Aamos 9 Sillä katso, minä käsken seuloa Israelin heimoa kaikkien kansain seassa, niinkuin seulalla seulotaan: ei jyvääkään putoa maahan.Miekkaan kuolevat kaikki minun kansani syntiset, jotka sanovat: "Ei saavuta, ei kohtaa meitä onnettomuus."(näinhän juutalaiset sanoivat Saksassa, kun natsit pääsivät valtaa ja juuri silloin Hebrealaisten Jumala jota sinä pilkkaat Hän Perusti Israelin Valtakunnan.)= Sinä päivänä minä pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan ja korjaan sen repeämät ja pystytän sen luhistumat, ja rakennan sen sellaiseksi, kuin se oli muinaisina päivinä, niin että he saavat omiksensa Edomin jäännöksen ja kaikki pakanakansat, jotka minun nimiini otetaan, sanoo Herra, joka tämän tekee. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin kyntäjä tavoittaa leikkaajan ja rypäleitten polkija siemenenkylväjän, jolloin vuoret tiukkuvat rypälemehua ja kaikki kukkulat kuohkeiksi muuttuvat. Silloin minä käännän kansani Israelin kohtalon, ja he rakentavat jälleen autiot kaupungit ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja juovat niiden viiniä, he tekevät puutarhoja ja syövät niiden hedelmiä. Minä istutan heidät omaan maahansa, eikä heitä enää revitä pois maastansa, jonka minä olen heille antanut, sanoo Herra, sinun Jumalasi.
minä pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan
33
70
Vastaukset
Maja
Minä luulin, että Daavid asui linnassa, sentään kuningas.- Wau
Totta on, että maja antaa hiukan harhaanjohtavan kuvan asiassa.
Mutta Apt 1:6-7 "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut".
Ja kun ehdot täyttyivät Jehova Jahve antoi Israelille Valtion ja vieläpä Aabrahamille, Iissakilli ja Jaakobille lupaamalla alueelta, Maannavasta. Ylistys Jumalalle.
"Ei kohtaa meitä onnettomuus.." = luottamuksesta kysymys.
Ei koskaan saa luottaa ihmisiin, koska ihmiset ovat petoja. Pitää aina olla varuillaan, kuin lintu. Viisas toivoo parasta mutta varautuu pahimpaan niin sitä ei koskaan yllätetä.- Wau
Saksan Juutalaiset olivat saksalaisempia kuin saksalaiset.
Juutalaiset olivat menestyviä ja hyvin koulutettuja, mutta he rakastivat saksassa saavuttamaa elintasoa siinä määrin, että he unohtivat unelmoinnin isiensä maasta. Herzol yritti innoittaa saksan Juutalaisia muuttamaan ja rakentamaan "Israelin" valtiota.
Herzolia ei otettu vastaan, eikä hänen puheitaan kuunneltu.
Hebrealaiskirje:
11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
11:2 Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen.
11:3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
11:4 Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu.
11:5 Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois." Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle.
11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
11:7 Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee.
11:8 Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.
11:9 Uskon kautta hän eli muukalaisena lupauksen maassa niinkuin vieraassa maassa, asuen teltoissa Iisakin ja Jaakobin kanssa, jotka olivat saman lupauksen perillisiä;
11:10 sillä hän odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala.
11:11 Uskon kautta sai Saarakin voimaa suvun perustamiseen, vieläpä yli-ikäisenä, koska hän piti luotettavana sen, joka oli antanut lupauksen.
11:12 Sentähden syntyikin yhdestä miehestä, vieläpä kuolettuneesta, niin suuri paljous, kuin on tähtiä taivaalla ja kuin meren rannalla hiekkaa, epälukuisesti.
11:13 Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.
11:14 Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.
11:15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
11:16 mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin.
11:17 Uskon kautta uhrasi Aabraham, koetukselle pantuna, Iisakin, uhrasi ainoan poikansa, hän, joka oli lupaukset vastaanottanut
11:18 ja jolle oli sanottu: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläisen",
11:19 sillä hän päätti, että Jumala on voimallinen kuolleistakin herättämään; ja sen vertauskuvana hän saikin hänet takaisin.
11:20 Uskon kautta antoi Iisak Jaakobille ja Eesaulle siunauksen, joka koski tulevaisiakin.
11:21 Uskon kautta siunasi Jaakob kuollessaan kumpaisenkin Joosefin pojista ja rukoili sauvansa päähän nojaten.
11:22 Uskon kautta muistutti Joosef loppunsa lähetessä Israelin lasten lähdöstä ja antoi määräyksen luistansa.
11:23 Uskon kautta pitivät Mooseksen vanhemmat häntä heti hänen syntymänsä jälkeen kätkössä kolme kuukautta, sillä he näkivät, että lapsi oli ihana; eivätkä he peljänneet kuninkaan käskyä. >> Jakeen lisätiedot
11:24 Uskon kautta kieltäytyi Mooses suureksi tultuaan kantamasta faraon tyttären pojan nimeä.
11:25 Hän otti mieluummin kärsiäkseen vaivaa yhdessä Jumalan kansan kanssa kuin saadakseen synnistä lyhytaikaista nautintoa,
11:26 katsoen "Kristuksen pilkan" suuremmaksi rikkaudeksi kuin Egyptin aarteet; sillä hän käänsi katseensa palkintoa kohti.
11:27 Uskon kautta hän jätti Egyptin pelkäämättä kuninkaan vihaa; sillä koska hän ikäänkuin näki sen, joka on näkymätön, niin hän kesti.
11:28 Uskon kautta hän pani toimeen pääsiäisenvieton ja verensivelyn, ettei esikoisten surmaaja koskisi heihin.
11:29 Uskon kautta he kulkivat poikki Punaisen meren ikäänkuin kuivalla maalla; jota yrittäessään egyptiläiset hukkuivat.
11:30 Uskon kautta kaatuivat Jerikon muurit, sittenkuin niiden ympäri oli kuljettu seitsemän päivää.
11:31 Uskon kautta pelastui portto Raahab joutumasta perikatoon yhdessä uppiniskaisten kanssa, kun oli, rauha mielessään, ottanut vakoojat luoksensa.
11:32 Ja mitä minä vielä sanoisin? Sillä minulta loppuisi aika, jos kertoisin Gideonista, Baarakista, Simsonista, Jeftasta, Daavidista ja Samuelista ja profeetoista,
11:33 jotka uskon kautta kukistivat valtakuntia, pitivät vanhurskautta voimassa, saivat kokea lupauksien toteutumista, tukkivat jalopeurain kidat,
" katsoen "Kristuksen pilkan" suuremmaksi rikkaudeksi kuin Egyptin aarteet; sillä hän käänsi katseensa palkintoa kohti. "
Mitähän tuokin tarkoittaa, ja miten se liittyy Moosekseen.- Wau
"ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus."
1.Korinttolaiskirje:
10:1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
10:2 ja saivat kaikki kasteen Mooseksen pilvessä ja meressä
10:3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
10:5 Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt, koskapa he hukkuivat erämaassa.
10:6 Tämä tapahtui varoittavaksi esimerkiksi meille, että me emme pahaa himoitsisi, niinkuin he himoitsivat.
10:7 Älkää myöskään ruvetko epäjumalanpalvelijoiksi kuten muutamat heistä, niinkuin kirjoitettu on: "Kansa istui syömään ja juomaan, ja he nousivat iloa pitämään."
10:8 Älkäämmekä harjoittako haureutta, niinkuin muutamat heistä haureutta harjoittivat, ja heitä kaatui yhtenä päivänä kaksikymmentä kolme tuhatta.
10:9 Älkäämme myöskään kiusatko Herraa, niinkuin muutamat heistä kiusasivat ja saivat käärmeiltä surmansa.
10:10 Älkääkä napisko, niinkuin muutamat heistä napisivat ja saivat surmansa tuhoojalta.
10:11 Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut.
10:12 Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.
10:13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.
Kristuksen pilkka on suuri rikkaus ja siitä saa palkinnon?
- Wau
Jeesus ei voinut syntyä juutalais- valtiossa, Koska silloin hänet olisi kivitetty. Jos Jeesus olisi kuollut kivittämällä, niin Eevalle annettu lupaus ei olisi toteutunut, eikä syntimme sovitettu. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta kun hän itse tuli kiroukseksi meidän puolesta, sillä kirjoitettu on: “Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu.” Ristillä kuolleen Jeesuksen veressä on meillä ja Daavidin suvulla ja Jerusalemin asukkailla avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan. Rooman valta oli siis Jumalan asettama ja ilman sitä, Jeesus olisi syntynyt Nasaretissa, eikä Betlehemissä. Tuolloin esivalta, oli, kuin olikin Jumalan asettama vaikka Juutalaiset eivät sitä ymmärtäneet.
Miksi te pilkkaatte juutalaisia, jos kristuksen pilkka on suuri rikkaus ja siitä saa palkinnon. Vai kalliotako piti pilkata, ja mistä sen tietää missä on kristuskallio? Onko se Golgatalla?
- Wau
Ainoastaan nimikristityt pilkkaavat, mutta ne ihmiset jotka ovat saaneet syntyä Pyhästä Hengestä ne rakastavat Juutalaisia.
Toivon, että tämä juttu selittäisi asian:
Evankeliumin vallankumous valaisee maailmaa. Jumala sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", "Se on, joka loisti sydämiimme". Valo meissä on evankeliumin aarre sisimmässämme. Vastaus kaikkiin ihmisten hätään ja ongelmiin on antaa Jumalan valon loistaa. Maailman täytyy kuulla, että heidän syntinsä on mitätöity. Haluat kai, että perheesi, sukusi kaupunkisi seurakuntasi, saisi tietää tämän totuuden ja pelastuisi. Kuinka tämä tapahtuu? Me rakastamme Jumalaa, koska Hän rakasti ensin meitä. Mitä enemmän osoitamme ihmisille, Jumalan rakkautta sitä enemmän ra kastuvat Jumalaan. Me emme ole a-loitteen tekijöitä -Jumala on jo aloit- tanut kaiken. Me emme enää odota Jumalan liikehdintää - ymmärrämme, että Jumala on jo liikkunut. Kun ymmärrämme mitä Hän on tehnyt, reaktiomme on vastarakkaus, palvelu ja pyhitys.
Näin kirjoitti Peter Youngreen. - Wau
Mooses löi Kristus kalliota ja kansa sai vettä juodakseen.
Toisella kerralla Herra sanoi Moosekselle puhu Kalliolle niin saatte vettä.
Mutta Mooses löi toistamiseen, ristille lyötyä Kristusta ja sen vuoksi hän ei päässyt luvattuun maahan, vaan hän katseli sitä vuoren huipulta. Jeesuksesta sanottiin: Katso Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnin. Ja kun ihminen on saanut syntinsä anteeksi, silloin hänen Jumalan laki tulee hänen sisimpäänsä. Aivan kuin näissä teksteissä sanotaan.
Jer. 31:33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Hes. 11:19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
Hes. 36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
Room. 15:16 sitä varten, että minä olisin Kristuksen Jeesuksen palvelija pakanain keskuudessa, papillisesti toimittaakseni Jumalan evankeliumin palvelusta, niin että pakanakansoista tulisi otollinen ja Pyhässä Hengessä pyhitetty uhri.
Hebr 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani "11:26 katsoen "Kristuksen pilkan" suuremmaksi rikkaudeksi kuin Egyptin aarteet; sillä hän käänsi katseensa palkintoa kohti. "
- Wau
Mooses ei viihtynyt Faaraon hovissa, vaan halusi auttaa kansaansa nousemaan ulos orjuuden maasta.
Tosin hän ajatteli voimansa toteuttaa sen omassa voimassa, mutta kun se ei onnistunut, joutui hän pakenemaan faaraota ja joutui paimeneksi.
Kun Herra itse puhutteli ja lähetti Mooseksen oli hän jo vanha mies, Mutta niin vain kävi Mooses sai kokea että "Kristuksen pilkka osoittautui suuremmaksi rikkaudeksi kuin eguptin aarteet; sillä hän käänsi katseensa palkintoa kohti."
- KTSEiKirj
Aloittajan mukaan 1900-luvulla kuolleet juutalaiset olivat jotenkin syntisempiä kuin nykyiset.
- mahtavaa
Profeetta Aamoshan noin profetoi jo tuhansia vuosia sitten ja tuo profetia vain toteutui aatun hallitessa.
Näin Aabrahamin, Iasakin ja Jaakobin Jumala vain alkoi kansansa kokoamisen isiensä maahan.
Herra Israelin Jumala kirjoittaa uutta ihmeellistä historiaa.
Tämä Herran Israelille Aamokselle antamaa lupaustahan me olemme saaneet kaikki katsella ihmetyksen vallassa:
" Sinä päivänä minä pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan ja korjaan sen repeämät ja pystytän sen luhistumat, ja rakennan sen sellaiseksi, kuin se oli muinaisina päivinä, niin että he saavat omiksensa Edomin jäännöksen ja kaikki pakanakansat, jotka minun nimiini otetaan, sanoo Herra, joka tämän tekee. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin kyntäjä tavoittaa leikkaajan ja rypäleitten polkija siemenenkylväjän, jolloin vuoret tiukkuvat rypälemehua ja kaikki kukkulat kuohkeiksi muuttuvat. Silloin minä käännän kansani Israelin kohtalon, ja he rakentavat jälleen autiot kaupungit ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja juovat niiden viiniä, he tekevät puutarhoja ja syövät niiden hedelmiä. Minä istutan heidät omaan maahansa, eikä heitä enää revitä pois maastansa, jonka minä olen heille antanut, sanoo Herra, sinun Jumalasi."
- Wau
Ap.t. 7:37
Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta.' > Siirry
Rinnakkaisviitteet
5Moos. 18:15 Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa. > Siirry
5Moos. 18:18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua. > Siirry
Ap.t. 3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
Jeesus sanoi: "Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettävikseni, ne teot, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä on minut lähettänyt. Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa, eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän. En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä; mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?
Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne. Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani? - Profetia_täyttyy
Jeesuksen tulemuksessa ja Uuden Jerusalemin laskeutuessa maan päälle, ja Jumalan pyhät kootaan ainoan Israelin Herran ja Juutalaisten Kuninkaan valtakuntaan, siis ne, joiden nimet ovat Jumalan elämänkirjassa.
- Jumalan_kansassa
myös opetetaan oppia, jossa ei pyhät joudu suureen ahdistukseen, mutta ovat väärässä ja mielistyneet valheeseen.
- Jokainen_viisas
tuntee Ilmestyskirjan Jumalansa opettamana ja Jeesus on ristinsä kantanut ja edellyttää sitä myös seuraajiltaan.
- Hyvä_ymmärtää
mitä tarkoittaa: "Jeesus on Alku ja Loppu".
'Maja' on muuten yhtä kuin 'minä', ei siis minä täällä, vaan 'sana' minä/minuus.
- Raamatussa_myös
Jeesus opetti temppelinsä hajottamisesta, ja samoin Paavali teltasta.
- kungfu-panda
Minä potkaisen homomajasi nurin! KIAI!
- hyvä-vastaus
fagi. g kysyy: " katsoen "Kristuksen pilkan" suuremmaksi rikkaudeksi kuin Egyptin aarteet; sillä hän käänsi katseensa palkintoa kohti. "
Mitähän tuokin tarkoittaa, ja miten se liittyy Moosekseen.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13705846
jari-pekka-65 vastasi 21.7.2015 11:52
Kristuksen pilkka. Se on sitä kaikkea negatiivista, jota sä saat päällesi maailman puolelta ja aina enemmäm, mitä lähemmäs pyrit Herraa. Mutta toisaalta, mitä lähempänä sä olet Herraa, mitä enemmän sä tunnet häntä, niin sitä vähemmän tuo kaikki negatiivinen vaikuttaa sinuun. Lopulta sä siunaat kaikkia vihollisiasi.
Egyptin aarteet voi olla houkutuksia, jotka vie sut väärille urille poispäin Jumalasta. Egypti on ihminen. Näitä aarteita tarjotaan uskoville monissa muodoissa. Jopa seurakunnan muodossa (kaikki kirkot ja herätysliikkeet ym). Uskonnollisuus on yksi egyptin aarteista, joka vie poispäin Jumalasta.
Miten tuo kaikki liittyy Moosekseen. Mooses seurusteli Jumalan kanssa kasvoista kasvoihin. Raamattu puhuu Jumalan kasvojen enkelistä, joka tarkoittaa Jeesusta.
Mooses seurusteli Jeesuksen kanssa kasvoista kasvoihin. Raamattu sanoo, että Egyptistä lähdön jälkeen he joivat hengellisestä kalliosta, joka seurasi heitä. Se kallio oli Jeesus Kristus En ole havainnut muuta, kuin kansan pilkkaamista, solvausta, syyttelyä ja herjaa.
Onko Kristus siis yhtä kuin juutalainen kansa ?- Elämä-ilmestyi
Joh 4:22 Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista
Jes. 2:3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana."
23:39 ' Sillä minä (Jeesus) sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"
Jeesus ei tule maan päälle hallitsiaksi ennen kuin Juutalaiset pyytävät hänet Kuninkaakseen. Rom. 11:15 "Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?"
Tämän vuoksi saa-ta-na ja maailma Teitä vihaa ja tulee vihaamaan edelleenkin sillä hän tietää että hänen loppunsa on lähellä En ole havainnut muuta, kuin kansan pilkkaamista, solvausta, syyttelyä ja herjaa.
Onko Kristus siis yhtä kuin juutalainen kansa ?
Jatko... toinen näkökulma
" Kristuksen pilkka "
Tiesivätkö juutalaiset jo Mooseksen aikana, että jotkut kristuslaiset ( yksi ruumis Kristus ) tulevat pilkkaamaan ja vainoamaan heitä, ja sen kestämisestä seurasi heille jotain hyvää kaukana tulevaisuudessa.
"Katsoivat ' Kristuksen pilkan' suuremmaksi rikkaudeksi kuin Egyptin......."- Kaikki_hyvä_Jeesuksessa
Kaikki hyvä maan päälle tulee Jeesuksen palatessa Herran päivänä. Ennen sitä on ihmiskunnan vaikein aika ja hävityksen kauhistuksena tunnetaan Raamatussa ja pedon merkki on ainoana maksuvälineenä ihmisten mammonamaailmassa.
Jumala armossaan ja pitkämielisyydessään antaa myös palvelijoittensa julistaa iankaikkinen evankeliumi Ilmestyskirjan mukaan, sillä ei tahdo että kukaan ihminen kuulematta evankeliumia hukkuisi, eikä toki tahdo kenenkään koskaan hukkuvankaan kadotukseen, ja siksi on Jeesus ristillä täyttänyt Uhrilampaana Isän tahdon ja antaa nimessään hyvän armolahjan sielujemme pelastukseksi.
Varotaan eksyttäjiä ja tunnetaan Jumalan antama ilmoitus Raamatussa. Jumalan armorikkaus on toivomme, ja siihen meidät on Jeesuksessa kutsuttu.- vel-vel
Efes. 1: "Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta! Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa, niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa, edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa, jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.
Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi, tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä. Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan, että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.
Sentähden, kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa, ja teidän rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan, en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani, anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme - sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan, jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa, korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa. Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle, joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää."
Tätä Jumala unelmoi ja tämän sanoman levittämisen Hän antoi opetuslasten tehtäväksi.
Paavali on teidän Isä jumala, luoja.
Vaikka teillä olisi kuinka monta opettajaa kristuksessa niin teillä on vain yksi isä, Minä teidät olen luonut evaneliumin kautta. paavali..- Vel-vel
Tuo lainaamasi sanankohta on vanhassa v 38 käännöksessä alkuperäisempi ja siksi parempi.
1 Kor 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa. Ennen kuin Paavalista tuli Jeesuksen opetuslapsi, hän oli fariseus ja vieläpä fariseuksien jälkeläinen ja näin hän kirjoitti Kolossan seurakunnalle:
Kol 1:12-15 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan
Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa. Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä, jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut. Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta, jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan
- Yliluonnollista
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=40270
Yliluonnollista : Vieraana Larry Randolph
Larry on niin tarkka ennustuksissaan, että hänellä on suora yhteys valtion huippuvirkamiehiin ja varoittaa siitä, mitä hän näkee tapahtuvan. Kuule, mitä hän sanoo Yhdysvalloista, entisestä Neuvostoliitosta ja Israelista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h362679- 1282363
- 1582074
- 391975
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201738- 401309
- 511047
- 861005
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24972- 114914