muuttaminen unessa

taas muuttamassa

Hei,
olen nyt muutaman kerran nähnyt unta, että olen muuttanut uuteen asuntoon. Unet ovat miellyttäviä.

Viime yön uni oli sellainen, että olin muuttanut Brasiliaan ja minulla oli kaunis, iso asunto halvlla vuokralla. Siellä sitten siivoin asuntoa putipuhtaaksi ja olin onnellinen, että sain järjestettyä kaikki tavarat kauniisti ja laskostettua lakanat makuuhuoneen piironkiin.

Yhteistä edellisille muuttounille on se, että muuttamissani asunnoissa on parveke tai terassi. Pidän ovea auki ja nautin siitä, että raikasta ilmaa tulee sisälle asuntoon ja voin olla isolla parvekkeellani rauhassa.

Mikäköhän merkitys näillä unilla on? Herättyäni olen usein pettynyt siihen, ettei uni ollutkaan totta.

1

3519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uni on usein toive. Nälkäinen näkee unta ruoasta ja janoinen vedestä. Virtsaamistarpeen yllättäessä varsinkin lapset uneksuvat usein olevansa vessassa ja vahinko tapahtuu.

      Tällaisia unia kaikki varmasti mielellään näkevät. Ehkeivät ihan brasiliasta, mutta kerroit mahdollisuudesta siivota ja järjestää asunto kuten halusit. Lisäsit vielä ilman raikkauden ja rauhan nauttia parvekkeen "vapaudesta".

      Et välttämättä ole suurperheen lapsi taikka opiskelija solussa. Uskoisin pikemminkin että koet kotielämässäsi, juuri niillä alueilla, missä olet kokenut turvallisuutta ja jatkuvuutta kaikkein eniten, pieniä muutoksia. Voisin kuvitella, että eräs asuinkumppanini näki tällaisia unia kun olin asunut hänen luonaan jonkin aikaa.

      Et kertonut olitko unessa yksin, siis yksin ilman kumppania. Selkeästi se siis ei ole ollut tärkeä ajatus unen aikana. Tärkeintä oli, että sait toteuttaa itseäsi asumisen suhteeen juuri kuten haluat ja kaukana täältä. En tosin tiedä kuinka kaukana Suomesta unesi näit, mutta oletan että täällä.

      Unet ovat toiveita, sanoi Freud. Tässä tapauksessa toive olisi sen millisekunnin aikana kun uni nähtiin olleen, että ilman asuin kumppania olisin kaukana ja asiat olisivat hallinnassani.

      Miellyttävät unet oikeastaan vaikempia kuin ahdistavat.

      Kauniita unia kullekin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pohjanmaan käräjäoikeus on tuominnut Evita Enni Bettiina Kolmosen 3 vuoden ja 2 kuukauden mittaiseen

      23-vuotias Kolmonen suunnitteli aseellista iskua Isonkyrön yläkouluun. Hän muutti mielensä viime hetkellä. Koulusurmaa K
      Maailman menoa
      104
      2129
    2. Rasistinen ääripersu iski Oululssa taas

      Jo toinen veitsihyökkäys Oulun Valkeassa: viitteitä, että teko olisi kopio edellisestä viikosta, sanoo poliisi. Kauppak
      Maailman menoa
      413
      1483
    3. ''Jokainen,joka antaa luottamuksensa Rydmanille,antaa hyväksyntänsä tälle toiminnalle!''

      https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010507069.html Onko ala-ikäisten tyttöjen lähentely sekä alkoholin tuputtaminen he
      Perussuomalaiset
      157
      1431
    4. Nainen, varmaan järkyttyisit jos saisit tietää tunteeni

      että vieläkin olen sinuun ihan hulluna, niin että tunnen olevani jatkuvasti sekaisin. On hajamielisyyttä, unohtelua ja s
      Ikävä
      48
      1375
    5. Jo 2-vuotiailta joudutaan poistamaan hampaita

      Huolestuttavaa, ei ole ruokailutavat kunnossa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010491761.html Huolestuttava ilmiö leviä
      Maailman menoa
      59
      1331
    6. Nainen, tilanne on sellainen

      kovin erikoinen, ja sellainen, etten sitä tänne voi kirjoittaa. Mutta voin sanoa olevani kiperässä tilanteessa, tilantee
      Ikävä
      109
      1283
    7. Onko välillämme tunteiden telepatiaa

      Nainen, sano mitä tämä on? Tunnen välillä sinut niin elävästi, tunnen yhteyden, tunnen rakkauden ja hyväksynnän. Olisi h
      Ikävä
      43
      1015
    8. Teen aloitukset minkälaisia te sinkku miehet ovat? Ja naiset saavat kommentoida?

      Minusta oli hausta tämä Rosa Tanin miehet on hänen mukaan haluavat vain alle 30 vuotiaita ja sitten varsinkin haluavat 2
      Sinkut
      129
      973
    9. Jos molemmat tykkää

      niin miksi se on niin vaikea sanoa suoraan? Kumpikaan ei pysty, vaikka tunteita on. Onko jotenkin helpompi ilmaista se y
      Ikävä
      33
      858
    10. Tulta ja tulikiveä, sarvia ja häntiä

      Koska kristilliset ääriainekset pelottelevat tavallisia ihmisiä, on välttämätöntä puhua tästä aiheesta. Siis helvetistä
      Hindulaisuus
      388
      817
    Aihe