12. Mutta minun kansani ei kuullut minun ääntäni, eikä Israel noudattanut minun mieltäni. 13. Niin minä annoin heidän mennä pois sydämensä paatumuksessa, he saivat vaeltaa omien neuvojensa mukaan. 14. Oi, jospa minun kansani minua kuulisi ja Israel vaeltaisi minun teilläni, 15. niin minä pian masentaisin heidän vihollisensa ja kääntäisin käteni heidän vihamiehiänsä vastaan. 16. Ne, jotka Herraa vihaavat, matelisivat hänen edessään, ja heidän kohtalonsa kestäisi iankaikkisesti. 17. Mutta kansaansa hän ruokkisi parhaalla nisulla; minä ravitsisin sinua hunajalla kalliosta." (Psalmit 81:12-17)
Vielä tänään on tämä paatumus Juutalaisissa, mutta lopulta Jumala kääntää teidän tienne, kun te tunnustatte Jeesuksen Jumalan pojaksi, silloin Juutalaisten jäänne palaa ennusteiden mukaan ja maailmassa alkaa rauhan aika.
Mutte silti tänään, minä teitä kehotan, että ottakaa vastaan Jeesus Kristus, sillä hänessä on sielumme pelastus, ei missään muussa nimessä.
Oi jospa minun kansani kuulisi (Psalmit 81:12-17)
14
<50
Vastaukset
Tuota se islamkin valittaa, että vääräuskoiset eivät noudata heidän mieltään.
Koraanihan sanoo, että Me olemme valinneet teidät kaikkien kansojen joukosta ja vapauttaneet Egyptistä, kun faarao pani teidän yllenne raskaan ikeen.
Me avasimme meren ja hukutimme faraon sotilaat.. jne.
Minä kuitenkin luulen, että juutalaiset eivät lähde mihinkään käsien ja raajojen katkomiskulttuuriin sisälle vaikka islam ja Jeesuskin siihen kehottavat.
Kyllä jämpti on näin.
Lopettakaa siis höpäjäminen ihan oman etuennekin vuoksi.Älä viitsi vääristää Herran sanaa, kun itsekkin tiedä Kirjoituksia lukeneena, että mihin kristinusko opettaa.
Jos joku tekee jotakin muuta, mikä ei Herran arvoihin sovi, niin tekee sen oman päänsä mukaan.
On turha väittää, että krisityt olisvat Juutalaisten ahdistelijoita, sillä tämä asia on toisin päin, niiltä ajoilta, kun kristinusko syntyi ja osa Juutalaisista jätti vanhan liito, jolloin vanhan liiton Juutalaiset vaonisvat näitä, kristinuskoon käänttyneitä, kuten voimme luke vaikka rakkaan veljemme Pauloksen tarinasta, joka siis oli fariseus ja kristittyjen vainoja, kunne Herra otti ja teki hänestä palvelijan itselleen.
Mutta jos aikojen saatossa, nämä lahkot, kuten katolilaisuus ja muut ovatkin Juutalasia ahdistelleet, niin tietäkää se, että he eivät edusta oikeaa kristnuskoa, vaan ovat mitä todennäköisemmin olleet hävitämässä sitä ja jo ennen kuin ovat Juutalasiin kajonneet.
Tämän päivän lahkot, eli kaikki tunnetut kristiuskon seurakunnat, eivät edusta Jumalan seurakuntaa, vaan ne edustavat sitä, mkä syrjäytti sen.
Psalmi 81
Sanotaan sen olevan Asafin psalmi, ja Asafista kerrotaan ...
Wikipedia
"Asaf tai Aasaf on Raamatun Vanhan testamentin henkilö, joka eli Israelin kuningas Daavidin aikana. Hän oli Geersomin sukuun kuuluva leeviläinen ja toimi Jumalan ilmestysmajassa ja temppelissä laulunjohtajana. Psalmien kirjassa on suuri määrä Asafin nimiin pantuja psalmeja."
"Daavid määräsi muutamia leeviläisiä suorittamaan palvelusta Herran arkun edessä ja ylistäen laulamaan Herran, Israelin Jumalan, kiitosta. Heidän johtajanaan oli Asaf, ja hänestä seuraavana oli Sakarja. -- Asaf helisytti symbaaleja, ja papit Benaja ja Jahasiel puhalsivat koko ajan torvea Jumalan liitonarkun edessä." (1. Aik. 16:4-6)
Aika vanha psalmi-laulu .Psalmi 81......Ei mitään tekemistä kristinuskon kanssa.
Kaikella on tekemistä Kristuksen kanssa, sillä hänen valtaan on Jumala kaiken alistanut.
Juutalaiset eivät tule muuta tietä Jumalan yhteyteen, kuin Kristuksen kautta, kuten on myös tilanne muille kansoille.
Kristus on tie, ja yhteys Jumalaan.
Jos pitää tietä pitkin mennä, niin mene, jos vaikka tulee vastaan.
Mutta hengellisesti ajatellen se on vähän eri asia. Hengellä ei ole muuta mahdollisuutta kuin palata sinne, kuka sen antanutkin.Ihmiskunta on eksynyt kumartamaan sitä, mikä on luotua, eikä luojaansa.
Jokainen kyllä lopulta tulee Herran eteen, sillä kaikkille tullaan antamaan heidän oman vaelluksensa mukaan, sillä Jumala on vanhurskas tuomari. Amen.
Kristus on tie, eli hänen tuntemisensa kautta me perimme iankaikkisen elämän, ja vältämme rangasituksen.
1. Aasafin virsi. Totisesti, Jumala on hyvä Israelille, niille, joilla on puhdas sydän. (Psalmit 73:1)
Puhdas sydän.Psalmi voi sanoa niin, mutta evankelimi sanoo, että armosta.
”Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo
ei enää olisikaan armo.”Sinä olet oppinut tämän ajan valhe Evankeliumin, jossa hyviä tekoja ei tarvita, vaan armo riittää.
Mutta rakas veljemme Paulos kirjoittaa tuossa (Room 11) kuinka Jumala oli valinnut osan Israelilaista palvelijoikseen, armo valintansa mukaan, mutta kun he Jumalan palvelijoiksi sitten tulivat niin ei heidän sallittu jäädä paikoilleen ja ilman teko, vaan palvelukseen he tulivat, vanhurskauden palvelijoiksi.
1. Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia, (Room 1:1)
Armosta hänet kutsuttiin tähän pyhään ja arvokkaaseen tehtävään, mutta tehtävä henelle anettiin, Kristuksessa.
Ja autuas se joka saa palvella Jumalaa ja Herraa kuten hän, sillä hänen tekonsa seuraavat häntä.
Juutalaiset ovat maksaneet moninkertaisesti jopa esi-isien synneistä, heillä on avoin lähde syntiä vastaan.
Saa tehdä aika paljon syntiä, eikä sitä lueta.
Nyt se menee näin, jopa evankeelisesti.Syntiä ei saa tehdä, sillä synnin palkkana on kuolema.
Kaikesta vääryydestä tulee ihmisen luopua, ja puhdistaa itsensä, ja se tapahtuu Jeesuksessa Kristuksessa, kun me olemme valmiita luopumaan kaikesta vääryydestämme, emmekä enää puolusta syntiämme.
No hyvä, tähän asti synnit on voinut pyytää anteeksi kuolinvuoteella ja siitä se taivas on heti auennut.
Kuolee sitä kuitenkin, mutta minkäs sille teet.
Jos sielu siitä sukeltaa uuteen kohtuun syntymään uudelleen, niin siitä vapauttaa Krisna. Jos ei siis halua tulla tänne uudestaan. Kaikki eivät taida päästäkään, vain ikisielut kiertää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483563Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703560Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463342- 532779
- 322046
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301972Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k421744- 481686
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961635- 391400