Onko täällä miehiä, joille naisellisuus ei ole tärkeää?

androgyyni_n

Moni tuntuu listaavaan ihannenaisystävän ominaisuudeksi naisellisuuden eli ilmeisesti jonkinlaisen pehmeän ja lempeän luonteen ja naisellisen, sopivasti muodokkaan vartalon sekä pitkät hiukset.

Henk.koht. en ole mikään naisellinen nainen, vaikka joskus saattaa päällepäin siltä vaikuttaakin (kroppani on suht. naisellinen, puolipitkät hiukset, käytän naisellisiakin vaatteita). Luonteeltani en kuitenkaan ole naisellinen, paitsi ehkä oikuttelun ja juoruilun puolesta, mikä tuskin on kovin viehättävä asia. Puhetapani on melko "ronski", en välttämättä kiroile paljon mutten kauheasti kaunistele asioita, heitän paljon läppää ja ääneni on matalahko.

En siis halua muuttua naisellisempaan suuntaan, viihdyn tällaisena oikein mainiosti. Mietin vain että mahtaako täällä palstalla liikkua yhtään miestä, jolle naisen "maskuliinisuus" ei ole turn-off? Olisi hauska lukea ajatuksianne. Ja toki sopii niidenkin kertoa, jotka pitävät epänaisellisuutta epäviehättävänä, mielellään perusteltuja mielipiteitä.

23

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies1985 _

Ei tuo nyt niin hirveältä kuulosta. Ei minua ainakaan haittaa tietynlainen neutraalius mutta korostunut miesmäisyys kyllä. Selvä naisellisuuden puute on kuitenkin eri asia kuin miesmäisyys. Vaikka naisellisuus on tavallaan hyvin paljolti vain miehisyyden puutetta. Älä siis ainakaan tietoisesti matki mitään miesmäisiä piirteitä niin hyvin menee. Hiusten pituus esimerkiksi on ainakin melko marginaalinen asia; monet naispuoliset seksisymbolit ovat olleet hyvinkin lyhythiuksisia.

• androgyyni_n

En matki tietoisesti, vaan olen oma itseni. Oma itseni on kuitenkin usein enemmän joko androgyyni/neutraali tai suorastaan miesmäinen kuin naisellinen.

Mitä mielestäsi (tai jonkun mielestä joka tämän kommentin sattuu lukemaan) on korostunut miesmäisyys?

• nabob

Päätä särkee ja en jaksa oikein kirjoittaa mitään. Henkilökohtaisesti minä ainakin pidän jossain määrin androgyyneistä naisista, se taas että onko kyse luonteesta, tavoista vai ulkonäöstä monimutkaistaa juttua tosi paljon. Mutta sillä ei ole mitään merkitystä sen suhteen onko mahdollisuuksia löytää seuraa mistään.

• Itsekin olen nainen, enkä tosin koe itseäni mitenkään androgyyniksi, mutta kyllä usein pistää miettimään, että mitä mies tarkoittaa, kun haluaa naisen olevan naisellinen. Siis oikeastiko pitäisi arkena pitää korkokenkiä ja hametta täysin huomioimatta sitä, kuinka epäkäytännöllistä semmoinen on?

No, makunsa kullakin, ja kaikkia ei voi miellyttää. Enhän minäkään toisaalta kovin naismaisista miehistä välitä.

• Kiskisu

Miehet toivoo lähinnä, että nainen käyttäisi kesällä hametta ja sen alla ei mitään. Muuten heidän toivomansa naisellisuus ei tarkoita vaatetusta, vaan että pitäisi olla vähän herkkä ja tyhmä ja uskoa aina miehestä hyvää. Sillee herttainen.

• Kiskisu kirjoitti:

Miehet toivoo lähinnä, että nainen käyttäisi kesällä hametta ja sen alla ei mitään. Muuten heidän toivomansa naisellisuus ei tarkoita vaatetusta, vaan että pitäisi olla vähän herkkä ja tyhmä ja uskoa aina miehestä hyvää. Sillee herttainen.

No kyllä minä muistaakseni olen tuolla nettideitissä joskus törmännyt semmoisiin ”pukeuduthan naisellisesti myös arkisin”-vaatimuksiin, vaikkakaan en onneksi kovin monesti.

Kyllähän minä voisin miehen mieliksi tyhmää esittää. Olisi monin tavoin hyödyllistä; minä pääsisin luistamaan ikävistä tehtävistä ja mies saisi tilaisuuden osoittaa tarpeellisuutensa. Mutta pahaksi onneksi ihan mikä tahansa tyhmyys ei tunnu miehille käyvän. Olisiko miehestä esim. ok, jos minä olisin niin tyhmä, etten millään osaisi siivota tai laittaa ruokaa?

• Kiskisu
        stellaria81 kirjoitti:

No kyllä minä muistaakseni olen tuolla nettideitissä joskus törmännyt semmoisiin ”pukeuduthan naisellisesti myös arkisin”-vaatimuksiin, vaikkakaan en onneksi kovin monesti.

Kyllähän minä voisin miehen mieliksi tyhmää esittää. Olisi monin tavoin hyödyllistä; minä pääsisin luistamaan ikävistä tehtävistä ja mies saisi tilaisuuden osoittaa tarpeellisuutensa. Mutta pahaksi onneksi ihan mikä tahansa tyhmyys ei tunnu miehille käyvän. Olisiko miehestä esim. ok, jos minä olisin niin tyhmä, etten millään osaisi siivota tai laittaa ruokaa?

Jotkut miehet kestää jopa sellaisen tyhmyyden. Riippuu siitä, miten hyvännäköinen olet ja minkälaista on seksi. Siinähän ne tärkeimmät.

Voi pojat tätä elämää.

• Ikisinkku M
        Kiskisu kirjoitti:

Te ette nyt ymmärrä, puhutte vaatetuksesta kun olennaisinta on olemus eli hoikka ja nätti nainen on aina nätti myös tilanteen mukaan pukeutuneena, joskus verkkarit, joskus farkut, joskus hame. Jos ei ole hoikka ja nätti voi tilannetta korjata pukeutumalla aina mahdollisimman nätisti mutta jos ei sitäkään halua tehdä niin sittenhän sitä on tosi harvoin nätti. Herkkyys ja sopivissa paikoissa tyhmäksi heittäytyminen voi tosiaan olla ihan hyväksi ja ainahan on toki positiivista jos uskoo kumppanistaaan hyvää.

• Kiskisu
        Ikisinkku M kirjoitti:

Te ette nyt ymmärrä, puhutte vaatetuksesta kun olennaisinta on olemus eli hoikka ja nätti nainen on aina nätti myös tilanteen mukaan pukeutuneena, joskus verkkarit, joskus farkut, joskus hame. Jos ei ole hoikka ja nätti voi tilannetta korjata pukeutumalla aina mahdollisimman nätisti mutta jos ei sitäkään halua tehdä niin sittenhän sitä on tosi harvoin nätti. Herkkyys ja sopivissa paikoissa tyhmäksi heittäytyminen voi tosiaan olla ihan hyväksi ja ainahan on toki positiivista jos uskoo kumppanistaaan hyvää.

No, et kumminkaan kiistänyt, etteikö naisen olisi kesällä tärkeää pukeutua hameeseen ja sen alla ei mielellään mitään.

• Ikisinkku M
        Kiskisu kirjoitti:

No, et kumminkaan kiistänyt, etteikö naisen olisi kesällä tärkeää pukeutua hameeseen ja sen alla ei mielellään mitään.

Ei se välttämätöntä ole mutta toki nättiä jos on sopiva hame, mielluumin pitkä ja tyylikäs kuin lyhyt. Tuosta commandona olosta en niin tiedä, ehkä se olisi jollain tavalla kiihottavaa mutta ei sillä nyt niin kauheasti ole väliä. Oikeastaan tärkeintä kesäaikaan on se ettei nainen pukeudu erotiikantappashortseihin.

• köhöm...
        Ikisinkku M kirjoitti:

On positiivista uskoa kumppanistaan hyvää mielestäsi tässä ketjussa, mutta toisaalla haukut naiset, koska he uskovat miehistään hyvää. Uusi ketju ja uusi mielipide?

• Kiskisu kirjoitti:

Jotkut miehet kestää jopa sellaisen tyhmyyden. Riippuu siitä, miten hyvännäköinen olet ja minkälaista on seksi. Siinähän ne tärkeimmät.

Voi pojat tätä elämää.

Siivoaminen ja ruuanalaitto on aivan yliarvostettuja taitoja. Naisen avut ovat jossain aivan muualla kuin nyrkin ja hellan välissä.

• Mies31v.

Itse pakotin exäni menemään kauppaan korkkareissa. Stiletoissa taiteili ja haki välillä tukea musta. Pari exää myös inisi että tennareissa on helpompaa, mutta en päästänyt heitä näin ulos. Kesällä revityt farkkusortsit ja vähintään ne 10cm korot sandaaleissa. Äijät vihelteli ja katseli kateellisina. Myös naiset.

Vuosien korkkareiden kävelyn seurauksena, ei ne enää edes halunnu laittaa tennareita. Siinä samassa muuttu myös luonne.

Nää on taas juttuja mistä piltit ei tiedä mitään. Sori.

Nainen joka laittaa 700euroa Louboutineihin on se korkein naisissa. Naisellisuus lähtee pinkeistä sääristä päähän kuin mies housuista. ;)

Aloitukseen sen verran, että hyvältä kuulostat. Itseäni ainakin kiinnostaisi. Ainakin sulla on suppeampi valikoima mitä miellyttää. Mutta itse jos harrastaisin nettailua, niin luultavasti häiritsisin just sua. Huoh, onneksi saat olla rauhassa musta ja mun korko-fetisseistä.

• "Vuosien korkkareiden kävelyn seurauksena, ei ne enää edes halunnu laittaa tennareita."

Meni kai jalkapöydän rakenteet niin paskaksi, ettei enää voinut kivuitta kävellä normaalisti.

• Kympin Nainen

Matala ääni tai läpänheittoko tekevät naisesta maskuliinisen? Tai yksittäiset tekijät kuten korkokengät tai hoikkusko tekisivät naisesta automaattisesti naisellisen?

Ja sitten joku vielä kehuu pakottaneensa naisensa naiselliseksi...

Voi hyvää päivää.

• androgyyni_n

Enhän minä nyt sentään kattavasti kuvannut itseäni aloitusviestissä enkä aio sitä tehdäkään todistaakseni yhtään mitään. Tiedän itse, että en ole naisellinen. Jotkut ovat kuitenkin erehtyneet luulemaan että olisin, tämä lähinnä ulkoisen habituksen takia. Aina en toki ulkoisestikaan vaikuta kovin naiselliselta.

• Kympin Nainen
        androgyyni_n kirjoitti:

Enhän minä nyt sentään kattavasti kuvannut itseäni aloitusviestissä enkä aio sitä tehdäkään todistaakseni yhtään mitään. Tiedän itse, että en ole naisellinen. Jotkut ovat kuitenkin erehtyneet luulemaan että olisin, tämä lähinnä ulkoisen habituksen takia. Aina en toki ulkoisestikaan vaikuta kovin naiselliselta.

Okei, sinulla on siis itselläsi jonkinlainen käsitys naisellisuudesta tai maskuliinisuudesta ja pidät siltä pohjalta itseäsi enemmän maskuliinisena kuin naisellisena (tai jotain näiden väliltä) - ymmärsinkö oikein?

Sinun ei tietenkään tarvitse enempää kertoa, mutta kun toisaalta pyydät mielipiteitä josko maskuliinisuus on turn-off - mutta samalla en itse ainakaan kertomuksestasi mitään selkeästi maskuliinisia, tai ainakaan räikeän epänaisellisia, ominaisuuksia identifioinut, niin kyselyyn on mielestäni lähes mahdoton vastata. Minä kun en edelleenkään tajua että mikä läpänheitossa tai matalahkossa äänessä on epänaisellista.

Muttei minun tarvitsekaan tajuta, koska kysely oli suunnattu miehille. Minun kommenttini olikin enemmän yleinen (siis ei sinulle suoranaisesti suunnattu) kommentti siitä, kuinka hassua mielestäni on että jokin yksittäinen tekijä ratkaisisi naisellisuuden/epänaisellisuuden/maskuliinisuuden.

• Äthos

Kurppaosastolta taas niin katkeraa käninää, että ei ole kyllä näillä parisuhdekelvottomilla mitään varaa kitistä ätmien jutuista.

• jhbjhg

Tärkeintä on että nainen on ainakin ulkoisesti suht naisellinen ja sen kriteerin kai täytätkin. Olen tapaillutkin naista jonka ääni oli matalahko, eikä se nyt niin paljoa haitannut, vaikka ihanne onkin sellainen vähän naisellisempi ääni.

Mitä luonteeseesi tulee, niin ei minun mielestäni asioita pidä turhaan kaunistella. Arvostan aina suoruutta ja rehellisyyttä eniten. Läpän heitossakaan ei ole mitään vikaa ja jos et kerran paljoa kiroilekaan, niin en nyt tiedä että mikä tuossa kaikessa niin häiritsevän maskuliinista olisi.
      Enemmän ehkä häiritsee, että miksi olet juuri ne huonot piirteet naisellisuudesta omaksunut. Oikuttelun ja juoruilun. Tiedät kai, että pystyt itse vaikuttamaan itseesi. Ei sinun ole pakko olla oikutteleva juoruilija jos et halua. Ja miksi joku haluaisi olla rasittava ihminen? Se on minulle mysteeri?

Itselleni suurin turn off on sellainen jatkuva alkoholin ihannointi. Onko se nyt sitten liiallista maskuliinisuutta? En tiedä. Itse en haluaisi yhdistää juopottelua miehekkyyteen. Ja kyllä minä tiettyä lempeyttäkin ihmisessä arvostan. Siis sekä miehissä että naisissa.

• androgyyni_n

"Enemmän ehkä häiritsee, että miksi olet juuri ne huonot piirteet naisellisuudesta omaksunut. Oikuttelun ja juoruilun. Tiedät kai, että pystyt itse vaikuttamaan itseesi. Ei sinun ole pakko olla oikutteleva juoruilija jos et halua. Ja miksi joku haluaisi olla rasittava ihminen? Se on minulle mysteeri?"

Valitettavasti olen ollut oikutteleva juoruilija niin kauan kuin muistan. Näitä ominaisuuksia muuttaisin mielelläni ja olen yrittänytkin, mutta en ole vielä onnistunut. En haluaisi olla rasittava ihminen, mutta perustavanlaatuisia muutoksia on todella vaikea tehdä. Vaatii ilmeisesti paljon aikaa. Minulla on kuitenkin hyviä ystäviäkin, joten tuskin olen kaikin puolin kaamea ihminen.

Jatkuvaa alkoholin ihannointia en itsekään arvosta, mutta silloin tällöin juon itseni hyvään humalaankin asti ja se on minusta välillä ihan hauskaa. Tiedä sitten, onko se maskuliinista, taitaa olla varsin yleistä naistenkin keskuudessa...

• Minun, aivan kuin monen muunkin miehen tai naisen mielestä sukupuolten väliset erot ovat viehättäviä. Joitain ominaisuuksia pidetään naisellisina, joitain miehekkäinä.

Jos et ole luonteeltasi naisellinen, niin kelpaisiko sinulle androgyyni, käytökseltään vähän naismainen mies? Voisitte yhdessä juoruta ja kiroilla.

• ------

Miksi juoruilu mielletään naiselliseksi? Ajatellaan, vaikka tätä palstaa: useammin täällä miehet juoruilevat niistä kavereistaan, kun taas naiset puhuvat omista kokemuksistaan. En ole tainnut ikinä nähdä naisten kirjoituksia, kuinka "korkea/matalatasoinen kaverini tekee niin tai näin"-juttuja. Lisäksi hyvin usein palstalla tuodaan julki, kuinka naisten menneisyys on miesten juoruilun aihe jopa siinä määrin, ettei parisuhde ole mahdollinen, jos "kylillä jo puhutaan" kokemusten määrästä.

Tietenkin riippuu, miten juoruilun määrittelee. Itselleni juoruilu on juuri tuota muista (ei paikalla olevista) höpöttämistä.

• androgyyni_n

Kelpaisi oikein hyvin. Eikä ulkonäönkään tarvitsisi erityisen miehekäs olla.

Sikälihän minulla ei siis omien maskuliinisten piirteitteni tai sukupuolineutraaliuteni kanssa mitään ongelmaa olekaan, mielenkiinnolla kyselen mielipiteitä ko. aiheesta. Kuten aloituksessa ilmaisinkin.

Millaiseksi itse miellät naisellisen naisen, tai millainen olisi sinulle "liian maskuliininen"?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      59
      4753
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3848
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      3336
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3081
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2914
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2578
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2226
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      248
      2040
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      38
      1913
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108