Elämä-gallup

marianne89...

1. Jos pitäisi valita, olisitko ennemmin a) huippuälykäs tyyppi, joka saisi kaiken mahdollisen tiedon hankittua mistä tahansa aiheesta ja joka saisi aivoihinsa suoraan vastaukset kaikkiin mahdollisiin kysymyksiin ja arvoituksiin mutta joka eläisi koko elämänsä yksinäisenä ja oudoksittuna (kuvitellaan nyt, että tyyppi ei voisi saada kuitenkaan vastausta kysymyksiin jotka ovat luokkaa "kuinka hurmata vastakkainen sukupuoli" tai "kuinka tulla sosiaalisesti lahjakkaaksi tai hurmata ihmiset"), vai b) joku joka olisi syntynyt vailla edellä mainittua lahjaa, mutta jonka elämässä ei ole tylsää hetkeä, jolla on jatkuvasti hauskaa, nauttii elämästä täysin rinnoin ja jonka seurassa ihmiset yleensä aidosti viihtyvät?

2. Kuvitellaan, että hindujen reinkarnaatio olisikin totta. Jos kuoltuasi sinulle annettaisiin kaksi vaihtoehtoa, syntyisitkö ennemmin a) ekinokokiksi vai b) rukoilijasirkkakoiraaksi?

3. Jos voisit olla kuukauden ajan vastakkaisen sukupuolen edustaja, mitä tekisit tuona aikana?

4. Jos voittaisit miljoonan, mitä tekisit ihan ensimmäisenä (mainitse vain yksi asia ylitse kaikkien muiden).

5. Jos saisit muuttaa yhden piirteen itsestäsi, mikä se olisi? Sovitaan, ettei komeutta lasketa, koska vastauksissa olisi kiva nähdä variaatiota, sen sijaan yksittäiset piirteet hyväksytään vastauksiksi.

6. Mikä on elämässä tärkeintä?

7. Entä elämän tarkoitus?

8. Elämänohjeesi?

24

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ht ...

1. b - paitsi jos a vaihtoehdossa tuo tarkoittaisi olemassaolevan tiedon lisäksi myös päättelykykyä lisätietoon (ts. lisä-älykkyyttä eikä vain sisäänrakennettua wikipediaa)

2. b - riski siitä että seksikumppani syö elävältä kuulostaa siedettävältä vaihtokaupalta siitä että seksiin on kuitenkin hyvät mahdollisuudet

3. Riippuu kuinka kaunis vastakkaisen sukupuolen edustaja olisin, mutta eiköhän se puuha olisi jollain tavalla seksuaalis-painotteista. :)

4. Lahjottaisin puolet pois.

5. Jos voisin muuttaa itseni puheliaammaksi extrovertiksi ilman että minusta tulisi tyhmempi, niin sitten muuttaisin sitä. Jos se tarkottaisi pakollista tyhmenemistä, en muuttaisi mitään (kun kerran komeammaksi ei saa muuttua).

6. Ei oikeastaan mikään, kaikki päädytään mullan alle kuitenkin.

7. Ei sillä ole tarkoitusta?

8. Se on tainnut jo hukkua. Aiemmin olisin ehkä sanonut jotain suuntaan "tee muille kuten haluaisit itsellesi tehtävän", mutta nykyään taidan olla jo liian kyyninen ja ihmiskuntaan toivoni menettänyt sanoakseni mitään sen tapaista.

• 16+14

1.

b) En viihtyisi tässä maailmassa yksin. Vaikka mulla olisi kaikki omaisuus ja äly ja valta muttei aitoa seuraa, en voisi olla onnellinen.

2. b) Rukoilijasirkkakoiras. Mulla on fetissi dominoiviin naisiin sängyssä. :)

3. Tutkisin omaa seksuaalisuuttani.

4. Rahoilla? Antaisin rahaa perheelle, jonka jälkeen lähtisin Suomesta vailla päämäärää

5. Haluaisin olla itsevarmempi. (meinaisin vastata pidemmän peniksen)

6. Olla onnellinen

7. Lisääntyä

8. "Mulla on yksi elämä, ja elän sen niin kuin haluan."

• neiti ruiskukka

1. Ehdottomasti b. Olis hirveen ahdistava tietää kaikki asiat eikä koko elämän kestävä yksinäisyyskään kuulosta houkuttelevalta. b-vaihtoehdossa voisin kyllä ottaa niitä tylsiä hetkiäkin välillä elämään niin ne hauskat hetketkin tuntuis vielä paremmilta.

2. Piti ihan googlata tuo ekinokokki. Rukoilijasirkka kuulostaa paremmalta ja on veikeämmän näköinen kaveri.

3. Varmaan ihan normaaleja juttuja, mitä nytkin.

4. ööh.. hankala kysymys. Tällä hetkellä ei oo mitään suurta rahanreikää mihin tuon törsätä. Ehkä myöhemmin jos haluaa hankkia vaikka omaa asuntoa tms. Varmaan joku reissu tulisi tehtyä..

5. Siis fyysisen vai luonteeseen liittyvän.. Oon niin tottunut itseeni tällaisena.. Vastataan nyt sitten vaikka iho, joka säilyisi tasaisena, sileänä, heleänä, terveenä ja rypyttömänä pitkään.

6. Elää ja antaa muidenkin elää.

7. Jaa-a..itse oon vaan elänyt kuten parhaaksi näen, katsotaan nyt mitä tästä tulee ja mikä tarkoitus tälle mahdollisesti löydetään. Suuri osa tuota tarkoitusta piilee mielestäni siinä, että voi rakastaa ja tulla rakastetuksi. Ja tietysti jos pystyy omalla toiminnallaan auttamaan, piristämään, rohkaisemaan, tukemaan tms. muita ja käyttämään omia vahvuuksia/ taitoja muidenkin hyväksi niin tuntee saaneensa jotain merkityksellistä aikaan. Eikä näiden tarvi olla edes isoja juttuja..

8. Että muistaa iloita pienistäkin asioista ja niistä, mitkä omassa elämässä on tällä hetkellä hyvin. Pitää sellaisen positiivisen elämän asenteen, tekee töitä unelmiensa eteen eikä koskaan luovu toivosta.

Kiva kysely, hauska lukea muidenkin vastauksia tähän :)

• SekaSikiö

1. b) tulisin siis nauttimaan elämästä, joten en kaipaa ekaa vaihtoehtoa

2. b) olisin eka sirkka, joka pistää hanttiin

3. kuukaudessa ehtisi tehdä vaikka mitä, ei tähän jaksa kaikkia luetella.

4. maksaisin vanhempien velat pois kiitokseksi kaikista vuosista kun mua jaksoivat hyvin elättää/kasvattaa kattonsa alla ja varmasti hiukan ylimääräistäkin heittäisin lisäksi.

5. itsevarmuus voisi kohota, mutta ei liikaa.

6. että yrittää elää sen parhaallaan katsomallaan tavalla kuitenkaan muita satuttamatta

7. ei mitään hajua

8. pidä elämä jännittävänä; syö jälkiruoka ensin.

• 777

1. B, sitä varten on wikipedia

2. öö B, saisi loikkia vapaana hetken

3. Testailisin mitä eroa on orgasmilla ja seksuaalisella halulla, hakkaisin puita

4. Ostaisin vanhempieni talon ennen kuin se menee pakkomyyntiin

5. Paniikkihäiriö katoaisi

6. Perhe ja ystävä(t)

7. Olla onnellinen ja tehdä muita onnelliseksi

8. Kerran tässä vain eletään

• minä vaan

1 b 3 tutustuisin minuun 4 ostaisin auton jossa on voimaa vääntöä jossa on ulkonäköä kiihtyisi 0-100 alle 5s minimi v8 moottori tehoja yli500hv ja vääntöä 800nm 5 nyt on liikaa voimaa ranteissa kourissa rajatonta voimaa olisi kiva joskus kokea vastusta 6 terveys 7 rakkaus 8 raha ei ole tehty säästettäväksi vaan nauttia elämästä

• Raaka totuus

1. b ehdottomasti. En näe mitään tavoiteltavaa vaihtoehdossa a.

2. en tunne ekinokokkeja enkä jaksa ottaa selvää, joten en pysty vastaamaan tähän kysymykseen.

3. shoppailisin hulluna minimekkoja, minihameita, korkokenkiä ja muita vastaavia seksikkäitä ja naisellisia vaatteita, meikkaisin pinup-tyyliin ja ihailisin itseäni peilistä oikein toden teolla. Olisihan siinä sitten muisteltavaa, kun sen kuukauden jälkeen palaisi mieheksi.

4. tämähän on kaksi kysymystä. Se, minkä hankkisin ensin, ei olisi se yksi asia ylitse muiden. Hankkisin jonkin pienen bulevardisportin tai muun urheiluauton. En liian kallista, mutta kuitenkin sellaisen mitä en tässä elämässä voisi kuvitellakaan ostavani.

5. haluaisin vahvan itsetunnon

6. onnellisuus

7. olla onnellinen

8. tätä nyt ei minulta kannata kysyä.

• onnellinen ämmä

1.- 2.a 3. Kokeilisin kadulla vessassa käyntiä ja odottaisin innolla, että kuukausi on ohi. 4.En ole voittanut mitään, mutta sain miljoonan ja ensmmäisenä menin syömään viiden tähden ravintolaan. 5. Pystyisin hoitamaan arkiasiat hymysuin (arkiasiat ovat kamalia!!!) . 6. Mieheni. 7. Jumalan miellyttäminen (vanhurskaus). 8. Kuuntele mitä Jeesus todella opettaa. Tämä on elämänohjeeni ja ikävä kyllä sitä kukaan tällä palstalla haluaa kuulla, mutta olkoon niin.

• Ikisinkku M

1. a jo olen niin kai se olisi mukava kokeilla tuota beetä
      2. Kai sitten sirkka jos noista on pakko valita, ei kyllä olisi intoa syntyä kumpanakaan
      3. Yrittäisin lähestyä lesbonaisia, niitä naisellisia eikä mitään rekkalesboja
      4. Tarkistaisin numerot uudestaan koska en uskoisi kuitenkaan ensikerrasta.
      5. Nukkuminen, nukahtaisin helpommin ja nukkuisin sikeämmin
      6. Se että sen pystyy elämään niin ettei kenelläkään jää mitään hampaankoloon, toisaalta sen vuoksihan sitä ollaan sinkkuja kun ollaan liian kilttejä niin enpä sitten oikein tiedäkään
      7. Lisääntyminenhän se taitaa olla mutta koska maailma on jo liiankin täynnä niin ei sillä kai ole juuri tarkoitusta
      8. Pariudu parikymppisenä koska pian huomaat että on jo myöhäistä, kyynistyit liikaa

• 1. A tietysti. Kuka haluaa olla tavallinen, mukava heppu jos voi olla Sherlock tai House. ;-)

2. Rukoilijasirkka tuntuu vähän paremmalta (bakteereja on miljardeja tyyliin neliösentissä, joten yksittäisellä sellaisella on vieläkin vähemmän "yksilöllisyyttä" ja merkitystä kuin rukoilijasirkalla). Sinänsä melko sama, että kummallakaan näistä eliöistä ei luultavasti ole minkäänlaista tietoisuutta.

3. Toteuttaisin tiettyjä seksuaalisia fantasioita.

4. Toteuttaisin tiettyjä seksuaalisia fantasioita.

5. Viinanhimon voisi poistaa.

6. Nautinto ja kiinnostavien asioiden tekeminen.

7. Löytää riittävästi kiinnostavia asioita tehtäväksi.

8. http://www.abaenglish.com/blog/wp-content/uploads/2014/04/Why-Worry.jpg

• Oho, ekinokokki ei ollutkaan bakteeri. :-o

• nöfnöfnöf

1.b älykäs mutta yksinäinen ja torjuttu ei viehätä vaihtoehtona
      2. b ainakin kauniimpi kuin se eka
      3 olisi kiva tietää mitä ja miten toinen tuntee, kokee seksissä
      4 ostaisin bmw m6
      5 en keksi ...
      6 onnellisuus
      7 eläminen
      8 säilytä itsessä ihmisyys

• Hämärän rajoilta

Kerrankin yllättäviä kysymyksiä gallupissa, joten vastataan.

1. En ole koskaan elämässäni tehnyt yhtäkään asiaa, joka olisi kallellaan vaihtoehto b):n suuntaan, joten on vaikea kuvitella, miksi yhtäkkiä sen valitsisin.

2. Rukoilijasirkkakoiraan maallisen vaelluksen loppu ei välttämättä ole kovin mukava, mutta ekinokokkina homma olisi mennyt jo alun alkaenkin kirjaimellisesti päin persettä... Sirkaksi siis. "Koiras jatkaa siemennesteen pumppaamista naaraaseen vaikka naaras söisikin koiraan pään parittelun aikana. Parittelu kestää useita tunteja." Eikä tämä sittenkään kuulosta niin pahalta: kun kunnolla nussitaan, niin siinä (hyönteis)aivotkin ovat vain tiellä!

3. Tähän pitäisi keksiä jokin ei-rivo vastaus... Kai minä perusteellisen itsetutkiskeluni jälkeen laittautuisin mahdollisimman lähelle oman miestyylini ja olemukseni naisvastinetta ja liikkuisin julkisilla paikoilla. Sosiologisen kokeeni tarkoitus olisi selvittää, kohdellaanko minua naisena eri tavalla kuin miehenä. (Baarit ovat oma lukunsa, mutta mitä tapahtuisi, kun veisin auton katsastukseen?)

4. Hankkisin oman asunnon ja muuttaisin sinne. Virittäisin sinne oman studiohuoneen ja äänittelisin kaikki ne kappaleet, joiden tekemiseen ei koskaan ole ollut omaa rauhallista aikaa.

5. "Piirre" on aika monitulkintainen. Jos fyysisistä piirteistä puhutaan, niin voisin ottaa joko 10 cm lisää pituutta tai vaihdattaa pääni järkevämmän muotoiseksi ja näköiseksi. (Kropalle en tekisi mitään: mikään ei estäisi nytkään treenaamasta sitä parempaan kuntoon, joten sen kanssa en lähtisi oikoteillekään.) Luonteenpiirteitä onkin sitten pidempi liuta korjattavaksi... Sanotaan vaikka, että tahtoisin sellaisen sosiaalisen taidon, etten pitäisi ystäviäni itsestäänselvyyksinä ja osaisin näyttää heille paremmin, että arvostan heitä ja välitän heistä. (Tällainen piirre tarvittaisiin, jotta yleensäkin voisin saada ystäviä.)

6. Olla rehellinen itselleen ja tehdä niitä asioita, jotka kokee itselleen tärkeimmäksi. Tämä liittyy seuraavaan kohtaan:

7. Yksittäisen ihmisen elämä itsessään on turha ja tarkoitukseton, aivan kuin sana ilman kontekstia on vain pelkkä satunnainen merkkijono. Sana saa merkityksensä vasta muiden sanojen ympäröivästä läsnäolosta – ja elämä muiden ihmisten. Mitään objektiivista universaalia tarkoitusta, kiinteää origoa johon suhteessa kaikki asettuu paikoilleen, ei ole: olemme toinen toisemme kiintopisteitä.

8. Olen viimeinen ihminen maailmassa antamaan kenellekään elämänohjeita (vaikka toisaalta, puhuuhan paavikin parisuhteista ja perhesuunnittelusta), joten mennään vaikka tällä: "Älä tee niin kuin minä teen, äläkä myöskään niin kuin minä sanon."

• Rikas isä, köyhä isä

Miksi te ensimmäiseksi ostaisitte miljoonalla jotain? Eikö tulis mieleen tehdä rahalla rahaa ensimmäiseksi?

Okei, olen kapitalisti, joka on kasvatettu periaatteeseen "raha tulee rahan luo", mutta kai tuo asenne "ostan sitä ja tätä" selittää, miksi köyhät pysyy köyhinä, kun ostokset eivät ole tuottavia sijoituksia.

• 22+5

ensimmäiseksi....ja loput voi vaikka sijoittaa

• Miljoona euroa riittää loppuelämäksi. Se on normaalin palkansaajan koko työuran nettoansiot. Miksi siis sijoittaa?

• out of business

On mulla yksi maailman menestyneimmistä johtajista vaarina ja helppo itse lukea mikä kannattaa mikä ei, tosin juuri mikään ei kannata, varmin tuotto tulee asuntojen omistamisesta alueella jossa korkea vuokra, mikä on ehdotuksesi kannattavaksi sijoitukseksi? Haluan kuulla siis oikeasti.

• ätmi

1. A
      2. B
      3. Flirttailisin alemman tason miesten kanssa, herättäen turhaan näiden toivon paremmasta huomisesta.
      4. Sijoittaisin
      5. Nenä
      6. Mukavuus
      7. Ei ole
      8. Turha tehdä mitään, jos ei edes pillua saa.

• 1. a)

2. a) Ekinokokkina olisi ehkä selviytymisen kannalta helpompaa. Hyönteisen elämä on vaarallista jatkuvasti. Ekinokokkina olisin osa koiraa, sehän olisi ihan "kivaa" mutta se ei, että olisin koiran loinen ja taudinaiheuttaja ihmiselle. Ekinokokkina en tietenkään tuota tietäisi enkä tietäisi yhtään mitään muutenkaan.

3. Ainakin tekisin punnerruksia ja vetäisin leukoja :-D
      Menisin rautakauppaan ja kysyisin kaikenlaisia tyhmiä kysymyksiä mutta minua ei siltikään pidettäisi tyhmänä koska olen mies.
      Miesten vaatteita, pukuja ja erityisesti jotain frakkeja ja shakkeja kokeilisin, koska naisena en voi.
      Voisin testata saanko miehenä vähemmän huomiota kuin naisena.
      Kuukaudessa ei varmaan kerkeisi tutustua muihin miehiin kovinkaan hyvin ainakaan, mutta jos saisin kuukauden aikana hieman paremmin käsitystä miesten ajatustenjuoksusta. Kävisin varmasti miesten yhteissaunoissa salakuuntelemassa vähintään.
      Voisin testata myös sitä kuinka paljon parempaa palvelua saisin miehenä esim Stokkalla.

4. Ostaisin pienen kaksion eräästä lähiöstä pk-seudulla.

5. Muuttaisin olkapääni terveiksi.

6. Huh, no et sinä vaikeita kysykään :-D
      Olla toisten tukena, olla ystävä toisille ihmisille.

7. Elää hyvä elämä. Ympäripyöreetä juu, liittyy tuohon edelliseen eli elää niin, että voi olla tyytyväinen ja nöyrästi ylpeä saavutuksistaan ja siitä mitä on antanut toisille.

8. "Do unto others what has been done to you" No ei vaineskaan :-D
      En tiedä, ei sellaista oikein ole, en ole koskaan sellaista miettinyt tai jos olen niin se on ollut silloin, kun olin ihan eri ihminen.
      "Carpe diem" on hyvä ohje mutten sitä itse kylläkään noudata. Mites vaikka "Primum non nocere" eli "(First) Do no harm".

• erektarnaatio

Syntyisin uudelleen YT-miehen erektioksi.

• 88888888

1. a) Knowledge is power
      2. a) vähemmän kärsimystä
      3. En tiedä tuskin mitään poikkeavaa
      4. Ostaisin joko ihka uuden auton, tai sopivankokoisen omakotitalon, hankala päättää noista kahdesta.
      5. Olisin itsevarmempi.
      6. vapaus, onnellisuus.
      7. Henk koht, kasvaa henkisesti, kokea kaikkea mitä elämällä on tarjota, auttaa muita.
      8. Only a life lived for others is worth living

• 1. Vastaus on ehdottomasti a. On paljon tärkeämpää tulla toimeen ja olla sovussa itsensä kanssa kuin muiden.

2. Syntyisin kissaksi. Abessinialaiseksi.

3. Äkkiä sukupuolenvaihdosleikkaukseen.

4. Ostaisin asunnon, oikeastaan kaksi

5. En tiedä.
      http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3599
      6. Keith Richardsia lainaten : "Eläminen! Ainoastaan idiootti vastaisi jotain muuta"

7. Elämän tarkoitus on siinä, missä tarkoitusta ei ole. Elämän tarkoitusta ei ole siinä, missä tarkoitus on.

8. Tunne ajatuksella ja ajattele tunteella.

• Mutta mistä vitusta se linkki siihen tupsahti...?

• bvcncnnbv

1. B

2. Ihan sama

3. Huoraisin

4. Erakoituisin kunnolla

5. Ois kiva olla fiksumpi

6. Siitä nauttiminen

7. Lisääntyminen on alkuperäisin tarkoitus

8. Ei ole

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2485
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      40
      1634
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      141
      1286
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      293
      1086
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      314
      1036
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      1012
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      22
      975
    8. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      926
    9. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      19
      814
    10. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      783
    Aihe