palstan miehet

ykkös.nainen

Mikä näistä pysyy parhaiten kädessä vasara, kaulin, silmäneula vai mikä muu?

68

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jii_Cee

1. Vasara ehdottomasti. Olen klassinen kätevä-käsistään persoona sekä harrastuksilta että kahdeltakin eri ammatilta.
      2. Kaulin ... ei täysin vieras. Väännän leipää ja kakkuja tarpeen tullen, pullistakin on tullut kelvollisia.
      3. Neula... nyt mentiin minulle vieraalle alueelle. Napin saan paikalleen, pienet repeämät saan tikattua melko siististi. Ironista on että osaan kyllä tehdä huonekaluun verhoilun valmiista kaavasta jos saan purkaa em. huonekalun... kunhan joku virittää kunnollisen saumurin käyttökuntoon...

• scrg

Silmäneula. Sen kun työntää rystypuolelta ihon läpi, niin voi vaikka samaan aikaan hakata ruuveja vasaralla tai eukkoa kaulimella.

• Älälyö-Älykkö

Kauhee sua :(
        Sääli edes vähän :D

• ätmel

Kyllä se on se oma pippeli mikä pysyy parhaiten kädessä.

• ykkös.nainen

Tät vastausta odotinkin. :)

• scrg

"Kyllä se on se oma pippeli mikä pysyy parhaiten kädessä. "

Joo, mutta sattuu perkeeleesti, jos yrittää nauloja hakata. Mutta kumeja silläkin voi puhkoa niin kuin silmäneulalla ja erilaisten piirakoiden vatkaamiseen ja voiteluun pippeli on oiva peli.

• erkki-täti
        scrg kirjoitti:

"Kyllä se on se oma pippeli mikä pysyy parhaiten kädessä. "

Joo, mutta sattuu perkeeleesti, jos yrittää nauloja hakata. Mutta kumeja silläkin voi puhkoa niin kuin silmäneulalla ja erilaisten piirakoiden vatkaamiseen ja voiteluun pippeli on oiva peli.

Veikkaan myös, että palstan miehet voittaisivat naiset 100-0 munien vaahdotuksessa.

• erkki-täti kirjoitti:

Veikkaan myös, että palstan miehet voittaisivat naiset 100-0 munien vaahdotuksessa.

=D

Mutta en ole ihan varma tuosta, kun tuntuu, että osa naisista on kunnostautunut oikein huolella tuossa "munien vaahdotuksessa". ;D

Voipi olla tai voipi olla olematta.....

• vihatipunen
        MGTOW kirjoitti:

=D

Mutta en ole ihan varma tuosta, kun tuntuu, että osa naisista on kunnostautunut oikein huolella tuossa "munien vaahdotuksessa". ;D

Voipi olla tai voipi olla olematta.....

Ei nainen yksin kenenkään munia voi vaahdottaa..Tarvitaan siinä se "vaahdotettavakin". Mutta monet palstan miehet vaahdottavat munansa ihan itse.

• vihatipunen kirjoitti:

Ei nainen yksin kenenkään munia voi vaahdottaa..Tarvitaan siinä se "vaahdotettavakin". Mutta monet palstan miehet vaahdottavat munansa ihan itse.

Ei voikaan yksin, mutta osalla naisista tuntuu olevan hyvinkin paljon kokemusta erillaisten ja hyvin monien munien vaahdotuksesta....... ;)

• ätmel

MGTOW yrittää sanoa, että olette halpoja lutkia ilman ihmisarvoa.

• ätmel kirjoitti:

MGTOW yrittää sanoa, että olette halpoja lutkia ilman ihmisarvoa.

Sullahan on palkokasvi mennyt kokonaisena nenään, kyllä minä huomaan, että olet kerjännyt huomiota ja pyörit syystä tai toisesta nyt lahkeessani, mutta kai se siitä.. =D

En minä noin sanonut, sinä sanoit.

Samalla taajuudella olevat ymmärtävät minua, sinun ja minun "taajuudet" ovat ihan liian kaukana toisistaan.

• ätmel
        MGTOW kirjoitti:

Sullahan on palkokasvi mennyt kokonaisena nenään, kyllä minä huomaan, että olet kerjännyt huomiota ja pyörit syystä tai toisesta nyt lahkeessani, mutta kai se siitä.. =D

En minä noin sanonut, sinä sanoit.

Samalla taajuudella olevat ymmärtävät minua, sinun ja minun "taajuudet" ovat ihan liian kaukana toisistaan.

Käänsin vain selkokielelle vihjailusi noiden naisten seksuaalisesta kokeneisuudesta.

• erkki-täti
        erkki-täti kirjoitti:

Jaa, nyt meni ihan ulalle koko homma.

Itse ajattelin, että munien vaahdotus kakkuihin ja kastikkeisiin vaatii kovasti rannevoimia. Tämä on muuten se syy miksi niin moni huippukokki on mies: huippuravintoloissa munat vatkataan käsin vielä nykyäänkin kakkuihin ja kohokkaisiin. Naisilla tulee rasitusvammoja, jos täytyy moista hommaa tehdä 6 kk putkeen, harjoittelijana ja vailla toivoa muusta. Miehille se on helpompaa :)

• ätmel kirjoitti:

Käänsin vain selkokielelle vihjailusi noiden naisten seksuaalisesta kokeneisuudesta.

En minä tuollaista ole edelleenkään sanonut, enkä ole tuota mieltä, eli älä yritä tuputtaa mielipiteitäsi ja ajatuksiasi, minun sanomisiksi.

Annan kaikkien kukkien kukkia, eli kaikki tehkööt mitä tekevät, kunhan eivät satuta ketään, mutta minulla on myös oikeus toimia niin kuin minä toimin ja päättää omista kriteereistäni.

• ykkösmieskö

Sellasta värkkii ei oo vielä tullut vastaan mikä ei olis käteen sopinut, tai ei olisi käsistäni nauttinut:)

• Ikis__M

Sen täytyy olla kaulin koska silmäneulassa ei ole kahvaa josta ottaa kiinni, vasarassa niitä on vain yksi ja kaulimesta löytyy peräti kaksi tukevaa kahvaa.

• ykkös.nainen

Elikkäs olet hyvä leipomaan?

• Ikis__M
        ykkös.nainen kirjoitti:

Elikkäs olet hyvä leipomaan?

Eeen kun ihan yleisellä tasolla vaan ajatteli kahvamäärästä johtuen olevan semmoinen josta saa tukevan otteen. Mielelläni leipomushommat jätän naisille, ne kun on siinä parempia, ainakin osa :) Itsellä se olisi kai tuo vasara kun vaikken varsinainen timpuri olekaan niin onhan sitä jotain tullut joskus naputeltua. Neulalla saan irtoamaisillaan olevan napin tukevammin paitaan kiinni mutta mitään isompaa en alkaisi värkkäämään kun siinäkin asiassa naiset on näppärämpiä.

• ykkös.nainen

Setäni oli hyvä tekemään ruokaa ja leipomaan. Osasi myös ommella. Teki itse nahkatakkeja, paitoja ym. Aika harvinaista mieheltä.
        Itsellä varmaan tuo kaulin pysyy parhaiten kädessä ja vasarakin jotenkin. Ompelu hommissa en ole mikään ammattilainen mutta pikku parsinnat menee ja ompelukonetta osaan kuitenkin käyttää.

• parhaitenkäteen

C-kupin rinnat.

• ruma-ätmi

Olen tehnyt raksatöitä n 17 vuotta joten vasara pysyy kädessä ja moottori saha ja sirkkeli on tuttu. Olen rakentanut taloja , mökkejä ja olen ollut remppaamassa kartanoa jonka remppa budjetti on ollut pari miljoonaa.

• erkki-täti

Kuulostaa hienolta! Itse arvostan todella paljon tuollaisia taitoja.

Minä en enää edes uskalla yrittää mitään ruuvaamista tai naulaamista, kun aina menee jotenkin vikaan tai vinoon. Taannoin yritin kiinnittää seinävalaisinta seinään..Kyllähän se jotenkin siinä keikkuu kiinni. Mutta kun valaisimen irrottaa, niin paljastuu yllätys: siellä on useampi porauskohta..

Täytyy varmaan osallistua jollekin kurssille, koska näissä(kin) asioissa yksin tapahtunut jatkuva epäonnistuminen lannistaa halut edes yrittää.

• erkki-täti kirjoitti:

Kuulostaa hienolta! Itse arvostan todella paljon tuollaisia taitoja.

Minä en enää edes uskalla yrittää mitään ruuvaamista tai naulaamista, kun aina menee jotenkin vikaan tai vinoon. Taannoin yritin kiinnittää seinävalaisinta seinään..Kyllähän se jotenkin siinä keikkuu kiinni. Mutta kun valaisimen irrottaa, niin paljastuu yllätys: siellä on useampi porauskohta..

Täytyy varmaan osallistua jollekin kurssille, koska näissä(kin) asioissa yksin tapahtunut jatkuva epäonnistuminen lannistaa halut edes yrittää.

Hätäilemällä ja kiireellä tulee "sutta & sekundaa", olkoon asia mikä vain, joskus voi tosin onnistaa, mutta keskimääräisesti asia on näin, sen minkä kerran ajassa voittaa, sen tulee jossain vaiheessa moninkertaisesti häviämään.......eli hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

• erkki-täti
        MGTOW kirjoitti:

Hätäilemällä ja kiireellä tulee "sutta & sekundaa", olkoon asia mikä vain, joskus voi tosin onnistaa, mutta keskimääräisesti asia on näin, sen minkä kerran ajassa voittaa, sen tulee jossain vaiheessa moninkertaisesti häviämään.......eli hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Tässä minun askarteluissa ei ole kyse suunnittelun ja harkinnan puutteesta: ostin Makitan poraus- ja ruuvauskoneen,mainostettiin hyväksi . Mutta kun en osaa ilmeisesti kohdistaa oikeaa voimaa suhteessa koneesen/materiaaliin.

Aina menee vinoon tai muuten paskaksi. En tahdo enää pilata mitään.

• erkki-täti kirjoitti:

Tässä minun askarteluissa ei ole kyse suunnittelun ja harkinnan puutteesta: ostin Makitan poraus- ja ruuvauskoneen,mainostettiin hyväksi . Mutta kun en osaa ilmeisesti kohdistaa oikeaa voimaa suhteessa koneesen/materiaaliin.

Aina menee vinoon tai muuten paskaksi. En tahdo enää pilata mitään.

Harjoituksen puutetta, mutta helpottaisi kun sinulla olisi joku, joka hieman neuvoisi aluksi, eli näyttäisi ensin ja sitten neuvoisi hieman niin että itse teet asian, minkä haluaisit oppia.........näinhän se menee vähän joka asiassa, nuo asiat kuitenkin ovat sen verran yksinkertaisia, mutta tuntuvat ehkä "vaikeilta", kun ei ole tehnyt....

Oppisit tuon hetkessä, sitten ihmettelisit kuinka helppoa ja yksinkertaista asia todellisuudessa olikaan....

Ymmärrät varmaan mistä puhun, koska näitä asioita on kaikille kertynyt elämän varrella "taariaisesta" asti. ;)

• erkki-täti
        MGTOW kirjoitti:

Harjoituksen puutetta, mutta helpottaisi kun sinulla olisi joku, joka hieman neuvoisi aluksi, eli näyttäisi ensin ja sitten neuvoisi hieman niin että itse teet asian, minkä haluaisit oppia.........näinhän se menee vähän joka asiassa, nuo asiat kuitenkin ovat sen verran yksinkertaisia, mutta tuntuvat ehkä "vaikeilta", kun ei ole tehnyt....

Oppisit tuon hetkessä, sitten ihmettelisit kuinka helppoa ja yksinkertaista asia todellisuudessa olikaan....

Ymmärrät varmaan mistä puhun, koska näitä asioita on kaikille kertynyt elämän varrella "taariaisesta" asti. ;)

Mikä on "taariainen"?

• erkki-täti kirjoitti:

Mikä on "taariainen"?

Itse tarkoitin tässä yhteydessä "pikkuista", eli lapsesta asti.

Pikkuruinen tulee itselle ensimmäiseksi mieleen, nyt en jaksa selvittää mistä ja miksi tuo sana on itsellä käytössä, eli onko joku vanha yleisempi sana vai alueellinen murre sana.

• erkki-täti
        MGTOW kirjoitti:

Itse tarkoitin tässä yhteydessä "pikkuista", eli lapsesta asti.

Pikkuruinen tulee itselle ensimmäiseksi mieleen, nyt en jaksa selvittää mistä ja miksi tuo sana on itsellä käytössä, eli onko joku vanha yleisempi sana vai alueellinen murre sana.

No nyt tajusin, tosiaankin murteeseen liittyvä ilmaus.

Joo, siksihän sanoinkin että kurssi olisi hyvä, kun joku neuvoisi että miten niitä työkaluja pidellään ja ohjataan. Omituista potkua niissä on, ei lainkaan samanlaista kuin esim. haulikossa.

• erkki-täti kirjoitti:

No nyt tajusin, tosiaankin murteeseen liittyvä ilmaus.

Joo, siksihän sanoinkin että kurssi olisi hyvä, kun joku neuvoisi että miten niitä työkaluja pidellään ja ohjataan. Omituista potkua niissä on, ei lainkaan samanlaista kuin esim. haulikossa.

"Omituista potkua niissä on, ei lainkaan samanlaista kuin esim. haulikossa."

No, tuossa taas sinä voisit opastaa minua, kun viimeksi tainnut "treenata" aseilla palvelusaikana, nyt tosin pitäisi aloittaa jousella treenaminen ja ehkä harkita myös metsästystä sillä jossain vaiheessa.

• erkki-täti
        MGTOW kirjoitti:

"Omituista potkua niissä on, ei lainkaan samanlaista kuin esim. haulikossa."

No, tuossa taas sinä voisit opastaa minua, kun viimeksi tainnut "treenata" aseilla palvelusaikana, nyt tosin pitäisi aloittaa jousella treenaminen ja ehkä harkita myös metsästystä sillä jossain vaiheessa.

No eipä haulikoissa paljon neuvomista riitä. Vähän riippuu mitä patruunaa on sisällä että kuinka se sitten potkii takas. Mutta se potkuhan on ihan odotettavissa ja tiedettävissä, siis sen potkun suunta. Ampujasta sitten riippuu, mihin potku osuu :D

Mutta tuossa ruuvauskoneessa on minulla joku ongelma. En osaa ottaa siitä vissiin kunnon otetta(liian lepsu ote teettää huteja), ja sitten kun yritän niin suunta on väärä (menee yleensä vinoon tai väärään kohtaan).

• erkki-täti kirjoitti:

No eipä haulikoissa paljon neuvomista riitä. Vähän riippuu mitä patruunaa on sisällä että kuinka se sitten potkii takas. Mutta se potkuhan on ihan odotettavissa ja tiedettävissä, siis sen potkun suunta. Ampujasta sitten riippuu, mihin potku osuu :D

Mutta tuossa ruuvauskoneessa on minulla joku ongelma. En osaa ottaa siitä vissiin kunnon otetta(liian lepsu ote teettää huteja), ja sitten kun yritän niin suunta on väärä (menee yleensä vinoon tai väärään kohtaan).

Jeps, näinhän se on noiden aseiden kanssa, mutta tietenkin perustekniikan oppiminen selkärankaan ja toistojen tekeminen kuuluu siihen hommaan.

Riippuu tietenkin hieman porattavasta materiaalista, koneesta ja terästä miten homma menee helpoiten, mutta kokeile vaikka ensi kerralla merkitä reikien paikat ja sitten riippuen materiaalista käyttää oikeanlaista työkalua lyödäksesi "alkureiän/painauman", jolloin terä ei lähde niin helposti "liukumaan" materiaalin pinnalla.

Vinoon poraamisen välttämiseksi on kyllä monia keinoja, mutta harjoitus auttaa tässäkin, eli ainakin aluksi olisi hyvä hieman oppia katsomaan, että terä pysyy kohtuu suorassa, sekä sivuttain, että pystysuunnassa.

Yleensä vapaalla kädellä porattaessa reikä on aina jonkin verran vino, mutta ei niin paljon, että sillä olisi merkitystä..

• ölölöööö

hiiri pysyy parhaiten kädes ätmeil. ;D

• Vasara. Silmäneulakaan ei ole ihan tuntematon.

• ykkös.nainen

Mitäs olet neulalla tehnyt?

• ykkös.nainen kirjoitti:

Mitäs olet neulalla tehnyt?

Saumoja oon korjannut ja nappeja laittanut/siirtänyt jne

• ykkös.nainen

Asiasta toiseen. Olet varmaan käynyt enempi salilla kuin minä niin paljonko kannattaa tehdä toistoja jos haluaa kasvattaa lihaksia?

Asiasta toiseen. Olet varmaan käynyt enempi salilla kuin minä niin paljonko kannattaa tehdä toistoja jos haluaa kasvattaa lihaksia?

En ole salilla käynyt oikeastaan koskaan.

Omia painoja nostellut ja toistoja teen parisenkymmentä.

Jostain pikaisella guuglailulla nyrkkisäännöksi löytyi toistojen määräksi 6-12 ja useampi sarja. Viisaammat saa korjata.

• ätmel
        ujo.ktm40 kirjoitti:

En ole salilla käynyt oikeastaan koskaan.

Omia painoja nostellut ja toistoja teen parisenkymmentä.

Jostain pikaisella guuglailulla nyrkkisäännöksi löytyi toistojen määräksi 6-12 ja useampi sarja. Viisaammat saa korjata.

Voimaa kasvatetaan raskailla painoilla ja vähillä toistoilla. Lihaksia kasvatetaan kevyemmillä painoilla ja suuremmalla määrällä toistoja.

• ykkös.nainen

Minä luulin että lihaksia kasvatetaan isoilla painoilla ja vähän toistoja. Olisko 8 toistoa hyvä?

• ätmel
        ykkös.nainen kirjoitti:

Minä luulin että lihaksia kasvatetaan isoilla painoilla ja vähän toistoja. Olisko 8 toistoa hyvä?

Luulit väärin. 5 toistoa ja 3-5 sarjaa on tyypillinen treeni voimanostajalle.

Jos tuo ätmelin tieto pitää paikkaansa, niin lisää toistoja ja niin, että jaksaa toisenkin sarjan.

• ykkös.nainen

Oon tehnyt nyt 15 toistoa ja kolme sarjaa. Ajattelin että oisin lisännyt painoja ja vähentänyt toistoja.

Oon tehnyt nyt 15 toistoa ja kolme sarjaa. Ajattelin että oisin lisännyt painoja ja vähentänyt toistoja.

Ätmelin mukaan menee sitten väärään suuntaan, jos lihasta haluat lisää.

Mikä on ongelmakohta?

• vihatipunen
        ykkös.nainen kirjoitti:

Mä olen aikanaan saanut hyvät lihakset juurikin tuolla 3x15 "tekniikalla". "Ätmel" puhui voimanostajista mutta ne ovat sitten asia erikseen.

• ykkös.nainen

Haluan vähän näkyvämpää lihasta käsiin.

• ätmel
        ykkös.nainen kirjoitti:

Haluan vähän näkyvämpää lihasta käsiin.

Lihakset näkyvät sitä paremmin mitä vähemmän niiden päällä on rasvaa.

• kananmuna
        ätmel kirjoitti:

Lihakset näkyvät sitä paremmin mitä vähemmän niiden päällä on rasvaa.

Näin on. Tosin iso hauis ja kädenojentaja pullistaa kyllä hieman läskisempääkin kättä. 10 toistoa on ihan hyvä varsinkin suhteellisen pienten lihasten eristysliikkeisiin. Kannattaa kyllä tehdä muutakin.

• Kilttiatm

Meitsi vetää penkissä 50-60 kg ja 10-15 toistoo 5 sarjaa. Joku rintaprässi 80 kg ja 12 toistoja 3-4 sarjaa

• tosirandom

Joku ykkosnainen 3xpenkissä olis just nyt aika bueno.
      Anteeksi, saunabisse talkin' olen vain matkustajana.

Lihakset kasvaa syömällä ja nukkumalla, eikä tää ole edes BS.

• ykkös.nainen

Eipä ole tullut kokeiltua sitä penkissä. :D
        Kiitos vastauksista. Taidan mennä 3x15 sarjalla ja ruveta kunnolla lisäämään painoja.

• ätmel
        ykkös.nainen kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Taidan mennä 3x15 sarjalla ja ruveta kunnolla lisäämään painoja.

Niin siis toistojen ja sarjojen määrästä riippumatta tarkoituksena on käyttää niin isoja painoja, että ne toistot ja sarjat saa juuri ja juuri tehtyä.

• atännä
        ykkös.nainen kirjoitti:

Jos ihan tosissasi aiot kasvattaa lihasta, niin sellaiset 8-12 toistoa on ok. Kun saat sen 10-12, lisää painoa. Jotkut nostavat painoa heti, kun saavat sen 8, sekin on ok. Kunhan lisää painoja.

Tarvitsee nostaa oikeasti ihan niin raskailla painoilla, että ne viimeiset menevät nippanappa. Sarjojen määrä 3-5. Pidemmät sarjat lisäävät kestävyyttä, mutta eivät ole niin tehokkaita lihasmassan kasvatukseen. Bikinifitnes-kisut taitavat hinkata noita pitkiä sarjoja kisoja varten, koska haluavat säilyttää lihasmassan ja kuihtua samalla. Voimaa taas saa 3-6 toistoilla.

Pitää myös syödä kunnolla, jotta se liha kasvaa. Käytännössä se tarkoittaa, että lihot myös samalla, koska lihas ei kasva miinuskaloreilla. Kuinka paljon sitä läskiä tulee, riippuu siitä miten hyvin osaat syödä. Monen naisen "lihaskasvatus" ei onnistu siksi, että syödään liian vähän.

Notta kovaa vaan ;)

• atännä
        atännä kirjoitti:

Jos ihan tosissasi aiot kasvattaa lihasta, niin sellaiset 8-12 toistoa on ok. Kun saat sen 10-12, lisää painoa. Jotkut nostavat painoa heti, kun saavat sen 8, sekin on ok. Kunhan lisää painoja.

Tarvitsee nostaa oikeasti ihan niin raskailla painoilla, että ne viimeiset menevät nippanappa. Sarjojen määrä 3-5. Pidemmät sarjat lisäävät kestävyyttä, mutta eivät ole niin tehokkaita lihasmassan kasvatukseen. Bikinifitnes-kisut taitavat hinkata noita pitkiä sarjoja kisoja varten, koska haluavat säilyttää lihasmassan ja kuihtua samalla. Voimaa taas saa 3-6 toistoilla.

Pitää myös syödä kunnolla, jotta se liha kasvaa. Käytännössä se tarkoittaa, että lihot myös samalla, koska lihas ei kasva miinuskaloreilla. Kuinka paljon sitä läskiä tulee, riippuu siitä miten hyvin osaat syödä. Monen naisen "lihaskasvatus" ei onnistu siksi, että syödään liian vähän.

Notta kovaa vaan ;)

"Pidemmät sarjat lisäävät kestävyyttä, mutta eivät ole niin tehokkaita lihasmassan kasvatukseen."

Siis nuo 15 toiston sarjat :)

• vihatipunen
        ätmel kirjoitti:

Niin siis toistojen ja sarjojen määrästä riippumatta tarkoituksena on käyttää niin isoja painoja, että ne toistot ja sarjat saa juuri ja juuri tehtyä.

Aivan. En mäkään ihan tarkkaan muista, että teinkö aina just joka liikkeessä sen 15 toistoa vai vähemmän. Siitä kun on niin kauan ja ne lihakset ovat jo hautautuneet läskin alle. Mutta silloin kun oli lihakset ne tulivat suhteellisen rasvattomaan kroppaan, eli ensin ei tarvinnut sulattaa rasvoja päältä ja puolessa vuodessa sainkin tosiaan hyvät lihakset näkyviin. Kävin kyllä salilla 5 krt/vk.

• ykkös.nainen

Tulin just salilta. Lisäsin painoa kun viimeksi meni liian helposti viimeiset läpi. Aika usein saa näköjään näin alussa lisätä painoja. Syön aika hyvin. Aika paljon menee maitorahkaa ja raejuustoa. Lihaa, kalaa, täysjyvätuotteita ja kasviksia. Välillä vähän herkkujakin. Käyn salilla 3krt viikossa.

• ätmel
        ykkös.nainen kirjoitti:

Tulin just salilta. Lisäsin painoa kun viimeksi meni liian helposti viimeiset läpi. Aika usein saa näköjään näin alussa lisätä painoja. Syön aika hyvin. Aika paljon menee maitorahkaa ja raejuustoa. Lihaa, kalaa, täysjyvätuotteita ja kasviksia. Välillä vähän herkkujakin. Käyn salilla 3krt viikossa.

Ihan alkuvaiheessa voit oikeastaan nostella melkein mitä vain miten vain, kunhan lihakset rasittuvat riittävästi. Aloittelijan kannattaa tehdä sellaisia liikkeitä, jotka harjoittavat useita lihasryhmiä kerralla.

• ykkös.nainen

Fysioterapeutti teki minulle tuon ohjelman. Se on painottunut ylävartalolle. Niitä lihaksia pitäisi saada vahvistettua. Nyt innostuin sitten kunnolla treenaamaan.

Oot tässä pohtinut, että millä sarjoilla saa parhaiten lihaksia kasvatettua...
        Eli kyllähän ne lihakset kasvaa parhaiten kun tehdään sekä lyhyttä sarjaa isommilla raudoilla, että sitten pidempää sarjaa, jolla haetaan kunnon pumppi sinne lihakseen.. Käytän ite sellaista sanontaa, että ensin isolla raudalla tehdään tilaa ja pienemmällä painolla pumpataan täyteen.
        Naisilla kun tuo estrogeeni hallitsee, niin ei kannata kauheasti plussakaloreita harrastaa, kun se lihaskasvu on jokatapauksessa hyvin olematonta ja rasvaa kertyy herkästi. Parempi keskittyä enimmäkseen siihen kropan kiinteyttämiseen pidemmillä sarjoilla ja aeroopista urheilua rasvan polttoon.

• vihatipunen
        CamelBoots kirjoitti:

Oot tässä pohtinut, että millä sarjoilla saa parhaiten lihaksia kasvatettua...
        Eli kyllähän ne lihakset kasvaa parhaiten kun tehdään sekä lyhyttä sarjaa isommilla raudoilla, että sitten pidempää sarjaa, jolla haetaan kunnon pumppi sinne lihakseen.. Käytän ite sellaista sanontaa, että ensin isolla raudalla tehdään tilaa ja pienemmällä painolla pumpataan täyteen.
        Naisilla kun tuo estrogeeni hallitsee, niin ei kannata kauheasti plussakaloreita harrastaa, kun se lihaskasvu on jokatapauksessa hyvin olematonta ja rasvaa kertyy herkästi. Parempi keskittyä enimmäkseen siihen kropan kiinteyttämiseen pidemmillä sarjoilla ja aeroopista urheilua rasvan polttoon.

"Parempi keskittyä enimmäkseen siihen kropan kiinteyttämiseen pidemmillä sarjoilla ja aeroopista urheilua rasvan polttoon."

Tämä oli aloittajalle nyt kyllä väärä neuvo, koska hän nimenomaan kertoi tarvitsevansa lisää voimaa yläkroppaan.

• vihatipunen kirjoitti:

"Parempi keskittyä enimmäkseen siihen kropan kiinteyttämiseen pidemmillä sarjoilla ja aeroopista urheilua rasvan polttoon."

Tämä oli aloittajalle nyt kyllä väärä neuvo, koska hän nimenomaan kertoi tarvitsevansa lisää voimaa yläkroppaan.

Joo, huomasin kyllä ja vastasin myös siihen..atännä antoikin tuolla aiemmin jo noista sarjapituuksista ihan hyvää tietoa.
        Otin tuon toisen asian vaan puheeks, kun monet naiset ehkä kuvittelee, että nämä kilpalavoilla pyörivät fittness typyt olis ihan naturaaleina siihen päässeet. Ei todellakaan. Käyttävät kasvuhormonia, mietoja steroideja ja stimulantteja.

• vihatipunen
        CamelBoots kirjoitti:

Joo, huomasin kyllä ja vastasin myös siihen..atännä antoikin tuolla aiemmin jo noista sarjapituuksista ihan hyvää tietoa.
        Otin tuon toisen asian vaan puheeks, kun monet naiset ehkä kuvittelee, että nämä kilpalavoilla pyörivät fittness typyt olis ihan naturaaleina siihen päässeet. Ei todellakaan. Käyttävät kasvuhormonia, mietoja steroideja ja stimulantteja.

En mä kyllä parikymppisenä käyttänyt mitään hormoneja tai muita stereioita eikä silloin ollut muotia syödä ylettömiä määriä rahkaakaan mutta vaan multa joskus kysyttiin, että "oletko joku bodari"?

• vihatipunen kirjoitti:

En mä kyllä parikymppisenä käyttänyt mitään hormoneja tai muita stereioita eikä silloin ollut muotia syödä ylettömiä määriä rahkaakaan mutta vaan multa joskus kysyttiin, että "oletko joku bodari"?

No hmm. Vaikea sanoo oikeen mitään kun en ole kuvaa nähny niiltä ajoilta..
        Eipä naiset nyt kumminkaan mitään ihme lihaksia kasvattele naturaalina. Tottakait jonkin verran tulee kovalla treenillä.
        Jalkoihin saavat jonkin verran lihaksia, mut yläkroppaan ei oikeen tahdo tarttua.
        Ja hyvähän se vain on, koska nainen saakin olla nainen ja se kiinteys on minusta paremminkin se naisten juttu mitä tavoitella ja pakaroihin kiinteää pyöreyttä:)

• ätmel
        CamelBoots kirjoitti:

Eipä naiset nyt kumminkaan mitään ihme lihaksia kasvattele naturaalina. Tottakait jonkin verran tulee kovalla treenillä.
        Jalkoihin saavat jonkin verran lihaksia, mut yläkroppaan ei oikeen tahdo tarttua.
        Ja hyvähän se vain on, koska nainen saakin olla nainen ja se kiinteys on minusta paremminkin se naisten juttu mitä tavoitella ja pakaroihin kiinteää pyöreyttä:)

Antaa naisten tavoitella mitä haluavat. Kyllä niillekin lihakset kasvaa, vaikka eivät ihan miehen mittoihin luomuna pääsisikään.

• vihatipunen
        CamelBoots kirjoitti:

Ei sun mitään tarvi sanoakaan mutta lihakset mulla oli..Yläkropassakin hyvät mielestäni. Ei liian isot mutta erottuvat. Reisissä oli mielestäni liikaa tavaraa koska pyöräilin siihen aikaan myös paljon koska asuin maalla eikä ollut autoa.

Mutta ne lihakset ovat mennyttä eli mitä niistä enää turhaa jauhamaan. Mutta pointti oli se, että kyllä nainen voi saada luomunakin lihaksia kovalla treenillä.

• ykkös.nainen

No katsotaan millaiset lihakset saan aikaiseksi. :)

• 1221345

Kyselijä taitaa olla oikea poropeukalo? kun ei pysy nuista työkaluista mikään kysyjän kädessä?
      Menikö oikein?

• HyvääTekeekyl

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      141
      3182
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      58
      2572
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      29
      2019
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1657
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      75
      1474
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      80
      1463
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      365
      1425
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      1069
    10. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      84