Miksi ateistit eivät lue Raamattua?

Matti Välitalo

Ihmettelen suuresti, mikä on sen aiheuttanut?

23

151

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monet ovat lukeneet ja jotkin ovat ainakin osaltaan jopa siksi ateisteja. Kaikkia ateistia se ei kuitenkaan ole kai vakuuttanut. Ne jotka ovat eivät ole enää ateisteja.

• Frans II

Ihmettelisin vielä suuremmin mikäli ateistit lukisivat sitä:

• Jesus

Raamattu teki minusta ateistin kertaheitolla.

• ateisti

12 vuotta uskonnon opetusta koulussa ja sen jälkeen vielä omaa harrastuneisuutta. Tulos? Ateisti.

Kannattaa toki tutustua paljon muuhunkin kuin raamattuun, niin saattaa silmät avautua. Jos pelkästään raamattua lukee, niin tulos ei ole älyllisesti rehellinen.

• Matti Välitalo

Matti alias Paavo alias vaikka mitä, raamatussa ei ole mitään sellaista, että se vetoaisi muuhun kuin tunteeseen. Ja silloinkin sieltä pitää valita sopivat palat kuulijalle.
      Ominpäin ja ilman etukäteen saatua "opastusta" siihen tutustumalla tuskin kukaan saisi mitään heureeka-fiilistä, saati tulisi kristinuskoon, mutta jos tuo heureekka-fiilis on jo koettu, niin loput uppoaa varmaankin helpommin. Tarvitaan siis, uskoakseni, positiivinen ennakkoasenne ja vieläpä kohtalaisen voimakas sellainen.

Mutta tuolle "viestin_uppoamiselle" on varmasti eduksi, jos ei itse kysele, tulkitse eikä varsinkaan pysähdy ajattelemaan. Se on myrkkyä se, uskon kannalta.

• satan

Paremmin ateistit raamatun tuntevat kuin monet kristityt.

• että mitenkä

"Ihmettelen suuresti..."

Lataatko pe-räreijästäsi kompressorilla ilmaa sisuksiisi, jotta
      kokosi kasvaa ja voit sitten ihmetellä suuresti vai oletko
      luonnostaan armoton läski? Vai seisooko sinulla ihmetellessäsi?

Minua puolestaan ihmetyttää, miksei Jumala ole itse kirjoittanut Raamattua.
      Eikö hän kaikkivoipana osaa vai onko hän muuten vain hemmetin laiska?
      Vai kenties kokonaan olematon?

• Osa suunnitelmaa

Jumala tiesi että raamattu tulee kasaan jossain vaiheessa kunhan Jeesus käy pyörähtämässä ja hyvin säilyy kuulomuistissa sata vuotta ne teot. Sitten kun kristinuskon ote hellittää niin tulee vielä ihmisiä jotka sen osaavat lukeakin, muutenkuin rikkaat ja papisto...

• Osa suunnitelmaa kirjoitti:

Jumala tiesi että raamattu tulee kasaan jossain vaiheessa kunhan Jeesus käy pyörähtämässä ja hyvin säilyy kuulomuistissa sata vuotta ne teot. Sitten kun kristinuskon ote hellittää niin tulee vielä ihmisiä jotka sen osaavat lukeakin, muutenkuin rikkaat ja papisto...

Jeps, ja vielä tärkeämpää oli jumalalle se että hänen suorat seuraajansa eivät välitä jeesuksesta pas.kaakaan vaan seuraavat paavalia ja hitleriä.

• fem.

Luen paljonkin ja siksi olenkin ateisti. Toki siihen on vakuttanut myös se, että luen myös paljon tiedekirjallisuutta ja olin koulussa hereillä biologian tunneilla.

• atte34343

Miksi et aloittaja lue muiden uskontojen pyhiä tekstejä vai pidätkö niitä valheellisina ja millä kriteereillä pidät Raamattua totena vrt. näiden muiden uskontojen teksteihin?

• joo-o

"Miksi ateistit eivät lue Raamattua?"

Miksi uskovaiset eivät lue muuta kuin Raamattua?

• Olen lukenut Raamattua enemmän kuin kuin Koraania, Veda-kirjoituksia tai Talmudia. Mutta Raamattu ei ole mitenkään ykkösprioritetti lukulistallani.
      En tarvitse Raamattua erityisesti, mutta luen sitä ajoittain, kun se sopii lähteeksi mua pohdituttavissa asioissa.

Ja minä myös olen saanut käsityksen, että ateisteissa on paljonkin sellaisia, jotka ovat perehtyneet raamattuun hyvinkin aktiivisesti. Itse en tosin kuulu heihin, vaan satunnaislukijoihin.

• Jappervokki

Kun heti ensimmäisessä virkkeessä valehdellaan, niin usko koko kirjan sanomaan katoaa.

• helsinkijokkeri

Olen lukenut Raamattua paljon; jopa siinä määrin, että uskoni loppui. Siksi olenkin nykyään ateisti. Sen sijaan olen ihmetellyt kuinka huonosti itseään uskoviksi sanovat tuntevat Raamattua.

• uskova mies,,

On totta, että ateistit eivät lue Raamattua siten kuin kirjoja yleensä luetaan, pyrkien löytämään sen merkityksen, yhteisen merkityksen kirjan alkuperän ja sen vastaanottajan välillä.

He lukevat Raamattua virheellisesti siten kuten heille on ehkä opetettukin, kriittisesti ja eksegeettisesti, sivuuttaen Raamatun keskeisimmät, maailmanhistorialliset tapahtumat täysin.

He ovat siis aikansa lapsia, ja tämän ajan lapsistahan eivät monet pelastu. Mutta kaikkihan tämä on vain merkkiä siitä, että loppu on lähellä. Toivottavasti saamme vielä monia pelastettua ennen sitä.

• Teille hihhuleille on vaikeaa tunnustaa se fakta että ateistit tuntevat raamatun paremmin kuin te teette.

• Sillä katso, luin Sanaa ja havaitsin että näin on kirjoitettu erityisesti uskovaa miestä,, silmälläpitäen jo aikain alussa:

"Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne."
        Matt. 10:14

• Matti Välitalo

Itse en ole kyseistä eeposta ikinä lukenut sillä seurakuntajohtajani kertoo mikä on tärkeätä.

• Kalju Pitkätukka

Raamatun lukeminen teki minusta ateistin
      Ja nimenomaan vilpitön Jumalan tahdon etsintä.

• 1 + 3

Älkää syöttäkö trolleja!

Älkää syöttäkö trolleja!

Älkää syöttäkö trolleja!

Älkää syöttäkö trolleja!

Älkää syöttäkö trolleja!

Älkää syöttäkö trolleja!

Älkää syöttäkö trolleja!

Älkää syöttäkö trolleja!

• Ateistit manipuloi

Ateistit manipuloi lukijoita

Ateistit manipuloi lukijoita..........Ateistit manipuloi lukijoita

Ateistit manipuloi lukijoita ..........Ateistit manipuloi lukijoita

• Pohdintaa

Uskikset ovat täällä usein kuin pikkulapsia ehkä eivät edes tahallaan esitä tyhmiä kysymyksiä. No vanhemman ilo on keskustella lapsien kanssa ja siitä saa hyvän tekosyyn tutustua naapureihinkin. Ehkä uskikselle tuottaa lohtua kun joku edes vastaa, kun Jeesus ja Jumala eivät tunnu kuuntelevan saati sitten vastaavan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      119
      2542
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      51
      1871
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      22
      1622
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1498
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1273
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      349
      1196
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      70
      1138
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1045
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      916
    10. 127
      890
    Aihe