Ved. 2:lle

greeeeen

Vastaaminen viestiisi ei onnistunut tuolla Semperin aloittamassa, "Oletko synnytetty uudesti elävään toivoon" -otsikolla olevassa keskusteluketjussa, joten kirjoitan asiani tähän. Muutenkin asiassa riittää keskusteltavaa ihan omaan ketjuunsakin.

Semper sanoi sinulle em. keskustelussa näin:

>>Ved.2, kilpaillaan toistemme kunnioittamisessa ja kirkastetaan sanoillamme rohkeasti Kristusta ja evankeliumin totuutta.>Sinähän oletkin, Semper, kilpaillut Ved.2:n kunnioittamisessa oikein urakalla (esimerkkejä)->>Haluatko Greeeen käydä samakaltaisen prosessin myös, itse, kanssani? Mielenkiintoista kaivelua. Hmm...haluaisitko, että vaikkapa me Semperin kanssa alettaisiin käymään em. kaltaisia keskusteluja? Että jotenkin itsekin ikään kuin havahtuisin, mitä Semper onkaan sanonut!!>En vieläkään ymmärrä mitä iljettävyyksiä Greeen oikein haluaa etsiä tältä palstalta, ja sen taustoista. Itse olen kyllä kirjoitellut aivan höpöjuttuja, ja jos jotain loukkaa, niin pyydän anteeksi.

111

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • greeeeen

Kaiken tuon jälkeen Semper on väittänyt vielä näin ->

>>Semper.Fidelis
        1.3.2012 16:05

Tapani ei ole ottaa kantaa henkilöön, vaan siihen, mitä kukin tuo esiin keskustelussa.

• ????????

Kuka sinulle antaa oikeuden laukoa tuomioitasi eri puolilla foorumia.

• k.kiusaantunut
        ???????? kirjoitti:

Kuka sinulle antaa oikeuden laukoa tuomioitasi eri puolilla foorumia.

Suomessa on sananvapaus.

Ja päätin juuri että tuen Sempriä.

Sinä lankesit vihaamaan minua.

• k.kiusaantunut
        greeeeen kirjoitti:

Kaiken tuon jälkeen Semper on väittänyt vielä näin ->

>>Semper.Fidelis
        1.3.2012 16:05

Tapani ei ole ottaa kantaa henkilöön, vaan siihen, mitä kukin tuo esiin keskustelussa.

Greeen, sinä lankesit.

Kerro mulle miten sitten kuuluu toimia, kun on langennut.

• k.kiusaantunut

Menikö sinulla kauan noiden etsimiseen? Ensimmäinen 9:stä oli ainakin vuodelta 2010, 3 vuoden takainen vanha kina. Mitäs se sulle kuuluu? Kun asianosaiset ovat nyt sovussa.

Ainakin pari tuntia sulla on vierähtänyt etsiessäsi viestejä jotka voivat vahingoittaa toista.
        Noita linkkejä ei ole koottu hetkessä
        Niin, ja siitä uudestisyntymästä vielä...

Säälin sinua. Sinulla menee hurjasti aikaa tähän pelleilyyn. Mitä tuolla saat muuta kuin pahan mielen.

• greeeeen
        k.kiusaantunut kirjoitti:

Menikö sinulla kauan noiden etsimiseen? Ensimmäinen 9:stä oli ainakin vuodelta 2010, 3 vuoden takainen vanha kina. Mitäs se sulle kuuluu? Kun asianosaiset ovat nyt sovussa.

Ainakin pari tuntia sulla on vierähtänyt etsiessäsi viestejä jotka voivat vahingoittaa toista.
        Noita linkkejä ei ole koottu hetkessä
        Niin, ja siitä uudestisyntymästä vielä...

Säälin sinua. Sinulla menee hurjasti aikaa tähän pelleilyyn. Mitä tuolla saat muuta kuin pahan mielen.

Eipä mennyt kuin hetkinen tietyllä hakusanalla. Ja lisääkin löytyy kädenkäänteessä.

• uusi elämä

Sillä hetkellä kun ihminen ottaa jeesuksen vastaan omaan elämäänsä niin samalla ihminen syntyy uudesti ylhäältä ja hänestä tulee uusi luomus, otollinen Herralle. Hän alkaa seurata Herraa jokapäiväisessä elämässään ja todistaa muille elämän muuttumisella.

• greeeeen

Kysymys sinulle, 'uusi elämä':

Näetkö Semperin viesteissä Jumalasta syntymisestä kielivää hedelmää?

• kaappikello2
        greeeeen kirjoitti:

Kysymys sinulle, 'uusi elämä':

Näetkö Semperin viesteissä Jumalasta syntymisestä kielivää hedelmää?

greeeen'in viesteistä ja toiminnasta sitä on ainakin vaikea havaita

• kellokaappi
        kaappikello2 kirjoitti:

greeeen'in viesteistä ja toiminnasta sitä on ainakin vaikea havaita

Totuushan tuolta tuli nytkin.

• kellot
        kellokaappi kirjoitti:

Totuushan tuolta tuli nytkin.

Greeeeni on kyllä yksi tarkkanäköisimistä kirjoittajista. Ja rohkeimmista.

• kaappikellon ratas
        kellot kirjoitti:

Greeeeni on kyllä yksi tarkkanäköisimistä kirjoittajista. Ja rohkeimmista.

ja lihallisimmista

• Knuutti exm
        kaappikellon ratas kirjoitti:

ja lihallisimmista

mahtaako täällä oleva greeeen olla sama kuin mössön green?

Jälkimmäinen mättää Raamatun lauseista siellä peräkkäin ja niin muka todistaa olevansa oikeassa opissa.

• taaspa
        kaappikellon ratas kirjoitti:

ja lihallisimmista

Aglius.

• Knuutti exm
        taaspa kirjoitti:

Aglius.

Aglius ei ole varmana greeen tai green.

• greeeeen
        Knuutti exm kirjoitti:

mahtaako täällä oleva greeeen olla sama kuin mössön green?

Jälkimmäinen mättää Raamatun lauseista siellä peräkkäin ja niin muka todistaa olevansa oikeassa opissa.

Ei mahda olla. :)

• totuus

miksi sitten moni jättää helluntaiuskon ......

• tavallinen

En ole nimimerkki uusi elämä, mutta kirjoitan kuitenkin tähän ketjuun. Uusi elämä kristuksessa alkaa vasta, kun liharuumis riisutaan pois yltämme. En ole nähnyt missään seurakunnan tai minkään seurakunnan jäsenen muuttuneen yhdessä hetkessä kasteen ansiosta. Se on harhaoppi, joka väittää ihmisen syntyneen siinä hetkessä uudeksi. Raamattu paloitellaan milloin minkäkinlaisiin asiakokonaisuuksiin ja palasiin ja niitä sitten jyrsitään pilkku pilkulta, että oma liha saisi kunniaa. Kun kilpaillaan toisten kunnioittamisesta, niin silloin ei kaluta toisen, eikä omaakaan nilkkaa. Kunnioittaminen tarkoittaa toisen kohtelimista hyvin, olipa toinen sen ansainnut tai ei. Meidän tulee olla Kristuksen kaltaisia ja kääntää toinenkin poski. Kun niitä Semperin tekstejä lukee, niin hänestä saa vaikutelman tällaisesta näkökulmasta:
      Semper on nyrkkeilykehässä toista Jeesukseen uskovaa vastaan, lopulta hän pääsee voitolle nuijimalla vastakilpailijan omien sääntöjen mukaan ja kun kilpakumppani makaa jo maassa, niin Semper vain jatkaa hakkaamista ja sitten katsomossa ovat Semperin kannattajat, jotka sulkevat silmänsä totuudelta ja Jeesuksen antamilta käskyiltä. Näinhän se menee elävässä elämässäkin nyt Semperillä. Tämä on kuin kokeessa olo, jossa arvosana on päätetty laittaa hylätyksi tarkistamatta itse koetta lainkaan.
      Älkää hyvät ihmiset antako Semperin eksyttää itseänne, sillä te käännätte nyt selkänne itse Jumalalle, joka kaikkia ylempi ja tietää kaiken. Semperin kaltaisen luonteen omaavalle on ilmeisesti tärkeämpi ansaita ihmisten kuin Jumalan antama arvostus. Me kaikki palvelemme Jeesusta, emme Semperiä. Ei kannata kenenkään lähteä seuraamaan leirinvetäjää, joka tosipaikan tullen pakenee yksin ja jättää lampaat susien keskelle yksin. Seuratkaa Jeesusta, ei Semperiä. Semper vain saa jotain itsearvostusta itse itselleen haukkumalla muita niin, että Jeesus voisi unohtua kaikilta ja Semper saisi kunniaa itselleen.

• toukolan pojat

Ihan hölmö teksi.

• greeeeen
        toukolan pojat kirjoitti:

Ihan hölmö teksi.

Kaukana hölmöstä.

• k.kiusaantunut
        greeeeen kirjoitti:

Kaukana hölmöstä.

Toivotaan kuitenkin ettei kukaan herkkä lapsi lue hänen tekstiään. Tai yritä lukea, oli sellaista sekasotkua, eikä kappalejakojakaan oltu tehty ettei sitä kukaan oikeasti jaksa lukea kokonaan.

En toivo lisää uskonnon uhreja.

• Taisi olla nm. 'k.kiusaantunut', joka kirjoitti äskettäin, että semper on eräille kompastuskivi palstalla. Toivottavasti muistan kirjoittajan oikein. Joka tapauksessa tuo arvio näyttää olevan täyttä totta ainakin greeenin kohdalla.

Ilman muuta ihmettelen, kai monen muun kanssa, sitä huomion määrää, minkä ystävämme greeen uhraa minuun kirjoittajana.

En ole koskaan pitänyt itseäni erehtymättömänä tai virheettömänä. Mutta kiivas olen jo pitkään ollut sen totuuden puolesta, jonka olen Jumalan Sanasta saanut löytää. Myös apostoleissa oli kiivaita totuuden puolustajia, mainittakoon heistä kalastaja Simon Pietari.

Pietari joutui monenmoisiin tilanteisiin ja teki paljon virheitä. Samaa voin minä sanoa, vaikka en ole itseäni tullut palstalle esittelemään. Kaiken kirjoittamani jälkeen voin sanoa, että olen paljon oppinut.
      Suurta Jumalan armoa mutta myös Hänen väkevää kättään olen tuntenut ylläni. Ajatukset itsestäni, omasta 'erinomaisuudestani', tunnen yhä selvemmin samalla tavalla kuin Paavali:

"Minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää." Room.7:18. Myös Jaakobin sanoista saan oman osani:
      "Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi." Jaak.4:9.

• k.kiusaantunut

Ihmettelen kuinka sinä jaksat olla kompastuskivenä ja hirveän raivon kohde, vuosikausia täällä eräs pyrkii estämään sinun hyvät ihmis-suhteet eikä säästä voimiaan kun etsii tekstejä sinua vastaan.

Kyllä sinulla täytyy olla luja usko ettet murru. Ja sinähän et murru. Vaikka aina vain vähemmän ihmisiä tulee sinun tueksesi, opissasi.

Minä löysin sanoman. Että voin uudestaan yrittää jos lankean.

Nämä vihollisesi ovat tehneet jo parannuksen ja enään he eivät sitä tee. Eivät näe aihetta.

Minut on jätetty yksin. Jos minä kuolisin nämä ei siitä välittäisi, eivät edes huomaisi. Olisi vaan että nyt se vihdoin tajusi lähteä palstalta.

Minä olen alkanut vihata helluntailaisia.

Sinun tekstistä minä kerran luulin löytäneeni tien alun.

Mutta nyt se on jo myöhäistä.

Kestävyyttä Semper. Täällä on käynnissä ajojahti. Pelottavaa on että eivät näe syntiään. Se on halua tuhota sinut.

Siinä yksi syy lisää vihata helluja.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ihmettelen kuinka sinä jaksat olla kompastuskivenä ja hirveän raivon kohde, vuosikausia täällä eräs pyrkii estämään sinun hyvät ihmis-suhteet eikä säästä voimiaan kun etsii tekstejä sinua vastaan.

Kyllä sinulla täytyy olla luja usko ettet murru. Ja sinähän et murru. Vaikka aina vain vähemmän ihmisiä tulee sinun tueksesi, opissasi.

Nämä vihollisesi ovat tehneet jo parannuksen ja enään he eivät sitä tee. Eivät näe aihetta.

Minut on jätetty yksin. Jos minä kuolisin nämä ei siitä välittäisi, eivät edes huomaisi. Olisi vaan että nyt se vihdoin tajusi lähteä palstalta.

Kestävyyttä Semper. Täällä on käynnissä ajojahti. Pelottavaa on että eivät näe syntiään. Se on halua tuhota sinut.

Oletpa k.kiusaantunut sokea. Kukahan se sitä ajojahtia harrastaakaan. Kyllä se on semperi, joka yrittää murtaa uskon kaikilta, mutta harva enää hänen kanssaan alkaa yhteyteen.

• raamattua lukenut

Omituinen teksti, miksi helluntaita pitää vihata, helluntaissa puolustetaan Raamatun ilmoitusta, ei siellä muuta tehdä.
        EIkä varmasti peräännytä monenlaisten harhojen edesä mitä nämä muutamat yrittää tunkeä väkisin töällekinpalstalle sekavilla j aomituisiaa opeillaan.

ei sellaista pidä hyväksyä eikä kumarrella sen edessä.

en tiä mikä semperi on, mutta en näe hänen teksteissään mitään moitittavaa.

• oikaisuja
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

Oletpa k.kiusaantunut sokea. Kukahan se sitä ajojahtia harrastaakaan. Kyllä se on semperi, joka yrittää murtaa uskon kaikilta, mutta harva enää hänen kanssaan alkaa yhteyteen.

semperin opissa ei ole moitittavaa, se on Raamatun oppi.

• k.kiusaantunut
        raamattua lukenut kirjoitti:

Omituinen teksti, miksi helluntaita pitää vihata, helluntaissa puolustetaan Raamatun ilmoitusta, ei siellä muuta tehdä.
        EIkä varmasti peräännytä monenlaisten harhojen edesä mitä nämä muutamat yrittää tunkeä väkisin töällekinpalstalle sekavilla j aomituisiaa opeillaan.

ei sellaista pidä hyväksyä eikä kumarrella sen edessä.

en tiä mikä semperi on, mutta en näe hänen teksteissään mitään moitittavaa.

Ei hänen teksteissään olekkaan mitään moitittavaa.

Ja olen nähnyt ihan liian monta uskonnon uhria ja sen takia olen alkanut vihaamaan uskovaisia.

Mainitsin Raamatun. Teillä siinä kirja jossa Jumala tappaa viattomia, kuten oman poikansakin.

V..u mitä shaissea.

'Ymmärrän jos joku sieltä jotain hyvää etsii ja löytää, kuten Semper.

Niin sitten häntä on toiset uskovat potkimassa päähän, mistä johtuu?

• k.kiusaantunut kirjoitti:

"Niin Herra on sorretun linna, linna ahdingon aikoina. Ja (Herra) sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra." Ps.9:10-11.

Ei sellaisen mieli murru, joka sydämessään turvaa Herraan.
        Luota sinäkin Herran hyvyyteen ja armoon kaikkia kohtaan, jotka tunnustavat syntinsä ja haluavat lähteä seuraamaan Jeesusta. Lankeemuksesta on noustava ja samalla tehtävä päätös, että Herran apuun turvaten en enää siihen lankeemukseen joudu.

Ps.51:19 "Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää."

PS. Kiitos kannustuksesta ja rohkaisevista sanoistasi!

• greeeeen

Sinä, Semper, olet suoltanut kaikki nuo hirveydet palstalle väittäen olevasi samaan aikaan uudestisyntynyt - siis Jumalasta syntynyt. Raamattu kertoo kuitenkin uudestisyntyneistä jotakin ihan muuta...

Ja tässä lisää Raamatun vastaista opetustasi ->

Semper:

>>Sillä hetkellä kun ihminen rikkoo tietoisesti Jumalan käskyjä,
        joku muu on hänelle rakkaampi kuin Jumala.
        Se tilanne (käskyn rikkominen) tulee kaikille joskus vastaan,
        kenelle useammin, kenelle harvemmin.

• greeeeen kirjoitti:

Sinä, Semper, olet suoltanut kaikki nuo hirveydet palstalle väittäen olevasi samaan aikaan uudestisyntynyt - siis Jumalasta syntynyt. Raamattu kertoo kuitenkin uudestisyntyneistä jotakin ihan muuta...

Ja tässä lisää Raamatun vastaista opetustasi ->

Semper:

>>Sillä hetkellä kun ihminen rikkoo tietoisesti Jumalan käskyjä,
        joku muu on hänelle rakkaampi kuin Jumala.
        Se tilanne (käskyn rikkominen) tulee kaikille joskus vastaan,
        kenelle useammin, kenelle harvemmin.

Saapiko olla utelias ja kysyä, minkälaista rangaistusta greeen aikoo soveltaa noiden löytämiensä 'hirrveyksien' perusteella?

No, ehkä kysymys on retorinen tai peräti aiheeton. Tulipa vaan mieleen tuokin näkökulma, kun niin leppymättä vihaasi meuhkaat.

Ps.37:8-13 "Herkeä vihasta ja heitä kiukku, älä kiivastu, se on vain pahaksi. Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.
        Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa. Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta.
        Jumalaton miettii vanhurskaalle pahaa ja kiristelee hänelle hampaitansa; mutta Herra nauraa hänelle, sillä Hän näkee hänen päivänsä joutuvan."

• k.kiusaantunut
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Saapiko olla utelias ja kysyä, minkälaista rangaistusta greeen aikoo soveltaa noiden löytämiensä 'hirrveyksien' perusteella?

No, ehkä kysymys on retorinen tai peräti aiheeton. Tulipa vaan mieleen tuokin näkökulma, kun niin leppymättä vihaasi meuhkaat.

Ps.37:8-13 "Herkeä vihasta ja heitä kiukku, älä kiivastu, se on vain pahaksi. Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.
        Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa. Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta.
        Jumalaton miettii vanhurskaalle pahaa ja kiristelee hänelle hampaitansa; mutta Herra nauraa hänelle, sillä Hän näkee hänen päivänsä joutuvan."

Kerran et karta tuollaista vihaistakaan Jumalan sanaa niin sinulle psalmi 109 "Syyttä syytetyn rukous."

• tästä kyse

Kaikki, jotka puolustavat semperiä, joka tekee pahaa, ovat vain hänen tasollaan olevai eksyneitä ihmisiä. Ei tässä kummemmasta ole kyse.

• missä?

Sanoiko green että hän olisi itse se rankaisija? Kas kun en sellaista näe.

Eipä ole semperillä mitään millä itseään puolustaa.

• k.kiusaantuneelle

Ei hänen teksteissään olekkaan mitään moitittavaa.

Ja olen nähnyt ihan liian monta uskonnon uhria ja sen takia olen alkanut vihaamaan uskovaisia.

Mainitsin Raamatun. Teillä siinä kirja jossa Jumala tappaa viattomia, kuten oman poikansakin.

V..u mitä shaissea.

'Ymmärrän jos joku sieltä jotain hyvää etsii ja löytää, kuten Semper.

Niin sitten häntä on toiset uskovat potkimassa päähän, mistä johtuu?

Jurihan sanoit äsken poistamassasi viestissä että semper on kaksinaamainen. Miksi olet tuollainen tuuliviiri?

• k.kiusaantunut
        missä? kirjoitti:

Sanoiko green että hän olisi itse se rankaisija? Kas kun en sellaista näe.

Eipä ole semperillä mitään millä itseään puolustaa.

Semperille psalmi 109"Minun vainoojani ovat avanneet suunsa, nuo jumalattomat ja petturit" He puhuvat minulle valheita. Joka puolelta ne sinkoavat ilkeitä sanoja ja hyökkäävät syyttä minua vastaan. He palkitsevat ystävyyteni syytöksin. En ole tehnyt mitään pahaa!

He maksavat hyvän pahalla, ystävyyteni vihalla. Pane ankara syyttäjä vastujani kimppuun, pane armoton mies todistamaan häntä vastaan!"

Oikein piristävää. "Jumalan sanaa!" Yhtä kiukkuinen tuntuu olevan Jumala kuin hänen seuraajansakin, greeniläiset.

Ja ei muuta kuin miinusta tähän viestiin, niin kuin ennenkin. Jospa se teidän kiukku siitä vähän laantuisi.

• totuutta vain

Semperille psalmi 109"Minun vainoojani ovat avanneet suunsa, nuo jumalattomat ja petturit" He puhuvat minulle valheita. Joka puolelta ne sinkoavat ilkeitä sanoja ja hyökkäävät syyttä minua vastaan. He palkitsevat ystävyyteni syytöksin. En ole tehnyt mitään pahaa!

He maksavat hyvän pahalla, ystävyyteni vihalla. Pane ankara syyttäjä vastujani kimppuun, pane armoton mies todistamaan häntä vastaan!"

Oikein piristävää. "Jumalan sanaa!" Yhtä kiukkuinen tuntuu olevan Jumala kuin hänen seuraajansakin, greeniläiset.

Ja ei muuta kuin miinusta tähän viestiin, niin kuin ennenkin. Jospa se teidän kiukku siitä vähän laantuisi.

Mitä valhetta? Semperin omia krjoituksiahan nuo on.

• k.kiusaantunut
        k.kiusaantuneelle kirjoitti:

Jurihan sanoit äsken poistamassasi viestissä että semper on kaksinaamainen. Miksi olet tuollainen tuuliviiri?

Se oli greeen joka sanoi niin. Minä yritin olla yhtä ilkeä ja pistin jotain, koska periaatteessa minun on vaikeaa olla ystävä kenellekään joka on potentiaalinen uskonnon uhrien tuottaja.

MUUTIN MIELENI.

Siihen minulla on oikeus. Semperin sanoma Jumalasta ei ole niin kova, ja aina haluan olla sorretun puolella.

Eli Semperin puolella.

• k.kiusaantunut kirjoitti:

Kerran et karta tuollaista vihaistakaan Jumalan sanaa niin sinulle psalmi 109 "Syyttä syytetyn rukous."

Psalmi 109 on vaikuttavaa luettavaa, "Vihan sanoilla he ovat minut piirittäneet, ja syyttä he sotivat minua vastaan."

Taitaa melko harva palstalla myöntää minulle oikeuden omistaa nuo syyttömästi vainotun sanat omalle kohdalleni. Minä ne kuitenkin omistan lupia kysymättä ja tunnen niiden perusteella lohdutusta ja Herran armollista hyvyyttä.

Psalmi loppuu jakeisiin 30-31, joissa syytetty ylistää Herraa:
        "Minä suullani kiitän suuresti Herraa, ja monien keskellä minä ylistän Häntä. Sillä Hän seisoo köyhän oikealla puolella pelastaakseen hänet niistä, jotka hänet tuomitsevat." Amen.

Herra siunatkoon sinua nm. k.kiusaantunut. Vahvistakoon hyvä Jumalamme uskoasi evankeliumin sanomaan Jeesuksessa.
        "Anna tiesi Herran haltuun ja turvaa häneen, kyllä hän sen tekee." Ps.37:5.

• k.kiusaantunut
        totuutta vain kirjoitti:

Täällä on ollut puhetta uudestisyntymisopista, ja siitä olette etsineet vikoja, jos muuta ei ole ollut.

Itselleni uudestisyntymä ei ole mikään asia, näen vain teidän tahdon etsiä Semperin tekstistä vikoja.

Miksi?

Ihminen hänkin on.

Eikö uskovaisten pitäisi pyrkiä rakastamaan toista? Tehkää sovinto.

• eikäsitäei
        totuutta vain kirjoitti:

Olette te ihmeporukka.
        esiinnytte puolijumalan täällä, ja koko touhu on pelkkää lihankäryä alusta loppuun.
        naurettavaa "kristillisyyttä " ! sivullisiakin hävettää tuollainen länkytys mitä tämä greeni ja kumppanit vetää ainakun tänne ilmestyvät.m ikä sakki tuo oikein on?

• hyvätuoksu

Ai iettä oikein murtaa uskon kaikilta !!

ketähän ne kaikki oikein ovat, ihan itsekkö kuulut siihen joukkoon, kun minä saan aina iloita semperin teksteistä kun niissä tuoksuu Raamattu !

• greeeeen
        hyvätuoksu kirjoitti:

Ai iettä oikein murtaa uskon kaikilta !!

ketähän ne kaikki oikein ovat, ihan itsekkö kuulut siihen joukkoon, kun minä saan aina iloita semperin teksteistä kun niissä tuoksuu Raamattu !

Semperin hedelmät paljastavat kaiken.

• greeeeen

"Niin Herra on sorretun linna, linna ahdingon aikoina. Ja (Herra) sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra." Ps.9:10-11.

Ei sellaisen mieli murru, joka sydämessään turvaa Herraan.
        Luota sinäkin Herran hyvyyteen ja armoon kaikkia kohtaan, jotka tunnustavat syntinsä ja haluavat lähteä seuraamaan Jeesusta. Lankeemuksesta on noustava ja samalla tehtävä päätös, että Herran apuun turvaten en enää siihen lankeemukseen joudu.

Ps.51:19 "Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää."

PS. Kiitos kannustuksesta ja rohkaisevista sanoistasi!

Ei sinua, Semper, kukaan sorra. Tässä on nyt vain tuotu omat tekosi ja hedelmäsi esille. Jumala ei ole pahantekijöiden linna.

• greeeeen

Ei ole kyse mistään minun rangaistuksistani, vaan Jumalan Sanan kertomasta.

• ilon&riemun enkeli

Psalmi 109 on vaikuttavaa luettavaa, "Vihan sanoilla he ovat minut piirittäneet, ja syyttä he sotivat minua vastaan."

Taitaa melko harva palstalla myöntää minulle oikeuden omistaa nuo syyttömästi vainotun sanat omalle kohdalleni. Minä ne kuitenkin omistan lupia kysymättä ja tunnen niiden perusteella lohdutusta ja Herran armollista hyvyyttä.

"Minä suullani kiitän suuresti Herraa, ja monien keskellä minä ylistän Häntä. Sillä Hän seisoo köyhän oikealla puolella pelastaakseen hänet niistä, jotka hänet tuomitsevat." Amen.

Herra siunatkoon sinua nm. k.kiusaantunut. Vahvistakoon hyvä Jumalamme uskoasi evankeliumin sanomaan Jeesuksessa.

Autuas sinä olet semper kun Herra ei lue sun syntejäsi sulle, ole autuas jatkossakin, on ilo aina lukea sun Kristuksen kirkkautta ja puhtautta huokuavia tekstejäsi.

Ole siunattu, siis edelleen Semper.

• ei mene läpi

Syyttömänä vainottu?!!!!!!!! Älä Semper viitsi. Kaikkihan näkee että ihan itse olet kirjoittanut kaiken tuon moskan. Älä esitä marttyyria!!!!!

• Ved.2

Siis haluat, greeeeen, todistaa em. kirjoituksillasi, ettei Semper ole uudesti syntynyt!?
      Hänhän itse juuri todistaa uudestiisyntymisen puolesta ja on myös kysyttäessä käsittääksen kertonut siitä.
      Olen juuri helluntaipalstalla lähestynyt häntä, niin että hän luottaa aidosti ystävälliseen motiiviini. Ja kannustan hänen Raamatun siältöisiä kirjoituksiaan. Nuo vanhojen kirjoitusten muisteleminen ei sinänsä häiritse minua, mutta voi olla kiusauksena jotakuta käymään niiden perusteella meidän kummankin iholle.

Olen sitä mieltä, että olemme sovittaneet suhteemme keskenään Semperin kanssa. ja uskon siihen hyvään, mitä juuri haluan hänessä painottaa. Jos olemme mm. pyytäneet anteeksi sanojamme toisiamme kohtaan, niin eikö meillä olekaan armmahtavaa Isää, Jeesusta Kristusta, joka käskee unohtamaan menneet.
      oihan noita aikaisempia keskusteluja analysoida ja pohtia miten internetin välityksellä keskusteluyhteys rakkentuu. Mutta henkilöiden olisi oltava sovussa keskenään ja hyvin kypsiä henkisesti mutaläjän kaiveluun.

Mutta jos Greeeeen haluaa esim. tietään Semperin totuutta uskoontulostaan, niin voihan sen ihan ilman riitelyä tai syyttelyäkin saada selville!? Onhan noissa linkittämissäsi teksteissä tosi julmaa tekstiä pimeästä alitajunnastamme. Mutta en lähde sitä arvioimaan, mistä se kertoo, juuri siitäkö? Onko tehty jokin synti, mitä ei saisi anteeksi?

Ja sitä ennenkaikkea, mitä sinä minusta haluat tuoda esille? Voithan sinä myöskin arvioida, olenkon itse tuottanut Jumalalle kunniaa tuottavaa hedelmää. Tässä on myös itsetutkiskelun paikka. Mutta millaiseen itsetutkiskeluun Greeeen on valmis? Tuottaisiko tämä Greeeeenin kaivelu itsessään uudestisyntyneen uskovan hedelmää, rakentumista uskossa? Vai sen osoittamista, ettän eikö joku olekaan uskossa? Minusta riippuu siitä missä hengessä keskustelemme. Mikä sen tavoite olisi? Tästä olisi juuri Greenin nyt perusteltava, koska käsittääkseni jotenkin "myrskyät" kovasti. Tällaisia kysymyksiä nousee.

• Synniksikö?

Teetkö Ved2 oikein, kun ummistat siltä silmäsi, että tämä ystäväsi, ei ole koskaan pyytänyt anteeksi lukemattomilta loukkaamiltaan ihmisiltä. Hän etsii vain ihmisiä puolueeseensa ja loukkaa ketä haluaa ja mielistelee heitä, joista kokee saavansa hyötyä. Halpaan ja hepposeen ansaan menet.

• kaappikello2
        Synniksikö? kirjoitti:

Teetkö Ved2 oikein, kun ummistat siltä silmäsi, että tämä ystäväsi, ei ole koskaan pyytänyt anteeksi lukemattomilta loukkaamiltaan ihmisiltä. Hän etsii vain ihmisiä puolueeseensa ja loukkaa ketä haluaa ja mielistelee heitä, joista kokee saavansa hyötyä. Halpaan ja hepposeen ansaan menet.

helluntailaisuuteen taitaa noin yleisemminkin kuulua, ettei pyydetä anteeksi, vaan uskotaan vain anteeksi anteeksi pyytämättä.

• oi kaisuja
        kaappikello2 kirjoitti:

helluntailaisuuteen taitaa noin yleisemminkin kuulua, ettei pyydetä anteeksi, vaan uskotaan vain anteeksi anteeksi pyytämättä.

miten perustelet tuolaisen väitteen ?

jos et mitenkään, mihin syyllistyit ?

• kaappikellon2
        oi kaisuja kirjoitti:

miten perustelet tuolaisen väitteen ?

jos et mitenkään, mihin syyllistyit ?

useilla henkilökohtaisilla kokemuksilla - omilla ja joidenkin toisten

• greeeeen

Tässä ei ole nyt, Ved. 2, kyse siitä, mitä sinä Semperistä ajattelet, tai siitä, kannatko sinä hänelle kaunaa. Ei, vaan tässä on kyse siitä tosiasiasta, että Semperin hedelmät ovat paljastaneet hänen todellisen olemuksensa. Raamatun sana on tässäkin täysin totta: "Heidän hedelmistään te tunnette heidät".

• greeeeen
        kaappikello2 kirjoitti:

Niin, ja tällä palstalla tehdään hirveän paljon pahuutta sillä varjolla, että 'se oli vain vanha ihmiseni, mutta kyllä Jumala armahtaa'...

• greeeeen

Ved. 2:

>>Onhan noissa linkittämissäsi teksteissä tosi julmaa tekstiä pimeästä alitajunnastamme.

• tee parannus

Ved2
        Voi sinua miten sinä tulkitset uudesti syntyneen.
        Uudesti syntynyt ei ikinä käyttääny niinkuin Semperi käytääntyy.
        Käännä ihmeessä kelkasi tai tipahdat Semperin kanssa kuilun pohjaan, etkä pääse pois sieltä ilma Jeesuksen armoa.

Eikö ole näin, että ennen sinä olit toista mieltä oletko kääntynyt omaa itseäsi vastaan.

• oi kaisuja
        greeeeen kirjoitti:

Niin, ja tällä palstalla tehdään hirveän paljon pahuutta sillä varjolla, että 'se oli vain vanha ihmiseni, mutta kyllä Jumala armahtaa'...

Niin, sinä näytät siinä korkeinta mallia ja esikuvaa !

joka kerta kun tulet tänen aloitat saman veivaamisen kuka mitäkin on sanonut ja kaivelet vaikka aatamista asti joka sanan jolla saat jotain lihalliseen tarpeeseesi.

ymmärrätkö ollenkaan mitä puuhaat ! tuskin.

• Ved.2
        greeeeen kirjoitti:

Ved. 2:

>>Onhan noissa linkittämissäsi teksteissä tosi julmaa tekstiä pimeästä alitajunnastamme.

Jos Semper ei ole uudestissyntynyt, niin kehottaisin silloin rukoilemaan hänen puolestaan. Itse en ole rukouksessani saanut kehoitusta ryhtyä uudelleen minkäänlaiseen henkien taistelukirjoituksiin.
        Enkä varsinkaan kenenkään ns. helluntaipalstan uskovan kehotuksesta riitelemään ja haukkumaan lähimmäistäni. Jokainen vastatkoon kerran sanoistaan. Ja jos henkilö on itse sanonut jotain, mikä todistaa häntä itseään vastaan pitkän kirjoitustaistelujen jälkeen, eikä hänen omatuntonsa siitä heräisi, niin kyllä 2-3 huomiota pitäisi riittää.

Jos minua vielä syytetään siitä, etten ryhdy saastaiseen mutapainiin väitettyjen Raamatun totuuksien kohdalla, missä tulkitaan, onko ihminen uskoon tullut elvään toivoon. Siis kenen olisikaan tehtävä parannus, ja KUKA onkaan syyttäjäsi?
        Parempi olisi sitten kirjoittaa omalla nimimerkillä, mikä antaisi luotettavan ja relevantin kuvan kenenkä kanssa keskustelee. Tässä suhteessa Greeeeen ja Semper noudattavat johdonmukaista linjaa,mutta rötöstelijät puukottavat selkään.
        Tästä minulla on myöskin kokemuksia hedelmien suhteen, pilaantuneita ovat.
        Tehköön siis itse parannusta.

Kysyisin sitten vielä, että miten suuri likasanko täytyisi olla, että mm.mihin itseenikin kohdistuneet loanheitot pitäisi mahtua. Minun ei itseni tarvitse sitä mutaa käydä kerjäämässä, ihan lahjaksi olen saanut, Mutta Jeesuksen kanssa olen jaksanut yli sankon verran kantaa. Tässä itseasiassa toteutuu saamani profetia likasankosta helluntaiseurakunnassa, että ihan "oikealla" palstalla ollaan näemmä. Mutta mieleni ei siitä syystä ole LIKASANKOSSA.
        Mutta siinä näyssä oli pilaantuneita kaloja mudan seassa. menkööt jokainen peilinsä eteen tarkastelemaan itseään ja sisintään, mitä sieltä löytyy. Kuka siis on loppujen lopuksi uudestisyntynyt Jumalan Hengestä??

• greeeeen
        oi kaisuja kirjoitti:

Niin, sinä näytät siinä korkeinta mallia ja esikuvaa !

joka kerta kun tulet tänen aloitat saman veivaamisen kuka mitäkin on sanonut ja kaivelet vaikka aatamista asti joka sanan jolla saat jotain lihalliseen tarpeeseesi.

ymmärrätkö ollenkaan mitä puuhaat ! tuskin.

Ymmärrän. Toin esille Semperin hedelmät, jotka eivät selvästikään kestä päivänvaloa.

16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? (Matt. 7:16)

• greeeeen
        Ved.2 kirjoitti:

Jos Semper ei ole uudestissyntynyt, niin kehottaisin silloin rukoilemaan hänen puolestaan. Itse en ole rukouksessani saanut kehoitusta ryhtyä uudelleen minkäänlaiseen henkien taistelukirjoituksiin.
        Enkä varsinkaan kenenkään ns. helluntaipalstan uskovan kehotuksesta riitelemään ja haukkumaan lähimmäistäni. Jokainen vastatkoon kerran sanoistaan. Ja jos henkilö on itse sanonut jotain, mikä todistaa häntä itseään vastaan pitkän kirjoitustaistelujen jälkeen, eikä hänen omatuntonsa siitä heräisi, niin kyllä 2-3 huomiota pitäisi riittää.

Jos minua vielä syytetään siitä, etten ryhdy saastaiseen mutapainiin väitettyjen Raamatun totuuksien kohdalla, missä tulkitaan, onko ihminen uskoon tullut elvään toivoon. Siis kenen olisikaan tehtävä parannus, ja KUKA onkaan syyttäjäsi?
        Parempi olisi sitten kirjoittaa omalla nimimerkillä, mikä antaisi luotettavan ja relevantin kuvan kenenkä kanssa keskustelee. Tässä suhteessa Greeeeen ja Semper noudattavat johdonmukaista linjaa,mutta rötöstelijät puukottavat selkään.
        Tästä minulla on myöskin kokemuksia hedelmien suhteen, pilaantuneita ovat.
        Tehköön siis itse parannusta.

Kysyisin sitten vielä, että miten suuri likasanko täytyisi olla, että mm.mihin itseenikin kohdistuneet loanheitot pitäisi mahtua. Minun ei itseni tarvitse sitä mutaa käydä kerjäämässä, ihan lahjaksi olen saanut, Mutta Jeesuksen kanssa olen jaksanut yli sankon verran kantaa. Tässä itseasiassa toteutuu saamani profetia likasankosta helluntaiseurakunnassa, että ihan "oikealla" palstalla ollaan näemmä. Mutta mieleni ei siitä syystä ole LIKASANKOSSA.
        Mutta siinä näyssä oli pilaantuneita kaloja mudan seassa. menkööt jokainen peilinsä eteen tarkastelemaan itseään ja sisintään, mitä sieltä löytyy. Kuka siis on loppujen lopuksi uudestisyntynyt Jumalan Hengestä??

Minä ainakaan en syytä sinua, Ved. 2, yhtään mistään, enkä yllytä sinua yhtään mihinkään.

Semper on ilmoittanut näin ->

Semper.Fidelis 23.3.2012:

>>Ellet tiennyt miksi kirjoittelen palstalla, niin se on juuri siksi, että tutkailen harhaopettajien pyydyksiä. Otan niistä selvää ja sitten kajautan harhaopin kuuluville niin, että tietää muutkin varoa.

15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.

18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.

(Matt. 7:15-18)

• Ved.2
        greeeeen kirjoitti:

Minä ainakaan en syytä sinua, Ved. 2, yhtään mistään, enkä yllytä sinua yhtään mihinkään.

Semper on ilmoittanut näin ->

Semper.Fidelis 23.3.2012:

>>Ellet tiennyt miksi kirjoittelen palstalla, niin se on juuri siksi, että tutkailen harhaopettajien pyydyksiä. Otan niistä selvää ja sitten kajautan harhaopin kuuluville niin, että tietää muutkin varoa.

15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.

18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.

(Matt. 7:15-18)

Olen yrittänyt sinulle vastata, mutta joka kerta kun kirjoitan mielestäni selventävää rehellistä tekstiä, niin tekstini poistetaan. Siksi kirjoitin tähän väliin. Ei kait minulla sitten ole mitään sanottavaa? Mutta omasta mielestäni olisi paljonkin. Minusta tuntuu, että joku ikäänkuin piru provosoisi näitä tekstejä!

• muistutusta

Jeesus sanoi mm Pietarille eräässä hetkessä, että väisty edestäni Saa..na

eikä pyytänyt anteeksi sitä. koitetaan ymmärtää että taistelu ei ole ensinkään ihmistä vastaan, vaan vääriä oppeja.

• tavallinen

Kun luin tuota yhtä Ved2:n tekstiä tuli heti mieleen tällainen asia. Me emme voi olla jonkun kanssa samaa mieltä Jumalaa vastaan. Ei sillä ole mitään merkitystä, että tekee sinunkaupat Semperin tai kenen tahansa kanssa, jos se on raamatun Sanan vastaista. Se joka haluaa ihmisiä miellyttää on ihmisten orja ja sellainen ei voi olla Jumalalle otollinen "uhri". Meillä voi olla vain sama mieli Jeesuksen kanssa, ei ihmisten. Se on sellainen kuoppa, että jos siihen lankeaa, niin palvelee ihmisluontoa, ei Jeesusta. Pitää uskaltaa olla raamatun Sanan puolesta taistelija, eikä kärkkyä anteeksiantoa ihmisiltä, koska me olemme kaikki samalla viivalla Jumalan edessä. Siinä ei Semperin anteeksiannot paina mitään. Täytyy kyllä myöntää, että Semperillä on luja usko itseensä, mutta kasvunpaikalle hän vain ei suostu jostain syystä. Herra asettakoon hänet sellaiseen paikkaan elämässään, että hän tulee tuntemaan koko totuuden ja vain totuuden kaikesta mitä raamattu opettaa. Mitään siihen lisäämättä tai pois ottamatta sellainen kuin itse Sana on.

• greeeeen

Asia on juuri niinkuin 'tavallinen' sanoo. Tässä ei ole kyse ihmisten keskeisistä suhteista tai sinunkaupoista, vaan siitä, että Semperin, joka toimii täällä muka oikea- ja vääräoppisten erottelijana, ja joka on omien sanojensa mukaan tutkailemassa harhaopettajien pyydyksiä, hedelmät ovat pahoja. Raamattu kehoittaa kavahtamaan tuollaisia lammastenvaatteisiin pukeutuneita raatelevaisia susia. Semper repii jatkuvasti uskovien yhteyttä ja tekee palvelusta pahalle.

• oisentään

Ihanko totta että ihan Herra saisi luvan asettaa semperiä sinne ja tänne !

voi ihmettä mikä laupeus. milloinkahan herra/rouva/neiti tavallinen itse antaa Herralle samanlaisen luvan, tulisi edes pieni tauko noihin sekaviin sepustuksiinne tälle foorumille.

• toiveon

Hyvän toiveenhan tavallinen esitti. Ihan Semperin omaksi eduksi.

• greeeeen

Huomionarvoista on sekin, että kaiken tämän toimintansa ja kaikkien palstalle syytämiensä henkilöihin käyvien törkeyksien jälkeen Semper jatkaa tekopyhällä linjallaan ja ohjeistaa uudessa aloituksessaan muita olemaan keskustelematta helluntailaisista tai muista palstan kirjoittajista ->

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11174889

• Ved.2

Tässä on vähän samaa, kun aikanaan kehotin Semperiä pysymään erossa eksyneestä Raamattuplastaa dominoivasta henkilöstä. S. yritti hyvin raamatun mukaan puolustaa Raamatun arvovaltaa, missä hän pysyi lujasti, järkähtämättä kiinni.
        Myöhemmin tämä vastustaja alkoi kumoamaan kokon Raamattua oman oppinsa mukaan. Semperillä oli kuitenkin vakaa käsitys, että kaikella mahdollisella tavalla olisi häntä nyt vastustettava. Sota meni sitten jio niin pitkälle, että kirosanat alkoivat herjojen myötä vallitsemaan palstaa
        Minulla oli puolesestaan sellainen käsitys, että karttamalla henkilöä ei vahvisteta sitä riitojen määrää, mikä sitten hallitsi koko palstaa ja todelliset uskovat sitten häipyivät vähin äänin.
        Itse sitten tein saman virheen monen muun siellä esiintyneen ystäväni kanssa. vaikka motiivimme oli vain "keskustella" Raamatun ihmeellisistä totuuksista. Omatunto tuli itsekullakin huonoksi, vaikka yritimme olla mahd. hurskaita. Myös uskonelämämämme kärsi, koska Jumalan Henki ei asu riitelevien keskellä, vaikka kuinka kokisit olevasi OIKEASSA.

Greeni voisi lukea siinä mielessä koko Raamattupalstan historiaa. Tietty riitakuppani kyllä ottaa vastaan siellä "totuuspuheillaan". Ja saat vastaasi manalan pahimmat demonit.. En tiedä mitä mietä SF on nykyään? Mitä hedelmää se hänen mielestään on kokenut?

Onko tässä nyt käymässä samoin: Green vastaan Semper/ Semper vastaan Raamattu palstan TS, aikanaan?

"Älkää alkako pikavihaisen aisapariksi!" Olenko itse taas turhaan sotkeutumassa keskusteluun, mikän onkin joidenkin henkilökohtaisia välienselvittelyjä. Vai onko tämä Jumalan rauha sydämessään olevien tosiuskovien keskinäistä rakentumista oppi-ja pelastuskysymyksistä?

• greeeeen
        Ved.2 kirjoitti:

Tässä on vähän samaa, kun aikanaan kehotin Semperiä pysymään erossa eksyneestä Raamattuplastaa dominoivasta henkilöstä. S. yritti hyvin raamatun mukaan puolustaa Raamatun arvovaltaa, missä hän pysyi lujasti, järkähtämättä kiinni.
        Myöhemmin tämä vastustaja alkoi kumoamaan kokon Raamattua oman oppinsa mukaan. Semperillä oli kuitenkin vakaa käsitys, että kaikella mahdollisella tavalla olisi häntä nyt vastustettava. Sota meni sitten jio niin pitkälle, että kirosanat alkoivat herjojen myötä vallitsemaan palstaa
        Minulla oli puolesestaan sellainen käsitys, että karttamalla henkilöä ei vahvisteta sitä riitojen määrää, mikä sitten hallitsi koko palstaa ja todelliset uskovat sitten häipyivät vähin äänin.
        Itse sitten tein saman virheen monen muun siellä esiintyneen ystäväni kanssa. vaikka motiivimme oli vain "keskustella" Raamatun ihmeellisistä totuuksista. Omatunto tuli itsekullakin huonoksi, vaikka yritimme olla mahd. hurskaita. Myös uskonelämämämme kärsi, koska Jumalan Henki ei asu riitelevien keskellä, vaikka kuinka kokisit olevasi OIKEASSA.

Greeni voisi lukea siinä mielessä koko Raamattupalstan historiaa. Tietty riitakuppani kyllä ottaa vastaan siellä "totuuspuheillaan". Ja saat vastaasi manalan pahimmat demonit.. En tiedä mitä mietä SF on nykyään? Mitä hedelmää se hänen mielestään on kokenut?

Onko tässä nyt käymässä samoin: Green vastaan Semper/ Semper vastaan Raamattu palstan TS, aikanaan?

"Älkää alkako pikavihaisen aisapariksi!" Olenko itse taas turhaan sotkeutumassa keskusteluun, mikän onkin joidenkin henkilökohtaisia välienselvittelyjä. Vai onko tämä Jumalan rauha sydämessään olevien tosiuskovien keskinäistä rakentumista oppi-ja pelastuskysymyksistä?

Minusta jokaisella meistä pitäisi olla täällä keskustelurauha ja rauha rakentua uskossaan, ilman, että yksi pahasuinen ja -sisuinen uskova esiintyy palstan uskonpuhdistajana ja repii uskovien yhteyttä.

Semperissä on, anteeksi vain, nähtävillä jotakin poikkeuksellista epäluuloisuutta muita ihmisiä kohtaan. Hän näkee harhauttamista, petosta, rahankiskontaa yms. joka puolella. Hän sanoo olevansa täällä ihan tutkailemassa harhaopettajien pyydyksiä. Se jo kertoo paljon.

• Ved.2
        greeeeen kirjoitti:

Minusta jokaisella meistä pitäisi olla täällä keskustelurauha ja rauha rakentua uskossaan, ilman, että yksi pahasuinen ja -sisuinen uskova esiintyy palstan uskonpuhdistajana ja repii uskovien yhteyttä.

Semperissä on, anteeksi vain, nähtävillä jotakin poikkeuksellista epäluuloisuutta muita ihmisiä kohtaan. Hän näkee harhauttamista, petosta, rahankiskontaa yms. joka puolella. Hän sanoo olevansa täällä ihan tutkailemassa harhaopettajien pyydyksiä. Se jo kertoo paljon.

Eillä erotuksella, että nämä em. henkilöt eroavat ratkaisevasti toisistaan. Kirjoituksessasi on ihan sama asetelma, kuin Semperillä aikoinaan TS:n suhteen.

Näitä harhaopettajia kyllän riittää, ja mm. SF on aika montaa niitä pyydystänyt. Mutta se on totta, että hän suutahtaa kyllä verisesti, minkä hän kokee vääryytenä.
        Hänellä on ehkä jonkinmoinen hallitsematon trauma jostain, mikä sitten saattaa lähteä lapasesta. Hän yrittää sitän sitten korjata, mutta "lapanen" ei olekaan sitten hallinnassa, ja niin monet ehtivät suuttua, ja alkavat sitten vastustamaan kirjoituksillaan. - Itse en henkilökohtaisesti haluaisi satuttaa hänen lapasiaan, enkä palata samoille alemmalle vuorovaikutustasoille.
        Tämä on vain minun arvailua, ja voin olla väärässä.

Mihin sinä Green pyrit, mikä sinun tavoitteesi on? Olethan sanonut kantasi. Entäs jos kääntäisit lähestymiskulmaa vaihteeksi. Ymmärrän kyllä kantasi Green "huippu-uskovana". Mutta jos SF:n tuntisi paremmin henkilökohtaisesti, niin uskon, että voisin ainakin itse rauhottua ja harkita sovittaen sanani häneen.
        Ehkä olen kuitenkin askeleen lähempänä hänen sydämensä tilaa, ymmärtäen hänen taustojaan, mistän en tiedä. Mutta olettaen kuitenkin.

Esim. Semperin Raamatunlukutaito ja ilmaisukyky ovat ilmiömäisiä. Miksin emme vahvistaisi näitä lahjoja hänessä. Ei hänen työmääräänsäkään voi moittia. Mitä mahdollisuuksia se antaisikaan yhteisessä rakentumisessa ja puhtaan evankeliumin levittämisessä? Mutta myös SF.n on tehtävä näkyvää parannusta.
        Jos keskusteluyhteys loppuu, ja kääntyy nurjalle puolelle, niin ei kukaan eikä mikään tuota sitä Greenin penäämää hedelmää. Mutta rukous auttaa, JOS se on vilpitöntä ja nöyrää.

• k.kiusaantunut
        Ved.2 kirjoitti:

Eillä erotuksella, että nämä em. henkilöt eroavat ratkaisevasti toisistaan. Kirjoituksessasi on ihan sama asetelma, kuin Semperillä aikoinaan TS:n suhteen.

Näitä harhaopettajia kyllän riittää, ja mm. SF on aika montaa niitä pyydystänyt. Mutta se on totta, että hän suutahtaa kyllä verisesti, minkä hän kokee vääryytenä.
        Hänellä on ehkä jonkinmoinen hallitsematon trauma jostain, mikä sitten saattaa lähteä lapasesta. Hän yrittää sitän sitten korjata, mutta "lapanen" ei olekaan sitten hallinnassa, ja niin monet ehtivät suuttua, ja alkavat sitten vastustamaan kirjoituksillaan. - Itse en henkilökohtaisesti haluaisi satuttaa hänen lapasiaan, enkä palata samoille alemmalle vuorovaikutustasoille.

Mihin sinä Green pyrit, mikä sinun tavoitteesi on? Olethan sanonut kantasi. Entäs jos kääntäisit lähestymiskulmaa vaihteeksi. Ymmärrän kyllä kantasi Green "huippu-uskovana". Mutta jos SF:n tuntisi paremmin henkilökohtaisesti, niin uskon, että voisin ainakin itse rauhottua ja harkita sovittaen sanani häneen.
        Ehkä olen kuitenkin askeleen lähempänä hänen sydämensä tilaa, ymmärtäen hänen taustojaan, mistän en tiedä. Mutta olettaen kuitenkin.

Esim. Semperin Raamatunlukutaito ja ilmaisukyky ovat ilmiömäisiä. Miksin emme vahvistaisi näitä lahjoja hänessä. Ei hänen työmääräänsäkään voi moittia. Mitä mahdollisuuksia se antaisikaan yhteisessä rakentumisessa ja puhtaan evankeliumin levittämisessä? Mutta myös SF.n on tehtävä näkyvää parannusta.
        Jos keskusteluyhteys loppuu, ja kääntyy nurjalle puolelle, niin ei kukaan eikä mikään tuota sitä Greenin penäämää hedelmää. Mutta rukous auttaa, JOS se on vilpitöntä ja nöyrää.

Green"huippuuskova"?

Olen kyllä aika pettynyt jos tämä on paras mihin pystytte?

Menkää asianosaisen ketjuun sanomaan suoraan mitä ajattelette.

Eikö selän takana puhuminen ole väärin, syntiä?

"Tee toiselle se mitä haluat itsellesi tehtävän."

Ai, mutta tehän ette Raamatusta välittäneetkään. Ja silti puhutte uudestisyntymisestä.

Sairasta!

• Ved.2

Green"huippuuskova"?

Olen kyllä aika pettynyt jos tämä on paras mihin pystytte?

Menkää asianosaisen ketjuun sanomaan suoraan mitä ajattelette.

Eikö selän takana puhuminen ole väärin, syntiä?

"Tee toiselle se mitä haluat itsellesi tehtävän."

Ai, mutta tehän ette Raamatusta välittäneetkään. Ja silti puhutte uudestisyntymisestä.

Sairasta!

Mihin ketjuun tässä nyt ollaan paiskaamassa`? Olemme julkisella internet -kesustelupalstalla, mikäli K.Krooninen kiusaantuja ei satu tätä ymmärtämään.

Kehun em. kirjoituksessani juuri molempia uskovina. Mutta olen sydämessäni rakentanut ajatteluni, niin että voisimme kaikki rakentua keskenämme.

Voisin sanoa molemmista kirjoitusten perusateella" huippu-uskovia" . tarkoittaa sitä, ainakin itse voin molemmilta oppia uskovaisuudesta, PUUTTEINEMME.

En mielistele kumpaakaan, ja mm. SF:n suhteen olen jon sieluni tyhjentänyt, joten SF:n kanssa haluan jatkaa matkaa ystävyydellä ja hengen viisaudella. Seuraava "ystävyyden projekti olisi Green, mikäli ei nyt aivan ala välttelemään.

Siellä jo seuraava K.Kiusaantunut odottaa vuioroaan. Annas olla kun selvitetäänn tapaus kerrallaan:)

• k.kiusaantunut
        Ved.2 kirjoitti:

Mihin ketjuun tässä nyt ollaan paiskaamassa`? Olemme julkisella internet -kesustelupalstalla, mikäli K.Krooninen kiusaantuja ei satu tätä ymmärtämään.

Kehun em. kirjoituksessani juuri molempia uskovina. Mutta olen sydämessäni rakentanut ajatteluni, niin että voisimme kaikki rakentua keskenämme.

Voisin sanoa molemmista kirjoitusten perusateella" huippu-uskovia" . tarkoittaa sitä, ainakin itse voin molemmilta oppia uskovaisuudesta, PUUTTEINEMME.

En mielistele kumpaakaan, ja mm. SF:n suhteen olen jon sieluni tyhjentänyt, joten SF:n kanssa haluan jatkaa matkaa ystävyydellä ja hengen viisaudella. Seuraava "ystävyyden projekti olisi Green, mikäli ei nyt aivan ala välttelemään.

Siellä jo seuraava K.Kiusaantunut odottaa vuioroaan. Annas olla kun selvitetäänn tapaus kerrallaan:)

Kyllä sitä kiusaantuu vähemmästäkin.

Semperin omassa ketjussa on tilaa. Eikö sinusta selän takana puhuminen ole synti?

Vetosin Raamatun korkeimpaan käskyyn.

T:K:kiusaantunut riidan keskellä.

• Ved.2

Kyllä sitä kiusaantuu vähemmästäkin.

Semperin omassa ketjussa on tilaa. Eikö sinusta selän takana puhuminen ole synti?

Vetosin Raamatun korkeimpaan käskyyn.

T:K:kiusaantunut riidan keskellä.

Vai olet sinä riidan keskellä? Siinä on paha olla! Tule sinäkin tänne sopuisten uskovien yhteyteen rakentumaan yhteisestä uskosta. Muuten tekstisi haiskahtaa..

Myöskin Semperin ketjuun ollaan tulossa, mikäli hän vain huom! omalla nimimerkillään sinne suonee audienssia?

• k.kiusaantunut
        Ved.2 kirjoitti:

Vai olet sinä riidan keskellä? Siinä on paha olla! Tule sinäkin tänne sopuisten uskovien yhteyteen rakentumaan yhteisestä uskosta. Muuten tekstisi haiskahtaa..

Myöskin Semperin ketjuun ollaan tulossa, mikäli hän vain huom! omalla nimimerkillään sinne suonee audienssia?

No, en tiedä. Kysy siltä miltä tuntuu kun puhutte sen selän takana hänen asioistaan.

Itse hän kirjoittaa ajojahdista tms.

Eiköhän teidän olisi aika lopettaa se? Ja sinä olet riidan keskellä, sen aihe tällä kertaa. Greeeenin on perustanut ketjun otsikolla Ved2.

Olen huomannut ne monet viestit 3:n vuoden takaa, jossa on teidän keskustelua.

Kaikki jotka palstalle tulee on riidan keskellä.

Te riitelette.

Ja noin vain - uskovaisena-ohitat kysymykseni synnistä ja Raamatusta.

Miksi?

Eikö uskonasiat kiinnostakaan?

• greeeeen
        Ved.2 kirjoitti:

Mikä ihmeen "huippu-uskova"? :) Sellaista ei liene olemassakaan.

Olen kertonut jo tavoitteeni. Semper sanoo olevansa täällä tutkailemassa harhaopettajien pyydyksiä ja kajauttelemassa harhoja kuuluville, mutta hänen omat hedelmänsä paljastavat hänet sisältä Raamatun varoittamaksi raatelevaksi sudeksi. Ja monessa kohtaa Semper kirjoittaa ihan suoraan Raamatun sanaa vastaan, ja siten, että hänen oppirakennelmaansa ei löydy Raamatusta.

Ihminen voi olla vaikka miten hyvä lukija ja kirjoittaja, mutta jos hän on sisältä täynnä pahuutta, ei meidän tule tukea hänen pyrkimyksiään millään tavalla.

• Ved.2
        greeeeen kirjoitti:

Olen kertonut jo tavoitteeni. Semper sanoo olevansa täällä tutkailemassa harhaopettajien pyydyksiä ja kajauttelemassa harhoja kuuluville, mutta hänen omat hedelmänsä paljastavat hänet sisältä Raamatun varoittamaksi raatelevaksi sudeksi. Ja monessa kohtaa Semper kirjoittaa ihan suoraan Raamatun sanaa vastaan, ja siten, että hänen oppirakennelmaansa ei löydy Raamatusta.

Ihminen voi olla vaikka miten hyvä lukija ja kirjoittaja, mutta jos hän on sisältä täynnä pahuutta, ei meidän tule tukea hänen pyrkimyksiään millään tavalla.

Kai se on jotain leikkimielistä ystävällistä huomiota. Minun on hyvin vaikea suhtautua, kun pitkäaikaisen kiistelykumppanini kanssa olen mielestäni päässyt ystävälliseen kompukseen.
        Ehdotan, että jos olet vakaasti sitä mieltä ihan sydämesi pohjalta. Niin... mielipiteesi on kuultu, sekä ylhäällä että täällä maan päällä.
        En itse millään muotoa tue hänen pyrkimyksiään pahuuden suhteen, ja olen vilpittömästi ihan samaa mieltä. Olen myös lukenut nuo em. linkit, mistä olen myös itse maininnut kait jotenkin samaan malliin. En hyväksy tippaakaan hänen pahuuden infernaalista kaikuaan.
        Mutta olen myös kokenut hänen kanssaan rauhan ystävyyden suhteen, mitä haluaisin rakentaa edelleen. Toivoisin, että ymmärtäisit, mistä todeliisuudessa on kysymys.
        Onko hän loukannut sinua henkilökohtaisesti, vai oletko vaan periaatteessa erimieltä? Minua hän on loukannut, minkä olen kirrjoituksillani osoittanut antaneeni anteeksi. pyytää tai ei. Minäkin olen periaatteen ihminen, mutta
        se ei paljon paina näissä uskon asioissa. Jotkut asiat on myös osattava jättää Jumalalle. Siksihän uskovat käsittääkseni rukoilevat toistensa puolesta.

Tätä puolta en kylläkään ole havainnut palstauskovien taholta. Tunnen paljon uskovia helluntailaisten lisäksi, jotka ottavat kuin luonnostaan tällaisetkin probleemit rukousaiheikseen. Ota sinäkin sama mieli.

• greeeeen
        Ved.2 kirjoitti:

Kai se on jotain leikkimielistä ystävällistä huomiota. Minun on hyvin vaikea suhtautua, kun pitkäaikaisen kiistelykumppanini kanssa olen mielestäni päässyt ystävälliseen kompukseen.
        Ehdotan, että jos olet vakaasti sitä mieltä ihan sydämesi pohjalta. Niin... mielipiteesi on kuultu, sekä ylhäällä että täällä maan päällä.
        En itse millään muotoa tue hänen pyrkimyksiään pahuuden suhteen, ja olen vilpittömästi ihan samaa mieltä. Olen myös lukenut nuo em. linkit, mistä olen myös itse maininnut kait jotenkin samaan malliin. En hyväksy tippaakaan hänen pahuuden infernaalista kaikuaan.
        Mutta olen myös kokenut hänen kanssaan rauhan ystävyyden suhteen, mitä haluaisin rakentaa edelleen. Toivoisin, että ymmärtäisit, mistä todeliisuudessa on kysymys.
        Onko hän loukannut sinua henkilökohtaisesti, vai oletko vaan periaatteessa erimieltä? Minua hän on loukannut, minkä olen kirrjoituksillani osoittanut antaneeni anteeksi. pyytää tai ei. Minäkin olen periaatteen ihminen, mutta
        se ei paljon paina näissä uskon asioissa. Jotkut asiat on myös osattava jättää Jumalalle. Siksihän uskovat käsittääkseni rukoilevat toistensa puolesta.

Tätä puolta en kylläkään ole havainnut palstauskovien taholta. Tunnen paljon uskovia helluntailaisten lisäksi, jotka ottavat kuin luonnostaan tällaisetkin probleemit rukousaiheikseen. Ota sinäkin sama mieli.

Ei Semper ole minua saanut loukkaantumaan, vaikka onhan sieltä tullut minunkin suuntaani vaikka minkälaista tekstiä. Minä en vain hyväksy pahuutta, jota hän harjoittaa lähimmäisiämme kohtaan, enkä sitä, että sisimmmästään noin paha ihminen esiintyy palstan uskonpuhdistajana ivaten, solvaten, parjaten jne. muita uskovia. En hyväksy uskovien yhteyden repimistä ja pahalle tehtäviä palveluksia - siis Semperin töitä.

• k.kiusaantunut
        greeeeen kirjoitti:

Ei Semper ole minua saanut loukkaantumaan, vaikka onhan sieltä tullut minunkin suuntaani vaikka minkälaista tekstiä. Minä en vain hyväksy pahuutta, jota hän harjoittaa lähimmäisiämme kohtaan, enkä sitä, että sisimmmästään noin paha ihminen esiintyy palstan uskonpuhdistajana ivaten, solvaten, parjaten jne. muita uskovia. En hyväksy uskovien yhteyden repimistä ja pahalle tehtäviä palveluksia - siis Semperin töitä.

"Pahalle tehtäviä palveluksia"- Halloo?

Nytkö Semper on saatananpalvoja sinun mielestäsi?

Ja uskovien yhteydestä puhut, samalla suljet ulkopuolelle mm.minut.

Tiedät että olen tässä uskosta osaton.

Monet ovat nähneet Semperin uskon raamatullisena, eivätkö he sinusta ole sitten uskovaisia?

• riidankylväjälle
        greeeeen kirjoitti:

Semperin kirjoittamana en ole löytänyt riviäkään Sanaa vastaan, eli olet panettelija.

Sinun lössisi sensijaan ei paljoa muuta kirjoitakkaan kuin vastoin Sanaa.

revi siitä jos osaat.

• k.kiusaantunut
        riidankylväjälle kirjoitti:

Semperin kirjoittamana en ole löytänyt riviäkään Sanaa vastaan, eli olet panettelija.

revi siitä jos osaat.

Jospa kyseessä on nk.harhaoppi.

Lössin mukaan parannusta ei tarvitse tehdä.

• Ved.2
        greeeeen kirjoitti:

Vastasin tuossa juuri Semperille. Mutta voisitko tuoda sellaisen yhteisen ongelmamme esille, mistä voisimme keskustella ihan yhteisen sisar-veljeys-rakkauden puitteissa. Mielestäni Jeesus ihan kehoitti tähän.
        Minäkin olen lukenut Raamattua, ja uskon, että jotain sen eettisistä, moraalisista ja sosiaalisista periaatteista ymmärrän. Voin tartvittaessa itsekin tuoda roppakaupalla Raamatun sitaatteja tuekseni. Mutta sitä kymmeniä vuosia luettuani, voin kyllä ilman sitaattejakin ymmärtää, miten sen mukaan käyttäydytään.
        Voisin tässä luetella:- antakaa toisillenne anteeksi
        -olkaa hellämielisiä toisianne kohtaan
        -pyytäkää myös toisiltanne anteeksi
        - älkää itse pitäkö itseänne kovin viisaina
        - olkaa pitkämielisiä toisianne kohtaan
        -tehkää kaikki lähimmäistenne parhaaksi
        Sitten vielä: nähkää kaikissa Jumalan kuva ja ....tehkää kaikki toistenne
        vähäisenkin piirteen ja huomion parhaakseen. Siis rakasta lähimmäistäsi, vihollistasi...! Näin sinä teet Jumalasi tahdon mukaan. Sen, joka on sinun armahtajasi, pelastajasi.
        Kuka kehtaa näyttää tälle hanhen selkää, haluan, että sanoutuu ihan julkisesti irti näistä Jumalan sanan periaatteista. Silloin en ainakaan itse häiritse hänen antikristillistä "uskonrauhaa"!

• greeeeen
        riidankylväjälle kirjoitti:

revi siitä jos osaat.

Aloitetaanko vaikkapa tästä ->

Semper vs. Raamattu

Semper:

>>Puhdistautuminen lihan ja hengen saastutuksesta tapahtuu siten, että vanhaa ihmistä riisutaan pois uuden ihmisen alta. Vain siten voi nousta ja kasvaa uusi Jumalan ihminen, uusi luomus. Ef.4:24.>Pyhitysprosessissa, päivittäisessä uskonkilvoituksessa, on kysymys vanhan ihmisen riisumisesta ja kuolettamisesta sekä pukeutumisesta uuteen. Room.13:12, Kol.3:12, 1.Piet.5:5.

• k.kiusaantunut
        greeeeen kirjoitti:

Aloitetaanko vaikkapa tästä ->

Semper vs. Raamattu

Semper:

>>Puhdistautuminen lihan ja hengen saastutuksesta tapahtuu siten, että vanhaa ihmistä riisutaan pois uuden ihmisen alta. Vain siten voi nousta ja kasvaa uusi Jumalan ihminen, uusi luomus. Ef.4:24.>Pyhitysprosessissa, päivittäisessä uskonkilvoituksessa, on kysymys vanhan ihmisen riisumisesta ja kuolettamisesta sekä pukeutumisesta uuteen. Room.13:12, Kol.3:12, 1.Piet.5:5.

Eihän tuossa ole ristiriitaa. Semper tarkoittaa että täytyy tehdä parannus, ja Raamattu kuvaa tilaa jossa parannus on tehty.

Uskomus harhaoppi on siinä että sinusta uskovainen ei voi langeta, jos väität ettei parannusta tarvitse tehdä kuin kerran tms.

Laittamassassasi kohdassa Semper kehoittaa parannukseen, jos sen oikein tulkitsin.

(vanhan ihmisen riisuminen=parannuksen teko, eikö vain?)

• greeeeen

Eihän tuossa ole ristiriitaa. Semper tarkoittaa että täytyy tehdä parannus, ja Raamattu kuvaa tilaa jossa parannus on tehty.

Uskomus harhaoppi on siinä että sinusta uskovainen ei voi langeta, jos väität ettei parannusta tarvitse tehdä kuin kerran tms.

Laittamassassasi kohdassa Semper kehoittaa parannukseen, jos sen oikein tulkitsin.

(vanhan ihmisen riisuminen=parannuksen teko, eikö vain?)

Kyllä, vanhan ihmisen riisuminen on samalla parannuksen teko. Toisin kuin Semper opettaa, Raamatun mukaan se ON tehty (Kristuksen omilla). Samoin liha ON heillä ristiinnaulittu himoineen ja haluineen, vaikka Semper väittää, että sitä vasta viedään päivittäin ristille.

• 2973
        greeeeen kirjoitti:

Kyllä, vanhan ihmisen riisuminen on samalla parannuksen teko. Toisin kuin Semper opettaa, Raamatun mukaan se ON tehty (Kristuksen omilla). Samoin liha ON heillä ristiinnaulittu himoineen ja haluineen, vaikka Semper väittää, että sitä vasta viedään päivittäin ristille.

Miksi se on sinulla sitten yhä esillä se vanha ihminen !?

• TUNNETTU JA TIEDETTY
        2973 kirjoitti:

Miksi se on sinulla sitten yhä esillä se vanha ihminen !?

Hyödyttääkö kirjoittaa tuntemattomana, kun et 2973 ole tuntematon. Etkö kehtaa enää kirjoittaa nimimerkilläsi? Räskysttäjät tunnetaan. He eivät kuulu uskovaisiin.

• Ved.2, greeen potee jotain vielä tarkemmin määrittelemätöntä muunnelmaa TS-syndroomasta. Sielunmaisemaa hallitseva "paha" nousee hänen ajatuksissaan niin suureksi rrgeleeksi, että sitä pitää 'vastustaa' kaikin keinoin. Hillitön vastustus muuttuu sokeaksi vihaksi ja johtaa missioon, jonka ainoa tavoite on saada valheen voimalla tuo lähimmäinen todistettua rrgeleen kätyriksi.

Greeen tulee varmasti pettymään onnettomassa missiossaan.

Lupaan Ved.2 sinulle kaksi (2) asiaa ja yhtä (1) asiaa toivon:

1) lupaan jatkaa Jeesuksen seuraajana ja pysyä Totuudessa,
      2) lupaan rakastaa jokaista lähimmäistä, myös tällä palstalla.

Ja tätä toivon: että me totuutta rakastaen voisimme olla veljiä Kristuksessa niin, ettemme lähde toisiamme tuuppimaan.

• Ved.2

Sinun vastaustasi juuri odotinkin. En tule sinua tuuppimaan. Enkä tule myöskään hyväksymään itseni tuuppimista. Eikä minun pitäisi kait sekaantua teidän välisiin suhteisiin.
        Mutta mikset voi rakastaa myös Greeniä? Miksi hän ei voi hyväksyä sinua? Voitko itse tehdä jotain suhteenne parantamiseksi?

Arvelen, että sinulla on ihan yhtä pitkä matka saavuttaa hänen hyväksyntänsä sinún suhteen, / kuin minulla on ollut sinun suhteen. Eli että ymmärtäisimme toisiamme ihmisinä . Ja myös arvostaisimme toisiamme uskovina. Olisimme esimerkkinä muille ja kunniaksi Luojan.

Voisin tästä teemasta puhua hyvinkin pitkään. Mutta jos koet jotain "tuuppimista", niin voit siitä huomauttaa ja mainita. En siihen pyri, ja lupaan sen. Mutta kykyjäni en epäile. Jos jotain sinun suhteesi epäilyttävää kirjoitan, niin otan siitä ns. kaiken vastuun.
        Ota sinä itse vastuullesi kristittynä suhteesi luominen Greeniin, niin se helpottaa ja löysää muidenkin sydäntä riipaisevasta suhteesta.
        Itse olen juuri puuttunut Greenin puuttumiseen sinun suhteeseesi, ja siihen tapaan millä hän käsittelee sinua ja sinun kirjoituksiasi. Ja olen mielestäni juuri puuttunut siihen, ettei tällainen syyttävä tyyli johda mihinkään, eikä ole myöskään raamatullista, siis Jumalan tahdon mukaista.
        Uskon, että olette kumpikin arvokkaita Jumalalle, joten juuri teidän on nyt puristettava viimeinen rutistus keskinäisessä rakkaudessa ja kilvoituksessa.
        "Kilpailkaa toistenne kunnioituksessa", sanoo sana.

• Ved.2 kirjoitti:

Sinun vastaustasi juuri odotinkin. En tule sinua tuuppimaan. Enkä tule myöskään hyväksymään itseni tuuppimista. Eikä minun pitäisi kait sekaantua teidän välisiin suhteisiin.
        Mutta mikset voi rakastaa myös Greeniä? Miksi hän ei voi hyväksyä sinua? Voitko itse tehdä jotain suhteenne parantamiseksi?

Arvelen, että sinulla on ihan yhtä pitkä matka saavuttaa hänen hyväksyntänsä sinún suhteen, / kuin minulla on ollut sinun suhteen. Eli että ymmärtäisimme toisiamme ihmisinä . Ja myös arvostaisimme toisiamme uskovina. Olisimme esimerkkinä muille ja kunniaksi Luojan.

Voisin tästä teemasta puhua hyvinkin pitkään. Mutta jos koet jotain "tuuppimista", niin voit siitä huomauttaa ja mainita. En siihen pyri, ja lupaan sen. Mutta kykyjäni en epäile. Jos jotain sinun suhteesi epäilyttävää kirjoitan, niin otan siitä ns. kaiken vastuun.
        Ota sinä itse vastuullesi kristittynä suhteesi luominen Greeniin, niin se helpottaa ja löysää muidenkin sydäntä riipaisevasta suhteesta.
        Itse olen juuri puuttunut Greenin puuttumiseen sinun suhteeseesi, ja siihen tapaan millä hän käsittelee sinua ja sinun kirjoituksiasi. Ja olen mielestäni juuri puuttunut siihen, ettei tällainen syyttävä tyyli johda mihinkään, eikä ole myöskään raamatullista, siis Jumalan tahdon mukaista.
        Uskon, että olette kumpikin arvokkaita Jumalalle, joten juuri teidän on nyt puristettava viimeinen rutistus keskinäisessä rakkaudessa ja kilvoituksessa.

En halua yliarvioida mahdollisuuksiani kenenkään eheyttämisen suhteen. Huomasit kai tuoreen sitoumukseni 7.1.2013 klo 20:26. Siinä nimenomaan lupasin rakastaa KAIKKIA lähimmäisiäni.

Älä epäile vilpittömyyttäni; lupauksen ulkopuolelle ei jää kukaan.

Tämä tietysti vaikuttaa hieman juhlavalta, mutta tarkoitukseni on antaa vakuutus, että minä en vihaa yhtäkään ihmistä, missään.

Mutta se, mikä minulle on mahdoton tehtävä, Mission Impossible, on jonkun "raivoisan orlandon" sielunhoidollinen eheyttäminen.
        Pyydänkin, ettet minua sellaiseen urakkaan tässä ja nyt vaatisi. Jumala voi siihen vielä antaa mahdollisuuden, ehkä joskus.

Nyt leppoisaa illan jatkoa, let's take it easy, in peace!

SF

• Ved.2

En halua yliarvioida mahdollisuuksiani kenenkään eheyttämisen suhteen. Huomasit kai tuoreen sitoumukseni 7.1.2013 klo 20:26. Siinä nimenomaan lupasin rakastaa KAIKKIA lähimmäisiäni.

Tämä tietysti vaikuttaa hieman juhlavalta, mutta tarkoitukseni on antaa vakuutus, että minä en vihaa yhtäkään ihmistä, missään.

Mutta se, mikä minulle on mahdoton tehtävä, Mission Impossible, on jonkun "raivoisan orlandon" sielunhoidollinen eheyttäminen.
        Pyydänkin, ettet minua sellaiseen urakkaan tässä ja nyt vaatisi. Jumala voi siihen vielä antaa mahdollisuuden, ehkä joskus.

SF

Ymmärrän sinun kirjoituksesi pohjaväreen, joten hyvin tyytyväisillä mielin otan sen vastaan. Paketoidaan nyt tuo "raivoisa orlando"(?) ja sen sielunhoidollinen ongelma ihan omaan lokerikkoon.
        Leppoisaa illanjatkoa SF:lle

• greeeeen
        Ved.2 kirjoitti:

Minä en kunnioita rääväsuista pahantekemistä, toisten pilkkaamista, ivaamista jne..

Syyttävä tyyli on alunperin Semperillä, ja sitä minä vastustan.

• greeeeen

SF

Semper, sinun lähimmäisenrakkautesi on nähty, ja voisin tuoda tähänkin siitä lukuisia esimerkkejä. Sinun lähimmäisenrakkautesi on vain lupauksissasi ja kehuissasi siitä, mitä sinä 'teet' - todellisissa teoissasi sitä ei ole.

Hedelmäsi ovat sinun todellisen olemuksesi paljastaneet aivan kuten Raamattu lupaa. Siitä et pääse mihinkään muun vakuutteluillasi. Kaiken tuon pahan olet tehnyt väittäen olevasi uudestisyntynyt uskova.

• greeeeen
        Ved.2 kirjoitti:

Ymmärrän sinun kirjoituksesi pohjaväreen, joten hyvin tyytyväisillä mielin otan sen vastaan. Paketoidaan nyt tuo "raivoisa orlando"(?) ja sen sielunhoidollinen ongelma ihan omaan lokerikkoon.
        Leppoisaa illanjatkoa SF:lle

Ved. 2, voitte nimitellä minua raivoisaksi, tai ihan miksi vain, mutta huomioipa se asia, kummalla meistä, minulla vai Semperillä, on ollut näillä palstoilla suuria ongelmia lukuisten muiden kirjoittajien kanssa. Kuka on pilkannut, ivannut, solvannut ja alentanut lukuisin eri keinoin muita uskovia? Myös sinun.

Minusta on mielenkiintoista Ved. 2, että sinulle on nyt tärkeintä se, että sinä olet löytänyt Semperin kanssa jonkinlaisen yhteisen sävelen, eikä se, onko Semperin toiminta oikein tai millaiseksi hänen hedelmänsä ovat hänet paljastaneet.

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Ved. 2, voitte nimitellä minua raivoisaksi, tai ihan miksi vain, mutta huomioipa se asia, kummalla meistä, minulla vai Semperillä, on ollut näillä palstoilla suuria ongelmia lukuisten muiden kirjoittajien kanssa. Kuka on pilkannut, ivannut, solvannut ja alentanut lukuisin eri keinoin muita uskovia? Myös sinun.

Minusta on mielenkiintoista Ved. 2, että sinulle on nyt tärkeintä se, että sinä olet löytänyt Semperin kanssa jonkinlaisen yhteisen sävelen, eikä se, onko Semperin toiminta oikein tai millaiseksi hänen hedelmänsä ovat hänet paljastaneet.

*Myös sinua*

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Semperin tapana on väittää muiden ajattelevan ja opettavan asioita, joita nämä eivät todellisuudessa ajattele tai opeta. Muiden muassa kalamos on joutunut huomaamaan tämän omalla kohdallaan:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10801723#comment-56492358

Ved. 2, nyt ei ole kyse siitä, saisimmeko me sovun aikaiseksi Semperin kanssa, vaan siitä, mitä pahuutta hän tekee täällä muille uskoville (ivaa, vääristelee, alentaa jne.)! Kyllä Semper on minullekin sopua ehdottanut ja sellaiseen olen hänen kanssaan aina valmis, mutta minua ei hiljennetä tarjoamalla ystävyyttä, jos muita kohtaan harjoitettu pahuus vain jatkuu ja jatkuu.

• taunolle tarjottua
        greeeeen kirjoitti:

Minä en kunnioita rääväsuista pahantekemistä, toisten pilkkaamista, ivaamista jne..

Syyttävä tyyli on alunperin Semperillä, ja sitä minä vastustan.

Ole kunnioittamatta, mutta älä tee siitä numeroa, äläkä länkytä siitä se on SINUN ongelmasi ei muiden.

tajuatko jankkari ! tämä foorumi ei ole SINUN päähänpinttymiesi temmellyskenttä, eikä toimessasi ole mitään krsitillistä vaikka saatat kovinkin olla sillä asialla mielestäsi.
        Et sinä mitään KRISTUSTA edusta, vaan omaa jankkariluonnettasi ajat jääräpäisesti yhä uudestaan.

tee se omalla foorumillasi, täällä olet kylässä käymässä jos ymmärrät mitä se tarkoittaa.

• greeeeen
        taunolle tarjottua kirjoitti:

Ole kunnioittamatta, mutta älä tee siitä numeroa, äläkä länkytä siitä se on SINUN ongelmasi ei muiden.

tajuatko jankkari ! tämä foorumi ei ole SINUN päähänpinttymiesi temmellyskenttä, eikä toimessasi ole mitään krsitillistä vaikka saatat kovinkin olla sillä asialla mielestäsi.
        Et sinä mitään KRISTUSTA edusta, vaan omaa jankkariluonnettasi ajat jääräpäisesti yhä uudestaan.

tee se omalla foorumillasi, täällä olet kylässä käymässä jos ymmärrät mitä se tarkoittaa.

Minä kerron, että en kunniota pahantekemistä sinä sanot, että se on minun ongelmani Sinusta siis se, ettei kunniota pahantekemistä, on ongelma. Tämä kertoo paljon sinusta itsestäsi.

Sinä ajat pahantekijän asiaa.

Sinä olet täällä ihan yhtä 'kylässä käymässä' kuin minäkin. :)

• outoa on

Aglius minusta on outoa että vuosia saarnaajana toiminut ihminen ryhtyy nimittelemään ja puoltamaan pahan tekemistä.

• Ved.2
        greeeeen kirjoitti:

Semperin tapana on väittää muiden ajattelevan ja opettavan asioita, joita nämä eivät todellisuudessa ajattele tai opeta. Muiden muassa kalamos on joutunut huomaamaan tämän omalla kohdallaan:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10801723#comment-56492358

Ved. 2, nyt ei ole kyse siitä, saisimmeko me sovun aikaiseksi Semperin kanssa, vaan siitä, mitä pahuutta hän tekee täällä muille uskoville (ivaa, vääristelee, alentaa jne.)! Kyllä Semper on minullekin sopua ehdottanut ja sellaiseen olen hänen kanssaan aina valmis, mutta minua ei hiljennetä tarjoamalla ystävyyttä, jos muita kohtaan harjoitettu pahuus vain jatkuu ja jatkuu.

Pyydän ensinnäkin anteeksi tuota em. nimittelyä. Mitä en ole tarkoittanut loukkaavassa mielessä. Vaikkei ilmapiiri ilmeisesti kovin humoristinen ole, niin jotkin seikat voi ottaa kevyemminkin. Mm.omalla nimimerkillänikin on heitelty minne milloinkin.

Jos mielestäsi pahuus jatkuu, niin käytä Raamatun neuvoja: mm. vetäytykää pois heistä, vastatkaa pahaan hyvällä, ... ja voihan sitä harrastaa hartautta muissakin ketjuissa. Tämä koskee myös Semperiä. Kyllä mekin Semperin kanssa rähinät saadaan pystyyn, mutta ystävällisiä suhteita onkin sitten vaikeampi rakentaa. Sitäpaitsi kyllä itse koen ainakin saavan oman mielipiteeni lausua. Ja taatusti olaan erimieltä monista seikoista.

Ja eikös tällä palstala toimi sheriffi, joka huomattelis epäkohteliaasta kielenkäytöstä?

Uskovan olisi muutenkin säilytettävä hyvä ja loukkaamaton omatunto itsensä, toistensa ja Jumalan suhteen. Emme siis voi perustaa uskonelämäämme jatkuvaan riitelyyn. Pyhityselämä kärsii ja sydämeen pesiytyy viha ja katkeruus. Vaikka itse olisimmekin oletetusti syyttömiä.

Aikaisemminn vetosin rukoukseen. Jumala kuulee rukouksemme, jos se on vilpitön, ilman vihaa ja harras. Se on loppujen lopuksi uskovan ainoa ase. Siitä ainakin täytyy lähteä liikkeelle!

• greeeeen
        Ved.2 kirjoitti:

Pyydän ensinnäkin anteeksi tuota em. nimittelyä. Mitä en ole tarkoittanut loukkaavassa mielessä. Vaikkei ilmapiiri ilmeisesti kovin humoristinen ole, niin jotkin seikat voi ottaa kevyemminkin. Mm.omalla nimimerkillänikin on heitelty minne milloinkin.

Jos mielestäsi pahuus jatkuu, niin käytä Raamatun neuvoja: mm. vetäytykää pois heistä, vastatkaa pahaan hyvällä, ... ja voihan sitä harrastaa hartautta muissakin ketjuissa. Tämä koskee myös Semperiä. Kyllä mekin Semperin kanssa rähinät saadaan pystyyn, mutta ystävällisiä suhteita onkin sitten vaikeampi rakentaa. Sitäpaitsi kyllä itse koen ainakin saavan oman mielipiteeni lausua. Ja taatusti olaan erimieltä monista seikoista.

Ja eikös tällä palstala toimi sheriffi, joka huomattelis epäkohteliaasta kielenkäytöstä?

Uskovan olisi muutenkin säilytettävä hyvä ja loukkaamaton omatunto itsensä, toistensa ja Jumalan suhteen. Emme siis voi perustaa uskonelämäämme jatkuvaan riitelyyn. Pyhityselämä kärsii ja sydämeen pesiytyy viha ja katkeruus. Vaikka itse olisimmekin oletetusti syyttömiä.

Aikaisemminn vetosin rukoukseen. Jumala kuulee rukouksemme, jos se on vilpitön, ilman vihaa ja harras. Se on loppujen lopuksi uskovan ainoa ase. Siitä ainakin täytyy lähteä liikkeelle!

Ved. 2, luehan vaikkapa tuo edelliseen viestiini linkittämäni kalamos'n viesti ajatuksella, ja mieti siinä samalla, miksi vetäytyminen ja asiallinen ja rauhallinen keskustelu ei onnistu tällä palstalla.

Tämä harhaoppien kajauttelijaksi itsensä nimennyt kirjoittaja häiriköi koko palstaa!

Ei tällä palstalla näy sheriffiä ketään ohjeistamassa, mutta jotkut sanovat Teapot-nimimerkillä kirjoittavan henkilön olevan sheriffi. Ja näin hyvin ja osuvasti hän on (olipa sitten sheriffi tai ei) kirjoittanut Semperille:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10589940#comment-54727759

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Ved. 2, luehan vaikkapa tuo edelliseen viestiini linkittämäni kalamos'n viesti ajatuksella, ja mieti siinä samalla, miksi vetäytyminen ja asiallinen ja rauhallinen keskustelu ei onnistu tällä palstalla.

Tämä harhaoppien kajauttelijaksi itsensä nimennyt kirjoittaja häiriköi koko palstaa!

Ei tällä palstalla näy sheriffiä ketään ohjeistamassa, mutta jotkut sanovat Teapot-nimimerkillä kirjoittavan henkilön olevan sheriffi. Ja näin hyvin ja osuvasti hän on (olipa sitten sheriffi tai ei) kirjoittanut Semperille:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10589940#comment-54727759

Ja Ved. 2, luehan myös tuo äsken linkittämääni viestiä seuraava Teapotin ja Semperin välinen keskustelu, jossa Semper kirjoittaa Teapotiin viitaten mm. horjuvan tai katkeran sielun "kuuloharhoista". Teapot taas kirjoittaa Semperille erittäin kärsivällisesti ja ystävällisesti, mutta samalla totuudellisesti.

>>Ei minua ärsytä sekään että olet näissä omassa uskossasi vahva. Asia on sinänsä kaikin puolin ok. Mutta jos uskosi varmuus johtaa sinut väheksymään, aliarvioimaan, leimaamaan ja pilkkaamaan uskovia joilla on erilaisia tulkintoja tai painotuksia, tai jotka puhuvat jostain muusta kokonaisuuden osa-alueesta tai perspektiivistä kuin siitä joka on itsellesi läheinen, silloin asiat ei ole balanssissa.>Joskus vain on niin että taitamaton kiivailu (JOKA EI OLE SAMA ASIA KUIN TOTUUDEN PUOLUSTAMINEN) pilaa hyvätkin pyrkimykset. Se että olen kokenut tyylisi paikoitellen ongelmalliseksi ei tarkoita että minulla olisi jotain hampaankolossa totuutta vastaan.

• ei jälkekään

Kukaan uskovainen ei kirjoita kuten nim.m taunolle tarjottua.

• greeeeen
        ei jälkekään kirjoitti:

Ei niin, kukaan Jumalan Pyhästä Sanasta uudeksi tullut, siis uudestisyntynyt, uskova ei kirjoita tuollaisia, nimittele yms. Kyseinen kirjoittaja ei selvästikään ole ristiinnaulinnut vanhaa syntistä luontoaan himoineen ja haluineen, vaan se on valtapaikalla yhä.

• Surullista
        ei jälkekään kirjoitti:

Ei kirjoita. Pahuus tulee pahuudesta, hyvyys hyvyydestä. Lahkoa on aina puolustettu rumin sanoin ja puolustetaan loppuun saakka. Saastuneet jatkavat saastumistaan. Lahkon uskomuksia puolustavat eivät edes kykene näkemään, kuka on oikeamielinen. Oikeamielisiä pilkataan porukalla. Sitä ei teetä Pyhä Henki, vaan lahkohenki.
        Seuratkaa ketä tahansa heitä, jotka kertovat siinä silmänräpäyksessä syntyneensä uudeksi. Saatte nähdä, että kauneinta asiaakin ensin kirjoittava nousee lahkohenkeen, kun hänen kirjoituksiaan arvostellaan.

• oppii jos kuulee
        Surullista kirjoitti:

Ei kirjoita. Pahuus tulee pahuudesta, hyvyys hyvyydestä. Lahkoa on aina puolustettu rumin sanoin ja puolustetaan loppuun saakka. Saastuneet jatkavat saastumistaan. Lahkon uskomuksia puolustavat eivät edes kykene näkemään, kuka on oikeamielinen. Oikeamielisiä pilkataan porukalla. Sitä ei teetä Pyhä Henki, vaan lahkohenki.
        Seuratkaa ketä tahansa heitä, jotka kertovat siinä silmänräpäyksessä syntyneensä uudeksi. Saatte nähdä, että kauneinta asiaakin ensin kirjoittava nousee lahkohenkeen, kun hänen kirjoituksiaan arvostellaan.

Niin milloinkas TE olette sitten uudestisyntyneet kiinnostaisi kuulla ja miten se tapahtui !

• jos osaa

>Vastaaminen viestiisi ei onnistunut tuolla Semperin aloittamassa, "Oletko synnytetty uudesti elävään toivoon" -otsikolla olevassa keskusteluketjussa, joten kirjoitan asiani tähän.<

Green, kyllä vastaaminen onnistuu, jos osaa yhteenlaskua.

• greeeeen

:)

• Ved.2
        greeeeen kirjoitti:

:)

Kun Greeeeen on niin iloisella tuulella (?), niin kokeillaanpa seuraavaa teosta, mihin SF ilmeisesti viittasi:

Raivoisa Orlando olikin mustasukkainen mies, joka oli rakastunut tulisesti Angelikaan. Mutta Angelika olikin rakastunut kauniiseen prinssiin, jonka kanssa hän meni heti naimisiin. He lähtivät häämatkalle luontoon, minne he paikoitellen jättivät kietoutuneet puumerkkinsä, missä olivat rakastelleet.
        Kerran he pysähtyivät erääseen luolaan, minne prinssi sitten kirjoitti seinälle rakkautensa siivittämänä tunnelmansa runoksi.

Kun Orlando sai kuulla tästä, niin hän lähti heti heidän peräänsä. Matkansa varrella Orlando sai nähdä kaikki rakastavaisten kietoutuneet puumerkit. Mutta luolaan saapuessaan Orlandolla paloi pinna lukiessaan Angelikan rakastettunsa runoa kuusi kertaa luolan seinältä. Tästä hän raivostui, niin että halusi tappaa heidät (?). Niinpä hän jatkoi heidän peräänsä.

Kun he sitten kohtasivat toisensa, Orlandon raivo ilmeni demonisena murhaajan hahmona läheisestä pusikosta, mistä hän näki Angelikan rakastavaisen prissinsä kainalossa.
        Mutta juuri kun Orlando oli käymässä heidän päälleen, jotkut paikalliset suuttuneet kristityt, pakanat ja muut paikalliset kävivät raivoisan Orlandon kimppuun ja työnsivät ruohoa hänen suuhunsa, niin että hän pystyi hengittämään vain sieraittensa kautta.

Tämän havaittuaan prinssi lensi kuuhun siivekkäällä hevosella hakemaan järkeä Orlandolle. Siellä olikin hyllyllä sopiva pullo, jonka prinssi toi sitten paikan päälle. Ja se pullon JÄRKI kaadettiin pakolla Orlandon sierainten kautta hänen aivoihinsa.

Viihteellinen eepos myöhäirenessanssin ajoilta, by Ariosto: Raivoisa Orlando.
        Tämä olisi mukava nähdä oopperanakin. Voihan siitä luoda myös oman dramatisoinnin. Mutta teos on luettavissa varmaan kirjastosta. Pätkän voi kylläkin lukea alkuperäisenä netistä.

• lando&lando
        Ved.2 kirjoitti:

Kun Greeeeen on niin iloisella tuulella (?), niin kokeillaanpa seuraavaa teosta, mihin SF ilmeisesti viittasi:

Raivoisa Orlando olikin mustasukkainen mies, joka oli rakastunut tulisesti Angelikaan. Mutta Angelika olikin rakastunut kauniiseen prinssiin, jonka kanssa hän meni heti naimisiin. He lähtivät häämatkalle luontoon, minne he paikoitellen jättivät kietoutuneet puumerkkinsä, missä olivat rakastelleet.
        Kerran he pysähtyivät erääseen luolaan, minne prinssi sitten kirjoitti seinälle rakkautensa siivittämänä tunnelmansa runoksi.

Kun Orlando sai kuulla tästä, niin hän lähti heti heidän peräänsä. Matkansa varrella Orlando sai nähdä kaikki rakastavaisten kietoutuneet puumerkit. Mutta luolaan saapuessaan Orlandolla paloi pinna lukiessaan Angelikan rakastettunsa runoa kuusi kertaa luolan seinältä. Tästä hän raivostui, niin että halusi tappaa heidät (?). Niinpä hän jatkoi heidän peräänsä.

Kun he sitten kohtasivat toisensa, Orlandon raivo ilmeni demonisena murhaajan hahmona läheisestä pusikosta, mistä hän näki Angelikan rakastavaisen prissinsä kainalossa.
        Mutta juuri kun Orlando oli käymässä heidän päälleen, jotkut paikalliset suuttuneet kristityt, pakanat ja muut paikalliset kävivät raivoisan Orlandon kimppuun ja työnsivät ruohoa hänen suuhunsa, niin että hän pystyi hengittämään vain sieraittensa kautta.

Tämän havaittuaan prinssi lensi kuuhun siivekkäällä hevosella hakemaan järkeä Orlandolle. Siellä olikin hyllyllä sopiva pullo, jonka prinssi toi sitten paikan päälle. Ja se pullon JÄRKI kaadettiin pakolla Orlandon sierainten kautta hänen aivoihinsa.

Tämä olisi mukava nähdä oopperanakin. Voihan siitä luoda myös oman dramatisoinnin. Mutta teos on luettavissa varmaan kirjastosta. Pätkän voi kylläkin lukea alkuperäisenä netistä.

Se kuuhun lento siinä onkin todella viehättävä osio !

toistuispa se täälläkin muutamien kohdalla, ai mutta eihän puhdasta kuuta pidä pilattaman, eli pysykööt täällä, se on laskennallinen voitto amen.

• Ved.2 kirjoitti:

Olet näköjään ottanut selvää 'Orlando Furioso'n roolihahmosta.

En tarkoittanut istuttaa greeeeniä Orlandon rooliin muuten kuin vain yleisellä tasolla viitata tuohon "raivoisaan sankarihahmoon".

Greeenin herkeämättömän leppymättömässä semperjahdissa ja -vastarinnassa on jotenkin surulliselta vaikuttavia piirteitä. Mutta kyllähän se Orlandon fantasiataru liikkuu aivan eri maailmoissa, sen voi päätellä tiivistelmästäsi. Meidän kelpo greeenillämme on sentään jalat maassa, niin oletan. Toivottavasti hänen huumorintajunsa on tallella. Sitähän tässä keskustelun kevennyksessä nyt tarvitaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      385
      3253
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      315
      1526
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1322
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1311
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1305
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1255
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1155
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1062
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      26
      965
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      857
    Aihe