Lisää tykkääjiä!

armas aika

Suvivirsi-sivuston suosio kasvaa sitä mukaa, kun atteosasto propagoi monokulttuuria, nyt reippaat 10 000 tykkääjää, mutta vielä mahtuu:

https://www.facebook.com/suvivirsi

28

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hintsusti peukkuja

vähänpä on suosiota saanut. Eli reilua 5 miljoonaa ei kiinnosta suvivirsi.

• Leena -90

Joo, hihhulit ovat katoava vähemmistö.

• Fingerpori Nokialla

• virsi vaan soi

Minusta 10 600 tykkääjää on paljon, varsinkin, kun vastaavia sivuja on näköjään muitakin. Montakos tykkääjää vapareiden fb-sivulla on ? Useampia sata, jopa?

• No pakkohan tästä on tykätä, aivan mahtavaa! Olen todella iloinen tästä että nyt seurakunnat järjestävät Suvivirren laulutilaisuuksia erikseen eikä sitä tuputeta pakolla koulussa. Juuri tästähän on ollut koko ajan kyse että emme vastusta uskonnon harjoitusta sinällään, vaan ainoastaan sitä että se tapahtuu kouluissa. Iso kiitos tästä että kirkko on nyt myöntynyt meidän linjallemme vetämällä Suvivirren pois kouluista ja raahannut sen Narinkkatorille missä sitä saa laulaa niin paljon kuin keuhkoista lähtee. Ja sinne voivat sitten vapaaehtoisesti mennä virttä veisaamaan ne jotka haluavat. Tätä lisää kiitos!

• Veikko Vapari

Ei ole hyvä, että julkisesti harjoitetaan uskontoa. Tori on kaupungin aluetta ja kaupungin pitää olla uskonnollisesta neutraali. Uskonnonharjoittaminen julkisesti tulisi kieltää, jotta yhteiskunnan neutraalius ei vaarannu.

• Veikko Vapari kirjoitti:

Ei ole hyvä, että julkisesti harjoitetaan uskontoa. Tori on kaupungin aluetta ja kaupungin pitää olla uskonnollisesta neutraali. Uskonnonharjoittaminen julkisesti tulisi kieltää, jotta yhteiskunnan neutraalius ei vaarannu.

Trollihan tuo selvästi on mutta vastaan silti koska tässä on eräs tärkeä ero: koulu on käytävä koska on oppivelvollisuus. Vaihtoehdot koulunkäynnille ovat niin marginaalisia että voidaan de facto todeta että vaihtoehtoja ei ole.

Kaupunki voi sen sijaan aivan hyvin antaa luvan uskonnollisen tilaisuuden järjestämiseen kaupungin alueella. Tässä uskonnonharjoitustilaisuutta ei järjestä kaupunki vaan seurakunta. Tori on lisäksi sellainen alue jossa oleskellaan vapaaehtoisesti. Kellään ei ole velvollisuutta ilmoittautua kyseiselle torille kyseisen tilaisuuden aikana. Jotta tätä voisi verrata mitenkään koulujen uskonnonharjoitukseen pitäisi tilanteen olla esimerkiksi seuraavanlainen: vaalipäivänä kaupunki ilmoittaa että äänestyspaikka on tori jossa ennen vaalilipukkeen saamista on laulettava suvivirsi, muuten ei saa äänestää. Näinhän ei ole tuossa suvivirsi-tapahtumassa. Kouluissa sen sijaan on tapauksia joissa oppilas ei saa todistusta ellei osallistu kirkossa järjestettävään uskonnonharjoitusta sisältävään kevätjuhlaan.

Näissä tapauksissa on niin päivänselvät erot että en parhaalla tahdollakaan voisi kuvitella vapaa-ajattelijan tekevän vastaajan esittämiä vaatimuksia. Tästä syystä en usko nimimerkin "Veikko Vapari" esittämän mielipiteen edustavan Vapaa-ajattelijoiden näkemystä eikä sitä sellaisena tulisi pitää.

(tuli vähän no true scotsman -argumentti, mutta trollit ovat silti trolleja )

• 5+6
        rainbowshy kirjoitti:

Trollihan tuo selvästi on mutta vastaan silti koska tässä on eräs tärkeä ero: koulu on käytävä koska on oppivelvollisuus. Vaihtoehdot koulunkäynnille ovat niin marginaalisia että voidaan de facto todeta että vaihtoehtoja ei ole.

Kaupunki voi sen sijaan aivan hyvin antaa luvan uskonnollisen tilaisuuden järjestämiseen kaupungin alueella. Tässä uskonnonharjoitustilaisuutta ei järjestä kaupunki vaan seurakunta. Tori on lisäksi sellainen alue jossa oleskellaan vapaaehtoisesti. Kellään ei ole velvollisuutta ilmoittautua kyseiselle torille kyseisen tilaisuuden aikana. Jotta tätä voisi verrata mitenkään koulujen uskonnonharjoitukseen pitäisi tilanteen olla esimerkiksi seuraavanlainen: vaalipäivänä kaupunki ilmoittaa että äänestyspaikka on tori jossa ennen vaalilipukkeen saamista on laulettava suvivirsi, muuten ei saa äänestää. Näinhän ei ole tuossa suvivirsi-tapahtumassa. Kouluissa sen sijaan on tapauksia joissa oppilas ei saa todistusta ellei osallistu kirkossa järjestettävään uskonnonharjoitusta sisältävään kevätjuhlaan.

Näissä tapauksissa on niin päivänselvät erot että en parhaalla tahdollakaan voisi kuvitella vapaa-ajattelijan tekevän vastaajan esittämiä vaatimuksia. Tästä syystä en usko nimimerkin "Veikko Vapari" esittämän mielipiteen edustavan Vapaa-ajattelijoiden näkemystä eikä sitä sellaisena tulisi pitää.

(tuli vähän no true scotsman -argumentti, mutta trollit ovat silti trolleja )

"Kouluissa sen sijaan on tapauksia joissa oppilas ei saa todistusta ellei osallistu kirkossa järjestettävään uskonnonharjoitusta sisältävään kevätjuhlaan."

Missä tuollaista on tapahtunut? Tuohan on laitonta.

• 5+6 kirjoitti:

"Kouluissa sen sijaan on tapauksia joissa oppilas ei saa todistusta ellei osallistu kirkossa järjestettävään uskonnonharjoitusta sisältävään kevätjuhlaan."

Missä tuollaista on tapahtunut? Tuohan on laitonta.

Sitä juttua ei nähtävästi ole julkaistu VA-liiton sivuilla joten en nyt voi linkittää siihen. Vainoharhaisimmat lukijat voivat halutessaan otaksua minun kuvitelleen koko tapauksen enkä minä sitä voi kiistää.

• 5+6
        rainbowshy kirjoitti:

Sitä juttua ei nähtävästi ole julkaistu VA-liiton sivuilla joten en nyt voi linkittää siihen. Vainoharhaisimmat lukijat voivat halutessaan otaksua minun kuvitelleen koko tapauksen enkä minä sitä voi kiistää.

Olisi todella hyvä tietää onko tuo juttu totta. Keneltäkään ei voi kieltää koulutodistusta sen takia ettei hän osallistu päätösjuhliin.

• FUCKIFUU
        rainbowshy kirjoitti:

Tuo on varmasti täysin totta. Se on suhteessa esim. siihen faktaan että kristitty rehtori on evännyt stipendejä uskonnottomilta oppilailta.

Minusta koko koululaitos pitäisi tarkastaa ja kaikki kirkkoon kuuluvat rehtorit tulisi erottaa tehtävistään jos heillä on myös kirkkoon liittyvä asema (kirkkovaltuutettu tms.)
        Siinä on räikeä eturistiriita.

• 5+6
        FUCKIFUU kirjoitti:

Tuo on varmasti täysin totta. Se on suhteessa esim. siihen faktaan että kristitty rehtori on evännyt stipendejä uskonnottomilta oppilailta.

Minusta koko koululaitos pitäisi tarkastaa ja kaikki kirkkoon kuuluvat rehtorit tulisi erottaa tehtävistään jos heillä on myös kirkkoon liittyvä asema (kirkkovaltuutettu tms.)

Tajuatko sinä, että keneltäkään ei voi kieltää koulutodistusta? Ei millään perusteella, jos on kaikki aineet hyväksyttävästi suorittanut.

Ei sinullakaan ole tietenkään mitään todisteita antaa siitä, että kristitty rehtori olisi evännyt uskonnottomalta oppilaalta stipendin sen vuoksi että tämä on uskonnoton.

• 5+6
        rainbowshy kirjoitti:

rainbowshy. Nyt todellakin haluan että tuot todisteita siitä että oppilas ei ole saanut todistusta, jos on jäänyt pois kevätjuhlasta. Missä sellaista on tapahtunut ja kuka sen on päättänyt? Tuossa on ihan selvä paikka tehdä kantelu oikeusasiamiehelle.

• gyssärikoo
        Veikko Vapari kirjoitti:

Uskonnonharjoittamista julkisella torilla ei tarvitse kieltää sen enempää kuin muitakaan mielipiteenilmaisuja :) Jos yhteiskunnan neutralius siitä vaarantuu, että yhteiskuntaan kuuluu monia erilaisia mielipiteitä ja maailmankatsomuksia, on vika yhteiskunnassa.

• 5+6 kirjoitti:

rainbowshy. Nyt todellakin haluan että tuot todisteita siitä että oppilas ei ole saanut todistusta, jos on jäänyt pois kevätjuhlasta. Missä sellaista on tapahtunut ja kuka sen on päättänyt? Tuossa on ihan selvä paikka tehdä kantelu oikeusasiamiehelle.

Koitin tuossa kaivella että mistä kautta tämä juttu oli minulle tullut mutta enpä löytänyt. On niin paljon erilaisia kanavia joista seuraan vaparirintaman kuulumisia että se on nyt sitten hukkunut jonnekin... Eli en voi edes varmistaa jutun tarkkoja yksityiskohtia. On ihan mahdollista että asiassa oli lieventäviä seikkoja joita en nyt muista, enkä voi asiaa tarkistaa kun en sitä alkuperäistä juttua löydä.

• 5+6
        rainbowshy kirjoitti:

Koitin tuossa kaivella että mistä kautta tämä juttu oli minulle tullut mutta enpä löytänyt. On niin paljon erilaisia kanavia joista seuraan vaparirintaman kuulumisia että se on nyt sitten hukkunut jonnekin... Eli en voi edes varmistaa jutun tarkkoja yksityiskohtia. On ihan mahdollista että asiassa oli lieventäviä seikkoja joita en nyt muista, enkä voi asiaa tarkistaa kun en sitä alkuperäistä juttua löydä.

Mutta kai sinä ymmärrät, ettei todistusta voi keneltäkään kieltää. Jos sen luokan on hyväksyttävästi suorittanut, niin siitä pitää antaa todistus.

• 5+6 kirjoitti:

Mutta kai sinä ymmärrät, ettei todistusta voi keneltäkään kieltää. Jos sen luokan on hyväksyttävästi suorittanut, niin siitä pitää antaa todistus.

Juu kyllä, olen tästä tietoinen.

• 5+6
        rainbowshy kirjoitti:

Juu kyllä, olen tästä tietoinen.

Joten, kuka sellaista on väittänyt? Sen haluaisin tietää.

• FUCKIFUU
        5+6 kirjoitti:

Tajuatko sinä, että keneltäkään ei voi kieltää koulutodistusta? Ei millään perusteella, jos on kaikki aineet hyväksyttävästi suorittanut.

Ei sinullakaan ole tietenkään mitään todisteita antaa siitä, että kristitty rehtori olisi evännyt uskonnottomalta oppilaalta stipendin sen vuoksi että tämä on uskonnoton.

Yleisesti tunnettua faktaa josta iltalehdetkin kirjoittivat. Ei kannata kristityn pyristellä vastaan kun on faktat pöydässä.

• FUCKIFUU
        5+6 kirjoitti:

Joten, kuka sellaista on väittänyt? Sen haluaisin tietää.

Ei todistusta tarvitse antaa kevätjuhlassa. Sen voi lähettää vaikka postitse kotiin.

Mutta totta on että todistusta itsessään ei voi evätä, mutta se voidaan lähettää kotiin. Oppilaalta voidaan evätä mahdollisuus kevätjuhlaan muttei todistukseen. Stipendit voidaan evätä ja näin kristitty rehtori on toiminutkin.

• zyrt
        FUCKIFUU kirjoitti:

fuckifuu

"Tuo on varmasti täysin totta. Se on suhteessa esim. siihen faktaan että kristitty rehtori on evännyt stipendejä uskonnottomilta oppilailta."

- Onko sinulla linkkiä, joka todistaisi väitteesi?

• zyrt
        FUCKIFUU kirjoitti:

Ei todistusta tarvitse antaa kevätjuhlassa. Sen voi lähettää vaikka postitse kotiin.

Mutta totta on että todistusta itsessään ei voi evätä, mutta se voidaan lähettää kotiin. Oppilaalta voidaan evätä mahdollisuus kevätjuhlaan muttei todistukseen. Stipendit voidaan evätä ja näin kristitty rehtori on toiminutkin.

"Stipendit voidaan evätä ja näin kristitty rehtori on toiminutkin."

- Missä ja milloin?

• 5+6
        FUCKIFUU kirjoitti:

Yleisesti tunnettua faktaa josta iltalehdetkin kirjoittivat. Ei kannata kristityn pyristellä vastaan kun on faktat pöydässä.

Laita nyt sitten jo se linkki juttuun koska tuollaista väität.

ps. olen ateisti

• FUCKIFUU
        zyrt kirjoitti:

"Stipendit voidaan evätä ja näin kristitty rehtori on toiminutkin."

- Missä ja milloin?

Tästä on aikaa mutta siitä oli iltasanomaissa, iltalehdessä tai molemmissa. En voi antaa linkkiä, koska lehtien arkistot eivät ole ilmaisia.

• Onnellinen A

Aivan mahtava saavutus. Noin 0,2% kirkon jäsenistä tykkää suvivirrestä. PUUAAAHHHH ... HEH HEH HEH ....

Virret ovat köntsä musaa.

• gyssärikoo

Mikäs tuossa on vialla, että Suvivirrestä tykkäävät järkkäävät lauluesityksiä muualla kuin koulujen kaikille yhteisissä juhlissa? Ei mua ainakaan haittaa yhtään vaik oon "atteosastoa".

• Nasse.

Aika monta vapaa-ajattelijaa taitaa tykätä ko. sivustosta. Itse tunnen monta ateistia jotka diggaavat.

Sässelströmille asia (yämäkin) tosin ylittää käsityskyvyn rajat, kuten avuaksesta voi päätellä.

• suosittu kirkko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      89
      5095
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      51
      4012
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      23
      2073
    4. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1775
    5. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1717
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1414
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      26
      1185
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1006
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      971
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      960
    Aihe