http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288626468007.html
Itse sain 80% oikein
Oletko tyhmä?
11
161
Vastaukset
- PohPuhPih
Sovitaan että olen typerä. Kuitenkin jokin nettitesti. Taas.
- 53% oikein
.
- kurppisten kurppa
Yksi väärin. Mutta minäpä olenkin vsnha Kurppa joten eihän tätä lasketa.
- 74%
Aika marginaalisia kysymyksiä, oikeita 10:n tappo kyssäreitä.
Peruskoulusta pitää jäädä paljon muutakin mieleen ja sellaisia joita tarvitaan.
Ja suomalainen peruskoulun asiasiältö on hyvä.
Joku Jehova- liikkeen perustajan nimi ....onko tärkeä? - Nero
Olen läpäissyt Mensan älykkyystestin valvotuissa oloissa, mutta tästä sain vain 53% oikein, mutta eipä tämä testaakaan kuin sitä miten hyvin on seurannut opetusta peruskoulussa. Meillä neroilla on ollut usein muita asioita mielessä kuin triviatiedon ulkoa opettelu.
- PohPuhPih
Älykkyys ei ole perustelu tietämättömyydelle.
- Nero
PohPuhPih kirjoitti:
Älykkyys ei ole perustelu tietämättömyydelle.
Maailmassa on niin paljon nippelitietoa ja triviaa, että edes innokkain hikari ei pysty kaikkea opetelemaan ulkoa. Jos jostain syystä tarvitsee tietää jonkun muinaisen sodan vuosipäivät, niin sen voi tänä päivänä tarkistaa netistä parilla painalluksella. Aidosti tärkeät tiedot on sitten jotain muuta kuin niitä joilla voitetaan Trivial Pursuit -otteluita. Tietämättömyys triviaalisista asioista ei ole sen lajin tietämättömyyttä, josta ainakaan minä jaksaisin olla huolissani tai häpeissäni.
80% minullakin. Mutta vaikeita kyllä oli ne historiakysymykset. Tiedepuoli sen sijaan oli helppo kuin mikä.
- etläinen
73%. Uskonnon kysymykset oli aika haastavia, kun en ole koskaan ussan tunneilla istunut!
- mies.
Kyllä joutui vähän miettimään muutamaa kysymystä mutta sain 73 % oikein. Koulussa olin hyvä maantiedossa kun oli kiitettävä numero ja matikassa olin kans aika hyvä
Minä en nettitestejä tarvitse tietääkseni olevani tyhmä, mutta itse sain tuosta 80%, kun sen viikonloppuna tein. En kehtaa sanoa, mitä ne väärin menneet kysymykset olivat, mutta yksi oli väärä tieto vanhimmasta Uuden testamentin kirjasta.
Sinänsä asian nouseminen pinnalle on ollut taas nautinnollista sivustaseurattavaa. Toisaalla meillä on elämänkoululaiset, jotka ovat raivoissaan kun eivät ymmärrä mitä niillä pakkoruotsin (toisin kuin pakkoengl... siis englannin) taidoilla tekee ja varsinkaan mitä tekee sillä naurettavan helpolla ensimmäisen asteen yhtälön ratkaisukyvyillä, ja toisaalta meillä on sitten nämä nettitesteillä älykkyysosamääränsä mitanneet assburgerit, jotka ihmettelevät mitä tällaisella "ulkoaopitulla triviatiedolla" tekee kun wikipediasta voit aina tarkastaa kaiken.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau446410Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens394043- 542109
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat361768Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61391Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151079Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671067- 241044
- 67988
- 8939