Tuli tosta toisesta ketjusta - jossa puhuttiin fitnessfasisteista - mieleen, että miksi täällä moni pitää todellakin perusvaatimuksena, ja itsestään selvänä että kropasta tulee pitää huolta ja sitä pitää jopa kehittää, muttei mielestään tai luonteestaan tulisi pitää huolta tai kehittää?
Jos bodaa kroppaansa, niin miksei bodaa luonnettaan? Miksi sisäisten avujen, esim. sosiaalisten taitojen, kehittäminen on kyseenalaista, arveluttavaa ja keinotekoista?
Luonnefasistiko?
143
388
Vastaukset
- In Ätmi We Trust
Ätmit ei usko, että luonnetta voi kehittää. He ovat syntyneet ätmeiksi ja ätmeinä kuolevat. Kaikki muu on teeskentelyä ja pelleksi ryhtymistä.
- Kympin Nainen
Kuolevatko he sitten lapsenomaisina? Missä menee sallittavan kehityksen raja?
On ok opiskella, tai ajaa ajokortti, mutta esim. sosiaalisten taitojen kehittäminen ei? - PlayTheGame
"Ätmit ei usko, että luonnetta voi kehittää. He ovat syntyneet ätmeiksi ja ätmeinä kuolevat. Kaikki muu on teeskentelyä ja pelleksi ryhtymistä."
Jos vähän puolustetaan ätmejä niin tää on mitä naiset opettaa. Ole vain oma itsesti, niin löydät kyllä Sen Oikean jonka kanssa on kemiaa. Sitten masennutaan ja katkeroidutaan kun sitä oikeaa ei löydy, ei koskaan.
Nainen haluaa fantasian, yhden naisen miehen joka "vain on" sytyttävä ja osaava.
No, kukaan ei "vain ole" yhtään mitään, kaikki on oppimisen tulosta. Opit iskemään, luomaan sitä kemiaa iskemällä mahdollisimman monia naisia. Opit sänkytaitoja, tyydyttämään naisen olemalla sängyssä mahdollisimman monen naisen kanssa.
Kannattaisiko jo herätä, ja alkaa opettelemaan Peliä? Kyllä kannattaisi.
t. pelimies, entinen ATM-romantikko
- ...
Miksi oletat saavasi järkeviä vastauksia kysymykseesi sisäisestä ristiriidasta ihmisiltä, jotka kärsivät sisäsistä ristiriidoista?
Naisasialuuserikin tuntuu syyllistävän nasia omasta suhdepelostaan. Siltäkin mieheltä tulee väliin varsin järkeenkäyvää ja toiveita tai edes nyökyttelyä herättäviä juttuja, mutta sitten toisaalta tulee taas sellaista naisvihamielistä oksennusta ettei sitä voi lähes-normaali ihminen mitenkään ymmärtää.- Kympin Nainen
Jaah, en oikeastaan odottanut mitään - kunhan laitoin keskustelunavauksen :)
Mutta tuo on varmasti totta, että jos sisäinen ristiriita on suuri, on ehkä helpointa se torjua kuin katsoa omaa sisintään silmästä silmään.
- Riianks_M
Oon miettiny samaa. Erityisesti miesten tulisi kehittää sosiaalisia taitoja monenkin.
Veikkaan syyksi sitä että palstalaiset sekoittavat henkisen puolen "itseensä" eli tarkoitan että perustelevat "en halua muuttaa itseäni" ja "haluan kelvata sellaisena kuin olen" ja "olen ujo" jne.
Vastaavia perusteluja ei juuri kuule fyysisellä puolella.- ----
Kyllä kuulee etenkin naisilla, että eivät suostu laihduttamaan tai pukeutumaan seksikkäästi, koska sisäinen kauneus, koska pinnallisuus.
- Kympin Nainen
Joo, totta. Jokainen haluaa tietysti tulla rakastetuksi omana itsenään, eikä sitä itseyden ydintä varmastikaan kukaan ole suositellut muuttamaan. Mutta ehkä omaa käytöstään voisi hieman hioa niin, että se oma itse näyttäytyisi muille parhaassa mahdollisessa valossa - ja niin, olla se paras versio omasta itsestä. Ujon ongelma lienee pitkälle se, ettei kukaan edes pääse tutustumaan tuohon itseen, ei niin, että siinä ”itsessä” mitään vikaa välttämättä olisi vaan se vain jää ikään kuin huomaamatta.
Kyllä minä ainakin voisin kehittää itseäni henkisesti. Niitä sosiaalisia taitoja. En vain tiedä mistä aloittaisin. Ja rehellisesti en vaan usko että pystyisin sitä luonnettani riittävästi muuttamaan.
Luuletko että en haluaisi jossain juhlissa olla se huomion keskipisteenä oleva puhelias hauska mies josta naiset kiinnostuvat? Että mieluumin on siinä isossa ryhmässä se hiljaisempi hissukka joka vain välillä kommentoi sinne tänne keskustelun väliin.
Mitenkäs minä tuon muutan, jos olen se introvertti luonteeltani, joka ei pysty nopeatempoiseen poukkoilevaan humoristiseen keskusteluun aiheesta kuin aiheesta, isossa ihmisryhmässä.
Tai kuinka pystyisin vaikuttamaan itsevarmemmalta ja rennommalta naisten seurassa - jollen hanki siihen jotain psyykelääkkeitä, tai vain ole aina pienessä humalassa. (Pieni humala oikeasti kyllä auttaisi, sen minä jo tiedän! Muttei se juopon ura oikein houkuta.)
Tiedän kyllä että se auttaisi melko paljon, jos käyttäisin suuren osan ajastani vaikkapa sellaisten TV-sarjojen kuten vaikka Big Brother seuraamiseen (tuntuu kovasti tällaiset sarjat kiinnostavan naispuolisia tuttavia, aina joka kaudella niistä sitten keskusteltiin pöydän ääressä). Kun lisäksi ottaisi selvää ja seuraisi kaikkea muutakin "hömppää" mikä naisia kiinnostaa. Ja vielä yleissivistäisi itseään, joka päivä ihan kaikista päivän puheenaiheista, niin olisi ainakin helpompi ottaa osaa keskusteluun kuin keskusteluun. Olisi jotain sanottavaa.
Sitten päästäänkin siihen valitettavaan totuuteen, että mistä tuon kaiken ajan löytää? Pitäisikö pudottaa omat harrastukset big brotherin katsomisen eduksi. Tai tehdä vähemmän töitä. Olen kyllä pohtinut että työttömänä minulla olisi paljon paremmat mahdollisuudet saada naisia, koska voisin laittaa huomattavasti enemmän aikaa sellaisiin asioihin mitkä auttaisivat siinä naisten saamisessa. (esim. nuo edellä mainitut itsensä "sivistämiset", ja nettideiteissä kirjoitteluun käytettävä aika, yms.)
Niin. Tiedän siis että itseäni minun pitäisi muuttaa jos haluaisin naisen. Ennen kaikkea henkisesti. Ulkoisestikin toki olisi hyvä olla hieman lihaksikkaampi. Mutta se muutos onkin helpommin sanottu kuin tehty. Jos olisin aiemmin tajunnut mihin jamaan itseni laitan, olisin luultavasti nähnytkin paljon enemmän vaivaa asian eteen. Ehkä olisin myös harkinnut ihan toisenlaista uraa.
Nyt 36v, alkaa jo vähän mietityttämään että kuinka järkeviä ne muutokset enää olisi. Koskaan ei ole liian myöhäistä, niinhän sitä väitetään, mutta jos niihin muutoksiin menee aika 5-10 vuotta, niin rehellisesti saattaa kyllä olla jo liian myöhäistä. Tuskin minä ainakaan 10 vuoden päästä enää edes suhteesta haaveilen, jos en ole siihen mennessä sellaista saanut.
Kannattaako siis omasta elämästä tehdä epämukavaa, ryhtyä harrastamaan sellaisia asioita mistä ei pidä, ryhtyä köyhäksi työttömäksi, vihata kaikkea tekemäänsä - vain siinä toivossa että EHKÄ sitten muutaman vuoden päästä olisi muuttunut mies, niin että joku nainen voisi kiinnostua. Kovin paljoa pienemmän vaivalla en uskoa että minusta enää toisenlaista persoonaa tekee.- Kympin Nainen
---- kirjoitti:
Kyllä kuulee etenkin naisilla, että eivät suostu laihduttamaan tai pukeutumaan seksikkäästi, koska sisäinen kauneus, koska pinnallisuus.
Uskoisin, että jokainen kyllä sisimmässään tietää, että ollakseen laatunainen/mies pitää olla koko paletti aika lailla kasassa. Fyysinen, henkinen ja sosiaalinen. Ja eri puolet täydentävät ja kompensoivat toisiaan - ts. pelkkä fysiikka ei riitä laatuluokkaan jos luonne on kuraa.
Vallalla on kuitenkin, luultavasti täysin oikeutetusti, romanttinen ajatus, että vain sisäisen kauneuden tulisi ratkaista. Sehän se olisi ihmisyyden ideaali ettemme olisi niin pinnallisia; mutta samaan aikaan emme sille mitään voi kun eläimiä kuitenkin olemme - olkoonkin että olemme tiedostavia eläimiä...
Varmaan se, että paljonko on valmis tekemään kehitystyötä eri osa-alueilla riippuu siitä, mihin pyrkii ja tämä on tietysti jokaisen oma asia. Mutta ne, jotka eivät edes pyri, yleensä joutuvat tyytymään. Purnaus pinnallisuudesta voi olla toisaalta naiiviutta, toisaalta idealismia, mutta usein myös tyytymättömyyttä omaan itseen. Moni tietää, että voisi paremmin pärjätä - siis millä tahansa elämän osa-alueella - jos vain näkisi enemmän vaivaa. Menestys on suurimmaksi osaksi kovaa työtä. Mutta kun meissä on myös koodattuna se, että parasta pitäisi saada mahd. helpolla, niin yhtälö on hankala. Silloin on helpompi syyttää maailmaa pinnallisuudesta, toisia nirsoiksi tms. kuin katsoa peiliin ja todeta, etten vaan viitsinyt nähdä vaivaa. - Kympin Nainen
hullutiedemies kirjoitti:
Kyllä minä ainakin voisin kehittää itseäni henkisesti. Niitä sosiaalisia taitoja. En vain tiedä mistä aloittaisin. Ja rehellisesti en vaan usko että pystyisin sitä luonnettani riittävästi muuttamaan.
Luuletko että en haluaisi jossain juhlissa olla se huomion keskipisteenä oleva puhelias hauska mies josta naiset kiinnostuvat? Että mieluumin on siinä isossa ryhmässä se hiljaisempi hissukka joka vain välillä kommentoi sinne tänne keskustelun väliin.
Mitenkäs minä tuon muutan, jos olen se introvertti luonteeltani, joka ei pysty nopeatempoiseen poukkoilevaan humoristiseen keskusteluun aiheesta kuin aiheesta, isossa ihmisryhmässä.
Tai kuinka pystyisin vaikuttamaan itsevarmemmalta ja rennommalta naisten seurassa - jollen hanki siihen jotain psyykelääkkeitä, tai vain ole aina pienessä humalassa. (Pieni humala oikeasti kyllä auttaisi, sen minä jo tiedän! Muttei se juopon ura oikein houkuta.)
Tiedän kyllä että se auttaisi melko paljon, jos käyttäisin suuren osan ajastani vaikkapa sellaisten TV-sarjojen kuten vaikka Big Brother seuraamiseen (tuntuu kovasti tällaiset sarjat kiinnostavan naispuolisia tuttavia, aina joka kaudella niistä sitten keskusteltiin pöydän ääressä). Kun lisäksi ottaisi selvää ja seuraisi kaikkea muutakin "hömppää" mikä naisia kiinnostaa. Ja vielä yleissivistäisi itseään, joka päivä ihan kaikista päivän puheenaiheista, niin olisi ainakin helpompi ottaa osaa keskusteluun kuin keskusteluun. Olisi jotain sanottavaa.
Sitten päästäänkin siihen valitettavaan totuuteen, että mistä tuon kaiken ajan löytää? Pitäisikö pudottaa omat harrastukset big brotherin katsomisen eduksi. Tai tehdä vähemmän töitä. Olen kyllä pohtinut että työttömänä minulla olisi paljon paremmat mahdollisuudet saada naisia, koska voisin laittaa huomattavasti enemmän aikaa sellaisiin asioihin mitkä auttaisivat siinä naisten saamisessa. (esim. nuo edellä mainitut itsensä "sivistämiset", ja nettideiteissä kirjoitteluun käytettävä aika, yms.)
Niin. Tiedän siis että itseäni minun pitäisi muuttaa jos haluaisin naisen. Ennen kaikkea henkisesti. Ulkoisestikin toki olisi hyvä olla hieman lihaksikkaampi. Mutta se muutos onkin helpommin sanottu kuin tehty. Jos olisin aiemmin tajunnut mihin jamaan itseni laitan, olisin luultavasti nähnytkin paljon enemmän vaivaa asian eteen. Ehkä olisin myös harkinnut ihan toisenlaista uraa.
Nyt 36v, alkaa jo vähän mietityttämään että kuinka järkeviä ne muutokset enää olisi. Koskaan ei ole liian myöhäistä, niinhän sitä väitetään, mutta jos niihin muutoksiin menee aika 5-10 vuotta, niin rehellisesti saattaa kyllä olla jo liian myöhäistä. Tuskin minä ainakaan 10 vuoden päästä enää edes suhteesta haaveilen, jos en ole siihen mennessä sellaista saanut.
Kannattaako siis omasta elämästä tehdä epämukavaa, ryhtyä harrastamaan sellaisia asioita mistä ei pidä, ryhtyä köyhäksi työttömäksi, vihata kaikkea tekemäänsä - vain siinä toivossa että EHKÄ sitten muutaman vuoden päästä olisi muuttunut mies, niin että joku nainen voisi kiinnostua. Kovin paljoa pienemmän vaivalla en uskoa että minusta enää toisenlaista persoonaa tekee.Vedit nyt tuon kehittämisen toiseen ääripäähän. Ei ole tarkoitus - ainakaan minun mielestäni - että introvertistä leivotaan ekstrovertti (tai että muuttaisi koko elämänsä ei-itsensä-näköiseksi), vaan miettiä, miten olla se paras oma itse, ts. pyrkiä vielä enemmän siihen oman näköiseen elämään. Eihän introverttius tarkoita (välttämättä) sosiaalisten taitojen puutetta. Mm. keskustelutaitoja voi harjoitella, ihan samalla tavalla kuin esim. esiintymistaitoja. Mitä enemmän harjoittelet, sitä rennommaksi ja luontevammaksi se tulee - ihan ilman lääkkeitä tai alkoholia. Kyllähän tiedemiehen nyt tämä pitäisi tietää :)
Tiedemies oletettavasti tietää myös, että itsevarman ei tarvitse mukailla toisten keskusteluja (tai olla koko ajan suuna päänä), vaan voi itse aloittaa keskusteluja itseään kiinnostavista aiheista. Ts. aikainvestointi BB:n tms. seuraamiseen ei todellakaan ole must. Tai ainakaan itse en osaisi siitä aiheesta edes keskustella, miljoona kertaa mieluummin vaikka sitten niistä luurangoista.
Eli ei, omaa elämää ja persoonaa ei ole tarkoitus kokonaan muuttaa - sehän olisi hulluutta - vaan tehdä siitä vielä enemmän oman näköistä ja tehdä se muillekin näkyväksi, jotta he voivat sinusta kiinnostua. - ...
Kympin Nainen kirjoitti:
Vedit nyt tuon kehittämisen toiseen ääripäähän. Ei ole tarkoitus - ainakaan minun mielestäni - että introvertistä leivotaan ekstrovertti (tai että muuttaisi koko elämänsä ei-itsensä-näköiseksi), vaan miettiä, miten olla se paras oma itse, ts. pyrkiä vielä enemmän siihen oman näköiseen elämään. Eihän introverttius tarkoita (välttämättä) sosiaalisten taitojen puutetta. Mm. keskustelutaitoja voi harjoitella, ihan samalla tavalla kuin esim. esiintymistaitoja. Mitä enemmän harjoittelet, sitä rennommaksi ja luontevammaksi se tulee - ihan ilman lääkkeitä tai alkoholia. Kyllähän tiedemiehen nyt tämä pitäisi tietää :)
Tiedemies oletettavasti tietää myös, että itsevarman ei tarvitse mukailla toisten keskusteluja (tai olla koko ajan suuna päänä), vaan voi itse aloittaa keskusteluja itseään kiinnostavista aiheista. Ts. aikainvestointi BB:n tms. seuraamiseen ei todellakaan ole must. Tai ainakaan itse en osaisi siitä aiheesta edes keskustella, miljoona kertaa mieluummin vaikka sitten niistä luurangoista.
Eli ei, omaa elämää ja persoonaa ei ole tarkoitus kokonaan muuttaa - sehän olisi hulluutta - vaan tehdä siitä vielä enemmän oman näköistä ja tehdä se muillekin näkyväksi, jotta he voivat sinusta kiinnostua.Olen harjoitellut kymmeniä ja satoja kertoja monia asioita elämässäni, mutta harvoin ne ovat tulleet yhtään sen luontevammiksi. Olen yhä äärettömän epävarma esimerkiksi autoa ajaessani, päivittäisissä työtehtävisäni, ja kutakuinkin kaikessa muussakin mitä teen. Mitenköhän ne tiedemiehet sen selittävät?
Ja kyllähän se vähän niin antaa ymmärtää, että jos ei ole naisten mielestä kiinnostava niin millään mittapuulla, niin kyllähän sitä täytyy olla sitten jotain ihan muuta kuin mitä on. - Kympin Nainen
... kirjoitti:
Olen harjoitellut kymmeniä ja satoja kertoja monia asioita elämässäni, mutta harvoin ne ovat tulleet yhtään sen luontevammiksi. Olen yhä äärettömän epävarma esimerkiksi autoa ajaessani, päivittäisissä työtehtävisäni, ja kutakuinkin kaikessa muussakin mitä teen. Mitenköhän ne tiedemiehet sen selittävät?
Ja kyllähän se vähän niin antaa ymmärtää, että jos ei ole naisten mielestä kiinnostava niin millään mittapuulla, niin kyllähän sitä täytyy olla sitten jotain ihan muuta kuin mitä on.No kyllä minuakin edelleen joka kertaa jännittää kun pitää esiintyä, mutta tiedän, että vaikka minua jännittää, niin pystyn siihen kuitenkin, se jännitys ei halvaannuta minua. Olettaisin että sama juttu sinulla autoa ajaessa tai päivittäisissä työtehtävissä?
- piiloalfa
Jos olisi olemassa joku sosiaalisten taitojen kuntosali, niin ostaisin kyllä vuosikortin sinne ja kävisin kolme kertaa viikossa. Sopivia henkisiä bodauspaikkoja ja -keinoja on todella vaikea löytää. Fyysisestä kunnosta huolehtiminen taas on verraten yksinkertaista.
- kaikkiko tarjottimel
Niin kun ei voi vaikka jutella ihmisten kanssa. On se kumma kun on ihmiset niin saamattomia että kaikki pitää tarjoilla hopeatarjottimella nenän eteen, mitään ei voi tehdä itse, mistään ei voi ottaa selvää itse, jos jokin asia on vähänkin vaivalloinen niin jätetään väliin.
- Kympin Nainen
Businessidea?
Minkälainen olisi mielestäsi hyvä henkinen bodauspaikka (tai -keinot)? - Mystery Method
Kympin Nainen kirjoitti:
Businessidea?
Minkälainen olisi mielestäsi hyvä henkinen bodauspaikka (tai -keinot)?PUA-kurssi. 2000 euroa /viikonloppukurssi. Sisältää pari luentoa ja kaksi iltaa (pe-la) yökerhoissa pokaustaitoja opettelemassa coachin kanssa.
- piiloalfa
kaikkiko tarjottimel kirjoitti:
Niin kun ei voi vaikka jutella ihmisten kanssa. On se kumma kun on ihmiset niin saamattomia että kaikki pitää tarjoilla hopeatarjottimella nenän eteen, mitään ei voi tehdä itse, mistään ei voi ottaa selvää itse, jos jokin asia on vähänkin vaivalloinen niin jätetään väliin.
Ideana on sosiaalisten taitojen kehittäminen, ei pelkkä ihmisten kanssa juttelu. Taidot kehittyvät vain sellaisten kanssa, jotka haluavat kehittyä itsekin. Ilkeiden ihmisten kanssa keskustelu vie taitoja alaspäin ja olen varmaan tältäkin palstalta saanut monia negatiivisia ajatusmalleja.
Tuo kuntosali voisi olla vaikka joku 5 hengen ryhmissä tapahtuva, jota ohjaa psykologi. Annetaan aihe, ja jokainen esittää vuorollaan mielipiteitä ja vastaväitteitä. Psykologi huomauttaa, että mitä kukakin olisi voinut tehdä eri tavalla, jotta kanssakeskustelijoilla olisi parempi olla.
Sitä en sitten tiedä, että miten hiljaisuudesta voisi ikinä päästä eroon. Minulla kun se johtuu ajatuksen hitaudesta, eikä esimerkiksi ujoudesta. - ...
kaikkiko tarjottimel kirjoitti:
No sanotaan vaikka näin, että sosiaalisten taitojen kuntosalin lisäksi tarvittaisiin se sosiaalisten taitojen personal trainer.
Kyllä siellä kuntosalillakin pitää rehkiä ihan itse, ei sitä kukaan meidän puolestamme tee. Mutta me ätmit olemme niin assburgereita tai muuten vaan tankeita ajattelultamme tai havainnointikyvyltämme, että emme me omin neuvoin kerta kaikkiaan kykene nostamaan itseämme sosiaalisen kelvottomuuden suosta. Yritykset ovat ihan yhtä naurettavia, kuin jos ummikko tulisi kuntosalille ja yrittäisi käyttää laitteita joissa ei ole minkäänlaisia ohjeita. - ...
Mystery Method kirjoitti:
PUA-kurssi. 2000 euroa /viikonloppukurssi. Sisältää pari luentoa ja kaksi iltaa (pe-la) yökerhoissa pokaustaitoja opettelemassa coachin kanssa.
PUA-kurssi toimii vain psykopaattisille luonteille.
- ummikkolummikko
... kirjoitti:
No sanotaan vaikka näin, että sosiaalisten taitojen kuntosalin lisäksi tarvittaisiin se sosiaalisten taitojen personal trainer.
Kyllä siellä kuntosalillakin pitää rehkiä ihan itse, ei sitä kukaan meidän puolestamme tee. Mutta me ätmit olemme niin assburgereita tai muuten vaan tankeita ajattelultamme tai havainnointikyvyltämme, että emme me omin neuvoin kerta kaikkiaan kykene nostamaan itseämme sosiaalisen kelvottomuuden suosta. Yritykset ovat ihan yhtä naurettavia, kuin jos ummikko tulisi kuntosalille ja yrittäisi käyttää laitteita joissa ei ole minkäänlaisia ohjeita.Ummikko katsoo netistä tekniikkavinkit ja menee salille. En minä ainakaan mistään laitteen kyljestä ole lukenut miten käytetään.
- Lisää kursseja
... kirjoitti:
PUA-kurssi toimii vain psykopaattisille luonteille.
No mites tää? Lord Boredom muuten lupautu menemään tänne, mutta katosi sitten palstalta. Ehkä hän oppi tarvittavat sosiaaliset taidot.
http://www.jaanmurtajat.fi/ - Kympin Nainen
Mystery Method kirjoitti:
PUA-kurssi. 2000 euroa /viikonloppukurssi. Sisältää pari luentoa ja kaksi iltaa (pe-la) yökerhoissa pokaustaitoja opettelemassa coachin kanssa.
Luulen, että tälle kohderyhmälle pitäisi löytää jotain muuta. Onhan netti täynnä PUA-matskua - ilmaistakin - mutta ehkä tilausta olisi toisenlaiselle(kin) lähestymistavalle. Mutta luulen että tarjontaa kyllä on, NLP-kurssit jne.
- Tyhmä maksaa
Miksi maksaa kun hankkii vaan ystäviä niin saa ilmatteeks sosiaalioppia.
- PUA???
Kympin Nainen kirjoitti:
Luulen, että tälle kohderyhmälle pitäisi löytää jotain muuta. Onhan netti täynnä PUA-matskua - ilmaistakin - mutta ehkä tilausta olisi toisenlaiselle(kin) lähestymistavalle. Mutta luulen että tarjontaa kyllä on, NLP-kurssit jne.
mua on häirinny pitkään että mitä toi PUA oikein tarkottaa`??
- 3+18
piiloalfa kirjoitti:
Ideana on sosiaalisten taitojen kehittäminen, ei pelkkä ihmisten kanssa juttelu. Taidot kehittyvät vain sellaisten kanssa, jotka haluavat kehittyä itsekin. Ilkeiden ihmisten kanssa keskustelu vie taitoja alaspäin ja olen varmaan tältäkin palstalta saanut monia negatiivisia ajatusmalleja.
Tuo kuntosali voisi olla vaikka joku 5 hengen ryhmissä tapahtuva, jota ohjaa psykologi. Annetaan aihe, ja jokainen esittää vuorollaan mielipiteitä ja vastaväitteitä. Psykologi huomauttaa, että mitä kukakin olisi voinut tehdä eri tavalla, jotta kanssakeskustelijoilla olisi parempi olla.
Sitä en sitten tiedä, että miten hiljaisuudesta voisi ikinä päästä eroon. Minulla kun se johtuu ajatuksen hitaudesta, eikä esimerkiksi ujoudesta.Kyllä joitain tällaisia ryhmiä on olemassa niille, joilla on oikeasti sairaalloisia vaikeuksia ryhmässä toimimisessa. Varmaan saatavuus riippuu kunnasta ja mitä terveydenhuoltopalvelua käyttää, aika kiven alla taitavat olla kuten kaikki mielenterveyteen ym. liittyvät terveyspalvelut.
Monella taitaa olla ongelmana se, ettei uskalla edes yrittää. Toki voi olla jostain todellisesta mielenterveysongelmasta kyse, ja silloin nyt on ihan turha yrittää vaan patistaa toista ottamaan itseään niskasta kiinni, ei masennuskaan millään lenkkeilyllä ja positiivisuudella parane. - ...
ummikkolummikko kirjoitti:
Ummikko katsoo netistä tekniikkavinkit ja menee salille. En minä ainakaan mistään laitteen kyljestä ole lukenut miten käytetään.
Ummikko katsoo netistä tekniikkavinkit, menee salille, ja tekee liikkeet/harjoituksen aivan päin persettä tajuamatta että tekee ne aivan päin persettä.
Onnistuu kuntosalillakin, ja on aivan hemmetin paljon helpompaa tehdä asiat päin persettä sosiaalisessa jumpassa. - ...
PUA??? kirjoitti:
mua on häirinny pitkään että mitä toi PUA oikein tarkottaa`??
Pick Up Artist, tyyppi joka maalailee Pick-Up -autoja. Tällaisia siis:
http://image.classictrucks.com/f/events/1004clt_2009_goodguys_southwest_nationals/26746271/1004clt_26_o 2009_goodguys_southwest_nationals custom_flame_paint_job.jpg
No ei vaineskaan, vaan pelimies, naistenkaataja, jne. - Kympin Nainen
Lisää kursseja kirjoitti:
No mites tää? Lord Boredom muuten lupautu menemään tänne, mutta katosi sitten palstalta. Ehkä hän oppi tarvittavat sosiaaliset taidot.
http://www.jaanmurtajat.fi/Joo, olisikin ollut mielenkiintoista kuulla Lordin palaute kurssista.
- PUA!!!
... kirjoitti:
Pick Up Artist, tyyppi joka maalailee Pick-Up -autoja. Tällaisia siis:
http://image.classictrucks.com/f/events/1004clt_2009_goodguys_southwest_nationals/26746271/1004clt_26_o 2009_goodguys_southwest_nationals custom_flame_paint_job.jpg
No ei vaineskaan, vaan pelimies, naistenkaataja, jne.Pick Up Artist siis? voin vihdoinkin selata palstaa rauhassa
- ...
PUA!!! kirjoitti:
Pick Up Artist siis? voin vihdoinkin selata palstaa rauhassa
Epäilenpä. En minä ainakaan voi selata palstaa ollenkaan rauhallisin mielin vaikka tunnenkin termin.
- ...
Tyhmä maksaa kirjoitti:
Millä tavalla niitä hankitaan?
- 3+18
... kirjoitti:
Ummikko katsoo netistä tekniikkavinkit, menee salille, ja tekee liikkeet/harjoituksen aivan päin persettä tajuamatta että tekee ne aivan päin persettä.
Onnistuu kuntosalillakin, ja on aivan hemmetin paljon helpompaa tehdä asiat päin persettä sosiaalisessa jumpassa.Yhtään vittuilematta siis, mutta oletteko te "ätmit" poikkeuksetta myös täysin kaverittomia? En ole itsekään mikään sosiaalisuuden ilmentymä, mutta kavereita ja ystäviä minulla on silti, ja olen heiltä saanut kuulla (joskus tahtomattakin) kommenttia siitä, miltä vuorovaikutukseni oikein vaikuttaa. Isompaakin riitaa on ollut kun kavereilla meni hermot siihen, miten aina vittuilen ja olen hirveä negaaja ja osun aina arkaan paikkaan. Kyllä hävetti, kun en ollut tajunnut tuollaista itse ollenkaan. Oli kehittämisen paikka siinä...
Tyhmä maksaa kirjoitti:
Onhan noita ystäviä jo. Ei ehkä riittävästi, mutta jokunen kuitenkin. Ei se oppi riitä naisten kanssa pärjäämiseen. Eikä se ystävien seurassa oleminen ole kyllä muuttanut luonnettani tähänkään mennessä. En tiedä miten se muuttaisi yhtään enempää.
- Kympin Nainen
... kirjoitti:
Epäilenpä. En minä ainakaan voi selata palstaa ollenkaan rauhallisin mielin vaikka tunnenkin termin.
:D
- ...
3+18 kirjoitti:
Yhtään vittuilematta siis, mutta oletteko te "ätmit" poikkeuksetta myös täysin kaverittomia? En ole itsekään mikään sosiaalisuuden ilmentymä, mutta kavereita ja ystäviä minulla on silti, ja olen heiltä saanut kuulla (joskus tahtomattakin) kommenttia siitä, miltä vuorovaikutukseni oikein vaikuttaa. Isompaakin riitaa on ollut kun kavereilla meni hermot siihen, miten aina vittuilen ja olen hirveä negaaja ja osun aina arkaan paikkaan. Kyllä hävetti, kun en ollut tajunnut tuollaista itse ollenkaan. Oli kehittämisen paikka siinä...
Jos epäsosiaaliset assburgerit ystävystyvät toistensa kanssa, niin ei se sosiaalisuus siitä mainittavasti kasva kun kaikki ovat ihan toistensa kaltaisia. Ymmärtävät kyllä toisiaan, mutta eivät normisosiaalisia ihmisiä.
Vaikka joukkoon olisi eksynyt muutama normaalimpikin, niin ne ovat sitten sellaisia assburgereita sietävää sorttia. Mutta parisuhdepelissä assburgerit karsiutuvat alkuerissä. - sama tuli mieleen
Tyhmä maksaa kirjoitti:
Huvittavaa, että tällaista arkista asiaa varten on perustettu laskuttava firma. Kyllä niitä on kaikenlaisia yhdistyksiä ja harrastepiireijä joissa pääsee treenaamaan sosiaalisia taitoja ihan ilmaiseksi. Mutta money talks and bullshit walks.
- 3+18
... kirjoitti:
Jos epäsosiaaliset assburgerit ystävystyvät toistensa kanssa, niin ei se sosiaalisuus siitä mainittavasti kasva kun kaikki ovat ihan toistensa kaltaisia. Ymmärtävät kyllä toisiaan, mutta eivät normisosiaalisia ihmisiä.
Vaikka joukkoon olisi eksynyt muutama normaalimpikin, niin ne ovat sitten sellaisia assburgereita sietävää sorttia. Mutta parisuhdepelissä assburgerit karsiutuvat alkuerissä.Luultavasti niin. Olen kyllä tavannut koko joukon assburger-naisiakin (niin paljon kuin tuota muotisanaa inhoankin), että saattaisihan se kommunikointi sellaisten kanssa sujua...
Haluaako sosiaalisesti hyvin rajoittunut mies oikeasti siis sosiaalisen naisen, täysin itsensä vastakohdan? Itse haluaisin samankaltaisen kuin olen, en siis mitään huippusosiaalista, mutta en kyllä mitään assburgeriakaan. - piiloalfa
piiloalfa kirjoitti:
Sitä en sitten tiedä, että miten hiljaisuudesta voisi ikinä päästä eroon. Minulla kun se johtuu ajatuksen hitaudesta, eikä esimerkiksi ujoudesta.Ai niin. Valtio voisi järjestää myös ohjattua psykedeelien käyttöä: http://healthland.time.com/2011/06/16/magic-mushrooms-can-improve-psychological-health-long-term/
"Critically, however, the participants themselves were not the only ones who saw the benefit from the insights they gained: their friends, family member and colleagues also reported that the psilocybin experience had made the participants calmer, happier and kinder." - ...
sama tuli mieleen kirjoitti:
Huvittavaa, että tällaista arkista asiaa varten on perustettu laskuttava firma. Kyllä niitä on kaikenlaisia yhdistyksiä ja harrastepiireijä joissa pääsee treenaamaan sosiaalisia taitoja ihan ilmaiseksi. Mutta money talks and bullshit walks.
Valaise oi meitä pimeydessä kulkevia mitä ne yhdistykset ja harrastepiirit ovat?
- Twoik
sama tuli mieleen kirjoitti:
Sosiaalisten taitojen treenaaminen ilman wingmannia voi olla vaikeaa, koska oman sanattoman viestinnän analysointi on vaikeaa. Tuolla pokauskurssilla saa neuvoja käsittääkseni tyyliin kädestä pitäen tyyliin "nojaa taaksepäin" "hymyile vähemmän" jne. Voisin kuvitella osallistuvani. Suurin syy ehkä se että tutustuu ihmisiin, jotka uskovat itseensä ja omaan kehittymiseensä.
- ...
3+18 kirjoitti:
Luultavasti niin. Olen kyllä tavannut koko joukon assburger-naisiakin (niin paljon kuin tuota muotisanaa inhoankin), että saattaisihan se kommunikointi sellaisten kanssa sujua...
Haluaako sosiaalisesti hyvin rajoittunut mies oikeasti siis sosiaalisen naisen, täysin itsensä vastakohdan? Itse haluaisin samankaltaisen kuin olen, en siis mitään huippusosiaalista, mutta en kyllä mitään assburgeriakaan.En tiedä kuinka hyvin fiktiivinen hahmo vastaa todellisuutta, mutta Silta-sarjassahan oli Saga Norén, erittäin assburger-nainen. Yhtäkkiä hän että huomasi, että häntä panetti, joten hän lähti lähimpään baariin ja ehdotti ensimmäiselle vastaantulevalle hyvännäköiselle miehelle, että lähdetkö panemaan kämpilleni. Ja näin myös tapahtui.
Assburger-miesten tapauksessa homma tuskin toimisi noin sujuvasti. - ...
Kympin Nainen kirjoitti:
Joo, olisikin ollut mielenkiintoista kuulla Lordin palaute kurssista.
Eiköhän Lordin katoaminen palstalta puhu puolestaan.
- ...
Kympin Nainen kirjoitti:
No nyt on minun vuoroni kysyä termin tarkoitusta: mitä tarkoittaa NLP noin käytännössä? Wikipedia tietää sanoa että se on "Neurolingvistinen ohjelmointi", mutta ei valaise oikeastaan yhtään sitä, mistä tässä tarkalleen ottaen on kyse.
- 3+18
... kirjoitti:
En tiedä kuinka hyvin fiktiivinen hahmo vastaa todellisuutta, mutta Silta-sarjassahan oli Saga Norén, erittäin assburger-nainen. Yhtäkkiä hän että huomasi, että häntä panetti, joten hän lähti lähimpään baariin ja ehdotti ensimmäiselle vastaantulevalle hyvännäköiselle miehelle, että lähdetkö panemaan kämpilleni. Ja näin myös tapahtui.
Assburger-miesten tapauksessa homma tuskin toimisi noin sujuvasti.En tunne ko. sarjaa, mutta jos Saga Norén oli kovin kaunis nainen, niin varmaan juu saa sitten panon vaikka miten olisi assburger. En vaan usko, että tosielämän assburger-naiset ensinnäkään oikeasti yhtäkkiä kun panettaa lähtisivät jonnekin baariin pokailemaan, ja toisekseen eivät välttämättä ole kovin viehättäviä... ihan hyvännäköisiä voi tietysti olla, mutta luultavasti sellaisia, jotka tarvitsisivat vähän tyyligurua avuksi. Joojoo, jos on luonnostaan upea kaunotar niin voi olla vaikka kuinka homssuinen, mutta hei, luonnonkaunis assburger-nainen..? Nyt puhutaan jo todellisesta harvinaisuudesta.
Ei varmaan toimisi assburger-miehellä yhtä sujuvasti, mutta ei varmasti toimisi juuri kellään naisellakaan oikeasti noin. Toisekseen, panojako tässä nyt ollaan vailla eikä parisuhdetta? - Kympin Nainen
... kirjoitti:
No nyt on minun vuoroni kysyä termin tarkoitusta: mitä tarkoittaa NLP noin käytännössä? Wikipedia tietää sanoa että se on "Neurolingvistinen ohjelmointi", mutta ei valaise oikeastaan yhtään sitä, mistä tässä tarkalleen ottaen on kyse.
En ole siis itse NLP-guru tms. mutta hiukan tiedän asiasta (heitin tuohon vain yhtenä esimerkkinä). Tällainen määritelmä löytyi:
"NLP on lähestymistapa ja tutkimussuuntaus, jossa ihmisen mielen taitavaa toimintaa ja vuorovaikutusta mallittamalla on löydetty paljon uutta tietoa siitä, miten ihmiset toimivat tilanteissa, joissa he onnistuvat ja saavat aikaan hyviä tuloksia. NLP-tutkimusten tuloksena on löydetty uutta tietoa mm. niistä ajattelutavoista, tavoista käyttää mielikuvia, sisäistä puhetta ja kehoa, tavoista käyttää sekä ääneen puhuttua kieltä että kehonkieltä ja tavoista toimia, joilla eri alojen osaajat saavat aikaan hyvät tuloksensa."
- Suomen NLP-yhdistys ry
Tätä käytetään siis laajemmin, mm. työelämässä, huippu-urheilijat jne. Positiivisten ajatusmallien jne. luomista ja vahvistamista (sekä samalla negatiivisten ja toimintaa rajoittavien mallien syrjäyttämistä) - ...
Kympin Nainen kirjoitti:
En ole siis itse NLP-guru tms. mutta hiukan tiedän asiasta (heitin tuohon vain yhtenä esimerkkinä). Tällainen määritelmä löytyi:
"NLP on lähestymistapa ja tutkimussuuntaus, jossa ihmisen mielen taitavaa toimintaa ja vuorovaikutusta mallittamalla on löydetty paljon uutta tietoa siitä, miten ihmiset toimivat tilanteissa, joissa he onnistuvat ja saavat aikaan hyviä tuloksia. NLP-tutkimusten tuloksena on löydetty uutta tietoa mm. niistä ajattelutavoista, tavoista käyttää mielikuvia, sisäistä puhetta ja kehoa, tavoista käyttää sekä ääneen puhuttua kieltä että kehonkieltä ja tavoista toimia, joilla eri alojen osaajat saavat aikaan hyvät tuloksensa."
- Suomen NLP-yhdistys ry
Tätä käytetään siis laajemmin, mm. työelämässä, huippu-urheilijat jne. Positiivisten ajatusmallien jne. luomista ja vahvistamista (sekä samalla negatiivisten ja toimintaa rajoittavien mallien syrjäyttämistä)No just noin se Wikipediakin asian ilmaisi, mutta en tullut siitä hullua hurskaammaksi. Millä tavoin NLP:tä voi soveltaa?
- Kympin Nainen
... kirjoitti:
No just noin se Wikipediakin asian ilmaisi, mutta en tullut siitä hullua hurskaammaksi. Millä tavoin NLP:tä voi soveltaa?
No en minäkään ihan tarkkaan tiedä - kuten sanottu, en ole ekspertti asiassa. Mutta sen tiedän, että yksi tärkeä komponentti on juuri tuo sisäinen puhe, ts. miten puhut itsellesi pään sisällä. Puhutko itsellesi nätisti ja rohkaisevasti vai haukutko koko ajan itseäsi. Tuon sisäisen puheen on todettu vaikuttavan ihmiseen suoraan - sekä siis henkiseen hyvinvointiin että erilaisissa tilanteissa suoriutumiseen. Voit siis sisäisellä puheella lytätä ja sabotoida itsesi tai vahvistaa itseäsi ja onnistumisen mahdollisuuksia. Tätä voidaan hyödyntää sitten mm. erilaisten kuunneltavien meditaatiopätkien avulla ns. voimapuheena - tai kuten esim. huippu-urheilijat jotka pulisevat itsekseen ennen suoritusta.
Toinen juttu on että tuohon liittyy mielikuvaharjoituksia, visualisoit esim. mikä on sinun lempipaikka ja menet sinne mielessäsi. Kuvittelet miltä siellä näyttää, tuoksuu, kuulostaa. Kun olet stressaantunut, voit käyttää tuota mielikuvaa ja rauhoitut - uskallat esim. esiintyä jännittämättä rauhallisena ja tyynenä ja vaikutat ulospäin itsevarmalta kun sisälläsi vallitsee rauha. Samalla tavalla voit visualisoida jonkun tavoitteen mielessäsi ja eri etappeja kun pyrit tavoitteeseesi.
Eli aistijärjestelmää (kaikkia eri aisteja) ikään kuin huijataan minän palvelukseen ja saat oman sisäisen maailmasi parempaan kontrolliin. En välttämättä tätä mitenkään kauhean hyvin osaa selittää mutta ainakin jotain tuon tapaista. Tuota tukee mm. se, että palstan negatiivinen ”puhe” aiheuttaa varmaan suurimmassa osassa ainakin jonkin verran negatiivisia fiiliksiä. Negatiivisuus tarttuu (ja voi jäädä omaan päähän kuten Periksellä painajaiset) ja jos itsellä on vaikeaa, niin ehkä kaikkein parasta mitä voi tehdä, on vierottua tästä palstasta – ellei sitten koe täältä jotain saavansa (vertaistukea tms.)
Tässä on minun mielestä se ero, että opit itsestäsi ja omasta käyttäytymisestäsi sekä sen hallinnasta etkä toisten ihmisten manipuloinnista. kaikkiko tarjottimel kirjoitti:
"Niin kun ei voi vaikka jutella ihmisten kanssa."
No tuo tuntemattomille puhuminen on jo aika advanced-kamaa minun mielestäni. Vähän niin kuin joku eka kertaa salilla oleva narukäsi pistäisi tankoon 100 kiloa ja yrittäisi nostaa. Siinä voipi loukata itsensä henkisesti ja joutua toipilaaksi jolta on lääkärin määräyksestä kaikki sosiaalinen kanssakäyminen kielletty seuraavien 8 kk ajan.- Vtkehg
... kirjoitti:
En tiedä kuinka hyvin fiktiivinen hahmo vastaa todellisuutta, mutta Silta-sarjassahan oli Saga Norén, erittäin assburger-nainen. Yhtäkkiä hän että huomasi, että häntä panetti, joten hän lähti lähimpään baariin ja ehdotti ensimmäiselle vastaantulevalle hyvännäköiselle miehelle, että lähdetkö panemaan kämpilleni. Ja näin myös tapahtui.
Assburger-miesten tapauksessa homma tuskin toimisi noin sujuvasti.Saga Norénista puheen ollen. Minua häiritsi siinä sarjassa se, että Saga noista jutuista huolimatta yhtäkkiä osasikin pelata sosiaalista pelistä sen tietyn nuoremman poliisimiehen kanssa! Siis sen hieman hölmön tummahiuksisen poliisin joka alkoi sooloilla omiaan. Sen kanssa Saga osasi pelata peliä, tyyliin ignoorasi sitä jne. Harmi kun en muista konkreettisia esimerkkejä.
- Usaksk
Kympin Nainen kirjoitti:
Väitän että monelle palstalaiselle ongelma ei ole se etteikö pua-matsku toimisi, vaan se että palstalaiset ei uskalla tehdä niin kuin matskussa sanotaan. Tiedän omasta kokemuksestani miten vaikeaa se on.
- ...
Usaksk kirjoitti:
Väitän että monelle palstalaiselle ongelma ei ole se etteikö pua-matsku toimisi, vaan se että palstalaiset ei uskalla tehdä niin kuin matskussa sanotaan. Tiedän omasta kokemuksestani miten vaikeaa se on.
Niinpä. Jos on oikeasti se "kiltti mies" ei hevin halua turvautua keinoihin joita pitää epärehellinä tai epämoraalisina.
- ...
... kirjoitti:
Valaise oi meitä pimeydessä kulkevia mitä ne yhdistykset ja harrastepiirit ovat?
Vastauksia ei tullut tuohon edelliseen kysymykseeni "Millä tavalla niitä ystäviä hankitaan" eikä edellä olevaan harrastepiirikysymykseen, joten onko tämä tulkittavissa niin, että näistä asioista on paljon helpompi näpäyttää kun antaa oikeasti hyviä neuvoja?
- ...
Kympin Nainen kirjoitti:
No en minäkään ihan tarkkaan tiedä - kuten sanottu, en ole ekspertti asiassa. Mutta sen tiedän, että yksi tärkeä komponentti on juuri tuo sisäinen puhe, ts. miten puhut itsellesi pään sisällä. Puhutko itsellesi nätisti ja rohkaisevasti vai haukutko koko ajan itseäsi. Tuon sisäisen puheen on todettu vaikuttavan ihmiseen suoraan - sekä siis henkiseen hyvinvointiin että erilaisissa tilanteissa suoriutumiseen. Voit siis sisäisellä puheella lytätä ja sabotoida itsesi tai vahvistaa itseäsi ja onnistumisen mahdollisuuksia. Tätä voidaan hyödyntää sitten mm. erilaisten kuunneltavien meditaatiopätkien avulla ns. voimapuheena - tai kuten esim. huippu-urheilijat jotka pulisevat itsekseen ennen suoritusta.
Toinen juttu on että tuohon liittyy mielikuvaharjoituksia, visualisoit esim. mikä on sinun lempipaikka ja menet sinne mielessäsi. Kuvittelet miltä siellä näyttää, tuoksuu, kuulostaa. Kun olet stressaantunut, voit käyttää tuota mielikuvaa ja rauhoitut - uskallat esim. esiintyä jännittämättä rauhallisena ja tyynenä ja vaikutat ulospäin itsevarmalta kun sisälläsi vallitsee rauha. Samalla tavalla voit visualisoida jonkun tavoitteen mielessäsi ja eri etappeja kun pyrit tavoitteeseesi.
Eli aistijärjestelmää (kaikkia eri aisteja) ikään kuin huijataan minän palvelukseen ja saat oman sisäisen maailmasi parempaan kontrolliin. En välttämättä tätä mitenkään kauhean hyvin osaa selittää mutta ainakin jotain tuon tapaista. Tuota tukee mm. se, että palstan negatiivinen ”puhe” aiheuttaa varmaan suurimmassa osassa ainakin jonkin verran negatiivisia fiiliksiä. Negatiivisuus tarttuu (ja voi jäädä omaan päähän kuten Periksellä painajaiset) ja jos itsellä on vaikeaa, niin ehkä kaikkein parasta mitä voi tehdä, on vierottua tästä palstasta – ellei sitten koe täältä jotain saavansa (vertaistukea tms.)
Tässä on minun mielestä se ero, että opit itsestäsi ja omasta käyttäytymisestäsi sekä sen hallinnasta etkä toisten ihmisten manipuloinnista.Entä jos tilanne on jo niin huono, että ei keksi yhtään syytä rohkaista itseään tai puhua itselleen nätisti, ei ole mitään lempipaikkaa jossa ei olisi stressaantunut, ja niin edelleen?
- Kympin Nainen
... kirjoitti:
Entä jos tilanne on jo niin huono, että ei keksi yhtään syytä rohkaista itseään tai puhua itselleen nätisti, ei ole mitään lempipaikkaa jossa ei olisi stressaantunut, ja niin edelleen?
Idea tuossa on juuri se, että kaivetaan ne positiiviset asiat, tai jopa ikään kuin pakotetaan ne omaan päähän tietoisesti - koska pakotettuna niitä alkaa löytyä. Esimerkiksi kirjoittamalla joka ilta listan mistä on kiitollinen, mitä hyvää tapahtui tänään. Se voi olla jotain niin yksinkertaista kuin ”sade huuhteli siitepölyt pois - ihanaa”, tai ”teinpä sairaan hyvää lasagnea” -ts. kaivaa positiivisen puolen asioista esiin väkisin. Kun tähän ensin itsensä pakottaa, ajatusmalli ja asenne omaa itseä kohtaan muuttuvat pikku hiljaa.
Ja se lempipaikka voi siis olla joku tosi kaukainen paikkakin (esim. lapsuudesta) tai se voi olla täysin kuvitteellinen. Mielikuvapaikka jossa sinun on hyvä olla. Ja aina kun meinaa ahdistaa, stressata, tms. menet sinne paikkaan päässäsi ja hengittelet syvään. Oman laistansa meditaatiota siis.
Ajatuksena on se, että pakotat omalla sisäisellä puheellasi ja ajatuksillasi, mielikuvillasi pään sisäisen maailman muutoksen negatiivisesta positiiviseen. Aluksi se pitää tehdä tietoisesti, mutta vähän ajan päästä se muuttuu tiedostamattomaksi. Toki itseään pitää tarkkailla ettei lipsu takaisin huonoihin tapoihin, se käy kovin helposti. ... kirjoitti:
Vastauksia ei tullut tuohon edelliseen kysymykseeni "Millä tavalla niitä ystäviä hankitaan" eikä edellä olevaan harrastepiirikysymykseen, joten onko tämä tulkittavissa niin, että näistä asioista on paljon helpompi näpäyttää kun antaa oikeasti hyviä neuvoja?
Voihan se alkuun vaatia vähän salapoliisityötä, ja riippua asuinpaikastakin, että mitenkä paljon tuollaisia yhdistyksiä on lähialueella tarjolla. Mutta onneksi nykyään on netti keksitty, eli aloita googlaamalla samalla kertaa jokin mieleisesi harrastus ja asuinkuntasi nimi. Jos ei tärppää, niin yritä varioida termejä, ja kokeilla muitakin harrastuksia.
Urheiluseuroja ja partiolippukuntia nyt lienee vähän joka paikkakunnalla, jos semmoisesta on yhtään kiinnostunut. Eikä myöskään seurakuntien järjestämää tarjontaa kannata ehkä pelkkään uskonnottomuuteensa vedoten täysin tyrmätä. Minun kaupungissani seurakunta järjesti joskus jotain semmoisia sinkkuiltojakin. Itse olen pesunkestävänä ateistina ollut mukana NNKY:n tapahtumissa, ja hyvin tulee juttuun, kunhan pystyy kunnioittamaan muiden uskoa, vaikka ei sitä itse jakaisikaan.- 3+18
... kirjoitti:
Ovatko kaikki ätmit myös kouluttamattomia? Ainakin yliopistoilla on niin järjetön määrä tuota harrastepiiritarjontaa osakunnat, että luulisi löytyvän jotain. Ei taida olla yliopisto-opiskelijoita ätmeissä, vai menikö se aika jo? Silloin olisi ollut "piirejä" helppo löytää, opiskeluajan jälkeen takuuvarmasti vaikeampaa.
Mutta on noita olemassa, googlaaminen tosiaan auttaa, ovat nääs sen verran paikkakuntasidonnaisia että paha mennä arpomaan tästä jotain. Aika monen eri asian ympärille on kuitenkin kehittynyt jo jonkinlainen sosiaalinen ryhmä tai parikin, monet ihan rekisteröityjäkin, osa epävirallisempia. Facebook on aika näppärä myös, löytyy monenlaista ryhmää.
- 9+7
Kympin kysymys! Odotan mielenkiinnolla vastauksia!
- olen ihan oma itseni
joku kysyi mikä olisi paras henkinen bodaus paikka kirkko kerho saa jutella ihan mistä vain tai lääkäri osaa auttaa ja neuvoa ja mielenterveys seurat ne ainakin auttavat ja osaa auttaa
Oma käsitykseni on että luonnetta voi mukata parempaan suuntaan esim. mikrobilääkkeillä. Yläkerrassanne saattaa nimittäin majailla loisia ja muuta arveluttavaa tavaraa. Kyllä tutkimukset tästäkin vihjailevat - en viitsi niitä linkittää tänne, koska tämä on sen verran epäkiitollinen palsta.
Ainakin kognitiivinen suorituskyky paranee, kunhan vähän rassaa verisuonia, niihinkin kertyy mikrobeja, ja lopulta plakkia ja muuta tavaraa tulehduspesäkkeiden päälle. Vaatii toki vähän asiantuntemusta hallita hoitoa (se tulee olemaan pitkäkestoinen), ja että tietää oikeat tropit.- menlymen
Naisensaannista kun pohjimmiltaan on kyse, niin ensin voisi perehtyä teoriaan netissä, sitten kuivaharhoitella vaikka tuon Kynppimme kanssa ja sitten kun hän alkaa ehdottelemaan hempeitä illallisia, alkaa sosiaalisuus olemaan ainakin teoriassa kasassa. Sitten täytyy vaan ottaa se ratkaiseva askel ja aloittaa käytännön harjoitukset.
Samoinhan itse suhtaudun moneen muuhunkin asiaan elämässä, esimerkiksi mainittuun treenaamiseen. Ja kuten treenatessa, niin myös kynppiä saalistaessa täytyy pystyä oppimaan erehdyksistä ja kokemuksesta.
Oma itseys harvalla tarkoittaa punaisena hehkuvaa ynähtelijää. Ujothan yleensä eivät ujouskohtauksen iskiessä ole oma itsensä. Enkä nyt sanoisi, että jännityksen aiheuttama tylsämielisyyskään monelle on se "oma itse". Mönkäänhän menisikin, jos kymppi ihastuisi hiljaiseen mörökölliin, mutta ätmin rentouduttua alta paljastuisikin loputtomasti höpöttelevä papupata. Em. keinoilla ja kokemuksella jännitystä ja ujostelua voi liennyttää ja näin se oma itse pääsee nopeammin esiin parhaalla tavalla. En itsekään enää pahemmin ujostele Miss Sinkkupalstaa.
Muitakin parisuhteen eteen tulevia ongelmia monella ätmillä tietenkin on. Kuten vaikka herkkä suuttuminen / kyvyttömyys ilmoittaa ärtymystään. Nämäkin toki hoidettavissa, mutta ensin vaativat ongelman toteamista, mikä onkin varsinkin yksinäiselle vaikeaa ja vähänkin yli-itsevarmalle vielä vaikeampaa, kun kritiikki ei tartu. - Ikisinkku M
Onpahan taas niin naisen avaus ettei paremmasta väliä, bodaa ätmi luonnetta kun sinulla kuitenkin on siinä vikaa. Ei voisi oikeastaan suorempaa syytösstä esittää ja samalla olla enemmän väärässä. Sosiaaliset taidot, niitähän meillä sinkkumiehillä juurikin on mutta ne ei paljon auta kun kiimap..u lähtee sen röyhkeän paskan mukaan joka käyttäytyy jännästi täysin päinvastoin kuin kaikki sosiaalisia taitoja opastavat kirjaset neuvoo tai sitten jonkun semmoisen miehen matkaan jonka se jo ennestään tuntee. Ihan helvetisti on hyötyä siitä että osaa käyttäytyä ja myöskin jopa naurattaa naisia kun eihän ne edes meitä kohteliaasti ja asiallisesti käyttäytyviä päästä niin lähelle että voitaisiin sosiaalinen kyvykkyytemme osoittaa.
- menlymen
Ilmeisesti Ikis alkaa hajoamaan puutteensa alle, niin kitkerästi tuli tuo.
- piiloalfa
menlymen kirjoitti:
No jaa. Olin kerran palaamassa kaupungilta kotiin ja kun menin hakemaan pyörääni pyöräparkista, noin 10 metrin päässä oli nainen, jonka huomasin katselevan minua. Tein siinä pienen sosiaalisen testin ja näytin naiselle keskisormea lievästi hymyillen. Hän alkoi hymyillä, minä otin pyöräni ja ajoin kotiin. Jäi varmaan housut märkänä ihmettelemään, että mitähän hänelle oikein juuri tapahtui.
- Ikisinkku M
menlymen kirjoitti:
No kieltämättä vähän hajottaa joo kun minua aina vähän alkaa närästämään tuollaiset epäilemättä hyväätarkoittavat neuvot joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä,ei mulla ainkaan ole luonteeseen tyssännyt ikinä. Se kun hyvin harvoin on se luonne ongelma ja naiset näyttää niitä huonompiluonteisia herkemmin oikeastaan valitsevan niin nuo vaan jotenkin tuntuu niin typeriltä. sitähän voisi aivan hyvin vaikka ulkoa opetella ihan kaikki mahdolliset oppaat jotka neuvoo olemaan joku muu kuin aito sinä mutta jos ei niitä sopivia naisia missään kohtaa niin paljonko niiistä on hyötyä?
- Kympin Nainen
Tässäpä se tulikin teikäläisen luonne esiin mainiosti. Kuten myös lukutaito.
- menlyme n
Kympin Nainen kirjoitti:
Olisit antanut pusun poskelle, niin kaikki olisi taas hyvin.
- Ikisinkku M
Kympin Nainen kirjoitti:
Täällä en aina jaksa olla miellyttävä. Sinun jo pitkään palstalla olleena luulisi ymmärtäneen ettei luonteella ole välttämättä mitään merkitystä pariutumisen kannalta, siksi suhtaudun ankarasti kun tarjoat aloittelijoiden yksinkertaisuuksia ratkaisuna. Pidätkö oman sinkkuutesi syynä sitä että olet luonnehäiriöinen tai jotenkin vajaa ja tulisiko sinun vähän kehittää sitä luonnetta? Et varmaan pidä eikä pidäkään pitää mutta kun meitä sinkkumiehiä toistuvasti syytetään että meillä on luonteessa vikaa, ollaan narsisteja ym. p..aa vaikka haarat aukeaa juuri niille narsisteille kun me jäädään ilman niin siihen oletteluun vaan kyllästyy.
- Kympin Nainen
menlyme n kirjoitti:
Olisit antanut pusun poskelle, niin kaikki olisi taas hyvin.
Luonteeni ei ole kehittynyt noin ”pitkälle”, ja en näe, että se tuohon suuntaan tulee kehittymäänkään.
- Kympin Nainen
Ikisinkku M kirjoitti:
Täällä en aina jaksa olla miellyttävä. Sinun jo pitkään palstalla olleena luulisi ymmärtäneen ettei luonteella ole välttämättä mitään merkitystä pariutumisen kannalta, siksi suhtaudun ankarasti kun tarjoat aloittelijoiden yksinkertaisuuksia ratkaisuna. Pidätkö oman sinkkuutesi syynä sitä että olet luonnehäiriöinen tai jotenkin vajaa ja tulisiko sinun vähän kehittää sitä luonnetta? Et varmaan pidä eikä pidäkään pitää mutta kun meitä sinkkumiehiä toistuvasti syytetään että meillä on luonteessa vikaa, ollaan narsisteja ym. p..aa vaikka haarat aukeaa juuri niille narsisteille kun me jäädään ilman niin siihen oletteluun vaan kyllästyy.
Se lukutaito.
- Ikisinkku M
Kympin Nainen kirjoitti:
Se lukutaito.
Enpä muuta tuosta jaksa lukea kuin avauksen kun siinä jo näkee sen syyllistävän asenteen, jos siinä olisi oikeita neuvoja jotka epäilemättä toimii, kehotettu valehtelemaan ja kusettamaan niin paljon kuin ilkeää ja kehittämään luonnettaan narsistisempaan suuntaan niin olisin voinut muutakin ehkä lukaista.
- Kympin Nainen
Ikisinkku M kirjoitti:
Enpä muuta tuosta jaksa lukea kuin avauksen kun siinä jo näkee sen syyllistävän asenteen, jos siinä olisi oikeita neuvoja jotka epäilemättä toimii, kehotettu valehtelemaan ja kusettamaan niin paljon kuin ilkeää ja kehittämään luonnettaan narsistisempaan suuntaan niin olisin voinut muutakin ehkä lukaista.
Jos sinä luet kysymyksessäni (”miksi kropan treenaaminen on eri asia kuin luonteen kehittäminen?”) jotain syyllistävää, niin olet pahemmin sekaisin kuin luulinkaan. Ja miksi edes syyllistyisit jos sinulla molemmat tip top?
- menlymen
Kympin Nainen kirjoitti:
Luonteeni ei ole kehittynyt noin ”pitkälle”, ja en näe, että se tuohon suuntaan tulee kehittymäänkään.
Olisi sinulla siihen varaa.
- piiloalfa
Kympin Nainen kirjoitti:
Jos sinä luet kysymyksessäni (”miksi kropan treenaaminen on eri asia kuin luonteen kehittäminen?”) jotain syyllistävää, niin olet pahemmin sekaisin kuin luulinkaan. Ja miksi edes syyllistyisit jos sinulla molemmat tip top?
Kyllähän tämän palstan ilmapiirin perusteella mies helposti ajattelee, että aloituksessasi on piilomerkityksenä kertoa ätmeille, että muuttukaa joksikin toiseksi ihmiseksi. Ajattelin itsekin niin ja yritin vastata neutraalisti siitä huolimatta. Nyt kun mainitsit tuosta lukutaidosta, niin tajusin vasta ottaa kirjoituksesi sellaisenaan kuin se on.
- Ikisinkku M
Kympin Nainen kirjoitti:
Tuo kysymys jo itsessään kertoo mihin olet johdattelemassa eli siihen että bodaapa nyt kiltisti ätmi luonnetta niin sitten kun olet kaiken tehnyt tunnollisesti niin sitten saat naista (jos et saakaan niin silti sinussa on vika eikä niissä naisissa), ihan samaa sarjaa "sinusta saa joku hyvän miehen" etz. kliseiden kanssa. Enhän minä syyllistykään mutta siksi nuo tympäisee kun jos leikisti oletetaan että laittaisin vaikka deittiprofiilin jonnekin palveluun ja siellä rehellisesti kertoisin naisille asioistani nämä automaattisesti ajattelisi että jotain luonnevikaa tms. täytyy olla kun on tuommoinen ikisinkku kun taas jos pilkesilmäisenä hurmurina esittäisin jotain muuta kuin olen vientiä luultavasti olisi ihan eri tavalla.
- Kympin Nainen
menlymen kirjoitti:
Olisi sinulla siihen varaa.
Me not understand.
- Kympin Nainen
piiloalfa kirjoitti:
Kyllähän tämän palstan ilmapiirin perusteella mies helposti ajattelee, että aloituksessasi on piilomerkityksenä kertoa ätmeille, että muuttukaa joksikin toiseksi ihmiseksi. Ajattelin itsekin niin ja yritin vastata neutraalisti siitä huolimatta. Nyt kun mainitsit tuosta lukutaidosta, niin tajusin vasta ottaa kirjoituksesi sellaisenaan kuin se on.
Minä en juuri harrasta piilomerkityksiä, ja luulin, ettei niitä palstalla muutoinkaan juuri harrasteta. Ei tässä ollut tarkoitus kenellekään irvailla tms. vaan ihan vilpitön kysymys tuo oli. Koita tässä nyt sitten kommunikoida teidän kanssa…
- Kympin Nainen
Ikisinkku M kirjoitti:
Tuo kysymys jo itsessään kertoo mihin olet johdattelemassa eli siihen että bodaapa nyt kiltisti ätmi luonnetta niin sitten kun olet kaiken tehnyt tunnollisesti niin sitten saat naista (jos et saakaan niin silti sinussa on vika eikä niissä naisissa), ihan samaa sarjaa "sinusta saa joku hyvän miehen" etz. kliseiden kanssa. Enhän minä syyllistykään mutta siksi nuo tympäisee kun jos leikisti oletetaan että laittaisin vaikka deittiprofiilin jonnekin palveluun ja siellä rehellisesti kertoisin naisille asioistani nämä automaattisesti ajattelisi että jotain luonnevikaa tms. täytyy olla kun on tuommoinen ikisinkku kun taas jos pilkesilmäisenä hurmurina esittäisin jotain muuta kuin olen vientiä luultavasti olisi ihan eri tavalla.
Toi on kaikki sun omassa päässä - sitä ei ollut aloituksessa eikä mun päässä.
Mutta tämä asia tais nyt tulla loppuunkaluttua. - piiloalfa
Kympin Nainen kirjoitti:
Minä en juuri harrasta piilomerkityksiä, ja luulin, ettei niitä palstalla muutoinkaan juuri harrasteta. Ei tässä ollut tarkoitus kenellekään irvailla tms. vaan ihan vilpitön kysymys tuo oli. Koita tässä nyt sitten kommunikoida teidän kanssa…
Minusta taas tuntuu, että täällä ei mitään muuta olekaan kuin piilomerkityksiä. Väärinkäsityksiä kun tulee niin tiuhaan tahtiin. Tai ehkä kukaan ei mitään salaista agendaa kirjoituksiin sisällytäkään, mutta kaikki silti lukevat viestit subjektiivisesti niin, että niissä on aina oltava jotain pahaa juuri lukijaa kohtaan...
Ikisinkku M kirjoitti:
Minä taas koin tuon aloituksen melkeinpä itseäni syyllistävänä. Eihän siinä edes mainittu miessukupuolta, vaan yleisesti ehdotettiin, että sosiaalisesti kömpelöt henkilöt voisivat miettiä, mitä heidän olisi mahdollista tehdä itse parantaakseen tilannettaan.
Kieltämättä itsellänikin vähän lyö tyhjää, kun yritän miettiä, että mistä aloittaisin. Olen kyllä käynyt kaikenlaisia esiintymisvarmuutta kehittäviä kursseja, eivätkä ne nyt täysin hukkaan ole menneet, vaan kyllä niistä hieman lisää itsevarmuutta on tullut. Mutta ollakseen oikeasti hyödyllinen, kurssin pitäisi olla spesifisemmin iskemistaitojen kehittämistä varten suunnattu, eikä semmoista ihan kansalaisopiston tarjonnasta ole löytynyt. Oiskohan netissä jotain naisille suunnattua materiaalia aiheeseen liittyen?- Kympin Nainen
piiloalfa kirjoitti:
Minusta taas tuntuu, että täällä ei mitään muuta olekaan kuin piilomerkityksiä. Väärinkäsityksiä kun tulee niin tiuhaan tahtiin. Tai ehkä kukaan ei mitään salaista agendaa kirjoituksiin sisällytäkään, mutta kaikki silti lukevat viestit subjektiivisesti niin, että niissä on aina oltava jotain pahaa juuri lukijaa kohtaan...
Jaa, voipi olla noinkin.
Tuo tavallaan selittää minulle itselleni sitä, miksi minusta ärsyynnytään - olen mielestäni suora ja vilpitön, mutta suoruuteeni ilmeisesti luetaan kuitenkin sitten sisältyvän jotain pillovattuilua tai mitä milloinkin. Tai sitten se on vaan tahallista trollailuun kuuluvaa väärinkäsittämistä. - Kympin Nainen
stellaria81 kirjoitti:
Minä taas koin tuon aloituksen melkeinpä itseäni syyllistävänä. Eihän siinä edes mainittu miessukupuolta, vaan yleisesti ehdotettiin, että sosiaalisesti kömpelöt henkilöt voisivat miettiä, mitä heidän olisi mahdollista tehdä itse parantaakseen tilannettaan.
Kieltämättä itsellänikin vähän lyö tyhjää, kun yritän miettiä, että mistä aloittaisin. Olen kyllä käynyt kaikenlaisia esiintymisvarmuutta kehittäviä kursseja, eivätkä ne nyt täysin hukkaan ole menneet, vaan kyllä niistä hieman lisää itsevarmuutta on tullut. Mutta ollakseen oikeasti hyödyllinen, kurssin pitäisi olla spesifisemmin iskemistaitojen kehittämistä varten suunnattu, eikä semmoista ihan kansalaisopiston tarjonnasta ole löytynyt. Oiskohan netissä jotain naisille suunnattua materiaalia aiheeseen liittyen?Ei siinä ehdotettu että sosiaalisesti kömpelöt henkilöt miettisivät, mitä heidän olisi mahdollista tehdä parantaakseen tilannettaan, vaan siinä vain kysyttiin, että miksi ulkonäköön satsaaminen on itsestään selvää, mutta pääkoppaan satsaaminen ei?
- menlymen
Kympin Nainen kirjoitti:
Me not understand.
Pahaan voi vastata hyvällä. Niin monesti pahuus väistyy ja hyvä voittaa. En minäkään siihen monesti jos koskaan pysty, mutta sinä pystyt.
- meblyme
Kympin Nainen kirjoitti:
Ei siinä ehdotettu että sosiaalisesti kömpelöt henkilöt miettisivät, mitä heidän olisi mahdollista tehdä parantaakseen tilannettaan, vaan siinä vain kysyttiin, että miksi ulkonäköön satsaaminen on itsestään selvää, mutta pääkoppaan satsaaminen ei?
Saivartelua.
Stella: todennäköisesti löytyy neuvoja sinunkin vaivaasi. - Ikisinkku M
Kympin Nainen kirjoitti:
Toi on kaikki sun omassa päässä - sitä ei ollut aloituksessa eikä mun päässä.
Mutta tämä asia tais nyt tulla loppuunkaluttua."Jos bodaa kroppaansa, niin miksei bodaa luonnettaan?"
Eikös tuo nyt ole aikalailla sama kuin:
"Ihan selkeästi olen sitä mieltä että vaikka kroppa olisi kunnossa niin luonteessa on vikaa sinkkumiehillä, miksei ne sitä hoida kuntoon?"
Koska jos et noin ajattelisi niin miksi yleensä edes kysyisit täällä moista koska eihän siihen erikseen tarvitse kehottaa jos ei ole kehitettävää ja miksi yleensä tuo avaus juuri sinkkupalstalle, olisihan täällä muitakin, jotain mt-palstoja joilla kehotus luonteen kehittämiseen olisi aiheellisempi.
No minun puolesta sopii kyllä :) - Kympin Nainen
menlymen kirjoitti:
Pahaan voi vastata hyvällä. Niin monesti pahuus väistyy ja hyvä voittaa. En minäkään siihen monesti jos koskaan pysty, mutta sinä pystyt.
”Monesti pahuus väistyy ja hyvä voittaa.”
Totta, aika usein, muttei kuitenkaan aina.
Hyvyyttä ei ole se että AINA kääntää posken. Hyvyyttä on seisoa hyvän puolella, ja joskus se tarkoittaa pahan vastustamista. Jos hyvä aina kääntää poskensa, paha luottaa / tottuu siihen ja paha voittaa - siksi hyvyydelläkin on rajansa. Siksi hyvän pitää olla paitsi lempeä, niin myös rohkea. Molemmille on paikkansa. - Kympin Nainen
meblyme kirjoitti:
Saivartelua.
Stella: todennäköisesti löytyy neuvoja sinunkin vaivaasi."Saivartelua"
Paskapuhetta. - menlymen
Kympin Nainen kirjoitti:
Hyvyyttä ei ole se että AINA kääntää posken. Hyvyyttä on seisoa hyvän puolella, ja joskus se tarkoittaa pahan vastustamista. Jos hyvä aina kääntää poskensa, paha luottaa / tottuu siihen ja paha voittaa - siksi hyvyydelläkin on rajansa. Siksi hyvän pitää olla paitsi lempeä, niin myös rohkea. Molemmille on paikkansa.Nojoo, mutta pahuuden voi voittaa aikidomaisen pehmeästi tarvitsematta nyrkkejä. Pehmeästi selätetty saattaa oppiakin jotain, kun taas tyrmätty ei muista koko tapausta herätessään.
- Ikisinkku M
Kympin Nainen kirjoitti:
Hyvyyttä ei ole se että AINA kääntää posken. Hyvyyttä on seisoa hyvän puolella, ja joskus se tarkoittaa pahan vastustamista. Jos hyvä aina kääntää poskensa, paha luottaa / tottuu siihen ja paha voittaa - siksi hyvyydelläkin on rajansa. Siksi hyvän pitää olla paitsi lempeä, niin myös rohkea. Molemmille on paikkansa.Otanpa vielä tähän osaa kun kerran pahistellaan.
Eli siis "hyvis" jo avauksessa haukkui yleisellä tasolla luonnevikaiseksi ja sitten vielä sitä jatkoi henkilökohtaisemmin, lisäksi väitti lukutaidottomaksi:
"Tässäpä se tulikin teikäläisen luonne esiin mainiosti. Kuten myös lukutaito."
ja edelleenkin omassa erinomaisuudessaan "hyvis" jatkaa
"Hyvyyttä on seisoa hyvän puolella, ja joskus se tarkoittaa pahan vastustamista."
Joo varsinainen pimeyden ruhtinashan sitä ollaan :D Joo ei minuakaan aina huvita sitä toista poskea kääntää mutten silti näkisi tätä hyvän ja pahan taisteluna ainakaan noin selkeästi. - menlymob
Kympin Nainen kirjoitti:
"Saivartelua"
Paskapuhetta.Pusu poskelle ja pehmeä aikido-heitto selällesi.
- Kympin Nainen
menlymen kirjoitti:
Nojoo, mutta pahuuden voi voittaa aikidomaisen pehmeästi tarvitsematta nyrkkejä. Pehmeästi selätetty saattaa oppiakin jotain, kun taas tyrmätty ei muista koko tapausta herätessään.
Kuten sanottu, kullekin on paikkansa ja aikansa. Jos on vaikka sata taistoa, ja niistä tulee 99 kertaa pehmeästi selätetyksi mutta oppi ei mene perille niin sitten sietää mielestäni jo tulla tyrmätyksi. Jotkut on vaan paksukalloisempia. Sitä paitsi, voihan se olla tekninen tyrmäyskin ettei nyrkkejä välttämättä tarvitse. Tuskin se 99 kertaa pehmeästi selätetty enää oppii, jollei ole vielä oppinut.
- Kympin Nainen
Ikisinkku M kirjoitti:
Otanpa vielä tähän osaa kun kerran pahistellaan.
Eli siis "hyvis" jo avauksessa haukkui yleisellä tasolla luonnevikaiseksi ja sitten vielä sitä jatkoi henkilökohtaisemmin, lisäksi väitti lukutaidottomaksi:
"Hyvyyttä on seisoa hyvän puolella, ja joskus se tarkoittaa pahan vastustamista."
Joo varsinainen pimeyden ruhtinashan sitä ollaan :D Joo ei minuakaan aina huvita sitä toista poskea kääntää mutten silti näkisi tätä hyvän ja pahan taisteluna ainakaan noin selkeästi.Oletat, että jo täysin teoreettiseksi kääntynyt keskustelu liittyisi jollain lailla sinuun.
- menlymob
Ikisinkku M kirjoitti:
Otanpa vielä tähän osaa kun kerran pahistellaan.
Joo varsinainen pimeyden ruhtinashan sitä ollaan :D Joo ei minuakaan aina huvita sitä toista poskea kääntää mutten silti näkisi tätä hyvän ja pahan taisteluna ainakaan noin selkeästi.Minähän tuon pahan otin esiin, kun se sanana sopi loruiluun, vaikka onkin muutamaa kertaluokkaa liian raju ilmaus tähän yhteyteen.
Ei kai se, että on kehittämistä tarkoita, että olisi varsinaisesti luonnevikainen? Ja kannattaa se luonnevian mahdollisuuskin ottaa huomioon. Tietenkin voi myös uskoa, ettei itsessä ole mitään kehitettävää, vaan vika on vain naisissa / miehissä, mutta aika epärealistiselta kuulostaa sekin, kun vastakkaista sukupuolta on aika moneen junaan. - Kympin Nainen
menlymob kirjoitti:
Pusu poskelle ja pehmeä aikido-heitto selällesi.
En ole ollenkaan pehmeällä tuulella, joten tarkoittanet ”selälleni” - siis sinä.
(joskus antautuminenkin on hyvä strategia, eiku luovuttaminen piti sanoa) - menlymen
Kympin Nainen kirjoitti:
Kuten sanottu, kullekin on paikkansa ja aikansa. Jos on vaikka sata taistoa, ja niistä tulee 99 kertaa pehmeästi selätetyksi mutta oppi ei mene perille niin sitten sietää mielestäni jo tulla tyrmätyksi. Jotkut on vaan paksukalloisempia. Sitä paitsi, voihan se olla tekninen tyrmäyskin ettei nyrkkejä välttämättä tarvitse. Tuskin se 99 kertaa pehmeästi selätetty enää oppii, jollei ole vielä oppinut.
Kävi kyllä mielessä tuokin ajatus. Mutta toinen ikävä puoli "kovissa" keinoissa on, että ne voivat syödä sinua itseäsi. Vai tuntuiko, että pitää päästä purkamaan paineita?
- Ikisinkku M
Kympin Nainen kirjoitti:
Oletat, että jo täysin teoreettiseksi kääntynyt keskustelu liittyisi jollain lailla sinuun.
No tuosta vastauksestasi minullehan se lähti tuo pätkä jossa sitten nähtiin mustavalkoisesti vain pelkkää hyvää ja pelkkää pahaa niin tokihan oletan olevani se mainittu paha kun muutenkin tiedän perusteettomia ennakkoluuloja olevan :)
- Ikisinkku M
menlymob kirjoitti:
Minähän tuon pahan otin esiin, kun se sanana sopi loruiluun, vaikka onkin muutamaa kertaluokkaa liian raju ilmaus tähän yhteyteen.
Ei kai se, että on kehittämistä tarkoita, että olisi varsinaisesti luonnevikainen? Ja kannattaa se luonnevian mahdollisuuskin ottaa huomioon. Tietenkin voi myös uskoa, ettei itsessä ole mitään kehitettävää, vaan vika on vain naisissa / miehissä, mutta aika epärealistiselta kuulostaa sekin, kun vastakkaista sukupuolta on aika moneen junaan.No kyllä se tällä palstalla on sitä että jos ei naiset suoraan väitä meitä kunnon miehiä luonnevikaiseksi niin sitten ne yrittää piilovittuilla ja jos ei sitä tajuta nauravat makeasti salaa. Niistä oikeasti lunnevikaisistahan naiset tykkää ja haluavat parantaa ne kaikki.
- 3+18
Kympin Nainen kirjoitti:
Ei siinä ehdotettu että sosiaalisesti kömpelöt henkilöt miettisivät, mitä heidän olisi mahdollista tehdä parantaakseen tilannettaan, vaan siinä vain kysyttiin, että miksi ulkonäköön satsaaminen on itsestään selvää, mutta pääkoppaan satsaaminen ei?
Mielestäni ne kulkee kyllä käsikädessä. Treeni hoitaa pääkoppaakin siinä sivussa.
- menlymen
Kympin Nainen kirjoitti:
En ole ollenkaan pehmeällä tuulella, joten tarkoittanet ”selälleni” - siis sinä.
(joskus antautuminenkin on hyvä strategia, eiku luovuttaminen piti sanoa)No ei viitsisi millään niitä kovempiakaan otteita käyttää.. ehkä sitten heittäydyn selälleni, jos se kerran johtaa antautumiseen.
- Kympin Nainen
menlymen kirjoitti:
Kävi kyllä mielessä tuokin ajatus. Mutta toinen ikävä puoli "kovissa" keinoissa on, että ne voivat syödä sinua itseäsi. Vai tuntuiko, että pitää päästä purkamaan paineita?
Totta, mutta ehkä kaltaiseni naiivin romantikon on aikakin oppia hieman kovempia keinoja. Olen kuulemma ihan liian kiltti ja lälly. Pidän silti huolen, etten vallan kovetu, kyynisty ja katkeroidu. Sille tielle en halua lähteä.
Joo, lisäksi kyllä hiukan ärsyttääkin - nimittäin se, etten päässyt tänään lenkille / treenaamaan niitä paineita purkamaan. Olen joutunut päivystämään /odottamaan stand-by tilassa koneen äärellä yhtä työjuttua koko helvatan päivän eikä sitä vieläkään ole kuulunut - se pitäisi vielä tänään välittää edelleen minun kommenteillani varustettuna. Odotellessa sitten pykäsin tämän ketjun. Ei tämä palstailu kyllä auta ollenkaan niin hyvin kuin kunnon fyysinen rääkki. - Kympin Nainen
3+18 kirjoitti:
Mielestäni ne kulkee kyllä käsikädessä. Treeni hoitaa pääkoppaakin siinä sivussa.
Joo, olet ihan oikeassa - mens sana in corpore sano, vai miten se nyt meni. Ainakin useimmiten, mutta ilmeisesti kuitenkin on mahdollista että terveessä kropassa on hyvin sairaskin sielu (ainakin jos on uskominen mm. tälle palstalle postattuihin kuviin / juttuihin)?
Ajatuksena tässä kuitenkin oli jonkinlainen epäterve painotus. Jos siis painotetaan pelkkää fysiikkaa on ihan vastaava kuin jos se ”siiderivalas” painottaa pelkkää sisäistä kauneutta, vai? Eikö ihmisyyteen kuulu nuo kaikki puolet, fyysisyys, henkisyys, sosiaalisuus? - Kympin Nainen
menlymen kirjoitti:
No ei viitsisi millään niitä kovempiakaan otteita käyttää.. ehkä sitten heittäydyn selälleni, jos se kerran johtaa antautumiseen.
Heräät sitten selälläsi tatamilla huomenaamulla ja ihmettelet mitä tapahtui?
- menlymen
Kympin Nainen kirjoitti:
Toivottavasti. Toivottavasti muistan edes parhaat kohdat.
Mutta älä anna tämän saada sinua uskomaan, että olit oikeassa. - menlymen
Kympin Nainen kirjoitti:
Mutta älä anna tämän saada sinua uskomaan, että olit oikeassa. - menlymen
Kympin Nainen kirjoitti:
Totta, mutta ehkä kaltaiseni naiivin romantikon on aikakin oppia hieman kovempia keinoja. Olen kuulemma ihan liian kiltti ja lälly. Pidän silti huolen, etten vallan kovetu, kyynisty ja katkeroidu. Sille tielle en halua lähteä.
Joo, lisäksi kyllä hiukan ärsyttääkin - nimittäin se, etten päässyt tänään lenkille / treenaamaan niitä paineita purkamaan. Olen joutunut päivystämään /odottamaan stand-by tilassa koneen äärellä yhtä työjuttua koko helvatan päivän eikä sitä vieläkään ole kuulunut - se pitäisi vielä tänään välittää edelleen minun kommenteillani varustettuna. Odotellessa sitten pykäsin tämän ketjun. Ei tämä palstailu kyllä auta ollenkaan niin hyvin kuin kunnon fyysinen rääkki.Johan tässä on painittukin.. jos ei riittänyt, niin vedä kuntopiiri siinä koneen edessä. Tai rakastele itseäsi.
- Kympin Nainen
menlymen kirjoitti:
Mutta älä anna tämän saada sinua uskomaan, että olit oikeassa.No kai sinä muistat mitä niissä kuivaharjoitteluissa tuppaa käymään?
- menlymen
Kympin Nainen kirjoitti:
No kai sinä muistat mitä niissä kuivaharjoitteluissa tuppaa käymään?
Näkö sumentuu ja sitten on lopetettava palstailu.
- menlymen
Kympin Nainen kirjoitti:
No kai sinä muistat mitä niissä kuivaharjoitteluissa tuppaa käymään?
- Kympin Nainen
menlymen kirjoitti:
Näköjään kaksoiskuvia myös… toivottavasti helpotti jo?
Minä sain sen työjutun tässä välissä käsistäni, joten meinaan lähteä lenkille vielä. Aika ihania nämä valoisat kesäyöt, täysikuukin, ainakin melkein. Tsau, ota iisisti äläkä riehu tatamilla :) - menlymeb
Kympin Nainen kirjoitti:
Näköjään kaksoiskuvia myös… toivottavasti helpotti jo?
Minä sain sen työjutun tässä välissä käsistäni, joten meinaan lähteä lenkille vielä. Aika ihania nämä valoisat kesäyöt, täysikuukin, ainakin melkein. Tsau, ota iisisti äläkä riehu tatamilla :)Kännykällä alkoi harittamaan joo.. sekin varmaan toivoi kuulevansa siitä toisesta rentoutusvaihtoehdosta.
Onhan nämä yöt joo. Mutta eniten ehkä tykkään kun pimeää tulee noin yhdeksältä. Sitä aikaa ei vaan Suomessa pitkään riitä. - Kympin Nainen
menlymeb kirjoitti:
Kännykällä alkoi harittamaan joo.. sekin varmaan toivoi kuulevansa siitä toisesta rentoutusvaihtoehdosta.
Onhan nämä yöt joo. Mutta eniten ehkä tykkään kun pimeää tulee noin yhdeksältä. Sitä aikaa ei vaan Suomessa pitkään riitä.Ai mistä toisesta rentoutusvaihtoehdosta? Joo, onko se elokuuta kun tulee pimeä yhdeksältä? Ihanuutta tosiaan, ne pimenevät lämpimät illat. Alkukesästä on aina ihanaa tämä valo, ja loppukesästä se pimeys. Hassua.
- menlymen
Kympin Nainen kirjoitti:
Ai mistä toisesta rentoutusvaihtoehdosta? Joo, onko se elokuuta kun tulee pimeä yhdeksältä? Ihanuutta tosiaan, ne pimenevät lämpimät illat. Alkukesästä on aina ihanaa tämä valo, ja loppukesästä se pimeys. Hassua.
Onhan näissä puolensa. Joskus vaan ajan kulumisen huomaa liian nopeaksi, kun tuntuu, että valo tulee yhdessä hujauksessa keväällä. No nyt on pari kuukautta vakaamman tuntuista tasavaloisaa.
Ylempänä niitä muita ehdottelin, mutta ei näin valoisan aikaan niistä sen enempää. - Kympin Nainen
menlymen kirjoitti:
Onhan näissä puolensa. Joskus vaan ajan kulumisen huomaa liian nopeaksi, kun tuntuu, että valo tulee yhdessä hujauksessa keväällä. No nyt on pari kuukautta vakaamman tuntuista tasavaloisaa.
Ylempänä niitä muita ehdottelin, mutta ei näin valoisan aikaan niistä sen enempää.Heh, joo, runner’s high:ta kuunloisteessa ja käen kukkuessa ei ole ihan helppo korvata. Etenkin kun olin kököttänyt koko päivän sisätiloissa ja koneen äärellä. Parempi että jäi sinullekin rauha tatamille.
- menlymen
Kympin Nainen kirjoitti:
Heh, joo, runner’s high:ta kuunloisteessa ja käen kukkuessa ei ole ihan helppo korvata. Etenkin kun olin kököttänyt koko päivän sisätiloissa ja koneen äärellä. Parempi että jäi sinullekin rauha tatamille.
Enhän minä aikonut osallistua, oli jo nukkumaanmenoaikakin.
Minun pitäisi opetella tuohon high'in. Ei vaan ole koskaan alkanut rullaamaan askel nautinnollisesti. - Kympin Nainen
menlymen kirjoitti:
Enhän minä aikonut osallistua, oli jo nukkumaanmenoaikakin.
Minun pitäisi opetella tuohon high'in. Ei vaan ole koskaan alkanut rullaamaan askel nautinnollisesti.Niin tarkoitinkin lähinnä sitä, että sait rauhassa mentaalitatamilla pötkötellä.
Minä olen juossut aika kauan, mutta sen muistan, että alku on hankalahkoa. Kun sen yli pääsee ja viitsii puskea, niin sitten siitä tulee aika koukuttavaa. Mutta onhan noita lajeja mistä valita, turha kai se on puskea ainakaan kovin pitkään jos se ei tunnu omalta jutulta. - menlymen
Kympin Nainen kirjoitti:
Niin tarkoitinkin lähinnä sitä, että sait rauhassa mentaalitatamilla pötkötellä.
Minä olen juossut aika kauan, mutta sen muistan, että alku on hankalahkoa. Kun sen yli pääsee ja viitsii puskea, niin sitten siitä tulee aika koukuttavaa. Mutta onhan noita lajeja mistä valita, turha kai se on puskea ainakaan kovin pitkään jos se ei tunnu omalta jutulta.Juoksu olisi vaan aika kätevä seuraa kaipaamaton laji, jota voi harrastaa melkein ajasta ja paikasta riippumatta. Tosin ihan näin kivikaupungeissa itselläni vähän estoinen olo lähteä pinkomaan. Pitäisi saada yksityisyyttä..
- Kympin Nainen
menlymen kirjoitti:
Juoksu olisi vaan aika kätevä seuraa kaipaamaton laji, jota voi harrastaa melkein ajasta ja paikasta riippumatta. Tosin ihan näin kivikaupungeissa itselläni vähän estoinen olo lähteä pinkomaan. Pitäisi saada yksityisyyttä..
Joo, juuri noin se on. Ja yksi hyvä puoli lisää on, että jos/kun reissaa, niin on helppo treenata kun on vaan juoksukamat mukana - ja voi yhdistää treenaamisen ja uusiin paikkoihin tutustumisen.
En myöskään kovasti välitä kaupungissa juoksemisesta (vaikka jossain metropoleissakin on tullut juostua), kotoa onneksi pääsen suoraan luontoon ja rauhallisille lenkkipoluille (tai metsään). - menlymen
Kympin Nainen kirjoitti:
Joo, juuri noin se on. Ja yksi hyvä puoli lisää on, että jos/kun reissaa, niin on helppo treenata kun on vaan juoksukamat mukana - ja voi yhdistää treenaamisen ja uusiin paikkoihin tutustumisen.
En myöskään kovasti välitä kaupungissa juoksemisesta (vaikka jossain metropoleissakin on tullut juostua), kotoa onneksi pääsen suoraan luontoon ja rauhallisille lenkkipoluille (tai metsään).Ainakin uusissa kaupungeissa olisi ihan mielenkiintoista juosta uusien maisemien takia. Tosin kävelyksihän se on yleensä mennyt, mutta on sekin jotain, kun kilometrejä tulee helposti 10 päivässä.
Oletko muuten täyttämässä juuriesi asettamaa velvollisuutta tv:n ääressä? Tuolla olisi kiva olla paikan päällä. Päivät voisi juosta varpaat Ipaneman hiekassa ja illat nauttia kisatunnelmasta. - Kympin Nainen
menlymen kirjoitti:
Ainakin uusissa kaupungeissa olisi ihan mielenkiintoista juosta uusien maisemien takia. Tosin kävelyksihän se on yleensä mennyt, mutta on sekin jotain, kun kilometrejä tulee helposti 10 päivässä.
Oletko muuten täyttämässä juuriesi asettamaa velvollisuutta tv:n ääressä? Tuolla olisi kiva olla paikan päällä. Päivät voisi juosta varpaat Ipaneman hiekassa ja illat nauttia kisatunnelmasta.En ole tv:n ääressä just nyt, jäi viime yönä unet vähiin myöhäisen lenkin takia niin nyt tulin jo pötköttelemään. Mutta varmasti siis ainakin jonkun verran tulee seurattua kisoja, harkitsin jopa paikan päälle lähtemistä mutta olisi ollut aika kova investointi ja töidenkin kannalta hankalaa kun ei niin kauas kannata kovin lyhyeksi ajaksi matkustaa. Seuraatko itse?
- menlymen
Kympin Nainen kirjoitti:
En ole tv:n ääressä just nyt, jäi viime yönä unet vähiin myöhäisen lenkin takia niin nyt tulin jo pötköttelemään. Mutta varmasti siis ainakin jonkun verran tulee seurattua kisoja, harkitsin jopa paikan päälle lähtemistä mutta olisi ollut aika kova investointi ja töidenkin kannalta hankalaa kun ei niin kauas kannata kovin lyhyeksi ajaksi matkustaa. Seuraatko itse?
Tuleehan näitä katseltua, mutta ei mitenkään intohimoisesti enää nykyisin.
Oli joskus itsellänikin haaveena lähteä paikanpäälle, mutta melkein taitaa pelit nähdä paremmin kotoa ja Ipanemallakin varmaan viihtyy paremmin joskus toisten, kun siellä ei ole tuhansia kisaturisteja. Jotenkin itselläni sellainen mielikuva isoista urheilutapahtumista, että siellä on vähän liikaa äijäenergiaa paikalla.
Hyvät yöt ja tehokkaat unet! - Kympin Nainen
menlymen kirjoitti:
Tuleehan näitä katseltua, mutta ei mitenkään intohimoisesti enää nykyisin.
Oli joskus itsellänikin haaveena lähteä paikanpäälle, mutta melkein taitaa pelit nähdä paremmin kotoa ja Ipanemallakin varmaan viihtyy paremmin joskus toisten, kun siellä ei ole tuhansia kisaturisteja. Jotenkin itselläni sellainen mielikuva isoista urheilutapahtumista, että siellä on vähän liikaa äijäenergiaa paikalla.
Hyvät yöt ja tehokkaat unet!Samoin kiitos :)
- Kivoja huomioita
Tässä tapauksessa "bodaa" minen tarkoittaa niiden pelimiesoppaiden lukemista ja vinkkien hyödyntämistä miten iskeä nainen ja huijata tätä jotta hän suostuisi sänkyyn.
Mieleen tulee se valitusvirsi tuolta nettideittailu foorumilta ja muiltakin josisa naiset kertovat kuinka se pelimies olikin huijari eikä ollut tosissaan kiinnostunut.
On aika antoisaa seurata kuinka naiset yrittävät täälläkin palstalla koulia romanttisistakin miehistä palstalla oikeita panokoneita joita he voivat sitten toisella palstalla sitten arvostella kun mies ei toiminutkaan kuten piti.
Toisin sanoen naiset haluavat miehistä omia leikkikalujaan, mutta herranjumala jos mies haluaa leikkiä naisella tai haluaisi että nainen olisi nuori, kaunis, lapseton jne.
Kaksinaismoralistista ja narsistista ränkytystä naisilta.- Kympin Nainen
No, minulla, aloittajana, kyllä oli mielikuva ihan kaikenlaisesta itsensä kehittämisestä, on se sitten ammatillista, sivistävää, erilaisia taitoja, jotka edesauttavat elämässä menestymistä ylipäätään - siis ihan mitä tahansa, mitä itse kukin halajaa (fyysisen bodaamisen ohella).
En maininnut aloituksessa mitään sukupuolta, enkä mitä pitäisi kehittää, mikä olisi päämäärä. Sinä oletit (niin kuin moni muukin) että ainoa päämäärä on naisten pokaaminen ja ainoa keino siihen olisi pelimiesoppaat (miehet ne ovat tainneet pelimiesohjeet tässä ketjussa mainita). Tulkintasi kertookin enemmän sinusta kuin naisista tai heidän odotuksistaan. - Kivoja huomioita
Kympin Nainen kirjoitti:
No, minulla, aloittajana, kyllä oli mielikuva ihan kaikenlaisesta itsensä kehittämisestä, on se sitten ammatillista, sivistävää, erilaisia taitoja, jotka edesauttavat elämässä menestymistä ylipäätään - siis ihan mitä tahansa, mitä itse kukin halajaa (fyysisen bodaamisen ohella).
En maininnut aloituksessa mitään sukupuolta, enkä mitä pitäisi kehittää, mikä olisi päämäärä. Sinä oletit (niin kuin moni muukin) että ainoa päämäärä on naisten pokaaminen ja ainoa keino siihen olisi pelimiesoppaat (miehet ne ovat tainneet pelimiesohjeet tässä ketjussa mainita). Tulkintasi kertookin enemmän sinusta kuin naisista tai heidän odotuksistaan.Lässyn-lässyn.
Väistit vastaukseni sillä että se kertoisi enemmän minusta kuin sinusta.
Ja ihan tiedoksi, itsensä sivistäminen ei auta elämässä menestymistä -edes naisrintamalla.
Siellä pätevät koulutuspaprujen ja kovan rahan asenteet ja ideologia.
Kommenttisi jossa et vastannut yhtään mihinkään kohtaan jota esitin kertoo enemmän sinusta kuinka väistelet aihetta kuin minusta tai vastauksestani.
Sinun ainoat sanat olivat siis:
Fyysinen kehitys = henkinen kehitys => ? ei mitään väliä - Kympin Nainen
Kivoja huomioita kirjoitti:
Lässyn-lässyn.
Väistit vastaukseni sillä että se kertoisi enemmän minusta kuin sinusta.
Ja ihan tiedoksi, itsensä sivistäminen ei auta elämässä menestymistä -edes naisrintamalla.
Siellä pätevät koulutuspaprujen ja kovan rahan asenteet ja ideologia.
Kommenttisi jossa et vastannut yhtään mihinkään kohtaan jota esitin kertoo enemmän sinusta kuinka väistelet aihetta kuin minusta tai vastauksestani.
Sinun ainoat sanat olivat siis:
Fyysinen kehitys = henkinen kehitys => ? ei mitään väliäNo jada jada itsellesi vaan. Vastasin vastaukseesi, niin sinun logiikalla väistelin vastaustasi. Daah.
Poimit vastauksessasi vain pienen osa-alueen (pokaamisen, pelimiesoppaat, naisten huijaamisen taidon) kun minun mielestäni itsensä kehittäminen on aika lailla laajempi kokonaisuus.
Mutta jos sinun mielestäsi itsensä kehittämien on sitä että kykenee toisilla ihmisillä leikkimään tai heistä leikkikalujaan tekemään, niin sitten olemme niin eri planeetoilta, ettei keskustelua varmaankaan kannata jatkaa. Sillä planeetalla jolla minä elän, itsensä sivistäminen ja kehittäminen KAIKILLA osa-alueilla ihan oikeasti kannattaa. - Ikisinkku M
Kympin Nainen kirjoitti:
En maininnut aloituksessa mitään sukupuolta, enkä mitä pitäisi kehittää, mikä olisi päämäärä. Sinä oletit (niin kuin moni muukin) että ainoa päämäärä on naisten pokaaminen ja ainoa keino siihen olisi pelimiesoppaat (miehet ne ovat tainneet pelimiesohjeet tässä ketjussa mainita). Tulkintasi kertookin enemmän sinusta kuin naisista tai heidän odotuksistaan.Niin sinulla oli mutta kyllä tuo avaus on helppo väärinymmärtää, minua ainakin sieppasi että joopajoo taas näitä ja nyt itsekin jo myönnät että moni oletti väärin. Eikös se kerro siitä että sinun tulisi ainakin avausten suhteen viestintätaitoja kehittää eikä tehdä niin epämääräisiä että niitä väärinymmärretään? Tuolla ketjussa kirjoitat:
"Tuo tavallaan selittää minulle itselleni sitä, miksi minusta ärsyynnytään - olen mielestäni suora ja vilpitön, mutta suoruuteeni ilmeisesti luetaan kuitenkin sitten sisältyvän jotain pillovattuilua tai mitä milloinkin. Tai sitten se on vaan tahallista trollailuun kuuluvaa väärinkäsittämistä."
Vaikka tarkoitus olisi olla suora ja vilpitön niin epämääräisyys aina laittaa epäilemään sitä pahinta vaihtoehtoa, ei me voida tietää mitä tarkoitat jos vaan vihjailet ja sitten kun saat vastauksen sen epämääräisyyden vuoksi niin ethän sinä edes yritä selventää vaan lähdet loukkauslinjalle, arvostelemaan vastaajan luonnetta ja lukutaitoa vaikka vika ehkä onkin sinun kirjoitustaidossa. - 19+19
Kympin Nainen kirjoitti:
No jada jada itsellesi vaan. Vastasin vastaukseesi, niin sinun logiikalla väistelin vastaustasi. Daah.
Poimit vastauksessasi vain pienen osa-alueen (pokaamisen, pelimiesoppaat, naisten huijaamisen taidon) kun minun mielestäni itsensä kehittäminen on aika lailla laajempi kokonaisuus.
Mutta jos sinun mielestäsi itsensä kehittämien on sitä että kykenee toisilla ihmisillä leikkimään tai heistä leikkikalujaan tekemään, niin sitten olemme niin eri planeetoilta, ettei keskustelua varmaankaan kannata jatkaa. Sillä planeetalla jolla minä elän, itsensä sivistäminen ja kehittäminen KAIKILLA osa-alueilla ihan oikeasti kannattaa.Kannattaa mihin. Maallisen omaisuuden kasvattamiseenko. Mitä jos ei tavoittele elämältä huikeaa työuraa ja materiaa. Saako tyytyä pienipalkkaiseen työhön ja normaaleihin työaikoihin, vapaa-aikaan, kun täältä ei mitään kuitenkaan saa mukaansa sitten kun aika jättää. Ei kaikki halua kehittyä koko elämänsä ajan.
- Kivoja huomioita
Kympin Nainen kirjoitti:
No jada jada itsellesi vaan. Vastasin vastaukseesi, niin sinun logiikalla väistelin vastaustasi. Daah.
Mutta jos sinun mielestäsi itsensä kehittämien on sitä että kykenee toisilla ihmisillä leikkimään tai heistä leikkikalujaan tekemään, niin sitten olemme niin eri planeetoilta, ettei keskustelua varmaankaan kannata jatkaa. Sillä planeetalla jolla minä elän, itsensä sivistäminen ja kehittäminen KAIKILLA osa-alueilla ihan oikeasti kannattaa.Kuule, aika moni juttu jota elämässäni teen voisi olla "itsensä kehittämistä" tai tulkita sellaiseksi.
Minä en kylläkään usko koko itsensä kehittämiseen ja se on typerä fantasia siitä kuinka tulla "paremmaksi ihmiseksi".
Vähän kuin terveellinen syöminen tai niiden kilojen tarkkailu jos tavoitteena ei ole oma hyvä olo jne. vaan joku suorastaan ylimaallinen "olen kehittynyt ihmisenä".
"KAIKILLA osa-alueilla ihan oikeasti kannattaa. "
Miksi se kannattaa?
Anna esimerkki? - Kympin Nainen
Ikisinkku M kirjoitti:
Niin sinulla oli mutta kyllä tuo avaus on helppo väärinymmärtää, minua ainakin sieppasi että joopajoo taas näitä ja nyt itsekin jo myönnät että moni oletti väärin. Eikös se kerro siitä että sinun tulisi ainakin avausten suhteen viestintätaitoja kehittää eikä tehdä niin epämääräisiä että niitä väärinymmärretään? Tuolla ketjussa kirjoitat:
"Tuo tavallaan selittää minulle itselleni sitä, miksi minusta ärsyynnytään - olen mielestäni suora ja vilpitön, mutta suoruuteeni ilmeisesti luetaan kuitenkin sitten sisältyvän jotain pillovattuilua tai mitä milloinkin. Tai sitten se on vaan tahallista trollailuun kuuluvaa väärinkäsittämistä."
Vaikka tarkoitus olisi olla suora ja vilpitön niin epämääräisyys aina laittaa epäilemään sitä pahinta vaihtoehtoa, ei me voida tietää mitä tarkoitat jos vaan vihjailet ja sitten kun saat vastauksen sen epämääräisyyden vuoksi niin ethän sinä edes yritä selventää vaan lähdet loukkauslinjalle, arvostelemaan vastaajan luonnetta ja lukutaitoa vaikka vika ehkä onkin sinun kirjoitustaidossa.Jos ihmiset ei osaa lukea yleisluontoista tekstiä vaan heti reagoi jostain omasta tunnemaailmastaan lähtöisin poimien yleisluontoisesta tekstistä jonkun pienen murusen ja sitä vääristellen, niin silloin ei kyllä ole mielestäni ongelma tässä päässä (kuin korkeintaan siinä tapauksessa että vastaan trollille).
Enkä ole edelleenkään ketään henkilökohtaisesti loukannut, vaan kehoittanut vain lukemaan aloituksen uudelleen (tai selventänyt sitä). Sinulle sanoin oman kommenttisi heijastelevan sinun luonnettasi - eli jos otit sen loukkauksena, niin mitä se sitten kertoo sinun tekstistäsi ja kirjoitustaidoistasi? - Kivoja huomioita
Kympin Nainen kirjoitti:
Jos ihmiset ei osaa lukea yleisluontoista tekstiä vaan heti reagoi jostain omasta tunnemaailmastaan lähtöisin poimien yleisluontoisesta tekstistä jonkun pienen murusen ja sitä vääristellen, niin silloin ei kyllä ole mielestäni ongelma tässä päässä (kuin korkeintaan siinä tapauksessa että vastaan trollille).
Enkä ole edelleenkään ketään henkilökohtaisesti loukannut, vaan kehoittanut vain lukemaan aloituksen uudelleen (tai selventänyt sitä). Sinulle sanoin oman kommenttisi heijastelevan sinun luonnettasi - eli jos otit sen loukkauksena, niin mitä se sitten kertoo sinun tekstistäsi ja kirjoitustaidoistasi?"Uskoisin, että jokainen kyllä sisimmässään tietää, että ollakseen laatunainen/mies pitää olla koko paletti aika lailla kasassa. Fyysinen, henkinen ja sosiaalinen. Ja eri puolet täydentävät ja kompensoivat toisiaan - ts. pelkkä fysiikka ei riitä laatuluokkaan jos luonne on kuraa.
Vallalla on kuitenkin, luultavasti täysin oikeutetusti, romanttinen ajatus, että vain sisäisen kauneuden tulisi ratkaista. Sehän se olisi ihmisyyden ideaali ettemme olisi niin pinnallisia; mutta samaan aikaan emme sille mitään voi kun eläimiä kuitenkin olemme - olkoonkin että olemme tiedostavia eläimiä...
Varmaan se, että paljonko on valmis tekemään kehitystyötä eri osa-alueilla riippuu siitä, mihin pyrkii ja tämä on tietysti jokaisen oma asia. Mutta ne, jotka eivät edes pyri, yleensä joutuvat tyytymään. Purnaus pinnallisuudesta voi olla toisaalta naiiviutta, toisaalta idealismia, mutta usein myös tyytymättömyyttä omaan itseen. Moni tietää, että voisi paremmin pärjätä - siis millä tahansa elämän osa-alueella - jos vain näkisi enemmän vaivaa. Menestys on suurimmaksi osaksi kovaa työtä. Mutta kun meissä on myös koodattuna se, että parasta pitäisi saada mahd. helpolla, niin yhtälö on hankala. Silloin on helpompi syyttää maailmaa pinnallisuudesta, toisia nirsoiksi tms. kuin katsoa peiliin ja todeta, etten vaan viitsinyt nähdä vaivaa. "
Ja tuolla ylempänä selkeästi puhut pinnallisuudesta ja että ollakseen laatua niin pitää olla kaikki fysiikka yms. kunnossa.
Jäit kiinni juuri keskustelun manipuloinnista.
Kyllä sinulla tämä selkeästi viittasi parinvalintaan ja niihin ominaisuuksiin joita toinen sukupuoli näkee toisessa. - menlymen
Ikisinkku M kirjoitti:
Niin sinulla oli mutta kyllä tuo avaus on helppo väärinymmärtää, minua ainakin sieppasi että joopajoo taas näitä ja nyt itsekin jo myönnät että moni oletti väärin. Eikös se kerro siitä että sinun tulisi ainakin avausten suhteen viestintätaitoja kehittää eikä tehdä niin epämääräisiä että niitä väärinymmärretään? Tuolla ketjussa kirjoitat:
Vaikka tarkoitus olisi olla suora ja vilpitön niin epämääräisyys aina laittaa epäilemään sitä pahinta vaihtoehtoa, ei me voida tietää mitä tarkoitat jos vaan vihjailet ja sitten kun saat vastauksen sen epämääräisyyden vuoksi niin ethän sinä edes yritä selventää vaan lähdet loukkauslinjalle, arvostelemaan vastaajan luonnetta ja lukutaitoa vaikka vika ehkä onkin sinun kirjoitustaidossa.Eipä lopulta voi sanoa mitään merkityksellistä, jos haluaa varmistaa, ettei kukaan väärinkäsitä tai loukkaannu.
- Kympin Nainen
19+19 kirjoitti:
Kannattaa mihin. Maallisen omaisuuden kasvattamiseenko. Mitä jos ei tavoittele elämältä huikeaa työuraa ja materiaa. Saako tyytyä pienipalkkaiseen työhön ja normaaleihin työaikoihin, vapaa-aikaan, kun täältä ei mitään kuitenkaan saa mukaansa sitten kun aika jättää. Ei kaikki halua kehittyä koko elämänsä ajan.
Ei kai työura tai materia ole ainoita missä voi kehittyä? Ajatuksena juurikin kehittyä niissä asioissa, jotka itseä kiinnostavat, se voi olla mitä vaan, esim. taiteet tai oman ymmärryksen kasvattaminen, jotta se oma elämä olisi Sisällöllisesti rikkaampaa - niin lähellä juuri sellaista elämää kuin haluaisi. Mutta jos on hyvä olla itsessään ja elämässään, niin eihän silloin tarvitsekaan minnekään pyristellä, vaan voi todellakin keskittyä nauttimaan siitä. Itse jos koen minulta puuttuvan jonkun tärkeän palasen, mietin miten voisin asiaa itse edesauttaa.
- Kympin Nainen
Kuule, aika moni juttu jota elämässäni teen voisi olla "itsensä kehittämistä" tai tulkita sellaiseksi.
Minä en kylläkään usko koko itsensä kehittämiseen ja se on typerä fantasia siitä kuinka tulla "paremmaksi ihmiseksi".
Vähän kuin terveellinen syöminen tai niiden kilojen tarkkailu jos tavoitteena ei ole oma hyvä olo jne. vaan joku suorastaan ylimaallinen "olen kehittynyt ihmisenä".
"KAIKILLA osa-alueilla ihan oikeasti kannattaa. "
Miksi se kannattaa?
Anna esimerkki?No tuohan on nyt käsitteillä kikkailua. Miksi fyysiseen hyvään oloon on hyvä pyrkiä, muttei henkiseen hyvään oloon? Samasta asiasta on mielestäni pohjimmiltaan kyse, vaikka tässä ketjussa nyt olisi erilaisia termejä käytettykin. Omia esimerkkejä voin mainita esim. esiintymistaidot, kärsivällisyyden kehittäminen, kielitaito, heittäytymisen taito. Kaikista näistä on ollut hyötyä sekä töissä, että vapaalla. Olen hyötynyt niistä rahallisesti, mutta olen myös mielestäni onnellisempi, elän enemmän oman näköistäni elämää. Voihan se olla klisee sanoa kehittyneensä ihmisenä, mutta niin minä ainakin koen tehneeni - ja niin aion tehdä jatkossakin.
- Kympin Nainen
"Uskoisin, että jokainen kyllä sisimmässään tietää, että ollakseen laatunainen/mies pitää olla koko paletti aika lailla kasassa. Fyysinen, henkinen ja sosiaalinen. Ja eri puolet täydentävät ja kompensoivat toisiaan - ts. pelkkä fysiikka ei riitä laatuluokkaan jos luonne on kuraa.
Varmaan se, että paljonko on valmis tekemään kehitystyötä eri osa-alueilla riippuu siitä, mihin pyrkii ja tämä on tietysti jokaisen oma asia. Mutta ne, jotka eivät edes pyri, yleensä joutuvat tyytymään. Purnaus pinnallisuudesta voi olla toisaalta naiiviutta, toisaalta idealismia, mutta usein myös tyytymättömyyttä omaan itseen. Moni tietää, että voisi paremmin pärjätä - siis millä tahansa elämän osa-alueella - jos vain näkisi enemmän vaivaa. Menestys on suurimmaksi osaksi kovaa työtä. Mutta kun meissä on myös koodattuna se, että parasta pitäisi saada mahd. helpolla, niin yhtälö on hankala. Silloin on helpompi syyttää maailmaa pinnallisuudesta, toisia nirsoiksi tms. kuin katsoa peiliin ja todeta, etten vaan viitsinyt nähdä vaivaa. "
Ja tuolla ylempänä selkeästi puhut pinnallisuudesta ja että ollakseen laatua niin pitää olla kaikki fysiikka yms. kunnossa.
Jäit kiinni juuri keskustelun manipuloinnista.
Kyllä sinulla tämä selkeästi viittasi parinvalintaan ja niihin ominaisuuksiin joita toinen sukupuoli näkee toisessa.No se olikin vastaus sille tyypille, joka puhui kuinka naiset toivoisivat parinvalinnan menevän sisäisen kauneuden mukaan (ts. keskustelun alahaara).
En näe näissä mitään ristiriitaa, koska koko ajanhan olen puhunut kehittymisestä kaikilla osa-alueilla. Kysymys olikin, että miksi protesti henkistä kehittymistä vastaan jos muitakin osa-alueita treenaa. - Ikisinkku M
Kympin Nainen kirjoitti:
Jos ihmiset ei osaa lukea yleisluontoista tekstiä vaan heti reagoi jostain omasta tunnemaailmastaan lähtöisin poimien yleisluontoisesta tekstistä jonkun pienen murusen ja sitä vääristellen, niin silloin ei kyllä ole mielestäni ongelma tässä päässä (kuin korkeintaan siinä tapauksessa että vastaan trollille).
Enkä ole edelleenkään ketään henkilökohtaisesti loukannut, vaan kehoittanut vain lukemaan aloituksen uudelleen (tai selventänyt sitä). Sinulle sanoin oman kommenttisi heijastelevan sinun luonnettasi - eli jos otit sen loukkauksena, niin mitä se sitten kertoo sinun tekstistäsi ja kirjoitustaidoistasi?Ei ne kuule osaa, itsekin olen huomannut että parempi vääntää rautalangasta kuin jättää mitään arvailujen varaan tai muuten se varmasti ymmärretään väärin, itsekin alkuun luulin että se on tahallista mutta ei se välttämättä ole, rajallinen määrä merkkejä kun aina jättää tulkinnan varaa.
Vähän kyllä huvittavaa ettet näe yhtään vikaa avauksessasi tai koe henk.koht. loukanneesi vaikka allekirjoittanutta useassa kohtaa ketjua arvostelet. Se minun teksti oli kieltämättä väärinymmärryksen vuoksi kärkevä mutta siinä vaiheessahan olisit voinut tyhmälle oikaista tarkoitusperiäsi sen sijaan että lyhytsanaisesti vain v..let "Tässäpä se tulikin teikäläisen luonne esiin mainiosti. Kuten myös lukutaito." - 1+3
Kympin Nainen kirjoitti:
Ei kai työura tai materia ole ainoita missä voi kehittyä? Ajatuksena juurikin kehittyä niissä asioissa, jotka itseä kiinnostavat, se voi olla mitä vaan, esim. taiteet tai oman ymmärryksen kasvattaminen, jotta se oma elämä olisi Sisällöllisesti rikkaampaa - niin lähellä juuri sellaista elämää kuin haluaisi. Mutta jos on hyvä olla itsessään ja elämässään, niin eihän silloin tarvitsekaan minnekään pyristellä, vaan voi todellakin keskittyä nauttimaan siitä. Itse jos koen minulta puuttuvan jonkun tärkeän palasen, mietin miten voisin asiaa itse edesauttaa.
No, kiva että näin sitten on asiat.
- Kympin Nainen
Ikisinkku M kirjoitti:
Ei ne kuule osaa, itsekin olen huomannut että parempi vääntää rautalangasta kuin jättää mitään arvailujen varaan tai muuten se varmasti ymmärretään väärin, itsekin alkuun luulin että se on tahallista mutta ei se välttämättä ole, rajallinen määrä merkkejä kun aina jättää tulkinnan varaa.
Vähän kyllä huvittavaa ettet näe yhtään vikaa avauksessasi tai koe henk.koht. loukanneesi vaikka allekirjoittanutta useassa kohtaa ketjua arvostelet. Se minun teksti oli kieltämättä väärinymmärryksen vuoksi kärkevä mutta siinä vaiheessahan olisit voinut tyhmälle oikaista tarkoitusperiäsi sen sijaan että lyhytsanaisesti vain v..let "Tässäpä se tulikin teikäläisen luonne esiin mainiosti. Kuten myös lukutaito."Otetaanpa sitten suosituksestasi ihan rautalangasta, pahoittelen pitkää vastausta:
1) Aloitus oli yleisluontoinen, siinä ei haukuttu ketään yleisesti eikä henkilökohtaisesti. Ole ystävällinen ja osoita missä se haukku tai loukkaus on.
2) Sinä vastasit kärkevästi ja naisia yleisesti haukkuen kuten tapaasi kuuluu.
3) Minä vastasin sinulle, ”tässäpä se tulikin teikäläisen luonne esiin mainiosti”. Et edelleenkään vastannut minulle, että miksi tästä kommentista loukkaannuit? Pystytkö siihen kysymykseen vastaamaan? Ei tarvitse tänne vastata, mieti tykönäsi.
Väität että olen arvostellut sinua useassa kohdassa ketjua. Ole ystävällinen ja osoita että missä - tuon lukutaidon lisäksi siis. Lukutaitoasi kommentoin vain koska selkeästi luit aloituksesta jotain mitä siinä ei ollut. Joskus jos olen itse jotain väärin ymmärtänyt, olen pyytänyt anteeksi, en haukkunut henkilöä, jonka tekstin itse olen väärin tulkinnut.
Tuolla sinun outoakin oudommalla logiikalla minä olisin voinut loukkaantua sinun teksteistäsi lukemattomia kertoja, mutta katsos kun en ole ihan niin herkkähipiäinen ja pystyn ne provoiluina tai huumorina ohittamaan, vaikka luulen kyllä sinun monesti vakavissasi valitettavasti olevankin.
Sinä sanot, ettet ole täällä miellyttääksesi ketään. Ja minäkö olen? Minunko pitäisi pyytää anteeksi loukkausta jota ei ole olemassakaan? Sitä paitsi, sinä olet nyt jo useamman kerran arvostellut minun kirjoitustaitojani, mutta se on mielipide ja sen sellaisena otan, en loukkaannu, koska olet oikeutettu omaan mielipiteeseesi.
Ja kun vauhtiin pääsin, niin sanotaan nyt vielä, että jos tämä aloitus ei sinua koskettanut mitenkään, niin miksi tulit ketjuun ylipäätään ulisemaan? Itse haukut joka toisessa ketjussa naisia lutkiksi ja jakorasioiksi ja sitten jos joku sinua pyytää olemaan yleistämättä, niin toteat, että sehän koskee vaan niitä jotka lutkailevat, ei muilla ole mitään syytä kimpaantua. Ja päinvastoin kuin sinä, minä en ole yleistyksiä tai syytöksiä toista sukupuolta kohtaan lietsonut. Silti puolestasi olet nyt henkilökohtaisesti loukkaantunut, miksi?
Jos et kestä kärkevää vastakommenttia omaan kärkevään kommenttiisi, niin mieti tarkemmin mitä kirjoitat. Ei ole minun asiani kaikkia herkkähipiäisten herneitä heidän nenistään kaivella ja hieroa tummelia päälle. Yleensä olen kohtelias ja hyvinkin kärsivällinen ja pitkämielinen, mutta sinun kanssasi en valitettavasti enää jaksa koska sinä et puolestasi ole juuri koskaan kohtelias. Se ei katsos toimi niin, että toinen osapuoli saa aina ja jatkuvasti olla törkeä ja toisen pitäisi se aina vaan huumorilla ottaa. Ei toimi, ainakaan minun kanssani. Jos haluat että kohtelen sinua kunnioittavasti, niin ala käyttäytymään myös itse niin.
Oletko muuten tullut ajatelleeksi, että ehkä laadin aloituksen ihan tarkoituksella yleisluontoiseksi ja laaja-alaiseksi, jotta se mahdollisimman paljon keskustelua herättäisi? Siihen nähden taisin onnistua suhteellisen hyvin - tämähän on kuitenkin keskustelupalsta.
Mutta joo, käytin aikaani aivan liikaa tähän vastaukseen ja ehkä otin sen liian vakavasti, mutta toisaalta halusin, että tajuat minun olevan vakavissani - niin vakavissani, kuin nyt tällaisella paskapalstalla voi olla. Aina välillä kanssasi on ihan kiva keskustella ja sinulla on hyviäkin pointteja, mutta näissä ed. mainituissa asioissa en vaan enää jaksa kanssasi vääntää. Tiedät siis mistä johtuu jos en jatkossa sinulle vastaa.
Todettakoon tämän kuivaakin kuivemman tekstin päätteeksi, että kirjoitan tämän kuitenkin ystävyydellä. Ei minulla ole varsinaisesti mitään sinua vastaan. Minulla on vaan parempaakin tekemistä kuin yrittää oikoa tai silotella sinun möksähtämisiäsi kerta toisensa jälkeen. - Ikisinkku M
Kympin Nainen kirjoitti:
Otetaanpa sitten suosituksestasi ihan rautalangasta, pahoittelen pitkää vastausta:
1) Aloitus oli yleisluontoinen, siinä ei haukuttu ketään yleisesti eikä henkilökohtaisesti. Ole ystävällinen ja osoita missä se haukku tai loukkaus on.
2) Sinä vastasit kärkevästi ja naisia yleisesti haukkuen kuten tapaasi kuuluu.
3) Minä vastasin sinulle, ”tässäpä se tulikin teikäläisen luonne esiin mainiosti”. Et edelleenkään vastannut minulle, että miksi tästä kommentista loukkaannuit? Pystytkö siihen kysymykseen vastaamaan? Ei tarvitse tänne vastata, mieti tykönäsi.
Väität että olen arvostellut sinua useassa kohdassa ketjua. Ole ystävällinen ja osoita että missä - tuon lukutaidon lisäksi siis. Lukutaitoasi kommentoin vain koska selkeästi luit aloituksesta jotain mitä siinä ei ollut. Joskus jos olen itse jotain väärin ymmärtänyt, olen pyytänyt anteeksi, en haukkunut henkilöä, jonka tekstin itse olen väärin tulkinnut.
Tuolla sinun outoakin oudommalla logiikalla minä olisin voinut loukkaantua sinun teksteistäsi lukemattomia kertoja, mutta katsos kun en ole ihan niin herkkähipiäinen ja pystyn ne provoiluina tai huumorina ohittamaan, vaikka luulen kyllä sinun monesti vakavissasi valitettavasti olevankin.
Sinä sanot, ettet ole täällä miellyttääksesi ketään. Ja minäkö olen? Minunko pitäisi pyytää anteeksi loukkausta jota ei ole olemassakaan? Sitä paitsi, sinä olet nyt jo useamman kerran arvostellut minun kirjoitustaitojani, mutta se on mielipide ja sen sellaisena otan, en loukkaannu, koska olet oikeutettu omaan mielipiteeseesi.
Ja kun vauhtiin pääsin, niin sanotaan nyt vielä, että jos tämä aloitus ei sinua koskettanut mitenkään, niin miksi tulit ketjuun ylipäätään ulisemaan? Itse haukut joka toisessa ketjussa naisia lutkiksi ja jakorasioiksi ja sitten jos joku sinua pyytää olemaan yleistämättä, niin toteat, että sehän koskee vaan niitä jotka lutkailevat, ei muilla ole mitään syytä kimpaantua. Ja päinvastoin kuin sinä, minä en ole yleistyksiä tai syytöksiä toista sukupuolta kohtaan lietsonut. Silti puolestasi olet nyt henkilökohtaisesti loukkaantunut, miksi?
Jos et kestä kärkevää vastakommenttia omaan kärkevään kommenttiisi, niin mieti tarkemmin mitä kirjoitat. Ei ole minun asiani kaikkia herkkähipiäisten herneitä heidän nenistään kaivella ja hieroa tummelia päälle. Yleensä olen kohtelias ja hyvinkin kärsivällinen ja pitkämielinen, mutta sinun kanssasi en valitettavasti enää jaksa koska sinä et puolestasi ole juuri koskaan kohtelias. Se ei katsos toimi niin, että toinen osapuoli saa aina ja jatkuvasti olla törkeä ja toisen pitäisi se aina vaan huumorilla ottaa. Ei toimi, ainakaan minun kanssani. Jos haluat että kohtelen sinua kunnioittavasti, niin ala käyttäytymään myös itse niin.
Oletko muuten tullut ajatelleeksi, että ehkä laadin aloituksen ihan tarkoituksella yleisluontoiseksi ja laaja-alaiseksi, jotta se mahdollisimman paljon keskustelua herättäisi? Siihen nähden taisin onnistua suhteellisen hyvin - tämähän on kuitenkin keskustelupalsta.
Mutta joo, käytin aikaani aivan liikaa tähän vastaukseen ja ehkä otin sen liian vakavasti, mutta toisaalta halusin, että tajuat minun olevan vakavissani - niin vakavissani, kuin nyt tällaisella paskapalstalla voi olla. Aina välillä kanssasi on ihan kiva keskustella ja sinulla on hyviäkin pointteja, mutta näissä ed. mainituissa asioissa en vaan enää jaksa kanssasi vääntää. Tiedät siis mistä johtuu jos en jatkossa sinulle vastaa.
Todettakoon tämän kuivaakin kuivemman tekstin päätteeksi, että kirjoitan tämän kuitenkin ystävyydellä. Ei minulla ole varsinaisesti mitään sinua vastaan. Minulla on vaan parempaakin tekemistä kuin yrittää oikoa tai silotella sinun möksähtämisiäsi kerta toisensa jälkeen.Onhan tuo aika pitkä, kiitos ja anteeksi kun jouduit vaivaa näkemään :)
1) tuolla jo aiemmin kerroin miksi se oli niin helppo väärinymmärtää
2) totta
3) luonne ja lukutaito asetettiin epämääräisellä heitolla kyseenalaiseksi
Niin meissä on se ero että minä yleensä arvostelen yleisellä tasolla ja sinä saatat arvostelit yksittäin perustelematta, itse en yleensä yleistä pidä sillätavoin ketään loukkaavana kuin henk.koht. arvostelua. Tuo oli hyvä pointti että miksi otin niin henkilökohtaisena, no varmaan siksi kun ajattelin siihen avaukseen sisältyvän neuvomista ja oletusta luonneviasta sellaiselta joka ei voi tietää kuitenkaan ja kun jatkoit luonnetta ja lukutaitoa vähättelemällä muttet kuitenkaan muuten vastannut mitään mihinkään ja nythän itsekin kerrot että tarkoituksella teit helposti provosoivan siitä avauksesta, myönnän lyllä että ihan turhaan sitten provosin itse lisää. Ei minullakaan mitään sinua vastaan ole, mukavaahan se kun täällä kirjoittelet mutta ehkä minua alitajuisesti vielä vähän kaivelee kun ivasit minun romanttisia haaveita silloin joskus mutta yritän muistaa välttää ulisemista ainakin sinun ketjuissa :D
- Vitosen Ätmi
Tietysti mieltä ja luonnetta pitäisi huoltaa ja kehittää. Kysymys kuuluukin, että miten?
Kehon huoltaminen on paljon helpompaa.- Yuv
Kirjoita youtubeen mystery pickup artist
- 44455pppåååå
Kun puhut fasismista ja sen arvoista, niin keskeisellä sijalla on silloin juurikin fyysiset ominaisuudet, siis ruumiin rakenne ja kasvonpiirteet. Jos et täyttä fasistien asettamia nimenomaan fyysisiä ja sitä myötä rodullisiakin vaatimuksia(ei siis yksin rodullisia vaan myös rodun ja lajin sisäisäkin fyysisiä vaatimuksia ja kriterioita) niin olet väkeä joka joutaa tuhota rodun sisäisen 'hygienian' tai sitten rotujen keskeisten paremmuuskriterioiden perusteella. Ei fasistit henkisen puolen juttuihin paljon painoa laita sittenkään vaikka olisi näyttöä jonkin sortin nerouden osoituksesta tieteissä ja insinööritaidossa, joskin näistä varsinkin jälkimmäisiä juttuja fasistitkin sentään jonkin verran arvostavat. Mutta että olet jotain mieltä ja sen perusteella kuulut johonkin fasisminperusteella, voi mooses näitä käsityksiä ihmisillä.
- ...
Tässä nyt puhutaan fitnessfasimista ja luonnefasismista ikään kuin johdattavana kuvauksena aatemaailman yleiseen erilaisuuden hyväksymiseen ennemmin kuin historialliseen fasismiin.
Samaan kategoriaan menevät termit "ikärasismi", joka tarkoittaa ikään perustuvaa syrjintää, ja "feminatsi" joka tarkoittaa miesvihamielistä feministiä.
- Totuus.
Ei naistenkaan tarvi muuttua sosiaalisemmiksi, jos haluavat miehen. Kropasta huolenpitämisessä taas saattaa olla kyse itsensä miellyttämisessä ja terveyssyissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3768283Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1672627- 76948
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60873- 12860
- 25836
- 55833
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss69725