"Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;
mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä,
Jeesus Kristus, joka on vanhurskas." 1.Joh.2:1.
Jumalan tahto meihin nähden on, että annamme koko elämämme Hänen johtoonsa. Sen voimme tehdä nöyrtymällä vastaanottamaan pelastuksen, jonka Jumala on valmistanut Pojassaan Jeesuksessa.
Jumalan vanhurskas tahto on, että me lakkaamme kaikesta synnin tekemisestä. Jotta pelastuisimme synnin rangaistukselta, meidän tulee tehdä Hänen tahtonsa ja kieltää oma itsekäs tahtomme.
Palstalle tuodaan sinnikkäästi väärää opetusta, jonka mukaan Kristuksen risti on uudestisyntyneelle uskovalle taakse jäänyttä elämää, menneen talven lumia. Tuon harhautuneen opetuksen mukaan synti on korkeintaan vanha paha muisto, jos sitäkään.
Tosiasiassa meidän tulee kasvaa joka päivä Hänen tuntemisessaan. Meidän tulee joka päivä tutkia itseämme ja löytää lihasta nousevaa pahaa, josta on luovuttava kuolettamalla se ristillä. Vain sillä tavalla uusi luomus meissä voi kasvaa ja vahvistua Jumalan armon avulla.
"Ettette syntiä tekisi" kirjoittaa apostoli Johannes. Todellinen uskova ja Jeesuksen seuraaja on kuuliainen tuolle Johanneksen sanalle!
Joh.3:16, Matt.7:21, Room.7:18, Gal.5:24, Tiit.2:11-12.
"Jos joku syntiä tekeekin", 1.Joh.2:1
80
421
Vastaukset
- aamentahetialkuun
tämä asia nyt on niin päivänselvä kuin aamuaurinko jos ei ole pimeällä valolla sokaistu.
Asia on ollut selvä Apostoleista alkaen ja sen ymmärtää jokainen Hengestä syntynyt jos ei ihan väksiten halua olla ymmärtämättä.
eli aamenta aloitukseen sanon.- Mohikaani_27 ei kirj
* Täysin samaa mieltä avaajan kanssa, mitäpä tuohon enää lisäämään mitään. Elmä on parannusta hetkeen saakka, jolloin Jeesus ilmestyy, ja silloin "saamme UUDEN armon, jonka tarjotaan Hänen ilmestyessään." Ihana tieto ,usko perustuu tietoon ! Tiedon lähde on ikuinen Jumalan Sana !
- ~~tähkäpää~~
Kyllä, aivan loppuun saakka vihollinen pyrkii vaikuttamaan meihin meidän langenneen luontomme / lihamme kautta, mutta kiitos Herralle, me saamme Häneltä voimaa ja viisautta taistella tuota "Goljattia" alias "Virtahepoa sohvalla" vastaan, vaikka joskus koemmekin olevamme, kuin paimenpoikia linkoinemme ja kivinemme hyvin aseistautunutta Goljattia vastaan, mutta
"MEIDÄN KANSSAMME ON HERRA!"
Näillä ajatuksilla edellisiin yhtyen. - sydämestäni
Yhynpä täysin ja täysillä aloittajan aloittajan aloitukseen ! Eikä mitään lisättävää. Se on siinä.
Eipä tuohon Semperin aloitukseen ole mitään lisäämistä. Olen samaa mieltä hänen kanssaan.
Olen huomannut itsessäni saman kuin Paavali ja monet muutkin Jeesuksen opetuslapset:
Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni, sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Room 7:21 -25.
Rom 8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
Koko maallisen elämämme ajan joudumme taistelemaan syntiä vastaan, koskapa paha riippuu lihassamme kiinni. Niinpä meitä kehoitetaan kuolettamaan lihan himot, halut ja teot.
Ecc 7:20 (7:21) Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä.
Pro 20:9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"?
1Jn 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
Täydellisiä olemme vasta taivaassa, Jumalan valtakunnassa. Siihen asti olemme vajavaisia.- _greeeeen
Jonah sanoo olevansa synnin lain vanki. Miksi niin on, kun Raamatun mukaan on näin ->
2 Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
(Room. 8:2)
->
5 Lihan mukaan elävillä on lihan mukaiset pyrkimykset, Hengen mukaan elävillä Hengen mukaiset.
6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
(Room. 8:5-9)
6 Mielemme on puhdas, meillä on tietoa, kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, meillä on Pyhä Henki, vilpitön rakkaus,
7 totuuden sana ja Jumalan voima. Aseinamme ovat vanhurskauden miekka ja kilpi.
(2. Kor. 6:6-7)
_______
18 Rukoilkaa meidän puolestamme. Olemme varmoja siitä, että omatuntomme on puhdas -- tahdommehan toimia kaikessa oikein.
(Hepr. 13:18)
_______
9 Olkoon rakkautenne vilpitöntä. Vihatkaa pahaa, pysykää kiinni hyvässä.
(Room. 12:9) _greeeeen kirjoitti:
Jonah sanoo olevansa synnin lain vanki. Miksi niin on, kun Raamatun mukaan on näin ->
2 Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
->
5 Lihan mukaan elävillä on lihan mukaiset pyrkimykset, Hengen mukaan elävillä Hengen mukaiset.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
6 Mielemme on puhdas, meillä on tietoa, kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, meillä on Pyhä Henki, vilpitön rakkaus,
_______
18 Rukoilkaa meidän puolestamme. Olemme varmoja siitä, että omatuntomme on puhdas -- tahdommehan toimia kaikessa oikein.
_______
(Room. 12:9)Valitan green, etten ole saanut yhtä paljon kuin opettajasi asiastakyse, joka sanoo:
>>>Olen saanut nähdä omin silmin Herran Jeesuksen, olen saanut k-a-i-k-k-i m-a-h-d-o-l-l-i-s-e-t armolahjat, olen saanut kokea suuria ihmeitä ja tunnustekoja, eli olen saanut Jumalalta y-h-t-ä p-a-l-j-o-n kuin Paavalikin sai.Jonah kirjoitti:
Valitan green, etten ole saanut yhtä paljon kuin opettajasi asiastakyse, joka sanoo:
>>>Olen saanut nähdä omin silmin Herran Jeesuksen, olen saanut k-a-i-k-k-i m-a-h-d-o-l-l-i-s-e-t armolahjat, olen saanut kokea suuria ihmeitä ja tunnustekoja, eli olen saanut Jumalalta y-h-t-ä p-a-l-j-o-n kuin Paavalikin sai.Tervehdys sinulle Jonah! Meidän on hyvä muistaa Jeesuksen sanat:
"Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta." Matt.5:3.
Keskuudessamme todella on hengellisiä kroisoksia, joiden autuus on jossain muualla kuin Jeesuksen julistamassa evankeliumissa.- _greeeeen
Jonah kirjoitti:
Valitan green, etten ole saanut yhtä paljon kuin opettajasi asiastakyse, joka sanoo:
>>>Olen saanut nähdä omin silmin Herran Jeesuksen, olen saanut k-a-i-k-k-i m-a-h-d-o-l-l-i-s-e-t armolahjat, olen saanut kokea suuria ihmeitä ja tunnustekoja, eli olen saanut Jumalalta y-h-t-ä p-a-l-j-o-n kuin Paavalikin sai.Miksi lähdet taas ivalinjalle, Jonah?! Etkö koskaan kykene keskustelemaan Raamatun sanasta ilman tuollaista?
Paavali oli kaikkea muuta kuin kurja syntinen, ja niin on moni muukin todellinen sydämen uskova, itsensä Kristukselle todella antanut. Minä ihmettelinkin ja ihemettelen edelleenkin sitä, että miksi sinä joudut olemaan synnin lain vanki, kun Raamatun mukaan on näin ->
(Room. 8:2) - _greeeeen
Semper.Fidelis kirjoitti:
Tervehdys sinulle Jonah! Meidän on hyvä muistaa Jeesuksen sanat:
"Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta." Matt.5:3.
Keskuudessamme todella on hengellisiä kroisoksia, joiden autuus on jossain muualla kuin Jeesuksen julistamassa evankeliumissa.Jos minuun ja asiastakyseeseen viittaat, Semper, niin mm. tuosta tämän ketjun viestistäni 21.3.2013 12:23 voit lukea uudelleen, missä ja Kenessä se autuus on. Sieltä löydät mm. nämä asiat ->
>>En ole täydellinen, mutta Jeesus on täydellinen ja saan elää Hänessä. Saan Hänen voimallaan vastustaa syntiä silloin, kun Sanan lampun ja Pyhän Hengen öljyn valossa sitä havaitsen.>En minä väitä olevani täydellinen ihminen, vaan väitän, että TÄYDELLISYYS, joka asuu minussa Sanana ja Pyhänä Henkenä kasvattaa minua täydellisyyttä kohti.>Uudeksi syntynyt elää siis Jeesuksessa, Hänen Voimassaan, ei omassa voimassa, vaan Jeesuksen Voimassa. Sen takia ihmisen ei tarvitse enää syntiä tehdä. - _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Jos minuun ja asiastakyseeseen viittaat, Semper, niin mm. tuosta tämän ketjun viestistäni 21.3.2013 12:23 voit lukea uudelleen, missä ja Kenessä se autuus on. Sieltä löydät mm. nämä asiat ->
>>En ole täydellinen, mutta Jeesus on täydellinen ja saan elää Hänessä. Saan Hänen voimallaan vastustaa syntiä silloin, kun Sanan lampun ja Pyhän Hengen öljyn valossa sitä havaitsen.>En minä väitä olevani täydellinen ihminen, vaan väitän, että TÄYDELLISYYS, joka asuu minussa Sanana ja Pyhänä Henkenä kasvattaa minua täydellisyyttä kohti.>Uudeksi syntynyt elää siis Jeesuksessa, Hänen Voimassaan, ei omassa voimassa, vaan Jeesuksen Voimassa. Sen takia ihmisen ei tarvitse enää syntiä tehdä.*evankeliumisi*
_greeeeen kirjoitti:
->
_______
_______
(Room. 12:9)Sukku kiinni nyt nainen!(green.)
- kummallista
Tervehdys sinulle Jonah! Meidän on hyvä muistaa Jeesuksen sanat:
Keskuudessamme todella on hengellisiä kroisoksia, joiden autuus on jossain muualla kuin Jeesuksen julistamassa evankeliumissa.kirje korinttolaisille antaa ymmärtää aivan toisin päin.
"1Kor. 2:13
ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti."
""Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta." Matt.5:3.""
Miten hengellisesti köyhät voivat mitään ymmärtää? - ohi kulkeva
kummallista kirjoitti:
kirje korinttolaisille antaa ymmärtää aivan toisin päin.
"1Kor. 2:13
ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti."
""Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta." Matt.5:3.""
Miten hengellisesti köyhät voivat mitään ymmärtää?"Miten hengellisesti köyhät voivat mitään ymmärtää?"
Oikea käännös olisi hengellisesti TYHJÄT.
Kun ihmisessä ei ole mitään mikä estää Jumalan hengen läsnäolon, eli vallitsee täysin tyhjä tila sisuksissa, niin silloin Jumalan henki voi parhaiten täyttää ihmisen.
Itsekin mietin vuosien ajan tuota kohtaa, ja ei se todellakaan auennut tuolla KÖYHYYS-sanalla.
- eräs lukija vain
Aamenen sanon minäkin aloitukselle ja olen samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa!
- _greeeeen
Eipä ole vaikea arvata, ketä vastaan tämäkin aloitus on, eikä ole myöskään vaikea vastata siihen aikaisemmalla viestillä:
>>greeeeen
11.10.2012 10:31
Palstalla rehottaa taas paljon valheita. Kerta toisensa jälkeen saa lukea väitteitä siitä, miten 'asiastakyse, greeeeen ja samanmieliset väittävät olevansa täydellisiä ja täydellisen synnittömässä tilassa, jossa voi vain rauhassa oleskella ilman huolenhäivää'.
Luetaanpa siis yhdessä, mitä nykyisin asiastakyse-nimimerkillä kirjoittava (aikaisemmin mm. Tänäänkin, ei nimmaria ja HUUTAVAN ÄÄNI -nimimerkeillä kirjoittanut) henkilö aiheesta oikeasti sanoo, ja katsotaan, mikä on se sanoma, jonka minäkin allekirjoitan. ->
>>Kuten jo aikaisemminkin olen sinulle kertonut, niin ajatuksiin tulee toki houkutusta syntiin, eli lain rikkomiseen, mutta koska valvon saan heti kääntyä Pelastajani puoleen ja Hän vapauttaa minut verellään synnistä, joka minua houkutteli. Jeesuksen sovintoveri pitää minut puhdistuksessa. En ole itse lain täyttäjä, enkä synnitön, vaan Jeesus minussa on lain täyttäjä ja synnitön ja Hän minusta pitää huolen.>En ole täydellinen, mutta Jeesus on täydellinen ja saan elää Hänessä. Saan Hänen voimallaan vastustaa syntiä silloin, kun Sanan lampun ja Pyhän Hengen öljyn valossa sitä havaitsen. Saan elää vapaudessa ja se on suurinta mitä ihmiselle voi tapahtua.>Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi.
Uudeksi syntynyt elää siis Jeesuksessa, Hänen Voimassaan, ei omassa voimassa, vaan Jeesuksen Voimassa. Sen takia ihmisen ei tarvitse enää syntiä tehdä. Miksi käytän sanaa tarvitse? Sen takia, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi on täydellisen vapaa valintaankin. Hän voi toki valita synnin ja tehdä sitä, mutta uudestisyntynyt ei tahdo. Hän on jo kulkenut synnin ja kuoleman laakson läpi ja tietää mitä synti saa hänen elämässään aikaiseksi.
Ymmärrätkö nyt? Jumala siis kasvattaaa kutsumansa Sanallaan ja kutsutussa vaihtuu valta. Vanhan vallan alla ihminen teki lihan tekoja. Uuden vallan alla ihminen vaeltaa Hengessä ja on vapaa. Kaikki tulee ylhäältä, Jumalalta. Kutsu tulee sieltä, kasvatus ja uudistus, vapaus ja rauha. Kaikki on Jeesuksen ansioita.>En minä väitä olevani täydellinen ihminen, vaan väitän, että TÄYDELLISYYS, joka asuu minussa Sanana ja Pyhänä Henkenä kasvattaa minua täydellisyyttä kohti.
Jos minussa ei asuisi Jumalan Pyhä Henki ja Jumalan ihmeellinen Sana, niin tiedän, että olisin aivan erilainen mitä olen nyt. En olisi vapaa, vaan olisin kuin kuka tahansa uskosta osaton itsekeskeinen ihminen. Itsekeskeisyys tuo niin paljon pahaa ihmisen elämään, että siitä riittäisi puhuttavaa pitkäksi aikaa.>Pyhä Henki kirkastaa Jumalan Sanan ja on Lähde syntiä vastaan. Jumalan siemenestä syntynyt ei tee syntiä. Hän valvoo ja havaitsee ajatustasolla jo houkuttavan synnin ja koska ei halua tehdä sitä, saa voiman Jumalalta vastustaa sitä. Näin Jeesuksen ystävä pysyy todellisessa vapaudessa. Vapaus on siis ihan todellista. - tiedoksi!
Todella Jumalan Samnan pohjalla oleva kirkoitus! Kiitos semper! Jumala siunatkoon sinua!
- . . .
On oikeastaan mahtavaa huomata oman synnin syvyys.
Synti on ja pysyy meissä. Me ihmiset olemme luonnostamme toistemme tappajia ja murhaajia.
Joka edellistä ei itsessään tunnista ja tunnusta, ei pysy totuudessa, ja on valehtelija.
Meillä on puolustaja taivaassa, Herra Jeesuksemme joka tietää tasan tarkkaan millaisia me ihmiset olemme, syntisiä, mutta armahdettuja.
Jeesus itse tiesi todella tarkkaan että ihmisessä itsessään ei mitään hyvää ole, hänhän kielsi sanomasta itseäänkään hyväksi, vain Jumala on HYVÄ. - Hound Dog
Tervetuloa takaisin, Semper. FIdelis!
Greeeeeen - luin tuon lainauksesi 11.10.2012 käydystä keskustelusta. Ovatko nuo siis omia ajatuksiasi? Ja jos ovat, niin missä kohtaa teidän ajatuksenne eroavat toisistanne?
Semper sanoo vievänsä lihallisen ihmisensä joka päivä ristille. Sen hän tekee Pyhän Hengen voimalla.
Sinä sanot, että synti houkuttaa, mutta et tahdo sitä tehdä, joten anot ja saat voimaa vastustaa synnin houkutuksia.
Molemmat siis kilvoittelette, mutta esitätte asian vain erilaisin sanoin. Siunausta molemmille!
Ehkä en nyt näe erimielisyytenne syvimpiä juovia, mutta tältä tämä minusta näyttää. Selvästikään kumpikaan teistä ei ole 5 pisteen kalvinisti, mutta ei 100% arminiolainenkaan.
Houndille tärkeintä on, että molempia voin kutsua sisarikseni ja veljikseni. Minulle ei enää avaudu tuo teidän kinanne. Olen sen jo unohtanut uhotessani toisaalla.- : D : D
"uhotessani toisaalla. "
: D : D : D : ) : ) : ) - Samaa toivotan
eli tervetuloa takaisin, Semper!!!
Kiitos ystävällisestä tervehdyksestä, Hound. Samoin kiitokset hyvästä palautteesta toisillekin keskusteluun osallistuneille!
Hound: >>Minulle ei enää avaudu tuo teidän kinanne.- _greeeeen
Tottahan sinä kirjoitat, Hound Dog, molemmissa kerrotaan samasta asiasta eri sanoin.
Nuo lainaukset ovat, kuten tuossa viestissäni totean, nykyisin asiastakyse-nimimerkillä kirjoittavan, aikaisemmin mm. Tänäänkin, ei nimmaria ja HUUTAVAN ÄÄNI -nimimerkeillä kirjoittaneen henkilön tekstejä, ja siis se sanoma, jonka minäkin allekirjoitan.
Kina on vain siinä, että Semper ja Jonah tahtovat jostakin syystä pilkata meitä. - _greeeeen
Kiitos ystävällisestä tervehdyksestä, Hound. Samoin kiitokset hyvästä palautteesta toisillekin keskusteluun osallistuneille!
Hound: >>Minulle ei enää avaudu tuo teidän kinanne.On valheellista väittää, ettei Paavalilla ollut Kristuksen omana voimaa hyvän toteuttamiseen ->
4 Kaikessa me osoitamme olevamme Jumalan palvelijoita. Me kestämme sitkeästi vaikeudet, vaivat ja ahdingot,
5 ruoskimiset, vankeudet, mellakat, raadannan, valvomisen ja paastoamisen.
(2. Kor. 6:4-7)
Tästä samasta voimavaikutuksesta - Jeesuksen Kristuksen voimasta omiensa elämässä - kirjoittaa nimimerkki asiastakyse, mutta teillä, sinulla ja Jonahilla on jokin valtavan suuri tarve pilkata häntä. _greeeeen kirjoitti:
On valheellista väittää, ettei Paavalilla ollut Kristuksen omana voimaa hyvän toteuttamiseen ->
4 Kaikessa me osoitamme olevamme Jumalan palvelijoita. Me kestämme sitkeästi vaikeudet, vaivat ja ahdingot,
5 ruoskimiset, vankeudet, mellakat, raadannan, valvomisen ja paastoamisen.
(2. Kor. 6:4-7)
Tästä samasta voimavaikutuksesta - Jeesuksen Kristuksen voimasta omiensa elämässä - kirjoittaa nimimerkki asiastakyse, mutta teillä, sinulla ja Jonahilla on jokin valtavan suuri tarve pilkata häntä.Greeen kirjoittaa: >>On valheellista väittää, ettei Paavalilla ollut Kristuksen omana voimaa hyvän toteuttamiseen ->
- _greeeeen
Greeen kirjoittaa: >>On valheellista väittää, ettei Paavalilla ollut Kristuksen omana voimaa hyvän toteuttamiseen ->
Montakohan kertaa olenkaan todennut, että lihassamme, eli vanhassa syntisessä luonnossamme, ei todellakaan asu mitään hyvää. Montakohan kertaa olenkaan todennut sen, mitä tälle ihmisen vanhalle syntiselle luonnolle on tapahtunut Kristuksen omien kohdalla ->
11 Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois.
(Kol. 2:11)
_______
9 Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen
10 ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen.
(Kol. 3:9-10)
_______
Minä tai asiastakyse EMME ole sanoneet, etteikö uudestisyntyneen uskovan tulisi yhä valvoa itsensä ja vastustaa syntiä, vaan nimenomaan on korostettu niiden tekemistä. Mikä sinua, Semper, siis vaivaa, kun et sitä kykene ymmärtämään?!
Ja miten sinä et vieläkään muista tätä:
Paavalin opetus Room. 6:ssa ei kuulu niin, että pitäkää itsenne synnille kuolleina, vaan näin ->
10 Kun Kristus kuoli, hän kertakaikkisesti kuoli eroon synnistä. Kun hän nyt elää, hän elää Jumalalle.
11 Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa.
(Room. 6:10-11, Raamattu 1992)
_______
10 For in that he died, he died unto sin once: but in that he liveth, he liveth unto God.
11 Likewise reckon ye also yourselves to be dead indeed unto sin, but alive unto God through Jesus Christ our Lord.
(Room. 6:10-11, King James)
Alkukielen sana, joka käännetty "reckon" = λογιζομαι = logizomai = log-id'-zom-ahee, merkitykset ->
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?lex=Thayer&ref=Room. 6:1&ent=3049&ent2=5) - Room.6:11
_greeeeen kirjoitti:
Montakohan kertaa olenkaan todennut, että lihassamme, eli vanhassa syntisessä luonnossamme, ei todellakaan asu mitään hyvää. Montakohan kertaa olenkaan todennut sen, mitä tälle ihmisen vanhalle syntiselle luonnolle on tapahtunut Kristuksen omien kohdalla ->
11 Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois.
(Kol. 2:11)
_______
9 Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen
10 ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen.
(Kol. 3:9-10)
_______
Minä tai asiastakyse EMME ole sanoneet, etteikö uudestisyntyneen uskovan tulisi yhä valvoa itsensä ja vastustaa syntiä, vaan nimenomaan on korostettu niiden tekemistä. Mikä sinua, Semper, siis vaivaa, kun et sitä kykene ymmärtämään?!
Ja miten sinä et vieläkään muista tätä:
Paavalin opetus Room. 6:ssa ei kuulu niin, että pitäkää itsenne synnille kuolleina, vaan näin ->
10 Kun Kristus kuoli, hän kertakaikkisesti kuoli eroon synnistä. Kun hän nyt elää, hän elää Jumalalle.
11 Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa.
(Room. 6:10-11, Raamattu 1992)
_______
10 For in that he died, he died unto sin once: but in that he liveth, he liveth unto God.
11 Likewise reckon ye also yourselves to be dead indeed unto sin, but alive unto God through Jesus Christ our Lord.
(Room. 6:10-11, King James)
Alkukielen sana, joka käännetty "reckon" = λογιζομαι = logizomai = log-id'-zom-ahee, merkitykset ->
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?lex=Thayer&ref=Room. 6:1&ent=3049&ent2=5)Pyhityksen kokeminen tiedon ja uskon kautta - jae 11.
Meidän asemamme Kristuksessa (se mitä olemme Jumalan silmissä) muuttuu omistamiseksi, kun meille selviää mitä asemamme Kristuksessa merkitsee ja kun uskon varassa toimimme sen perusteella mitä tiedämme.
Meidän on jatkuvasti "pidettävä itsemme synnille kuolleina" (preesensmuoto) toisin sanoen elettävä tietämiseen perustuvan uskon varassa.
Asemamme muuttuu koetuksi todellisuudeksi kun pidämme totena toisaalta sitä, että olemme kuolleet synnille ja toisaalta sitä, että elämme Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa.
Vanhurskautettu uskova on todella kuollut synnille ja elävä Jumalalle; tämä on hänen muuttumaton asemansa. Koetuksi todellisuudeksi tämä tosiasia muuttuu aina silloin, kun ihminen uskon varassa pitää asemaansa todellisena.
Se puolestaan edellyttää Jumalan tahtoon myöntymistä. - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Room.6:11 kirjoitti:
Pyhityksen kokeminen tiedon ja uskon kautta - jae 11.
Meidän asemamme Kristuksessa (se mitä olemme Jumalan silmissä) muuttuu omistamiseksi, kun meille selviää mitä asemamme Kristuksessa merkitsee ja kun uskon varassa toimimme sen perusteella mitä tiedämme.
Meidän on jatkuvasti "pidettävä itsemme synnille kuolleina" (preesensmuoto) toisin sanoen elettävä tietämiseen perustuvan uskon varassa.
Asemamme muuttuu koetuksi todellisuudeksi kun pidämme totena toisaalta sitä, että olemme kuolleet synnille ja toisaalta sitä, että elämme Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa.
Vanhurskautettu uskova on todella kuollut synnille ja elävä Jumalalle; tämä on hänen muuttumaton asemansa. Koetuksi todellisuudeksi tämä tosiasia muuttuu aina silloin, kun ihminen uskon varassa pitää asemaansa todellisena.
Se puolestaan edellyttää Jumalan tahtoon myöntymistä.Eikö mene jakeluun että tuo suomalainen käännös ei vastaa alkutekstiä?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Siis alkuteksti ei käske meitä pitämään itsemme kuolleena vaan käskee ajattelemaan itsestämme niin että olemme kuolleita synnille!!!!!!!!!!!!!!
Luetteko ollenkaan vai ettekö vain ymmärrä mitä viesteissä lukee????????????!!!!!!!!!!!!!!!!! - ~~tähkäpää~~
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Eikö mene jakeluun että tuo suomalainen käännös ei vastaa alkutekstiä?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Siis alkuteksti ei käske meitä pitämään itsemme kuolleena vaan käskee ajattelemaan itsestämme niin että olemme kuolleita synnille!!!!!!!!!!!!!!
Luetteko ollenkaan vai ettekö vain ymmärrä mitä viesteissä lukee????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!Tarkennatko, mikä ero on:
"..pitää itseäsä kuolleena..."
tai
"..ajatella olevamme kuolleita..."
josko sitten tämä asia selkiytyisi kaikille. - ~~tähkäpää~~
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Tarkennatko, mikä ero on:
"..pitää itseäsä kuolleena..."
tai
"..ajatella olevamme kuolleita..."
josko sitten tämä asia selkiytyisi kaikille.Korjaan vielä, koska toisessa yksikkö muoto ja toisessa monikko.
"....pitää itseänsä kuolleena..."
tai
"....ajatella olevansa kuollut...."
Minulle nuo puhuvat kumpikin samaa, jos ymmärrämme tekstin kokonaisuuden, mitä tässä kohdin tällä -pitää- sanalla tarkoitetaan.
Tämä käännösvirheen käyttäminen tässä kohdin on mielestäni vain oman oikeassaolemisensa pönkittämistä. ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Korjaan vielä, koska toisessa yksikkö muoto ja toisessa monikko.
tai
Minulle nuo puhuvat kumpikin samaa, jos ymmärrämme tekstin kokonaisuuden, mitä tässä kohdin tällä -pitää- sanalla tarkoitetaan.
Tämä käännösvirheen käyttäminen tässä kohdin on mielestäni vain oman oikeassaolemisensa pönkittämistä.kalamos kirjoitti:
Kalamos tarjoaa taas kerran uskovan kilvoitukselle ja synnin vastustamiselle kammottavaa korviketta. Sitä hän yrittää heittää unihiekan tavoin niiden silmille, joilla on kaipaus elää totuudelle kuuliaista ja Jumalalle pyhitettyä elämää Kristuksessa Jeesuksessa.
Jokaiseen kunnon eksytykseen kuuluu jokin oikealta kuuluva toteamus. Kalamoksella niitä on mm. tämä >>Synnin myrkky menettää otteensa meistäSemper.Fidelis kirjoitti:
Kalamos tarjoaa taas kerran uskovan kilvoitukselle ja synnin vastustamiselle kammottavaa korviketta. Sitä hän yrittää heittää unihiekan tavoin niiden silmille, joilla on kaipaus elää totuudelle kuuliaista ja Jumalalle pyhitettyä elämää Kristuksessa Jeesuksessa.
Jokaiseen kunnon eksytykseen kuuluu jokin oikealta kuuluva toteamus. Kalamoksella niitä on mm. tämä >>Synnin myrkky menettää otteensa meistäMinä vain ystävällisesti laitin linkin,
josta nimimerkki tähkäpää löytää vastauksen kysymykseensä.
Sinullekin hyvä ystävä Semper,
olen toki monia kertoja kirjoittanut jakeesta,
jonka nyt otit esille. Siis jakeesta Heb 12:4.
Ja olen kanssasi käynyt läpi monia kohtia,
joita tässäkin ketjussasi on, ja jotka olet irrottanut asiayhteydestään.
Mutta joka tapauksessa siunausta sinulle Semper.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11362671- iso ero on
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Korjaan vielä, koska toisessa yksikkö muoto ja toisessa monikko.
tai
Tämä käännösvirheen käyttäminen tässä kohdin on mielestäni vain oman oikeassaolemisensa pönkittämistä.Semperhän käyttää väärää käännöstä siinä tarkoituksessa että se kuvaisi hänen oppinsa mukaista itsensä jokapäiväistä risitille viemistä ja sillä tavalla itsensä pitämistä synnille kuolleena. Oikeastihan raamattu käskee ajattelemaan itsestämme että olemme synnille kuolleita. Ymmärtääkö Tähkäpää nyt? Noissa on vissi ero.
- iso ero on
iso ero on kirjoitti:
Semperhän käyttää väärää käännöstä siinä tarkoituksessa että se kuvaisi hänen oppinsa mukaista itsensä jokapäiväistä risitille viemistä ja sillä tavalla itsensä pitämistä synnille kuolleena. Oikeastihan raamattu käskee ajattelemaan itsestämme että olemme synnille kuolleita. Ymmärtääkö Tähkäpää nyt? Noissa on vissi ero.
>Meidän tulee joka päivä tutkia itseämme ja löytää lihasta nousevaa pahaa, josta on luovuttava kuolettamalla se ristillä.<
Tätä lihasta nousevan pahan kuolettamista ristillä Semper siis väittää tuon raamatun kohdan kuvaava, vaikka oikeasti se käskee ajattelemaan itsestämme että olemme synnille kuolleita.
ymmärtääkö Tähkäpää? - tarkkana
iso ero on kirjoitti:
>Meidän tulee joka päivä tutkia itseämme ja löytää lihasta nousevaa pahaa, josta on luovuttava kuolettamalla se ristillä.<
Tätä lihasta nousevan pahan kuolettamista ristillä Semper siis väittää tuon raamatun kohdan kuvaava, vaikka oikeasti se käskee ajattelemaan itsestämme että olemme synnille kuolleita.
ymmärtääkö Tähkäpää?Jos Tähkäpää et ymmärrä muuten, niin klikkaa tuota linkkiä ketjun lopussa, greenin viestissä. Sanasi osuvatkin Semperiin.
> Tämä käännösvirheen käyttäminen tässä kohdin on mielestäni vain oman oikeassaolemisensa pönkittämistä.
> "Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;
mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä,
Jeesus Kristus, joka on vanhurskas." 1.Joh.2:1. <
Aloituksesi avasi tuota ensimmäistä riviä tuossa jakeessa.
Olisiko sinulla mitään sanottavaa jakeen loppuosasta?- Miksi sinä Kalamos
et voisi myöskin sanoa jotain tuon jakeen loppuosasta?
Miksi sinä Kalamos kirjoitti:
et voisi myöskin sanoa jotain tuon jakeen loppuosasta?
No, minä olisin toivonut,
että Semper olisi itse lukenut myös jakeen loppuosan.
Olihan hän ottanut koko ketjun otsikoksi
sanat nimenomaan tuon jakeen loppuosasta.
Tuon jakeen avaaminen ilman huomion kiinnittämistä
myös sen loppuosaan ja koko kirjeen sisältöön,
ja vieläpä ottamalla esiin tuostakin jakeesta
vain muutama sana,
vaikuttaa tarkoitushakuiselta tutkistelulta.
Tuo jae ei tietenkään voi olla ristiriidassa saman
kirjeen jakeen 3:6 kanssa:
"Kukaan Hänessä pysyvä ei jatkuvasti elä synnissä.
Kukaan syntiä jatkuvasti tekevä ei ole häntä nähnyt eikä tunne häntä."
Semperin esille ottamassa jakeessa (2:1)
mainittu synnin tekeminen tarkoittaa sii yksittäistä tekoa.
Ja koska jae jatkuu sanoilla,
jotka Semper on ottanut oikein otsikoksi ketjulle:
"Jos joku syntiä tekeekin ..." siis JOS JOS JOS,
niin ei meidän ole ollenkaan pakko langeta syntitekoihin.
Mutta JOS joku syntiä tekeekin,
niin meillä on Puolustaja, Jeesus Kristus, joka on Vanhurskas.
Ja tuota puolustajaa me tarvitsemme syyttäjän tähden,
tuon panettelijan, joka jatkuvasti syyttää meitä Jumalan edessä.
Hän, Jeesus Kristus, on meidän syntiemme sovitus.
Ja kaikki tämä kulminoituu siihen,
mitä sanotaan jatkotekstissä vielä sanotaan.
Me tunnemme Hänet eli olemme yhtä Hänen kanssaan,
eli olemme Hänessä.
Tähän armoon ja rauhaan Kristuksessa Johannes meitä johtaa
aivan samoinkuin Pietari toisen kirjeensä ensimmäisessä luvussa:
"Armo ja rauha lisääntyköön teille
umalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
Koska hänen jumalallinen voimansa
on lahjoittanut meille kaiken,
mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan,
hänen tuntemisensa kautta,
joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit
ja mitä suurimmat lupaukset,
että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ..."
Ja kun me olemme tästä jumalallisesta luonnosta osallisiksi tulleet,
ei meidän elämämme enää ole lankeemusten pelon täyttämää kauhua,
vaan vanhurskautta, rauhaa ja ilo Pyhässä Hengessä.
- body2
Alkuseurakunnan ihmiset istuivat kuin tikunnokassa ja heidän maailmankatsomuksensä näköala oli vain synnissä ja muuta ei sitten ollutkaan.
Jos elämä menee noitten keksittyjen syntisotkujen jauhamiseen, niin se ei ole elämää, se menneisyyden suossa räpiköimistä ja upottavassa sellaisessa.
Kristinusko on tosiaan jäänyt uskonnon suohon, kun muuta ei tajuta kuin synnillä läträämisen.
Olis jo aika elää nykypäivää ja pyyhkäistä nuo menneisyyden jätökset jo Jumalan haltuun, sillä miksi niitä pitää jatkuvasti vatkata. Täysin synnittömäksi ei kukaan ole tainnut palstalla ilmoittautua. Tosin synnittömyyteen viittaavia peitemuotoiluja on harrastanut ahkerasti muun muassa nimim. jaikal, jolle on varsinaista myrkkyä synnin olemuksesta huomauttaminen. Jaikal kuittaa kaikki synnit Jeesuksen kontolle, niin menneet kuin tulevatkin. Tuon kuittauksen jälkeen olo voi olla huoleton - mikäli mieli todella on paadutettu eksyttävän ja lihalle mieluisan syntien kestokuittauksen varaan!
En halua mollata jaikalia, mutta olen aivan varma, että synnin vastustaminen omassa elämässä on erottamaton osa uskovan kilvoittelua. Selvää on, että tuo vastustaminen EI ole yhtä kuin "jeesus-pesukoneen" huoleton lataaminen jatkuvalla syntipyykillä.
Syntikysymys on ratkaiseva pelastuksemme kannalta. Siksi on aihetta käyttää suoraviivaisiakin ilmaisuja voidaksemme selvittää raamatullisen opin ja lihallisen ihmisopin eroja. Totuuden rakkauteen on syytä kannustaa toinen toistamme erityisesti syntiasiassa.
Sanan valossa kysymys on siitä, ketä me sydämessämme todella palvelemme: Jumalaa vaiko mammonaa. Molempia ei voi valita. Ihminen kulkee kuuliaisuudessa kohti yhä täydellisempää Jumalan tahdon tekemistä ja pyhitystä - tai sitten hän ajautuu syntiä palvellen kohti kuolemaa. Paikallaan ei kukaan pysy. Ilm.22:11.Kaikki muu säkin taidat uskoa että on lahja pelastuxen pakettissa ? Mutta Puhdistuxen Parannuxen ja Pyhityxen sun tartte ite huolehtia suuressa kilvoituxessa ? Voi sinua epäuskovainen... Heittäytyisit sinäkin Jumalan syliin ja uskoisit että KAIKKI ON LAHJOITETTU NIIN ETTÄ HÄNEN VOIMASSA PÄÄSET IRTI SYNNEISTÄ KUN VAPAHTAJAN LUOXE MENET. HÄNE EI KUKAAN HEITTÄÄ ULOS JOKA HÄNEN LUOXE TULEE USKOSSA JA MYÖNTÄ ETTÄ KAIKKI ON MAHDOTONTA OMASSA KILVOITUXESSA.. JA OMASSA TYÖSSÄ TEE SE ITSE USKVAISENA...
savonarola kirjoitti:
Kaikki muu säkin taidat uskoa että on lahja pelastuxen pakettissa ? Mutta Puhdistuxen Parannuxen ja Pyhityxen sun tartte ite huolehtia suuressa kilvoituxessa ? Voi sinua epäuskovainen... Heittäytyisit sinäkin Jumalan syliin ja uskoisit että KAIKKI ON LAHJOITETTU NIIN ETTÄ HÄNEN VOIMASSA PÄÄSET IRTI SYNNEISTÄ KUN VAPAHTAJAN LUOXE MENET. HÄNE EI KUKAAN HEITTÄÄ ULOS JOKA HÄNEN LUOXE TULEE USKOSSA JA MYÖNTÄ ETTÄ KAIKKI ON MAHDOTONTA OMASSA KILVOITUXESSA.. JA OMASSA TYÖSSÄ TEE SE ITSE USKVAISENA...
antex uskovaisena piti se olla... : )
savonarola kirjoitti:
Kaikki muu säkin taidat uskoa että on lahja pelastuxen pakettissa ? Mutta Puhdistuxen Parannuxen ja Pyhityxen sun tartte ite huolehtia suuressa kilvoituxessa ? Voi sinua epäuskovainen... Heittäytyisit sinäkin Jumalan syliin ja uskoisit että KAIKKI ON LAHJOITETTU NIIN ETTÄ HÄNEN VOIMASSA PÄÄSET IRTI SYNNEISTÄ KUN VAPAHTAJAN LUOXE MENET. HÄNE EI KUKAAN HEITTÄÄ ULOS JOKA HÄNEN LUOXE TULEE USKOSSA JA MYÖNTÄ ETTÄ KAIKKI ON MAHDOTONTA OMASSA KILVOITUXESSA.. JA OMASSA TYÖSSÄ TEE SE ITSE USKVAISENA...
"KILVOITTELE hyvä uskon kilvoitus, TARTU kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä." 1.Tim.6:12.
Tunnetko tuon voimakkaan kehotuksen? Se ON Raamatussa!
"Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan," Heb.12:4.
Sinun kehotuksesi Savis ovat sokean uskovan epätoivoista huutoa. Minuun niillä ei ole mitään vaikutusta. Huutaa saat toki vapaasti;).
Olen Paavalin seuraaja - ja Kristuksen. Heidän kehotuksensa ovat minun suuntaviittojani matkalla kohti täydellisyyttä. Fil.3:12-14.
Olen saanut kaikki syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Uskonvaellukseni on Jeesuksen opetuslapseutta, jossa en syntiä tee tietoisella tai tahallisella tavalla. Mutta lihassani ei asu mitään hyvää. Sieltä nousevaa huonoa ainesta saan panna pois joka päivä.
Hyvää kevättä Savikselle!
SFSemper.Fidelis kirjoitti:
"KILVOITTELE hyvä uskon kilvoitus, TARTU kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä." 1.Tim.6:12.
"Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan," Heb.12:4.
Sinun kehotuksesi Savis ovat sokean uskovan epätoivoista huutoa. Minuun niillä ei ole mitään vaikutusta. Huutaa saat toki vapaasti;).
Olen Paavalin seuraaja - ja Kristuksen. Heidän kehotuksensa ovat minun suuntaviittojani matkalla kohti täydellisyyttä. Fil.3:12-14.
Olen saanut kaikki syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Uskonvaellukseni on Jeesuksen opetuslapseutta, jossa en syntiä tee tietoisella tai tahallisella tavalla. Mutta lihassani ei asu mitään hyvää. Sieltä nousevaa huonoa ainesta saan panna pois joka päivä.
SFIankaikkiseen elämään tarttuminen ja uskon kilvoittelu uskovaisille ihmisille ovat itsestään selviä asioita. Ei ole mitään kaunista seurattavaa kahden tai useammanan kilvoittelijan keskinäinen nokittelu uskon kilvoittelusta. Emme voi tarttua lihan käsivarsilla iankaikkkiseen elämään, vaan se on mielemme vaihtamista lihan mielestä Hengen mieleen, eli mielemme kiinnittämistä Kristukseen. [Hepr. 3:1]
Filippiläiskirje
10 "tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on."
16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä! [1. Kor. 3:3]- _greeeeen
Sanopa kerrankin rehellisesti, Semper, puhuuko nykyisin asiastakyse-nimimerkillä kirjoittava henkilö mm. tämän ketjun viestissäni 21.3.2013 12:23 olevissa lainauksissa juurikin synnin vastustamisesta?!
Sinä olet pilkannut kyseistä kirjoittajaa jo pitkään monin eri tavoin, ja olet väittänyt hänestä paikkansapitämättömiä asioita syöttäen valheesi monille palstalaisille. Nyt, tässä ketjussa, Hound Dog huomasikin, että oikeastihan me (asiastakyse, sinä ja minä) kirjoitammekin kaikki kilvoittelusta ja siitä synnin vastustamisesta, mutta vain eri sanoin. Ehkäpä pikkuhiljaa valheesi alkavat menettää tehonsa tällä palstalla.
Jaikalin sait savustettua osaltasi ulos palstalta vääristellen hänen sanomaansa monin tavoin. Todellisuudessa Jaikal tarjosi syntiä vastaan ihan tuota samaa lääkettä kuin mekin, eli itsensä valvomista ja Hengen voimavaikutusta uskovan elämässä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11300847#comment-0 _greeeeen kirjoitti:
Sanopa kerrankin rehellisesti, Semper, puhuuko nykyisin asiastakyse-nimimerkillä kirjoittava henkilö mm. tämän ketjun viestissäni 21.3.2013 12:23 olevissa lainauksissa juurikin synnin vastustamisesta?!
Sinä olet pilkannut kyseistä kirjoittajaa jo pitkään monin eri tavoin, ja olet väittänyt hänestä paikkansapitämättömiä asioita syöttäen valheesi monille palstalaisille. Nyt, tässä ketjussa, Hound Dog huomasikin, että oikeastihan me (asiastakyse, sinä ja minä) kirjoitammekin kaikki kilvoittelusta ja siitä synnin vastustamisesta, mutta vain eri sanoin. Ehkäpä pikkuhiljaa valheesi alkavat menettää tehonsa tällä palstalla.
Jaikalin sait savustettua osaltasi ulos palstalta vääristellen hänen sanomaansa monin tavoin. Todellisuudessa Jaikal tarjosi syntiä vastaan ihan tuota samaa lääkettä kuin mekin, eli itsensä valvomista ja Hengen voimavaikutusta uskovan elämässä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11300847#comment-0Sinun ja asiastakyseen etc. perusharha lähtee uudestisyntymisen 'ajoittamisesta' siihen teoreettiseen ja mielikuvitukselliseen hetkeen, kun uskova saavuttaa täyden puhtauden ja vapauden synnistä.
En sanatarkkaan lähde etsimään käyttämiänne muotoiluja tuon uudestisyntymisharhan kuvailussa. Oleellista on ymmärtää, että uudestisyntynyt uskova on syntyessään todella vastasyntynyt, sananmukaisesti vauva kuten Pietari asian ilmaisee.
Perusharha uudestisyntymisen kohdalla aiheuttaa koko opillisen perustan luisumisen sille Raamatun vastaiselle fariseuspohjalle, joka asiastakyseen totuuden vastaisissa viesteissä jatkuvasti tulee julki.
En halua kiistää, etteikö Jumala voisi herättää myös AK:n viesteillä kaipausta pelastuksen saavuttamiseen evankeliumin kautta.
Tärkeänä olen pitänyt ja edelleen pidän kuitenkin sitä, että oikea Raamatun mukainen totuus evankeliumin sanasta pysyy esillä. Riemuitsen siitä armosta, jonka olen ilman ansiota saanut omalle kohdalleni. Minulla ei ole mitään hyvää omasta takaa. Kaikki hyvä tulee ylhäältä valkeuksien Isältä, sulasta armosta.- armoa armon päälle
savonarola kirjoitti:
Savonarola, voisit ruveta opiskelemaan jo ihan alkukielestä edes syntikäsitettä. Siis mitä tarkoittaa synti preesenssissä ja mitä aokaristimuodossa, ja missä kohden Raamattua niistä puhutaan. Sansan radio-ohjelmien sivuilta voisit myös opiskella, Jukka Norvannon Raamattuluentoja. Hän on opettanut juuri mm. Galatalaiskirjeen sanomaa.
- _greeeeen
Sinun ja asiastakyseen etc. perusharha lähtee uudestisyntymisen 'ajoittamisesta' siihen teoreettiseen ja mielikuvitukselliseen hetkeen, kun uskova saavuttaa täyden puhtauden ja vapauden synnistä.
En sanatarkkaan lähde etsimään käyttämiänne muotoiluja tuon uudestisyntymisharhan kuvailussa. Oleellista on ymmärtää, että uudestisyntynyt uskova on syntyessään todella vastasyntynyt, sananmukaisesti vauva kuten Pietari asian ilmaisee.
Perusharha uudestisyntymisen kohdalla aiheuttaa koko opillisen perustan luisumisen sille Raamatun vastaiselle fariseuspohjalle, joka asiastakyseen totuuden vastaisissa viesteissä jatkuvasti tulee julki.
En halua kiistää, etteikö Jumala voisi herättää myös AK:n viesteillä kaipausta pelastuksen saavuttamiseen evankeliumin kautta.
Tärkeänä olen pitänyt ja edelleen pidän kuitenkin sitä, että oikea Raamatun mukainen totuus evankeliumin sanasta pysyy esillä. Riemuitsen siitä armosta, jonka olen ilman ansiota saanut omalle kohdalleni. Minulla ei ole mitään hyvää omasta takaa. Kaikki hyvä tulee ylhäältä valkeuksien Isältä, sulasta armosta.Semper, taas tyrkytät omia väännöksiäsi toisten sanomaksi. Todellisuudessa asiastakyse on kertonut täällä siitä MUUTOKSESTA, joka tapahtuu/on tapahtunut ihmisen syntyessä uudesti Jumalan Pyhän Sanan voimasta (mm. näin) ->
>>Uudeksi syntynyt elää siis Jeesuksessa, Hänen Voimassaan, ei omassa voimassa, vaan Jeesuksen Voimassa. Sen takia ihmisen ei tarvitse enää syntiä tehdä. Miksi käytän sanaa tarvitse? Sen takia, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi on täydellisen vapaa valintaankin. Hän voi toki valita synnin ja tehdä sitä, mutta uudestisyntynyt ei tahdo. Hän on jo kulkenut synnin ja kuoleman laakson läpi ja tietää mitä synti saa hänen elämässään aikaiseksi.
Ymmärrätkö nyt? Jumala siis kasvattaaa kutsumansa Sanallaan ja kutsutussa vaihtuu valta. Vanhan vallan alla ihminen teki lihan tekoja. Uuden vallan alla ihminen vaeltaa Hengessä ja on vapaa. Kaikki tulee ylhäältä, Jumalalta. Kutsu tulee sieltä, kasvatus ja uudistus, vapaus ja rauha. Kaikki on Jeesuksen ansioita.>En ole täydellinen, mutta Jeesus on täydellinen ja saan elää Hänessä. Saan Hänen voimallaan vastustaa syntiä silloin, kun Sanan lampun ja Pyhän Hengen öljyn valossa sitä havaitsen. Saan elää vapaudessa ja se on suurinta mitä ihmiselle voi tapahtua. - savonarolle. kyssäri
savonarola kirjoitti:
Säästäkö sinä näppäimistöä kun kirjoitat X llä, vai tarkoitus "olla esillä" vai löytyisikö ks. kirjaimet tekstiin. Tuloo yläluokkalaisen kirjoitus mieleeni.
- KunHerraOnPuolellasi
Tervetuloa Semper.Fidelis palstalle takaisin. Älä anna tämä vainoajasi säikytellä, vaan julista Jumalan sanaa ja tuo esille sen katoamatonta totuutta vastustajiasi pelkäämättä.
Vastustajasi ei taistele syntiä vastaan, vaan niitä vastaan, jotka täällä julistavat Jumalan sanaa ja näin paljastaa olevansa pimeyden palvelija.
"Älä pelkää heitä, sillä minä olen sinun kanssasi ja pelastan sinut, sanoo Herra.
......he sotivat sinua vastaan, mutta eivät voita sinua, sillä minä olen sinun kanssasi, sanoo Herra, ja pelastan sinut."Kiitos sinulle rohkaisusta!
"Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?" Room.8:31.Semper.Fidelis kirjoitti:
Kiitos sinulle rohkaisusta!
"Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?" Room.8:31.Tulit takaisin semberi..kiitti.
Voimia tuon nalkuttavan naisen viestien vuoksi.leahimn kirjoitti:
Tulit takaisin semberi..kiitti.
Voimia tuon nalkuttavan naisen viestien vuoksi.Kaikki hyvin, leahimn. Kiitti silti aidosta myötätunnostasi.
Eihän tässä mitään hätää oikeasti ole. Ei ole vielä edes 'virtuaalisen vihaisia akkoja satanut bittitaivaalta piikkiset äkeet selässään'.
Vanhan sanonnan mukaan sellaistakin on jossain esiintynyt ;)).
PS. Kyllä sananvapaus on hyvä asia. Puolustakaamme sitä.
- armoa armon päälle
Kiitos Semper. Pidetään sanoma Jeesuksen sovituksesta kirkkaana, ettei kävis niinkuin Galatalaisille, että langetaan pois armosta. Paavalikin aina kirkasti ja kerskasikin Kristuksen rististä. Valitettavasti joillekin uskoville se on häpeän merkki, siihen sovitukseen ei saa jäädä, on mentävä eteenpäin. Mutta Jeesukseen uskoville se on ylösnousemuksen ja todellisen voiman lähde. Saamme jatkuvasti elää siitä lähteestä, ihanasta anteeksiantamuksesta.
- oikeaakin oppia saa
Ju asia on just noin kuin semperi tuossa yllä tekstaa, että aakoon perusharha on nimenomaan uudestistyntymisen täysin väärä käsittäminen jonkin uskonsankaruuden huipentumana, vaikka Raamatun oppi on aivan toinen, eli Hengestä syntyneet ovat pieniä lapsia Kristuksessa, eikä mikään kasvu ala ennen syntymää.
On turhaa kuvitella että uudestisyntymätön seuraa Jeesusta kovin montaa päivää, eli tapahtuu se josta Sana kirkkaasti ilmoittaa, kuinka " Minun Sanani ei tyhjänä palaja, joka taas kertoo sen että Jumalan evankeliumi vastaanotettuna siunaa ja uudestisynnyttää, mutta hylättynä paaduttaa.
Tästä seuraa taas se, että syntymättömiä on turha kastaa Kristuksen kuolemaan koska he eivät sitä voi käsittää, eivätkä jaksa olla opetuslapsia, koska eivät ole koskaan sellaisiksi vielä tulleet elipuuttuu Hengestä syntyminen.
Siis ei tavallinen kastettu luterilainen ole mikään opetuslapsi, hän ei ole edes käännynnäinen, koska ei koskaan kääntynyt mistään mihinkään , ja siten tuntee ainoastaan liikenteen vilkunkäyttösäännöt, jos tuntee.
Tälalinen on pelkkä ritualisoitu pakana, jolla on edessään koko Raamatun pelastustie täysin käymättä ja aloittamattakin.
Joku nyt tahtoo sanoa, ettei jumalaton voi kääntyä se on mahdotonta, mutta sekin on vale, koska evankeliumisssa on voima, joka antaa ensin mahdollisuuden tulla evankelimin kuulolle ja edelleen sen saadessa vastakaikua, johtaa uudestisyntymiseen mikäli ei vihollisen kuiske vie hyvää alkua lokaan. "KILVOITTELE hyvä uskon kilvoitus, TARTU kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä." "KILVOITTELE hyvä uskon kilvoitus, TARTU kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä." 1.Tim.6:12.
Hyvä kevättä sullekin ! Kyllä olen monen kerta lukenut ja myös niitä lukuisa joka kertoo sinulle ettei uskova tekee syntiä mistä ei tuo Raamattupaikka ole mitään tekemistä muuta että kehottaa että kilvottelee pysymään uskossa senkin epäuskovainen. : )
Ja jatkoa tuohon kilvoituxen paikka on seuravassa jaessa,, kilvottele uskomaan --->
13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,Ja mitä tuo uskominen sitten merkitsee ?? Juu että uskot että Jeesus voi sua tehdä vapaaxi kaikkista synneistä hetkessä Jumala kun ON eikä tartte vetkutella ja hidastella sun tahtiin mukaan pikku hilja muka ?? Koska joka Jeesus Vapahtaa on Tosi Vapaa !! On nimittäin ihan Oikeesti Vapahtaja olemassa myös sinulle...
- sivustaseuraaja
Mitä enemmän vierailen Helluntailaisuus-palstalla, sitä enemmän kiinnostun kauniin Israelin lipun taivaan alla kirjoittavasta Semper.Fideliksen kirjoituksista :
Ne ovat selkeitä, punnittuja, niissä loistaa Jumalan rauhallisuus ja lempeyskin, terävyys ja sopiva kriittisyys, sellainen kaikki hyvä joka kuuluukin aidon Jumalan palvelijan tapoihin.
Semper kirjoittaa terävästi, lyhyesti toisin kuin esim. häntä jostain syystä jatkuvasti parjaava nikki green, green lankeaa jaarituksiin ja jankutuksiin jollainen kuuluu nuorille ja suulaille naisille, heidän kirjoitustyyli ei saa muuta aikaiseksi kuin sekaannusta, epäselvyyksiä, kukahan teki taas mitä, kuka kirjoitti kenestäkin tuolla toisaalla tätä sun tuota, blaablaablaa ja blablablabla papatipapati ja papati, kaninpapanoita - jatkuu iäisyyteen ( gehennaan? ) saakka.
Edellinen pitkävihaisuus EI KUULU aidon Jumalan palvelijan käytökseen.
Toivoa sopii leveästi hymiöityen, että pääsiäiseksi edes saisimme Jumalan rauhan Helluntailaisuuskin-palstalle.- _greeeeen
Jaa, että näissäkö loistaa Jumalan rauhallisuus ja lempeys ja kaikki hyvä joka kuuluukin aidon Jumalan palvelijan tapoihin... ->
Semper Jaikalille/Jaikalista:
>>Vastenmielistä on helppoheikkimäinen HUUTAVA otsikkosi.
Se kertoo taas siitä markkinahumpuukista, johon sinä vertaat evankeliumin vastaanottamista. Voittamisesta sinun ei noilla eväillä kannattaisi puhua mitään, ei ainakaan hengellisessä mielessä.>Käsitteellä 'jaikalismi' tarkoitan sitä uskonnollista bluffia, joka on sinulle parahin jaikal todellinen tavaramerkki.>Olen ollut melko säntillinen jaikalin viestien lukijana, vaikka ne kovin usein ovat pitkiä ja jopa moniosaisia 'luentoja' viittauksineen hänen omille kotisivuilleen, joilla voi jatkaa "jaikal-bestsellerien" parissa.
Kestävää hengellistä opetusta en valitettavasti usko kenenkään saavan jaikalin "minä-elämäkerroista" tai muusta tuotannosta.>Voittaminen merkitsee sinulle vakavastikin katsoen lotteri- ja arpajaispelejä, 100.000 kruunun sattumaonnea ynnä muuta hömppää. 'Menestystä, menestystä, ostakaa onnenlehtiä!!'>Jaikalin edustama yltiöhelluntailaisuus voi tuottaa raskaitakin seurauksia, jos vähänkään kirjaimellisesti/tosissaan otetaan hänen totaalinen "hihhulsson"-oppinsa.>Epäilen vahvasti, että sinulle Pyhä Henki on pelkkä bennyhinninhenki, jossa kyllä riemuitset ja resuat tunnepuolellasi, mutta syntiä vastaan siinä hengessä ei ole MITÄÄN voimaa tai valtaa.>Sinun 'ymmärryksesi' jaikal perustuu omaan korvasyyhyysi.
Korvasyyhy ja Jumalan Sana eivät mene yksi yhteen, eihän.>Ei jaikal minunkaan mielestäni opettaja ole; ei ainakaan luotettava sellainen. Tarkoitin viestissäni tässä ketjussa 10.3.2012 klo 20:47, että jaikal on OMASTA mielestään opettaja. Sen aseman hän on itselleen varannut ja kehuu siinä toimessa menestyneensä hyvin!>Ei ole sekaannusta. Jaikal ON tehnyt selväksi, että hän ei koske mega-eksyttäjä Benny Hinnin ketkuihin. Näin tuo "opettajamme" osoittaa itse olevansa eksytetty. "Opettajamme" jättää henget arvostelematta. Hän jättää lampaat susien raadeltavaksi.>Se henki, mikä jaikalin valheellista ja ylpeää 'opetusta' ohjaa, EI ole Jumalan Henki. Jaikalin eksymys kauas pois totuudesta vie hänet yhä suurempaan pimeyteen, ellei hän hylkää sitä valheen henkeä, jonka vallassa hän eksyttäviä saarnojaan saarnaa.>Olet todellinen hämmentäjä kuten eksyttäjän kuuluukin olla.
Jeesuksen teoissa ja sovitustyössä EI ole mitään puutteellista.
Miksi nyt yrität ovelasti kääntää huomion Jeesukseen?
Aloituksesi otsikossa kiellät HELLUNTAILAISEN syntisyyden. Koukkusi on siinä, että väität helluntailaista synnittömäksi.
Koska väität, ettei helluntailainen ole syntinen, teet hänestä synnittömän. Muuhun johtopäätökseen ei saarnoistasi voi tulla.
- body2
Ihmisille olisi hyödyllisempää pohtia vaikka tähtitiedettä, sillä siellä on kuitenkin substanssia,ainetta, sillä tuon syntisyyden vatkaaminen on jatkuvaa kiusantekoa.
- henki on synnitön
Et sä tiedä, et kaikki avaruudessa lilluva aine, on perustettu perisynnille?
- miksiniinoutoa
Oletko jokin kiusankappale luuseri vai mikä on syy on keskellä päivää kirjottelet tommosia joutavuuksia kaiketi aikuinen ihminen ?!
AJATELKAA !!!!! mitä aloituxessa sanotaan . Jos joku tekee syntiä siinä ei sanota että kun joku tekee syntiä niinkuin jotkut harhaopettjat opettaa joka päivän synnintekemisestä ja kertovat että jouyuvat päivittäin pyytä anteexi. Siitä systeemistä he ovat sitten kovin kovin tyytyväisiä jopa ylpeitä. Niiin Jos,, on ihan eri asia kun sanoisi kun ..
- ~~tähkäpää~~
Sinun mielestäsikö Isä meidän-rukousta ei tule rukoilla päivittäin, koska siinä sanotaan:
"Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Sinun mielestäsikö Isä meidän-rukousta ei tule rukoilla päivittäin, koska siinä sanotaan:
"Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.Viimeisiä päivä Tarvitsee Jeesus niitä jotka Rukoilee Hengessä ja totuudessa suuressa tuskassa ja kuormassa ja jatkuvasti antamatta mitään häiritä ja ne eivät antaa perixi sulle.. Joka Vanhassa Liitossa haluaa pysyä.
- Tapio522eikirj.
savonarola kirjoitti:
Viimeisiä päivä Tarvitsee Jeesus niitä jotka Rukoilee Hengessä ja totuudessa suuressa tuskassa ja kuormassa ja jatkuvasti antamatta mitään häiritä ja ne eivät antaa perixi sulle.. Joka Vanhassa Liitossa haluaa pysyä.
savonarola, jospa vastaisit lyhyesti tp:n kysymykseen Isä meidän-rukouksesta!
Tapio522eikirj. kirjoitti:
savonarola, jospa vastaisit lyhyesti tp:n kysymykseen Isä meidän-rukouksesta!
Lyhyesti. Olen saanut Jeesuxesta, jotain paljon parempi Uudessa Liitossa kun Isä meidän Rukouxessa siis en tarvitse.
- Tapio522eikirj.
savonarola kirjoitti:
Lyhyesti. Olen saanut Jeesuxesta, jotain paljon parempi Uudessa Liitossa kun Isä meidän Rukouxessa siis en tarvitse.
savonarola, kiitos vastauksestasi!
Et siis tarvitse Jeesuksen meille syntisille opettamaa Isä Meidän-rukousta.
Selittäisitkö tarkemmin, miksi se ei kelpaa?
Sanot: "Olen saanut Jeesuxesta (po. Jeesuksessa), jotain paljon parempi Uudessa Liitossa".
Mikä on se "paljon parempi", kuin syntien anteeksisaanti?
("Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. ) - ~~tähkäpää~~
Tapio522eikirj. kirjoitti:
savonarola, kiitos vastauksestasi!
Et siis tarvitse Jeesuksen meille syntisille opettamaa Isä Meidän-rukousta.
Selittäisitkö tarkemmin, miksi se ei kelpaa?
Sanot: "Olen saanut Jeesuxesta (po. Jeesuksessa), jotain paljon parempi Uudessa Liitossa".
Mikä on se "paljon parempi", kuin syntien anteeksisaanti?
("Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. )savonarola:
>>>
Lyhyesti. Olen saanut Jeesuxesta, jotain paljon parempi Uudessa Liitossa kun Isä meidän Rukouxessa siis en tarvitse. - kaikkea sitä pitää k
savonarola kirjoitti:
Harvoin tapaa missään noin hölmöä puhetta uskon alueen asioista !
siis ei ole ihme jos kommentit yleensäkin ovat samaa luokkaa !! - huhmitä
kaikkea sitä pitää k kirjoitti:
Harvoin tapaa missään noin hölmöä puhetta uskon alueen asioista !
siis ei ole ihme jos kommentit yleensäkin ovat samaa luokkaa !!siis savonarolaa tarkoitan.
- oikeaakin oppia saa
On todella uskovien nimellä kulkevia joilla on kertakaikkiaan nyrjähtäneet käsitykset melkein kaikesta mitä Raamattu puhuu.
kuin nyt tääkin sarolan kommentti vanhassa liitossa pysymisestä kun puhutaan Isämeidän- rukouksesta !
miten voi kukaan ajatella noin hullusti jos on aidosti ja terveesti uudestisynytnyt ja siitä kasvanut, no ei kukaan sehän on selvä.
mutta kunon näitä kaikenmailman pikkuporukoita ja jos mitä viimeisten aikojen tulisotureita ja siinä hengessä eläneitä, kaikki mahdollinen sekavuus on mahdollista.
Eli koitappas sarola avartua ja kasvaa ulso noista ihmesekokäsityksistäsi.
sellainen on raitista ja tervettä kasvua kristukseen. http://www.youtube.com/watch?v=eBk5qKiIq9k
Vain tyhjät astiat voivat täyttyä. Pyhän Hengen läpivalaisussa ihminen uskaltaa katsoa itseänsä sellaisena kuin on Jumalan luomistyö parhaimmillaan ja pahimmillaan. Kristus meidän edestämme tänäkin päivänä. :)- oikeaakin oppia on
kyllä näin on asia !
- hyytti
"Tule tänne jos uskallat, velttoileva merimakkara" AATK, 396 s. 9.
Minua on ilahduttanut suuresti, että monet veljet ovat tulleet ja antaneet todistuksen sinun totuudestasi, Semper. Niinkuin sinä totuudessa vaellat.
3Jn 1:3 Minua ilahutti suuresti, kun veljet tulivat ja antoivat todistuksen sinun totuudestasi, niinkuin sinä totuudessa vaellatkin.
3Jn 1:4 Minulla ei ole suurempaa iloa kuin se, että kuulen lasteni vaeltavan totuudessa.
3Jn 1:5 Rakkaani, sinä toimit uskollisesti kaikessa, mitä teet veljien, vieläpä vieraittenkin hyväksi.
3Jn 1:6 He ovat seurakunnan edessä antaneet todistuksen sinun rakkaudestasi; ja sinä teet hyvin, kun autat heitä eteenpäin heidän matkallaan, niinkuin Jumalan edessä arvollista on.
Kun me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
1Jn 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1Jn 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
1Jn 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Todellinen uskova ja Jeesuksen seuraaja on kuuliainen ja myöskin ymmärtää, mitä Johannes puhuu!
Eikä tee Jumalasta valehtelijaa.
Siunausta kaikille totuuden tietä matkaaville, niin suurille kuin pienille.
PS.
Grrrrr tästä nyt varmaan ottaa taas nokkiinsa, suuttuu ja alkaa puhua rumia totuudessa vaeltavista.Kiitos viestistä Jonah, oikein hyvää pääsiäisviikon jatkoa sinulle!
Toisilla on rauha sydämessään, toisilla ei. Sen voi valitettavan hyvin nähdä tälläkin palstalla.
Olkoon tässä meille Elämän sanaa, joka tuo ja ylläpitää rauhan:
"Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö." Joh.14:27.Semper.Fidelis kirjoitti:
Kiitos viestistä Jonah, oikein hyvää pääsiäisviikon jatkoa sinulle!
Toisilla on rauha sydämessään, toisilla ei. Sen voi valitettavan hyvin nähdä tälläkin palstalla.
Olkoon tässä meille Elämän sanaa, joka tuo ja ylläpitää rauhan:
"Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö." Joh.14:27.Hyvää pääsiästä sinullekin veljeni, "Aina uskollinen".
Ja hyvää pääsiäistä kaikille muillekin lukijoille.
" Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!" Ilm.17:12.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367499Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664512Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen573522Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5113298Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972174Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361823Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251820- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456