paavali kehottaa "kuolettamaan" (Kol.3:5) kaiken pahuuden, joka nousee lihasta. Kehotus koskee teitä, "jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa". Kol.3:9.

Jokainen, joka väittää puhdistuneensa kaikesta, mikä lihassa asuu, tekee itsensä Sanaa vastaan taistelevaksi valehtelijaksi. Totuus EI asu hänessä. Hän on valinnut itselleen farisealaisen teeskentelijän osan ja tulee katkerasti katumaan tekopyhyyttään ja ylpeyttään.

• greeeeen

'Asiastakyse' kirjoittaa tästä aiheesta näin (älkää siis uskoko Semperin väännöksiä)->

>>Kuten jo aikaisemminkin olen sinulle kertonut, niin ajatuksiin tulee toki houkutusta syntiin, eli lain rikkomiseen, mutta koska valvon saan heti kääntyä Pelastajani puoleen ja Hän vapauttaa minut verellään synnistä, joka minua houkutteli. Jeesuksen sovintoveri pitää minut puhdistuksessa. En ole itse lain täyttäjä, enkä synnitön, vaan Jeesus minussa on lain täyttäjä ja synnitön ja Hän minusta pitää huolen.>En ole täydellinen, mutta Jeesus on täydellinen ja saan elää Hänessä. Saan Hänen voimallaan vastustaa syntiä silloin, kun Sanan lampun ja Pyhän Hengen öljyn valossa sitä havaitsen. Saan elää vapaudessa ja se on suurinta mitä ihmiselle voi tapahtua.>Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi.

Ymmärrätkö nyt? Jumala siis kasvattaaa kutsumansa Sanallaan ja kutsutussa vaihtuu valta. Vanhan vallan alla ihminen teki lihan tekoja. Uuden vallan alla ihminen vaeltaa Hengessä ja on vapaa. Kaikki tulee ylhäältä, Jumalalta. Kutsu tulee sieltä, kasvatus ja uudistus, vapaus ja rauha. Kaikki on Jeesuksen ansioita.>En minä väitä olevani täydellinen ihminen, vaan väitän, että TÄYDELLISYYS, joka asuu minussa Sanana ja Pyhänä Henkenä kasvattaa minua täydellisyyttä kohti.
        Jos minussa ei asuisi Jumalan Pyhä Henki ja Jumalan ihmeellinen Sana, niin tiedän, että olisin aivan erilainen mitä olen nyt. En olisi vapaa, vaan olisin kuin kuka tahansa uskosta osaton itsekeskeinen ihminen. Itsekeskeisyys tuo niin paljon pahaa ihmisen elämään, että siitä riittäisi puhuttavaa pitkäksi aikaa.>Pyhä Henki kirkastaa Jumalan Sanan ja on Lähde syntiä vastaan. Jumalan siemenestä syntynyt ei tee syntiä. Hän valvoo ja havaitsee ajatustasolla jo houkuttavan synnin ja koska ei halua tehdä sitä, saa voiman Jumalalta vastustaa sitä. Näin Jeesuksen ystävä pysyy todellisessa vapaudessa. Vapaus on siis ihan todellista.

• Viittasit Kolossalaiskirjeeseen, jonka mukaan
        "Teidät on haudattu hänen kanssaan kasteessa,
        ja siinä teidät on myös herätetty hänen kanssaan uskon kautta." (Kol 2:12)

Siis mikä haudattiin Hänen kanssaan,
        ja mikä on herännyt eli ylösnoussut Hänen kanssaan.

• vain sovitus riittää

Kyllä semperin opetus on yksinkertaisinta ja selkeintä. Kun lukee Raamattua, yhtyy henkeni täysin hänen sanomaansa. On AINA lähellä Jeesusta ja Hänen sovitustyötään. Jokainen ihminen jossa asuu Pyhä Henki, ylistää Jeesusta ja Hänen sovitustaan aina vaeltaessaan ja se on aina sanoman ydin, ei sitä mitä me olemme, ei totisesti.

• kalamos kirjoitti:

Viittasit Kolossalaiskirjeeseen, jonka mukaan

ja mikä on herännyt eli ylösnoussut Hänen kanssaan.

Rm.6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,"

Oletko Kalamos kuuliaisesti ja kirjaimellisesti ja täydellisesti joka päivä noudattanut Paavalin antamaa kehotusta? Rehellinen vastaus, kiitos.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Rm.6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,"

Oletko Kalamos kuuliaisesti ja kirjaimellisesti ja täydellisesti joka päivä noudattanut Paavalin antamaa kehotusta? Rehellinen vastaus, kiitos.

Kyllä. Kuuliaisesti ja kirjaimellisesti ja täydellisesti joka päivä
        minä teen juuri niin kuin Paavali kehottaa:
        Tietäen, että minut on jo haudattu Hänen kanssaan,
        minä pidän itseäni synnille kuolleena.

• Ved.2
        kalamos kirjoitti:

Mutta pääseekö sinulla koskaan liha lipsauttamaan sellaisen ihan pieneltä tuntuvan synnin häpeällisen lihapullan? Siis kyllä kait me oletamme kuitenkin että synti asuu meissä, vai? Mutta oleellisinta kait se, että synnillä ei ole hallintavaltaa!
        Käsittääkseni synti voi esiintyä myös hyvin farisealaisena omavanhurskautena.
        Paavalillahan oli jatkuva taistelu synnin valtaa vastaan: "Kuka pelastaa minut tästä synnin ruumiista." Syntiä en tee enää minä, vaan SYNTI, mikä minussa asuu.

Vaikka pitää itseään synnille kuolleena, niin tarkoittaako se, että on synnitön? Eli tarkoitan sitä, että mistä tietää onko lihallinen, vai vaeltaako jopa hengessä kuuliaisen Kristukselle. Siis oleellisinta on se, että kumman vallassa on`?
        Pohdin vaan, että olenko asiassa mukana?

• kalamos kirjoitti:

En usko vastauksesi olevan totta Jumalan Sanan valossa.

"Pitää itsensä kuolleena synnille" ei tarkoita vain teoreettista asian hyväksymistä. Tässä EI ole kyse itsensä lukemisesta leikki- tai valekuolleeksi. Lihallisen minän teot ja vaikutus jatkuu arkielämäsi keskellä, tiedät sen itsekin. Miten toimit sen realiteetin kanssa?

Mitä ilmeisimmin et näe sitä ydinasiaa, jonka Paavali esittää.

Paavalin taisteluasema tulee erinomaisen selväksi Room.7:14-25 jakeissa. Hän kuvaa raadollisen rehellisesti sitä reaaliprosessia, jonka keskellä hän PÄIVITTÄIN eli omassa elämässään.

Sinun ja Paavalin todistusten välillä on ainakin yksi (1) ero.
        Paavali oli rehellinen taistelija; sinä olet vain taistelevinasi.

Tällaisen johtopäätöksen teen vastauksesi ja totuuden Sanan perusteella. Toki annan mielihyvin sinulle mahdollisuuden tarkentaa ja selventää todistustasi. Todistustaakka olkoon nyt sinulla. Olen valmis pohtimaan asiaa lisää, kunhan valaiset omaa näkemystäsi.

PS.
        Teoreettiset ja hypokriittiset näennäisvastaukset hylätään.
        Pyri löytämään tartuntapintaa oman elämäsi reaalitasolta.

• Ved.2
        Ved.2 kirjoitti:

Mutta pääseekö sinulla koskaan liha lipsauttamaan sellaisen ihan pieneltä tuntuvan synnin häpeällisen lihapullan? Siis kyllä kait me oletamme kuitenkin että synti asuu meissä, vai? Mutta oleellisinta kait se, että synnillä ei ole hallintavaltaa!
        Käsittääkseni synti voi esiintyä myös hyvin farisealaisena omavanhurskautena.
        Paavalillahan oli jatkuva taistelu synnin valtaa vastaan: "Kuka pelastaa minut tästä synnin ruumiista." Syntiä en tee enää minä, vaan SYNTI, mikä minussa asuu.

Vaikka pitää itseään synnille kuolleena, niin tarkoittaako se, että on synnitön? Eli tarkoitan sitä, että mistä tietää onko lihallinen, vai vaeltaako jopa hengessä kuuliaisen Kristukselle. Siis oleellisinta on se, että kumman vallassa on`?
        Pohdin vaan, että olenko asiassa mukana?

Kun en saanut läpi vastaustani Semperille, niin vastaan tässä kompleksissa. ketän tarkooitat Semper vastauksellasi ja miiten kommentoit itse kommentiani kalamokselle? Vastaa vaan ihan avoimesti tuntemuksiesi mukaan. En ota tuuppimisena, vaan ihan kritiikkinä. Toki itsekin vastaan ihan käsitykseni mukaan.
        Kannustan Semperiä ihan yleensä olemaan kriittinen, mutta niin olen itsekin.

• Ved.2
        Ved.2 kirjoitti:

Kun en saanut läpi vastaustani Semperille, niin vastaan tässä kompleksissa. ketän tarkooitat Semper vastauksellasi ja miiten kommentoit itse kommentiani kalamokselle? Vastaa vaan ihan avoimesti tuntemuksiesi mukaan. En ota tuuppimisena, vaan ihan kritiikkinä. Toki itsekin vastaan ihan käsitykseni mukaan.

Itse ja koneeni Toshiba tekee kirjoitusvirheitä. Enkä jaksa jatkuvasti kulkea niiden perässä. Mutta toivottavasti asia tulisi perille? Ystävällisesti itsekin vastausta odottaen.

• Ved.2 kirjoitti:

Viestini 10.1.2013 17:06 tarkoitin Kalamokselle.

Luin tarkkaan myös sinun vastauksesi Kalamokselle (10.1.2013 14:50) ja kuten huomaat teemme Kalamokselle samansuuntaisia kysymyksiä.

Toivottavasti Kalamos vastaa rehellisesti omien kokemustensa perusteella. Teoreettiset kuviot eivät paljoa paina, kun asiaa Paavalin tavoin halkaistaan konkreettisesti nivelten ja ytimien tasolla.

• Ved.2
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Viestini 10.1.2013 17:06 tarkoitin Kalamokselle.

Luin tarkkaan myös sinun vastauksesi Kalamokselle (10.1.2013 14:50) ja kuten huomaat teemme Kalamokselle samansuuntaisia kysymyksiä.

Toivottavasti Kalamos vastaa rehellisesti omien kokemustensa perusteella. Teoreettiset kuviot eivät paljoa paina, kun asiaa Paavalin tavoin halkaistaan konkreettisesti nivelten ja ytimien tasolla.

Havaitsin myös itse, että ajattelin Paavalin suhteen ihan tuiki samoin. Monesti on tullut samat Raamatun paikat mieleen, vaiken ole niitä nykyään viljellyt. Mutta muistan kyllä mitä olen pitkän urani aikana lukenut. Jos jotain Raamatun vastaista havaitsen, niin kyllä niistä huomauttelen. Ja jos jotain kirjoittelen, niin ihan vapaasti vaan huomauttele. Onpahan sitten itsellä jotain tarkisteltavaa ja syytä avata Raamattua.
        Green voi kans huomautella ja haastaa lukemaan. Kaipaan itseasiassaa haasteita.
        'Olen rukouksessani nähnyt teistä näynkin. Mutta jääkööt se nyt omaan historiaansa.
        Keskustellaan ja ollaan kriittisiä. Näen sen olevan osa rakentumista ja kirkastumista.

En usko vastauksesi olevan totta Jumalan Sanan valossa.

"Pitää itsensä kuolleena synnille" ei tarkoita vain teoreettista asian hyväksymistä. Tässä EI ole kyse itsensä lukemisesta leikki- tai valekuolleeksi. Lihallisen minän teot ja vaikutus jatkuu arkielämäsi keskellä, tiedät sen itsekin. Miten toimit sen realiteetin kanssa?

Mitä ilmeisimmin et näe sitä ydinasiaa, jonka Paavali esittää.

Paavalin taisteluasema tulee erinomaisen selväksi Room.7:14-25 jakeissa. Hän kuvaa raadollisen rehellisesti sitä reaaliprosessia, jonka keskellä hän PÄIVITTÄIN eli omassa elämässään.

Sinun ja Paavalin todistusten välillä on ainakin yksi (1) ero.
        Paavali oli rehellinen taistelija; sinä olet vain taistelevinasi.

Tällaisen johtopäätöksen teen vastauksesi ja totuuden Sanan perusteella. Toki annan mielihyvin sinulle mahdollisuuden tarkentaa ja selventää todistustasi. Todistustaakka olkoon nyt sinulla. Olen valmis pohtimaan asiaa lisää, kunhan valaiset omaa näkemystäsi.

PS.
        Teoreettiset ja hypokriittiset näennäisvastaukset hylätään.
        Pyri löytämään tartuntapintaa oman elämäsi reaalitasolta.

Olisi helpompi lähestyä asiaa,
        jos sinä vuorostasi vastaisit kysymykseen,
        jonka minä ensimmäiseksi tein, ja johon et vielä ole vastannut:

ja mikä on herännyt eli ylösnoussut Hänen kanssaan?

• Ved.2 kirjoitti:

Itse ja koneeni Toshiba tekee kirjoitusvirheitä. Enkä jaksa jatkuvasti kulkea niiden perässä. Mutta toivottavasti asia tulisi perille? Ystävällisesti itsekin vastausta odottaen.

> Itse ja koneeni tekee virheitä.
        Enkä jaksa jatkuvasti kulkea niiden perässä. <

Todella osuvasti sanottu, mitä tulee alkuperäiseen kysymykseesi,
        jossa kysyit lipsautteleeko lihani koskaan.
        Minussa, se on minun lihassani ei asu mitään hyvää.
        Se on läpimätä. Sitä ei voi mitenkään jalostaa.
        Ei siis niin, että virhe siellä ja toinen täällä.
        Ei niin, että kunhan pari ryppyä vielä oikaisen,
        niin enköhän ala kelvata.

"Minä kurja ihminen!
        Kuka vapauttaa minut tästä kuoleman ruumiista?"

Tätä Paavalin lausetta lainasit.
        Paavalin vastaus tuohon tuskaiseen huutoon ei suinkaan ollut
        kova taistelu itsemme kanssa. Vastaus oli Jeesus Kristus.

• kalamos kirjoitti:

Olisi helpompi lähestyä asiaa,
        jos sinä vuorostasi vastaisit kysymykseen,
        jonka minä ensimmäiseksi tein, ja johon et vielä ole vastannut:

ja mikä on herännyt eli ylösnoussut Hänen kanssaan?

Annoin vastaukseni viestissäni 9.1.2013 21:18. Kyllä se siitä löytyy, kun olet tarkkana.

Teoriapainotteinen hurskausoppisi (termillä en tarkoita loukata) on kiedottu saivartelun ja pilkkuviilausten taakse. Se näkyy valitettavan hyvin sinun jallittavien vastakysymystesi muodossa.

Elikkä, en nyt hae sinulle niin läheisiä symbolikuvioita, joilla itse asia saadaan haudattua. Tarkastelussa on uskonkilvoituksen todellinen substanssi, sen arkinen ydin. Yritetään lähestyä asiaa siltä suunnalta.

• Ved.2
        kalamos kirjoitti:

> Itse ja koneeni tekee virheitä.
        Enkä jaksa jatkuvasti kulkea niiden perässä. <

Todella osuvasti sanottu, mitä tulee alkuperäiseen kysymykseesi,
        jossa kysyit lipsautteleeko lihani koskaan.
        Minussa, se on minun lihassani ei asu mitään hyvää.
        Se on läpimätä. Sitä ei voi mitenkään jalostaa.
        Ei siis niin, että virhe siellä ja toinen täällä.
        Ei niin, että kunhan pari ryppyä vielä oikaisen,
        niin enköhän ala kelvata.

"Minä kurja ihminen!

Tätä Paavalin lausetta lainasit.
        Paavalin vastaus tuohon tuskaiseen huutoon ei suinkaan ollut
        kova taistelu itsemme kanssa. Vastaus oli Jeesus Kristus.

Vastauksesi oli:Jeesus Kristus. Niin minäkin voisin vastata. Muta kaipaisinkinn ihan omaan tulkintaasi noin niin kuin ihmisenä.E t sinä kuitenkaann ihan Hän ole! Voit kyllä edustaa Häntä. Mutta ihmisenä et voi kuitenkaan saavuttaa Hänen kommentointi tasoaan. Joten esiinny vain inhimillisenä ihmisenä.

• Ved.2 kirjoitti:

Vastauksesi oli:Jeesus Kristus. Niin minäkin voisin vastata. Muta kaipaisinkinn ihan omaan tulkintaasi noin niin kuin ihmisenä.E t sinä kuitenkaann ihan Hän ole! Voit kyllä edustaa Häntä. Mutta ihmisenä et voi kuitenkaan saavuttaa Hänen kommentointi tasoaan. Joten esiinny vain inhimillisenä ihmisenä.

Eli me kumpikin kurja ihminen olemme Paavalin
        kanssa samaa mieltä siitä, että vastaus kysymykseen:
        "Minä kurja ihminen!
        on Jeesus Kristus.

Annoin vastaukseni viestissäni 9.1.2013 21:18. Kyllä se siitä löytyy, kun olet tarkkana.

Teoriapainotteinen hurskausoppisi (termillä en tarkoita loukata) on kiedottu saivartelun ja pilkkuviilausten taakse. Se näkyy valitettavan hyvin sinun jallittavien vastakysymystesi muodossa.

Elikkä, en nyt hae sinulle niin läheisiä symbolikuvioita, joilla itse asia saadaan haudattua. Tarkastelussa on uskonkilvoituksen todellinen substanssi, sen arkinen ydin. Yritetään lähestyä asiaa siltä suunnalta.

Eläviä ei haudata. Eli jos sinä kuulut tuohon joukkoon,
        niin sinä olet kuollut. Ja kuolleita ei synti enää hallitse.
        "Joka on kuollut, on vapautunut synnistä." (Room 6:7)

Sinut on myös herätetty yhdessä Hänen kanssaan
        eli sinä elät nyt Hänen ylösnousemusvoimassaan.
        Sinä et enää elä, vaan Kristus elää sinussa.

Mutta jos sinä et kuulukaan tuohon joukkoon,
        niin silloin olet aivan toivottamassa tilanteessa.
        Silloin minä hyvinkin ymmärrän,
        että sinä jatkuvasti hikoilet ja tuskailet näillä palstoilla itsesi kanssa.
        Mutta ei näin ole tarkoitettu.
        Ei uskonkilvoitus synnin kanssa kilpailemista ole.

Niin kauan kuin me olemme syntikahleisiin sidotut
        ja raahaamme mukanamme syntisäkkiä,
        me emme voi osallistua mihinkään kilpailuun.

Mutta kun olemme niistä vapautetut,
        niin me voimme palvella Herraamme niissä tehtävissä,
        jotka Hän meille antaa.
        Ja voimme silloin uskollisuuden perusteella
        saavuttaa seppeleen ja voittopalkinnon.

• kalamos kirjoitti:

Eläviä ei haudata. Eli jos sinä kuulut tuohon joukkoon,
        niin sinä olet kuollut. Ja kuolleita ei synti enää hallitse.
        "Joka on kuollut, on vapautunut synnistä." (Room 6:7)

Sinut on myös herätetty yhdessä Hänen kanssaan
        eli sinä elät nyt Hänen ylösnousemusvoimassaan.
        Sinä et enää elä, vaan Kristus elää sinussa.

Mutta jos sinä et kuulukaan tuohon joukkoon,
        niin silloin olet aivan toivottamassa tilanteessa.
        Silloin minä hyvinkin ymmärrän,
        että sinä jatkuvasti hikoilet ja tuskailet näillä palstoilla itsesi kanssa.
        Mutta ei näin ole tarkoitettu.
        Ei uskonkilvoitus synnin kanssa kilpailemista ole.

Niin kauan kuin me olemme syntikahleisiin sidotut
        ja raahaamme mukanamme syntisäkkiä,
        me emme voi osallistua mihinkään kilpailuun.

Mutta kun olemme niistä vapautetut,
        niin me voimme palvella Herraamme niissä tehtävissä,
        jotka Hän meille antaa.
        Ja voimme silloin uskollisuuden perusteella
        saavuttaa seppeleen ja voittopalkinnon.

Kalamos, viestistäsi saa kuvan, että olet de facto synnitön.
        Luehan vielä kerran, mitä Johannes kirjoittaa 1.Joh.1:8.

Haluathan pysyä totuudessa? Miksi eksyttäisit itsesi?

Sinun vastauksesi oli ennakko-ohjeistuksestani huolimatta klisheepainotteinen ja heijasti vain uskonnollisia kuvitelmia.

Kalamos, viestistäsi saa kuvan, että olet de facto synnitön.
        Luehan vielä kerran, mitä Johannes kirjoittaa 1.Joh.1:8.

Haluathan pysyä totuudessa? Miksi eksyttäisit itsesi?

Sinun vastauksesi oli ennakko-ohjeistuksestani huolimatta klisheepainotteinen ja heijasti vain uskonnollisia kuvitelmia.

Onko tämä klisee Paavalilta, vai tarkoittiko hän täyttä totta?
        Jos olet uudestisyntynyt, niinkuin avauksessasi kerroit,
        niin tämä on täyttä totta myös sinun kohdallasi.
        Samoinkuin tämä, että sinä et enää elä, vaan Kristus sinussa.
        Sinä olet "kuollut" ja "vapautunut synnistä",
        ja tämäkin Paavalin ilmoitus on totta eikä mikään klisee.

Entä mitä Johannes kirjoitti viitejakeesi ympärillä.
        "Lapseni! Kirjoitan tämän teille, ettette tekisi syntiä.
        Jos joku kuitenkin syntiä tekee,
        meillä on Isän luona puolustaja, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas."

Maistele tuota Johanneksen lausetta:
        "Semper! Kirjoitan tämän (että olet syntiä tehnyt jne) sinulle,
        ettet tekisi syntiä. Jos sinä kuitenkin syntiä teet,
        sinulla on Isän luona puolustaja, Jeesus Kristus,
        joka on vanhurskas."

Voi kunpa sinun silmäsi ja korvasi kuulemaan
        ja sydämesi vastaanottamaan,
        mitä Johannes sinulle sanoo.
        Sillä juuri tuossa on ratkaisu meidän syntiongelmaamme.
        Ja vielä kerran. Tuo ratkaisu on Jeesus Kristus, Vapauttaja.

• Paavali kehottaa Timoteusta: "kilvoittele hyvä uskon kilvoitus", 1.Tim.6:12.
      Kehotus kilvoitteluun koskee JOKAISTA Jeesuksen seuraajaa.

Sielunvihollinen yrittää joka päivä saada meitä synnin ansaan käyttämällä häikäilemättä hyväkseen lihassa asuvaa heikkoutta.
      Siksi meitä kehotetaan joka hetki valvomaan ja taistelemaan.

Ilman taistelua ei kukaan tule osalliseksi pyhityksestä ja siitä kirkkaudesta, jonka Jeesus on luvannut omille seuraajilleen.
      Jeesuksen käsky kuuluu: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua." Lk.9:23.

Ristin ottaminen ja itsensä kieltäminen merkitsee taistelua lihassa asuvaa itsekkyyttä ja pahuutta vastaan. Siihen taisteluun meille on luvattu Jumalan armon ja Pyhän Hengen voiman avulla jalo voitto.

"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton Hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Rm.8:37. Kiitos ja kunnia Jumalalle!

• greeeeen

Voi sinua, Semper, joka et vieläkään ymmärrä Jumalan Voimaa Hänestä uudestisyntyneessä ihmisessä. Sellaiselle ihmiselle, siis uudestisyntyneelle, uskontie ei ole raskasta taistelua ->

3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

(1. Joh. 5:3)
        _______

28 "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon.

29 Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon.

30 Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."

(Matt. 11:28-30)

• vuosialaitoksella
        greeeeen kirjoitti:

Voi sinua, Semper, joka et vieläkään ymmärrä Jumalan Voimaa Hänestä uudestisyntyneessä ihmisessä. Sellaiselle ihmiselle, siis uudestisyntyneelle, uskontie ei ole raskasta taistelua ->

3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

_______

28 "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon.

29 Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon.

Oletko tullut Hänen tykönsä ja jos et ole uudestisyntynyt, missä sitten olet, oletko väkijoukossa katselemassa vaiko missä j a mitä tekemässä.

kauanko meinaat katsella ennekuin synnyt ja miten se tapahtuu, oletko liian huono syntymään uudesti, vai eikö Herra ole sinua huomannut vai missä on vika kun syntymäpäivää ei tule ollenkaan !!?

• otan oppia

Näin tässä on esillä terve Raamatullinen evankeliumin eräs osa.

• samperintekstiin
        otan oppia kirjoitti:

Näin tässä on esillä terve Raamatullinen evankeliumin eräs osa.

siis tuo semperin teksti tuossa yllä !

• Ved.2
        greeeeen kirjoitti:

_______

Aika mielenkiintoista, kun olen nähnyt teistä näynkin Herran kasvojen edessä, ettekä ole siitä kiinnostuneita! Te tutkitte kirjoituksia, mutta onko teillä mielessänne ikuisen elämän sanat? Raamatusta niin kovin kiivailette, mutta onkon teillä Jumalan Henki mukananne?

• Kiitos Semper hyvästä aloituksesta.

"Ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Kiitos ja kunnia Jeesuksen Kristuksen Isälle Jumalalle, että hän meitä vajavaisia syntisiä ihmisiä armahtaa. Hän on uudestisynnyttänyt meidät elävään uskoon Jeesuksen Kristuksen kautta, ilman mitään omia ponnistuksiamme saavuttaaksemme uudestisyntymisen.

Me sydämestämme uskomme Vapahtajaamme Jeesukseen Kristukseen ja hänen uhraukseensa meidän pelastukseksemme. Ja kun sen uskomme, on meidän tehtävämme kantaa oma ristimme, ja tukahduttaa oma lihallinen synnin tekemiseen taipuvainen ihmisemme, joka aina pyrkii kapinaan Jumalaa vastaan ja täyttämään omia halujaan.

Pro 18:1 Eriseurainen noudattaa omia pyyteitään; kaikin neuvoin hän riitaa haastaa.
      Pro 18:2 Tyhmän halu ei ole ymmärrykseen, vaan tuomaan julki oma mielensä.

Nuo jakeet olivat omien sanojensa mukaan uudestisyntymättömälle greenille.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9608969#comment-47811150
      >Ammuit ohi jo siinä, että minä en edes ole koskaan väittänyt olevani uudestisyntynyt.<

Katsoppa peiliin, green. Onko sinulla halu tuoda esille oma mielipiteesi vaiko halu ymmärrykseen?

• NIIN JUURI. VAJAVAISIA OVAT SYNTISET JA IHAN OIKEIN ETTÄ EI USKOVAISET NAURAA SYNTISILLE USKOVAISILLE ,, MUTTA KUNNIOITTAA PYHÄT JA NUHTETTOMAT !!!!

• kelle naura
        savonarola kirjoitti:

NIIN JUURI. VAJAVAISIA OVAT SYNTISET JA IHAN OIKEIN ETTÄ EI USKOVAISET NAURAA SYNTISILLE USKOVAISILLE ,, MUTTA KUNNIOITTAA PYHÄT JA NUHTETTOMAT !!!!

Kumpi olet?
        Vastaa kerrankin johonkin ja ihan vaan ilman isoja puukstaaveja.

• greeeeen

Edelleenkin, Jonah, uudestisyntyminen oli käsitteenäKIN minulle vielä tuolloin hyvin vieras.

Tarviikohan tämä sanoa vielä monestikin, ystäväiseni. :)

• Jeesus On Herra !

Usko on yksinkertainen asia.
      Vain Jeesus pelastaa ja hänen yhteydessään koetaan uudestisyntyminen.

• Semperin otsake on totuutta! SANA on evankeliumia, eikä tarkoita että SANA olisi Jeesus jumalana.

• armosta osallinen

Tämä on niin selkeää sanomaa, kuin olla voi. Aamen. Lapsikin tajuaa, ja kehoittaahan Raamattu ; tulkaa lasten kaltaiseksi. Otetaan sana yksinkertaisella uskolla vastaan.

• armosta osallinen

Siis aloittajaa tarkoitan.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7669
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1915
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      819
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      783
    Aihe