Mooses puhuu järkeä Jumalalle.

Jumalan äly

Mikähän on Jumalan älykkyysosamäärä kun ihminen voi muuttaa sen mielen puhumalla sille järkeä?

2.Moos.32:7-14

7 Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Lähde heti alas, sillä sinun kansasi, jonka toit pois Egyptistä, on syössyt itsensä turmioon. 8 Näin pian he ovat kääntyneet pois siltä tieltä, jota käskin heidän kulkea. He ovat valaneet itselleen sonnipatsaan, ja nyt he kumartavat sitä, teurastavat sille uhreja ja sanovat: 'Israel, tämä on sinun jumalasi, joka toi sinut pois Egyptistä.'" 9 Herra sanoi vielä: "Minä näen, että tämä kansa on uppiniskainen. 10 Jätä minut nyt rauhaan, että vihani saa leimahtaa heitä vastaan ja tuhota heidät. Mutta sinusta minä teen suuren kansan."

11 Mooses koetti lepyttää Herraa, Jumalaansa, ja sanoi: "Miksi, Herra, vihastuisit omaan kansaasi? Sinähän toit sen pois Egyptistä suurella voimallasi ja väkevällä kädelläsi. 12 Miksi egyptiläiset saisivat sanoa, että sinä veit israelilaiset pois vain tappaaksesi heidät vuorilla ja hävittääksesi heidät maan päältä? Anna vihasi lauhtua ja luovu aikeestasi tuhota kansasi. 13 Muista palvelijoitasi Abrahamia, Iisakia ja Jaakobia, joille vannoit oman itsesi kautta: 'Minä annan sinulle jälkeläisiä niin paljon, että heitä on kuin taivaan tähtiä, ja annan heille ikuiseksi omaisuudeksi sen maan, jonka olen heille luvannut.'" 14 Niin Herran viha lauhtui, ja hän päätti luopua siitä hävityksestä, jolla oli uhannut kansaansa.

32

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ufioeh

Mikähän mahtaa olla ateistin älykkyys kun ei tuota ymmärtänyt? Tai paremminkin älyttömyys.

• 20+12

"Mikähän mahtaa olla ateistin älykkyys kun ei tuota ymmärtänyt?"

Jos on yhtään ymmärrystä niin myös tuostakin kohtaa näkee että Jumala ei ole kaikkivaltias ja täydellinen olento. Pikemminkin Jumala on typerä taikavoimia omaava olento. Oikeasti tuollaisen olennon järki ei riittäisi maailmankaikkeuden luomiseen sellaiseksi kuin se on. Ei mitenkään.

• 2+16
        20+12 kirjoitti:

"Mikähän mahtaa olla ateistin älykkyys kun ei tuota ymmärtänyt?"

Jos on yhtään ymmärrystä niin myös tuostakin kohtaa näkee että Jumala ei ole kaikkivaltias ja täydellinen olento. Pikemminkin Jumala on typerä taikavoimia omaava olento. Oikeasti tuollaisen olennon järki ei riittäisi maailmankaikkeuden luomiseen sellaiseksi kuin se on. Ei mitenkään.

Kyseessä on näkymätön taikaheppuli jonka älykkyysosamäärä on noin 80. Todella vaarallista että tuollaisella olennolla on äärettömät taikavoimat. Tuollaiselle olennolle äärettömien taikavoimien antaminen on kuin antaisi pikkulapselle leluksi oikean ampuma-aseen.

• jos olisi jumala...

se on ihan hauska ajatusleikki ajatella että minkälainen olisi raamattu jonka takana olisi ihan oikeasti kaikkivaltias maailman luonut olento. se raamattu olisi niin sopusointuinen kaiken tieteen kanssa ja sen jumalan toiminnasta paistaisi sellainen älykkyys että kukaan ei voisi kiistää että kyseinen raamattu on em. jumalan tekele. mutta mitä meillä sitten on? :D jotakin primitiivisiä paimentolaisten kirjoittamia satukirjoja joissa maa on 6000 vuotta vanha, littana ja jossa vettä on taivaankannen yläpuolella (tyhjässä avaruudessa) ja jossa maa on pilarien päällä ja tähdet ovat pannukakun yläpuolelle asetettuja valoja. ja järki joka loistaa raamatussa jumalan toiminnasta on samaa tasoa kuin raamatun kirjoittaneitten primitiivisten paimentolaisten oma järki. jos joku uskoo että kyseisen kirjan takana on oikeasti kaikkivaltias jumala niin silloin ei kyllä ole kaikki inkkarit kanootissa.

• nbnmm
      • orijpo

Joulupukki on ateistien luoma satuhahmo.

• orijpo kirjoitti:

Joulupukki on ateistien luoma satuhahmo.

Joulupukin (Santa Claus) taustalla on kylläkin katolisen kirkon pyhimys Myran piispa Pyhä Nikolaus, mm. varkaitten suojeluspyhimys.

• uygiuoi
        kekek-kekek kirjoitti:

Joulupukin (Santa Claus) taustalla on kylläkin katolisen kirkon pyhimys Myran piispa Pyhä Nikolaus, mm. varkaitten suojeluspyhimys.

Elikkä ateisti.

• uygiuoi kirjoitti:

Elikkä ateisti.

Pyhä Nikolaus on ollut kokoa tonttu, 1,5 m, mutta aika iso kyllä tontuksi!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nikolaos_Ihmeidentekijä#Hauta_ja_tutkimukset
        "Huolimatta siitä että Pyhän Nikolaoksen reliikkejä löytyy eri kirkoista, ovat Nikolaoksen ruumiin jäännökset pääosin säilyneet Barissa. 1950-luvulla tehtyjen tieteellisten mittausten perusteella voitiin vuonna 2005 selvittää, että Nikolaos oli ollut noin 1,5 metriä pitkä mies, hivenen aikansa keskimittaa lyhyempi. Lisäksi hänellä oli ollut murtunut nenä."

http://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Nicholas

On merimiesten, kauppiaitten, jousiampujien, varkaitten, lapsien, panttilainaamon pitäjien ja opiskelijoiden suojeluspyhimys.

• ueirhgiuh
        kekek-kekek kirjoitti:

Pyhä Nikolaus on ollut kokoa tonttu, 1,5 m, mutta aika iso kyllä tontuksi!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nikolaos_Ihmeidentekijä#Hauta_ja_tutkimukset
        "Huolimatta siitä että Pyhän Nikolaoksen reliikkejä löytyy eri kirkoista, ovat Nikolaoksen ruumiin jäännökset pääosin säilyneet Barissa. 1950-luvulla tehtyjen tieteellisten mittausten perusteella voitiin vuonna 2005 selvittää, että Nikolaos oli ollut noin 1,5 metriä pitkä mies, hivenen aikansa keskimittaa lyhyempi. Lisäksi hänellä oli ollut murtunut nenä."

http://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Nicholas

On merimiesten, kauppiaitten, jousiampujien, varkaitten, lapsien, panttilainaamon pitäjien ja opiskelijoiden suojeluspyhimys.

Eli ateisti.

• Kalapagos (ei kirj.)
        ueirhgiuh kirjoitti:

Eli ateisti.

Jollakin taitaa viirata pahemman kerran. Jälleen kerran osoitus uskovan veljemme argumentointitaidoista.

• ueirhgiuh kirjoitti:

Eli ateisti.

Katolinen piispa ei siis kelpaa esimerkiksi kristitystä sinulle?

• Matteus 23:8-10
        kekek-kekek kirjoitti:

Katolinen piispa ei siis kelpaa esimerkiksi kristitystä sinulle?

Ne jotka toimivat uskonnollisina johtajina, eivät usko Jumalaan johtajana. Uusi testamentti on hyvin selkeästi sanonut sen ettei ihmisillä tulisi olla muita johtajia tai uskonnollisia opettajia kuin Jeesus. Se onkin sitten eri asia onko Jumala ja Jeesus sama asia.

• Minusta

Jumala on järkevä ja ateistit eivät vain tajua sitä koska ovat itse tyhmiä. :)

Siunausta!

• 1213

Kysymys ei ole siitä, että vaikutetaan Jumalan toimintaan vaan siitä, että ihmiset oppisivat tietämään miten Jumala toimii ja tulee toimimaan. Tuon "keskustelun" tarkoitus on toimia opetuksena. Mutta jumalaton ei kykene todennäköisesti vastaanottamaan sitä opetusta, koska pyrkii vain vastustamaan Jumalaa,

• ja lässynlässyn

mitä typerämpiä seliseliselityksiä.

• "Kysymys ei ole siitä, että vaikutetaan Jumalan toimintaan vaan siitä, että ihmiset oppisivat tietämään miten Jumala toimii ja tulee toimimaan."

-- Noh, mitä tuo tarina opettaa jumalanne toiminnasta ja käytöksestä?

"Mutta jumalaton ei kykene todennäköisesti vastaanottamaan sitä opetusta, koska pyrkii vain vastustamaan Jumalaa,"

-- 'Jumalaton' on avoin johtopäätöksille, joita 'jumalalliset' pitävät syntinä, jumalanpilkkana tai automaattisesti 'vääränä vastauksena'. Jumalaton voi lukea Raamattua ja muita mytologisia tekstejä sekä arvioida näiden pohjalta mm. jumalten luonnetta. Raamatun jumaluus on julma, epävarma, epäpätevä ja kiukutteleva tyranni, joka vaatii ehdotonta alistumista eikä ihmisten elämä, hyvinvointi tai vapaa tahto ole tälle minkään arvoisia. Mutta tätähän johtopäätöstä sinä et pysty rajoitteiltasi hyväksymään.

• Jessus Perkele

"Niin Herran viha lauhtui..."

Henkilökohtaisesti en ole saanut Herraa ikinä edes vihaiseksi. Esimerkiksi jokin aika sitten löin vasaralla kolmesti peukalooni ja siitä jonkin verran kiihdyttyäni puhuttelin voimasanojen väkevöittämällä suullisella ilmaisullani Herraa ja pyysin häntä painumaan Vihtahousun tyyssijoille. Hän ei virkannut mitään. Saattaa olla, että hän meni kyläilemään :O

• Vihainen isä.

Vasarajutusta tuli mielee kun eräs mies näki pikkupojan itkevän vuolaastai ja kysyi tältä syytä siihen.

Poika vastasi:
        "Isi löi vasaralla sormeensa."

- Eihän sellaisen takia tarvitse itkeä. Nauraisit ennemmin!

- Niinhän minä ensin teinkin...

• Jessus Perkele
        Vihainen isä. kirjoitti:

Vasarajutusta tuli mielee kun eräs mies näki pikkupojan itkevän vuolaastai ja kysyi tältä syytä siihen.

Poika vastasi:
        "Isi löi vasaralla sormeensa."

- Eihän sellaisen takia tarvitse itkeä. Nauraisit ennemmin!

- Niinhän minä ensin teinkin...

OK. Siinä tapauksessa Herra suuttui :D

• eifurgi

Jos kerran Mooses on puhunut Jumalalle niin silloin Jumala on olemassa. Ateistit uskovat siis Jumalaan.

• 19+1

Nyt pohdittiin vain kuvitteellisen olennon järkeä kuvitteellisessa sadussa. Ei tämän Raamattu-sadun tekstien perusteella tämä Raamattu-sadun jumala ole mikään järjen jättiläinen, vaikka kaikkivaltias pitäisi olla.

Ps. olet vain trolli eikä sinulle pitäisi edes vastata.

• iuehi
        19+1 kirjoitti:

Nyt pohdittiin vain kuvitteellisen olennon järkeä kuvitteellisessa sadussa. Ei tämän Raamattu-sadun tekstien perusteella tämä Raamattu-sadun jumala ole mikään järjen jättiläinen, vaikka kaikkivaltias pitäisi olla.

Ps. olet vain trolli eikä sinulle pitäisi edes vastata.

Jos kerran Jumala on kuvitteellinen olento niin miksi te ateistit valitatte täällä olemattomasta?
        Miksi te ette päästä älämölöä Mikki Hiirestä? Sehän on pelkkä sarjakuvahahmo. Minä en välitä yhtään siitä jos Teräsmies väittää omaavansa supervoimat.

Mikä teitä ahdistaa?

• 12+1
        iuehi kirjoitti:

Jos kerran Jumala on kuvitteellinen olento niin miksi te ateistit valitatte täällä olemattomasta?
        Miksi te ette päästä älämölöä Mikki Hiirestä? Sehän on pelkkä sarjakuvahahmo. Minä en välitä yhtään siitä jos Teräsmies väittää omaavansa supervoimat.

Mikä teitä ahdistaa?

Jeesus vuorella: "Mene pois Saatana"

Minä tällä palstalla: "Mene pois kamelinpersemultinikki"

• simppeliä
        iuehi kirjoitti:

Mikä teitä ahdistaa?

"Jos kerran Jumala on kuvitteellinen olento niin miksi te ateistit valitatte täällä olemattomasta?"

Aku Ankkakin puhuu mm. Roope-sedälle. Kyseinen sarjakuvalehti on viikoittain puhekuplia täynnä.

"Mikä teitä ahdistaa?"

Kukaan ei ole tullut väittämään, että joudun h.elvettiin, jos en usko Aku Ankkaa eläväksi olennoksi. Tästä Jumala-hahmosta niin väitetään.

• skydadbeliever (not)
        iuehi kirjoitti:

Mikä teitä ahdistaa?

"Miksi te ette päästä älämölöä Mikki Hiirestä? Sehän on pelkkä sarjakuvahahmo. Minä en välitä yhtään siitä jos Teräsmies väittää omaavansa supervoimat."

Minä ainakin pitäisin aivan hirvittävää älämölöä Mikki Hiirestä ja Teräsmiehestä tällä palstalla jos olisi olemassa tolloja idiootteja, jotka uskoisivat Mikkiä ja Teräsmiestä todellisiksi ja saarnaisivat hulluna niistä ihmisille.

• iuehi
        skydadbeliever (not) kirjoitti:

"Miksi te ette päästä älämölöä Mikki Hiirestä? Sehän on pelkkä sarjakuvahahmo. Minä en välitä yhtään siitä jos Teräsmies väittää omaavansa supervoimat."

Minä ainakin pitäisin aivan hirvittävää älämölöä Mikki Hiirestä ja Teräsmiehestä tällä palstalla jos olisi olemassa tolloja idiootteja, jotka uskoisivat Mikkiä ja Teräsmiestä todellisiksi ja saarnaisivat hulluna niistä ihmisille.

Ateisti-tollo ressukka ei tajunnut. Te ootte niin ihanan lutusen tyhymiä.

• Mooses puhuu pensaalle kuvaa erittäin hyvin koko uskontoa.

• iguhiu

Minä olen nähnyt ateisteja jotka puhuu itsekseen viinapullo kourassa. Kuvaa erittäin hyvin koko ateismiuskontoa.

• iguhiu kirjoitti:

Minä olen nähnyt ateisteja jotka puhuu itsekseen viinapullo kourassa. Kuvaa erittäin hyvin koko ateismiuskontoa.

Nämä puhuvat itsekseen käsittämättömyyksiä ja ihan ilman viinapulloa. Siihen ei ateisti pysty.
        http://www.youtube.com/watch?v=omy24KC3LzU

• 4 jKr

"Mikähän on Jumalan älykkyysosamäärä kun ihminen voi muuttaa sen mielen puhumalla sille järkeä?"

Korkeimmallakin älykkyysosamäärällä varustettu ihminen saattaa joskus suuttua. Vai onko esimerkkejä älykkäästä ihmisestä, joka ei osoita minkäänlaisia tunteita? Vähentääkö tunteiden osoittaminen älykkyyttä? Voiko suurella älykyysosamäärällä varustettu rauhoittua vihastaan ja siirtyä suunnitelmaan B, vaikka sen esittäisi joku tyhmempi?

Tuosta tekstistä voi päätellä parikin asiaa.
      - Jumalalla on tunteet
      - ihmisen kohtaloa ei ole lukkoonlyöty, vaan ihminen voi pyytää Jumalaa muuttamaan mieltään. Käytännössä meidän sukupolvellemme tämä tarkoittaa lähinnä sitä, että Jumala on meille vihainen koska teemme syntiä, mutta Jumala antaa synnit anteeksi sille, joka pyytää anteeksiantoa ja armoa. Meidän onneksemme Jumalalla on tämä ominaisuus.

• hiunlglg

ihminen voi järkeä puhumalla muuttaa kaikkivaltiaan jumalan mielen, onpa hienoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3295
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2931
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2769
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1847
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1030
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      859
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      850
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      845
    Aihe