Kaupunki on kieltänyt työntekijöidensä röökaamisen työaikana, mutta eipä saa rikkureita kuriin.
Ei tartte mennä kuin kaup.sairaalan alueelle kävelylle, niin johan nurkissa savuaa.
Pelokkaat röökaajat pälyilevät natsa suussa, ette vain esimies näe.
Hahhhhhhhhaaa .....huvittavaa......
Kaupungin työntekijöiden tupakanpolttokielto on VITSI..hahhaaaaa
197
2701
Vastaukset
- Nurkkasavu
Ja seuraavaksi tulee kaup.työntekijoille niskakuluma, kun joutuvat jatkuvasti päätä kääntämään. ettei käry käy.
ja eikun taas saikulle, sano ...- Taas saikulle juu
"Ja eikun taas saikulle"
Niin se on niin stanan helppo jäädä TAAS saikulle ku palkka juoksee..
Että vihaan turhaan saikuttelijoita.. Ja heitä on paljon valitettavasti. - ap.
Taas saikulle juu kirjoitti:
"Ja eikun taas saikulle"
Että vihaan turhaan saikuttelijoita.. Ja heitä on paljon valitettavasti.Minäkin vihaan saikutteljoita. Sairaslomien pitäisi olla työntekijöille palkattomia. Rahaa voi ansaita vain työssä olemalla ja työtä tekemällä. 2 viikon sairasloma on tietysti nollapalkkainen jakso työntekijälle.
Tulisi kummasti motivaatiota työntekoon, jos asia olisi tällä tavalla. - Taas saikulle juu
ap. kirjoitti:
Minäkin vihaan saikutteljoita. Sairaslomien pitäisi olla työntekijöille palkattomia. Rahaa voi ansaita vain työssä olemalla ja työtä tekemällä. 2 viikon sairasloma on tietysti nollapalkkainen jakso työntekijälle.
Tulisi kummasti motivaatiota työntekoon, jos asia olisi tällä tavalla.Jes! Maksaa aika hevetisti nämä saikut työnantajalle.
Moni työntekijä ei tajua sitä mikä harmi työnantajalle on maksaa sairasloman palkka. - Polttaisi enempi!!
Jes! Maksaa aika hevetisti nämä saikut työnantajalle.
Moni työntekijä ei tajua sitä mikä harmi työnantajalle on maksaa sairasloman palkka.http://miestennielija.blogspot.com/2013/10/muodokas-nainen.html
saisi polttaa enemmänkin, että hilliintyisi se jatkuva ahmiminen! - wnnwr
"Ja eikun taas saikulle"
Että vihaan turhaan saikuttelijoita.. Ja heitä on paljon valitettavasti.No miks palkkaat niitä saukuttelijota. Anna kenkää ja ota sellainen joka on aina töissä.
- ulli
ap. kirjoitti:
Minäkin vihaan saikutteljoita. Sairaslomien pitäisi olla työntekijöille palkattomia. Rahaa voi ansaita vain työssä olemalla ja työtä tekemällä. 2 viikon sairasloma on tietysti nollapalkkainen jakso työntekijälle.
Tulisi kummasti motivaatiota työntekoon, jos asia olisi tällä tavalla.järjen vastataista puhetta, liikkuuko päässä mitään, turhia saikkuttelijoita, ihmiset ovat oikeasti sairaita, todettu eri sairauksia, jotka haittaavat norm. elämää, työssäkäynti tuskaa, roikut puoliväkisin mukana, 10 pv kk sairaslomalla, sillä pystyy jotenkin toimimaan, eikö työlainsäädännössä todeta, jos ihminen sairas, kuulluu olla sairaslomalla. homekorva.
- jasiweks
Jes! Maksaa aika hevetisti nämä saikut työnantajalle.
Moni työntekijä ei tajua sitä mikä harmi työnantajalle on maksaa sairasloman palkka.Ne on viisaita, jotka saikuttelevat turhaan. On erittäin tyhmää tehdä työtä, jos kerta saa rahaa vaikka ei teekkään. Jos on luotu tällainen systeemi niin, vain idiootit ei käytä sitä hyväksi.
Onko se moraalisesti väärin? Voi olla... mutta niin on moni muukin asia. - Oikeus ja kohtuus
ulli kirjoitti:
järjen vastataista puhetta, liikkuuko päässä mitään, turhia saikkuttelijoita, ihmiset ovat oikeasti sairaita, todettu eri sairauksia, jotka haittaavat norm. elämää, työssäkäynti tuskaa, roikut puoliväkisin mukana, 10 pv kk sairaslomalla, sillä pystyy jotenkin toimimaan, eikö työlainsäädännössä todeta, jos ihminen sairas, kuulluu olla sairaslomalla. homekorva.
Kyllä minä työnantajana kannatan ajatusta, että omavastuu sairastelusta tulisi olla 5 päivää. Ja, jos työntekijä jatkuvasti sairastelee, niin työsuhde pitää voida purkaa!! Minä ainakin teen työhaastattelussa niin selväksi hakijalle, että ei kannata tulla meille töihin, jos jo valmiiksi on joku sairaus! Ja sen, että jatkuvista sairaspoissaoloista tulee lopputili. Jos ei niin tehdä, loppuu yritystoiminta! Olen huomannut, että varsinkin naiset sairastuvat ihmeen usein juuri ennen joulua.... ja kerran kuulin kuinka yksi nainen sanoi toiselle, että " mulla on vielä kolme viikkoa pitämättömiä sairaslopmia " Että tällaistako työmoraalia pitäisi sietää ???
- iljdfioö
Oikeus ja kohtuus kirjoitti:
Kyllä minä työnantajana kannatan ajatusta, että omavastuu sairastelusta tulisi olla 5 päivää. Ja, jos työntekijä jatkuvasti sairastelee, niin työsuhde pitää voida purkaa!! Minä ainakin teen työhaastattelussa niin selväksi hakijalle, että ei kannata tulla meille töihin, jos jo valmiiksi on joku sairaus! Ja sen, että jatkuvista sairaspoissaoloista tulee lopputili. Jos ei niin tehdä, loppuu yritystoiminta! Olen huomannut, että varsinkin naiset sairastuvat ihmeen usein juuri ennen joulua.... ja kerran kuulin kuinka yksi nainen sanoi toiselle, että " mulla on vielä kolme viikkoa pitämättömiä sairaslopmia " Että tällaistako työmoraalia pitäisi sietää ???
Huono provo. Sairauslomista lopputili, se se vasta sulle kalliiksi tulee.
- Pitkäänkös henneri
jasiweks kirjoitti:
Ne on viisaita, jotka saikuttelevat turhaan. On erittäin tyhmää tehdä työtä, jos kerta saa rahaa vaikka ei teekkään. Jos on luotu tällainen systeemi niin, vain idiootit ei käytä sitä hyväksi.
Onko se moraalisesti väärin? Voi olla... mutta niin on moni muukin asia.kuvittelee kassan kestävän jos "kaikki" alkavat yhtä fiksuksi kuin sinä ja kippaavat työpanoksensa muiden niskaan?
Rintamakarkuruuteen rinnastettavaa toimintaa tuo syytön saikuttelu ja edestä löytyvää. Kuinka paljon pienemmillä panoksilla kaikki selkiäisivätkään arjesta jos nuo lusmut ammuttaisiin alas. Se, että maailmassa makaa moni muukin asia päin persauksia ei käännä pisteitä syyttä saikuttelevien puolelle, suorastaan kelvoton perustelu. - Oikeus ja kohtuus
wnnwr kirjoitti:
No miks palkkaat niitä saukuttelijota. Anna kenkää ja ota sellainen joka on aina töissä.
Voi herranjumala mikä idioottii taas! Juurihan pääsin sanomasta etten palkkaa sairastelijoita. Meillä firmassa hoidetaan työntekijöiden terveyttä monella eri tavalla: on säännölliset terveystarkastukset, on lounas- ja kulttuurisetelit ja provisiot vuoden lopulla jne... Itse olen ollut sairauslomalla viimeksi 17 vuotta sitten! Ei minulla ainakaan ole varaa pitää jatkuvasti sairasta porukkaa töissä. Sellaiset kuuluvat paremminkin sairaseläkkeelle tai sosiaalitoimiston luukulle eikä rasittamaan työnantajien taloutta. Mutta- kuten mainitsin aiemmin, en palkaakaan sairaita ihmisiä! Niitä on jo ihan tarpeeksi kunnallisella puolella, ammattisairastajia!
- klho,kf234
ap. kirjoitti:
Tulisi kummasti motivaatiota työntekoon, jos asia olisi tällä tavalla.Vitun fasisti, tuollaset ajatukset ois ehkä soveltunu jonnekin natsi-saksaan tai toisen maailmansodan aikaiseen italiaan, mutta ei nykypäivään ja suomeen..
- jorma3456
jasiweks kirjoitti:
Ne on viisaita, jotka saikuttelevat turhaan. On erittäin tyhmää tehdä työtä, jos kerta saa rahaa vaikka ei teekkään. Jos on luotu tällainen systeemi niin, vain idiootit ei käytä sitä hyväksi.
Onko se moraalisesti väärin? Voi olla... mutta niin on moni muukin asia.Se on tosiasia, että näitä turhaan saikuttelijoita on yllättävän vähän.. Ihmisillä Suomessa on protestanttinen työetiikka tyyliä "otsa hiessä sinun pitää leipäsi tienaaman." Siksi töihin mennään monesti sairaanakin eli silloin kun sinne ei pitäisi olla mitään asiaa.
- Oikeus ja kohtuus
Voi herranjumala mikä idioottii taas! Juurihan pääsin sanomasta etten palkkaa sairastelijoita. Meillä firmassa hoidetaan työntekijöiden terveyttä monella eri tavalla: on säännölliset terveystarkastukset, on lounas- ja kulttuurisetelit ja provisiot vuoden lopulla jne... Itse olen ollut sairauslomalla viimeksi 17 vuotta sitten! Ei minulla ainakaan ole varaa pitää jatkuvasti sairasta porukkaa töissä. Sellaiset kuuluvat paremminkin sairaseläkkeelle tai sosiaalitoimiston luukulle eikä rasittamaan työnantajien taloutta. Mutta- kuten mainitsin aiemmin, en palkaakaan sairaita ihmisiä! Niitä on jo ihan tarpeeksi kunnallisella puolella, ammattisairastajia!
Mitäs jos joku hyvä työntekijäsi vaikka sairastuu syöpään ja joutuu olemaan pitkiä jaksoja pois töistä?
Ei muuta kuin potkut persuksille ja kilometritehtaalle vai? - uusi paikka
iljdfioö kirjoitti:
Huono provo. Sairauslomista lopputili, se se vasta sulle kalliiksi tulee.
- Oikeus ja kohtuus
klho,kf234 kirjoitti:
Vitun fasisti, tuollaset ajatukset ois ehkä soveltunu jonnekin natsi-saksaan tai toisen maailmansodan aikaiseen italiaan, mutta ei nykypäivään ja suomeen..
Kyllähän minun sanomiseni ovat aina kaikenmaailman taivaanrannan maalareita ja luusereita ärsyttäneet. Kokeilepa itse olla yrittäjänä Suomessa, niin tietäisit sinäkin jotain tosiasioita. Yrittäjän on pakko tehdä jopa sairaana töitä, mutta en tarkoita mitään Natsi-Saksan systeemiä, että rammat ja sairaat vaan saunaan taakse. Valitettavasti vaan minulla ei yksinkertaisesti ole varaa palkata sairaita ihmisiä! Asiakkaat eivät ole valmiita maksamaan tyhjästä, se on karu totuus. On se muuten aika ihme, kun kaikenmaailman kommareille ja luusereille pitäisi järjestää työpaikka ja vielä hyvällä palkalla ja sitten niistä ei ole kuin harmia työmaalla ja eroon ei pääse sitten millään. Siksi seulonkin työntekijäni niin tarkkaan, että löydän joukosta motivoituneet, ahkerat ja terveet ihmiset. Jos ihminen harrastaa aktiivisesti kuntoilua ja on päälle päin hyvännäköisessä kunnossa, niin totta kai palkkaan mieluummin hänet kuin jonkin vanhalle viinalle haisevan lihavan tyypin, josta heti näkee, että työsuhde ei tule onnistumaan. Onneksi on koeaika sentään yrittäjänkin suojana!
- Oikeus ja kohtuus
Mitäs jos joku hyvä työntekijäsi vaikka sairastuu syöpään ja joutuu olemaan pitkiä jaksoja pois töistä?
Ei muuta kuin potkut persuksille ja kilometritehtaalle vai?Se on eri juttu, jos tulee pitkäaikainen sairaus. Eihän palkan maksu enää sitten ole yrittäjän vastuulla vaan muiden instanssien. Tilalle vaan on sitten pakko palkata uusi ihminen ja miettiä sairastuneen töihin palaamista riippuen siitä millaisessa työkunnossa on. Totta kai, jos sairastunut paranee, niin pääsee takaisin entiseen työhönsä ja tilalle palkattu joutuu lähtemään, jos hänelle ei löydy töitä. Minä palkkaan tällaisessa tapauksessa sijaistajan määräajaksi ja uusin sitten työsuhdetta tarpeen mukaan. Muuten, yksi aika jännä juttu: pärjään kuitenkin yrittäjänä aika hyvin, mutta toisen palveluksessa tuli työkaverien ja jopa esimiehen taholta ongelmia, kun tein liikaa töitä !
- revi 2viikon palkka
Moni kun ei tiedä että yrittäjän on itse maksettava se kahden viikon palkka kun
työntekijä sairastaa.
Ei siis tiedetä ettei sitä palkkaa saa kelasta. Se on yrittäjän omavastuu.
Ei voi pienyrittäjä palkata ketään,
Talous ei kestä saikkuja ja kesälomarahoja. - sauhusandra
heips. eikos aloittelijan asia ollut tupakointikielto työpaikalla?Karkasiko mopo käsistä,niin sulta,kuin muiltakin saikusta kirjoittaneilta?SIIS TUPAKOINTIKIELTO!
- 4+6
Kyllähän minun sanomiseni ovat aina kaikenmaailman taivaanrannan maalareita ja luusereita ärsyttäneet. Kokeilepa itse olla yrittäjänä Suomessa, niin tietäisit sinäkin jotain tosiasioita. Yrittäjän on pakko tehdä jopa sairaana töitä, mutta en tarkoita mitään Natsi-Saksan systeemiä, että rammat ja sairaat vaan saunaan taakse. Valitettavasti vaan minulla ei yksinkertaisesti ole varaa palkata sairaita ihmisiä! Asiakkaat eivät ole valmiita maksamaan tyhjästä, se on karu totuus. On se muuten aika ihme, kun kaikenmaailman kommareille ja luusereille pitäisi järjestää työpaikka ja vielä hyvällä palkalla ja sitten niistä ei ole kuin harmia työmaalla ja eroon ei pääse sitten millään. Siksi seulonkin työntekijäni niin tarkkaan, että löydän joukosta motivoituneet, ahkerat ja terveet ihmiset. Jos ihminen harrastaa aktiivisesti kuntoilua ja on päälle päin hyvännäköisessä kunnossa, niin totta kai palkkaan mieluummin hänet kuin jonkin vanhalle viinalle haisevan lihavan tyypin, josta heti näkee, että työsuhde ei tule onnistumaan. Onneksi on koeaika sentään yrittäjänkin suojana!
Ken yrittäjäks ryhtyy yrittäjyyden ja muun kestäköön, jokainen sairastaa joskus.
- hermosaikut kiitos
Pitkäänkös henneri kirjoitti:
kuvittelee kassan kestävän jos "kaikki" alkavat yhtä fiksuksi kuin sinä ja kippaavat työpanoksensa muiden niskaan?
Rintamakarkuruuteen rinnastettavaa toimintaa tuo syytön saikuttelu ja edestä löytyvää. Kuinka paljon pienemmillä panoksilla kaikki selkiäisivätkään arjesta jos nuo lusmut ammuttaisiin alas. Se, että maailmassa makaa moni muukin asia päin persauksia ei käännä pisteitä syyttä saikuttelevien puolelle, suorastaan kelvoton perustelu.Kumpi isompi rikos?
-Iso pamppu potkii väkeä pihalle,ja ostaa osingoilla vaimolle talon etelästä.Kavaltaa firman kassasta rahaa,kohtelee työväkeään kuin roskia joista ei ole kuin haittaa ja kiertää veroja sekä huijaa palkassa.
-vai työntekijä joka saikuttelee jos on kuunnellut tällaista pomoa töissä kuukauden taas ja meinaa mennä hermo eikä palkkaakaan makseta ajallaan tai TES mukaisesti.Jos valittaa asioista saa lähteä ja tilalle tulee toinen hyväksikäytettävä eikä vanhempana ole helppo lähteä enää opiskelemaan uutta ammattiakaan ja jos sen tekee ei töitä silti helposti löydy.
Jep.
Saikutelkaa niin paljon kun voitte saatana, kyllä ne pomot keksii miten rahat revitään työväen selästä kyllä te olette hermosaikkunne ansainnut! - Rutavainen
Samalla periaatteella toimin itsekin. Työntekijöillä on valitettavasti suomenmaassa käsitys, että pienyrittäjällä riittää rahaa maksella toisten turhaan sairastelut.
Käytämme myös erittäin tiheää sihtiä työntekijöiden valitsemisessa ja täytyy kyllä sanoa, että motivaation näkee, jollei heti haastattelussa, niin parin ensimmäisen viikon aikana. Jolloin tuo koeajan irtisanominen voidaan vielä suorittaa.
Se vaan, että jos moni työntekijä lusmuilee ja saikuttelee samaan aikaan, niin siitä kärsii kaikki. Meilläkin luvataan joustoa työajoissa ja olemme perhekeskeinen yritys. Tarpeen vaatiessa vapaata saa pyytämällä ja tämä metodi on onnistunut hyvin karsimaan niitä turhia sairaslomia.
Mutta itse asia, josta täällä puhuttiin. Eli tupakointi. Meillä on tiukat säädökset siitä missä poltetaan ja olen kannustanut työntekijöitä savuttomuuteen. Tupakan poltto ei silti ole mikään este työhön pääsylle vaan asenne sitä kohtaan ratkaisee. Olemme yhdessä työntekijöiden kanssa pohtineet tupakkataukojen ajat ja miten se vaikuttaa työpanokseen. Kenelläkään ei ollut vastaan sanomista kun valitsimme ajankohdaksi kahvitauot. Ja hyvin on (ainakin minun tietääkseni) toiminut. - 2viikon saikkupalkka
4+6 kirjoitti:
Ken yrittäjäks ryhtyy yrittäjyyden ja muun kestäköön, jokainen sairastaa joskus.
Joo mut ei täällä Suomessa olisi työttömyyttä jos
pienyrittäjät voisivat palkata jonkun kanssaan tekemään työtä!!
Mutta kun ei talous kestä sairaslomia ja kesälomia.
- Henkl.pääl.
Miksi kaupunki tekee kiellon, jolla ei ole mitään merkitystä. MIKSI ?
Nurkat savuavat kaupunkisairaalassa ja ihmiset nauraa näitä puskaimuttajia.
Täytyy laittaa nettiin kuvia salapolttajista, niin johan alkaa tapahtumaan.
17 kuvaa jo otettu.
Pian tapahtuu ... odottakaa.- Klenkka
Savuaa keskussairaalankin nurkilla, eikä pelkästään haalaripukuiset siellä röökaa. Onko sairaala poistanut sisätiloista tupakkipaikat kun väkeä sauhuttelee ulkona enemmän ja vähemmän piilopaikoissa?
- en polta itse
Meillä ei salapolteta vaan poltetaan ihan julkisesti tupakkapaikalla. Leimataan ensin itsensä ulos työajasta ja sitten mennään tupakalle. Sitten leimataan taas sisään.
- simple thing
Klenkka kirjoitti:
Savuaa keskussairaalankin nurkilla, eikä pelkästään haalaripukuiset siellä röökaa. Onko sairaala poistanut sisätiloista tupakkipaikat kun väkeä sauhuttelee ulkona enemmän ja vähemmän piilopaikoissa?
Jos työpaikka on savuton, ei ole tupakkapaikkoja.
- fiksua teillä
en polta itse kirjoitti:
Meillä ei salapolteta vaan poltetaan ihan julkisesti tupakkapaikalla. Leimataan ensin itsensä ulos työajasta ja sitten mennään tupakalle. Sitten leimataan taas sisään.
Tuo on ainoa järkevä tapa ja tasapuolista myös meitä tupakoimattomia kohtaan.
- kkkkkkkkkk
fiksua teillä kirjoitti:
Tuo on ainoa järkevä tapa ja tasapuolista myös meitä tupakoimattomia kohtaan.
"Tuo on ainoa järkevä tapa ja tasapuolista myös meitä tupakoimattomia kohtaan."
No ei todellakaan ole. Jos kahvitauko on 10 minuuttia, otan kuppini mukaan sauhuille ja kun tulen takaisin on aikaakin vielä jäljellä, menen takaisin hommiin. Ja eiköhän ne savuttomat juoruilijat tule sieltä perässä.
Kellokortit kahvikoneisiin ja taukohuoneisiin ehdottomasti, saadaan näihin kofeinisteihin jotain tolkkua. - en polta itse
kkkkkkkkkk kirjoitti:
No ei todellakaan ole. Jos kahvitauko on 10 minuuttia, otan kuppini mukaan sauhuille ja kun tulen takaisin on aikaakin vielä jäljellä, menen takaisin hommiin. Ja eiköhän ne savuttomat juoruilijat tule sieltä perässä.
Kellokortit kahvikoneisiin ja taukohuoneisiin ehdottomasti, saadaan näihin kofeinisteihin jotain tolkkua.Tietenkään lakisääteisillä tauoilla ei leimata. Saa käydä vapaasti tupakalla ilman leimausta. Sen kymmenen minuuttia saa käyttää kokonaan vaikka siihen kahvinjuontiin myös. Jos menet aikaisemmin työhön niin toisten ei tarvitse.
- nurkkia löytyy,
simple thing kirjoitti:
Jos työpaikka on savuton, ei ole tupakkapaikkoja.
ja ne paikat keksitään itse ;)
- faktaaaa
kkkkkkkkkk kirjoitti:
Kellokortit kahvikoneisiin ja taukohuoneisiin ehdottomasti, saadaan näihin kofeinisteihin jotain tolkkua.Tupakkitauolla ei mee kuin n 5 min. vaikka olis kahvimuki mukana. mutta sisäkaffettelijoilla kestää puol tuntii kahvitauko.
- en polta itse
faktaaaa kirjoitti:
Tupakkitauolla ei mee kuin n 5 min. vaikka olis kahvimuki mukana. mutta sisäkaffettelijoilla kestää puol tuntii kahvitauko.
Sisäkaffettelijoissakin on niitä jotka juo kahvin lyhyessä ajassa. Samoin tupakoitsijoissa on niitä jotka juo kahvin pitkän kaavan mukaan.
- voi voi
Voisitko lopettaa sen kyttäämisen ala harrastaan jotakin.
Vai oletko kateellinen kaupungin työntekijöille
Odottakaa mitä EU taas kieltää . - Poltan kun poltan
Ketä vi..tu oikeesti kiinnosta joidenkin muiden tupakinpoltto jos sitä nyt eivät ihan sairaalan käytävillä tai vastaavissa tee. Aivan lapsellista skeidaa tehdä tästäkin tyhjänpäiväisestä asiasta aina uusia aloituksia.
- tyidmo
Anetaan pelkästään demarivaikuttajien "poltaa" työ"tovereita, saadakseen perheelleen Orkasmeja ilman huumeita. Ne jotka ovat "poltettuna" opetelkoot ampumaan valvotuissa oloissa maalitauluja.
- Oikeus ja kohtuus
Nikotiini ja muut hivenaineet ovat näköjään tuhonneet jo sinunkin 15- vuotiaan aivosi. Näkee selvästi ettet ole vielä aikuinen eikä sinusta valitettavasti koskaan tule aikuista! Et ehdi ennekuin keuhkosyöpä repii keuhkosi kappaleiksi ja kärsit karmeat tuskat ennenkuin heität veivisi. Siihen päättyy taas yksi uho! Ei ole mitään " lapsellista skeidaa " tehdä tupakoinnista uusia aloituksia. Minulla tupakoimattomana on nimittäin varaa sanoa ja arvostella tupakoitsijoita, kun sponsoroin heidän , siis sinunkin hoitoasi ennenkuin noutaja tulee. Sitten maksan vielä veroina hautausavustuksesi. Jos nyt olet noin 15- vuotias, et puheidesi tasosta päätellen oikein sitäkään, niin 10 vuoden päästä veisataan jo haudallasi saattovirttä. Joten uhoa nyt niin kauan kuin vielä voit: kauaa ei palkeissasi puhti piisaa uhota ennekuin menee hinkumiseksi ja vinkumiseksi. Mutta- uhoa nyt siinä viikatemiestä odotellessasi! En minä saarnaa, että "lopeta, lopeta tupakointi " ... en en , vaan vetele nyt vaan sauhuja niin kauan kuin vielä voit! Minä lähden tästä juoksulenkille!
- Kreikkaan muuttava
Äläpä muuta sano. Kyttäämällä tulehtuu vaan ilmapiiri. Ja tuo EU saa haistaa v...n. Suomi muka nettosaaja, kuten lobbarit ennen kansanäänetystä kertoi, toisin kävi. Lisää vaan EU:sta aloitteita, niin Suomi-pojat ja -tytöt saavat noudattaa orjallisesti näitä naurettavuuksia!
- ei työaikavaras
Kyllä se kiinnostaa, kun lakisääteisten taukojen lisäksi tupakoijat käyttävät aikaa salatupakointiin. Työaikaa kuluu, kun pitää pukeutua päällystakkiin ja etsiä muitakin tupakoijia mukaan juoruamaan. Meillä muualla päin Suomea erään hoitolaitoksen työntekijät menevät työpaikan tontin ulkopuolelle tupakalle ja eräs on mennyt niin pitkälle, että istuu autossaan valtaisassa savupilvessa.
- Ei nousukas
Kait nyt aikuiset ihmiset saavat vielä polttaa tupakkaa Suomessa, jos itse haluavat.
- fykdryidkry
Juu saa, omalla ajallaan.
- Ratto-Raili
fykdryidkry kirjoitti:
Hi,hi niin saa,mutta eihän yöpöllöstä saa kesykyyhkyä tekemälläkään.
- Ninkai
fykdryidkry kirjoitti:
En ainakaan ole kenenkään omistuksessa työaikana. Olen vain työnantajan käytettävissä. Ja poltan kun tarve on!
- Tyhmä kielto
Turha kieltää polttamista jos ei kieltoa pysty valvomaan. Puskissa sauhuttelu on naurettavaa.
- No niin on
Miksi edes kieltää, vaikka pystyisikin valvomaan. Idioottien kohellusta.
- Norttikas
Mitä tuollaisesta kiellon rikkomisesta sitten seuraa? Nuhtelu? Tinat? Ei mitään?
Siis - ns. "aikuisten oikeasti".- järki hei hoi
Ei käytännössä yhtään mitään, jos ja kun ei häiritse työntekoa esim, kahvitunnilla tai siirryttäessä paikasta toiseen.
- Iines :
Vieläkö kaup.sairaalan lastaussillalla on paljon rikkureita vai ovatko siirtyneet puskiin ?
kaup.sairaalan tontilla on paljon Porin kaup. laitoksia ja monissa puskissa ja nurkissa savuaa kovin ja päät heiluu, kun esimiestä pelätään.
Moni nauraa ja nauraa, ku tyhmää porukkaa kaupungilla töissä. - Aku:
Kaupunginsairaalassa ei ole yhtään lastaussiltaa! :)
- hegohego ....
Kaup. sairaalan ruokalan yhteydessä on lastaussilta. Mulla on kuvia ko. paikasta ja kas kummaa sävu käryää..
hahhhaaaaaaaaaaaaaa - Saatkohan
hegohego .... kirjoitti:
Kaup. sairaalan ruokalan yhteydessä on lastaussilta. Mulla on kuvia ko. paikasta ja kas kummaa sävu käryää..
hahhhaaaaaaaaaaaaaaniistä kuvista jotain kiksejä katsoessasi niitä? Ilmeisesti...
Kyl jokku on dorkia!!!
- säälittävää kakkaa
On aina hienoa lukea kun joku katkera tolvana kirjoittaa miten "kaikki nauraa" jollekin vaikka ainoa joka hihittelee on kirjoittaja itse.Muiden ei tarvitse morkata toisia tunteakseen elämässään jotain.
- Oi että
No tämä henkilö, joka siis valokuvaa sitä kun lastaussillalla savuaa jatkuvasti onkin toisissa viesteissään sittenkin sitä mieltä, että se onkin puskat ja nurkat, jossa savuaa - kuten hän asian ilmoittaa.
No sekin on kuitenkin kivaa, että tätä valokuvaajaa, joka valokuvailee sitä kun savu käryää - naurattaa nämä käryävän savun näkemiset.
Mahtaako hän valokuvata ja havainnoida sitä, kun potilaat ja sairaaloiden asiakkaat polttavat vaikkapa Keskussairaalan ja Kaupunginsairaalan pihoissa. Onko se hauskan näköistä ja nauraako sitäkin moni? - psykologian opiskeli
"Kaup. sairaalan ruokalan yhteydessä on lastaussilta. Mulla on kuvia ko. paikasta ja kas kummaa sävu käryää..
hahhhaaaaaaaaaaaaaa "
Vain peruskoulun käyneen pätkätöitä tekevän, vain työllisyysvaroilla toisinaan työllistyvän tekstiä, tai sitten vaan perinteistä provoamista.- raitis maisteri
"Psykologian opiskelijalle": Toivottavasti sinäkin valmistut joskus ja saat vakituisen työpaikan!
- hohhoijaa
Hanki elämä, jos aikas riittää muiden tupakanpolton kyttäilyyn!
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
koska annetaan ekat loparit rikkureille ?? Koska ???
Jos asiaa katsotaan sormien läpi, niin myös känniset työntekijät saavat mellastaa työpaikalla.
Laki kaikille sama.- Marssijärjestys
Koska annetaan ekat fudut työpaikkakiusaajille ja kaikenmaailman besserwissereille, koska??
- loparitjohdolle
HA! Sen kun yrittävät. Minä aion ainakin kessutella aivan juurikin niin paljon kuin sielu sietää (ja keuhkot kestää). Tupakasta ei ole työnteon kannalta mitään haittaa, päinvastoin. Jos on kännissä, no, järkesi ehkä jo sanoo mitä siitä seuraa.
Jos aletaan tupakanpolttajia näin ahdistelemaan, niin sitten pitäisi myös kieltää esim. usein paskalla käynti, kahvin juonti muuten kuin kahvipaussilla, päänsärkylääkkeiden nappailu työaikana, yksityisasioista keskustelu työaikana ja kaikenlainen ylimääräinen toiminta joka vie sekunteja työaikaa.
Ei kaupunki ainakaan työntekijöidensä terveydestä välitä, että sen takia kieltäisivät, vaan kun kuluu sitä työaikaa. Ja jos työaikaa menee päivällä hukkaan monta sekuntia niin ylitöistä joutuu maksamaan. Ja sehän ei kaupungille sovi.
Ihan naurettavaa pelleilyä. Keskittyisivät nyt vaikka kiillottamaan kenkiään jos ei muuta tekemistä ole. - lsksjksj
loparitjohdolle kirjoitti:
HA! Sen kun yrittävät. Minä aion ainakin kessutella aivan juurikin niin paljon kuin sielu sietää (ja keuhkot kestää). Tupakasta ei ole työnteon kannalta mitään haittaa, päinvastoin. Jos on kännissä, no, järkesi ehkä jo sanoo mitä siitä seuraa.
Jos aletaan tupakanpolttajia näin ahdistelemaan, niin sitten pitäisi myös kieltää esim. usein paskalla käynti, kahvin juonti muuten kuin kahvipaussilla, päänsärkylääkkeiden nappailu työaikana, yksityisasioista keskustelu työaikana ja kaikenlainen ylimääräinen toiminta joka vie sekunteja työaikaa.
Ei kaupunki ainakaan työntekijöidensä terveydestä välitä, että sen takia kieltäisivät, vaan kun kuluu sitä työaikaa. Ja jos työaikaa menee päivällä hukkaan monta sekuntia niin ylitöistä joutuu maksamaan. Ja sehän ei kaupungille sovi.
Ihan naurettavaa pelleilyä. Keskittyisivät nyt vaikka kiillottamaan kenkiään jos ei muuta tekemistä ole.Paskantaminen on pakollista ja kahvitauolla säkin voit sitä röökiäs vetää. Oot vähän tyhmä.
- Kiinassa et
lsksjksj kirjoitti:
Paskantaminen on pakollista ja kahvitauolla säkin voit sitä röökiäs vetää. Oot vähän tyhmä.
kuule sinäkään kävisi paskalla ennen taukoa ja 16-tuntiseen päivään kuuluu 1 kpl 15min taukoa. Miksi nämä kitisijät eivät muuta sinne?
- Mietin vaan
Voisko kaupunki antaa esim. palkkion, kun käräyttää rikkurin.
Esim. ylimääräisen vapaapäivän tai palkanlisän.- Heh!
Todennäköisyyslaskelmien mukaan saat useamman ylimääräisen vapaapäivän kun jäät kiinni. Vievät porukat sut saunan taakse pienelle kansainvälisyyden oppitunnille idiootti.
- rikkuri ei
oikein satu tupakanpolttoon mitenkään.
rikkuri tekee lakonalaista työtä ja nuoleen näin työnantajan
anusta eli alkaa menemään asiat pääläelleen sulla.
vai vapaapäivä pitäisi saada röökinpolttajan käräyttämisestä.
mitä sitte saisi siitä kokopäiväkyttääjän käräyttämisestä.
ehdotan viikon palkallista ns.työnsankarin vapaata.
- Hahhhhhhhhaaa ...
Poltatko itse tupakkaa? Teetkö töitä toimeentulosi eteen?
- Rööki rules
Kyllä kaupungin työntekijöiden tulee röökille päästä, että niillä on jotakin tekemistä.
- Relatkaa rutisijat!
Eihän kaupunginkaan työntekijöiden röökaaminen ole minkäänlainen ongelma. Ne polttaa ketkä polttaa. Osa salaa ja osa ei. :-)
Se ongelma on näillä kyttääjillä ja (meillä) tänne kommentoijilla. Kateus ja sauhuttelijoiden kyttääminen. Se se on kov-voo hom-moo. - Liisa_
Kuules nyt. Minä en polta ja en ole kaup. työntekijä, mutta tunnen monia kaup. työntekijöitä ja monet niistä, jotka ei polta, ovat kovin tuohtuneita, kun polttaminen on kielletty ja alvariinsa kyykitään pusikoissa ja saadaan myös siitä palkkaa, kun ollaan rikkomassa työpaikan järjestyssääntöjä.
Polttaminen pitää loppua tai sitten niille, jotka ei polta lyhyempi työaika.
Niin ja johan on kaupunki tehnyt itsensä naurettavaksi, kun säännön on laittanut työntekijöilleen, mut ei sitten edes valvo sitä.- Liisapiisa
Nyyh, voi voi sentään. Onko ne lusmuilijat nyt sitten tuohtuneita? Tekisivät itse työnsä ja lopettaisivat toisten kyttäämisen.
Johan itsesi teet naurettavaksi kun puolustelet niitä laiskoja suojatyöpaikoissaan piereskeleviä paskoja. Ajattele nyt aivoillasi!
Nämä antitupakkamummot ovat juuri niitä besserwissereitä ruskeakieliä joiden ansiosta kaupungin työntekijöiden maine on mitä on. Yhdeksän nojaa lapioon kun yksi kaivaa kuoppaa käsillään ja vahtii ettei ketään käy nurkan takana körssillä.
Menkää itseenne ja ostakaa pullo viinaa ja toppa valiumia jos noin ahdistaa toisten elämä. - Kaikki himaan vaan
Hyvä Liisa,
Kun mä vedän kessun, niin siinä kestää minuutti, ajatellaan että vedän sen n. 3 kessua duunipäivän aikana.
Mun puolesta voi lähteä 3min. aikasemmin jos siltä tuntuu, ei tosiaan kiinnosta. - qgft
Kaikki himaan vaan kirjoitti:
Hyvä Liisa,
Kun mä vedän kessun, niin siinä kestää minuutti, ajatellaan että vedän sen n. 3 kessua duunipäivän aikana.
Mun puolesta voi lähteä 3min. aikasemmin jos siltä tuntuu, ei tosiaan kiinnosta.Älä puhu p*skaa.
- ölllöl
qgft kirjoitti:
Älä puhu p*skaa.
Oot vapaa tulemaan katsomaan.
- siisti sisätyö
Liisapiisa kirjoitti:
Nyyh, voi voi sentään. Onko ne lusmuilijat nyt sitten tuohtuneita? Tekisivät itse työnsä ja lopettaisivat toisten kyttäämisen.
Johan itsesi teet naurettavaksi kun puolustelet niitä laiskoja suojatyöpaikoissaan piereskeleviä paskoja. Ajattele nyt aivoillasi!
Nämä antitupakkamummot ovat juuri niitä besserwissereitä ruskeakieliä joiden ansiosta kaupungin työntekijöiden maine on mitä on. Yhdeksän nojaa lapioon kun yksi kaivaa kuoppaa käsillään ja vahtii ettei ketään käy nurkan takana körssillä.
Menkää itseenne ja ostakaa pullo viinaa ja toppa valiumia jos noin ahdistaa toisten elämä.Mummot? Ukkoja ne lähinnä ovat. Ei taida mummoja näkyä lapioon nojailemassa.
- Liisapiisa
siisti sisätyö kirjoitti:
Mummot? Ukkoja ne lähinnä ovat. Ei taida mummoja näkyä lapioon nojailemassa.
Se oli metafora, idiootti. Ja onhan kaupungilla naisiakin töissä. Vai elätkö 1800-luvulla?
- siisti sisätyö
Liisapiisa kirjoitti:
Se oli metafora, idiootti. Ja onhan kaupungilla naisiakin töissä. Vai elätkö 1800-luvulla?
Vai sellainen se oli. :D
Synnyin 1700-luvulla.
- Vai - tai
Joo joo - mut ei viitsittäis kadehtia niin kamalasti näitä tupakoitsijoita. Vai kadehditaanko me vain näitä kaupungilla töissä olevia tupakoitsijoita.
Tai jos tuosta tupakoitsijoiden seuraamisesta saa kiksejä, niin suotakoon sekin.
Toisaalta ei luulisi, että kenelläkään on aikaa kytätä, että polttaako joku.
Tai miksei siinä sauhuilla ollessaan voisi hyvinkin kytätä ja bongata näitä tupakoitsijoiden kyttääjiä.- 33uuu
Ei tarvi paljoa kytätä, sen huomaa kyllä kun työkaveri tämän tästä häippäsee työpaikaltaan ja tulee tupakalta lemuavana takaisin.
- Hyvänä puolena
33uuu kirjoitti:
Ei tarvi paljoa kytätä, sen huomaa kyllä kun työkaveri tämän tästä häippäsee työpaikaltaan ja tulee tupakalta lemuavana takaisin.
kuitenkin että hän on saanut olla hetken raittiissa ilmassa jossa sinä ruskeakielinen ystäväni et voi käydä. Pitäisiköhän näillekin saada joku pakollinen ulostautuminen päivittäin ettei tarvitse kitistä?
Olihan kansakoulussakin aikanaan välitunnit ja niiden ajaksi piti mennä ulos. Vaikka olisi ollut 30 astetta pakkasta, niin sinne vaan. - raitis hoitaja
33uuu kirjoitti:
Pahimmillaan olen joutunut antamaan astmaa sairastavalle vanhukselle happea ja lääkettä, koska hoitaja tuli suoraan tupakalta häntä hoitamaan ja siitä löyhkästä vanhus sai voimakkaita oireita.
- ex-potilas
Jo(i)llakin tuntuu olevan kovasti jotain hampaankolossa kaupungin työntekijöitä vastaan ja sitten "tupakkalain" varjolla yrittää näitä mollata kun ei enää muuta keksitä.
Menkää kiertämään esim keskussairaala ympäri niin näette että joka ovelta, nurkalta ja puskasta nousee savu. No kun ei ole mitään keskussairaalan väkeä vastaan niin miksi menisi ?
Keksikää jotain parempaa kaupungin väkeä vastaan, tää on niin kulunut aihe. Joku voisi mennä vaikkapa kellon kanssa kyttäämään kahvitaukojen pituuksia, niiden ei-tupakoivien ..- Ei poltteleva !
Olipa hyvä huomio ex-potilaalta! Olen kanssasi samaa mieltä kytätkää mieluummin KUINKA kauan kahvihuoneessa istutaan ja juorutaan ilman että siihen kukaan puuttuu! Samoin MONIKO henkilökunnasta tulee myöhästyneenä työpaikalleen ja AINA on jokin keksitty syy myöhästelyyn!!! Ne jotka polttavat tupakkaa HUOLEHTIVAT AIVAN varmasti ettei TYÖT kärsi sen takia että käyvät tupakalla...juovat kahvinsa ja menevät tupakalle ja tulevat takaisin osastolle-ja kuinkas ollakkaan siellähän ne MUUT ISTUVAT perseellään edelleenkin.... Joten OLKAA AIKUISIA !!
- mr.papi
Ei poltteleva ! kirjoitti:
Olipa hyvä huomio ex-potilaalta! Olen kanssasi samaa mieltä kytätkää mieluummin KUINKA kauan kahvihuoneessa istutaan ja juorutaan ilman että siihen kukaan puuttuu! Samoin MONIKO henkilökunnasta tulee myöhästyneenä työpaikalleen ja AINA on jokin keksitty syy myöhästelyyn!!! Ne jotka polttavat tupakkaa HUOLEHTIVAT AIVAN varmasti ettei TYÖT kärsi sen takia että käyvät tupakalla...juovat kahvinsa ja menevät tupakalle ja tulevat takaisin osastolle-ja kuinkas ollakkaan siellähän ne MUUT ISTUVAT perseellään edelleenkin.... Joten OLKAA AIKUISIA !!
En nyt puutu itse asiaan, vaan puutun sinun kommenttiisi.
Millä perusteella tupakoitsijat ovat mukamas jotain supertyöntekijöitä, jotka on aina pää kolmantena jalkana juoksemassa seuraavan työtehtävän kimppuun? Itse en ole ainakaan mitään tähän viittaavaa huomannut työpaikoilla... Ja sitten väitetään että savuttomat mukamas lorvii aina ihan liian pitkään tauoilla... Paskapuhetta. Lähtökohtaisesti tupakoitsijat ja savuttomat tekee yhtä lailla töitä, mutta todennäköisemmin tupakoitsijat tekee vähemmän, vaan eipä siihen tupakan polttoon yleensä merkittäviä määriä aikaa kulu. Sen sijaan parit muut "sivuseikat" saattavat olla se syy miksi tupakointi halutaan kieltää. - kakfj456
mr.papi kirjoitti:
En nyt puutu itse asiaan, vaan puutun sinun kommenttiisi.
Millä perusteella tupakoitsijat ovat mukamas jotain supertyöntekijöitä, jotka on aina pää kolmantena jalkana juoksemassa seuraavan työtehtävän kimppuun? Itse en ole ainakaan mitään tähän viittaavaa huomannut työpaikoilla... Ja sitten väitetään että savuttomat mukamas lorvii aina ihan liian pitkään tauoilla... Paskapuhetta. Lähtökohtaisesti tupakoitsijat ja savuttomat tekee yhtä lailla töitä, mutta todennäköisemmin tupakoitsijat tekee vähemmän, vaan eipä siihen tupakan polttoon yleensä merkittäviä määriä aikaa kulu. Sen sijaan parit muut "sivuseikat" saattavat olla se syy miksi tupakointi halutaan kieltää.kuse tuubaas..
- ex-sauhut ...
Näille puskatupakoitsijoille puolustaville tiedoksi.
Tupakointi kaupungin työpaikalla on kielletty. SIIS KIELLETTY. Samoin, kun ryyppääminen tai varastelu.
Lopputilejä on tulossa, jos ei rikkurit usko.- Tuo sama asia
on kirjoitettu jo lapsena useimpien mieleen, mutta silti kaikkea tuota tapahtuu. Lopputileistä huolimatta.
Miksi murehdit asiaa joka ei sinulle vähimmässäkään määrin kuulu?
- ja eikun imemään
Sairaalan pusikoissa kuhisee ja sauhuaa hahhaaaaaaa.
Päät heiluu, kuin linnuilla lintulaudalla hahhhaaaaaaa
Voi teitä salaimijöitä. Ootte te naurettavia. Kaikki nauraa hahhaaaaaa- ja eikun lyömään
Olet kylläkin itse naurettava pelle kun kirjoitustesiyhteydessä on aina hahhhaaa tai hihhiii ja jippiiii.
Hyvin sinut sieltä joukosta aina löytää typerine argumentteinesi.
Olet ääliö. Pistä itsesi liekaan. - mallu
sossouväki ei pidä itseään potentiaalisina keuhkosyöpäläisinä, eli kuolevaisina ihmisinä, ja suuttuu, kun tupakanpoltosta huomauttaa. kas, viranomaistahan ei saa ihmisenä pitää
- ja eikun imemään
Juuuu hahhhhhaaaaa, mut mä en niin ääliö ole, et imisin salaa pusikoissa..
hahhhhhaaaaaaaaaaaaaa- ja eikun lyömään
Vähennä lääkitystäsi. En minäkään, kunnen polta. hhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
- imemään pusikkoon ..
ja eikun lyömään kirjoitti:
Vähennä lääkitystäsi. En minäkään, kunnen polta. hhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Juuu tai noi ei .....hahhhhhhaaaaaaaaaaa
matkalla imulle pusikkoon ....hihiiiiiii...käypi kaup. röökaajat ...
- Liisa_
Kuulin, että kaupunki antaa ilmaiset nikotiinilaastarit tupakoitsijoille. Mitä kaupunki antaa niille, jotka ei tupakoi ? Kuka tietää ?
- masteroidakkohan
Selkäsaunan!
- pekka
jotka ei tupakoi pitäisi antaa lisää töitä, koska ovat alvariinsa niin laiskoja
- Sos.pum
Kaupunkihan jakaa kokoajan ilmaista rahaa kaikille ketkä ei tee töitä..jonoon vain.
- tupakka-apinat
Jyväskylässä sairaanhoitopiiri jakoi ilmaisia nikotiinikorvaustuotteita tupakoinnin lopettajille, kun työpaikka muuttui savuttomaksi. Samoin kaupunki lupasi työterveyshuollon täyden tuen niille, jotka lopettavat tupakoinnin. Salatupakointi jatkuu edelleen, vaikka tupakoijia kuinka hyysättiin.
- Röökää-jä
Puskissa tupakoiminen on ihan mukavaa ja kivaa, mutta se harmittaa kun menee niin paljon työaikaa matkoihin, koska puskat ovat niin pitkällä.
Tulevaisuudessa kannattaisi istuttaa puskia lähemmäs ulko-ovia tai entisiä tupakkapaikkoja.
Olin puskassa tupakalla ja ihmiset nauroivat seuraavanlaisesti:
hahhhhhaaaaaaaaaaaaaa...
Tuli kiva olo, kun sai ihmiset hyvälle tuulelle.- hahhhhaaaaaaaaaaaaa
Hei röökaa-jä, onko niskassa jo kulumaa ?? Meinaan, et kun päätä joutuu jatkuvasti kääntämään, ku siellä puskissa imee. Ettei esimies vaan yllätä...
hahhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
niska kippee ..hihiiiii..
Mulla olis ehrotus tähän. Meette porukalla sinne puskiin imemään ja yksi vartio, niin toiset saa imee rauhassa.
- Näin tänään
Googlasin polttajista kuvia ja olihan niitä. Kuka on ne laittanut yleiseen jakoon ?
Sietäis hävetä !!!!!!!!- Suunnan muutos
Nyt olisi jo viimeisethetket alkaa ajatella positiivisemmin. Useita tuhansia työntekijöitä on irtianottu ja lomautettu yksityiseltäsektorilta. Näin sekin alkaa vaikuttamaan jopa kaupungintyöntekijöiden suojatyöpaikkojen säilymiseen. Miksi näitä kuntasektorin työntekijöitä kiusataan, jollain typerällä tupakoinnin ja viinan juomisen kieltämisellä työaikana. Varsinkin kun tiedetään siellä olevalla työtahdilla olevan kyllä hyvin aikaa sauhutella. Ketä se voi siten edes haitata.
- Sähkösauhuttelija
Mainitsemasi tuhannet ksityissektorilta irtisanotut (työn) tekijät voivat siirtyä näiden jo täällä kirjoittavien tupakoinnin kyttääjien tavoin seuraamaan näiden kaupungin (työn) tekijöiden duunipaikkojen pihoihin kyyläämään näiden tupakointia.
Onhan näitä kohteita: Sairaala(t), koulut, päiväkodit, liikuntapaikat, vanhainkodit, kirjastot jne...
Eikö se ole niin, että esimerkiksi sairaaloista juuri kaupungin ylläpitämät olekin näiden kyttääjien oikeita mielenkiinnon kohteita - Ei vaikkapa Keskussairaala.
Miten bongaajat suhtautuvat sitten siihen, kun Kaupunginsairaalassa on (kuuleman mukaan) todella paljon jo Keskussairaalan alaisia toimipisteitä.
Kuuluuko näitä (työn) tekijöitä kytätä, että ovatko he puskissa. Kuuluuko jokaista tupakoitsijaa nauraa seuraavasti: hahhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ? - viivi623
Kyllä täällä nyt maristaan sauhuttelusta,että henkilöille annettaisiin tinat.
Kyllä tosiaan voisi myös tupakoimattomien taukoja kellottaa,nehän vasta venuu.
Onko joku vielä niin naivi et uskoo uusien työpaikkojen avautuvan ,mikäli irtisanomisia tulee.Toiseksi se nyt vaan tulee toteen näytettäväksi riitajutuksi,mikä on kallista.Kuka maksaa ,tietty me kunnallisveron maksajat.
Toiseksi jotka tupakoivat maksavat siitä kyllä valtiolle paljon veroja,entäs sitten jos suomi olisi savuton valtio?Sama summa lankeaisi tavalla tai toisella kaikkien maksettavaksi.MITES SITTEN SUU PANNAAN.- pane suuhus vaan
"Toiseksi jotka tupakoivat maksavat siitä kyllä valtiolle paljon veroja,entäs sitten jos suomi olisi savuton valtio?Sama summa lankeaisi tavalla tai toisella kaikkien maksettavaksi.MITES SITTEN SUU PANNAAN."
Vai verotuloja oikein? Ja paljonko noista verorahoista JA PALJON PÄÄLLE menee keuhkosairauksien yms hoitoon joka johtuu tupakoinnista ja miten paljon kertautuu kun passiivinen tupakointi menee myös työkaverin keuhkoon?
Paljonko röökiporukka on enemmän sairaslomalla kuin tupakoimattomat?Montako työtapaturmaa aiheutuu tupakinpolton takia ja montako asuntoa palaa ja henkeä menetetään tupakoinnin takia?
Sietäs vähän miettiä ennenkuin avaa suunsa. - Haistakaa kukkanen
pane suuhus vaan kirjoitti:
"Toiseksi jotka tupakoivat maksavat siitä kyllä valtiolle paljon veroja,entäs sitten jos suomi olisi savuton valtio?Sama summa lankeaisi tavalla tai toisella kaikkien maksettavaksi.MITES SITTEN SUU PANNAAN."
Vai verotuloja oikein? Ja paljonko noista verorahoista JA PALJON PÄÄLLE menee keuhkosairauksien yms hoitoon joka johtuu tupakoinnista ja miten paljon kertautuu kun passiivinen tupakointi menee myös työkaverin keuhkoon?
Paljonko röökiporukka on enemmän sairaslomalla kuin tupakoimattomat?Montako työtapaturmaa aiheutuu tupakinpolton takia ja montako asuntoa palaa ja henkeä menetetään tupakoinnin takia?
Sietäs vähän miettiä ennenkuin avaa suunsa."Paljonko röökiporukka on enemmän sairaslomalla kuin tupakoimattomat?Montako työtapaturmaa aiheutuu tupakinpolton takia ja montako asuntoa palaa ja henkeä menetetään tupakoinnin takia?"
Ei tietää. Kerro jos osaat valistaa. Samalla voisit myös kertoa paljonko työnteko rampauttaa tekijöitään, tupakanpolton tai ilman kanssa. Mitä se sitte on kaikkinensa, jos vaikka? - Sama summa?
Tupakoinnin lopetus pudottaisi terveysmenot murto-osaan nykyisestä,sydän ja verisuonisairaudet suorastaan romahtaisi ja myös syövät vähenisi.
Vieläkään kaikki ei ymmärrä että tupakoitsijan tappaa tai sairastuttaa vakavasti ennen aikojaan joko aivo- tai sydäninfarkti eikä suinkaan syöpä.
Tupakointi tukkii verisuonet. - msflm
pane suuhus vaan kirjoitti:
Sietäs vähän miettiä ennenkuin avaa suunsa.Kessua vetelen, 2 saikkua olen pitänyt 15 vuoden aikana...yks nuha tulee silloin tällöin..
mites sulla itselläsi??
Koska kielletään alkoholi? Tappaa eniten kaikista ja aiheuttaa kaikkein eniten työpoissaoloja sun muuta.
Entäs sitten roskaruoka, herranjestas se vasta myrkkyä on, koska kielletään?
Roskaruokaa ei pitäisi saada syödä julkisilla paikoilla, ajattele mikä esimerkki siitä annetaan...
Ymmärrätkö? - savux
Sama summa? kirjoitti:
Tupakoinnin lopetus pudottaisi terveysmenot murto-osaan nykyisestä,sydän ja verisuonisairaudet suorastaan romahtaisi ja myös syövät vähenisi.
Vieläkään kaikki ei ymmärrä että tupakoitsijan tappaa tai sairastuttaa vakavasti ennen aikojaan joko aivo- tai sydäninfarkti eikä suinkaan syöpä.
Tupakointi tukkii verisuonet.Jokainen joka ei kuole tapaturmaisesti, kuolee johonkin sairauteen. Terveellisesti eläjillä se vain tapahtuu myöhemmin. Jos joku haluaa vapaaehtoisesti kuolla nuorempana ja säästää näin eläkemenoissa niin mitä se meille kuuluu?
- Väärä keino
savux kirjoitti:
Jokainen joka ei kuole tapaturmaisesti, kuolee johonkin sairauteen. Terveellisesti eläjillä se vain tapahtuu myöhemmin. Jos joku haluaa vapaaehtoisesti kuolla nuorempana ja säästää näin eläkemenoissa niin mitä se meille kuuluu?
Jos haluaa kuolla nuorempana kyllä silloin hirttoköysi tai ase on varmempi valinta.
- Kuitenkin
Väärä keino kirjoitti:
Jos haluaa kuolla nuorempana kyllä silloin hirttoköysi tai ase on varmempi valinta.
parempi olla tämä valinnanvarana.
- vuos sin tai tän
Sama summa? kirjoitti:
Tupakointi tukkii verisuonet.Eiköhän se ole jokaisen oma asia, valinta, ja jokainen tietää ne vaaratkin. Ihan sama loppupeleissä kuoleeko 2 v aikasemmin kuin ei-tupakoiva.
- Ni juu
Ainaskin röökinössöt on usein saikulla, koska flunssat ei oikein parane ilman kuureja, ku keuhkoahtautuma jyllää...
Ja sit nää röökinössöt levittää paljon tauteja, ku joutuu alvariinsa köhimään.
Itse kartan kaukaa näitä nössöjä. Niin ja hyvä, että yskivät ja polttavat siellä pusikoissa. Ei ainaskaan tartuta muita.- älä yleistä ääliö
Ei ainakaan meen firmassa röökinössöt oo koskaan saikulla, muut kyllä.
Itekin poltan ja ollut viimeksi 5v sitten saikulla, kuumeen takia (ja polttanut 40v) - Tero K.
älä yleistä ääliö kirjoitti:
Ei ainakaan meen firmassa röökinössöt oo koskaan saikulla, muut kyllä.
Itekin poltan ja ollut viimeksi 5v sitten saikulla, kuumeen takia (ja polttanut 40v)Meidän firmassa polttajat ovat usein sairaslomalla. Yleensä sairasloman syy on pitkittynyt räkätauti.
Meillä saa vielä polttaa kylläkin työaikana, mutta kieltoa kait harkitaan. Itse en polta. - Tarkastaja
Tero K. kirjoitti:
Meidän firmassa polttajat ovat usein sairaslomalla. Yleensä sairasloman syy on pitkittynyt räkätauti.
Meillä saa vielä polttaa kylläkin työaikana, mutta kieltoa kait harkitaan. Itse en polta.Mikä teidän firma on, niin tarkistetaan asia.
- Sparruu vaa'
Puskissa pössytellessä näkee syksyn tulon. Puskat ovat tiputtaneet lehtensä ja viimainen syystuuli enteilee talven tuloa. Muuttolinnut lentävät etelään ja ihminen tuntee olevansa osa isoa luonnon kiertokulkua. Tehdaskaupungin jykevät piiput kohoavat pohjoiselle taivaalle päästäen hyvänhajuista savua ilmaan yhdessä pössyttämäni tupakan kanssa.
Lähistöltä kuuluu patakaupungissa talvensa viettävien kesykyyhkyjen kuhertelu, sekä kaupungin työntekijöiden puskissa tapahtuvaa - ah niin ihanaa ja maistuvaa - tupakanpolttoa kyyläävien kateisten kanssaeläjien kröhinätön kikattelu seuraavanlaisin sanakääntein: Hahhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sekä voi voi voi voi ....... - eikö muuta tähdellis
Ootte te kipeitä tyyppejä :D
No johan pomppas taas.Kielletään myös aamupaska ennen kello kuutta eiköhän tupakointi ole jokaisen ihan oma asia,jos on täysikäinen.Eihän ketään voi kieltää polttamasta,juomasta,ajamasta jos on siihen oikeus,eikä se ole rikos kyttäkää ennemmin herroja ja muita viranomaisia,kun ne tekee enemmän laittomuuksia kuin tupakoitsijat.Duunari käyttää tupakkaan omaa rahaa kun taas herrat veronmaksajien rahaa keinolla,jos toisella tämä on jo tavallisia ihmisiä kohtaan ajojahtia,ja herrat saa taas tehdä laittomuuksia mistä kukaan ei valita oikeuslaitoksiin.
- Onhan se
Surkuhupaisaa jos vaikka sairaalan henkilökunta polttaa.
Mun puolesta ihmiset saa polttaa vaikka sata tupakkaa päivässä kunhan eivät tee sitä työaikana ja työpaikalla.
Olen itsekkin polttanut 20 vuotta mutta en koskaan töissä. - trryj
Onhan se kirjoitti:
Mun puolesta ihmiset saa polttaa vaikka sata tupakkaa päivässä kunhan eivät tee sitä työaikana ja työpaikalla.
Olen itsekkin polttanut 20 vuotta mutta en koskaan töissä.Juuri näin.
- Muuten samaa mieltä
Onhan se kirjoitti:
Olen itsekkin polttanut 20 vuotta mutta en koskaan töissä.olisin ollut, mutta tämän osan "kunhan eivät tee sitä työaikana ja työpaikalla" olisit voinut jättää pois. Se on turha.
- aartio
Meillä ainakin tupakointikiellon jälkeen tupakalla käyminen on ns "omaa aikaa". Eli kellokortti leimataan ja palkkaa ei omalla ajalla sauhuttelusta tule.
- laiton kielto
Onkohan tuo tupakointi kielto ihan laillinen? Mikää laki ei mielstäni kiellä työpaikalla tupakointia. Joten voiko sellaisia kieltoja tehdä jotka ei perustu lakiin???
- ehdotusta
laiton kielto kirjoitti:
Onkohan tuo tupakointi kielto ihan laillinen? Mikää laki ei mielstäni kiellä työpaikalla tupakointia. Joten voiko sellaisia kieltoja tehdä jotka ei perustu lakiin???
Ennen muinoin, 60-70 -luvuilla olisi menty lakkoon moisesta "laista", miksei nykyään? Ollaanko liikaa perseennuolijoita, pupu pöksyissä ja pelätään herroja (polttaa ne itekin)
Kun tupakointi harvemmin haittaa työntekoa, päinvastoin, jos on 8 tuntia polttamati voi olla jo niin hermot kireellä että tulee virheitä työssä jne negatiivista, eikös olisi parempi antaa vaan polttaa ja rajoitus esim 2-3 tunnin välein?
- etsillaitaas
Meidän työpaikalla saa juoda viinaa ja polttaa tupakkaa työn ohessa.
Tes:n mukaan saa pask...lakin olla tarvittaessa puolisen tuntia. - Hoitaja minäkin
Palkasta pois ne minuutit mitä tupakalla käydessä käytetään. Eiköhän lopu sauhuttelu. Itse henk.koht. olen sitä mieltä, että hoitajille ei sovi tupakalla juokseminen. Ihmisiähän me kaikki ollaan, mutta eikös niitä omia harrastuksia voisi tehdä omassa kodissaa. Olisi aika ikävää, jos kaikki työntekijät häipyisivät vähän väliä jonnekin, kuka minnekin. Kauanko se sallittaisiin. Tupakoitsijat ovat omaan napaansa tuijottavia ja haisevatkin vielä kamalalle :-(
- Tekisitkö sitten
niiden tupakoimattomien työt? Kyllä sellaisia paikkoja kartetaan missä omien tarpeiden hoitaminen on kielletty tai tehty mahdottomaksi.
Jos olet työteliäs ihminen, niin muuta ihmeessä kiinaan. Siellä on 20-tuntiset työpäivät ja vessassakin saat käydä vain tauoilla joita on ruhtinaalliset yksi per päivä. - puntit tasan.
Palkasta myös pois ne 1/2-45min kahvitauot.... niille freesintuoksuisille kukkahattutäteille :D
- kaikki samoja?
Aikoinaan kun poltin, pidin kyllä huolen siitä että ruokatauko oli sen mukaisesti myös lyhyempi. Muutenkin oli työmoraali sellainen että kun työtuntejani merkkailin niin laskin summan hieman pienemmäksi jos oli aikaa mennyt "liikaa" vain siksi että olin huolellisuuttani tarkistanut jotain toista tai kolmatta kertaa oman mielenrauhani vuoksi.
Eivät polttajat ole jokin yhtenäinen joukko joka ajattelee samalla tavalla, yrittäen vaan moraalittomasti laiskotella muille naureskellen. Se moraali ei polttamisesta tai polttamattomuudesta ole ihmisten kesken kiinni.
- puppelipoika
minun työkaverit polttaa mulle se on ihan sama.itse käytän mietoja huumeita ja maksimissaan kerran kaksi alkoholia viikossa eikä se haittaa työnlaatua ollenkaan ja työpäivä kuluu paljon mukavammin.ei tartte mennä nurkan taakse pössytelemaan savuja vaan reilusti omaan autoon
- tupakoiva
Aartio, tätä meilläkin yritettiin ehdottaa, mutta ei mennyt läpi.
Nyt istun kyllä muiden naisten kanssa kahvilla aivan saman ajan perse penkissä, aiemmin otin kahvin kuppiin kävin sen kanssa röökillä ja painelin takas töihin.. muiden istuessa edelleen siellä kahvilla.
Nyt siis tupakoin vain lounastauolla joka on omaa aikaa. - totuus
Haha poltin yli 30v ja takaan ja alleviivaan et ne jotka ovat jatkuvasti sairaslomilla ovat juuri tupakoimattomia.Työpaikallani ne jotka polttivat olivat terveempiä ja vähemmän pois töistä kun taas nämä jotka eivät polttaneet olivat jatkuvasti töistä pois ja sairastelivat hirveästi.Joten kiellot ovat tupakoijalle turhia mitä enemmän kieltoja sitä varmemmin tupakoiraan.Itse lopetin omasta halusta kun löysin elämäni miehen joka ei polttanut muttei kieltänytkään yhdessä meillä on niin paljon muuta mukavaa et tupakki vaan unohtui.
- tutkimuksia aiheesta
tupakka auttaa terveyteen? tutkimuksia?
- Juuuuuuuu
tutkimuksia aiheesta kirjoitti:
tupakka auttaa terveyteen? tutkimuksia?
Sen tutkimuksen minäkin haluaisin nähdä,vaikka kyllä tupakkayhtiöt sen verran härskejä on että isolla rahalla varmaan joku sellaisenkin tekisi.
- hyh
Juuuuuuuu kirjoitti:
Sen tutkimuksen minäkin haluaisin nähdä,vaikka kyllä tupakkayhtiöt sen verran härskejä on että isolla rahalla varmaan joku sellaisenkin tekisi.
Ei puhunut viestin kirjoittaja tutkimuksesta mitään.
Sama oli minullakin. Vaikka tupakkaa poltinkin niin olin se, joka ehkä kerran vuodessa oli pari päivää töistä pois kipeänä. Enää en polta mutta teen töitä lasten kanssa ja kipeänä olen paljon useammin, niin kuin "normaalit" ihmiset. Saisko ne lapset kiellettyä työpaikalta? :P
- Työajan väärinkäyttö
Joku kaupunkihan rakensi oikein tupakkapaikat henkilöstölle, vaikka muusta kyllä säästettiin. Se on tuo tupakointi niin kuin tahtotila siteerateksani ministeri Kiurua.
Tupakoitisjat käyttävät työaikaa väärin ja viettävät siellä ns. juorukerhoina. Tupakoitsijoissa on yleensä ns, työpaikan puukottajajengi, joka haukkuu, mollaa ja hajottaa työyhteisöä. Useimmiten tupakoitsijoissa on myös huonoimmin työtä tekevät eli luistetaan työtä pakoon ja kadotaan.
Tupakkapaikoilla haukutaan esimiehet ja työ sekä muut työyhteisön jäsenet.
Mutta myös esimiehiä on näissä ns. juorujengeissä.
Tupakointihan on omaa aikaa ei siis työaikaa ja vastuu on jokaisella tupakoitsijalla itsellä.
Esimerkiksi hoitaja, joka haisee tupakalle on vastenmielinen. Hän on pois potilastyöstä hyvin usein kun sanoo kollegalle menen nyt taas ja joku toinen tekee työn.
Joten kollegat pitäkää huoli siitä, että ette hyväksy tuollaista työpaikalla.
Työtätekeviä riittää ja vielä ilman tupakkaa.- Herraijestas
Minkähänlainen ihminen on tämänkin vuodatuksen kirjoittanut? Kaikki on käytännössä toisinpäin. Ihme iivari taas.
- mcdonalds 500g IV
Ja nuo näkemyksesi perustuvat mihin? Empiiriseen tutkimukseen, näit porukan laiskimuksia ja teit havainnollisen virheen yleistäessäsi kaikki tupakoitsijat sellaisiksi?
Laiskiaisia on joka paikassa, ja ne löytävät keinon laiskotteluun tavoista huolimatta. Oli se sitten kahvilla tai varastossa tai missä vaan.
Jos annetaan tauko, tulee saada se käyttää vaikka tupakointiin, ja käyttää aivan se sama aika kuin muuhun tauotteluun.
Joten kollegat, pitäkää huoli siitä, ettette vaivu kieltokierteeseen työpaikalla. Työtätekeviä riittää, ja vielä tupakoitsijoistakin.
- mallu
sen kun röökäävät.
- Näin se menee
Kyllä tupakkaa nyt ollaan todenteolla kitkemässä koko maailmasta,yksi hyvä esimerkki siitä on se että Venäjälläkin ollaan laittamassa tupakoijia kyykkyyn niinkuin lähes kaikissa muissakin maissa.
Parhaita viljelyalueita maailmassa käytetään myrkkykasvien viljelyyn joka tappaa ja sairastuttaa kymmeniä miljoonia ihmisiä vuodessa täysin turhaan.
Tällainen järjettömyys ei voi enää jatkua pitkään.- just joo
no mitä hyötyä oli minunkin lopettaa tupakointi? ainakin tupakkakavereista pääsi eikä minun vuoksi tarvitse viljelysmaata tupakkakasville uhrata saati sademetsiä raivata
ja tietysti olen se harva, joka tuoksuu puhtaalle ja raikkaalle kuin lähdevesi, vaan missä on siitä nauttija? tupakalla! tietysti tärkein on, ettei tarvitse tupakanvastaista narinaa enää kuunnella, vaan yksinäistä on savuttomalla. - Heh!
Ja samaan aikaan kieltojen kanssa savukkeiden salakuljetusbisnes senkuin kasvaa vain.
- fgega
thaimaas on ehdoton kortinpeluu kielto. Mites muka ei onnistu suomes täydellinen tupakointikielto kaupunkialueella. ollaan sitä riippuvaisia pasianssistakin. Ihan samoja vierotusoireita sitäkin pelaavilla. En usko että kukaan alkaisi polttaan tupakkaa jos sitä ei saisi. Tupakkaa polttava on heikko ihminen ja tarvitsee apua psykiatrilta. En usko että sekään auttaa sillä niin kova huume tupakka on joka sallitaan täysin avoimesti. Jos huumeita sais samaan tahtiin, tupakkaa poltettaisiin edelleen samaan tahtiin. Tästä voidaan päätellä millainen päihderiippuvuus tupakoitsijalla on!
- mmmmmm beetus
Hassua, että tuo tekstisi on kutakuinkin yleispätevä ja sanan "tupakka" voi vaihtaa miksi vain, vaikkapa alkoholiksi tai sokeriksi.
- joops122
kunnallisveroilla maksamme kaupunginduunareiden tupakkatauot.
ilmankos vero-% ssa on korotuspaineita, kun työtehot ovat alhaiset. laiskoja ovat. - sdfaa
Tupakan haju on niin vastenmielinen terveelle ihmiselle ja kun sairaalatyöntekijä polttaa ja HAISI tupakalle, lensi oksennus kirjaimellisesti. Tämäkö on oikeutettua ihmisiä kohtaan jotka joutuvat tupakoitsijan takia tälläisiin tilanteisiin.
- Älä enää
ryyppää niin paljon. Sen takia se oksennus sulta lensi.
- ent. tupakoitsija
Hyvä hyvä se p.ska tuhoaa terveyden, koko Suomi vaan tupakkakieltoon !!!
- Yhtenäinen työpanos
Oikea suunta tupakoitsemattomia kohtaan, tai sitten ei tupakoitsijoille isompi palkka tai tuntia lyhyempi työ aika.
Miksi on hyväksyttävä tupakan varjolla ylimääräiset tauot?- mmmmmmfm
Miksi on hyväksyttävä muiden tapojen varjolla ylimääräiset liksat ja lyhyemmät työajat? Rapuefekti?
- Lihavuus.
Se vasta on ongelma. Lihavalla ihmisellä on usein lihavuudesta johtuvia sairas poissaoloja,nivel,verenpaine,ym. Esteettisestikin lihavuus häiritsee katukuvassa,joukkoliikenteessä,kahviloissa,ravintoloissa,liikkeissä ym. Lihavuudesta on tullut jo kansan sairaus, johon olisi päättäjien puututtava. Tupakoitsijoista ei ole minkäänlaista harmia.
- siviä
hEIPPA
Todella vitsi tupakka kielto on työpisteitä jossa poltetaan sisätiloissa mutta miksi sallitaan sisä tiloissa tupakan poltto? Ovatko työn johto ajan tasalla missä saa polttaa ja pitäisihän se olla itsestään selvää poltetaan ulkona eikä kahvi huoneessa kuten jossakin paikoissa on edelleen että näin - sosialistiSUAMI!
Tässä sosialistisessa paskavaltiossa tullaan loppujen lopuksi kieltämään kaikki. Ihmisen vapauksia vain rajoitetaan ja rajoitetaan. Millä oikeudella joku viranomaisten taho määrää miten meidän ihmisten tulisi elää? Nyt kielletään tupakointi, onko 10 vuoden päästä alkoholin vuoro? Ja sokeri ja suola 20 vuoden päästä?
- siviä
Niin ja joukon jatkoksi ylipaino ja ulkonäkö ja vaateet ja ym...
- tähänkö mennään?
siviä kirjoitti:
Niin ja joukon jatkoksi ylipaino ja ulkonäkö ja vaateet ja ym...
ja kohta ei saa syödä omia eväitä työpaikalla vaan pitää mennä lähimpään (kalliiseen) ravintolaan lounaalle.
- Työnantajan ajalla
Madetojan palvelutalon henkilökunta ainakin poltaa omien oviensa edustoilla kyllä tuntuu olevan tupakinpoltto aikaa päivän mittaan.Ei ole tupakointi kielto purrut päinvastoin.ensin polttivat naapurin tyhjällä tontilla mutta liian työlästä vissiin kun polttaavat samoissa paikoissa kun ennen tupakointi kieltoja.
- Kropsis
Sillävälin, kun olen tupakalla niin muut jauhavat paskaa kahvi tai huuhteluhuoneessa. Niillä menee juoruiluihin enemmän aikaa.
Ihan turha kitistä.
Mitä saikkuihin tulee, kun niiden arvostelijat sairastuvat itse niin heräävät todellisuuteen. Jos olet sairas ja hoidat sairaita niin on parempi kaikille, että olet saikulla. Jos et ole saikulla, et saa yhtään kirkkaampaa kruunua pääsi yläpuolelle. Osa
täällä kirjoittelijoista on todellakin YKSINKERTAISIA ihmisiä. Oikein tekopyhiä marttyyreita. Ihme, että osaavat edes kirjoittaa.- raitis hoitaja
Kropsikselle:
Ei niillä ole mitään juoruttavaa, koska et ole paikalla juoruamassa. Saavat työrauhan ja tekevät osan sinulle kuuluvista töistä, kun olet tupakalla. Tupakalle haiseva hoitajatyökaveri on inhottava ja potilaalle vielä kurjempi kokemus.
- ihminen pohjoisesta
Kun tupakan myynti lopetetaan,niin valtio menettää suuret verorahat.Ja kun lopetetaan viinanmyynti,niin valtio............Ja sitten on keksittävä lisää verotettavaa valtion pohjattomaan säkkiin.
- Jos palaa niin...
Väärin meni, kaupunki ei ole kieltänyt tupakointia työaikana - vaan tupakoinnin työaikana työpaikalla. Mikäli poistut työmaalta voi (esim tauko) tupakoida vapaasti.
Tosin tämäkin on lähinnä hurskastelua - aika harva viitsii poistua työmaan alueelta tupakalle. Olen itse kaupungilla töissä, en polta enkä vahdi muidenkaan polttamista. - savuton elämä
Ei tupakointia ole kielletty virallisella lakisääteisellä tauolla ollessa! Työaika on eriasia kuin lakisääteinen taukoaika ja ei ole pakko käydä kahvilla, vaikka kahvitauoksi sitä sanotaankin!
Otappa asioista selvää ja naura vasta sitten!- Nikoretti
Valitettavasti olet tasan väärässä - työnantaja voi kieltää tupakoinnin työpaikalla oli kyseessä tauko tai ei. Tupakointia taukojen aikana hän ei voi kieltää - mutta työpaikalla et edelleenkään saa polttaa. Näin se vain on.
Osa työnantajista kieltää poistumisen työpaikalta - esim vuorotyöntekijät eivät voi poistua työmaalta lainkaan edes taukojen aikana eivätkä he todellakaan voi polttaa työaikana. Tämä on irtisanomisen uhalla kielletty.
- hoitolankauhu
Seli,seli,seli...korsteeni on korsteeni vaikka rypsiöljyssä paistaisi.Samoin viisasten juomamannekiinit!Jokainen on tekosissaan autuas!Siinäpä se...siinäpä se...
- kieltolaki1
kyllä pitää olla heikko luonne jos aikunen ihminen ei pysty oleen töissä polttamatta! salaa vetää jossain nurkan takana.. otetaan ennemmin vaikka lopputili että saa paivällä vetää tupakkia. haha. on sitä paheita varmasti ittelläki mutta ei ne työasioita häiritse. joka aamu tupakkimiehet tulee työpisteelle vasta 7.15 ku muut käynnistelee koneita ja laittaa kaikki valmiiksi ni sitte tulee tupakkimiehet valmiiseen pöytään ja viimiset puhallukset aina sisätilaan vielä! vetäkää jojoon ittennä..
- rööki ja viina hyvää
Tupakkia ja viinaa ei tarvi mainostaa lapsien nähden, eikä pornolehtiä mutta jos joku noita tarvii niin mun puolesta siitä vaan.
Tuhotkoon keuhkonsa tupakilla jos haluaa ei se mulle kuulu.Työpaikan tauolla voi varmaan vetää röökin jos se ei ole työnantajan ajasta kerran pois.
Ulkomailla jokapuolella on mahdollista ostaa vaikka laatikollinen kirkasta viinaa keskiyöllä eikä siellä sen enempää juoppoja ole kuin täällä.
Meillä vaan perustellaan asiaa niin että muka kansanterveydelle pahaksi.Tosiasia on että baarinpitäjät kärsisivät asiassa kun sakki joisi kirkkaansa kotona.Muuta merkitystä sillä ei ole.
Ja pysyyhän ne baarit silti pystyssä niissäkin maissa joissa on keskiyön viinamyynti sallittu.Toisissa maissa laki sanoo että baarit kiinni kello 22:00 ja silti ne pysyy pystyssä.
Suomen isovelivalvoo touhulla on pitkä matka kuljettavanaan aivan kaikessa.Ei tällaista kyttäystä ja paskaa ole missään muualla. - Terveys&hyvinvointi
Tupakoitisijat, piippua polttavat, nuuskaajat, alkoholilla läträävät sekä kovia huumeita juovat ovat päihderiippuvaisia, eli narkomaaneja. Pää on saatava sekaisin keinolla millä hyvänsä. Tuo kertoo kertoo ko. narkomaanien epämoraalista arvomaailmasta ja oman kehon tohoamisvimmasta.
Ihminen joka vetää paskaa kehoonsa on oman kehon tuhoaja ja terrorisoija!. Myrkylliset kemikaalit aiheuttavat vahinkoa keholle vaikka se tuottaa mielihyvää olla päihtyneenä tai pöllyssä. Olen kokeillut nuorena kaikkea muuta paitsi huumeita ja kaikilla kokeilemallani on pää mennyt sekaisin nuuskalla, alkoholilla ja tupakalla. Se riittä minulle. Paljon mukavampi olla selvänä eikä mene rahat. Päivääkään en ole päätöstäni katunut.- faschistas
Huomaa painotus "oma keho", ja sitten perehdy asiaan "yksilön itsemäärämisoikeus"
Mukava että olet selvä mies, mutta älä ole elämätön fasisti
- loistava ajatus
Kannatetaan!
Tupakanpoltto kielletty työaikana! - rötöstelijät kuriin
Mielestäni työnantajasta pitäisi tehdä tutkintapyyntö, ja selvittää että rikkooko työnantaja esim. uskonvapautta.
Kun näitä aloituksia lukee, on ihan pakko alkaa tupakoitsijaksi ettei vain leimaudu näiten työpaikka, naapuri terroristien joukkoon, jotka ovat kieltämässä kaikilta sen mitä eivät itse tarvi. Mielestäni tupakoimattomille pitää säätää haittavero. Maksavathan tupakoitsijatkin tupakkaveroa miljardieuroa. Kaiken lisäksi elävät vähemmän aikaa, ja näin ollen myös sairastavat vähemmän. Mitä tekevät nämä toisten kyttääjät, ja epäsosiaaliset sosiopaatit. kehtaavat vielä urputtaa. Muuttakaa korpeen ja hankkikaa etätyötä, niin ei työkaverien tekkemiset tressaa. Ai niin teidän työaika kuluu juorutessa ja toisten tekemisiä kytätessä, joten ettehän te pysty itsenäiseen työskentelyyn.- samaa mieltä
kiihotuksesta ihmisryhmää vastaan, kävisi paremmin
- saariston mies
Pitäisi kieltää koko tupakointi ja kaikkialla. Eihän siitä mitään hyötyä ole. Tupakoitsijat voitaisiin sitten kiellon perusteella irtisanoa töistäkin kun kerran noita työttömiä on nykyään ihan liikaakin. Moni tupakoimaton on nyt työttömänä joten tupakoitsijoilta vapautuisi sitten näille työpaikkoja. Jos haluaa olla töissä niin eipähän polttelisi enää tupakkaa...olisiko tässä ideaa...?
- ideaa
mitäpä jos sanoisit itsesi irti, niin vapautuisi työpaikkasi työtätekevälle, eikä selkään puukottajalle, ja kyttärille. Olisko tässä ideaa?????
- duunari
eipä ole vielä tupakoimatonta vastaan tullut, joka työni pystyisi/ suostuisi tekemään. paikka on avoin heti kun joku suostuu ja pystyy tekemään.
- kielto2013
Kyllä, pitäisi kieltä typakoida työpaikkalla. Koska se ei tulee ihana näyttö nuorille ja pienelle lapsille, kun koko päivä työntekijät eivät työskentelevät normaalisesti, vain seisovat ulkona ja tupakoivat. se tarkoitanut että heidän työ ei ole laatuinen.Työpaikalla tupakoitsien jälkee ei voi mennä hissille, käytäville, vessaan. keitiöön, koska kaikkissa paikassa vain hirveä haju.Heidän suusta myskin haisee kamalasti. Mun mielestäni tupakoitsijät on mielensairas ihmisiä. kaikkilla on väsymys, masennus,dipressio,yskä ja keuhkoputkitulehdus koko vuosi, mahalaukun kipea, heikot hermot, suussa erilaisia tulehduksia. Miten he työskentelevät. Töissä pitäissi työskenella. ihme juttu :ei kenelle järjestetty töissä eri paikoja vain tupakoitsille.Ja parvikella, ja terasiila, ja talon ympärissä. Ei voi astua mihinkään, kaikissa paikoissa heidän syylättäviä röökiä. Kaikkille nikotiini hoito ja piste!Ja tupakkakielto koko maassa!Kun eivät voi lopetta tupakoida, sitten sakkot ja palkkan vähennys.Sitten Suomen budjetti kasvaa nopeasti, ei tarvitse irtisanoa ihmisia ja suljettaa tehtaisia. Ja voi lähettä rahat Lasten kliniikalle.
- Hehheh!
Et kai itse usko tuohon soopaan mitä kirjoitit? Jos uskot, uskoni maahanmuuton autuuteen on iäksi mennyt. =)
- :DDDD
Ei tää ole kyllä ihan normi ihmisten keskustelupalsta. Hyvät naurut olen kyllä saanut tyhmien kommenteista :D
- kärpäsestä härkänen
Selvästi deliirinen ja dissassossiatiivisesta häiriöstä kärsivä tapaus tämä kielto2013, kyllästyshoito ja lepositeet tästä illasta alkaen. Tämän jälkeen itsehoitoa ihmisten parissa, ja siedätyshoitoa piilotupakoitsijoilla.
Johan se maailmankuva muuttuukin. - tupakoiva kirurgi
kärpäsestä härkänen kirjoitti:
Selvästi deliirinen ja dissassossiatiivisesta häiriöstä kärsivä tapaus tämä kielto2013, kyllästyshoito ja lepositeet tästä illasta alkaen. Tämän jälkeen itsehoitoa ihmisten parissa, ja siedätyshoitoa piilotupakoitsijoilla.
Johan se maailmankuva muuttuukin.Alkuperäinen teksti on kirjoitettu varmaan swahilin kielellä, siitä koneella käännetty serbokroatiaksi ja lopulta tälle kielelle, joka etäisesti muistuttaa suomea.
- Niinpä..
Tupakoin meillä töissä, kuten muutkin polttajat meillä.
Ei kytätä eikä kitistä röökinpoltosta, vaikka pomo itse on savuton eikä pidä tupakansavusta muuten.
Ainoat rajoitteet on(TIETENKIN), että sisällä ei polteta ja työt tehdään niin kuin pitääkin.
Homma toimii helvetin hyvin, vaikka noin puolet porukasta polttaa.
Isompi ongelma meillä on tuo saikuttelu milloin minkäkin pienen olemattomuuden syyllä ja siinäkin tuo savuton puoli väestä on se enemmistö. Milloin päätä särkee, niin on pakko olla kotona jne jne.. - Kielletään ** kaikki
Millonhan joku työnantaja kieltäis työntekijöiltään PULLAN ja muun makean MUSSUTUKSEN pitkin päivää? Tuo on varsin perusteltua terveysseikoilla & työssä jaksamisella. Makean mussuttaminen nostaa hetkeksi verensokeria ja seuraavaksi se taas tipahtaa ja veto loppuu siihen. Lisäksi sokerikoukussa olevat ihmiset käyttäytyy jopa agressiivisesti aika-ajoin-.
JOS kerran aletaan kieltämään henkilökohtaisia asioita, niin kielletään sitte siinä samalla myös muut terveyshaitat. Samalla vois kieltää myös auton käyttämisen työmatkaan ja jokaisen on kuljettava jatkossa bussilla - terveyssyistä tietysti!!!- tonnikeiu
Pullat etenkin kahvin kanssa ovat turmiollisia. Näitä näkee ja joka päivä pöydässä tuotu tarjolle jotain, ja sitä mussutetaan "jospa vielä yksi".
Kolesterolit huutavat, vatsaontelo tihkuu rasvaa, aineenvaihdunta kärsii ja polvet paukkuvat. - Niin totta
tonnikeiu kirjoitti:
Pullat etenkin kahvin kanssa ovat turmiollisia. Näitä näkee ja joka päivä pöydässä tuotu tarjolle jotain, ja sitä mussutetaan "jospa vielä yksi".
Kolesterolit huutavat, vatsaontelo tihkuu rasvaa, aineenvaihdunta kärsii ja polvet paukkuvat.Ja siinä pullaa mussuttaessa menee muuten "lakisääteiset tauot" suhteellisen pitkiksi... kukaan ei kärvistele tupakalla niin kauan, kuin mitä tuo tanttalauma niitä pullankänttyjään mutustamassa ja voivottelemassa läskeistään...
- aivan sama
Savuttomaksi itseään mainostamasta opinahjosta tuli meille alaikäinen työssä oppija, joka kyyneleitä vuodattaen kertoi, ettei pysty olemaan edes kolmea tuntia ilman tupakkaa...
- haistakaatten patska
Aivan persereikämäistä käytöstä tämän ketjun porukalta.Jopa hauskasti kantaa ottavat viestit poistatetaan.Ilmeisesti ei saisi nauraakaan asioille tai kirjoittaa humoristisesti mistään.
- hahhhhhaaaaaaaa
Täytyisi olla jokin veritesti tai muu sellainen luotettava koe, millä uudet kaup. työntekijät testattaisiin, että ei polta.
On se niin naurettavaa, kun on saatu uusi työpaikka ja sitten kyykitään pusikoissa imemässä.
Niin ja jos toi testi paljastaa, et hakemassa on imupelle, niin ei voi hakea työpaikka.
Niin johan imupellet miettis, et kantsisko lopettaa..
hahhhhhhhhhhaaaaaaaaa....puuu...puuuu...pusikkoon - blärr kyttääjät
Kuvitelkaa se ALVn nousu kun tupakointi loppuu ja jää verot saamatta. Siinähän makselette sitten.
- urts
En tupakoi työpaikalla, koska olen eläkkeellä.
- virkamies
Työaikana kyllä, mutta ei taukojen aikana. Ei tarvitse salaa polttaa
- lopettakaa tupakoint
Julkisella sektorilla voitaisiin antaa varoitus tupakointikieltoa rikkoville kuten yksityisissä yrityksissäkin tehdään. Tarpeeksi monta varoitusta niin se on kengänkuva persiille.
Jo on aikakin puuttua tupakointiin työpaikoilla, tupakoitsijat ovat viettäneet tupakalla työaikaa niin paljon että olisi ihan aiheellista ollut antaa palkankorotus tupakoimattomille mutta eihän sellaista tietenkään olla tehty, milloinkaan ei mihinkään kannusteta positiivisesti vaan aina tulee vain keppiä.
Minä en tupakoi, en ole koskaan tupakoinut joten kun kerran mulle ei makseta palkkaa sen enempää kuin tupakalla istuskelijoillekaan niin olen istuskellut kahvitauoilla sitten sen verran pidempään, miksi minun pitäisi rehkiä sen enempää kuin tupakkahenkilöidenkään kun työnantaja ei älyä maksaa sen enempää palkkaakaan mulle? - Työaikana tupakalle
Mikäköhän kaupunki on kyseessä, tuskin kuitenkaan Espoo? Meinaan kun olen pari kuukautta ollut Espoon kaupungilla hommissa, en sairaalassa, ja kyllä ainakin minä käyn työaikana tupakalla. Ei siitä kukaan ole mitään sanonut. Savuton Espoo tarroja olen nähnyt mutta esim. meidän työpaikalla on ulkona useita tupakkapaikkoja. Tuhkakupit ja kaikki joten antaa palaa vain!
- 898765
Laskin kerran ku kaup. työntekijät saivat polttaa, ni miten kauan päivässä nämä nikotinistit viettävät aikaa savuilla. No järkytys oli suuri ..aikaa kului noin 1 tuntiu . Siis 8 tunnin työpäivästä kului tupakointiin tunti ja joskus enemmänkin. Huh..
Nyt ku on kielto päällää, ni aikaa ei mene niin paljon, ku pelätään ja nopeasti täytyy imeä, et ei esimies näe.
No hyvää tossa kiellossa on se, et imutusaika on pienentynyt..
Tuolla kaup.sairaalan alueella naiset on hyviä imemään.- Työaikana tupakalle
Espoossa ainakin saa polttaa. Eikä päivässä tuntia mene jos neljä kertaa päivässä tupakalla käy.
- KALLE KELLO
Niin on SUURI vitsi koko tupakkalaki, mutta olen aina ollut sitä mieltä, että suomessa laaditaan lakia lakia jotta päästään HOLHOAMAAN. Mikäs sen mukavampaa, kun päästä rikkomaan kaikkia näitä holhousyhteiskunnan määräyksiä. No, sen takia ne idiootit keksii näitä juttuja, että kansalaiset kiroilee, kun heitä holhotaan ja eivät ehdi huomata, kun nuo kusipäät pistää meidän rahat kusipääunionille. Yks h***a v***u koko tupakka- ja viinalait. Pistäkää nyt arvon kansalaiset luu kurkkuun seuraavissa vaaleissa, niin ja luin lehdestä että eu säätää vesilain, että vessaakaan ei sitten saa vetää niin usein ja kaikki pytyt tulee varmaan jollain vesisäätimellä valmistetuiksi, kun käyt kusella tulee teelusikallinen vettä ja kun käyt paskalla tulee ruokalusikallinen, näin säästyy vettä ja Suomi mallimaana ottaa tämän heti käyttöön ja säätää lain, että se kuka tätä vesilakia rikkoo, on vähimmäis linnareissu 5 vuotta vankeutta, ensikertalaisena selviät 4 vuodella ja 11,5 kuukaudella.
- pee-turhaa
Pieni ehdotus perusturvalle tai oikeastaan perusturhalle.
Jos ette pysty valvomaan kaup.sairaalan röökirikkureita, niin ajakaa kaikki puskat pois alueelta, niin eivät hoitsut pääse kovin helposti piiloon imemään.- Peruskakkaviesti
Ehdotuksesi on turhaa.Luuletko todella että peruskyrbä lukee viestejäsi täältä ja ottaa vaarin ehdotuksestasi?
- kuspää
Eiköhän perusturhan tarkoitus pitkäti ole vähentää,lakkauttaa sairaala ym.palvelut.
- Ent. työmyyrä
En polta enkä edes ole Porin vaan erään toisen kaupungin palkkalistoilla.
Ollut jo kohta 40 vuotta. Kilttinä ihmisenä olen joutunut ottamaan vastaan yhdelle ihmiselle liian suuren työtaakan. Ja vielä tuuraamaan itseäni sairaana ollessani. Eli työt odottaneet siellä palatessani. Nuorempana ei juuri sairaslomilla ehtinyt edes olla, saatikka että olisi "turhaan" ollut poissa. Kauhistus sellainen ajatus; tämä työmoraali on ajettu kaaliin meille vanhoille. Oikeushan on ollut jo kauan olla se 3 pv omalla todistuksella. En tosin usko, että sitä muinoin kovinkaan moni käytti väärin.
Nyt kun on tullut vanhaksi ja syövästä toivuttuani (toki olin sairaslomallakin vaikka hoitojen välissä kävinkin töissä) tuntuu, että kaikki taudit iskevät juuri minuun. Ja työnantaja, joka todellakaan ei muista/välitä siitä, miten on aikoinaan puristanut mehut kuin sitruunasta - väheksyy ammattitaitoani (sillä sitähän tuossa ajassa kertyy), eikä todellakaan mitenkään tue työssä jaksamista. Juhlapuheita ne vaan on!
Mutta tämä kiltti tyttö on saanut nyt tarpeekseen; en enää mene flunssassa töihin, kuten ennen velvollisuudestuntoisena tein. Muutenkaan en aio enää ottaa stressiä töistä, teen minkä ennätän. Nyt olisi nuorempien vuoro. Mutta kun kiltti muuttuukin ei-kiltiksi, sehän onkin ihan kamalaa. No, miettiköön sitä esimiehet tykönänsä. Hassua, esimiehiä tulee aina vain lisää. Ennen oli vain 2, nyt jo 4. Plus vielä ns "sivupomot", joita pitäisi hännystellä. Sitenhän kunnallakin pärjää, mutta kaikkien sielu ei vaan siihen taivu.
Eli nuoret: ÄLKÄÄ tappako itseänne työllä! Jos esimies on todella tyhmä, aikaansaamaton, omaa etuaan ajamaton ja vielä törkeäkäytöksinen: lähtekää HETI siitä paikasta!
Kaikille ikätovereille ja muille kohtalotovereille hyvää jatkoa!
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4993968Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152986Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2792208Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4542058Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841384- 1571313
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631178- 811085
- 611079
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä411038