Korkeakoulutetut naiset yliedustettuina?

hartsa18

Selatessa naisten profiileja tuntuu että noin 7 kymmenestä on vähintään AMK-pohjaisia korkeakoulutettuja - huomattavan monet vieläkin korkeamman tutkinnon omaavia kuten maistereita tai tohtoreita. Tämä ei mitenkään vastaa todellisen elämän koulutustasojakaumaa. Tiedättekö miksi? No minäpä kerron.

Kaikki nämä hyvässä työssä olevat, urheilulliset maisterit ja tohtorit ovat sinkkuja _juuri siitä syystä_, että heillä ei todellakaan ole ollut aikaa millekään parisuhteille kaiken sen urheilun, opiskelun ja työnteon ohella. Eikä todellisuudessa ole vieläkään, mutta yksinäisyys painaa. Tasosta ei sitten kyllä olla valmiita tinkimään, vaan miehen pitäisi sitten kyllä olla samanlainen, eli yhtä vähän aikaa varsinaiseen elämiseen satsaava uraputkimenestyjä. Aika hankala yhtälö jo näillä tiedoilla, etten sanoisi. Tähän kun yhdistetään vielä se, että korkeakoulutetut miehet ovat aliedustettuina treffipalstoilla, sillä heillä riittää vientiä oikeassakin elämässä (heille kun myös useasti kelpaa alemman koulutustason omaavat naiset), on surkuhupaisa soppa valmis. :D

33

914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aawwwww

Ehkä noin helsingissä, muttei muualla. Tämä maa on täynnä diplomi-insinöörejä, maistereita ja tohtoreita.

Mitäs naiset läksii ahtaimpiin paikkoihin.

• treffeillä

Samaa olen huomannut miehistä.

Eiköhän johdu siitä, että korkeasti koulutetut käyttävät työssään tietotekniikkaa ja heille (meille) on sitten luontevampaa siirtää deittailukin nettiin, kun olemme muutenkin jatkuvasti tekemisissä tietokoneiden kanssa.

• Työläismaisteri

Ei akateeminen tutkinto välttämättä tarkoita sitä, että nainen olisi "uraputkimenestyjä".
      Tai no - ehkäpä voidaan pitää yhdenlaisena uraputkena sitäkin, että on liki 40 vuotta tehnyt suoritustason töitä, saanut ja kasvattanut siinä ohessa monta lasta, ja päätyy viisikymppisenä yliopistoon ja suorittaa akateemisen loppututkinnon.
      Siinä minun tarinani, mutta varmasti löytyy lukuisia muitakin.

• Ei kouluttautuminen ole minua estänyt perustamasta aikoinaan myös perhettä ja kasvattamasta lasta. En myöskään hae "uraputkimenestyjää" enkä itseänikään sellaisena pidä, vaikka paljon töitä teenkin.

Mikä viestisi pointti ylipäänsä oli? Korkeakoulutettujen naisten pitäisi valehdella olevansa alemmin koulutettuja? Naisten ei pitäisi kouluttautua?

• hartsa18

Viestin pointti oli se, että tämän vuoksi nettideittailu on sellaista kuin se on. Ymmärtääkseni viesti on nimenomaan nettideittailualueella?

• Tosikunvesi
        hartsa18 kirjoitti:

Viestin pointti oli se, että tämän vuoksi nettideittailu on sellaista kuin se on. Ymmärtääkseni viesti on nimenomaan nettideittailualueella?

"nettideittailu on sellaista kuin se on"..???? Siis millaista...??Eiköhän se riipu ihan deittailijasta itsestään millaista nettideittailu on.Jos vaan valittaa ja tutkailee suurennuslasin kanssa toisten profiileja ja etsiskelee niistä jotakin vikaa tai negatiivista niin omapahan on ongelmansa.Jokainen saa kouluttautua ihan miten haluaa ja tehdä töitä putkessa tai ilman, mitä se deittailuun kuluu...Ja ennen kaikkea jokainen voi valita seuransa ihan itse.Itse olen hyvän koulutuksen hankkinut aikoinaan ja arvostetussa ammatissa toimin edelleen. Ja nettideittailen...enkä etsi mitään titteleitä vaan ennenkaikkea IHMISTÄ..miestä , johon ihastuisin ja rakastuisin..ja saisin hänestä elämänmittaisen kumppanin.Mitä väliä on koulutuksella ja titteleillä kun ja jos ihminen on muuten ns sopiva. Olen ollut elämäni varrella suhteessa ( 50 vee oon jo) työttömän, metsurin, liikemiehen, opiskelijan, paperimiehen,ulkomaalaisen kanssa ..ja hyviä ihmisiä kaikki...Ei minulle titeli anna sitä lämpöä, lohtua, tukea , turvaa, läheisyyttä ja rakkautta mitä kaipaan...vaan ihminen, mies.

• Kysyn vaan

Miksi yh:t eivät hae kaltaistaan seuraa, vaan usein pitäisi olla suurinpiirten lapseton sinkkumies, jonka pitäsi vielä tyytyä naisen omiin lapsiin, ja hoitaa kasvatusvelvollisuus jonkun muun puolesta ? Turhan usein lapsettomana sinkkuna tuli aikanaan törmättyä juuri yksinhuoltajiin. Tilanne on jo lähtökohdiltaan sellainen, ettei ole suurinpiirtein mitään yhteistä, ja saa vielä edellisen suhteen riesakseen.

Onko niin, että yksinhuoltajat eivät tule keskenään toimeen, ja siksi haetaan lapsettomia, joita voi sitten pompotella miten tahtoo ? Usein nimittäin kuulee vielä listan vaatimuksia, joita tulisi täyttää ja joihin tulisi tyytyä. Vielä, jos ollaan oltu aviossa ja erottu, herää vain kysymys, että mihin se valojen vannominen unohtui - niin myötä kuin vastoinkäymisissä ?!

Deittailussa olisi paljon reilumpaa, kun oikeat sinkut saisivat pariutua keskenään, ja lapselliset hakisivat kaltaistaan seuraa.

• treffeillä

"Tähän kun yhdistetään vielä se, että korkeakoulutetut miehet ovat aliedustettuina treffipalstoilla, sillä heillä riittää vientiä oikeassakin elämässä (heille kun myös useasti kelpaa alemman koulutustason omaavat naiset), on surkuhupaisa soppa valmis. :D "

Tämä kohta muuten on keksitty. Korkeakoulutetut miehet eivät ole aliedustettuina. Kun etsin alueeltani korkeakoulutettuja miehiä, tuloksia on lähes pari sataa. Kun etsii ammattikoulutaustaisia, löytyy alle 20.

Niin, ja se työkin muuten on sitä varsinaista elämää. Ei pelkästään se, mitä tekee vapaa-ajalla. Jos alkaa ajatella, että jokin mitä tekee 8 tuntia päivittäin ei ole varsinaista elämää, silloin heittää ison osan elämästään menemään.

• Sirppiskä

Suurin osa mielestäni on yleensä vain opistotasoisia merkonomi tai datanomi ryhmien edustajia, valitettavasti.

• maisterixi

Aloittajalla on vääristynyt käsitys siitä, että esim. akateemisesti koulutettu on automaattisesti uraputkessa ravaava sekä vain ja ainoastaan työlleen omistautunut. Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa. Niinkin toki voi olla, mutta sitä ei kannata noin suoraviivaisesti yleistää.
        Ja mitä tulee miesten koulutustasoon nettitreffeissä, niin ainakin itse olen tavannut netin kautta enemmän korkeakoulutettuja kuin ammattikoulutaustaisia.

• treffeillä
        Sirppiskä kirjoitti:

Suurin osa mielestäni on yleensä vain opistotasoisia merkonomi tai datanomi ryhmien edustajia, valitettavasti.

Suurin osa mistä? Nuohan ovat toisen asteen tutkintoja, eli ammattikoulutasoa.

• matilda
        maisterixi kirjoitti:

Aloittajalla on vääristynyt käsitys siitä, että esim. akateemisesti koulutettu on automaattisesti uraputkessa ravaava sekä vain ja ainoastaan työlleen omistautunut. Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa. Niinkin toki voi olla, mutta sitä ei kannata noin suoraviivaisesti yleistää.
        Ja mitä tulee miesten koulutustasoon nettitreffeissä, niin ainakin itse olen tavannut netin kautta enemmän korkeakoulutettuja kuin ammattikoulutaustaisia.

korkeakoulutettu nainen ei tarkoita sitä, etteikö hän samoile samoja maanpääilisiä polkuja kuin muutkin. Moni kuten itsekin lukeudun siihen naisporukkaan, jolla ei ole ollut nuorempana mahdollisuuksia opiskella ja aikuisiässä itsekin vasta amk:n taitoin. Toinen syy siihen, miksi naiset kouluttautuvat amk:n kautta on vain ainoa mahdollisuus edetä työssään, jos sitä haluaa. Monilla miesvoittoisilla aloilla "ylennetään", kun on riitävästi työvuosia. Naisvaltaisilla aloilla yleneminen tarkoittaa sitä, että on kouluttauduttava lisää esim. hoito-/sosiaaliala.

Itse olen ollut treffipalstalla, jossa kysytään koulutustaustaa, pitäsiköhän valehdella koulutuksensa, vaikkei kuulu tapoihini, jotta olisi mahdollisuus löytää se elinikäinen kumppani....no sille tielle ei kuiteskaan...toivon löytäväni omalla aidolla persoonallani sen oikean.

Ja toisekseen en oikein ymmärrä, miksi koulutus nousee niin isoksi painoarvoksi treffipalstoilla. Eikös tärkeintä ole saada ja löytää se itselleen mieluisa kumppani, jonka kanssa on mahdollisuus nauttia elämän eri osa-alueista täysin rinnoin.

• treffeillä kirjoitti:

Suurin osa mistä? Nuohan ovat toisen asteen tutkintoja, eli ammattikoulutasoa.

Opistotason tutkinnot eivät olleet toisen asteen tutkintoja, vaan alimman korkea asteen tutkintoja.

• Nyt niitä neuvoja

"Tasosta ei sitten kyllä olla valmiita tinkimään, vaan miehen pitäisi sitten kyllä olla samanlainen, eli yhtä vähän aikaa varsinaiseen elämiseen satsaava uraputkimenestyjä."

Hmmm... Mitä se normaali eläminen on? Löytyisikö nyt vihdoinkin se joka osaa tuon selittää, kun tuota väitettä niin paljon viljellään? Keskustelu toisensa jälkeen ihmiset julistavat kuinka korkeammin koulutetut eivät tajua "oikeasta elämästä" mitään, tai ainakin heiltä jää se elämättä. Mitä se oikea elämä on? Kertokaa nyt ihmeessä! Hartsa?

Jos minä ajattelen korkeammin koulutettuja tuttaviani, niin eipä se heidän elämänsä tunnu kovin paljon eroavan alemmin koulutettujen elämästä. Ovat kyllä opiskelleet pidempään, mutta enpä ole huomannut kovin monen pistäneen muuta elämää tauolle edes siksi aikaa. Ihan samalla tavalla heillä on parisuhteita, harrastuksia, ystäviä jne jne jne.

Missä kohtaa se oikea elämä jäi elämättä? Jos se oikea elämä on jotain ihan muuta kuin mm. noita edellä mainittuja, niin mitä se sitten on? Kotona istumista?

Miten noiden naisten sitten pitäisi mielestäsi toimia? Jättää opiskelut kesken ja keskittyä kokonaan miesten metsästämiseen? Kieltäytyä hyvästä työpaikasta ja mennä vaikka kaupan kassalle? Lopettaa harrastukset ja huokailla kotona toimettomana? Juosta kaljakuppiloissa?

Neuvokaa nyt ihmeessä, jos teillä sitä tietoa on!

• Nyt niitä neuvoja

Piti vielä kommentoida tuota uraputkimenestymisjuttua. On totta, että korkeasti kouutetuissa on paljon kunnianhimoisia ja uraansa panostavia ihmisiä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että korkeasti koulutettu olisi automaattisesti sellainen. Harvemmin esim. joku humanistista alaa tai vaikkapa biologiaa opiskellut on mikään hampaat irvessä menestymistä havitteleva.

Ja onko se sitten jotenkin parempi asia, jos duunari painaa jatkuvasti ylitöitä tai käyttää kaiken vapaa-aikansa yrityksensä pyörittämiseen? Eikös se ole ihan samanlaista uraputkitouhua?

• hartsa18

Se normaali eläminen on tässä tapauksessa sitä aikaa vuorokaudesta, jonka voi laittaa päällekkäin sen toisen ihmisen vastaavan ajan kanssa. Käsittääkseni parisuhteen muodostuminen ja ylläpito vaatii tätä? Jos ihminen, joka on töissä 9-10 tuntia päivässä (työmatkat mukaanlukien) ja sen jälkeen joka päivä urheilemassa 2 tuntia, kelpuuttaa kumppanikseen vain toisen samanlaisen, niin tilanne on tietenkin mahdoton. Toki poikkeuksena tilanteet, jossa nämä kaksi ihmistä ovat samassa työpaikassa ja käyvät samoissa harjoituksissa.

Mitä niiden sitten pitäisi tehdä? No ei välttämättä mitään, mikäli ovat tyytyväisiä elämäntilanteeseensa. Kuitenkin jo se fakta että näillä (naisilla) on seuranhakuprofiili täällä Suomi24:ssä kertoo, että he eivät ole tyytyväisiä tilanteeseensa. Heillä on siis kaksi vaihtoehtoa, joko he voivat vähentää omaa työntekoaan ja urheiluaan ja jättää näin aikaa mahdolliselle parisuhteelle, tai sitten keventää vaatimuksiaan partnerin suhteen. Epälemättä valinta on monelle vaikea.

• Sinkkumies 40

Naurattaa toi koulutuksen nimeen vannominen ja sen alituinen korostaminen. Suoraan sanoen tuntuu vähän siltä, että iihmisillä ei ole mitään muuta annettavaa, listataan siihen deitti-ilmoitukseen suurinpiirtein kaikki mahdollinen, ikään kuin kyseessä olisi työhakemus ja sen mukaan liitettävä CV.

Nii-in. Ihmisillä tuppaa yleensä olemaan jokin suoritettu tutkinto, jos nyt opiskelu on ylipäätänsä jossain vaiheessa elämää millään muotoa kiinnostanut. Sitä en ymmärrä, miksi tätä ammattia/tutkintoa pitää niin helkkaristi korostaa ? Ainakin itse olen hakemassa naista elämänkumppaniksi, en jotan ylisuorittajaa, jolla on viisi tutkintoa ja kymmenen rautaa tulessa. Nykyisin tilanne on myös mennyt siihen pisteeseen, että korkeakoulu- tai ammattikoulutason tutkinto ei takaa automaattisesti työpaikkaa. Fakta on se, että osa ihmisistä ei tule koskaan työskentelemään sillä alalla, jota ovat opiskelleet, koska työpaikkoja ei riitä kaikille.

Itse suoritin aikanaan korkeakoulututkinnon, mutta urakeskeisyys ei ole koskaan kiinnostanut. Elämä on muutakin, kuin pelkkää suorittamista ja kiipeämistä ammatillisessa mielessä.

• mielenkiinnosta1

Hyvä kirjoitus "nyt niitä neuvoja" . Nähtävästi tietyn tyyppisillä miehillä on tämä visio, että miehen pitää olla paperilla "parempi" ts. koulutetumpi ja tienata enemmän. Iloikseni olen huomannut myös akateemisena urheilevana naisena, että meihet hakevat myös henkistä yhteyttä ja kumppania. Koulutus ei kerro kaikkea mutta kyllä parisuhteessakin täytyy olla jotain yhteistä ja jotain keskusteltavaa.. molemmilla. Mikäli elämäntavat, arvot ja ihan arjen käytännöt ovat kovin kaukana toisistaan niin ehkä parisuhde ei kanna. Välttämättä koulutustasojen yhteneväisyys ei tee ihmeitä mutta kyllä se auttaa. Valitattava tosiasia on kuitenkin että samanmieliset viihtyvät yhdessä. Mikäli aloittaja vielä luet tätä ketjua niin voisin kysyä, että oliko viestissäsi joku pointti? Muu kuin se, että nähtävästi et ole päässyt treffeille? Me kaikki olemme kohdanneet torjuntoja, syystä tai toisesta mutta kokeile vaikka naista, jolla on itsesi kanssa sama koulutus ja muutenkin ehkä enemmän yhteistä.

• hartsa18

Pointti yksinkertaisesti on se, että tämän ilmiön vuoksi nettideittailu on sellaista tuskaa kuin se on. Monet tuntuvat miettivän täällä syitä siihen, minä tarjosin oman teoriani.

Ulkomaisen kandidaatin tutkintoja omaavia naisia on palstalla ilmeisesti aika vähän, joten tasan saman koulutuksen löytäminen täältä on hankalaa. Treffeille pääseminen sinänsä ei ole se ongelma, olen käynyt treffeillä tämän sivuston kautta varovasti arvioiden noin 30-40 eri ihmisen kanssa. Muun muassa taannoin kävin treffeillä erään tytön kanssa, joka oli kiinnostunut kaikista *täysin* samoista asioista kuin minä. Tämä on erittäin harvinaista, sillä omia kiinnostuksen kohteitani ovat esimerkiksi kamppailutaidot, metallimusiikki, historia, ja Ison-britannian kieli ja kulttuuri. Tapasimme muistaakseni kolme kertaa: omasta mielestäni nämä olivat kaikki onnistuneita treffejä, sillä keskusteltavaahan riitti. Sitten olin 5 päivää ulkomailla harjoitusmatkalla. Matkan jälkeen kysellessäni että milloin nähtäisiin uudestaan, hän yllättäen ilmoitti ettei ole enää kiinnostunut.

Tämä osoitti siis sen että käytännössä sillä ei ole mitään merkitystä kuinka paljon "yhteistä" kahdella ihmisellä on. Havainto ei sinänsä yllätä, jos ajattelee perinteisempää parinmuodostuskaavaa: ne, jotka löytävät kumppaninsa baarista, kaverinkavereista, työpaikalta, harrastuksista tai niin edelleen, eivät pääse etukäteen tarkastelemaan kohdehenkilön profiileja ja mielenkiinnonkohteita. Se ei kuitenkaan tunnu haittaavan tätä ns. tavanomaista parinmuodostusta, pikemminkin päinvastoin.

• akateeminen M

Tuo aloittajan kommentti tarjonnasta voi pitää paikkansa pääkaupunkiseudulla, mutta ei todellakaan täällä Etelä-Karjalassa.

• Akateemisista:

Akateemiset naiset ja miehetkin kuvittelevat usein että koulutus korvaa kaiken muun kokemuksen ja älyn ja halveksivat ei- akateemisia miehiä oli näiden palkkansa tai varallisuutensa mitä tahansa.

Erityisesti akateemiset naiset eivät tule toimeen vaikkapa reipasotteisen menestyvän yrittäjän kanssa.
      Monet akateemiset ovat katkeria siitä että he tienaavat vähemmän kuin ammattikoulun käynyt moukka ja nyrpistelevät "sivistynyttä" nokkaansa miehelle joka puhuu asioiosta niiden oikeilla nimillä.

Nuo akateemikot laittavat sen koulutuksensa korostetusti esiin koska haluavat sillä karsia "juntit" pois postilaatikostaan ja toiseksi se koulutus on se heidän persoonansa kun heillä ei ole muuta persoonaa vielä päässyt kehittymään.

Minä en kovin herkästi edes huolisi akateemista naista juuri noista syistä.
      Toki heissäkin on poikkeuksia ja exäni on akateeminen moniosaaja joka ei kouluillaan ylpeile eikä määrittele muitakaan ihmisiä sen mukaan mutta ei näytä oikein koskaan löytävän elämälleen suuntaa eikä tiedä vieläkään 35 vuotiaana mikä hänestä tulee isona.

Akateemisuus rajoittaa mielestäni ihmistä pistäen hänet pienempään karsinaan kuin ne jotka ovat onnistuneesti käyneet elämän koulun.

Kutsuisin siksi akateemisia rumalla nimellä "rajoitteishenkilöt"

Sori vaan jos loukkaan jotakuta mutta oma, erittäin laaja kokemukseni ja mielipiteeni on tuo.

• Hurraa hei

Olipas taas umpimielistä pässeilyä.

Sori vaan, mutta koko vuodatus kertoi enemmän sinun omista ennakkoluuloistasi akateemisesti koulutettuja kohtaan kuin siitä millaisia akateemiset oikeasti ovat ihmisinä.

Kertoisitko vielä mikä se elämän koulu on? Entä miksi akateemisesti koulutettu ei voi sitä käydä? Entä millä perusteella väität että akateemiset kuvittelevat että koulutus korvaa kaiken muun?

Kuten sanoin: Ennakkoluuloista sontaa.

• voi sentään...

"Akateemisuus rajoittaa mielestäni ihmistä pistäen hänet pienempään karsinaan kuin ne jotka ovat onnistuneesti käyneet elämän koulun. Kutsuisin siksi akateemisia rumalla nimellä "rajoitteishenkilöt"

Ohhoh, ai etteikö akateemisesti koulutettu opi elävästä elämästä mitään? Samaa elämän koulua mekin käymme kuin perusduunarit, iloineen ja murheineen. Ainoa "rajoitteishenkilö" tuon kuvauksesi mukaan olet kyllä valitettavasti itse... Btw, juntteus ei ole koulutustasosta kiinni, se on täysin persoonakysymys.

• hassuttelua? :D

Hohoo, oma erittäin laaja kokemuksesi, eli muutama hassu akateeminen ihminen, kenet olet tavannut tai kenestä olet kuullut?

Sitten kun puhutaan 3-4 numeroisesta näytepalasta, niin voitaneen jotain sanoakin.

• oberview

No pari sanaa minultakin..
      Mä haen koulutettua, yleis-sivistynyttä miestä seurakseni, en aviomiehekseni.
      Olen itse koulutettu, en kuitenkaan korkeasti, mutta olen edennyt asiantuntijatasoisiin tehtäviin ja työskennellyt enimmäkseen koulutettujen ihmisten parissa.
      Myös ystäväpiirini on sieltä. Pukeudun mielelläni hyvin, matkustelen ympäri maailmaa ja sisustan kaunista omaa kotiani ja seuraan maailmantaphtumia, toki myös muutakin, kuten urheilua..
      En ylenkatso ketään, mutta totuus on, että mulla ja " apupoika-Anterolla" on ihan erilainen tausta ja arvomaailma ja tod.näköisesti myös pukeutumistyyli ja esim. kirjamaku ja matkakohteet.
      Miksi meidän kannattaisi tutustua? Mihin se johtaisi?- ei varmaan mihinkään!
      En ensimmäiseksi kysy työpaikkaa tai koulutusta, mutta kyllä sen pian aistii ja huomaa tuotetusta tekstistä jne.
      Kun kerron sitten ettei meidän kannata edetä tämän pidemmälle, niin aika usein olen saanut haukkumiset osakseni- olen nirppanokka ja kiukuttelija yms.!
      Tätä en ymmärrä lainkaan!
      Jospa joku " Antero" haluaisi vastailla myös, miksi meidän kannattaisi jatkaa tai yrittää suhdetta?

• Olen tässä samaa mieltä. Keskimäärin ihmisillä, joilla on keskenään suuri ero koulutustasossa, on suuri ero myös samanhenkisyydessä. Toisin sanoen sitä on siis vähän. Poikkeuksiakin tietysti löytyy, mutta tässä puhutaan suurista linjoista. Olennaista (ainakin minulle) kumppanissa on juuri se samanhenkisyyden kokeminen.

• akateemikkotar

Aika iso osa nykyisistä naisvaltaisista aloista erit. sosiaali-ja terveyspuolella, on sellaisia, joissa vaaditaan vähintään alempaa korkeakoulututkintoa. Ne ovat kuitenkin myös matalapalkka-aloja jolloin ammattikoulututkinnolla porskutteleva mies menee heittämällä palkkatasossa ohi. Joten jos miehisyyden mitta on tienata enemmän, niin siitä akateemikostakin voi saada kelvollista treffiseuraa. Palkkaa tai koulutusta tärkeämpää on, että löytää yhteisiä kiinnostuksenkohteita tai on verbaalisesti ja tunnetasolla suunnilleen samalla viivalla. Voidaanko ajatella, että viimeksi mainittu täyttyy helpommin, jos koulutustaso on suunnilleen sama?

• exvakiprovo

Huom! Tämän nykyisen 24 mainosarvo eli kävijämäärä on vähentynyt niin paljon, että palvelun "valvojien" työnkuvaan kuuluu "juttujen" aloitus ja nätisti sanottuna provosointi jotta sivustolla kävijämäärät saataisiin taas vuosien takaiselle tasolle ja sitä kautta mainospaikkojen hintaa nostettua nykyisten alehintojen tilalle. Valvoja poistaa taas tämänkin viestin.

• Voi meitä amiksia :(

• treffeillä käynnyt

Näin itse DI:nä voin kommentoida että aika köyhiä nää pk-seudun maisteri naiset on. Ainakin minulla suurimpana esteenä on ollut että olen onnistunut kartuttamaan omaisuutta liikaa suhteessa vastaavan ikäisiin naisiin ja siksi suhteet ei oikein onnistu kun olen kuulemma liian rikas.

• BoheemiJokiska

No jaa, minulle kelpaa oikein hyvin liian rikas, en ole sen suhteen nirppanokka =oD

• köyhä_hoitsu

Hah!! Olen AMK tasoa, mutta joudun päivittäin siivoilemaan paskaa. Hoitsu nääs ... paska palkka ja paska duuni. Eli eipä se AMK -pohja kovin kummonen välttämättä ole.

• hghjgjhgjhgjhgjhgjhg

Varmaankin jotakuinkin tuohon malliin.
      Tosin itse en korkeakoulututkinnon suorittaneena miehenä katso naisen koulutustasoon ensimmäiseksi jos haluaan häneen tutustua. Ja oma koulutukseni on täysin sen vuoksi hankittua että sijoittuisin paremmin työelämään. Mitään brassailua en näe tuollaisten tutkintojen suhteen muuten olevan.

Mutta jolleikin tuo tutkinto on jonkinlainen brassailun aihe.

Siihen vedotaan tavalla tai toisella ja sitä yritetään käyttä hyväksi varsinkin deittipalstoilla. Paah... aivan sama minulle millä luulette tällä tavoin pärjäävänne.

Ja mitä ilmeisemmin ette pärjää kun pitää roikkua deittipalstoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3743
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2474
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      34
      2021
    4. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      22
      1757
    5. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1689
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1598
    7. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      100
      1592
    8. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1457
    9. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1446
    10. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22
      1409
    Aihe