Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta

Onnutko?

1Kun. 18:21 Ja Elia astui kaiken kansan eteen ja sanoi: "Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä." Eikä kansa vastannut hänelle mitään.

1Kor. 10:20 Ei, vaan että, mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle; mutta minä en tahdo, että te tulette osallisiksi riivaajista.
1Kor. 10:21 Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä.

2.Korinttolaiskirje:
6:15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?

17

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herran sanaa

Tärkeää muistaa ja muistuttaa totuudesta.

• Niin mitä?

'Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?'

• ??+

Mitä???

• Erota

Onko uutta asiaa Raamatusta? On tainnut jäädä Raamatun profetioiden lukeminen vähemmälle.

• -jarmo-

Minusta tuollainen jakeilla "jumalansanan" muodostaminen ei ole ihan Jumalan mielen mukaista. Tuossa on paljon sellaista, joka ei taas ole raamatullista.
      Tuo mitä tuossa aloituksessa annetaan pohjimmiltaan ymmärtää, sotii Raamatun muuta ilmoitusta vastaan.

Toki nuo Raamatun jakeet ovat osa Jumalan sanaa, mutta tuolla tavalla asetettuna ne näkyvät "hämärässä" valossa. Sori vaan.

Alustus kuuluu: "Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta"

Sitten taas tässä on kokonainen ajatus, eikä omin valitsevin käsin kerätty visio.

Luukas 10:18-20 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman. Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
      Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."

Täysin tyhjentävä, eikä tässä tarvita sotkemaan eri yhteyksistä repäistyjä kommentteja muualta Raamatusta. Tämä yksi riittää, koska meillä se on.

• -jarmo-

1 Kun. 18:21 on irroitettu kokonaan kontekstistaan jossa kuivuudesta kärsinyt Israelin tuomio tuli taas profeetta Elian niskaan, jonka oli näyttäydyttävä kuningas Ahabillelle ja paha Isebel oli tappanut ja pitänyt vankinaan profeettoja ja Obanja oli palatsin joku päällysmies ja oli Jumalaa pelkääväinen. Silloin Elia meni Karmel vuorelle ja alkoi ns, jumalten kaksintaistelu jonka Elian Jumala voitti 100-0 ja hän tappoi nuo baalin profeetat. Tässä yhteydessä Elia torui hieman pilkallisesti SIraelin kansaa kohden sanoin: "Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä."

Eli ei tällä voi kertakaikkiaan tyhjentävästi selittää aloittajan tarkoitusperiä.

En tietenkään tarkoita että olisi ehdoin tahdoin mentävä riivaajien ja riivattujen kanssa mihinkään tekemisiin, vaan arvaan lähinnä mitä aloittajan päässä liikkuu. Sillä ei taas ole mitään tekemistä perusevankelioimisen kanssa, jota täällä harrastetaan. Tämä suomi24 palsta ei kuitenkaan ole mikään spiritistinen istunto. Vai mitä?

• qb t

Ei muille kuin Jarmolle. Joten katsomme Raamatusta totuuden. Emme Jarmon sävellyksiä.

• Kiitos Jarmo kun jaksat vääntää rautalangasta. Nyt, pahan aikamme loppumetreillä eksytys on rajua. Voimme turvata vain Raamattuun. Kunhan se ei ole vuoden 1992 väännös:)

5Moos. 8:3
      Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

Matt. 24:24
      Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Markku Veilo varoittaa.
      http://www.youtube.com/watch?v=8cBnUt6TkYo

• -jarmo-

Amen! ...ja kiitos, pienen hymynkareen saattelemana "Kunhan se ei ole vuoden 1992 väännös:)"

Herra on hyvä, kuten tänään kuulimme Oulun suunnalta ihanan uutisen erään uskosta osattoman äidin pojalle rukousvastauksen, joka vie äidin Jeesuksen luo. Se uutinen tosiaan lämmitti sydämen.

• -jarmo- kirjoitti:

Amen! ...ja kiitos, pienen hymynkareen saattelemana "Kunhan se ei ole vuoden 1992 väännös:)"

Herra on hyvä, kuten tänään kuulimme Oulun suunnalta ihanan uutisen erään uskosta osattoman äidin pojalle rukousvastauksen, joka vie äidin Jeesuksen luo. Se uutinen tosiaan lämmitti sydämen.

"Minä olen" on hyvä. Olemme ansainneet kuoleman ja silti elämme.
        http://www.youtube.com/watch?v=GauUHGDiTXk
        Joh. 11:25
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

• Lisää myöhemmin

Jarmo.
      Tätäkö sinä sanot väärennökseksi? Kumpaa palvelet?

18:17 Ja nähdessään Elian Ahab sanoi hänelle: "Siinäkö sinä olet, sinä, joka syökset Israelin onnettomuuteen?"
      18:18 Tämä vastasi: "En minä syökse Israelia onnettomuuteen, vaan sinä ja sinun isäsi suku, koska te hylkäätte Herran käskyt ja koska sinä seuraat baaleja.
      18:19 Mutta lähetä nyt kokoamaan kaikki Israel minun luokseni Karmel-vuorelle, sekä neljäsataa viisikymmentä Baalin profeettaa ja neljäsataa Aseran profeettaa, jotka syövät Iisebelin pöydästä."
      18:20 Niin Ahab lähetti sanan kaikille israelilaisille ja kokosi profeetat Karmel-vuorelle.
      18:21 Ja Elia astui kaiken kansan eteen ja sanoi: "Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä." Eikä kansa vastannut hänelle mitään.
      18:22 Niin Elia sanoi kansalle: "Minä olen ainoa jäljelle jäänyt Herran profeetta, mutta Baalin profeettoja on neljäsataa viisikymmentä.
      18:23 Antakaa meille kaksi mullikkaa, ja valitkoot he itselleen toisen mullikan, paloitelkoot sen ja pankoot kappaleet puiden päälle, mutta älkööt panko tulta; ja minä valmistan toisen mullikan ja asetan sen puiden päälle, mutta en pane tulta.
      18:24 Sitten huutakaa te jumalanne nimeä, ja minä huudan Herran nimeä. Se jumala, joka vastaa tulella, on Jumala." Kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Niin on hyvä."
      18:25 Ja Elia sanoi Baalin profeetoille: "Valitkaa itsellenne toinen mullikka ja valmistakaa se ensin, sillä teitä on enemmän. Huutakaa sitten jumalanne nimeä, mutta älkää panko tulta."
      18:26 Niin he ottivat sen mullikan, jonka hän antoi heille, ja valmistivat sen. Sitten he huusivat Baalin nimeä aamusta puolipäivään asti, sanoen: "Baal, vastaa meille!" Mutta ei ääntä, ei vastausta! Ja he hyppelivät alttarin ääressä, joka oli tehty.
      18:27 Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää."
      18:28 Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta.
      18:29 Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
      18:30 Niin Elia sanoi kaikelle kansalle: "Astukaa minun luokseni." Ja kaikki kansa astui hänen luoksensa. Niin hän korjasi Herran alttarin, joka oli hajotettu.
      18:31 Ja Elia otti kaksitoista kiveä, yhtä monta kuin oli Jaakobin poikien sukukuntia, hänen, jolle oli tullut tämä Herran sana: "Israel on oleva sinun nimesi."
      18:32 Ja hän rakensi kivistä alttarin Herran nimeen ja teki alttarin ympärille ojan, johon olisi mahtunut kaksi sea-mittaa jyviä.
      18:33 Sitten hän latoi puut, paloitteli mullikan ja pani kappaleet puiden päälle.
      18:34 Ja hän sanoi: "Täyttäkää neljä ruukkua vedellä ja vuodattakaa se polttouhrin ja puiden päälle." Ja hän sanoi: "Tehkää se toinen kerta." Ja he tekivät niin toisen kerran. Vielä hän sanoi: "Tehkää se kolmas kerta." Ja he tekivät niin kolmannen kerran.
      18:35 Niin vesi juoksi ympäri alttarin; ojankin hän täytti vedellä.
      18:36 Ja kun oli tullut hetki, jolloin ruokauhri uhrataan, astui profeetta Elia esille ja sanoi: "Herra, Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen sinun palvelijasi ja että minä olen sinun käskystäsi tehnyt kaiken tämän.
      18:37 Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, Herra, olet Jumala ja että sinä käännät heidän sydämensä takaisin."
      18:38 Silloin Herran tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa

• -jarmo-

"Kumpaa sinä palvelet?" ...oli kysymyksesi.

Jos pitää noista valita, niin en ainakaan sitä Jeesusta mitä sinä palvelet, koska se sinun Jeesuksesi näyttää vainoovan ja syyttelevän ihmisiä jatkuvasti.

Minun Jeesukseni on Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan poika, joka kuoli Golgatalla syntiemme vuoksi ja nousi taivaaseen, jollin tuo syyttäjä, joka oli jatkuvasti ihmisiä syyttänyt, heitettiin alas maan päälle ja puolustaja, jota palvelen, astui ylös Taivaaseen, isänsä oikealle puolelle ja on hallitseva tätä maailmaa rautaisella mutta myös armollisella otteella. Hän on puolustajamme, eikä syyttäjämme, kuten sinusta olemme kaikki saaneet jatkuvasti huomata. Se on väärä herra, se heitettiin maan päälle ja sitä kutsutaankin valheen ruhtinaaksi.

• Jeesus on Herra

Kehottamaan on Herra laittanut useita ihmisiä ja muistuttamaan, että hänen sanansa pitää ottaa sellaisenaan. Ei saa ottaa pois, eikä lisätä mitään.

Siispä edelleenkin Raamatunsana pitää paikkansa ja kysyy:

Elian sanoin : "Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä."

Kumpaa sinä seuraat?

• Jarmolle

Tämänkinkö sinä näet hämärässä valossa?

6:13 Antakaa verta verrasta - puhun kuin lapsilleni - avartukaa tekin.
        6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

6:15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?

6:16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
        6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        6:18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias."

• -jarmo-

No on jollain kauhee pakkomielle... himmaa ny hei vähä... boltsis letku viel spragaa.

• Raamatussa totuus

Eikö Raamatunsana miellytä?

Uskoville kyllä kelpaa, sillä he lukevat Raamattua päivittäin. Muuten ihminen menee maailman tuulien mukana omille teilleen.
      Eksyttäjä ja paha katsoo tilanteensa koittaneen kun uskovalle kelpaa mikä soopa vain syötäväksi.

• ???

???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      162
      1374
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      956
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      695
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      620
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      602
    6. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      28
      588
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      19
      580
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      543
    Aihe