Vapauteen Kristus meidät vapautti

SRO

Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen.
Gal. 5:1

Älä anna sitoa itseäsi ihmisten orjuuteen. Älä synnin orjuuteen, äläkä käskyjen, kieltojen tai toisten määrittelemän hengellisyyden ja sen lakien orjuuteen. Olemme luonnostamme käskyjen täyttäjiä ja ansioajattelijoita, joille armo on vierasta. Jeesus on kuitenkin nimeltään juuri Vapahtaja, hän vapauttaa orjat kahleista, olivatpa ne mitä tahansa. Jeesus siirtää synteihin kuolleet ja käskyihin uupuneet pimeästä valoon ja nostaa heidät armon raikkaisiin tuuliin. Siellä, missä evankeliumia sanotaan julistettavan, on aina kysyttävä, mikä tai kuka on keskiössä. Ihminen vai Jeesus? Omat teot vai Jumalan teot? Omat kokemukset vai Jeesuksen kokemukset Golgatalla? Pyhä Henki osoittaa aina Kristusta ja korottaa hänen ristintekonsa ylistyksen keskiöön. Elääkö keskuudessamme siis evankeliumin ilo? Arvioimmeko aikaa ja henkeä oikein? – Ilman vapaata ja lahjaksi julistettavaa evankeliumia ei ole olemassa armoakaan.

20

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ISO AMEN aloitukselle!
      Kristityn elämä alkaa jumalattomuudesta ilman sisäistä ohjausta, pelkän saman voiman varassa kuin kissanpennut, jos niitä katselet. Ne oppivat pienissä paineissaan toinen toisiltaan sen, kuinka lujaa voi purra ettei satu ja kuinka kynnet toimii samalla kaavalla. Näin ihminen sai elää aina Adamista Moosekseen. Sitten tuli laki kirjaimellisesti.
      Samoin meille isä ja äiti opettavat käskyin ja teoin ja rangaistuksin peruslähtökohdat, mikä on oikein ja mikä väärin, kunnes me alamme systemaattisesti löytämään itsekkyytemme ja huomaamme ettemme koskaan opi lakia sen kirjaimen kautta. Tämä johtaa siis aina umpikujaan, toistan varmuuden vuoksi lauseen: AINA SE VIE UMPIKUJAAN.
      Ihmisen on pakko löytää Jeesus joka tulee välimieheksi mutta siitä vasta alkaa Kristityn kilvoittelu sinne maaliin. Raamattu kehottaa iloitsemaan Herrassa heti kun me olemme sen löytäneet, sillä eihän armo olisi armoa, ellei se olisi meissä mahdollista jokapäivä uudestaan ja uudestaan.
      Jumalan tahto on että me löydämme Jeesuksen Kristuksen ja saamme armon hänessä. Tämän kautta elämämme koulu alkaa, ensin siis kaste vedellä ja sitten tulella. Pelkän vesikasteen saaneet jämähtävät tekojensa oppeihin mutta ne jotka kastetaan myös tulella, he ymmärtävät armon. Vesikasteen saaneet monesti luulevat että tässä se oli, koska heitä ei ole vielä koeteltu. Se aika kuitenkin tulee jokaiselle.
      Vasta kun ihminen on kastettu tulessa, hän oppii karttamaan syntiä samalla kuin ymmärtää sen ettemme voi olla täydellisiä, ennen Jeesuksen paluuta. Siihen asti me elämme TÄYSIN armon varassa, kuten SRO kirjoittaa.

    • Herätykseksi

      Niin, kehoitti sanoutumaan selkeästi, näkyvästi ja kuuluvasti kaikesta valheellisyyden vääryyden ja pahuuden mukaisesti elämän tohuista ja politiikasta, ettei jää minkään laista osallisuuttakaan sellaisiin. Kehoitti ihan ensimmäiseksi etsimään sitä kaikille hyväksi Jumalan valtakunta ja Hänen vanhurskautta, sitä kullekin turvallisen ja turvallisen, kaikinpuolisen hyvinvointi elämän ja tulevaisuuden mahdollistavaa ja takaavaa, sitä Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukaisesti ja perustalta toimivaa, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi, sitä maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi riittävää, Krist. vaihtoehtoa, jota yhtyisivät jokaista jäsentään myöden YHTÄ olevasti ja kaikessa YHTÄ piutävästi, Totuudessa YKSI mielisesti, keskinäisessä rakkaudessa ja huolenpoito yhteydessä elävästi ja toimivasti / vaikuttavasti, kaikessa täydellisyys, (kaiken Oikeian ja hyväksi olevan täyttymys) päämääräisesti rakentamaan.

      Jeesuksen nimessä... Raamatun UT mukaisesta kristilisyydestä, mikä vasta sitä on, siksi osoittatuu / todistautuu, muituttaen ja valistaen. vähäinen, Totuudessa pysyvä ja mukaisesti elävä ja toimiva palvelijansa ja seuraajansa, Hänen kanssaan, Hänessä YHDEKSI, yhtä oleviksi ja kaikessa yhtä pitäviksi, saumattomaan yhteistyöhön kokoamassa oleva.

    • Mutta muistakaa tämä, te niskurit, että tuomio on laupeudeton sille, joka ei laupeutta ole tehnyt.

      Jos te kuvitelette voivanne vältää laupeuden teot Herran varjolla, niin te erhedytte, vaikka kuinka antaisitte kunniaa suullanne herralle, sillä sydämessänne, te halveksite hänen käskyää rakastaa lähimmäistään, kuin itseään, ja minkä te sillä voitatte?

      Rydistäytykää, sillä taivasten valtakunta ei ole valheellisa varten.

      • Kun kerran jälleen lyöt kanssapalvelijoitasi, niin sanon sinulle että olen täysin varma siitä että olen tehnyt laupeutta enemmän kuin moni täällä niillä teoilla retosteleva.
        Pyydänkin siis nyt kaikilta nöyrimmin anteeksi että joudun tekmään sen jota ei saisi ja jota inhoan tehdä. Teen sen vain siksi että eräs näkisi ettei hän ole ainoa joka maailmassa osaa hyvää tehdä. Minulla vaan ei ole ollut tapana laskea, enkä laske nytkään. Kerron vaan jotta saat sitten verrata oletko todella tehnyt jotain.
        Oletko käynyt katsoimassa vankia vankilassa?
        Oletko antanut katon pään päälle, ruuan ja vaatettanut kodittoman ulkomaalaisen pakolaisen?
        Oletko kaupungilla sattumalta vienyt hodarit puiston penkin deekuille?
        Oletko pelastanut kertaakaan jonkun hengen?
        Oletko pelastanut rikollisten väkivaltamiesten kynsistä sellaisen joka aiotaan juuri hakata tuusannuuskaksi?
        Oletko onnistunut estämään avioeron pienten lasten perheeseen tulemalla välimieheksi?
        Oletko koskaan antanut sellaisen summan osattomalle tarvitsijalle, joka voidaan katsoa puolet tai jopa ylikin koko oamaisuudestasi?
        Oletko pelastanut henkilön tukehtumasta omaan kieleensä, kun tälle oli annettu jotain tyrmäävää lääkettä?
        Oletko käynyt puhuttamassa ihmisiä jotka ovat yksinäisiä?
        Oletko ostanut pienen pullon viinaa lääkkeeksi sellaiselle, joka ihan kohta saa vaarallisen krapulakrampin ellei jostain saa sitä? Ymmärtääkö joku minkälainen tilanne sellainen on edes.
        Voi näitähän olis tietenkin vaikka kuinka paljon lisääkin, tulee paha olo miettiä. Pitää auttaa aina kuin voi ja unohtaa se heti. Älkää vaatiko kiitosta, eikä kaikki auttaminen ja hyvän tekeminen suinkaan pyöri liiastaan ropojen antamisen ympärillä. Jos sinulla on kaksi paitaa, anna toinen pois, mutta jos sinulla on kymmenen paitaa, anna yhdeksän pois. Mitä rikkaampi olet, sitä kiusallisempi tilanne sinulla on, koska ihminen tulee varsin vähällä toimeen ja kaikki muu on liiastaan antamista. Fokus pitää olla vuorisaarnassa ja siksi Ainasoja ei ymmärrä mitä on olla syntinen ihminen.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Kun kerran jälleen lyöt kanssapalvelijoitasi, niin sanon sinulle että olen täysin varma siitä että olen tehnyt laupeutta enemmän kuin moni täällä niillä teoilla retosteleva.
        Pyydänkin siis nyt kaikilta nöyrimmin anteeksi että joudun tekmään sen jota ei saisi ja jota inhoan tehdä. Teen sen vain siksi että eräs näkisi ettei hän ole ainoa joka maailmassa osaa hyvää tehdä. Minulla vaan ei ole ollut tapana laskea, enkä laske nytkään. Kerron vaan jotta saat sitten verrata oletko todella tehnyt jotain.
        Oletko käynyt katsoimassa vankia vankilassa?
        Oletko antanut katon pään päälle, ruuan ja vaatettanut kodittoman ulkomaalaisen pakolaisen?
        Oletko kaupungilla sattumalta vienyt hodarit puiston penkin deekuille?
        Oletko pelastanut kertaakaan jonkun hengen?
        Oletko pelastanut rikollisten väkivaltamiesten kynsistä sellaisen joka aiotaan juuri hakata tuusannuuskaksi?
        Oletko onnistunut estämään avioeron pienten lasten perheeseen tulemalla välimieheksi?
        Oletko koskaan antanut sellaisen summan osattomalle tarvitsijalle, joka voidaan katsoa puolet tai jopa ylikin koko oamaisuudestasi?
        Oletko pelastanut henkilön tukehtumasta omaan kieleensä, kun tälle oli annettu jotain tyrmäävää lääkettä?
        Oletko käynyt puhuttamassa ihmisiä jotka ovat yksinäisiä?
        Oletko ostanut pienen pullon viinaa lääkkeeksi sellaiselle, joka ihan kohta saa vaarallisen krapulakrampin ellei jostain saa sitä? Ymmärtääkö joku minkälainen tilanne sellainen on edes.
        Voi näitähän olis tietenkin vaikka kuinka paljon lisääkin, tulee paha olo miettiä. Pitää auttaa aina kuin voi ja unohtaa se heti. Älkää vaatiko kiitosta, eikä kaikki auttaminen ja hyvän tekeminen suinkaan pyöri liiastaan ropojen antamisen ympärillä. Jos sinulla on kaksi paitaa, anna toinen pois, mutta jos sinulla on kymmenen paitaa, anna yhdeksän pois. Mitä rikkaampi olet, sitä kiusallisempi tilanne sinulla on, koska ihminen tulee varsin vähällä toimeen ja kaikki muu on liiastaan antamista. Fokus pitää olla vuorisaarnassa ja siksi Ainasoja ei ymmärrä mitä on olla syntinen ihminen.

        Voi sinua ymmärtämätöntä.

        Mikis minä vakilaan menisin, kun siellä ei ole ketään evankeliumin vuoksi vagittua? Ihan oikeasta syystä vangittuja rikollisa katsomaa? Ja miksi ihmeessä? Ei siihen kukaan ole pyhiä kehoittanut.

        Minä annan sen mitä en itse elääkseni tarvitse, ja siihen myös kehoitan muita, ja että eivät törsäisi varoja itseensä.

        Ihmisen ei pidä jäädä syntisekis ihmiseksi, kute sinä tunnut opettavan, vaan ihmisen tulee tunnustaa syntinsä ja kääntyä tekemään hyvää, jotta voi synnin ikeestä vapautua.


      • JeesusTULEE
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Voi sinua ymmärtämätöntä.

        Mikis minä vakilaan menisin, kun siellä ei ole ketään evankeliumin vuoksi vagittua? Ihan oikeasta syystä vangittuja rikollisa katsomaa? Ja miksi ihmeessä? Ei siihen kukaan ole pyhiä kehoittanut.

        Minä annan sen mitä en itse elääkseni tarvitse, ja siihen myös kehoitan muita, ja että eivät törsäisi varoja itseensä.

        Ihmisen ei pidä jäädä syntisekis ihmiseksi, kute sinä tunnut opettavan, vaan ihmisen tulee tunnustaa syntinsä ja kääntyä tekemään hyvää, jotta voi synnin ikeestä vapautua.

        Nii... kuinkas muuten :(


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Kun kerran jälleen lyöt kanssapalvelijoitasi, niin sanon sinulle että olen täysin varma siitä että olen tehnyt laupeutta enemmän kuin moni täällä niillä teoilla retosteleva.
        Pyydänkin siis nyt kaikilta nöyrimmin anteeksi että joudun tekmään sen jota ei saisi ja jota inhoan tehdä. Teen sen vain siksi että eräs näkisi ettei hän ole ainoa joka maailmassa osaa hyvää tehdä. Minulla vaan ei ole ollut tapana laskea, enkä laske nytkään. Kerron vaan jotta saat sitten verrata oletko todella tehnyt jotain.
        Oletko käynyt katsoimassa vankia vankilassa?
        Oletko antanut katon pään päälle, ruuan ja vaatettanut kodittoman ulkomaalaisen pakolaisen?
        Oletko kaupungilla sattumalta vienyt hodarit puiston penkin deekuille?
        Oletko pelastanut kertaakaan jonkun hengen?
        Oletko pelastanut rikollisten väkivaltamiesten kynsistä sellaisen joka aiotaan juuri hakata tuusannuuskaksi?
        Oletko onnistunut estämään avioeron pienten lasten perheeseen tulemalla välimieheksi?
        Oletko koskaan antanut sellaisen summan osattomalle tarvitsijalle, joka voidaan katsoa puolet tai jopa ylikin koko oamaisuudestasi?
        Oletko pelastanut henkilön tukehtumasta omaan kieleensä, kun tälle oli annettu jotain tyrmäävää lääkettä?
        Oletko käynyt puhuttamassa ihmisiä jotka ovat yksinäisiä?
        Oletko ostanut pienen pullon viinaa lääkkeeksi sellaiselle, joka ihan kohta saa vaarallisen krapulakrampin ellei jostain saa sitä? Ymmärtääkö joku minkälainen tilanne sellainen on edes.
        Voi näitähän olis tietenkin vaikka kuinka paljon lisääkin, tulee paha olo miettiä. Pitää auttaa aina kuin voi ja unohtaa se heti. Älkää vaatiko kiitosta, eikä kaikki auttaminen ja hyvän tekeminen suinkaan pyöri liiastaan ropojen antamisen ympärillä. Jos sinulla on kaksi paitaa, anna toinen pois, mutta jos sinulla on kymmenen paitaa, anna yhdeksän pois. Mitä rikkaampi olet, sitä kiusallisempi tilanne sinulla on, koska ihminen tulee varsin vähällä toimeen ja kaikki muu on liiastaan antamista. Fokus pitää olla vuorisaarnassa ja siksi Ainasoja ei ymmärrä mitä on olla syntinen ihminen.

        Ja Jarmo muutenkin tuo sinun rikollisten ja päihteiden käytäjien hyyssääminen ei ole mitään tervettä oppia, johon nyt ohjaat muita.

        Antakaa heillekin jotakin, jos he kadulla pyytävät, mutta älkää menkö hyyssäämään heitä, kuten tuo Jarmo nyt ohjaa tekemään, vaan antakaa sitä avustustanne sinne missä on oikea puutos kaikesta, kuten Afrikan maat ja muut sellaiset, unohtamatta niitä kadun oikeita kerjäläisäkään, jotka ovat tulleet tänne köyhistä maistaan, kuka kerjäämään, kuka soittelemaan jotakin soitintaan, niin heillekkin antakaa jotakin.

        Mutta pääpiiretittäin on hyvä antaa kaikille jotakin, jotka pyytävät, tai tarvitsevat avustusta.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Ja Jarmo muutenkin tuo sinun rikollisten ja päihteiden käytäjien hyyssääminen ei ole mitään tervettä oppia, johon nyt ohjaat muita.

        Antakaa heillekin jotakin, jos he kadulla pyytävät, mutta älkää menkö hyyssäämään heitä, kuten tuo Jarmo nyt ohjaa tekemään, vaan antakaa sitä avustustanne sinne missä on oikea puutos kaikesta, kuten Afrikan maat ja muut sellaiset, unohtamatta niitä kadun oikeita kerjäläisäkään, jotka ovat tulleet tänne köyhistä maistaan, kuka kerjäämään, kuka soittelemaan jotakin soitintaan, niin heillekkin antakaa jotakin.

        Mutta pääpiiretittäin on hyvä antaa kaikille jotakin, jotka pyytävät, tai tarvitsevat avustusta.

        Kaikesta voidaan päätellä, kuinka eriarvoisena pidät ihmisiä ja auttamista yleensä.
        Lisäksi voin kertoa sinulle vaikkapa Unisefin toiminnasta sen, että sinne kun lahjoittaa, rahat menevät verkostoon jossa on niin massivinen koneisto että sen pyörittämiseen menee koko antamasi raha.
        Toiseksi muualta tänne tulleet kerjäläiset eivät ole sitä mitä luulet, olen itse nähnyt sen. He ovat avuttomia rikollisjärjestön orjia kaikki. Katsos meillä oli tässä muuatma vuosi sitten toimisto siinä Kalasatamassa ja me näimme joka yö mitä siellä niiden romanileirissä tapahtui. Sinne ajoi muutaman kerran viikossa hieno Audi tai BMW josta hyppäs ulos pari liituraitapukumiestä. He keräsivät leiristä rahat pois ja jatkoivat matkaansa.
        Nämä romanikerjäläiset ovat syndikaattien rahastuskoneisto, joka rahastaa tyhmiltä ja hyväsydämmisiltä ihmisiltä rahat rikollisiin tarkoituksiinsa. Heillä on mm. huorabisnes, murtobisnes, ryöstelybisnes ja huijausbisnes, johon romanikerjäläisille annetut rahat lopulta menevät.
        Jos haluat auttaa romanikerjäläisiä, niin annan heille ruokaa ja katso mitä tapahtuu. Anatessasi heille ruokaa, he suuttuvat ja käyvät kimppuusi, koska se ei ole sitä mitä he tarvitsevat.
        Älkää väheksykö minun tietämystäni tässä asiassa koska olen päässyt ammattini takia katsomaan saatanan synagoogan oviaukosta sisälle.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Kaikesta voidaan päätellä, kuinka eriarvoisena pidät ihmisiä ja auttamista yleensä.
        Lisäksi voin kertoa sinulle vaikkapa Unisefin toiminnasta sen, että sinne kun lahjoittaa, rahat menevät verkostoon jossa on niin massivinen koneisto että sen pyörittämiseen menee koko antamasi raha.
        Toiseksi muualta tänne tulleet kerjäläiset eivät ole sitä mitä luulet, olen itse nähnyt sen. He ovat avuttomia rikollisjärjestön orjia kaikki. Katsos meillä oli tässä muuatma vuosi sitten toimisto siinä Kalasatamassa ja me näimme joka yö mitä siellä niiden romanileirissä tapahtui. Sinne ajoi muutaman kerran viikossa hieno Audi tai BMW josta hyppäs ulos pari liituraitapukumiestä. He keräsivät leiristä rahat pois ja jatkoivat matkaansa.
        Nämä romanikerjäläiset ovat syndikaattien rahastuskoneisto, joka rahastaa tyhmiltä ja hyväsydämmisiltä ihmisiltä rahat rikollisiin tarkoituksiinsa. Heillä on mm. huorabisnes, murtobisnes, ryöstelybisnes ja huijausbisnes, johon romanikerjäläisille annetut rahat lopulta menevät.
        Jos haluat auttaa romanikerjäläisiä, niin annan heille ruokaa ja katso mitä tapahtuu. Anatessasi heille ruokaa, he suuttuvat ja käyvät kimppuusi, koska se ei ole sitä mitä he tarvitsevat.
        Älkää väheksykö minun tietämystäni tässä asiassa koska olen päässyt ammattini takia katsomaan saatanan synagoogan oviaukosta sisälle.

        Sinä se vain et saata tehdä sitä hyvää hedelmää, vaan rikollisille tekohurskaudessasi ohjaisit varat, ja jättäisit nälkäiset nääntymään.

        Tämän vuoksi sinä et pääse synneistäsi, sillä et edes osaa tehdä oikeasti hyvää, sillä oikean hyväntekeminen on sinulle hullutus.

        Unisef käyttää 24% hallintoon saduista varoista, eli 76% menee perille, mutta sinä se vain täällä saarnaat, että ei mikään mene perille, syntiesi vallassa, ja turmelet ahdingossa olevien mahdollisuuksia saada apua. Häpeäisit edes.

        Tässä linkki josta voitte käydä itse tarkistamassa asian

        https://www.unicef.fi/unicef/tietoa-taloudesta/

        Ja tässä alla Punaisen ristin katstrofirahaston organisaation kulut, jotka ilmoitetaan olevan ymmärtääkseni 15% eli 85% menee avustuksen kohteeseen ja työhön joka siellä tehdään.

        https://www.punainenristi.fi/lahjoita/usein-kysyttya-lahjoittamisesta


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Sinä se vain et saata tehdä sitä hyvää hedelmää, vaan rikollisille tekohurskaudessasi ohjaisit varat, ja jättäisit nälkäiset nääntymään.

        Tämän vuoksi sinä et pääse synneistäsi, sillä et edes osaa tehdä oikeasti hyvää, sillä oikean hyväntekeminen on sinulle hullutus.

        Unisef käyttää 24% hallintoon saduista varoista, eli 76% menee perille, mutta sinä se vain täällä saarnaat, että ei mikään mene perille, syntiesi vallassa, ja turmelet ahdingossa olevien mahdollisuuksia saada apua. Häpeäisit edes.

        Tässä linkki josta voitte käydä itse tarkistamassa asian

        https://www.unicef.fi/unicef/tietoa-taloudesta/

        Ja tässä alla Punaisen ristin katstrofirahaston organisaation kulut, jotka ilmoitetaan olevan ymmärtääkseni 15% eli 85% menee avustuksen kohteeseen ja työhön joka siellä tehdään.

        https://www.punainenristi.fi/lahjoita/usein-kysyttya-lahjoittamisesta

        Sinä se vaan syyttelet ja jatkat kanssapalvelijasi lyömistä. Sen näyt hyvin osaavan ja vääristelet jopa täysin suoria sanojani värräksi, etkä yhtään ymmärrä että teet siinä jatkuvasti syntiä ja kehut eläväsi synnitömänä, joka tekee vaan lisää syntiä tiliisi.
        Tilastoista huomaamme vain sen että Punainen risti vääristää enemmän lukujaan, tosin sillä on enemmän vapaaehtoistyöntekijöitä, joten lukua voi pitää siltä osin hieman vähemmä vääristeltynä.
        Tiedättekö mikä on subjektiivinen tutkimustilasto? No tietenkin se jonka edustaja tekee tutkimuksen omista lähtökohdistaan ja sama pätee kilpailijan subjektiiviseen tilastotutkimukseen, jonka oma edustusryhmä tekee samasta asiasta toisen tutkimuksen. Lopputulos on että 20% sitä ja 80% tätä kun toinen taas 80% sitä ja 20% tätä.
        Vuonna 2005 olin Helsingin poliisilaitoksella käsittelemässä tilastotutkimuksia Helsingin rautatieaseman seudun rikostilastoista. Meille tuotiin silloin ns. todelliset luvut. Tilastokeskuksen viralliset luvut osoittivat TÄYSIN muuta. Jos näin tekee Suomen luotetuin toimisto, niin mitä tekee Unisef ja Punainen risti?
        Luotettavia järjestöjä sanoisin että Médecins Sans Frontières, MSF olisi yksi sellainen. Serkkuni on siinä lääkärinä nytkin Tanzaniassa, joten kyllä Ainasoja saa puhua mitä haluaa muttei se tarkota että hän olisi oikeassa.
        Jeesus itse sanoi hurskaista, ettei hän ole heitä varten tänne tullut, vaan syntisten. Käykää syntisten luona, lohduttakaa heitä ja auttakaa heitä. Kertokaa heille Jeeuksesta ja siitä armosta jossa veriruskeat synnitkin voi saada anteeksi. Minä tunnen monta linnakundia, jotka ovat tulleet uskoon. Monta alkoholistia jotka ovat löytäneet Jeesuksen. Olen aina valmis kertomaan heille uskostani jotta hekin voisivat joskus nähdä totuuden.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Sinä se vain et saata tehdä sitä hyvää hedelmää, vaan rikollisille tekohurskaudessasi ohjaisit varat, ja jättäisit nälkäiset nääntymään.

        Tämän vuoksi sinä et pääse synneistäsi, sillä et edes osaa tehdä oikeasti hyvää, sillä oikean hyväntekeminen on sinulle hullutus.

        Unisef käyttää 24% hallintoon saduista varoista, eli 76% menee perille, mutta sinä se vain täällä saarnaat, että ei mikään mene perille, syntiesi vallassa, ja turmelet ahdingossa olevien mahdollisuuksia saada apua. Häpeäisit edes.

        Tässä linkki josta voitte käydä itse tarkistamassa asian

        https://www.unicef.fi/unicef/tietoa-taloudesta/

        Ja tässä alla Punaisen ristin katstrofirahaston organisaation kulut, jotka ilmoitetaan olevan ymmärtääkseni 15% eli 85% menee avustuksen kohteeseen ja työhön joka siellä tehdään.

        https://www.punainenristi.fi/lahjoita/usein-kysyttya-lahjoittamisesta

        Oletko Mikko ollut koskaan Punaisen ristin vapaaehtoistyössä ilmaiseksi? Mä oon!


      • Tiäks mitä tehtiin koko Juhannus? Korjailtiin festarialueelta sammuneita pikkutyttöjä SPR telttaan ja häädettiin hyväksikäyttäjiä jne. autettiin kaatuneita ja loukkaantuneita.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Sinä se vain et saata tehdä sitä hyvää hedelmää, vaan rikollisille tekohurskaudessasi ohjaisit varat, ja jättäisit nälkäiset nääntymään.

        Tämän vuoksi sinä et pääse synneistäsi, sillä et edes osaa tehdä oikeasti hyvää, sillä oikean hyväntekeminen on sinulle hullutus.

        Unisef käyttää 24% hallintoon saduista varoista, eli 76% menee perille, mutta sinä se vain täällä saarnaat, että ei mikään mene perille, syntiesi vallassa, ja turmelet ahdingossa olevien mahdollisuuksia saada apua. Häpeäisit edes.

        Tässä linkki josta voitte käydä itse tarkistamassa asian

        https://www.unicef.fi/unicef/tietoa-taloudesta/

        Ja tässä alla Punaisen ristin katstrofirahaston organisaation kulut, jotka ilmoitetaan olevan ymmärtääkseni 15% eli 85% menee avustuksen kohteeseen ja työhön joka siellä tehdään.

        https://www.punainenristi.fi/lahjoita/usein-kysyttya-lahjoittamisesta

        Tiäks mitä tein 11 vuotta putkeen joka kesä yhden kokanisen viikon? Olin LaNu:n lasten kesäleirillä turvallisuusvalvojana ilmaiseksi. En ottanut edes kilometrirahaa, jonka olisi saanut. Uhrasin siis lastentyöhön joka kesä viikon 11 vuoden ajan. Mites sä?


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Tiäks mitä tein 11 vuotta putkeen joka kesä yhden kokanisen viikon? Olin LaNu:n lasten kesäleirillä turvallisuusvalvojana ilmaiseksi. En ottanut edes kilometrirahaa, jonka olisi saanut. Uhrasin siis lastentyöhön joka kesä viikon 11 vuoden ajan. Mites sä?

        LaNu: http://www.lanut.fi/
        Selvyyden vuoksi


      • Oon siis teoissani, kuten olet jo osoittanutkin, tosi paha ihminen, vai mitä?


      • Sinä olet käynyt noissa avustus töissä, jotta voisit hurskastella sillä, mutta enemmän sinä saat hallaa aikaseksi noille järjestöille, kuin hyötyä, kun puhut niitä vastaan, jote lopeta rehentelysi, ja kehoita ihmisä lahjoittamaan ylimääräistä osaansa niille, jos todella haluat olla avuksi, etkä vain kerskua omilla vähäisillä teoillasi.

        Aina sinä täällä paasaat että teoilla ei saa kerskua, mutta sinä its olet silti se aino, joka niin tekee, ja vielä omilla vähäpätöisillä saavutuksillaan.

        Käänny jo sinäkin tuosta tekohurskaudesta, oikeaan elävään uskoon.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Sinä olet käynyt noissa avustus töissä, jotta voisit hurskastella sillä, mutta enemmän sinä saat hallaa aikaseksi noille järjestöille, kuin hyötyä, kun puhut niitä vastaan, jote lopeta rehentelysi, ja kehoita ihmisä lahjoittamaan ylimääräistä osaansa niille, jos todella haluat olla avuksi, etkä vain kerskua omilla vähäisillä teoillasi.

        Aina sinä täällä paasaat että teoilla ei saa kerskua, mutta sinä its olet silti se aino, joka niin tekee, ja vielä omilla vähäpätöisillä saavutuksillaan.

        Käänny jo sinäkin tuosta tekohurskaudesta, oikeaan elävään uskoon.

        Mä en ole kertonu noista tekemisistäni juuri siksi koska niiden puhuminen on hurskatelua. Kerroin vain siksi koska halusin herättää sinut, vaan en onnistu. Olet täynnä vihaa ja katkeruutta jostain, vaikka kuinka yritän asiaa sinulle muotoilla. Varoitin itse sinua hurskastelemasta teoillasi ja teit sen juuri käänteisellä tavalla, kuten valheen kaikella vääryydellä voi tehdä, käänsit sen minua vastaan. Sinua ei vähääkään lämmittänyt sanomani ja tekemiseni, se vain vihastutti sinua. Siitä voi hyvin nähdä missä hengessä olet. Luonnollisesti, jos minä kuulen että joku on tehnyt hyvää, mieleeni tulee ilo ja rauha. Kun minä kerroin tekemisestäni, niin sinuun tuli vain paha henki, joka oli katkera tekemisistäni.
        Kyllä täällä onneksi moni tajuaa mistä puhumme, eikä usko sinun juttujasi sellaisenaan.
        Huomautan edelleen, että kerroin noista tekemisistäni vain koska haluan erään umpiluun ymmärtävän, vaan hukkaan menee helmet sian jaloissa.


    • Jumalan_armo

      Jumalan armo Jeesuksessa kasvattaa meitä pyhitykseen eli totuuteen eli Jeesukseen.

      • Amen

        Amen.


    • 1213

      On totta, että meidät on vapautettu, mutta ei vapaus muuta sitä, että väärä on väärää ja pahuus pahuutta, eikä Jeesuksen opetuslasten tulisi tehdä mitään väärää.

      Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
      Gal. 5:13

      Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon, ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
      2 Piet. 2:18-19

      Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
      Room. 3:31

      sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten
      ymmärtämättömyydeltä - niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.
      1 Piet. 2:15-16

      Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
      1 Tim. 1:8

      Laki on hyvä, ja jokainen joka rakastaa Jumalaa haluaa toimia sen mukaan.

      Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
      Joh. 14:15

      Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
      Ensimmäinen Johanneksen kirje 5:3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      413
      8867
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2384
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      37
      1748
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1619
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      86
      1380
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      359
      1201
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1073
    9. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      125
      1049
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1022
    Aihe