Hyvä hyvä!

ilosanomaa kaikille

Tänään Ylen Radio 1 klo 15:05 Kultakuume lähetyksessä käsiteltiin hengellistä väkivaltaa. Ohjelmassa toimittaja kysyi Uskontojen Uhrien Tuki ry:n toiminnanjohtaja Joni Valkilalta mistä uskonnollisista yhteisöistä otetaan UUT:n eniten yhteyttä, johon Joni vastasi: Jehovantodistajista, Helluntailaisista, Vanhoilislestadiolaisista ja Mormoneista.

Taputtakaa itseänne selkään olette top 4:ssä tilastollisesti hengellisesesti ihmisiä pahoinpitelevien yhteisöjen joukossa Suomessa! Pitäkää lippu korkealla ja jatkakaa tällä kunniakkaalla polulla!

18

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhteistä näille kaikille on absoluuttinen totuus.

• Absoluuttisesti

kuinka monta yhteydenottoa on ollut ylipäänsä.

• 5+5+11

Jokaisesta asiasta on olemassa vain yksi totuus. On hämmästyttävää, että maailman 7 miljardista ihmisestä juuri tällä nettisaitilla kirjoittelevilla suomalaisilla mormoneilla sattuu olemaan se hallussaan! Hyvä Suomi!

• 5+5+11 kirjoitti:

Jokaisesta asiasta on olemassa vain yksi totuus. On hämmästyttävää, että maailman 7 miljardista ihmisestä juuri tällä nettisaitilla kirjoittelevilla suomalaisilla mormoneilla sattuu olemaan se hallussaan! Hyvä Suomi!

Jehovan todistajat väittävät kivenkovaan, että heillä nimenomaan on myös se absoluuttinen totuus.

• Mormonit ovat jäsenmäärältään aika pieni yhteisö, joten en usko että kovin monesta henkilöstä on kyse. Tosin yksikin on jo liikaa. Itse tutkin puoli vuotta mormoneiden uskoa ja minulla kävi lähetyssaarnaajat kylässä. Kävin mormonikirkolla jumalanpalveluksissa ja osallistuin ehtoolliseen. Yksi syy miksi lopetin käynnit, oli erään mormoniveljen suhtautuminen minuun. Hän ei nähtävästi pitänyt siitä, että kerroin elämästäni avoimesti, mm homoseksuaalisuudestani. Hän arvosteli lähes kaikkia minun käsityksiäni asioista pappeuskoulussa jumalanpalveluksen jälkeen. En saanut käyttää esimerkiksi sanaa mormonikirkko, vaan piti käyttää pidempää versiota. Hän kehotti minua lukemaan uudestaan, mitä kirkon ulkoseinässä lukee. Minua pyydettiin parikin kertaa kasteelle, mutta en mennyt omantunnon syistä, koska en pysty pitämään viisauden sanaa. Ehkä hyvä etten mennyt. Muuten seurakunnassa oli mukavia ja sydämellisiä ihmisiä ja lähetyssaarnaajat olivat tosi mukavia.

• 8 ja 7

Onnittelut valheellisen tulevaisuuden välttämisestä!

• Apupapin papupata

Mormonien mukavana olo käännytettäviä kohtaan on juuri sitä rakkauspommitusta. Taisi olla vain onneksesi, että ainakin yksi mormoniveli erehtyi paljastamaan sinulle todellisen karvansa jo ennen kuin sinut oli saatu houkutelluksi kasteelle.

• Apupapin papupata kirjoitti:

Mormonien mukavana olo käännytettäviä kohtaan on juuri sitä rakkauspommitusta. Taisi olla vain onneksesi, että ainakin yksi mormoniveli erehtyi paljastamaan sinulle todellisen karvansa jo ennen kuin sinut oli saatu houkutelluksi kasteelle.

Joo, kai se oli sitä rakkauspommitusta lähetyssaarnaajilta. He kyllä sanoivat minulle hiukan närkästyneenä noin 4 kk kuluttua ensimmäisestä käynnistä, että he ovat nyt kaiken oleellisimman tuoneet esiin ja heillä ei ole mitään uutta annettavaa. Lähetyssaarnaajat kävivät kuitenkin vielä tämän jälkeenkin useita kertoja. Uskon että kävisivät nytkin, jos pyytäisin. Sitä kasteen kiirehtimistä kyllä ihmettelin. Pidin lähetyssaarnaajista siksikin, että sain esittää heille kritiikkiä mormoneista lähes joka käynnillä ja sain vastaukset kysymyksiini eivätkä he loukkaantuneet. Esitin kritiikkiä myös joillekin seurakuntalaisille, eivätkä he siitä pahastuneet. Vain tämä yksi, vanhin-Sakari suuttui. Minulla on kokemusta Jehovan todistajista. Olen heitä joskus pyytänyt sisälle, kun ovat soittaneet ovikelloa. Kun olen esittänyt kriittisiä kysymyksiä, en ole saanut vastausta ja alkavatkin heti tehdä lähtöä pois.

• Ev.lut.
        mazdels kirjoitti:

Joo, kai se oli sitä rakkauspommitusta lähetyssaarnaajilta. He kyllä sanoivat minulle hiukan närkästyneenä noin 4 kk kuluttua ensimmäisestä käynnistä, että he ovat nyt kaiken oleellisimman tuoneet esiin ja heillä ei ole mitään uutta annettavaa. Lähetyssaarnaajat kävivät kuitenkin vielä tämän jälkeenkin useita kertoja. Uskon että kävisivät nytkin, jos pyytäisin. Sitä kasteen kiirehtimistä kyllä ihmettelin. Pidin lähetyssaarnaajista siksikin, että sain esittää heille kritiikkiä mormoneista lähes joka käynnillä ja sain vastaukset kysymyksiini eivätkä he loukkaantuneet. Esitin kritiikkiä myös joillekin seurakuntalaisille, eivätkä he siitä pahastuneet. Vain tämä yksi, vanhin-Sakari suuttui. Minulla on kokemusta Jehovan todistajista. Olen heitä joskus pyytänyt sisälle, kun ovat soittaneet ovikelloa. Kun olen esittänyt kriittisiä kysymyksiä, en ole saanut vastausta ja alkavatkin heti tehdä lähtöä pois.

"Joo, kai se oli sitä rakkauspommitusta lähetyssaarnaajilta. He kyllä sanoivat minulle hiukan närkästyneenä noin 4 kk kuluttua ensimmäisestä käynnistä, että he ovat nyt kaiken oleellisimman tuoneet esiin ja heillä ei ole mitään uutta annettavaa"

Tämä sama ilmiö näytettiin kerran tv-ohjelmassa. Käännytettävä epäröi, koska menisi kasteelle. Silloin jo hymytön mormoni totesi, että hän on nähnyt jo paljon vaivaa. Rakkauspommitus oli jo turhaa.

• Oliko aito
        Ev.lut. kirjoitti:

"Joo, kai se oli sitä rakkauspommitusta lähetyssaarnaajilta. He kyllä sanoivat minulle hiukan närkästyneenä noin 4 kk kuluttua ensimmäisestä käynnistä, että he ovat nyt kaiken oleellisimman tuoneet esiin ja heillä ei ole mitään uutta annettavaa"

Tämä sama ilmiö näytettiin kerran tv-ohjelmassa. Käännytettävä epäröi, koska menisi kasteelle. Silloin jo hymytön mormoni totesi, että hän on nähnyt jo paljon vaivaa. Rakkauspommitus oli jo turhaa.

vai luterilaisten lavastama tilanne, siinä tv -ohjelmassa?

• YLEltä
    • 6+2

Ja täällä on sitten on hengellistä väkivaltaa mormoneja vastaan.

• Apupapin papupata

Eri mieltä oleminen on vain eri mieltä olemista.

Millä tavalla koet mormonina, että keskustelupalstalla on tehty sinulle hengellistä väkivaltaa?

Itse en ole mormoni, mutta en koe hengellisenä väkivaltana sitä, että palstan mormonit ovat kanssani lähes kaikesta eri mieltä.

• Sanoiko luterilaista

mitään?

• *-*

Lestadiolaiset oavt luterilaisen kirkon sisällä vaikuttava ryhmä.

• :(.

Ei luterilaiset änkee ihmisten koteihin.

• Näin on..
        :(. kirjoitti:

Ei luterilaiset änkee ihmisten koteihin.

Varmaan änkeävät kun heitä on vielä aika paljon Suomessakin :) serkkukin änkesi viime viikolla juuri kun olin lähdössä kauppaan..

• poika jaakobin
        Näin on.. kirjoitti:

Varmaan änkeävät kun heitä on vielä aika paljon Suomessakin :) serkkukin änkesi viime viikolla juuri kun olin lähdössä kauppaan..

Tuskin se sinua käännyttämään alkoi, vaikka änkesi viime viikolla, kun olit lähdössä kauppaan, vaikka onkin luterilainen. höh

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      259
      9668
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      170
      5433
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      155
      5055
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      62
      4721
    5. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      184
      2226
    6. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      11
      2155
    7. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      299
      1766
    8. Minkälainen auto

Kaivatullasi on? Väri/Merkki? :)
      Ikävä
      88
      1488
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      15