Naisten törkeä käytös

outoa-touhua

Ei vaivauduta edes "kiitos ei" ilmoittamaan, vaikka on saatu miehen yhteystiedot sinkkutapahtumassa. En toisaalta ihmettele, että tuolla tavalla toimivat naiset ovat sinkkuja. Tuskin moni mies pitkään jaksaa katsella narsistia, joka piittaa vain itsestään.

Entä olenko minä sitten narsisti, kun haluan vastauksia? En. En vaadi kyllä-vastauksia, vaan ylipäänsä vastauksia. Mielestäni asiassa kuin asiassa - parisuhdemarkkinoilla ja muualla - normaaliin käytökseen kuuluu lähtökohtaisesti vastaaminen, kun joku asiallisesti pyytää jotain tai yrittää avata kommunikaatiota.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin_on_närhet

      Se, että ei vastaa on se nykyajan "kiitos, ei"... tiedän, koska työnantajatkin usein käyttäytyy näin (ei julkinen puoli, vaan yksityinen).

      • outoa-touhua

        Mietitään keksittyjä esimerkkejä:
        - Kysyt kaupassa myyjältä jotain tuotetta. Hän poistuu, jäät odottelemaan.
        - Kysyt bussipysäkillä joltain, joko vuoro x meni. Hän seisoo mykkänä.
        - Laitat kaverillesi meiliä ja pyydät häntä tuomaan asian x johonkin tapaamiseen. Hän ei vastaa.

        Ovatko nuo mielestäsi normaalia asiallista kommunikointia? Pitääkö vain tulkita vastauksen puutetta?


      • jhghgjgg
        outoa-touhua kirjoitti:

        Mietitään keksittyjä esimerkkejä:
        - Kysyt kaupassa myyjältä jotain tuotetta. Hän poistuu, jäät odottelemaan.
        - Kysyt bussipysäkillä joltain, joko vuoro x meni. Hän seisoo mykkänä.
        - Laitat kaverillesi meiliä ja pyydät häntä tuomaan asian x johonkin tapaamiseen. Hän ei vastaa.

        Ovatko nuo mielestäsi normaalia asiallista kommunikointia? Pitääkö vain tulkita vastauksen puutetta?

        Oon kuullut, että isommissa kaupungeissa, etenkin Etelä-Suomessa, tuollainen on varsin normaalia. Sen takia jotkut ovat ruvenneet osoittamaan mieltään esim. kahviloissa tarjotaan kahvi ilmaiseksi, jos asiakas vain tervehtii ja kiittää.

        Ja kaverini mukaan häntä kummastellaan, jos on Lahdessa sanoo bussikuskille kiitos poistuessaan bussista.

        Itselle tuommoiset peruskohteliaisuudet ovat itsestäänselvyys, mutta olenkin kotoisin pienestä kaupungista Itä-Suomesta. Jos E-Suomessa tavat ovat olemattomat, muuttakee kauemmaksi sieltä.


      • jhghgjgg kirjoitti:

        Oon kuullut, että isommissa kaupungeissa, etenkin Etelä-Suomessa, tuollainen on varsin normaalia. Sen takia jotkut ovat ruvenneet osoittamaan mieltään esim. kahviloissa tarjotaan kahvi ilmaiseksi, jos asiakas vain tervehtii ja kiittää.

        Ja kaverini mukaan häntä kummastellaan, jos on Lahdessa sanoo bussikuskille kiitos poistuessaan bussista.

        Itselle tuommoiset peruskohteliaisuudet ovat itsestäänselvyys, mutta olenkin kotoisin pienestä kaupungista Itä-Suomesta. Jos E-Suomessa tavat ovat olemattomat, muuttakee kauemmaksi sieltä.

        Turhaa yleistystä, johtuu vain yksilöistä, jotkut osaa, jotkut ei, jotkut unohtaa, jotkut ei....yms.


      • sdfdsftrr
        MGTOW kirjoitti:

        Turhaa yleistystä, johtuu vain yksilöistä, jotkut osaa, jotkut ei, jotkut unohtaa, jotkut ei....yms.

        Täytyypä ensi kerralla esim. Helsingissä käydessä kiinnittää huomiota asiaan.


      • sdfdsftrr kirjoitti:

        Täytyypä ensi kerralla esim. Helsingissä käydessä kiinnittää huomiota asiaan.

        En asu Helsingissä, mutta olettaisin heidänkin olevan ihan ihmisiä ja yksilöitä. ;)

        Suurin osa taitaa olla ihan jotain muita, kuin syntyperäisiä, sekä tottakai jossain "pienessä" yhteisössä ulkoiset paineet jo aiheuttavat käytökseen erillaista käytöstä, jopa niille ketkä eivät välittäisi olla kohteliaita.....

        Perus kohteliaisuus ja huomaavaisuus kuuluvat myös minun mielestä ns. suotavaan käytökseen, mutta ymmärrän, että ihmisvilinässä ajatukset voivat olla välillä muualla, jopa kohteliailla ja huomaavaisilla ihmisillä........onhan noita ymmärrettäviä syitä muitakin, mutta eipä kannata taaskaan lähteä nostamaan itseään "jalustalle" ihan yksinkertaisin yleistyksin......


      • jhghgjgg kirjoitti:

        Oon kuullut, että isommissa kaupungeissa, etenkin Etelä-Suomessa, tuollainen on varsin normaalia. Sen takia jotkut ovat ruvenneet osoittamaan mieltään esim. kahviloissa tarjotaan kahvi ilmaiseksi, jos asiakas vain tervehtii ja kiittää.

        Ja kaverini mukaan häntä kummastellaan, jos on Lahdessa sanoo bussikuskille kiitos poistuessaan bussista.

        Itselle tuommoiset peruskohteliaisuudet ovat itsestäänselvyys, mutta olenkin kotoisin pienestä kaupungista Itä-Suomesta. Jos E-Suomessa tavat ovat olemattomat, muuttakee kauemmaksi sieltä.

        Olen asunut koko ikäni Helsingissä ja kyllä täällä tervehditään, kiitetään, autetaan toisia ja ollaan huomaavaisia. Näin on tehty niin kauan kuin muistan. Tänä aamuna bussissa kaikki etuovesta poistuvat kiittivät kuskia, niin nuoret kuin vanhat, kantasuomalaiset kuin maahanmuuttajataustaiset.

        Ap, juttelitteko naisen kanssa ennen yhtestietojen antamista? Pyysikö hän ne vai annoitko vaan? Jos juttelitte ja varsinkin jos hän pyysi, radiohiljaisuus on huonoa käytöstä kolmannen päivän jälkeen. Jos vain annoit yhteystietosi toivossa, ei naisen tarvitse ottaa yhteyttä sinuun.


      • outoa-touhua
        WGTOW kirjoitti:

        Olen asunut koko ikäni Helsingissä ja kyllä täällä tervehditään, kiitetään, autetaan toisia ja ollaan huomaavaisia. Näin on tehty niin kauan kuin muistan. Tänä aamuna bussissa kaikki etuovesta poistuvat kiittivät kuskia, niin nuoret kuin vanhat, kantasuomalaiset kuin maahanmuuttajataustaiset.

        Ap, juttelitteko naisen kanssa ennen yhtestietojen antamista? Pyysikö hän ne vai annoitko vaan? Jos juttelitte ja varsinkin jos hän pyysi, radiohiljaisuus on huonoa käytöstä kolmannen päivän jälkeen. Jos vain annoit yhteystietosi toivossa, ei naisen tarvitse ottaa yhteyttä sinuun.

        Juteltiin speed datingissa, osan kanssa muutenkin. Siihen sisältyi että sai lopuksi jättää yhteystietonsa haluamilleen (rajallinen määrä, joten piti valita kiinnostavimmat) henkilöille, eli ei tarvinnut erikseen pyytää. He siis eivät osallistuneet vain itse tapahtumaan vaan myös speed dating -osuuteen, eli käytännössä ilmaisivat kiinnostuksensa tutustua miehiin ja vastaanottaa kontakteja. En siis kulkenut ympäriinsä tyrkkimässä käyntikorttia satunnaisten tuntemattomien käteen tms.


    • ätmel

      Jos kyse on museotapahtumasta, niin ei ne naiset olleet mitenkään tavallisesta poikkeavia. Halusivat vain esittää kulturellia ja odottivat tapahtumaan saapuvan jotain Calvin Klein -malleja villapaidassa ja samettihousuissa.

    • sincyan

      Ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta sinua kohtaan. Olisihan tuo tietty kiva, että edes jotain kommenttia saisi, mutta et sinä torjuntaa kovin hyvin tunnu ottavan... ehkä siinä syy?

      • outoa-touhua

        Pari loogista virhettä päättelyssäsi:
        - Otan pakit asiallisesti, tässä ongelma oli nimenomaan että ei tullut pakkeja.
        - Pitkän odottelun jälkeen nettipalstalle kirjoittamani kommentti ei voi olla syy aiempiin tapahtumiin, elleivät naiset ole keksineet aikakonetta. Jos oletat, että he olisivat telepaattisesti tulkinneet, etten pidä pakeista, ja jättivät siksi ilmoittamatta, niin silloin he olisivat kyllä tulkinneet niin päin, että haluan mieluummin selvät pakit kuin mystisen katoamisen.


      • outoa-touhua
        outoa-touhua kirjoitti:

        Pari loogista virhettä päättelyssäsi:
        - Otan pakit asiallisesti, tässä ongelma oli nimenomaan että ei tullut pakkeja.
        - Pitkän odottelun jälkeen nettipalstalle kirjoittamani kommentti ei voi olla syy aiempiin tapahtumiin, elleivät naiset ole keksineet aikakonetta. Jos oletat, että he olisivat telepaattisesti tulkinneet, etten pidä pakeista, ja jättivät siksi ilmoittamatta, niin silloin he olisivat kyllä tulkinneet niin päin, että haluan mieluummin selvät pakit kuin mystisen katoamisen.

        Niin ja keskusteluni naisten kanssa sujuivat kyllä oikein positiivisessa hengessä.


      • TehtyMonestiNoin
        outoa-touhua kirjoitti:

        Pari loogista virhettä päättelyssäsi:
        - Otan pakit asiallisesti, tässä ongelma oli nimenomaan että ei tullut pakkeja.
        - Pitkän odottelun jälkeen nettipalstalle kirjoittamani kommentti ei voi olla syy aiempiin tapahtumiin, elleivät naiset ole keksineet aikakonetta. Jos oletat, että he olisivat telepaattisesti tulkinneet, etten pidä pakeista, ja jättivät siksi ilmoittamatta, niin silloin he olisivat kyllä tulkinneet niin päin, että haluan mieluummin selvät pakit kuin mystisen katoamisen.

        Noh, et ole ainoa. Parasta vaan unohtaa asia mahdollisimman pian ja siirtyä muihin asioihin.


      • puhuitteko_siis
        outoa-touhua kirjoitti:

        Niin ja keskusteluni naisten kanssa sujuivat kyllä oikein positiivisessa hengessä.

        seksistä tai muuta pikkutuhmaa?


      • outoa-touhua
        puhuitteko_siis kirjoitti:

        seksistä tai muuta pikkutuhmaa?

        Ei todellakaan.


    • Kalsaer

      Asun itse E-suomessa ja täällä kommunikaatio on huomattavasti vähäisempää kuin harva-asutuilla seuduilla. Aina kun maalla asuvat sukulaiset tulevat kylään huomaa että ne on tosi positiivisia ja tervehtii iloisesti-- ihan erilailla kuin kaupunkilaiset.

      Johtuu varmaan siitä että kaupungissa on niin paljon ihmisiä että ei välitetä omasta olemuksesta.

      Muutenki toho naiseen liittyen nii veikkaan samaa mitä joku toinen kommemtoi että odotti Calvin Klein mallia pillifarkuissa ja villapaidassa....
      Mitä jos miehet tekisivät samoin eli odottaa povipommiblondia ja ei vastaa taviksille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      686
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe