Makuasiat eivät ole makuasioita

ATMaisteri

Usein törmää väitteeseen että kaikille löytyy joku, koska on erilaisia naisia joilla on erilainen maku.

Onko näin? Ei ole. Tässä muutamia esimerkkejä:
- lähes kaikki pitkät naiset haluavat pitkän miehen, mutta myös moni lyhyt nainen haluaa pitkän miehen
- lähes kaikki fyysisesti kookkaat naiset haluavat fyysisesti kookkaan miehen, mutta myös suuri osa fyysisesti pienistä naisista haluaa fyysisesti kookkaan miehen
- lähes kaikki sosiaaliset ekstroverttinaiset haluavat sosiaalisen ekstroverttimiehen, mutta myös suuri osa introverttinaisista haluaa sosiaalisen ekstroverttimiehen
- lähes kaikki itsevarmat naiset haluavat itsevarman miehen, mutta myös suuri osa epävarmoista naisista haluaa itsevarman miehen

Tietyt ominaisuudet ovat toisia parempia; on olemassa kaava jolla voidaan luoda mies joka on muita tasokkaampi (statuksekas, pitkä, iso, hyvin tienaava, sosiaalinen ekstrovertti, itsevarma = YTM), ja sillä miehellä on valittavana enemmän/tasokkaampia naisia. On huomattava että statusta on monenlaista; ellet pidä yritysjohtajasta (alfa), ehkä pidät bändin laulajasta (alfa), menestyvästä taiteilijasta (alfa), hippiporukan gurusta (alfa), tai räkälän kingistä (alfa)?

Voidaan myös ajatella niin että on oma taso ja minimitaso. Esim. nainen haluaa niin korkeatasoisen miehen kuin mahdollista. Mutta nainen ei ota itseään lyhyempää, vähemmän tienaavaa, epävarmempaa vaikka olisi tätä rumempi ja täten samaa tai jopa alempaa tasoa. Kun lähihoitaja22vmalli vie miljonääriyrittäjän, maisteriharmaavarpuselle jää omantasoinen merkonomi-kirjanpitäjä, joka ei hänelle kelpaa.

Lisäksi, vaikka lähes kaikki naiset voivat olla hoikkia, kaikki miehet eivät voi olla statuksekkaita. Jos ATM saisi mallin, ei häntä haittaisi jos muilla miehillä olisi kainalossaan supermalli. Mutta status on relatiivista, verrattuna muihin miehiin. Samoin tulot ovat suhteellisia, jos minä olisin miljonääri ja muut monimiljonäärejä, olisin naisten silmissä köyhä.

Siksi kaikille ei voi löytyä paria.

19

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwdqwdqs

haista paska. Jos tavis miehelle kelpaisi ikäsensä tavisnainen ei olis tätä ongelmaa. Nyt puhut vaan niistä nirppanokkanaisista jotka on ulkonäkökeskeisiä(kuten sinäkin) ja nirsoja. On niitä tavallisiakin naisia.

• bvdeyol

10

• taviskelpuuttaja

"haista paska. Jos tavis miehelle kelpaisi ikäsensä tavisnainen ei olis tätä ongelmaa."

Kelpaa loistavasti. Olen tavis, opiskelen amkissa taloutta ja hallintoa, ikää 22v.

• Valitettavasti niitä hypergamisia nirppanokkanaisia on naisista ainoastaan kaikki.

• qwdqwdqs
        super-atm kirjoitti:

Valitettavasti niitä hypergamisia nirppanokkanaisia on naisista ainoastaan kaikki.

No sitten en ole nainen vaan olen syntynyt mieheksi naisen ruumiseen. Sitä olen epäillytkin, kun olen niin ruma!!

• 1212

Tuo on kuultu ennenkin.

En ole ulkonäkökeskeinen, sisin ratkaisee!

...mutta ethän ole lyhyt, koska en halua tuntea itseäni amatsoniksi miehen rinnalla.
        ...ja niin joo, ethän ole muutenkaan pieni, koska vaikka olen itse ylipainoinen, haluan tuntea itseni pieneksi ja siroksi miehen rinnalla.
        ...niin ja totta kai sitä kemiaa pitää olla, ja siihenhän ei liity ollenkaan ulkonäkö tai muut pinnalliset asiat kuten status/tulot.

• 1212 kirjoitti:

Tuo on kuultu ennenkin.

En ole ulkonäkökeskeinen, sisin ratkaisee!

...mutta ethän ole lyhyt, koska en halua tuntea itseäni amatsoniksi miehen rinnalla.
        ...ja niin joo, ethän ole muutenkaan pieni, koska vaikka olen itse ylipainoinen, haluan tuntea itseni pieneksi ja siroksi miehen rinnalla.
        ...niin ja totta kai sitä kemiaa pitää olla, ja siihenhän ei liity ollenkaan ulkonäkö tai muut pinnalliset asiat kuten status/tulot.

Sulla nyt tuntuu olevan tuo miehen pituus jatkuvasti päällimäisenä huolena.......itse tosin haluan, että nainen on sopivan kokoinen vierelle... ;P

• Miten tämäkin ketju muistuttaa ja tuntuu ihan vastaavalta, kuin erään "jankkaajaksi" syyllistetyn palstalaisen ketjut ja kommentit.......siis kysymykseni on, mitä eroa tällä MA-uskovaisuus jankutuksella on vrt. hänen juttuihin?

Laitan vielä tähän alle linkin yhteen hänen ketjuistaan.....

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13890004/kysymyksia-naismenestyksesta

• Sunnuntaikirjoittaja

Markkina-arvoteoria on tosi. Pitäähän heidän muistuttaa kun muutkin epäilevät kuin Tuomaat.

• Sunnuntaikirjoittaja kirjoitti:

Markkina-arvoteoria on tosi. Pitäähän heidän muistuttaa kun muutkin epäilevät kuin Tuomaat.

Joillekin enemmän tosi ja joillekin vähemmän tosi, mutta vakavammillaan MA-uskovaisuus syndrooma aiheuttaa ihan vastaavia ajatuskehiä, sekä käyttäytymistä, kuin tuon "jankkaajankin" huolestuttavat ajatuskiemurat.......tälläiset kun menevät selkärankaan ja ytimiin saakka, niin sairastuminen syndroomaan on ihan fakta, eikä siitä taida ihan helposti irti enää päästä....

• Fat__

Makuasioitahan nuo kai on. Mutta makuasiat ovat pitkälti yhdenmukaisia. Jos näyttää kuvaa hoikasta ja todella lihavasta naisesta niin noiden kannatusko menee vaikka 50/50 ?. No EI mene !!. Hoikkaa pitää 90% ihmisistä viehättävämpänä. Ihmisten kauneus tai rumuus on todellista. Mielipiteet ovat yhdenmukaisia.

• Tottakai noin on asia. Mutta jutun pointti onkin se minkälaisena itsensä näkee ja minkälaista miestä nainen itselleen vaatii. Onko naisten aina realistista ja järkevää suostua parisuhteeseen ainoastaan parhaiden miesten kanssa ymmärtämättä omaa tasoaan?

• Ratikkakuski

Suurin osa niin miehistä kuin naisistakin arvostaa samoja asioita vastakkaisessa sukupuolessa. Ne, joilla niitä on, ovat vastakkaisen sukupuolen suosiossa. Eikö se nyt ole aina ollut itsestään selvää? Ja onko siinä jotain väärää?

• "Suurin osa niin miehistä kuin naisistakin arvostaa samoja asioita vastakkaisessa sukupuolessa. Ne, joilla niitä on, ovat vastakkaisen sukupuolen suosiossa."

Tuostahan on olemassa kuulemma joku teoriakin. Odotas nyt, mikähän se olikaan... jostain olen siitä lukenut... Markkina-arvoteoria, sehän se oli! Eli joku on tullut tulokseen, että on ominaisuuksia, joita vastakkainen sukupuoli arvostaa p/s-näkökulmasta enemmän kuin joitakin muita, ja miehiä, joilla kyseisiä ominaisuuksia on keskivertoa enemmän kutsutaan ylemmän tason miehiksi. Eli he ovat sellaisia miehiä, joiden ominaisuudet viehättävät isompaa joukkoa naisista kuin ns. alemman tason miesten ominaisuudet. Näiden kahden ryhmän väliin jää kuulemma ainakin keskitason miehet, mutta ilmeisesti nämä luokat ovat jaettavissa myös pienempiin alaluokkiin.

Uskoisin, että googlettamalla markkina-arvoteoria parisuhde löydät aiheesta lisätietoa.

• helka kirjoitti:

"Suurin osa niin miehistä kuin naisistakin arvostaa samoja asioita vastakkaisessa sukupuolessa. Ne, joilla niitä on, ovat vastakkaisen sukupuolen suosiossa."

Tuostahan on olemassa kuulemma joku teoriakin. Odotas nyt, mikähän se olikaan... jostain olen siitä lukenut... Markkina-arvoteoria, sehän se oli! Eli joku on tullut tulokseen, että on ominaisuuksia, joita vastakkainen sukupuoli arvostaa p/s-näkökulmasta enemmän kuin joitakin muita, ja miehiä, joilla kyseisiä ominaisuuksia on keskivertoa enemmän kutsutaan ylemmän tason miehiksi. Eli he ovat sellaisia miehiä, joiden ominaisuudet viehättävät isompaa joukkoa naisista kuin ns. alemman tason miesten ominaisuudet. Näiden kahden ryhmän väliin jää kuulemma ainakin keskitason miehet, mutta ilmeisesti nämä luokat ovat jaettavissa myös pienempiin alaluokkiin.

Uskoisin, että googlettamalla markkina-arvoteoria parisuhde löydät aiheesta lisätietoa.

Hassua kerrassaan. Laasanen on alemman tason miesten idoli ja samaan aikaan ätmit vaativat hypergamisesti suosionsa huipulla olevia teinineitseitä. On tämä hullu maailma ja ainakin palsta. ;-)

• missplösö

Yleensä makuasiat ovat kuitenkin erilaisia hyviä puolia. Jos ei ole mitään hyviä puolia niin ei voi olla kenenkään maun mukainen.

• tätänuoeiymmärrä

Tokihan meikäläiseen on yritetty sormia asetella. Mutta sitten aloin mieheksi.

• maalimanmakua

Kakkaran makua ei kannata tavoitella.

• Bi-nainen

Perustuuko nää "suuri osa" -heitot johonkin, vai mutuiletko vaan?

"- lähes kaikki fyysisesti kookkaat naiset haluavat fyysisesti kookkaan miehen, mutta myös suuri osa fyysisesti pienistä naisista haluaa fyysisesti kookkaan miehen

- lähes kaikki sosiaaliset ekstroverttinaiset haluavat sosiaalisen ekstroverttimiehen, mutta myös suuri osa introverttinaisista haluaa sosiaalisen ekstroverttimiehen"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4164
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      96
      3587
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3309
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2830
    5. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2309
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2248
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2042
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      20
      1554
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      12
      1500
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1486
    Aihe