Marraskuun erot takkuavat

sivusta seuraaja

Marraskuu tulee olemaan lievä pettymys kun eroja oli eiliseen mennessä vain 3215. Jos loppukuusta ei tule parannusta jäädään vain hieman runsaaseen 4000 erojaan.

50 tuhannen määrä ei myöskään täyty jos joulukuussa ei eromäärät ala selvästi piristymään.

11

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvelisin että kesän Räsäs-kohun myötä tapahtuneet erot näkyvät nyt siinä että marras-joulukuu eivät ole ihan yhtä lennokkaita kuin joinain aiempina vuosina.

      Pitäisin melko varmana että tämän vuoden erokertymä ylittää vuoden 2011 joka tapauksessa, mutta ylittyykö vuosi 2008, se jää nähtäväksi.

      Jossain määrin tämä johtunee siitä että media tuntuu vaienneen tältä osin. Jos 10 vuoden uutinen olisi julkaistu kunnolla sillä näkyvyydellä mitä jotkin kirkosta eroamista koskevat uutiset on julkaistu, marraskuu olisi näyttänyt hyvin erilaiselta. Olisi mielenkiintoista olla kärpäsenä katossa joidenkin isojen mediatalojen toimituksissa ja kuulla onko tehty tietoinen päätös olla uutisoimatta kirkosta eroamiseen liittyvistä asioista, vai onko aihe vain menettänyt mediaseksikkyytensä...

      • 11 + 8

        Mietin ihan samaa. Tämän vuoden kohujen aikaan eronneista osa olisi eronnut vuoden lopulla joka tapauksessa, siksi eroja on vähän vähemmän kuin viime vuonna. Niitä on kuitenkin ihan tavanomainen määrä, jos tarkastellaan pidempää aikaväliä. Välillä tulee enemmän ja välillä vähemmän eroja, ei niistä kannata kauheasti johtopäätöksiä vetää näin lyhyillä ajanjaksoilla.


      • 11 + 8
        11 + 8 kirjoitti:

        Mietin ihan samaa. Tämän vuoden kohujen aikaan eronneista osa olisi eronnut vuoden lopulla joka tapauksessa, siksi eroja on vähän vähemmän kuin viime vuonna. Niitä on kuitenkin ihan tavanomainen määrä, jos tarkastellaan pidempää aikaväliä. Välillä tulee enemmän ja välillä vähemmän eroja, ei niistä kannata kauheasti johtopäätöksiä vetää näin lyhyillä ajanjaksoilla.

        Lisään vielä, että kirkko on ollut hyvin vähän julkisuudessa esillä viime viikkoina. Oliko se viime vai toissa vuonna, kun näihin aikoihin tuli STT:n uutinen kirkollisverojen nousemisesta ympäri maan. Erot pomppasivat heti. Niin ja Eroakirkosta.fi:n kymmenvuotistiedotteen lopussa sanotaan, että tarkempaa tilastotietoa on luvassa. Varmaan vuoden lopulla saadaan ainakin vielä yksi mediatiedote, jolla on ihan hyvät saumat mennä läpi.


    • loppu tulee kohta

      "50 tuhannen määrä ei myöskään täyty jos..."

      Ihan sama mikä tarkalleen on erolukema. Muutama tuhat ylös tai alas ei tässä hommassa merkitse juuri mitään.

      Se mikä jyllää ja vaikuttaa on vihkimisten romahdus ja kaikki muut alaspäin rynnivät kirkon seremoniat. Vielä kun kasteetkin ja rippikoulu romahtaa kunnolla niin kirkosta eroajat jää vielä toiseksi kokonaisvaikutuksessa. Ja vaikka varsinaista nopeaa romahdustakaan ei tulisi niin jatkuva 1 - 2% vuosittainen lasku tuo tulosta useammassa vuodessa.

      Yhtään mitään merkkiä ei ole ollut tarjolla että kirkon laskusuunta kääntyisi nousuun yhdessäkään seremonia-asiassa.

      • 13 + 8

        Niinpä. Tuo 50 000 on vain keinotekoinen raja, mukava tasaluku. Ihmismieli kun näkee paljon mieluummin luvun 50 000 kuin 49 999, vaikka eroa on vain yksi. Eroajia piisaa tänä vuonna ja tulevinakin vuosina reippaasti, tasaluvut ovat sivuseikka.


      • Simo vaatehuoneelta
        13 + 8 kirjoitti:

        Niinpä. Tuo 50 000 on vain keinotekoinen raja, mukava tasaluku. Ihmismieli kun näkee paljon mieluummin luvun 50 000 kuin 49 999, vaikka eroa on vain yksi. Eroajia piisaa tänä vuonna ja tulevinakin vuosina reippaasti, tasaluvut ovat sivuseikka.

        Jep. Siks tavaroiden hinnat on aina ysi ysi.


    • lopunajan profeetta

      Aika mukavasti näyttää tuon kirkon uusimman mannekiinin Sarasvuon profetoinnit piristävän erolukemia. Äkkiä vain lisää julkisuutta mahdollisimman paljon niin syntisten silmät avautuvat...

      • xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

        Valitsipa kirkko harvinaisen huonosti mannekiininsa. Jotenkin tuntuu, että jos suomalaisilta kysyttäisiin ärsyttävimpiä julkkiksia, niin Sarasvuo olisi top kympissä. Ja kun tämä herra mölisee kirkossa omahyväisellä otteellaan, niin johan erolaskuri käy.


      • xxxxxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        Valitsipa kirkko harvinaisen huonosti mannekiininsa. Jotenkin tuntuu, että jos suomalaisilta kysyttäisiin ärsyttävimpiä julkkiksia, niin Sarasvuo olisi top kympissä. Ja kun tämä herra mölisee kirkossa omahyväisellä otteellaan, niin johan erolaskuri käy.

        Toistaiseksi ei ole Päivin voittanutta. Täti avautui ja reilu 40'000 lähti.

        Päivistä pitäisi tehdä Piispa.


      • kohusaarnoja

      • 11 + 9

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe