Elämää Raamatun mukaan

Adventistit kehuvat kovasti olevansa Jumalansa perään tekemällä kaiken, mitä Jumala nyt milloinkin kehtaa vaatia, mutta mitäpä sanotte seuraavasta hihhuliporukasta USA:n maaperällä, joka seuraa Jumalaa ja raamatun ohjeita vielä tiukemmin kuin adventistit. Jospa he ovatkin Jumalan jäännöseurakunta, sillä he sentään uskovat Raamattuun pyhänä sanana:

http://www.katu.com/news/investigators/Fallen-followers-Investigation-finds-10-more-dead-children-of-faith-healers-231050911.html

Followers of Christ-kirkon keskuudessa uskotaan tiukasti raamattuun ja he uskovat, että koko maailma ja sen tapahtumat ovat Jumalan hellissä käsissä.

Myös sairaudet ja se tarkoittaa sitä, että he toimivat kuten raamattu edellyttää ja kieltäytyvät kaikesta lääketieteellisestä hoidosta, koska se on Jumalan tahdon vastaista toimintaa.

Jos sairastut, se on Jumalan tahto ja jos koetat muuttaa Jumalan tahtoa lääketieteen avulla, se on s-aatanasta, joten ainoa keino on raamatun mainitsema rukoilu ja öljyllä sively.

Jos sairastut syöpään, se on Jumalan tahto ja sitä tahtoa ei saa koettaa muuttaa kuin rukoilemalla kiivaasti.

Tästäpä seuraa se, että lapsikuolleisuus on korkeaa alueella, jolla noita Kristuksen oikeita seuraajia asuu ja siitäpä kertoo linkin juttu.

Mitäpä olette mieltä näistä Kristuksen seuraajista, sillä he tuntuvat ottavan raamatun paljon vakavammin kuin adventistit.

Palkitseeko Jumala heitä sitten paljon avokätisemmin kuin adventisteja, jotka uskaltavat puuttua Jumalan tahtoon vaikkapa lääkärin avulla?

Vai napsiiko adventisti vain rusinat pullasta ja ei usko Jumalan vaikuttavan aivan kaikkeen täällä, eli adventisti ei usko Jumalan olevan vastuussa sairauksista, joten siksi lääkäriä saa tarvittaessa käyttää, vaikka raamattu on asiasta eri mieltä?

41

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On paljon asioita, missä adventistit ja adventtikirkko poikkeaa Raamatun opetuksesta.
      Nimittäin esim. lasten kuritus:

      Raamattu sanoo: "Sananlaskujen kirja 13:24 "Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan."
      Ja viha on siis Raamatun mukaan peruste joutua helvetin tulimereen. Näin Raamatun ja Jeesuksenkin opetuksen mukaan.

      Lasten ruumiillinen kuritus kiellettiin kuitenkin valtiovallan taholta ensimmäisenä, yllätys yllätys, Ruotsissa vuonna 1979. Suomi seurasi 1984.

      Jos nyt adventismissa uskotaan Raamattuun, niin siellähän nimenomaan sanotaan, että enemmin tulee totella Jumalaa kuin esivaltaa.

      Kumman siis adventisti vanhempi valitsee? Vitsan ja Jumalan vai vaapaan kasvatuksen ja helvetin?

      Itse naapuruston adventistiperhettä nähneenä täytyy todeta, että siinä talossa ei kyllä Raamatun ohjetta tässä asiassa noudateta lainkaan, vaan lapsi saa tehdä mitä lystää ja tuntuu, että villiintyy vain kaveriporukassa enemmän. Saa kaataa ja potkia liikennemerkkejä ja naapureiden postilaatiokoihin tunkea roskia. Pieni tihutyön tekijä ja vanhemmat "vihaavat" vain lastaan?

      Myös aikanaan tunsin erään adventistipastorin lapsen hyvin ja näin hänenkin toilailujaan mm. kaupassa, jossa pojan tekemät kolttoset saivat henkilökunnankin puuttumaan asiaan. Hänestä aikanaan aikuisena kehittyikin sitten alkoholisti ja määrätyt partavedetkin kaupassa kelpasivat juomaksi.
      Isä se vaan saarnasi adventtikirkossa lauantaisin ja kehoitti kuulijoitaan palvelemaan Jumalaa nöyrin mielein ja tuomaan täydet kymmenykset adventtikirkon rahastonhoitajalle.
      Lapsen vihaaja siis sai toimia pastorina adventtikirkossa?

      • ruoska kuin ruoska

        Raamattu tarkoitta vitsalla " sanan ruoskaa"

        Etkö muista kun isäs sanoi? " Eikö se sana kuulu? t.B

        Samuelin aikana Eeli oli samanlainen kuin adventistit, hän ei sanan ruoskalla kurittanut poikiaan, eli ei totuttanut heitä, lapsina tiensä suuntaan


      • Upps- nyt romahti Ilmi antajan osakkeet lopullisesti ainakin minun silmissäni. Jos et nyt tuon paremmin Raamattua tajua - niin aika turha sinun on asioista edes kirjoitella ..

        Raamatussa on kysymys siitä että vanhempien tulee pitää huolta lapsistaan - Raamattua tulee lukea kokonaisuudessaan eikä niinkuin muutamat jotka nyppivät yhdenlauseen sieltä ja toisen täältä. JOS - niin tekee silloin tulee asia nähdä koko Raamatun sanoman valossa.

        Tosi heikko esitys. Aivankuin vitsan heilutus olisi merkki uskosta. Tosi heikko esitys ja kuten sanottu tämä osoittaa vain Ilmi antajan tason - ei muuta.

        alex


    • tosiaanko?

      Kieltääkö Raamattu lääkärissä käynnin?

      • Ei.
        Mene vaan ja kiireesti!


      • älä nyt hättäile
        ilmi-antaja kirjoitti:

        Ei.
        Mene vaan ja kiireesti!

        Huomenna vasta menen otattamaan verikokeita.


      • >>> Kieltääkö Raamattu lääkärissä käynnin? >>>

        Mitäpä itse ajattelet jos luemme raamattua kirjaimellisesti, eli sairaudet ovat Jumalan tahto ja maailmassa ei mitään tapahdu ilman että sen takana olisi Jumalan hyväksyntä?

        Jos uskot raamattua totena ja Jumalan sanana, niin silloin miten kutsuisit toimintaa, jolla koetat mitätöidä Jumalan tahdon, eli sen, että olet saanut Jumalan armeliaisuuden seurauksena kuolemaan johtavan taudin ja menisit pyytämään lääkäriltä Jumalan tahdon mitätöimistä?

        Uskoisitko Jumalasi sitten viimeisellä tuomiolla katsovan hyvällä sitä, että olet elämäsi aikana koettanut mitätöidä Jumalasi tahdon lukuisia kertoja turvautumalla lääkärin apuun, jolla on voima mitätöidä Jumalan tahto?

        Raamatussa lukee, että sairaudet ovat Jumalan tahto ja tämän tahdon kumoamiseksi on vain kova ja harras rukoilu sallittu, sekä öljyllä valelu ja muita toimia ei Jumalan tahdon kumoamiseksi ole sallittu.

        Tämä on ymmärrettävää, jos uskomme, että sairaudet ovat Jumalan tahto, sillä silloin vain keskustelu Jumalan kanssa (lue:rukoilu) on ainoa tapa saada Jumalan tahtoon muutos ja lääkärin toimet ovat Jumalan tahdon ohittamista, sekä Jumalan tahdosta piittaamattomuutta.


      • kerro lisää
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Kieltääkö Raamattu lääkärissä käynnin? >>>

        Mitäpä itse ajattelet jos luemme raamattua kirjaimellisesti, eli sairaudet ovat Jumalan tahto ja maailmassa ei mitään tapahdu ilman että sen takana olisi Jumalan hyväksyntä?

        Jos uskot raamattua totena ja Jumalan sanana, niin silloin miten kutsuisit toimintaa, jolla koetat mitätöidä Jumalan tahdon, eli sen, että olet saanut Jumalan armeliaisuuden seurauksena kuolemaan johtavan taudin ja menisit pyytämään lääkäriltä Jumalan tahdon mitätöimistä?

        Uskoisitko Jumalasi sitten viimeisellä tuomiolla katsovan hyvällä sitä, että olet elämäsi aikana koettanut mitätöidä Jumalasi tahdon lukuisia kertoja turvautumalla lääkärin apuun, jolla on voima mitätöidä Jumalan tahto?

        Raamatussa lukee, että sairaudet ovat Jumalan tahto ja tämän tahdon kumoamiseksi on vain kova ja harras rukoilu sallittu, sekä öljyllä valelu ja muita toimia ei Jumalan tahdon kumoamiseksi ole sallittu.

        Tämä on ymmärrettävää, jos uskomme, että sairaudet ovat Jumalan tahto, sillä silloin vain keskustelu Jumalan kanssa (lue:rukoilu) on ainoa tapa saada Jumalan tahtoon muutos ja lääkärin toimet ovat Jumalan tahdon ohittamista, sekä Jumalan tahdosta piittaamattomuutta.

        Missä siellä lukee, että sairaudet ovat Jumalan tahto? Minä olen luullut, että ne ovat its perkeleestä kaikki sairaudet.


      • lue uudestaan
        kerro lisää kirjoitti:

        Missä siellä lukee, että sairaudet ovat Jumalan tahto? Minä olen luullut, että ne ovat its perkeleestä kaikki sairaudet.

        Mistä niin luulet, että perkeleestä?
        Onko sinulle joku jenkkilahko niin kertonut?

        Minä kun luin raamattua ja siellä sanottiin, että ilman Jumalan sallimusta ei tapahdu mitään maan päällä.
        Lueppas vaikka Jobin kirjaa:
        Siellä se perkeleesi kyseli Jumalalta lupaa, josko saisi vähän kiusata miestä.
        Jumala suostui yhdellä ehdolla. Henki piti säästää, muuten kaikki sai mennä.


      • solmussa ovat
        lue uudestaan kirjoitti:

        Mistä niin luulet, että perkeleestä?
        Onko sinulle joku jenkkilahko niin kertonut?

        Minä kun luin raamattua ja siellä sanottiin, että ilman Jumalan sallimusta ei tapahdu mitään maan päällä.
        Lueppas vaikka Jobin kirjaa:
        Siellä se perkeleesi kyseli Jumalalta lupaa, josko saisi vähän kiusata miestä.
        Jumala suostui yhdellä ehdolla. Henki piti säästää, muuten kaikki sai mennä.

        Hah! Hah!

        Jenkkilahkon jäsenet ei voi syyttä muuta kuin omaa palvomaansa oliota kaikesta pahasta mitä maan päällä tapahtuu.
        Heidän mielikuvitusolennolla saatanalla kun ei ole valtaa tämän maan päällä.
        He sen itse todistavat ja heidän satukirjansa Raamattu myös.

        "ilman Jumalan sallimusta ei tapahdu mitään maan päällä".

        Mietippä tilannetta jossa kaupassa on myymälävaras, joka varastaa tuotteita hyllyistä ja sinä myyjänä tiedät ja näet sen, mutta et puutu mitenkään asiaan. Mikä silloin myyjänä itse olet?

        Hah! Hah!


      • kerro lisää kirjoitti:

        Missä siellä lukee, että sairaudet ovat Jumalan tahto? Minä olen luullut, että ne ovat its perkeleestä kaikki sairaudet.

        >>> Missä siellä lukee, että sairaudet ovat Jumalan tahto? Minä olen luullut, että ne ovat its perkeleestä kaikki sairaudet. >>>

        Kuten tuossa jo sinulle kerrottiin, niin esimerkiksi Jobin kirja kertoo hyvin selkeästi, että sekä hyvä että paha, jonka ihminen joutuu kohtaamaan, ovat yhdeltä ja samalta Jumalalta lähtöisin.

        Miten tulkitset seuraavan kohdan Jobin kirjasta:

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Job.2.html#o5

        "" 10 Job vastasi: "Hullun puhetta, vaimo. Kun otamme Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava myös paha." Kaiken tämän keskellä Job ei sanallakaan kapinoinut Herraa vastaan.""

        Tai Jaakob 5:

        14 Jos joku teistä on sairaana, kutsukoon hän luokseen seurakunnan vanhimmat. Nämä voidelkoot hänet öljyllä Herran nimessä ja rukoilkoot hänen puolestaan, 15 ja rukous, joka uskossa lausutaan, parantaa sairaan. Herra nostaa hänet jalkeille, ja jos hän on tehnyt syntiä, hän saa sen anteeksi.

        Osaatkos arvata, että miksipä adventtikirkossa ei paljoa arvosteta parantamisen yms lahjoja?

        Raamattu sanoo selkeästi, että jos rukous lausutaan uskossa, sairas paranee, niin olisihan se aika paha takaisku papille, jos sairaus ei paranekaan, niin melkein on parempi, että annetaan lääkärin hoitaa sairaudet, ettei vain kärähdetä rukouksen uskon puutteesta, vai mitä?

        Tietenkin olet oikeassa, että lahkot saivartelevat asiassa ja selittävät, että Jumala ei aiheuta sairauksia, vaan sallii ne, mutta onko se jotenkin eri asia?

        Jos olet harras uskova, niin mitäpä sanot Jumalastasi, jos sinulta löydetään kuolemaan johtava syöpä, jota ei paranna lääketiede, eikä rukous, niin keveneekö olo sillä, että Jumalasi ei aiheuttanut syöpää, mutta sallii sen lopettaa elämäsi kesken kaiken?

        Miika (6:13) kertoo, että synti Herraa vastaan on kaikkien sairauksien syy, mutta sitten onkin hieman outoa se, että lääkärin määräämä pilleri poistaa synnin kirouksen ja kumoaa Jumalaa vastaan elämisen, niin mitäpä se kertoo todellisista voimista lääkäri vs. Jumalasi?


      • suomen kielellä
        solmussa ovat kirjoitti:

        Hah! Hah!

        Jenkkilahkon jäsenet ei voi syyttä muuta kuin omaa palvomaansa oliota kaikesta pahasta mitä maan päällä tapahtuu.
        Heidän mielikuvitusolennolla saatanalla kun ei ole valtaa tämän maan päällä.
        He sen itse todistavat ja heidän satukirjansa Raamattu myös.

        "ilman Jumalan sallimusta ei tapahdu mitään maan päällä".

        Mietippä tilannetta jossa kaupassa on myymälävaras, joka varastaa tuotteita hyllyistä ja sinä myyjänä tiedät ja näet sen, mutta et puutu mitenkään asiaan. Mikä silloin myyjänä itse olet?

        Hah! Hah!

        Tahtominen ja salliminen ovat kaksi eri asiaa. Ei Jumala tahdo sinunkaan mollaavan täällä toisia kirjoittajia, mutta hän sallii sen kuitenkin, koska se on sinun vapaa valintasi palvella pahaa.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Missä siellä lukee, että sairaudet ovat Jumalan tahto? Minä olen luullut, että ne ovat its perkeleestä kaikki sairaudet. >>>

        Kuten tuossa jo sinulle kerrottiin, niin esimerkiksi Jobin kirja kertoo hyvin selkeästi, että sekä hyvä että paha, jonka ihminen joutuu kohtaamaan, ovat yhdeltä ja samalta Jumalalta lähtöisin.

        Miten tulkitset seuraavan kohdan Jobin kirjasta:

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Job.2.html#o5

        "" 10 Job vastasi: "Hullun puhetta, vaimo. Kun otamme Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava myös paha." Kaiken tämän keskellä Job ei sanallakaan kapinoinut Herraa vastaan.""

        Tai Jaakob 5:

        14 Jos joku teistä on sairaana, kutsukoon hän luokseen seurakunnan vanhimmat. Nämä voidelkoot hänet öljyllä Herran nimessä ja rukoilkoot hänen puolestaan, 15 ja rukous, joka uskossa lausutaan, parantaa sairaan. Herra nostaa hänet jalkeille, ja jos hän on tehnyt syntiä, hän saa sen anteeksi.

        Osaatkos arvata, että miksipä adventtikirkossa ei paljoa arvosteta parantamisen yms lahjoja?

        Raamattu sanoo selkeästi, että jos rukous lausutaan uskossa, sairas paranee, niin olisihan se aika paha takaisku papille, jos sairaus ei paranekaan, niin melkein on parempi, että annetaan lääkärin hoitaa sairaudet, ettei vain kärähdetä rukouksen uskon puutteesta, vai mitä?

        Tietenkin olet oikeassa, että lahkot saivartelevat asiassa ja selittävät, että Jumala ei aiheuta sairauksia, vaan sallii ne, mutta onko se jotenkin eri asia?

        Jos olet harras uskova, niin mitäpä sanot Jumalastasi, jos sinulta löydetään kuolemaan johtava syöpä, jota ei paranna lääketiede, eikä rukous, niin keveneekö olo sillä, että Jumalasi ei aiheuttanut syöpää, mutta sallii sen lopettaa elämäsi kesken kaiken?

        Miika (6:13) kertoo, että synti Herraa vastaan on kaikkien sairauksien syy, mutta sitten onkin hieman outoa se, että lääkärin määräämä pilleri poistaa synnin kirouksen ja kumoaa Jumalaa vastaan elämisen, niin mitäpä se kertoo todellisista voimista lääkäri vs. Jumalasi?

        Höpö höpö - kun nämä "kaikkitietäjät" selittävät käsityksiään Raamatusta - he värittävät vain omia käsityksiään nyppimällä yhden kohdan (tai vaikka vain lauseen) sieltä ja toisen täältä, omia selityksiään pönkittämään. Noilla höpinöillä ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta ihmisiin joilla on edes jonkinlainen käsitys Raamatun sanomasta.

        Se on se ensimmäinen nappi taas mikä on pantu väärään napinläpeen.
        On ensin omaksuttu asenne ja sen jälkeen sitten yritetään pönkittää omaa asennetta vaikka millä konstilla. Välillä nyppimällä Raamatusta lauseita ja välillä vaikkapa Iltasanomasta .. :)))

        alex


      • Joo just
        suomen kielellä kirjoitti:

        Tahtominen ja salliminen ovat kaksi eri asiaa. Ei Jumala tahdo sinunkaan mollaavan täällä toisia kirjoittajia, mutta hän sallii sen kuitenkin, koska se on sinun vapaa valintasi palvella pahaa.

        näin on, minäkin sallin yhtä ja toista mitä en oikeastaan tahdo.


      • lai lai hei
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Missä siellä lukee, että sairaudet ovat Jumalan tahto? Minä olen luullut, että ne ovat its perkeleestä kaikki sairaudet. >>>

        Kuten tuossa jo sinulle kerrottiin, niin esimerkiksi Jobin kirja kertoo hyvin selkeästi, että sekä hyvä että paha, jonka ihminen joutuu kohtaamaan, ovat yhdeltä ja samalta Jumalalta lähtöisin.

        Miten tulkitset seuraavan kohdan Jobin kirjasta:

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Job.2.html#o5

        "" 10 Job vastasi: "Hullun puhetta, vaimo. Kun otamme Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava myös paha." Kaiken tämän keskellä Job ei sanallakaan kapinoinut Herraa vastaan.""

        Tai Jaakob 5:

        14 Jos joku teistä on sairaana, kutsukoon hän luokseen seurakunnan vanhimmat. Nämä voidelkoot hänet öljyllä Herran nimessä ja rukoilkoot hänen puolestaan, 15 ja rukous, joka uskossa lausutaan, parantaa sairaan. Herra nostaa hänet jalkeille, ja jos hän on tehnyt syntiä, hän saa sen anteeksi.

        Osaatkos arvata, että miksipä adventtikirkossa ei paljoa arvosteta parantamisen yms lahjoja?

        Raamattu sanoo selkeästi, että jos rukous lausutaan uskossa, sairas paranee, niin olisihan se aika paha takaisku papille, jos sairaus ei paranekaan, niin melkein on parempi, että annetaan lääkärin hoitaa sairaudet, ettei vain kärähdetä rukouksen uskon puutteesta, vai mitä?

        Tietenkin olet oikeassa, että lahkot saivartelevat asiassa ja selittävät, että Jumala ei aiheuta sairauksia, vaan sallii ne, mutta onko se jotenkin eri asia?

        Jos olet harras uskova, niin mitäpä sanot Jumalastasi, jos sinulta löydetään kuolemaan johtava syöpä, jota ei paranna lääketiede, eikä rukous, niin keveneekö olo sillä, että Jumalasi ei aiheuttanut syöpää, mutta sallii sen lopettaa elämäsi kesken kaiken?

        Miika (6:13) kertoo, että synti Herraa vastaan on kaikkien sairauksien syy, mutta sitten onkin hieman outoa se, että lääkärin määräämä pilleri poistaa synnin kirouksen ja kumoaa Jumalaa vastaan elämisen, niin mitäpä se kertoo todellisista voimista lääkäri vs. Jumalasi?

        Jumala ei ole luvannut mitään kaikenkattavaa varjelusta. Se oli kyllä vielä siinä vaiheessa kun ei vielä oltu tehty syntiä. Lue sieltä raamatun alkupäästä.

        no jos luet sen Jobin kirjan niin siinä jossain kohtaa kerrotaan mistä Jobin ongelmat johtui. Jumala ja saatana väitteli siitä kummalle Job kuuluu. Jos et vielä ole tajunnut tätä niin koko kristinuskossa on kyse juuri tästä jokaisen ihmisen kohdalla. Jobilla oli katsos Jumalan suojelus ja siunaukset ( jota nyt ateistina olet vaatimassa kaikille), joten mistä tietää ettei ne yksin aiheuta kuuliaisuutta? Jumala sen kyllä tiesi, mutta kai se täytyi ainakin kerran maailmanhistoriassa todistaa saatanalle ja muille kaikkeuden asukkaille. Eli jos on joku asia, jolla saatana voi sinut "periä" itselleen niin se menee esittämään sitä Jumalalle. Tai näin oli ainakin ennen Kristusta, nyt Jeesukselta saa " vapaudut vankilasta kortteja" Oletkos koskaan miettinyt miksi Isä meidän- rukouksessa sanotaan "äläkä saata meitä kiusaukseen"? Tämä olisi varmaan ollut Jobillekin sopiva rukous, näin jälkiviisaana.

        Ja itse aiheeseen niin löytyy niitä kaikenlaisia hihhuleita joo, yhdet uskoo, että Jumalan sallimat tekniikan rajat on saavutettu 1700 luvulla. Mutta ei se tarkoita, että raamatussa niin sanottaisiin. ei siellä sanota esim. ettei lääkäriin voi mennä.

        "Synti Jumalaa vastaan on kaikkien sairauksien syy"
        niin se onkin, sillä ennen sitä Aatamin mokaa ei ollut sairauksia, raamatun mukaan.

        "Jos olet harras uskova, niin mitäpä sanot Jumalastasi, jos sinulta löydetään kuolemaan johtava syöpä, jota ei paranna lääketiede, eikä rukous, niin keveneekö olo sillä, että Jumalasi ei aiheuttanut syöpää, mutta sallii sen lopettaa elämäsi kesken kaiken?"
        Paha sanoa etukäteen, mutta luulisin, että harras uskova ottaa kuoleman vastaan rauhallisesti, koska se mihin sen jälkeen mennään, niin kyllähän te tiedätte.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Missä siellä lukee, että sairaudet ovat Jumalan tahto? Minä olen luullut, että ne ovat its perkeleestä kaikki sairaudet. >>>

        Kuten tuossa jo sinulle kerrottiin, niin esimerkiksi Jobin kirja kertoo hyvin selkeästi, että sekä hyvä että paha, jonka ihminen joutuu kohtaamaan, ovat yhdeltä ja samalta Jumalalta lähtöisin.

        Miten tulkitset seuraavan kohdan Jobin kirjasta:

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Job.2.html#o5

        "" 10 Job vastasi: "Hullun puhetta, vaimo. Kun otamme Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava myös paha." Kaiken tämän keskellä Job ei sanallakaan kapinoinut Herraa vastaan.""

        Tai Jaakob 5:

        14 Jos joku teistä on sairaana, kutsukoon hän luokseen seurakunnan vanhimmat. Nämä voidelkoot hänet öljyllä Herran nimessä ja rukoilkoot hänen puolestaan, 15 ja rukous, joka uskossa lausutaan, parantaa sairaan. Herra nostaa hänet jalkeille, ja jos hän on tehnyt syntiä, hän saa sen anteeksi.

        Osaatkos arvata, että miksipä adventtikirkossa ei paljoa arvosteta parantamisen yms lahjoja?

        Raamattu sanoo selkeästi, että jos rukous lausutaan uskossa, sairas paranee, niin olisihan se aika paha takaisku papille, jos sairaus ei paranekaan, niin melkein on parempi, että annetaan lääkärin hoitaa sairaudet, ettei vain kärähdetä rukouksen uskon puutteesta, vai mitä?

        Tietenkin olet oikeassa, että lahkot saivartelevat asiassa ja selittävät, että Jumala ei aiheuta sairauksia, vaan sallii ne, mutta onko se jotenkin eri asia?

        Jos olet harras uskova, niin mitäpä sanot Jumalastasi, jos sinulta löydetään kuolemaan johtava syöpä, jota ei paranna lääketiede, eikä rukous, niin keveneekö olo sillä, että Jumalasi ei aiheuttanut syöpää, mutta sallii sen lopettaa elämäsi kesken kaiken?

        Miika (6:13) kertoo, että synti Herraa vastaan on kaikkien sairauksien syy, mutta sitten onkin hieman outoa se, että lääkärin määräämä pilleri poistaa synnin kirouksen ja kumoaa Jumalaa vastaan elämisen, niin mitäpä se kertoo todellisista voimista lääkäri vs. Jumalasi?

        Bush: ## Kuten tuossa jo sinulle kerrottiin, niin esimerkiksi Jobin kirja kertoo hyvin selkeästi, että sekä hyvä että paha, jonka ihminen joutuu kohtaamaan, ovat yhdeltä ja samalta Jumalalta lähtöisin. ##

        Ja . . . oleellisinta on tämä:

        Room. 8:28
        Me tiedämme, että kaikki koituu niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa* ja jotka hän on suunnitelmansa mukaisesti kutsunut omikseen. [Vaihtoehtoisen tekstimuodon mukainen suomennos:"Jumala johtaa kaiken niiden parhaaksi, jotka häntä rakastavat."][ Ef. 1:11]

        Maailma meitä kurittaa ihan vaan kiusallaan, mutta Jumalan motiivi on rakkaus.

        Hepr. 12:6
        sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".

        Hepr. 12:10
        Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.

        2. Tim. 2:13
        jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.

        TÄSSÄ ON KRISTILLISEN USKON ANKKRI:

        Room. 8:32
        Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?


    • Halaisin tietää.

      Adventistipastoreiden "ruoska" ei heilu ilmeisemmin muualla kuin makuukammarissa.
      "Ilmi-antajan" kirjoituksen jälkimmäisestä tapauksesta tulee elävästi mieleen eräs Turkulainen pitkän linjan adventistipastori, joka nyt tosin makaa jo mullan alla.
      Hänen kuopukselleen kävi aivan vastaavasti kuin kirjoituksessakin.
      Mistä siis johtuu se, että juuri adventistipastoreiden lapset saavat elää kuin siat pellossa isien välittämättä tuon taivaallista? Vastaavanlaisia tapauksia kun on Suomen adventtikirkossakin aikain saatossa ollut pilvin pimein.
      Mistä se kertoo?
      Voisiko joku adventtikirkon pastorismies vaikka selittää asiaa hivenen ja mielellän vielä sellainen, jolla on omia lapsia vielä kotona? Saataisiin omakohtaista ja tuoretta näkökulmaa tässäkin kysymyksessä.

      • sarvipään syy

        Älä kysele. Eivät he vastaa ja jos vastaavatkin, niin taas syy on yksin heidän mielikuvitusolennon saatanan?
        Isän välinpitämättömyys on saatanasta ja lasta kiusaa saatanalliset juonet ja saatanallinen olento estää isää puuttumasta asiaan ja kurittamasta lasta jne.
        Kaikki syy on siis sen sarvipäisen mustaan viittaan pukeutuneen ja hiilihankolla varustetun "mörököllin" siellä jossain avaruudessa ja hänen kavereidensa. Sen syy kaikki, joka aikaisemmin oli siivekäs puhuva ja jumalaisen kaunis olento, käärme?
        Me ollaan vain pelinappuloita suuremassa kahakassa, kun jumalat ja enkeliruhtinas tappelevat vallasta ja paikasta maailmankaikkeudessa?
        Valtataistelua se vain on ja kannattajien metsästämistä?
        Tätä jotkut pölvästit jaksavat mennä kuulemaan. USA:sta tuotettua saippuaoopeeraa.


      • Ihmettelyni

        Ulkopuolisten pitäisi puuttua asiaan, mutta ei kun se on pastorin lapsi, niin antaa mellastaa vain.
        Kallioniemstä muistan esimerkin, jossa poikajoukko teki kepposia ja porukassa mukana sattui olemaan adventtikirkon pastorin poikakin.
        Kaikki muut saivat kuulla kunniansa, mutta pastorin poikaa ei kukaan tohtinut ojentaa, vähiten isä.


    • Paita ät peppu

      bushmanni & ilmin antaja.

      Taas paita ja peppu vastaavat ihmeellisen samoihin aikoihin. Varmaan nukutte saman peiton alla, vaikka väitätte suhteenne olevan puppua, mutta epäilen.

      Liian paljon näen teidän yhteisen elon matkaa ja askeleita palstalla.

      Hyi, kuinka te kehtaatte olla salasuhteessa.

    • myös.. sekin

      Toisaalta, kirjoitukset vaikuttaisivat syvästi jakaantuneen persoonan vuoropuheluilta.

      Kun kysyy ja vastaa, sekä jatkaa keskustelua, niistä tulee oiva samannäköinen trollien elämäntarinan mielenliikutus. Mutta, ilmeisesti teillä Ateventistit on hyvää Henkeä olemassa, eihän se rienaaja ollenkaan olisi teistä kiinnostunut, ellei .... siis joku astu sarvipään sorkille, tai käärmeen hännälle... Sehän sihisee auttamattomasti, tai möyryyää nurkassaan, kunnes kohtaa sen synkän kohtalonsa.

    • "Taas paita ja peppu vastaavat ihmeellisen samoihin aikoihin. Varmaan nukutte saman peiton alla, vaikka väitätte suhteenne olevan puppua, mutta epäilen."

      Kun et enää muuta voinut, niin uskovaisena tietenkin aloitit henkilöihin kohdistuvan irvailusi. Senkö se jenkkilahko sinulle opetti?
      Jos se kirjoittamasi väitteesi olisi edes totta, mutta kun se irvailusi oli silkkaa valhetta, niin etkö sitten uskovaisena häpeä yhtään valheitasi?

      Irvailusi vain vahvistaa käsityksen uususkonnollisesta ns. uskovaisuudesta täysin oikeaksi ja kaikki saavat nähdä mihin näiden lahkojen orjuuden alla oleminen ihmisen lopulta johtaa.

      • ilmille..

        No, kerropa se, miksi sitten niin nykyään harvemmin ilmaantuessasi, käytte yhdessä alttarille? Olen sen "vanhana valtion etsivänä" kiinnittänyt huomion myös aikaan, koska kukin on esillä. Ja kas, siksi olette saaneet nimen se paita & peppu, kun touhuatte sanoisinko aina yhdessä.

        Siitä ette pääse eroon, sillä täällä kirjautuu yhteinen elämänne ja se käsikynkkä näkyviin. Että, voi hyvä sylvi, kun nyt se tuli ilmi. ... taas.. Katos, ei savua ilman tulta, ja kun siihen on kiinnitetty ennenkin huomiota, niin nytkin päästiin samaan huomioon.

        Ettei vain??


    • Nimimerkki "ilmille.." kysymys:

      Mitähän valtiota mahdollisesti etsit?

      Kirjoitit:
      Olen sen "vanhana valtion etsivänä" ...

      Kannattaisi ehkä mennä rajan tuntumaan ja katsella josko oikea valtio sieltä löytyisi?

      Kirjoituksesi muutenkin oli niin sekavaa mongerrusta, että en ihmettele, jos et ole löytänyt vielä sitä oikeaa valtiota ja eksyit sitten sattumalta adventtikirkkoon ja siellä sinulle kerrottiin, että löydät etsimäsi valtion, kunhan liityt heidän lahkoonsa?

      • plus ja miinus = 0

        Busmannin "velikö" se taas haastaa riitaa?


      • plus ja miinus = 0 kirjoitti:

        Busmannin "velikö" se taas haastaa riitaa?

        No velipä hyvinkin :)


    • tarkat rajat

      Lahkot mellastavat kuin siat viljapellossa niin kauan, kunnes niille tehdään aitaus ja määritetään tarkka alue, jolla voivat sitten jatkaa sikaimaisia menojaan.

      • Niin juu

        ja kaikki poliittiset puoleet joista et oikein pidä. Kaikki vaan sinne aitaukseen ja vahdit aitauksen ympärille. Niinkö?


      • sama meno
        Niin juu kirjoitti:

        ja kaikki poliittiset puoleet joista et oikein pidä. Kaikki vaan sinne aitaukseen ja vahdit aitauksen ympärille. Niinkö?

        Suurin osa Suomessa mellastavista puolueista ajaa vain oman ryhmänsä ja omia henkilökohtaisia etuja. Kansalta ei kysytä mitään, vaan rahaa nyhdetään kaikilla mahdollisilla keinoilla mistä vain saadaan mm. keksimällä uusia verotusmuotoja ja kohteita.
        Nykyinen poliittinen kenttä Suomessa on tuhoon johtava.

        Aivan samoin on näissä lahkoissa, jotka miettivät vain sitä, kuinka kartuttaa lahkon kassaa jäsentensä kustannuksella.


      • kulmakivi puuttuu
        sama meno kirjoitti:

        Suurin osa Suomessa mellastavista puolueista ajaa vain oman ryhmänsä ja omia henkilökohtaisia etuja. Kansalta ei kysytä mitään, vaan rahaa nyhdetään kaikilla mahdollisilla keinoilla mistä vain saadaan mm. keksimällä uusia verotusmuotoja ja kohteita.
        Nykyinen poliittinen kenttä Suomessa on tuhoon johtava.

        Aivan samoin on näissä lahkoissa, jotka miettivät vain sitä, kuinka kartuttaa lahkon kassaa jäsentensä kustannuksella.

        >>>Nykyinen poliittinen kenttä Suomessa on tuhoon johtava.


      • kupparit vallassa
        kulmakivi puuttuu kirjoitti:

        >>>Nykyinen poliittinen kenttä Suomessa on tuhoon johtava.

        Suomi on puskajussien luvattu maa. Täällä saa kupata toista mielin määrin, kunhan ensin laati lain kuppaamiselle ja sekös ei ole konsti eikä mikään.


    • tulee aika

      Lainlaatijoilla on töitä, että saavat nämä lahkot ojennukseen.
      Vielä heillä on ollut vapaat kädet tehdä rötöksiään uskonnon nimissä, mutta tulee aika, jolloin lahkojen nimissä tehdyt väärät teot saatetaan tuomioistuinten eteen ja silloin on monella lahkon johtajalla itku ja hammasten kiristys.

    • sademies

      bushmanni hyvä ! eihän raamattu kiellä käyttämästä lekureita, nehän on Jumalan lahjaa. Ajatteletko lainkaan itse, vai oletko noin pahasti Richard Dawkinsin juoksupoika?

      • pyh!

        Se on umpisokea pilkkaaja, Dawkins-kopio. Molemmat menevät helvetin tuleen.


    • epäuskoa

      Kieltäähän Raamattu selvästi lääkärissäkin käynnin.
      Jos menet lääkäriin vaivoinesi, niin silloinhan et luota kokonaan ja yksin Jumalan apuun, vaan toimillasi pilkkaat Jumalaa ja uskosi on silloin vain huultesi höpinää.
      Jumala ei silloin myöskään epäuskosi tähden mielisty sinuun.

      • pyh!

        Puhut potaskaa.


      • sademies

        Missä kohtaa raamattu kieltää avun antamisen ja parantamisen tieteen keinoin?
        Kristityt ottaa iloiten vastaan Jumalan armosta ihmeparantumisen tai lääkärien avun. Eihän nämä sulje toisiaan mitenkään pois. Aina hyvä asian puolesta ollaan. bushmanni lukee niinkuin piru raamattua ja sen hypetyksen mukaisia on loppupäätelmätkin.


      • pyhin vaeltaja
        pyh! kirjoitti:

        Puhut potaskaa.

        Uskooko pyh ihmeparantumisiin? Raamatussa harjoitettiin ihmeparantamista, miksei enää toimi pyh seurakunnassa. Toisin sanoen voidaan olettaa, että ette toimi apostolien mukaan ja ette ole valittu jäännös teiltä puuttuu voima?


    • ZZzzZzZZZzZZzzz rhh

      #Adventistit kehuvat kovasti olevansa Jumalansa perään tekemällä kaiken, mitä Jumala nyt milloinkin kehtaa vaatia,#..

      Että täyskasvuinen mies viitsiikin höpöttää kuin pieni lapsi, vuodesta toiseen ..

      ZZzzZZzZZZZzz...

    • tässä sinulle totuus

      Teille lapsille ei voi höpöttää kuten aikuisille, kun olette niitä alle kastelevia lapsia, ettekä ymmärrä aikuisten puhetta.
      Pastorinnekin nimittävät teitä lapsiksi juuri siitä syystä, että olette niin helposti johdettavia pastoreidenne tahtoon ja elätätte heitä kuin loisia konsaan.

    • Tunnettua faktaa

      Adventistit ovatkin pastoreidensa lapsia kuvakieltä käyttäen, yhtä helposti hyväksikäytettäviä ja uskovat heille kerrotun potaskan.
      He maksavat pastoreidensa makean elämän mukisematta.
      Osa on jopa lehtolapsia ihan geneettisestikin, pastoreiden syrjähyppyjen tulosta.
      Kun aikaa on, niin pitää keksiä mihin sitä saisi tärvättyä ja adventtikirkon pastoreiltahan mielikuvitusta ei puutu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe