Löytyykö täältä muita peräkammarinpoikia?

peräkamarinmies_

Itsellä ikää 31 vuotta enkä ole millään elämän osa-alueella vieläkään itsenäinen vaan vanhempani hoitavat ja määräävät kaikesta edelleen. Koskaan en ole ollut töissä enkä peruskoulun jälkeen missään koulussakaan paitsi puoli vuotta kävin 16-vuotiaana ammattikoulua kunnes jouduin sen lopettamaan erinäisten ongelmien takia. Nukunkin vielä vanhempieni (63&61 vuotta) kanssa samassa parisängyssä heidän välissään (lapsuudesta opittu tapa, ajatuskin omassa huoneessani nukkumisesta tuntuu epämiellyttävältä). Ainoa ongelma on se että minulla on unissani tapana joskus kääntyillä, huitoa ja potkuttaa ja tällaisen aikuisen miehen ollessa kyseessä on iäkkäiden vanhempieni fyysinen turvallisuus joskus uhattuna.

Mutta mikäpäs tässä ollessa kun hommat on sujunut tällä tavalla ennenkin niin miksipäs niitä lähtisi muuttamaan? Ja onhan vanhemmillani sentään velvollisuus huolehtia minusta loppuun asti kun ovat minut kerran tehneetkin - en minä itse ole valinnut syntyä tähän maailmaan.

Naisille en tietenkään erilaisuuteni takia kelpaa ja jo kouluaikoina minua pidettiin omituisena ja kiusattiin eikä kukaan halunnut minuun tutustua. Haluan kuitenkin sanoa palstan miehille ettei pidä itsesääliin vajota vaan kyllä se on ihan pelkästään naisten omassa nirppanokkaisuudessa se vika kun eivät meitä miehiä kelpuuta.

24

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.enää

Itse asuin 28 vuotiaaksi kotona asti mutta itsenäisyydessäni ei ollut juuri vikaa, en vain ollut saanut aikaiseksi muuttaa aikaisemmin.
      Oletko ajatellut että alkaisit itsenäistymään? Jos aloittaisit nukkumalla yksin ja vähitellen lisäät muitakin itsenäistymistaitoja?

• peräkamarinmies_

No kyllä varmaan pitäisi mutta toisaalta asiat pelaa nykyiselläänkin omalta kannaltani ihan hyvin joten miksi nähdä niin paljon vaivaa että vaivautuisi muuttamaan omilleen? Eikä minua kukaan nykyisellään edes juurikaan kannusta, ohjaa tai painosta sellaiseen, vanhempanikin ovat luopuneet minun suhteeni toivosta jo vuosikausia sitten.

Ja kyllä mä viimeksi tossa viime vuoden loppupuolella koitin nukkua omassa huoneessani mutta ei siitä mitään tullut. En saanut unta enkä jaksanut pysyä paikoillani, ajatukset pään sisälläkin olivat jotenkin kauhean pelottavia, ahdistavia, surullisia ja epänormaaleja. Ei siellä mun sänkyni alla mitään mörköjä tietenkään asu mutta tuntui silti todella kaaottiselta kun on viimeiset 30 vuotta kuitenkin tottunut nukkumaan vanhempien välissä samassa sängyssä. Nyt kun on kesä voisi kyllä taas yrittää uudestaan kun ei ole ainakaan pimeys ahdistamassa.

• ei.enää

"miksi nähdä niin paljon vaivaa että vaivautuisi muuttamaan omilleen?"

Eihän tuossa muuten mitään ongelmaa sinänsä ole jos sun mielestä tuo on sopiva tilanne mutta jos naisten saamista miettii niin sitä varten on kyllä pakko olla oma asunto..
        Kannattaa alkaa pikkuhiljaa lisäämään itsenäisyyttä, mitään ei ole vielä menetetty.

• dsbsdb
        ei.enää kirjoitti:

"miksi nähdä niin paljon vaivaa että vaivautuisi muuttamaan omilleen?"

Eihän tuossa muuten mitään ongelmaa sinänsä ole jos sun mielestä tuo on sopiva tilanne mutta jos naisten saamista miettii niin sitä varten on kyllä pakko olla oma asunto..
        Kannattaa alkaa pikkuhiljaa lisäämään itsenäisyyttä, mitään ei ole vielä menetetty.

Oma asunto ollut jo 5 vuotta, ei ole naisia näkynyt. Mistä niitä tänne oikein pitäisi tulla?

• ei.enää
        dsbsdb kirjoitti:

Oma asunto ollut jo 5 vuotta, ei ole naisia näkynyt. Mistä niitä tänne oikein pitäisi tulla?

Asunto ei takaa naisten saamista mutta asunnon puuttuminen takaa naisettomuuden.

• nihhhhhhhhhhhhh
        ei.enää kirjoitti:

Asunto ei takaa naisten saamista mutta asunnon puuttuminen takaa naisettomuuden.

Nojaa, seurusteleehan ne alaikäiset teinit ja lapsetkin vaikka asuvat vielä vanhempiensa hoivissa.

• ei.enää
        nihhhhhhhhhhhhh kirjoitti:

Nojaa, seurusteleehan ne alaikäiset teinit ja lapsetkin vaikka asuvat vielä vanhempiensa hoivissa.

Niin, riippuu tietysti iästä. Tietyn iän jälkeen ei ole enää toivottavaa asua kotona (naisten mielestä).

• omaelämä

Löytyisikö omaa sänkyä vihdoinkin? Jopa huonetta? Kyseessä tuskin on tilan ahtaus.

• peräkamarinmies_

Kyllähän oma sänky löytyy ja omassa huoneessakin vietän paljon aikaa päivisin mutten nuku siellä ja ei kyllä tilanahtauttakaan ole kun isossa maatalossa eletään.

• ei.enää

Pystyn kyllä samaistumaan täysin tuohon tunteeseen että mitä järkeä muuttaa omilleen kun ei ole kavereita/tyttöystävää/lasta mutta näin jälkikäteen ajateltuna kun 28 vuotiaana muutin omilleni niin kyllä se positiivinen asia oli. Kun muuttaa omilleen niin siinä pakostakin vähän aktivoituu rakentamaan omaa elämää koska ei ole enää vanhempia pitämässä seuraa, täysin yksin ei ole kuitenkaan kiva olla.

• peräkamarinmies_

Niin no kyllähän mäkin pohjimmiltani haluaisin olla kykenevä muuttamaan omilleni ja kyetä elämään normaalin aikuisen ihmisen elämää mutta jotenkin tuollaiset laaja-alaiset elämänmuutokset on vaan niin radikaaleja ja haastavia toteuttaa että tuntuu todella raskaalta ottaa edes sitä ensimmäistä askelta asioiden parantamiseksi. Varsinkin kun olen itse tällä hetkellä suunnilleen leikki-ikäisen asteella ja yhtäkkiä pitäisi vaan hypätä 25-vuotiaan ihmisen elämään.

Omien vanhempieni vikahan tämä tietenkin on kun ovat tehneet elämäni liian helpoksi ja ovat olleet liian paapovia, suojelevia ja rajoittavia samalla kun eivät ole ollenkaan tarjonneet minulle omaa vastuuta, eivät ole kannustaneet, ohjanneet eivätkä painostaneet kasvamaan ja kehittymään ihmisenä ja yhteiskunnan jäsenenä. Eli ei minun ainakaan itseäni pidä syyttää että olen jämähtänyt tähän tilaan.

• Yrittäjämies80
        peräkamarinmies_ kirjoitti:

Niin no kyllähän mäkin pohjimmiltani haluaisin olla kykenevä muuttamaan omilleni ja kyetä elämään normaalin aikuisen ihmisen elämää mutta jotenkin tuollaiset laaja-alaiset elämänmuutokset on vaan niin radikaaleja ja haastavia toteuttaa että tuntuu todella raskaalta ottaa edes sitä ensimmäistä askelta asioiden parantamiseksi. Varsinkin kun olen itse tällä hetkellä suunnilleen leikki-ikäisen asteella ja yhtäkkiä pitäisi vaan hypätä 25-vuotiaan ihmisen elämään.

Omien vanhempieni vikahan tämä tietenkin on kun ovat tehneet elämäni liian helpoksi ja ovat olleet liian paapovia, suojelevia ja rajoittavia samalla kun eivät ole ollenkaan tarjonneet minulle omaa vastuuta, eivät ole kannustaneet, ohjanneet eivätkä painostaneet kasvamaan ja kehittymään ihmisenä ja yhteiskunnan jäsenenä. Eli ei minun ainakaan itseäni pidä syyttää että olen jämähtänyt tähän tilaan.

Sinulla on aivan hirveät vanhemmat. Huolehtivaisuuden tekosyyllä toimivat täysin itsekkäästi. Sinä olet heidän tarpeelliseksi tuntemisen välikappale, ja se tunne on heille tärkeämpi kuin sinun - heidän oman lapsen - kehitys ja hyvinvointi. Ei tuollaista paskaa pidä ottaa vastaan. Liian tukahduttavat vanhemmat estivät teini-iässä kapinoitivaiheen, ja tämä on juuri se vaihe millä sinun on aloitettava.

• peräkamarinmies_
        Yrittäjämies80 kirjoitti:

Sinulla on aivan hirveät vanhemmat. Huolehtivaisuuden tekosyyllä toimivat täysin itsekkäästi. Sinä olet heidän tarpeelliseksi tuntemisen välikappale, ja se tunne on heille tärkeämpi kuin sinun - heidän oman lapsen - kehitys ja hyvinvointi. Ei tuollaista paskaa pidä ottaa vastaan. Liian tukahduttavat vanhemmat estivät teini-iässä kapinoitivaiheen, ja tämä on juuri se vaihe millä sinun on aloitettava.

No vanhempien ja oikeastaan koko yhteiskunnan vikahan tämä mun nykyinen tilanteeni pelkästään onkin. Vaikka on mulla kyllä ihan mukavakin elämä ollut ja on kun ei ole koskaan tarvinnut itse ottaa vastuuta mistään, vanhempani ovat aina olleet maksumiehinä aivan kaikille menoilleni eikä minun tarvitse stressata mistään vaan voi keskittyä pelkkään itseni huvittamiseen ja virkistämiseen. Kääntöpuolena on sitten olleet jatkuva friikkiyden- ja yksinäisyydentunne, alituinen tylsistyminen ja mielenterveysongelmat.

Olenhan minä toki kapinoinut mutta vaan vähän eri tavalla kuin mitä sinä tarkoitat. Kyllähän minunkin vanhempani ovat välillä vaatineet minua jyrkästikin aikuistumaan ja ottamaan itseäni niskasta kiinni mutta aina he vaan ovat hävinneet minulle aikuisiällä tahtojen taistelussa. Mitäs loivat minun elämälleni liian helpot ja mukavantuntuiset raamit ettei niistä tee mieli irrottautua, heidän vikansahan se on etten minä menesty - ihan sama mitä teen tai olen tekemättä.

• palstailija

Muuten uskottava stoori, mutten usko et kukaan nukkuu vanhempiensa välissä enää tossa iässä. Unohdit kertoo siitä sun unilelusta :).

• peräkamarinmies_

No ei mulla mitään unilelua ole mutta kyllä mä vaan edelleenkin nukun vanhempieni kanssa samassa sängyssä ja yleensä meidän nukkumaanmenoaikakin on sama. Näin viikonloppuisin he menevät tosin pari tuntia myöhemmin nukkumaan joten siksi minäkin tässä keikun vielä hereillä hetken ajan.

Harvassahan sellaiset miehet tosiaan ovat jotka ovat kanssani samassa tilanteessa vielä tässä iässä, itse asiassa jo ala-asteen loppupuolella yksi sen aikainen kaverini piti minua ihan outona kun kerroin tästä meidän taloutemme vähän erikoisen puoleisesta järjestelystä.

• Kyllähän tämä on taas yhden naispuolisen palsta "helmen" käsialaa..... ;)

• nihhhhhhhhhhh

Ai helkan vai?

• nihhhhhhhhhhh kirjoitti:

Ai helkan vai?

Ei tuo tarina nyt ihan helkamaiselta kuulosta... =D

• rwerw

Mun mielestä juttu on uskottava. Mun mielestä esim uskomattomampaa on naisten vallitseva miesmaku.

• ExitKammaren

Asuin minäkin 35-vuotiaaksi vanhempien luona ja olen nyt vasta 6 vuotta asunut yksin. Eikä se kotoa pois muuttaminen ole minua siinä mielessä hyödyttänyt, että olisin mitään naista tai pillua saanut. Ja muutenkin se vaikeutti elämää, kun nyt joudun viemään pyykit äidille pestäväksi toiselle puolelle kaupunkia. Mutta kaipa tässä ehdin kuitenkin joskus poikuudestani päästä, kun olen sen verran nuori mies vielä.

En sentään nukkunut samassa sängyssä vanhempieni kanssa, koska en ole seksuaalisesti perverssi. Alkaa ihan hymyilyttää tuollainen aikuisvauva, varmaan käyttää vaippojakin

• peräkamarinmies_

No en nyt sentään vaippoja enää käytä mutta kaikki vaatteeni ovat kyllä äitini ostamia.

• 874214852

Aloittaja... Kiteytit hienosti palstan kirjoittelijat :D

• HJHH

mitä pahaa siion jos asuu samastaloudes isos omakotitalossa vanhempienkans, jos elää omaa elämää ja maksaa laskut? kakil eiole kotiakaa.

• ExitKammaren

Eikä niitä laskujakaan välttämättä kannata itse maksaa. Parempi onkin, että vanhemmat ne maksavat, niin jää sitten itselle enemmän rahaa säästöön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      119
      2472
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      32
      1616
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      21
      1522
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1458
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1263
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      346
      1149
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      60
      1023
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1015
    9. 122
      841
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      79
      825
    Aihe