Robotit ovat jo tulleet ihmisten tilalle liukuhihnojen äärellä.
Seuraavaksi koneet korvaavat valkokaulustyöläiset.
Tieteisfantasiaako?
Ei suinkaan, uskoo tutkimusyhtiö Gartner. Se ennustaa miljoonien keskiluokkaisten työpaikkojen häviävän vuoteen 2020 mennessä.
Työpaikkojen tuhoutuminen tapahtuu uskottua nopeammassa tahdissa.
Entistä tehokkaammat tietokoneet hävittävät työpaikkoja nopeammin kuin markkinat luovat uusia, arvioi Gartnerin tutkimusjohtaja Kenneth Brant.
Markkinoilla on jo uusi sukupolvi halpoja ja helposti koulutettavia robotteja ja automaatiolaitteita, jotka ovat viemässä arvon miljoonilta ihmistyöläisiltä, Brant varoitteli.
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/gartner robotit vievat ihmisilta tyopaikat/201310532387?utm_source=telkku.com&utm_medium=boksi&utm_content=Versio1&utm_campaign=nostoboksi
Niin?
http://www.youtube.com/watch?v=gVT_3PEgDIM
Robotit vievät ihmisiltä työpaikat!
8
94
Vastaukset
Siis sehän on ihan ok, meille jää enemmän aikaa elämälle ja elämiseen. Mutta mikä tas ei ole ok on se, että porvarit ei sitä aikaa meille mielellään anna...
- vili.
Voisiko ne robotit pistää verolle että saadaan kansalaispalkat ja downshiftaukset maksettua?
Hähä! :D vili. kirjoitti:
Voisiko ne robotit pistää verolle että saadaan kansalaispalkat ja downshiftaukset maksettua?
Hähä! :DMiksi niitä pitäisi verottaa? Ne robotithan voisi tuottaa meille pienillä työvoimakustannuksilla meidän perustarpeet...
Genio.Mente kirjoitti:
Miksi niitä pitäisi verottaa? Ne robotithan voisi tuottaa meille pienillä työvoimakustannuksilla meidän perustarpeet...
Siis niinku esim. asuminen, sähkö, lämmitys...
Minusta olisi erittäin ok, jos mun ei tarttis näitä asioita miettiä. Kyllä mä ruoan ja monen muun asian olen valmis tekemään jotain duunia. Jos haluaisin enemmän, niin tekisin enemmän duunia ja jos olisin valmis tyytymään vähempään, ei mun olisi pakko tehdä duuniakaan yhtä paljon...
Mut tässä robotisaatiossa tulee käymään ainakin aluksi niin, että hinnat nousee entisestään, vaikka tuotannon kustannukset tulee laskemaan. Ja se, jos jokin, on ihan hanurista. Tykkään vapaudesta ja säännöttömyydestä/säännöstelemättömyydestä enemmän kuin mistään muusta, mutta tiedostan silti sen tosiasian, ettei meistä ihmisistä ole elämään ihmisisiksi sellaisessa systeemissä. Me tarvitaan jonkinlaista ahneuden säätelyä, vaikkapa hintojen säätelynä ja kontrollointina. Eiköhän tämä ole jo nähty mihin se säätelyjen purkaminen johtaa. Finanssimarkkinoiden vapauttaminen, vuokrasäätelyn purku jne...- määmy
Genio.Mente kirjoitti:
Siis niinku esim. asuminen, sähkö, lämmitys...
Minusta olisi erittäin ok, jos mun ei tarttis näitä asioita miettiä. Kyllä mä ruoan ja monen muun asian olen valmis tekemään jotain duunia. Jos haluaisin enemmän, niin tekisin enemmän duunia ja jos olisin valmis tyytymään vähempään, ei mun olisi pakko tehdä duuniakaan yhtä paljon...
Mut tässä robotisaatiossa tulee käymään ainakin aluksi niin, että hinnat nousee entisestään, vaikka tuotannon kustannukset tulee laskemaan. Ja se, jos jokin, on ihan hanurista. Tykkään vapaudesta ja säännöttömyydestä/säännöstelemättömyydestä enemmän kuin mistään muusta, mutta tiedostan silti sen tosiasian, ettei meistä ihmisistä ole elämään ihmisisiksi sellaisessa systeemissä. Me tarvitaan jonkinlaista ahneuden säätelyä, vaikkapa hintojen säätelynä ja kontrollointina. Eiköhän tämä ole jo nähty mihin se säätelyjen purkaminen johtaa. Finanssimarkkinoiden vapauttaminen, vuokrasäätelyn purku jne...Meidän robotit jalostaa teidän robottien huollot
- Ikisinkku M
Ongelma ei ole robotti vaan porvari. Ei robotti yhtään työpaikkaa vie, porvari ne ihmiset pistää kilometritehtaalle eikä se robotti joka vaan nöyränä odottaa porvarin komentoja. Eihän ongelmaa olisi jos sen ikävän työvaiheen työntekijän korvaaman robotin työpanos työskentelisi sen työntekijän eduksi mutta kun se käytännössä menee niin että robottien työn hedelmät korjaa porvari ja niille syrjäytetyille työntekijöille ei jää hedelmiä ensinkään niin sittenhän meillä onkin jo ongelma.
- Kyöstix
Kohta poistuvat kaupoista kassahenkilötkin kun kaikkialle tulee itsepalvelukassat...vartijat pitävät duuninsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5982107- 1051053
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18987Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki4867Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101845- 79785
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50749Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?87727- 63715
- 65563