Miten Jeesus voi olla samaan aikaan Jumala ja Jumalan Poika? Olen lukenut näitä keskusteluja täällä ja nyt olen ihan pyörällä päästäni. Raamattuni puhuu Jeesuksesta Jumalan Poikana ja te täällä puhutte Hänestä Jumalana ja Jumalan poikana. Miten se voi olla mahdollista?
Miten minä esim. voin olla isänä ja poikanani? Vai olenko minä poikani vai olenko minä minä itse? Ei, tässä menee jo vallan sekaisin. Ihan oikeesti minä en ymmärrä nyt! Älkää naurako minun tyhmyydelleni, vaan selittäkää kun ei ymmärrys riitä.
Pyörällä päästäni olen!
234
388
Vastaukset
- tässä
MATT.1:23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle
on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän
kanssamme."Vuonna 325 Nikeassa, keisari Konstantinuksen määräämässä kirkolliskokouksessa päätettiin luopua Jeesuksen opettamasta "Isä yksin on ainoa todellinen Jumala" ja siirtyä ihmisten kekksimään kolminaisuusoppiin, jossa Jeesus on Jumala ja Pyhä henki on Jumala.
Kirjoituksia on väännelty sitten ihmisten keksimän opin mukaiseksi, mikä tekee Uudesta testamentista erittäin ristiriitaisen.- ¤¤¤¤¤¤¤
Sikin sokin nim. Jumala siitti itsensä äitinsä kanssa ja syntyäpelmahti
ihmiseksi.
tässä nim. Immanuel käännettynä on, Jumala meidän kanssamme,mutta
eihän Jeesuksen nimi ole Immanuel,vai onko?
Monia neitsyitä on tullut raskaaksi,ei siinä mistään ihmeellisyydestä ole
kysymys. Jeesus opetti tuosta jakeesta että syntyvä lapsi ei ole Jumala, mutta hänelle on annettava samoja nimiä kuin Isällä on:
Johannes 17
11 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."
Jeesus sai Isänsä nimen valtakirjakseen, todistukseksi että on Jumalan poika!- ja tässä
kanssamme."
JES. 14 Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt* tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*.
15 Pelkkää maitoa ja hunajaa tämä lapsi saa syödä siihen asti kun hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän.
16 Mutta ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi. Jeesus ja apostolit selittuivät Jeesuksen syntymisen Jeesuksen itsensä opettamalla tavalla dualistisesti siten, että "lihasta syntyy vain lihaa" ja; Hengestä syntyy henkeä, [Joh. 3:6; Room. 1:2-4]
Jeesus Kristus sanoi äidikseen ja veljikseen jokaisen, joka tekee Jumalan tahdon. Synnyttäjän neitsyys on ymmärrrettävä hengellisesti, mielemme puhtautena ja vilpittömyytenä [Joh.1:47: 2. Kor. 11:2,3]ekivaari kirjoitti:
Jeesus ja apostolit selittuivät Jeesuksen syntymisen Jeesuksen itsensä opettamalla tavalla dualistisesti siten, että "lihasta syntyy vain lihaa" ja; Hengestä syntyy henkeä, [Joh. 3:6; Room. 1:2-4]
Jeesus Kristus sanoi äidikseen ja veljikseen jokaisen, joka tekee Jumalan tahdon. Synnyttäjän neitsyys on ymmärrrettävä hengellisesti, mielemme puhtautena ja vilpittömyytenä [Joh.1:47: 2. Kor. 11:2,3]Roomalaiskirje 1
2 "Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, [Luuk. 1:70, Luuk. 24:25-27; Joh. 5:39; 1. Piet. 1:10]
3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, [Ap. t." 2:36; Hepr. 1:5]
Matteus 12:48
"Mutta Jeesus vastasi sanantuojalle: "Kuka on äitini? Ketkä ovat veljiäni?"
49 Hän osoitti kädellään opetuslapsiaan ja sanoi: "Katso, tässä ovat minun äitini ja veljeni.
50 Jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
[Joh.15:14; Room.8:29; Mark.3:33-35; Luuk. 8:21]
Usko Toivonen ja muutkin trinitaarit pelkäävät puhua Jumalan tahtoa tekevien sydämissä syntyvästä Kristuksesta. Jokainen, joka tekee Jumalan tahdon, on Jeesuksen äiti!
Jumalan rakkaus, Jeesus Kristus, on sekä Isän Jumalan että pelastuvien ihmisten yhteinen rakkauden kohde:
1. kirje Timoteukselle 1
5 "Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta."- vai oliko potaskaa
¤¤¤¤¤¤¤ kirjoitti:
Sikin sokin nim. Jumala siitti itsensä äitinsä kanssa ja syntyäpelmahti
ihmiseksi.
tässä nim. Immanuel käännettynä on, Jumala meidän kanssamme,mutta
eihän Jeesuksen nimi ole Immanuel,vai onko?
Monia neitsyitä on tullut raskaaksi,ei siinä mistään ihmeellisyydestä ole
kysymys."Monia neitsyitä on tullut raskaaksi"
Ja löytyykö lähdetietoa??? - to..
ja tässä kirjoitti:
kanssamme."
JES. 14 Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt* tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*.
15 Pelkkää maitoa ja hunajaa tämä lapsi saa syödä siihen asti kun hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän.
16 Mutta ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi.Alkukieli sanoo" nuori nainen tulee raskaaksi" ja pojan syntymä ja se ettei poika oppisi erottamaan hyvää pahasta ennen kuin Juudaa tuolloin uhkaavat kuninkaat- Israelin ja Damaskon maineen olisi tuhottu - oli merkki. Uhka oli juuri silloin kuin Jesaja tapasi kuningas Aahaan eli 700v ennen Jeesuksen syntymä.
Jeesuksen aikaan ei kukaan uhannut Juudaa joka ei enää edes ollut itsenäinen vaan osa Rooman hallitsemia alueita. - Jeesus eiole Jumala!
to.. kirjoitti:
Alkukieli sanoo" nuori nainen tulee raskaaksi" ja pojan syntymä ja se ettei poika oppisi erottamaan hyvää pahasta ennen kuin Juudaa tuolloin uhkaavat kuninkaat- Israelin ja Damaskon maineen olisi tuhottu - oli merkki. Uhka oli juuri silloin kuin Jesaja tapasi kuningas Aahaan eli 700v ennen Jeesuksen syntymä.
Jeesuksen aikaan ei kukaan uhannut Juudaa joka ei enää edes ollut itsenäinen vaan osa Rooman hallitsemia alueita.Olet aivan oikeassa to.., ettei Jeesusta voi pitää Immanuelina eikä Jumalana !
Hepr. 5:7
Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden. - Kiva1
Jeesus eiole Jumala! kirjoitti:
Olet aivan oikeassa to.., ettei Jeesusta voi pitää Immanuelina eikä Jumalana !
Hepr. 5:7
Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.Väliaikaisessa alennustilassa ollessaan, Jeesus oli ihmisten kaltainen.
(ei katsonut saaliikseen.olla Jumalan kaltainen) - ekille pointsit taas
ekivaari kirjoitti:
Roomalaiskirje 1
2 "Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, [Luuk. 1:70, Luuk. 24:25-27; Joh. 5:39; 1. Piet. 1:10]
3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, [Ap. t." 2:36; Hepr. 1:5]
49 Hän osoitti kädellään opetuslapsiaan ja sanoi: "Katso, tässä ovat minun äitini ja veljeni.
50 Jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
Usko Toivonen ja muutkin trinitaarit pelkäävät puhua Jumalan tahtoa tekevien sydämissä syntyvästä Kristuksesta. Jokainen, joka tekee Jumalan tahdon, on Jeesuksen äiti!
Jumalan rakkaus, Jeesus Kristus, on sekä Isän Jumalan että pelastuvien ihmisten yhteinen rakkauden kohde:
1. kirje Timoteukselle 1
5 "Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta."Hyvä kirjoitus eki, olet kypsynyt ihan hyvin opettamaan palstan paukapäitä. Lainaat juuri sopivasti Jumalan sanaa ja sitten osaat tiivistää olennaisen myös siitä.
HYVÄ! - Jeesus eiole Jumala!
Kiva1 kirjoitti:
Väliaikaisessa alennustilassa ollessaan, Jeesus oli ihmisten kaltainen.
(ei katsonut saaliikseen.olla Jumalan kaltainen)1. Joh. 3:2
Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
Olemmeko me muutkin ihmiset alennustilassa olevia Jumalia?
(Kiva1 ei katsonut saaliikseen.olla Jumalan kaltainen) - ...
ekivaari kirjoitti:
Jeesus opetti tuosta jakeesta että syntyvä lapsi ei ole Jumala, mutta hänelle on annettava samoja nimiä kuin Isällä on:
Johannes 17
11 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."
Jeesus sai Isänsä nimen valtakirjakseen, todistukseksi että on Jumalan poika!Missä kohtaa sanotaan, että syntyvä lapsi ei ole Jumala, vai keksiitkö sen omasta päästäsi?
Ei yli sen, mitä on kirjoitettu. - "#¤%&/
vai oliko potaskaa kirjoitti:
"Monia neitsyitä on tullut raskaaksi"
Ja löytyykö lähdetietoa???Löytyy.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Partenogeneesi
"Partenogeneettistä lisääntymistä esiintyy monilla hyönteisillä, kuten kummitussirkoilla, sekä joillakin hämähäkeillä. Hyönteisistä kirvat lisääntyvät kesällä partenogeneettisesti, mutta vaihtavat lisääntymistapaansa syksyllä suvulliseksi eli edustavat syklistä partenogeneesiä. Kaloista partenogeneettiesti lisääntyvät esimerkiksi amatsonimollit. Myös kalkkuna voi lisääntyä partenogeneettisesti.[5] Partenogeneesi voidaan aikaan saada myös kokeellisesti; esimerkiksi sammakkoeläinten hedelmöittymätön munasolu voidaan indusoida jakautumaan tietyillä kemikaaleilla tai mekaanisesti ärsyttämällä. " - ml213.
Tottakai ; JUMALA oli kanssamme,- koska JUMALA puhui viimeisinä päivinä Pojan kautta. Heb 1
Eli puhui Jeesuksen Kristuksen kautta. Tietänet, miten JUMALA puhuu tavalla ja toisella, mutta silti JUMALAA kukaan ihminen ei ole nähnyt,- koska JUMALA on Henki. Taas Jeesuksen näki aikoinaan ihmispaljoudet.
Niin, kuten Luuk 1:35 niin Jeesusta PITÄÄ kutsuttaman JUMALAN Pojaksi. Epäiletkö,- etteikö Jeesus olisi JUMALAN Poika. Niin, tuo ei kumoa sitä,- etteikö toteutunut; JUMALA meidän kanssamme. Toteutui, koska JUMALA puhui Pojan kautta. Ymmärrätkö? - ml213.
ja tässä kirjoitti:
kanssamme."
16 Mutta ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi.>16 Mutta ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi.<
Minkä pahan tai pahuuden Jeesus oppi hylkäämään?Tiedän, ettei kukaan anna tähän vastausta. - ml213.
Kiva1 kirjoitti:
(ei katsonut saaliikseen.olla Jumalan kaltainen)Ymmärrätköhän sinä asioiden kulkua? Epäilen ja suuresti.
... kirjoitti:
Missä kohtaa sanotaan, että syntyvä lapsi ei ole Jumala, vai keksiitkö sen omasta päästäsi?
Ei yli sen, mitä on kirjoitettu.Luukas 1
35 'Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sen tähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman - J u m a l a n - P o j a k s i."
Ei käskenyt kutsua Jumalaksi.Kiva1 kirjoitti:
(ei katsonut saaliikseen.olla Jumalan kaltainen)Ei tietenkään katsonut olevansa edes Jumalan kaltainen, koska Hän ei ollut Jumala, vaan Jumalan kuva. Kyllä Hän sen tiesi itsekin.
- Surkeita satuja
ekivaari kirjoitti:
Vuonna 325 Nikeassa, keisari Konstantinuksen määräämässä kirkolliskokouksessa päätettiin luopua Jeesuksen opettamasta "Isä yksin on ainoa todellinen Jumala" ja siirtyä ihmisten kekksimään kolminaisuusoppiin, jossa Jeesus on Jumala ja Pyhä henki on Jumala.
Kirjoituksia on väännelty sitten ihmisten keksimän opin mukaiseksi, mikä tekee Uudesta testamentista erittäin ristiriitaisen.http://minimalistisuus.blogspot.com/2011/11/elamasta-nauttiminen.html
on helpompaa kun tekee hyvän ratkaisun ja eroaa kirkosta. Koko satukirjan alku Aatamista, kylkiluusta luodusta naisesta, joka herkutteli omenalla luvattu on suuri vitsi. Muutama poika kyseiselle pariskunnalle ja maailma oli aluillaan? Nooan arkissa kaikki keskenaan kiltisti? Surkeita satuja. - Trollaaja
Ongelma: raamattu liian vaikelukuinen satukirja.
Ratkaisu: eroaminen kirkosta tai satujen lukemisen lopettaminen.
Ei oo uskonnon pilkkaa, se on vaan totuus, Deal with it... - Kiva1
Jeesus eiole Jumala! kirjoitti:
1. Joh. 3:2
Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
Olemmeko me muutkin ihmiset alennustilassa olevia Jumalia?
(Kiva1 ei katsonut saaliikseen.olla Jumalan kaltainen)Nyt olemme syntiinlankeemuksen vuoksi alennustilassa, mutta Jeesuksen työn tähden "yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa."
"odottaessamme autuaallisen toivon täyttymysta ja SUUREN JUMALAN JA VAPAHTAJAMMEN KRISTUKSEN JEESUKSEN KIRKKAUDEN ( ei kirkkauksien) ilmestymistä." - Kiva1
ekivaari kirjoitti:
Roomalaiskirje 1
1. kirje Timoteukselle 1
5 "Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.""Usko Toivonen ja muutkin trinitaarit pelkäävät puhua Jumalan tahtoa tekevien sydämissä syntyvästä Kristuksesta. Jokainen, joka tekee Jumalan tahdon, on Jeesuksen äiti!"
Sydämmissä synttyy iSÄ JA POIKA:
Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
23. MINÄ HEISSÄ JA SINÄ MINUSSA - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut. - Kiva1
ml213. kirjoitti:
Tottakai ; JUMALA oli kanssamme,- koska JUMALA puhui viimeisinä päivinä Pojan kautta. Heb 1
Eli puhui Jeesuksen Kristuksen kautta. Tietänet, miten JUMALA puhuu tavalla ja toisella, mutta silti JUMALAA kukaan ihminen ei ole nähnyt,- koska JUMALA on Henki. Taas Jeesuksen näki aikoinaan ihmispaljoudet.
Niin, kuten Luuk 1:35 niin Jeesusta PITÄÄ kutsuttaman JUMALAN Pojaksi. Epäiletkö,- etteikö Jeesus olisi JUMALAN Poika. Niin, tuo ei kumoa sitä,- etteikö toteutunut; JUMALA meidän kanssamme. Toteutui, koska JUMALA puhui Pojan kautta. Ymmärrätkö?Isä ja Poika, eivätkö he ole samaa sukua? Jos on kyse Jumala Isästä, eikö ole selvää myöskin kuka on Jumalan Poika.
- Satusetä?
"Miten Jeesus voi olla samaan aikaan Jumala ja Jumalan Poika?"
Satukirjoissa kaikki on mahdollista.- ????!
Miten Jeesus voi olla samaan aikaan Jumala, Jumalan poika ja Immanuel?
- ????!
????! kirjoitti:
Miten Jeesus voi olla samaan aikaan Jumala, Jumalan poika ja Immanuel?
Miten Jumala voi olla paha Immanuel?
- ????!?!
????! kirjoitti:
Miten Jumala voi olla paha Immanuel?
Miten paha Immanuel = Jeesus, voi olla Jumala?
Atuuko taatanan henki ihmitittä jotka pitää immanuelia jumalana?
Ei ainakaan Jumala ole tellatiin pakanoihin tehnyt majaanta! - Kiva1
Kun hän oli Jumalan Poika.
Jumaluudessa on 3 osaa, eli Isä Poika ja Pyhä Henki, he muodostavat siis Jumalan ja he ovat myös itsessään Jumala.
Siis ihminen tehtiin Jumalan kuvaksi ja ihmisessä on myös 3 osaa(persoonaa), eli ruumis sielu ja henki, Jumaluudessa on kullakin osalla oma tehtävänsä.
Tämä on monille vaikea asia, älä yhtään ihmettele sitä, ja vielä vaikeampaa se on selvästi selittää kun tämä on ehkä Hengellisten asioiden kohdalla vaikeimpia käsittää .
Siis Isä on taivaassa ja on Jumalan olemus, kuten ihmisen sielu on hänen olemuksensa.
Poika on siis se näkyvä osa eli ruumis tavallaan, eli Hänen tehtävänsä oli ja on se, että Hänessä nähtiin mitä Jumala ja siis isä(sielu) käytännössä on ja kuinka Hän toimii, eli Jumala toimii.
Pyhä Henki on näkymätön kuten henkemme, ja Hengellä on omat tehtävänsä, eli henki on kaikkialla ja tietää kaiken ja näkee kaiken, Hengen tehtävä on myös olla uskovassa ja opettaa ja muistuttaa kaikesta, ja Henki siis vuodatettiin Helluntaina kaikille, eli nyt uskova saa uudestisyntymässä Hengen henk koht opettajakseen ja ohjaajakseen, sillä Jeesus lihassa ei olisi voinut olla jokaisen mukana apuna.
Siis kaikki Jumaluuden osat tai persoonat tarvitaan, ihan kuin ihmisessä nuo osat ja kaikilla on oma tehtävänsä.
En oikein itsekään löydä oikeita sanoja, esim tuo osa/persoona, siihen pitäisi kai löytää joku parempi käsite ?
En ole mikään opettaja, ja siksi on vaikeaa pukea sanoiksi se minkä itse jo tiedän ja mihin uskon.
Joku sanoi, että Jumala on Yksi, Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä, eli on Yksi Jumala mutta kuitenkin on 3 persoonaa .
Mutta itse ymmärrän asian sen kautta, että minussa on henki ja sielu ja ruumis eli liha, ja kaikki tarvitaan, jotta minä ihminen olen ihminen.
Yhtään osaa ei voi jättää pois ja kaikki siis tarvitaan !
Ja Jumala siis usein juuri kertoo meille ihmisille vaikeista asioista ja käsitteistä, varsinkin Hengellisistä, "kuvien" kautta, kun asioita muuten on ihmis mielellä ja älyllä ja viisaudella mahdotonta käsittää.- Jakomielitautisilla
on monta eri persoonaa. Sinun jumalasi on lauma eri persoonia. Sinun jumalasi ei ole jakomielitautinen vaan sen keksijä / tekijä / luoja / sitä palvova sairas ihminen.
"Jumala on yksi", jossa on lukemattoman monta osaa niin kuin tähtiä taivaalla tai enemmän kuin maassa tomua, sillä "Jumala on kaikki kaikissa."
1. Korinttolaiskirje 12
6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."
1. Korinttolaiskirje 15
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."Jakomielitautisilla kirjoitti:
on monta eri persoonaa. Sinun jumalasi on lauma eri persoonia. Sinun jumalasi ei ole jakomielitautinen vaan sen keksijä / tekijä / luoja / sitä palvova sairas ihminen.
Jos minä olen jakomieli tautinen, niin sitten sanojesi mukaan on myös Jumala, sillä Sana sanoo TEHKÄÄMME, ei siis minäpä teen :
1. Moos. 1:26
Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".ekivaari kirjoitti:
"Jumala on yksi", jossa on lukemattoman monta osaa niin kuin tähtiä taivaalla tai enemmän kuin maassa tomua, sillä "Jumala on kaikki kaikissa."
1. Korinttolaiskirje 12
6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."
1. Korinttolaiskirje 15
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."Nyt lähtee vaarilla kyllä jo ihan lapasesta ! :(
Me muut ihmiset olemme vain ihmisiä, emme Jumalia, Jumala nimittäin on kaikkitietävä, ihminen ei !
Jeesus sen sijaan on Kaikkiteitävä, sillä jos Hän ei olisi Jumala, ei Hän voisi tuomita ihmisiä viimeisellä tuomiolla oikein !- Jeesus ei Jumala!
vr62 kirjoitti:
Nyt lähtee vaarilla kyllä jo ihan lapasesta ! :(
Me muut ihmiset olemme vain ihmisiä, emme Jumalia, Jumala nimittäin on kaikkitietävä, ihminen ei !
Jeesus sen sijaan on Kaikkiteitävä, sillä jos Hän ei olisi Jumala, ei Hän voisi tuomita ihmisiä viimeisellä tuomiolla oikein !Nyt lähtee sinulla vr62 kyllä jo ihan lapasesta ! :(
2. Kor. 3:18
Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
1. Kor. 6:2
Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?
1. Kor. 6:3
Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita? vr62 kirjoitti:
Jeesus sen sijaan on Kaikkiteitävä, sillä jos Hän ei olisi Jumala, ei Hän voisi tuomita ihmisiä viimeisellä tuomiolla oikein !Jeesus ei ketään tuomitse. Viimeiselle tuomiolle tulevat kaikki ihmissielut taivaista, maan päältä, maan alta, merten syvyyksistä, kuolemasta ja helvetistä. Kaikki tuomitaan "hänen tekojensa mukaan." [Matt. 16:27; Ilm. 20:12,13]
Jeesus on tuolla istunnolla välimiehenä, jossa hän joko tunnistaa tai kieltää tuntevansa tumiolla olijaa:
Matteus 10
32 "Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa."- Jumala on yksi
vr62 kirjoitti:
Jos minä olen jakomieli tautinen, niin sitten sanojesi mukaan on myös Jumala, sillä Sana sanoo TEHKÄÄMME, ei siis minäpä teen :
Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".Luomiskertomuksen Jumala oli "jumalat".
Kun luet eteenpäin niin tarkkaa, missä kohtaa aletaan kirjoittamaan Herra Jumala.
Tämä on avain 1. Mooseksen jumalien ja Jumalan tutkimiseen.
Juuri tässä vaiheessa alkavat sen ajan muinaiset ihmiset huutamaan Jumalaa avuksensa. Ja tässä vaiheessa Jumalasta tulee YKSI.
Onko kenelläkään ensimmäisen Mooseksen alkutekstejä, joista tarkentaa ja selventää nämä kohdat?
Se on ainakin aivan selvää, että UT:n Jumala on yksi. Myös monessa kohtaa VT:n puolella sanotaan Jumalan olevan yksi, mutta huomatkaa, ei aivan Raamatun alussa.
Alussa siis "jumala(t)" loi(vat) maan ja taivaan.
On aivan turha väitellä hedelmättömästi muka Jumalan olevan monipersoonainen tai monihengellinen tai jotenkin jakoinen, koska sitä Jumala ei ole, koska Jumala on henki.
Jumala on yksi henki. Pyhä.
Henkeä ei voi jakaa. Vaikka tottakai Jumala jakaa henkeänsä omasta pyhyydestään ja hengestään Pyhän Henkensä kautta. (Mutta alkuteksteissä tuokin "Pyhä Henki" muistaakseni kirjoitetaan pienellä, koska alkutestit eivät halunneet sotkea Jumalaa ja Hänen pyhää henkeänsä.)
Paljon sotkuja liikkuu palstalla, kun ei tunneta alkutekstejä.
Muistakaa: Jumala on yksi, ja tätä moninaisia epäjumalia palvovat ja kumartavat riivarihenget vapisevat. - Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Jeesus ei ketään tuomitse. Viimeiselle tuomiolle tulevat kaikki ihmissielut taivaista, maan päältä, maan alta, merten syvyyksistä, kuolemasta ja helvetistä. Kaikki tuomitaan "hänen tekojensa mukaan." [Matt. 16:27; Ilm. 20:12,13]
Jeesus on tuolla istunnolla välimiehenä, jossa hän joko tunnistaa tai kieltää tuntevansa tumiolla olijaa:
Matteus 10
32 "Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa."Jeesus tuli tuomioksi maailmaan.
39. Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".
40. Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"
41. Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".
Joh. 9.
Sokeat eivät ota koskaan vastaan Jeesusta syntiensä sovittajana.
Autuaaksi Jeesus toteaa sen, joka ei loukkaannu Häneen.
23. Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun."
Luuk. 7. - Usko Toivonen
Jeesus ei Jumala! kirjoitti:
Nyt lähtee sinulla vr62 kyllä jo ihan lapasesta ! :(
2. Kor. 3:18
Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
1. Kor. 6:2
Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?
1. Kor. 6:3
Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?>> 1. Joh. 3:2
Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on. >>
2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
3. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
" te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit ".
Haluatko kertoa milloin tämä tapahtui? - ml213.
vr62 kirjoitti:
Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".Etsippä Raamatusta tieto, kenen KAUTTA JUMALA loi maailman?
Toiseksi. Tekikö JUMALA Pojan kautta ihmisistä rinnalleen JUMALIA.kaltaisiaan.
Eiköhän yksissä tuumin uskota, miten on vain yksi totinen JUMALA ja tämän totisen JUMALAN Pojassa me olemme. - ml213.
vr62 kirjoitti:
Jeesus sen sijaan on Kaikkiteitävä, sillä jos Hän ei olisi Jumala, ei Hän voisi tuomita ihmisiä viimeisellä tuomiolla oikein !ookkosä sellaist asiaa kuullu, miten JUMALA ol antanu kaiken vallan ja voiman Jeesuksel.Mie oon tään kuulu ja uskon myös.
>Nyt lähtee vaarilla kyllä jo ihan lapasesta ! <
Tuota tokaisuu mie kauhiast ihmettelen. Ekivaarihan toi VAIN JUMALAN ilmoituksia viestissään. Siis JUMALALTAKO se lapasesta lähti?
tajuut sie mitä kirjoittelet? - Saulus Tarsolainen
ml213. kirjoitti:
Etsippä Raamatusta tieto, kenen KAUTTA JUMALA loi maailman?
Eiköhän yksissä tuumin uskota, miten on vain yksi totinen JUMALA ja tämän totisen JUMALAN Pojassa me olemme.Sinun tekstejäsi lukiessa ei voi kuin ihmetellä ja kysellä että
kenen puolella ja ketä vastaan sinä taistelet. Luulet varmasti
taistelevasi Jumalan puolella Jumalan puolesta. Mutta sinä
taistelet Häntä vastaan. Olet jonkinlainen saulus tarsolainen
joka ei tiedä niin kuin tietää tulisi mutta taistelee voimallisesti.
Jeesuksen kohdannut Saulus muuttui Paavaliksi. Paavali
alkoi julistamaan sitä uskoa mitä Saulus hävitti. Toivon että
sinäkin kohtaat Jeesuksen ja muutut ml:istä joksikin toiseksi
mieheksi; uudeksi luomukseksi Kristuksessa Jeesuksessa.
Silloin sinä taistelet Hänen riveissään, et enää taistele Häntä
vastaan alentamalla Häntä pienemmäksi kuin mitä Hän on. ml213. kirjoitti:
ookkosä sellaist asiaa kuullu, miten JUMALA ol antanu kaiken vallan ja voiman Jeesuksel.Mie oon tään kuulu ja uskon myös.
>Nyt lähtee vaarilla kyllä jo ihan lapasesta ! <
Tuota tokaisuu mie kauhiast ihmettelen. Ekivaarihan toi VAIN JUMALAN ilmoituksia viestissään. Siis JUMALALTAKO se lapasesta lähti?
tajuut sie mitä kirjoittelet?Näitä asioita ei ymmärrä kuin Hengelliset !
Siis minulle on selviö, että Jumaluudessa on 3 persoonaa eli Isä Poika ka Pyhä Henki, ja kullakin on oma tehtävänsä.
Mutta jos ei edes tätä perus asiaa ymmärrä, niin onko ihminen edes uudestisyntynyt ?
Siis uudestisyntyneelle on selvää se, että hänet on sovitettu Herran Jeesuksen veren ja sijais uhrin kautta Isän Jumalan kanssa ja hänestä on tullut Jumalan lapsi,.
Ja uudestisyntyneelle on selvää, että Poika on Jumala, tai ainakin minulle se on NIIIIN selvä, että sitä ei tarvitse epäillä !!!
Siksi ihmettelen, sitä, kuinka tämä aisa ei ole teille selvinnyt ?
Siis oletteko te uudestisyntyneet ?
Siis te jotka väitätte, että Jeesus ei ole Jumala ?ml213. kirjoitti:
Etsippä Raamatusta tieto, kenen KAUTTA JUMALA loi maailman?
Eiköhän yksissä tuumin uskota, miten on vain yksi totinen JUMALA ja tämän totisen JUMALAN Pojassa me olemme.Etkö yhä ymmärrä ?
Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Joh. 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Sanalla ja Sanaan ja Sanan kautta ihan kaikki luotiin, eli ennen luomista oli siis Sana ja Sana siis tuli lihaksi, eli Jeeusus joka siis On Jumala.. ei Isä vaan Poika !
16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
Joh. 1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Kaikki MUU siis on luotu ja saanut alkunsa Hänessä ja Hänen kauttaan.
Ihminen luotiin vasta sitten myöhemmin, ja ihminen luotiin Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen KUVAKSI.
Ja nyt on se jota sinä et näytä ymmärtävän, eli että Jumala, eli Poika tuli ihmiseksi !!!
Eli on olemassa ihminen ja Jumala samassa !
Ja kun Raamatussa kirjoiteteen välillä siitä mitä Jeesus oli ihmisenä, ja välillä se, mitä Jeesus oli ja On Jumalana, niin tämä asia näyttää olevan sinulle ongelma.
Siis et ymmärrä eroa sille, milloin Jeesuksesta puhutaan ihmisenä ja milloin Jumalana, vaan sinulle Hän on vain jompi kumpi !
Pyydän nyt, lue ajatuksella se mitä kirjoitin, minä en kiistä Pojan ihmisyyttä, se oli Jumalan suunnitelma, mutta sinä sen sijaan kiistät Pojan Jumaluuden ja siinä kohtaa menet harhaan, ikävä kyllä.
Sinulle siis on joko tai, mutta minulle on molemmat totuus !
Pyydän nyt enää, mieti ja tutki asiaa todella !- priimaballerina
vr62 kirjoitti:
Näitä asioita ei ymmärrä kuin Hengelliset !
Siis minulle on selviö, että Jumaluudessa on 3 persoonaa eli Isä Poika ka Pyhä Henki, ja kullakin on oma tehtävänsä.
Mutta jos ei edes tätä perus asiaa ymmärrä, niin onko ihminen edes uudestisyntynyt ?
Siis uudestisyntyneelle on selvää se, että hänet on sovitettu Herran Jeesuksen veren ja sijais uhrin kautta Isän Jumalan kanssa ja hänestä on tullut Jumalan lapsi,.
Ja uudestisyntyneelle on selvää, että Poika on Jumala, tai ainakin minulle se on NIIIIN selvä, että sitä ei tarvitse epäillä !!!
Siksi ihmettelen, sitä, kuinka tämä aisa ei ole teille selvinnyt ?
Siis oletteko te uudestisyntyneet ?
Siis te jotka väitätte, että Jeesus ei ole Jumala ?Tämän ymmärtäminen vaatiikin sen, että on oikeasti uudestisyntynyt Jumalan Hen gestä. Liha ei voi käsittää, koska hengelliset on tutkiskeltava hengellisesti. Siksi on niin monenlaista sekametelisoppaa eri ketjujen kommenteissa. Ei siis ole päätä eikä häntää, koska ei ole ymmärrystä Hengessä ja totuudessa.
Jeesus on Jumala! Usko Toivonen kirjoitti:
Jeesus tuli tuomioksi maailmaan.
39. Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".
40. Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"
41. Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".
Joh. 9.
Sokeat eivät ota koskaan vastaan Jeesusta syntiensä sovittajana.
Autuaaksi Jeesus toteaa sen, joka ei loukkaannu Häneen.
23. Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun."
Luuk. 7.Jokainen ihminen puhuu ja tekee - mitä tekeekin - omaksi tuomiokseen!
ekivaari kirjoitti:
Jokainen ihminen puhuu ja tekee - mitä tekeekin - omaksi tuomiokseen!
Olen todella samaa mieltä, ja vieläpä niin, että jos opettaa ja opettaa väärin,
niin siitä saa vieläpä kovemman tuomion !
Jaak. 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
Oletko huomioinnut tämän asian ?
Entä seuraavan:
Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Ja sillä "kaikki pelastuu" opillasi sinä käytännössä teet täysin turhaksi Jeesuksen Ristin työn, vaikka et sitä näytä itse tajuavan, sillä ei Kristusta silloin tarvita, jos kuitenkin kaikki pelastuvat , joten Kristus kärsi ja kuoli sinun mukaasi ihan turhaan !
Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Joh. 10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen
Mutta sinä siis poistat Oven ja Tien eli Kristuksen, kun mistä vaan pääsee sisälle !
- isä&minä olemme yhtä
Älä usko täällä kirjoittavien valheita. Missään kohtaa Raamatussa ei lue Jeesuksen olevan Jumala vaikka täällä väännetäänkin kieroon Raamattuun kirjoitettuja.
On muutamia lauseita jotka voidaan väärinkäsittää Jeesuksen Jumalana olemiseksi, esimerkiksi yksi pahimmista lauseista: "Isä ja minä olemme yhtä" on väitetty käännettävän "Isä ja minä olemme yksi"- sanalla, mikä on taas valheellinen käännös.
Jeesus on Jumalan poika ja vai yksi on Jumala ja tästä Jeesuskin todistaa joka paikassa.Selittäkää itsellenne tämä asia !
Joh. 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
Apostolien teot 2
17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
Johannes 16
7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä(Jeesus) menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Sanoo Jumala sanoo Jeesus vuodattaa Jumala, lähettää Jeesus !!!- Sikin sokin
> "Isä ja minä olemme yhtä" on väitetty käännettävän "Isä ja minä olemme yksi"- sanalla, mikä on taas valheellinen käännös.<
Mistä minä juuri uskoon tulleena voin tietää mikä kohta Raamatustani on väärin käännetty ja valheelinen ja mikä kohta on luotettava ja tosi? - Sikin sokin
Sikin sokin kirjoitti:
> "Isä ja minä olemme yhtä" on väitetty käännettävän "Isä ja minä olemme yksi"- sanalla, mikä on taas valheellinen käännös.<
Mistä minä juuri uskoon tulleena voin tietää mikä kohta Raamatustani on väärin käännetty ja valheelinen ja mikä kohta on luotettava ja tosi?Raamattu sanoo että Jeesus on luotu? Mutta täällä moni väittää ettei ole luotu? Miten tämänkin nyt voisi uskoa oikein?
Sananlaskut 8
22 "Herra loi minut töittensä esikoiseksi,
e n s i m m ä i s e k s i - t e o i s t a a n, - ennen aikojen alkua.
23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista." - Usko Toivonen
Hyvänen aika.
>> yksi pahimmista lauseista: "Isä ja minä olemme yhtä" >>
Kuinka joku voi pitää pahana Jeesuksen sanoja.
27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
30. Minä ja Isä olemme yhtä."
Joh. 10.
Raamatun lohdullisinta sanomaa, kukaan ei voi ryöstää Jeesukseen turvautuvia hänen kädestään. Joka on Jeesuksen kädessä on Isän kädessä.
"Minä ja Isä olemme yhtä".
39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
Joh. 5. - Usko Toivonen
Sikin sokin kirjoitti:
Mistä minä juuri uskoon tulleena voin tietää mikä kohta Raamatustani on väärin käännetty ja valheelinen ja mikä kohta on luotettava ja tosi?Juuri uskoon tulleena olet ottanut vastaan pelastuksen evankeliumin Jeesuksesta Kristuksesta.
Uskot Jeesuksen sovittaneen sinunkin syntisi.
22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Room. 3.
Uskovat ovat tässä laumassa.
28. Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
Apt. 20. - Isä&Minä olemme yhtä
Usko Toivonen kirjoitti:
Hyvänen aika.
>> yksi pahimmista lauseista: "Isä ja minä olemme yhtä" >>
Kuinka joku voi pitää pahana Jeesuksen sanoja.
27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
30. Minä ja Isä olemme yhtä."
Joh. 10.
Raamatun lohdullisinta sanomaa, kukaan ei voi ryöstää Jeesukseen turvautuvia hänen kädestään. Joka on Jeesuksen kädessä on Isän kädessä.
"Minä ja Isä olemme yhtä".
39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
Joh. 5.Koita nyt ymmärtää taas mistä oikein on tässäkin kysymys. Yritän kärsivällisesti selvittää.
Palstalla on väitelty loputtomiin saakka onko Jumala Jeesuksen kanssa yksi ja sama asia ja sitähän he eivät todellakaan ole.
Siis uudelleen U.Toivoselle: pahimmin väärikäsitetty lause "Isä ja minä olemme yhtä" on väännetty kuningas Jaakon käännöksen mukaan "Isä ja minä olemme yksi", mikä on väärä ja valheellinen käännös, koska Jeesus ei ole koskaan sanonut olevansa Jumala, vaan niin moninaisissa kohdissa Hän itse sanoo ja todistaa Isästään, yhdestä ja ainoasta Jumalasta.
Jeesus ei itse ole koskaan väittänyt olevansa Jumala. Tällaista kohtaa ei löydy Raamatusta.
Eli kysymys on väärinymmärretyimmästä Raamatun lauseesta, sen väärin käännetyn sanamuodon takia. - Usko Toivonen
Isä&Minä olemme yhtä kirjoitti:
Koita nyt ymmärtää taas mistä oikein on tässäkin kysymys. Yritän kärsivällisesti selvittää.
Palstalla on väitelty loputtomiin saakka onko Jumala Jeesuksen kanssa yksi ja sama asia ja sitähän he eivät todellakaan ole.
Siis uudelleen U.Toivoselle: pahimmin väärikäsitetty lause "Isä ja minä olemme yhtä" on väännetty kuningas Jaakon käännöksen mukaan "Isä ja minä olemme yksi", mikä on väärä ja valheellinen käännös, koska Jeesus ei ole koskaan sanonut olevansa Jumala, vaan niin moninaisissa kohdissa Hän itse sanoo ja todistaa Isästään, yhdestä ja ainoasta Jumalasta.
Jeesus ei itse ole koskaan väittänyt olevansa Jumala. Tällaista kohtaa ei löydy Raamatusta.
Eli kysymys on väärinymmärretyimmästä Raamatun lauseesta, sen väärin käännetyn sanamuodon takia.Ei Jeesus sanonut olevansa ihminenkään.
Mutta Raamatun ilmoitus todistaa Hänen olevan Jumala.
Esim. Joh. 12:40-42 / Jesajan 6. luku.
Jeesus avasi opetuslapsten ymmärryksen juuri ennen taivaaseen astumistaan.
Kuulutko niihin, jotka vainoavat niitä, jotka avukseen huutavat Herranaan Jeesusta? - jaikalii
Isä&Minä olemme yhtä kirjoitti:
Koita nyt ymmärtää taas mistä oikein on tässäkin kysymys. Yritän kärsivällisesti selvittää.
Eli kysymys on väärinymmärretyimmästä Raamatun lauseesta, sen väärin käännetyn sanamuodon takia.Mene Jeesuksen eteen ja katsele Häntä. Opi tuntemaan Häntä seurustelemalla Hänen kanssaan. Silloin ei tarvitse tulita Raamatun Sanaa väärin. Sinä tunnet Hänet ja sinä ymmärrät Häntä henkilökohtaisen suhteen kautta. Ja mikä parasta, Hän alkaa kertomaan sinulle salaisuuksia itsestään kun Hän näkee että sinä rakastat Häntä ja olet kiinnostunut Hänestä ja tulet Hänen luokseen rakastamaan Häntä.
Usko Toivonen kirjoitti:
Ei Jeesus sanonut olevansa ihminenkään.
Mutta Raamatun ilmoitus todistaa Hänen olevan Jumala.
Esim. Joh. 12:40-42 / Jesajan 6. luku.
Jeesus avasi opetuslapsten ymmärryksen juuri ennen taivaaseen astumistaan.
Kuulutko niihin, jotka vainoavat niitä, jotka avukseen huutavat Herranaan Jeesusta?Usko Toivonen muiden trinitaarien kanssa puhkuu sokaisevan sakeaa vihaa totuutta kirjoittavia vastaan ja tahtoisi sillä sokaista sanan totuudessa vaeltavat kanssapalvelijat.
Joku yritti tuolla alkupuolella perustella 'Jeesus on' Jumala väitettään sillä että Jeesus on kaikkitietävä. Mutta kun ei ole, vaan tunnusti itse. Tulevaisuuden tapahtumien ajat ja hetket ovat pojaltakin salatut;
Matteus 24
36 "Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin."
Markus 13
32 "Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä."
Apostolien teot 1
7 'Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,'
Jumalan pojan "kaikkivaltius" on rajoitettua muutenkin, sillä pojalla ei ole valta jakaa itse hallituspaikkoja, vaan jakaa Isä itse, kenelle on ne valmistanut: [Matt. 20:23]- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Usko Toivonen muiden trinitaarien kanssa puhkuu sokaisevan sakeaa vihaa totuutta kirjoittavia vastaan ja tahtoisi sillä sokaista sanan totuudessa vaeltavat kanssapalvelijat.
Joku yritti tuolla alkupuolella perustella 'Jeesus on' Jumala väitettään sillä että Jeesus on kaikkitietävä. Mutta kun ei ole, vaan tunnusti itse. Tulevaisuuden tapahtumien ajat ja hetket ovat pojaltakin salatut;
Matteus 24
36 "Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin."
Markus 13
32 "Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä."
Apostolien teot 1
7 'Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,'
Jumalan pojan "kaikkivaltius" on rajoitettua muutenkin, sillä pojalla ei ole valta jakaa itse hallituspaikkoja, vaan jakaa Isä itse, kenelle on ne valmistanut: [Matt. 20:23]Eikös alkuseurakunnan ajoista alkaen vihan puuskuttajat ole vainonneet heitä, jotka ovat Herranaan Jeesusta avukseen huutaneet ja huutavat?
13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
Apt. 9.
- Jumala on yksi
"Mistä minä juuri uskoon tulleena voin tietää mikä kohta Raamatustani on väärin käännetty ja valheelinen ja mikä kohta on luotettava ja tosi?"
Hienoa kuulla "sikin sokin", voit kyllä luottaa 1933/1938-käännökseen sanotaanko 95-prosenttisesti, ja jos jotain onkin pieleen käännetty niin älä välitä, ne on vain semanttisia pieniä käännöskikkailuja jolla ei ole käytännössä mitään merkitystä alkavalle uskonelämällesi.
Kun luet uutta testamenttia ja sieltä aloitat Evankeliumeista ja sitten Apostolien tekoja, niin olet parhaiten jäljillä.
Lue vaikka Johanneksen evankeliumia ensin, siinä voit sukeltaa ikäänkuin Johanneksen silmin kaikkein lähimmäksi Jeesusta, Johannes oli se opetuslapsi jota Jeesus rakasti, Johannes kirjasi ylös kaiken kuin Jeesus itse olisi ne seikkaperäisesti kirjoittanut, kaikki väittelyt fariseusten ja ylipappien kanssa on ylös kirjoitettuna sanasta sanaan, kuin olisi itse Johanneksena sivusta vieressä seuraamassa miten tilanne kehittyy esimerkiksi Lasaruksen tilanteen kanssa, miten Jeesus tarkoituksella viivyttelee menoa Lasaruksen sisarten luo kuultuaan hänen olevan sairas, että hänen henkiin herättämisensä tapahtuisi Jumalan kunniaksi, kuinka Jeesus kiihtyy ystävänsä Lasaruksen haudalla, ja lopulta, jo puoliksi märäntynyt ruumis nousee haudasta ylös, ja Jeesus lopuksi käskee irroittamaan siteet pois elämään palanneen ystävänsä ympäriltä! Uskomatonta tekstiä. Siis kuin seuraisi viereltä jonkun nykytoimittajan artikkelia tai radiokuunnelmaa tai käsikirjoitusta, dialogia.
Mutta onnittelut vielä. Olet tehnyt mahtavan valinnan. Älä välitä liikaa palstalla olevien väittelyistä, samanlaista väittelyä se oli opetuslastenkin välillä jo silloin. Eli kyllä Herra Jeesus tuntee ja tietää meidät ja sinut myös. - ml213.
>Miten minä esim. voin olla isänä ja poikanani? Vai olenko minä poikani vai olenko minä minä itse? Ei, tässä menee jo vallan sekaisin. Ihan oikeesti minä en ymmärrä nyt! Älkää naurako minun tyhmyydelleni, vaan selittäkää kun ei ymmärrys riitä. <
Niimpä. Nämä kolminaisuusoppilaat puhuvatkin mysteeristä eli ihmisen on mahdoton ymmärtää JUMALAA.
Mutta, noin ei asia ole kun usko ja ymmärtää ihan äidinkielemme mukaisesti sanojen merkitykseen. Esim. JUMALAN ilmoitus, ,miten Jeesus Kristus on JUMALAN Poika, niin on totta ja tulee tietenkin ymmärtää ja uskoa mitä sanojen sisältö antaa ymmärtää.
Kun ajattelit, JUMALAN Poika, niin tietenkin Pojan Isä on tämä JUMALA. Tätä samaa asiaa Jeesuskin teroitti. Muuten JUMALASTA syntyneellä ihmisellä on sama JUMALA kuin Jeesuksella Kristuksella eli JUMALAN Pojalla. Niin, ja tämä JUMALA on myös Jeesuksen Kristuksen Isä kuin myös JUMALASTA syntyneeb ihmisenkin.
Niin, juuri tuohon sanojen sisällön ymmärtämiseen liittyykin se todellisuun, miten me suomalaiset luemme suomenkielistä Raamattua,- emme esim. armeniankielistä, koska silloin emme ymmärtäisi sanojen sisältöä.
Muuten eikö todella tunnu mielipuoliselta käsite,miten JUMALAN Poika olisi JUMALA.
Tai miten Maria on JUMALAN äiti. - jaikalii
Ymmärrätkö vertauksen. Puhun vertauksella.
Sinä katsot muurahaisten touhuja ja mietit miten ne voivat ja
miten ne näkevät maailman ja mihin perustuu niiden uutteruus
ja kekon järjestelmät. Mietit että miten sinä voisit ymmärtää
muurahaisia parhaiten.
Sinä päätät tulla muurahaiseksi. Se edellyttää sitä että sinä
jätät ihmisen asemasi ihmisenä ja otat muurahaisen muodon.
Sinä yksinkertaisesti tulet muurahaiseksi, yhdeksi heistä.
Nyt sinä näet heidän maailmansa heidän näkökulmasta.
Silloin sinä myös ymmärrät muurahaisia paremmin kuin jos
olisit jäänyt ihmisenä katselemaan sivusta.
Nyt kun olet muurahainen, sinä olet samaan aikaan ihminen ja
muurahainen. Mutta muurahaiset näkevät sinut muurahaisena.
Heille voi olla vaikea ymmärtää kuinka sinä olet voinut olla ihminen.
Onhan ihminen paljon suurempi ja älykkäämpi kuin muurahainen.
Koska sinä kykenit ottamaan muurahaisen muodon ja tulemaan
muurahaiseksi, sinä kykenet myös ottamaan jälleen ihmisen muodon
ja tulemaan ihmiseksi.
Sinä et tietenkään kykene ottamaan muurahaisen muotoa ja tulemaan muurahaiseksi koska olet vajava heikko ihminen. Mutta Jumala on kaikkivaltias.
Hänelle on kaikki mahdollista sillä,... se, mikä on ihmiselle mahdotonta, se on mahdollista Jumalaalle.No muurahainen tästä nyt vielä puuttuukin:
Rom 1:22-23 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.- ml213.
Tää muurahais juttu on vielä huvittavamoi kuin lajioppi. Kaikkea se ihminen aijatteleekin JUMALASTA.
ml213. kirjoitti:
Tää muurahais juttu on vielä huvittavamoi kuin lajioppi. Kaikkea se ihminen aijatteleekin JUMALASTA.
Keroomukseni on vertaus niin kuin se käy siitä ilmikin.
Tarkoitukseni on kertoa Jumalan ihmiseksi tulemisesta
vertauksella ihmiselle joka tätä asiaa miettii ja kyselee.
Koska hän ei ole ymmärtänyt eikä ymmärrä kun hänelle
näytetään Raamatun Sanasta tämä asia, on hyvä käyttää
ihmisen arkielmästä tuttuja asioita kuvaamaan tätä teologisesti
vaikeasti ymmärrettävää Jumalan salaisuutta. Ihminen ei
kykenekään ymmärtämään Jumalaa eikä selittämään Häntä
tyhjentävästi oman ymmärryksensä avulla. Ymmärryksen
saamiseen vaaditaan Pyhän Hengen antama opetus.
Pyhä Henki voi valaista jollekin ihmiselle tätä asiaa noinkin
"tyhmän" vertauksen kautta. Mene ja tiiä häntä mutta yritys
on kuintenkin vilpitön.
Mutta sinä et näytä olevan lukenut Raamatusta muuta kuin
yhden jakeen mitä sinä jatkuvasti tuot tänne. Raamatussa on
muitakin jakeita. Kaikki Raamatun jakeet täytyy synkronisoitua
toisten jakeiden kanssa yhteen ilman ristiriitoja. Vasta silloin
ne ovat totuus.- ml213.
jaikali kirjoitti:
Keroomukseni on vertaus niin kuin se käy siitä ilmikin.
Tarkoitukseni on kertoa Jumalan ihmiseksi tulemisesta
vertauksella ihmiselle joka tätä asiaa miettii ja kyselee.
Koska hän ei ole ymmärtänyt eikä ymmärrä kun hänelle
näytetään Raamatun Sanasta tämä asia, on hyvä käyttää
ihmisen arkielmästä tuttuja asioita kuvaamaan tätä teologisesti
vaikeasti ymmärrettävää Jumalan salaisuutta. Ihminen ei
kykenekään ymmärtämään Jumalaa eikä selittämään Häntä
tyhjentävästi oman ymmärryksensä avulla. Ymmärryksen
saamiseen vaaditaan Pyhän Hengen antama opetus.
Pyhä Henki voi valaista jollekin ihmiselle tätä asiaa noinkin
"tyhmän" vertauksen kautta. Mene ja tiiä häntä mutta yritys
on kuintenkin vilpitön.
Mutta sinä et näytä olevan lukenut Raamatusta muuta kuin
yhden jakeen mitä sinä jatkuvasti tuot tänne. Raamatussa on
muitakin jakeita. Kaikki Raamatun jakeet täytyy synkronisoitua
toisten jakeiden kanssa yhteen ilman ristiriitoja. Vasta silloin
ne ovat totuus.Jos pohdimme kuka on Jeesus ja miten Jeesuksesta tuli Herra, joka on UT keskeisin asia. Niin, kasteeseen liittyviä ilmoituksiako tulisi tuoda esille. Ihmisen pelastusta ajatellen inhoamasi jae, JUMALA teki Jeesuksesta Herran, niin on keskeisessä asemassa ajatellen ihmisen pelastumista. Siis uskoa se todeksi miten JUMALA Huom JUMALA huom JUMALA teki Jeesuksesta Herran. YMMÄRRÄTKÖ. JUMALA teki Jeesuksesta Herrran ja tämän asian uskomisessa on ihmisen pelastuminen. Ymmärrätkö? Pelastusta ei ole muussa uskossa. Yksi JUMALA, yksi kaste, yksi usko.
Tässä totisen JUMALAN Pojassa on pelastunut ihminen.
Sinua ei muuta edes selkeät JUMALAN ilmoitukset, jotka ovat siis perusasioita Herrastamme.Jaarittelet mieluimmin vaikka muurahaisista.
- Uusi luomus
Jospa samalla tavalla kuin ihmisen poika voi olla samaan aikaan ihminen ja ihmisen poika.- ml213.
JUMALA ei ole laji ja siten lajioppisi on väärä.
- Sanon vaan.
ml213. kirjoitti:
JUMALA ei ole laji ja siten lajioppisi on väärä.
Yksinkertaista. Jumalasta syntyy Jumala, ihmisestä syntyy ihminen koirasta syntyy koira, hevosesta syntyy hevonen, lampaasta syntyy lammas ja niin edelleen. Vai onko joku nähnyt esim. että ihmisestä ei syntyisi ihmistä? Tai hevosesta ei syntyisi hevosta? Tai Jumalasta ei syntyisi Jumalaa?
- ml213.
Sanon vaan. kirjoitti:
Yksinkertaista. Jumalasta syntyy Jumala, ihmisestä syntyy ihminen koirasta syntyy koira, hevosesta syntyy hevonen, lampaasta syntyy lammas ja niin edelleen. Vai onko joku nähnyt esim. että ihmisestä ei syntyisi ihmistä? Tai hevosesta ei syntyisi hevosta? Tai Jumalasta ei syntyisi Jumalaa?
>Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. <
Kuten tuossa JUMALAN ilmoituksessa tulee esille, niin JUMALAA ei tule verrata lajeihin.
Niin,m ei JUMALASTA syntynyt ihminenkään ole JUMALA, vaikka on JUMALASTA syntynyt.
Kuten tiedätkin, niin JUMALA on niin ihmeellinen, ettei mitään voi verrata häneen.On vain käsite; JUNMALA on yksi ja kaiken Isä jne....
Jospa yhdessä uskotaan ja ymmärretään JUMALALTA tullut käsite; JUMALAN Poika ja lapsikin ymmärtää, miten Pojan Isä on tämä ihmeellinen JUMALA.
Muuten olen täysin vakuuttunut. Jos Jeesus Kristus olisi JUMALA, niin JUMALA olisi useissa kohdissa ilmoittanuit näin.
Jeesus Kristus JUMALAN Poika JUMALA. Mutta kun ei ole ilmoitusta tuosta. No, tosin silloin JUMALA ilmoituksineen olisi kyllä mysteeri ja sekava kuin dementoitunut ihminen. - Jortikan Kimmo vaan.
ml213. kirjoitti:
>Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. <
Kuten tuossa JUMALAN ilmoituksessa tulee esille, niin JUMALAA ei tule verrata lajeihin.
Niin,m ei JUMALASTA syntynyt ihminenkään ole JUMALA, vaikka on JUMALASTA syntynyt.
Kuten tiedätkin, niin JUMALA on niin ihmeellinen, ettei mitään voi verrata häneen.On vain käsite; JUNMALA on yksi ja kaiken Isä jne....
Jospa yhdessä uskotaan ja ymmärretään JUMALALTA tullut käsite; JUMALAN Poika ja lapsikin ymmärtää, miten Pojan Isä on tämä ihmeellinen JUMALA.
Muuten olen täysin vakuuttunut. Jos Jeesus Kristus olisi JUMALA, niin JUMALA olisi useissa kohdissa ilmoittanuit näin.
Jeesus Kristus JUMALAN Poika JUMALA. Mutta kun ei ole ilmoitusta tuosta. No, tosin silloin JUMALA ilmoituksineen olisi kyllä mysteeri ja sekava kuin dementoitunut ihminen.>>Jospa yhdessä uskotaan ja ymmärretään JUMALALTA tullut käsite; JUMALAN Poika ja lapsikin ymmärtää, miten Pojan Isä on tämä ihmeellinen JUMALA.1 Joh 5:20,21) Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
- Sanon vaan.
Jortikan Kimmo vaan. kirjoitti:
>>Jospa yhdessä uskotaan ja ymmärretään JUMALALTA tullut käsite; JUMALAN Poika ja lapsikin ymmärtää, miten Pojan Isä on tämä ihmeellinen JUMALA.1 Joh 5:20,21) Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
>> Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. < <
Selvähän tuo on meille kaikille uudesti syntyneille Jumalan lapsille. Mutta ekivaarilaiset lukevat sen ilmeisesti näin? >>Hänen Isänsä on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä Sanon vaan. kirjoitti:
Selvähän tuo on meille kaikille uudesti syntyneille Jumalan lapsille. Mutta ekivaarilaiset lukevat sen ilmeisesti näin? >>Hänen Isänsä on totinen Jumala ja iankaikkinen elämäJae kyllä olisi oikein, jos se olisi oikein alkuperäisen kirjoittajan kirjoituksesta käännetty. Samaan asiayhteyteen kuitenkin kuuluu edellinen, 19. jae.
"Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa."
Jakeen 20. pronomini "hän" viittaa tähän 19. jakeen Jumalaan, jonka pojassa me olemme. Hän on todellinen Jumala.
!992 käännös antaa hieman paremman tekstin, vaikka siinäkin jää hiukan tulkinnanvaraisuutta.
Näissä jakeissa on nominaali-ilmaisu korvattu
persoonapronomineilla, joka käännettäessä kieleltä toiselle antaa tilaisuuden sanajärjestyksellä muuttaa asia päinvastaiseksi, kun laittaa sanajärjestyksellä "hän"-sanan viittaamaan edellisen lauseen viimeiseen olentoon.
Uuden testamentin kiistaton ja suoraan ilman tulkinnanvaraisia pronomineja annettu Jeesuksen todistus on se, että "Isä yksin on todellinen Jumala." [1.Kor.8:6; Ef. 4:6]
1. Korinttolaiskirje 8
6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
1. Johanneksen kirje 5
19 "Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä."
Me olemme siis sen Totisen Jumalan pojassa, jonka Isä on totinen Jumala.
Trinitaarit ovat väärillä käännöksillään tehneet Uuden testamentin ristiriitaiseksi;
"Eräänä päivänä vuonna 325 Nikeassa, Keisari Konstantinus Suuri, 318 kirkkoisää sekä suuri joukko pappeja ja diakoneja, olivat polvillaan, katse ylös taivaaseen.
Keisari Konstantinus Suuri sanoi suurella äänellä:
"Tänä päivänä me loimme ja synnytimme sinut kolminaisen uuden Jumalamme"!
Martti Luther kirjoittaa noista kohdan (1 Joh. 5:7,8) lisäyssanoista näin:
"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat. Tämä värsy ei ole kreikkalaisissa käsikirjoituksissa, ja näyttää siltä, että muinaisajan jumaluusoppineet innossansa Ariolaisia vastaan ovat sen, sopimattomasti kyllä, tähän lisänneet."
(Martti Luther: Johanneksen ensimmäisen kirjeen selitys)
.Sanon vaan. kirjoitti:
Selvähän tuo on meille kaikille uudesti syntyneille Jumalan lapsille. Mutta ekivaarilaiset lukevat sen ilmeisesti näin? >>Hänen Isänsä on totinen Jumala ja iankaikkinen elämäUusi testamentti on niin ristiitainen samoista asioista, ettei sitä kukaan järkevä voi sellaisenaan, muutamia käännösten kohtia korjaamatta uskoa.
Esimerkiksi Joh. 17:1,3, 1.Kor. 8:6 jae ja 1.Joh.5:20 jae ovat 1938 käännösessä selvässä ristiriidassa keskenään!
- Halleluujaa
Joh 14:8-9 selittää kaiken.
8. Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Asia on loppuun käsitelty. Kolminaisuus oppi on totta Isä, Poika ja Pyhä Henki = Jumala.Aamen! Kolminaisuusoppi on käytössä loppuun kulunut, koska se on ihmisten tekemä eikä kuulu pyhiin kirjoituksiin eikä mihinkään raamatunkäännöksiin, mutta mutta:
Johannes 17
1 "Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: - "I s ä, - hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka - y k s i n - o l e t -
t o t i n e n - J u m a l a, - ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
Matteus 24
35 "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa."
Joku yritti perustella 'Jeesus on Jumala' väitettään sillä että Jeesus on kaikkitietävä. Mutta kun ei ole, vaan Jeesdus tunnusti itse. Tulevaisuuden tapahtumien ajat ja hetket ovat pojaltakin salatut;
Matteus 24
Markus 13
Apostolien teot 1
Jumalan pojan "kaikkivaltius" on rajoitettua muutenkin, sillä pojalla ei ole valta jakaa itse hallituspaikkoja, vaan Isä jakaa itse, kenelle on ne valmistanut: [Matt. 20:23]
23 " Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".- Halleluujaa
Niin. Jumalan "Isä" persoona tietää enemmän kuin Jumalan "Poika" persoona. Jumalan "Isä" persoona on antanut Jumalan "Poika" persoonalle kaiken vallan. Tämän vuoksi Kaikkien pitää tunnustaa Jeesus Kristus Herraksi Isän Jumalan kunniaksi.
- Sanon vaan.
>>Uusi testamentti on niin ristiitainen samoista asioista, ettei sitä kukaan järkevä voi sellaisenaan, muutamia käännösten kohtia korjaamatta uskoa
- ml213.
Halleluujaa kirjoitti:
Niin. Jumalan "Isä" persoona tietää enemmän kuin Jumalan "Poika" persoona. Jumalan "Isä" persoona on antanut Jumalan "Poika" persoonalle kaiken vallan. Tämän vuoksi Kaikkien pitää tunnustaa Jeesus Kristus Herraksi Isän Jumalan kunniaksi.
Niimpä. Hän on totinen JUMALA, jonka Pojassa me olemme
- ???
ml213. kirjoitti:
Niimpä. Hän on totinen JUMALA, jonka Pojassa me olemme
>>Niimpä. Hän on totinen JUMALA, jonka Pojassa me olemme
- ml213.
??? kirjoitti:
>>Niimpä. Hän on totinen JUMALA, jonka Pojassa me olemme
JUMALA aivoitti pelastaa ihmisen ja juuri Pojan tehtävän kautta.Poika on saanut vallan ja voiman tähän ja kokoaan omakseen jokaisen,. jonka JUMALA on ennalta määrännyt ja ennalta valinnut.
Niin, KAIKKI JUMALASTA syntyneet ihmiset Hengessä kastetaan Kristuksen/Pojan ruumiiseen(seurakuntaan).
Aivan lopussa Poika antaa valtakuntansa JUMALALLE ja lopussa Poikakin alistetaan JUMALAN alaisuuteen. 1 Kor.15:22.........28 Lue tuo ja YMMÄRRÄ.
Niin, hän on todella totinen JUMALA, jonka Pojassa me olemme. Poika on välimies/silta JUMALAN luo.
- Halleluujaa
Itse uskon, että Jumala tuli ihmiseksi Jeesukseksi Kristukseksi, kuoli ristillä ja nousi ylös kuolleista taivaaseen ja hallitsee. Sovitti koko maailman synnit niin menneet kuin tämän hetkiset ja tulevat. Kuka uskoo ja kastetaan pelastuu, mutta joka ei usko joutuu kadotukseen. Pelastus ei riipu teoista tai tekemättä jättämisistä vaan yksin armostaja uskosta, ettei kukaan voi kerskata. Erittäin moni uskoo samalla tavalla kuin minä.
- Ved.2
Perehdy vaikkapa matematiikkaan! Siinä hyvinkin moninkertaiset kehät käyvät sisäkkä'in ja lomittain. Ovat saman aikaan samassa kokonaisuudessa, mutta muodostavat myös erikseen tarkasteltuna ihan omia erillisiä vaikkapa geometrisiä kuvioitaan.
Miksi tämä ei Jumalalta kävisi; pelkkä kolmiyhteys vielä lisäksi ? Jumala vaan teki ihmistä varten hyvin yksinkertaisen matemaattisen siirron. Hän luovutti ainokaisen Poikansa ihmisen tasolle, ihmisen kaltaiseksi. Ja tyhmät ihmiset menivät ja tappoivat Hänet, niin kuin mm.jehovalaiset surmaavat Häntä kaiken päivää.
Kun morsian ja Ylkä tekevät liiton, niin he saavat nauttia tästä yhteydestään iät ajat, eikä kolmisäikeinen lanka katkea.- Näin se kuulkaa on
Voi kuinka kierästi esim. ml213 opettaa Raamattua. En ymmärrä miksi täytyy ihmisiä harhauttaa omalla opillaan joka ei perustu mitenkään Raamattuun.
>>ml213.
9.11.2013 15:53
0
Sulje
Niimpä. Hän on totinen JUMALA, jonka Pojassa me olemme 1 Joh 5:20,21) Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. <
Vieläkö joku väittää etteikö ekivaarilaiset opeta omaa oppiaan? Se ei ole Raamatun oppia vaan heidän omaa oppiaan ja sitähän he kiivaasti puolustavat tälläkin palstalla. Uskon että Raamatun opista löytyy pelastus ja ekivaarilaisten oppi johtaa iankaikkiseen kadotukseen. Näin se kuulkaa on kirjoitti:
Voi kuinka kierästi esim. ml213 opettaa Raamattua. En ymmärrä miksi täytyy ihmisiä harhauttaa omalla opillaan joka ei perustu mitenkään Raamattuun.
>>ml213.
9.11.2013 15:53
0
Sulje
Niimpä. Hän on totinen JUMALA, jonka Pojassa me olemme 1 Joh 5:20,21) Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. <
Vieläkö joku väittää etteikö ekivaarilaiset opeta omaa oppiaan? Se ei ole Raamatun oppia vaan heidän omaa oppiaan ja sitähän he kiivaasti puolustavat tälläkin palstalla. Uskon että Raamatun opista löytyy pelastus ja ekivaarilaisten oppi johtaa iankaikkiseen kadotukseen.>>>Vieläkö joku väittää etteikö ekivaarilaiset opeta omaa oppiaan? Se ei ole Raamatun oppia vaan heidän omaa oppiaan ja sitähän he kiivaasti puolustavat tälläkin palstalla.
- Simelius
Olen seurannut tästa aiheesta käytävää keskustelua, ja kysynkin että onko Raamatussa kohtaa jossa pelastuakseen vaaditaan uskomista että Jeesus on Jumala, ja missä niin sanotaan? Itse en vielä ole havainnut tällaista ehtoa Raamatussa, mutta voihan se ollakin siellä. En ota kantaa itse aiheeseen, koska olen aivan ulalla tässä asiassa.
Kuinka voidaan tyrmätä ei-uskovaksi ihminen joka ei usko kolmiyhteiseen Jumalaan? Kolminaisuuden kannattajathan ovat yleensä taipuvaisia sanomaan että ihminen joka ei usko niinkuin he tässä asiassa, silloin hän ei ole Jumalan lapsi. Miksi he ovat tätä mieltä? Miksi ei unitaarit väitä vastaavaa trinitaareista (itse en vielä ainakaan ole nähnyt sellaista väitettävän)?
Eikö riitä pelastukseen että ihminen haluaa elää vanhurskaasti Jeesusta seuraten teoin ja sanoin sekä elämällään? Vaaditaanko kaikissa asioissa uskomista oikealla lailla, ja missä asioissa? Eihän uskoontullessaankaan ihminen välttämättä tiedä näistä asioista yhtään mitään, ja silti hän on pelastettu siinä tilanteessa. Vaihtuuko se tila pelastuksen suhteen myöhemmin jos ei jossain asiassa usko oikein?
Jos todella on niin että alkuperäinen Raamatun sanoma että Jeesus ei ole Jumala on oikea, niin silloin sitä oppia ei saa muuttaa. Viittaan ekivaarin kirjoitukseen jossa puhuttiin että tämä oppi muutettiin kolmesataa luvulla. Onko näin asian laita? Valaiskaa minulle tätä asiaa.- ml213.
>Olen seurannut tästa aiheesta käytävää keskustelua, ja kysynkin että onko Raamatussa kohtaa jossa pelastuakseen vaaditaan uskomista että Jeesus on Jumala, ja missä niin sanotaan?<
Jos vakavasti pohditaan ihmisen pelastusta, niin JUMALA on kyllä laittanut tälle ehdon ja se on tämä;
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että JUMALA on hänet luolleista herättänyt, niin sinä pelastut". Room. 10:9
Niin, ja miksi Jeesus tulee suulla tunnustaa Herraksi; Koska JUMALA teki Jeesuksesta Herran;
"varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA on hänet HERRAKSI ja Kristukseksi tehnyt , tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte" Ap2:36
Siis punainen lanka on uskoa tähän, miten JUMALA teki Jeesuksesta Herran. Nyt uskonnollisuus jaikalineen opettaa, miten tämä Herra on JUMALA. Näin ei todella ole, vaan Jeesus on JUMALAN tekemä Herra ja tässä Jeesuksessa Herrassamme on pelastus,- uskon kautta.
Siis tämän päivän väkevin eksytys on, ettei tunnusteta Nasaretin Jeesusta JUMALAN tekemäksi Herraksi. - Jortikan Kimmo vaan.
ml213. kirjoitti:
>Olen seurannut tästa aiheesta käytävää keskustelua, ja kysynkin että onko Raamatussa kohtaa jossa pelastuakseen vaaditaan uskomista että Jeesus on Jumala, ja missä niin sanotaan?<
Jos vakavasti pohditaan ihmisen pelastusta, niin JUMALA on kyllä laittanut tälle ehdon ja se on tämä;
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että JUMALA on hänet luolleista herättänyt, niin sinä pelastut". Room. 10:9
Niin, ja miksi Jeesus tulee suulla tunnustaa Herraksi; Koska JUMALA teki Jeesuksesta Herran;
"varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA on hänet HERRAKSI ja Kristukseksi tehnyt , tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte" Ap2:36
Siis punainen lanka on uskoa tähän, miten JUMALA teki Jeesuksesta Herran. Nyt uskonnollisuus jaikalineen opettaa, miten tämä Herra on JUMALA. Näin ei todella ole, vaan Jeesus on JUMALAN tekemä Herra ja tässä Jeesuksessa Herrassamme on pelastus,- uskon kautta.
Siis tämän päivän väkevin eksytys on, ettei tunnusteta Nasaretin Jeesusta JUMALAN tekemäksi Herraksi.>> Nyt uskonnollisuus jaikalineen opettaa, miten tämä Herra on JUMALA.>uskonnollisuus
- jaikalii
>>>Eihän uskoontullessaankaan ihminen välttämättä tiedä näistä asioista yhtään mitään, ja silti hän on pelastettu siinä tilanteessa.
- ml213.
jaikalii kirjoitti:
>>>Eihän uskoontullessaankaan ihminen välttämättä tiedä näistä asioista yhtään mitään, ja silti hän on pelastettu siinä tilanteessa.
Jos viestiesi sisältö on totta, niin todellisuus on, miten olet luopunut uskosta, joka pelastaa ihmisen. Siis yksi usko, joka on JUMALAN aivoittama. On aivan naurettavaa jaaritella, miten ihminen ensiksi uskoo sydämessään tämän;
Siis sen, miten JUMALA teki Jeesuksesta Herran ( ja Kristuksen). Tuo JUMALAN teko ja aivoitus on pelastuksessa keskeinen asia.
Jos ihminen hylkää tuon uskon, niin ihminen ei ole enää pelastettu. Pelastusta ei ole, jos ihminen MUUTTAA JUMALAN aivoittaman pelastuksen ja piste.
Jeesusta PITÄÄ kutsuttaman JUMALAN Pojaksi syntymä ilmoituksesta lähtien ja tulee myös olemaan JUMALAN Poika kun antaa valtakunnan Isälleen JUMALALLE ja on JUMALAN Poika näiden välisenä aikana.
Valitettava todellisuus on,- jos kirjoituksesi on totta, niin olet jaarituksillasi luopunut JUMALAN aivoittamasta pelastavasta uskosta.
Niin, siksi sinulle on punainen vaate JUMALAN ilmoitus, JUMALA teki Jeesuksesta Herran. ml213. kirjoitti:
Jos viestiesi sisältö on totta, niin todellisuus on, miten olet luopunut uskosta, joka pelastaa ihmisen. Siis yksi usko, joka on JUMALAN aivoittama. On aivan naurettavaa jaaritella, miten ihminen ensiksi uskoo sydämessään tämän;
Siis sen, miten JUMALA teki Jeesuksesta Herran ( ja Kristuksen). Tuo JUMALAN teko ja aivoitus on pelastuksessa keskeinen asia.
Jos ihminen hylkää tuon uskon, niin ihminen ei ole enää pelastettu. Pelastusta ei ole, jos ihminen MUUTTAA JUMALAN aivoittaman pelastuksen ja piste.
Jeesusta PITÄÄ kutsuttaman JUMALAN Pojaksi syntymä ilmoituksesta lähtien ja tulee myös olemaan JUMALAN Poika kun antaa valtakunnan Isälleen JUMALALLE ja on JUMALAN Poika näiden välisenä aikana.
Valitettava todellisuus on,- jos kirjoituksesi on totta, niin olet jaarituksillasi luopunut JUMALAN aivoittamasta pelastavasta uskosta.
Niin, siksi sinulle on punainen vaate JUMALAN ilmoitus, JUMALA teki Jeesuksesta Herran.Se vaan on niin että jaikali on jo uskossaan edennyt niin pitkälle että hän tuntee jo Jeesuksen. Sinulla ml213 on vielä uskossasi kasvu vaihe ja siksi et vielä Jeesusta tunne kokonaan.
""18. Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."
19. Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni"".Alkuperäiset Jeeuksen Kristuksen apostolit kiittivät, ylistivät ja todistivat näin:
2. Korinttolaiskirje 1
3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"
2. Korinttolaiskirje 11
31 "Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valehtele."
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"
Efesolaiskirje 1
17 "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"
Kun vertaatte 'Jeesus on Jumala" opettajien oppia alkuperäisten apostolien kirjoittamiin teksteihin, niin selvä muutos on tapahtunut tässä asiassa.- Katsos
ml213. kirjoitti:
Siis tämän päivän väkevin eksytys on, ettei tunnusteta Nasaretin Jeesusta JUMALAN tekemäksi Herraksi.VT:n Herra ja UT:n Herra ovat sama asia!
..
Kysynkin että onko Raamatussa kohtaa jossa pelastuakseen vaaditaan uskomista että Jeesus on Jumala, ja missä niin sanotaan?
1. Johanneksen kirje 3
"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
1. Johanneksen kirje 4
15 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"
1. Johanneksen kirje 5
5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"
Heprealaiskirje 5
5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan"
Heprealaiskirje 8
1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa."- hopoti hop
Amerikkalaisella uskovaisella youtube-käyttäjällä nimimerkiltään Venomfangx on video, jossa hän käsittelee juuri tuota kysymystä. Videon otsikko on "Is Jesus God or the Son of God?" (alla linkki videoon). Joten jos englannin ymmärrys on ok, niin suosittelen.
Itse tykkään tämän nuoren miehen opetustuokioista. Paljon on saanut kakkaa niskaan vuosien varrella ateistisilta youtubettajilta, mutta on silti jatkanut videoiden tekoa.
http://www.youtube.com/watch?v=p2ED27Wnv8w&list=TLIjPZf2pmsw2sb5xNmhWX7aJnBwDxaU-l - Näin minä ymmärrän
Jeesus Kristus on samanaikaisesti ihminen ja Jumala, koska Hän on Jumalan poika. Jeesus syntyi ihmiseksi, ja kasvoi ihmisenä ja samanaikaisesti oli myös Jumalan poika. Me kaikki olemme Jumalan lapsia, joten Jeesus on veljemme. Hän on myös ystävämme.
Jumala on isä. Hän on kaikkivaltias taivaan ja maan luoja.
Pyhä Henki on kolmas kolminaisuuden osa. Jumala puhalsi ihmiseen Pyhän Hengen luomistyön yhteydessä.
Näin minä teologiaa opiskelemattomana olen tämän asian ymmärtänyt. Korjatkaa jos olen väärässä.Olet hyvin oikeassa tuossa, mitä kirjoitat ja mihin uskot !
Mutta ehkä se yksi asia vaatii hieman korjaamista, eli se, että' Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä. siis Jeesus ei syntynyt ihmisgeeneistä vaan Jumalasta, siis Jumala siirtyi ikäänkuin suoraan alkioksi ja siis ihmiseksi, siis siinä ei käytetty Marian ja Johanneksen geenejä.
Maria oli ikäänkuin sijais synnyttäjä, eli hänen kohtuansa vain käytettiin, kuin nykyään on sijaskohtuja ja synnyttäjiä, siis siinä käytetään vain kotua vaikka lapsi on muiden.
Eli Jeesus ei ole edes Marian geneettinen lapsi !
Tämä on hyvä ymmärtää, ja se on lopulta tärkeä asia !
Siis Sana puhuu ensimmäisestä Aadamista(suomeksi ihminen) ja toisesta Aadamista joka siis on Kristus, siis vain 2 ihmistä on suraan Jumalasta "syntynyt", ei miljardeista adameista.
Se tarkoittaa juuri sitä, ja se on perusta sille, että Jeesus riisui saata-nalta vallan, eli se Jeesuksen totteleminen ja siten synnittömyys, mikä ei Aadamilta onnistunut ja mistä lankkemus johtui, sen Jeesus omalla elämäällään ja kuolemallaan, sai kuuliaisuudellaan ja siis synnittömyydellään korjatuksi.
1. Kor. 15:45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
Siis vain kaksi ihmistä on syntynyt suoraan Jumalasta, muut ovat syntyneet ihmisen jälkeläisinä.
Ja siksi siis on tärkeää, että Jeeus ei ole Johanneksen eikä Marian geneettinen lapsi, vaan TODELLA YKSIN Jumalan Hengestä syntynyt, siis ilman " vanhempiensa" sukusoluja !
Ja Naisen sukusolu vaatisi miehen siittiön hedelmöittyäkseen, joten sellaista ei voinut edes tapahtua ja se osataan kertoo sen asian, eli "sikisi Pyhästä engestä" siis sai alkunsa VAIN Pyhästä Hengestä.
Vaikka monelle tämä on vaikea asia, niin tämä on kokonaisuuden kannalta keskeinen asia kun Jeesuksen syntyperästä ja Jumaluudesta keskustellaan !- Kaikelviisii
vr62 kirjoitti:
Olet hyvin oikeassa tuossa, mitä kirjoitat ja mihin uskot !
Mutta ehkä se yksi asia vaatii hieman korjaamista, eli se, että' Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä. siis Jeesus ei syntynyt ihmisgeeneistä vaan Jumalasta, siis Jumala siirtyi ikäänkuin suoraan alkioksi ja siis ihmiseksi, siis siinä ei käytetty Marian ja Johanneksen geenejä.
Maria oli ikäänkuin sijais synnyttäjä, eli hänen kohtuansa vain käytettiin, kuin nykyään on sijaskohtuja ja synnyttäjiä, siis siinä käytetään vain kotua vaikka lapsi on muiden.
Siis Sana puhuu ensimmäisestä Aadamista(suomeksi ihminen) ja toisesta Aadamista joka siis on Kristus, siis vain 2 ihmistä on suraan Jumalasta "syntynyt", ei miljardeista adameista.
Se tarkoittaa juuri sitä, ja se on perusta sille, että Jeesus riisui saata-nalta vallan, eli se Jeesuksen totteleminen ja siten synnittömyys, mikä ei Aadamilta onnistunut ja mistä lankkemus johtui, sen Jeesus omalla elämäällään ja kuolemallaan, sai kuuliaisuudellaan ja siis synnittömyydellään korjatuksi.
1. Kor. 15:45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
Siis vain kaksi ihmistä on syntynyt suoraan Jumalasta, muut ovat syntyneet ihmisen jälkeläisinä.
Ja siksi siis on tärkeää, että Jeeus ei ole Johanneksen eikä Marian geneettinen lapsi, vaan TODELLA YKSIN Jumalan Hengestä syntynyt, siis ilman " vanhempiensa" sukusoluja !
Ja Naisen sukusolu vaatisi miehen siittiön hedelmöittyäkseen, joten sellaista ei voinut edes tapahtua ja se osataan kertoo sen asian, eli "sikisi Pyhästä engestä" siis sai alkunsa VAIN Pyhästä Hengestä.
Vaikka monelle tämä on vaikea asia, niin tämä on kokonaisuuden kannalta keskeinen asia kun Jeesuksen syntyperästä ja Jumaluudesta keskustellaan !Mikäs henki sinulle tuollaista kristologiaa opettaa?
- Jortikan Kimmo vaan.
vr62 kirjoitti:
Vaikka monelle tämä on vaikea asia, niin tämä on kokonaisuuden kannalta keskeinen asia kun Jeesuksen syntyperästä ja Jumaluudesta keskustellaan !>>Ja siksi siis on tärkeää, että Jeeus ei ole Johanneksen eikä Marian geneettinen
- ml213.
vr62 kirjoitti:
Vaikka monelle tämä on vaikea asia, niin tämä on kokonaisuuden kannalta keskeinen asia kun Jeesuksen syntyperästä ja Jumaluudesta keskustellaan !"Mutta ehkä se yksi asia vaatii hieman korjaamista, eli se, että' Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä. siis Jeesus ei syntynyt ihmisgeeneistä vaan Jumalasta, siis Jumala siirtyi ikäänkuin suoraan alkioksi ja siis ihmiseksi, siis siinä ei käytetty Marian ja Johanneksen geenejä."
Muuten ajatteletko yhtään mitä yleensä kirjoittelet. Uskotko edes itsekkään.Ainakaan Pyhä Henki ei aivoita kirjoituksiasi.Saatko hyvän olon kun tietoisesti sensuroit JUMALAN ilmoituksia. Huomaatko miten ulkona olet Jeesuksen todellisesta lihallisuuden syhntymästä?
Room 1
jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
Niin, Jeesuksen lihallisuus tulee Daavidin siemenestä. Itse uskon ehdoitta JUMALAN ilmoituksiin. Vai tulisiko tuo kiusallinen JUMALAN ilmoitus poistattaa Raamatusta? ml213. kirjoitti:
"Mutta ehkä se yksi asia vaatii hieman korjaamista, eli se, että' Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä. siis Jeesus ei syntynyt ihmisgeeneistä vaan Jumalasta, siis Jumala siirtyi ikäänkuin suoraan alkioksi ja siis ihmiseksi, siis siinä ei käytetty Marian ja Johanneksen geenejä."
Muuten ajatteletko yhtään mitä yleensä kirjoittelet. Uskotko edes itsekkään.Ainakaan Pyhä Henki ei aivoita kirjoituksiasi.Saatko hyvän olon kun tietoisesti sensuroit JUMALAN ilmoituksia. Huomaatko miten ulkona olet Jeesuksen todellisesta lihallisuuden syhntymästä?
Room 1
jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
Niin, Jeesuksen lihallisuus tulee Daavidin siemenestä. Itse uskon ehdoitta JUMALAN ilmoituksiin. Vai tulisiko tuo kiusallinen JUMALAN ilmoitus poistattaa Raamatusta?Sinä vain et ymmärrä, mitä siinä sanotaan !
Kyllä Jeesus syntyi Mriasta, ja oli sen kautta perillinen, mutta Sana sanoo selvästi:
Luuk. 1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Matt. 1:20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
Siinä ei sanota, että Jeesus on siinnyt Pyhästä Hengestä ja Mariasta, eli yhdistelmänä !
Mutta ML213, sinä et varmasti tätäkään kykene savataan ottamaan, ja kirjoitankin tämän vain muita varten, että muut eivät eksy sinun valheittesi eksyttämänä.- Kaikelviisii
vr62 kirjoitti:
Sinä vain et ymmärrä, mitä siinä sanotaan !
Kyllä Jeesus syntyi Mriasta, ja oli sen kautta perillinen, mutta Sana sanoo selvästi:
Luuk. 1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Matt. 1:20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
Siinä ei sanota, että Jeesus on siinnyt Pyhästä Hengestä ja Mariasta, eli yhdistelmänä !
Mutta ML213, sinä et varmasti tätäkään kykene savataan ottamaan, ja kirjoitankin tämän vain muita varten, että muut eivät eksy sinun valheittesi eksyttämänä.Kuulehan nyt vr62, sinä se et ymmärrä kristonuskosta yhtään mitään, jotem ole hyvä ja lopeta tuo ihmisten harhaanjohtaminen. Sinusta ei ole opettajaksi, koska sinulla on toinen jeesus, toinen henki ja toinen evankeliumi. Tämä sinun vuokrakohtu-oppisi on syvältä. Kristinuskon Jeesus oli kokonaan ihminen, siis Marian munasolusta, ja kokonaan Jumala, siis sikisi Pyhästä Hengestä.
Kaikelviisii kirjoitti:
Kuulehan nyt vr62, sinä se et ymmärrä kristonuskosta yhtään mitään, jotem ole hyvä ja lopeta tuo ihmisten harhaanjohtaminen. Sinusta ei ole opettajaksi, koska sinulla on toinen jeesus, toinen henki ja toinen evankeliumi. Tämä sinun vuokrakohtu-oppisi on syvältä. Kristinuskon Jeesus oli kokonaan ihminen, siis Marian munasolusta, ja kokonaan Jumala, siis sikisi Pyhästä Hengestä.
Kannattaa hieman tutkia Sanaa ja miettiä mitä siellä sanotaan:
1. Kor. 15:45
Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
Aadam, eli käännettynä ihminen, hänet Jumala loi, ja synnytti ilman sukusoluja !
Sinä sanot nyt ihan ITSE, että Aadam ei ollut kokonaan ihminen !!!
Huomaa, että puhutaan ensimmäisestä ja toisesta Aadamista, eli todellakin on niin, että on vain 2 Aadamia, jotka ovat saaneet alkunsa suoraan Jumalasta, kaikki muut ihmiset ovat Eevan jälkeläisiä ja siis sukusoluista syntyneet !
Siis nyt pitää taas sanoa:
Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
Kirkolliset paviaanit keksivät aikanaan omat järkeilynsä, ja niitä levitellään yhä. Kyllä niihin voi uskoa kuka haluaa. Totta on kuitenkin se, että jokaisella on oma käsitys uskostaan ja jumalista.
Selvää on se, ettei näkymätöntä Jumalaa ole kukaan koskaan nähnyt joten silläkin perusteella Jeesus oli silminnähtävä ja käsinkosketeltava Jumalan Poika. Ei siis missään tapauksessa Jumala.
Tietenkin hihhuleiden taruja voi uskoa - tai olla uskomatta. Siitähän päättää jokainen itse.- ml213.
Huomenta. Niin, joskus mietin lukevatko ihmiset ollenkaan itsenäisesti Raamattua ja erikoisesti Jeesuksen opetuksia. Vai saavatko he uskonsa uskonnollisuudessa olevilta eri puolueiden "opettajiltaan".
Niin, vaikka JUMALA ilmoittaa selkeä sanaisesti miten Nasaretin Jeesus oli mies ja ilmoittaa vielä senkin, että oli geneettisyydeltään Daavidin siemenestä, niin tästä huolimatta Jeesus kuvitellaan näkymättömäksi JUMALAKSI. JUMALAKSI, joka on Henki.
Koko asia muuttuu erittäin pienen,- mutta ratkaisevan asian takia. Niin, todellisuus on, miten tämä näkymätön JUMALA,- joka on Henki, niin tämä oli Jeesuksessa ja toimi Jeesuksen kautta.
No, uskon, miten aikanaan tuokin asia selkiintyy/tulevat valistetuksi kaikkien ihmisten kohdalta. Jortikan Kimmolta ja kumppaneilta kysyn; Kun Isä ja Jeesus eivät vaadi uskomaan Jeesusta Jumalaksi, niin miksi te pidätte meteliä yllä tästä asiasta ja vaaditte ihmisiä uskomaan?
Raamatusta ei löydy yhtään selvää vaatimusta siitä asiasta. Vain muutama tulkinnanvarainen käännösvirheistä johtuva kohta, "sana oli jumala", jonka Jeesus selitti tällä opetuksella:
35 "Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-" [Joh.10:35]
Eikö niin, että olette ihmisten rakentaman kolminaisuusopin orjia, ja yritätte pitää yllä väärää perinnettänne? Kolminaisuusoppi vaatii tappamisen uhalla uskomaan oppiinsa.- Armossa elävä
ml213. kirjoitti:
Huomenta. Niin, joskus mietin lukevatko ihmiset ollenkaan itsenäisesti Raamattua ja erikoisesti Jeesuksen opetuksia. Vai saavatko he uskonsa uskonnollisuudessa olevilta eri puolueiden "opettajiltaan".
Niin, vaikka JUMALA ilmoittaa selkeä sanaisesti miten Nasaretin Jeesus oli mies ja ilmoittaa vielä senkin, että oli geneettisyydeltään Daavidin siemenestä, niin tästä huolimatta Jeesus kuvitellaan näkymättömäksi JUMALAKSI. JUMALAKSI, joka on Henki.
Koko asia muuttuu erittäin pienen,- mutta ratkaisevan asian takia. Niin, todellisuus on, miten tämä näkymätön JUMALA,- joka on Henki, niin tämä oli Jeesuksessa ja toimi Jeesuksen kautta.
No, uskon, miten aikanaan tuokin asia selkiintyy/tulevat valistetuksi kaikkien ihmisten kohdalta.>>Niin, KAIKKI JUMALASTA syntyneet ihmiset Hengessä kastetaan Kristuksen/Pojan ruumiiseen(seurakuntaan).
- Jortikan Kimmo
ekivaari kirjoitti:
Jortikan Kimmolta ja kumppaneilta kysyn; Kun Isä ja Jeesus eivät vaadi uskomaan Jeesusta Jumalaksi, niin miksi te pidätte meteliä yllä tästä asiasta ja vaaditte ihmisiä uskomaan?
Raamatusta ei löydy yhtään selvää vaatimusta siitä asiasta. Vain muutama tulkinnanvarainen käännösvirheistä johtuva kohta, "sana oli jumala", jonka Jeesus selitti tällä opetuksella:
35 "Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-" [Joh.10:35]
Eikö niin, että olette ihmisten rakentaman kolminaisuusopin orjia, ja yritätte pitää yllä väärää perinnettänne? Kolminaisuusoppi vaatii tappamisen uhalla uskomaan oppiinsa.>>Jortikan Kimmolta ja kumppaneilta kysyn; Kun Isä ja Jeesus eivät vaadi uskomaan Jeesusta Jumalaksi, niin miksi te pidätte meteliä yllä tästä asiasta ja vaaditte ihmisiä uskomaan?>minä en ole Jumala
- ml213.
Armossa elävä kirjoitti:
>>Niin, KAIKKI JUMALASTA syntyneet ihmiset Hengessä kastetaan Kristuksen/Pojan ruumiiseen(seurakuntaan).
Varmaan tätä asiaa on pohdittu jo selvävästi ja siten tiedätkin, miten jokaisella paikkakunnalla on vain yksi=1 seurakunta. Seurakunta, joka on siis Kristuksen (=yksi) ruumis ja tähän seurakuntaan KAIKKI JUMALASTA syntyneet ihmiset kastetaan. Tämä on JUMALAN aivoittama SEURAKUNTA.
Taas kuten netkin, niin näitä puolueita voi monilla paikkakunnilla olla jopa 5...10, jotka eivät ole seurakuntia. Kristuksia on siis yksi , ja siten joka paikkakunnalla on vain yksi paikallisseurakunta.
JUMALAN aivoittamaa paikallisseurakuntaa kutsutaan paikkakuinnan nimellä,- AINA. Taas puolueiden nimiin liittyy oppi.
Niin, Raamatusta et tule löytämään tämän päivän "seurakuntia".Apostolit toteuttivat JUMALAN aivoittamaa seurakunta mallia eli jokainen paikkakuntalainen kuului samaan yhteen seurakuntaan ja silloin ei ollut yhtään puoluetta, johon ihmisiä olisi liitetty.
Mutta, onko koko JUMALAN aivoittama seurakunta sittenkin salaisuus,- jota kaikki eivät näe/ymmärrä. - Armossa elävä
ml213. kirjoitti:
Varmaan tätä asiaa on pohdittu jo selvävästi ja siten tiedätkin, miten jokaisella paikkakunnalla on vain yksi=1 seurakunta. Seurakunta, joka on siis Kristuksen (=yksi) ruumis ja tähän seurakuntaan KAIKKI JUMALASTA syntyneet ihmiset kastetaan. Tämä on JUMALAN aivoittama SEURAKUNTA.
Taas kuten netkin, niin näitä puolueita voi monilla paikkakunnilla olla jopa 5...10, jotka eivät ole seurakuntia. Kristuksia on siis yksi , ja siten joka paikkakunnalla on vain yksi paikallisseurakunta.
JUMALAN aivoittamaa paikallisseurakuntaa kutsutaan paikkakuinnan nimellä,- AINA. Taas puolueiden nimiin liittyy oppi.
Niin, Raamatusta et tule löytämään tämän päivän "seurakuntia".Apostolit toteuttivat JUMALAN aivoittamaa seurakunta mallia eli jokainen paikkakuntalainen kuului samaan yhteen seurakuntaan ja silloin ei ollut yhtään puoluetta, johon ihmisiä olisi liitetty.
Mutta, onko koko JUMALAN aivoittama seurakunta sittenkin salaisuus,- jota kaikki eivät näe/ymmärrä.Meidän paikkakunnalla on yksi Evankelisluterilainen kirkko ja sitten on Helluntaiseurakunta. Niin voisitko ml213 sanoa ovatko ne sun mielestäsi kummatki puolueita vai seurakuntia? Vai ovatko ne vain puolueita kummatkin? Eli, onko niin ettei meidän paikkakunnalla ole yhtään Seurakuntaa mielestäsi? Kumpi niistä on Seurakunta jos on jonpi kumpi on?
- Potkit tutkainta
ekivaari kirjoitti:
Jortikan Kimmolta ja kumppaneilta kysyn; Kun Isä ja Jeesus eivät vaadi uskomaan Jeesusta Jumalaksi, niin miksi te pidätte meteliä yllä tästä asiasta ja vaaditte ihmisiä uskomaan?
Eikö niin, että olette ihmisten rakentaman kolminaisuusopin orjia, ja yritätte pitää yllä väärää perinnettänne? Kolminaisuusoppi vaatii tappamisen uhalla uskomaan oppiinsa."Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen." (Room 14:10)
"Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen" (2. Kor 5:10)
Joel puhuu ensimmäiseen helluntaihin (Ap. t. 2.16-17) liittyvästä Pyhän Hengen vuodatuksesta luvussa 2:
"Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle ... Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran [JHWH] nimeä, pelastuu. Sillä (hengellisellä) Siionin vuorella ja (hengellisessä) Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra [JHWH] on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra [JHWH] kutsuu."
Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; ... Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
Jeesus on Herra eli JHWH eli "minä olen" eli Jumala. Tunnustatko sinä Jeesuksen JHWH:ksi? - ml213.
Potkit tutkainta kirjoitti:
"Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen." (Room 14:10)
"Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen" (2. Kor 5:10)
Joel puhuu ensimmäiseen helluntaihin (Ap. t. 2.16-17) liittyvästä Pyhän Hengen vuodatuksesta luvussa 2:
"Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle ... Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran [JHWH] nimeä, pelastuu. Sillä (hengellisellä) Siionin vuorella ja (hengellisessä) Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra [JHWH] on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra [JHWH] kutsuu."
Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; ... Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
Jeesus on Herra eli JHWH eli "minä olen" eli Jumala. Tunnustatko sinä Jeesuksen JHWH:ksi?Eikö sinullekkaan ole vielä selvinnyt, että JUMALA teki Jeesuksesta Herran meille pakanoille. Ap2:36
Taas VT puolella Raamatussa JUMALA oli Herra Israelilaisilla. Niin, ihminen joka pelastuu tulee suullaan tunnustaa JUMALAN tekemä Herra. Tästä Herrasta JUMALA puhuu koko UT puolella.
Vai väitätkö, etteikö JUMALA tehnytkään Jeesuksesta Herraa, johon uskoa? Armossa elävä kirjoitti:
Meidän paikkakunnalla on yksi Evankelisluterilainen kirkko ja sitten on Helluntaiseurakunta. Niin voisitko ml213 sanoa ovatko ne sun mielestäsi kummatki puolueita vai seurakuntia? Vai ovatko ne vain puolueita kummatkin? Eli, onko niin ettei meidän paikkakunnalla ole yhtään Seurakuntaa mielestäsi? Kumpi niistä on Seurakunta jos on jonpi kumpi on?
Molemmat ovat uskonnollispoliittisia liikkeitä, niitä vaan kutsutaan seurakunniksi ja sen nimen ovat antaneet ihmiset.
Jeesuksella ei ole helluntaiseurakuntaa, ei evl.seurakuntaa, ei adventtiseurakuntaa, ei lestojen seurakuntaa eikä mitään muutakaan maallista ihmisten perustamaa ja nimittämää uskonnollispoliittista järjestöä, jota kutsutaan tavan mukaan "seurakunniksi".
Kyllä ihmisen pitää tajuta, että Jeesus on Hänen oman hengellisen seurakunnan pää, johon ovat kutsutut vain ne, jotka Hän itse on siihen valinnut. Ja heitä Hän kutsuu VALITUIKSI .
Näin on, halusittepa sitä tai ette.- Armossa elävä
ml213. kirjoitti:
Eikö sinullekkaan ole vielä selvinnyt, että JUMALA teki Jeesuksesta Herran meille pakanoille. Ap2:36
Taas VT puolella Raamatussa JUMALA oli Herra Israelilaisilla. Niin, ihminen joka pelastuu tulee suullaan tunnustaa JUMALAN tekemä Herra. Tästä Herrasta JUMALA puhuu koko UT puolella.
Vai väitätkö, etteikö JUMALA tehnytkään Jeesuksesta Herraa, johon uskoa?Sinä ml213 et sitten alkuunkaan ymmärrä lukemaasi jos yleensä Raamattua luet. Sinulle näyttää olevan kompastus kivi juuri se, kun Jumala tuli lihaksi Jeesuksessa (Jumalan Pojaksi). Sinä et millään näytä ymmärtävän sitä että juuri Jumala oli ihmisenä Jeesuksessa josta Jumala teki Herran. Tämä on minulle vähän vaikeata selittää näin kirjoittamalla mutta Raamattua lukemalla se kyllä sinullekkin selviää kun vain uskot lukemaasi.
Oletko ml213 koskaan miettinyt mikä Jeesus on sen jälkeen kun kaikki on käynyt toteen? Mikä virka Jeesuksenlla sen jälkeen on? Raamatusta se selviää! Joten kerroppas nyt meille kaikille! - Jortikan Kimmo vaan.
ml213. kirjoitti:
Eikö sinullekkaan ole vielä selvinnyt, että JUMALA teki Jeesuksesta Herran meille pakanoille. Ap2:36
Vai väitätkö, etteikö JUMALA tehnytkään Jeesuksesta Herraa, johon uskoa?>>"Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen." (Room 14:10)
"Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen" (2. Kor 5:10) Jortikan Kimmo kirjoitti:
>>Jortikan Kimmolta ja kumppaneilta kysyn; Kun Isä ja Jeesus eivät vaadi uskomaan Jeesusta Jumalaksi, niin miksi te pidätte meteliä yllä tästä asiasta ja vaaditte ihmisiä uskomaan?>minä en ole Jumala
Jortikan Kimmo saa toki uskoa että Jeesus on jumala, koska Nikaian riitaisat piispat ja ruhtinaat paavin johdolla ovat niin päättäneet. Sitä valhetta on levitetty oikein miekkojen voimalla ja levitetään yhä eri uskontojen toimesta.
Sinä Kimmo uskot heihin etkä Jeesukseen. Sinulle Jeesus on jumala, minulle eiJortikan Kimmo vaan. kirjoitti:
>>"Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen." (Room 14:10)
"Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen" (2. Kor 5:10)Ei se tee Jeesuksesta sittenkään Jumalaa, koska Hän istuu Isä Jumalan valtaistuimen oikealla puolella, siis Jumalan vieressä. Ja sinne kootaan kaikki viimeiselle tuomiolle Isä Jumalan tuomioistuimen eteen.
Ap. t. 17:31
Sillä HÄN ( ISÄ ) on säätänyt päivän, jona HÄN ( Isä ) on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen MIEHEN KAUTTA, jonka HÄN ( ISÄ ) siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."
Usko jo että Jumala vaikuttaa Poikansa KAUTTA, mitä Hänen kulloinkin pitää Isän käskystä tehdä. Ja se ei tee Jeesuksesta Jumalaa.- Simelius
lappix kirjoitti:
Jortikan Kimmo saa toki uskoa että Jeesus on jumala, koska Nikaian riitaisat piispat ja ruhtinaat paavin johdolla ovat niin päättäneet. Sitä valhetta on levitetty oikein miekkojen voimalla ja levitetään yhä eri uskontojen toimesta.
Sinä Kimmo uskot heihin etkä Jeesukseen. Sinulle Jeesus on jumala, minulle eiJos on totta että alkuperäistä apostolista oppia on menty muuttamaan, niin sitä ei voi hyväksyä. Silloin pitäisi herätyskellot jo soida ihmisten mielissä, mikäli näin on tehty.
- Jortikan Kimmo vaan.
lappix kirjoitti:
Sinä Kimmo uskot heihin etkä Jeesukseen. Sinulle Jeesus on jumala, minulle ei>>Jortikan Kimmo saa toki uskoa että Jeesus on jumala, koska Nikaian riitaisat piispat ja ruhtinaat paavin johdolla ovat niin päättäneet. Sitä valhetta on levitetty oikein miekkojen voimalla ja levitetään yhä eri uskontojen toimesta.
Sinä Kimmo uskot heihin etkä Jeesukseen. Sinulle Jeesus on jumala, minulle ei>koska Nikaian riitaisat piispat ja ruhtinaat paavin johdolla ovat niin päättäneet. Sitä valhetta on levitetty oikein miekkojen voimalla ja levitetään yhä eri uskontojen toimesta. > Sitä valhetta on levitetty oikein miekkojen voimalla ja levitetään yhä eri uskontojen toimesta. - Potkit tutkainta
ml213. kirjoitti:
Vai väitätkö, etteikö JUMALA tehnytkään Jeesuksesta Herraa, johon uskoa?Tuo Herraksi "tekeminen" viitannee siihen, että Jeesus tehtiin julkisesti tiettäväksi Herrana kaikkialla. Ennen ylösnousemusta oli toimittu matalalla profiililla koskien Jeesuksen todellista olemusta: "Silloin hän varoitti vakavasti opetuslapsiaan kenellekään sanomasta, että hän on Kristus." Matt. 16:20
Jeesus oli Herra syntyessään: "teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa." Luuk. 2:11
Jeesus oli Herra jo ennen syntymäänsä. Johannes Kastajasta: "Ja sinä, lapsukainen, olet kutsuttava Korkeimman profeetaksi, sillä sinä olet käyvä Herran (=Jeesuksen) edellä valmistaaksesi hänen teitään" Luuk. 1:76.
Myöskin "Sillä hän (Johannes Kastaja) on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'." Matt. 3:3. Tämä on otettu Jesaja 40:stä: Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle [JHWH] tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme." Tämäkin todistaa, että Jeesus on JHWH eli Jumala. - Potkit tutkainta
lappix kirjoitti:
Ei se tee Jeesuksesta sittenkään Jumalaa, koska Hän istuu Isä Jumalan valtaistuimen oikealla puolella, siis Jumalan vieressä. Ja sinne kootaan kaikki viimeiselle tuomiolle Isä Jumalan tuomioistuimen eteen.
Ap. t. 17:31
Sillä HÄN ( ISÄ ) on säätänyt päivän, jona HÄN ( Isä ) on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen MIEHEN KAUTTA, jonka HÄN ( ISÄ ) siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."
Usko jo että Jumala vaikuttaa Poikansa KAUTTA, mitä Hänen kulloinkin pitää Isän käskystä tehdä. Ja se ei tee Jeesuksesta Jumalaa.Tuomiopäivänä tilanne muuttuu:
'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, KUNNES minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.
Ilm. 22: Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta (yksikkö)...Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva. - ml213.
Tuo Herraksi "tekeminen" viitannee siihen, että Jeesus tehtiin julkisesti tiettäväksi Herrana kaikkialla. Ennen ylösnousemusta oli toimittu matalalla profiililla koskien Jeesuksen todellista olemusta: "Silloin hän varoitti vakavasti opetuslapsiaan kenellekään sanomasta, että hän on Kristus." Matt. 16:20
Jeesus oli Herra syntyessään: "teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa." Luuk. 2:11
Jeesus oli Herra jo ennen syntymäänsä. Johannes Kastajasta: "Ja sinä, lapsukainen, olet kutsuttava Korkeimman profeetaksi, sillä sinä olet käyvä Herran (=Jeesuksen) edellä valmistaaksesi hänen teitään" Luuk. 1:76.
Myöskin "Sillä hän (Johannes Kastaja) on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'." Matt. 3:3. Tämä on otettu Jesaja 40:stä: Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle [JHWH] tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme." Tämäkin todistaa, että Jeesus on JHWH eli Jumala.Onko totinen JUMALA näkymätön Henki, jota ihminen ei voi nähdä? Jos Jeesus Kristus olisi JUMALA, niin kukaan ihminen ei tätä Henkeä voisi nähdä.
Niin, kuten itsekkin tiedät,- mutta et usko, miten JUMALA,- joka on Henki,- oli Jeesuksessa. Heb 1. Puhui viimeisinä päivinä POJAN KAUTTA.
Eikö selkeät JUMALAN ilmoitukset kerro sinulle totuutta kuvituksesi sijaan. Ihmisen tulee mielikuvansa piirtää selkeiden JUMALAN ilmoitusten mukaan,- ei fiktiivisen kuvitelmiensa.
Niin, YMMÄRRÄTKÖ sanojen sisältöä kun JUMALA ilmoittaa puhuvansa ja toimivansa Pojan kautta. Onko Poika siloin JUMALA, vai onko JUMALA hän, joka puhuu.Milloin lopetat taistelusi totuutta vastaan? - Potkit tutkainta
ml213. kirjoitti:
Onko totinen JUMALA näkymätön Henki, jota ihminen ei voi nähdä? Jos Jeesus Kristus olisi JUMALA, niin kukaan ihminen ei tätä Henkeä voisi nähdä.
Niin, kuten itsekkin tiedät,- mutta et usko, miten JUMALA,- joka on Henki,- oli Jeesuksessa. Heb 1. Puhui viimeisinä päivinä POJAN KAUTTA.
Eikö selkeät JUMALAN ilmoitukset kerro sinulle totuutta kuvituksesi sijaan. Ihmisen tulee mielikuvansa piirtää selkeiden JUMALAN ilmoitusten mukaan,- ei fiktiivisen kuvitelmiensa.
Niin, YMMÄRRÄTKÖ sanojen sisältöä kun JUMALA ilmoittaa puhuvansa ja toimivansa Pojan kautta. Onko Poika siloin JUMALA, vai onko JUMALA hän, joka puhuu.Milloin lopetat taistelusi totuutta vastaan?Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet." Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? (Joh 14:7)
- Potkit tutkainta
ml213. kirjoitti:
Onko totinen JUMALA näkymätön Henki, jota ihminen ei voi nähdä? Jos Jeesus Kristus olisi JUMALA, niin kukaan ihminen ei tätä Henkeä voisi nähdä.
Niin, YMMÄRRÄTKÖ sanojen sisältöä kun JUMALA ilmoittaa puhuvansa ja toimivansa Pojan kautta. Onko Poika siloin JUMALA, vai onko JUMALA hän, joka puhuu.Milloin lopetat taistelusi totuutta vastaan?"Ja Mooses ja Aaron, Naadab ja Abihu ynnä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta nousivat vuorelle. Ja he näkivät Israelin Jumalan; ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas. Eikä hän kajonnut kädellänsä israelilaisten valittuihin, ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat." 2. Moos. 24:9
Tämä oli ehkä jonkinlainen Jeesuksen preinkarnaatio. - ml213.
Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet." Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? (Joh 14:7)
2. Kor. 4:4
niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
Kol. 1:15
ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
Siis et usko noitakaan ilmoituksia, miten Kristuksessa on JUMALAN kuva.
Niin, koitappa ryhdistäytyä ja lopettaa taistelusi totuutta vastaan ja uskoa, miten totinen JUMALA on Henki, jota kukaan ihminen ei ole nähnyt. Usko viimein ja ymmärrä, miten tämä JUMALAN Pyhä Henki oli Jeesuksessa ja näin JUMALA, tämä Henki toimi Jeesuksen Kristuksen kautta.
Niin, ajattele. Miten ihminen voisikaan nähdä JUMALAA kun JUMALA on Henki.Taas Jeesus Kristus, jonka lihallisuus oli Daavidin simentä (geneettisyys) niin ei ollut Henki,- vaan mies/ihminen, jonka voi vaikka kätellä ja tervehtiä. - Jumala on Henki.
Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet." Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? (Joh 14:7)
ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Potkit tutkainta kirjoitti:
Tuomiopäivänä tilanne muuttuu:
'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, KUNNES minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.
Ilm. 22: Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta (yksikkö)...Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva.Ilm. 7:10
ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
Jumala ja Karitsa ovat kaksi eri persoonaa. Mutta toki voivat istua samalla penkillä vierekkäin tai sylikkäin.- Potkit tutkainta
lappix kirjoitti:
Ilm. 7:10
ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
Jumala ja Karitsa ovat kaksi eri persoonaa. Mutta toki voivat istua samalla penkillä vierekkäin tai sylikkäin.Hepr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
- ml213.
Näin kouluja käymättömänä on erittäin helppo uskoa vain sitä mitä JUMALA on ilmoittanut ja antaa tämän uskon ohjata ymmärrystäni. Teille tämä tila lie tuntematon kun alatte jaarittelemaan JUMALAN selkeistä ilmoituksista. Ilmoituksista, joihin ihminen tarvitsee vain lukutaidon sanojen sisällön ymmärtämiseen.
Niin, jaarituksiisi en ala, koska niillä ei ole loppua. Itseäni kiinnostaa erityisesti pelastumiseen liittyvät JUMALAN ilmoitukset, jotka JUMALA ilmoitti Jeesuksen kautta, mutta lyhykäisesti joka on se punainen lanka. Näin toimivat myös apostolit, eivätkö he sortuneet jaarituksiin, vaan aina toivat esille punaisen langan.
JUMALA,- joka on siis Henki, niin aivoitti Pojalleen Jeesukselle Kristukselle sellaisen viran tehtävään, että JUMALAN aivoittama ihmisen pelastaminen toteutuu.
Kokonaisuus selviää kun luet 1 Kor. 15:22.............28 ilmoituksen. Siinä on kokonaisuus ilmoitettu ihmisen pelastamisesta.- Jortikan Kimmo vaan.
>>
Niin, jaarituksiisi en ala, koska niillä ei ole loppua.>"Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen." (Room 14:10)
"Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen" (2. Kor 5:10) - Sanon vaan.
>>
Niin, jaarituksiisi en ala, koska niillä ei ole loppua.>"Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen." (Room 14:10)
"Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen" (2. Kor 5:10)>>>>"Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen." (Room 14:10)
"Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen" (2. Kor 5:10) - ml213.
>>
"Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen" (2. Kor 5:10)Heh heh. KUKAAN ihminen ei joudu tai ole ahdingossa uskoessaan Nasaretin Jeesuksen olevan JUMALAN Poika, jonka KAUTTA JUMALA toimi. Poika, jonka kautta JUMALA puhui ja tiedosti ihmisille aivoittamansa ihmisen pelastamisen.
Eiks ookkin parasta mitä maailmassa tiedetän. Harvat ja valitut vain uskovat tuohon. Jortikan Kimmo vaan. kirjoitti:
>>
"Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen" (2. Kor 5:10)Näen Jumalan kaikissa hänen teoissanssa, sillä "viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa", ja Jumalan viisaus, Jeesus Kristus on tullut meille viisaudeksi, oikeamielisyydeksi j.n.e. [Matt.11:19; Room.11:20]
Useimmat tiedemiehet ovat joskus haltioissaan nähdessään vuorelta tai tiedon huipulta tekijän valtasuuruuden.- Sanon vaan.
ml213. kirjoitti:
Heh heh. KUKAAN ihminen ei joudu tai ole ahdingossa uskoessaan Nasaretin Jeesuksen olevan JUMALAN Poika, jonka KAUTTA JUMALA toimi. Poika, jonka kautta JUMALA puhui ja tiedosti ihmisille aivoittamansa ihmisen pelastamisen.
Eiks ookkin parasta mitä maailmassa tiedetän. Harvat ja valitut vain uskovat tuohon.Et sitten ml sanallakaan kommentoinut niitä jakeita jotka laitoin. Hyvin näkee että ne ovat sinulle vaikea pala sulatettavaksi ja siksi hyppäät mielelläsi muuhun asiaan kuin puheena olevaan. Ei tämä ole ensimmäinen kerta kun niin teet. Sinulle ei kelpaa koko Raamattu vaan murto-osa siitä. Minulle taas kelpaa koko Raamattu! Siinä on kuule vissi ero!
- Jortikan Kimmo vaan.
Sanon vaan. kirjoitti:
Et sitten ml sanallakaan kommentoinut niitä jakeita jotka laitoin. Hyvin näkee että ne ovat sinulle vaikea pala sulatettavaksi ja siksi hyppäät mielelläsi muuhun asiaan kuin puheena olevaan. Ei tämä ole ensimmäinen kerta kun niin teet. Sinulle ei kelpaa koko Raamattu vaan murto-osa siitä. Minulle taas kelpaa koko Raamattu! Siinä on kuule vissi ero!
Laitoit "Sanon vaan." jälleen ml213 :lle luun lurkkuun. Meni poika parka jälleen hiljaiseksi. Ei ml213 voi kommentoida sellaista mikä ei sovin hänen oppiinsa. Sehän on ymmärrettävää, sillä hän joutuisi muuttamaan oppinsa Raamatun oppiin ja sehän ei nyt mitenkään käy kun hän joutuisi nöyrtymään ihmisten ja Jumalan edessä.
- ekivaarin opetusta
ekivaari
8.11.2013 10:34
-4
Sulje
Sana tuli lihaksi ja Isä Jumala katsoi sen hyödyttömäksi ja pani kelvottomat ihmiset naulitsemaan sen lihan ristille, yhdessä sen "meitä vastaan olevan Jumalan lain kanssa:
Kolossalaiskirje 2
14 "ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin."
Ne jotka apostoli Paavalin tavalla ajattelevat, saavat ottaa kirjoituksista vain hengestä syntyneille annetut lupaukset, eivät lihalle ja verelle annettuja kirouksia, sillä kirjoitettu on:
'Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
Mutta tämä on kaikille meille, jotka omistavat ja pitävät kiinni Aabrahamille annetut lupaukset:
2. Korinttolaiskirje 1
20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."- Jortikan Kimmo vaan.
Otan tämän kirjoitukseni tuolta ylempää tänne alas, jotta se on helpommin huomattavissa.
>Nii, ja jospa yhdessä ymmäretään tuo alla olveva jaekkin, nii meidän ei tarvitse vängätä täällä siitä onko Jeesus Jumala vai ei. Kysyin äidinkielen opettajalta mitä tuossa jakeessa lukee, eli miten se pitää ymmärtää. Niin hän sanoi että se tarkoittaa sitä että Jeesus Kristus on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. Eli juuri niin kuin siinä lukee. Sinä ml213 olet sitäkin vääristellyt että se tarkoittaa vallan muuta mitä siinä lukee. Miksi sinä haluat johtaa muita harhaan?
>1 Joh 5:20,21) Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. Sinä, Jortikan Kimmo, uskot enemmän uskonnollisten ihmisten omia puheita ja kuvitteluja kuin Jeesuksen opetusta että:
Johannes 6
63 "Henki on se, joka eläväksi tekee;
e i - l i h a - m i t ä ä n - h y ö d y t ä. - Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
Lihan mukaan eläville ihmisille liha on tullut niin rakkaaksi, etteivät he muusta välitäkään, [Room.8:4-8]- Jortikan Kimmo vaan.
ekivaari kirjoitti:
Sinä, Jortikan Kimmo, uskot enemmän uskonnollisten ihmisten omia puheita ja kuvitteluja kuin Jeesuksen opetusta että:
Johannes 6
63 "Henki on se, joka eläväksi tekee;
e i - l i h a - m i t ä ä n - h y ö d y t ä. - Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
Lihan mukaan eläville ihmisille liha on tullut niin rakkaaksi, etteivät he muusta välitäkään, [Room.8:4-8]>>inä, Jortikan Kimmo, uskot enemmän uskonnollisten ihmisten omia puheita ja kuvitteluja kuin Jeesuksen opetusta että:1 Joh 5:20,21) Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
>>inä, Jortikan Kimmo, uskot enemmän uskonnollisten ihmisten omia puheita ja kuvitteluja kuin Jeesuksen opetusta että:1 Joh 5:20,21) Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Raamatun koko yhtenäisyyden konteksti on tämä että "Isä yksin on todellinen Jumala", [Joh.17:1,3] ja "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut," [1. Kor. 8:6]
Kontekstista johtuen, Joh.5:20 virkkeessä oleva "Hän" on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä", 'hän' sana viittaa 19. jakeessa olevaan Jumala- sanaan,- j o s t a - me kaikki olemme ja johon olemme luodut."
Trinitaarit ovat yrittäneet tehdä kaikkensa sotkeakseen kolminaisuusoppia Raamatun teksteihin. Martti Luther kirjoitti erään esimerkin:
Martti Luther kirjoitti kohdan (1 Joh. 5:7,8) lisäys sanoista näin:
"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat."
"Tämä värsy ei ole kreikkalaisissa käsikirjoituksissa, ja näyttää siltä, että muinaisajan jumaluusoppineet innossansa Ariolaisia vastaan ovat sen, sopimattomasti kyllä, tähän lisänneet."
(Martti Luther: Johanneksen ensimmäisen kirjeen selitys)- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Raamatun koko yhtenäisyyden konteksti on tämä että "Isä yksin on todellinen Jumala", [Joh.17:1,3] ja "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut," [1. Kor. 8:6]
Kontekstista johtuen, Joh.5:20 virkkeessä oleva "Hän" on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä", 'hän' sana viittaa 19. jakeessa olevaan Jumala- sanaan,- j o s t a - me kaikki olemme ja johon olemme luodut."
Trinitaarit ovat yrittäneet tehdä kaikkensa sotkeakseen kolminaisuusoppia Raamatun teksteihin. Martti Luther kirjoitti erään esimerkin:
Martti Luther kirjoitti kohdan (1 Joh. 5:7,8) lisäys sanoista näin:
"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat."
"Tämä värsy ei ole kreikkalaisissa käsikirjoituksissa, ja näyttää siltä, että muinaisajan jumaluusoppineet innossansa Ariolaisia vastaan ovat sen, sopimattomasti kyllä, tähän lisänneet."
(Martti Luther: Johanneksen ensimmäisen kirjeen selitys)Ovatko siis haukkamasi "trinitaarit" niitä, jotka ovat huutaneet ja huutavat avukseen Herranaan Jeesusta?
Usko Toivonen kirjoitti:
Ovatko siis haukkamasi "trinitaarit" niitä, jotka ovat huutaneet ja huutavat avukseen Herranaan Jeesusta?
Ainakin he huutavat, koska Raamattu opettaa että "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan": [1.Tim.2:4]
Ja Jumala tekee kaikki mitä tahtoo:
Psalmit 115
3 "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."
Psalmit 135
6 "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;"- Kysyn vaan.
ekivaari kirjoitti:
Ainakin he huutavat, koska Raamattu opettaa että "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan": [1.Tim.2:4]
Ja Jumala tekee kaikki mitä tahtoo:
Psalmit 115
Psalmit 135
6 "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;">>Psalmit 115
Psalmit 135
6 "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;" Kysyn vaan. kirjoitti:
>>Psalmit 115
Psalmit 135
6 "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;"No Raamattu sanoo että "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan." Ei ole kirjoitettu ehtotavassa jotta 'pelastuisi', vaan se on kirjoitettu tositavassa; "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan."
Loput saatkin päätellä itse. Mitä Jumala näillä tarkoittaa!
Filippiläiskirje 2
10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistua, sekä niiden, jotka taivaissa ovat, että niiden, jotka maan päällä ovat, ja niiden, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."
Tuollaisen tunnustuksen johdosta Jumala tunnustaa ihmiset pelastuneeksi.- Kaikki ei pelastu
ekivaari kirjoitti:
No Raamattu sanoo että "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan." Ei ole kirjoitettu ehtotavassa jotta 'pelastuisi', vaan se on kirjoitettu tositavassa; "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan."
Filippiläiskirje 2
10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistua, sekä niiden, jotka taivaissa ovat, että niiden, jotka maan päällä ovat, ja niiden, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."
Tuollaisen tunnustuksen johdosta Jumala tunnustaa ihmiset pelastuneeksi.Myöhäistä on pelastuksen kannalta tunnustaa tosiasia vasta tuomioistuimen edessä.
- ml213.
Muuten mitä kuolleessa tilassa oleva ihminen voi tehdä pelastumisensa eteen?Jos olet pelastuneitten joukossa, niin kerro miten siirryit pelastuneitten joukkoon?
Ihminen, joka on luontaisesti vihollisuudessa JUMALAA kohtaan. Ihminen, jonka sisimmästä ei löydy mitään hyvää.
Ihmisen mieli on syvällä suossa, jos kuvittelee itsensä paremmaksi kuin muut kun JUMALA on pelastanut hänet ja tehnyt eläväksi Kristuksessa.
JUMALAN tahdon alaisuutta on,m pelasttako hän yhden ihimsen,- vaiko kaikki. Usko on 100% JUMALAN teko ja aivoitus. ml213. kirjoitti:
Muuten mitä kuolleessa tilassa oleva ihminen voi tehdä pelastumisensa eteen?Jos olet pelastuneitten joukossa, niin kerro miten siirryit pelastuneitten joukkoon?
Ihminen, joka on luontaisesti vihollisuudessa JUMALAA kohtaan. Ihminen, jonka sisimmästä ei löydy mitään hyvää.
Ihmisen mieli on syvällä suossa, jos kuvittelee itsensä paremmaksi kuin muut kun JUMALA on pelastanut hänet ja tehnyt eläväksi Kristuksessa.
JUMALAN tahdon alaisuutta on,m pelasttako hän yhden ihimsen,- vaiko kaikki. Usko on 100% JUMALAN teko ja aivoitus.Sinäkin ML213 siis uskot kaikkien lopulta pelastuvan ?
Enpä tiennyt tätäkään !
Minne olette kadottaneet paljon terveestä Raamatun opetuksesta ?
Silloinhan Jeesus kuoli ihan turhaan, ja turhaan tulee uskoa pelastuakseen, jos kaikki kuitenkin pelastuvat lopulta !
Eli on ihan sama uskooko johonkin vai onko uskomatta, eikä Jeesuksen nimellä tai Ristin työllä ole mitään merkitystä.ekivaari kirjoitti:
No Raamattu sanoo että "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan." Ei ole kirjoitettu ehtotavassa jotta 'pelastuisi', vaan se on kirjoitettu tositavassa; "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan."
Filippiläiskirje 2
Tuollaisen tunnustuksen johdosta Jumala tunnustaa ihmiset pelastuneeksi.Jaha ekivaari onkin syönyt ihan kaikki, eli syötit ja koukut ja siimatkin.
Kaikki pelastuu oppi, on askel pidemmälle, kuin "kerran pelastunut, on aina pelastunut" oppi.
Nyt ei siis ole enää väliä millään, kukin voi touhuta täällä maailmassa ihan mitä vain tahtoo ja huvittaa, sillä lopulta kuitenkin jokainen ihminen pelastuu.
Ja Jeesusta ja Hänen uhriaan ei käytännössä tarvita mihinkään noin ollen !
Huh huh, syvälle on ekivaari vajonnut ! :(- Usko Toivonen
ml213. kirjoitti:
JUMALAN tahdon alaisuutta on,m pelasttako hän yhden ihimsen,- vaiko kaikki. Usko on 100% JUMALAN teko ja aivoitus.Jos "ml":n teoria pitäisi paikkaansa, ei kenenkään olisi tarvinnut eikä tarvitsisi enää julistaa pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
Usko Toivonen kirjoitti:
Jos "ml":n teoria pitäisi paikkaansa, ei kenenkään olisi tarvinnut eikä tarvitsisi enää julistaa pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
Jos joku ei tiedä kuka Herra Jeesus Kristus on, sovitus kärsii inflaation ja menettää merkitystään ihmiselle. Silloin ei ymmärrä Jeesuksen uhria eikä sen arvoakaan. Mutta kun ymmärtää kuka Jeesus oli ja, ON, kuka riippui synniksi tehtynä ja kärsi ristillä meidän syntiemme tähden puhdistaakseen itselleen kansan, pelastus saa sellaiselle ihmiselle kokonaan uuden arvon. Silloin vasta ihminen ymmärtää kuinka suuresta vaarasta ja kauhistuksesta Jumala Kristuksessa Jeesuksessa pelasti meidät. Pelastus tulee arvoon arvaamattomaan ja tietysti myös Pelastaja itse tulee ylen rakkaaksi.
Pelastuksen ymmärtämisen edellytys on siis Herran Jeesuksen Kristuksen tunteminen sellaisena kuin Raamattu Hänet esittelee meille. Herran Jeesuksen tunteminen saa uskovan ymmärtämään pelastuksen arvon.vr62 kirjoitti:
Jaha ekivaari onkin syönyt ihan kaikki, eli syötit ja koukut ja siimatkin.
Kaikki pelastuu oppi, on askel pidemmälle, kuin "kerran pelastunut, on aina pelastunut" oppi.
Nyt ei siis ole enää väliä millään, kukin voi touhuta täällä maailmassa ihan mitä vain tahtoo ja huvittaa, sillä lopulta kuitenkin jokainen ihminen pelastuu.
Ja Jeesusta ja Hänen uhriaan ei käytännössä tarvita mihinkään noin ollen !
Huh huh, syvälle on ekivaari vajonnut ! :(Niin, Iankaikkisen Elämän hengen lain mukaan Jumala tuomitsee kaikki luomansa ihmiset "tekojensa mukaan" [Tämä laki on se "iankaikkinen tuomio", koska se ei koskaan muuksi muutu.]
Obadja 1
15 "Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niin kuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi." [1. Piet. 1:17; Ilm. 20:13]
Filippiläiskirje 2
Tuollaisen tunnustuksen johdosta Jumala tunnustaa ihmiset pelastuneeksi.- Jortikan Kimmo vaan
ekivaari kirjoitti:
Niin, Iankaikkisen Elämän hengen lain mukaan Jumala tuomitsee kaikki luomansa ihmiset "tekojensa mukaan" [Tämä laki on se "iankaikkinen tuomio", koska se ei koskaan muuksi muutu.]
Obadja 1
15 "Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niin kuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi." [1. Piet. 1:17; Ilm. 20:13]
Filippiläiskirje 2
Tuollaisen tunnustuksen johdosta Jumala tunnustaa ihmiset pelastuneeksi.>>Tuollaisen tunnustuksen johdosta Jumala tunnustaa ihmiset pelastuneeksi.
Jortikan Kimmo vaan kirjoitti:
>>Tuollaisen tunnustuksen johdosta Jumala tunnustaa ihmiset pelastuneeksi.
Tässä näin: 3. Mooseksen kirja 26
40 "Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan,
41 jonka tähden minäkin kävin heitä vastaan ja vein heidät heidän vihollistensa maahan. Silloin heidän ympärileikkaamaton sydämensä - n ö y r t y y, - ja s i l l o i n - h e - s o v i t t a v a t - syntivelkansa."
Jumala hyväksyy - s o v i t u k s e k s i - ihmisten nöyrtymisen tunnustamaan syntinsä, ja siitähän Filipp. 2:10,11 jakeissa on kysymys!- ml213.
Usko Toivonen kirjoitti:
Jos "ml":n teoria pitäisi paikkaansa, ei kenenkään olisi tarvinnut eikä tarvitsisi enää julistaa pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
Voi pyhä yksinkertaisuus teidän ymmärrystasoa. Juuri JUMALAN valituille ja JUMALAN ennaltamääräämille ihmisille JUMALA aivoitti tämän JUMALAN aivoittaman ihmisen pelastamisen tiedottamisen. Siis julistaminen/asioiden tiedottaminen on punainen lanka.
Eli tarvii kun JUMALA on aivoittanut niin. Todellisen seurakunnan muodostaat juuri nämä sisaret ja veljet.
Niin, kukaan ihminen ei pelastu, jos JUMALA ei pelasta häntä. Niin, mitäpä ihminen voi tehdä sen eteen, että on pelastunut. - Sanon vaan.
ml213. kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus teidän ymmärrystasoa. Juuri JUMALAN valituille ja JUMALAN ennaltamääräämille ihmisille JUMALA aivoitti tämän JUMALAN aivoittaman ihmisen pelastamisen tiedottamisen. Siis julistaminen/asioiden tiedottaminen on punainen lanka.
Eli tarvii kun JUMALA on aivoittanut niin. Todellisen seurakunnan muodostaat juuri nämä sisaret ja veljet.
Niin, kukaan ihminen ei pelastu, jos JUMALA ei pelasta häntä. Niin, mitäpä ihminen voi tehdä sen eteen, että on pelastunut.>>Voi pyhä yksinkertaisuus teidän ymmärrystasoa.
- Näin minä ajattelen
vr62
Muistutti omana näkemyksenään, että "Maria oli ikäänkuin sijais synnyttäjä, eli hänen kohtuansa vain käytettiin, kuin nykyään on sijaskohtuja ja synnyttäjiä, siis siinä käytetään vain kotua vaikka lapsi on muiden."
Neitsyt Maria oli Jumalan synnyttäjä. Kohdunvuokrauksesta ei voida puhua tässä yhteydessä, se on mielestäni brutaalia. Jeesus oli Marian poika, ja Maria hoivasi Jeesusta kuten äiti hoitaa lastaan. Lapsi oli myös Marian, ei joidenkin epämääräisesti muiden, vaikkakin Jeesus samanaikasesti sikisi Pyhästä Hengestä.
Sävyerosta olen eri mieltä vr62 kanssa. Uskon asioita ei pidä analysoida tällä tavoin kohdunvuokraustyylisesti. Jeesus oli ihminen ja Jumala, erottamattomasti näitä toisistaan. Maria otti tietoisesti uskon askelen, vaikka ei ymmärtänyt tilanteen kokonaisuutta vielä tuossa vaiheessa, ja suostuminen oli monella tavalla sosiaalinenkin riski.
Aloittajan kysymykseen: Jeesus ei ole siis oma isänsä. Jumala on hänen isänsä, Maria on äiti. Koska Jumala on Jeesuksen isä, Jeesus on Jumalan poika. Maria on Jumalan synnyttäjä. (Mutta ei sijaissynnyttäjä,ei.)- Näin minä ajattelen
Jeesus oli geneettisesti nimenomaan Marian lapsi
Vr 62 väittää"Eli Jeesus ei ole edes Marian geneettinen lapsi !" Tässä olen erimieltä kanssasi.
Marian merkitystäkään ei pidä vähätellä, kuten Luukkaan evankeliumista voi lukea. - Jortikan Kimmo vaan
>> Jeesus oli ihminen ja Jumala, erottamattomasti näitä toisistaan.
Näin minä ajattelen kirjoitti:
Jeesus oli geneettisesti nimenomaan Marian lapsi
Vr 62 väittää"Eli Jeesus ei ole edes Marian geneettinen lapsi !" Tässä olen erimieltä kanssasi.
Marian merkitystäkään ei pidä vähätellä, kuten Luukkaan evankeliumista voi lukea.Jeesuksen lihallisesta syntyperästä on turha ja tarpeeton kiistellä, sillä Raamattu sanoo siitä näin:
Apostolien teot 8
33 "Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo - h ä n e n
s y n t y p e r ä n s ä? - Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
Jeesus itse kertoi vain Pyhyyden hengen puoleta olevan syntyperänsä näin:
"Jokainen, joka tekee Jumalan tahdon, on minun äitini, veljeni ja sisareni."
Lihallisista sukuluetteloista apostolit opettivat näin:
1. Timoteuskirje 1
4 "eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin. [Tit. 3:9]Jortikan Kimmo vaan kirjoitti:
>> Jeesus oli ihminen ja Jumala, erottamattomasti näitä toisistaan.
No, sen verran Jeesus erotteli jotta opetti että "se, mikä on lihaa, on lihasta syntynyt ja se, mikä on henkeä, on Hengestä syntynyt." [Joh. 3:6]
- kuitenkin
ekivaari kirjoitti:
No, sen verran Jeesus erotteli jotta opetti että "se, mikä on lihaa, on lihasta syntynyt ja se, mikä on henkeä, on Hengestä syntynyt." [Joh. 3:6]
Jeesus on silti sekä ihminen että Jumala. Erottamattomasti.
- Näin minä ymmärrän
EVANKELIUMI LUUKKAAN MUKAAN
Kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussaan ja hän täyttyi Pyhällä Hengellä. 42 Hän huusi kovalla äänellä ja sanoi: "Siunattu olet sinä, naisista siunatuin, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä! 43 Kuinka minä saan sen kunnian, että Herrani äiti tulee minun luokseni? 44 Samalla hetkellä kun tervehdyksesi tuli korviini, lapsi hypähti riemusta kohdussani. 45 Autuas sinä, joka uskoit! Herran sinulle antama lupaus on täyttyvä!"
Marian kiitosvirsi
46 Silloin Maria sanoi:
-- Minun sieluni ylistää Herran suuruutta,
47 minun henkeni riemuitsee Jumalasta,
Vapahtajastani,
48 sillä hän on luonut katseensa vähäiseen
palvelijaansa.
Tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua
autuaaksi,
49 sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria
tekoja.
Hänen nimensä on pyhä,
50 polvesta polveen hän osoittaa laupeutensa
niille, jotka häntä pelkäävät.
51 Hänen kätensä on tehnyt mahtavia tekoja,
hän on lyönyt hajalle
ne, joilla on ylpeät ajatukset sydämessään.
52 Hän on syössyt vallanpitäjät istuimiltaan
ja korottanut alhaiset.
53 Nälkäiset hän on ruokkinut runsain määrin,
mutta rikkaat hän on lähettänyt tyhjin käsin pois.
54 Hän on pitänyt huolen palvelijastaan Israelista,
hän on muistanut kansaansa ja osoittanut laupeutensa
55 Abrahamille ja hänen jälkeläisilleen, ajasta aikaan, niin kuin hän on isillemme luvannut. - Annu****
Tutki asiaa Media7 Raamattuopiston kirjekurssilla, niin saat tietää paljon muutakin.
Toinen mahdollisuus on käydä sivulla www.adventist.fi/opetukset ja lukea sieltä.Jeesuksen Kristuksen syntyperastä jopa Raamattu antaa osin ristiriitaista tietoa. On siis otettava tarkasti huomioon, kenen kertomus on luotettavin!
Pidän luotettavimpana Jeesuksen itsensä elitykset:
"Mikä on lihaa, on lihasta syntynyt ja mikä on henkeä, on Hengestä syntynyt, [Joh. 3:6] ,,, Ja
"Minun äitini, veljeni ja sisareni on jokainen, joka tekee Jumalan tahdon."
Vain ja ainoastaan Jumalan tahdon tekijät ovat syntyneet vilpittömien ihmisten neitseellisessä mielessä, [Joh. 1:47; 2. Kor.11:2,3]
Jumalan puhtaat kuonasta puhdistetut sanat.
Mar 9:7 Ja tuli pilvi, joka peitti heidät varjoonsa, ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani; kuulkaa häntä".
2Pe 1:17 Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
Näihin Jumalan omiin puhtaisiin sanoihin ei saa laittaa enemmän, kuin mitä on sanottu. Niihin ei saa lisätä mitään, sillä:
Pro 30:5 Jokainen Jumalan sana on taattu (tsaraph = puhdistettu kuonasta, puhdas); hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.
Pro 30:6 Älä lisää (yacaph = lisätä, laittaa enemmän) hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.
Jos jatkat edellämainittuja Jumalan sanoja ”tämä on minun rakas Poikani” lisäämällä siihen ”ja hän on Jumala”, olet laittanut niihin enemmän, kuin mitä Jumala on sanonut. Kuonaa, epäpuhtautta on silloin pantu Jumalan sanoihin. Enkä nyt mitenkään väheksy Jeesuksen tehtävää meidän ainoana pelastajanamme, meidän ikuisena ylipappinamme, jonka kautta vain ja ainoastaan voimme pelastua.
Psa 110:4 Herra on vannonut eikä sitä kadu: "Sinä olet pappi iankaikkisesti, Melkisedekin järjestyksen mukaan".
Vaikka et suoraan näihin jakeisiin tunnustaisikaan mitään lisänneesi, olet kuitenkin käytännössä sen tehnyt, jos julistat ”Jeesus on Jumala” oppia.
Vaaditaanko sinut tästä lisäyksestä eli Jumalan puhtaiden sanojen enemmäksi sanomisesta tilille valehtelijana?
Vai vaaditaanko minut valehtelijana tilille siitä, että en suostu mitään lisäämään Jumalan sanoihin?
Herran asetus, että ”Jeesus on pappi iankaikkisesti” on oikea ja Herran käsky ”Älä pidä muita jumalia minun rinnallani” 2.Moos.20:3 on selkeä.
Psa 19:8 (19:9) Herran (JHWH) asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
Psa 12:6 (12:7) Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.
Lopuksi yksinkertaiset, selkeät, oikeat ja seitsenkertaisesti puhdistetut Jumalan sanat, jotka ilahduttavat sydämemme:
Jumala on yksin totinen Jumala ja Kaikkivaltias taivaan ja maan luoja.
Jeesus on Jumalan Poika, ikuinen ylimmäinen pappimme, jonka hänen Isänsä Jumala on lähettänyt meidän pelastukseksemme.
Pyhä Henki on heidän lähettämänsä Totuuden Henki.- Poika
Jeesus on:
Ihmisen poika = ihminen
Jumalan poika = ? Poika kirjoitti:
Jeesus on:
Ihmisen poika = ihminen
Jumalan poika = ?Kaikki ihmiset ovat kuolevaisia. Jumala on ainoa, jolla on kuolemattomuus, [1.Tim. 6:13-16]
Poika kirjoitti:
Jeesus on:
Ihmisen poika = ihminen
Jumalan poika = ?Rom 1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
Rom 1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ......kuvan kaltaiseksi.- Ihminen ja Jumala
ekivaari kirjoitti:
Kaikki ihmiset ovat kuolevaisia. Jumala on ainoa, jolla on kuolemattomuus, [1.Tim. 6:13-16]
Jeesuksen inhimillinen luonto kuoli ja nousi ylös. Jumalallinen luonto ei tietenkään kuollut. Ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
Aamen, Jonah. Mainio ja mahdollisimman arvovaltainen todistus, kun lainataan Isän itsensä tai Jeesuksen ilmoittama asia suoralla ilmaisulla.
1. Johanneksen kirje 5
10 "Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valehtelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa."Ja vi4lä enemmän tulet sekaisin kun kysyt lihalta elikä pahalta neuvoja, kysy Jumalalta neuvoja niin viisastut elikä ei sillen kun nyt..........
Alkuperäiset Jeeuksen Kristuksen apostolit kiittivät, ylistivät ja todistivat näin:
2. Korinttolaiskirje 1
3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"
2. Korinttolaiskirje 11
31 "Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valehtele."
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"
Efesolaiskirje 1
17 "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"
Kun vertaatte 'Jeesus on Jumala" opettajien oppia alkuperäisten apostolien kirjoittamiin teksteihin, niin opetuksen sisällössä selvä muutos on tapahtunut tässä asiassa.
Raamatussa ei ole yhtään Isän eikä pojan vaatimusta, että Jeesus on tunnustettavaksi Jumalaksi. Trinitaarien selitykset Jeesuksen uskomisesta Jumalaksi ovat mielettömiä ja ilman Järjen häivää.- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Alkuperäiset Jeeuksen Kristuksen apostolit kiittivät, ylistivät ja todistivat näin:
2. Korinttolaiskirje 1
2. Korinttolaiskirje 11
Efesolaiskirje 1
Efesolaiskirje 1
1. Pietarin kirje 1
Kun vertaatte 'Jeesus on Jumala" opettajien oppia alkuperäisten apostolien kirjoittamiin teksteihin, niin opetuksen sisällössä selvä muutos on tapahtunut tässä asiassa.
Raamatussa ei ole yhtään Isän eikä pojan vaatimusta, että Jeesus on tunnustettavaksi Jumalaksi. Trinitaarien selitykset Jeesuksen uskomisesta Jumalaksi ovat mielettömiä ja ilman Järjen häivää.Ovatko halveksimasi "trinitaarit" niitä, jotka avukseen huutavat Herranaan Jeesusta, kuten tässä:
2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
1. Kor. 1.
Ovatko nämä niitä, joita halveksuvasti nimittelet?
Omilla paikkakunnillaan Jeesukseen turvautuvat? Usko Toivonen kirjoitti:
Ovatko halveksimasi "trinitaarit" niitä, jotka avukseen huutavat Herranaan Jeesusta, kuten tässä:
2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
1. Kor. 1.
Ovatko nämä niitä, joita halveksuvasti nimittelet?
Omilla paikkakunnillaan Jeesukseen turvautuvat?Olenko jossakin sanonut tai kirjoittanut että halveksun trinitaareja? Luodessaan ihmisiä hän on tarkoittanut luoda heidät Jumalan kuvaksi. Eikä kenelläkään toisella luodulla ole oikeutta heitä halveksia;
Jaakobin kirje 3
9 "Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme - i h m i s i ä, - J u m a l a n
k a l t a i s i k s i - l u o t u j a;"
Ei trinitaariksi sanominen uskosi tähden tee sinusta siunattua eikä kirottua. Sinä uskot kolminaisuuteen, sanon tai en sano sinua trinitaariksi.
Jos trinitaariksi sanomiseni lopettaminen lopettaisi sinusta "Jeesus on Jumala"-uskon, lopetan heti sanomasta ketään trinitaariksi!- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Olenko jossakin sanonut tai kirjoittanut että halveksun trinitaareja? Luodessaan ihmisiä hän on tarkoittanut luoda heidät Jumalan kuvaksi. Eikä kenelläkään toisella luodulla ole oikeutta heitä halveksia;
Jaakobin kirje 3
9 "Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme - i h m i s i ä, - J u m a l a n
k a l t a i s i k s i - l u o t u j a;"
Ei trinitaariksi sanominen uskosi tähden tee sinusta siunattua eikä kirottua. Sinä uskot kolminaisuuteen, sanon tai en sano sinua trinitaariksi.
Jos trinitaariksi sanomiseni lopettaminen lopettaisi sinusta "Jeesus on Jumala"-uskon, lopetan heti sanomasta ketään trinitaariksi!Tahtoisit siis estää ihmisiä omilla paikkakunnillaan huutamasta avukseen Herranaan Jeesusta.
Turvautumaan Jeesukseen syntiensä sovittajana? Usko Toivonen kirjoitti:
Tahtoisit siis estää ihmisiä omilla paikkakunnillaan huutamasta avukseen Herranaan Jeesusta.
Turvautumaan Jeesukseen syntiensä sovittajana?Kyllä Jumalan poikaan saa ja pitää turvautua, sillä pojalla on samat nimet kuin Isällä, vaikka poika ei olekaan sama kuin Isä, vaan on saanut valtakirjan ja sinetin Isältä, jonka nimessä poika tekee kaikki voima- ja tunnusteot. [Joh. 17:11,12]
Johannes 6
27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on - I s ä, - J u m a l a - i t s e, sinettinsä painanut."
Siinä taas Jumalan poika todisti, että Isä on Jumala itse, eikä kukaan muu!
Mutta ettehän te uskomattomat usko Jeesuksen opetuksia!- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Kyllä Jumalan poikaan saa ja pitää turvautua, sillä pojalla on samat nimet kuin Isällä, vaikka poika ei olekaan sama kuin Isä, vaan on saanut valtakirjan ja sinetin Isältä, jonka nimessä poika tekee kaikki voima- ja tunnusteot. [Joh. 17:11,12]
Johannes 6
27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on - I s ä, - J u m a l a - i t s e, sinettinsä painanut."
Siinä taas Jumalan poika todisti, että Isä on Jumala itse, eikä kukaan muu!
Mutta ettehän te uskomattomat usko Jeesuksen opetuksia!Uskovaiset alkuseurakunnan ajoista lähtien ovat huutaneet avukseen Jeesusta, Jeesus Nasaretilaista.
Niin kuin voimme nähdä Raamatun ilmoituksestakin.
8. Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.
Apt. 22.
Nämä sanat Jeesus sanoi Saulus tarsolaiselle, joka innokkaasti vainosi uskovaisia, Jeesusta avukseen huutavia.
Kuten Raamattu ilmoittaa:
13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
Apt. 9.
Kun taas uskovainen Paavali alkoi julistamaan pelastusta Jeesuksessa.
20. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
Apt. 9.
Uskovaiset siis huutavat Jeesus Nasaretilaista avukseen. Usko Toivonen kirjoitti:
Uskovaiset alkuseurakunnan ajoista lähtien ovat huutaneet avukseen Jeesusta, Jeesus Nasaretilaista.
Niin kuin voimme nähdä Raamatun ilmoituksestakin.
8. Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.
Apt. 22.
Nämä sanat Jeesus sanoi Saulus tarsolaiselle, joka innokkaasti vainosi uskovaisia, Jeesusta avukseen huutavia.
Kuten Raamattu ilmoittaa:
Apt. 9.
Kun taas uskovainen Paavali alkoi julistamaan pelastusta Jeesuksessa.
20. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
Apt. 9.
Uskovaiset siis huutavat Jeesus Nasaretilaista avukseen.Niin, ihmistä voi vainota, mutta ei Jumalaa, sillä "Jumala ei ole pahan kiusattavissa." [Jaak. 1:13]
- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Niin, ihmistä voi vainota, mutta ei Jumalaa, sillä "Jumala ei ole pahan kiusattavissa." [Jaak. 1:13]
Kyllä Jumalaa voi pilkata.
Esim. näin:
>> Mutta ettehän te uskomattomat usko Jeesuksen opetuksia! >>
"Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".
Apt. 10:15
Jumala puhdistaa, vanhurskauttaa ..
" Hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. "
Room. 3:26
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä,
Uskon kautta hänen vereensä on armo tarjolla.
29. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
Hep. 10.
Uskovat tunnistaa siitä, että he huutavat Herranaan avukseen Jeesusta.
Ikävä kyllä ajattelen että et ole näistä kirjoituxista tässä kettjussa olet tullut sen viisammax. Elikä käänny Jumalan puoleen ja kysy Häneltä mitä on totuus !!!!!
- Näin minä uskon
"Uskon, että Jeesus Kristus, Isästä ikuisuudessa syntynyt tosi Jumala ja neitsyt Mariasta syntynyt tosi ihminen, on minun Herrani. Hän on lunastanut minut, kadotetun ja tuomitun ihmisen, ostanut omakseen ja voitollaan vapauttanut kaikista synneistä, kuolemasta ja Perkeleen vallasta, ei kullalla eikä hopealla, vaan pyhällä, kalliilla verellään ja syyttömällä kärsimisellään ja kuolemallaan. Hän lunasti minut, jotta tulisin hänen omakseen, eläisin kuuliaisena hänen valtakunnassaan ja palvelisin häntä ikuisessa vanhurskaudessa, viattomuudessa ja autuudessa, niin kuin hän itsekin kuolleista nousseena elää ja hallitsee iankaikkisesti. Tämä on varmasti totta."
(Lutherin Vähä katekismus)- Näin minä uskon
"Ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas helvettiin, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, kaikkivaltiaan Isän, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita."
- Näin minä uskon
ekivaari kirjoitti:
Kirjoituksesi perusta on Lutherin Katekismus, ei Jumalan sanaksi sanottu Raamattu!
Ei ole kirjoitukseni perusta, vaan copy-pastaus evl:n nettisivuilta! Katekismuksesta.
Onko tuossa katekismuksen tekstissä mielestäsi tässä kohdin jokin ristiriita Raamatun sanaan nähden? Mikä? - Näin minä uskon
Näin minä uskon kirjoitti:
Ei ole kirjoitukseni perusta, vaan copy-pastaus evl:n nettisivuilta! Katekismuksesta.
Onko tuossa katekismuksen tekstissä mielestäsi tässä kohdin jokin ristiriita Raamatun sanaan nähden? Mikä?Uskotko siis eri tavoin, kuin kyseinen katekismuksen teksti kertoo Jeesuksesta?
- ml213.
>Miten Jeesus voi olla samaan aikaan Jumala ja Jumalan Poika? <
Ongelma on sinä kun uskonnollinen ihminen haluaa leikkiä päivästä päivään, vuodesta toiseen erittäin vakavalla asialla.
Kuten jo tuo yksi jae on todisteena, niin ensiksikin JUMALA on Henki,- jota ihminen ei voi nähdä. Totinen JUMALA on näkymätön. Taas me olemme tämän näkymättömän JUMALAN Pojassa ja tämä Poika oli nähtävissä oleva mies Jeesus Kristus.
Siis JUMALAN Pojan, Jeesuksen Kristuksen ihminen voi nähdä, mutta JUMALAA ei,- koska JUMALA on Henki.
JUMALAA ei kukaan ole nähnyt, eikä voikkaan, mutta taas JUMALA ilmestyy ja puhuu aina jonkun kautta. mm JUMALA puhui viimeisinä päivinä pojan KAUTTA.
Jeesus on JUMALA uskovien tulisi hieman ajatella mihin heidän uskonsa perustuu ja erikoisesti KUKA on se taho, joka on ohjannut uskon teihin. Taas usko, joka todistaa JUMALAN todistuksen Pojastaan Raamatun mukaiseksi, on JUMALAN tekemä usko. Uskomuksia on repullinen, mutta on vain yksi usko ja yksi kaste ja yksi JUMALA.Pitäs jättää tämä palsta ja tulla vuoden kuluttua katsomaan kuinka pitkälle te olette päässeet kehityksessä. Tulevaisuudennäkymät eivät ole kovin hyvät, ainakin jos katsoo taustapeiliin. Kuinka moni vakiokirjoittaja on edennyt tämän ketjun aiheessa suurempaan ja syvällisempään Jumalan tuntemiseen viimeisten kolmen vuoden aikana? Olisi kiva tietää.
- Amen ,Jumala tulee
jaikali kirjoitti:
>>>Poika oli nähtävissä oleva mies Jeesus Kristus.
Pietari oli Jumalan kansaa, ja hänen Jumalansa on Jeesus Kristus.
Jeesuksella on oma Jumala! " Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit"
Jeesuksen Jumala herätti meidän Jumalamme kuolleista t. B jaikali kirjoitti:
Vastaukseni on arvailua mutta uskallan sanoa että hyvin useiden lukijoiden sydämen usko on vakiintunut luottamaan että meillä on vain yksi Jumala. Isä, Jeesus Kristus on Jumalan poika, välimies ja ylimmäinen pappi.
jaikali kirjoitti:
Kuka oli Jumala, jota Pietari ylisti?
1 Piet 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta.- jaikalii
Amen ,Jumala tulee kirjoitti:
Pietari oli Jumalan kansaa, ja hänen Jumalansa on Jeesus Kristus.
Jeesuksella on oma Jumala! " Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit"
Jeesuksen Jumala herätti meidän Jumalamme kuolleista t. BMiksi Jeesus sanoi rakentavansa maahan hajotetun ruumiinsa temppelin kolmessa päivässä? Mitä Hän sillä tarkoitti? Miksi Hän sanoi ettei kukaan ota Hänen Henkeään, vaan että Hän itse antaa sen ja että Hänellä on valta antaa se ja ottaa se jälleen? Miksi Hän sanoi olevansa elämä?
- jaikalii
ekivaari kirjoitti:
Vastaukseni on arvailua mutta uskallan sanoa että hyvin useiden lukijoiden sydämen usko on vakiintunut luottamaan että meillä on vain yksi Jumala. Isä, Jeesus Kristus on Jumalan poika, välimies ja ylimmäinen pappi.
>>>Jeesus Kristus on Jumalan poika, välimies ja ylimmäinen pappi.
jaikalii kirjoitti:
Miksi Jeesus sanoi rakentavansa maahan hajotetun ruumiinsa temppelin kolmessa päivässä? Mitä Hän sillä tarkoitti? Miksi Hän sanoi ettei kukaan ota Hänen Henkeään, vaan että Hän itse antaa sen ja että Hänellä on valta antaa se ja ottaa se jälleen? Miksi Hän sanoi olevansa elämä?
>>>Miksi Hän sanoi olevansa elämä?
jaikalii kirjoitti:
Miksi Jeesus sanoi rakentavansa maahan hajotetun ruumiinsa temppelin kolmessa päivässä? Mitä Hän sillä tarkoitti? Miksi Hän sanoi ettei kukaan ota Hänen Henkeään, vaan että Hän itse antaa sen ja että Hänellä on valta antaa se ja ottaa se jälleen? Miksi Hän sanoi olevansa elämä?
Vain Isällä on ollut luonnostaan elämä. Jeesuksella ja meillä muilla ihmisillä on Isältä saatu, Isän antama elämä;
Johannes 5
26 "Sillä niin kuin - I s ä l l ä - o n - e l ä m ä
i t s e s s ä n s ä, - niin - h ä n - o n
a n t a n u t - e l ä m ä n - m y ö s - P o j a l l e, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä."ekivaari kirjoitti:
Vain Isällä on ollut luonnostaan elämä. Jeesuksella ja meillä muilla ihmisillä on Isältä saatu, Isän antama elämä;
Johannes 5
a n t a n u t - e l ä m ä n - m y ö s - P o j a l l e, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä."Jeesus Kristus on ihmislapsista ihanin, mutta kuitenkin ihminen, ei Jumala:
Psalmit 45
2 (45:3) "Sinä olet ihmislapsista ihanin, suloisuus on vuodatettu sinun huulillesi, sentähden Jumala siunaa sinua iankaikkisesti."
1. kirje Timoteukselle 2
5 "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Johannes 5
a n t a n u t - e l ä m ä n - m y ö s - P o j a l l e, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä."Jaaha, "ekivaari" täällä taas halventaa Kirkkauden Herraa.
Ei sinulla, eikä kenelläkään toisella ihmisellä ole "elämää itsessään".
Sinä et voi antaa kenellekään iankaikkista elämää.
Ihminen ei voi antaa yhtään mitään sielunsa lunnaiksi.
Mark. 8:37
Sillä mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
Jeesus on lunastanut, antanut lunnaat, kaikkien ihmisten puolesta, Hän on elämän antaja.
28. Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
Apt. 28. - jaikalii
Jonah kirjoitti:
>>>Miksi Hän sanoi olevansa elämä?
Jeesus sanoi toisessa paikassa olevansa elämä.
Jeesus puhuu aina totta ja vain Isän Sanaa.
Jeesus on siis elämä. Hän sanoi olevansa myös ylösnousemus.
Ylösnousemus ja elämä ei tarvitse toista herättämään itseään
kuolleista. Kuitenkin Raamattu todistaa Jumalan herättäneen
Jeesuksen kuolleista. Mutta kuitenkin on niin että Jeesus otti itse
takaisin henkensä ja rakensi ruumiinsa temppelin kolmessa päivässä,
aivan niin kuin Hän oli edeltä puhunutkin. Ristiriitako?? Ei varmasti!!!
Nämä Jeesuksen eri yhteyksissä puhumat sanat täytyy synkronisoida
yhteen, eikä hyljätä yhtään Hänen Sanaansa. Vasta yhdessä nämä
Sanat muodostavat totuuden. Jos jonku mielestä näissä Jeesuksen
sanoissa on ristiriita, hän ei ole vielä ymmärtänyt Jumalan ilmoitusta
niin kuin se tulee ymmärtää. Virhe ja ristiriitaisuus ei ole Jumalan Sanassa,
vaan sanan lukijan vajavassa ymmärryksessä ja heikossa Jumalan
tuntemisesssa. Emme saa heittää pois Jumalan Sanaa, jota emme ymmärrä.
Meidän tulee nöyrästi tunnustaa että emme ymmärrä kaikkea Jumalan
salaisuutta, vielä. Mutta Jumalan Henki avaa Kirjoituksia vilpittömälle
Jeesusta rakastavalle uskovalle. Niin Jeesus on luvannut ja sen minkä
Hän on luvannut, sen Hän myös tekee. Niin me voimme tulla ymmärtämään
Raamatun "ristiriitoja". Silloin ymmärrämme niin kuin tulee ymmärtää
eikä Sanassa ole enää ristiriitoja. Usko Toivonen kirjoitti:
Jaaha, "ekivaari" täällä taas halventaa Kirkkauden Herraa.
Ei sinulla, eikä kenelläkään toisella ihmisellä ole "elämää itsessään".
Sinä et voi antaa kenellekään iankaikkista elämää.
Ihminen ei voi antaa yhtään mitään sielunsa lunnaiksi.
Mark. 8:37
Sillä mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
Jeesus on lunastanut, antanut lunnaat, kaikkien ihmisten puolesta, Hän on elämän antaja.
Apt. 28.Ekivaari ei lainannut Raamatusta mitään Jeesusta halventavaa edellä olevaan kirjoitukseensa. Mutta sinä, Usko Toivonen, kun et tunne kirjoituksia, sanoit minun taas halventavan Jeesusta! Millä tavalla?
Yritän "paimentaa" oman sydämeni ajatuksia, eli "Jeesuksen lampaita" parhaan kykyni mukaan. [2.Kor.10:5]
Yritä sinäkin, U.T. hillitä sitä lihallista villihärkälaumaasi mahdollisimman viisaasti!- jaikalii
Jonah kirjoitti:
Kuka oli Jumala, jota Pietari ylisti?
1 Piet 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta.>>>Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta.
- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Ekivaari ei lainannut Raamatusta mitään Jeesusta halventavaa edellä olevaan kirjoitukseensa. Mutta sinä, Usko Toivonen, kun et tunne kirjoituksia, sanoit minun taas halventavan Jeesusta! Millä tavalla?
Yritän "paimentaa" oman sydämeni ajatuksia, eli "Jeesuksen lampaita" parhaan kykyni mukaan. [2.Kor.10:5]
Yritä sinäkin, U.T. hillitä sitä lihallista villihärkälaumaasi mahdollisimman viisaasti!En voi vaieta nähdessäni moista, mitä esim. edeltävissä kommenteissasi toit esille.
Kysymyksessä ovat ne höystöt, joihin Raamatun jakeita käärit. - jaikalii
jaikalii kirjoitti:
>>>Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta.
>>>Jumala on näin ollen Sana ja Pyhä Henki josta olemme syntyneet. "Minä ja Isä olemme yksi".
jaikalii kirjoitti:
Huomaatko, Jaikalo, että Jeesus Kristus todisti itse tällä tavalla:
Johannes 5
30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Johannes 7
28 "Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne."
Sinä, Jaikali, kiellät tyystin Isän Jumalan olemassaolon! Itse paljastat sen kirjoituksillasi, jotta et tunne Isää Jumalaa etkä hänen sanaansa.
Johannes 12
49 "Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman."
Johannes 14
10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."
Salattu ja Näkymätön Isä Jumala asui Jeesuksessa ja asuu nyt myös meissä, sekä puhuu ja tekee ihmeellisiä tekoja:
Matteus 10
20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."jaikalii kirjoitti:
Jeesuksen ruumiin rakentaminen on vieläkin kesken, sillä olemme Kristuksen ruumiin jäseniä;
Efesolaiskirje 3
6 "että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta,"
Efesolaiskirje 5
30 "sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä."jaikalii kirjoitti:
>>>Jumala on näin ollen Sana ja Pyhä Henki josta olemme syntyneet. "Minä ja Isä olemme yksi".
Johannes 17
21 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
21 That they all may be one; as thou, Father, art in me, and I in thee, that they also may be one in us: that the world may believe that thou hast sent me.
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."
Mitenkäs tämä nyt näin menee, kun Jeesus sanoi meidänkin olevan - y k s i - samalla tavalla kuin hän ja Isä yksi ovat? Selitäpä tämä!
King James
22 "And the glory which thou gavest me I have
given them; that they may be - o n e, - even as we are - o n e, - one:
23 I in them, and thou in me, that they may be made perfect in - o n e, - and that the world may know that thou hast sent me, and hast loved them, as thou hast loved me."- jaikalii
ekivaari kirjoitti:
Johannes 5
30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Johannes 7
28 "Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne."
Sinä, Jaikali, kiellät tyystin Isän Jumalan olemassaolon! Itse paljastat sen kirjoituksillasi, jotta et tunne Isää Jumalaa etkä hänen sanaansa.
Johannes 12
49 "Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman."
Johannes 14
10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."
Salattu ja Näkymätön Isä Jumala asui Jeesuksessa ja asuu nyt myös meissä, sekä puhuu ja tekee ihmeellisiä tekoja:
Matteus 10
20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.">>>Matteus 10
20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä." ekivaari kirjoitti:
Johannes 5
Johannes 7
Johannes 12
Johannes 14
Matteus 10
20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."Ekivaari, sinä yhä uudestaan sekoitat Jeesuksen olemisen ihmisenä ja Jeesuksen Jumaluuden, eivät ne oli toisiaan pois sulkevia, vaan Jeesus on ollut niin ihminen kuin Jumala.
Mutta sinä aina vain nostat PELKÄSTÄÄN niitä kohtia jossa Jeesuksesta puhutaan ihmisenä, ja jätät kaikki ne kohdat huomioimatta, joissa puhutaan Jeesuksen Jumaluudesta.
Kolikolla on siis kaksi puolta, eli ihminen / Jumala, ja sinä jätät kokonaan katsomatta kolikon toiselle puolelle, ja siksi jatkat inttämistäsi, ikävä kyllä ! :(- jaikalii
jaikalii kirjoitti:
>>>Matteus 10
20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."Täydennetään vielä tuota listaa vähän:
"Kristus teissä, kirkkauden toivo" (Kol 1:27).
"te etsitte todistetta siitä, että minussa puhuu Kristus, joka ei ole heikko teitä kohtaan, vaan on TEISSÄ voimallinen" (2.Kor 13:3).
"heissä oleva Kristuksen Henki viittasi," (1 Piet 1:11).
"Lapset, onko teillä mitään syötävää" (Joh 21:5).
"ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas " (Jes 9:5).
2 Kor 13:5 "Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta." jaikalii kirjoitti:
Jos Jeesus olisi Jumala, hän olisi todistanut lähteneensä itse ja itsestänsä, mutta hän kielsi sen useita kertoja:
Johannes 7
28 "Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja - i t s e s t ä n i -
m i n ä - e n - o l e - t u l l u t, - vaan - h ä n,
joka - m i n u t - o n - l ä h e t t ä n y t, - on oikea
l ä h e t t ä j ä, - ja häntä - t e - e t t e - tunne."
Johannes 8
42 'Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; - e n - m i n ä
o l e - i t s e s t ä n i - t u l l u t, - vaan hän on minut lähettänyt.
Sinun omat kirjoituksesi, Jaikali, todistavat sinua vastaan ettet tunne Isää kun kiellät hänen olevan Jeesuksen lähettäjä.ekivaari kirjoitti:
Jos Jeesus olisi Jumala, hän olisi todistanut lähteneensä itse ja itsestänsä, mutta hän kielsi sen useita kertoja:
Johannes 7
28 "Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja - i t s e s t ä n i -
m i n ä - e n - o l e - t u l l u t, - vaan - h ä n,
joka - m i n u t - o n - l ä h e t t ä n y t, - on oikea
l ä h e t t ä j ä, - ja häntä - t e - e t t e - tunne."
Johannes 8
42 'Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; - e n - m i n ä
o l e - i t s e s t ä n i - t u l l u t, - vaan hän on minut lähettänyt.
Sinun omat kirjoituksesi, Jaikali, todistavat sinua vastaan ettet tunne Isää kun kiellät hänen olevan Jeesuksen lähettäjä.Yhä vain ekivaari, sinä et vain ymmärrä sitä, että Jeesus oli himinen ja ON Jumala, jos edes Johannesta uskoisit ja hänen sanojaan, kun hän asian selvästi sanoo:
Johannes 1
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Alussa oli Sana, Sana oli/on Jumala, Sana tuli lihaksi ja eli keskellämme, siis Jumala keskellämme.
Eli kaikki on sanottu HYVIN SELVÄSTI, mutta miksi se ei kelpaa ???
Joh. 8:47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
1. Joh. 4:6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
Kuten olen jo viitannut seuraavaan:
1. Joh. 4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
Siis tuossa viitataan edellä olevaan Joh 1 kohtaan, eli Sana, siis Jumala tuli lihaksi, ja joka siis ei tunnusta tätä Tosiasiaa, se julistaa toista evankeliumia ja siten eksytystä.
En yleensä kirjoita näin suoraan näitä asioita, mutta tämä Raamatun sanoma on niin selvä, ja tämä on siis kehoituksen ja varoituksen sana nyt niille, jotka julistavat vastoin Totuutta sitä, että Jeesus ei ole Jumala !
Siis kannattaa todella nyt tutkia mihin ja kuinka pitkälle on eksynyt !
Pyörällä päästäsi !! Huimaako ja ahdistaako? Niin se aina on kun luet näitä pitkiä selityxiä mitä percele antaa ! Mutta kun Jumala tulee niin Hän ilmaisee itseä lyhyesti MINÄ OLEN JA PISTE.
MISSÄ PITKIÄ SELITYXIÄ JA KIRJOITUXIA SIELLÄ EI SYNTI PUUTTU KERTO RAAMATTU MEILLE.- @peekoo
jaikali kirjoitti:
>>>>MISSÄ PITKIÄ SELITYXIÄ JA KIRJOITUXIA SIELLÄ EI SYNTI PUUTTU KERTO RAAMATTU MEILLE.
Hitto soikoon mitä vuodatuksia, usko on vienyt järjen
Jaa että olet taas ottanut syyttäjänkaapun päälle jaikal rakas ! Miten nyt sillen että oikein mustamaalat ilman todisteita`. Oletko näitten Jeesus ei ole Jumalan puolustaja ja terroristi. Milloin sie oot alanut pitä sama linja kun eki et kumppani?
- XXXX
Sinäxkä Savonarola et sit os muux ko iristel ja haukux lähimäistx. Lukisx ensix jaikli kirjotukxet ja xit vaxta arvoxtelixit.
XXXX kirjoitti:
Sinäxkä Savonarola et sit os muux ko iristel ja haukux lähimäistx. Lukisx ensix jaikli kirjotukxet ja xit vaxta arvoxtelixit.
OLIKO sulla jotain sanottava vai oletko harjantunut pilkkamaan ????
10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.- xxxx
savonarola kirjoitti:
OLIKO sulla jotain sanottava vai oletko harjantunut pilkkamaan ????
10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.>>OLIKO sulla jotain sanottava vai oletko harjantunut pilkkamaan ????
- Jeesus on profeetta
Jeesus ei ole kumpaakaan, ei isä eikä poika. Jeesus on juutalaisille lähetetty profeetta ja sellaisena tavallinen ihminen.
Barnabaan evankeliumi esittää Jeesuksen nimenomaan maallisena ihmisenä ja profeettana oikeassa valossa ennen kuin kirkko päätti siirtyä kolminaisuusoppiin.- jaikalii
Usko Toivonen kirjoitti:
Unohtuiko tämäkin linkki?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Barnabaan_evankeliumiTässä tuon linkin teksti:
"Barnabaan evankeliumi on keskiaikainen islamilainen kirjoitus, joka esittää olevansa islaminuskon Jeesuksen opetuslapsen Barnabaan kirjoittama evankeliumi. Kirjoituksen kaksi varhaisinta versiota on ajoitettu 1500-luvulle. Ne on kirjoitettu alun perin italiaksi ja espanjaksi. Espanjankielinen versio on säilynyt ainoastaan 1700-luvulta peräisin olevana versiona.
Kirjoitus on suunnilleen yhtä pitkä kuin kaikki kanoniset evankeliumit yhteensä. Siihen kuuluu 222 lukua. Se kuvaa Jeesuksen elämän islamilaisesta näkökulmasta yhteensopivana Koraanin Jeesus-näkemyksen kanssa. Jotkut muslimit väittävät, että kirjoitus on ainoa Jeesuksen opetuslapselta ensimmäiseltä vuosisadalta peräisin oleva evankeliumi, ja että se olisi ollut hyväksyttynä kanonisten evankeliumien joukkoon vuoteen 325 saakka.[1] Lähes kaikki kriittiset tutkijat, mukana myös muslimeita, ovat sitä mieltä, että kyseessä on keskiaikainen väärennös." - jaikalii
jaikalii kirjoitti:
Tässä tuon linkin teksti:
"Barnabaan evankeliumi on keskiaikainen islamilainen kirjoitus, joka esittää olevansa islaminuskon Jeesuksen opetuslapsen Barnabaan kirjoittama evankeliumi. Kirjoituksen kaksi varhaisinta versiota on ajoitettu 1500-luvulle. Ne on kirjoitettu alun perin italiaksi ja espanjaksi. Espanjankielinen versio on säilynyt ainoastaan 1700-luvulta peräisin olevana versiona.
Kirjoitus on suunnilleen yhtä pitkä kuin kaikki kanoniset evankeliumit yhteensä. Siihen kuuluu 222 lukua. Se kuvaa Jeesuksen elämän islamilaisesta näkökulmasta yhteensopivana Koraanin Jeesus-näkemyksen kanssa. Jotkut muslimit väittävät, että kirjoitus on ainoa Jeesuksen opetuslapselta ensimmäiseltä vuosisadalta peräisin oleva evankeliumi, ja että se olisi ollut hyväksyttynä kanonisten evankeliumien joukkoon vuoteen 325 saakka.[1] Lähes kaikki kriittiset tutkijat, mukana myös muslimeita, ovat sitä mieltä, että kyseessä on keskiaikainen väärennös."Barnabaan evankeliumissa on siis kysymyksessä Islamilaisten Muslimien
Jeesus joka ei ole Raamatun ilmoittama Jeesus. Joko me uskomme Raamatun Jumalan ilmoitukseksi, tai emme usko. Jos emme usko Raamattua Jumalan ilmoitukseksi, me voimme ottaa minkä kirjoituksen tahansa tilalle. Silloin olemme tuuliajolla. Mutta jos uskomme Raamatun Jumalan ilmoitukseksi, me hylkäämme kaikki Raamatun vastaiset kirjoitukset. Valinta on vapaa jokaisella ihmisellä. jaikalii kirjoitti:
Barnabaan evankeliumissa on siis kysymyksessä Islamilaisten Muslimien
Jeesus joka ei ole Raamatun ilmoittama Jeesus. Joko me uskomme Raamatun Jumalan ilmoitukseksi, tai emme usko. Jos emme usko Raamattua Jumalan ilmoitukseksi, me voimme ottaa minkä kirjoituksen tahansa tilalle. Silloin olemme tuuliajolla. Mutta jos uskomme Raamatun Jumalan ilmoitukseksi, me hylkäämme kaikki Raamatun vastaiset kirjoitukset. Valinta on vapaa jokaisella ihmisellä.Apostolien teot 3
22 "Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu."- Jeesus on ihminen
ekivaari kirjoitti:
Apostolien teot 3
22 "Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu."Jos emme usko Raamattua Jumalan ilmoitukseksi, me voimme ottaa minkä kirjoituksen tahansa tilalle. Silloin olemme tuuliajolla. Mutta jos uskomme Raamatun Jumalan ilmoitukseksi, me hylkäämme kaikki Raamatun vastaiset kirjoitukset. Valinta on vapaa jokaisella ihmisellä.
Otan vaikka Helsingin sanoman, mutta Raamatun höpö höpö-teksteillä ei ole mitään väliä. Ja käännyn muuten vaikka muslimiksi ennemmin kuin alistun kristittyjen tahtoon ja määräyksiin. Vihaan kristinuskoa koko olemukseni voimalla, eikä se ole vain vihaa vaan myös yökötyksen sekaista syvää inhoa. Vihaan Raamattua, vihaan Jeesusta, vihaan kristittyjä, vihaan heidän uskoaan. Vihaan todella ja syvästi. En kykene kirjoittamaan edes tähän ilmi sitä vihan määrää mitä tunnen uskovaisia kohtaan.
Minulle Jeesus on tasan profeetta koska se asettaa tämän kyseisen juutalaisen ihmisen asemaan kuten pitääkin. Jos olen siinä muslimien kanssa samaa mieltä niin fine, se sopii minulle. Teille kristityille se on avoimesti perseen näyttämistä.
Poltan Raamatun ja laitan sen You tubeen, watch me doing it! Jeesus on ihminen kirjoitti:
Jos emme usko Raamattua Jumalan ilmoitukseksi, me voimme ottaa minkä kirjoituksen tahansa tilalle. Silloin olemme tuuliajolla. Mutta jos uskomme Raamatun Jumalan ilmoitukseksi, me hylkäämme kaikki Raamatun vastaiset kirjoitukset. Valinta on vapaa jokaisella ihmisellä.
Otan vaikka Helsingin sanoman, mutta Raamatun höpö höpö-teksteillä ei ole mitään väliä. Ja käännyn muuten vaikka muslimiksi ennemmin kuin alistun kristittyjen tahtoon ja määräyksiin. Vihaan kristinuskoa koko olemukseni voimalla, eikä se ole vain vihaa vaan myös yökötyksen sekaista syvää inhoa. Vihaan Raamattua, vihaan Jeesusta, vihaan kristittyjä, vihaan heidän uskoaan. Vihaan todella ja syvästi. En kykene kirjoittamaan edes tähän ilmi sitä vihan määrää mitä tunnen uskovaisia kohtaan.
Minulle Jeesus on tasan profeetta koska se asettaa tämän kyseisen juutalaisen ihmisen asemaan kuten pitääkin. Jos olen siinä muslimien kanssa samaa mieltä niin fine, se sopii minulle. Teille kristityille se on avoimesti perseen näyttämistä.
Poltan Raamatun ja laitan sen You tubeen, watch me doing it!Älä ihmeessä Raamattua polta, sillä siinä juuri Jumala lupasi lähettää profeetan ihmiskunnalle ja puhui Moosekselle:
5. Mooseksen kirja 18
"minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua."
- saaruska_94
Kannattaa tilata vaikka joku lehti ja lukea maallisemmista asioista, ettei mene pää pyörälle, nyt kun on noita joulutarjouksiakin :D
Tuossa parit tarjoukset, olkaa hyvä ja olkoon JEESUS Herramme kanssanne!:
http://tinyurl.com/qj7do83
http://tinyurl.com/poow3yn - herätkää suomen!!
Suomea Tapetaan, Suomi Kuolee, Eikä Kukaan tee yhtään mitään?
Nyt suomen Kansa herätys!
Olen Illuminatista ja YK agenda 21:stä laittanut Mtv3:sen ja iltalehden sivuille tekstiä, mutta ylläri ylläri minun tekstejäni ei ole siellä julkaistu, ja se ei todellakana johdu siitä että Olisin tekstissäni kiroillut, Studio55:n sivuilla oli HPV rokotteista juttua, Kävin sinne kirjoittamassa, että HPV rokote on vaarallinen ja kerroin myös mikä sen todellinen tarkoitus on, mutta minun tekstejäni ei KOSKAAN siellä julkaistu? Eli tästä voi todeta että myös uutistoimistot, kuten myös jenkkien uutistoimistot ovat tässä illuminati, Yk agenda21 asiassa mukana!
Selvitän alle HPV, Ja 4G:n todelliset tarkoitukset, sekä geenimanipuloidun ruan vaarat, ja ei ole ihme että suomeen ollaan perustamassa WALLMART kauppaa, jonka omistaa Rockfeller suku joka on itse pääpiru tässä koko YK agenda 21 ajamisessa!
HPV Rokote:
Suomessa on aloitettu 7-9 luokkalaisten tyttöjen pakkorokotukset HPV kohdunkaulansyöpää ehkäisevillä rokotteilla.
Kuitenkin totuus näistä pakkorokotuksista ei ole kohdunkaulansyövän ehkäisy, vaan se on nuoremman naisväestön (7-9 luokkalaiset) pakkosterilaatio.
Rokotusasiantuntija jo sanoi tässä hiljattain, että kaikki tytöt rokotetaan suomessa vanhemmilta lupaa kysymättä.
Japanissa näiden HPV-rokotteiden pakkorokotukset aloitettiin jo aiemmin ja siellä ne ovat jo tutkitusti aiheuttaneet hedelmättömyyttä, pitkäaikaista kivuntunnetta ja nyt japanin hallitus haluaa lakkauttaa koko HPV-rokoteohjelman.
YK agenda 21 käsittää depopulaatio ja väestön pakkosterilisaatio-ohjelman ja tämä nyt käynnissä oleva suomen 7-9 luokkalaisten tyttöjen pakkorokotusohjelma on osa tätä.
Eli sitten kun tämä väestönosa on pakkosteriloitu näillä HPV-rokotteilla niin ne eivät pääse enää lisääntymään. Sillä maailman salaisen valtaeliitin ja YK:n agenda 21 depopulaatiohankkeesen kuuluu kaikkien perheinstituutioiden hajottaminen, koska ne eivät edesauta uuden maailmanjärjestyksen toteutumista. Joten pakkosterilointi on yksi keino estää väestöä lisääntymästä.
Kuitenkin jos nyt esimerkiksi tekee laskutoimituksen, että jos illuminatin ajatushautomot ovat mm. suunnitelleet eliminoivansa 4 miljardia ihmistä vuoteen 2050 mennessä. Niin sehän tekisi jakolaskutoimituksena yli 300 000/päivä. Että kovin kiire tulee eliitillä tässä hankkeessa.
Lähteet: http://www.naturalnews.com/041099_Gardasil_side_effect_Japan_infertility.html
http://www.magneettimedia.com/hpv-rokotukset-aiheuttavat-japanissa-hedelmattomyytta/
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/258274-laakari-”omia-tyttariani-en-rokottaisi”-–-nain-thl-vastaa-hpv-kohuun
TÄÄLLÄ LISÄÄ MYKISTÄVIÄ JUTTUJA! TULKAA KESKUSTELEMAAN! JAKAKAA TIETOA ETEENPÄIN!!! : http://keskustelu.suomi24.fi/node/11854739#comment-64535702 - Uskon Asia
Jeesus kristus on Jumalan poika. Tämä on uskon asia. Ei älyllisen päättelyn asia, ainakaan pääosin.
Onko helluntailaisilla uskontunnustusta ollenkaan? Luterilainen Apostolinen uskontunnustus:
"Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan(1), nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan(2), pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän."
Katolisen kirkon Suomessa käyttämä käännös:
"Minä uskon Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi Neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Ja Pyhään Henkeen, pyhän katolisen Kirkon, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän."
Nikean tunnustus
"Me uskomme yhteen Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan, kaikkien näkyväisten ja näkymättömien Luojaan, ja yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka ennen aikojen alkua on Isästä syntynyt, [Jumala Jumalasta][2], Valkeus Valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt, ei luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä, joka meidän ihmisten ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista, tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta ja syntyi ihmiseksi, meidän edestämme ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, kärsi kuoleman ja haudattiin, nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, astui ylös taivaisiin, istuu Isän oikealla puolella ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.
Uskomme Pyhään Henkeen, Herraan ja eläväksi tekijään, joka lähtee Isästä [ja Pojasta] ja jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan ja joka on puhunut profeettojen kautta. Uskomme yhden, pyhän, yhteisen ja apostolisen seurakunnan. Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi, odotamme kuolleiden ylösnousemusta ja tulevan maailman elämää."
"Ortodoksisen kirkon usko on ilmaistu nikealais-konstantinopolilaisessa uskontunnustuksessa.
”Uskon yhteen Jumalaan, kaikkivaltiaaseen Isään, taivaan ja maan, kaiken näkyvän ja näkymättömän Luojaan.
Uskon yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua, valo valosta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt ei luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä, joka meidän ihmisten ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista, tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja Neitsyt Mariasta ja syntyi ihmiseksi, ristiinnaulittiin meidän puolestamme Pontius Pilatuksen aikana, kärsi ja haudattiin, nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, astui ylös taivaisiin, istuu Isän oikealla puolella ja on kirkkaudessa tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.
Uskon Pyhään Henkeen, Herraan ja eläväksi tekijään, joka lähtee Isästä, jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan ja joka on puhunut profeettojen kautta.
Uskon yhteen, pyhään, katoliseen ja apostoliseen kirkkoon. Tunnustan yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi, odotan kuolleiden ylösnousemusta ja tulevan maailman elämää. Aamen.”- eatbred
Niin, 1960-luvulla vielä kaikki helluntailaiset uskoivat Isään Jumalaan ainoana totisena Jumalana ja Jeesukseen Kristukseen Jumalan poikana, mutta kuten Jumalan sana sanoo:
"Pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa." [2.Tim. 3:13]
Nyt jo luterilaisistakin suuri osa taitaa luopua apostolisesta uskontunnustuksesta, joka vielä tunnustaa Isän yhdeksi ainoksi Jumalaksi, ja Jeesuksen Jumalan pojaksi!
- EsimErkki
Alkuperäiseen kysymykseen kommenttia:
Auttaisiko pari näkökulmaa ymmärtämistä:
Jos sinulle ( ihminen) syntyy poika, mikä hän on? Sinun poikasi ja ihminen, eikö?
Jumalan poika on Jumala.
Toinen esimerkki: Vedellä on 3 "olomuotoa". Vesi (neste), jää ja höyry. Kaikki ovat kuitenkin vettä, eri muodoissaan.
Jumala ilmestyy meille ihmisille 3 "olomuodossaan": Luoja/Taivaan Isä, Jeesus Jumalanpoika syntien sovittaja (tuli ihmiseksi jotta pystyi sovittamaan syntimme) ja Pyhä Henki on voimaksemme täällä maan päällä. Kuitenkin yksi Jumala
Ihmiselläkin on useampi ulottuvuus: fyysinen, henkinen, hengellinen (näin itse uskon). Minulla olisi ehdotuksia provotopikkien aiheiksi, vaikka hyvinhän noita riittää määrällisesti; siis laatua lisää:
Miten saisin pitkien alushousujen kuminauhan kestämään paremmin? Se kun pyrkii katkeamaan aina raivaussahalla kylmässä metsässä työskenneltäessä ja alushousut valuvat polviin. Miten sinun kuminauhasi kestää?
Onko kaupoissa tarpeeksi virvoitusjuoma-, mehu- ja teelaatuja; niitähän ei varmaan ole kymmentätuhattakaan? Löytyyhän esimerkiksi sitruuna-katajanmarja-vehnä-leivinjauhe-voikukka-omena-paprika-gingseng -juuri-luonnonjogurtti-margariini-lehtokurpanhöyhen-paperisilppu-koskenkorva-koivunlehti-kaneli-suola-riisi sekä tee- että mehulaatuna. Löydätkö makuvaatimuksiasi vastaavan juoman lähikaupastasi?
Miten tullaan toimeen tyhmien ihmisten kanssa? Itselläni on jatkuvia vaikeuksia löytää keskusteluseuraa kun rahvaan puheenaiheet ovat tyyppiä: Tunnen yhden kaverin joka ei lyö löylyä saunassa käydessään. Kake ryyppäsi kerran kolme kuukautta yhtäjaksoisesti ja maksoi kaverienkin juomat mutta nämä kuitenkin luovuttivat jo kuuden viikon jälkeen; ihmeporukkaa kun ei ilmainen viina kelpaa. Ennen sotia tehtiin työt hevosella ja valmistettiin itse pärekoreja; nykyisin ei pärjättäisi jos olisi semmoista. Onpa ulkona kylmä, en laittanut tarpeeksi vaatteita ylle. (talvi ja kylmä sää siis oikeasti yllättävät jopa yli viisikymppiset ihmiset). Viinit ja muut ihmejuomat ovat kummallisia keksintöjä, juon vain olutta ja koskenkorvaa, Alkossa käyntiin menee aikaa 15 sekuntia. Löydätkö sinä helposti tasoistasi keskusteluseuraa?
On kiire joten en ehdi kirjoittaa enempää. Tarjoudun tuottamaan näitä jatkossa nykyisen tuottajan lisäksi tai mieluummin niin että hänet tai heidät irtisanotaan ja hoidan homman yksin. En ole aivan halpa mutta uskon että pääsemme sopimukseen palkkion muodostuksesta.- eri saha
ekivaari kirjoitti:
Noo kyllä uskon että pitkienkin alushousujen kuminauha katkeaa moottorisahalla. So it's.
Tällä ko. keskustelijalla ei ollut moottorisaha, vaan raivaussaha. Se on eri juttu.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä963387Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3041843Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2471687- 961547
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4111506Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4291414Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21350Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381157Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun348997Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden276983