Ettekö miehet tosiaan nykyisin tarjoa edes 1-2 euron kahvia naiselle, vaikka olisitte kiinnostuneita näkemään uudelleen? Olen käynyt nyt monilla treffeillä, ja kaikille yhteistä se ettei kertaakaan ole edes sitä yhtä pientä kahvikupposta tarjottu (vaikka mies olisi etukäteen ehdottanut että tavataan kahvilassa). Olen jotenkin olettanut kaikissa tapauksissa että se tarjoamatta jättäminen olisi tarkoittanut ettei löydy tarpeeksi kiinnostusta.
Kuitenkin muutama noista on halunnut nähdä uudelleen, mutta toisilla treffeillä sama linja jatkunut: sitä yhtä euroakaan ei ole voitu satsata naiseen. Ja ennen kuin aletaan jauhaa tasa-arvosta, miksi sitten itse panostan ja näen vaivaa naiselliseen pukeutumiseen ja meikkaamiseen treffeille turhan päiten? Luulisi miesten voivan vastata edes yhdellä herrasmiesmäisellä eleellä siihen. Varsinkin kun itse olen tähän mennessä matkannut jokaisessa tapauksessa tapaamaan miehiä heidän kaupunkiinsa eikä kertaakaan toisinpäin.
Tarjoamisesta
105
378
Vastaukset
- Minä en milleekään
nussituille ämmille rupee turhanpäiten kahveita tarjoilemaan. Eri asia, jos olisi koskematon neitsyt kyseessä.
- ap.
Kysymys kuuluu, mistä sinä sen tiedät onko kokenut vai kokematon kyseessä jos ei nainen ole asiasta erikseen sanonut ja jos nainen ei ravaa baareissa vaan viihtyy enemmän (lähes aina) kotona?
Oot varmaan joku provokirjoittaja tai sitten mielenterveysongelmainen ja hoidon tarpeessa. Tätä palstaa kun on lukenut, niin epäilen sun kohdallasi vahvasti tota jälkimmäistä vaihtoehtoa.
- Kaikkia naisia
ap. kirjoitti:
Kysymys kuuluu, mistä sinä sen tiedät onko kokenut vai kokematon kyseessä jos ei nainen ole asiasta erikseen sanonut ja jos nainen ei ravaa baareissa vaan viihtyy enemmän (lähes aina) kotona?
jos ovat yli 18 v. on aina nussinut joku paska.
- ap.
Kaikkia naisia kirjoitti:
jos ovat yli 18 v. on aina nussinut joku paska.
Jaa, itse olin neitsyt 21-vuotiaaksi. Ja aika vähän ollut sen jälkeenkin partnereita. Joten päätelmäsi ontuu aika pahasti. Yksi parhaista kavereistani on muuten neitsyt vieläkin 23 vuoden iässä, ja ainoastaan kunnioitan häntä ja hänen päätöstään.
- huorantappaja
ap. kirjoitti:
Jaa, itse olin neitsyt 21-vuotiaaksi. Ja aika vähän ollut sen jälkeenkin partnereita. Joten päätelmäsi ontuu aika pahasti. Yksi parhaista kavereistani on muuten neitsyt vieläkin 23 vuoden iässä, ja ainoastaan kunnioitan häntä ja hänen päätöstään.
Kuulut tälle miehelle joka puhkaisia neitsyytesi. Emme me miehet arvosta käytettyä huoraa, emme edes 2 euron kahvin verran.
- ap.
huorantappaja kirjoitti:
Kuulut tälle miehelle joka puhkaisia neitsyytesi. Emme me miehet arvosta käytettyä huoraa, emme edes 2 euron kahvin verran.
Emmekä me naiset arvosta miestä, jonka mielestä kaikki muut naiset paitsi neitsyet ovat automaattisesti huoria. Ne parisuhteetkin voivat päättyä aika monesta syystä, vaikka miten alunperin ajattelisi olevansa toisen kanssa yhdessä niin pitkään kuin mahdollista. Niin sen ensimmäiseni kanssa olinkin, josta tulikin pisin partnerini... Mutta lopulta oli mahdotonta enää pitää suhdetta pystyssä ihmiseen, joka alkoi ajan myötä pettää lupauksiaan.
- 3+5
Tuossa on vaarana se, että jos mies tarjoaa niin nainen tulee vain ilmaisen asian perässä, jotkut naisethan hyödyntää tätä ja käy treffeillä jos toinen tarjoaa lounaan ilman kiinnostusta mieheen. Jos nainen joutuu maksamaan itse niin on ainakin selvää, että on kiinnostunut miehestä.
Ja kyllä mieskin valmistautuu samoin tavoin treffeille.. - Kylmiä totuuksia
"Ja ennen kuin aletaan jauhaa tasa-arvosta,"
Sitä saa mitä tilaa. Te naiset olette jauhaneet tasa-arvosta jo vuosikymmeniä ja miehet toimivat sen mukaan. Tasa-arvon ansiosta miehillä ei ole enää mitään herrasmiesvelvollisuuksia maksaa naisen kahvia, olutta, pizzaa tai mitään muutakaan.
Jos naista oikeasti kiinnostaa nähdä mies uudelleen, häntä ei kiinnosta mitkään tarjoamiset ja luolamiesaikaiset herrasmieskoodistot.- ap.
No tuota kaavaa noudattaen voisi sanoa, että jos miestä oikeasti kiinnostaa nähdä nainen uudelleen, häntä ei kiinnosta mitkään tarjoamiset ja luolamiesaikaiset naisihanteet. Eli ei pitäisi olla väliä naisellisella pukeutumisella (tai sillä että ennen treffeille lähtöä nainen valitsee tarkoituksella tyylikkäät vaatteet) ja meikkaamisella. Kokemus on kuitenkin näyttänyt minulle, että kyllä sillä on...
- ap.
ap. kirjoitti:
No tuota kaavaa noudattaen voisi sanoa, että jos miestä oikeasti kiinnostaa nähdä nainen uudelleen, häntä ei kiinnosta mitkään tarjoamiset ja luolamiesaikaiset naisihanteet. Eli ei pitäisi olla väliä naisellisella pukeutumisella (tai sillä että ennen treffeille lähtöä nainen valitsee tarkoituksella tyylikkäät vaatteet) ja meikkaamisella. Kokemus on kuitenkin näyttänyt minulle, että kyllä sillä on...
Niin tuo tarjoamiskohta piti ottaa tuosta toisinpäin käännetystä tietysti pois...
- ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
ap. kirjoitti:
Ei ole väliä, ruma lärvi ei kauniiksi muutu meikkaamalla. Eli meikit voi suosiolla jättää ostamatta. En lisäksi halua, että tuleva lapseni joutuu sikiöasteella lillumaan kemikaaliliemessä, joka iholta imeytyy äidin verenkiertoon.
- ap.
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ kirjoitti:
Ei ole väliä, ruma lärvi ei kauniiksi muutu meikkaamalla. Eli meikit voi suosiolla jättää ostamatta. En lisäksi halua, että tuleva lapseni joutuu sikiöasteella lillumaan kemikaaliliemessä, joka iholta imeytyy äidin verenkiertoon.
Ilmeisesti minulla muuttuu, kun meikeissä tavatut tyypit haluavat nähdä uudelleen ja meikittä tavatut eivät?
- Eli saat
ap. kirjoitti:
Ilmeisesti minulla muuttuu, kun meikeissä tavatut tyypit haluavat nähdä uudelleen ja meikittä tavatut eivät?
yhdet treffit lisää meikeillä? Onko se nyt sitten mielestäsi suuri voitto?
- ap.
Eli saat kirjoitti:
yhdet treffit lisää meikeillä? Onko se nyt sitten mielestäsi suuri voitto?
En sanonut sitä voitoksi, vaan tarkoitan että jos haluan että treffit etenevät pidemmälle niin kyllä se meikkaaminen aika "pakollista" on. Ja haluan kyllä, koska en piittaa seksisuhteista tai muista säätämisistä jatkuvasti vaihtuvine ihmisineen.
- Ikisinkku M
No kyllä minä jos treffeillä kävisin tarjoaisin kahvit ja ehkä ruuatkin mutta nuo sinun treffikumppanit on varmaan jotain sarjadeittailijoita joilla niitä treffejä on niin tiheään ettei niillä ole varaa kaikille alkaa tarjoamaan. Omapahan on valintasi millaisten kanssa treffeillä kuljet ja minusta kyllä on vähän hölmöä matkata toiseen kaupunkiin pelkästään kahville, sovitte treffipaikan puoleenväliin tai annat olla tai sitten niin että yöpyminen siellä toisen luona mutta siinä tapauksessa pitää olla vähän luottoa tietysti.
- ap.
Aika iso osa noista on ollut ujoja tai muuten sosiaalisesti epävarmoja, etten ihan sarjadeittailijoiksi päältäpäin uskoisi. Eivätkä hyvännäköisiäkään, mutta mulle se ulkonäkö ei ole pääasia.
- Ikisinkku M
ap. kirjoitti:
Aika iso osa noista on ollut ujoja tai muuten sosiaalisesti epävarmoja, etten ihan sarjadeittailijoiksi päältäpäin uskoisi. Eivätkä hyvännäköisiäkään, mutta mulle se ulkonäkö ei ole pääasia.
No sitten ne on vaan tyhmiä ja nuukia, sinun pitää valita ne treffattavat tarkemmin ja sopia etukäteen, jos sinä tulet toisesta kaupungista asti jannu saa etukäteen luvata tarjota sapuskat, jos päinvastoin eli heppu panostaa kulkemiseen sinä voit vastaavasti tarjota kahvit tai ruokaa, jos puolessavälissä niin katsot tapauskohtaisesti mutta ei missään nimessä sinun pidä pelkästään olla se joka pääosan kuluista kontolleen ottaa.
Jos kerran olet kiinnostunut ja haluat nähdä uudelleen, niin etkö sinäkin sitten voisi sen kupin kahvia tarjota? Molemmat maksakoot ekoilla ja toisillakin treffeillä omansa.
- 18+11
Siinä kohtaa, kun nämä samaiset miehet alkavat uhota hakevansa itselleen naisen Ukrainasta (tai Venäjältä tai Valko-Venäjältä jne), minua alkaa aina hymyilyttää. Siellä naisen treffaaminen vaatii "pikkuisen" enemmän kuin yhden kahvikupillisen tarjoamista :-DDD
Mutta hyvähän se on, että jyvät erottuvat heti alkuunsa akanoista. Kukaan ei taatusti pelkästään ilmaista kahvia saadakseen lähtisi istumaan puoleksi tunniksi sokkotreffeille (nimimerkille 3 5), ja vain kokematon lähtee ensimmäisillä treffeillä syömään täysin riippumatta siitä, kuka ruuan maksaa.
Jos 2 e on miehelle iso raha niin minulle se ainakin on merkki siitä, että tämä oli tässä, ei jatkoon.Voin kyllä sen kupin tarjotakkin ja yleensä tarjoankin. Ravintolaan jos mennään, niin sitten saa kyllä jokainen itse maksaa. On vain aika vanhanaikaista olettaa, että mies automaattisesti maksaa kaiken.
- Kylmiä totuuksia
Jos sinä naisena vaadit että miehen tehtävä on maksaa naisen juomat ja ruoat, niin minä miehenä sanon että naisen paikka on kotona jääkaapin ja hellan välissä, miestään nöyrästi palvellen.
Koittakaa naiset jo päättää, vingutteko tasa-arvon puolesta vai vastaan. - ap.
crenshaw kirjoitti:
Voin kyllä sen kupin tarjotakkin ja yleensä tarjoankin. Ravintolaan jos mennään, niin sitten saa kyllä jokainen itse maksaa. On vain aika vanhanaikaista olettaa, että mies automaattisesti maksaa kaiken.
No en minä ravintoloissa olekaan noiden kanssa käynyt vaan ihan kahvilla korkeintaan. Mutta muunlaisetkin treffit ovat mulle kelvanneet, kuten kävely yms. eli en automaattisesti oleta treffeillä tarvitsevan mennä kahvilaan. Mutta jos mies on itse treffejä sinne kahvilaan ehdottanut, niin siinä mielessä on tuntunut hyvin oudolta ettei heistä kukaan ole tarjonnut.
- ap.
Kylmiä totuuksia kirjoitti:
Jos sinä naisena vaadit että miehen tehtävä on maksaa naisen juomat ja ruoat, niin minä miehenä sanon että naisen paikka on kotona jääkaapin ja hellan välissä, miestään nöyrästi palvellen.
Koittakaa naiset jo päättää, vingutteko tasa-arvon puolesta vai vastaan.En vingu täydellisen tasa-arvon puolesta, kuten jo sanoin voin mm. pukeutua naisellisesti, olen koko ikäni viihtynyt pitkissä hiuksissani ja voin meikatakin deittipartnerin iloksi. Lisäksi tietyllä tapaa hyväksyn sen että mies on se pomo talossa, vaikken tuohon mainitsemaasi pisteeseen asti kuitenkaan, vaan molemmilla tulee olla esim. keskusteluoikeus kaikista asioista ja kotityöt jaetaan kahden kesken (vaikka sitten niin, että itse hoidan tiskaamiset, ruuanlaitot ja vastaavat ja mies ne miehiset hommat). Koska parasta kuitenkin on kun saa parisuhteessa tuntea olevansa nainen, ei sukupuoleton "kaverin" tapainen olento.
- Kylmiä totuuksia
ap. kirjoitti:
En vingu täydellisen tasa-arvon puolesta, kuten jo sanoin voin mm. pukeutua naisellisesti, olen koko ikäni viihtynyt pitkissä hiuksissani ja voin meikatakin deittipartnerin iloksi. Lisäksi tietyllä tapaa hyväksyn sen että mies on se pomo talossa, vaikken tuohon mainitsemaasi pisteeseen asti kuitenkaan, vaan molemmilla tulee olla esim. keskusteluoikeus kaikista asioista ja kotityöt jaetaan kahden kesken (vaikka sitten niin, että itse hoidan tiskaamiset, ruuanlaitot ja vastaavat ja mies ne miehiset hommat). Koska parasta kuitenkin on kun saa parisuhteessa tuntea olevansa nainen, ei sukupuoleton "kaverin" tapainen olento.
Se että nainen pynttää itseään tuntikausia ennen treffejä ei velvoita miestä maksamaan naisen juomisia ja syömisiä. Sori vaan.
- verkkari-Pirkko
Se että nainen pynttää itseään tuntikausia ennen treffejä ei velvoita miestä maksamaan naisen juomisia ja syömisiä. Sori vaan.
Kyse ei ollut syömisistä ja juomisista, vaan ainoastaan kahvikupillisesta.
- oiiuytttrrrrtiioooiu
Jaa itse ainakaan en ropoja laske vaikken rikas olekaan, yleensäkin ajattelen niin että kutsujan on kyettävä tarjoamaan.
- mies 86
Itse kyllä tarjoaisin :)
- näinn
Ettekö naiset tosiaan nykyisin tarjoa edes 1-2 euron kahvia naiselle, vaikka olisitte kiinnostuneita näkemään uudelleen? Olen käynyt nyt monilla treffeillä, ja kaikille yhteistä se ettei kertaakaan ole edes sitä yhtä pientä kahvikupposta tarjottu (vaikka nainen olisi etukäteen ehdottanut että tavataan kahvilassa). Olen jotenkin olettanut kaikissa tapauksissa että se tarjoamatta jättäminen olisi tarkoittanut ettei löydy tarpeeksi kiinnostusta.
Kuitenkin muutama noista on halunnut nähdä uudelleen, mutta toisilla treffeillä sama linja jatkunut: sitä yhtä euroakaan ei ole voitu satsata mieheen. Ja ennen kuin aletaan jauhaa tasa-arvosta, miksi sitten itse panostan ja näen vaivaa miehiseen pukeutumiseen ja hyviin hajusteisiin treffeille turhan päiten? Luulisi naisten voivan vastata edes yhdellä eleellä siihen. Varsinkin kun itse olen tähän mennessä matkannut jokaisessa tapauksessa tapaamaan naisia heidän kaupunkiinsa eikä kertaakaan toisinpäin.- näinn
Unohtui joku kohta uusia :D
Ettekö naiset tosiaan nykyisin tarjoa edes 1-2 euron kahvia miehelle, vaikka olisitte kiinnostuneita näkemään uudelleen? Olen käynyt nyt monilla treffeillä, ja kaikille yhteistä se ettei kertaakaan ole edes sitä yhtä pientä kahvikupposta tarjottu (vaikka nainen olisi etukäteen ehdottanut että tavataan kahvilassa). Olen jotenkin olettanut kaikissa tapauksissa että se tarjoamatta jättäminen olisi tarkoittanut ettei löydy tarpeeksi kiinnostusta.
Kuitenkin muutama noista on halunnut nähdä uudelleen, mutta toisilla treffeillä sama linja jatkunut: sitä yhtä euroakaan ei ole voitu satsata mieheen. Ja ennen kuin aletaan jauhaa tasa-arvosta, miksi sitten itse panostan ja näen vaivaa miehiseen pukeutumiseen ja hyviin hajusteisiin treffeille turhan päiten? Luulisi naisten voivan vastata edes yhdellä eleellä siihen. Varsinkin kun itse olen tähän mennessä matkannut jokaisessa tapauksessa tapaamaan naisia heidän kaupunkiinsa eikä kertaakaan toisinpäin. - Kylmiä totuuksia
Niinpä. Suurin osa naisten vinkumisesta ja valituksesta on täysin turhaa tuulen ulinaa vailla mitään todellista ongelmaa.
Miesten valitukset on usein aiheellisia ja hyvin perusteltuja. - taidat olla atm
Niinpä. Suurin osa naisten vinkumisesta ja valituksesta on täysin turhaa tuulen ulinaa vailla mitään todellista ongelmaa.
Miesten valitukset on usein aiheellisia ja hyvin perusteltuja."Miesten valitukset on usein aiheellisia ja hyvin perusteltuja."
Kas kun ei sentään aina... - ap.
Miesten valitukset on usein aiheellisia ja hyvin perusteltuja."Miesten valitukset on usein aiheellisia ja hyvin perusteltuja."
Sori nyt vaan, tällä palstalla miehet jatkuvasti valittavat mm. suomalaisten naisten "rumuudesta ja lihavuudesta", ulkomaalaisten naisten paremmuudesta, siitä kun eivät saa pillua yms. En näe kovinkaan paljoa aihetta saati perusteluja noille.
Eivät kaikki suomalaiset naiset ole esimerkiksi lihavia, osa hyvin hoikkia ja pitkiä, myös pitkäsäärisiä. Ulkomaalaiset naiset eivät myöskään ole täydellisiä, ja mielestäni tämän palstan maasta taivaaseen ylistävät kommentit ovat typeriä varsinkin sellaisten miesten suusta, jolla ei ole asiaan kuin mutu-tuntumaa eikä oikeaa kokemusta pitkästä suhteesta ulkomaalaisen naisen kanssa. Vaikka itsekin arvostan muissa eurooppalaisissa miehissä tiettyjä ominaisuuksia jotka saattavat puuttua suomalaismiehiltä, en pidä heitä täydellisinä enkä ajattele että olisi paljon upeampaa treffailla heitä kuin näitä treffailemiani suomalaismiehiä. Koska yhteisen kulttuurin päälle on kuitenkin helpoin rakentaa se parisuhde.
Se pillun puutteesta nurina taas on siinä mielessä turhaa, että suurosalla kirjoittajista on kuitenkin terveet kädet ja voivat vielä lisäksi tilata nettikaupasta vaikka tekopillun niin halutessaan. Vaikkei se ole "sama" kuin "oikea" seksi, kyllä sillä sen tarpeen niiden halujen takana purkaa ja oikeastaan parempi että purkavat siihen kuin sellaiseen naisparkaan jota oikeasti halveksisivat eivätkä pätkääkään kunnioittaisi, vaan jota käyttäisivät vain halujensä tyydytyskoneena (elävästä ihmisestä kuitenkin kyse, niin koen tuollaisen asenteen aika julmana varsinkin jos se ihminen ei ole tehnyt sulle mitään). Itsekin olen ollut seksittä nyt vuoden, koska irtoseksi ei kiinnosta eikä anna minulle mitään, eikä se "puute" tunnu missään.
Nuo nyt esimerkkejä siitä, kuinka "aiheellisia" ja "hyvin perusteltuja" teidän vahvemman sukupuolen valitukset ovat... - mies32
ap. kirjoitti:
"Miesten valitukset on usein aiheellisia ja hyvin perusteltuja."
Sori nyt vaan, tällä palstalla miehet jatkuvasti valittavat mm. suomalaisten naisten "rumuudesta ja lihavuudesta", ulkomaalaisten naisten paremmuudesta, siitä kun eivät saa pillua yms. En näe kovinkaan paljoa aihetta saati perusteluja noille.
Eivät kaikki suomalaiset naiset ole esimerkiksi lihavia, osa hyvin hoikkia ja pitkiä, myös pitkäsäärisiä. Ulkomaalaiset naiset eivät myöskään ole täydellisiä, ja mielestäni tämän palstan maasta taivaaseen ylistävät kommentit ovat typeriä varsinkin sellaisten miesten suusta, jolla ei ole asiaan kuin mutu-tuntumaa eikä oikeaa kokemusta pitkästä suhteesta ulkomaalaisen naisen kanssa. Vaikka itsekin arvostan muissa eurooppalaisissa miehissä tiettyjä ominaisuuksia jotka saattavat puuttua suomalaismiehiltä, en pidä heitä täydellisinä enkä ajattele että olisi paljon upeampaa treffailla heitä kuin näitä treffailemiani suomalaismiehiä. Koska yhteisen kulttuurin päälle on kuitenkin helpoin rakentaa se parisuhde.
Se pillun puutteesta nurina taas on siinä mielessä turhaa, että suurosalla kirjoittajista on kuitenkin terveet kädet ja voivat vielä lisäksi tilata nettikaupasta vaikka tekopillun niin halutessaan. Vaikkei se ole "sama" kuin "oikea" seksi, kyllä sillä sen tarpeen niiden halujen takana purkaa ja oikeastaan parempi että purkavat siihen kuin sellaiseen naisparkaan jota oikeasti halveksisivat eivätkä pätkääkään kunnioittaisi, vaan jota käyttäisivät vain halujensä tyydytyskoneena (elävästä ihmisestä kuitenkin kyse, niin koen tuollaisen asenteen aika julmana varsinkin jos se ihminen ei ole tehnyt sulle mitään). Itsekin olen ollut seksittä nyt vuoden, koska irtoseksi ei kiinnosta eikä anna minulle mitään, eikä se "puute" tunnu missään.
Nuo nyt esimerkkejä siitä, kuinka "aiheellisia" ja "hyvin perusteltuja" teidän vahvemman sukupuolen valitukset ovat...Joo, kyllä sinun valituksesi 2e kahveista on paljon oikeutetumpi kuin miehen seksittömästä elämästään.
Minä olen muuten jonkunlaisissa romanttisissa väleissä ollut useamman ulkomaalaisen kanssa ja tämän palstan joidenkin naisten osoittama mielenmaisema on kyllä huomattavasti rumempi kuin heillä. Palstan kauneimmat sielutkin ovat suurelta osin "mamuja". No olen minä kauniita suomalaisnaisiakin tavannut, että en nyt oikeasti alkaisi julistamaan suomalaisnaisia sen huonommiksi. - ap.
mies32 kirjoitti:
Joo, kyllä sinun valituksesi 2e kahveista on paljon oikeutetumpi kuin miehen seksittömästä elämästään.
Minä olen muuten jonkunlaisissa romanttisissa väleissä ollut useamman ulkomaalaisen kanssa ja tämän palstan joidenkin naisten osoittama mielenmaisema on kyllä huomattavasti rumempi kuin heillä. Palstan kauneimmat sielutkin ovat suurelta osin "mamuja". No olen minä kauniita suomalaisnaisiakin tavannut, että en nyt oikeasti alkaisi julistamaan suomalaisnaisia sen huonommiksi.Aiempi kirjoittaja väitti, että miesten valitukset ovat yleensä aiheellisia. En sanonut että omani olisi paljon oikeutetumpi, mutta halusin korjata että aika turhista aiheista hekin valittavat. Pelkkä seksi, joka ei tunteisiin perustu, kun on loppujen lopuksi aika turhanpäiväistä jyystämistä. Jos taas haluaa avautua ylipäänsä yksinäisyydestään ja rakkauden tai varsinaisen parisuhteen puuttumisesta, sen ymmärtää paremmin koska sitä ei voi korvata. Seksin kyllä voi, vaikka niillä mainitsemillani leluilla.
- ätmi-sinkku
Kyllä minä voin tarjota vaikka monta kahvia ja ruuankin vielä mutta en ole päässyt treffeille.
- kiltti mies.
En ole niin köyhä etten tarjoais kahvia. Vaikka olen työtön niin tarjoan kans ruuan jos mennään raflaan tai jonnekkin, se ei mulle tee konkurssia kahvin tai ruuan tarjoaminen. Mut ensiks pitäis päästä treffeille ja sehän ei ole helppoa.
Laita ilmotuksia eri medioihin, että haluat lähteä naisten kanssa syömään ja juomaan, unohtamatta mainita, että sinä tarjoat. Tällä tavalla saat ennemmin tai myöhemmin tarjouksia.
- 4+3
kyllä minä oon tarjonnu kahvit ja ruuatkin, jos oikeesti treffeillä ollaan. yhdenkin tytön kanssa kävin kahvilla kerran, enkä saanut maksaa hänen kahviaan, vaan halusi maksaa itse. eikä meistä kumpikaan ollu laittautunu mitenkään, kun minä olin töistä tulossa ja hän töihin menossa. siihenpä se juttu sitten kaatuikin, kun on molemmat niin kiireisiä ettei olis ollu juuri yhtään aikaa toisillemme.
- Gimma
Olen 30v sinkkunainen ja täytyy nyt kyllä kannattaa tämän palstan miesten kommentteja.
Siis hyvä kanssasisareni, jos vedät herneen nenääsi siitä, että treffeillä ei hyvän tahdon eleenä / kauniiden käytöstapojen mukaisesti / kiinnostuksen osoitukseksi kahveja tarjottu niin mieti vielä mistä kaikesta tulet sitten parisuhteessa ottamaan itseesi?
Mistä sinun mielestäsi "naisella on oikeus loukkaantua" sitten parisuhteessa? Anna kun arvaan: vessanpöntön kannen ylös jättäminen on miehen selkeä tapa osoittaa, ettei hän kunnioita naista jne. jne.
Huh hu. Olisi aika aikuista ja todeta, että ihmisiä ne miehetkin on.
Jos tällaisesta pikku asiasta harmistuu, niin mielestäni sinussa ei ole tarpeeksi aikuista parisuhteeseen, jos on terveellä tasolla joustoa.
Me olemme erilaisia. Kaikki miehet eivät ole kuulleet sitä, että nainen ymmärtää tarjoamisen osoitukseksi kiinnostuksesta. Kukaan meistä ei ole ajatusten lukija myöskään. Nämä ovat seurustelun perupilareita: 1) Puhu toiselle, älä koskaan odota ajatusten lukia, 2) Hyväksy erilaisuus, älä odota, että toisella on kaikki se tietoa/elämänkokemus/kasvatus/tavat kuin sinulla.
Ajattel miten epäreilun tilanteen olet treffeille luonnut: ensin olet ihanan aurinkoinen, mutta yhtäkkiä kahvikuppien oston jälkeen olet mytrysuinen jääprinsessa. Miehet varmastikkaan eivät ole ymmärtäneet että mitä hiivattia juuri tapahtui paitsi aika selvästi et ole pitänyt heistä.
Jos minä kohtaisin kivan miehen, niin "antaisin anteeksi" sellaisen pikku etiketti virheen kuin tarjoamatta jättämisen :)- 18+11
Taisi mennä puurot ja vellit aika pahasti sekaisin.
Ainakin omassa ystäväpiirissänikin on tapana, että kutsuja tarjoaa. Ja kahville pyydetään suurin piirtein vuorotellen, niin ettei tarjoaminen rasita vain toista. Tai jos mennään oluelle niin tarjotaan "kierros" vuorotellen.
Jos siis mies pyytää minua treffeille kahvilaan (ja syömään en ensitreffeille edes lähtisi) niin oletan, että hän tarjoaa. Jos juttu jatkuu ja tapaamme uudestaan niin minä tarjoudun maksamaan seuraavalla kerralla.
Vessanpytynkannen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.
Jos mies ei hallitse tuon vertaa käytöstapoja niin miksi haluaisin tavata häntä uudestaan? Elämässä pitää hallita käytöstavat, ei minulla ainakaan ole pienintäkään mielenkiintoa alkaa kouluttaa jotain junttia käytöstavoille.
Ja miesten on turha harmistua siitä, että treffit kanssani loppuvat lyhyeen ellei mies tarjoudu maksamaan, koska tokkopa he edes haluaisivat deittailla naista, joka arvostaa hyviä käytöstapoja ja odottaa niitä. Kyllä vakka ennemmin tai myöhemmin kantensa löytää ja parasta on, että yhteensopimattomuus paljastuu jo ensitapaamisella. - ap.
18+11 kirjoitti:
Ainakin omassa ystäväpiirissänikin on tapana, että kutsuja tarjoaa. Ja kahville pyydetään suurin piirtein vuorotellen, niin ettei tarjoaminen rasita vain toista. Tai jos mennään oluelle niin tarjotaan "kierros" vuorotellen.
Jos siis mies pyytää minua treffeille kahvilaan (ja syömään en ensitreffeille edes lähtisi) niin oletan, että hän tarjoaa. Jos juttu jatkuu ja tapaamme uudestaan niin minä tarjoudun maksamaan seuraavalla kerralla.
Jos mies ei hallitse tuon vertaa käytöstapoja niin miksi haluaisin tavata häntä uudestaan? Elämässä pitää hallita käytöstavat, ei minulla ainakaan ole pienintäkään mielenkiintoa alkaa kouluttaa jotain junttia käytöstavoille.
Ja miesten on turha harmistua siitä, että treffit kanssani loppuvat lyhyeen ellei mies tarjoudu maksamaan, koska tokkopa he edes haluaisivat deittailla naista, joka arvostaa hyviä käytöstapoja ja odottaa niitä. Kyllä vakka ennemmin tai myöhemmin kantensa löytää ja parasta on, että yhteensopimattomuus paljastuu jo ensitapaamisella.Tämä kirjoittaja summasikin aika hyvin oleellisimman. En ole tosiaankaan ollut happamana sen jälkeen jos ei olekaan tarjottu, kuten nimim. Gimma otaksui, vaan lähinnä olen ihmetellyt ettei nykyisin kukaan tunnu tarjoavan vaikka kiinnostusta jatkoon löytyisikin, erityisesti juuri niissä tapauksissa jos mies on itse ehdottanut kahvittelua kuten 18 11 totesi.
Omalla kohdallani jos treffit kahvilassa järkätään, niin miehen kyllä onkin siinä tapauksessa täytynyt olla se ehdottaja koska itse en kehtaa automaattisesti pyytää kahvilatreffejä, koska siitä tulee se kuva että itse änkeän syömään/juomaan miehen rahoilla. Jos mies kysyy mitä haluaisin tehdä, yleensä itse ainakin ekoille treffeille ehdotan vaikka kävelylenkkiä ja vastaavia, mihin ei mene rahaa.
Mullakin vaan herkästi tuppaa olemaan se oletus, että jos miehet treffipaikaksi ehdottavat juuri kahvilaa tai vastaavaa, niin luulisi että edes joku noista kahville menemisen ehdottajista sitten ne kahvit tarjoaisikin. - asdöfakmmmvasodifjuo
ap. kirjoitti:
Tämä kirjoittaja summasikin aika hyvin oleellisimman. En ole tosiaankaan ollut happamana sen jälkeen jos ei olekaan tarjottu, kuten nimim. Gimma otaksui, vaan lähinnä olen ihmetellyt ettei nykyisin kukaan tunnu tarjoavan vaikka kiinnostusta jatkoon löytyisikin, erityisesti juuri niissä tapauksissa jos mies on itse ehdottanut kahvittelua kuten 18 11 totesi.
Omalla kohdallani jos treffit kahvilassa järkätään, niin miehen kyllä onkin siinä tapauksessa täytynyt olla se ehdottaja koska itse en kehtaa automaattisesti pyytää kahvilatreffejä, koska siitä tulee se kuva että itse änkeän syömään/juomaan miehen rahoilla. Jos mies kysyy mitä haluaisin tehdä, yleensä itse ainakin ekoille treffeille ehdotan vaikka kävelylenkkiä ja vastaavia, mihin ei mene rahaa.
Mullakin vaan herkästi tuppaa olemaan se oletus, että jos miehet treffipaikaksi ehdottavat juuri kahvilaa tai vastaavaa, niin luulisi että edes joku noista kahville menemisen ehdottajista sitten ne kahvit tarjoaisikin.Vai että kutsuja maksaa? Tyypillistä naisten "oveluutta", melko säälittävää siis.
Minun puolestani taas täytyy olla samoilla linjoilla ”Gimman” kanssa: ei miehen tartte tarjota, ei edes silloin, vaikka nainen olisi matkustanut miehen luokse, ellei asiasta ole etukäteen sovittu.
Onhan se imartelevaa, jos mies tarjoaa, mutta en kyllä tuosta tarjoamisesta/tarjoamattomuudesta menisi suoraan kiinnostuksen tasoa päättelemään. Riippuu paljon miehen elämäntilanteestakin että minkälainen uhraus tuo pari euroa on. Jos oikeasti on pitkäaikaistyötön, niin kyllä siinä oikeasti joutuu miettimään miten rahat riittää, eikä välttämättä huvita alkaa tarjoamaan, ellei yhtään tiedä että seuraako jutulle jatkoa vai ei.- ....................
18+11 kirjoitti:
Ja miesten on turha harmistua siitä, että treffit kanssani loppuvat lyhyeen ellei mies tarjoudu maksamaan, koska tokkopa he edes haluaisivat deittailla naista, joka arvostaa hyviä käytöstapoja ja odottaa niitä. Kyllä vakka ennemmin tai myöhemmin kantensa löytää ja parasta on, että yhteensopimattomuus paljastuu jo ensitapaamisella.Minusta on erittäin huonoa käytöstä maksattaa syömisensä ja juomisensa muilla. En tarjoa kavereilleni "kierroksia" eivätkä he minulle. Jokainen maksaa omansa ja se päivänselvä asia. Nainen, jolle treffien edellytys on miehen tarjoaminen (maksaminen) on yksiselitteisesti huora. Itse en seurustelisi huoran kanssa.
- jhbjhvg
Ei kukaan pakota sinua meikkaamaan tai näkemään yhtään sen enempää vaivaa ulkonäkösi eteen kuin miehetkään tekevät. Se on ihan sinun oma vapaa valintasi.
Itseasiassa moni mies arvostaa sitä, että saa nähdä miltä nanen OIKEASTI näyttää, sen sijaan että pitäisi katsoa jotain pakkelinaamaa.
Tasa-arvosta tässä on kyse. Naiset käyvät töissä ihan samalla tavalla kuin miehetkin. Miksi siis miesten pitäisi tarjota, kun usein mies on se joka tienaa jopa vähemmän.- ap.
No olen huomannut että jos meikkaamisen on jättänyt väliin treffeiltä, niin juuri niissä tapauksissa ei tyypistä ole kuulunut mitään. Sitten taas niiden kanssa, jotka olen tavannut meikeissä on jatkunut juttu. Jos asia ollut järjestään näin, kai se jo kertoo että halutakseen päästä yksiä treffejä pidemmäs, täytyy meikata (ellei ole luonnonkaunis, mutta sitä en väitä naamaltani olevani vaikka hoikka kyllä kropasta olen).
- fgbrgb
ap. kirjoitti:
No olen huomannut että jos meikkaamisen on jättänyt väliin treffeiltä, niin juuri niissä tapauksissa ei tyypistä ole kuulunut mitään. Sitten taas niiden kanssa, jotka olen tavannut meikeissä on jatkunut juttu. Jos asia ollut järjestään näin, kai se jo kertoo että halutakseen päästä yksiä treffejä pidemmäs, täytyy meikata (ellei ole luonnonkaunis, mutta sitä en väitä naamaltani olevani vaikka hoikka kyllä kropasta olen).
Mutta onko siinä sitten mitään järkeä, että juttu jatkuu niiden miesten kanssa jotka ihastuvat meikkinaamaasi, eivätkä oikeaan naamaasi? Sitten he vain pettyvät kun näkevät oikean naamasi.
Jos kaikki miehet joille olet oikean naamasi näyttänyt, ovat kaikonneet saman tien, niin eikö se kerro siitä, että tapailet ehkä hieman itseäsi tasokkaampia miehiä? - ap.
fgbrgb kirjoitti:
Mutta onko siinä sitten mitään järkeä, että juttu jatkuu niiden miesten kanssa jotka ihastuvat meikkinaamaasi, eivätkä oikeaan naamaasi? Sitten he vain pettyvät kun näkevät oikean naamasi.
Jos kaikki miehet joille olet oikean naamasi näyttänyt, ovat kaikonneet saman tien, niin eikö se kerro siitä, että tapailet ehkä hieman itseäsi tasokkaampia miehiä?Tapailen kaikennäköisiä miehiä joiden kanssa treffit tulee lopullisesti lyötyä lukkoon. Okei, huomattavan liikalihavia en, mutta sitä lukuunottamatta esimerkiksi naamalla ei ole väliä eikä pienellä pyöreydellä tai ylipainolla.
- mies32
Oletko sitten itse usein / koskaan tarjonnut?
Minä kyllä tarjoan kavereillenikin, sukulaisille jne. tms. euron kahvit ihan vain sen takia, että kassan ei tarvitsisi joka hilua erikseen poimia. Toivon sitten joskus saavani vastapalveluksen eli seuraavan kierroksen. - FixusMixus
Mies aina tarjoaa minulle kahvin (ja leivoksen kahvin kanssa) ja minä ystävällisesti hyväksyn tarjoilun. Minusta tämä on mukava ja tyylikäs tapa tarjota naiselle kahviseuraa. Minusta miehet itse haluavat olla ystävällisiä naisen silmissä :)
- tarjoilia
joo, mitäpä me ei piirakan eteen viitsittäisi... ja naiset ne kuvittelee että halutaan olla muuten vaan ystävällisiä, hah.
- ap.
tarjoilia kirjoitti:
joo, mitäpä me ei piirakan eteen viitsittäisi... ja naiset ne kuvittelee että halutaan olla muuten vaan ystävällisiä, hah.
Aika typerää alentua toimimaan aitojen periaatteidensa tai oikeiden mielipiteidensä vastaisesti vain saadakseen seksiä. Aika surullista jos olette valmiit mihin tahansa yhden seksikerran takia, joka voi olla loppujen lopuksi aika mitäänsanomatonta, tunteetonta jyystöä. Painaisitte ennemmin hanskaanne.
- ruma ikisinkku.
Ei ole tarvinnut miettii tarjoomista kun ei ole kukaan lähtenyt treffeille koskaan.
- läpyläpy
Sori, mutta en ole lompakkosi tai isukkisi tai sosiaalivirkailijasi. Maksa omat ruokasi niinkuin tasa-arvoinen ihminen ainakin.
- Bobby Sands
Minä olen aina tarjonnut naiselle sapuskat ekoilla treffeillä, mutta naiset eivät vaivaudu meikkaamaan, tai pukeutumaan minua varten. Meikit ja vaatteet säästetään sitten panomiehille.
- ap.
Minä olen kyllä meikannut treffeille miehen ulkonäöstä tai mahdollisesta ujoudesta huolimatta. Niissä tapauksissa joissa meikki on jäänyt väliin on ollut kyse kiireestä, ettei ole enää ehtinyt tehdä sitä ellei halua myöhästyä treffeiltä. Ja silloinkin kun meikkaus jäänyt kiireen takia väliin, olen valinnut vaatteet tarkoin.
Ehkä sinä olet sitten tavannut toisenlaisia naisia, mutta itse haluan luoda siistin ja huolitellun ensivaikutelman, oli se vastapuoli kuinka rujo hyvänsä.
- animal man
Jos todella olen ihastunut, maksan vaikka kaikki ruokalajit. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko tämä kohteliasta. Pidän silti epäkohteliaana, jos nainen ei ehdota maksavansa omaa osuuttaan.
Aloittajan valitus on lapsellista. Lähtökohta on, että jokainen maksaa omat virvokkeensa. Tästä normista ei poiketa kohteliaisuudesta naista kohtaan, vaan kommunikaation takia. Maksaminen on akti, tosin ei puheakti, jolla mies ilmaisee, "todella tykkäävänsä naisesta ja olevansa hyvä kumppani" tai "haluavansa panna naista" tai "pitävänsä naista köyhänä" tms. - viestin sisältö riippuu kontekstista.
Mutta kohteliaisuutta se ei ole (koska moinen normisto ei ole nykyaikaa), se on kommunikaatiota.- ap.
Kyllä minä ehdotankin ensin oman osuuteni maksamista siten, että kassalla/laskun tullessa olen automaattisesti kaivamassa ensin omaa lompakkoani esille. Mutta eipä siihen tosiaan vielä kukaan ole puuttunut ja sanonut että "ei, minä tarjoan". Kyllä se vähän tökeröltä edelleen tuntuu, jos kukaan noista tavatuista ei yhtä kahvia tarjoa vaikka itse olen maksanut matkasta vain heidät tavatakseni huomattavasti enemmän kuin yhden kahvin hinnan.
- 454511
Itse en ole koskaan ollut ekoilla treffeillä, joilla mies ei olisi maksanut - on sitten kyse ollut kahvista tai ruoasta. Sitten jos ollaan tapailtu pidempään, niin on alettu maksamaan vuorotellen tai ainakin niin, että molemmat kustantavat oman osuutensa. Aika usein on myös menty sen mukaan, kummalla on sillä hetkellä enemmän rahaa maksaa.
Pariin sellaiseenkin mieheen olen törmännyt, jotka halusivat ehdottomasti joka tapaamisella maksaa. Nämä olivat myös sellaisia, että auttoivat takin päälle ja vetivät tuolin valmiiksi minulle, kun istuttin pöytään. Eli todellisia vanhan ajan herrasmiehiä. Sellaiset taitavat olla kuitenkin kohta sukupuuttoon kuollut laji....:(
Ja AP:lle: Itse ainakin unohtaisin saman tien tyypin, joka ei edes kahvikupposta tarjoa, jos olen tullut pitkän matkan takaa tapaamaan (ellei sitten muuten ihan vastustamattoman upea tyyppi ole kyseessä). Se osoittaa aikamoista huomaavaisuuden puutetta. Eikä siitä tarvitse tehdä edes sukupuolikysymystä välttämättä.- mies32
Sehän se vasta naurettavaa on jos pitkään seurustellut pari puolittaa laskunsa.
Oletko sinä sitten tarjonnut matkan päästä tulevalle miehelle vai onko tämä sittenkin sukupuolikysymys? - ....................
mies32 kirjoitti:
Oletko sinä sitten tarjonnut matkan päästä tulevalle miehelle vai onko tämä sittenkin sukupuolikysymys?Mitä naurettavaa siinä on? Kumpikin maksaa omansa vaikka oltaisiin seurusteltu 100 vuotta.
Tuntuu kuin osa miehistä oikein vapaaehtoisesti tarjoutuu naisten kupattavaksi. - 454511
mies32 kirjoitti:
Oletko sinä sitten tarjonnut matkan päästä tulevalle miehelle vai onko tämä sittenkin sukupuolikysymys?Pidemmissä seurustelusuhteissa se on mennyt yleensä niin, että se maksaa jolla on sillä hetkellä enemmän rahaa. Aika usein se on ollut mies, täytyy myöntää. Mutta ei se ole koskaan muodostunut ongelmaksi kummallekaan.
En ole koskaan treffannut ketään, joka olisi tullut mistään todella kaukaa. Muutamien kymmenien kilsojen päästä on kyllä joku tullut. Mutta joka kerta mies on pitänyt itsestäänselvänä, että hän maksaa.
Mutta periaatteessa voisin ja haluaisinkin tarjota, jos nyt sattuisi tulemaan vastaan sellainen kaksilahkeinen, joka ei koe kunnia-asiakseen tarjota naiselle varsinkin ekoilla treffeillä. - Bobby Sands
"Pariin sellaiseenkin mieheen olen törmännyt, jotka halusivat ehdottomasti joka tapaamisella maksaa. Nämä olivat myös sellaisia, että auttoivat takin päälle ja vetivät tuolin valmiiksi minulle, kun istuttin pöytään. Eli todellisia vanhan ajan herrasmiehiä. Sellaiset taitavat olla kuitenkin kohta sukupuuttoon kuollut laji....:("
Täällä olis yksi tuota kaavaa noudattava. Ostan myös kukkia naiselle. Ja mitä saan vastaukseksi: psykopaattidiagnoosin. - Mr Cynical
"Ja AP:lle: Itse ainakin unohtaisin saman tien tyypin, joka ei edes kahvikupposta tarjoa, jos olen tullut pitkän matkan takaa tapaamaan"
Eli jos minä lähden treffeille kaupunkiin, laitanko naiselle laskun bensakuluista? Pikkutakin ostoonkin voisi osallistua edes muutamalla kympillä, kulutinhan 400 euroa omasta pussistani jolla takkini olisi hyvän värinen ja sopivan formaali treffeille kunnon ravintolassa.
Naurettavaa ajatellakin että kummankaan, miehen tai naisen, tulisi korvata rahallisesti se että toinen on vaivautunut paikalle. - 454511
Mr Cynical kirjoitti:
"Ja AP:lle: Itse ainakin unohtaisin saman tien tyypin, joka ei edes kahvikupposta tarjoa, jos olen tullut pitkän matkan takaa tapaamaan"
Eli jos minä lähden treffeille kaupunkiin, laitanko naiselle laskun bensakuluista? Pikkutakin ostoonkin voisi osallistua edes muutamalla kympillä, kulutinhan 400 euroa omasta pussistani jolla takkini olisi hyvän värinen ja sopivan formaali treffeille kunnon ravintolassa.
Naurettavaa ajatellakin että kummankaan, miehen tai naisen, tulisi korvata rahallisesti se että toinen on vaivautunut paikalle.Oletko sinä lukutaidoton? Kyse oli kahvikupista eikä mistään matkakustannuksista.
- mies32
.................... kirjoitti:
Mitä naurettavaa siinä on? Kumpikin maksaa omansa vaikka oltaisiin seurusteltu 100 vuotta.
Tuntuu kuin osa miehistä oikein vapaaehtoisesti tarjoutuu naisten kupattavaksi.Kumpikin voi maksaa omansa suurpiirteisesti, tyyliin "sinä maksoit taksin, minä maksan seuraavat drinksut". Se, että aletaan puolittamaan joka laskua ja sitten vielä maksamaan yksitellen niillä electroneilla on sellaista pihiä nihilismiä, joka naurattaa kilometrin päähän. Opiskelijoilta vielä vain normaalin tyylitöntä, mutta työssäkäyviltä aikuisilta jo selvä mielisairauden ensioire.
- mies32
454511 kirjoitti:
Pidemmissä seurustelusuhteissa se on mennyt yleensä niin, että se maksaa jolla on sillä hetkellä enemmän rahaa. Aika usein se on ollut mies, täytyy myöntää. Mutta ei se ole koskaan muodostunut ongelmaksi kummallekaan.
En ole koskaan treffannut ketään, joka olisi tullut mistään todella kaukaa. Muutamien kymmenien kilsojen päästä on kyllä joku tullut. Mutta joka kerta mies on pitänyt itsestäänselvänä, että hän maksaa.
Mutta periaatteessa voisin ja haluaisinkin tarjota, jos nyt sattuisi tulemaan vastaan sellainen kaksilahkeinen, joka ei koe kunnia-asiakseen tarjota naiselle varsinkin ekoilla treffeillä.Eli vasta toissijaisesti sinä voisit maksaa, vaikka mies tulisi matkan päästä. Ei ollut siis ollenkaan sukupuolikysymys.
- Mr Cynical
454511 kirjoitti:
Oletko sinä lukutaidoton? Kyse oli kahvikupista eikä mistään matkakustannuksista.
"Oletko sinä lukutaidoton? Kyse oli kahvikupista eikä mistään matkakustannuksista"
Ja mitähän väliä sillä on korvaako matkakustannukset suoraan rahana tai illallisena? Sinun ajatuksesihan oli että pitkä matka on peruste tarjoamiselle. Voin minä ne matkakulut ottaa illallisenakin, sopii mainiosti ;)
Olen muuten huomannut että mitä hanakammin nainen haluaa miehen tarjoavan sitä todennäköisempää on että nainen on 1) persaukinen 2) etsimässä varakasta elättäjää. Suhteellisen varakas ehkä olenkin, mutta arvostavani itsenäiset naiset eivät halua minun tarjoavan. Shoppailureissuista haaveilevat pikkuprinsessat eivät kiinnosta. - ap.
Mr Cynical kirjoitti:
"Oletko sinä lukutaidoton? Kyse oli kahvikupista eikä mistään matkakustannuksista"
Ja mitähän väliä sillä on korvaako matkakustannukset suoraan rahana tai illallisena? Sinun ajatuksesihan oli että pitkä matka on peruste tarjoamiselle. Voin minä ne matkakulut ottaa illallisenakin, sopii mainiosti ;)
Olen muuten huomannut että mitä hanakammin nainen haluaa miehen tarjoavan sitä todennäköisempää on että nainen on 1) persaukinen 2) etsimässä varakasta elättäjää. Suhteellisen varakas ehkä olenkin, mutta arvostavani itsenäiset naiset eivät halua minun tarjoavan. Shoppailureissuista haaveilevat pikkuprinsessat eivät kiinnosta.Vähän pieleen meni, koska en ole kiinnostunut shoppailusta :) Aika harvoin tulee osteltua uusia vaatteita, ja suorastaan vihaan jos ostosmatkalla täytyy jäädä tuntikausiksi pyörimään jokaikiseen liikkeeseen, ja muutenkin ravata niin hemmetin monta liikettä läpi. Siis jos ystävien kanssa olen ostosreissulla tms. ja käy noin.
- 4567890+
mies32 kirjoitti:
Kumpikin voi maksaa omansa suurpiirteisesti, tyyliin "sinä maksoit taksin, minä maksan seuraavat drinksut". Se, että aletaan puolittamaan joka laskua ja sitten vielä maksamaan yksitellen niillä electroneilla on sellaista pihiä nihilismiä, joka naurattaa kilometrin päähän. Opiskelijoilta vielä vain normaalin tyylitöntä, mutta työssäkäyviltä aikuisilta jo selvä mielisairauden ensioire.
Siinä, että pitää huolen onaisuudestaan ei ole mitään naurettavaa, eikä siinä mitään suurpiirteistä että sinä maksat tämän, minä tuon. Se vasta vaikeaa säätämistä on. Kun kumpikin maksaa omansa omalla (käteisellä, ei koskaan kortilla) rahalla, ollaa aina sujut ja tasan. Kumpikaan ei ole toiselle pystyssä mitään eikä tarvitse epäillä toisen motiiveja.
- mies32
4567890+ kirjoitti:
Siinä, että pitää huolen onaisuudestaan ei ole mitään naurettavaa, eikä siinä mitään suurpiirteistä että sinä maksat tämän, minä tuon. Se vasta vaikeaa säätämistä on. Kun kumpikin maksaa omansa omalla (käteisellä, ei koskaan kortilla) rahalla, ollaa aina sujut ja tasan. Kumpikaan ei ole toiselle pystyssä mitään eikä tarvitse epäillä toisen motiiveja.
Tuo oletusarvoisesti läsnäoleva epäilys hyväksikäytetyksi joutumisesta juuri kertoo mielisairaasta pihiydestä. Että siihen toiseen luottaa niin paljon, että päästää fyysisesti sisäänsä, jakaa sängyn ja aika pian asunnonkin, mutta pelkää joutuvansa tappiolle rahanjaossa jos ei koko ajan ole tarkkana kuin porkkana.
Todellisuudessa tuollaisella suurpiirteisellä tarjoamistyylillä ei kahden rehdin ja epäitsekkään kumppanuksen välillä merkittäviä eroja rahankäytöllisesti synny, mutta syntyy kylläkin merkittävä helpotus arkeen niin pariskunnalle itselleen kuin myös asiakaspalvelutyöntekijöillekin ja myös sivullisille jonottajille esimerkiksi kahvilassa.
No tästä tuskin päästään yhteisymmärrykseen, sinä olet minun mielestäni naurettavan pihi hyypiö ja minä jotain yhtä typerää sinun mielestäsi. Hyvä kun meidän ei tarvitse jakaa elämiämme. - 454511
Mr Cynical kirjoitti:
Olen muuten huomannut että mitä hanakammin nainen haluaa miehen tarjoavan sitä todennäköisempää on että nainen on 1) persaukinen 2) etsimässä varakasta elättäjää. Suhteellisen varakas ehkä olenkin, mutta arvostavani itsenäiset naiset eivät halua minun tarjoavan. Shoppailureissuista haaveilevat pikkuprinsessat eivät kiinnosta.No nyt siitä kahvikupista on yhtäkkiä tullut illallinen. :D Miten pitkiä matkoja ja millä kulkupelillä mennään parilla eurolla? Eipä varmaan muulla kuin fillarilla tai kävellen. Tai suksilla tai potkukelkalla. Mutta niillä kai harvemmat tänä päivänä käyvät treffeillä pitkien matkojen päässä.
En ole mikään shoppailijatyyppi, mutta aina välillä persaukinen kyllä. Yleensä en silloin edes treffeillä käy kun ei oikein ole varaa. Elättäjää en etsi. - 454511
mies32 kirjoitti:
Eli vasta toissijaisesti sinä voisit maksaa, vaikka mies tulisi matkan päästä. Ei ollut siis ollenkaan sukupuolikysymys.
Miten niin toissijaisesti? En minä rupea rahojani kenellekään väkisin tuputtamaan. Jos minun ehdottaessani maksamista mies sanoo että ei missään nimessä, niin tyydyn kyllä siihen enkä ala asiasta riitelemään tai vääntämään.
Vedän kai puoleeni vähän vanhanaikaisempia miehiä, koska joku on kokenut sen suorastaan luokkaavana, että naisen pitäisi treffeillä maksaa. :) - 454511
454511 kirjoitti:
Miten niin toissijaisesti? En minä rupea rahojani kenellekään väkisin tuputtamaan. Jos minun ehdottaessani maksamista mies sanoo että ei missään nimessä, niin tyydyn kyllä siihen enkä ala asiasta riitelemään tai vääntämään.
Vedän kai puoleeni vähän vanhanaikaisempia miehiä, koska joku on kokenut sen suorastaan luokkaavana, että naisen pitäisi treffeillä maksaa. :)siis loukkaavana tarkoitin tietysti.
- mies32
454511 kirjoitti:
Vedän kai puoleeni vähän vanhanaikaisempia miehiä, koska joku on kokenut sen suorastaan luokkaavana, että naisen pitäisi treffeillä maksaa. :)Niin, siis sinä ehdotat sitä vasta toissijaisesti, vasta katsittuasi, että tarjoaako mies
- 454511
mies32 kirjoitti:
Niin, siis sinä ehdotat sitä vasta toissijaisesti, vasta katsittuasi, että tarjoaako mies
No enhän. Mistä ihmeestä sinä tuollaista päättelit? Jos olen aikeissa maksaa kun lähestytään kassaa ja mies lähes toruvasti kieltää, niin mitä minä siinä olen varmistanut?
- 454511
Bobby Sands kirjoitti:
"Pariin sellaiseenkin mieheen olen törmännyt, jotka halusivat ehdottomasti joka tapaamisella maksaa. Nämä olivat myös sellaisia, että auttoivat takin päälle ja vetivät tuolin valmiiksi minulle, kun istuttin pöytään. Eli todellisia vanhan ajan herrasmiehiä. Sellaiset taitavat olla kuitenkin kohta sukupuuttoon kuollut laji....:("
Täällä olis yksi tuota kaavaa noudattava. Ostan myös kukkia naiselle. Ja mitä saan vastaukseksi: psykopaattidiagnoosin.No huh, jos tuon perusteella aletaan tuollaisia arvioita heittämään. Olet ehkä sattunut törmäämään jotenkin paranoidisiin naisiin, tai sitten vain sellaisiin, jotka ovat tottuneet niin erilaisiin miehiin, että pitävät käytöstäsi siksi outona ja epäilyttävänä.
Toisaalta kaikenlaisten "psykodiagnoosien" tekeminen on hirveän yleistä nykyään. Yksi jos toinenkin mies on leimattu esim. narsistiksi melkeinpä vain sen takia, että joku nainen ei satu kyseisestä tyypistä pitämään tai keskinäiset kemiat eivät vain toimi. :( - mies32
454511 kirjoitti:
No enhän. Mistä ihmeestä sinä tuollaista päättelit? Jos olen aikeissa maksaa kun lähestytään kassaa ja mies lähes toruvasti kieltää, niin mitä minä siinä olen varmistanut?
1:36 viimeinen kappale.
- From ATM to YTM
454511 kirjoitti:
No nyt siitä kahvikupista on yhtäkkiä tullut illallinen. :D Miten pitkiä matkoja ja millä kulkupelillä mennään parilla eurolla? Eipä varmaan muulla kuin fillarilla tai kävellen. Tai suksilla tai potkukelkalla. Mutta niillä kai harvemmat tänä päivänä käyvät treffeillä pitkien matkojen päässä.
En ole mikään shoppailijatyyppi, mutta aina välillä persaukinen kyllä. Yleensä en silloin edes treffeillä käy kun ei oikein ole varaa. Elättäjää en etsi."En ole mikään shoppailijatyyppi, mutta aina välillä persaukinen kyllä. Yleensä en silloin edes treffeillä käy kun ei oikein ole varaa. Elättäjää en etsi."
Mutta jos katsotaan tätä miehen näkökulmasta: ns. säännöllisesti persaukinen nainen joka haluaa ehdottomasti että mies maksaa. Itsekin alkaisin miettiä että onko tämä joku testi, jolla selvitetään että aukeaako kukkaron nyörit sitten jatkossakin? - 454511
mies32 kirjoitti:
1:36 viimeinen kappale.
Niin, en edelleenkään ymmärrä mitä ajat takaa. Minä tarkoitin tuolla, että jos vastaan tulisi mies, joka ei erityisesti kiellä minua tarjoamasta, niin tarjoaisin.
- mies32
454511 kirjoitti:
Niin, en edelleenkään ymmärrä mitä ajat takaa. Minä tarkoitin tuolla, että jos vastaan tulisi mies, joka ei erityisesti kiellä minua tarjoamasta, niin tarjoaisin.
Minusta siinä luki, että jos mies ei tarjoa, niin sinä voit tarjota.
- 454511
mies32 kirjoitti:
Minusta siinä luki, että jos mies ei tarjoa, niin sinä voit tarjota.
Sinä luit/ymmärsit väärin, tai sitten minä ilmaisin itseni huonosti. :)
- 454511
From ATM to YTM kirjoitti:
"En ole mikään shoppailijatyyppi, mutta aina välillä persaukinen kyllä. Yleensä en silloin edes treffeillä käy kun ei oikein ole varaa. Elättäjää en etsi."
Mutta jos katsotaan tätä miehen näkökulmasta: ns. säännöllisesti persaukinen nainen joka haluaa ehdottomasti että mies maksaa. Itsekin alkaisin miettiä että onko tämä joku testi, jolla selvitetään että aukeaako kukkaron nyörit sitten jatkossakin?Teitä lukutaidottomia on täällä näköjään enemmänkin. :) Minä en ole missään vaiheessa sanonut, että haluan miehen ehdottomasti maksavan. Olen sanonut, että se on mielestäni kohteliasta ja että kaikki miehet ovat tarjonneet minulle ekoilla treffeillä. Ja jotkut ovat tosiaan halunneet ehdottomasti maksaa.
En halua elättäjää, mutta en myöskään sairaalloisen pihiä miestä.Siinä mielessä se voi käydä tietysti jonkinlaisesta testistäkin. Vaikka olen pienituloinen, niin hemmottelen itseäni ja läheisiäni mahdollisuuksien mukaan. Ja haluan vähän samantyyppisen miehen.Toisaalta vain aniharvoin suhde toimii, jos tulotasot ovat kovin erilaiset, siksi varakkaan puoleiset miehet eivät yleensä kiinnosta. - mies32
454511 kirjoitti:
Sinä luit/ymmärsit väärin, tai sitten minä ilmaisin itseni huonosti. :)
Jeps:)
- --------------
Aloittaja käy useilla treffeillä lyhyen ajan sisällä ja olettaa että mies tarjoaa. Mitäpä jos miehet huomaa hyvin nopeasti tällaisen sarjadeittailijan, joka jo huomenna juoksee kahvilla seuraavan miehen kanssa? Mitä järkeä sellaiselle on mitään tarjota?
Ei aloittaja ole kiinnostunut tapaamistaan miehistä, vaan ilmaisista lounaista. Mitään enempääkään ei tarvitse tehdä kuin ne yhdet treffit jotta saa ilmaiset tarjoilut, kun jo seuraavana päivänä voi toistaa saman uuden miehen kanssa.
Aloittajan kaltaisille naisille löytyy nimityskin, yleensä sellaiset naiset vaan hinnoittelevat itsensä hyvin yksiselitteisesti ja vaativat maksun etukäteen.
Mitä järkeä haaskata rahaa naiseen, joka ei ole pätkän vertaa kiinnostunut, vaan haluaa ainoastaan ilmaiset tarjoilut? Jos aloittaja olisi oikeasti tapaamistaan miehistä kiinnostunut, ei todellakaan miettisi kuka maksaa nyt kahden euron kahvit.- ap.
Totta ihmeessä menen seuraavana päivänä uusille treffeille, jos toinen ilmaisee tapaamisen lopussa ettei ole kiinnostunut enää näkemään. Ei vielä siinä vaiheessa kun vasta ekat treffit on takana todellakaan jäädä ensin murehtimaan päiväkausiksi sitä, että toinen antoi pakit vaan mennään eteenpäin. Tietysti olen siis etukäteen sopinut useamman aikataulun, joskus perättäisillekin päiville, mutta jos sen yhden kanssa sattuisi synkkaamaan ja sovitaan että nähdään uudelleenkin, niin siinä tapauksessa perun seuraavan päivän treffit ja selitän että satuin edellisillä treffeillä tapaamaan oikeanlaisen oloisen ihmisen ja näillä näkymin sitten hänen kanssaan jatketaan.
Onhan osa noista halunnut jatkaa treffaamista, joo, mutta ei mulla niiden tapauksessa olekaan treffejä ollut peräkkäisinä päivinä eikä siinä välillä kun noiden kanssa on ne parit treffit käyty (joiden jälkeen sitten tulleet tiensä päähän). - 12+9
Ymmärrätkö sinä, mitä eroa on 2 e kahvilla ja 12-20 e lounaalla? :-o
- Mr Cynical
Kertokaapa minulle.
Miten on niin että jos mies ei maksa sitä 2 euron kahvia tai 20 euron safkaa, se onkin MIES jolle se 2e tai 20e on ongelma?
Eiköhän raha ole ongelma sille joka sitä vaatii, eli naiselle.
Miksi haluaisin seurustella naisen kanssa jolle kynnyskysymys on saako hän minun taskustani 2e / 20e rahaa vai ei?
Seurustelen mieluummin naisten kanssa jotka arvostavat rehellisyyttä, kohteliaisuutta, hyvää keskustelua, jne. Nainen jolle kaikki on kiinni muutamasta eurosta ei ole sellainen nainen jonka kanssa minä haluaisin olla.- 18+11
Puhut kahdesta eri asiasta.
Tarjoamattomuus voi olla kiinni RAHAsta ja silloin, jos miehellä ei ole varaa 2 e kahviin niin hänen kannattaa ehdottaa treffejä jonnekin muualle kuin kahvilaan, esimerkiksi kävely Töölönlahden ympäri on Helsingissä ihan toimiva vaihtoehto, tai joku ilmainen näyttely, jos ulkona on huono ilma.
Ruokailua tai elokuvaa ei kannata koskaan sopia ensimmäisten treffien ohjelmaksi!
Useimmiten tarjoamattomuus vaikuttaa kuitenkin olevan kiinni KÄYTÖSTAPOJEN puutteesta. Ja siinä taas on hyvä, että asia paljastuu heti jotta ne (me) naiset, jotka odotamme fiksuja käytöstapoja, tiedämme että nämä kahvit on nopeasti juotu ja se oli siinä. - 454511
"Seurustelen mieluummin naisten kanssa jotka arvostavat rehellisyyttä, kohteliaisuutta, hyvää keskustelua, jne"
No se kahvikupin tarjoaminen nimenomaan on sitä kohteliaisuutta. Samoin kuin se, että sanoo jotain ystävällistä tai kaunista treffikumppanistaan. Mies on kohtelias silloin, kun esim. avaa oven naiselle tai auttaa takin päälle.
Tietysti kohteliaisuutta on myös se, että osoittaa aitoa kiinnostusta toiseen, on aidosti läsnä, kuuntelee jne. Ja nämä menevät tietysti molemmin päin.
Mutta en minä sitä kahvikuppia kaikilta ja kaikissa tilanteissa edellytä. Jos vaikka pelkällä toimeentulotuella mies eläisi, niin ymmärtäisin että siitä ei hirveästi tarjoilla.
Mutta jos normityössä ja normituloilla elävä mies on niin pihi, että ei paria euroa ole laittaa kahviin, niin kyllä se ihan helkkarin iso miinus on. - Mr Cynical
454511 kirjoitti:
"Seurustelen mieluummin naisten kanssa jotka arvostavat rehellisyyttä, kohteliaisuutta, hyvää keskustelua, jne"
No se kahvikupin tarjoaminen nimenomaan on sitä kohteliaisuutta. Samoin kuin se, että sanoo jotain ystävällistä tai kaunista treffikumppanistaan. Mies on kohtelias silloin, kun esim. avaa oven naiselle tai auttaa takin päälle.
Tietysti kohteliaisuutta on myös se, että osoittaa aitoa kiinnostusta toiseen, on aidosti läsnä, kuuntelee jne. Ja nämä menevät tietysti molemmin päin.
Mutta en minä sitä kahvikuppia kaikilta ja kaikissa tilanteissa edellytä. Jos vaikka pelkällä toimeentulotuella mies eläisi, niin ymmärtäisin että siitä ei hirveästi tarjoilla.
Mutta jos normityössä ja normituloilla elävä mies on niin pihi, että ei paria euroa ole laittaa kahviin, niin kyllä se ihan helkkarin iso miinus on."No se kahvikupin tarjoaminen nimenomaan on sitä kohteliaisuutta. Samoin kuin se, että sanoo jotain ystävällistä tai kaunista treffikumppanistaan. Mies on kohtelias silloin, kun esim. avaa oven naiselle tai auttaa takin päälle.
Tietysti kohteliaisuutta on myös se, että osoittaa aitoa kiinnostusta toiseen, on aidosti läsnä, kuuntelee jne. Ja nämä menevät tietysti molemmin päin."
Aivan. Siksi onkin hassua että vaikka kohteliaisuus onkin aina iso plussa, vain sellainen kohteliaisuus jossa mies raottaa lompakon nyörejä on ehdoton kynnyskysymys.
"Mutta jos normityössä ja normituloilla elävä mies on niin pihi, että ei paria euroa ole laittaa kahviin, niin kyllä se ihan helkkarin iso miinus on."
Hyvältä ei näytä sekään jos normityössä ja normituloilla elävä nainen asettaa parin euron kahvin maksamisen vaatimukseksi miehelle. - 454511
Mr Cynical kirjoitti:
"No se kahvikupin tarjoaminen nimenomaan on sitä kohteliaisuutta. Samoin kuin se, että sanoo jotain ystävällistä tai kaunista treffikumppanistaan. Mies on kohtelias silloin, kun esim. avaa oven naiselle tai auttaa takin päälle.
Tietysti kohteliaisuutta on myös se, että osoittaa aitoa kiinnostusta toiseen, on aidosti läsnä, kuuntelee jne. Ja nämä menevät tietysti molemmin päin."
Aivan. Siksi onkin hassua että vaikka kohteliaisuus onkin aina iso plussa, vain sellainen kohteliaisuus jossa mies raottaa lompakon nyörejä on ehdoton kynnyskysymys.
"Mutta jos normityössä ja normituloilla elävä mies on niin pihi, että ei paria euroa ole laittaa kahviin, niin kyllä se ihan helkkarin iso miinus on."
Hyvältä ei näytä sekään jos normityössä ja normituloilla elävä nainen asettaa parin euron kahvin maksamisen vaatimukseksi miehelle."Siksi onkin hassua että vaikka kohteliaisuus onkin aina iso plussa, vain sellainen kohteliaisuus jossa mies raottaa lompakon nyörejä on ehdoton kynnyskysymys."
No kyllä minulle toisen kuuntelu ja aito läsnäolo ovat ehdottomasti tärkeämpiä kuin se kahvin tarjoaminen. Ne ovat paljon enemmän kuin vain kohteliaisuutta. Mutta tämän ketjun aiheena nyt sattuu olemaan tarjoaminen, ja se on yksi tapa osoittaa kohteliaisuutta.
"Hyvältä ei näytä sekään jos normityössä ja normituloilla elävä nainen asettaa parin euron kahvin maksamisen vaatimukseksi miehelle."
Missä kohtaa minä sanoin, että se on vaatimus? Sanoin, että se on helkkarin iso miinus, jos normituloiloinen mies pitää paria euroa kohtuuttomana investointina treffeillä. Ja itse olen hyvin pienen jakson elämässäni ollut normituloinen. Muuten tuloni ovat olleet reippasti keskitulojen alapuolella aina. - Mr Cynical
454511 kirjoitti:
"Siksi onkin hassua että vaikka kohteliaisuus onkin aina iso plussa, vain sellainen kohteliaisuus jossa mies raottaa lompakon nyörejä on ehdoton kynnyskysymys."
No kyllä minulle toisen kuuntelu ja aito läsnäolo ovat ehdottomasti tärkeämpiä kuin se kahvin tarjoaminen. Ne ovat paljon enemmän kuin vain kohteliaisuutta. Mutta tämän ketjun aiheena nyt sattuu olemaan tarjoaminen, ja se on yksi tapa osoittaa kohteliaisuutta.
"Hyvältä ei näytä sekään jos normityössä ja normituloilla elävä nainen asettaa parin euron kahvin maksamisen vaatimukseksi miehelle."
Missä kohtaa minä sanoin, että se on vaatimus? Sanoin, että se on helkkarin iso miinus, jos normituloiloinen mies pitää paria euroa kohtuuttomana investointina treffeillä. Ja itse olen hyvin pienen jakson elämässäni ollut normituloinen. Muuten tuloni ovat olleet reippasti keskitulojen alapuolella aina."Missä kohtaa minä sanoin, että se on vaatimus? Sanoin, että se on helkkarin iso miinus, jos normituloiloinen mies pitää paria euroa kohtuuttomana investointina treffeillä."
Vuosia omaa varallisuuttani sijoittaneena on pakko korjata arvon leidin käsitystä sanan investointi merkityksestä. Investointi tarkoittaa sijoitusta jolle saadaan tuottoa, esim sijoitan kaksi euroa saadakseni tuottoa yli kahden euron arvosta.
Jos kutsut tarjoamista investoinniksi, se tarkoittaa sitä että tarjoamiseen kulutetulla rahalla ostetaan naiselta jotain. Muuten se ei ole investointi.
Kuulostiko romanttiselta? Ei varmaankaan.
Voit myös ajatella tarjoamista naiselle lahjoituksena. Minä lahjoitan sinulle rahaa. Se lahjoitanko 2 euroa suoraan vai 2 euron kahvin, ei muuta asiaa.
Kuulostiko romanttiselta? Luultavasti ei.
Mutta jos luovutaan sanoilla leikkimisestä, näin asia on.
"Ja itse olen hyvin pienen jakson elämässäni ollut normituloinen. Muuten tuloni ovat olleet reippasti keskitulojen alapuolella aina."
Siinä tapauksessa: jos kutsuisin sinut hienoon ravintolaan illalliselle, maksaisin toki laskun. Mutta en näkisi tarvetta ostaa sinulta plussaa kahdella eurolla, tai lahjoittaa rahaa. Puhumattakaan siitä että maksamalla todistaisin kykyäni/halukkuuttani käyttää sinuun rahaa myöhemminkin. Jos treffailu on siitä kiinni...ei kiitos. - Mr Cynical
454511 kirjoitti:
"Siksi onkin hassua että vaikka kohteliaisuus onkin aina iso plussa, vain sellainen kohteliaisuus jossa mies raottaa lompakon nyörejä on ehdoton kynnyskysymys."
Missä kohtaa minä sanoin, että se on vaatimus? Sanoin, että se on helkkarin iso miinus, jos normituloiloinen mies pitää paria euroa kohtuuttomana investointina treffeillä. Ja itse olen hyvin pienen jakson elämässäni ollut normituloinen. Muuten tuloni ovat olleet reippasti keskitulojen alapuolella aina.Ja muuten, toisessa viestissä mainitsemillani treffeillä kului varmasti enemmän rahaa kuin 2 euroa. Ostamani pikkutakki oli puolittain sarkasmia, käytänhän takkia muutenkin. Mutta lisäksi meni 50 euroa ruokaan, 30 euroa juomiin, 40 euroa taksiin, jne. Näillä treffeillä nainen kylläkin maksoi osuutensa, ja olisi luultavasti ottanut suurena loukkauksena jos olisin yrittänyt maksaa hänen puolestaan.
Mutta niin...ollaan rehellisiä: kysehän ei ollut siitä olenko valmis investoimaan treffeihin. Eihän, neiti 454511? Vaan siitä olenko valmis antamaan naiselle rahaa juoman, ruuan, pääsylippujen, tms muodossa ;) Miltäs tämä kuulostaisi? Mies on valmis investoimaan treffeihin. Mutta ei antamaan sinulle rahaa, sinäkin joudut investoimaan treffeihin kuten tasa-arvoisessa Suomessa minusta kuuluukin tehdä.
It takes two to dance. - 454511
Mr Cynical kirjoitti:
Ja muuten, toisessa viestissä mainitsemillani treffeillä kului varmasti enemmän rahaa kuin 2 euroa. Ostamani pikkutakki oli puolittain sarkasmia, käytänhän takkia muutenkin. Mutta lisäksi meni 50 euroa ruokaan, 30 euroa juomiin, 40 euroa taksiin, jne. Näillä treffeillä nainen kylläkin maksoi osuutensa, ja olisi luultavasti ottanut suurena loukkauksena jos olisin yrittänyt maksaa hänen puolestaan.
Mutta niin...ollaan rehellisiä: kysehän ei ollut siitä olenko valmis investoimaan treffeihin. Eihän, neiti 454511? Vaan siitä olenko valmis antamaan naiselle rahaa juoman, ruuan, pääsylippujen, tms muodossa ;) Miltäs tämä kuulostaisi? Mies on valmis investoimaan treffeihin. Mutta ei antamaan sinulle rahaa, sinäkin joudut investoimaan treffeihin kuten tasa-arvoisessa Suomessa minusta kuuluukin tehdä.
It takes two to dance.Kiitos infosta, Mr Cynical, vaikka tiedän kylläkin mitä investointi tarkoittaa. :)
Mutta logiikkaasi en kyllä ymmärrä. Sinä voit viedä daamisi hienoon ravintolaan ja maksaa hänen syömisensä ja juomisensa, mutta et voi viedä häntä kahvilaan ja maksaa hänen kahvikuppostaan.
Jos koet että se kaffeen maksaminen on naisen ostamista tai rahan lahjoittamista naiselle, niin miksi se ravintolaillallisen tai vastaavan tarjoaminen sitten ei ole sitä?
Mikä on se olennainen ero? - Mr Cynical
454511 kirjoitti:
Kiitos infosta, Mr Cynical, vaikka tiedän kylläkin mitä investointi tarkoittaa. :)
Mutta logiikkaasi en kyllä ymmärrä. Sinä voit viedä daamisi hienoon ravintolaan ja maksaa hänen syömisensä ja juomisensa, mutta et voi viedä häntä kahvilaan ja maksaa hänen kahvikuppostaan.
Jos koet että se kaffeen maksaminen on naisen ostamista tai rahan lahjoittamista naiselle, niin miksi se ravintolaillallisen tai vastaavan tarjoaminen sitten ei ole sitä?
Mikä on se olennainen ero?"Jos koet että se kaffeen maksaminen on naisen ostamista tai rahan lahjoittamista naiselle, niin miksi se ravintolaillallisen tai vastaavan tarjoaminen sitten ei ole sitä?
Mikä on se olennainen ero?"
Tarkennus: käytin esimerkkinä sinua ;)
Mainitsit viestissäsi olevasi reippaasti alle keskituloinen ja persaukinen. On varsin tökeröä ehdottaa ns. hienoa ravintolaa, jos deittikumppanilla ei välttämättä ole siihen varaa. Tämä asettaa toisen ihmisen noloon tilanteeseen, eikä kunnon mies halua sellaista. Jos silti haluaa kalliiseen ravintolaan, on hyvää käytöstä hoitaa lasku.
Ero on siinä, ettei minulla ole syytä olettaa etteikö sinulla olisi varaa 2e kahviin. Jos tietäisin ettei ole, voisin tarjota. Jos tietäisin ettet oletakaan miehen lahjovan sinua rahalla, siinäkin tapauksessa voisin tarjota. Muussa tapauksessa, joutuisit maksamaan kahvisi itse :)
- Ei kannata
Jos joudun tarjoamaan kahvin n. 300 naiselle ennen kuin sattuu kohdalle sellainen jolta lohkeaa, niin tulee melkeinpä halvemmaksi käydä huorissa.
- mies32
Pikkuraha, kun saadaksesi ne 300 kahville, joudut käymään baarissa 3000 kertaa, ka.30e/ilta eli 90 000e 300 x 2 = 90 600e per slaagi.
Itse olen kyllä päässyt parempaan kahvilta-sänkyyn-prosenttiin kuin sinä ja joiltain olen saanut toisenkin kerran. Mutta baarista-kahville prosentti on ehkä jopa pienempi.
- ...
En tarjoa, koska itsenäiset ja vahvat naiset ostaa itse oman kahvinsa ja loukkaantuvat siitä jos heille tarjotaan.
- Mr Cynical
"En tarjoa, koska itsenäiset ja vahvat naiset ostaa itse oman kahvinsa ja loukkaantuvat siitä jos heille tarjotaan."
Juuri näin.
Viekääpä 10 000 euroa kuussa miesvaltaisella alalla tienaava naisjohtaja treffeille, niin suurella todennäköisyydellä hän ei suuremmin tykkää jos mies hoitaa maksun hänenkin puolestaan. Nimimerkillä kokemusta on. Onneksi tajusin oman parhaani enkä tarjoutunut maksamaan laskua ;)
Ehkä shoppaillessa velkaantuneelle pikkuprinsessalle on ehdottoman tärkeää testata onko mies halukas käyttämään rahaa, jotta tietää onko niitä visalla ostettuja ravintolaillallisia ja osarilla hankittuja H&M:n vaatteita luvassa sitten vakavassa suhteessa. Minua ei tällaiset lapsenmieliset tyttöset kiinnosta, vaikka olisivat aikuisen iässä. Köyhä saa olla, muttei toisen rahojen perässä. Oma laskun maksaminen viestittää itsenäisyydestä, vastuullisuudesta rahojen kanssa, ja siitä että ollaan etsimässä kumppania eikä lompakkoa.
- joopajoo.
On kyllä niin läpiinsäkaluttu aihe. Muistakaa sitten naiset kun kutsuttu miehen kotiinne kahville/syömään pistää kauppalasku puoliksi ja kokkausrahat päälle. Eli jälleen kerran: Kutsuja maksaa, itse kyllä sanon siihen että laitetaan lasku puoliksi.
- ...
Omasa maksetaan lähtökohtaisesti kun ei edes tunneta.
Ei siinä mitään jos tarjoutuu tarjoamaan, mutta tuo tosiaan on lähtökohta. Kyllä minä viimeksi kahvin tarjosin, olihan se muija ennen sitä leffaan mennessä vastannut ilman minkäänlaista harkintaa "Erikseen.", kun kysyivät tuleeko nämä yhteen vai erikseen. Jos tuo ois katsahtanut minuun kysyvästi siinä kohtaa, niin oisin maksanut, mutta kenties jäänyt tapaamiset myöhemmin väliin. - ....................
Tasa-arvo my arse, ja nykyään jokainen pulittaa omat kahvinsa. Tasa-arvoa on vaatimalla vaadittu, ja sitä voi olla myös se, että nainen vaihteeksi tarjoaa kahvit.
- rumamies.
En ole koskaan saanut naiselta edes halausta joten en tosiaan mitään kahvia la tarjoomaan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau446396Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens393963- 542099
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat361758Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61391Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151059Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671057- 241034
- 67988
- 8939