Altavastaajana ihmissuhteisiin

mythbuster

Kukaan ei ole kiinnostunut minusta. Kukaan ei tule juttelemaan minulle. Saatan saada joskus seuraa jos teen sen mitä haluaisin itselleni tehtävän, eli menen juttelemaan itse. Varmaan aika yleinen tilanne miehille, joillekin naisillekin. Onko tässä sitten ongelmaa? Todellakin on.

Jos näistä lähtökohdista menen juttelemaan naiselle ja hän sattuu hyväksymään minut, niin juttu on vinoutunut heti alkuun. Minä olen altavastaaja jolle hän parhaassakin tapauksessa vain antaa mahdollisuuden. Todistustaakka on minulla ja vastuun kaikesta kannan minä. Parhaassa tapauksessa saan seuraa ihmisestä joka on selvästikin minua arvokkaampi - huonossa tapauksessa syy koko epäonnistuneesta ja epätoivotusta tilanteesta on minun.

Miten siihen sitten pitäisi suhtautua että olen jopa omantasoisteni naisten alapuolella? Pitäisi ymmärtää että kulttuurimme jankkaa jatkuvasti sitä että miehellä ei ole kunnon tunteita, oikeita tunteita, miehellä on vain seksi mielessä ja mies on muutenkin epäluotettava. Pitäisi ymmärtää että naiset ovat tottuneet siihen että he ovat tavallaan miestä arvokkaampia, mitä ihmissuhteisiin tulee. Heille se on normaalia. Jos he joutuisivat olemaan tutustumisessa tasa-arvoisia, he olisivat omasta mielestään miestä ja muita naisia huonompia.

Miesten pahoinvointia ei kannata ihmetellä tällaisessa kulttuurissa. Yksinäinen mies laitetaan vastuuseen kaikesta ja syy epäonnistumiseen on hänen. Jos hän luovuttaa, häntä kutsutaan syrjäytyneeksi tai leuhkaksi.

18

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älälokeroidu

Ini ini ininää. Onko se hyttynen joka inisee? Jos ajattelisit tuon paskaATMlaatikon ulkopuolelta niin sun elämä saattais olla helpompaa.

• Shaming language ja henkilöhyökkäys heti ensimmäisenä vastauksena. Keskustele aiheesta, äläkä arvostele asian kertojaa.

• Olihan tässäkin paljon totuutta mukana ja hyviä pohdintoja asiasta, mutta tuo sama juttu on useasti myös silloin jos/kun nainen tekee aloitteen ja tulee juttelemaan, eli sillä ei ole niinkään väliä kumpi aloitteen tekee.

Ongelmahan juurikin silloin, jos puhutaan aidosta tutustumisesta, jonka päämääränä olisi tarkoitus ehkä muodostaa ihan oikea suhde, eli ei kosketa ihan samalla tavalla ns. seksisuhteiluja, joita jotkut nyt suhteiksi kutsuvat.

"Jos he joutuisivat olemaan tutustumisessa tasa-arvoisia,"

Niimpä, mutta monesti se menee niin mitä täällä palstallakin on toitotettu, että nainen vaan on ja mies tekee.........vaikeaksihan se menee, jos toinen tuntuu vain odottavan, että toinen osapuoli "ohjaa" yksin tutustumista, vaikka "ohjaajallakin" on tästä syystä "käsikirjoitus" sekaisin, koska toisesta ei tiedä mitä tahtoo vai tahtooko mitään.... ;D

Se sitten on taas toinen asia, jos nainen kokee, että "saalis" on sellainen joka täytyy tarkastaa huolella tai se on varmasti sellainen mistä kannattaa pitää kiinni.......se tarina on sitten ihan toinen..... ;P

• .....väsyneenä ei saisi kirjoitella, mutta tarkennettakoon nyt vielä, että kuvaa hämärtää vielä ne naiset, ketkä eivät näin käyttäydy, sekä tietenkin kaikki ne keitä ei yleensä tavoita, kun ne keijut ovat harvemmin näkyvillä, eli vain satunnaisesti voi kohdata ja silloinkin voivat olla vaikeasti kohdattavissa monestakin syystä.

• mythbuster

On siinä sukupuolten välillä kuitenkin se ero että miehet ovat tottuneet olemaan altavastaajina ja osaavat sen myötä tuoda tutustumiseen tasa-arvoa jos käy niin harvinaisesti että nainen olisi aloitteen tekijä. Naisilla ei tunnu olevan minkäänlaista käsitystä siitä kuinka pohjalta mies voi joutua ponnistamaan. Naiset tuntuvat kuvittelevan että miehillä on helppoa ja heitä voi sitten kohdella sen mukaisesti; vähän tentata, testata jne.

• mythbuster kirjoitti:

On siinä sukupuolten välillä kuitenkin se ero että miehet ovat tottuneet olemaan altavastaajina ja osaavat sen myötä tuoda tutustumiseen tasa-arvoa jos käy niin harvinaisesti että nainen olisi aloitteen tekijä. Naisilla ei tunnu olevan minkäänlaista käsitystä siitä kuinka pohjalta mies voi joutua ponnistamaan. Naiset tuntuvat kuvittelevan että miehillä on helppoa ja heitä voi sitten kohdella sen mukaisesti; vähän tentata, testata jne.

Onhan tuossa totuutta, mutta ei voi tuotakaan ihan täysin yleistää, koska ei kaikki, mutta voidaan ehkä ainakin sanoa, että liian moni.....

• ytmi35

Mies on aina altavastaaja ja nainen se kuningatar joka valitsee parhaa saatavilla olevan miehen. Jos olet se porukan hauskuuttaja niin jäät varmasti yksin koska naiset nyt vaan tykkääniistä puheliaista pelimiehistä jotka jututtaa kaikkia naista mitkä ovat näksällä.

• Ex-----------PUA

Todella hyvä ja aiheellinen aloitus.

KTM-taustaisena tiedän tuon hyvin: kuivina kausina olo on kuin ätmeillä ja märkinä kausina taas mennään ytmimäisesti.

Jälkimmäiseen kuuluu naisten tekemät aloitteet, ensiksi mainitussa niitä ehkä voi käydä, mutta yleensä tilanne on se, että niitä ei tule vahingossakaaan ja yritys voi maksaa ison kasan psykologista pääomaa.

Ja KTM on se tavallisen miehen osa.

Miesten valtaosa koostuu KTM ja ATM-tason miehistä, HC-ATM ja YTM ovat pieni vähemmistö jossa rikkaat on tosi rikkaita, ja köyhät rutiköyhiä.

Tämä puolestaan on tulosta naisten hypergamiasta, seksuaalisesta vapaudesta ja pariutumis- ja seksuaalisen valtansa suoranaisesta väärinkäytöstä, joka kolahtaa viimeistään keski-iässä omaan nilkkaan. Samalla kun mies saa revanssin.

Tässä on toivo ja tässä on epätoivo.

Mutta jos yhtään lohduttaa on meistä miehistä valtaosa altavastaajina.

Sitä on hypergamia ja naisten seksuaalinen valta.

Tästä syystä meidän tulisi valtion reguloimana ruveta hoitamaan pariutuminen tyyliin "jos ei hyvälllä niin sitten porulla".

• mythbuster

Tasoista vielä sen verran että vaikka en olisikaan miehenä kovin kummoinen, niin vastaavan tasoisia naisia löytyy kyllä vaikka kuinka. Eivät hekään lähesty koskaan joten olen tavallaan heidänkin alapuolella. Kun käytännössä yksikään nainen ei osoita kiinnostusta, niin olen kaikkien naisten alapuolella. Ei se järkevästi ajateltuna voi mennä niin, mutta siltä se tuntuu.

Miehenä kun elää tällaisessa tilanteessa ja ajatusmaailmassa riittävän kauan, niin on se ihme jos onnistuu olemaan täysin katkeroitumatta ja muodostamatta jotain ongelmia itselleen.

• "KTM-taustaisena tiedän tuon hyvin: kuivina kausina olo on kuin ätmeillä ja märkinä kausina taas mennään ytmimäisesti."

Kas kummaa, meillähän on jotain yhteistäkin sentään. Tuttu tunne nuoruusvuosilta.

"Miesten valtaosa koostuu KTM ja ATM-tason miehistä, HC-ATM ja YTM ovat pieni vähemmistö jossa rikkaat on tosi rikkaita, ja köyhät rutiköyhiä."

Tämä riippuu pelipaikasta jos nyt puhutaan ikäänkuin naisten iskemisestä. Rapakaljabaarissa on valta osa ATM tasoa, muutama KTM ehkä ja yksi satunnaisesti ohikulkeva YTM. Yökerhossa puolestaan on 25% YTM ja loput KTM noin pääsääntöisesti mitä itse ketminä olen havainnoinut. Tämäkin voi olla paikkakuntakohtaista.

• miesvm_1967x kirjoitti:

"KTM-taustaisena tiedän tuon hyvin: kuivina kausina olo on kuin ätmeillä ja märkinä kausina taas mennään ytmimäisesti."

Kas kummaa, meillähän on jotain yhteistäkin sentään. Tuttu tunne nuoruusvuosilta.

"Miesten valtaosa koostuu KTM ja ATM-tason miehistä, HC-ATM ja YTM ovat pieni vähemmistö jossa rikkaat on tosi rikkaita, ja köyhät rutiköyhiä."

Tämä riippuu pelipaikasta jos nyt puhutaan ikäänkuin naisten iskemisestä. Rapakaljabaarissa on valta osa ATM tasoa, muutama KTM ehkä ja yksi satunnaisesti ohikulkeva YTM. Yökerhossa puolestaan on 25% YTM ja loput KTM noin pääsääntöisesti mitä itse ketminä olen havainnoinut. Tämäkin voi olla paikkakuntakohtaista.

Tosin siis villinä ja vapaana olen kuljeskellut ympäri maata joten minulla on useita havainnointiympäristöjä ja toisekseen noissa erilaisissa puljuissa tuli silloin istuttua parhaimmillaan useampana päivänä viikosta. Laidasta laitaan.

Tosin siis villinä ja vapaana olen kuljeskellut ympäri maata joten minulla on useita havainnointiympäristöjä ja toisekseen noissa erilaisissa puljuissa tuli silloin istuttua parhaimmillaan useampana päivänä viikosta. Laidasta laitaan.

Yritänpä tehdä listaa jos edes muistan kaikkia.. etelästä pohjoiseen suurinpiirtein

- Hanko
        - Helsinki ( Vantaa Espoo)
        - Porvoo
        - Loviisa
        - Kotka
        - Karhula
        - Hamina
        - Lappeenranta
        - Imatra
        - Hyvinkää
        - Salo
        - Turku
        - Pori
        - Rauma
        - Tampere
        - Mikkeli
        - Jyväskylä
        - Äänekoski
        - Pieksämäki
        - Vaasa
        - Kokkola
        - Kemi
        - Rovaniemi

Ja joitakin muita paikkoja joita en voi muistaa.. Oulu näemmä puuttuu isoista kaupungeista ja pohjoiskarjala sekä lappi on kanssa mulle tyhjää aluetta.

Muutamassa kaupungissa noista joutunut käymään myös putkan kautta, lol.

Olipahan ihme tilitys joka ei ketään kiinnosta mutta itselleni hyvä muistilista :D

Yritänpä tehdä listaa jos edes muistan kaikkia.. etelästä pohjoiseen suurinpiirtein

- Hanko
        - Helsinki ( Vantaa Espoo)
        - Porvoo
        - Loviisa
        - Kotka
        - Karhula
        - Hamina
        - Lappeenranta
        - Imatra
        - Hyvinkää
        - Salo
        - Turku
        - Pori
        - Rauma
        - Tampere
        - Mikkeli
        - Jyväskylä
        - Äänekoski
        - Pieksämäki
        - Vaasa
        - Kokkola
        - Kemi
        - Rovaniemi

Ja joitakin muita paikkoja joita en voi muistaa.. Oulu näemmä puuttuu isoista kaupungeista ja pohjoiskarjala sekä lappi on kanssa mulle tyhjää aluetta.

Muutamassa kaupungissa noista joutunut käymään myös putkan kautta, lol.

Olipahan ihme tilitys joka ei ketään kiinnosta mutta itselleni hyvä muistilista :D

Lahti ainakin puuttuu, asunu sielläkin hotellissa muutaman yön.

• Ex-----------PUA
        mythbuster kirjoitti:

Tasoista vielä sen verran että vaikka en olisikaan miehenä kovin kummoinen, niin vastaavan tasoisia naisia löytyy kyllä vaikka kuinka. Eivät hekään lähesty koskaan joten olen tavallaan heidänkin alapuolella. Kun käytännössä yksikään nainen ei osoita kiinnostusta, niin olen kaikkien naisten alapuolella. Ei se järkevästi ajateltuna voi mennä niin, mutta siltä se tuntuu.

Miehenä kun elää tällaisessa tilanteessa ja ajatusmaailmassa riittävän kauan, niin on se ihme jos onnistuu olemaan täysin katkeroitumatta ja muodostamatta jotain ongelmia itselleen.

Juurikin niin.

SItä se hypergamia onkin, että kaikki naiset haluavat YTM:in tai ainakin edes sen hieman itseään tasokkaamman miehen.

Samoin, minusta tuo mainitsemasi katkeroituminen on täysin luonnollista.

Jos ei olisi, sinun pitäöisi olla aivokuollut tai munaton vässykkä. Joten ole onnellinen, että ylipäänsä vielä tunnet kipua. Se tarkoittaa että olet mies.

• Ex----------PUA
        miesvm_1967x kirjoitti:

"KTM-taustaisena tiedän tuon hyvin: kuivina kausina olo on kuin ätmeillä ja märkinä kausina taas mennään ytmimäisesti."

Tuo baarijaottelu on kutakuinkin totta.

Ongelmana tosiaan on yökerhojako, jossa on muutama YTM ja sitten sen verran ketmejä, että keskinäinen kilpailu tekee siitä täysin numeropeliä.

Joten kyseessä on tällöin pitkälti tuurilla seilaaminen.

• miesvm_1967x_out
        Ex----------PUA kirjoitti:

Tuo baarijaottelu on kutakuinkin totta.

Ongelmana tosiaan on yökerhojako, jossa on muutama YTM ja sitten sen verran ketmejä, että keskinäinen kilpailu tekee siitä täysin numeropeliä.

Joten kyseessä on tällöin pitkälti tuurilla seilaaminen.

Mjoo ja joskus siellä kaikkien ytmien ja ketmien joukossa on itsetunto jostain syystä sulanut siihen malliin että onkin alkanut tuntea itsensä pelkäksi ätmiksi :( Toisinaan taas on tuntenut olevansa lähes ytmi ketmien joukossa. Mistähän tuommoinen johtuu? Verensokeri? Joku biorytmi? Valvetaso? Muilla paremmat kledjut? EOS mutta noinkin on käynnyt.

No miepäs meen nyt remppahommiin, ehkä siinä ehtii miettimään syntyjä syviä tarkemmin.

• voielämääää

Ihmissuhteissa menee paljon paremmin, jos pystyy ottamaan ne muutoin kuin kilpailuna, jossa toisen täytyis olla altavastaajana. Siihen auttaa, että järjestää elämänsä niin mukavaksi, ettei ole riippuvainen kenenkään yhen ihmisen hyväksynnästä.

Kannattaa myös hankkia se kaveripiiri (vaikka aluksi olisikin vaikeaa) ja tutustua ihmisiin (naisiin) kaverien kaverien kautta. Silloin ei tule sitä niin vahvaa hyväksyy-hylkää-asetelmaa heti alussa.

• Lue tekstini Mies Altavastaajana. Ehkä sen kautta löydät jotain mikä auttaa löytämään elämän takaisin. Kirjoittaminen auttoi minua ja löysin uuden elämän. Löydät tekstin esim. hakusanalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
      Maailman menoa
      41
      3153
    2. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
      Sinkut
      70
      2509
    3. Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt

Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit
      Maailman menoa
      60
      2329
    4. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      94
      2184
    5. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      1954
    6. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      66
      1595
    7. Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla

Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise
      Maailman menoa
      129
      1547
    8. Miten Yxäri iskettiin?

Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j
      Sinkut
      170
      1495
    9. Rakkaalle J miehelle.

Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.
      Ikävä
      89
      1475
    10. Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä

Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun
      Kaste
      378
      1435
    Aihe