Haastan teidät ateistit...

Ottakaa vastaan vaikka kiusallanne haaste. Antakaa lyhyt rukous Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobinj Jumalalle, että saisitte uskon. Kokeilkaa ja julkaiskaa tämä pyyntöni, koska silloin voimme kaikki nähdä onko Jumala sanansa mittainen.

8

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • InhottavaRealisti

En ole mikään puhdasoppinen ateisti, joten minun on ehkä turha Sinulle Jarmo vastata. Sen voin sanoa, että kyllä minä ajoittain rukoilen. Syytä siihen en oikeastaan tiedä. Joskus pikkupoikana tuli rukoiltua ja siitä kai minullekin jonkinasteinen "lapsenusko" on jäänyt.

Sitten tulee kuitenkin se sana MUTTA. En usko, että Jumala - jos hän olemassa on - on sen kaltainen kuin fundamentalistit väittävät. En usko, että mahdollinen kaikkeuden luoja olisi sellainen pikkuseikkojen kyylääjä kuin annetaan ymmärtää. Olen vilpittömän varma siitä, että synnin kaltaiset käsitteet ovat ihmisten luomuksia. Uskonnoilla ohjataan laumoja ja niin on aina ollut. Ihmisiä ohjataan ja manipuloidaan toimimaan tietyllä tavalla. Sen havaitsemisen pitäisi olla yksinkertaista.

Se Jumala, johon minä ajoittain uskon, ei piittaa, vaikka olen inhimillinen. Häntä ei kiinnosta alkoholin käyttö, sukupuolielämä, pukeutuminen tai muu pikkuseikka. Jos epäilen, se ei häntä kaada.

Toinen ongelma liittyen tähän uskoon tulooni liittyy siihen, etten usko Sinun kaltaistesi ihmisten edustavan mitään oikeaa uskoa. Epäilemättä Sinä itse uskot olevasi ainoiden oikeiden kristittyjen joukossa, mutta minä en usko sellaista joukkoa olevan olemassakaan. Mitä varmempi joku on omista kuvitelmistaan, sen enemmän minun hälytyskelloni soivat. Mitä kuuluvammin joku toitottaa omaa uskoaan ja vaatii muitakin sen mukaan toimimaan, sen enemmän kyseessä on vallankäyttö. Sehän taustalta aina löytyy, myönnettiinpä sitä tai ei.

Niin. Minä en siis luultavasti rukoile uskoon tulemista, koska en koe tarvitsevani sitä. Jos se merkitsisi sitä, että alkaisin toimia tuomiopäivän pasuunana ja julistaa Lopun Aikojen tuloa ensi vuonna tai pari vuotta myöhemmin, pysyn mieluummin maallistuneena ihmisenä.

Kolmas seikka, jonka vuoksi olen mieluiten maallistunut ihminen, liittyy puhtaasti tosiasioihin. Nykypäivän uskovaiset keskittyvät vastustamaan kaikkea kehitystä. He haluavat ilmiselvästi palautta maailman keskiajan tilaan, jossa kaikki asiat selitetään Jumalan tahdolla. Jos Sinun kaltaisesi uskovat päättäisivät asioista, eläisimme todellakin kuin vuonna 1015. Sitä minä en halua.

Niin kristinuskosta kuin muistakin uskonnoista löytyy paljon hyvää. Ääritulkinnat kuitenkin muuttavat kaiken kauniin rumaksi. Asiat pitäisi vain hyväksyä ilman ajattelemista ja se on typerää. Se riittää, että pyrkii tekemään toisille hyvää.

• InhottavaRealisti

Et taida oikein ymmärtää, että osoitat omilla mielipiteilläsi synkimmät arvioni oikeiksi?

Ihminen, jolla itsellään ei näytä olevan kykyä minkäänlaiseen itsekritiikkiin tai oman toiminnan arvioimiseen aukoo päätään muille?

• Olen alusta saakka tiennyt (intuitio) että IR.stä tulee vielä kelpo kristitty. Sinun vaan täytyy käydä oma tiesi päästä päähän.
        Ajatukseni tästä haasteesta lähti kahdesta syystä, ensinnäkin kaikki uskovat ovat entisiä ateisteja. Toiseksi että kuulin eräältä ex. ateistilta että moni ateisti salaa rukoilee. Ja tämän kokonaisuuden kun liittää erään Jannen omakohtaiseen tarinaan, jossa tämä uskovassa perheessä kasvaneena kielsi Jumalan ja varsinkin Jeesuksen tietoisesti tahallaan yli 20 vuotta. Hän kulki oman tiensä päästä päähän sanoen eina ettei tarvitse Jumalaa mihinkään, kunnen tuli se YKSI YÖ, joka muutti kaiken.

• mustahevonen

Suomalaisenko pitäisi rukoilla juutalaisten esi-isien mukaan nimitettyä Jumalaa ?
      Abraham, Jaakob ja Iisak, olivat kolme peräkkäisessä sukupolvessa olevia esi-isiä !

Villen , Kallen ja Jaskan Jumalaa voisi yhtä hyvin Suomalaiset rukoilla , väliäkö sillä ?

Ettei saa palvella muita Jumalia !
      Noh noh , kun juutalaiset keksivät Jumalansa oli jo monilla kansoilla omat Jumalansa
      oli myös JAHI JUMALA, ASHURA MADSA , puhumattakaan Egyptin Jumal Faaraoista ja heidän Jumalistaan.

EIKÖ SE OLEKKIN ?
      Rooman kirkon, Idän - ja Lännen kirkon vallan rippeitä opettaa lapsille rukoilemaan kristinuskon Jumalaa , joka on eri hänen nimensä on Jeesus Jumala.

Eikä juutalaisten kansallis Jumala yli 3000 vuoden takaa, jota lepyttääkseen piti uhrata eläinuhreja ja lapsia myös juutalaiset uhrasivat Jumalilleen Jumalan nimen vaihdellessa tuonkin kansan historiassa.

Vasta Ruotsin vallan tuodessa Luterilaisuuden suomenkansa on saatu alistettua kristinuskon alaisuuteen , tuo käännekohta olkoon vaikka 1595.

Muuten maailma on erilainen kuin kristinuskossa opetetaan , ei kuulevaa Jumalaa ole ihmisiä kuulemassa ja kuinka ollakkaan yli 3 miljaardin kristityn rukousten sorina täyttäisi kuulevat korvat epämääräisellä mölinällä ja joku lahko saarnaaja oikein vielä huutaa varmistaakseen kuulemiseksi tulemisen, mutta ei vaan kuule.
      Ikivanha luonnonkansojen hurmos valtaa joskus heidän kokouksessaan henkilöitä, jotka ovat herkempiä noille vaikutuksille.

Ihmisiä kylläkin kannattaa rukoilla joku jopa kuulee , älä tee sitä tahi tekisitkö sen .

• mustahevonen

Jos minun vastauksesta kysymys niin,,.
        Kaikkea tässä elämässä on jo tullut koeteltua ja sanon älä itsekkään usko Jumalan vastaavan kenellekään, unet eivät myöskään ole Jumalan puhetta sanomia eikä viestejä ihmisille , vaikka niitä näkisi valvetilassakin.
        ns, pään sisäisiä ääniä kuulee osa ihmisistä harvoin ja joillekin se on melkein jokapäiväinen riesa, mutta Jumalat eivät nykyisen tietämyksen mukaan puhele ihmiselle silloinkaan , vaikka ihminen varsinkin uskova tulkitsee ne Jumalan sanomaksi.
        Mieli sairaalat ovat pullollaan ihmisiä jotka höpisevät sanoja lauseita joilla ei ole mitään merkitystä , mutta uskonnossa tuollaisia ennen aikaan pidettiin Pyhän Hengen sanomia vastaanottavina ja peljäten kuunneltiin olisiko siellä sopivaa viestiä tuonpuoleisesta maailmasta.

• mustahevonen

Haluaisitko kiristää ?
        Kirkot ovat jo tyhjentyneet,
        Uskontunnustus yhteen ääneen on menettänyt merkityksensä , koska sen suggestiivinen vaikutus on poistunut seurakuntalaisen harvaan kokoontumisen tähden.
        Jos luet viisikertaa , kuin Muslimi rukouksesi niin suggeroiva vaikutus pysyy Abramin .Israelin ja Jakopin Jumalaan.
        Kyse on itsesuggestiosta.

• EX-ministeri

Hei, me tienataan täällä.
      J.Käteinen

• InhottavaRealisti

Miksi ihmeessä yleensä ottaen pitäisi edes rukoilla nimenomaan sitä Vanhan testamentin jumalhahmoa, joka eroaa täysin Uuden testamentin hahmosta?

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      90
      6313
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3682
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3229
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      214
      2261
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1971
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      36
      1930
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1839
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      59
      1746
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1713
    10. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      20
      1707
    Aihe