Palstalla vierailevat uskovaiset voisivat varmaankin valaista tätä keskeistä oppinsa käsitettä.
Olen saanut sen käsityksen, että "nöyrä" on se joka on 100% samaa mieltä päällepäsmäröivän uskovaisen kanssa.
Jos erimielisyysprosenttimittari osoittaakin esimerkiksi n. 1%, jo silloin lienee pikaista häätämistä tarvitseva ylpeyden riivaajademoni nostanut päätään uskovaisen keskustelukumppanissa...
"Nöyryys"
35
166
Vastaukset
- Etsivä löytää
Voisit oikaista käsitystäsi nöyryydestä!
Nöyryys on sävyisyytä ja vastaanottavaisuutta. Nöyryyttä on tunnustaa riippuvuutemme Jumalasta ja halu alistua hänen tahtoonsa.
Pyhissä kirjoituksissa on yhtä ja toista, jotka osoittavat. mitä nöyryys on. Tehdäkseen teidät nöyriksi Herra koetteli teitä, 5. Moos. 8:2–3. Parempi on köyhä ja viisas nuorukainen kuin vanha ja tyhmä kuningas, Saarn. 4:13. Herra asuu nöyrien luona, Jes. 57:15. Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa, Matt. 18:4. Joka itsensä alentaa, se korotetaan, Matt. 23:12 (Luuk. 14:11; 18:14). Jeesus alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, Fil. 2:8 (Luuk. 22:42; 23:46). Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon, 1. Piet. 5:5–6Kenenpä muun kuin kuin uskovaisten kaikkitietävien kirjoittama Raamattu olisi?
Hehän tietävät senkin mitä "nöyryys" on; olla samaa mieltä heidän kanssaan...- Etsivä löytää
kekek-kekek kirjoitti:
Kenenpä muun kuin kuin uskovaisten kaikkitietävien kirjoittama Raamattu olisi?
Hehän tietävät senkin mitä "nöyryys" on; olla samaa mieltä heidän kanssaan...Niin, aitojen kristittyjen keskuudessa vallitsee yhteys.
1. Joh. 1:7
Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. [Hepr. 9:14; Ilm. 7:14]
Joh. 10:30
Minä ja Isä olemme yhtä."
Joh. 17:11
"Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. [Joh. 10:30]
Joh. 17:21
Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. [Ef. 4:3-6]
Joh. 17:22
"Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.
Joh. 17:23
Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua. Etsivä löytää kirjoitti:
Niin, aitojen kristittyjen keskuudessa vallitsee yhteys.
1. Joh. 1:7
Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. [Hepr. 9:14; Ilm. 7:14]
Joh. 10:30
Minä ja Isä olemme yhtä."
Joh. 17:11
"Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. [Joh. 10:30]
Joh. 17:21
Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. [Ef. 4:3-6]
Joh. 17:22
"Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.
Joh. 17:23
Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.Mutta kun kaksi uskovaista kinastelee uskonasioista, kumpaa heistä vaivaa ylpeyden riivaajademooni?
- Etsivä löytää
kekek-kekek kirjoitti:
Mutta kun kaksi uskovaista kinastelee uskonasioista, kumpaa heistä vaivaa ylpeyden riivaajademooni?
On monia eri kirkkoja. Hajaantuminen alkoi jo apostolisella ajalla. Vain se kirkko on oikea, jossa oli apostolinen valtuus. Tuo valtuus poistui, kun surnattujen apostolien tilalle ei valittu tai voitu valita uusia. Kirkosta tuli Rooman valtiokirkko, johon keisari nimitti piispoja.
- 23rtfg
Etsivä löytää kirjoitti:
On monia eri kirkkoja. Hajaantuminen alkoi jo apostolisella ajalla. Vain se kirkko on oikea, jossa oli apostolinen valtuus. Tuo valtuus poistui, kun surnattujen apostolien tilalle ei valittu tai voitu valita uusia. Kirkosta tuli Rooman valtiokirkko, johon keisari nimitti piispoja.
Käyttävätkö ainoan oikean kirkon kannattajat hassuja taikakalsareita?
- 18+13
Eikös tämäkin ole taas yksi postaus sellaiselta joka kuvittelee olevansa kaiken keskipiste? Ateistien raivoamisesta päätellen nämä jutut ovat aika vakavia.
Ateistihan ei usko koska haluaa itse olla Jumala eikä nöyrtyä kenenkään edessä, mutta voisitte silti kulkea meidän länsimaalaisen yhteiskunnan kristillisiä arvoja kunnioittaen kuten Richard Dawkins tekee.- A.Mikkonen(ei kirj.)
Anteeksi nyt rakkaat ystävät, mutta ikäänkuin noilla vastauksillanne, etsivä löytää ja matematiikan tehtävä, vähän niinku todistitte oikeaksi sen mitä aloittaja väittää. Mutta eiku hyvää kevättä teillekkin.
Kristinuskoa on niin monenlaista, ja länsimaisessa yhteiskunnassa on vallalla niin monenlaisia arvoja, että on hölmöä puhua mistään "länsimaalaisen yhteiskunnan kristillisistä arvoista".
- A.Mikkonen(ei kirj.)
Niin yhteenlaskutehtävä, voisitko yrittää hieman selventää, että mitä nämä mainitsemasi arvot ovat?
- 10+19
kekek-kekek kirjoitti:
Kristinuskoa on niin monenlaista, ja länsimaisessa yhteiskunnassa on vallalla niin monenlaisia arvoja, että on hölmöä puhua mistään "länsimaalaisen yhteiskunnan kristillisistä arvoista".
Valita sitten Dawkinsille asiasta.
"This is historically a Christian country. I'm a cultural Christian in the same way many of my friends call themselves cultural Jews or cultural Muslims.
"So, yes, I like singing carols along with everybody else. I'm not one of those who wants to purge our society of our Christian history."
http://newsvote.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/7136682.stm
Jos Dawkins pystyy laulamaan joululauja, niin miksi niiden kuuleminen sulattaa tämän palstan ateistien aivot? 10+19 kirjoitti:
Valita sitten Dawkinsille asiasta.
"This is historically a Christian country. I'm a cultural Christian in the same way many of my friends call themselves cultural Jews or cultural Muslims.
"So, yes, I like singing carols along with everybody else. I'm not one of those who wants to purge our society of our Christian history."
http://newsvote.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/7136682.stm
Jos Dawkins pystyy laulamaan joululauja, niin miksi niiden kuuleminen sulattaa tämän palstan ateistien aivot?Dawkinsin asennehan se juuri todistaa sen mitä sanoin länsimaista ja kristinuskosta.
Ei ainakaan minua suututa joululaulut, ei uskovaisten laulut, ei edes virret kuten Suvivirsi.- 14+2
kekek-kekek kirjoitti:
Dawkinsin asennehan se juuri todistaa sen mitä sanoin länsimaista ja kristinuskosta.
Ei ainakaan minua suututa joululaulut, ei uskovaisten laulut, ei edes virret kuten Suvivirsi."Dawkinsin asennehan se juuri todistaa sen mitä sanoin länsimaista ja kristinuskosta."
Todistaa juurikin päinvastoin. Länsivaltiot ovat rappeutumassa kovaa vauhtia ja se johtuu moraalittomuuden yleistymisestä ja suorastaan kannustaa ihmisiä hedonismiin sekä materialismiin. Sitten kun joku päivä havahtuu horroksesta ja huomaa ettei kaikki ole hyvin Euroopassa, niin silloin taitaa ikävä kyllä olla jo liian myöhäistä.
AIDS tulee korvaantumaan vielä vaarallisemmalla taudilla koska hedonistit eivät osaa nöyrtyä ja elää siveellisesti. Saatpa nähdä.
"Ei ainakaan minua suututa joululaulut, ei uskovaisten laulut, ei edes virret kuten Suvivirsi."
Edustat selkeää vähemmistöä. 14+2 kirjoitti:
"Dawkinsin asennehan se juuri todistaa sen mitä sanoin länsimaista ja kristinuskosta."
Todistaa juurikin päinvastoin. Länsivaltiot ovat rappeutumassa kovaa vauhtia ja se johtuu moraalittomuuden yleistymisestä ja suorastaan kannustaa ihmisiä hedonismiin sekä materialismiin. Sitten kun joku päivä havahtuu horroksesta ja huomaa ettei kaikki ole hyvin Euroopassa, niin silloin taitaa ikävä kyllä olla jo liian myöhäistä.
AIDS tulee korvaantumaan vielä vaarallisemmalla taudilla koska hedonistit eivät osaa nöyrtyä ja elää siveellisesti. Saatpa nähdä.
"Ei ainakaan minua suututa joululaulut, ei uskovaisten laulut, ei edes virret kuten Suvivirsi."
Edustat selkeää vähemmistöä.Dawkinsilla on yhdenlainen asenne uskontoon, minulla toisenlainen, kolmannella kolmannenlainen.
Mikäpäs voisi olla sen länsimaisempaa.
http://suomisanakirja.fi/n%C3%B6yr%C3%A4
nöyrä
1. alistuvainen, tottelevainen, kuuliainen, taipuisa, alamainen
2. hartaan kunnioittava. esim. Luonteeltaan nöyrä. Nöyrä ihminen. Nöyrin palvelijanne ks. palvelija
1. tottelevainen, sopeutuvainen, kuuliainen
2. vaatimaton
-- Jos tämän palstan uskovia seuraa (Tapani, SamiA, Jaakob jne.), niin he ovat kaikkea muuta kuin 'hartaan kunnioittavia' tai 'vaatimattomia'. Siis silloin kun eivät halua esittää 'nöyrää' saadakseen säälipisteitä.
Tottelevaisia, kuuliaisia... ehkä. He voivat olla tottelevaisia ja kuuliaisia omaa seurakuntaansa kohtaan sekä toivovat että mekin tekisimme samoin. Sen takia ehkä olet huomannut:
"...että "nöyrä" on se joka on 100% samaa mieltä päällepäsmäröivän uskovaisen kanssa."
He eivät tarkoita vaatimatonta tai kunnoittavaa, vaan heidän seurakunnalleen alistuvaa, tottelevaa ja alamaista. Heiltä tosin ei voi odottaa samanlaista nöyryyttä mitään muuta uskontoa tai näkökantaa kohtaan, koska heidän 'nöyryytensä' omaa seurakuntaa kohtaan kieltää heitä olemasta nöyriä mitään tai ketään muuta kohtaan.- 4 jKr
" heidän 'nöyryytensä' omaa seurakuntaa kohtaan kieltää heitä olemasta nöyriä mitään tai ketään muuta kohtaan. "
Ne uskovat, joita olen elämäni aikana tavannut, ovat olleet kuuliaisia työnantajilleen, työpaikkauskollisia, eläneet Suomen lakien mukaisesti, maksaneet veroja kohtuullisen vähän verojen kireydestä valittaen, ja osallistuneet lähiyhteisönsä talkoisiin myös silloin, kun talkoiden teema ei ole ollut uskonnollinen, esim. taloyhtiön pihasiivoukseen.
Jeesus kehotti antamaan keisarille sen mikä keisarille kuuluu, eli maksamaan veronsa mukisematta. Jos esivallan vaatimukset ovat ristiriidassa kristinopin kanssa, loppuu tietysti velvoite totella moraalittomia määräyksiä. Esim. Rooman keisari vaati "tiettynä herran päivänä" kaikkien roomalaisten tunnustamaan keisarin herrakseen. Tämän takia Johannes oli vankilassa, kun hän kirjoitti Ilmestyskirjan.
Jos et ole strippibaariyrittäjä tai asekauppias, niin kristittyjä parempia työntekijöitä tuskin löydät.- A.Mikkonen(ei kirj.)
Vai oli Johannes ilmestyskirjaa kirjoittaessaan vankilassa? Voi olla osasyynä ilmestyskirjan mielipuolisuuteen.
- K.R.S.
''Jos et ole strippibaariyrittäjä tai asekauppias, niin kristittyjä parempia työntekijöitä tuskin löydät.''
Halpa-Hallin omistajat eivät ole kristittyjä?
'''Halpa-Halli korostaa toiminnassaan muun muassa yhteiskuntavastuullisuutta, perhekeskeisyyttä ja kristillisten arvojen kunnioittamista, mikä näkyy yhtiön mukaan myös myytävissä tuotteissa. Esimerkiksi tupakka ja alkoholi eivät kuulu Halpa-Hallin valikoimiin.''
Ei tupakka, eikä alkoholia, mutta aseet kuuluvat yhteiskuntavastuullisuuden, perheiden ja kristillisten arvojen piiriin. Ei mikään yllätys.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031716793828_uu.shtml
- tota noin...
>Jos et ole strippibaariyrittäjä tai asekauppias, niin kristittyjä parempia työntekijöitä tuskin löydät.
Jaahas. Miten, kun meikäläinen sattuu tuntemaan yhden kristityn aseseppäliikkeen omistajan. Hän tekee vieläpä sivuhommina yhtä kirkon hommaa, en kerro tarkemmin. Hänkö ei sitten saa kunnon työntekijää toisesta kristitystä jos sattuis laajentaa toimintaa?- kokemus-k
"meikäläinen sattuu tuntemaan yhden kristityn aseseppäliikkeen omistajan. "
Epäilen että vaikka USA:sta ei ole kovin vaikea löytää muutamaa tuhatta aseliikkeen omistavaa kristittyä... kokemus-k kirjoitti:
"meikäläinen sattuu tuntemaan yhden kristityn aseseppäliikkeen omistajan. "
Epäilen että vaikka USA:sta ei ole kovin vaikea löytää muutamaa tuhatta aseliikkeen omistavaa kristittyä...Eikä edes muutamaa tuhatta muutama tuhatta asetta omistavaa kristittyä.
On tullut koettua ja nähtyä tuo uskovien suopeus ja hyvyys ennenkin. Ei ole uutta auringon alla.
- 5+8
Steubenvillessä Jumala on korvattu urheilulla ja lopputulos on nähtävissä.
- ????
Missä Jumala oli kun tyttöä raiskattiin?
- 5+8
???? kirjoitti:
Missä Jumala oli kun tyttöä raiskattiin?
No siellä urheilemassa
- kriittisyys
Uskovaisissa, kuten ateisteissakin löytyy ihmisiä jotka haluavat nöyryyttää toisia ihmisiä. Uskovaisissa nämä ihmiset haluavat pakottaa toiset ihmiset elämään Raamatun mukaan koska tällöin ihmisiä on helppo hallita.
Raamatun mukaisella nöyryydellä lähtökohtana on minun näkemyksen mukaan ylimielisyydestä luopuminen. Se ei edellytä kriittisyydestä luopumista ja pikemminkin kannustaa kriittisyyteen kuin sokeaan uskoon jossa alistutaan toisten ihmisten alaisuuteen. Raamatun nöyryys edellyttää kuitenkin sitä että toista ihmistä kuullaan ja toisen ihmisen näkemykset otetaan huomioon. Ihmisellä on kuitenkin Raamatun mukaan oikeus olla ylimielinen sellaisen ihmisen seurassa joka on myös ylimielinen eikä ota toisia ihmisiä huomioon. Usein uskovista voi tulla melko ylimielisiä ja kenties omalla tavallaan vihamielisiä jos heidän usko laitetaan koetukselle koska useimmista uskovista on tullut uskovia sitä kautta kun heitä on käytetty hyväksi kun he ovat olleet sinisilmäisiä ja luottaneet toisiin ihmisiin. Harva uskova uskaltaa luopua uskostaan koska tällöin heiltä katoaisi se viimeinenkin pisara toivoa tulevaisuuden suhteen. Ne jotka luopuvat uskostaan, heistä saattaa hyvinkin tulla alkoholisteja tai heidän elämä menee muulla tavoin huonoon suuntaan jos uskon katoamisen kautta katoaa toivo paremmasta tulevaisuudesta. Tämän vuoksi uskovat eivät yleensä pidä siitä jos heidän uskonnollisia käsitteitä kritisoidaan.
Useimmat "uskovat" eivät kuitenkaan ole riittävän itsekriittisiä nähdäkseen Raamatun ristiriitaisuutta koska he haluavat uskoa ikuiseen elämään sen sijaan että he luopuisivat siitä toivosta mikä tuo heille virtaa tehdä maailmasta parempi.> Uskovaisissa nämä ihmiset haluavat pakottaa toiset
> ihmiset elämään Raamatun mukaan koska tällöin
> ihmisiä on helppo hallita.
No ei nyt sentään. Hehän vaativat toisia elämään saman raamatuntulkinnan mukaan kuin he itse. Harvat näyttävät olevan yhtä innokkaita omien tulkintojen tekijöitä kuin ne jotka suureen ääneen kuuluttavat Raamatun mukaisesta elämästä.
Meillä ei polteta uhrieläimiä mutta pari vuotta sitten metsähiiripata pääsi palamaan pohjaan ja piti tilata pizzaa. Tämän viikonlopun karjalanpaisti on vallan hirveä.
- polvistukaamme
Ymmärrän kyllä että ateisti on närkästynyt kun tätä kohtaan ei olla nöyriä. Hehän tietävät mm. sen että Jumalaa ei ole.
- järjestys pitää olla
Nöyryys on psyykkeen vahvistumista niin, että oppii kantamaan vastoinkäymisetkin kuin seppeleen päänsä päällä: näkemään tappioissakin voiton mahdollisuuden ja oppii kasvattamaan itseään ja omaa sietokykyään ja ymmärrystään. Eikö se ylpeys ole kaiken ihmisen kehityksen esteenä? Mitä tähän nyt Jumalaa sotkemaan. Tai jos sotketaan, niin eikö kyse ole ihmisen omasta sielusta silloin ja vasta toissijaisesti tuon sielun suhteesta Jumalaan, kun ensin eletään asiallisesti ja sävyisästi tämä maallinen vaellus?
- järjestystä myös täs
järjestys pitää olla kirjoitti:
Nöyryys on psyykkeen vahvistumista niin, että oppii kantamaan vastoinkäymisetkin kuin seppeleen päänsä päällä: näkemään tappioissakin voiton mahdollisuuden ja oppii kasvattamaan itseään ja omaa sietokykyään ja ymmärrystään. Eikö se ylpeys ole kaiken ihmisen kehityksen esteenä? Mitä tähän nyt Jumalaa sotkemaan. Tai jos sotketaan, niin eikö kyse ole ihmisen omasta sielusta silloin ja vasta toissijaisesti tuon sielun suhteesta Jumalaan, kun ensin eletään asiallisesti ja sävyisästi tämä maallinen vaellus?
Onko Jumalalla rajaton vastuu ihmisen teoista, jos ihmisellä on kerran vapaa tahto? Edellä taas kysellään, että missä Jumala oli, kun lapsi kärsi, ja toisaalla taas väitetään Jumalaa diktaattoriksi. Olkoon ihminen sitten uskovainen tai ateisti, niin kantakoon ihan itse vastuun omista teoistaan täällä maanpäällä ainakin ensin.
- ????
järjestystä myös täs kirjoitti:
Onko Jumalalla rajaton vastuu ihmisen teoista, jos ihmisellä on kerran vapaa tahto? Edellä taas kysellään, että missä Jumala oli, kun lapsi kärsi, ja toisaalla taas väitetään Jumalaa diktaattoriksi. Olkoon ihminen sitten uskovainen tai ateisti, niin kantakoon ihan itse vastuun omista teoistaan täällä maanpäällä ainakin ensin.
''Edellä taas kysellään, että missä Jumala oli, kun lapsi kärsi, ja toisaalla taas väitetään Jumalaa diktaattoriksi. Olkoon ihminen sitten uskovainen tai ateisti, niin kantakoon ihan itse vastuun omista teoistaan täällä maanpäällä ainakin ensin.''
Olen ateisti, olen sitä mieltä, että ihminen on vastuussa tekemisistään.
Minusta on kuitenkin järkyttävää, kuinka voidaan olla sitä mieltä, että Jumalan vastuu ''lapsistaan'' päätty, kun he eivät enää palvo Jumalaansa tarpeeksi innokkaasti. Sillä ei ole merkitystä, onko tämä Jumala olemassa vai ei. Oliko raiskattu tyttö korvannut Jumalansa jollakin, ja siksi ansaitsi raiskauksen? Miksi Jumalaan uskova huomioi vain rikollisten vapaata tahtoa? Jotain on vialla, kun päähän pälkähtää ajatus: ''Steubenvillessä Jumala on korvattu urheilulla ja lopputulos on nähtävissä.'' - mitä sitä ihmetellä
???? kirjoitti:
''Edellä taas kysellään, että missä Jumala oli, kun lapsi kärsi, ja toisaalla taas väitetään Jumalaa diktaattoriksi. Olkoon ihminen sitten uskovainen tai ateisti, niin kantakoon ihan itse vastuun omista teoistaan täällä maanpäällä ainakin ensin.''
Olen ateisti, olen sitä mieltä, että ihminen on vastuussa tekemisistään.
Minusta on kuitenkin järkyttävää, kuinka voidaan olla sitä mieltä, että Jumalan vastuu ''lapsistaan'' päätty, kun he eivät enää palvo Jumalaansa tarpeeksi innokkaasti. Sillä ei ole merkitystä, onko tämä Jumala olemassa vai ei. Oliko raiskattu tyttö korvannut Jumalansa jollakin, ja siksi ansaitsi raiskauksen? Miksi Jumalaan uskova huomioi vain rikollisten vapaata tahtoa? Jotain on vialla, kun päähän pälkähtää ajatus: ''Steubenvillessä Jumala on korvattu urheilulla ja lopputulos on nähtävissä.''"Minusta on kuitenkin järkyttävää, kuinka voidaan olla sitä mieltä, että Jumalan vastuu ''lapsistaan'' päätty, kun he eivät enää palvo Jumalaansa tarpeeksi innokkaasti."
"Miksi Jumalaan uskova huomioi vain rikollisten vapaata tahtoa?"
Ja omaa rikollista vapaata tahtoaan. Koska se on susi lammasten vaatteissa.
Yksinkertaista.
Olisi uskonpuhdistuksen aika jälleen.
- SamiA
Nöyristelyä ei pidä sekoittaa nöyryyteen.
Nöyryydessä on rajoja, mutta nöyristely on kuin suvaitsevaisuus, jossa ei ole rajoja. Ilmeisesti tällä aloituksella perätäänkin niiden nöyristelyä, jotka eivät usko Jumalaan. Kristityn pitäisi rakastaa uskosta osatonta nöyristelemällä ja osoittamalla suvaitsevaisuutta.- sanojen merkitys
"Kristityn pitäisi rakastaa uskosta osatonta nöyristelemällä ja osoittamalla suvaitsevaisuutta."
Kristityn kenties pitäisi, mutta Jeesusta uskovan ei!
Jeesus kun varoitti valheellisista profeetoista. Jeesus myös kertoi tuovansa miekan rauhan sijaan jolloin ihmisen ei tule nöyristellä toisen ihmisen edessä. Jos Paavalia ja Pietaria pitää valheellisina profeettoina, voidaan unohtaa sellainen ihmistenvälinen rakkaus ja suvaitsevaisuus mistä he puhuivat. Vanhassa testamentissa tai Matteuksen ja Markuksen evankeliumeissa ei ole kirjoitettu sellaisesta hihhulimaisesta suvaitsevaisuudesta missä pyritään äärimmäiseen rakkauteen ja rauhaan. Paavalin kirjeet sen sijaan kuulostavat juuri hullun aivopestyn ihmisen uskonnolliselta hurmokselta. Suomeksi sanottuna siis vihaat kaikkia jotka eivät tee sinun mielesi mukaan.
Juuri sinun kaltaistasi (=päällepäsmäröivä uskovainen) tuolla aloituksessa tarkoitin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184811Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271555- 1011440
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi691363Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3261299- 481276
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721190Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12531011- 86925
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?49904