Joskus täältä luettua, prätkämies ois turn-off..

Miks.? Musta tuntuu että se on vaan kateellisuutta koska itsellä ei ole varaa ratsastaa kohti auringonlaskua..;) Tuolla live-elämässä bikerkundit on kovaa valuuttaa..mut hirveesti ei tule itse ryypättyä baareissa ainakaan niin että tulis aktiivista hakua ..eikä huvita alkaa jokaviikonloppuiseks dokuksi siks, että on naista vailla elämäänsä..=)

19

151

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mennyt on mennyttä

Yli 40 v prätkämiehet on turn-off, varsinkiin attitude-ponnarilla. Ne bikerit jotka ostavat prätkän kun huomaavat elämästä puolen olevan jo eletty ja ois niin kiva olla vielä rock ja nuori.

• Ja nyt on nyt

Mutta miksi se aina käsitetään niin että haluaa olla vielä nuori? Varmaan joku haluaakin, mutta hei, tampio: eikö siinä vaiheessa ole viimeistään korkea aika ostaa se moottoripyörä, jos semmoisen aikoo ylipäätään ostaa, kun tajuaa että puolet elämästä on jo eletty? Vai että pitääkö sua mielistelläkseen kuolla pystyyn ja jäädä sohvalle, ettet sä vaan luule, että se varmaan haluaa olla nuori, kun tekee vihdoinkin jotain mistä on haaveillut ja mitä haluaa?

Eikös se keski-ikä ole viimeistään se vaihe, missä pitäisi sunkin herätä siihen että puolet sun elämästä on tosiaankin mennyt, ja jos sä et nytkään vielä uskalla olla se kuka olet, ja ostaa vaikka moottoripyörää, sä et varmaan tule sitä tekemään ikinä? Sitäpaitsi, toisin kun nuoret usein luulee, niillä ei ole hajuakaan alle 30-vuotiaina ketä ne on, toisin kun... keski-iässä.

Eikö viimestään keski-ikäsenä ihmisen pitäs sitten vähän uskaltaakin, jotain muutakin kun sitä muiden mielistelyä ja valmiiden urien toteuttelua? Eiks keski-ikä ois aika hyvä aika tajuta se, että just nyt on hyvä aika tehdä ja aloittaa kun huomenna on taas vaan päivän lähempänä kuolemaa? Ehkä ihmiset ei eroaisi niin paljon tai villiintyisi typeryyksiin saakka, jos ne tajuaisi tämän.

Rock voi ihminen olla aina, ja olisi suotavampaakin kuin tantta, kukkahattutäti, pystyyn kuollut sohvaperuna, tylsä setä, passiivinen luovuttaja, keski-iän alle hautautunut, eikä siihen tarvitse haluta olla nuori, eikä edes kadehtia nuoria. Se voi olla myös asenne eikä vaan vaatteet. Rock voi olla ihan yhtä hyvin yliopiston professorina tai kaupan kassana, sä et ehkä muista enää mitä se tarkoittaa, tai jos olet nykynuori, et edes tiedä, mutta esitän vastalauseen: siihen että on rock, ei tarvitse olla nuori.

Ja en, olen 3kymppinen nainen ja silti olen tätä mieltä. Siksi, että mä inhoan tota, että kun ihminen tekee jotain, toteuttaa, tahtoo ja haaveilee, se pitää heti tyrmätä: "säkin luulet olevas vaan nuori" niinkun ois aika haudata ittensä elävältä, koska muutkin (luovuttajat) tekee niin. Tosin nuorenahan se tyrmätään "kuka säkin luulet olevas" lauseilla ja "älä sitten pety, kyllä säkin vanhempana tajuat", 3kymppisille se on "eiks sun nyt pitäs jo vähän ajatella, ajatteletsä minkä ikänen sä jo olet?", 4kymppisille "kuule, taitaa olla ne ajat menneet jo" ja 5kymppisille "ettei toi nyt vaan ois epätoivosta yritystä olla nuori, kaikki meistä kuule kuolee"... ja sitä rataa. Jollainhan se pitää aina tyrmätä, ettei vaan kukaan eläisi?

Kuole sinä pystyyn vanhetessasi, mutta kaada vain itsellesi.
        Voi sen näinkin nähdä ;)

(Ja takuulla ostan moottoripyörän vaikka 50-vuotiaana jos silloin sellasta kaipaan.)

• miesvm1967
        Ja nyt on nyt kirjoitti:

Mutta miksi se aina käsitetään niin että haluaa olla vielä nuori? Varmaan joku haluaakin, mutta hei, tampio: eikö siinä vaiheessa ole viimeistään korkea aika ostaa se moottoripyörä, jos semmoisen aikoo ylipäätään ostaa, kun tajuaa että puolet elämästä on jo eletty? Vai että pitääkö sua mielistelläkseen kuolla pystyyn ja jäädä sohvalle, ettet sä vaan luule, että se varmaan haluaa olla nuori, kun tekee vihdoinkin jotain mistä on haaveillut ja mitä haluaa?

Eikös se keski-ikä ole viimeistään se vaihe, missä pitäisi sunkin herätä siihen että puolet sun elämästä on tosiaankin mennyt, ja jos sä et nytkään vielä uskalla olla se kuka olet, ja ostaa vaikka moottoripyörää, sä et varmaan tule sitä tekemään ikinä? Sitäpaitsi, toisin kun nuoret usein luulee, niillä ei ole hajuakaan alle 30-vuotiaina ketä ne on, toisin kun... keski-iässä.

Eikö viimestään keski-ikäsenä ihmisen pitäs sitten vähän uskaltaakin, jotain muutakin kun sitä muiden mielistelyä ja valmiiden urien toteuttelua? Eiks keski-ikä ois aika hyvä aika tajuta se, että just nyt on hyvä aika tehdä ja aloittaa kun huomenna on taas vaan päivän lähempänä kuolemaa? Ehkä ihmiset ei eroaisi niin paljon tai villiintyisi typeryyksiin saakka, jos ne tajuaisi tämän.

Rock voi ihminen olla aina, ja olisi suotavampaakin kuin tantta, kukkahattutäti, pystyyn kuollut sohvaperuna, tylsä setä, passiivinen luovuttaja, keski-iän alle hautautunut, eikä siihen tarvitse haluta olla nuori, eikä edes kadehtia nuoria. Se voi olla myös asenne eikä vaan vaatteet. Rock voi olla ihan yhtä hyvin yliopiston professorina tai kaupan kassana, sä et ehkä muista enää mitä se tarkoittaa, tai jos olet nykynuori, et edes tiedä, mutta esitän vastalauseen: siihen että on rock, ei tarvitse olla nuori.

Ja en, olen 3kymppinen nainen ja silti olen tätä mieltä. Siksi, että mä inhoan tota, että kun ihminen tekee jotain, toteuttaa, tahtoo ja haaveilee, se pitää heti tyrmätä: "säkin luulet olevas vaan nuori" niinkun ois aika haudata ittensä elävältä, koska muutkin (luovuttajat) tekee niin. Tosin nuorenahan se tyrmätään "kuka säkin luulet olevas" lauseilla ja "älä sitten pety, kyllä säkin vanhempana tajuat", 3kymppisille se on "eiks sun nyt pitäs jo vähän ajatella, ajatteletsä minkä ikänen sä jo olet?", 4kymppisille "kuule, taitaa olla ne ajat menneet jo" ja 5kymppisille "ettei toi nyt vaan ois epätoivosta yritystä olla nuori, kaikki meistä kuule kuolee"... ja sitä rataa. Jollainhan se pitää aina tyrmätä, ettei vaan kukaan eläisi?

Kuole sinä pystyyn vanhetessasi, mutta kaada vain itsellesi.
        Voi sen näinkin nähdä ;)

(Ja takuulla ostan moottoripyörän vaikka 50-vuotiaana jos silloin sellasta kaipaan.)

Samoilla linjoilla, mukava lukea sun tekstiä :D Hikiset humppaukot ja -akat ei kuulu munkaan mielikohteisiin :P Marilyn Mansonissa sentään on imua ja asennetta. Energiaa täytyy olla!

• 8+13

Prätkämiehen kanssa olisi vaikea viettää viikonloppuja, koska hän haluaisi olla prätkällään liikenteessä ja oma energiani suuntautuu ihan muihin juttuihin kuin nahkapuvussa asfaltilla olemiseen kesäviikonloppuina. Humppaa en ole koskaan kuunnellut saati tanssinut, sen sijaan Flow-festareille tänäkin kesänä menossa ja ehkä Hietsuun kuuntelemaan Rammsteinia.

Jos haluaisin prätkän niin hankkisin kyllä, ei ole mitään syytä kateuteen.

• miesvm1967

Oon itekin tota prätkää joskus miettinyt mutta taitaa tosiaan olla turhan työläs harrastus heh. Rammsteinia lähtisin kuuntelemaan ihan millon vaan jos aika ja tilaisuus vaan antais periks.

• Pätkähiili

Itsekin taidan ollä prätkäjätkä, mutta yleensä heitän sen yhden 1,5 h lenkin per viikko....

• ~c~

Prätkäihmiset on liian yhteisöllisiä mun makuun. Vähän oli viritystä yhden sellasen kanssa ja heti alkoi suunnitella yhteistä kesälomareissua hänen prätkällään. Suomea ristiin rastiin. Oisin harkinnut jos Eurooppaa olisi tarjottu, vaikka sinänsä prätkäkyyti ei kiinnosta.

On ne hyvännäkösiä sillon kun putket kiiltää. Pärinää ei vaan jaksa kuulla, kesäisessä Suomessa on kauniimpiakin ääniä.

• Ei minun juttuni

Riippuu prätkämiehestä. Ei moottoripyörässä sinällään ole mitään vikaa. Mies voi ostaa pyörän jos sellaisen haluaa, mutta minä en ole niistä kiinnostunut. En minä saa siitä mitään ihmeellisiä kokemuksia että istun pyörän takapenkillä kun mies ajelee ympäriinsä. Sori vaan, mutta vietän iltani ja viikonloppuni mielummin jotain muuta tehden.

Jos taas mies on sellainen nahkaliivejä pitävä harlikkatyyppi, niin ei kiitos. Tuntuu jotenkin lapselliselta touhulta. Isot miehet yrittävät päristellä mahdolisimman kovaa että kaikki katsoisivat perään ja kulkevät jotkun nahkaliivit päällä ympäriinsä egoillen. Etsin vähän fiksumpaa miestä, enkä innostu noista "paha poika" -jutuista enää pätkän vertaa. Ehkä ne mopopojat olivat joskus teininä jänninä, nyt miehessä kiinnostavat vähän muut jutut.

Ja ei, en ole kateellinen. Rahaa olisi kyllä muutamaankin pyörään.

• sinkkunainen...

Harvemmat ihmiset ajelevat prätkällä, joten se on erilaista verrattuna enemmistöön. Erilaisuus herättää aina inhoa. Netissä se vain kehdataan sanoa suoraan helpommin kuin päin naamaa.

Aloittajan teksti oli kyllä melkoinen pettymys minulle. Kuvittelin prätkämiesten olevan itsevarmoja tosimiehiä. Aloitus on lapsellista kiukuttelua siitä, kun kaikki naiset eivät innostu prätkästä. Ja kaksi hymiötä...oikeasti? Tällaisiako ne kovan näköiset prätkämiehet ovatkin luonteeltaan?

• miesvm1967

Nämä 3 viimistä viestiä luettuani aloin ajattelemaan että juu, en mä sillä prätkällä mitään teekään. Rahakysymys se ei ole loppupeleissä. Enkä tarvi sitä pippelinjatkeeksikaan, oma koko riittää kyl. Enkä mä halua viettää kesiäni joko autotalissa prätkää puunaamassa tai sitten niissä porukoissa heilastelemas ympäri suomenmaata tai herranjestas eurooppaa. Taidan olla liian hygieeninen mies tommoseen elämään :v Eikä nyksäkään oo kovin kiinnostunut aiheesta vaikka kun noita pyöriä alko täsä nyt pyörimään niin mainitsin että olis joskus kiva käydä vähän kokeilemassa happea sen kans.. ei ottanu tulta, ennemminkin pelkäs koko ajatusta, vaistosin. Joten antaa olla. Pyykkään mieluummin meidän lakanoita touhujemme jäljiltä kun meen väätään räikkää autotalliin, hahhaha!! Mutta siis jokainen valitsee oman elämäntapansa, en mä tuomitse muita sen takia että tykkää jostain muusta kun mää. Että prätkäilkää vaan, mä käytän sen ajan ihan johonkin muuhun :) Pääasia että ollaan onnellisia hei :)

• Pätkähiili
        miesvm1967 kirjoitti:

Nämä 3 viimistä viestiä luettuani aloin ajattelemaan että juu, en mä sillä prätkällä mitään teekään. Rahakysymys se ei ole loppupeleissä. Enkä tarvi sitä pippelinjatkeeksikaan, oma koko riittää kyl. Enkä mä halua viettää kesiäni joko autotalissa prätkää puunaamassa tai sitten niissä porukoissa heilastelemas ympäri suomenmaata tai herranjestas eurooppaa. Taidan olla liian hygieeninen mies tommoseen elämään :v Eikä nyksäkään oo kovin kiinnostunut aiheesta vaikka kun noita pyöriä alko täsä nyt pyörimään niin mainitsin että olis joskus kiva käydä vähän kokeilemassa happea sen kans.. ei ottanu tulta, ennemminkin pelkäs koko ajatusta, vaistosin. Joten antaa olla. Pyykkään mieluummin meidän lakanoita touhujemme jäljiltä kun meen väätään räikkää autotalliin, hahhaha!! Mutta siis jokainen valitsee oman elämäntapansa, en mä tuomitse muita sen takia että tykkää jostain muusta kun mää. Että prätkäilkää vaan, mä käytän sen ajan ihan johonkin muuhun :) Pääasia että ollaan onnellisia hei :)

Miksi se täytyy olla joko "prätkäelämää 24/7" tai "prätkätöntä elämää" 24/7 ?
        Kyllä siitä välistäkin löytyy... Ja mitä tulee tuunaamiseen, osta uudehko suht vähän ajettu japsipyörä, niin ei tarvi olla ropaamassa koko ajan, ja huoltofirmatkin on keksitty.

Mukavaa kesää

• miesvm1967
        Pätkähiili kirjoitti:

Miksi se täytyy olla joko "prätkäelämää 24/7" tai "prätkätöntä elämää" 24/7 ?
        Kyllä siitä välistäkin löytyy... Ja mitä tulee tuunaamiseen, osta uudehko suht vähän ajettu japsipyörä, niin ei tarvi olla ropaamassa koko ajan, ja huoltofirmatkin on keksitty.

Mukavaa kesää

No juu mutta jos luonne on semmonen että omistautuu turhan helposti kun innostuu niin.. sitä vaan tuntee ittensä. Onni niillä jotka osaa rajoittaa :)

Tietty juu toi japsipyörä oli aika hyvä pointti, niitä ei kait tarvi purkaa ja kasata alvariinsa. Kaveri on harrikka-mies ja sen pyörä on modifioitu talven aikana ihan uudestaan, ehkä mä luon liikaa mielikuvia sen pohjalta. Mutta siis ihan pistivät pyörän atomeiksi ja kaikki uusittiin, ihan eri pyörä kuin viime kesänä. Ja aikaa meni eikä ihan aikataulutkaan pitäny vaiks oli tekijämiehet asialla. Projekti edelleen kesken, noin viikon myöhäsä arvioidusta kaikin puolin.

Kai tohonkin tosiaan vois löytää jonkun välimallin ratkaisun jos olis semmonen luonne.. joissakin asioissa sitä on vaan ihan pöhkö :)

• miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

No juu mutta jos luonne on semmonen että omistautuu turhan helposti kun innostuu niin.. sitä vaan tuntee ittensä. Onni niillä jotka osaa rajoittaa :)

Tietty juu toi japsipyörä oli aika hyvä pointti, niitä ei kait tarvi purkaa ja kasata alvariinsa. Kaveri on harrikka-mies ja sen pyörä on modifioitu talven aikana ihan uudestaan, ehkä mä luon liikaa mielikuvia sen pohjalta. Mutta siis ihan pistivät pyörän atomeiksi ja kaikki uusittiin, ihan eri pyörä kuin viime kesänä. Ja aikaa meni eikä ihan aikataulutkaan pitäny vaiks oli tekijämiehet asialla. Projekti edelleen kesken, noin viikon myöhäsä arvioidusta kaikin puolin.

Kai tohonkin tosiaan vois löytää jonkun välimallin ratkaisun jos olis semmonen luonne.. joissakin asioissa sitä on vaan ihan pöhkö :)

Huoltofirmoista sen verran että kun oon aika pätevä tekemään omin käsin niin en ihan ekana niihin vie mitään. Metalli ja sähkö kyl taipuu nakeissa niin en ihan hevillä ala makselemaan maltaita niistä hommista. Toki joskus tulee eteen tilanne ettei omat taidot riitä tai on vaan viisaampaa viedä sinne ja maksaa kitisemättä.

• Pätkähiili
        miesvm1967 kirjoitti:

Huoltofirmoista sen verran että kun oon aika pätevä tekemään omin käsin niin en ihan ekana niihin vie mitään. Metalli ja sähkö kyl taipuu nakeissa niin en ihan hevillä ala makselemaan maltaita niistä hommista. Toki joskus tulee eteen tilanne ettei omat taidot riitä tai on vaan viisaampaa viedä sinne ja maksaa kitisemättä.

Ymmärrän yskän :)

Itse taas olen keskittynyt vain ajamisesta nauttimiseen ja olen antanut jopa öljynvaihdon ammattilaisille, tosin sellainen tuli uudessa pyörässä nyt kaupan päälle joka tap.
        Jos ajelee sen jonkun pari tonnia vain vuodessa, niin toisissa pyörissä tulee huollot vastaan vasta kymppitonnissa, eikä. esim. X km tai vuosi ole välinä, niin ei tarvi edes huollattamassa olla yhtenään.
        Tosin öljyjä kai suositellaan vaihdettavan joka vuosi, mutta se ei ole iso juttu ja on tuo kyllä tullut skipattuakin, ei se pyörä siitä ole huonontunut...

Niin omien kokemusten mukaan japsi on kyllä täysin huoleton omistus, perushuollot riitäneet aina minulla.
        Yleensä jos on pyörä tien poskessa, niin se on juuri joku vanhempi rakennettu pyörä, se ymmärtääkseni vähän kuin kuuluu asiaan, että jotain pikku ropaamista aina noihin tulee.

Ps. Lukeudun siksi onnekkaisiin miekkosiin, että edelliset emännät on oikein nauttineet pyörälenkeistä, mikäs sen mukavampaa kuin yhdessä lähteä munkkikahveelle jonnekin maisemakahvilaan, tmv.

• Varallisuudesta ei ole kiinni vaan elämäntapojen erilaisuudesta. En kiinnostuisi miehestä, joka viettää mieluiten viikonloppunsa tanssilavoilla, enkä yhtä lailla miehestä, joka viettää viikonlopunsa moottoripyöräilyharrastuksissa.

Jokainen hakee ihmistä, jonka kanssa on mahdollisimman paljon yhteistä, ja hyvä niin.

• miesvm1967

Ai saamari, Simis veti taas totuuden lekalla suoraan otsikkoon :) Noinhan sen pitää olla.

• Kovaa valuuttaa? Aika huonolla kurssilla mennään. Mutta ehkä olenkinkin tavallinen motoristi, enkä bikeri.

• miesvm1967

Mikä.. tavallinen broileri vai?

• miesvm1967

Sorry Bro.. jo se että sulla on kuvallinen profiili nostaa sun osakkeita 300% mun silmissä :) On mullakin edelleen mutta en viitte paljastaa sitä ettette profiloi mua liikaa ja peljästy sen vuoksi :) Operoin vain tämän feikkinikin takaa nykyään sen vähän mitä teen.

Ehkä oot ihan hyväkin jätkä, ehkä et oo, en osaa sanoa. Mutta peukut sulle bro kyl me pärjäillään, eiks ni :) En mä mitään pahaa tarkottanu, se oli vaan zoukkia hei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2181
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1430
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1386
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1245
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      958
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      162
      838
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      806
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      742
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      736
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      675
    Aihe