DEMONIT, PARANORMAALIT TAPAHTUMAT

Hei,

Siirryin kirjoittamaan kyseisestä aiheesta tietoisesti Ateistien sivustolle. Ja kyse ei olekaan käännytyksestä tai mistään muustakaan. Olen vain aika varma, että te jotka ette usko Jumalaan, olette silti kokenut jotakin yliluonnollista, paranormaalia. En ole mikään varsinainen asiantuntija, mutta pastorin poikana (23 v.) olen kokenut aika paljon ja satun tietämään tuohon osa-alueeseen paljon vastauksia.
En yritä viihdyttää tai mitään muutakaan. Käy lukemassa blogini ensimmäinen merkintä, niin tiedät enemmän: http://demonit-paranormaalit-tapahtumat-kysy-pastorin-pojalta.vuodatus.net/lue/2014/04/demonit-paranormaalit-tapahtumat-kysy-pastorin-pojalta

63

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalju Pitkätukka

      Ateistina en usko mihinkään yliluonnolliseen.

      En ole kokenut mitään yliluonnollista tai paranormaalia.

      Olen tuntenut sekopäisen saatananpalvojan, mutta hänen demoninsa ja palvonnan kohteensa asuivat kyllä hänen aivosoluissaan.

    • En ole kokenut mitään jonka olisin tulkinnut yliluonnolliseksi tai paranormaaliksi. Elämässäni ei siis ole ollut mitään ihmeitä.

    • Paranormaalit jutut ovat samaa tavaraa kuin jumalharhatkin.

      Kannattaa muistaa että edes ensimmäistä yliluonnollista asiaa ei ole koskaan onnistuttu todistamaan vaikka yritetty on vuosikymmenien ajan.

      Skeptikot ovat luvanneet ensimmäisen ihmeen tekijälle ruhtinaallisen summan rahaa, mutta kukaan ei ole tullut hakemaan rahoja.

      Tempuksi kelpaisi vaikka kolikon kääntäminen toisinpäin ajatuksen ajatuksen voimalla tai vastaavaa.

      • Valkoparta...

        "Skeptikot ovat luvanneet ensimmäisen ihmeen tekijälle ruhtinaallisen summan rahaa, mutta kukaan ei ole tullut hakemaan rahoja"

        Jos tarkoitat Randia, niin kyseessä on pelkkä julkisuustemppu. Ehdot nimittäin ovat seuraavat:
        - Randi päättää mitkä haasteet hän ottaa vastaan
        - Randi päättää miten kokelaan kykyä testataan
        - Randi päättää oliko koe onnistunut
        - vain Randi saa julkaista mitään kokeeseen liittyvää julkisuuteen

        Muitakin sääntöjä oli, mutta noistakin jo huomaa, että Randilla ei ole aikomusta luopua miljoonasta taalasta missään olosuhteissa.

        Ns. psyykkiset kyvyt mitataan suhteessa normaaliin todennäköisyyteen. Se tekee tuloksista aina tulkinnanvaraisia.


      • Valkoparta... kirjoitti:

        "Skeptikot ovat luvanneet ensimmäisen ihmeen tekijälle ruhtinaallisen summan rahaa, mutta kukaan ei ole tullut hakemaan rahoja"

        Jos tarkoitat Randia, niin kyseessä on pelkkä julkisuustemppu. Ehdot nimittäin ovat seuraavat:
        - Randi päättää mitkä haasteet hän ottaa vastaan
        - Randi päättää miten kokelaan kykyä testataan
        - Randi päättää oliko koe onnistunut
        - vain Randi saa julkaista mitään kokeeseen liittyvää julkisuuteen

        Muitakin sääntöjä oli, mutta noistakin jo huomaa, että Randilla ei ole aikomusta luopua miljoonasta taalasta missään olosuhteissa.

        Ns. psyykkiset kyvyt mitataan suhteessa normaaliin todennäköisyyteen. Se tekee tuloksista aina tulkinnanvaraisia.

        Skeptikot ovat Suomessakin luvanneet rahapalkkion.
        Jos joku kykenee tekemään yhden taian, minkä tahansa, niin kiertua pystyyn ja yleisöstä ei ole pulaa. Hän olisi mijardööri aika äkkiä.

        Mutta kukaan ei ole tullut kuittaamaan rahoja yhdestäkään osoitteesta.

        Jos joku haluaa uskoa ihmeisiin, niin ihan vapaasti vaan, mutta kertokaa kun maailman ensimmäinen ihme on tehty ja dokumentoitu.


      • Valkoparta...
        ikiateisti kirjoitti:

        Skeptikot ovat Suomessakin luvanneet rahapalkkion.
        Jos joku kykenee tekemään yhden taian, minkä tahansa, niin kiertua pystyyn ja yleisöstä ei ole pulaa. Hän olisi mijardööri aika äkkiä.

        Mutta kukaan ei ole tullut kuittaamaan rahoja yhdestäkään osoitteesta.

        Jos joku haluaa uskoa ihmeisiin, niin ihan vapaasti vaan, mutta kertokaa kun maailman ensimmäinen ihme on tehty ja dokumentoitu.

        Sinulla on aika erikoinen käsitys paranormaaleista asioista, jos odotat taikoja. Minä tarkoitan tämän tyyppisiä asioita:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Natasha_Demkina


      • Valkoparta... kirjoitti:

        Sinulla on aika erikoinen käsitys paranormaaleista asioista, jos odotat taikoja. Minä tarkoitan tämän tyyppisiä asioita:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Natasha_Demkina

        Mikä tahansa yliluonnollinen kelpaa rahojen kuittaamiseen. Vaikkapa ajatustenluku tms.
        Paranormaalit, ylionnolliset, jumaluskot ja taiat kuuluu samaan peruskategoriaan.


    • ........

      Minäkään en ole kokenut mitään paranormaalia...

    • Para Hultaisesti

      Olla psykoosissa olisi paranormaalia?

    • Pekka-

      En ole ikinä (58 vuotta) kokenut mitään yliluonnollista.

    • 20+6=26

      >>Olen vain aika varma, että te jotka ette usko Jumalaan, olette silti kokenut jotakin yliluonnollista, paranormaalia.

      Se menee pääsääntöisesti niin, että jumaluskovaiset kokevat rukousvastauksia ja vastaavia, jumaliin uskomattomat eivät.

      Jos ajattelee demonien olevan alkujaan jumalan luomia, niin ajatuksen loogisuus tyssää heti alkuunsa siihen, ettei tuosta demoneja luoneesta jumalasta ole mitään näyttöä.

      Jos näytön puutteesta huolimatta uskoo demoneja luoneeseen jumalaan, niin sen jälkeen on helppo uskoa mihin tahansa muuhunkin, josta ei ole mitään näyttöä, kuten jumalan luomiin demoneihin.

    • Kalju Pitkätukka

      Kerronpa erään "kummituskokemuksen".

      Olin yöllä töissäni, pitkästä päivästä ja univelasta väsyneenä.

      Kävelin hämärässä varastossa, ja oikealla puolellani varaston tukirakenteiden takana
      liikkui tumma hahmo.

      Sydämeni hyppäsi kurkkuun ja olin vaistomaisesti pakenemassa "mörköä".

      Järkeni avulla rauhoituin, pakotin itseni kulkemaan saman paikan ohi uudestaan.

      Musta hahmo oli sähköroikkavyyhti naulassa.
      Pimeys, varjot, väsymys ja oman liikkeen ja välissä olleiden rakenteiden aiheuttama illuusio saivat tulkitsemaan naulassa roikkuvan johtovyyhden vastaan tulevaksi ihmishahmoksi.

      Mitä jos olisin uskonut kummajaisiin ja juossut ulos varastosta tarkistamatta asiaa?
      Olisi yksi "aito" kummitushavainto kerrottavana...

      • Kalju Pitkätukka

        Ja kerronpa vielä naapurini kummituskokemuksen:

        Hän oli lumipyryssä auraamassa tietä(yöllä), kun traktorin eteen ilmestyi kaunis nuori tyttö kuin tyhjästä.
        Jarrutuksesta huolimatta ajoi päälle.

        Mies säntäsi katsomaan, miten kävi, mutta tyttö oli kadonnut, ei mitään jälkeäkään missään.

        Taas yhdistelmä:
        Valvominen, yksitoikkoinen työ, aisteja rasittavat olosuhteet.
        Todennäköisesti kaveri nukahti rattiin ja näki unta.

        Näin niitä kummitusjuttuja syntyy.


      • a-teisti

        Näkö- ja kuuloharhathan eivät ole kai edes mitenkään erityisen harvinaisia. Jokainen on varmasti kuullut omiaan joskus ja moni nähnytkin, jotain tuollaista epämääräistä tai sitten ehkä selvempääkin.

        Kyllä meilläkin joskus hetkeä aiemmin kuollut kissa kummitteli. Pari kertaa näin jonkin liikkeen silmäkulmassa, samanlaisen kuin sen eläessäkin kun se jossain näkökentän rajoilla hiippaili. Kyllä se sellaisen reaktion herätti, että sinne vilkaisi mutta eihän siellä mitään tietenkään ollut kun kissa oli mullan alla.


    • O'ou

      "Olen vain aika varma, että te jotka ette usko Jumalaan, olette silti kokenut jotakin yliluonnollista, paranormaalia."

      Tässä tulee ongelmaksi se, että mikä on yliluonnollista, paranormaalia. Usein sellaiseksi kutsutaan ilmiötä, jota kokija ei ymmärrä. Tai jolle ei löydy "luonnollista" selitystä. Meidän havaintokykymme ei kuitenkaan ole täydellinen, eivätkä laitteemmekaan ole täydellisiä. Joten voisi aivan hyvin olla ilmiöitä, joiden luonnolliset ja fysiikan lakeja rikkomattomat syyt vain ovat havaintokykymme ulottumattomissa. Ainakin toistaiseksi.

      Kummitukset, demonit ja vastavat kokemukset voisivat periaatteessa pohjautua tällaisiin ilmiöihin. Ihminen tietysti usein värittää kokemansa ja pyrkii selittämään sen oman uskomusmaailmansa pohjalta, joten hyvinkin värikkään kertomuksen taustalla voi olla yksinkertainen ilmiö.

      Itse en ole kokenut mitään, mitä voisi kutsua yliluonnolliseksi, tai paranormaaliksi. Ellei sitten jotain pyhän hengen läsnäolon kokemusta uskisaikoina lasketa:-)

    • Mielessä Vikaa

      Kummituksilla ja demoneilla, ym. hengillä, ihminen selittää itselleen ilmiöitä joita ei tunne - mikä on LUONNOLLISTA ihmisen kulttuurievoluutin kannalta - mitenpä muutenkaan, mutta, että vielä nykyään demonit kummittelee hihhulin päässä, on jo silkkaa ymmärtämättömyyttä ja lapsen mieleen kohdistunutta iskostamista kirkon puolelta.

    • Minulla on muutamia outoja kokemuksia. Asiasta on keskusteltu aiemminkin, joten kopsaan tähän vanhan kommenttini viime kesältä. Olkoot yksi näkökulma aiheeseen, ilman että yritän väittää mitään.
      _______

      "Ne henkilökohtaiset kokemukset?

      Olen pari kolme kertaa kokenut voimakkaasti, kuinka jokin voima lähestyy mua itseni ulkopuolelta. Kokemus on aina sattunut arkisessa tilanteessa ilman mitään päihteitä. Kerran autoillessa, kerran saunasta järveen mennessä ja kerran metsässä sieniretkellä. Lähestyminen oli joka kerran erilainen: kerran valtavan pahan ja äärimmäisen pelottavan, toisen kerran hyvin ikivanhan ja tyynen voiman läheisyys; kerran oikeastaan vain huudahdus, jolla huomioni herätettiin tai jokin teki itsensä tiettäväksi.

      Jälkikäteen olen näitä pohtinut ja yrittänyt sijoittaa jonkunlaiseen kontekstiin. Tuntuisi hölmöltä nimittää niitä hallusinaatioiksi, kun ne tulivat, kestivät aikansa ja menivät kesken aivan normaalin arkitajunnan. Toisaalta, ne olivat joka kerta sisäisiä tuntemuksia, en nähnyt olentoja tms. Se on selvää, että niissä ei mikään viitannut kristilliseen selityskehykseen. Jos ne pitäisi johonkin sijoittaa, niin sitten jonkunlaiseen elementtien voiman tai luonnon voimien kontekstiin. Väki otti yhteyttä.

      Olen sanonut itsestäni, että olen puoliksi ateisti, puoliksi luonnonuskoinen. Ei mulla ole mitään uskoa johon uskon. En edes osaa "uskoa" sellaisessa mielessä, miten usko kristilisessä kulttuurissamme yleensä mielletään. Mulle on kuitenkin jotenkin luontevaa kokea maailma sielullisena, vaikkakaan en osaa lyhyesti selittää mitä tarkoitan sillä. En tarkoita Jumalan antamaa kuolematonta sielua, kuten sielu yleensä ymmärretään.
      Jos annan selityksiä kokemuksilleni, niin sijoitan ne joko kollektiivisen alitajunnan esiintuloiksi tai sitten jumalia vanhempien sielullisten voimien näyttäytymiseksi."
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11686218#comment-63270627

      • Kalju Pitkätukka

        "Tuntuisi hölmöltä nimittää niitä hallusinaatioiksi, kun ne tulivat, kestivät aikansa ja menivät kesken aivan normaalin arkitajunnan"

        Miksi tuntuisi hölmöltä?
        Hallusinaatiota voi olla eri syistä ja eri asteisia.

        Eihän siihen tarvita kuin kyseessä olevasta tuntemuksesta vastaavan aivoalueen aktivoituminen.

        Arkisin esimerkki tällaisesta on deja vu, tunne, että on elänyt tämän hetken ennenkin.

        Kaikki nuo kuvailemasi tilanteet voivat olla itsesuggestiolle otollisia.


      • Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        "Tuntuisi hölmöltä nimittää niitä hallusinaatioiksi, kun ne tulivat, kestivät aikansa ja menivät kesken aivan normaalin arkitajunnan"

        Miksi tuntuisi hölmöltä?
        Hallusinaatiota voi olla eri syistä ja eri asteisia.

        Eihän siihen tarvita kuin kyseessä olevasta tuntemuksesta vastaavan aivoalueen aktivoituminen.

        Arkisin esimerkki tällaisesta on deja vu, tunne, että on elänyt tämän hetken ennenkin.

        Kaikki nuo kuvailemasi tilanteet voivat olla itsesuggestiolle otollisia.

        Niin. Kyse on nimenomaan omasta kokemuksestani ja voin vain sanoa sen pohjalta, että minusta kyse ei ollut hallusinaatioista.

        Minusta nämä kokemukset olivat sillä tavalla merkityksellisiä, että niiden lokeroiminen jonkin käsitteen alle muuttaa niitä: ne alkavat muistuttaa sitä nimilappua, jolla ne varustetaan. Ilman nimilappua ne ovat kuitenkin enemmän sitä, mitä ne olivat.
        Joku voi sanoa, että demonit hyökkäsivät. Ne alkavat muistuttaa demoneita.
        Toinen sanoo, että ne olivat hallusinaatioita. Ne alkavat muistuttaa harha-aistimusta.

        Sinä saat puolestani liimata niihin hallusinaatiolapun ja ne näyttäytyvät sinulle hallusinaatioina. Itse yritän pitää ne laputtomina, koska yksikään nimilappu ei minulle kunnolla kuvaa niitä kokemuksia.


      • Valkoparta...
        Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        "Tuntuisi hölmöltä nimittää niitä hallusinaatioiksi, kun ne tulivat, kestivät aikansa ja menivät kesken aivan normaalin arkitajunnan"

        Miksi tuntuisi hölmöltä?
        Hallusinaatiota voi olla eri syistä ja eri asteisia.

        Eihän siihen tarvita kuin kyseessä olevasta tuntemuksesta vastaavan aivoalueen aktivoituminen.

        Arkisin esimerkki tällaisesta on deja vu, tunne, että on elänyt tämän hetken ennenkin.

        Kaikki nuo kuvailemasi tilanteet voivat olla itsesuggestiolle otollisia.

        "Miksi tuntuisi hölmöltä?"

        Ainakin se olisi liian yksinkertainen selitys. Kaikkien "epänormaalien" asioiden selittäminen hallusinaatioilla on myös uskoa, ei tietoa.


      • Valkoparta...
        kaarne kirjoitti:

        Niin. Kyse on nimenomaan omasta kokemuksestani ja voin vain sanoa sen pohjalta, että minusta kyse ei ollut hallusinaatioista.

        Minusta nämä kokemukset olivat sillä tavalla merkityksellisiä, että niiden lokeroiminen jonkin käsitteen alle muuttaa niitä: ne alkavat muistuttaa sitä nimilappua, jolla ne varustetaan. Ilman nimilappua ne ovat kuitenkin enemmän sitä, mitä ne olivat.
        Joku voi sanoa, että demonit hyökkäsivät. Ne alkavat muistuttaa demoneita.
        Toinen sanoo, että ne olivat hallusinaatioita. Ne alkavat muistuttaa harha-aistimusta.

        Sinä saat puolestani liimata niihin hallusinaatiolapun ja ne näyttäytyvät sinulle hallusinaatioina. Itse yritän pitää ne laputtomina, koska yksikään nimilappu ei minulle kunnolla kuvaa niitä kokemuksia.

        Minulla on ollut kaksi täysin selvää enneunta. Toisessa unen ja sen toteenkäymisen välissä oli muutama tunti, toisessa muutama päivä. Molemmat tapahtumia, joiden tapahtumiseen minulla ei ollut mitään mahdollisuutta vaikuttaa.


      • Valkoparta... kirjoitti:

        "Miksi tuntuisi hölmöltä?"

        Ainakin se olisi liian yksinkertainen selitys. Kaikkien "epänormaalien" asioiden selittäminen hallusinaatioilla on myös uskoa, ei tietoa.

        Meillä ihmisillä on suuri tarve selittää asiat ainakin jotenkin. Jo pelkkä asian nimeäminen antaa kokemuksen, etä se on hallinnassa. Nimeämisen ongelma vain on siinä, että se saman tien alkaa myös ohjata tulkintaa ja ajattelua. Ajatukset alkavat kulkea asian nimen mukaisesti. Myötä- tai vastakarvaan,mutta joka tapauksessa asian nimi vaikuttaa siihen, mitä siitä ajatellaan.
        Selittämättömien asioiden silleen jättäminen on vaikeaa, silloinkin kun se olisi paras tapa suhtautua niihin.


      • Valkoparta...
        kaarne kirjoitti:

        Meillä ihmisillä on suuri tarve selittää asiat ainakin jotenkin. Jo pelkkä asian nimeäminen antaa kokemuksen, etä se on hallinnassa. Nimeämisen ongelma vain on siinä, että se saman tien alkaa myös ohjata tulkintaa ja ajattelua. Ajatukset alkavat kulkea asian nimen mukaisesti. Myötä- tai vastakarvaan,mutta joka tapauksessa asian nimi vaikuttaa siihen, mitä siitä ajatellaan.
        Selittämättömien asioiden silleen jättäminen on vaikeaa, silloinkin kun se olisi paras tapa suhtautua niihin.

        Minä olen sitä mieltä, että kokemuksesi on mielesi, tai tarkemmin tietoisuutesi tuote. Niin kuin mielestäni kaikki on. Ei olekaan olennaista kysyä mikä se kokemus oli ja miten se syntyi, vaan miksi se oli. Mitä se halusi kertoa.


      • Valkoparta... kirjoitti:

        Minä olen sitä mieltä, että kokemuksesi on mielesi, tai tarkemmin tietoisuutesi tuote. Niin kuin mielestäni kaikki on. Ei olekaan olennaista kysyä mikä se kokemus oli ja miten se syntyi, vaan miksi se oli. Mitä se halusi kertoa.

        Minäkin olen kallellani siihen suuntaan, että kokemukseni - kuten kaikki kokemukset - ovat mieleni tuotetta :-)

        Ja johtopäätöksestäsi olen myös samaa mieltä.
        Olen kyllä itselleni nuo kokemukseni selvittänyt, ainakin johonkin rajaan asti. Niihinhän ei ole kuin näkökulma- ja tulkinnallisia vastauksia, kuten ei useimpiin psyyken kysymyksiin.


      • Valkoparta... kirjoitti:

        Minulla on ollut kaksi täysin selvää enneunta. Toisessa unen ja sen toteenkäymisen välissä oli muutama tunti, toisessa muutama päivä. Molemmat tapahtumia, joiden tapahtumiseen minulla ei ollut mitään mahdollisuutta vaikuttaa.

        "Minulla on ollut kaksi täysin selvää enneunta. Toisessa unen ja sen toteenkäymisen välissä oli muutama tunti, toisessa muutama päivä."

        On myös muita mahdollisuuksia. Ihmisen ajantaju/-ymmärrys voi joskus tehdä tepposia.

        Se, että sinä koet deja vun, ei tarkoita sitä, että olisit kokenut saman asian samalla tavalla aikaisemmin tai että matrix-koodauksessa olisi virhe.


    • Kyllästynyt

      Blogistasi - ei se pastorin pojan rikoshistoria taida ällistyttää kuin uskovaisia. Teillä kai itsellänne on jokin harhakuvitelma, että uskovien perheissä olisi paremmin ja luulette, että muut ajattelevat samoin. En minä ainakaan ole koskaan niin ajatellut, pikemminkin päinvastoin. Uskovien perheissä oireillaan paljon. Hienoa kuitenkin, että pääsit jaloillesi.

      En ole törmännyt yliluonnollisiin tapahtumiin.

    • Hiski+naapurin.kissa

      "Näin kerran ihmeen tapahtuvan juuri kun olisimme tulleet ilmankin toimeen."

      - Stanislaw Jerzy Lec

    • Olen kokenut asioita, joita en ole kyennyt selittämään (yksi yliluonnollisen määritelmä) mutta en ole kokenut mitään mistä voisin sanoa sen olevan paranormaalia sinun käyttämässäsi merkityksessä.

      Tietyssä elämäni vaiheessa olin äärimmäisen kiinnostunut näistä asioista ja hakemalla hainkin tarkoittamiasi kokemuksia. Kuitenkaan koskaan saamatta ainuttakaan vastausta ainoaankaan rukoukseen, koskaan törmäämättä kummituksiin, koskaan saaden minkäänlaista kokemusta, jonka merkityksellisyys ei olisi selitettävissä omien aivojeni erehtyväisyydellä ja taipumuksella rakentaa yhteyksiä asioiden välillä.

    • Olen kyllä nähnyt ja kuullut harhoja sekä kokenut unihalvauksen jokusen kerran.

      Kerran näin linkissä olevan kaltaisen hahmon toljottamasa suoraan silmiin lähietäisyydeltä.

      Ei mikään mukava tunne tuollainen nähdä toljottamassa kasvojen edessä samaan aikaan kun ei itse kykene liikkumaan.



      http://payload146.cargocollective.com/1/3/110160/5230715/DSC_0309.jpg

      • Kalju Pitkätukka

        Kerran koin unihalvauksen tapaisen ilmiön, mutta se liittyi uneen niin kiinteästi, että
        ymmärsin sen heti valvetilaan sekoittuneeksi uneksi.

        Lapsena näin painajaista, että karhu kävi kimppuuni.
        Heräsin huojentuneena, että se olikin vain painajaista, mutta sitten tajusin, että karhu yhä on vieressäni.

        Makasin sängyllä kykenemättä liikkumaan, karhun pikkuhiljaa muuttuessa yölampuksi
        ja liikkumiskykynikin palasi.


      • Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Kerran koin unihalvauksen tapaisen ilmiön, mutta se liittyi uneen niin kiinteästi, että
        ymmärsin sen heti valvetilaan sekoittuneeksi uneksi.

        Lapsena näin painajaista, että karhu kävi kimppuuni.
        Heräsin huojentuneena, että se olikin vain painajaista, mutta sitten tajusin, että karhu yhä on vieressäni.

        Makasin sängyllä kykenemättä liikkumaan, karhun pikkuhiljaa muuttuessa yölampuksi
        ja liikkumiskykynikin palasi.

        Tuo vaikuttaisi valveunelta, jonka aikana ihminen herätessään saattaa nähdä unen kaltaisia harhoja tai hahmoja.


        http://fi.wikipedia.org/wiki/Valveuni


    • adf

      Ihmeen lähellä on demonien maailma vieläkin joidenkin mieliä. Suosittelen Carl Saganin kirjaa "The Demon-Haunted World: Science as a Candle in the Dark"

    • Meeediot

      Jokainen joka haluaa kokea yliluonnollisia asioita lähinnä näitä pimeämpiä puolia voi osallistua meedioiden tapahtumiin.. Muutama suomessakin... Mutta tosiaan.. Dark side is strong in em ;-) että olkaa varovaisia... Jenkeissä näitä enemmän auttavat esimerkiksi rikoksien tutkinnassa jne...

      • >>>Jenkeissä näitä enemmän auttavat esimerkiksi rikoksien tutkinnassa jne...


      • Tyyppi, ihan oikeasti. Blogissa en ole ilmeisesti tuonut tarpeeksi selvästi esille, ettei noitten kanssa kannata leikkiä. Kaikki meediotkaan ei tiedä minkä kanssa ovat loppupeleissä tekemisissä. Kaikki nuo pahojen henkimaailmojen kanssa leikkiminen johtaa ainoastaan siihen, että toivottaa demoneita tervetulleeksi omaan elämään, vaikkei sitä tiedostaisikaan. Joten varo mitä mainostat, varoituksesta huolimatta. Tuo varoitus korkeintaan kiehtoo ihmisiä lisää :D


      • pastorin_poika kirjoitti:

        Tyyppi, ihan oikeasti. Blogissa en ole ilmeisesti tuonut tarpeeksi selvästi esille, ettei noitten kanssa kannata leikkiä. Kaikki meediotkaan ei tiedä minkä kanssa ovat loppupeleissä tekemisissä. Kaikki nuo pahojen henkimaailmojen kanssa leikkiminen johtaa ainoastaan siihen, että toivottaa demoneita tervetulleeksi omaan elämään, vaikkei sitä tiedostaisikaan. Joten varo mitä mainostat, varoituksesta huolimatta. Tuo varoitus korkeintaan kiehtoo ihmisiä lisää :D

        pastorin_poika

        >>>ettei noitten [meediojuttujen] kanssa kannata leikkiä


      • Kalju Pitkätukka
        ikiateisti kirjoitti:

        pastorin_poika

        >>>ettei noitten [meediojuttujen] kanssa kannata leikkiä

        Jep, uskikset pelottelee, että reiki-hoidossa ollaan tekemisissä demonien kanssa.

        Mm. yksi diakoni minua näin varoitteli.

        Humpuukipuoskarointia toki, mutta mitään demoneita ei ole.


    • Yäkyäk

      Unihalvaus on muuten vietävän kauhistuttava kokemus. Ja pahuuden oikein aisti joka solullaan. Vieläkin tulee paha olo sitä ajatellessa

      • Voit olla oikeassa. Koin itse unihalvauksen ollessani peiton alla ja Itävallassa oli silloin n 30 astetta lämmintä sisätiloissakin. Meinasin tukehtua peittoni alle. Tiedostin vain sen, etten pystynyt liikkumaan, mutta pystyin tiedostamaan sen että happi on loppumassa. Unihalvaukset ovat painajaisen pahempi aste.


    • JEESUS ON ÄIJÄ!

      Hei kaikki! Jos näette esimerkiksi pahoja unia tai teillä on näitä kokemuksia niin kokeilkaa lausua Jeesuksen nimi kovaan ääneen! Toimii! Hänellä on valta yli näiden pahojen voimien! Kiitos Jeesus siitä!

      • Jeesusta? Ei hyvät hyssykät miten vanhanaikaista.
        Kuka muka enää lukee raamattua tai tottelee jotain sääntöjä tai määräyksiä.

        Tämän päivän totuus määritellään sanoilla inividualistinen ja holistinen relativismi.

        Kyse on siitä, että itse luotat omaan intuitiosi luomaan totuuteen, olet osa suurempaa kokonaisuutta ja kaikki ovat yhtä oikeassa, suvaitsevaisesti.

        Nyt on uusi aika, uudet kujeet eli New Age.


      • Olet sinänsä oikeassa. Demonit pelkäävät tuota nimeä, tai oikeastaan ovat pakotettuja kunnioittamaan sitä. Mutta, iso mutta - suurinta roolia tässä pelaa Jumala. Sillä aikoina, jolloin Jeesus ei ollut syntynytkään - vaan oli ainoastaan profeettojen ja heidän suunsa kautta tuotu ilmi - ihmiset ei ajanut pahoja henkiä tuolla nimellä. Tärkeintä on turvata Jumalaan. Mutta Jeesuksen nimen ääneen sanominen/huutaminen auttaa ehdottomasti.


      • Jeesusta ei ollut
        pastorin_poika kirjoitti:

        Olet sinänsä oikeassa. Demonit pelkäävät tuota nimeä, tai oikeastaan ovat pakotettuja kunnioittamaan sitä. Mutta, iso mutta - suurinta roolia tässä pelaa Jumala. Sillä aikoina, jolloin Jeesus ei ollut syntynytkään - vaan oli ainoastaan profeettojen ja heidän suunsa kautta tuotu ilmi - ihmiset ei ajanut pahoja henkiä tuolla nimellä. Tärkeintä on turvata Jumalaan. Mutta Jeesuksen nimen ääneen sanominen/huutaminen auttaa ehdottomasti.

        Miten aiot todistaa väitteesi kun kukaan täällä ei usko demoneihin?


      • Kalju Pitkätukka
        Jeesusta ei ollut kirjoitti:

        Miten aiot todistaa väitteesi kun kukaan täällä ei usko demoneihin?

        Olisikohan jatkoroikka pötkinyt pakoon, jos olisin alkanut parkumaan Jeesusta apuun?

        Ehdottomasti tehoaa Jeesuksen nimi valveuniin ja unihalvauksiin, nehän menevät kuitenkin pian ohi!

        Uskova sitten kuvittelee, että Jeesus karkoitti pelsepuupin.


      • adf
        Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Olisikohan jatkoroikka pötkinyt pakoon, jos olisin alkanut parkumaan Jeesusta apuun?

        Ehdottomasti tehoaa Jeesuksen nimi valveuniin ja unihalvauksiin, nehän menevät kuitenkin pian ohi!

        Uskova sitten kuvittelee, että Jeesus karkoitti pelsepuupin.

        Uskonhan piti pystyä siirtämään vuoriakin. Ehkä jatkoroikan siirtämisen pitäisi pystyä yksittäisen ihmisen siirtämään jos Jeesuksen nimellä on oikeasti voimaa.


    • @pastorin_poika

      En ole kokenut mitään yliluonnollista tai paranormaalia. Oletuksesi on siis väärä.

      • kaarne
        6.5.2014 17:33
        0
        Sulje
        Minulla on muutamia outoja kokemuksia. Asiasta on keskusteltu aiemminkin, joten kopsaan tähän vanhan kommenttini viime kesältä. Olkoot yksi näkökulma aiheeseen, ilman että yritän väittää mitään.
        _______

        "Ne henkilökohtaiset kokemukset?

        Olen pari kolme kertaa kokenut voimakkaasti, kuinka jokin voima lähestyy mua itseni ulkopuolelta. Kokemus on aina sattunut arkisessa tilanteessa ilman mitään päihteitä. Kerran autoillessa, kerran saunasta järveen mennessä ja kerran metsässä sieniretkellä. Lähestyminen oli joka kerran erilainen: kerran valtavan pahan ja äärimmäisen pelottavan, toisen kerran hyvin ikivanhan ja tyynen voiman läheisyys; kerran oikeastaan vain huudahdus, jolla huomioni herätettiin tai jokin teki itsensä tiettäväksi.

        Jälkikäteen olen näitä pohtinut ja yrittänyt sijoittaa jonkunlaiseen kontekstiin. Tuntuisi hölmöltä nimittää niitä hallusinaatioiksi, kun ne tulivat, kestivät aikansa ja menivät kesken aivan normaalin arkitajunnan. Toisaalta, ne olivat joka kerta sisäisiä tuntemuksia, en nähnyt olentoja tms. Se on selvää, että niissä ei mikään viitannut kristilliseen selityskehykseen. Jos ne pitäisi johonkin sijoittaa, niin sitten jonkunlaiseen elementtien voiman tai luonnon voimien kontekstiin. Väki otti yhteyttä.

        Olen sanonut itsestäni, että olen puoliksi ateisti, puoliksi luonnonuskoinen. Ei mulla ole mitään uskoa johon uskon. En edes osaa "uskoa" sellaisessa mielessä, miten usko kristilisessä kulttuurissamme yleensä mielletään. Mulle on kuitenkin jotenkin luontevaa kokea maailma sielullisena, vaikkakaan en osaa lyhyesti selittää mitä tarkoitan sillä. En tarkoita Jumalan antamaa kuolematonta sielua, kuten sielu yleensä ymmärretään.
        Jos annan selityksiä kokemuksilleni, niin sijoitan ne joko kollektiivisen alitajunnan esiintuloiksi tai sitten jumalia vanhempien sielullisten voimien näyttäytymiseksi."
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11686218#comment-63270627


      • pastorin_poika kirjoitti:

        kaarne
        6.5.2014 17:33
        0
        Sulje
        Minulla on muutamia outoja kokemuksia. Asiasta on keskusteltu aiemminkin, joten kopsaan tähän vanhan kommenttini viime kesältä. Olkoot yksi näkökulma aiheeseen, ilman että yritän väittää mitään.
        _______

        "Ne henkilökohtaiset kokemukset?

        Olen pari kolme kertaa kokenut voimakkaasti, kuinka jokin voima lähestyy mua itseni ulkopuolelta. Kokemus on aina sattunut arkisessa tilanteessa ilman mitään päihteitä. Kerran autoillessa, kerran saunasta järveen mennessä ja kerran metsässä sieniretkellä. Lähestyminen oli joka kerran erilainen: kerran valtavan pahan ja äärimmäisen pelottavan, toisen kerran hyvin ikivanhan ja tyynen voiman läheisyys; kerran oikeastaan vain huudahdus, jolla huomioni herätettiin tai jokin teki itsensä tiettäväksi.

        Jälkikäteen olen näitä pohtinut ja yrittänyt sijoittaa jonkunlaiseen kontekstiin. Tuntuisi hölmöltä nimittää niitä hallusinaatioiksi, kun ne tulivat, kestivät aikansa ja menivät kesken aivan normaalin arkitajunnan. Toisaalta, ne olivat joka kerta sisäisiä tuntemuksia, en nähnyt olentoja tms. Se on selvää, että niissä ei mikään viitannut kristilliseen selityskehykseen. Jos ne pitäisi johonkin sijoittaa, niin sitten jonkunlaiseen elementtien voiman tai luonnon voimien kontekstiin. Väki otti yhteyttä.

        Olen sanonut itsestäni, että olen puoliksi ateisti, puoliksi luonnonuskoinen. Ei mulla ole mitään uskoa johon uskon. En edes osaa "uskoa" sellaisessa mielessä, miten usko kristilisessä kulttuurissamme yleensä mielletään. Mulle on kuitenkin jotenkin luontevaa kokea maailma sielullisena, vaikkakaan en osaa lyhyesti selittää mitä tarkoitan sillä. En tarkoita Jumalan antamaa kuolematonta sielua, kuten sielu yleensä ymmärretään.
        Jos annan selityksiä kokemuksilleni, niin sijoitan ne joko kollektiivisen alitajunnan esiintuloiksi tai sitten jumalia vanhempien sielullisten voimien näyttäytymiseksi."
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11686218#comment-63270627

        @pastorin_poika

        Minä en millään muotoa kieltänyt, ettetkö jossain vaiheessa olisi kokenut jotain minkä katsot olevan yliluonnollista.

        Totesin vain, että aloituksessa esittämäsi väite siitä, että kaikilla olisi niitä on väärä. Yksi esimerkki riittää todistamaan väitteesi vääräksi.

        Sen verran noista tunteista taustaa, että ihmisillä on yleinen harhakäsitys siitä, että he olisivat hyviä tarkkailemaan omia tunnetilojaan tai löytämään sen mistä syystä tekevät tiettyä asiaa. Pelkoja saattaa nousta aivan luonnollisestikin pintaan ilman, että niille keksii mitään järkevää syytä. Tämä ei ole kovin yleistä (ilmeisestikään) mutta toisaalta ei ennenkuulumatontakaan.

        Kannattaa huvin vuoksi lukea esimerkiksi ns. spllit brain potilaista joilla on aivopuoliskoja yhdistävä aivokurkiainen katkaistu. Oikealle puolelle aivoja näytetään esimerkiksi vitsi (vasemmalle silmälle, oikea silmä peitetty) jolloin vitsi laukaisee oikeassa puoliskossa naurureaktion. Vasen puoli ei tiedä miksi oikea puoli nauraa (koska ei näe vitsiä) mutta kysyttäessä ihminen selittää, että "tutkijat ovat hauskoja koska aina jaksavat tehdä näitä kokeita" eli vasen puoli keksii miksi keho nauraa. Vasemmalla muistaakseni sijaitsi puhekeskus joten vaste ja keksitty tarina generoituvat sillä puolella.

        Ihmisaivot ja se miten ihminen tajuaa asioita ovat erittäin kiinnostava alue ja sitä on tutkittu melkoisesti. Kannattaa tutustua. http://fi.wikipedia.org/wiki/Daniel_Dennett on kirjoittanut mielenkiintoisia kirjoja aiheesta.


    • Aada agnostikko

      pastorin_poika



      Vai että pastorin poika olet.En kyllä yhtään ihmetellyt kun blogissasi jossain vaiheessa ilmeni että olet helluntai pastorin poika.Sinulle on lapsesta asti opetettu tai olet altistunut muuten opetukselle riivaajista, helvetistä, synnistä, jumalasta, Jeesuksen takasintulosta, olet elänyt hurmoksellisessa ilmapiirissä, jossa puhutaan "yliluonnolisista" asioista, puhutaan kielillä, profetoidaan ym.
      Minulla on kokemusta hellareista ja myöskin arki todellisuudesta poikkeavia kokemuksia.Kaikki selittyvät vahvalla hellari taustalla ja USKOLLA.Tiede, tieto ja elämänkokemus on onneksi tuonut senverran järkeä, että ymmärrän mistä nämä "yliluonnollisuudet" kumpuavat.En väitä etteikö olisi erikoisia kokemuksia ja tapahtumia.Koska hurmoskristillisyys kokonaisuutena on vain niin totaalisen hakoteillä, olen joutunut jättämään koko kristillisyyden, rakkauden opetusta lukuunottamatta pois elämästäni.

      Pirkko Jalovaarasta loydät itsellesi ymmärtäjän, hän uskoo laillasi riivaajiin ja niistä ihmisiä vapauttelee.

      • Ok. Henkilökohtaisesti en ole helluntailainen, tai Kristitty, vaikka uskon käytännössä samaan - Isä, Poika, Pyhähenki, jne. Totuus on se, että helluntailaiset, metodistit, katolilaiset, juutalaiset, tekevät kaikki virheitä. Ja sehän on tavallista, mutta minä en hyväksy virheitä, jotka kohdistuvat raamatun sanaa vastaan. Esim - seurakunnassa nainen ei saa puhua. Kuulostaa sovinistiseltä, mutta jos minulta kysyt - se on Jumalan sana - deal with it. Puolustukseksi nousee se, että Mooseksen lakia, eli juutalaisten sääntöjä on mahdotonta noudattaa. Ja joo, ehkä, ehkä siinä mielessä, ettei mennä kivittämään ihmisiä jnejnejne. Mutta liian monissa seurakunnissa kumotaan raamatun edellytyksiä, enkä siedä katsoa sitä.
        On toki niitäkin, jotka hieman leikittelevät pyhällä hengelle ja pyrkivät kaatamaan ihmisiä väkipakolla, ok, sekin on perseestä. Mutta vielä enemmän on perseestä se, että antaa seurakuntalaisien määrätä liiaksi mitä päättää. Jotkut kääntyvät kokonaan pois uskon tieltä, koska helluntailaiset mokailee jne. Seurakuntalaiset eivät edusta sitä minkälainen Jumala itse on, vaikka pitäähän seurakunnan edustaa ns Jumalan ruumista. Inhoan vain sitä, että seurakuntalaiset mokailevat, jonka johdosta oma hengellisyys kärsii.


      • ????
        pastorin_poika kirjoitti:

        Ok. Henkilökohtaisesti en ole helluntailainen, tai Kristitty, vaikka uskon käytännössä samaan - Isä, Poika, Pyhähenki, jne. Totuus on se, että helluntailaiset, metodistit, katolilaiset, juutalaiset, tekevät kaikki virheitä. Ja sehän on tavallista, mutta minä en hyväksy virheitä, jotka kohdistuvat raamatun sanaa vastaan. Esim - seurakunnassa nainen ei saa puhua. Kuulostaa sovinistiseltä, mutta jos minulta kysyt - se on Jumalan sana - deal with it. Puolustukseksi nousee se, että Mooseksen lakia, eli juutalaisten sääntöjä on mahdotonta noudattaa. Ja joo, ehkä, ehkä siinä mielessä, ettei mennä kivittämään ihmisiä jnejnejne. Mutta liian monissa seurakunnissa kumotaan raamatun edellytyksiä, enkä siedä katsoa sitä.
        On toki niitäkin, jotka hieman leikittelevät pyhällä hengelle ja pyrkivät kaatamaan ihmisiä väkipakolla, ok, sekin on perseestä. Mutta vielä enemmän on perseestä se, että antaa seurakuntalaisien määrätä liiaksi mitä päättää. Jotkut kääntyvät kokonaan pois uskon tieltä, koska helluntailaiset mokailee jne. Seurakuntalaiset eivät edusta sitä minkälainen Jumala itse on, vaikka pitäähän seurakunnan edustaa ns Jumalan ruumista. Inhoan vain sitä, että seurakuntalaiset mokailevat, jonka johdosta oma hengellisyys kärsii.

        Mikä sitten olet jos et ole kristitty? Uskot samoihin asioihinkin?


      • Aada agnostikko
        pastorin_poika kirjoitti:

        Ok. Henkilökohtaisesti en ole helluntailainen, tai Kristitty, vaikka uskon käytännössä samaan - Isä, Poika, Pyhähenki, jne. Totuus on se, että helluntailaiset, metodistit, katolilaiset, juutalaiset, tekevät kaikki virheitä. Ja sehän on tavallista, mutta minä en hyväksy virheitä, jotka kohdistuvat raamatun sanaa vastaan. Esim - seurakunnassa nainen ei saa puhua. Kuulostaa sovinistiseltä, mutta jos minulta kysyt - se on Jumalan sana - deal with it. Puolustukseksi nousee se, että Mooseksen lakia, eli juutalaisten sääntöjä on mahdotonta noudattaa. Ja joo, ehkä, ehkä siinä mielessä, ettei mennä kivittämään ihmisiä jnejnejne. Mutta liian monissa seurakunnissa kumotaan raamatun edellytyksiä, enkä siedä katsoa sitä.
        On toki niitäkin, jotka hieman leikittelevät pyhällä hengelle ja pyrkivät kaatamaan ihmisiä väkipakolla, ok, sekin on perseestä. Mutta vielä enemmän on perseestä se, että antaa seurakuntalaisien määrätä liiaksi mitä päättää. Jotkut kääntyvät kokonaan pois uskon tieltä, koska helluntailaiset mokailee jne. Seurakuntalaiset eivät edusta sitä minkälainen Jumala itse on, vaikka pitäähän seurakunnan edustaa ns Jumalan ruumista. Inhoan vain sitä, että seurakuntalaiset mokailevat, jonka johdosta oma hengellisyys kärsii.

        pastorin_poika



        Helluntaiseurakunnissa kovasti ihaillaan -risti ja linkkuveitsi-kirjan tarinoita.Uskoon tulleita rikollisia nostetaan jalustalle,hehkutetaan heidän syntistä menneisyyttä josta sitten Jumala ihmeellisesti pelastanut ja vapauttanut.Kaikkien tuntemieni uskoontulleiden kriminaalien avioliitot ovat päättyneet eroon, tunnen tällaisia pareja useita.Tämä puoli jätetään kertomatta.Vaatii pitkää psyykkistä työskentelyä että tunne-elämä eheytyy ja sosiaaliset taidot kehittyvät, toisin kuin useimmiten hellareissa annetaan ymmärtää.Koko tekstisi kertoo vahvoista helluntalaisvaikutteisista taustoista.

        Jossain vaiheessa tuohon kuvioon kuuluu uskonratkaisu.Isäsi ja äitisi ovat onnellisia,taas tulee seurakuntaan yksi ihmeellinen tarina lisää "herran suurista töistä". Kerrot että liian monissa seurakunnissa kumotaan raamatun edellytyksiä, etkä siedä katsoa sitä.Olet ilmeisesti aikeissa mennä jossain vaiheessa parantamaan niitä "raamatun edellytyksiä"(?)

        Fundamentaismia seuranneena en voi suositella yhdellekään ihmiselle mitään fundis seurakuntaa.Toiminta on useimmiten hengellistä pakoa todellsuudesta, mitään yhtäkkisiä nopeitä ihmeratkaisuja elämän ongelmiin ei ole.Tosiasioiden rauhallinen kohtaaminen ymmärtävän ihmisen tuella voi auttaa.Jos hellareihin haluat jossain vaiheessa kuitenkin mennä tarinoimaan niin sitten menet.


      • postarin poika
        pastorin_poika kirjoitti:

        Ok. Henkilökohtaisesti en ole helluntailainen, tai Kristitty, vaikka uskon käytännössä samaan - Isä, Poika, Pyhähenki, jne. Totuus on se, että helluntailaiset, metodistit, katolilaiset, juutalaiset, tekevät kaikki virheitä. Ja sehän on tavallista, mutta minä en hyväksy virheitä, jotka kohdistuvat raamatun sanaa vastaan. Esim - seurakunnassa nainen ei saa puhua. Kuulostaa sovinistiseltä, mutta jos minulta kysyt - se on Jumalan sana - deal with it. Puolustukseksi nousee se, että Mooseksen lakia, eli juutalaisten sääntöjä on mahdotonta noudattaa. Ja joo, ehkä, ehkä siinä mielessä, ettei mennä kivittämään ihmisiä jnejnejne. Mutta liian monissa seurakunnissa kumotaan raamatun edellytyksiä, enkä siedä katsoa sitä.
        On toki niitäkin, jotka hieman leikittelevät pyhällä hengelle ja pyrkivät kaatamaan ihmisiä väkipakolla, ok, sekin on perseestä. Mutta vielä enemmän on perseestä se, että antaa seurakuntalaisien määrätä liiaksi mitä päättää. Jotkut kääntyvät kokonaan pois uskon tieltä, koska helluntailaiset mokailee jne. Seurakuntalaiset eivät edusta sitä minkälainen Jumala itse on, vaikka pitäähän seurakunnan edustaa ns Jumalan ruumista. Inhoan vain sitä, että seurakuntalaiset mokailevat, jonka johdosta oma hengellisyys kärsii.

        "Inhoan vain sitä, että seurakuntalaiset mokailevat, jonka johdosta oma hengellisyys kärsii."

        Suomeksi: tehkää perkeIe niinku mä käsken tai mä suutun.


      • adf
        postarin poika kirjoitti:

        "Inhoan vain sitä, että seurakuntalaiset mokailevat, jonka johdosta oma hengellisyys kärsii."

        Suomeksi: tehkää perkeIe niinku mä käsken tai mä suutun.

        Epäonnistuminen on sisäänrakennettu kristinuskoon. Se johtuu ristiriitaisesta sisällöstä josta jokainen voi valita mieleisensä.


      • ???? kirjoitti:

        Mikä sitten olet jos et ole kristitty? Uskot samoihin asioihinkin?

        Jotkut, kuten Judaistit, uskovat käytännössä samaan, mutta heillä on erimielisyyksiä asioiden, kuten Tooran noudattamisen suhteen. Kuulun enemmän niihin kuin kristittyihin. Uskon silti kolmiyhteiseen Jumalaan jne.


    • spällymälöö

      "(en pidä anglismista) - joten, don't be harsh on me, people."

      Just right.

      • Anglismin yleinen käsitys on siitä, että vääntää ulkomaalaisesta sanasta suomalaisen :)


    • xyfg

      Kyllä fundamentalistinen kristillisyys on järjenvastaisuudessaan uskomaton ilmiö nykyaikana.

    • On kyllä todisteita alalla työskenneiltä että te uskovaiset olette jääneet tänne ihmisiä kummittelemaan kun henkenne jättää, siis tulitte demoneiksi ja paranormaaleiksi itse

    • käärmetyynynalla

      Olen ateisti enkä usko yliluonnollisiin asioihin. Tosin olen niistä hyvin kiinnostunut esim. katson paljon kummituksista, hirviöistä ja demoneista, taioista ja kirouksista kertovia ohjelmia. Se on hyvää ja mielenkiintoista viihdettä, kuhan sitä ei ota tosissaan.

    • Olen itse ateisti, en ole kokenut kauheemmin yliluonnollisia. Paitsi kerran kun yritin nähdä yhden demonin, niin sitten kuulin eka naurua, jonka jälkeen mulla rupes selkäkarvat nousemaan. Sitten loppetin yrittämisen siihen... Tämä jo herätti sen että joo sellaista voi ollakin olemassa, who knows tai sitten se on simply mun ajatusten tuotetta... MUTTA en kuitenkaan oo sitä mieltä että kenelläkään joka ei oo yhtään kokenut tällaisia asioita, niin ois varaa vähätellä kyseisiä kokemuksia. Oli se sitten aivoperäistä, tai todellista... Ihmisillä on tietty aisti, jonka herkistyttyä se rupee näkemään/kuulemaan erilaisia "paranormaaleja" asioita. Ihmiset yleensä unohtavat, että se on se ihan normaali aisti eikä tee ihmisestä hullua. SEN takia en kauheammin välitä siitä että mun lähipiirissäkin kerran saanut kuulla että tuollaiset ovat tyyliin mielenvikaista.

      • Ite olen tosi paljon viihtynyt pimeissä paikoissa, toivossa että näkisin jotain paranormaalia/creatureita ja jos nään, niin se olisi jtn todella siistiä koska jollakin tasolla koen että olen nähnyt maailmasta vain pintaraapaisun!


    • AteistiVaan

      Tarkoitatko paranormaalilla jotain tälläistä:
      https://www.youtube.com/watch?v=s1ZkgUA84hA

      Jos laitatte, äänet vähän kovemmalle, kuulette lopussa jopa kameramiehen ällistyneen kuiskauksen. Aluksi en tahtonut huomata haamua, mutta kun katsoin auton nokan edessä olevaa sumua tarkasti niin - huh, ihan selvästi siinä oli jotakin...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe