Tasoteoriauskovaiset: Oletteko koskaan ihastuneet?

Lumikki-

Väitän, että ette tiedä pätkän vertaa, mistä ihastumisessa on kyse. Se tunne on teille täysin vieras ettekä kykene ymmärtämään sitä saati sitten ihmisiä, jotka puolestaan kykenevät ihastumaan.

Jos olet eri mieltä ja olet ollut ihastunut, onko ihastuksesi ollut sitten "samantasoinen" kuin itse olet? Jos on, niin millä perusteella? Miksi kuvittelet, että tämän samantasoisen miehen/naisen olisi pitänyt automaattisesti myös ihastua sinuun?

Ihmissuhteet eivät ole matematiikkaa. Jos näin olisi, pariutuminen olisi naurettavan helppoa. Järkisyistä tietenkin voisi pariutua niin, mutta romanttinen rakkaus on syrjäyttänyt järkiliitot hyvin pitkälti länsimaissa. Nykyään ihmiset haluavat ihastua ja olla yhdessä ihmisen kanssa, jota rakastavat. Mutta jos näihin tunteisiin ei kykene, ei tietenkään voi ymmärtää ihmissuhteita ja niiden muodostumista.

80

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teoriaavaan

Minä taas uskon, että näille teoreetikoille on juuri niin käynyt, että ovat rakastuneet ja sitten on tullut pettymys joka on aiheuttanut narsistisen loukkauksen. Joko tullut jätetyksi tai rakkauden kohde ei ole vastannut tunteisiin. Narsitisen loukkauksen kokenut ihminen alkaa vihaamaan, koska kokee että on tullut nöyryytetyksi koko maailman silmissä ja tuntee siten itsensä mitättömäksi. Hän kokee sen nöyryytyksen niin vaikeana, että ei voi päästä elämässään eteenpäin ja alkaa pyhittää elämäänsä kostolle, luullen niin saavansa kostossa täyttymyksen elämälleen. Mutta ei se vie sitä sisäistä tyhjyyttä pois. Jää vain loppumaton ja täyttymätön vihan tunne, jossa vain pienet kostonhetken tuovat jonkilaisen vapautuksen hetken ja taas putoaa takaisin vihaansa ja yksinäisyyteen. Kauhea kohtalo!

• Naisasialooser

Ovatko aivosi jäätyneet? Tuohan tarkoittaa nimenomaan sitä, että teoria pitää paikkaansa

• Dldldldld

Palstalla suurin osa on aspergereita jotka haluaa järjellä selittää joka asian. Miksi joku voisi minuun rakastua jne.. Ei anneta edes mahdollisuutta.

• ÄtmiysKusee

Huvittaa tosiaan kun ätmit aina spekuloi miksi joku nainen on jonkun miehen kanssa vaikka et miehen oltava rikas koska on lyhyt :D

Minä tiedän elävästä elämästä pariskunnan jossa nuori nainen rakastui nuoreen mieheen joka on halvaantunut ja pyörätuolissa! Tämä pari on ollut onnellisesti yhdessä 20v. Ätmit varmaan ajattelee tälläisen parin nähdessään, että miehen on oltava sika rikas, kun ei kukaan nainen ottas holhottavaa jne.. Tai vielä todennäköisemmin ätmi ajattelis et nainen on vaan sen palkattu hoitaja.

• scrg

Miksi yksittäinen asia kuten pyörätuoli olisi pariutumisen este? Voi olla että 90% naisista sanoo ehdottomasti ei pyörätuolille, mutta 10% prosenttiakin on paljon naisia. Itse asiassa pyörätuoli on suuressa ihmisjoukossa asia, jolla erottuu helposti joukosta ja ihminen on heti ihminen eikä vain osa harmaata massaa.

• 1212

Tasoteorian kannattajana kysyisi miksi esim. tämä pari oli kansainvälinen uutinen?

http://www.themodernman.com/wp-content/uploads/ugly-guys-hot-women-01.jpg

Myös tämä artikkeli julkaistiin sanomalehdissä ympäri maailmaa:

https://gma.yahoo.com/couple-explains-story-behind-wedding-bouquet-photo-went-202546198--abc-news-sex.html

Mistähän tämä mahtaisi johtua, jos kerran tasoja ei ole ja on ihan tavallista että kaunis nainen pariutuu kemian ansiosta miehen kanssa jonka ei tarvitse olla menestynyt tai komea?

Yksittäisen naisen näkökulmastahan toki se mies vain sattui olemaan menestynyt ja/tai komea. Koska sinä olet erityinen lumihiutale. Eikö vain?

• Naisasialooser

Olet täysin oikeassa. Kertokaapa MAT:n kieltäjät, että miksi nuo pariskunnat ovat kansainvälisessä mediassa jos kerran on täysin normaalia, että kaunis nainen ottaa ruman miehen. Eihän sen pitäisi silloin ylittää pienintäkään uutiskynnystä jos tasoja ei ole.

• Mies3210

Huvittavaa on se, että toiset ovat niin allergisia teorioille. Ikään kuin parittelu olisi ainoa elämän osa-alue, jota ei voi kuvata millään teorialla tai selittää järjellä.
      Eikä se, että yhteen lauseeseen tiivistetty teorian ydin ei selitä jokaista yksittäistapausta, osoita koko teoriaa pätemättömäksi.

• näinkinseon

Onkin syytä muistaa että kaikkien teorioiden ongelma on se, että ne ovat yleistyksiä ja eivät kuvaa loppujen lopuksi yksittäisen ihmisen elämää juurikaan.

• scrg
        näinkinseon kirjoitti:

Onkin syytä muistaa että kaikkien teorioiden ongelma on se, että ne ovat yleistyksiä ja eivät kuvaa loppujen lopuksi yksittäisen ihmisen elämää juurikaan.

Jos näyttää siltä, että yksilö ei sovi teoriaan, kysymys voi olla siitä että yksilö todellakin on poikkeus tai sitten siitä, että yksilö itse ei ymmärrä paikkaansa kokonaisuudessa.

• Lumikki-

Miten selität ihastumisen tunteen järjellä? Aivokemiaa? Mutta mikä sen tasan tarkkaan aiheuttaa, sitäpä ei pystykään yksittäisen ihmisen kohdalla tuosta noin vain selittämään.

• scrg
        Lumikki- kirjoitti:

Miten selität ihastumisen tunteen järjellä? Aivokemiaa? Mutta mikä sen tasan tarkkaan aiheuttaa, sitäpä ei pystykään yksittäisen ihmisen kohdalla tuosta noin vain selittämään.

Ei minulla ole edellytyksiä lähteä ihastumista selittämään "tieteellisesti". Varmaankin lääketiedettä ja kemiaa pitäisi käyttää.

Esimerkkejä olosuhteista, jotka omalla kohdalla edistävät ihastumista: alkoholin tai vastaavan nauttiminen, miellyttävä ympäristö, normaaleista rutiineista poikkeaminen, jne... Pelkkä ulkonäkö ei koskaan ole riittävä edellytys, vaan lisäksi tarvitaan jotain sanallista tai sanatonta viestintää joka tukee _omaa_ ajatusta, että kyseessä on ihastuttava yksilö. Ja aika monet tavallaan ovat, mutta tuohon vaiheeseen päästäkseen sen yksilön on ensin erotuttava jotenkin niin, että häntä voi ajatella yksilönä.

• Ex__PUA

Naisille kaiken pitää vain tapahtua.

Mikään ei saa olla syynä.

Paitsi kemiat.

• imemunaa
        Ex__PUA kirjoitti:

Naisille kaiken pitää vain tapahtua.

Mikään ei saa olla syynä.

Paitsi kemiat.

Sanoo naisjutuistaan jaaritteleva tylsä setä, jolle myös "vain tapahtuu" asioita.

• Ex__PUA
        imemunaa kirjoitti:

Sanoo naisjutuistaan jaaritteleva tylsä setä, jolle myös "vain tapahtuu" asioita.

Sanoo tyhmä kurppa johon osui ja upposi tuo "naisille vain tapahtuu asiat".

Minähän nimenomaan olen selostanut että mitä siinä tapahtuu, enkä kuitannut sitä jollain aivottomalla naiseilulla.

• Jaarli.Borg
        imemunaa kirjoitti:

Totta. Varsin heikkoa on puan analysointikyky naisasioissaan.

• Ex__PUA
        Jaarli.Borg kirjoitti:

Totta. Varsin heikkoa on puan analysointikyky naisasioissaan.

Käytä nyt paskahousutäti sitä oikeaa nimimerkkiä, niin ei tarvitse toistella tuota "itte oot"-defenssia itselleen. :D

• alkokemiaa
        Lumikki- kirjoitti:

Minäpä selitän osaltani tota ihastumisen tunnetta järjellä. Se on sitä aivokemiaa. Miksikö? Koska kaikki naiset jotka ovat kanssani halunneet paritella (joka tiettävästi on edellyttänyt jonkinasteista ihastusta naisen puolelta) ovat aina olleet vähintään pienessä humalassa sen tapahtuessa ensimmäistä kertaa.

Kuten tiedämme niin alkoholi on kemiallinen aine, joka vaikuttaa aivoihin. Aivokemiaa siis. Ja sen selvästi huomaa. Tuo alkoholiin liittyvä aivokemia auttaa ihastumisessa tai ainakin sen eteenpäin viemisessä. Ehkä vielä joskus saan seksiä naiselta joka ei ole yhtään humalassa. Sitä päivää odottaessa täytyy sanoa että ihan selvää kemiaa tuntuu olevan.

• kyllävaan

Monta kertaa on ihastuttu ja rakastuttukin.

Mutta tietenkin aina järjen rajoissa, eli vain kauniisiin ja tasokkaisiin. Älykäs mies ei kykene rakastumaan heikompitasoisiin naisiin, koska järki estää sen aina aina jos taso ei ole riittävä.

On kai se hieman traagista, koska se rajoittaa pariutumismahdollisuuksia. Toisaalta ei sille mitään mahda että on mensalainen. Järki menee aina tunteiden edelle kaikissa tilanteissa ja valinnoissa.

• imemunaa

No kai nyt mensalaisena huomasit, että todistit olevasi hypergaminen?

• scrg

"Jos olet eri mieltä ja olet ollut ihastunut, onko ihastuksesi ollut sitten "samantasoinen" kuin itse olet? "

Tietenkään ihastukset kohteet ei ole "samantasoisia", vaan korkeammalla: heitä joilla on varaa valita. Eikä siinä olekaan mitään väärää. Hyvä heille, sillä heillä on paremmat mahdollisuudet tehdä oikeat valinnat.

"Ihmissuhteet eivät ole matematiikkaa. "

Mikään muu ei ole matematiikkaa kuin matematiikka. Se, että ihmissuhteet ei ole matematiikkaa ei automaattisesti tarkoita, etteikö niistä voisi löytää syitä ja seurauksia ja selityksiä. Ihmissuhteet ei ole myöskään nopanheittoa.

"romanttinen rakkaus on syrjäyttänyt järkiliitot hyvin pitkälti länsimaissa. "

Erilaiset lyhyet ihmissuhteet on korvaamassa järkiliitot länsimaissa. Romanttinen rakkaus kun ei oikein tunnu olevan kestävää, vaan kohteet vaihtuvat.

• Lumikki-

Eli ihastut siis aina "ylempitasoisiin" ihmisiin ja mielestäsi "samantasoisiin" ei edes voi ihastua? Kuinka sitten on mahdollista, että ihan oikeassa elämässä muodostuu pareja, joissa molemmat ovat toisiinsa ihastuneita?

• scrg
        Lumikki- kirjoitti:

Eli ihastut siis aina "ylempitasoisiin" ihmisiin ja mielestäsi "samantasoisiin" ei edes voi ihastua? Kuinka sitten on mahdollista, että ihan oikeassa elämässä muodostuu pareja, joissa molemmat ovat toisiinsa ihastuneita?

1) Jos molemmat ovat tasoltaan riittävän korkealla, niin mikseivät ihastuisi ja pariutuisi
        2) Jos haluaa olla ihmisen kanssa, johon ei suuresti ole ihastunut, niin on johonkin rajaan saakka esitettävä ihastuneensa. Millä sitä muka ulkopuolisena voi jonkin parin ihastumisen astetta arvioida?

• Lumikki-
        scrg kirjoitti:

1) Jos molemmat ovat tasoltaan riittävän korkealla, niin mikseivät ihastuisi ja pariutuisi
        2) Jos haluaa olla ihmisen kanssa, johon ei suuresti ole ihastunut, niin on johonkin rajaan saakka esitettävä ihastuneensa. Millä sitä muka ulkopuolisena voi jonkin parin ihastumisen astetta arvioida?

Ainakin omassa ystäväpiirissäni on "ihan tavallisia" miehiä ja naisia jotka ovat ihastuneet ja rakastuneet toisiin "ihan tavallisiin". Ei heidän tunteidensa vilpittömyyttä tarvitse edes epäillä.

• scrg
        Lumikki- kirjoitti:

Ainakin omassa ystäväpiirissäni on "ihan tavallisia" miehiä ja naisia jotka ovat ihastuneet ja rakastuneet toisiin "ihan tavallisiin". Ei heidän tunteidensa vilpittömyyttä tarvitse edes epäillä.

Ihmiset osaa taitavasti huijata jopa itseään, jos siihen tuntee tarvetta. Minä olen ihan tavallinen mies ja elänyt parisuhteessa ihan tavallisen naisen kanssa tavallisessa suhteessa eikä suhteessa ja tunteissa ole mitään vilpillistä vaikka kumppani ei olekaan henkilö tai tyyppi, johon on joskus kaikkein voimakkaimmin ihastunut. Minun on vaikea kuvitella, että minä itse edes voisin olla kenellekään kohde, johon erityisen voimakkaasti ihastuttaisiin.

• KeskitasonDilemma

Niin tietenkin ktm:t ja ktn:t pariutuvat keskenään ja heidän on pakko tähän tyytyä, koska oma taso ei riitä yt-ihmisiin. Erona tosin on se, että ktn:t varsinkin nuorempina kelpaavat ytm:ille lyhytsuhteisiin ja voivat sitten tätä vanhemmiten muistella tai liittyä vaikka ytm:n haaremiin , kun taas ktm ei ikinä pääse kokemaan ytn:iä.

• Lumikki-

Se, että teillä on huonoja/laimeita kokemuksia, ei kuitenkaan tarkoita, etteivätkö ne ihan tavalliset ihmiset voisi ihastua oikeasti ja voimakkaastikin toisiin ihan tavallisiin.

• scrg
        Lumikki- kirjoitti:

Se, että teillä on huonoja/laimeita kokemuksia, ei kuitenkaan tarkoita, etteivätkö ne ihan tavalliset ihmiset voisi ihastua oikeasti ja voimakkaastikin toisiin ihan tavallisiin.

Minä en ymmärrä miksi siitä pitäisi tehdä itselleen ongelma, että ei ihastu yhtä palavasti kuin jotkut toiset. Tekeekö voimakas ihastuminen ihmisistä pidemmällä aikavälillä jotenkin onnellisia? Epäilen, että heidän/teidän elämännekään on kuin elokuvissa. Silmät ja korvat auki pitäen näyttäisi tavallisten ihmisten elämä ihan muulta.

• ATMaisteri

Eräässä tutkimuksessa pyydettiin sattumalta valittuja pareja käyttäytymään rakastavaisten tavoin, ja aivojen kemiallisia reaktioita kuvaittaessa havaittiin että merkittävä osa päätyi ihastumaan/rakastumaan toisiinsa. Rakkaus, kuten on todistettu, syntyy vähemmän siitä mitä toinen tekee sinulle ja enemmän siitä mitä sinä teet toiselle.

Tämä puhuu sen puolesta että on täysin mahdollista ihastua/rakastua aidosti alempitasoiseen. Ja sen puolesta etteivät ihastuminen ja rakastuminen "vain tapahdu".

Vaan milläpä esim. ätmi saisi houkuteltua ytnin käyttäytymään kanssaan kuin rakastunut? YTN on tottunut kovaan kysyntään, se on hänelle itsestäänselvyys. Sitä ei tarvitse analysoida, miehiä tupsahtaa eteen kuin taikasarvesta. Lähes jokainen tuntemani YTN odottaa että mies "vie jalat alta", ts. ihastus syttyy nopeasti. Kun näin ei käy esim. ketmin tai ätmin kanssa, ei YTN anna tilaisuutta treffeihin tai uuteen tapaamiseen.

Siksi tasoteoria pätee. Mitä kovempi oma taso sattuu olemaan, sitä suuremmat odotukset. Ja ellei ole avoin tekemään jotain ihastuakseen, tarvitaan paljon että toinen osapuoli ns. veisi ne jalat alta. Siihen tarvitaankin komea statusmies joka sytyttää alfamiestutkan välittömästi, tai niin seksikäs nainen että menestyjäkomistuksen vaisto kertoo 0,5 sekunnissa naisen olevan sellainen joka kiinnostaa.

Kun palstaätmit valittavat etteivät naiset anna heille tilaisuutta, siinä on jotain perääkin.

• kjghfkjfk
        ATMaisteri kirjoitti:

Eräässä tutkimuksessa pyydettiin sattumalta valittuja pareja käyttäytymään rakastavaisten tavoin, ja aivojen kemiallisia reaktioita kuvaittaessa havaittiin että merkittävä osa päätyi ihastumaan/rakastumaan toisiinsa. Rakkaus, kuten on todistettu, syntyy vähemmän siitä mitä toinen tekee sinulle ja enemmän siitä mitä sinä teet toiselle.

Tämä puhuu sen puolesta että on täysin mahdollista ihastua/rakastua aidosti alempitasoiseen. Ja sen puolesta etteivät ihastuminen ja rakastuminen "vain tapahdu".

Vaan milläpä esim. ätmi saisi houkuteltua ytnin käyttäytymään kanssaan kuin rakastunut? YTN on tottunut kovaan kysyntään, se on hänelle itsestäänselvyys. Sitä ei tarvitse analysoida, miehiä tupsahtaa eteen kuin taikasarvesta. Lähes jokainen tuntemani YTN odottaa että mies "vie jalat alta", ts. ihastus syttyy nopeasti. Kun näin ei käy esim. ketmin tai ätmin kanssa, ei YTN anna tilaisuutta treffeihin tai uuteen tapaamiseen.

Siksi tasoteoria pätee. Mitä kovempi oma taso sattuu olemaan, sitä suuremmat odotukset. Ja ellei ole avoin tekemään jotain ihastuakseen, tarvitaan paljon että toinen osapuoli ns. veisi ne jalat alta. Siihen tarvitaankin komea statusmies joka sytyttää alfamiestutkan välittömästi, tai niin seksikäs nainen että menestyjäkomistuksen vaisto kertoo 0,5 sekunnissa naisen olevan sellainen joka kiinnostaa.

Kun palstaätmit valittavat etteivät naiset anna heille tilaisuutta, siinä on jotain perääkin.

Tämä on muuten totta.

Aika suuri osa alemman tason liitoista syntyy niin että mies ja nainen kaipaavat rakkautta, päätyvät juttelemaan keskenään, tutustuvat, ja pikku hiljaa huomaavat pitävänsä toisistaan. YT-liitoissa aina kuulee kuinka "mies vei jalat alta" tai "nainen sytytti heti".

Olen itse KTM, ja huomaan tämän eron. Oman tasoiseni naiset ovat avoimempia, ovat hommassa mukana, suostuvat pikku harmittomaan flirttiin. Näin olen tyttöystäväni saanut. Mutta kun juttelen ytneille, on kuin olisi suojamuuri välissä. Ovat ystävällisiä, mutteivat salli keskustelun menevän milliäkään sellaiseen suuntaan että ollaan muuta kuin kavereita. Selkeästi päätös on jo tehty; mies ei sytyttänyt, tämä ei ole Se Oikea. Mutta kun menestynyt ja komea mies puhuu heille, käytös on samanlaista kuin alempitasoisilla naisilla minun kanssani. Eli ovat avoimia mahdollisuudelle rakastumisesta, koska mies on "kiinnostava".

Ja minäkin uskon että teoista se rakkaus syntyy, siitä mitä tehdään ja koetaan yhdessä. Jos rakkaus syntyisi vain kemian ansiosta itsestään, niin ei silloin olisi tarvetta treffeille tai baareilulle.

• Mies32veee

Uskon että moni heistä on ihastunut, jopa rakastunut monesti - liian monta kertaa. Moni tosin ihan spedejä. Heillä sitä sydäntä ei edes ole. Kuten sulla. Tai ylläpidon leenalla.

Nyt vain aetmelkin kertoo: Niin siinä aina käy kun kiltti ja mukava aetmel kirjoittaa, niin nainenkin kysyy, niin?

Harmittomia ihmisiä. Loistavaa älyä, ikävä kyllä liikaa rumille, läskille kurpille.

Jatkakaa

• VäitänTietäväni

Olen ihastunut monastikin mutta minuun ei naiset voi ihastua koska olen ruma. Ja väitän parisuhteiden olevan helppoa niille joilla on ulkonäköä. Komeilla kavereillani naiset vaihtuu ja jos pidempi suhde kaatuu on kaskummaa heillä suhde päivien tai viikkojen päästä joten eipä tuo työtä vaadi ja kysy ihastumisia sen kummemmin. Itse olen joskus seurustellut ja ollut ihastunut jopa rakastunut mutta rumana ihmisenä suhteen päättyminen tarkoittaa aina mulle vuosien selibaattia myös ihastumisista. Mua sitten syytät että en tiedä mitä on ihastuminen tai että en tee työtä rakkauden eteen. Voi kun pääsisit joskus elämään rumaan ulkokuoreen söisit sanasi välittömästi tippoja silmäkulmastasi pyyhkien. Jos ihastuminen ja rakastuminen todellakin olisi ihmisen sisimmästä kiinni olisi mulla yhtälailla suhde heti perään kun vanha päättyy mutta kun kyse on ulkonäöstä ja sen tuomasta tasoluokasta en elele herroiksi suhteilla.

• ATN

Tuosta rumassa ulkokuoresta elämisestä.. Etkä ole ajatellut että naisetkin voivat kärsiä siitä? Jollet ole niin lue tältä palstalta kuinka naisetkin voivat olla rumia ja kelvottomia. Että se siitä miehen yksinoikeudesta olla ruma.

• ATMaisteri

Tasoteoria on loppujen lopuksi yksinkertainen. Teesit ovat seuraavat:

1. jotkut ihmiset ovat suositumpia kuin toiset, ja täten on olemassa asioita joista vastakkainen sukupuoli lähes universaalisti pitää
      - miehellä pituus, leveät hartiat, vahva leuka, korkea status, rohkeus, kyvykkyys, johtajuus, taito kestää sosiaalista painetta (muusikot, näyttelijät)
      - naisella nuoruus tai nuorekkuus, tiimalasivartalo, symmetriset kasvot, pitkät hiukset, sileä iho, empaattinen luonne
      -- erikseen ovat makuasiat (hippi/bodari/liikemies) ja MCH-geenit, mutta nämä eivät yksistään riitä herättämään kiinnostusta

2. ihmiset pariutuvat pitkälti oman tasoistensa kanssa. Suosittu nainen suositun miehen kanssa
      - huom! Moni nainen uskoo ettei noudata tasoteoriaa koska exät ovat olleet erilaisia. Mutta olennainen kysymys on, olivatko exät suosittuja naisten keskuudessa? Mies voi olla tj tai taiteilija, mutta jos molemmat saavat naisia helposti...ovat he tasokkaita. Näin suosittu nainen valitessaan kumman tahansa heistä, noudattaa tasoteoriaa vaikkei tietoisesti ajattelisi sitä

Mikään tasoteoriassa ei poissulje ihastumista tai rakkautta. Ei ole niin että jos uskoo tasoteoriaan ei voi ihastua, tai toisin päin. Kyse on yleensä siitä että nimen omaan on ihastunut useaan otteeseen, mutta ei ole koskaan saanut ihastumiselleen vastakaikua. On herännyt tarve selittää miksi näin on.

• Herääpahvi

Ihania kliseita, joihin varmasti joku uskoo ja jopa toimii noiden perusteella.

Yhtä paljon kuin "ihmiset pariutuvat pitkälti oman tasoisen mukaisesti" he myöskin pariutuvat ihan vain kemioiden ja tuntemusten mukaisesti.

Listasi on naurettavan ristiriitainen ja kommenttisi "erikseen ovat makuasiat" kruunaa koko mielipiteesi hömpäksi, jota toki koko tasoteoria onkin. Missään eikä koskaan ole todistettu sen olemassa oloa, luultavasti se onkin syntynyt suurin piirtein suomi24 -keskustelupiirin tasoisen kommentoinnin tuloksena.

Rakkautta, rakastumista, rakastamista, ihastumista tai sitä, miksi joku asia miellyttää toista ja toista ei, ei ole kyetty mitenkään loogisesti selittämään tai yleistämään. Tasoteorioilla ei ole mitään tekemistä em. asioiden kanssa.

• ATMaisteri
        Herääpahvi kirjoitti:

Yhtä paljon kuin "ihmiset pariutuvat pitkälti oman tasoisen mukaisesti" he myöskin pariutuvat ihan vain kemioiden ja tuntemusten mukaisesti.

Listasi on naurettavan ristiriitainen ja kommenttisi "erikseen ovat makuasiat" kruunaa koko mielipiteesi hömpäksi, jota toki koko tasoteoria onkin. Missään eikä koskaan ole todistettu sen olemassa oloa, luultavasti se onkin syntynyt suurin piirtein suomi24 -keskustelupiirin tasoisen kommentoinnin tuloksena.

Rakkautta, rakastumista, rakastamista, ihastumista tai sitä, miksi joku asia miellyttää toista ja toista ei, ei ole kyetty mitenkään loogisesti selittämään tai yleistämään. Tasoteorioilla ei ole mitään tekemistä em. asioiden kanssa.

Ne tuntemukset perustuvat johonkin.

Miten usein sinun mielestäsi nainen joka on evoluutiopsykologian näkökulmasta poikkeuksellisen haluttu, pariutuu miehen kanss ajoka on esim. lyhyt, ruma, sosiaalinen omega ja köyhä? En tunne ainuttakaan tällaista tapausta, vaikka kuvaukseen sopivia miehiä ja naisia on pelkästään Suomessa valtava määrä. Sen sijaan voisin heti luetella vaikka oamsta kaveripiiristä lukuisia pareja joissa nainen on kaunis ja mies komea ja/tai menestynyt.

On se outoa että tasoteoriaa täysin noudattavia pareja on ympärillä lukuisia, mutta tasoteoriaa ei ollenkaan noudattavia pareja joutuu etsimään Googlella, eikä meinaa löytyä sittenkään. Jopa nimim. 1212 linkkaamat kv. uutisiin päätyneet (!) parit rikkoivat tasoteoriaa vain osittain (nainen nätti muttei missi, mies ruma muttei muilta osin alhaista tasoa).

Mikähän mahtaisi olla todennäköisyys että kaikki on sattumaa?

• EiMikäänAtm
        Herääpahvi kirjoitti:

No kliseitä tai ei, niin kyllä tuossa paljon totta on. Kyllä se vaan niin menee, että esim. miehisen näköinen ja menestyvä mies vetoaa huomattavasti suurempaan osaan naisia kuin epämiehekäs ja arka mies. Voidaan sanoa sitä tasoksi tai ihan miksi vaan, mutta on hemmetin naiivia väittää, että kaikki miehet (tai naiset) olisivat samalla viivalla ja kuka tahansa voisi ihastua keneen tahansa. Se on lähinnä itsensä huiijaamista.

• Naisasialooser
        Herääpahvi kirjoitti:

Vittu, että olet tyhmä. Tipuitko pää edellä lattialle kun synnyit vai mistä moinen aivojen vajaatoiminta?

Nuo eivät ole kliseitä vaan ihan faktajuttuja. Ihmiset pariutuvat tasoistensa kanssa ja se, että naisella on ollut 10 täysin erilaista exää ei muuta totuutta miksikään.

Osa ihmisistä on suositumpia, huomattavasti suositumpia seksi/seurustelukumppaneita kuin toiset

Kummasti se komea ja korkeastatuksinen mies herättää niitä"kemioita"useammissa naisissa kuin ruma ja köyhä mies

Ja nuori ja kaunis nainen herättää niitä miehissä enemmän kuin vanha ja ruma.

Olet varmaan kuullut siitä Tinder testistä, joka näytti MAT: ja kaiken sen mitä minäkin olen sanonut 100% toteen.

Jos et ole siitä kuullut niin lyhyesti: Siinä oli komea, tavis ja ruma mies. Komea mies sai about 90% mätseistä tavismies 7% ja ruma 3%

Eli siis toiset ihmiset ovat huomattavasti halutumpia kuin toiset ja sitä MAT koittaa teille vajaaälyisille kertoa.

Makuasiat ovat myös täysin totta. Joku tykkää tyylikkäästä pukumiehestä, joku rosoisesta rokkarista. kummatkin ovat YT-miehiä. Sen sijaan kukaan nainen ei tykkää rumasta ja sosiaalisesti kyvyttömästä miehestä.

• Naisasialooser

Kyllä sen luulisi idiootkikin tajuavan, että haluttavuuksissa on valovuosien mittaisia eroja ja eivät nämä vastaan inttäjät täällä niin tyhmiä ole, etteivätkö sitä tajua. Kunhan väittävät vastaan.

Ja se, että yhdellä miljaridsta rumasta miehestä on kaunis nainen ei todista MAT:a epätodeksi kahdesta syystä. Em. tapaus on niin harvianinen poikkeus että se pääsee mediaan ja toisekseen MAT:ssa ei missään kohtaa sanota, että ruma mies on ATM

• Ex__PUA
        Herääpahvi kirjoitti:

Jo on tieteellinen vastaus sinullakin.

Ei ihme jos ämmät eivät ole vieneet maailmaa eteenpäin, kun tieteelliset faktat on klisheitä, ja "se vain tapahtui" ja "oli kemiaa"-diipadaaba on korkeinta tietoa. :D

Olen minäkin entisenä puppena sitä mieltä, että vaikka mitä tekisi, niin ei sitä ihastumista voi täysin ja 100% kartoittaa tai simuloida. Se on totta ja jopa tämä the Gamen kirjoittaja "Style" myönsi sen kirjassaan.

MUTTA kyllä nuo tieteelliset parametrit on syytä ottaa huomioon. Olisi hölmöä sivuutta selvät faktat.

• Ex___PUA
    • Kilttiatm

En ole koska en ole edes treffeille. päässyt. Nainen ihastuu miehen ulkonäköön ja pillu kostuu heti vaikka mies on jännämies. Mitä jännempi, sitä ihastuneempi nainen on ja nainen tietty antaa heti pillua miehelle johon ihastuu.

• EiSeOleTaikuutta

Jos mitään tasoja ei olisi, ihastuminen olisi aina täysin sattumanvaraista.

Aloittaja voisi ihastua yhtä hyvin kadulla ryysyissä kerjäävään lukutaidottomaan romanian mustalaiseen kuin juristibodariin. Vain sattuma ratkaisisi kumpaan aloittaja ihastuu.

Tai sitten on olemassa tasoja. Ihminen ei aina ihastu tasoiseensa, vaan usein pyrkii ihastuu ylöspäin toivoen voivansa kompensoida omat puutteensa jollakin muulla. Hunktanssijaan ihastunut lihavatyttö voi yrittää kompesoida puutteita ulkonäössään olemalla antelias seksin suhteen jne....

Ihastuminen ei ole mitään taikuutta, mitä aloittaja tässä yrittää maalailla.

• Naisasialooser

Minuun oli kerran ihastunut lihava tyttö joka olisi todellakin ollut antelias. Näytäkin ihan hunks tanssijalta, paitsi lihasmassaa on enemmän

• N39

No tässä olisi sellainen harvinaisuus kuin tasoteoriaan uskova NAINEN.

Miehet aina valittavat siitä 20/80 säännöstä (vain 20% miehistä on kiinnostavia). Ja kuinka naisilla tämä menee toisin päin. Kunpa olisin syntynyt naiseksi, itkee ätmi. Mutta se alin 20% naisista ei voi kompensoida millään. Ei auta koulutus, ammatti eikä luonne.

Jos ette osaa kuvitella millaista juhlaa top 20% tai edes top 50% naisen elämä on, en osaa minäkään.

Tulee mieleen dokkari jossa kaunis nainen meni baariin toppaukset vatsassa ja sellainen naamari päässä. Meni iloisesti ja sosiaalisesti puhumaan miehille. Tunti myöhemminen tämä muistaakseni mallinainen istui baarin pihalla itkemässä lohduttomasti. Vaikka tiesi että naamari pois ja miehiä sataa oikealta ja vasemmalta niin kuin ennenkin.

Että tervetuloa vaan jutuille jos näette minut tansseissa yksin istuskelemassa siellä nurkkapöydässä ;)

• scrg

"Tulee mieleen dokkari jossa kaunis nainen meni baariin toppaukset vatsassa ja ... "

Mitä siis tapahtui? Nainen käyttäytyi "hänelle normaalisti" ja miehet oli ilkeitä vai välinpitämättömiä?

"Että tervetuloa vaan jutuille jos näette minut tansseissa yksin istuskelemassa siellä nurkkapöydässä ;) "

Miksi N39 istuu tanssien nurkkapöydässä? Joillekin se voi olla toimiva paikka, mutta jos N39 on väärä ihminen siihen paikkaan, niin eikö se myöskin ole väärä paikka N39:lle?

• Ex__PUA

"Tulee mieleen dokkari jossa kaunis nainen meni baariin toppaukset vatsassa ja sellainen naamari päässä. Meni iloisesti ja sosiaalisesti puhumaan miehille. Tunti myöhemminen tämä muistaakseni mallinainen istui baarin pihalla itkemässä lohduttomasti. Vaikka tiesi että naamari pois ja miehiä sataa oikealta ja vasemmalta niin kuin ennenkin."

Mahtavaa.

Tämä todistaa kaksi asiaa:
        - Syyn, miksi naiset ovat paskahousuja ja heittävät aloitevastuun miehille. He ovat liian heikkoja kestämään sitä minkä miehet joutuvat kestämään, jos mielivät pariutua.
        - Tuollaisen roolivaihdoksen pitäisi jokaisen naisen tehdä, jotta saisimme hieman tasa-arvoa ja reiluutta kuvioihin (mutta se ei tapahdu, johtuen ensimmäisestä kohdasta).

• Naisasialooser

39 vuotias nainen on jokatapauksessa ATN, ollut jo vuosia,ihan sama miltä näytti huippuvuosinaan eli älä huoli ne sinun nuorena kauniit kaverisi ovat yhtä rumia kuin sinäkin nykykään. Heillä oli ne muutamat vuodet, jolloin olivat huipulla.

• Helppoamatikkaa

Olen fiksu empaatinen ja huumorintajuinen normaalivartaloinen mies jonka status on vähän niin ja näin on ollut koko elämän ajan.

EN OLE
      koskaan ihastunut naisiin jotka ovat tyhmiä, epäempaattisia, huumorintajuttomia, kylmiä tai pyöreitä.

OLEN
      ihastunut naisiin jotka ovat olleet samankaltaisia kanssani ja erityisesti huumori on kukkinut.
      Suurin syy miksei naiset ole olleet kiinnostuneita minusta on statukseni puute.
      Toinen syy on varmasti se että koska olen ns. vaalean haalea niin en herätä suuria seksuaalisia tunteita joten mahdollisuuteni syntyvät vain tutustumisen ja kyllä, statuksen kautta.
      Kolmas syy on etten pukeudu trendikkäästi ja ole sosiaalisesti jatkuvasti aktiivinen.
      Neljäs syy on etten "pelaa peliä" ja vaikka saatan flirtata niin minussa ei ole tippaakaan sitä naarasta tavoittelevan uroksen virkaa joka pyrkii sinne pöksyihin vaikka väkisin => sitä pidetään epäseksuaalisena miehellä, naiselle jostain syystä suomalaisessa yhteiskunnassa tämä taas on normaalia.

Kysymys kuuluu että kertooko tämä tasoista jotakin?

Varmasti.
      Se kertoo siitä että minua miehenä ei kiinnosta todellista tasoani alemmat naiset vaikka markkinatilanne sitä kuiskisin korvaani.
      Minun tulisi siis ottaa joko tyhmä, huumorintajuton, kylmä tai pyöreä kumppani. Tai sitten vaikka yksin/yhteishuoltaja.

Kiinnostaako?
      Ei.

Olen jo päälle kolmekymppinen ja todennut että juna meni jo.
      Jotain väliaikaista voi syntyä tai sitten mennä maksullisiin mutta toisaalta oman ikäiset jo kaiken nähneet juoksunsa juosseet "naiset" eivät kiinnosta enää myöskään.

Koska mieluummin yksin kuin paskassa suhteessa tai naisen kanssa johon en ole ihastunut.

• Helppoamatikkaa

ja olen ollut suhteessa naisen kanssa joka varmaan laskettaisiin YTN:ksi noiden tasoteorioiden mukaan vaikka en noihin ole syvällisesti perehtynyt.
        Syy miksi onnistuin tutustumaan häneen ja minkä takia joskus tasot eivät kerro kaikkea on että tutustuu toiseen pienissä sosiaalisissa ympyröissä joissa on vähemmän kilpailua jolloin muilla ominaisuuksilla kuten persoonalla, yhteensopivuudella ja luonteella voi tehdä vaikutuksen.

Tietysti lopulta asian päätti statukseni puute ja hän nai lääkärin.

• saippuakauppa

Kukaan ei onneksi pakota sinua suhteeseen. Tunnut hyvin tietävän syyt menestymättömyyteesi ja hyväksyt sen. Nämä jotkut palstapojut taas sairauksissaan luulevat että heille kuuluu tietyn tasoinen nainen. Kukaan ei kuulu kenellekään.

• Helppoamatikkaa
        saippuakauppa kirjoitti:

Kukaan ei onneksi pakota sinua suhteeseen. Tunnut hyvin tietävän syyt menestymättömyyteesi ja hyväksyt sen. Nämä jotkut palstapojut taas sairauksissaan luulevat että heille kuuluu tietyn tasoinen nainen. Kukaan ei kuulu kenellekään.

Niin olisko ero se kuitenkin että minulla on kokemusta parisuhteesta jopa tuollaisen "YTN" kanssa?
        En osaa kuvitella itseäni tilanteeseen jossa olisin täysin kokematon ja naiset kohtelisivat paskasti.

Minulla on ollut onneksi paljon naispuoleisisa ystäviä jne. jotka ovat osoittaneet että hienoja naisia on olemassa. Mutta yleisesti ottaen kyllä nuo tasot painavat ihmisten valinnoissa eikä niitä selitellä pois vain että kuka tahansa voi ihastua kehen tahansa.

Monilla miehillä on myös kova läheisyyden ja hyväksynnän tarve joka voi olla paljon ikävämpi kuin tuo seksuaalisuuden tyydyttäminen.

Olen onnistunut kylmentämään oman sydämeni joten en ihastu enää kehenkään ja näen ennalta ettei niistä voisi tulla mitään. Siten elämä on helppoa.

• ATMaisteri

Ps. en ole varma onko kyseessä sama henkilö, mutta kävin aikanaan toisaalla keskustelun aiheesta yhden blogia pitävän Lumikin kanssa. Fiksun ja kovin mukavan oloinen nainen, mutta jouduin hieman opastamaan häntä MAT-asioissa ;)

Hänkin koki ettei noudata tasoteoriaa, koska hänen miehensä olivat erilaisia.

Mutta kysyttäessä heidän suosiostaan naisten keskuudessa, kävi ilmi että jokainen - siis jokainen - oli suosittu, mies joka saa helposti naisia. Arvon blogin pitäjä itse sai palstallakin käytetyssä Chateau Heartisten MA-testissä hyvät pisteet.

Toisin sanottuna, tasoteoria piti jälleen kerran 100% paikkansa.

Mahdollisen häiriköinnin takia en linkkaa blogia tähän.

• faktaatämäkin

Aika harvoin mikää teoria pitää 100% paikkaansa. Täälläkin on todettu faktana jo monta kertaa että aina on poikkeuksia. Silloin teoria ei voi pitää 100% paikaansa.

• ATMaisteri
        faktaatämäkin kirjoitti:

Aika harvoin mikää teoria pitää 100% paikkaansa. Täälläkin on todettu faktana jo monta kertaa että aina on poikkeuksia. Silloin teoria ei voi pitää 100% paikaansa.

Ei tietenkään. Mutta tässä tapauksessa tasoteoria piti 100% paikkansa.

• KylläPitää
        faktaatämäkin kirjoitti:

Teoria pitää paikkansa, kun muutamme tasot todennäköisyyksiksi. Olet sitä tasokkaampi, mitä korkeampi tod.näköisyys sinulla on löytää haluamaasi seuraa.

Kadulla kerjäävän lukutaidottoman ja resuisen kerjäläisen tod.näköisyys saada nainen on yksi miljoonasta. Silti joku voittaa välillä lotossakin, mutta miljoonat muut eivät voita.

Komean ja sosiaalisen juristibodarin tod.näköisyys jäädä yksin on yksi miljoonasta. Silti joku voi jäädäkin, mutta miljoonasta kaltaisestaan hän olisikin ainoa yksin jäävä.

Teoria siis todellakin pitää paikkansa 100%:sti, kun se kattaa sekä onnistumiset, että epäonnistumiset vaikka mahdollisuus olisikin vain yksi miljoonasta.

• ATMaisteri

Eräs huomion arvoinen asia:

Tasoteoriaa ei voi kumota negatiivisilla esimerkeillä. Esim. jos kaunis 25v sihteeri ei pidä kuuluisasta rock-muusikosta tai jos kaunis 22v bändäri ei pidä rikkaasta toimitusjohtajasta.

Tasoteoriaan vaikuttavat ainoastaan tapaukset joissa ihmiset ihastuvat tai rakastuvat toisiinsa.

ts. jos kaunis 25v sihteeri valitseekin ruman ja ujon 30v toimistoharjoittelijan tai kaunis 22v bändäri valitsee ruman ja yksinäisen rockfanin - nämä esimerkit ovat tasoteorian vastaisia.

Kuten sanottu; kemia ja henk. koht. maku ovat kriteerejä joilla valitaan sopiva kumppani omasta tasoluokasta.

• pontusnalle

On myöskin kyseenalaista soveltaa teoriaa hyvin pienellä tietomäärällä ja yksisilmäisesti. Sitä tapahtuu täällä paljon. Jo hyvin pienestä vihjeestä asiaa aletaan selittää vain ja ainoastaan tasoteoriasta käsin. Mielestäni se laskee tasoteorian uskottavuutta hyvin paljon. Yleensäkin voisi kuvitella että jos uskoo johnkin teoriaan kovasti maailmassa alkaa huomata teoriaan sopivia asioita ja toimimaan sen mukaan. Tasoteoriasta tulee helposti siis itseään toteuttava ennuste. Onneksi omassa elämässäni en ole uskonut tasoteorioihin ja olen pystynyt lähestymään mitä viehättävämpiä naisia ja onnistunut myös.

• Rose23

Mutta ihan mielenkiinnosta kysyisin: Mistä voi tietää onko ihastuksen kohde tai seurustelukumppani samantasoinen? En minä ainakaan osaa katsoa mitään "tasoja".

Jos olen seuraillut muita pareja niin en ole tehnyt oletuksia suhteesta vain sillä perusteella mitä ulkoiset ominaisuudet ovat. Jos kaksi ihmistä ovat onnellisia yhdessä, he ovat samalla taajuudella ja heillä on samat arvot niin mielestäni sillä on suurin merkitys. Ainakin suhteen onnistumisen kannalta.

• ATMaisteri
        Rose23 kirjoitti:

Mutta ihan mielenkiinnosta kysyisin: Mistä voi tietää onko ihastuksen kohde tai seurustelukumppani samantasoinen? En minä ainakaan osaa katsoa mitään "tasoja".

Jos olen seuraillut muita pareja niin en ole tehnyt oletuksia suhteesta vain sillä perusteella mitä ulkoiset ominaisuudet ovat. Jos kaksi ihmistä ovat onnellisia yhdessä, he ovat samalla taajuudella ja heillä on samat arvot niin mielestäni sillä on suurin merkitys. Ainakin suhteen onnistumisen kannalta.

Vaistolla/tunteella.

Jos mies on sinua alempitasoinen, ei hän sytytä. Mies saattaa olla loogisesti hyvä - esim. kiltti ja luotettava - mutta perhoset eivät lentele vatsassa.

Eräs syy miksi tasoteoriaa vastustetaan on se että sitä tulkitaan väärin päin. Ajatellaan että tunteella valitaan hyvä mies, ja tasokkuutta arvioidaan järjellä. Todellisuudessa asia on päin vastoin; hyvyyttä (rehellisyys, luotettavuus, kiltteys) voidaan arvioida järjellä...mutta taso on se joka sytyttää. Juuri tästä syystä naiset kokevat rakastuvansa Mikael Jungnerin kiltteyteen tai Kimi Räikkösen tavallisuuteen.

• Rose23
        ATMaisteri kirjoitti:

Vaistolla/tunteella.

Jos mies on sinua alempitasoinen, ei hän sytytä. Mies saattaa olla loogisesti hyvä - esim. kiltti ja luotettava - mutta perhoset eivät lentele vatsassa.

Eräs syy miksi tasoteoriaa vastustetaan on se että sitä tulkitaan väärin päin. Ajatellaan että tunteella valitaan hyvä mies, ja tasokkuutta arvioidaan järjellä. Todellisuudessa asia on päin vastoin; hyvyyttä (rehellisyys, luotettavuus, kiltteys) voidaan arvioida järjellä...mutta taso on se joka sytyttää. Juuri tästä syystä naiset kokevat rakastuvansa Mikael Jungnerin kiltteyteen tai Kimi Räikkösen tavallisuuteen.

Mutta tuossa on vain puolet asiasta... Koska palstalla ainakin usein väitetään, että ihmiset ihastuvat helposti itseään ylempitasoiseen. Mistä siis voi tietää onko ihastunut samantasoiseen tai ylempitasoiseen? Tai miten kukaan voi sanoa, että pari olisi tasoiltaan epäsuhtainen?

Jos molemmat rakastavat toisiaan niin ollaanko silloin suhteessa samantasoisen kanssa?

• mythbuster

Eihän tuossa aloituksessa ollut oikeastaan mitään tolkkua. Ihmiset ihastuvat yleensä itseään tasokkaampiin ihmisiin, varsinkin sellaiset jotka eivät tasoista mitään ymmärrä eivätkä edes halua ajatella niitä. Ihastumiset ja tasot eivät ole toistaan poissulkevia asioita, vaan hyvinkin läheisesti yhteydessä toisiinsa.

• ATM-automaatti

Hassu juttu muuten että naiset aina sanovat kuinka tavallinen mies kelpaa koska "tavalliset pariutuvat tavallisten kanssa".

Ja tottahan se on.

Mutta jos tavalliset pariutuvat tavallisten kanssa, jää yli epätavallisen hyvät ja epätavallisen huonot. Kenen kanssa 185cm tumma ja komea miljoonayrityksen 30-vuotiaana luonut mies pariutuu? Entäs 24-vuotias sivutoimisesti mallina työskentelevä oikaustieteiden kandi?

Valikoituuko miehen partneriksi Tavis-Tiina? Naiselle ruma ja yksinäinen mutta hyväsydäminen ja kuitenkin älykäs tukityöllistettu?

Ohi. Tasoteoria taitaa kuitenkin olla totta :D

• emiliann

Näin.

Miksi tämä tasoteoria niin hirveästi ahdistaa ihmisiä? Lyökö se joillekin sen viimeisen naulan arkkuun, kun pitää todeta ettei voi kauhalla ottaa kun on lusikalla annettu?

• emiliann kirjoitti:

Näin.

Miksi tämä tasoteoria niin hirveästi ahdistaa ihmisiä? Lyökö se joillekin sen viimeisen naulan arkkuun, kun pitää todeta ettei voi kauhalla ottaa kun on lusikalla annettu?

Tasoteoriaan liittyvä naisten hypergamia on väärin. Ei se ahdista, mutta miesten ei pidä hyväksyä sitä.

• emiliann

Siis että tasoteoria on olemassa, mutta miesten ei pidä hyväksyä sitä? Vai naisten hypergamiaako vastustat?

Ajattele näin, jos se helpottaa sun oloa :)

• ATM-automaatti

Kysymys sinulle emiliann.

Kun nainen on YTN, eli nuori ja kaunis, on tietysti loogista että hän saa korkean tason miehen.

Mutta koska naisen taso perustuu nuoruuteen ja kauneuteen (hedelmällisyys), entäs kun nainen vanhenee? Millä perusteella naisen tulisi pitää mies joka on yhä YTM kun nainen on 35-vuotiaana KTN ja 45-vuotiaana ATN?

• emiliann kirjoitti:

Siis että tasoteoria on olemassa, mutta miesten ei pidä hyväksyä sitä? Vai naisten hypergamiaako vastustat?

Ajattele näin, jos se helpottaa sun oloa :)

Keneltä kysyit? Juuri vastasin asiaan, jota kysyit, kun luetunymmärtämisessäsi on vikaa.

• emiliann

Haluatko, että lakkaan "uskomasta" teoriaan, kun kerran itsekin joskus vanhenen ja menetän markkina-arvoani? En näe mikä muukaan on kysymyksesi taustalla.

En osaa vastata kysymykseesi, joka pursuaa sun omaa katkeruuttasi. Uskon, että parinvalinta perustuu näihin kohistuihin tasoihin, mutta parisuhde ei eikä se ole jatkuvasti katkolla, ei siinä mitata kymmenen vuoden välein ollaanko vielä YTM, KTN, ATM jne. Tuskin tiedät tätä.

Ymmärrän, että tämä näyttäytyy toisenlaisena, kun elää vailla naista tai miestä ja kokee olevansa hyljeksitty ATM. 35-vuotiaasta 45-vuotiaaksi ja eteenpäin. Leuka pystyyn hei.

• ATM-automaatti
        emiliann kirjoitti:

Haluatko, että lakkaan "uskomasta" teoriaan, kun kerran itsekin joskus vanhenen ja menetän markkina-arvoani? En näe mikä muukaan on kysymyksesi taustalla.

En osaa vastata kysymykseesi, joka pursuaa sun omaa katkeruuttasi. Uskon, että parinvalinta perustuu näihin kohistuihin tasoihin, mutta parisuhde ei eikä se ole jatkuvasti katkolla, ei siinä mitata kymmenen vuoden välein ollaanko vielä YTM, KTN, ATM jne. Tuskin tiedät tätä.

Ymmärrän, että tämä näyttäytyy toisenlaisena, kun elää vailla naista tai miestä ja kokee olevansa hyljeksitty ATM. 35-vuotiaasta 45-vuotiaaksi ja eteenpäin. Leuka pystyyn hei.

Et varmaankaan osaa aavistaakaan mistä arvasin sinun olevan nuori :D

Kysymys on relevantti. Eikö sinusta kuulosta hassulta että saman tasoiset pariutuvat keskenään mutta sitten kun on kerran pariuduttu, maagisesti tasolla ei olekaan väliä?

Entä jos pariutuisit menestyvän juristin kanssa, mutta hänen tasonsa laskisi esim. koska miehesi saisi potkut ja siirtyisi luuttuamaan huoltsikan lattioita 1 500 eurolla / kk?

Ellet ole huomannut, menestyjillä on tapana erota ja vaihtaa nuorempaan.

• FromATMtoYTM

Nuoret ja kauniit naiset ovat kuin emiliann koska sisimmässään he tietävät ettei heillä ole muuta kuin silkalla tuurilla saatu arpavoitto geneettisessä arvonnassa, joka takaa heille lyhyeksi aikaa lähes rajattoman markkina-arvon. He tietävät että ilman kauneuttaan he eivät olisi menestyville miehille mitään. Ja kauneus...on katoavaista.

Hämmästyisitte jos tietäisitte kuinka moni kaunis nainen ei lopulta saa yritysjohtajaa tai edes juristia tai lääkäriä. Ensin kaikki on saatavilla, mutta kun kello lyö kaksitoista, satu loppuu.

Minä olen KTM ja entinen HC-ATM, mutta ylpeä kaikesta siitä mitä olen naisilta saanut. Koska se on oman vaivannäköni tulosta, oli kyse sitten kuntoilusta, sosiaalisien taitojen kehittämisestä tai vaikka rahan ansaitsemisesta. Tiedän etten ole vain hyvän näköinen palkinto, vaan kiinnostava persoonallisuus. Ehkä vain joidenkin harvojen naisten mielestä, mutta se riittää.

Onnea kuitenkin sinullekin emiliann, ja tietysti ätmeille :)

• Popöösi

Tasoteoria... hypergamiako.. no faktaa tosin yksilön muodossa. Olen mies arvostan vastaikkaisessa sukupuolessa, huomaivaisuutta, kohteliaisuutta, tilannetajua, huumoria, pilkettä silmäkulmassa... joitan vaadin ehkä väärin nautin myös itseltäni:)

Life is simpple, joten nauttikaa kesästä

• Popöösi

Voi kristus perkele on teillä jutut, yhhhh mitä paskaa....

• Väliäkös tuolla, olkoot tai olkoot olematta, mutta aika paljon ihan asiaakin tässä ketjussa näyttää olevan.... mutta "tasotteluun" en silti lähde, esineellistäjät esineellistäkööt, mutta turha on parkua, jos on itse siihen lähtenyt ja oma tyyli osuu joskus omaan nilkkaan....näin voi käydä, niin kuin joku ylempänä totesikin.

Minä olen tästä leikistä ulkona, ei ole minulle, mutta kukin tyylillään....

• 34523545

Kaikki on matematiikkaa. Se että ihmissuhteiden dynamiikkaa on tutkittu lopultakin käsittämättömän vähän, ei tarkoita sitä etteikö siinäkin olisi lainalaisuuksia.. totta kai on oltava.

Ja mitä rakkaus on.. pinnallista huumaantumista se on. Mies ei voi rakastua ellei partneri ole riittävän kaunis ja nainen taas ei rakastu jos mies ei ole tarpeeksi (lista on pitkä). Siinä sitä rakkauden kauneutta!
      Ainoa todellinen rakkaus maailmassa on muista välittäminen sekä sympatia eläviä ja kärsiviä kohtaan.. parinmuodostus taas silkkaa itsekkyyttä, reviiritietoisuutta ja ahneutta - toki kauniilla idealismilla kuorrutettua.

• Matkallemeinaan

Kyllä ne tasot tasottuu, kun Herra saa tasotella. Pitäs tietysti ensin lähteä.

• ätm1

Onhan sitä tullut ihastuttua mutta kun ei se taso koskaan ole riittänyt niihin ihastuksiin ja ne naiset joita saisin eivät taas miellytä minua millään tasolla.

• sdgkjyhufdjyf

Tasoteoria ei ole uskon asia vaan faktaa. ATM = ei saa naista, YTM = saa naisen helposti. Ei riipu miehen laadusta. Taso kertoo vain suosion määrän parisuhdemarkkinoilla.

• Markus Rantala, evolutiobiologian dosentti, biologian ja psykologian tohtori kirjoitti:

"Runoilija Johon Keats syytti 1700-luvulla Isaac Newtonia runouden tuhoamisesta. Newton oli rohjennut selittää sateenkaaren värit: ne syntyvät, kun valo taittuu vesipisaroista.

Keats koko, että tieteellisen selityksen jälkeen hän ei enää voinut katsoa sateenkaarta niin kuin ennen: maagisuus oli kadonnut"

Samalla tavalla tasoteorian vastustajat pelkäävät, että jos tasoteoria olisi totta, ajatus puhtaasta rakkaudesta katoaisi ja heidän motivaatio kyseenalaistettaisiin.

Tämä on vähän sama kun selostaisi evoluutioteoriaa luomiskertomusta kannattavalle. Mikään todiste ei riitä.

• ATMaisteri

Tismalleen.

Lisäksi tasoteoria on siitä hauska että se mahdollistaa kenelle uskon omaan erilaisuuteen. Vaikka löhes kaikki noudattavat tasoteoriaa, juuri sinä voit olla se poikkeus joka nyt vain sattui rakastumaan menestyvään ja komeaan alfaan esoteerisen yhteytenne ansiosta.

Naiset eivät myöskään halua myöntää ulkonäön merkitystä. Kaunis nainen haluaa uskoa että hän olisi saanut miehen ilman arpajaisvoittoa hyvien geenien muodossa. Että hänen luonteensa ratkaisee, juuri hän on se poikkeus säännöstä.

Ei ole sattumaa että mitä korkeampitasoinen on, sitä kovemmin yrittää kieltää tasoteorian.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      167
      2604
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      88
      2424
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      71
      2054
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      137
      1937
    5. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      109
      1838
    6. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      105
      1576
    7. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      124
      1564
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      43
      1461
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      81
      1224
    10. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1211
    Aihe