Kyssäri unien näkemisestä?

uneton

Kertooko se jostain, josihminen ei yleensä näe unia? Siis moniin viikkoihin tai kuukausiin? Minä en meinaan näe ja sitten kun näen, kuten nyt muutamana yönä peräkköäin niin ne saattavat olla jotainihan sen hetkiseen arkeen liittyviä, ei edes kertomisen arvoisia.
muista kouluaikana piti tehdä unipäiväkirjaa muutaman viikon ja minua ihan hävettikertoa opettajalle etten taaskaan nähnyt unta, hän varmaan luuli että laiskottelin tai valehtelin muuten vaan. Niin siis kysyisin vaan että "johtuuko" tai "kertooko" tämä jostain kun unia ei näe kuin joskus? Kiitti!

5

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unia 4

Jokainen näkee unia, kaikki eivät vain muista niitä. Olemme erilaisia ja toiset näkevät tai muistavat paremmin uniaan. Jos niistä kiinnostuu voi alkaa muistamaankin paremmin. Vanha konsti on juoda illalla paljon, jolloin joutuu menemään wessaan juuri kesken unen. Pitää heti tehdä muistiinpano siitä, muuten se unohtuu. Itselläni on niin vaisuja kuin vilkkaita aikoja.

Arkipäiväisen tuntuisilla unilla voi olla mielenkiintoinen sanoma, jos luet vaikka näitäkin tulkintoja. Miksi teidän piti kertoa unista opettajalle?

• uneton

Juu olen tiennyt sen että kaikki niitä näkevät, mjutta eivät muista. Olen useisin öisin hereillä ja mielestäni harvoin muistan silloinkaan unia nähneeni. Noh, samapa tuo, ajattelin vaan täältä kysyä että josko se olisi joku "oire" jostakin :D
      Siitä on yli 10 vuotta aikaa kun lukiossa psykologian tunnilla käytiin uneen liittyviä asioita läpi ja silloin piti unipäiväkirjaa pitää, en yhtään muista miksi :)

• Olen nähnyt paljonkin unia elämäni aikana. Suurinta osaa niistä en muista. Kiinnostuin joskus Sigmund Freudista ja en ole koskaan menettänyt tiettyä kosketusta häneen.

Näemme jatkuvasti unia. Jotkut niistä jäävät mieleemme. Suurin osa kaikesta on merkityksetöntä.

Näen itsekin unia. Ajattelen niitä silloin tällöin. Jos ne eivät ahdista, en suo niille kahta ajatusta

• Tällaisista kokeiluista tulee kieltäytyä, ehdottomasti. Ilman eri sopimusta nykyisin.

En aio käydä läpi kaikkea mitä unista ja ihmisen mielenliikkeistä ajatellaan

voi toki olla väärässä

• Tarkoitin siis, että missään tapauksessa peruskouluoppilaiden ei tule pitää unipäiväkirjaa opettajaa varten.

Unet ovat erittäin henkilökohtaisia.

Vanhempana minä puuttuisin tällaiseen toimintaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      73
      2951
    2. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      52
      2230
    3. Yksi kuoli nokkakolarissa

Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      24
      1949
    4. Helvetistä ei ole paluuta

Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      385
      1450
    5. Mikä on kaivattusi ammatti

entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      66
      1363
    6. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      40
      1344
    7. Terveisiä vanhemmalle

J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      56
      1109
    8. Järjetön Topi-ilta

Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      20
      1089
    9. Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi

Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?
      Ikävä
      76
      1022
    10. Halutaan toisiamme

Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      47
      973
    Aihe