Aamurukous

Amen

Rakas Jumala!
Tähän mennessä olen tänään tehnyt kaiken oikein.
Olen pitänyt suuni kiinni, en ole juoruillut.
En ole menettänyt malttiani, en ole ollut ahne, äreä, inhottava,
itsekäs tai hemmoteltu. Olen siitä hyvin iloinen.
Mutta Rakas Jumala, muutama minuutti vielä,
ja aion nousta sängystä. Siitä eteenpäin tulen luultavasti
tarvitsemaan paljon apua. amen.

15

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 670

      Nyt aamuksi valmiiksi.

    • Amen! Tää on se asenne, jolla publikaani suhtautui omaan elämäänsä. Hänessä oli palava halu voida tehdä hyvää, olla kelvollinen mutta yhtä hyvin hän tiesi ettei tule olemaan hyvä eikä kelvollinen. Tällä asenteella luottamus Jeesuksessa Kristuksessa muodostaa armahdetun vanhurskauden.

      • näkymätön-ninni

        Aamen!

        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:


        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.


        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.


        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'


        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.


        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."


      • Niin, tuollahan olikin tuo vanhursauden termi vielä käytössä. En muistanutkaan :)


      • näkymätön-ninni kirjoitti:

        Aamen!

        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:


        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.


        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.


        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'


        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.


        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

        Tuo publikaanihan (publikaani sanalla tarkoitetaan rahvaanomaista) ei missään kohtaa luullut tai ymmärtänyt olevansa vanhurskas, vaan ilman muuta syntinen, joka välttämättä kaipaa armahdusta. Näin sen pitää meissäkin mennä. Me vaan tiedämme Raamatusta tämän ja siksi me voimme sanoa että olemme vanhurskautettuja Kristuksessa, vaikka olemme syntisiä. Tässäkin on iso ero siihen, joka näkee itsensä synnittömänä.


      • näkymätön-ninni
        JarmoEklund kirjoitti:

        Tuo publikaanihan (publikaani sanalla tarkoitetaan rahvaanomaista) ei missään kohtaa luullut tai ymmärtänyt olevansa vanhurskas, vaan ilman muuta syntinen, joka välttämättä kaipaa armahdusta. Näin sen pitää meissäkin mennä. Me vaan tiedämme Raamatusta tämän ja siksi me voimme sanoa että olemme vanhurskautettuja Kristuksessa, vaikka olemme syntisiä. Tässäkin on iso ero siihen, joka näkee itsensä synnittömänä.

        Niinpä!!! Juuri niin.


      • näkymätön-ninni

        Tähän liittyen tuli mieleen vielä tämä Raamatun paikka: "Kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan"... jne

        Roomalaiskirje 10
        1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.

        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;

        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

        4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

        5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.

        6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,

        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.

        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.


      • Näinnäen
        JarmoEklund kirjoitti:

        Tuo publikaanihan (publikaani sanalla tarkoitetaan rahvaanomaista) ei missään kohtaa luullut tai ymmärtänyt olevansa vanhurskas, vaan ilman muuta syntinen, joka välttämättä kaipaa armahdusta. Näin sen pitää meissäkin mennä. Me vaan tiedämme Raamatusta tämän ja siksi me voimme sanoa että olemme vanhurskautettuja Kristuksessa, vaikka olemme syntisiä. Tässäkin on iso ero siihen, joka näkee itsensä synnittömänä.

        Amen.


    • Iltarukous

      Pese minut puhtaaksi että nukkuisin hyvin.

    • Profetaalinen_rukous

      Armollinen Jumala, suo meidän elää siunattua elämää.

    • Aamurukous

      Aamurukous Isä Meidän ... Päivärukous Jeesuksessa ... Iltarukous ihmisenä.

    • näkymätön-ninni

      Ja lisää rukousta...

    • Rukouksissa on erityisesti muistettava se, mikä on Jumalan tahto, ettemme rukoilisi hänen tahtoaan vastaan omien himojemme, saati maailmanruhtinaan etujen puolesta. Tiedän että näin tehdään jokapuolella jatkuvasti ja unohdetaan se tärkeä lause, "tapahtukoon sinun tahtosi". Esimerkiksi ihmiset eivät rukoile useinkaan Taivasten valtakunnan tulemusta, vaan tämään maailman parannusta, vaikka Jeesus itse kehoitti rukoilemaan toisin.

      • näkymätön-ninni

        Aamen!


      • Uusiaamu

        Ja rukous uusiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe