Kilsavero maksettu ostaessa. Palautetaanko ja kelle. Perustuslaki jo kieltää kaksoiverotuksen. Vanhoille enää kilsaveroa ei voi laittaa. Tulisi vain uusiin ja olisi tosi hidasta ja kalliita!
kertoaka miten kävisi vanhojen autojen kilsavero?
42
327
Vastaukset
- homma on jo
Syntyessään fiesko. Seuraa prändityöryhmälle!
Kilometrivero pitääkin asettaa vain uusiin autoihin mitkä eivät ole maksaneet autoveroa. Ei sitä veroa voi kahta kertaa periä vanhemmilta autoilta. (tai kaikki näyttää olevan mahdollista valtiolta) Uusiin autohin vain asennettaisiin nuo laitteet.
- ei tule vanhoille
Tulee vain niille, jotka ei maksa veroa auton hinnassa.
- alkuun
500 mlilin menot, millin keräykseen!
- Tulee myös vanhoille
Tiedotustilaisuudessa ministeriltä ja Ollilalta kysyttiin miten menetellään museoautojen kanssa.
Vastaus: "satelliittipaikannin saadaan kyllä asennettua niihin piiloon".
Tämähän tarkoittaa nimenomaan, että vero tulee myös vanhoihin, jo verotettuihin, autoihin. - Poistuu vaan
Tulee myös vanhoille kirjoitti:
Tiedotustilaisuudessa ministeriltä ja Ollilalta kysyttiin miten menetellään museoautojen kanssa.
Vastaus: "satelliittipaikannin saadaan kyllä asennettua niihin piiloon".
Tämähän tarkoittaa nimenomaan, että vero tulee myös vanhoihin, jo verotettuihin, autoihin.Ollilan sais asentaa piiloon, tietäisin hyvän paikankin. Jätkä on niin vieraantunut todellisuudesta että voi mielellään myös poistua siitä.
- Tri.Sorbusnappo
Tulee myös vanhoille kirjoitti:
Tiedotustilaisuudessa ministeriltä ja Ollilalta kysyttiin miten menetellään museoautojen kanssa.
Vastaus: "satelliittipaikannin saadaan kyllä asennettua niihin piiloon".
Tämähän tarkoittaa nimenomaan, että vero tulee myös vanhoihin, jo verotettuihin, autoihin.Kulliollin saisi polkea suohon ilman paikantimia.
- Päästäkäämutpoistääl
Kaksoisvero kielletty?
Ajatellaanpa niin että..
- Henkilö maksaa 100,000€ työnantajalle
- Valtio vetää välistä veroina 16800€
- Henkilölle maksetaan palkkaa 83200€
- Valtio vetää välistä 33280€
- Henkilölle jää 49920€
- Henkilö ostaa 10000€ auton
- Valtio vetää välistä autoverona 10000€
- Valtio vetää välistä Alv:nä 4800€
- Henkilölle jää 25120€
- Henkilö ostaa 14300 litraa polttoainetta
- valtio vetää välistä 17081€ polttoaineveroina
- Valtio vetää välistä 4100€ Alv:nä
- Henkilölle ei jäänyt penniäkään.
Eli 100000€ meni, henkilö sai sillä 10000€ auton ja pääsi liikkumaan kodin ja työpaikan väliä 10v (eli hukkaan meni nekin polttoaineet). Valtiolle kelpasi potista 86061 ja itse polttoaineisiin meni se karvan vajaa neljätonnia.
Todellinen veroaste mukavat 86%.. Ja ei ole kaksoisvero kielletty kun verojakin voidaan tässä maassa verottaa.- mut sano
Voiko ton tuplata? siitähän kilsaverossa kyse! Sehän tulisi kaiken ton päälle!
- Kolopappanen
"- Henkilö maksaa 100,000€ työnantajalle
- Valtio vetää välistä veroina 16800€"
Pääsit hurjaan veroprosenttiin, vaikka olet todennäköisesti laskenut verot jopa hellällä kädellä. Tuo lopputulos 86% on silti varmasti aikalailla oikea tulos.
Jos tienaa 100 000 eukkaa, veroprosentti tuskin jää alle 17%. 27% taitaa olla lähempänä totuutta. Lisäksi, mikäli työntekijä saa 100 000€ bruttona, on se työnantajalle maksanut jo n. 140 000€ siinä vaiheessa. Eli n. 40% palkasta on sellaista rahaa jota ei työntekijä näe koskaan missään. Miettikääpä sitä.
Tässä verottajan rahanahneudessa ei ole mitään rajaa kun se haluaa pitää kalliin ja turhan virkamieskoneistonsa palkattuna byrokratiaa pyörittämässä.
- vaikka scootteri
Kannattaa ensin perehtyä asiaan ja vasta sitten lausua mielipide.
kaksinkertaista verotusta ei voida tehdä, kun vanhat autot on jo kertaalleen verotettu. Ministerikin kertoi 21.12.-13 haastattelussa kaavaillusta n. 10 vuoden siirtymäajasta, minkä puitteissa vanhat autot pääosin jo poistuvat. HInnan alennus ja käytön verotus toteutuu siis uusien autojen osalta asteettain, niin että 10 vuoden kuluttua yli 90 % autoista olisi tuon uuden verotusjärjestelmän puitteissa.
Tämäkin VAIN siinä tapauksessa, että uusi esitys hyväksytään sellaisenaan säädetyssä lainsäädäntöjärjestyksessä. Siihen saattaa käsittelyssä tulla vielä lukuisia muutoksia tai se hylätään kokonaan liian paljon kuluja aiheuttavana. Siis 10 vuotta on aikaa panikoida ja tehdä auton hankintaan tarvittavat muutokset.- Easy as pie
Tässä voidaan menetellä esimerkiksi niin, että vain uudet autot otetaan järjestelmän piiriin ja vanhoilta kerätään käyttömaksut kuten nykyisinkin.
Tällöin ei tarvitse itkeä "maahan kaatunutta maitoa".
Uusiin autoihin tulee kuitenkin seurantajärjestelmä jo liikenteen sujuvuuden ja turvallisuuden parantamiseksi. Muutama kymmenen vuotta ja liki kaikki autot ovat järjestelmän alaisia. - miljardit palaa
Easy as pie kirjoitti:
Tässä voidaan menetellä esimerkiksi niin, että vain uudet autot otetaan järjestelmän piiriin ja vanhoilta kerätään käyttömaksut kuten nykyisinkin.
Tällöin ei tarvitse itkeä "maahan kaatunutta maitoa".
Uusiin autoihin tulee kuitenkin seurantajärjestelmä jo liikenteen sujuvuuden ja turvallisuuden parantamiseksi. Muutama kymmenen vuotta ja liki kaikki autot ovat järjestelmän alaisia.uusi ostellaan kymmen vuoden päästä vähän enää.
Järjestelmä maksaa enemmän, kuin tuotto!
Hölmöläisten keksinnöt. Vanhoilla kurnutettas 30v. - Ketjumies
miljardit palaa kirjoitti:
uusi ostellaan kymmen vuoden päästä vähän enää.
Järjestelmä maksaa enemmän, kuin tuotto!
Hölmöläisten keksinnöt. Vanhoilla kurnutettas 30v.melkoista autokaupan romahdusta kymmenen vuoden päästä itsekin uumoilen, jos se tulee vain silloin uusina myytäviin. Jos autokantamme on jo nyt yksi euroopan vanhimmista niin mitäpä se tuleekaan olemaan, sanotaampa vaikkapa vuonna 2035.
- Easy as pie
Ketjumies kirjoitti:
melkoista autokaupan romahdusta kymmenen vuoden päästä itsekin uumoilen, jos se tulee vain silloin uusina myytäviin. Jos autokantamme on jo nyt yksi euroopan vanhimmista niin mitäpä se tuleekaan olemaan, sanotaampa vaikkapa vuonna 2035.
Uusien autojen autovero poistuisi tämän myötä, samaten kaikki muut maksut.
Eiköhän tuo porkkana riittäisi aika hyvin innostamaan ihmisiä kaupoille.
Kun kritisoi jotain, niin kannattaisi itsekin hieman raapia niitä älynystyröitä, ei nuo asita mitään rakettitiedettä ole.
1) Verokanta pitää pysyä samana tai kasvaa
2) Autot kuluttavat yhä vähemmän polttoainetta ja vaihtoehtoiset energiamuodot lisääntyvät.
3) Tekniikka autoissa lisääntyy, Pian joka autossa on GPS ja internet-yhteys.
Aika triviaalia on etsiä ratkaisu, jos katsoo omaa napaansa pidemmälle. - tappohan se
Easy as pie kirjoitti:
Uusien autojen autovero poistuisi tämän myötä, samaten kaikki muut maksut.
Eiköhän tuo porkkana riittäisi aika hyvin innostamaan ihmisiä kaupoille.
Kun kritisoi jotain, niin kannattaisi itsekin hieman raapia niitä älynystyröitä, ei nuo asita mitään rakettitiedettä ole.
1) Verokanta pitää pysyä samana tai kasvaa
2) Autot kuluttavat yhä vähemmän polttoainetta ja vaihtoehtoiset energiamuodot lisääntyvät.
3) Tekniikka autoissa lisääntyy, Pian joka autossa on GPS ja internet-yhteys.
Aika triviaalia on etsiä ratkaisu, jos katsoo omaa napaansa pidemmälle.Lähenkö kauppakeskukseen, vitut, joutus maksa kilsoista, urheilutapahtumaan, raveihin , harrastukseen, lomamatkalle Suomeen, vitut, maksakoon itse kilsansa.
Työpaikkoja lähtis kymmeniä tuhansia. Tätä sinä hampaat irvessä haluat? - Easy as pie
tappohan se kirjoitti:
Lähenkö kauppakeskukseen, vitut, joutus maksa kilsoista, urheilutapahtumaan, raveihin , harrastukseen, lomamatkalle Suomeen, vitut, maksakoon itse kilsansa.
Työpaikkoja lähtis kymmeniä tuhansia. Tätä sinä hampaat irvessä haluat?Mihin ne työpaikat lähtis? Ei minnekään. Miksi autoilua tulisi vähentää tuon muutoksen takia?
- ojasta allikkoon
Easy as pie kirjoitti:
Mihin ne työpaikat lähtis? Ei minnekään. Miksi autoilua tulisi vähentää tuon muutoksen takia?
Ei kai sitä autoilua tarvi vähentää jos on varaa maksaa kalliin polttoaineen lisäks vielä kilometriverot.
Tämä systeemihän tulee käyttöön vasta noin 7-10 vuoden päästä. Polttoaiineveroa keretään korottaa siis noin 7-10 kertaa. Auto- ja käyttöverot varmasti säilytetään, tämä lisätään niiden päälle.
Työpaikkoja menetetään varmasti jos ihmisten vapaa liikkuminen tehdään liian kalliiksi veroila tai vastenmieliseksi seurannalla. Tienvarsien kahvilat,
leirintäalueet ja kauppakeskukset ovat varmoja häviäjiä. Kotimaan matkailu tulee vähenemään rankasti. - Ketjumies
Easy as pie kirjoitti:
Uusien autojen autovero poistuisi tämän myötä, samaten kaikki muut maksut.
Eiköhän tuo porkkana riittäisi aika hyvin innostamaan ihmisiä kaupoille.
Kun kritisoi jotain, niin kannattaisi itsekin hieman raapia niitä älynystyröitä, ei nuo asita mitään rakettitiedettä ole.
1) Verokanta pitää pysyä samana tai kasvaa
2) Autot kuluttavat yhä vähemmän polttoainetta ja vaihtoehtoiset energiamuodot lisääntyvät.
3) Tekniikka autoissa lisääntyy, Pian joka autossa on GPS ja internet-yhteys.
Aika triviaalia on etsiä ratkaisu, jos katsoo omaa napaansa pidemmälle.vaikea sanoa riittäisikö. Käytetyn saisi veron poistumisesta huolimatta monesti edullisemmin, kuin uuden. Kun käytetyllä ajaminenkin tulisi vielä edullisemmaksi, kuin uudella, niin ainakin paljon ajavien keskuudessa tuskin kovin suurta ostoryntäystä pääsisi syntymään. Mitä uusiin energianlähteisiin tulee, niin tuskimpa sellaiset joita on vaikea verottaa vielä aikoihin pääsevät yleistymään. Ainoa tällainen, joka näin äkkiä mieleen tulee on sähkö, sen veroa ei voi liikenteen takia nostaa, ettei muu arki kärsi liikaa. Akkutekniikalla menee vielä pitkään, että se kehittyy suomen oloissa kunnolla toimivaksi ja etenkin sen hintaiseksi, että sähköautosta tulee houkutteleva.
- ketä verottetas?
Ei hyötyilikenettä, eikä työmatkajoa?Jokainen osta pakun ja toiminimi pöytälaatikkoon.. Verotettavaksi jäisi punaniskojen kesämökkiajot ja kauppakeskusmatkat? Ei kannata, käy lähikaupassa. Marketit konkkaan ja myyjät kortistoon. Samoin lopetettava kaikki isot urheilutapahtumat, maatalousnäyttelyt, lesdadilauiten kokoukse matkailu. Kymmeniä tuhansia työttömiä. Kuka lähtis kilsaverolla kotimaan matkalle?
Autoalalta katoaisi tuhansia työpaikkoja. Kaikki kaken pikkupajat. Tulisi toiminimiä, mistä seurannan saa ohitettua ja kilsat mieleiset. - verohimo, mutta
Kuolleena syntynyt ajatus. Onneksi tulee vaalit, että moiset vasurit saa kenkää..
- verot maksettu
Siis jos ostat ennen veron voimaantuloa, vaikka edellisenä päivänä uuden auton niin tuo "tarkkailu" ei koske sinua, niinhän se menee.
- näin se menee
Toisaalta se seuraavana päivänä ostaa autonsa halvemmalla eli maksaa tavallaan osamaksulla autoveron.
- Ketjumies
näin se menee kirjoitti:
Toisaalta se seuraavana päivänä ostaa autonsa halvemmalla eli maksaa tavallaan osamaksulla autoveron.
kyllähän siinä autovero tulee maksettua, vieläpä moneen kertaan, jos kilometrejä kertyy tarpeeksi. Lisäksi sen autoveron maksamista jatkaa täysimâäräisenä myös se onneton, joka joskus ostaa auton käytettynä. No, riittääpähän taas rahaa eu:hun kannettavaksi.
- kortti 43 vuotta
Niin että kannattaa ostaa uusi auto ennen veron voimaantuloa, ajat sillä sitten neljä tai viisi vuotta, sittenhän ja joutuu luopumaan ajokortista, eli laskin että jos tuo "valvonta" iskee päälle joskus 2013-2015 niin saa ajella 2020 saakka melko edullisesti.
No antaa kattoo nyt.- vanhat arvoonsa..
Niillä ei tarvitsisi välittää kilsoista!
- Ei järjen häivää
vanhat arvoonsa.. kirjoitti:
Niillä ei tarvitsisi välittää kilsoista!
Eli paljon ajavat ajelisi vanhoilla autoilla ja nurkka ajossa olisi uudet autot?! Kikkailu lisääntyisi ja verotulot laskisivat "viisaiden miesten" arvioista ja syyllinen olisi kukapa muukaan kuin autoilija!!! Jota pitäisi verottaa jälleen taas lisää...
- kilsavero ylös..
Ei järjen häivää kirjoitti:
Eli paljon ajavat ajelisi vanhoilla autoilla ja nurkka ajossa olisi uudet autot?! Kikkailu lisääntyisi ja verotulot laskisivat "viisaiden miesten" arvioista ja syyllinen olisi kukapa muukaan kuin autoilija!!! Jota pitäisi verottaa jälleen taas lisää...
Että tulis se suuniteltu tuotto..
- ojasta allikkoon
Luuletteko oikeesti että täältä joku vero poistuis??
Kyllä se ollila-vero lätkäistään nykyisten autoverojen ja käyttömaksujen päälle. Nyt vaan haetaan kansan hyväksyntää tälle seurantalaitteelle kertomalla satuja.
Ja tulee varmasti vanhoihinkin autoihin ilman mitään veronpalautuksia. Muutenhan ihmiset ajaisivat niillä vanhoilla romuilla ties kuinka pitkään.
Valvonta iskee päälle onneks vasta 2020 tai sen jälk. Nykyisellä ja tulevilla hallituksilla on vielä paljon aikaa keksiä lisää kusetuksia kansan kuppaamiseksi.- sääli
Persaukivasuritollot nieli syötin..Autot muka halpenisi!
- lehmälypsäävieläkin
Ennen valtio keräsi veroja että yhteiskunta pyörisi, nyt se kerää voittoja kuin jokin yritys. Varsinkin autoilun verotuksessa näkyy selvästi, teiden pitoon ei tahdo riittää
kuin murto-osa potista.
Autot voi halventua ehkä jonkin verran, mutta miten paljon ottaa autokauppiaat ja
-valmistajat ensin päältä ?- David Brown
Tuliskohan ferguson halvemmaksi pitää, kun "työkone" kulkee löpöllä.
- vaikka lumitöihin
David Brown kirjoitti:
Tuliskohan ferguson halvemmaksi pitää, kun "työkone" kulkee löpöllä.
Pitää olla joku härveli perässä, linko tai puskulevy. Peräkärry ei kelpaa pelkästään.
- Venäjän kautta
Mitä jos ajaa ulkomailla. maksetaako siitäkin veroa? jos ajais lappiin tuota itärajan toista puolta
- kansanvalta
Vaikuttakaan asiaan, älkääkä valittako, linkki on tossa.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608 - luuuleeko pöljät?
Että vanhat autot alkaisi maksaa kilsaverolla uusien autoveronpoistoa?
- lukeeko pöljät?
Kannattas lukea vähän tarkkemin tämäkin viestiketju ja seurata uutisia.
"Tiedotustilaisuudessa ministeriltä ja Ollilalta kysyttiin miten menetellään museoautojen kanssa.
Vastaus: "satelliittipaikannin saadaan kyllä asennettua niihin piiloon".
Tämähän tarkoittaa nimenomaan, että vero tulee myös vanhoihin, jo verotettuihin, autoihin. " - tuplaverot kansalle
lukeeko pöljät? kirjoitti:
Kannattas lukea vähän tarkkemin tämäkin viestiketju ja seurata uutisia.
"Tiedotustilaisuudessa ministeriltä ja Ollilalta kysyttiin miten menetellään museoautojen kanssa.
Vastaus: "satelliittipaikannin saadaan kyllä asennettua niihin piiloon".
Tämähän tarkoittaa nimenomaan, että vero tulee myös vanhoihin, jo verotettuihin, autoihin. "Lukekaa koko Ollilan työryhmän loppuraportti niin tiedätte mitä suunnitellaan. Se löytyy tästä linkistä http://www.lvm.fi/c/document_library/get_file?folderId=2497123&name=DLFE-22565.pdf&title=Julkaisuja%2037-2013
Lukekaa raportin sivu 19: ehdotus koskee aivan kaikkia - myös vanhoja henkilöautoja. Siis myös niitä, joista on maksettu aikoinaan ostettaessa autovero. Perustelut löytyvät raportista. Valtio voi tehdä mitä se haluaa kansalaisten verotuksen suhteen jos sen verotulot uhkaavat vähentyä. Vaikkapa verottaa useampaankin kertaan autoilijoita. Rahojen ottaminen valtiolle on se koko homman päätarkoitus ja vähentää samalla autoilua n. 10-15% Suomessa.
- ....
Paljonkohan tuo kilometrivero olisi 80-luvun katalysaattorittomalle autolle?
- kalliiks tulee
http://www.hs.fi/kotimaa/a1305713180291
Riippuu paljon ajat vuodessa siitä laskemaan ja sit kun alkaa vituttaan niin tänne.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608
- Ollila haluaa
Tuplaverottaa vanhat autot. Vasurisijat tätä kannattaa..
"
si keskeinen kysymys käytön mukaisessa verotuksessa on se, koskisiko mahdollinen uudistus ainoastaan uusia autoja, vai myös jo käytössä olevia autoja. Kuluttajien olisi luonnollisesti helpompi ymmärtää kilometriverouudistus, jos se koskisi vain uusia autoja. Tämä ei ole kuitenkaan käytännössä mahdollista, sillä jos kilometrivero koskisi vain muutoksen voimaantulon jälkeen käyttöönotettavia uusia autoja, se voisi mahdollisesti kannustaa pitämään käytössä kotimaista käytettyä autokantaa, mikä olisi vastoin kilometriverolle asetettuja liikenne- ja ympäristöpoliittisia, samoin kuin valtiontaloudellisia tavoitteita. Lisäksi ennen veron käyttöönottoa valmistetut ja käytettynä tuotavat ajoneuvot jäisivät kaiken vero-ohjauksen ulkopuolelle, sillä niihin ei voisi EU-oikeuden takia kohdistaa kumpaakaan veroa. Tämä saattaisi johtaa tämänikäisten käytettyjen ajoneuvojen tuonnin lisääntymiseen. Edellä mainituista syistä johtuen voisi syntyä verotuottojen tuottovajetta, jonka paikkaaminen vain uusiin ajoneuvoihin kohdistuvalla kilometriverolla voisi rasittaa uudempaan autokantaan kohtuuttomasti. Näistä syistä johtuen valtiovarainministeriö on katsonut, että kilometrivero olisi ulotettava koko henkilöautokantaan heti uudistuksen alusta lähtien. Asia edellyttää kuitenkin lisäselvityksiä, sillä vaiheittainen eteneminen olisi teknisesti ja käytännön syistä merkittävästi helpompi tapa edetä asiassa.
"
Ote mietinnöstä.- hyvä Ollila
Edellisenä päivänä auton ostanut maksaisi tuplaveroa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912980Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991706Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461587- 871401
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4031400Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031323Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21119Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381067Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun334908Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden258875