Sinä kun sanoit että raamattu sisältää sen absoluuttisen totuuden niin voisitko tarkentaa että mikä raamatun käännös sisältää sen?
Jaakobille kysymys.
15
99
Vastaukset
xxxxx Sinä kun sanoit että raamattu sisältää sen absoluuttisen totuuden niin voisitko tarkentaa että mikä raamatun käännös sisältää sen? xxxxx
Raamatun alkutekstimarsunkiillottaja kirjoitti:
"Raamatun alkuteksti"
Mikä niistä?xxxxx Mikä niistä? xxxxx
Vanhan testamentin alkuteksti oli heprea ja Uuden testamentin kreikka.- alkuteksti?
Jaakob kirjoitti:
xxxxx Mikä niistä? xxxxx
Vanhan testamentin alkuteksti oli heprea ja Uuden testamentin kreikka.Niin missä se alkuteksti on?, haluaisin tutustua siihen.
Jaakob kirjoitti:
xxxxx Mikä niistä? xxxxx
Vanhan testamentin alkuteksti oli heprea ja Uuden testamentin kreikka.Unohdit aramean, niin että se siitä sinun totuudestasi.
marsunkiillottaja kirjoitti:
Unohdit aramean, niin että se siitä sinun totuudestasi.
Luetko Jaakob itse näit alkutekstejä vai joudutko tyytymään uudempiin käännöksiin?
satan kirjoitti:
Luetko Jaakob itse näit alkutekstejä vai joudutko tyytymään uudempiin käännöksiin?
Mitäs se Jaakob piilottelee kun ei suostu vastaamaan? Jaakob vaikuttaa jotenkin epäilyttävältä nyt!
marsunkiillottaja kirjoitti:
Unohdit aramean, niin että se siitä sinun totuudestasi.
xxxxx Unohdit aramean, niin että se siitä sinun totuudestasi. xxxxx
Niin unohdinkin! Anteeksi! Hyvä kun muistutit!alkuteksti? kirjoitti:
Niin missä se alkuteksti on?, haluaisin tutustua siihen.
xxxxxx Niin missä se alkuteksti on?, haluaisin tutustua siihen xxxxx
Voit kysellä alkutekstiin perustuvia heprean tai kreikankielisiä Raamattuja kristillisistä kirjakaupoista.Jaakob kirjoitti:
xxxxxx Niin missä se alkuteksti on?, haluaisin tutustua siihen xxxxx
Voit kysellä alkutekstiin perustuvia heprean tai kreikankielisiä Raamattuja kristillisistä kirjakaupoista."Voit kysellä alkutekstiin perustuvia heprean tai kreikankielisiä Raamattuja kristillisistä kirjakaupoista. "
Mutta ne eivät ole niitä alkutekstejä vaan myöhempiä tekstejä.satan kirjoitti:
"Voit kysellä alkutekstiin perustuvia heprean tai kreikankielisiä Raamattuja kristillisistä kirjakaupoista. "
Mutta ne eivät ole niitä alkutekstejä vaan myöhempiä tekstejä.Pitääkö tässä nyt Jaakob ymmärtää että mainostat raamatun alkutekstejä mitä et sitten olekkaan lukenut?
satan kirjoitti:
xxxxx Luetko Jaakob itse näit alkutekstejä vai joudutko tyytymään uudempiin käännöksiin? xxxxxxx
Pääsääntöisesti käytän Suomalaista 1933/1938 Raamattua.
Lisäksi minulla on 5-osainen Novum-kirjasarja, joka on Uusi testamentti selityksin. Siinä on kreikankielinen alkuteksti ja sen rinnalla suomenkielinen sanatarkka versio sekä usean suomenkielisen Raamatun versio.
Sitten minulla on myös pieni, K.O. Syvännön tekemä kirjanen "Vanhan testamentin käännösvirheistä".Jaakob kirjoitti:
xxxxx Luetko Jaakob itse näit alkutekstejä vai joudutko tyytymään uudempiin käännöksiin? xxxxxxx
Pääsääntöisesti käytän Suomalaista 1933/1938 Raamattua.
Lisäksi minulla on 5-osainen Novum-kirjasarja, joka on Uusi testamentti selityksin. Siinä on kreikankielinen alkuteksti ja sen rinnalla suomenkielinen sanatarkka versio sekä usean suomenkielisen Raamatun versio.
Sitten minulla on myös pieni, K.O. Syvännön tekemä kirjanen "Vanhan testamentin käännösvirheistä".Aika heikko on raamattukokoelmasi.
- Epäjumalienkieltäjä
Jaakob kirjoitti:
xxxxx Mikä niistä? xxxxx
Vanhan testamentin alkuteksti oli heprea ja Uuden testamentin kreikka."Vanhan testamentin alkuteksti oli heprea ja Uuden testamentin kreikka."
Puhuiko Jeesus kreikkaa? Jos ja kun ei, niin silloinhan yhtään aitoa Jeesuksen lausumaa ei ole säilynyt, vaan kaikki on jonkun inhimillisen kääntäjän tulkintaa.
Pystyykö ihminen täydelliseen ja virheettömään työhön?
- joo-0
Alkukieli, ei alkuteksti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292073
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051896Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841669Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641544Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841183
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561142- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023