Kun ei omien ongelmiensa takia voi opiskella, käydä töissä eikä saa koskaan parisudetta niin mitä jää jäljelle? Pelkkää kidutusta tällaiselle syrjäytyneelle varsinkin tämä kesä vaikka sitä se on ihan vuoden ajasta riippumattakin. Kesällä se paha olo sitten vain korostuu.
Ei sitä oikein saa mistään piristystä elämäänsä kun tietää että tulee aina olemaan tällainen epäonnistunut luuseri ja suurin osa ihmisistä elää elämäänsä täysillä nauttien lähes joka hetkestä. Kyllä sitä jo näin pitkälti päälle parikymmpisenä tietää että elämänsä suuntaa on jo lähes mahdotonta muuttaa. En kuitenkaan halua lähteä tarkemmin kertomaan ongelmiani kun se on minulle niin arka paikka. Sen voin kuitenkin sanoa että ongelmani ovat liian suuria.
Merkityksetön elämä
60
410
Vastaukset
- jkljkljkl
Aka pahalta kuulostaa. Mikset voi? Päälle parikymppisenä ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon, koko elämä on vielä edessä. Kerro täällä anonyyminä ongelmistasi, jo se auttaa, että voi avautua jollekin. Kaikkea ei kannata pitää sisällään.
- asdf7654
Sinkkuus on seuraus ongelmistasi, ei varsinaisesti ongelma itsessään. Ajattele sitä oireena joka paranee parantamalla tauti koska muuten kaivat vain syvempää kuoppaa kun pähkäilet sen parissa.
Ei kukaan lähde sinun henkilökohtaiseksi terapeutiksesi ja kaksi onnetonta elämää ei tee yhtä onnellista suhdetta vaan lisää ongelmia.
Tämä on ihan väärä alue sinulle, kokeile vaikka mielenterveyskeskustelua. Täällä pääsi tungetaan täyteen atm=atm=atm ja muuta naisten kidutus sontaa. - 8+7
Olen kyllä monet kerrat kertonut ongemistani tuolla mielenterveyspuolellakin joten ajattelin vaihteeksi kertoa jotain täälläkin. Tiedän kyllä mikä on tämän palstan luonne ja että kohta varmaan joku tulee sanomaan että olet atm ja minun kuuluisi vihata naisia. Aivan sama mikä olen mutta tyytyväinen en elämääni ole enkä enää jaksa edes vihata ketään.
Enkä kyllä sitä odotakkaan että kukaan nainen minulle ryhtyisi henkilökohtaiseksi terapeutiksi mutta kuten sanoin niin en näe elämälläni mitään merkitystä. Eihän minua ole oikeat terapeutitkaan kyenneet auttamaan ja lääkkeiden syöminen ei ole mikään ratkaisu. Olen vain liian heikko ja haavoittuvainen elämään tässä maailmassa.- uiohjkn
Kerro vaan vielä tarkemmin..Mitä on tapahtunu? mikä estää opiskelun, työnteon ja kaiken muun elämästä nauttimisen? Näitten atmien puheet vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos niin silleen niistä selviää.
- 8+7
uiohjkn kirjoitti:
Kerro vaan vielä tarkemmin..Mitä on tapahtunu? mikä estää opiskelun, työnteon ja kaiken muun elämästä nauttimisen? Näitten atmien puheet vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos niin silleen niistä selviää.
Sosiaalisten tilanteiden pelko, ahdistuneisuushäiriö ja masennus on vaivannut jo vuosia eikä kukaan ole pystynyt auttamaan minua. En kyllä tule tästä koskaan paranemaan.
- ipiopppp
8+7 kirjoitti:
Sosiaalisten tilanteiden pelko, ahdistuneisuushäiriö ja masennus on vaivannut jo vuosia eikä kukaan ole pystynyt auttamaan minua. En kyllä tule tästä koskaan paranemaan.
mistä nuo johtuu ja miten ne on alkanu?
- 8+7
ipiopppp kirjoitti:
mistä nuo johtuu ja miten ne on alkanu?
No kun en oikein osaa tuohon itsekkään vastata. Varmaan oliskin helpompaa ratkaista kaikki ongelmat jos tietäis. Onhan minuakin joskus aikoinaan koulussa kiusattu mutta en tiedä voiko senkään syyn taakse mennä. Ei kaikki vain synny yhtä vahvoiksi kuin toiset.
- jkökk
8+7 kirjoitti:
No kun en oikein osaa tuohon itsekkään vastata. Varmaan oliskin helpompaa ratkaista kaikki ongelmat jos tietäis. Onhan minuakin joskus aikoinaan koulussa kiusattu mutta en tiedä voiko senkään syyn taakse mennä. Ei kaikki vain synny yhtä vahvoiksi kuin toiset.
miten pahoja nuo ongelmat sitte on? Pystytkö käymään esim. kaupassa ahdistumatta?
- kyllä se siitä
8+7 kirjoitti:
xanoria naamaan ja väkisin vähän kerrassaa ihmistenilmoille.
- Rector
8+7 kirjoitti:
Minkälainen sun lapsuus oli? Oliko perheessä alkoholismia, väkivaltaa? Onko sun vanhemmat eronneet? Entä sukulaisissa tai lähipiirissä joiden kans olet/ollut tekemisis? Onko sun lapsuudes tapahtunut jotain traumaattista sulle? Nää on oleellisia asioita jotka voi olla mt-sairauden lähteenä. En yritä olla terapeutti. Funtsi näitä. Ja jos jossakin mietteissä alkaa ahistaa tai pelottaa niin olet lähellä.
- 8+7
jkökk kirjoitti:
miten pahoja nuo ongelmat sitte on? Pystytkö käymään esim. kaupassa ahdistumatta?
En pysty käymään kaupassakaan ahdistumatta.
- 8+7
Rector kirjoitti:
Minkälainen sun lapsuus oli? Oliko perheessä alkoholismia, väkivaltaa? Onko sun vanhemmat eronneet? Entä sukulaisissa tai lähipiirissä joiden kans olet/ollut tekemisis? Onko sun lapsuudes tapahtunut jotain traumaattista sulle? Nää on oleellisia asioita jotka voi olla mt-sairauden lähteenä. En yritä olla terapeutti. Funtsi näitä. Ja jos jossakin mietteissä alkaa ahistaa tai pelottaa niin olet lähellä.
Ihan turvallinen lapsuus minulla oli joten sekään ei selitä ongelmiani.
- neuvojen neuvo
muista ottaa pillerisi ne auttaa ei niitä muuten ole annettu ja haet johonkin koulutukseen siitä se sitten pikku hiljaa lähtee ja paraneekin vielä mutta jos jätät pillerit syömättä niin ongelmat vain pahenevat ja kukaan nainen ei ole kiinnostunut
- ätmi-sinkku
Minulla on oikeastaan kaikki hyvin mutta ei ole naista. Ei ole velkaa, on terveys hyvä ja hiukan rahaa että pärjää. Töitä ei ole eikä naista. Työttömyyden kestää mutta naisettomana on vaikeampaa. Sitä vaan väkisin miettiin että onko 50 vuotiaanakin vielä yksin.
- 9+10
Itse pahan masennuksen kokeneena voin sanoa, ettei ne naiset tule koskaan kiinnostumaan masentuneista miehistä. Vasta sen jälkeen kun mies saa elämänsä kuntoon niin voi saada myös naisen. Ehkä kannattaa keskittyä muiden elämän osa-alueiden kuntoon saamiseen ja katsella naisia vaikka muutaman vuoden päästä uudelleen? Ja ystävien hankkinen auttaa pahimmissa läheisyyden puutteissa.
- dsvsdgb
Erityisen ikävää vielä jos se masennus on aiheutunut itse naisista, ei taida ihan hetkessä saada sellaista kuntoon.
dsvsdgb kirjoitti:
Erityisen ikävää vielä jos se masennus on aiheutunut itse naisista, ei taida ihan hetkessä saada sellaista kuntoon.
Ai, ihanko lääkärin todistuksessa sinulla lukee diagnoosina ”Naisista johtuva masennus”?
- fdgdfh
stellaria81 kirjoitti:
Ai, ihanko lääkärin todistuksessa sinulla lukee diagnoosina ”Naisista johtuva masennus”?
Ei, mutta sattumalta se vaan alkoi silloin kun juoksin treffeillä keräämässä naisilta lapasia.
- toivoa on
Totta, masennus on pahin turn-off. Ei sellasesta tyypistä voi kukaan kiinnostua, joka inhoaa itseään. Koitin itsekin joskus masentuneena käydä baareissa ym., mutta olihan se vähän itsensä kiusaamista, kun tiesi ettei sieltä ketään naista ikinä saisi. Ap. on oikeassa siinä, ettei kannata odottaa mitään ulkopuolista pelastajaa. Ei se ratkaisisi ongelmaa, jos tuurilla löytäisit naisen.
Itsellä ei noin paha ole ollut sosiaalisten tilanteiden pelko, mutta käsijarru päällä on kulutettu elämän parhaimpia vuosia, tuntien aina lievää häpeää olemassa olostaan. Reilu parikymppisenä sulla on vielä kaikki avaimet käsissä. Ei kannata luovuttaa. Täytyy noihinkin ongelmiin olla joku asiantuntija. - ............
fdgdfh kirjoitti:
Ei, mutta sattumalta se vaan alkoi silloin kun juoksin treffeillä keräämässä naisilta lapasia.
Ymmärrän täysin! En ole koskaan aiemmin ollut masentunut. Mutta sitten aloin käymään nettitreffeillä ja sen jälkeen olin melkein valmis jättämään työn ja ryhtymään työkkärin tuilla eläväksi sosiaalipummiksi. Oli se sen verran masentava kokemus ja katosi kokonaan se ajatus mitä elämällä on enää tarjottavaa tulevaisuudessa. Nyt vähitellen alan tulla takaisin järkiini. Vaikeaa on, mutta uskon vielä selättäväni sen kiimaisen apinan sisälläni ja tajuavani että naiset ei ole minua varten. Saastaisia kiimavittujahan ne ovat muutenkin... Ei kun... Oho... Oon jo lukenu liikaa Nallin kirjoituksia. :D Niin siis... "Ihan kivoja ne naiset on." Mutta paras varmaan pysyä niistä kaukana. Saattaa muuten mennä pää sekaisin.
- vinkkiä ja vitt..
vallan tavoittelu erinlaisissa ympäristöissä on mukava harraste.
- 17+6
Mikä estää opiskelun?
En minäkään kyllä ilman lisäinfoa oikein ymmärrä että mistä kiikastaa. Palkkatyöhön ei välttämättä halutessaan pääse, se on selvä, eikä haluamaansa opiskelupaikkaankaan, jos ei läpäise pääsykoetta. Mutta mikä estää esim. vapaaehtoistyön tärkeäksi katsomansa asian parissa, omaehtoisen opiskelun sekä itselle mieluisten asioiden harrastamisen? Voihan sitä rajoituksista huolimatta rakentaa elämäänsä edes jonkin verran haluamaansa suuntaan ja hankkia niitä merkityksiä jostakin.
- 8+7
No se estää kun en ongelmieni takia pysty tekemään kertakaikkiaan mitään tai menemään mihinkään. Masennuksen takia mikää ei edes tunnu miltään. Kaikki tuntuu aivan samantekevältä. Ehkä en olisi näin masentunut jos olisi joku nainen joka välittäisi minusta.
En tietenkään odota kenenkään naisen ryhtyvän minulle henkilökohtaiseksi terapeutiksi enkä tietenkään voi vaatia naista itselleni jos en kykene tekemään mitään senkään asian eteen. Fakta nyt vain on se että mikään ei tunnu miltään ja sen takia elämä on täysin merkityksetöntä. Miten minulla olisi muka voimia alkaa vapaaehtoisesti auttamaan toisia kun en itsekkään ole saanut mistään apua? - vaikka näin alkuun
8+7 kirjoitti:
No se estää kun en ongelmieni takia pysty tekemään kertakaikkiaan mitään tai menemään mihinkään. Masennuksen takia mikää ei edes tunnu miltään. Kaikki tuntuu aivan samantekevältä. Ehkä en olisi näin masentunut jos olisi joku nainen joka välittäisi minusta.
En tietenkään odota kenenkään naisen ryhtyvän minulle henkilökohtaiseksi terapeutiksi enkä tietenkään voi vaatia naista itselleni jos en kykene tekemään mitään senkään asian eteen. Fakta nyt vain on se että mikään ei tunnu miltään ja sen takia elämä on täysin merkityksetöntä. Miten minulla olisi muka voimia alkaa vapaaehtoisesti auttamaan toisia kun en itsekkään ole saanut mistään apua?No ratkaisu ongelmiisi on ettet tee mitään. Menet nukkumaan niin pitkäksi aikaa että jaksat tehdä jotain ja sitten kun on sitä voimaa taas niin selvitä vitamiinisi ja ravinnon saantisi kohdilleen. Tule sitten takaisin tänne ja katsotaan jatkoa.
- 11+9
8+7 kirjoitti:
En tietenkään odota kenenkään naisen ryhtyvän minulle henkilökohtaiseksi terapeutiksi enkä tietenkään voi vaatia naista itselleni jos en kykene tekemään mitään senkään asian eteen. Fakta nyt vain on se että mikään ei tunnu miltään ja sen takia elämä on täysin merkityksetöntä. Miten minulla olisi muka voimia alkaa vapaaehtoisesti auttamaan toisia kun en itsekkään ole saanut mistään apua?Muuta suhtautumistasi. Pystyt kyllä siihen jos haluat. Turha heittäytyä riutumaan masennuksessa. Maailmassa on paljon mielenkiintoisia asioita. Opiskelu on mielenkiintoista ja mukavaa. Totuttele ajatukseen että et ikinä saa naista. Voit toki saada kunhan olet muuttunut järkevämmäksi mutta ei kannata odottaa sitä vaan ryhtyä elämään miellyttävää elämää.
- 8+7
11+9 kirjoitti:
Muuta suhtautumistasi. Pystyt kyllä siihen jos haluat. Turha heittäytyä riutumaan masennuksessa. Maailmassa on paljon mielenkiintoisia asioita. Opiskelu on mielenkiintoista ja mukavaa. Totuttele ajatukseen että et ikinä saa naista. Voit toki saada kunhan olet muuttunut järkevämmäksi mutta ei kannata odottaa sitä vaan ryhtyä elämään miellyttävää elämää.
"Voit toki saada kunhan olet muuttunut järkevämmäksi mutta ei kannata odottaa sitä vaan ryhtyä elämään miellyttävää elämää."
Olet siis sitä mieltä että en ole älykäs. Oikeasti olen kyllä älykäs ja juurikin monet älykkäät ihmiset sairastuvat masennukseen. - 11+9
8+7 kirjoitti:
"Voit toki saada kunhan olet muuttunut järkevämmäksi mutta ei kannata odottaa sitä vaan ryhtyä elämään miellyttävää elämää."
Olet siis sitä mieltä että en ole älykäs. Oikeasti olen kyllä älykäs ja juurikin monet älykkäät ihmiset sairastuvat masennukseen.Et vaikuta kovin älykkäältä kun et huomaa, että en kirjoittanut älykkyydestä mitään. Itse asiassa en myöskään kirjoittanut, että et olisi järkevä.
8+7 kirjoitti:
En tietenkään odota kenenkään naisen ryhtyvän minulle henkilökohtaiseksi terapeutiksi enkä tietenkään voi vaatia naista itselleni jos en kykene tekemään mitään senkään asian eteen. Fakta nyt vain on se että mikään ei tunnu miltään ja sen takia elämä on täysin merkityksetöntä. Miten minulla olisi muka voimia alkaa vapaaehtoisesti auttamaan toisia kun en itsekkään ole saanut mistään apua?Voisit ehkä saada tukihenkilön tulemaan mukaasi, jonka kanssa voisit lähteä asioille, kauppaan, kirjastoon, kävelylle jne. Tuohon on mahdollista saada sossusta maksusitoumus ja pääsisit ainakin jonkin verran ulos asunnostasi. Voisit kysyä mahdollisuutta tuohon mt-toimistolta.
Onneksi nykyään on netti. Netin kautta voisit yrittää saada meilikaverin ja kai jotain chatteja on ihmisille, joilla on samanlaisia ongelmia kuin sinulla, masentuneilla ainakin.
Hyvin samanlaisia ajatuksia on itsellänikin kuin sinun aloituksessasi. Sillä erotuksella, että minä olen parikymmentä vuotta sinua vanhempi. Siksi ajattelen, että sinulla on vielä kaikki mahdollista. Älä lannistu missään nimessä!
Tsemppiä ja jaksamista sinulle! :-)- 8+7
11+9 kirjoitti:
Et vaikuta kovin älykkäältä kun et huomaa, että en kirjoittanut älykkyydestä mitään. Itse asiassa en myöskään kirjoittanut, että et olisi järkevä.
"Et vaikuta kovin älykkäältä kun et huomaa, että en kirjoittanut älykkyydestä mitään. Itse asiassa en myöskään kirjoittanut, että et olisi järkevä."
Tuli sen verran paljon viestejä että vahingossa menin kirjoittamaan väärin. En vaan oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit tuolla kunhan olet muuttunut järkevämmäksi. Millä tavalla minun pitäisi muuttua järkevämmäksi? - 8+7
femnerd kirjoitti:
Voisit ehkä saada tukihenkilön tulemaan mukaasi, jonka kanssa voisit lähteä asioille, kauppaan, kirjastoon, kävelylle jne. Tuohon on mahdollista saada sossusta maksusitoumus ja pääsisit ainakin jonkin verran ulos asunnostasi. Voisit kysyä mahdollisuutta tuohon mt-toimistolta.
Onneksi nykyään on netti. Netin kautta voisit yrittää saada meilikaverin ja kai jotain chatteja on ihmisille, joilla on samanlaisia ongelmia kuin sinulla, masentuneilla ainakin.
Hyvin samanlaisia ajatuksia on itsellänikin kuin sinun aloituksessasi. Sillä erotuksella, että minä olen parikymmentä vuotta sinua vanhempi. Siksi ajattelen, että sinulla on vielä kaikki mahdollista. Älä lannistu missään nimessä!
Tsemppiä ja jaksamista sinulle! :-)Itseasiassa minulle on jo ehdotettukin tuollaista tukihenkilö mutta olen siitäkin kieltäytynyt arkuuteni takia. En vain koe sitä mitenkään luontevaksi että joku tukihenkilö kulkisi mukanani joka paikassa. Tiedän kyllä että olen vaikea ellen jopa mahdoton autettava kun en voi suostua mihinkään.
8+7 kirjoitti:
Itseasiassa minulle on jo ehdotettukin tuollaista tukihenkilö mutta olen siitäkin kieltäytynyt arkuuteni takia. En vain koe sitä mitenkään luontevaksi että joku tukihenkilö kulkisi mukanani joka paikassa. Tiedän kyllä että olen vaikea ellen jopa mahdoton autettava kun en voi suostua mihinkään.
Jos noin on todella tapahtunut, niin sitten olet kyllä ihan itse vastuussa ongelmistasi. Sinulle suorastaan tyrkytetään apua, mutta kieltäydyt siitä ja jankkaat vaan tuota älytöntä ”en pysty”-mantraasi. En ymmärrä mitä oikein olet vailla, kun täällä ruikutat. Vaaditko että sinut raahataan pakkopaidassa hoitoon?
- 8+7
stellaria81 kirjoitti:
Jos noin on todella tapahtunut, niin sitten olet kyllä ihan itse vastuussa ongelmistasi. Sinulle suorastaan tyrkytetään apua, mutta kieltäydyt siitä ja jankkaat vaan tuota älytöntä ”en pysty”-mantraasi. En ymmärrä mitä oikein olet vailla, kun täällä ruikutat. Vaaditko että sinut raahataan pakkopaidassa hoitoon?
No kun en pystykkään kun en uskalla ottaa edes apua vastaan. Kyllähän nyt sinunkin pitäisi tietää että naista olen vailla kuten suurin osa muistakin täällä olevista miehistä. Sitäpaitsi nykyään haluan pois koko psykiatrian piiristä kun siitä on ollut minulle vain enemmän harmia kuin hyötyä.
- on se ihme
Jos naiset vaan antaisi sitä maagistä pimppalooraa joka parantaa masennuksenkin. Mutta ei niin ei. Kohta on taas joku syrjäytynyt tyyppi talon katolla kiväärin kanssa kun ei saanut sitä taianomaista tavaraa naisilta.
Hmm, pitäisiköhän minun alkaa yrittäjäksi perustamalla aivan uudenlainen, vain alemman tason miesten masennuksen hoitoon keskittyvä psykiatrinen vastaanotto. Saisin varmaankin nobelin palkinnon lääketieteestä kehittämällä ilmiömäisen tehokkaan, lääkkeettömän hoitometodin…
- dgbdfbdds
stellaria81 kirjoitti:
Hmm, pitäisiköhän minun alkaa yrittäjäksi perustamalla aivan uudenlainen, vain alemman tason miesten masennuksen hoitoon keskittyvä psykiatrinen vastaanotto. Saisin varmaankin nobelin palkinnon lääketieteestä kehittämällä ilmiömäisen tehokkaan, lääkkeettömän hoitometodin…
Tuskin sitä bordellia Suomessa saisi pystyttää sama miten hienoilla lääketieteellisillä termeillä yrittäisi.
- 14+20
stellaria81 kirjoitti:
Ainakin sulla riittäis tarpeeksi asiakkaita, mutta miten meinasit tienata sillä mitään, kun useimmat atm on juuri työttömiä ja köyhiä.
- .......
dgbdfbdds kirjoitti:
Tuskin sitä bordellia Suomessa saisi pystyttää sama miten hienoilla lääketieteellisillä termeillä yrittäisi.
Yksityinen pimpanmyynti on laillista. Paritus ei. Siitä vaan stellaria, uskon sinuun, pystyt siihen!
- Kyllä
stellaria81 kirjoitti:
Pitäisi.
- Hkjfbkllbvfgh
14+20 kirjoitti:
Ainakin sulla riittäis tarpeeksi asiakkaita, mutta miten meinasit tienata sillä mitään, kun useimmat atm on juuri työttömiä ja köyhiä.
Ei luuseriätmit tulis vastaanotolle koska ne luulee ettei kuitenkaan terppa anna pil-lua.
- Mies 89
stellaria81 kirjoitti:
"Hmm, pitäisiköhän minun alkaa yrittäjäksi perustamalla aivan uudenlainen, vain alemman tason miesten masennuksen hoitoon keskittyvä psykiatrinen vastaanotto. Saisin varmaankin nobelin palkinnon lääketieteestä kehittämällä ilmiömäisen tehokkaan, lääkkeettömän hoitometodin…"
Tarkoitatko että poistaisit ätmeiltä paineet vaikka kädellä? :) - Pillupoweria!
Mies 89 kirjoitti:
"Hmm, pitäisiköhän minun alkaa yrittäjäksi perustamalla aivan uudenlainen, vain alemman tason miesten masennuksen hoitoon keskittyvä psykiatrinen vastaanotto. Saisin varmaankin nobelin palkinnon lääketieteestä kehittämällä ilmiömäisen tehokkaan, lääkkeettömän hoitometodin…"
Tarkoitatko että poistaisit ätmeiltä paineet vaikka kädellä? :)Käsi ei paranna mielisairauksia. Pillu parantaa!
- sinkkumies.
Naiset on yhtä masentuneita kuin miehet ja naiset ei vaan uskalla edes puhua siitä.
- 7+15
Oletko miettinyt itse mikä itseäsi kiinnostaa? Ja jos mikään ei kiinnosta kannattaa alkaa kokeilemaan esimerkiksi erillaisia harrastuksia mikä voisi kiinnostaa tai kenties mahdollisia työpaikkoja. Kouluissa saa helposti uusia ystäviä ujommatkin kaverit jos opiskeleminen kiinnostaa.
- 8+7
Naiset kiinnostaa mutta niitä nyt en tietystikkään voi ongelmistani johtuen saada. Sen takia olen näin masentunut kun en moneen vuoteen ole uskonut omiin mahdollisuuksiini missään asioissa ja masennus on vain pahentunut.
Ei minulla ole voimavaroja mihinkään opiskeluun ja töissä käymiseen. On aivan liian raskasta jos on niin ahdistunut ettei saa edes nukuttua, syötyä ja joutuu oksentamaan joka aamu jännityksen takia ja vihaa joka hetkeä jonka viettää opiskelu tai työpaikalla.
Luultavasti se olisi myös turhaa kun ei koskaan kuitenkaan pääse parisuhteeseen tai saa edes läheisyyttä. Tämä nyt on tällainen vittumainen noidankehä josta ei ole ulospääsyä. - Olet
8+7 kirjoitti:
Naiset kiinnostaa mutta niitä nyt en tietystikkään voi ongelmistani johtuen saada. Sen takia olen näin masentunut kun en moneen vuoteen ole uskonut omiin mahdollisuuksiini missään asioissa ja masennus on vain pahentunut.
Ei minulla ole voimavaroja mihinkään opiskeluun ja töissä käymiseen. On aivan liian raskasta jos on niin ahdistunut ettei saa edes nukuttua, syötyä ja joutuu oksentamaan joka aamu jännityksen takia ja vihaa joka hetkeä jonka viettää opiskelu tai työpaikalla.
Luultavasti se olisi myös turhaa kun ei koskaan kuitenkaan pääse parisuhteeseen tai saa edes läheisyyttä. Tämä nyt on tällainen vittumainen noidankehä josta ei ole ulospääsyä.trolli.
- 8+7
Olet kirjoitti:
trolli.
Tiedoksi vain että en kyllä todellakaan ole mikään trolli. Mutta jos et halua uskoa että näinkin pahoja ongelmia voi joillain olla niin älä sitten usko.
- 3+1
Hauskinta tässä on ajatus siitä mikäli AP olisi nainen, hänelle tulisi jonossa tarjokkaita pelastajia jotka haluaisivat ottaa hänet hellään hoivaan.
- sisar hentoinen
Miehillä on niin voimakas hoivavietti.
- 0ctoPu55y
sisar hentoinen kirjoitti:
Miehillä on niin voimakas hoivavietti.
Ja naiset ovat kovia ja kylmähermoisia.
- samoja vaivoja
Itsellänikin katkesi kaikki tulevaisuudensuunnitelmat ihan samoihin vaivoihin. Ensin lopetin opiskelut, sitten loppui yhteydenpito kavereihin, seuraavaksi lähti silloinen muija ja työtkin loppuivat vähän myöhemmin, eikä uuden hommaamisesta meinaa tulla mitään näiden vaivojen vuoksi. Mitään suurempia traumoja ei ole ja lapsuus oli kaikin puolin hyvä. Kuin tyhjästä oireet iskivät hieman yli parikymppisenä. Aika paljon oireet ovat kuitenkin helpottaneet siitä mitä pahimmillaan olivat. Voin antaa omat vinkkini tärkeysjärjestyksessä:
1. Älä käytä kofeiinia ikinä yhtään missään. Se lisää stressihormoneja elimistössä, ja lisää siten ahdistusta, hermostuneisuutta ja jännitystä. Todella suuri positiivinen vaikutus itselläni kun lopetin.
2. Yritä olla jossain sosiaalisessa tekemisissa muiden kanssa, vaikka sitten lääkkeen voimalla. Mitä pidempään on eristäytynyt sitä vaikeammaksi ongelmat kasautuvat.
3. Pidä pornon katselu, pelaaminen, tv:n katselu ja netinkäyttö kohtuudessa. Vaikuttaa mielihyväkeskukseen, normaalielämä alkaa tuntua tylsältä ja harmaalta.
4. Liiku päivittäin. En tiedä miksi mutta kova liikunta tuo rauhallisen olon.- gjjjjjjjj
Hyviä neuvoja tässä. Muista myös, että kukaan ulkopuolinen ei voi sua noilta ongelmilta pelastaa. Toiset ihmiset voi neuvoa, tsempata, tukea ja kuunnella mutta sun pitää itse ensinnäkin päättää, että haluat noista ongelmista eroon ja alkaa päämäärätietoisesti tehdä töitä parantumisen eteen. Välillä on varmasti vaikeaa, mutta älä luovuta. Tilanne ei muutu itsesäälissä vellomisella mihinkään.Fakta nyt vaan on, että töitä on tehtävä ihan hitosti ja aina se ei oo helppoa, mutta lopussa kiitos seisoo. Sun pitää uskoa, että susta on siihen ja sulla on vielä paljon annettavaa, siitä se kaikki lähtee. Aloita jo heti tänään, koska mitä pidemmälle tuo ongelma menee sitä vaikeammin se on ratkaistavissa.
Mieti oikeesti niitä asioita mistä nautit ja missä oot hyvä. Ja tee niitä. Unohda ne naiset nyt tästä kuviosta. Sun pitää saada nyt oma elämä eka kuntoon ennen ku sotket siihen muita. - ap.
gjjjjjjjj kirjoitti:
Hyviä neuvoja tässä. Muista myös, että kukaan ulkopuolinen ei voi sua noilta ongelmilta pelastaa. Toiset ihmiset voi neuvoa, tsempata, tukea ja kuunnella mutta sun pitää itse ensinnäkin päättää, että haluat noista ongelmista eroon ja alkaa päämäärätietoisesti tehdä töitä parantumisen eteen. Välillä on varmasti vaikeaa, mutta älä luovuta. Tilanne ei muutu itsesäälissä vellomisella mihinkään.Fakta nyt vaan on, että töitä on tehtävä ihan hitosti ja aina se ei oo helppoa, mutta lopussa kiitos seisoo. Sun pitää uskoa, että susta on siihen ja sulla on vielä paljon annettavaa, siitä se kaikki lähtee. Aloita jo heti tänään, koska mitä pidemmälle tuo ongelma menee sitä vaikeammin se on ratkaistavissa.
Mieti oikeesti niitä asioita mistä nautit ja missä oot hyvä. Ja tee niitä. Unohda ne naiset nyt tästä kuviosta. Sun pitää saada nyt oma elämä eka kuntoon ennen ku sotket siihen muita.Uskon että se on jo nyt aika mahdotonta ratkaista kun olen ollut jo monta vuotta syrjäänvetäytyneenä lähes kaikesta. No on minulla sentään joitakin kavereita mutta niitäkin näkee turhan harvoin.
Ei olisi pitänyt silloin 6 vuotta sitten mennä antamaan periksi ja alkaa pitämään mitään välivuotta. Silloinkin oli jo vaikeaa mutta nyt kun vertaa siihen aikaan niin nyt kaikki on aivan uskomattoman vaikeaa. - ap.
ap. kirjoitti:
Uskon että se on jo nyt aika mahdotonta ratkaista kun olen ollut jo monta vuotta syrjäänvetäytyneenä lähes kaikesta. No on minulla sentään joitakin kavereita mutta niitäkin näkee turhan harvoin.
Ei olisi pitänyt silloin 6 vuotta sitten mennä antamaan periksi ja alkaa pitämään mitään välivuotta. Silloinkin oli jo vaikeaa mutta nyt kun vertaa siihen aikaan niin nyt kaikki on aivan uskomattoman vaikeaa.Yksi vuosi tai varmaan puolikin vuotta riittää hyvin siihen että kaikki menee entistä pahemmaksi.
- nelli4
mutta nykyäänhän on kaikia töitä ja opiskelumahdollisuuksia joita voi tehdä ihan kotoa käsin, eikä tarvitse välttämättä lähtee kotoons mihinkään . Jospa sitä kautta saisit enemmän itseluottamusta kun kokeilet. Älä vajoa synkkyyteen äläkä haasskaa älykkyytäsi moiseen
- ätmi-sinkku
Elämä on aika yksinnäistä jos ei ole ketään läheistä eikä ketään juttukaveria edes. Siksi minäkin käyn salilla että olis jotain tekemistä ja käyn baareissa tuhlaamassa rahaa vain jotta näkisin muita ja olis edes mahdollisuus jutella jonkun kanssa. Ei tänne kotiini ketään tule seuraa pitämään. Lähden kanarialle niin siellä varmaan on helpompaa jutella ulkomaalaisille koska ne ovat avoimempia ja tosiaan haluavat tutustua koska ovat suvaitsevaisia muita kohjtaan. Suomi naiset ei halua tutustua jos mies ei ole unelmien poikamies ja siksi onkin vaikeaa saada mitään kavereita tai kumppania.
- ap.
Pitäis varmaan aina silloin tällöin ostaa joku nais seuralainen että sais edes joskus seksiä ja kokea edes etäisesti jotain läheisyyden tapaista. En itsekkään muuten kokisi tätä eristäytyneisyyttä niin suureksi ongelmaksi mutta täytyisi edes joskus saada kokea miltä tuntuu olla naisen kanssa. Ongelmaksi vain tulee taas se että miten uskallan olla yhteydessä mihinkään seuralaiseen jos kaikki elämän perusasiatkin ovat näin vaikeita minulle.
- ap.
ap. kirjoitti:
Pitäis varmaan aina silloin tällöin ostaa joku nais seuralainen että sais edes joskus seksiä ja kokea edes etäisesti jotain läheisyyden tapaista. En itsekkään muuten kokisi tätä eristäytyneisyyttä niin suureksi ongelmaksi mutta täytyisi edes joskus saada kokea miltä tuntuu olla naisen kanssa. Ongelmaksi vain tulee taas se että miten uskallan olla yhteydessä mihinkään seuralaiseen jos kaikki elämän perusasiatkin ovat näin vaikeita minulle.
Piti vielä sanoa että siinä asiassa kyllä olen onnekas että taloushuolia minulla ei ole. Eipä siitäkään vain paljoa ole ollut hyötyä kun olen näin arka.
- mies.
Jos et ole vankilassa nin ei voi olla elämä niin kuralla. Rahaakin sulla oon joten asiat ei varmana ole niin huonosti. Jos olet äärimmäisen ujo, niin siihen löytyy apua mutta sinun on itse sitä apua haettava. Jos joku nainen on sua arvostellut niin kaikki ei ole sen naisen kanssa samaa mieltä. Joku varmaan susta tykkää vaikka olisit murhamies. Jos ulkonäkösi on edes kohtalainen niin sun pitää hyväksyä itsesi ennen kun voit hyväksyä muut. Rohkeesti vaan maksullista hommaamaan.
- serious?
"Ei sitä oikein saa mistään piristystä elämäänsä kun tietää että tulee aina olemaan tällainen epäonnistunut luuseri ja suurin osa ihmisistä elää elämäänsä täysillä nauttien lähes joka hetkestä. "
Oikeastiko uskot, että "suurin osa ihmisistä elää elämäänsä täysillä nauttien lähes joka hetkestä"? Ehkä media onnistuu luomaan tällaisen kuvan. Oikeasti suurin osa ihmisistä elää ihan tavis-peruselämää harmeineen ja pienine nautintoineen. Ei juurikaan eroa nk. syrjäytyneistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2057054
- 594652
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s404353- 733292
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161955Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271716- 171680
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401583- 341469
- 1431247