pakuvero

koska

no jokos se uus pakuvero on mennyt läpi.ja koska se astuu voimaan.koskeeko se mun pakua eli hiace vm 89 2 3 rekistöröity.ja jos koskee niin mitä joudun muuttamaan??

9

3400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiköhän tuo vuodenvaihteessa.
      Jos sulla on faneripenkki 5mm pehmusteella niin asia ei koske sinua.

      • paku

        eikös se kaksoiskäyttö juttu tule koskemaan niitä autoja jotka on henkilöautosta muutettu pakuiksi pienemmän veron toivossa eli juuri näitä pehmäpenkkisiä. ei alkuperäisiä pakuja.

        Nouseeko näiden kaksoiskäyttö autojen käyttövoimavero samaan mitä se on ollu henkilöautona?


      • vaikka
        paku kirjoitti:

        eikös se kaksoiskäyttö juttu tule koskemaan niitä autoja jotka on henkilöautosta muutettu pakuiksi pienemmän veron toivossa eli juuri näitä pehmäpenkkisiä. ei alkuperäisiä pakuja.

        Nouseeko näiden kaksoiskäyttö autojen käyttövoimavero samaan mitä se on ollu henkilöautona?

        lukisit aikaisempia keskusteluja tai eduskunnan nettisivulta hakusanalla he 190/2004 niin tietäist missä mennään....
        Koskee myös aikaisempia pehmeäpenkkisiä ja vero nousee henkilöauton tasolle... tilapäispenkkiset jää ennalleen
        jotta silleen....Hyvä Heikki K!!!!!Vei taas 200 apinaa ihan kepeesti, suurin osa ei ees tiennyt mistä puhuttiin eduskunnassa.... näin sitä päätöksiä tehdään.... Ei noi kakikäyttöautot mitään mutta kun meni douple-capit ym. samalla kertaa , niin siitä näkee mikä on päätöksentekijöiden asiantuntemus...


      • vielä
        vaikka kirjoitti:

        lukisit aikaisempia keskusteluja tai eduskunnan nettisivulta hakusanalla he 190/2004 niin tietäist missä mennään....
        Koskee myös aikaisempia pehmeäpenkkisiä ja vero nousee henkilöauton tasolle... tilapäispenkkiset jää ennalleen
        jotta silleen....Hyvä Heikki K!!!!!Vei taas 200 apinaa ihan kepeesti, suurin osa ei ees tiennyt mistä puhuttiin eduskunnassa.... näin sitä päätöksiä tehdään.... Ei noi kakikäyttöautot mitään mutta kun meni douple-capit ym. samalla kertaa , niin siitä näkee mikä on päätöksentekijöiden asiantuntemus...

        Lain henki on ollut se, että tavarankuljetusautoista ei makseta niin paljoa veroa kuin henkilönkuljettimista. Siis: Yrittäjien yms ei tarvitse maksaa siitä vessanpöntönkuljetuskalustosta henkilöautoveroja eli tuetaan yrittämistä.

        Tavara-autoja käytetään pääasiassa tavaroiden kuljetukseen. Nyt sitten jotkut katsastivat henkilöautonsa pakettiautoksi ja hyödynsivät tätä verohelpotusta toisin kuin verottaja oli ajatellut. No onkos sitten ihme, että hommalle pistetään loppu. Olisihan tässä ollut sekin mahdollisuus, että verottaja poistaa "tukensa" ja kaikille tulee kova vero. Olisiko se muka ollut parempi ratkaisu?


      • eihän
        vielä kirjoitti:

        Lain henki on ollut se, että tavarankuljetusautoista ei makseta niin paljoa veroa kuin henkilönkuljettimista. Siis: Yrittäjien yms ei tarvitse maksaa siitä vessanpöntönkuljetuskalustosta henkilöautoveroja eli tuetaan yrittämistä.

        Tavara-autoja käytetään pääasiassa tavaroiden kuljetukseen. Nyt sitten jotkut katsastivat henkilöautonsa pakettiautoksi ja hyödynsivät tätä verohelpotusta toisin kuin verottaja oli ajatellut. No onkos sitten ihme, että hommalle pistetään loppu. Olisihan tässä ollut sekin mahdollisuus, että verottaja poistaa "tukensa" ja kaikille tulee kova vero. Olisiko se muka ollut parempi ratkaisu?

        Eihän se asia nyt ihan noin mustavalkoinen ole vaikka homma kärjistyikin kun aivan tavallisia yariksia ja muita pystyi muuttamaan. Näihän oikeisiin kaksikäyttöautoihin (tyyppihyväksytty jossain EU maassa M1/N1) kuuluu pääosin aivan eri luokan kalustoa kun pikku farmarit yms.

        Oma mielipiteeni koko ajan on ollut että nyt olisi hyvä saada nämä lautapenkit historiaan ja tehdä sellainen luokka pakuille ja maastureille jossa mahdollistetaan pari-kolme penkkiä takana, jotta näitä vanhoja risoja Patrolleita ja HJ60:a saatais vihdosta viimein pois tuolta liikenteestä. No ei niin ei.

        Rakentelu jatkuu edelleen sen tietää AKE ja sen tietää katsastushenkilöt, mutta sitä ei ymmärrä päättäjät. Katsastushenkilöisltä muuten saa hyvää tietoa kuinka veroja kierretään ;))


      • Veronmaksaja
        eihän kirjoitti:

        Eihän se asia nyt ihan noin mustavalkoinen ole vaikka homma kärjistyikin kun aivan tavallisia yariksia ja muita pystyi muuttamaan. Näihän oikeisiin kaksikäyttöautoihin (tyyppihyväksytty jossain EU maassa M1/N1) kuuluu pääosin aivan eri luokan kalustoa kun pikku farmarit yms.

        Oma mielipiteeni koko ajan on ollut että nyt olisi hyvä saada nämä lautapenkit historiaan ja tehdä sellainen luokka pakuille ja maastureille jossa mahdollistetaan pari-kolme penkkiä takana, jotta näitä vanhoja risoja Patrolleita ja HJ60:a saatais vihdosta viimein pois tuolta liikenteestä. No ei niin ei.

        Rakentelu jatkuu edelleen sen tietää AKE ja sen tietää katsastushenkilöt, mutta sitä ei ymmärrä päättäjät. Katsastushenkilöisltä muuten saa hyvää tietoa kuinka veroja kierretään ;))

        Varma huhu kertoo että valmisteilla on laki että eunukkien ei tarvii maksaa kunnallisveroa!
        Niin että kaikki PAKUverosta itkevät veronkiertäjät vaan kiiruusti jonottamaan leikkaukseen.


      • Transporter -98?
        paku kirjoitti:

        eikös se kaksoiskäyttö juttu tule koskemaan niitä autoja jotka on henkilöautosta muutettu pakuiksi pienemmän veron toivossa eli juuri näitä pehmäpenkkisiä. ei alkuperäisiä pakuja.

        Nouseeko näiden kaksoiskäyttö autojen käyttövoimavero samaan mitä se on ollu henkilöautona?

        Autoa ei ole muutettu koskaan miksikään. Pehmeät penkit ja turvavyöt edessä ja takana (3 3). Pakettiautona on mennyt tähän asti.


      • matkailuautoksi
        Transporter -98? kirjoitti:

        Autoa ei ole muutettu koskaan miksikään. Pehmeät penkit ja turvavyöt edessä ja takana (3 3). Pakettiautona on mennyt tähän asti.

        Nämäkin henkilöauto Dieselverolle, tai takapenkki pois ja uusi katsastus

        tai muutos, matkailuautoksi, silloinkin dieselvero kuin pakussa, selviää varustus katsastajalta, pieni keitin ruuvilla kiinni lattiaan, ja säilytyslokeroita, niitähän jo onkin, petin saanee penkeistä, silloinhan saa laittaa takaisin kolmannet penkit

        Hullunkurisuus vain jatkuu


      • Käyttövoimavero nousee
        Transporter -98? kirjoitti:

        Autoa ei ole muutettu koskaan miksikään. Pehmeät penkit ja turvavyöt edessä ja takana (3 3). Pakettiautona on mennyt tähän asti.

        jatkossa Kuitusen keksimä kaksikäyttöauto, joka rinnastetaan kaikessa verotuksessa henkilöautoon.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe