Kun ei ole kohta motivaatiota hoitaa pakollisia kotitöitä. Kaupassakaan ei enää jaksaisi käydä ja ruoanlaittokin vaatii turhan paljon vaivaa jos ei halua syödä mitään valmispaskaa. Sama kai se olis lopettaa syöminenkin jos vaikka kuolis nälkään.
En kohta enää selviydy arjestakaan
77
<50
Vastaukset
- AmpukaaMutJo
Sama. Siksi syönkin roskaruokaa. Elän päivä kerrallaan ja viimeisen vuorokauden mennyt tunti kerrallaan. Nyt mennään jo minuutti kerrallaan sillä 15min päästä mun pitäisi olla työvaatteissa lomalta palanneena hyvin levänneenä ja rentoutuneena. En saa vaatteita vaihdetuksi enkä psyykattua itseäni työrooliin. Yksinäinen elämä on sama kuin ei elämää lainkaan. Mitä mun pitäisi valehdella tehneeni lomalla? Menisitkö se vitsin piikkiin, jos kertoisin vaan olleeni kotona ryyppäämässä, runkkaamassa ja itkemässä?
- Kilttiatm
En syö roskaruokaa vaan tein juuri kunnon ruokaa vihanneksia ja porsaan lihaa ja kävin salilla. Kohta vois lähtee kauppaan ostamaan lisää syötävää. Elämä on kyllä aika kurjaa kun ei ole ketään mutta kyllä minä jaksan. Ajattelin viikonloppuna lähteä tallinnassa käymään.
- SyrjitytMasentuu
Oletko idiootti!? Kai jokainen tietää olevansa masentunut kun ei saa rakkautta!!!!!
SyrjitytMasentuu kirjoitti:
Oletko idiootti!? Kai jokainen tietää olevansa masentunut kun ei saa rakkautta!!!!!
Aika idioottimaista tehdä elämästään helvettiä kuvittelemalla, että muut ihmiset voivat sairastuttaa sinut. Masennus, depressio, on sairaus joka syntyy ihan ihmisen omien aivokemioiden häiriintyessä.
Mutta jatka kaikin mokomin kuvittelemasta, että syy on itsesi ulkopuolella, silloinhan sinun ei tarvitse itse tehdä asialle mitään. Paitsi tietysti kärsiä.- Ruma112
helka kirjoitti:
Aika idioottimaista tehdä elämästään helvettiä kuvittelemalla, että muut ihmiset voivat sairastuttaa sinut. Masennus, depressio, on sairaus joka syntyy ihan ihmisen omien aivokemioiden häiriintyessä.
Mutta jatka kaikin mokomin kuvittelemasta, että syy on itsesi ulkopuolella, silloinhan sinun ei tarvitse itse tehdä asialle mitään. Paitsi tietysti kärsiä.Masennus johtuu kiusaamisesta ja siitä että ei kelpaa eikä saa edes normaaliin ihmiselämään kuuluvaa parisuhdetta ja sitä asiaahan ei korvaa mikään lääkitys tässä maailmassa. Sinä et pysty sitä ymmärtämään ikinä joten tuki turpasi.
Ruma112 kirjoitti:
Masennus johtuu kiusaamisesta ja siitä että ei kelpaa eikä saa edes normaaliin ihmiselämään kuuluvaa parisuhdetta ja sitä asiaahan ei korvaa mikään lääkitys tässä maailmassa. Sinä et pysty sitä ymmärtämään ikinä joten tuki turpasi.
Ajatella, lukemattomien tutkijoiden miljoona (miljardi?) -budjeteilla tehty työ on täysin turhaa. Yksi ätmi Suomesta tietää, mistä masennus johtuu ja miten se olisi korjattavissa.
Mutta edelleen: oma on valintasi.- UrpoSäOlet
helka kirjoitti:
Ajatella, lukemattomien tutkijoiden miljoona (miljardi?) -budjeteilla tehty työ on täysin turhaa. Yksi ätmi Suomesta tietää, mistä masennus johtuu ja miten se olisi korjattavissa.
Mutta edelleen: oma on valintasi.No masennus voi johtua useasta eri syystä ja naisettomuus on yksi syy!
- oppeliini1
Kiusaaminen pitäisi kieltää lailla! Sen aikaansaama tuho on aivan liian suuri.
Kuitenkin, on hyvä tietää että kaikki ihmiset eivät ole kuisaajia. Todellisuudessa suurin osa on itseään ja toista kunnioittavia kansalaisia. Hakeudu heidän seuraansa.
Ai, että mistähän niitä loytää? No, kokeile vapaaehtois/seurakuntasi toimintaa. Niihin osallistuvat ihmiset ovat sieltä fiksummasta päästä jo heti alkuunsa. Heillä on tuttavia ja perhettä joihin sinäkin tutustuisit - kaiken ikäisiä jäseniä (aivan siltä varalta jos olet ikärasisti).
Tiedosta kristallinkirkkasti itsellesi että SINULLA on paljon annettavaa muille. Mutta sinä tuossa vaihtokaupassa olet kuitenkin se suurin saaja! - Ujoatm26v
Olen tiennyt jo ainakin 8 vuotta olevani masentunut ja ainoastaa naisen saaminen voi minut parantaa. Turha sössöttää vastaan etten voi laittaa elämääni naisen vastuulle kun en niin tekisikkään. Haluan vain rakkautta ja seksiä kun niiden avulla sentään jaksaisin elää.
Muuten kyllä vastaan omasta elämästäni kuten tähänkin asti tai myös yhteiskunta vastaa mutta ei se minua häiritse. Kyllä tänne aina muutama "loinen" mahtuu. - Ujoatm26v
helka kirjoitti:
Mutta edelleen: oma on valintasi.Älä tule tänne neuvomaan kun et mistään mitään tiedä ja Suomessa on varmasti tuhansia ätmejä jotka tietävät että vain rakkautta ja seksiä saamalla voi parantua masennuksesta.
- Ujoatm26v
Ujoatm26v kirjoitti:
Älä tule tänne neuvomaan kun et mistään mitään tiedä ja Suomessa on varmasti tuhansia ätmejä jotka tietävät että vain rakkautta ja seksiä saamalla voi parantua masennuksesta.
Helkalla kun ei naisena tietenkään ole mitään kokemusta siitä miltä tuntuu elää koko elämä vastentahtoisesti ilman seksiä ja niin ettei kukaan rakasta. Tuskin paljon täällä neuvoisit muita jos tietäisit.
- padotut.tunteet
helka kirjoitti:
Mutta jatka kaikin mokomin kuvittelemasta, että syy on itsesi ulkopuolella, silloinhan sinun ei tarvitse itse tehdä asialle mitään. Paitsi tietysti kärsiä.Muiden ihmisten käytös sinua kohtaan voi aiheuttaa masennusta, siihen uskon kyllä. Omat aivokemiat voivat häiriintyä juuri tämän vuoksi.
Monien asiantuntijoiden mielestä masennuksen aiheuttaa tuhahdettu viha/tunteet joita et saa purettua itsestäsi ulos. Ajan kuluessa nämä padotut tunteet kääntyvät itseään vastaan ja aiheuttavat masennusta. - Ujoatm26v
oppeliini1 kirjoitti:
Kiusaaminen pitäisi kieltää lailla! Sen aikaansaama tuho on aivan liian suuri.
Kuitenkin, on hyvä tietää että kaikki ihmiset eivät ole kuisaajia. Todellisuudessa suurin osa on itseään ja toista kunnioittavia kansalaisia. Hakeudu heidän seuraansa.
Ai, että mistähän niitä loytää? No, kokeile vapaaehtois/seurakuntasi toimintaa. Niihin osallistuvat ihmiset ovat sieltä fiksummasta päästä jo heti alkuunsa. Heillä on tuttavia ja perhettä joihin sinäkin tutustuisit - kaiken ikäisiä jäseniä (aivan siltä varalta jos olet ikärasisti).
Tiedosta kristallinkirkkasti itsellesi että SINULLA on paljon annettavaa muille. Mutta sinä tuossa vaihtokaupassa olet kuitenkin se suurin saaja!On tuotakin joskus tullut harkittua vaikka en minkäänsortin uskovainen olekkaan. En ole ikärasisti.
- RoopeRRR
helka kirjoitti:
Mutta jatka kaikin mokomin kuvittelemasta, että syy on itsesi ulkopuolella, silloinhan sinun ei tarvitse itse tehdä asialle mitään. Paitsi tietysti kärsiä."Mutta jatka kaikin mokomin kuvittelemasta, että syy on itsesi ulkopuolella, silloinhan sinun ei tarvitse itse tehdä asialle mitään. Paitsi tietysti kärsiä"
Nyt kyllä romahti helkan pisteet pohjalukemiin. Et kyllä tiedä yhtään mitään depressioista jos kuvittelet että se on ihmisen tietoisen mielen hallittavissa muuta kuin pieniltä osin. Teet tyypillisen "kuvittelen-tietäväni-mistä-toisen-ihmisen-masennus-johtuu-vaikka-en-ole-sekuntiakaan-tiedostanut-samaa-todellisuutta-kuin-toinen-ihminen"
Helka hei, toi että sä siirrät mielessäsi oman todellisuutesi hetkeksi toisen ihmisen tilannetodellisuuteen ja kuvittelet sen jälkeen tietäväsi että masennus on omaa syytä ja oma valinta on kyllä niin 100% väärin että ei voi kun ihmetellä noin typerää puhetta sinun puoleltasi.
Voin antaa sinulle kirjoja ja muita lähteitä luettavaksi jos kiinnostaa sinua sivistää itseäsi, ei tarvitse enää heittää mutu-asenteella asioita. - 6yhiyfghh
UrpoSäOlet kirjoitti:
No masennus voi johtua useasta eri syystä ja naisettomuus on yksi syy!
Naisettomuus ei ole syy vaan seuraus.
RoopeRRR kirjoitti:
"Mutta jatka kaikin mokomin kuvittelemasta, että syy on itsesi ulkopuolella, silloinhan sinun ei tarvitse itse tehdä asialle mitään. Paitsi tietysti kärsiä"
Nyt kyllä romahti helkan pisteet pohjalukemiin. Et kyllä tiedä yhtään mitään depressioista jos kuvittelet että se on ihmisen tietoisen mielen hallittavissa muuta kuin pieniltä osin. Teet tyypillisen "kuvittelen-tietäväni-mistä-toisen-ihmisen-masennus-johtuu-vaikka-en-ole-sekuntiakaan-tiedostanut-samaa-todellisuutta-kuin-toinen-ihminen"
Helka hei, toi että sä siirrät mielessäsi oman todellisuutesi hetkeksi toisen ihmisen tilannetodellisuuteen ja kuvittelet sen jälkeen tietäväsi että masennus on omaa syytä ja oma valinta on kyllä niin 100% väärin että ei voi kun ihmetellä noin typerää puhetta sinun puoleltasi.
Voin antaa sinulle kirjoja ja muita lähteitä luettavaksi jos kiinnostaa sinua sivistää itseäsi, ei tarvitse enää heittää mutu-asenteella asioita."Et kyllä tiedä yhtään mitään depressioista jos kuvittelet että se on ihmisen tietoisen mielen hallittavissa muuta kuin pieniltä osin."
En minä kuvittele, aloittaja kuvittelee. Hän kuvittelee, että depressio olisi hoidettavissa naisen saamalla eli että se on muiden syytä ja heidän aiheuttamaansa ja siis tietoisella mielellä hallittavissa ("jos saan naisen niin lakkaan olemasta masentunut"). Minun käsitykseni on, että masennus on aivokemian häiriö; ihminen ei voi itse nostaa itseään niskasta ylös vaan tarvitsee ammattiapua, lääkitystä ja/tai terapiaa.
Se, että ihminen kirjoittelee tänne harhaluulojaan siitä, kuinka naisettomuus tekee hänet masentuneeksi, ei paranna ketään. Ja ne, jotka komppaavat paheksumalla naisia, tekevät hänelle vain karhunpalveluksen. Hoitoon sellaisen ihmisen kuuluu hakeutua. Ihan itsensä takia, ei meidän jotka hänen kirjoituksensa joskus ehkä luemme tai sitten emme.- Ujoatm26v
helka kirjoitti:
"Et kyllä tiedä yhtään mitään depressioista jos kuvittelet että se on ihmisen tietoisen mielen hallittavissa muuta kuin pieniltä osin."
En minä kuvittele, aloittaja kuvittelee. Hän kuvittelee, että depressio olisi hoidettavissa naisen saamalla eli että se on muiden syytä ja heidän aiheuttamaansa ja siis tietoisella mielellä hallittavissa ("jos saan naisen niin lakkaan olemasta masentunut"). Minun käsitykseni on, että masennus on aivokemian häiriö; ihminen ei voi itse nostaa itseään niskasta ylös vaan tarvitsee ammattiapua, lääkitystä ja/tai terapiaa.
Se, että ihminen kirjoittelee tänne harhaluulojaan siitä, kuinka naisettomuus tekee hänet masentuneeksi, ei paranna ketään. Ja ne, jotka komppaavat paheksumalla naisia, tekevät hänelle vain karhunpalveluksen. Hoitoon sellaisen ihmisen kuuluu hakeutua. Ihan itsensä takia, ei meidän jotka hänen kirjoituksensa joskus ehkä luemme tai sitten emme.Tottaki masennus paranee naista saamalla jos se johtuu naisettomuudesta.
- Jokuharrastus
Ujoatm26v kirjoitti:
Olen tiennyt jo ainakin 8 vuotta olevani masentunut ja ainoastaa naisen saaminen voi minut parantaa. Turha sössöttää vastaan etten voi laittaa elämääni naisen vastuulle kun en niin tekisikkään. Haluan vain rakkautta ja seksiä kun niiden avulla sentään jaksaisin elää.
Muuten kyllä vastaan omasta elämästäni kuten tähänkin asti tai myös yhteiskunta vastaa mutta ei se minua häiritse. Kyllä tänne aina muutama "loinen" mahtuu.Voisitko harkita jotain harrastusta joka tuntuisi kivalta. Kehitä itseäsi jotenkin, mikä sua kiinnostaa, kiinnostaako mikään?
- Vihaavahelka
helka kirjoitti:
"Et kyllä tiedä yhtään mitään depressioista jos kuvittelet että se on ihmisen tietoisen mielen hallittavissa muuta kuin pieniltä osin."
Se, että ihminen kirjoittelee tänne harhaluulojaan siitä, kuinka naisettomuus tekee hänet masentuneeksi, ei paranna ketään. Ja ne, jotka komppaavat paheksumalla naisia, tekevät hänelle vain karhunpalveluksen. Hoitoon sellaisen ihmisen kuuluu hakeutua. Ihan itsensä takia, ei meidän jotka hänen kirjoituksensa joskus ehkä luemme tai sitten emme.Miten sä oot noin ankara ?????????
Vihaista tekstiä ???????? Vihaavahelka kirjoitti:
Miten sä oot noin ankara ?????????
Vihaista tekstiä ????????Minä? En, minä en ole vihaava enkä ankara. Ne, jotka tarjoavat aloittajalle ohjeeksi loppuelämän katkeruutta ja vihaa, ovat ankaria. Masennuksesta ei todellakaan parannu sillä, että vihaa itseään ja muita ihmisiä.
Miten sinun mielestäsi aloittajan elämänlaatua parantaa se, että hän rajoittaa omaa elämäänsä (ei innostu mistään, ei harrasta mitään, ei hoida kotitöitä, ei huolehdi ruokailusta ja liikunnasta) "kostoksi" naisille? Minun ymmärrykseni mukaan ei mitenkään. Hänen pitäisi ehdottomasti hakea apua siihen, että saa toimintakykynsä kuntoon; että jaksaa syödä, ulkoilla, harrastaa jne. Ihan oman itsensä takia.- Katsopeiliin
helka kirjoitti:
Minä? En, minä en ole vihaava enkä ankara. Ne, jotka tarjoavat aloittajalle ohjeeksi loppuelämän katkeruutta ja vihaa, ovat ankaria. Masennuksesta ei todellakaan parannu sillä, että vihaa itseään ja muita ihmisiä.
Miten sinun mielestäsi aloittajan elämänlaatua parantaa se, että hän rajoittaa omaa elämäänsä (ei innostu mistään, ei harrasta mitään, ei hoida kotitöitä, ei huolehdi ruokailusta ja liikunnasta) "kostoksi" naisille? Minun ymmärrykseni mukaan ei mitenkään. Hänen pitäisi ehdottomasti hakea apua siihen, että saa toimintakykynsä kuntoon; että jaksaa syödä, ulkoilla, harrastaa jne. Ihan oman itsensä takia.Sä oot sokaistunut omalle itsellesi :o
- ex-masentunut
helka kirjoitti:
Minä? En, minä en ole vihaava enkä ankara. Ne, jotka tarjoavat aloittajalle ohjeeksi loppuelämän katkeruutta ja vihaa, ovat ankaria. Masennuksesta ei todellakaan parannu sillä, että vihaa itseään ja muita ihmisiä.
Miten sinun mielestäsi aloittajan elämänlaatua parantaa se, että hän rajoittaa omaa elämäänsä (ei innostu mistään, ei harrasta mitään, ei hoida kotitöitä, ei huolehdi ruokailusta ja liikunnasta) "kostoksi" naisille? Minun ymmärrykseni mukaan ei mitenkään. Hänen pitäisi ehdottomasti hakea apua siihen, että saa toimintakykynsä kuntoon; että jaksaa syödä, ulkoilla, harrastaa jne. Ihan oman itsensä takia.Olen helkan kanssa samaa mieltä. Itse olin pahasti masentunut nuorempana, monia vuosia jotka johtuivat koulukiusaamisesta ja arvottomuuden tunteesta. Nyt tarkalleen ottaen kun alan miettimään niin masennuskausi kesti yli kymmenen vuotta... ihan varhaisnuoresta varhaisaikuisuuteen. Minua ei kiinnostanut mikään ja myöskään naiset eivät olleet minusta kiinnostuneita. Eräänä päivänä päätin tehdä asialle jotain, koska en halunnut elää siinä tunteessa koko loppuelämääni ja itsetuhoisat ajatukset voimistuivat koko ajan. Keräsin varmaan kuukauden rohkeutta lääkärille menoon ja lähes itkien pyysin apua ongelmaani, vaikken halua koskaan näyttää heikkouttani - hoitaja oli erittäin mukava ja varmaan näki minusta samantien, että olen tosissani.
Sain masennuslääkkeitä ja ajan psykiatrille. Masennuslääkkeet kyllä veivät masennuksen pois, mutta samalla tuntui etten ollut enää oma itseni. Jotenkin oli sellainen olo kuin olisin tyhjä kuori ja mikään ei tuntunut miltään. Psykiatrilla kävin myös pari kertaa, mutta en sielläkään osannut oikein avautua hänelle vaan juttelin mukavia. Kumpikaan näistä ei tuntunut hyvältä ja masennuslääkkeiden käytön lopetin kuukauden päästä.
En kuitenkaan luovuttanut vaan päätin masennuksessa vellomisen sijaan aloittaa jonkun harrastuksen mikä veisi ajatukseni muualle. Kuntosali vaikutti suhteellisen yksinkertaiselta ja sellainen rankka treeni veikin ajatukseni muualle... olotila treenin jälkeen oli upea! Kuntosalin aloittaminen ja sinne meneminen säännöllisesti vaati kylläkin kauheata itsehillintää ja meinasin lopettaa muutaman kerran, mutta pakotin itseni siihen hammasta purren.
Puoli vuotta meni, sain vähän lihaksia sekä itseluottamusta ja kuntoilusta tuli rutiinia. Aloin lukemaan hyvinvoinnista enemmän ja miten ruoka vaikuttaa aivotoimintaan. Minusta tuli terveysintoilija ja tunsin sen niin kropassa kuin mielessäni. Hymyilin enemmän ja jopa tuntemattomat ihmiset suhtautuivat minuun positiivisesti. Aloitin muitakin harrastuksia ja sain uusia tuttavuuksia / ystäviä. Elämäni oli ns. "kunnossa", vaikka huono itseluottamus siellä taustalla jylläsikin, mutta olin onnellinen pitkästä aikaan. Sain myös tyttöystävän jonka kanssa olin yhdessä monta vuotta ja hän juurikin tykkäsi positiivisesta asenteestani. Tyttöystävän saaminen masentuneena tuskin olisi ollut edes mahdollista, koska vihasin itseäni.
Masennus on kauhea tunne ja sen hallitseminen on vaikeaa sellaiselle joka siitä kärsii, mutta ihmisen ei ole pakko alistua sen voimalle. Aina voi muuttaa itseänsä ja elämäänsä, mutta se vaatii vain todella kovaa ponnistelua - itselleni se tuntui ylivoimaiselta ja itkin jopa usein, mutta lopussa kiitos seisoi. - ffhmies
Hieno tarina :) En tosin todellakaan suosittele kenellekään lääkityksen lopettamista ja terapiasta kieltäytymistä, mutta terveelliset elintavat ovat yhtä oleellinen osa sitä tietä parannukseen. Ja ilman harrastuksia ei ole mitään keinoa purkaa pahaa oloaan tai lievittää sitä. Kannattaisi ottaa opiksi muiden kokemuksista, eikä vaan copy-pasteta omaa selityksiä siitä, ettei voi tehdä mitään ja kaikki elämässä on muiden vikaa. Vaikka muut olisivatkin syyllisiä, niin ei se syyttely auta mitään. Eikä katkeroituminen tai vihaaminen. Parempi keskittyä omaan elämäänsä ja sen parantamiseen.
- ex-masentunut
ffhmies kirjoitti:
Hieno tarina :) En tosin todellakaan suosittele kenellekään lääkityksen lopettamista ja terapiasta kieltäytymistä, mutta terveelliset elintavat ovat yhtä oleellinen osa sitä tietä parannukseen. Ja ilman harrastuksia ei ole mitään keinoa purkaa pahaa oloaan tai lievittää sitä. Kannattaisi ottaa opiksi muiden kokemuksista, eikä vaan copy-pasteta omaa selityksiä siitä, ettei voi tehdä mitään ja kaikki elämässä on muiden vikaa. Vaikka muut olisivatkin syyllisiä, niin ei se syyttely auta mitään. Eikä katkeroituminen tai vihaaminen. Parempi keskittyä omaan elämäänsä ja sen parantamiseen.
Itse suhtaudun aika kielteisesti masennuslääkkeisiin mitä enemmän olen niistä lukenut ja muiden ihmisten kokemuksia kuullut. Toki on tapauksia jotka ovat niin pahasti masentuneita, etteivät pääse edes sängystä ylös ja tällöin ehkä masennuslääkkeiden käyttö on suotavaa. Mutta masennuksen hoitoon on myös luonnollisia keinoja jotka eivät sekoita päätä ja joissa ei ole sivuvaikutuksia. Terapia sinänsä varmaan toimiikin ihan hyvin joillekin ihmisille, mutta omalla kohdallani se ei toiminut koska en osanut puhua tunteistani tuntemattomalle ihmiselle.
ex-masentunut kirjoitti:
Olen helkan kanssa samaa mieltä. Itse olin pahasti masentunut nuorempana, monia vuosia jotka johtuivat koulukiusaamisesta ja arvottomuuden tunteesta. Nyt tarkalleen ottaen kun alan miettimään niin masennuskausi kesti yli kymmenen vuotta... ihan varhaisnuoresta varhaisaikuisuuteen. Minua ei kiinnostanut mikään ja myöskään naiset eivät olleet minusta kiinnostuneita. Eräänä päivänä päätin tehdä asialle jotain, koska en halunnut elää siinä tunteessa koko loppuelämääni ja itsetuhoisat ajatukset voimistuivat koko ajan. Keräsin varmaan kuukauden rohkeutta lääkärille menoon ja lähes itkien pyysin apua ongelmaani, vaikken halua koskaan näyttää heikkouttani - hoitaja oli erittäin mukava ja varmaan näki minusta samantien, että olen tosissani.
Sain masennuslääkkeitä ja ajan psykiatrille. Masennuslääkkeet kyllä veivät masennuksen pois, mutta samalla tuntui etten ollut enää oma itseni. Jotenkin oli sellainen olo kuin olisin tyhjä kuori ja mikään ei tuntunut miltään. Psykiatrilla kävin myös pari kertaa, mutta en sielläkään osannut oikein avautua hänelle vaan juttelin mukavia. Kumpikaan näistä ei tuntunut hyvältä ja masennuslääkkeiden käytön lopetin kuukauden päästä.
En kuitenkaan luovuttanut vaan päätin masennuksessa vellomisen sijaan aloittaa jonkun harrastuksen mikä veisi ajatukseni muualle. Kuntosali vaikutti suhteellisen yksinkertaiselta ja sellainen rankka treeni veikin ajatukseni muualle... olotila treenin jälkeen oli upea! Kuntosalin aloittaminen ja sinne meneminen säännöllisesti vaati kylläkin kauheata itsehillintää ja meinasin lopettaa muutaman kerran, mutta pakotin itseni siihen hammasta purren.
Puoli vuotta meni, sain vähän lihaksia sekä itseluottamusta ja kuntoilusta tuli rutiinia. Aloin lukemaan hyvinvoinnista enemmän ja miten ruoka vaikuttaa aivotoimintaan. Minusta tuli terveysintoilija ja tunsin sen niin kropassa kuin mielessäni. Hymyilin enemmän ja jopa tuntemattomat ihmiset suhtautuivat minuun positiivisesti. Aloitin muitakin harrastuksia ja sain uusia tuttavuuksia / ystäviä. Elämäni oli ns. "kunnossa", vaikka huono itseluottamus siellä taustalla jylläsikin, mutta olin onnellinen pitkästä aikaan. Sain myös tyttöystävän jonka kanssa olin yhdessä monta vuotta ja hän juurikin tykkäsi positiivisesta asenteestani. Tyttöystävän saaminen masentuneena tuskin olisi ollut edes mahdollista, koska vihasin itseäni.
Masennus on kauhea tunne ja sen hallitseminen on vaikeaa sellaiselle joka siitä kärsii, mutta ihmisen ei ole pakko alistua sen voimalle. Aina voi muuttaa itseänsä ja elämäänsä, mutta se vaatii vain todella kovaa ponnistelua - itselleni se tuntui ylivoimaiselta ja itkin jopa usein, mutta lopussa kiitos seisoi.Se mikä toimii itsellä ei aina toimi muilla. Minulla rankka liikunta ei auttanut masennukseen juurikaan, lääkkeet kyllä.
- Ujoatm26v
Itselle elämä tuntuu pelkältä väkinäiseltä suorittamiselta. Oikeastaan kaiken mitä teen niin teen sen vain koska on pakko. Mut en tiedä kauanko jaksan enää.
- Ujoatm26v
Töissä en ole edes koskaan ollut kun on niin paljon erinäisiä henkisiä ongelmia että olen sairauseläkkeellä niiden takia. Se tästä nyt vielä puuttuis että pitäis jaksaa jotain töitäkin suorittaa 8 tuntia viitenä päivänä viikossa tai mahdollisesti jopa enemmän.
- Ujoatm25v
Ymmärrän sua enemmän kun kukaan. Ite vaan vuoden nuorempi, asperberger ja yksin asuva. Duuni on vaan plussaa ja se lievittää noita oireita, mutta harvemmin se 'pelastaa' tilannetta. Ilmestyy jotakin hahmoja jonka kanssa sosiaalistuminen onnistuu (edes jollakin tasolla), mutta et välttämättä saa kovin hyvää kaveri suhdetta pessimistisellä ja masentuneella asenteella. Vaan tunnut oudolta toisten silmissä. (koettu ja eletty)
Toisalta anan vinkin joka tosissaan voi muuttaa sun mailmankuvaa ja ehkä muuttaa sun elämän, hanki koira. Ehkä liian yleistetty ja se ei ole ''nainen'' mutta se tulee olemaan hyvin iloinen sun seurastas ja jää aina kaipaamaan sua kun lähdet pois. Se kaipaa seuraasi ja aikaa. Mutta lupaan että sun elämään ilmestyy ainakin jokin syy että elämäsi ei tuntuisi pelkältä ''suoriutumiselta'', vaan on aina joku, joka kaipaa läheisyyttäsi ja on onnellinen seurastasi :)
- Ex--PUA
Tilasi on ymmärrettävä, ja naisten syytä.
Suosittelenkin sinulle MGTOW-tyylin lähestymistapaa elämään, sen sijaan että yrität pelata peliä mikä on yhtä turhauttavaa lottoamists. - eioletodellistakaantää
Vittu niitä rauhoittavia pitäs saada ilman ressua apteekista ja kannabista ärrältä!!!! Hermo menee kohta!!
- candidaZ
diagnoosi: vakava masennus.
mee lääkärille- Ujoatm26v
Olen käynyt jo vuosien ajan ja se on ihan turhaa.
- Kysynvaan
Jos on naisettomuusmasis niin antaako se lääkäri pillua?
- enjaksaenääoikeesti
Pitäisi olla jonkinlainen mittari jolla mitata sitä tuskaa ja ahdistusta mitä kiusatut oikeesti kokevat ja maksaa sitten tukea kärsimyksistä. Ehkä sitten syrjintään ja kiusaamisen alettaisiin puuttua jo lasten tarhassa, kun se kävisi valtiolle kalliiksi!
- dfbdfbdfb
Vittu kiusatut sitä ja kiusatut tätä, se ettei saa on aivan oma vika eikä kenenkään muun.
Eli sinun teoriasi mukaan aloittajan ongelma poistuisi, jos hänelle maksettaisiin "kiusaamiseläkettä" vaikkapa noin 1000 e/kk? Se palauttaisi hänen toimintakykynsä ja elämänhalunsa?
En usko.
Kiusaaminen on ongelma, johon pitäisi puuttua, mutta kiitos uuden hallituksen ryhmäkokoja päiväkodeissa ja kouluissa vain kasvatetaan. Siihen voi vielä vaikuttaa osallistumalla yhteiskunnalliseen toimintaan. Mutta jos on entinen koulukiusattu, niin oma katkeruus ja masennus ei millään tavalla ratkaise mitään. Paras kosto niille kiusaajille on elää mahdollisimman onnellista elämää. (Ja hakea ulkopuolista apua silloin kun se on tarpeen.)- 1ElämästäSyrjäytetty
helka kirjoitti:
Eli sinun teoriasi mukaan aloittajan ongelma poistuisi, jos hänelle maksettaisiin "kiusaamiseläkettä" vaikkapa noin 1000 e/kk? Se palauttaisi hänen toimintakykynsä ja elämänhalunsa?
En usko.
Kiusaaminen on ongelma, johon pitäisi puuttua, mutta kiitos uuden hallituksen ryhmäkokoja päiväkodeissa ja kouluissa vain kasvatetaan. Siihen voi vielä vaikuttaa osallistumalla yhteiskunnalliseen toimintaan. Mutta jos on entinen koulukiusattu, niin oma katkeruus ja masennus ei millään tavalla ratkaise mitään. Paras kosto niille kiusaajille on elää mahdollisimman onnellista elämää. (Ja hakea ulkopuolista apua silloin kun se on tarpeen.)Aloittajan ongelma ei poistuisi mutta kiusaamiseen ehkä sitten alettaisiin tosissaan puuttua kun se tulisi valtiolle kalliiksi korvauksien muodossa!!! Lastentarhan opettajat, opettajat jne.. Sä olet helvetin tyhmä kun et ymmärrä edes lukemaasi!!!
1ElämästäSyrjäytetty kirjoitti:
Aloittajan ongelma ei poistuisi mutta kiusaamiseen ehkä sitten alettaisiin tosissaan puuttua kun se tulisi valtiolle kalliiksi korvauksien muodossa!!! Lastentarhan opettajat, opettajat jne.. Sä olet helvetin tyhmä kun et ymmärrä edes lukemaasi!!!
Mitä sinä teet vähentääksesi kiusaamista eli esimerkiksi pienentääksesi ryhmäkokoja kouluissa? Kiusaamiskorvauksia ei tulla koskaan maksamaan, sellainen järjestelmä olisi yksinkertaisesti mahdoton, mutta hyvä opetuksen laatu ja pienet ryhmäkoot estäisivät kiusaamisen tapahtumista tulevaisuudessa. Miten sinä pyrit vaikuttamaan siihen, että ne olisivat yhteiskunnassa tärkeitä? Minä osallistun toimintaan, jolla niihin pyritään vaikuttamaan, toivottavasti sinäkin.
Jos oikeasti uskot, että (vain) korvausten kautta voi vaikuttaa, niin sitten varmaan teet jotain sen hyväksi, eikö niin? Olet allekirjoittanut asiasta kansalaisaloitteen, ollut yhteydessä omaan kansanedustajaasi jne? Tälle palstalle huutomerkkien kera kirjoittamalla se ei taida edistyä ;)- Itsemurha
Kiusaaminen lapsena tuhoaa koko elämän mutta, jos saisi rakastavan puolison siitäkin voisi vielä hänen tuella parantua. Jos taas joutuu parisuhteessa kiusatuksi siitä ei kai voi enää toipua ollenkaan, koska ei enää uskalla yrittää mitään ikinä vaikka kuinka haluaisi. Pitäisi vaan oppia olemaan yksin. Mahdoton ajatuskin. Jokainenhan meistä kaipaa rakkautta ja hyväksyntää vaikka olisi kuinka arka ja ruma tahansa. Edes siltä yhdeltä ainoalta ihmiseltä maailmassa. Muuten ei jaksa.
Itsemurha kirjoitti:
Kiusaaminen lapsena tuhoaa koko elämän mutta, jos saisi rakastavan puolison siitäkin voisi vielä hänen tuella parantua. Jos taas joutuu parisuhteessa kiusatuksi siitä ei kai voi enää toipua ollenkaan, koska ei enää uskalla yrittää mitään ikinä vaikka kuinka haluaisi. Pitäisi vaan oppia olemaan yksin. Mahdoton ajatuskin. Jokainenhan meistä kaipaa rakkautta ja hyväksyntää vaikka olisi kuinka arka ja ruma tahansa. Edes siltä yhdeltä ainoalta ihmiseltä maailmassa. Muuten ei jaksa.
"Kiusaaminen lapsena tuhoaa koko elämän mutta, jos saisi rakastavan puolison siitäkin voisi vielä hänen tuella parantua."
Entä jos ei saa? Onko oma onnellisuus siis toisten ihmisten varassa?- Naisasialooseri
Jos ei saa rakastavaa puolisoa niin sitten ei parannu, hyvin yksinkertaista. Minulla on rankasti kiusattuja kavereita, jotka ovat parantuneet koska heillä se puoliso on.
Ja oma onnellisuus on toisten ihmisten varassa, miehen onnellisuus ainakin on naisten varassa.
- ätmel
Juuri tuolla tavalla naisten hypergamia vaikuttaa kilttien ja kunnollisten l. alemman tason miesten henkiseen hyvinvointiin.
- mythbuster
Tiedän tunteen. Luulen että ihminen voi vaipua masennukseen ihan vain sen takia että motivaatio elämään hiipuu. Elämäntilanne voi olla niin väärä omiin toiveisiin nähden ja sen muuttaminen voi tuntua lähes mahdottomalta. Silloin elämäntilanteesta tulee tavallaan koko elämä ja kaikki tuntuu ikävältä ja pakonomaiselta.
Pitäisi kai yrittää ajatella että elämä on kuitenkin elämisen arvoinen ja juuri siihen tarkoitettu. Ei elämä välttämättä tuo mukanaan rakkautta, omaa perhettä tai mitään muutakaan naisilta saatua lämpöä, mutta on sillä silti jokin arvo. Ei välttämättä tarkoitusta, mutta itseisarvo kuitenkin.- Koomassa
En minä ainakaan jaksa enää tehdä mitään minkään eteen parantaakseni elämäni laatua. Ei vaan jaksa pysty kykene. Ahdistaa vituttaa pelottaa panettaa itkettää ja kaikki on vaan turhaa kuoleman odotusta.
- panetuskuoli
Koomassa kirjoitti:
En minä ainakaan jaksa enää tehdä mitään minkään eteen parantaakseni elämäni laatua. Ei vaan jaksa pysty kykene. Ahdistaa vituttaa pelottaa panettaa itkettää ja kaikki on vaan turhaa kuoleman odotusta.
Jos sua panettaa masennuksessa niin sullahan on kaikki hyvin.
Ota itseäs niskasta kiinni.
- Kilttiatm
Ei voi olla kovin iloinen ja positiivinen ja hymyillä aina jos ei saa elämässä rakkautta mutta ei naiset sitä ymmärrä koska naiset saa halutessaan aina läheisyyttä, kavereita ja miehen ja seksiä. Naiset ei tiedä mitä yksinäisyys on.
- Ujoatm26v
On mulla auto että voisin koska tahansa kaasuttaa sillä täysiä rekkaa päin mutta kun ei ole rohkeutta.
Tulispa pian kolmas maailmansota jossa minun puolestani saisi kuolla vaikka koko ihmiskunta.- Hyväksyitsesi
Mä lähetän sulle rakkautta sydämeesi <3
Hyväksy tilanteesi, älä kiusaa itseäsi :(
- 12112121
Ihme vinkujia, senkun istutte ja odotatte että maailma toisi teille jotakin vaikka se maailma on ulkona mistä sen voi itse hakea.
Masennukselta vaikuttaa ja melko pahalta. Ehdottomasti naisettomuudesta johtuvaa.
Mielestäni ongelmaan on kaksi järkevää vaihtoehtoa.
1. Hanki itsellesi nainen. Tiedän ettei se välttämättä onnistu. Jos on sattunut syntymään rumaksi, niin se ei onnistu. Jos on ytm, ktm tai nainen, niin ei luultavasti ymmärrä tästä asiasta yhtään mitään.
2. Älä halua itsellesi naista ja parisuhdetta. Tiedän, että tämä on useimmille lähes mahdotonta, koska ihmisellä on luontainen tarve parisuhteeseen ja kaikkeen hyvään mitä se sisältää. Täysin mahdotonta se ei kuitenkaan ole. Asiat täytyy vaan ymmärtää eri tavalla ja ottaa täysin uusi suunta ja tavoitteet elämälleen.Aika yksinkertaista yleistystä taas..........siis kohta 1.
Ei ole sukupuolisidonnaista ja ei varsinkaan mene noin kun sanoit "hanki itsellesi nainen", ihan niin kuin se olisi ihan sama kenet saa, sen lisäksi olisi hyvin toivottavaa, että se kenet "saa", niin olisi itsekin onnellinen siitä mitä on "saanut".....MGTOW kirjoitti:
Aika yksinkertaista yleistystä taas..........siis kohta 1.
Ei ole sukupuolisidonnaista ja ei varsinkaan mene noin kun sanoit "hanki itsellesi nainen", ihan niin kuin se olisi ihan sama kenet saa, sen lisäksi olisi hyvin toivottavaa, että se kenet "saa", niin olisi itsekin onnellinen siitä mitä on "saanut".....Kerro sama asia sitten monimutkaisemmin jos haluat.... taas.
Siis mikä ei ole sukupuolisidonnasta? Jokainen nainen saa tasoisensa miehen heti kun vaan tahtoo. Se on hyvin yksinkertaista. Enkä ole väittänyt että pitäisi hankkia ihan mikä tahansa nainen.
Esimerkiksi lapsettoman miehen ei ikinä kannata ottaa itselleen yh-naista lapsineen elätettäviksi. Aisurin kohtalo on häpeä, kun taas lapseton sinkkumies on kunnian mies.super-atm kirjoitti:
Kerro sama asia sitten monimutkaisemmin jos haluat.... taas.
Siis mikä ei ole sukupuolisidonnasta? Jokainen nainen saa tasoisensa miehen heti kun vaan tahtoo. Se on hyvin yksinkertaista. Enkä ole väittänyt että pitäisi hankkia ihan mikä tahansa nainen.
Esimerkiksi lapsettoman miehen ei ikinä kannata ottaa itselleen yh-naista lapsineen elätettäviksi. Aisurin kohtalo on häpeä, kun taas lapseton sinkkumies on kunnian mies.Jeps, mutta minä olen edelleen sitä mieltä, että noi tasottelut ja joidenkin keksimät "tasoisensa" huuhaat ovat sitä itseään, sopii ehkä esineellistäville/pinnallisille/materialistisille persoonille tuollainen, mutta ei kaikille.
MGTOW kirjoitti:
Jeps, mutta minä olen edelleen sitä mieltä, että noi tasottelut ja joidenkin keksimät "tasoisensa" huuhaat ovat sitä itseään, sopii ehkä esineellistäville/pinnallisille/materialistisille persoonille tuollainen, mutta ei kaikille.
Jos et välitä tasoista, niin ota itseäsi reilusti vanhempi ja läskimpi yh lapsineen elätettäväksi. Jos et niin tee, olet esineellistävä/pinnallinen/materialistinen persoona. ;) Naiset tykkää valkoritareista ja aisureista. Maailma tarvitsee "sankareita".
- IkäväKylläNäin
1. Hanki itsellesi nainen. Tiedän ettei se välttämättä onnistu. Jos on sattunut syntymään rumaksi, niin se ei onnistu. Jos on ytm, ktm tai nainen, niin ei luultavasti ymmärrä tästä asiasta yhtään mitään.
2. Älä halua itsellesi naista ja parisuhdetta. Tiedän, että tämä on useimmille lähes mahdotonta, koska ihmisellä on luontainen tarve parisuhteeseen ja kaikkeen hyvään mitä se sisältää. Täysin mahdotonta se ei kuitenkaan ole. Asiat täytyy vaan ymmärtää eri tavalla ja ottaa täysin uusi suunta ja tavoitteet elämälleen.
Kakkosvaihtoehtoa kovasti yrittänyt eli sopeutua ajatukseen olla loppuelämä yksinään, mutta ei onnistu :( ja menee jo työkyky kohta yksinäisyyden sotkeman pään vuoksi eli ei toimi sekään. Eli on vain vaihtoehto;
3. Lopeta kärsimyksesi. IkäväKylläNäin kirjoitti:
2. Älä halua itsellesi naista ja parisuhdetta. Tiedän, että tämä on useimmille lähes mahdotonta, koska ihmisellä on luontainen tarve parisuhteeseen ja kaikkeen hyvään mitä se sisältää. Täysin mahdotonta se ei kuitenkaan ole. Asiat täytyy vaan ymmärtää eri tavalla ja ottaa täysin uusi suunta ja tavoitteet elämälleen.
Kakkosvaihtoehtoa kovasti yrittänyt eli sopeutua ajatukseen olla loppuelämä yksinään, mutta ei onnistu :( ja menee jo työkyky kohta yksinäisyyden sotkeman pään vuoksi eli ei toimi sekään. Eli on vain vaihtoehto;
3. Lopeta kärsimyksesi.3. vaihtoehto kannattaa sulkea pois
Mieti 2. vaihtoehtoa vaikka näin. On olemassa useita ihmisiä, jotka ovat kokeneet elämässään jonkinlaisen trauman, jonka johdosta he eivät voi elää samanlaista elämää kuin useat muut ja saavuttaa samoja asioita. Jotkut ovat syntymästä asti tavalla tai toisella "erilaisia". Silloin on sopeudutava ja elettävä niin kuin pystyy ja olla tavoittelematta ja haaveilematta siitä mitä on mahdotonta saavuttaa.
Myös itsekunnioitus täytyy säilyttää. Jos esim. tällä palstalla joku vajaa feministi-yh tai seurusteleva mies yrittää kohottaa itsetuntoaan kustannuksellasi, niin ole välittämättä.
- dgdgdgdg
Voi jeesus, ite oon kärsinyt masennuksesta muutaman vuoden, eikä sillä ole mitään tekemistä "naisettomuuden" kanssa. Joillekin se voi olla yksinäisyys tai tunne siitä ettei ole rakastettu, huono itsetunto jne., mutta sitä varten on terapia ja masennuslääkitys. Järkeä ajaa itsensä loppuun. Ei siinä vaiheessa ainakaan sitä naista saa. Huolehtikaa ensin oma terveys kuntoon. Saattaa jopa tulla uutta puhtia hommaan.
- KuolemaaOotellessa
Enää haluan vain kuolla pois!
- HOOCEE-ÄTMI
Kaverini oli vuosia masentunut ja työtön. Pari vuotta sitten sai pillua niin motivaatio kohisi ja haki töitä ahkerasti. Nyt on vakituisessa päivätyössä ja kuin toinen ihminen. Pillun voima on suuri, ei kannata vähätellä sitä.
Täällä on joitakin sen verran reppanoita kirjoittajia, että he voivat hyvinkin uskoa tuon. Mikä sinua ajaa manipuloimaan heitä tuolla tavalla?
Se mikä sinulle ja minulle on (huono) vitsi tai provo saattaa jollekin muodostua totuudeksi, johon hän uskoo. Onko se sinusta hauskaa, että hän jättää hakematta apua sairauteensa ja jatkaa sen sijaan pleikka-runkku-viina -elämäänsä uskoen, että vain nainen voisi tuoda onnen?
Suurin osa varmasti erottaa provon aidosta kokemuksesta, mutta osa taitaa ottaa nämä jutut valitettavan tosissaan.- HOOCEE-ÄTMI
Kommenttini on täysin totta. Kaverini oli 10 vuotta ilman pillua ja hyvin masentunut. Hän myönsi suoraan minulle että kun sai pillua niin motivaatio nousi kohisten ja tämän jälkeen työt ja ihmisten kanssa sosialisoiminen kiinnostivat aivan uudella tavalla . Et taida naisena ymmärtää miltä tuntuu olla vuosia tai kenties koko ikänsä ilman pillua.
- Kilttiatm
HOOCEE-ÄTMI kirjoitti:
Kommenttini on täysin totta. Kaverini oli 10 vuotta ilman pillua ja hyvin masentunut. Hän myönsi suoraan minulle että kun sai pillua niin motivaatio nousi kohisten ja tämän jälkeen työt ja ihmisten kanssa sosialisoiminen kiinnostivat aivan uudella tavalla . Et taida naisena ymmärtää miltä tuntuu olla vuosia tai kenties koko ikänsä ilman pillua.
Ei naiset ymmärrä yksinäisyyttä koska eivät joudu koskaan olemaan yksin ilman rakkautta ja läheisyyttä. Kyllä toisen ihmisen läheisyys antaa elämälle ihan uutta potkua ja suuntaa.
- helvruma_hcätmi
En ymmärrä miksi tästä asiasta edes kiistellään. Totta hitossa ei-maksullinen pillunsaanti piristää mieltä ja nostaa sekä itse- että omanarvontuntoa aivan mielettömästi. Varsinkin se eka kerta on aivan kertakaikkiaan saatava takataskuun, muuten tulee väistämättä mielenterveysongelmia y.m masennusta ja itsetuhoajatuksia.
Itse sain maksutta ensimmäisen kerran vasta 27 vuotiaana, olin jo luopumassa toivosta ja menossa juna-asemalle hankkiakseni n.s lopullisen menolipun. - Naisasialooseri
Todellakin. Totta helvetissä pillunsaanti piristää ja nostaa omanarvontuntoa. Ja masennus voi aivan hyvin johtua pillunpuutteesta ja siihen eivät pillerit auta.
- bnmnvgy6yhh
Vitun jästipäät luulette että pilluttomuus on syy masennukseen, kyllä ne molemmat ovat seurauksia luonteesta.
Aika rumasti sanottu......en siisi puutu muuhun kuin kielenkäyttöön, sekä masennuksen syiden yksinkertaistamiseen ja masentuneiden ihmisten syyllistämiseen ja leimaamiseen, kertoo sinusta aika paljon.
Oletko ns. "huono" persoona, kylmyys ja tunteettomuus toisia ihmisiä kohtaan ovat merkkejä tästä?- bnmnvgy6yhh
MGTOW kirjoitti:
Aika rumasti sanottu......en siisi puutu muuhun kuin kielenkäyttöön, sekä masennuksen syiden yksinkertaistamiseen ja masentuneiden ihmisten syyllistämiseen ja leimaamiseen, kertoo sinusta aika paljon.
Oletko ns. "huono" persoona, kylmyys ja tunteettomuus toisia ihmisiä kohtaan ovat merkkejä tästä?Kyllä ruikuttajilla tunteita on liikaakin ettei muiden tarvitse sympatiaa tarjota. Aina masentuneet valittavat etteivät voi tehdä mitään, asia on kuitenkin päinvastoin että he ovat masentuneita koska eivät tee mitään. Tietty poislukien ihmiset joilla oikeasti aivoissa kemiallisia ja/tai fyysisiä ongelmia.
bnmnvgy6yhh kirjoitti:
Kyllä ruikuttajilla tunteita on liikaakin ettei muiden tarvitse sympatiaa tarjota. Aina masentuneet valittavat etteivät voi tehdä mitään, asia on kuitenkin päinvastoin että he ovat masentuneita koska eivät tee mitään. Tietty poislukien ihmiset joilla oikeasti aivoissa kemiallisia ja/tai fyysisiä ongelmia.
Noh, itse näen nämä asiat niin, että sääli ei olekaan ratkaisu, eikä se mitään auta, mutta syyllistäminen ja leimaaminen eivät myöskään auta, vaan pahentavat vain asioita, nämä asiat eivät ole yleensä ihan yksinkertaisia ja helppoja.....
- Naisasialooseri
bnmnvgy6yhh kirjoitti:
Kyllä ruikuttajilla tunteita on liikaakin ettei muiden tarvitse sympatiaa tarjota. Aina masentuneet valittavat etteivät voi tehdä mitään, asia on kuitenkin päinvastoin että he ovat masentuneita koska eivät tee mitään. Tietty poislukien ihmiset joilla oikeasti aivoissa kemiallisia ja/tai fyysisiä ongelmia.
Ei vaan he ovat masentuneita naisettomuuden takia. Toki mies voi masentua vaikka se nainen olisikin, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa mihinkään, että naisettomuus aiheuttaa masennusta
- kaulin454
vink vink: http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_bag
- kesäkuussa15
Ei yksinäisen miehen elämä ole elämisen arvoista. Kavereilla on kaikilla perheet. Kuka niitäkään jaksaisi enää tavata muistuttaakseen omasta yksinäisyyydestään.
- Erbfhhfbn
Kuulosta helvetin tutulta. Kavereita ei jaksa kauheesti enää tavata kun kaikki on perheellisiä. Haulikonpiippu on mielessä monta kertaa päivässä ja varmaan tuleekin pian hoideltua itsensä enkelikuoroon. Baareihin ei enää jaksa raahautua jotain pilluja metsästään kun ei oikeestaan kauheesti kiinnosta ihmisten kanssa puuhastella. Kuolema on todellakin ainoa asia jota itselleni innolla odotan. Ikää jo yli 40v joten kaikki olennainen tästä maailmasta on nähty. Vuosi vuodelta ilettää tämä maailma vaan enempi.
- Rankkapäivä
Minä olen jo onnistunut häätämään kaikki vanhat kaverit ympäriltäni yhtä lukuunottamatta ja tänään ajattelin käydä tätä lapsuuden ystävää tapaamassa 3h ajoa suuntaansa. Aamulla sitten takasin.
Vaati multa jo Paljon järjestellä, että pääsen sinne lähtemään ja vieläkin mietin tekosyitä, etten menisikään.. Mutta onhan se kiva uida ja päästä veneelle edes kerran kesässä. Ja hän tietää mitä on odotettavissa eli jurotan tuppisuuna, mutta haluaa mut silti kylään. Taas samat jutut, muistellaan lapsuutta ja samat jaaritukset. Ei kysele mun asioita, kun tietää etten niistä välitä puhua.
Olin jo ajatellut luopua tästäkin kaverista. Hän ei vaan luovuttanut. Loppuispa tämä masis joskus ja voisi palauttaa kaverit off asennosta on asennolle. Just nyt mulla ei ole mitään annettavaa kellekkään. - Hktvnlugc
Sekin että kun on masentunut niin ei ole oikeastaan minkäänlaista elämää. Se johtaakin sitten siihen että eristäytyy kaksinverroin kun ei ole mitään kerrottavaa kenellekään. Ainakin näin minun kohdalla. En poistu asunnostani kuin pakottavista syistä. Itseään ruokkiva kierre tämä on. Hermot on niin huonot että en jaksa kuunnella mitään ympäripyöreitä jaarituksia. Ei kiinnosta yksinkertaisesti mitä jollekin tutulle kuuluu. Yleensäkään elämä ei kiinnosta ja toive sen loppumisesta on ainoa mikä innostaa.
- Elämää.ei.ole
Hktvnlugc kirjoitti:
Sekin että kun on masentunut niin ei ole oikeastaan minkäänlaista elämää. Se johtaakin sitten siihen että eristäytyy kaksinverroin kun ei ole mitään kerrottavaa kenellekään. Ainakin näin minun kohdalla. En poistu asunnostani kuin pakottavista syistä. Itseään ruokkiva kierre tämä on. Hermot on niin huonot että en jaksa kuunnella mitään ympäripyöreitä jaarituksia. Ei kiinnosta yksinkertaisesti mitä jollekin tutulle kuuluu. Yleensäkään elämä ei kiinnosta ja toive sen loppumisesta on ainoa mikä innostaa.
"Hermot on niin huonot että en jaksa kuunnella mitään ympäripyöreitä jaarituksia. Ei kiinnosta yksinkertaisesti mitä jollekin tutulle kuuluu. "
Sama ja siitä seuraakin sitten hirvee morkkis, koska tiedän, että ystävät haluavat vaan hyvää kuitenkin, mutta kun kysellään mitä mulle kuuluu niin pitäs olla puhelimes vakioasetuksena sellanen viesti jonka aina laittas ja joka kertoisi, että; Olen syönyt, käynyt huusissa, suihkussa ja töissä sekä tehnyt kotihommat(jos olen). Mitään muuta ei kuulu paitsi, jos joku katastrofi sitten sotkee mun päivän esimerkiksi auto ei käynnisty. - Kjuggiinp
Niin. Ystävät haluavat varmaan hyvää mutta eivät tajua sitä että heidän jaarituksensa omista ns. normaaleista asioista ei jaksa kiinnostaa. Päinvastoin hermot menee kun selittävät missä ovat käyneet ja mitä ovat tehneet jne. Itseasiassa tulee itselle vielä paskempi olo kun itsellä ei normaalielämää ole ollut aikoihin. Sanonkin nykyään aika suoraan että ei kiinnosta. Jotenkin läheiset kuvittelevat että tuollainen paskanjauhaminen masentuneen ihmisen parantaa. Ei masentunut ihminen kuitenkaan masentuessaan tyhmene.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu751738- 591698
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3321439Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1681419Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671280Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1081259Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä621107- 601099
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin971043Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57980