Mielipidetiedustelu palstan naisille

VieVainPariMinuuttia

Kertokaapa mielipiteenne muutamaan kysymykseen:

1) Onko OK, että Suomeen otetaan pakolaisina naisten ja lasten lisäksi myös nuoria ja nuorehkoja, taisteluikäisiä ja -kuntoisia miehiä?

2) Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen, vaaditteko, että jokainen Suomen kansalaisuuden omaava nuori tai nuorehko, taisteluikäinen ja -kuntoinen mies osallistuu taisteluihin sen sijaan, että lähtisi pakolaiseksi ulkomaille?

3) Jos vastauksenne kumpaankin kysymykseen on myönteinen, eikö asiassa ole mielestänne ristiriitaa?

55

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mim.mu.li

Toiset miehet on uhrautumista varten, toiset miehet lisääntymistä varten, grrrr. ;)

• Rodunjalostusta

Nimenomaan. Rotu jalostuu kun geenit sekoittuu. Eli suomipojat vois lähettää sinne irakiin sotimaan ja kun venäjä hyökkää, tietysti toivotamme ryssät tervetulleiksi.

Suomimiestenkin kannattais ottaa irakin pojista oppia ja lähteä maailmalle pillua hakemaan. Ei se netissä olo muuta tee kuin veltostuttaa. Kyrpääkin, vaikka miten runkkaisi.

• 9898989998

Hiljaista on vastausten suhteen... :)

• eioleniinmustavalkoista

molempiin vastaan kyllä, ja ristiriita riippuu ihan tilanteesta. Jos nämä pakolaiset pakenee ns. "normi sodasta" missä on selkeä rintama niin sillonhan se olis ristiriitasta. Muttakun tämän hetkiset pakenee sotaa jossa ei ole ketään ketä puolustaa, siellä on ihan täys kaaos, nää paenneet tyypit ei varmaan oo kokenut haluavansa puolustaa ketään näistä useista ääri-islamisti tekopyhistä ryhmistä. Ja se mitä niihin nuoriin miehiin tulee: monesti heidän on helpompi lähtä ja auttaa perheensäkin turvaan turvapaikasta käsin.

• eiolemustavalkostaei

Entä jos kantasuomalainen mies ei Venäjän hyökätessä koe Suomea puolustamisen arvoisena? On esim. jäänyt ilman perhettä, ei ole saanut töitä ja elänyt suuren osan elämästään syrjäytyneenä hylkiönä. Vaaditko tätäkin miestä puolustamaan Suomea henkensä uhalla samaan aikaan, kun joku nainen, jolla on perheet, isot talot ja kaikki, ei osallistu sotaan ainakaan omaa henkeään vaarantaen?

• jatkokysymys

"nää paenneet tyypit ei varmaan oo kokenut haluavansa puolustaa ketään näistä useista ääri-islamisti tekopyhistä ryhmistä."

"monesti heidän on helpompi lähtä ja auttaa perheensäkin turvaan turvapaikasta käsin."

No entä jos suomalainen mies ei sodan uhatessa halua puolustaa omasta mielestään tekopyhää ja huonoa hallitusta, eikä halua ampua ihmisiä, vaan kokee suojelevansa paremmin perhettään vaikkapa lähtemällä perheineen Kanadaan?

• Gib_mir_Fotze

Siellä Syyriassa on kuitenkin se al-Assadin hallinto, joka sentään edustaa jonkinlaista järjestystä. Siihen kun liittyisi kymmeniätuhansia taistelukuntoisia miehiä, niin ne saisivat islamistit nujerrettua ja maahan edes suhteellisen siedettävät olot. Mutta ei, nämä vitun paskat tulevat Suomeen kerjäämään rahaa ja pillua ja aisuriministeri toivottaa ne tervetulleiksi nauttimaan suomalaisten veronmaksajien anteliaisuudesta.

Kumma miten ne veronmaksajien rahat eivät näytä riittävän muihin tarkoituksiin kuin mamujen elättämiseen. Syrjäkylillä pistetään koulut kiinni, koska rahaa ei riitä suomalaisten lapsille, mutta kun perustetaan pakolaisten vastaanottokeskus, niin SIMSALABIM, johan alkoi fyrkkaa löytyä.

Suomalaisille asunnottomille ei asuntoja löydy, kun se tulee liian kalliiksi, mutta SIM-SALA-BIM, se on saletti, että yksikään mamu ei joudu kadulle.

300 000 suomalaista työtöntä on suuri ongelma valtiontaloudelle, mutta kun siihen otetaan päälle vaikka 100 000 pakolaista, niin SIMSALABIMMM, se ei valtion budjetissa yhtäkkiä tunnukaan missään.

Valtion velkakin on ihan hirveän suuri ja kaikkien suomalaisten pitää alkaa ehdottomasti tehdä ankaria katumusharjoituksia, mutta SIMSALABIM, kierrätetään nyt kuitenkin miljarditolkulla rahaa kreikkalaisten karvakäsien kautta juutalaisille pankkiireille, eiväthän ne sentään mitään suomalaisia ole.

Mitä vitun hyötyä on valtiosta, joka ajaa kenen tahansa muun kuin omien kansalaistensa etua. Lopetetaan koko paska ja lähdetään kaikki pakolaisiksi Saksaan kerjäämään rahaa ja pillua, siellähän se ämmä haluaa hyysätä niitä pakolaisia. Perusteita turvapaikalle on, koska täällä valkoihoinen mies joutuu rasistisen syrjinnän kohteeksi.

• fgyhjjkbbj

Lopeta paskan jauhaminen. Itse olisit sotatilanteessa pahin pelkoperse ja raiskaamassa haavoittuneita miehiä.

• suomimiestäsyrjitääntaas
        Gib_mir_Fotze kirjoitti:

Siellä Syyriassa on kuitenkin se al-Assadin hallinto, joka sentään edustaa jonkinlaista järjestystä. Siihen kun liittyisi kymmeniätuhansia taistelukuntoisia miehiä, niin ne saisivat islamistit nujerrettua ja maahan edes suhteellisen siedettävät olot. Mutta ei, nämä vitun paskat tulevat Suomeen kerjäämään rahaa ja pillua ja aisuriministeri toivottaa ne tervetulleiksi nauttimaan suomalaisten veronmaksajien anteliaisuudesta.

Kumma miten ne veronmaksajien rahat eivät näytä riittävän muihin tarkoituksiin kuin mamujen elättämiseen. Syrjäkylillä pistetään koulut kiinni, koska rahaa ei riitä suomalaisten lapsille, mutta kun perustetaan pakolaisten vastaanottokeskus, niin SIMSALABIM, johan alkoi fyrkkaa löytyä.

Suomalaisille asunnottomille ei asuntoja löydy, kun se tulee liian kalliiksi, mutta SIM-SALA-BIM, se on saletti, että yksikään mamu ei joudu kadulle.

300 000 suomalaista työtöntä on suuri ongelma valtiontaloudelle, mutta kun siihen otetaan päälle vaikka 100 000 pakolaista, niin SIMSALABIMMM, se ei valtion budjetissa yhtäkkiä tunnukaan missään.

Valtion velkakin on ihan hirveän suuri ja kaikkien suomalaisten pitää alkaa ehdottomasti tehdä ankaria katumusharjoituksia, mutta SIMSALABIM, kierrätetään nyt kuitenkin miljarditolkulla rahaa kreikkalaisten karvakäsien kautta juutalaisille pankkiireille, eiväthän ne sentään mitään suomalaisia ole.

Mitä vitun hyötyä on valtiosta, joka ajaa kenen tahansa muun kuin omien kansalaistensa etua. Lopetetaan koko paska ja lähdetään kaikki pakolaisiksi Saksaan kerjäämään rahaa ja pillua, siellähän se ämmä haluaa hyysätä niitä pakolaisia. Perusteita turvapaikalle on, koska täällä valkoihoinen mies joutuu rasistisen syrjinnän kohteeksi.

Myös Irakissa on laillinen hallinto, jonka riveihin näiden "pakolaismiesten" pitäisi jäädä taistelemaan niitä ääriaineksia vastaan. Mutta ei, nimittäin:

http://yle.fi/uutiset/irakin_turvallisuusjoukkojen_jasenia_pakenee_eurooppaan/8319587?ref=leiki-uup

Pakolaismiehille sodasta karkuun lähteminen on näköjään sallittua, mutta ei kantasuomalaiselle miehelle. Joku voisi tosiaan puhua rasismista.

• FaktaaSinullekin

Mustavalkoinen on sinun ajattelutapasi ja perus vihervasemmistolainen jossa kaikki muut mutta ei omat kansalaiset ovat parempia. Kertoo suomen kansalaisesta jolla on huono itsetunto. Otetaanpa tämä rintama ajattelu taas suomen historiaan. Suomi oli hiljattain käynyt verisen sisällissodan jolloin maa oli jakautunut kahtia. Punaiset ja valkoiset tappoivat toisiaan eikä edes lapsia saati naisia säästelty. Esimerkkinä isänisäni joka oli silloin taapero iässä ja joutui riviin josta toinen puoli valitsi summammutikassa jokatoisen joka teloitettiin. Taapero isänisäni ei ollut se jokatoinen silloin. Sisällissota oli vielä kaikkien tuoreessa muistissa kun venäjä hyökkäsi suomeen. Jos oli vielä jotain kaunaa duunarin ja porvarin välillä oli yhteinen vihollinen rakentava asia jota vastaan käytiin yhdessä rintamassa. Isänisäni sota loppui kranaattitulessa haavoittumiseen kannaksella talvisodassa. Sodan jälkeen jälleenrakennettiin yhdessä ja isänisänikin elätti koko perheensä vain yhdellä kädellä. Toista ei enään ollut sodan takia. Ei tunnettu avustuksia eikä mitään. Ja tietäkää sekin että sodasta ei miehillä ollut vaihtoehtoa paeta. Käpykaartilaiset tuomittiin poikkeuksetta kuolemaan. Yhteinen rintama löytyisi myös suomeen tulevilla "pakolaisilla" mutta kun perimmäinen syy on helppo elämä, terroristien levittäytyminen hyvällä suunnittelulla eurooppaan, pelkuruus jolloin naiset lapset ja vanhukset unohdetaan ei tällaisille miehille ole suomessa tilaa eikä oikeutta edes saapua. Toivottavasti suomi ottaa Unkarin asenteen ns pakolaisiin.

• Sinun ajatusmaailmasi on outo ja vailla minkäänlaista logiikkaa.......minun on turha perustella, koska hyviä ja loogisia perusteita on jo moni esittänyt....

Ei mahdu minunkaan ajatusmaailmaan tuollainen, sekä esim. suomeen tulleet irakilaiset miehet, joita suurin osa pakolaisista on, niin heidän maassaan on turvallisia alueita jonne mennä, siis ihan omassa maassaa, vaikka olisivatkin rampoja tjmv., eivätkä pystyisi suojelemaan omaa maataan ja perhettään.

• 1) On
      2) En
      3) -

• 8plus5

Ituhippi helka taas kommentoi. Mamuja suomi täyteen ja armeija alas.

• 8plus5 kirjoitti:

Ituhippi helka taas kommentoi. Mamuja suomi täyteen ja armeija alas.

Hän pystyy sen tekemään, mutta yksikään valan vannonut mies tai nainen ei siihen pysty tai sitten on valapatto........mutta se miten valaa tulkitsee on sitten asia toinen, eli myös tämän nykyinen tilanne aiheuttaa sen, että täytyy miettiä velvoittaako vala jo tällä hetkellä vastustamaan nykyistä tilannetta.....vaikkakin valasssa myös vannotaan noudattamaan valtiovallan käskyjä....

Mutta toisaalta myös....

"..Tahdon palvella maatani rehellisesti sekä parhaan kykyni mukaan etsiä ja edistää sen hyötyä ja parasta...."

Kokoontukaamme yhteislauluun valan vannoneet veljet ja siskot.... ;D

Kuullos pyhä vala, kallis Suomenmaa:
        sinuun koskea ei väkivalta saa!
        Sua suojelemme, verin varjelemme.
        Ollos huoleton, poikas valveil' on!

Kallios ei horju, vaaras poies torjuu.

....... ;)

• valajavalajavala
        MGTOW kirjoitti:

Hän pystyy sen tekemään, mutta yksikään valan vannonut mies tai nainen ei siihen pysty tai sitten on valapatto........mutta se miten valaa tulkitsee on sitten asia toinen, eli myös tämän nykyinen tilanne aiheuttaa sen, että täytyy miettiä velvoittaako vala jo tällä hetkellä vastustamaan nykyistä tilannetta.....vaikkakin valasssa myös vannotaan noudattamaan valtiovallan käskyjä....

Mutta toisaalta myös....

"..Tahdon palvella maatani rehellisesti sekä parhaan kykyni mukaan etsiä ja edistää sen hyötyä ja parasta...."

Kokoontukaamme yhteislauluun valan vannoneet veljet ja siskot.... ;D

....... ;)

Pakolla vannotuilla valoilla ei ole mitään painoarvoa.

Ainakaan minä en mennyt vapaaehtoisena inttiin, vaan jouduin sinne vankilatuomion uhalla, näin ollen vannoin sotilasvalani siihen pakotettuna.

• valajavalajavala kirjoitti:

Ainakaan minä en mennyt vapaaehtoisena inttiin, vaan jouduin sinne vankilatuomion uhalla, näin ollen vannoin sotilasvalani siihen pakotettuna.

Eikö siihen aikaan ollut mahdollisuutta suorittaa siviilipalvelusta?

OiVoi.......mihin ideologiaan se asia perustui, ettet halunnut suorittaa palvelusta.....olitko heikko myös ideologiaasi kohtaan?

• valajavalajavala
        helka kirjoitti:

Eikö siihen aikaan ollut mahdollisuutta suorittaa siviilipalvelusta?

Oletko itse suorittanut mitään palvelusta?

• valajavalajavala
        MGTOW kirjoitti:

OiVoi.......mihin ideologiaan se asia perustui, ettet halunnut suorittaa palvelusta.....olitko heikko myös ideologiaasi kohtaan?

Mitä vittua se sulle kuuluu?

Mitä vittua se sulle kuuluu?

Ei kuulukkaan, mutta en itse vannoisi mitään valaa, jos en siihen uskoisi, mutta tiedostan toki, että liian moni ei ajattele samoin kuin itse ajattelen.....

• valajavalajavala
        MGTOW kirjoitti:

Ei kuulukkaan, mutta en itse vannoisi mitään valaa, jos en siihen uskoisi, mutta tiedostan toki, että liian moni ei ajattele samoin kuin itse ajattelen.....

"Ei kuulukkaan, mutta en itse vannoisi mitään valaa, jos en siihen uskoisi"

Kuten totesin, tuon valan vannoin vankilatuomion tai pidennetyn pakkopalveluksen (=siviilipalvelus) uhalla, joten ei siinä paljon minun uskomisillani ollut merkitystä.

Käsittääkseni sotilasvala ei sido juridisesti, sillä sen rikkomisesta ei muistaakseni ole säädetty nimenomaista rangaistusta. Sitovuus on enemmänkin omantunnon kysymys. Ihan kohtuullistahan tuo onkin.

Oletko itse suorittanut mitään palvelusta?

Naisten asepalvelus tuli Suomessa mahdolliseksi vasta 1995 ja vaikka olisin siihen ikäni puolesta päässyt niin enpä "lapsellisena" kokenut sellaista pioneerihenkeä että olisin halunnut olla heti ensimmäisten joukossa. MPK:n koulutuksissa olen joskus sen sijaan ollut.

• valajavalajavala
        helka kirjoitti:

Naisten asepalvelus tuli Suomessa mahdolliseksi vasta 1995 ja vaikka olisin siihen ikäni puolesta päässyt niin enpä "lapsellisena" kokenut sellaista pioneerihenkeä että olisin halunnut olla heti ensimmäisten joukossa. MPK:n koulutuksissa olen joskus sen sijaan ollut.

Älä sinä sitten kysele minun palvelusteni perään, jos et kerran ole omaa korttasi kekoon kantanut maanpuolustuksen hyväksi samassa mitassa kuin minä.

"Ei kuulukkaan, mutta en itse vannoisi mitään valaa, jos en siihen uskoisi"

Kuten totesin, tuon valan vannoin vankilatuomion tai pidennetyn pakkopalveluksen (=siviilipalvelus) uhalla, joten ei siinä paljon minun uskomisillani ollut merkitystä.

Käsittääkseni sotilasvala ei sido juridisesti, sillä sen rikkomisesta ei muistaakseni ole säädetty nimenomaista rangaistusta. Sitovuus on enemmänkin omantunnon kysymys. Ihan kohtuullistahan tuo onkin.

Noh, minä olisin mennyt siviilipalvelukseen ennemmin sinun sijastasi, mutta jokainen tyylillään....ja "omatunto" nyt tuntuu olevan monelle vieras asia.....

Älä sinä sitten kysele minun palvelusteni perään, jos et kerran ole omaa korttasi kekoon kantanut maanpuolustuksen hyväksi samassa mitassa kuin minä.

En olisi kysellyt kenenkään palvelusten perään enkä edes palannut tähän ketjuun, ellei omaa vastaustani olisi kommentoitu (ja sen takia saan ilmoituksen aina kun sen alle tulee uusi kommentti).

• valajavalajavala
        MGTOW kirjoitti:

Noh, minä olisin mennyt siviilipalvelukseen ennemmin sinun sijastasi, mutta jokainen tyylillään....ja "omatunto" nyt tuntuu olevan monelle vieras asia.....

Siviilipalvelus kesti omana inttiaikanani aina 13 kk, intistä saattoi selvitä 6 kk:lla. Itsellä oli siviilissä työpaikka odottamassa jne.

Ymmärtänet, ettei parikymppinen pojankloppi noiden vaihtoehtojen edessä kauheasti punninnut mitään ideologioita? Itse et liene ollut tuossa valintatilanteessa, joten älä ala saarnaamaan sen enempää, kiitos.

Siviilipalvelus kesti omana inttiaikanani aina 13 kk, intistä saattoi selvitä 6 kk:lla. Itsellä oli siviilissä työpaikka odottamassa jne.

Ymmärtänet, ettei parikymppinen pojankloppi noiden vaihtoehtojen edessä kauheasti punninnut mitään ideologioita? Itse et liene ollut tuossa valintatilanteessa, joten älä ala saarnaamaan sen enempää, kiitos.

öhh....en saarnaa, mutta itsekin menin inttiin sillä asenteella, että mahdollisimman pian läpi, kun kaveritkin meinas, ettei ole mun paikka, koska ajattelivat etten kauan katsele esim, päsmäröintiä, simputusta, väärin kohtelua jne..jne., eli ajattelivat, että pääsen koiranmakkaran popsijoiden häkkiin (ei saa loukkaantua "spollit", ootte te ihan mukavia, ainakin siviilissä - ymmärrän, että käytöksenne johtuu "työnkuvasta"), kun laitan hanttiin.....mutta olinkin sitten maksimin, kun oli ihan reilu paikka ja helppo, kun pitää huumorin mukana.....

Siellä kohdellaan kaikkia yhtä hyvin tai huonosti, riippumatta siitä mikä sinun yhteiskuntaluokka tjmv. on.........koko ikäluokka yhtenä massana, kaikki saman tasoisina ja "veljiä" keskenään (ainakin ne ketkä siihen pystyivät) - eli asenne ratkaisee.

Enkä edes hakenut tai yrittänyt johtaja koulutukseen, vaan minun tarina meni hieman toisin.....

Ja kyllä minäkin menin heti intin jälkeen töihin, enkä muutenkaan ymmärrä tuota viestiäsi.....enkä "ideologiaasi"....

• valajavalajavala
        MGTOW kirjoitti:

öhh....en saarnaa, mutta itsekin menin inttiin sillä asenteella, että mahdollisimman pian läpi, kun kaveritkin meinas, ettei ole mun paikka, koska ajattelivat etten kauan katsele esim, päsmäröintiä, simputusta, väärin kohtelua jne..jne., eli ajattelivat, että pääsen koiranmakkaran popsijoiden häkkiin (ei saa loukkaantua "spollit", ootte te ihan mukavia, ainakin siviilissä - ymmärrän, että käytöksenne johtuu "työnkuvasta"), kun laitan hanttiin.....mutta olinkin sitten maksimin, kun oli ihan reilu paikka ja helppo, kun pitää huumorin mukana.....

Siellä kohdellaan kaikkia yhtä hyvin tai huonosti, riippumatta siitä mikä sinun yhteiskuntaluokka tjmv. on.........koko ikäluokka yhtenä massana, kaikki saman tasoisina ja "veljiä" keskenään (ainakin ne ketkä siihen pystyivät) - eli asenne ratkaisee.

Enkä edes hakenut tai yrittänyt johtaja koulutukseen, vaan minun tarina meni hieman toisin.....

Ja kyllä minäkin menin heti intin jälkeen töihin, enkä muutenkaan ymmärrä tuota viestiäsi.....enkä "ideologiaasi"....

" enkä muutenkaan ymmärrä tuota viestiäsi.....enkä "ideologiaasi"...."

Mikä helvetti siinä on vaikea ymmärtää? Puhe oli sotilasvalasta ja miksi menin sen vannomaan, vaikken niin edes miettinyt, mitä sen vannominen merkitsee. No siksi menin sen vannomaan, koska se oli helpoin tie saada pakollinen palvelus pakettiin mahdollisimman nopeasti.

Jotta valaa ei olisi tarvinnut vannoa, olisivat vaihtoehdot siinä tapauksessa olleet 1) sivari, joka siihen aikaan oli varma 13 kuukauden nakki tai 2) vankila, joka taas muuten ei oikein kiehtonut ajatuksena. Halusin suorittaa pakkopalveluksen mahdollisimman pikaisesti alta pois, että pääsen rakentamaan elämääni. "Hintana" siitä oli valan vannominen. Ei tähän liity sen kummempia ideologioita tai muitakaan syvempiä juttuja. Pienimmän riesan tien valinta vain.

• antelias_huora

1) On. Suomi-naiset saavat iso tummaa pippeliä enemmän. Suomeen pitää saada lisää tummia eksoottisia miehiä, jotta tarjonta kasvaa.

2) Kyllä. Kantaväestöön kuuluvan valkoisen miehen on puolustettava meitä naisia ja maahanmuuttajia. Raskaat työt kuuluvat miehille ja maidän naisten ei kuulu rasittaa itseämme.

• Tälli

1)ei 2)on,itse en ymmärrä miksi useimmat pakolaisista on nuoria miehiä,ihan yhtälailla nuoret naiset on kykeneviä tekemään saman matkan,eihän ne invalidejakaan voi kaikki olla,tai niillä kaikilla lapsia,mutta eihän niitä voi päästään turmeltuneeseen länteen,kyllä ne sielä leireillä paremmin pärjää keskenään.

• eipä.auta

Ihan se ja sama mitä mieltä joku Maija Meikäläinen Kouvolasta tai Kuopiosta on Suomen pakolaispolitiikasta tai puolustusasioista. Ketään se ei kiinnosta ja mihinkään ei hänen mielipiteensä vaikuta. Miehet tuntuvat kuvittelevan, että pakolaisia otetaan Suomeen koska naiset niin haluavat. Vaikka naiset seisoisivat rivissä rajalla yrittämässä estää pakolaisten maahan tulon, mitään tehoa sillä ei olisi, kyllä pakolaisasiat päätetään ihan toisten ihmisten taholta.

• RajatKiinniHeti

Jos suomi haluaa selviytyä veloistaan niin armeija sulkisi rajat näiltä eläteiltä sekä entiset elintasopakolaiset potkittaisiin samassa junassa vaikka sitten sinne ruotsiin tai ihan mihin tahansa mutta ei suomen maaperälle. Joo suomesta lähti ruotsiin pakolaiseksi lapsia kyllä mutta ei raavaita miehiä. Eli ei käy selitykseksi. Jokainen nuori terroristin alku karvanaama pitäisi vaihtaa saman maan lapseen/naiseen/vanhukseen jotka kärsivät oikeasti sodassa eikä näitä raavaita janttereita jos pitäisi valita. Sinisilmäinen eurooppa ei näe tai halua nähdä kuinka ovela veto koko pakolaiskriisi on isis terroristeilta. Soluttautujat kokoavat tiettynä ajankohtana rivinsä ja tulee laajennettu 11.9.2001 joka koskee nyt yhdysvaltojen sijasta koko eurooppaa. Älkää sitten valittako että ei tiedetty. Kyllä asia tiedetään mutta sitä ei haluta nähdä koska suvaitsevuus ja ei suvaitsevuus käyvät taistelua enemmän kuin lähi itä ja eivät nämä karvanaamat niin tyhmiä ole että jättäisivät sinisilmäisyyden käyttämättä edukseen.

• nimimerkitönj

1) Onko OK, että Suomeen otetaan pakolaisina naisten ja lasten lisäksi myös nuoria ja nuorehkoja, taisteluikäisiä ja -kuntoisia miehiä? - Lapset ja naiset käsitän, nuoret miehet voisi taistella maansa puolesta, ettei anna tarjottimella viholliselleen.

2) Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen, vaaditteko, että jokainen Suomen kansalaisuuden omaava nuori tai nuorehko, taisteluikäinen ja -kuntoinen mies osallistuu taisteluihin sen sijaan, että lähtisi pakolaiseksi ulkomaille? - Miksi tätä maata kohta enää puolustaa, tämähän alkaa olla jo ihan tärviöllä. Kuka tätä maata kohta mihikään tarvii?

3) Jos vastauksenne kumpaankin kysymykseen on myönteinen, eikö asiassa ole mielestänne ristiriitaa? - Koko elämä on yksi suuri ristiriita. V**tu joo. :)

https://www.youtube.com/watch?v=OoXrN3wtiUQ

• eimamuille

1) Suomeen ei tarvita pakolaisia. Maassamme on jo asunnottomia syntyperäisiä suomalaisia, joilta mamut ovat vieneet asunnot.

2) Jos mamut jäävät Suomeen, heidän kuuluu puolustaa uutta isänmaataan äidinkielestään riippumattta. Venäjän imperiumi palaa vielä, joten historia toistaa itseään.

• nimimerkitönj
        eimamuille kirjoitti:

1) Suomeen ei tarvita pakolaisia. Maassamme on jo asunnottomia syntyperäisiä suomalaisia, joilta mamut ovat vieneet asunnot.

2) Jos mamut jäävät Suomeen, heidän kuuluu puolustaa uutta isänmaataan äidinkielestään riippumattta. Venäjän imperiumi palaa vielä, joten historia toistaa itseään.

No ei tarvittaisi ei, mutta naiset ja lapset ymmärrän väliaikaisesti. Pitäisi kuitenkin pyrkiä muuttamaan olosuhteita heidän kotimaassaan paremmiksi, eikä roudata pakolaisina ympäri maailmaa loppuelämäkseen. En näe pysyvää ratkaisua pakolaisuudessa.

Suomella ei ole mitään annettavaa Venäjälle, joten ei se siitä kaappaamisesta mitään hyötyisi. Saisi maan ongelmatkin kaupanpäälle.

• Totuudenkertojatar

1)On ok, että otetaan. Onneksi näistä ei meidän tavallisten pulliaisten tarvitse edes päättää, Suomi ottaa osaltaan pakolaisia vastaan kuten muutkin hyvinvointivaltiot, ja määristä ja osuudesta päättää joku ihan muu kuin minä.
      2)Enhän minä voi mitään vaatia, mutta oletan että kaikki armeijan käyneet (myös naiset tietysti!) suorittavat velvollisuutensa silloin. Kuten minä teen minulle osoitetut tehtävät kotirintamalla.

Asiassa ei ole ristiriitaa, koska Esim. Syyrian tilanne ja mahdollinen Venäjän hyökkäys Suomeen ovat täysin erilaiset tilanteet. Tästä jos ei ole tietoinen, niin ei muuta kuin tietoa etsimään viimeistään nyt. Olettaisin, että kun näitä kyselee, omaisi edes jonkinlaisia taustatietoja, mutta oletetusta ristiriidasta puhuminen osoittaa että niitä ei löydy, tai sitten ei löydy ymmärrystä tajuta tilanteiden ero.

• sunmielipide.eioletotuus

"Asiassa ei ole ristiriitaa, koska Esim. Syyrian tilanne ja mahdollinen Venäjän hyökkäys Suomeen ovat täysin erilaiset tilanteet. Tästä jos ei ole tietoinen, niin ei muuta kuin tietoa etsimään viimeistään nyt."

Niin, siis tämähän on vain sinun mielipiteesi. Voihan Suomessa olla ihmisiä, joille Suomen nykyinen hallitus on samanlainen mörkö kuin joillekin pakolaisille Al-Assadin edelleen laillinen hallinto Syyriassa. Ja mikä sinä olet sanomaan, että ko. henkilö ajattelee väärin?

• Suomeenkin tulleista vain olematon osa on syyriasta.....

• Totuudenkertojatar
        sunmielipide.eioletotuus kirjoitti:

"Asiassa ei ole ristiriitaa, koska Esim. Syyrian tilanne ja mahdollinen Venäjän hyökkäys Suomeen ovat täysin erilaiset tilanteet. Tästä jos ei ole tietoinen, niin ei muuta kuin tietoa etsimään viimeistään nyt."

Niin, siis tämähän on vain sinun mielipiteesi. Voihan Suomessa olla ihmisiä, joille Suomen nykyinen hallitus on samanlainen mörkö kuin joillekin pakolaisille Al-Assadin edelleen laillinen hallinto Syyriassa. Ja mikä sinä olet sanomaan, että ko. henkilö ajattelee väärin?

No tämä lainaamasi pätkä kyllä oli totuus, eli nyt varsinkin nimimerkkini oli jälleen kerran osuva. Sinä luulet kumoavasi minun sanomani perustelemalla ihan eri asialla kuin mistä minun tekstissäni oli kyse.

Mutta voin sinun eri asiaasikin kommentoida, tällä kertaa mielipiteellä: Äkkiä sellainen olettamasi ihminen vain vaihtamaan kotimaata jonnekin muualle, missä nykyinen hallitus on oman mielen mukainen. Saa sitten sitä maata mieluummin puolustaa tarpeen vaatiessa. Kotimaan vaihto tosin ei tietääkseni onnistu ihan helposti ainakaan minne tahansa, mutta sekin kannattaa selvittää. Ei sitten tule yllätyksenä aikanaan vangitsemismääräys. Enkä minä ole mikään tuomitsemaan kenenkään ajatuksia, kuten et sinäkään, eikä kukaan muukaan meistä. Ajatukset on ajatuksia, vaikka ajattelisi että valkoinen on musta. Tämäkin taas oli sitten ihan eri asiaa. Olisiko parempi että pysyisit siinä mistä on puhe, etkä poukkoilisi noin pahasti?

• Totuudenkertojatar
        MGTOW kirjoitti:

Suomeenkin tulleista vain olematon osa on syyriasta.....

Ei nyt olematon, mutta toki vähemmän heitä on tähän mennessä tullut kuin muutamasta muusta maasta. Mutta kirjoitinkin "esim. Syyrian tilanne", samanlainen tilanne on monessa muussakin maassa, joista tänne pakolaisia tulee. Sieltä on joka tapauksessa arvioitu tulevan vielä paljon.

• Totuudenkertojatar kirjoitti:

Ei nyt olematon, mutta toki vähemmän heitä on tähän mennessä tullut kuin muutamasta muusta maasta. Mutta kirjoitinkin "esim. Syyrian tilanne", samanlainen tilanne on monessa muussakin maassa, joista tänne pakolaisia tulee. Sieltä on joka tapauksessa arvioitu tulevan vielä paljon.

Jeps, on se olematon, kun vertaa sitä kokonaislukuun, eli asiasta jos keskustellaan asiana, niin se on hyvä, mutta tuollaiseen "suhmurointiin & sumuttamiseen" ei sinunkaan kuuluisi osallistua, jos haluat, että asiasta keskustellaan asiana.....

Se nytten on vaan niin, että sen minkä näkee ja kuulee esim. Irakilaisten miesten kohdalla, jotka ovat tänne saapuneet, niin suoraan sanottuna, näin Suomalaisella ajettelumaailmalla ja ideologialla varustettuna sanon ihan suoraan, että omasta mielestäni siellä on ihan helv.... säälittäviä velliperseitä ihan liikaa joukossa......

Miehiä muka.....salli mun nauraa.........miten tuollaisista saadaan aidosti kotoutettua Suomalaisen ajattelumaailman, arvojen ja ideologian seuraajia.......Voi Veljet Sanon Minä.....

• sunmielipide.eioletotuus
        Totuudenkertojatar kirjoitti:

No tämä lainaamasi pätkä kyllä oli totuus, eli nyt varsinkin nimimerkkini oli jälleen kerran osuva. Sinä luulet kumoavasi minun sanomani perustelemalla ihan eri asialla kuin mistä minun tekstissäni oli kyse.

Mutta voin sinun eri asiaasikin kommentoida, tällä kertaa mielipiteellä: Äkkiä sellainen olettamasi ihminen vain vaihtamaan kotimaata jonnekin muualle, missä nykyinen hallitus on oman mielen mukainen. Saa sitten sitä maata mieluummin puolustaa tarpeen vaatiessa. Kotimaan vaihto tosin ei tietääkseni onnistu ihan helposti ainakaan minne tahansa, mutta sekin kannattaa selvittää. Ei sitten tule yllätyksenä aikanaan vangitsemismääräys. Enkä minä ole mikään tuomitsemaan kenenkään ajatuksia, kuten et sinäkään, eikä kukaan muukaan meistä. Ajatukset on ajatuksia, vaikka ajattelisi että valkoinen on musta. Tämäkin taas oli sitten ihan eri asiaa. Olisiko parempi että pysyisit siinä mistä on puhe, etkä poukkoilisi noin pahasti?

Yksilön kannalta Syyrian tilanne ja Venäjän hyökkäys Suomeen ovat samankaltaisia tilanteita siinä mielessä, että kummassakin yksilön pitää pohtia jäädäkö taistelemaan oman hallituksen puolesta vihollista vastaan vai ei. Se ei ole niinkään olennaista, onko hallitusta vastaan hyökännyt osapuoli valtio vai joku äärijärjestö.

TAJUATKO?

• antifemakkomokutus
    • tjhl

Ykköseen vastaus ei ole oikein ja kakkoseen en vaadi. Mielestäni tämä pakolaissakki on pohjasakkaa. Keski euroopassa asuneena tiedän ,että ne valehtelee,varastaa,tappaa. Poikkeuksiakin on,mutta eräskin perhe oli valehdellut kansalaisuutensa,koska heillä ei ollut mitään papereita kotimaastaan. sen takia saivat tuet ja jäädä maahan,vaikka oikeassa kotimaassaan ei ollut hätäpäivää.

• ettaidavaintajuta

Ei Syyriaan ole hyökännyt mikään maa, vaan siellä on sisällissota. Sama Somaliassa. Sisällissodat harvemmin loppuvat sotimalla, siihen tarvittaisiin yksi ylivoimainen osapuoli. Ja harvemmin ne alkavat ilman jonkin suurvallan aseapua jollekin sodan osapuolelle.

Jos Suomessa taistelisi vaikka ääriluterilaiset, kommunistit ja saamelaisten vapautusrintama, niin mihin niistä sinä aloittaja liittyisit?

• Itse et taida vaan tajuta, että varsinkin Suomen ongelma on tällä hetkellä VelliPerse Irakilaiset......lopeta tuo suhmurointi....

• opettele.itse.tajuamaan

"siihen tarvittaisiin yksi ylivoimainen osapuoli"

Irakissa ja Syyriassa on edelleen lailliset hallitukset, jotka taistelevat ääriryhmiä vastaan. Mutta sen sijaan, että hallituksen puolesta jäätäisiin taistelemaan, tullaan pakoon Eurooppaan, kuten tästäkin linkistä ilmenee:

http://yle.fi/uutiset/irakin_turvallisuusjoukkojen_jasenia_pakenee_eurooppaan/8319587?ref=leiki-uup

Jutussa on kohta: "Monet irakilaiset taistelijat ovat menettäneet uskonsa maan hallitukseen ja päättäneet hakea turvapaikkaa Euroopasta. Karkuruus voi haitata terroristijärjestö Isisin vastaista taistelua."

Miten sinne mitään ylivoimaista osapuolta muodostuu, kun sieltä lähdetään laillisen hallinnon riveistä pakoon Eurooppaan, ja luovutetaan suosiolla mm. Isisille alueita?

• Tarkkana

Jos olisit kakkos kysymyksestä jättänyt pois ilmaisun "Suomen kansalaisuuden omaava", niin kolmas kysymyksesi olisi aiheellinen.

• rumamaija

1) Onko OK, että Suomeen otetaan pakolaisina naisten ja lasten lisäksi myös nuoria ja nuorehkoja, taisteluikäisiä ja -kuntoisia miehiä?

No en ole koskaan ollut hirveän myönteinen mamumiehiä kohtaan. Aika pelottavia usein ovat (ei tietenkään kaikki, mutta jengeinä kaupungilla maleksivat nyt ainakin).

2) Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen, vaaditteko, että jokainen Suomen kansalaisuuden omaava nuori tai nuorehko, taisteluikäinen ja -kuntoinen mies osallistuu taisteluihin sen sijaan, että lähtisi pakolaiseksi ulkomaille?

Ei kai sitä nyt meitä naisia voi jättää tänne yksinkään selviytymään.

• "Ei kai sitä nyt meitä naisia voi jättää tänne yksinkään selviytymään."

Oletko aivan varma että miehiä kiinnostaa suomalaisten feministi-lehmien puolustaminen?

• rumamaija

"Oletko aivan varma että miehiä kiinnostaa suomalaisten feministi-lehmien puolustaminen?"

Oikeita MIEHIÄ kyllä. Eikä kyse ole vain naisten vaan koko maan puolustamisesta... Tietysti joillain miehillä ei ole muodostunut minkäänlaista tunnesidettä synnyinmaahansa, ja sen saa heidän mielestään lakaista tuosta vaan maailmankartalta.

• tarralenkkari666

Kaikki konfliktit eivät ole samanlaisia. Vertaan kahta eri asiaa.

• Mies3210

No se nyt kuitenkin on selvää, että Eurooppaan on tullut niin helvetisti "pakolaisia", että he olisivat ihan hyvin voineet halutessaan pyyhkiä kaikki Lähi-idän paskiaiset kartalta. Jos siis olisivat niitä mainostettuja hädänalaisia hyviksiä. Mutta kun eivät ole, vaan elintasopakolaisia ja / tai eri paskiaissakkien jäseniä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
      Maailman menoa
      78
      4189
    2. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
      Sinkut
      89
      3431
    3. Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt

Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit
      Maailman menoa
      118
      3241
    4. Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?

Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.
      Maailman menoa
      80
      3184
    5. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      101
      3062
    6. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      2704
    7. Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla

Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise
      Maailman menoa
      268
      2659
    8. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      83
      2502
    9. Miten Yxäri iskettiin?

Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j
      Sinkut
      218
      2474
    10. Rakkaalle J miehelle.

Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.
      Ikävä
      94
      2399
    Aihe