Taloyhtiömme maksullisella parkkipaikalla on seissyt Ford Mondeo-raato jo monta vuotta. (Siis kuukausimaksu tolppapaikasta).
Auto vie turhaa tilaa naapuripaikoilta, ja moni talossa tarvitsisi sähkötolpallisen parkkiruudun.
Ja lisäksi rumentaa koko parkkialueen, pajut vaan kasvaa auton alta.
Talonmiehen mukaan raadon omistaja maksaa tolppapaikasta ja sehän on lisäksi toisen omaisuutta.
Lukuisat soitot isännöitsijälle eivät ole auttaneet, vaan sielläkin levitellään käsiä.
Kysymys kuuluu: mitä tuolle voi tehdä?
Jos se olisi kadulla, sehän raahattaisiin romuna Tattarisuolle, mutta nyt se on maksetussa ruudussa, ja vielä toisen omaisuutta...
Autonromu taloyhtiön parkkipaikalla, mitä sille void tehdä?
9
390
Vastaukset
Aika vaikeata saada pois jos omistaja vielä vastustaa
- ei vaikeaa ollenkaan
Ensi talvena varoittakaa auton omistajaa että se on siirrettävä koska haittaa parkkialueen puhtaanapitoa jos ei siirry niin sitten omistajan laskuun siirretään hinurilla pois. Ongelma ratkeaa hetkessä.
- vieraspaikkavaras
Teillä ei sitten ole yhtiön säännöissä, että autopaikoille ei saa varastoida autoja, joita ei tosiasiallisesti käytetä liikenteessä?
- Asiat kuntoon
tapsu55 kirjoitti:
Kiitoksia vastauksista, täytyypä ottaa asia vireille ennen talvea!
Kannattaa ottaayhteyttä myös ympäristönsuojelu ihmisiin, mikäli autossa on polttoainetta ,jäähdytinnesteitä,jarrunesteitä, öljyä ym. Autopurkaamotkin joutuvat käsittelemään ym nesteet erikseen ja toimittamaan ongelmajätelaitokselle.
- voortit suohon
Näin tulee menetellä kaikkien voortien suhteen, romuja ne on kaikki.
- hylätty auto
Auton siirtäminen onnistuu näin, romuajoneuvolain mukaisesti.
Taloyhtiön hallitus päättää että autoromu pitää siirtää pois. Sitten pyydätte kirjallisesti että kunta siirtää auton pois taloyhtiön parkkipaikalta. Kunta tulee laputtamaan autoa ja sitten jonkin ajan kuluttua siirtää sen sitten kunnan romuajoneuvo varastoon.
Omassa kunnassa hoidan näytä hylättyjä romuautoja aina silloin tällöin.
- hylkäämätön auto
Oletkos maksetulta paikalta siirtänyt? Mikäli autopaikasta maksaa siinä voi säilyttää vaikka käytöstä poistettua ajoneuvoa, mikäli ei taloyhtiön säännöissä edellytetä, että katsastettuja liikennekäytössä olevia ajoneuvoja vain saa olla ruuduissa.
- hylätty Mondeo
Olen kyllä vienyt tällaisia autoja pois koska taloyhtiön hallitus on näin kirjallisesti pyytänyt, en tiedä kuinka monessa tapauksessa autonhaltija on autopaikasta maksanut. Nämä autot ovat siis olleet hylättyjä- tai romuautoja eikä autonomistaja ole vastustanut siirtoa sen jälkeen kuin auto on laputettu.
Taloyhtiön hallitus voi tietysti myös irtisanoa autopaikan jos sitä paikkaa ei käytetä sellaiseen tarkoitukseen kuin se on tarkoitettu.
Yleinen tulkinta on että hylätty ajoneuvo on sellainen jonka arvo on pienehkö ja jota ei käytetä ja se ei ole myöskään liikennekelpoinen, ei katsastettu, vakuutettu, ajoneuvoverot maksamatta jne. Näitä autoja kunta voi siis siirtää pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232305- 781202
- 491085
- 1151056
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r721019Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57977KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.16969Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31930Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53916Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55908