Älkääpäs uhkailko heIvetillä!

Tyypillistä kreationistista raamatuntulkintaa: "Minä kyllä olisin mielelläni arvostelematta kenenkään uskon käsityksiä, mutta mitä minä muuta voin kun asianosaisella on täysin väärät kuvitelmat uskomisesta, niin kuin vain todeta, että tuliheIvettiin on asianomainen matkalla ja hänen pitää tehdä parannus, että hän pelastuisi tuomiolta."

Muistakaapas heIvetillä uhkailijat, että Herran tiet ovat tutkimattomat, ja että olette vajavaisia ja erehtyväisiä ihmisiä eikä teillä sen vuoksi ole mitään perusteita arvioida kuka uskoo "oikein" ja kuka "väärin". Jumala määrää kuka joutuu heIvettiin (jos nyt oletetaan että Jumala on olemassa), teillä raamatunheiluttelijoilla ei ole asiassa minkäänlaista sananvaltaa.

20

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JumaIa

      Miikanaahum on oireellisen hiljaa.

    • jyrrrrrrrrr

      Se tässä kirkkohistoriassa on hauskaa että helvetti keksittiin vasta satoja vuosia Raamatun kirjoittamosen jälkeen , eli jonkin aikaa sen jälkeeen kun 200-luvulla oli ensin keksitty kaksinaisuusoppi joka jalostui evolutioitui kolminaisuusopiksi pakanakeisari Konstantinuksen käskystä, joka johti nimeään kantavaa kirkolliskokousta v. 325. Helvetti jalostui nykymuotoonsa kat. kirkossa vasta kun Dante mielipuolikuvitustaan käyttäen valmisti Divina Comediansa josta papisto sen kopioi sen sellaisenaan kiirastulineen kaikkineen. Luther karsi kiirastulen pois.

      Vanha kirkkoraamattu käyttää helvetti sanaa n. 35 kertaa, 1938 käännös n.6 kertaa, ja 1992 käännös n. 1 kerran lessujen ja hellarien mielistelyksi.

      Wescottin ja Hortin kreikankielinen käännös josta meidän Raamattumme on käännetty, ei käytä helvetti sanaa lainkaan, joten kenenkään ei tarvitse pelätä helvettiä, sitä ei ole.

      • >kenenkään ei tarvitse pelätä helvettiä, sitä ei ole.

        Jumalaare, on sentään maailmassa yksi asia josta jehovat ja minä ollaan samaa mieltä.


      • jyrrrrrrrr
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >kenenkään ei tarvitse pelätä helvettiä, sitä ei ole.

        Jumalaare, on sentään maailmassa yksi asia josta jehovat ja minä ollaan samaa mieltä.

        Niin, ja eikös olekin kivaa että olet samaa mieltä myös minun ja Raamatun kanssa!


      • jyrrrrrrrr kirjoitti:

        Niin, ja eikös olekin kivaa että olet samaa mieltä myös minun ja Raamatun kanssa!

        Kivuuden astetta en sille sentään näe. Niin vain on, jos on.


      • jyrrrrrrrr
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kivuuden astetta en sille sentään näe. Niin vain on, jos on.

        Rasva tirisee ihanasti roviolla, sanotiin keskiajalla.

        Rovio kutsuu moniakin nykyisin töihin, kansaa viihdyttämään eliniäksi.

        Vihaisia linnunaivoja molempien lähellä


      • Pakstori....
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >kenenkään ei tarvitse pelätä helvettiä, sitä ei ole.

        Jumalaare, on sentään maailmassa yksi asia josta jehovat ja minä ollaan samaa mieltä.

        >kenenkään ei tarvitse pelätä helvettiä, sitä ei ole.

        Jumalaare, on sentään maailmassa yksi asia josta jehovat ja minä ollaan samaa mieltä.

        Johannes Ilmestyskirjassa sanoi, että Valehtelijat joutuvat Hellvettiin, jos käyttävät sitä valtaansa väärin.
        En ole samaa mieltä kanssanne. Olen unessa kerran nähnytkin sen paikan, mutta "eipä mennä vielä, eipä mennä sinne ihan vielä"
        Amerikkakin näytti sen paikan, monessakin elokuvassaan, katopa vaikka "Titaanien taistelu", tai eräs scifi maan keskipisteeseen asti yrittämään tehdystä porasta, koska maapallon kierto oli sen sadun mukaan muuten pysähtymässä, jos eivät SIELLÄ olisi ytinpommia jysäytelleet...Kattokaa kaikki Amerikan elokuvan, ettehän tekään niin köyhiä ole, ettette Home Enteriltä voisi jotain tilata... Minä tosin olin, alkoivat lähettää väkisten parinkymmen euron filmejä, vaikka olin peruuttanut ne siellä sivuillaan, eikä budjettini kauempaa sitä kestänyt..
        .


      • hiilihanko2
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >kenenkään ei tarvitse pelätä helvettiä, sitä ei ole.

        Jumalaare, on sentään maailmassa yksi asia josta jehovat ja minä ollaan samaa mieltä.

        Kylläse vaan monilla on tuolla korvien välissä..


      • tieteenharrastaja

        Rajoitetaan nyt vähän kansan harhaanjohtamista tuolla tekotiedon henkselinpaukutuksella:

        "Helvetti jalostui nykymuotoonsa kat. kirkossa vasta kun Dante mielipuolikuvitustaan käyttäen valmisti Divina Comediansa josta papisto sen kopioi sen sellaisenaan kiirastulineen kaikkineen.

        Dante nojasi runotaiteessaan kirkon skolastikkojen perusteellisiin kuvauksiin tuonpuolisen maailman rakenteesta ja toiminnoista. Kirjan nimi oli Divina Commedia ja sen kuvittaja oli Doré.


    • lentävä lehmä

      Kumma kun miikanaahumilta ei herahda vastausta.

      • Pakstori.

        Lainaa: lentävä lehmä
        Kumma kun miikanaahumilta ei herahda vastausta.

        Taidatpa kyllä tietää, miksi, ei vastaa enää....Ei, tuskin on kuollut, mutta ei kestänyt teidän pilkkapuheitanne kauempaa.... Ette saa sitä muuten anteeksi, Jeesuksen mielestä, valitettavasti.....(Pyhän Hengen pilkkaa). Mutta on mahdollista kääntyä: "Älkää enempää pilkatko, ettei kahleenne tulisi entistä raskaammiksi."(Jesaja)...


    • Pakstori....

      Ihan asiallinen kommentti... Koko homma juontaa juurensa, lahkolaishengestä...Ei uskota, että sekularisoituneen maailmankirkon, kuten Suomessa Luterilaisuus enimmäkseen on, jäsenet olisivat kaidalla tiellä, onhan siinä lahkossa Suomalaisia vissiin vieläkin yli 80% väestä?
      Kuitenkin esim. oma lahkoni, Helluntailaisuus, "Pentecostal church", on kai kohta jo menossa katolilaisuudenkin ohi, kannattajamäärissä, joten lavealla tietllä, on sekin lahko, omine muiden hellvettiin manaamisineen...
      "Älkää lausuko kenellekään hellvettituomiota, niin sitä ei teillekään julisteta"(Jeesus)
      Eikä Tuomio ole silti se että pelottelee hellvetillä, tai jos on itte varma, että minä ainakin joutuisun hellvettiin, jos tuollaista suunnittelisin, kuten totesin taannoin Auviselle, kun se näillä palstoilla vieraili, hieman ennen attentaattiaan, sehän kutsui monia käymään etukäteen sillä sivullaan....
      Toista kertaa en tee sitä vrihettä, että jos joku, vaikka kuinka pilan päiten, neidin mielestä tuollaista suunnitelsi, ilmoittaisi heti polisiisille, älkää tekään....
      Tietysti jos joku suorastaan vieraille Al Qaidan salatuilla sivuilla, niin siitä nyt on turha poliisille ilmoittaa, pitäisi ilmoittaa jollekin kapparille vähintään....Poliisit nyt yleensä luulee kaikkea muutenkin kaikkea vaaroista ilmoittautumista jo oletusarvoisesti pelkäksi pilailuiksi, tai monet heistä ovat siihen syyllistyneet, ja jatkaneet pilailuaan vielä rajumapana, jos ilmoitettu rikos tapahtuikin....
      Älkää koskaan pilailko esivallan kanssa, tai se lankeaa....

      • Pakstori1

        Mutta tähän nyt se totuus, että Hellvetti on totta, ja sinne joutunee joskus, tai tänä vuonnapa juuri, Ilmestys 20:14. myös ihmisiä, nk. väärä profeetta, tarkoitti Ilmestyskirjassa ihmistä, peto tuskin tarkoitti, ihmistä, tai Saattana, ihmistä....
        Sielunne kyllä tuntee tulen, jos tulee tuska ja ahdistus, tupakoitsijat tietenkään aina itte sitä tunne, mutta siihen menehtyy nopeasti....Ja joutuu Kuoleman jälkenn Manalaan, jonka Raamattu sanoo muuttuvan Hellvetiksi, juurikin Ilmestyskirjassa siitä mainittiin...
        Raamatussa on käännösvirhe, eti Tuonela, eli pilviin pääseminen muutu Hellvetiksi, mutta Manala, Haades, eli alaspäin vajoaminen kuolemansa jälkeen joutuu....


    • Kyllä hel-vetti on ihan todellinen paikka, ja ainakin sinne joutuvat ne, jotka koko elämänsä ajan katsovat ylen Jeesuksen ja hänen ristintyönsä.

      Ne sitten pääsevät Jumalan valtakuntaan ja lopulta taivaaseen, ketkä nöyrtyvät ottamaan Jeesuksen vastaan Vapahtajakseen, ja pyrkivät pyhittymään ja kasvamaan
      hänen tuntemisessa.

      Joka vain ottaa Jeesuksen vastaan, mutta viis veisaa Jumalan tahdosta ja pyhittymisestä, niin tuollainen ei voi nähdä jumalan valtakuntaa, vaan hän menee lopulta helvettiin ja on siellä ikuisuuden.

    • JumaIa

      Kuulehan miika-bebis, sinulla ei edelleenkään ole mitään valtuuksia edes määritellä, kuka joutuu heIvettiin. Oikea kristitty ymmärtäisi asian vähemmälläkin muistuttelulla.

    • xxxxx . Jumala määrää kuka joutuu heIvettiin (jos nyt oletetaan että Jumala on olemassa), teillä raamatunheiluttelijoilla ei ole asiassa minkäänlaista sananvaltaa. xxxx

      Jumala on antanut seuraajilleen valtuudet ja velvollisuuden kertoa evankeliumi ja myös varoittaa ihmisiä synnistä ja sen seurauksista. Lähetyskäskyssään opetuslapsille Jeesus sanoi:

      "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt.28:17-20)

      Noustuaan ylös kuolleista Jeesus tapasi opetuslapset ja tapahtui seuraavaa:

      "Niin Jeesus sanoi heille jälleen: Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät.
      Ja tämän sanottuaan Hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: Ottakaa Pyhä Henki!
      Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut, joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt." (Joh.20:21-23)

      • JumaIa

        Kuulehan Jaakob-bebis, älä luota liikaa oman raamatuntulkintasi erehtymättömyyteen, sillä sinullakaan ei ole viimeisellä tuomiolla sanansijaa. Onko minun todella jälleen muistutettava sinua siitä, että rehellinen ateisti on tuhannen kertaa parempi kuin sinunlaisesi "uskovainen", jonka tärkein uskonkappale on usko omaan erehtyättömyyteen? Olet äärimmäisen vaarallisella tiellä, olet matkalla kohti kadotusta ja iankaikkista tuliheIvettiä.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      60
      1565
    2. 43
      944
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      911
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      899
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      849
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      788
    7. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      54
      787
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      692
    Aihe