Ateistit riitaantuneet keskenään

Surkuhupaisaa

Vuosi sitten perustettu ateistikirkko on kohdannut sisäisiä ristiriitaisuuksia.

Aidon ateismin nimiin vannovat herätysliikeateistit (the Godless Revival) ovat eronneet ateistikirkosta protestina aidosta ateismista luopumiselle.

Ateistit riitaantuvat keskenään alta aikayksikön. Eikö meillä Suomessakin ole keskenään kinaavia ateistiryhmiä?

36

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hah haa

      No tuohan nyt on vaan toisintoa uskontojen tapahtumista. ;D
      Tässä se viimeistään nähdään, että kaiken takana on ihminen.

      • "No tuohan nyt on vaan toisintoa uskontojen tapahtumista. ;D"

        Ideologisista asioista on kiistelty kautta aikojen, eikä sillä välttämättä ole mitään tekemistä uskontojen kanssa. Uskonnot vain ovat yksi ideologia monien joukossa. Ateismi ei muuten ole ideologia.


    • Pohjois-Irlanti.

      • A the ist

        Hutut ja tutsit Ruandassa.


    • skismaa pukkaa

      Ateisteilla on jatkuvasti ateologisia riitoja.

      Ateistit ovatkin jakautuneet lukuisiin lahkoihin.

      Kolme suurinta suuntausta ovat

      - ateistit, joilla ei ole uskoa jumaliin
      - ateistit, jotka eivät usko jumaliin
      - ateistit, jotka ovat uskomatta jumaliin

      Mutta on paljon muitakin pienempiä suuntauksia. Mm. ateistit, jotka eivät laisinkaan usko jumaliin, ja ateistit, jotka eivät yhtään usko jumaliin.

      • Ö_ö

        "Kolme suurinta suuntausta ovat

        - ateistit, joilla ei ole uskoa jumaliin
        - ateistit, jotka eivät usko jumaliin
        - ateistit, jotka ovat uskomatta jumaliin"


        Tämä vaatikiin jo erittäin syvällistä ymmrrystä ateismista. Itse kuulun siihen suuntaukseen, jonka mukaan jumalia ei ole.


      • dsafkjl
        Ö_ö kirjoitti:

        "Kolme suurinta suuntausta ovat

        - ateistit, joilla ei ole uskoa jumaliin
        - ateistit, jotka eivät usko jumaliin
        - ateistit, jotka ovat uskomatta jumaliin"


        Tämä vaatikiin jo erittäin syvällistä ymmrrystä ateismista. Itse kuulun siihen suuntaukseen, jonka mukaan jumalia ei ole.

        Milläs perustelet, että jumalia ei ole?


      • Todistamaan
        dsafkjl kirjoitti:

        Milläs perustelet, että jumalia ei ole?

        Kerropa ensin miten olematon todistetaan olemattomaksi? Tai todista että Afrikassa ei ole tiikereitä.


    • Ateistit ovat usein hyvin itsenäisiä ja individualistisia ajattelijoita, joilla ei ole juuri mitään muuta yhteistä kuin se uskon puute jumaliin, joten miten hemmetissä moinen "kirkko" voisikaan pysyä yhtenäisenä? En itse edes liittyisi moiseen, enkä näe sellaiselle mitään tarvetta. Vapaa-ajattelijoihinkin liityin vasta oltuani jo vuosikymmeniä ateisti.

      Joku on osuvasti sanonut kissojen olevan helpommin johdettavissa kuin ateistien.

      • ei se ole kirkko

        Eihän se edes ole "kirkko". Se on median keksimä termi.

        Toiminnan virallinen nimitys on "sunnuntaikokoontumiset". Vapaamuotoista yhdessäoloa, juttelemista, laulua... Ja puheenaiheet enimmäkseen jotain ihan muuta kuin jumalat tai niiden olemattomuus.


      • hähähähähähähähäh
        ei se ole kirkko kirjoitti:

        Eihän se edes ole "kirkko". Se on median keksimä termi.

        Toiminnan virallinen nimitys on "sunnuntaikokoontumiset". Vapaamuotoista yhdessäoloa, juttelemista, laulua... Ja puheenaiheet enimmäkseen jotain ihan muuta kuin jumalat tai niiden olemattomuus.

        Kirkko mikä kirkko. haahahahahahahahahahahaa.


    • A the ist

      Pitäisikö tuosta nyt ajatella, että en voi enää olla ateisti kun joku pieni ryhmä jossain kaukana on saanut aikaan keskinäisiä erimielisyyksiä, vai mitä haluat sanoa? En tuon luettuanikaan saanut minkäänlaista havaintoa yhdestäkään jumalasta.

      • B the ist

        Et voi myöskään enää pelata shakkia, koska Maailman shakkiliittolla FIDE:llä on ollut keskinäisiä erimielisyyksiä siitä, miten shakkiturnauksia pitäisi järjestää.


      • Kalapagos (ei kirj.)
        B the ist kirjoitti:

        Et voi myöskään enää pelata shakkia, koska Maailman shakkiliittolla FIDE:llä on ollut keskinäisiä erimielisyyksiä siitä, miten shakkiturnauksia pitäisi järjestää.

        Suomen hallituksessakin on kuulemma riideltyjä ja eduskunnassakin ja jopa suomalaiset riitelevät keskenään. Pitäisikö Suomi lopettaa, kun täällä vain riidellään?

        Pitäisi ottaa mallia Pohjois-Koreasta eli siellä ei riidellä kovin paljoa, vaan kaikki ovat kutakuinkin samaa mieltä. No onhan siellä tosin puolijumalana maan johdossa, kun esimerksisi Suomessa on vain entinen kokoomuslainen. Revi siitä sitten.


      • hupaisasurkeus
        Kalapagos (ei kirj.) kirjoitti:

        Suomen hallituksessakin on kuulemma riideltyjä ja eduskunnassakin ja jopa suomalaiset riitelevät keskenään. Pitäisikö Suomi lopettaa, kun täällä vain riidellään?

        Pitäisi ottaa mallia Pohjois-Koreasta eli siellä ei riidellä kovin paljoa, vaan kaikki ovat kutakuinkin samaa mieltä. No onhan siellä tosin puolijumalana maan johdossa, kun esimerksisi Suomessa on vain entinen kokoomuslainen. Revi siitä sitten.

        Entä sitten ammattinyrkkeily. Neljä eri kansainvälistä liittoa ja riidat jo sitä luokkaa, että lyövät toisiaan ihan nyrkillä päähän.
        Kyllä nyrkkeilyuskonto on ihan surkuhupaisaa.


    • be-a-liar

      Jos pieni ryhmä idiootteja jossain ensin perustaa "ateistikirkon" (oksymoroni) ja sitten alkaa kinata ja riidellä keskenään... Niin...

      Mitäpä sitten? Aivan sama.

    • "Ateistit riitaantuvat keskenään alta aikayksikön. Eikö meillä Suomessakin ole keskenään kinaavia ateistiryhmiä?"



      Ihmiset riitaantuvat tai eroavat jostain järjestöstä ja perustavat uuden.

      Oliko jotain uutta auringon alla?

      • irti uskosta

        Monet uskonlahkot ne vasta ovatkin riitaisia. Lestadiolaisuuskin on olemassaoloaikanaan hajonnut jo 23 eri ryhmään.


    • "Aidon ateismin nimiin vannovat herätysliikeateistit (the Godless Revival)"

      Aloittajan harhakuvitelmia. Ei ole olemassa mitään aitoa ateismia tai heratysliikkeitä. Tuollaiset erottelut kuuluvat teille hihhuleille.

      • Saiskos tietää

        No mistäs tuossa jakautumisessa on kyse, jokin herätys siinä on (revival).


    • HaPeVa

      Ateistit riitelevät vaikkapa siitä, kuka on ateistimpi kuin toinen.

      • Joopa joo.....

        Mutta mahtaako olla ateistien välillä niin suurta fundamentilista eroavaisuutta, että he ampuvat AK 47:lla toisiaan ja jokin ystävällismielinen valtio toimittaa heille veloituksetta aseita ja ammuksia.


      • nähty on
        epikuros kirjoitti:

        Joopa joo.....

        Mutta mahtaako olla ateistien välillä niin suurta fundamentilista eroavaisuutta, että he ampuvat AK 47:lla toisiaan ja jokin ystävällismielinen valtio toimittaa heille veloituksetta aseita ja ammuksia.

        Mahtaa..

        http://en.wikipedia.org/wiki/Sino-Soviet_border_conflict


    • HaPeVa

      Mistäpä sitä tietää, vaikka ampusivatkin, jos vihan tunteet käyvät niin voimakkaiksi, etteivät sanat enää riitä. Kovin inhimillistähän se olisi!

    • hyvää mallia saatu

      Kristillisä lahkoja taitaa olla satoja, ellei tuhansia. Lestiksiäkin on Suomessakin ainakin kolmea eri ryhmää ja hellareita tietääkseni pari.

    • Sitten heräsin ja...

      On hienoa, että kaikki uskovat Suomessa ja muuallakin ovat keskenään yksimielisiä ja elävät keskenään riidatta.

    • irti ateismi uskosta

      Minähän olen aina sanonut että ateismi ovat uskonto, oikein oma kirkkokin ja vielä ovat lahkoutuneet.

      Nyt ateisteja ei v*tuta enää ollenkaan kun niitä sanoo uskovaisiksi hihhuleiksi.

      Ja tämä hihhulointi on ateisteilta ollut erittäin hyvin hanskassa.

      • mikä kirkko?

        Eikö heidän kirkkonsa ollut kapakka?


      • uygfugfu

    • Ihmiset ne riitaantuu keskenään. Uutinen ei aivan tiputtanut mua tuolilta.

      • puustaminäolentullut

        Ateistiuskovaiset riitaantuvat keskenään omassa uskonnollisessa kirkossaan.


      • kaarne
        puustaminäolentullut kirjoitti:

        Ateistiuskovaiset riitaantuvat keskenään omassa uskonnollisessa kirkossaan.

        Semmostakin näyttävät tekevän :-D


    • ateisti

      Puusta minä olen tullut ja puiseen arkkuun olen jälleen menevä.

    • sghdsadfr

      Ehkä 2000 vuoden päästä on kymmeniä tuhansia ateistilahkoja kuten on kristinuskoa edustavia kirkkokuntia ja lahkoja nykyisin. Ja islam eri suuntauksineen ja lahkoineen siihen päälle, kristinuskon johdannainen sekin on kuten monet muutkin pienemmät uskontokunnat, mormonit, jehovan todistajat nne.

      • uyguf

        Ja nämä ateistiuskikset sotivat keskenään ja alistavat ja kiduttavat toisiaan niin kuin ovat tähänkin asti tehneet.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe