Juurtunut sinkkuus?

Ärrinmurrin

Kettumaisinta OMASTA mielestäni sinkkuudessa on se että sitä joutuu aina toistamiseen perustelemaan ja selittelemään sukulaisille ja kavereille. Että on kiusaamis/kiusattu tausta ja että on lapsesta aikuisiän alkuun mennyt päin sitä itseään ja voimavarat menneet oman pään kasassa pitämiseen jotta on päässyt niinkin pitkälle kun nyt on.
Aina saa kuulla sitä jaarittelua että "voi voi kun jos mä oisin sä niin sitä ja sitä ja aijai..." Joo, on hyvä työ, terve olen ja hyvät elämäntavat. Harmi vaan että satun olemaan niin perus tallaaja ja juro stereotyyppinen suomalainen kun olla ja voi. Päivät kuluu töissä, himassa, ulkona/luonnossa ihmetellessä tai sohvalla stereot korvilla. Kavereita on- niiden kanssa aika menee tätä sinkkuus asiaa jankatessa- mutta niiden tai työn ulkopuolella en jaksa innostua kuin arjen pikku asioista-enkä näe mitään syytä että miksei ja miksi pitäisi tehdä mitään väkisin väännettyä?

Viimisen reilun parin kymmenen vuoden aikana vaan kasvanut oma ajatusmaailma ja itseni sen ympärille että hemmetin vaikea tässä maassa tai muualla on mitään ystävyys/kaveri suhdetta isompaa toivoa jos oma elämänpiiri ja intressit on niin perus kauraa kun olla ja voi- ennalta arvattavaa miten menee-jorina keskustelua, arki töissä ja viikonloppuisin ulkona yksin tai kaveriporukalla, eräelämää, tai sitten ainainen leffa sauna kaava-Loppujen lopuksi ainut ja oikea tapa mielestäni viettää vapaa-aikaa, ei mitään turhaa-mutta koita tästä sitten keksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa jotain kiinnostavaa.

Muutamia vuosia sitten väsähdin/menetin intressit ylipäänsä lähestyä ketään kun koitin kysyä että miten menee niin päättyi juttu siihen "ei mitenkään" kommenttiin. Itse en kuulu siihen siunattuun ryhmään joka keksii juttua aidan seipäästä jos toinen sanoo että "ei mitenkään ja mitään ei ole tapahtunut".En nykyään enää edes loppujen lopuksi halua mennä juttelemaan, varsinkaan missään kirotussa baarissa, kenellekkään. Mielummin olen itsekseni kun kun annan toiselle sen ilon että menen turhaan lätisemään, no more. Kavereita on ja niillä mennään, s(e)urustelu kuviot/tutustumis yritykset on jo nähty, kuultu ja koettu. Toinen henkilö kummasti kusipäistyy ja alkaa vaikeasti tavoiteltavaksi kun huomaa että vastakkainen sukupuoli on kiinnostunut-ja mitä olen kuullut ja ymmärtänyt niin kiinnostuksen huomaaminenhan heti aluksi on vissiin turn off- ja miksi sitä muuten mennään juttelemaan ellei kiinnostusta ole??

Ehkä olen vain liian simppeli juntti mutta nämä kuviot ovat kuin hepreaa minulle, en ymmärrä yhtään mitään. Pitänee lainata kirjastosta jokin opas tähänkin tai rakentaa jokin aivotoimintaa stimuloiva härpäke, ei tähän kaaliin muuten uppoa millään.

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uteliasuunojunttioon

Onko sulla nyt sellainen "tilanne päällä" että sitä pitäisi äkkiä pian keksiä jotain tekemistä naisen kanssa? Treffit tulossa?

• Arvostan, että kerroit tarinasi.....

Ihmisten kanssa kommunikoimisessa, meissä on ainakin eroja, mutta sitten taas se taitaa olla sama, että et pidä "pelistä", pienen alku "pelin" tosin kestän, mutta jos se menee siitä yli, niin sitten se tulee olemaan samaa suhteessakin.

• 1vanhanarttu

Kirjoitat sukupuolineutraalisti, mutta uskon, että olet mies. Jos minä kirjoitan tähän oman elämäni tarinaa, niin kaikki lukisi sen myös varmasti miehen kirjoittamaksi. Niin samanlaista ja samankaltaista "tasapaksua" elämäni on. Aivan on kuin aloittajan teksti paitsi telkkarin ja leffat voi jättää pois, kun eäinten hoito korvaa mulla tuon kohdan. Ja pidän elämästä sellaisenaan tasapaksuna ja kaikki nämä tutut rutiinit luo mulle turvallisuutta. Juurtunut liikaakin rutiineihihini. Asioita voisi tehdä toisinkin. Ehkä.

Kyllähän kaverit "suree", kun en käy ikinä missään ihmistenilmoilla enkä "tee mitään" ja olen ajatellut sen asian nyt näin, etten halua siitä tuntea enää huonoa omatuntoa, kun itsehän tiedän miten haluan elää eikä kuten se "kuuluisi" elää. Yksinäisyys onkin ainoa iso murheeni ja kaikki saamattomuus ja masentuneisuus johtuukin siitä.

Mutta ymmärrän, ettei elämäni mitä mulla on "tarjota" tyydytä/viihdytä ketään toista ihmistä. Asuin olotkin on liian alkeelliset normaalille ihmiselle. Enkä halua mitään normaaleita asioita. Haluan pysyä ulkona sellaisesta haluamisen kierteestä, että pitää kokoajan jotain tehdä ja pitää haluta kaikkea mitä nyt ihmiset haluavatkaan vain kun kuuluu haluta ja tehdä ollakseen normaali. Elän kuin pahin erakko poikamies vaikka olenkin nainen! Kai sentään.

Parasta elämässä on arki silloin kun se sujuu niinkuin pitää rutiinilla ja hyvin. Kaikki rutiinista poikkeava saakin mut suunniltaan ja alkaa suunnaton vitutus. Eli kun joku paikka leviää se sotkee tämän tavallistakin tavallisemman arjen täysin. En usko, että tälläisenään elämäni kiinnostaisi ketään toista ihmistä. Se on ulkopuolisen silmin vain tylsää suorittamista. Enkä muuta haluaisikaan. En osaa kuvitella muunlaista elämää. Tälläistä se on ollu viimeiset 15 vuotta. Koti ja työ.

Minä en keksisi varmasti mitään mielenkiintoista eikä minussa ole mitään mielenkiintoista kenellekkään tarjottavaksi jollei ihmisellä itsellään ole omaa elämää en minäkään sellaista voisi kenellekkään tehdä.

Mun elämäni on työ ja koti ja koti on mun harrastus tai oikeammin elämäntapa. Eläintenhoito. Ei ole muuta enkä halua muuta ja se arki kun edes sujuisi olen tyytyväinen, mutta yksinäinen.

• Hyviä mietteitä ja uskoisin myös, että jotkut "etsivät" juuri sinunlaista persoonaa, kysymys onkin siitä, miten hänet kohtaisit....

"Se on ulkopuolisen silmin vain tylsää suorittamista."

Tuon "suorittamisen" olisin korvannut sanalla "elämää", koska "suorittamisen" itse rinnastan juuri niihin asioihin, mitä hieman sivusitkin tekstissäsi, eli tässä kohtaa....

"että pitää kokoajan jotain tehdä ja pitää haluta kaikkea mitä nyt ihmiset haluavatkaan vain kun kuuluu haluta ja tehdä ollakseen normaali."

Tuo on suorittamista, jotkut ovat "elämän suorittajia", "pintaliitäjiä" se sopii kuin "nenä päähän" tietyille ihmisille.....

Kaikkea hyvää sinulle ja muista elää juuri sellaista elämää mistä itse nautit, äläkä alistu muiden painostukseen, jolloin elät vain "muotti/klooni" elämään.....

• pällinaamatäällä

Itse en kyllä miellä näitä elämän suorittajia pintaliitäjiksi.

Elämän suorittajana näen sellaisen joka pysyy yhteiskunnassa mukana (suorittanu koulut) ja on mukana työelämässä. Sitä kutsun ihmisyydeksi. Välttämättä tämä suorittaja ei ola vielä saavuttanut kaikkia unelmiaan, osalla heistä on vielä toivoa ja osalla ei.

Pintaliitäjinä itse näen henkilöt, jotka eivät uskalla millään tavoin kyseenalaistaa ympäröivää maailmaa, menenee massan mukana ja heille tärkeitä arvoja ovat suosion saavuttaminen, muodikkuus ja muiden erilaisten sulkeminen pois yhteisöstä kritisoimalla heidän "vääristä" valinnoistaan. Sitä on pintaliitäjän elämä. Siinä ei hirveämmin nähdä tosiseikkoja eli erilaisuutta, eikä kyetä heittäytymään mukaan ihmisyyteen.

• pällinaamatäällä kirjoitti:

Itse en kyllä miellä näitä elämän suorittajia pintaliitäjiksi.

Elämän suorittajana näen sellaisen joka pysyy yhteiskunnassa mukana (suorittanu koulut) ja on mukana työelämässä. Sitä kutsun ihmisyydeksi. Välttämättä tämä suorittaja ei ola vielä saavuttanut kaikkia unelmiaan, osalla heistä on vielä toivoa ja osalla ei.

Pintaliitäjinä itse näen henkilöt, jotka eivät uskalla millään tavoin kyseenalaistaa ympäröivää maailmaa, menenee massan mukana ja heille tärkeitä arvoja ovat suosion saavuttaminen, muodikkuus ja muiden erilaisten sulkeminen pois yhteisöstä kritisoimalla heidän "vääristä" valinnoistaan. Sitä on pintaliitäjän elämä. Siinä ei hirveämmin nähdä tosiseikkoja eli erilaisuutta, eikä kyetä heittäytymään mukaan ihmisyyteen.

Kaikki on yleensä suorittanut koulut ja on työssä, jos on töitä ja nyt jutellaan ihan oikeista töistä, eikä mistään "ihmisten alistamis" sonnasta....

Normaali elämä on normaalia elämää, mutta se on suorittamista, että ollaan pääkolmantena jalkana menossa kokoajan, kuin päättömät kanat, ettei vaan mene minuuttiakaan hukkaan, tälläisten kanssa ei ole oikeaa parisuhdetta eikä tule, siis niin miten parisuhteen itse tulkitsen, myös se että on unelmia on normaalia, mutta unelmia ei voi laittaa esim. puolison tai jos luoja on suonut lapsia, eli perheen edelle....myös se on tärkeää miten unelmat saavuttaa, eli miten pusket unelmiasi päin, oletko valmis jopa "satuttamaan kyynerpäillä" muita ihmisiä, jopa hyväntahtoisia, jos he ovat unelmiesi edessä.......

Yleensä se miten itse tulkitsen "elämän suorittajat" he ovat myös yleensä vahvasti pintaliitäjiä.....

Normaalin hyvän elämän ei tarvitse olla suorittamista, ei todellakaan, se sopii tietyille ihmisille ja toisille ei, persoona/luonne vaikuttaa tähän paljon....

• Hoitoauttaa

Teemu, terveempänä kohti kesää! Lopeta ensimmäisenä valehtelu ja tarinoiden keksiminen. Tämäkin olisi sinulle hyvä syy mennä hoitoon. "Kuvittelen aina kaikenlaista ja kohta pidän näitä kuvitelmia totena".

• kiiiinostaatietäää

Kuka on tämä Teemu? Siitä aina välillä täällä mainitaan?

• tiedoksvaa
        kiiiinostaatietäää kirjoitti:

Kuka on tämä Teemu? Siitä aina välillä täällä mainitaan?

Se on Darkfear!!

• Nuorenavitsaväännettävä

Eihän tossa ole muuta kun normaalin keski ikäisen ihmisen normaali elämä kyseessä. Ongelma on ainoastaan siinä että sen pariutumisen pitäisikin tapahtua nuorena jolloin ei olisi vielä juurtunut itsekseen vaan voisi yhdessä kehittää yhteistä elämää. Samahan ongelma on varmaan kaikilla aikuisemmilla sinkuilla. Ei siinä sen kummenpaa. Normaalilta suomalaiselta kuulostat. Siis aloittajalle oli tämä viesti :)

• "Päivät kuluu töissä, himassa, ulkona/luonnossa ihmetellessä tai sohvalla stereot korvilla. Kavereita on- niiden kanssa aika menee tätä sinkkuus asiaa jankatessa- mutta niiden tai työn ulkopuolella en jaksa innostua kuin arjen pikku asioista-enkä näe mitään syytä että miksei ja miksi pitäisi tehdä mitään väkisin väännettyä?"

"arki töissä ja viikonloppuisin ulkona yksin tai kaveriporukalla, eräelämää, tai sitten ainainen leffa sauna kaava-Loppujen lopuksi ainut ja oikea tapa mielestäni viettää vapaa-aikaa"

Mikä sinun ongelmasi siis on? Se, että kavereille pitää "jankata" sinkkuudesta? Eikö yleensä kavereille voi sanoa asioista ihan suoraan eli tässä tapauksessa, että et enää jaksa jauhaa sinkkuudestasi?

• rumaätmirunkku

Ainakin itse en kaverin kanssa mistää muusta juttele kun naisista ja panemisesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      94
      4182
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2285
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2136
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      101
      1952
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      394
      1744
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      143
      1337
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1249
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1045
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      956
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      78
      815
    Aihe